Groot Chaintech 7VJL Apogee topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gfo schreef op 26 January 2003 @ 18:11:
Ik heb hier een xp2000@2200+ draaien op dit bordje met 2x 256 mb pc333 (zoals jij het noemt)
Ik heb nog nooit problemen gehad met instabiliteit of iets dergelijks in mij ogen is dit een erg stabiel bordje :)
dat wou ik even zeker weten :)

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Quizmaster
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 13:16
Ik heb nu een Athlon XP1600+ met de Bios versie 1. Is het aan (of juist af) te raden om die te flashen naar versie 3? Of zijn de extra opties die de 3e versie biedt niet zodanig van belang dat je al die moeite moet doen? Hij draait nu gewoon stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit moederbordje in de DeLuxe versie met de Via KT400 chipset. Alleen krijg ik ook de 166 MHz bus niet aan het werk. 133 werkt wel, maar verder niet. Nu heb ik via de chaintech helpdesk de nieuwe bios gekregen, maar die wordt niet geaccepteerd met het programma awdflash.exe in DOS.
Kan iemand mij hiermee helpen?
p.s.
Verder strak bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar die wordt niet geaccepteerd met het programma awdflash.exe in DOS
Beschrijf eens alle stappen die je hebt ondernomen, de precieze details van de gebruikte programma's en de exacte foutmeldingen die je krijgt. Hier kunnen we echt weinig mee :z

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 05-02-2003 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:38
en dan gelieve ook eens die Bios versie te posten :D
als dit het 166 fsb probleem verhelpt ;) dan is dit een must om te posten :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hem een floppy geformateerd mer DrDos zodat die zo leeg mogelijk opstart.
Verder heb ik via Chaintech bios versie 7VJS0116.bin gekregen. Deze file samen met awdflash.exe op de flop gezet en opgestart via a:\'
Als de .bin file wordt ingelezen krijg ik de melding: “the program file’s part number does not match with your system.”
:/
p.s. Ik heb die nieuwe BIOS file op mijn site gezet. Ga even naar: http://www.marbi-online.nl/chaintech/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met trots laat ik mijn chaintech apogee 7vjl board zien :D
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/afonville/casemod/mobo.jpg

en mn case:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/afonville/casemod/case.jpg

alleen de cbox moet nog in de kleur

specs:

1800+ @ 2200+ (156 mhz fsb) :*) (geen palomino core)
Thermaltake Volcano 9 + Coolmod 8)
Ti4200 xfx 64 mb + heatsinks (zelf gezaagd) (300/620)
512mb pc2700 samsung sjips
qtec 400 wat voeding
2 ccfls sunbeam
sunbeam blower (voorkant)

alles draait stabiel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 12:58 . Reden: was wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat iemand nog reageren? Wie krijgt die nieuwe BIOS wél aan de praat? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze er niet uitkomen na twee pogingen, krijg je van Chaintech het volgende antwoord:

Dear Sir,

In that case you will ned access to a Bios programmer, please check with the company where you purchased the board for this service.

Yours sincerely,

Chaintech Technical Support

Hieronder het adres etc. misschien dat jullie meer succes boeken??!!!
:(
Chaintech Europe
Coenecoop 620
2741 PV WADDINXVEEN
THE NETHERLANDS

( Phone: +31-(0)182-623960
( Fax: +31-(0)182-623969
* E-mail: support@chaintech.nl <mailto:support@chaintech.nl>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sonate, kijk eens naar de bestandsnaam van de BIOS..
Je hebt de BIOS voor de 7VJS te pakken gehad, terwijl je een 7VJL hebt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat probleem hebben we al bekeken. Het moederbord wordt inderdaad geleverd als een 7VJL, maar op een sticker die bevestigd is op een com-poort staat daadwerkelijk 7VJS0 !!!!
Vandaar ook de bios-update voor die versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb dit mobotje en hij is goed...........en al deze probs hier heb ik geen last van :)
Ook gewoon alles erbij gekregen behalve natuurlijk Infrarood en scandisk adapter voor flash kaartjes enz..je weet wel :)

Hij is TOPPIE _/-\o_ !!! (Wil meer smiley's neerpluren maar dan worden moddies boos!!!) !!!

Trouwens hiervoor een chaintech voor k6'jes gehad voor 25 gulden gekocht zaten fouten in en hij was als een rots stabiel ;) Cool hé!! ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik heel benieuwd wat voor CPU jij hebt en of je zlefs de 166MHz FSB hebt geactiveerd op het Mobo????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat FSB166Mhz probleem is bekent. Daar lopen op OCworkbench.com een aantal topic s over. Mijn mobo werd met bios versie 08/21/02 afgeleverd; op de site van Chiantech Korea vond ik een 09/26/02 versie en die kon ik wel succesvol erin flashen. Niet dat daar de 166mhz jumpering wel mee lukt, maar goed... Vreemd is wel dat die inmiddels daar niet meer te vinden is. Het is zowieso een sport om überhaupt een BIOS update voor dat bord te krijgen.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb een Chaintech de Luxe moederbord met 512 PC2700 Samsung/Samsung geheugen. Bij het opstarten krijg ik 1 lange piep (=geheugen fout). Nou dus ik ander slot geplaats. Oke doet het, met veel fouten in Windows. Geheugen omgeruild. Dan blijft het het zelfde. Waar ligt dit aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens naar je Mem voltage kunnen kijken. Wellicht staat die te laag (zou 2,50 Volt minimaal moeten zijn). Bij mij stonden de spanningen (dus ook van chipset, AGP) default te laag waardoor het spul voortdurend onderuit ging. Mijn 5Volt lijn leverd ook maar 4,78V wat volgens mij officieel te laag is. Gek genoeg heb ik daar geen problemen mee.

Probleem wat rest is dat m'n CPU voltage in het BIOS niet lager kan dan default (bij m'n XP2200+ is dat 1,65V), maar met de Apogee tool kan ie wel terug naar 1,55V. Dat scheelt weer een paar graden, terwijl ie dan op 1869 MHZ gewoon stabiel loopt. Vervelend dat ik nu na iedere reboot handmatig dat voltage omlaag moet brengen. Daarnaast werk de "166MHZ FSB" Jumper niet, maar dat is zoals eerder gezegd een bekend probleem.

Verder ben ik best tevreden over dit bord. Volgens mij is het een van de snelste KT400 borden op de markt. Iig is die C-Box erg handig wanneer je digitale camera's hebt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 15:05
Maybe een stomme vraag maar wil toch erg graag het antwoord, want ik heb al uren gezocht.
Als je een Apogee deluxe koopt met een 2000+ XP en 333mhzmerkgeheugen gebruikt, Heb je dan hele grote kans op problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uh? Waarom denk je dat? Beargumenteer cq onderbouw je twijfel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste chaintech vrienden. Ik heb een andere CPU - Athlon XP 2500+ Barton core.
Die zou op 166 x 11 = 1833 moeten draaien, maar mijn systeem vertikt dat.
Ik kan die instellingen wél maken in het bios, maar computer start dan niet verder op dan de cpu weergave en de geheugen-check. daarna niets.
Wie helpt me uit de brand?
Ik heb hem nu op 152 x 12 staan. Draait prima, maar ik wil eigenlijk die 333MHz van de cpu wel benutten.
Of haal ik hier nu dingen door elkaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
mijn grote twijfel ligt bij de vele mensen die problemen ondervinden met dit bord...
mijn keuze gaat tussen msi kt4v of deze maar bij bijde zie ik veel mensen met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 10:51
Ik heb nog nooit problemen gehad en heb ook alles zelf in gebouwd.
Alle problemen die ik hier heb gelezen hbe ik nooit gehad :D

Mja enige dat je noet doen bij inbouwen is het boekje van de aansluiteingen voor power etc omdraaie :P
Hebben ze verkeerd om geprint 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Dat het bij jou wel werkt kan aan de nieuwere versie van het mobo liggen. Je hebt waarschijnlijk een revisie 1.1

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen, ik heb zelf dit bord (in revisie 1.02) vanaf Augustus. ben erg erg tevreden over want het is erg stabiel en overclocked ook niet slecht.

Echter: Er zijn 2 versies afgeleverd: met VIA KT333 & VIA KT400 chip. De eerste versie kan een multiplier aan tot 12.5 (officieel ondersteund) vrij uitkiesbaar tot 12, verder is geen optie (tenzij default via de cpu). Dus de mensen die schrik hebben dat hun CPU er niet in loopt, dit doet ie wel. De versie met de KT400, beschikt over een mulitplier die een stuk hoger kan (15 of 18?). Mijn persoonlijke ervaring is dat het moederbord een XP2000+ (palomino met mp van 12.5) perfect werd ondersteund op dit mobo. Een 2100XP TB core NIET: hij loopt perfect, maar wordt herkend als een unknown cpu at 1733 mhz... Mij maakt dit weinig uit, mr voor de mensen die af en toe een pc in elaar steken voor familie/buren/vrienden kan dit een handig wetje zijn. Trouwens hebben ook andere moederborden met iets oudere chipsets hier vaak moeilijkheden bij, en bestaat er niet altijd een bios-updatE voor. zolang de FSB overeenkomt, is mijn ervaring dat de cpu zijn werkelijke power kan halen in dat moederbord, enkel wordt ie misschien slecht herkend.

Dan is er het probleem van de mensen die willen overclocken/cpu hebben op 166 mhz FSB. Ik kan jullie vertellen dat het moederbord dit WEL aankan, zowel de KT333 als KT400 versie... echter handig is het niet. Het probleem is de 5/1 pci divider ingeschakeld te krijgen dmv de jumper die je moederbord op 166fsb zou moeten zetten. We weten dat als je de jumper inschakeld en dan de pc boot dat je enkel een zwart scherm krijgt. Hoe boot je nu wel nr een 166mhz fsb?

*ga nr bios, stel mp in (voor overclockers) en zet de fsb op 166 mhz. (enkel in bios)
* boot je OS (windows xp in mijn geval)
*als je OS is uitgeboot zet je de 133-166 mhz fsb jumper op het mobo op 166. Inderdaad met een draaiende computer.
* Herstart nu de pc, echter ZONDER hem uit te schakelen, gewoon een warme start maken.
* Pas eventueel in bios mp aan of zet de fsb nog hoger
* Moederbord loopt lijk het beloofd ... wel dus met een omweg.

Nog een opmerking, voor de overclockers dan: (op moment van schrijven zou ik voor het overclockwerk een Epox 8RDA+ kiezen) maar dit moederbord is ook goed geschikt, omdat je heel veel voltages goed omhoog kan zetten. Echter staan de stroomregulatoren (heet dit zo in het Nederlands?) erg ver van de gebruikelijke ideale plaats, wat tot gevolg heeft dat er stroomverlies is... vooral de 5 voltlijn is hierdoor geplaagd en uitlezingen van 4.73-4.75 zijn erg normaal. Echter het bord draait bij extreme belasting op overclockde cpu's stabiel tot 4.6 volt... (dit is mn ervaring met mijn bord) ook van de 2 volt Vcore wat je stuurt blijft zo een 1.91 over an de cpu...

Ik draai peroonlijk op 178fsb*13mp =2314 mhz @ max vcore en de rest van de voltages een tikje naar omhoog. De cpu is een TB 'A' uit week 34 met een 'slechte' rirga code (de meeste komen hiervan niet over de 2000mhz) Mijn geheugen is Kingston CL2 PC3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
Bedankt. Dan ga ik toch voor de chaintech. dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 10:51
Spice schreef op 03 March 2003 @ 10:46:
Dat het bij jou wel werkt kan aan de nieuwere versie van het mobo liggen. Je hebt waarschijnlijk een revisie 1.1
Ik heb het bordje nu al sinds november 1 van de eerste revisies neem ik aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
btw de bios voor de 7vjs kan ik niet vinden alleen de 7vjl
ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een eerste revisie apogee en ik draai een multiplier van 13,5 (vrij instelbaar tot 12,5).
mn XP2200+ draait nu op 145x13,5= 1957mhz.
de FSB draait op 145 mhz, en als ik ook maar 1 mhz. hoger ga loopt het zaakje vast op een gegeven moment.
hier snap ik dus helemaal niks van... ik heb namelijk PC2700 geheugen, dan zou toch zeker een FSB van 166 moeten werken???

is btw. de 166 mhz cpu ondersteuning nou echt werkende met die nieuwe bios?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slapen de apogee gebruikers de laatste tijd een beetje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Je hebt alleen een 1/4 divider, buiten dat is het wel erg laag 146 fsb en een vastloper.
Hoe hoog staat je Vcore, hoeveel volt staat er op je geheugenbankjes?

[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 07-03-2003 17:40 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
sorry voor de kick maar ik heb hier een amd xp2000 po dit bordje geprikt zitten en net kreeg ik een maffe situatie... de pc ing uit maar er stond nog wel stroom op het mobo (de lan lichten branden en de hd's draaiden ook nog) dus ik reset het systeem en even later weer zelfde..

nu lijkt ie het niet meer te doen maar wat kan dit zijn geweest? Er zit in speedfan wel een temp die 88c aangeeft (of hoger) is dit de northbridge? Vind zowiezo dat de temps aan de hoge kant zijn want de proc zou 60 graden makkelijk halen volgens die sensors..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
iemand?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
fan is gestopt, processor overhit en doorgebrand?
Heb je van te voren een flinke piep gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben zo blij dat ik dit moederbord verkocht heb!

Ik had echt niks anders als problemen met dit bord. Athlon 2100 en 2000 liepen beide instabiel, geheugen werkt hierin niet lekker, onboard sound bleef altijd terug komen ookal had ik het via de jumper uitgezet!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Ik had echt niks anders als problemen met dit bord
Ik vind het een fijn bordje, gebruik deze in mijn woonkamer pc omdattie stil is, goed oc't en met een 1700 XP daardoor bruikbaar is als divx-videorecorder.

[ Voor 9% gewijzigd door Spice op 15-04-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Spice schreef op 15 april 2003 @ 09:23:
fan is gestopt, processor overhit en doorgebrand?
Heb je van te voren een flinke piep gehoord?
Fan is gestopt, hd's draaien nog door, en er staat stroom op het mobo.

1) Processor is niet dood want na de stekker uit de voeding te hebben gehaald doet ie het weer..
2) niks van een piep ofzo maar gewoon floep uit..

:(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveinthahouse
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:16
jongens, wat ik nu te horen heb gekregen bij de plaatselijke hardware boer !

"goedemiddag, wou graag een chaintech 7vjl apogee bestellen"
"dat komt dan neer op 80 euro"

ik dacht mooi, das 15 euro goedkoper dan op internet, blijkt nou dat dit boardje in een kale versie komt.
dus geen onboard zutt zoals 5.1 e.d,USB,LAN ,geen flatcabels,geen c-box

de verkoper had er nog een speciale naam voor (ben hem even kwijt)
eerst zien dan geloven denk ik.
hij komt van de week binnen,dus dan laat ik het wel even weten.

maar mijn vraag is nu dus, is het mogelijk om hier een kale versie van te leveren, want chaintech leverd hem alleen in pakket volgens de site.
je kan toch niet zomaar al die onboard shit eraf slopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Er zijn volgnes mij 2 versies van te eentje met nix en eentje met alles. maar volgens mij als je er geen flatcables enzo bij krijgt dan is die boer niet goed bezig.. die flatcables krijg je er ALTIJD bij.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
maar mijn vraag is nu dus, is het mogelijk om hier een kale versie van te leveren, want chaintech leverd hem alleen in pakket volgens de site.
je kan toch niet zomaar al die onboard shit eraf slopen
Ik denk dat die kale versie er wel komt/is. Ik zag het plankje vorige week al spotgoedkoop (inkoopprijs) in prijslijsten van groothandels staan. Ik d8 eerst daat het en typoo was maar het kan dus wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveinthahouse
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:16
wel nice

dan heb je dus gewoon een best goed board ,dat zich redelijk laat overklokken.
voor een prijs waar de vuilnisman nog geen eens zijn reet voor af wil vegen.

nu maar hopen dat i snel binnen is
Pagina: 1 2 Laatste