Groot Chaintech 7VJL Apogee topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Wel het bordje is veel in de picture geweest:

nieuws: Chaintech Apogee CT-7VJL review
nieuws: Chaintech Apogee 7VJL moederbord review
nieuws: ChainTech Apogee 7VJL moederbord review (updated)

en

http://www.octools.com/in...icles/apogee/apogee7.html
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzQz
http://www.ocworkbench.com/2002/chaintech/7vjl/7vjlp1.htm
http://www.explosivelabs....aintech_kt333/index.shtml
http://www.tweaktown.com/....php?dType=review&dId=325
http://www.sudhian.com/docs.cfm/id/178.sud

meer reviews welkom!

pic van het bordje waar het om gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.dk/dk/products/SOCKA/images/7vjl_b1.gif

specs:

http://www.chaintech.dk/dk/products/SOCKA/7vjl.asp

Met de nieuwe soutbridge VT8235: usb 2.0 en V-link van 533MB/s ipv 266MB/s

Met de nieuwste bios geeft de Apogee &VJL ondersteuning aan de AMD met een FSB van 333 MHz.
link: http://www.chaintech.com.tw/AP/BIOS/model.asp?model=7vjl

7VJL 3 2F8A 2002/8/21
Note:
Feature: 1. Support FSB 166Mhz .

2. Support CPU jumpless ratio change up to 18X for hardware
S103 Ver .

3. Fixed load default year fail when CMOS check sum error.

4. Set LM90 T_CRIT default Temperture to 97C.

Ik het bordje net binnen en ben er nog mee aan het stoeien, ik kan het helaas niet op GoT terugvinden maar ik heb ook een usb 2.0 probleem in combinatie met windows XP na het installeren van de bijbehorende drivers. Welke draad?
Ik moet het nog proberen maar volgens mij moet je ze juist niet installeren.

De Apogee-Overclocking Utilty heb ik nog niet gebruikt, link: http://www.chaintech.com.tw/DownloadCenter/APOGEE/index.asp

Wel wilde het mobo op 166 Mhz draaien (via bios, niet de jumper maar dit moet m.b.v. de nieuwste bios denk ik wel kunnen) met een Atlon 1600 Aroia Y en een multiplier van 11.5 (reken maar uit :) )

Bij mij zat er geen cd met de Apogee-Overclocking Utilty bij, hoort dat zo?
Het volgende draadje kan dicht als deze draad wordt goedgekeurd:
check de pics van dit kt333 chaintech 7vjl mobo!/

[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 09-09-2002 12:47 . Reden: xp toegevoegd ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Dat USB verhaal wil ik wel op reageren.
Ik heb die USB drivers gewoon geinstaleert en heb er geen problemen mee gehad.
Misschien lag het aan de volgorde van installatie : eerst standaard win2k en toen de USB 2 drivers (update driver zoals in je mobo-manual staat).
Oh ja : je krijgt inderdaad geen cd met de overclocking util. Is niet zo heel erg , want hij is al een paar keer geupdate.
Laatste opmerking : Zorg dat je de standoffs op je moederbord plaat goed zitten anders beschadig je je mobo onherroepelijk. (en plof zei mijn scsikaart)

[ Voor 0% gewijzigd door Talon op 10-09-2002 14:42 . Reden: manual op nageslagen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
vind dat goud nog steeds een beetje kitscherig...verder mooi bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gisteren sysje mee in elkaar geschroefd, mooie plank.

In Sandra zijn de benches licht teleurstellend, maar schelen niet meer dan 2% met de reference KT333 m PC2700

Hij bleef stabiel bij het tweaken van mem settings (CAS 2.5 PC2700-CAS2 gezet, timings aangescherpt naar 2-5-2) en pikte een OC naar een FSB van 142MHz (bij een AXP2000+)

Al met al een prima plankje. Enig kleine minpunt is dat de crosstalk op de front panel koptelefoonconnector erg hoorbaar is- die kabel had afgeschermd gemogen (ik neig ernaar om met alufolie en plakband aan de slag te gaan)

Verder ben ik benieuwd naar die ' Thiz Linux'- degene voor wie ik het bouwde wilde er niet aan, maar heeft iemand anders het wel gedaan? Het beloofde meer multimedia features dan zelfs Mandrake...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Nou : ik dacht gisteren : laat ik naar aanleding van dit topic Thiz linux maar een slinger geven.
Mooi niet dus ! Zoals je in mijn specs kunt lezen heb ik alles SCSI .... Booten van scsi cd-rom ging nog net wel nadat ik een bootimage had gemaakt .... Maar booten van een scsi-schijf kan dat g*dvergeten Thiz Linux niet !
Dus dat was mooi jammer maar helaas.
btw : de nieuwe bios voor de 7JVL is errug okay ...
166 mhz FSB doet ie nou zonder problemen en hij blijft erg stabiel.
Het bordje is tot mijn grote verbazing een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Ik had het ergens gelezen en het klopt er zit geen koelpasta onder de northbridge!
Gelukkig kan ie er simpel af (veertjes) en beertje artic er onder en gassen maar.
Ik vind wel dattie erg warm wordt. (hmm volgens speedfan valt het wel mee :) )

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik vind dit bordje op zich wel aardig, maar ze hadden het zwart/goud wat meer mogen doortrekken.
b.v. de ATX connector is nog wit en de cpu-socket ook.
en de soldeerpuntjes hadden wel zwartgeverfd gemogen, evenals de kleine weerstandjes overal op de plank.
en de tekst bij de onderdelen mag ook weg of het moet in goud.

edit: ik heb die plank dus niet, en ik zie nu ook de fan connectors. Die moeten ook goud.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Talon

Talon

Booooom !

Ik had het ergens gelezen en het klopt er zit geen koelpasta onder de northbridge!
Gelukkig kan ie er simpel af (veertjes) en beertje artic er onder en gassen maar.
Ik vind wel dattie erg warm wordt.
Daar was ik inmiddels ook achter.
Hij bleef maar crashen bij mijn overclocks en toen eveen een beetje pasta er onder en presto : gelijk doorgaan. Hij is nog steeds te heet maar daar kan een nieuwe chipset koeler wel wat aan doen.
Ik ben nog steeds blij met het bordje. Heb erger meegemaakt.

• Janjanus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik had ook problemen met USB 2.0 installeren. 7 keer verwijderen en geprobeerd op evenzoveel verschillende manieren te installeren en ineens accepteerd WinXP hem wel via de CD. Heel vreemd.
Heeft iemand problemen met het LAN op dit bordje?
Hij hangt bij mij aan 'n netwerkje en is verschrikkelijk traag en als ik naar de "server"ga of internet, dan is ook m'n muis niet meer voor uit te branden.
Het probleem is over als ik er 'n los Realtek lankaartje in zet.

Verwijderd

heb dit bord ook maar de ALT-F2 functie werkt dus niet he! Hebben meer mensen dit probleem?

Topicstarter:
Overclock utility zat er inderdaad niet bij. Heb het moeten downen. Wat ook vet oke is is de helpdesk van chaintech die zitten in Waddinxveen. Overigens hebben ze me nu aangeraden om het maar like the old days te flashen.
Flop+utility+bin file. Ze denken trouwens dat de ondersteuning nog voor AMD processoren nog verder gaat als de 2800 :)

Verwijderd

nee heb geen problemen met het lan gebeuren via windows update ( XP ) zet tie een nw versie er over heen

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 00:55

Andy

rm -r

ik heb er ook eentje draaien hiero, hij houdt een XP1600+ netjes stabiel op een bus van 177mhz (Alpha 8045 + Vcore 2,00)

draait al een paar weken eccp zonder problemen

geen geld voor zoveel toeters en bellen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Ik heb dit bord ook net, en de problemen met USB 2.0 had ik in het begin ook.

Blijkt dat mijn HP Scanjet 4470c zich niet zo lekker voelt erbij. Als ik het apparaat inplug komt de melding dat het een onbekend apparaat is, dat er problemen zijn met de werking, en vervolgens doet hij het wel! (?!)
Dit kostte wel veel moeite (ik heb 6 USB apparaten) en ik heb ze allemaal één voor één moeten aansluiten, anders ging het helemaal mis.

2e probleem: met beide BIOS versies werkt de multplier setting niet...ik heb een TBird 1200 (unlocked) die op een Abit KT7A prima draaide op 10,5x136, maar alles wat ik op dit bord instel buiten 9x om (standaard 9x133) resulteert in een zwart scherm. 145 - 150 MHz FSB werkt daarentegen wel, alleen nog net niet stabiel (Outlook crasht 1x per dag)

Iemand ideeen? Voltages heb ik al allemaal omhoog gekrikt; helpt niks.

• Talon

Talon

Booooom !

als je USB 2 niet goed geinstalleerd is kan hij inderdaad niet veel hebben en crasht hij bij het 2de of 3de apparaat wat je aanlsuit.
gewoon de driver updaten nadat windows hem de gewonde USB driver heeft gegeven : en leest iedereen even mee ? "UPDATEN DRIVER" zoals in het boekje staat ! rtfm!

Tweede probleem dat je hebt kan te maken hebben met de te hete northbridge : geen koelpasta.
Oh ja : in de meuktracker staat nu een bios update nr 3. misschien dat die ook wat meer voor je kan doen.

Verwijderd

Over USB 2.0: Windows geeft hem geen driver (XP) want die snapt niet wat voor apparaat het is. Als je dan de CD ingeeft, wordt wel netjes de driver geinstalleerd. Zo heb ik het ook gedaan. Vervolgens krijgt hij 6 USB 1.0 apparaten te slikken, en dat vindt hij geen pretje kan ik je vertellen. Het kostte me een uur voor alles werkte.

Over de BIOS: Ik had het over nr. 1 (van het bord zelf) en nr. 3 (die nu op de Chaintech pagina staat) want versie nr. 2 kan ik nergens vinden; die is er volgens mij niet.
Maarja, te hete Northbridge...als ik hem aanzet en ik overklok meteen werkt het al niet....zo snel zo heet?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00

BaRF

bijna kerst

offtopic:
Waarom begint bijna iedereen toch altijd met "Het Grote..." -titels? :/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Talon

Talon

Booooom !

Over de BIOS: Ik had het over nr. 1 (van het bord zelf) en nr. 3 (die nu op de Chaintech pagina staat) want versie nr. 2 kan ik nergens vinden; die is er volgens mij niet. Maarja, te hete Northbridge...als ik hem aanzet en ik overklok meteen werkt het al niet....zo snel zo heet?
Zo snel kan heel goed : alle dataverkeer van je mobo gaat er doorheen
Van en naar PCI / IDE / AGP / CPU / MEM en ga zo maar door.
Passief koelen kan wel , maar dan wel met een likje koelpasta tussen de northbridge en de heatsink om zijn warmte kwijt te kunnen.

Die Bios nr 3 is de meest recente. Ik kreeg mijn bord met bios nr 2 geleverd en had ook wat probleempje. Het punt is : als je ook maar een paar dingen niet goed zet op dat hele uitgebreidde mobo (onboard sound al es mee gestoeit ?) dan gaat dat bordje al de mist in. wat dat betreft is het een bordje dat het goed doet als hij eenmaal goed werkt. Voor die tijd ben je even zoet. Mijn eerste 7VJL was DOA en dat was voor mij al reden om te gaan twijfelen. Heb het toch doorgezet en daar ben ik nu blij om.

Verwijderd

kan iemand mij andwoordt geven ( behalve sir soes want daar heb ik uitgebreid meegemaild ) of bij jullie de alt f2 functie wel werkt en zo ja hoe?

Verwijderd

Talon schreef op 11 september 2002 @ 12:16:
[...]

Zo snel kan heel goed : alle dataverkeer van je mobo gaat er doorheen
Van en naar PCI / IDE / AGP / CPU / MEM en ga zo maar door.
Passief koelen kan wel , maar dan wel met een likje koelpasta tussen de northbridge en de heatsink om zijn warmte kwijt te kunnen.
Wel apart dat ik wel kan overklokken naar 150MHz FSB met een voltageverhoging van 1,750 naar 1,775...en dat de multiplier van 9x naar 9,5x al meteen de mist in gaat, zelfs op 2,00v. Overigens doet 8,5x het ook niet...lijkt alsof hij weer locked is geworden?!

Ik kan die koelprut eens proberen.

• Talon

Talon

Booooom !

Wel apart dat ik wel kan overklokken naar 150MHz FSB met een voltageverhoging van 1,750 naar 1,775...en dat de multiplier van 9x naar 9,5x al meteen de mist in gaat, zelfs op 2,00v. Overigens doet 8,5x het ook niet...lijkt alsof hij weer locked is geworden?!Ik kan die koelprut eens proberen.
Tja ....misschien dat ie inderdaad weer gelocked is ... dat zou minder leuk zijn ...
Toch nog es je bridges checken ?
kan iemand mij andwoordt geven ( behalve sir soes want daar heb ik uitgebreid meegemaild ) of bij jullie de alt f2 functie wel werkt en zo ja hoe?
Werkt bij mij ook niet hoor ... maar met de ouderwetse diskette geen vuiltje aan de lucht.
Zoals je zelf al zei : zelfs bij Chaintech raden ze je aan om het met de diskette te doen. Tooltje staat op de website van chaintech (verborgen ergens , maar wel te vinden).

Verwijderd

Het schijnt dat je, als je de ALT-F2 truuk wilt gebruiken, in je BIOS moet instellen dat je van Floppy opstart. (1st Boot Device). Ik heb dit nog niet getest.
Anyone?

• Spice

Spice

Topicstarter
Wat ook vet oke is is de helpdesk van chaintech die zitten in Waddinxveen. Overigens hebben ze me nu aangeraden om het maar like the old days te flashen.
Best wel, ik heb ff gebeld ivm ALT-F2 en dit kan niet omdat er geen plek meer was op het chippie :(
Dus inderdaad ouderwets met flash78 moet je flashen. Ik kon het niet op de site vinden btw! en ik heb goed gezocht d8 ik.
Via de helpdesk in Waddinxveen per mail de utility gekregen, volgens de jongen die ik aan de telefoon had, stond het inderdaad niet op de site :?

Verwijderd

Ik heb zelf op hun site de utility gevonden, namelijk hier:

http://www.chaintech.dk/FILES/UTILITY/flash753.exe

Is een kleine link links op de pagina, bij "Main download page"
Deze heb ik gebruikt om nr. 3 van de BIOS te flashen...ik zag naderhand geen verschil overigens.

Verwijderd

Deze ga ik kopen, ik vind het wel een puik bordje, pal 8045 erop en hoppa! gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op chaintech dat de eerste zin:
7VJL 3 2F8A 2002/8/21
Note:
Feature: 1. Support FSB 166Mhz .

niet meer van toepassing is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel dit zeker een mooi mobo'tje is heb ik gekozen voor ze broer, toch maar pentium.
Ik vind het wel jammer dat topics over de 9.. apogee heel schaars zijn, maar ach als ik hem binnekrijg hou ik de eer aan mezelf en zal me kennis verspreiden, misschien één zin. Maar alles is natuurlijk megenomen.
Mossels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reagerend op dit topic:
Chaintech in de bocht (m.a.w. service die niks voorstelt)

Ik denk dat dit wel een probleem is wat vele chaintech bezitters aangaat, ik was bv wel geintersseerd in het topic.
Ook ik heb dit bord gekocht voor de allernieuwste processors --> sterker nog informatique verkoper raadde mij dit bord aan en blijkt de multiplier van de 1.02 niet hoger te gaan als 12.5?
Dit blijkt dus ook te kloppen daar ik mijn bord heb geflashed met de nieuwste bios die het naar 18 zou op moeten schroeven ---> no go!

Ik snap dus ook niet waarom een lid van het management team dit sluit, dit is een probleem wat niet even tussen spice en chaintech waddinxveen geregeld kan worden. Ik zie ook dan graag de uitlslag van dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
ik ben ook benieuwd wat eruit komt bij Spice, mijn 7VJL was ook met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen...

Salland automatisering heeft me nu gemaild dat mn bestelling weer terug onderweg is :S dus ik zal mijn bevindingen posten zodra ik het bordje draaiende heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had jij ook de 1.02 dan? Spice vertelde dat het tussen de PIC sloten zou staan. Ik heb gekeken maar ik kon het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
ik heb dus geen idee, het bord was al teruggestuurd voordat ik dat kon bekijken...
zal nog even zoeken op de foto's

op de foto's vind ik wel een code tussen pci sloten die zegt: S102310

geen id wat dat betekend... staat btw tussen de laatste 2 pci sloten...

[ Voor 0% gewijzigd door Boeie op 03-10-2002 18:44 . Reden: gekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik ook gevonden ik ga er maar gemakshalve van uit dat die s102 codering de 1.02 versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12

Knal127

Een raar geval...

ik heb dus ook zo'n Apogee met de code S102310. nu was ik van plan om op korte termijn een athlon XP van 2000 of hoger aan te schaffen (i.p.v. die duron die ik nu nog over had van mn oude moederbord), maar als t waar is dat dit bord niet hoger kan dan multiplier van 12; heeft dat dan wel zin?
b.t.w., waar kun je vinden wat de bios-versie is? bij t opstarten zie ik alleen V6.00 met een datum 20 - 6 - 02.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:59

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 15:13:
Even reagerend op dit topic:
Chaintech in de bocht (m.a.w. service die niks voorstelt)

Ik denk dat dit wel een probleem is wat vele chaintech bezitters aangaat, ik was bv wel geintersseerd in het topic.
Ook ik heb dit bord gekocht voor de allernieuwste processors --> sterker nog informatique verkoper raadde mij dit bord aan en blijkt de multiplier van de 1.02 niet hoger te gaan als 12.5?
Dit blijkt dus ook te kloppen daar ik mijn bord heb geflashed met de nieuwste bios die het naar 18 zou op moeten schroeven ---> no go!

Ik snap dus ook niet waarom een lid van het management team dit sluit, dit is een probleem wat niet even tussen spice en chaintech waddinxveen geregeld kan worden. Ik zie ook dan graag de uitlslag van dit probleem
Ik begrijp ook niet dat Floris dit draadje dichtgooit, het lijkt wel of een hardwareleverancier draadjes kan laten dichtgooien als de inhoud ze niet aanstaat. Is GOT geen onafhankelijk forum meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat bedoel ik dus ook! Het stoorde mij enorm dat daar niet verder over gepraat kon worden.
Je mag dus wel bv in een draad informatique afzeiken, maar over dit dat kan dus niet?
Je zou bijna het gevoel krijgen dat GOT op gratis chaintech bordjes draait.
Maar goed ik wil er geen slowchat van maken.

Het probleem is als volgt die jumper op 166 blijk nog geen eens te werken vol deze draad maar:
http://www.ocworkbench.co...matebb.cgi?ubb=forum&f=31

Trouwens KNAL, ik draai de 2200 op dit bord zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Trouwens KNAL, ik draai de 2200 op dit bord zonder problemen[/quote]

draait ie dan wel gewoon op 133 mhz FSB? bij mijn weten is 12 x 133 toch +/- 1600 Mhz. ben wel van plan om een fan op die northbridge te zetten, kijken of ie dan (stabiel) op hoger FSB wil draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hij pakt automatisch de juiste instelling hoef je niets aan te doen en hij draait op 133 FSB ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Dus je kunt niet handmatig de multiplier hoger dan 12 zetten maar als de processor het "nodig" heeft kan het ineens wel? :? logisch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik vind dat ook erg raar maar zo is het nu eenmaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een mailtje gehad van chaintech waarin ze dit probleem erkennen

Laurenshof,

This is *****, the PR specialist from Chaintech. ^_^
First of all, I'd like to thank you for your support to Chaintech.
Chaintech is always working hard on providing good motherboards and VGA cards
as well as good service.
I am sorry if there's any inconvenience that has occured. I have reported
the situation to our top management and they also concern about this issue very much.
We are collecting all the info from you to offer a better support.
Here I attach our Technical Support Request Form and will be really
appreciated if you can fill it out and send it back to me. I promise we'll
respond to you within a week. We need the data for simultaneous response world wide.

Thank you again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/614925

Niet bedoeld als spam, maar omdat het hier ook wel past aangezien het om hetzelfde mobo gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help help kan je mijn helpen.

ik heb een Athlon XP 2200+ en een chaintech 7VJL Apogee.

En mijn computer valt heel vaak zomaar uit alleen de lampjes van mijn kast blijven
branden.
En hij gaat trouwens weer aan als ik de stekker er uit en dan weer in de voeding
stop.

kan jij mij help

dankje Maarten
Talon schreef op 11 september 2002 @ 09:05:
[...]

Daar was ik inmiddels ook achter.
Hij bleef maar crashen bij mijn overclocks en toen eveen een beetje pasta er onder en presto : gelijk doorgaan. Hij is nog steeds te heet maar daar kan een nieuwe chipset koeler wel wat aan doen.
Ik ben nog steeds blij met het bordje. Heb erger meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

[quote]Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 18:39:
Help help kan je mijn helpen.

ik heb een Athlon XP 2200+ en een chaintech 7VJL Apogee.

En mijn computer valt heel vaak zomaar uit alleen de lampjes van mijn kast blijven
branden.
En hij gaat trouwens weer aan als ik de stekker er uit en dan weer in de voeding
stop.

kan jij mij help

dankje Maarten

Misschien zou het helpen als je wat meer specs opgaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb hier ook een 7VJL met dezelfde symptomen. Ik heb de proc eens goed bekeken en daar zit een duidelijke schroei/verkleurde plek op. Ik denk dat de proc. een opdonder heeft gehad, zodra hij nu warm wordt schakelt de PC uit maar blijven de lampjes branden. Misschien wordt het uitschakelen veroorzaakt door de fantastische (not) thermische protectie van AMD?

Ik vervang morgen de proc.

PS. De specs van deze machine:
XP2000, 7VJL, GF4 4200, Dynalink ISDN, 300watt, DVD, CDRW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft een AMD Athlon XP 2200+ op een Chaintech Apogee CT-7VJL draaien ?

Mijn computer valt heel vaak uit, alleen de lampjes van mijn kast blijven branden.
en ik heb een 300 watt voeding waar zeker weten niks mee aan de hand is,

Wie O Wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Bij mij draaid er een XP 2200+ op met 300 watt voeding zonder enig probleem.

Nog geen problemen gehad de afgelopen week :)

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi bordje hoor. heb m nu precies een week draaiende met een 1800+
Mn eerste chaintech was doa, hij wilde gewoon niet aan!
maar ok deze doet t perfect. Q-tec overclock cooler erop :7 en vandaag de multiplier geunlocked. Was wel een priegel werk maar nu draait ie op 143 * 12.5 = 1788 :D ben ik wel tevreden mee. Zonder multiplier unlock ging ie op 11.5 * 150 = 1725. Alleen weet iemand hoe je die multiplier hoger dan 12.5x kan instellen? Zelfs met de nieuwste bios wil ie niet hoger.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/afonville/casemod/chain.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:24:

Mijn computer valt heel vaak uit, alleen de lampjes van mijn kast blijven branden.

Er hoeft niet perse iets mee aa de hand te wezen, maar het lijkt er toch echt op of die het allemaal niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:57:
Vandaag een mailtje gehad van chaintech waarin ze dit probleem erkennen

Laurenshof,

This is *****, the PR specialist from Chaintech. ^_^
First of all, I'd like to thank you for your support to Chaintech.
Chaintech is always working hard on providing good motherboards and VGA cards
as well as good service.
I am sorry if there's any inconvenience that has occured. I have reported
the situation to our top management and they also concern about this issue very much.
We are collecting all the info from you to offer a better support.
Here I attach our Technical Support Request Form and will be really
appreciated if you can fill it out and send it back to me. I promise we'll
respond to you within a week. We need the data for simultaneous response world wide.

Thank you again!
Ik heb ook een klacht ingediend bij Chaintech omtrent dit onderwerp en heb exact dezelfde email teruggekregen. Heb het formulier direct teruggestuurdmet de vraag of ze de oplossing voor het probleem omtrent de Multiplier-factor en de FSB van 333 Mhz op kunnen lossen; ben benieuwd.... hoe meer mensen reageren hoe groter de kans op respons, niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ook maar is die technical support form invullen. misschien kan dat helpen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten, ik heb een 220o draaien op dit bord zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:24:

K dan Maarten,

Het was bij de machine die bij mij stond toch niet de proc. Ik heb wel geconstateerd dat de cooler verkeerd om gemonteerd zat.

Tevens heb ik simpelweg het moederbord vervangen door een ander en probeer het oude moederbord volgende week op mijn gemak in een andere config. Ik weet nu dus nog niet zeker wat het probleem was, cooler, moederbord of beide.

Check dus even of de cooler goed zit cq goed functioneert, zo ja dan kan je het moederbord gaan omruilen voor een ander.

Post je bevindingen nog even, dat is ook nuttig voor anderen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Hmmm ....
Eerste mobo was bij mij ook DOA.
Maar de tweede doet het prima...
Loop ik toch tegen een probleempje aan : geen 166 FSB ondersteuning omdat ik een 1.02 heb.
En dan ook nog het feit dat ik mijn PCI/AGP niet kan locken en dat dus mijn SCSI-kaart over zijn zeik gaat bij +5 mhz.
Jammer ... en ik ben ook bang dat dit weer mijn laatste chaintech mobo voor een lange tijd zal zijn.
Mijn vorige (4 jaar geleden) was ook onbruikbaar na een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 18:39:
ik heb een Athlon XP 2200+ en een chaintech 7VJL Apogee. En mijn computer valt heel vaak zomaar uit alleen de lampjes van mijn kast blijven branden. En hij gaat trouwens weer aan als ik de stekker er uit en dan weer in de voeding stop.
Euh ... heb je je geheugen wel goed ingesteld ? Het valt me namelijk op dat je PC2100 geheugen hebt. Als je dat te hoog clockt kan je bak vastlopen en moet je de bios resetten.
Kan ook verklaren waarom je bak soms ook gewoon vastloopt.
(P.S. Check nog even hoeveel spanning je voeding afgeeft. Het mag dan een 300 watt zijn, maar dat is nog geen garantie dat je 5v lijn genoeg prik geeft. En dan loopt ie ook vast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
hmm, vreemd, mijn eerste 7VJL was ook een DOA!
(de derde al in dit topic..)

en met de nieuwe die ik nu heb, vallen er soms dingen uit. Ben ik (in XP) gewoon aant surfen, valt opeens Inet ex uit. of winamp valt opeens uit. Ik probeerde warcraft 3 te spelen, valt ie midden in een level opeens uit.

soms sluit ie programma's zonder een geldige reden en soms start ie opeens opnieuw op.

specs:
Chaintech 7VJL
XP2000
256 Corsair pc2700 mem
PoV Ati Radeon 9000
40gb Maxtor LB 7200rpm
Enermax 350 watt voeding
Thermaltake Xaser II6000 kast
5x 80mm casefan, 1x processorkoeler (op mobo, akasa 824), 2 fans in voeding
floppydrive
Lite-on brander

misschien trekt het teveel stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindskort ook een zo'n bordje, ook versie 1.02 (denk ik) s 102310 nmaleijk.

Heb een 2200+ besteld die ik nog niet binnen heb en geheugen 512 MB 2700 DDr, vraagje van mij is, betekent dat als ie 166 mhz niet ondersteund dat ik beter 2100 geheugen had kunnen kopen? aangezien hij dan niet op 2700 kan lopen neem ik aan.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

euh ...... dat zie je verkeerd : het gaat hier om je FSb en je geheugen snelheid ... dat zijn twee verschillende dingen.
Je Proccessor gaat op 333 mhz FSB lopen : gedeelt door 2 = 166
je geheugen is 333 mhz en heeft standaard ondersteuning van dat moederbord.
Zie je het verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t !!!

2200+ op 155 mhz FSB (stabiel) op dit bord. Beter die 2 volt op je proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om het boeltje centraal en overzichtelijk te houden heb ik een ander 7VJL topic dichtgegooid.. Ter referentie hier alsnog het linkje: check de pics van dit kt333 chaintech 7vjl mobo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zullen we nou krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/afonville/casemod/chain.jpg

op deze zit de chipset een stuk verder van de CPU socket dan mijn 7VJL :?
of is dat nou gezichtsbedrog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik heb hulp nodig :|
ik heb nu mijn apogee ingebouwd met een Athlon XP 2200+ en een reepje 256 MB PC2700.
Maar mijn processor draait op dit moment als een Athlon XP 1500+ :o
toen ik probeerde de 166 mhz jumper te gebruiken gaf mijn PC geen beeld, dat verwachtte ik al een beetje dus nu draait ie op 133.
maar hoe krijg ik nu mijn CPU op of zo dicht mogelijk bij de 2200+ :?
in de BIOS staat de processor kloksnelheid op 100 mhz, als ik hem op 132 zet (het hoogste wat mogelijk is |:( ) start mijn PC ook niet meer op!
ik snap niet wat ik met de multiplier en de clock frequentie moet doen om mijn CPU goed te configureren...
ik heb de BIOS intussen geupdate maar in de BIOS is niks verandert... dus nog steeds hetzelfde probleem.
iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost :( hoe verwijder ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

weet je zeker dat je de jumperinstelling voor de FSB goed hebt gezet? het zijn er namelijk 2 die je moet veranderen; JP3 op 2-3 (133 Mhz FSB) en de JP31 op 1 - 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knal schreef op 11 oktober 2002 @ 19:02:
weet je zeker dat je de jumperinstelling voor de FSB goed hebt gezet? het zijn er namelijk 2 die je moet veranderen; JP3 op 2-3 (133 Mhz FSB) en de JP31 op 1 - 2.
pff, ik had t verkeerde jumpertje omgezet 8)7
/me is running at 1,79 ghz 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:04:

[img][/img]

misschien heb jij een andere hardware revisie? ik heb s102.... geloof ik

draai trouwens nu weer even op 11.5 * 154 = 1771 mhz :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
misschien denkt ie dat wel omdat die PC op de pic een 60mm koeler erop heeft ipv een 80mm :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah het bleek gezichtsbedrog, mijn zalman waaier pastte er met gemak op, voor niks die nepfan eraf gesloopt... :P
draait nu echt superlekker allemaal, mijn XP 2200+ goed herkent en de rest van de hardware draait perfect!
alleen is 256 mb PC2700 geheugen net wat te weinig, in spellen af en toe wat geswap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 02:08:
nah het bleek gezichtsbedrog,.

alleen is 256 mb PC2700 geheugen net wat te weinig, in spellen af en toe wat geswap...
Dat wat meer geheugen beter werkt zijn we inmiddels allemaal wel achter ;)
btw : heb je de chipset heatsink voor iets anders vervangen ? Zo ja , met wat dan ?
Ben nog steeds aan het klooien met een Blue orb of misschien zelfs wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Talon schreef op 12 oktober 2002 @ 11:38:
[...]

Dat wat meer geheugen beter werkt zijn we inmiddels allemaal wel achter ;)
btw : heb je de chipset heatsink voor iets anders vervangen ? Zo ja , met wat dan ?
Ben nog steeds aan het klooien met een Blue orb of misschien zelfs wat beters.
ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat de Titan TTC-CUV2AB ook geen slechte keus is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb helemaal volgens het boekje het standaard fannetje met arctic silver II behandelt en ik heb totaal geen problemen, maar ik overclock dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schopje*

ik heb nu mijn CPU bus op 145 mhz draaien en mijn Athlon XP 2200+ draait nu op 1960 mhz ipv bijna 1800, is dus in principe een XP 2400+ :D

Afbeeldingslocatie: http://mitglied.lycos.de/martijnpels/score.gif

Afbeeldingslocatie: http://mitglied.lycos.de/martijnpels/sisoft1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:43:
ik heb helemaal volgens het boekje het standaard fannetje met arctic silver II behandelt en ik heb totaal geen problemen, maar ik overclock dus niet
Hoe bedoel je "standaard fannetje?" je bedoelt toch niet de "fan" van het moederbord he, want dat is helemaal geen fan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Prima bord is dit, ik heb hem ook met een 1900+@2100+ erin zitten, met mijn MSI bord haalde ik net de 2000+. Me 3dmark is nu bijna 8000 ipv 7300 :)

Vraagje: In mijn BIOS laat hij altijd veel hogere CPU temps zien dan Sandra :?
Iemand die weet hoe dat kan? Sandra laat 29 zien en in me BIOS staat hij dan rtond de 44. Ik vind 44 een beetje veel voor mijn Alpha 8045...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:04:

[afbeelding]

ik heb nu ook de apogee. als ik op de foto kijk, dan zie ik een kaartje met kabel bij het onderste pci-slot zitten. die heb ik niet! waar is dat voor? ik heb alleen maar een front bracket met 4xusb en microfoon en line-out ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:51:
[...]

ik heb nu ook de apogee. als ik op de foto kijk, dan zie ik een kaartje met kabel bij het onderste pci-slot zitten. die heb ik niet! waar is dat voor? ik heb alleen maar een front bracket met 4xusb en microfoon en line-out ofzo.
Gokje..........USB poorten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzz
  • Laatst online: 03-10 16:35
ik heb het boardje ook, draaid als een trein! Het viel mij ook op dat er een erg goed geluid uit de onboard geluidschip kwam. owjah nog 1 vraagje, hebben jullie ook dat als je de 'koptelefoon' set in de frontbracket stopt je een raar geluidje doorde koptelefoon hoort?als ik hem achter aansluit hoor je het niet...vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

mlevd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:56:
[...]

Gokje..........USB poorten ? :)
t lijkt mij dat de kabel naar de connector gaat van de AC3 Center / surround + bass connector gaat maar deze connector wordt niet standaard bij het bord geleverd (i.i.g. niet bij mij).
Nu we het toch over die geluidschip hebben; klopt het dat als je de Onboard-Sound activeert en je de frontside-connector niet aansluit je geen geluid krijgt???
bij mij dus wel :? , moet nu een andere geluidskaart gebruiken omdat de connector van de frontside-bracket niet tot aan de connector op het moederbord reikt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een zuigdrivers zitten er trouwens bij die geluidschip... ik kan niet eens met windows xp dat body theatre ding proberen... Xear is niet in XP te gebruiken :(
Hoe bedoel je "standaard fannetje?" je bedoelt toch niet de "fan" van het moederbord he, want dat is helemaal geen fan
ja ik bedoelde ook het heatsinkje... dat dat geen fan is was mij al wat langer duidelijk (understatement van het jaar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Knal schreef op 14 oktober 2002 @ 18:30:
[...]

t lijkt mij dat de kabel naar de connector gaat van de AC3 Center / surround + bass connector gaat maar deze connector wordt niet standaard bij het bord geleverd (i.i.g. niet bij mij).
Nu we het toch over die geluidschip hebben; klopt het dat als je de Onboard-Sound activeert en je de frontside-connector niet aansluit je geen geluid krijgt???
bij mij dus wel :? , moet nu een andere geluidskaart gebruiken omdat de connector van de frontside-bracket niet tot aan de connector op het moederbord reikt :'(
Het uitbreidingskaartje voor 6channel wordt wel degelijk standaard meegeleverd (ik heb inmiddels een stuk of zeven Apogee's ingebouwd). Misschien heeft je leverancier iets achtergehouden?

Als je de frontside bracket niet gebruikt moet je de aansluiting op het mb jumperen (zie boekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 14:45
in dit topic heb ik ook problemen met de apogee. zou het kunnen dat mijn problemen met de bovengenoemde problemen te maken hebben. ik heb ook s102310 tussen de pci sloten staan. ik draai met een 1800 mhz proc. die niet alleen maar op een 100mhz fsb wil draaien.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 19:25:
[...]

pff, ik had t verkeerde jumpertje omgezet 8)7
/me is running at 1,79 ghz 8)
Is dit misschien ook voor jou van toepassing BrammeS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Knal schreef op 11 oktober 2002 @ 19:02:
bedoelde dit dus maar met de quote kwam deze niet mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knal schreef op 16 oktober 2002 @ 12:49:
[...]

Is dit misschien ook voor jou van toepassing BrammeS??
lijkt me wel, check die FSB jumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei Zeon
  • Laatst online: 15:34
ik krijg mijn BIOS ook niet geflashed, het alt+f2 trukje werkt niet en met het utility zie ik geen verschil in mijn BIOS ook al krijg ik de melding dat de flash complete is, als ik de fsb hoger dan 120 zet draait mijn pc zeer onstabiel, ik heb een AMD Athlon 2200+ cpu, en een zalman cnps6000-Cu, de temp van mijn pc is volgens het Apogee overclock utility gemiddeld een 50°C. Ik zou graag mijn cpu op een 2200+ laten draaien nu staat hij als een 1900+ gconfigureert. ik kon ook geen 512 mb 333 mhz (pc2700) RAM gebruiken, er steekt nu 266mhz in, dit werkt wel, ook met de via4in1 drivers en mijn MSI GF4 Ti4200 had ik problemen, die zijn nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei Zeon
  • Laatst online: 15:34
srry, dom geweest, had niet gezien dat er nog andere pages waren heb alleen de 1e gelezen met de jumper te verandere was het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
okee ik heb hier nu drie apogee borden liggen. eentje heb ik op 20-08-2002 binnen gekregen. en de andere 2 zijn op 12-10-2002 binnen gekomen. ik heb ook nog een sticker gevonden aan de onderkant van het onderste pci slot daar staat op:

7VJL0-0000CC

FR1614-2 V2.0
06/20/2002 4F33

Jumper 30 staat op 2-3 das inderdaad de jumper om te schakelen tussen 100 en 133 fsb

Jumper 31 staat op 1-2 das de jumper op tussen 133 en 166 fsb te schakelen.

Ik heb nu al een barebone(Moederbord,proc,video,geheugen en voeding) opstelling draaien met de 1800+ Toen ik echter een floppedrijf erop drukte en boote werd ie onstabiel. een collega van me is ff een nieuwe 1800+ bij de plaatselijke leverancier aan het halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

Jumper 30 staat op 2-3 das inderdaad de jumper om te schakelen tussen 100 en 133 fsb

Jumper 31 staat op 1-2 das de jumper op tussen 133 en 166 fsb te schakelen.[quote]

Ik neem aan dat je een typvout gemaakt hebt en i.p.v. JP30 de JP3 bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
[quote]Knal schreef op 16 oktober 2002 @ 19:06:

Jumper 31 staat op 1-2 das de jumper op tussen 133 en 166 fsb te schakelen.
Ik neem aan dat je een typvout gemaakt hebt en i.p.v. JP30 de JP3 bedoelt?
oeps jah die bedoel ik eigenlijk ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents:

In order to reflash the Bios you will need to obtain the flash utility from Chaintech
as the Alt+F2 option was removed in order to provide space for other features in the Bios. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:06:
Gents:

In order to reflash the Bios you will need to obtain the flash utility from Chaintech
as the Alt+F2 option was removed in order to provide space for other features in the Bios. :)
Zijn er voor dit bord eigenlijk nog nieuwere via chipset drivers te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only version Via 4 in 1 v4.43 as per what is available from the via arena website. Bear in mind that the Cmedia drivers for the Cmedia soundchip are not native to Win XP. So you will need to install the ones provided on the Cd or download the reference drivers from www.cmedia.com.tw The reference drivers do not contain the X-ear option thou as that is specific to Chaintech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 08-10 11:38
Ik heb hem nu ook, eerst had ik er een Athlon Thunderbird 1400 op draaiende, werkte perfect.

Nu heb ik goedkoop iemand z'n 1700+XP kunnen overkopen. Tot mijn verbazing een Agoia 'Y' core >:) >:)

Nu draait hij stabiel op 2100+XP, maar ik kan hoger, alleen wil m'n ram niet mee
(Apacer DDR266 @ Cas2 :Y) )

Dit weekend eens wat DDR400 kopen, daar effe mee testen O-) >:)

Al bij al ben ik erg tevreden over dit moederbord, het is erg stabiel, en vele uitvoerige opties om te overclocken ;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzz
  • Laatst online: 03-10 16:35
ok, ik heb nu deze topic gelezen maar als ik het goed gezien heb, staat er niet hoe je hem nou met flashen (voor nieuwere bios natuurlijk :) ) Wie is het gelukt? zo ja, hoe precies? bedankt

ps. ik zag net dat er nu ook een deluxe versie is van de apogee !! http://www.chaintech.com.tw/Products/socketa/index.htm heeft nu via kt400, 4 geheugen ruimtes en agp 8 x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
ik heb mijn bios geflashed met het proggie drdflash

en dat ging prima, tis ff uitvinden maar heel makkelijk...
mn systeem draait trouwens nogsteeds niet goed :( heb nu een kapot dimm reepje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 15:17
Spice schreef op 10 September 2002 @ 21:41:
Ik vind wel dattie erg warm wordt. (hmm volgens speedfan valt het wel mee :) )
Beetje late reply op deze post, maar ik hoop iemand mij toch kan helpen.

Waar vindt ik de temperauur van de northbridge in speedfan. Ik dacht zelf dat het temp2 is. Dit is de enige temperatuur die ik in speedfan extra zie t.o.v. het apogee overclock programma en m'n BIOS, maar door Chaintech wordt beweerd, dat er geen sensor op de northbridge zit en dat ik die temperatuur dus ook niet kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KICK*

vraagje,
kan er een AMD Athlon XP 2700+ op deze mobo maar dan de DE LUXE?
ik kan het maar nergens vinden. Bij de site van chaintech zelf staat het er ook niet bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
-MARKSTER- ik zag in je post dat je op dit bord een alpha pal 8045 hebt zitten.
Dat was eigenllijk de vraag die ik beantwoord wilde hebben.
Maar heb jij nog gekke dingen moeten uithalen om hem passend erop te krijgen.
Want ik zie op de foto namelijk een paar elco's dicht in de buurt van de cpu zitten.

ik heb wel op internet gezocht en daar heb je ergens een heel mooi tabelletje waar voor ieder moboo staat of deze koeler past of niet maar daar staat alles behalve chaintech in.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kick*

Ik van dit mobo de deluxe versie (via 400chipset de rest is hetzelfde).
Mijn eerste was na een maand al kapot (het agp slot functioneerde niet meer).
Met de 2de heb ik het probleem dat win XP soms opnieuw opstart.
Verder vind ik de temps in het bios vrij hoog klopt dit wel?
Weet iemand of er al een bios update is voor dit mobo, ik kon er zelf alleen een vinden voor het gewone 7vjl mobo.
Voor de rest vind ik het wel een strak bordje ik wil wel gaan overclocken maar ik vertrouw de temps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
er is nog geen nieuwe bios.
Temps is inderdaad vreemd bij mij ook vrij hoog.
Bovendien is bij mij alles watergekoeld, met een truukje loopt hij nu wel een stuk beter 8.5 * 190 (palomino 1400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, Dames,

ik overweeg dit mobo te kopen, maar ik heb geen ervaring met Athlon systemen. Mijn vraag is "krijg ik problemen met dit board als ik een Athlon XP PR2000 hierop zet en PC333 mem. gebruik?" of moet dit ongeacht de biosversie/mainboard release versie gewoon werken?

bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Ik heb hier een xp2000@2200+ draaien op dit bordje met 2x 256 mb pc333 (zoals jij het noemt)
Ik heb nog nooit problemen gehad met instabiliteit of iets dergelijks in mij ogen is dit een erg stabiel bordje :)
Pagina: 1 2 Laatste