Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
nadat ik had gefaxt kreeg ik de 31dec-brief... dus faxen werkt wel
(laat je advokaat een fax sturen
Verwijderd
Ik heb er echt een hard hoofd in hoor!
Verwijderd
Ik heb wel contact gehad met de rabobank in schiedam.
Ze zijn er wel mee bezig maar ze moeten wel officieel opdracht krijgen want anders kunnen ze niets voor je doen.
Je moet dan bij je eigen bank een formulier halen voor een zgn. Onterechte incasso.
Pas als je deze aan je eigen bank heb gegeven wordt deze naar de Rabobank in schiedam.
Pas dan kunnen ze geld terug boeken, anders niet.
Waar dat geld dan vandaan mag komen zou mij echt een zorg wezen.
Maar volgens mij heeft de Rabobank schiedam wel door dat ze ergens fout bezig zijn, anders zouden ze dit niet bevestigen.
P.S. Wie heeft er zo'n formulier ingevuld en ingeleverd (niet dat gele terugboekingskaartje, want die werkt niet)
Verwijderd
Klein stort blijkbaar niets uit zichzelf terug, moeten wij dat weer doen?!!
Verwijderd
Ik wil graag weten hoeveel mensen nog geen geld hebben gehad.
Ik ben er eentje!!!!!!!!!
Of ligt er aan de Postbank? Met andere woorden ben ik nog steeds ongelukig
Verwijderd
ikke ook postbank.
En nu de vraag, die ik eigenlijk al had gesteld:
Wie heeft de 31 december brief of bevestiging nog niet ontvangen?
Zal vrijdag wel even naar de rabobank gaan.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Geen geld en ook geen brief 31 dec. of whatsoever. Wat moet ik doen om die bevestiging te krijgen??
Verwijderd
Ik heb al vaak gefaxed en geemailed, maar niks geen gehoor. ik zou er maar geen tijd meer insteken als ik jou was. Ik heb gemerkt dan Klein zijn administratie zeer goed op orde heeft en dat ze echt niet iemand over het hoofd zien. ik denk eerder dat ze geen zin hebben of gewoon wat bluffen.
Ik heb er genoeg van en wacht op m'n geld. Is het er deze maand niet dan starten we met z'n allen een rechtzaak, dus doe ik daaraan mee. Lekker makkelijk en geen gezeur (
Verwijderd
Mocht er nog meer nieuws zijn laat ik het jullie weten.
Verwijderd
Toen ik keek op het afschrift van de bank was het geld al bijgeboekt
Met andere woorden, ik heb m'n geld terug (terwijl ik toch redelijk stout ben geweest) Er is hoop voor iedereen en ik denk dat ieder het binnenkort terugkrijgt!!!!!!!!
Mijn dag kan niet meer stuk. Kan ik mooi mijn nieuwe spul gaan aanschaffen.
Verwijderd
De informatie die hieronder staat over het rond zijn met z'n financieen of terugbetalen door Klein zelf is dus geen sprake (wederom niet kloppende informatie), het is puur een procedure tussen je eigen bank en de rabobank.
Verwijderd
Ik heb ooit een maand geleden een briefje ingevuld bij de bank voor het terugstorten van automatisch incasso: het voor velen bekende gele briefje. Ik heb daar verder nooit meer iets van gehoord.
Ik weet dus niet hoe het is gegaan, maar ik denk dat het klein zelf is geweest die het na veel aandringen heeft gestort. het lijkt me stug dat dat gele floddertje zijn werk na een maand nog heeft uitgevoerd. het kan zijn, maar ik denk dat Klein terugvorderd zodra het geld heeft. Het kan ook aan de hand van de 31 december-brief zijn, waar een nummer opstaat en dat ie het aan de hand van de nummers storneerd.
Ik ben in ieder geval blij. Volgens de 31-december-brief krijg je niets als je de bank hebt gevraagd tot storneren. Dus ik denk dat het een actie van klein is geweest. misschien was ik wel eerder, omdat hij geen zin had in een rechtzaak. Ik was natuurlijk iemand die hij ook een smaadclaim had gestuurd. Hij wist dat hij niet sterk stond en dat hij de mensen die het eerste een rede hadden tot rechtzaak en die het hem dus flink lastig konden maken geld teruggegeven, zodat als hij alsnog aangeklaagd wordt die mensen geen grote last meer vormen voor hem en hij de rechtzaak makkelijker kan winnen als er minder mensen zijn.
Dit zijn natuurlijk slechts theoriën en weet niet of die ook waar zijn, ik wil ook niemand boos maken, kwetsen of op een andere manier valse hoop geven. Wat ik wel wil zeggen is dat ik niet opeens van dit topic verdwenen ben, maar ik zal jullie nog steeds steunen en helpen waar nodig totdat ieder zijn geld terug heeft en dan gaat ieder zijns weegs.
Bedankt trouwens ook bjorn en snuffie voor het doordrukken van deze zaak. Als er geen initiatiefnemers zoals jullie waren die er zoveel tijd in stoken was het waarschijnlijk nooit gelukt. Individuekle acties hadden namelijk niets uitgehaald.
Nog een theorie: het kan natuurlijk dat de Heer/mevrouw Bravenboer de post bij het advocatenkantoor heeft opgehaald en meteen is begonnen is met terugboeken. het is mij duidelijk dat de 31-december-brief los is behandeld van teruggave. ik kreeg beide namelijk op één dag.
Ik zal maar stoppen met mijn theoriën. Het is wel weer genoeg geweest. ik kan nu eindelijk kopenb wat ik ongeveer wilde kopen.
p.s. Handig die emoticons onderin het bericht-invul-schermpje!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Ik heb stomweg en geel briefje opgestuurd toen ze vroegen hoe het zat. Dit werkt volgens anderen niet, maar ik heb wel m'n geld terug
Verwijderd
Maar ik ga morgen naar de bank.. Dank u Bjorntje!!
P.S: is mijn nieuwe user-icoon mooier??
Hoe heb je het aangepakt?
Verwijderd
moet maar even melen, want het heeft niets te maken met dat gele fodje, dus Bendertino
heeft special treatment gehad waarschijnlijk.
Gegroet
Verwijderd
Stuur zowel een aangetekende brief, en een brief via de gewone post. Zet in de brieven:
Om strikt formele redenen wordt een kopie van deze brief u ook per gewone post toegezonden.
Mocht de aangetekende brief terugkomen, maar de gewone brief niet, dan kan je er van rechtswege vanuitgaan dat de brief aangekomen/gelezen is. Je hebt er alleen iets aan bij een rechtszaak, maar je moet jezelf dus goed indekken.
Voor de volledigheid post ik hier even de volledige tekst van onze laatste brief, voor het uit handen geven van achterstallige betalingen. (Met aanpassingen bruikbaar voor dit soort acties.)
Geachte [Type hier de naam],
Op [Type hier de datum] hebben wij u verzocht om onze factuur met nummer [Type hier het nummer] ten bedrage van [Type hier het bedrag] binnen 10 kalenderdagen te voldoen. Tot op heden hebben wij echter nog geen betaling mogen ontvangen.
Gelet op het feit dat u niet antwoordde op ons vorige schrijven noch de ontvangst daarvan bevestigde, zijn wij thans genoodzaakt u dit aangetekende schrijven te sturen.
Wij verzoeken u, en voor zover nodig sommeren u, om binnen tien dagen na dagtekening van dit schrijven het verschuldigde bedrag ad [Type hier het bedrag] alsnog over te maken op een van onze bankrekeningnummers. Geeft u aan deze sommatie geen gevolg, dan bent u aan het einde van de sommatietermijn van rechtswege in verzuim.
Vanaf dat moment bent u ook de wettelijke rente verschuldigd en de overeengekomen boete verschuldigd op basis van de toepasselijke algemene voorwaarden en reeds nu voor alsdan in gebreke. Wij zullen alsdan overgaan tot het nemen van rechtsmaatregelen, waarbij alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen.
Om strikt formele redenen wordt een kopie van deze brief u ook per gewone post toegezonden.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren,
Hoogachtend,
Deze brief is een standaard brief uit een of ander boekje (kwam mijn baas mee aan).
Deze brieven zijn handig in dit soort situaties, er ontbreken geen dingen nl.
Succes allemaal!!!
Herman
Verwijderd
Waarom?
[theorie modus]
Heeft volgens mij wel wat met het gele vodje te maken. Waarom zou ik het dan wel terug krijgen en anderen niet? Trouwens er zijn ook andere mensen die geld terug hebben gekregen. Waar lag dat aan, we horen niks meer van hun.
Misschien heeft bij mij het vodje wel geholpen.
Trouwens de 31 december brief kwam ook tegelijk met het geld, dus kan het geen special treatment geweest zijn.
[/theorie modus]
Verwijderd
Hoe dan ook, jij hebt je geld en dat is het voornaamste, denk ik.:):):):):)
Verwijderd
Verwijderd
Ik zal iedereen die zich heeft aangemeld nog wel even mailen over mensen die zelf inderdaad geld hebben overgemaakt hebben om overige acties te coordineren...
Verwijderd
Slaap nog maar even lekker verder het komt wel.:z
Ik heb het al wel
Verwijderd
2 dagen terug in het novembernummer van Realgamer Magazine, op blz. 106 een test gelezen van een ATI Radeon en in de technische specs van het testsysteem staat o.a. het volgende (ik citeer):
-Soundblaster 128 PCI geluidskaart; geleverd door Klein Informatica (tegenwoordig Powerprice)
Mag ik even een teiltje !!!:(:(:(
Ga ze nog even lekker lopen aanprijzen zeg, doe me een lol. (niet verwacht van zo'n goed blad)
Nou is het alleen jammer dat er nog veel meer mogelijkheden als tweakers.net zijn om je internetwinkel te promoten.
Bravenboer
Verwijderd
Met name de groep die zelf geld heeft overgemaakt zal denk ik samen iets moeten ondernemen. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer die zich nog niet aangemeld hebben. En omdat deze zaak met Klein al een tijdje aan de gang is, lees hier voor meer info [http://kleinvordering.cjb.net/]Op zondag 19 november 2000 22:18 schreef Bjorntje het volgende:
Ik zal iedereen die zich heeft aangemeld nog wel even mailen over mensen die zelf inderdaad geld hebben overgemaakt hebben om overige acties te coordineren...
en meld je aan [kleinvordering@hotmail.com]
Verwijderd
Yo Sjampoo's mocht er zo'n rechtzaak gestart worden, meldt het dan even, dan doe ik mee... Ik ben hem ook al aardig beu... Maar is het niet zo, dat die 31 December datum-dingesding-brief eerst moet worden afgewacht? Of kunnen we toch al wel iets beginnen? En dan zou ik ook graag te horen krijgen wat de kosten e.d. worden...
Wut will nicht sterben....... (lekker nummer)
Verwijderd
Binnenkort in het Tweakers-Forum: "dhr. Bravenboer spoorloos verdwenen..???"
Neeeh, moesten we maar niet doen..!!
/me is: "Sick Of It All" en gaat liever een rechtzaak aan als nog langer te wachten..
LOL!!!!!Op dinsdag 28 november 2000 08:21 schreef p.habo het volgende:
Ligt eraan, of die kamelenkaravaan met slavendrijvers hier nog langs komt. Mocht ie toch nog langs komen, dan zal ik er wel even melding van maken, wie weet bieden ze wel iets van 50 à 60 duizend gulden, dan is het toch ok klaar?
'k Heb 3 dagen geleden een brief gestuurd naar de Postbank. Hopelijk willen ze nu mijn geld terugstorten via de Rabobank Schiedam!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Ik heb m`n h*nkb*l kn*pp*l al klaart staan voor die k*t winkel! Zak ze leren mijn centjes jatten
ik ga morgen maar eens ff een stornering aanvragen, ik ving het mooi geweest. Iemand een id hoe dat in zijn werk gaat bij de postbank?
Verwijderd
Drie en een halve rug teruggestort gekregen van de Rabo bank schiedam.
There is a god after all. >:):):P:7
Diegenen, die nog nix terug hebben gehad, gewoon een "Melding Onterechte Incasso" door jou bank laten opsturen, want dat werkt blijkbaar toch.
Verwijderd
Mijn procedure loopt al ongeveer 1,5 week, maar ik denk wel dat het goed komt.
Verwijderd
Veel links, gratis software, nieuws en downloads!"
Dit staat op www.powerprice.nl, die overigens nog steeds op de naam van M. Bravenhoer geregistreerd staat.
De enigste die hier lol aan beleeft is M. Bravenhoer zelf :(:(
Verwijderd
Verwijderd
wordt zonder twijfel vervolgd.
Verwijderd
Die M. BravenHoer is echt ZIEK
Verwijderd
Het heeft bij mij ongeveer een week of twee geduurt, nadat ik die onterechte incasso melding had gefaxt, dus ik denk dat je eind deze week iets mag verwachten, want ze boeken alleen over op vrijdag.Op donderdag 30 november 2000 09:58 schreef DaMike het volgende:
Hoe lang heeft het bij jou geduurt???
Mijn procedure loopt al ongeveer 1,5 week, maar ik denk wel dat het goed komt.
Veel geluk en ik blijf dit forum in ieder geval in de gaten houden.
Het ga jullie goed.
Verwijderd
Bespreking !!!
Verwijderd
curator: Mr. Slotboom, Schaap en Partners te Rotterdam.... succes!
Verwijderd
blablabla.
H.o.d.n.klein informatica en klein computerparts van swindenstraat 21 3114 wd schiedam.
rechter-commissaris:mr. a.b.h.m.van thiel.
bewindvoerder:mr.r.slotboom.postbus23052,
3001 kb rotterdam telno.010-2770300.
de crediteurenvergadering is bepaald 27 februari 2001 te 15.00 uur.
doe hier je voordeel mee!!
ik heb niets te goed van klein!
ik heb allen de zaak klein gevolgd!
m.vr.gr. sir_sinclaer
Verwijderd
Zeker voor de mensen die via een acceptgiro of overschrijving betaald hebben.
Een rechtzaak tegen een failliet bedrijf zal ook niet veel zin hebben, maar misschien wel tegen de eigenaar mevrouw J Bravenboer.
(Harinvlietstraat 21 in Schiedam)
Degene met een niet ondertekende machtiging, kunnen volgens mij gewoon aankloppen bij de Rabobank Schiedam.
Deze is volgens mij nog steeds verantwoordelijk, klein wel of niet failliet.
Ik maak mij nl. veel meer zorgen om de mensen die via een overschrijving betaald hebben.
Ik wens iedereen het beste in deze.
Verwijderd
1) De mensen die via een incasso hebben gewerkt
Stap naar je bank toe en begin een onterechte incassoprocedure. Ik heb mondeling, dus rechtsgeldig, van de Rabobank te Schiedam (de bank waar Klein zijn rekeningen had) te horen gekregen dat ze een fout hebben gemaakt in de incassoprocedure. Er is niet gecontroleerd of er daadwerkelijk een handtekening gezet is, en de Rabobank voelt zich verantwoordelijk en zal de afgeschreven gelden terugbetalen.
Laat je niet afschepen met het moet binnen een maand etc, de procedure kan een halfjaar na afschrijven gestart worden, en dient binnen 3 weken afgehandeld te zijn. Het blijkt dat de 'normale' banken iets eenvoudiger te benaderen zijn dan de Postbank (ik heb m'n geld ook nog niet terug via de Postbank), dus gewoon even flink zeuren & bellen, een boel mensen hebben via deze weg het geld inmiddels terug.
Al met al een kwalijke zaak van de banken, en ik hoop dat ze het beleid omtrent automatische incasso's zullen aanscherpen zodat dit soort situaties kunnen worden voorkomen.
2) Mensen die via een acceptgiro of overschrijving betaald hebben
Dit ligt helaas iets ingewikkelder. Hier is geen fout in de procedure gemaakt door een van de partijen, er is gewoon simpelweg niet geleverd en het bedrijf is failliet gegaan. Dit komt er op neer dat je achteraan mag gaan staan bij de rest van de schuldeisers (belastingdienst & banken hebben voorrang).
De enige mogelijkheid zou volgens mij zijn het aanspannen van een procedure vanwege het voorspiegelen van een fictieve voorraad. Maar omdat deze situaties erg van elkaar verschillen raad ik je aan om eens te gaan praten bij het Buro voor Rechtsbijstand bij je in de buurt. Een orienterend gesprek kost je slechts dertig gulden, en dan weet je ongeveer wat je kans op slagen is. (BvR neemt alleen zaken aan die een hoge kans op slagen hebben). Kijk op http://www.bvr.rechtsbijstand.net/ voor een BvR bij je in de buurt.
--
Verder wil ik iedereen vragen die problemen ondervind bij 1 of 2 dit in een emailtje richting ons te zetten, of het te plaatsen op het berichtenbord, zodat anderen van deze ervaringen kunnen profiteren.
http://kleinvordering.cjb.net
Verwijderd
Omdat de : tegen de R aanlag denk ik
Verwijderd
Eergisteren even gebeld of er al actie ondernomen was, bleek dat er een brief naar Rabobank Schiedam is gestuurd. Vandaag telefoontje dat m'n geld binnen is en dat het op m'n rekening wordt gestort
Eenieder die via een overschrijving of acceptgiro heeft gewerkt meld je nog even bij me (ook al heb je dat al gedaan).
http://kleinvordering.cjb.net
Verwijderd
Ook ik heb mijn geld terug..:) !!!!
Ik ben iedereen met de tips over incasso's, banken, en idioten met een webshop dankbaar..
Aan iedereen die online koopt, alleen onder rembours !!!
heb de postbank gebelt, ca 3 weken terug. En zonder problemen startte die een onderzoek op.
Heb nu 1130,- teruggekregen, weet niet van wie... Moet wachten op afschriften.
Is wel 65 cent te weinig eigenlijk....
Naja, iig, veel suuk6 voor diegene die nog geld moeten krijgen van meneer klotenboer....
En hartelijk bedankt voor alle tips/goeie raad etc...
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Verwijderd
Gewoon naar je plaatselijke Buro voor Rechtshulp stappen, eerste gesprek van max 3 uur kost je 3 tientjes, weet je meteen wat je kansen zijn. Zorg er wel voor dat je goed voorbereid verschijnt, zodat je niet meer dan 3 uur nodig hebt...
aandringen, ze hebben een fout gemaakt,
dat soort instanties geven dat altijd moeilijk toe,
en anders laat je de rechtwinkel ff een brief opstellen dat ze het verkeerd hebben gedaan en een paar artikelnr erbij en als ze niet binnen zoveel tijd dit rechtzetten dat er bepaalde juridishe procedures worden gestart
zo'n briefje werkt meestal wel
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik zal de pagina online houden om het berichtenbord werkend te houden, en ter info om te voorkomen dat er nog meer mensen slachtoffer worden van dit soort praktijken.
Ik wil iedereen die actief heeft bijgedragen aan de totstandkoming van de pagina heel erg bedanken (een extra pluim voor het uitzoekwerk van mevr. M.
groeten
Björn
Verwijderd
PS1 Soundman en P.Habo lieten weten dat ze zich wel bij jou zouden melden.
PS2 MW hier=M daar, maar dat was hier al bezet.
Dit topic is gesloten.
![]()