help: Mobo in combinatie video werkt alleen op 100 mhz bus.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 14:45
Ik heb de volgende combinatie:

Moederbord: chaintech apogee ct-7vjl
Proc: AMD athlon XP 1800+
videokaart: XFX Geforce4mx440 64MB DDR
geheugen: 256MB DDR

Nu stel je de bussnelheid van het moederbord in met de jumper op het moederbord. Als ik hem op 100 mhz laat staan draait de processor op 1050mhz en is er helemaal niks aan de hand. Stel ik hem nu in op 133 mhz bus. dan gaat het systeem wel draaien. en naar mijn weten ook helemaal naar windows. maar krijg ik geen beeld. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Als je hem op 133 zet, kijk ff op je ram dan ook op 133 gaat en je pci op 33mhz blijft :) Misschien is er iets met de verhouding fout :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds wanneer is dat gebeurd? Draai je PC1600 of PC2100 geheugen? Wat voor een voeding heb je? Staan de geheugentimings niet té strak?

Check evt de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ, ondanks dat dit probleem niet specifiek daarop wordt behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
die troubleshooter had ik al bekeken.

Het gaat hier om een nieuw systeem btw

okee ik heb net even een zwaardere 400 watt voeding gebruikt ipv een 300 watt dit had geen effect. toen heb ik er even een 128 mb ddr bankje ingehad. en ook dit had niet het gewenste effect, ik weet niet of het geheugen pc1600 of pc2100 is.

en van geheugentimings heb ik niet veel kaas gegeten. dus graag verdere uitleg hoe dit zou moeten staan.

bij voorbaat dank.

[ Voor 0% gewijzigd door BrammeS op 14-10-2002 13:20 . Reden: info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BrammeS schreef op 14 oktober 2002 @ 13:17:
en van geheugentimings heb ik niet veel kaas gegeten. dus graag verdere uitleg hoe dit zou moeten staan.
RAM FAQ :)

Edit: nieuw systeem? Als het zo'n compleet afgeleverd systeem is, dan zou ik ivm garanties wel eerst even contact opnemen met de leverancier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
BalusC schreef op 14 oktober 2002 @ 13:19:

[...]
RAM FAQ :)

Edit: nieuw systeem? Als het zo'n compleet afgeleverd systeem is, dan zou ik ivm garanties wel eerst even contact opnemen met de leverancier..
het is niet een compleet afgeleverd systeem. Ik heb trouwens even de geheugen faq uitgeprint en doorgelezen. maar ik wordt er nog niet erg wijzer van. Iemand enig idee wat ik fout doe?

[ Voor 0% gewijzigd door BrammeS op 14-10-2002 16:58 . Reden: Overbodige info verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30
Maar wat heb je nu allemaal al geprobeerd dan? Je zegt de troubleshooter doorgenomen te hebben alleen weten we niet wat je allemaal al gedaan hebt, zo schiet het niet echt op.

Wat geheugentimings betreft, zet het hele zwikkie anders eens op 'By SPD' of een optie die er veel op lijkt (waarschijnlijk staat 'ie er al op, is veelal default).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, je hebt een athlon zeg je al. Als je een tijdje wacht daarmee dan zou het beeldscherm aan moeten springen en zou alles het moeten doen. Ik werk nl bij een compuzaak en heb dat probleem ook wel 's. Alleen bij athlon's btw, dus wat ik doe: Ik wacht gewoon net zolang (soms wel 1.5 minuut!!) en dan gaat ie aan! Hopelijk werkt dat ook bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:37:
Mja, je hebt een athlon zeg je al. Als je een tijdje wacht daarmee dan zou het beeldscherm aan moeten springen en zou alles het moeten doen. Ik werk nl bij een compuzaak en heb dat probleem ook wel 's. Alleen bij athlon's btw, dus wat ik doe: Ik wacht gewoon net zolang (soms wel 1.5 minuut!!) en dan gaat ie aan! Hopelijk werkt dat ook bij jou ;)
Hmm me = }:O
Niet goed gelezen, je zegt dat ie aangaat en naar windows gaat dus je wacht wel langer dan ik normaal doe ;) Nee soz, weet zo 123 niet wat het kan zijn. Maybe kink in je mobo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:50:
[...]

Hmm me = }:O
Niet goed gelezen, je zegt dat ie aangaat en naar windows gaat dus je wacht wel langer dan ik normaal doe ;) Nee soz, weet zo 123 niet wat het kan zijn. Maybe kink in je mobo..
okee daar zat ik dus fout. Hij gaat niet naar windows. Het systeem gaat alleen maar draaien. en verder helemaal niets. Hij geeft geen beeld. geen HDD activiteit en geen piepjes.

Ik heb in de bios alles al naar de minimale instellingen gezet. ook dit had helaas niet het gewenste resultaat. iemand toevallig bekend met het apogee moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
BrammeS schreef op 15 oktober 2002 @ 10:45:
[...]

okee daar zat ik dus fout. Hij gaat niet naar windows. Het systeem gaat alleen maar draaien. en verder helemaal niets. Hij geeft geen beeld. geen HDD activiteit en geen piepjes.

Ik heb in de bios alles al naar de minimale instellingen gezet. ook dit had helaas niet het gewenste resultaat. iemand toevallig bekend met het apogee moederbord?
Ik heb net ff de bios naar de nieuwste versie geupdate en ook heeft dit helaas niet mogen helpen.

Pagina: 1