Klein Informatica, deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.243 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op zondag 19 november 2000 22:18 schreef Bjorntje het volgende:

Ik zal iedereen die zich heeft aangemeld nog wel even mailen over mensen die zelf inderdaad geld hebben overgemaakt hebben om overige acties te coordineren...
Met name de groep die zelf geld heeft overgemaakt zal denk ik samen iets moeten ondernemen. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer die zich nog niet aangemeld hebben. En omdat deze zaak met Klein al een tijdje aan de gang is, lees hier voor meer info [http://kleinvordering.cjb.net/]
en meld je aan [kleinvordering@hotmail.com]

Verwijderd

Wat is dat toch met die man, heb ik soms als enige mijn geld terug of ligt het aan het beruchte gele briefje (dat volgens sommigen wel en sommigen niet werkt)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

nee, als je incasso hebt en het met je bank regelt, krijg je het hoogst waarscheinlijk wel terug. Maar als je zelf een overschrijving hebt gedaan, wordt het moeilijker, omdat dat niet via de bank terug te vragen is.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Mijn CENTJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |:(

Yo Sjampoo's mocht er zo'n rechtzaak gestart worden, meldt het dan even, dan doe ik mee... Ik ben hem ook al aardig beu... Maar is het niet zo, dat die 31 December datum-dingesding-brief eerst moet worden afgewacht? Of kunnen we toch al wel iets beginnen? En dan zou ik ook graag te horen krijgen wat de kosten e.d. worden...

Wut will nicht sterben....... (lekker nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nieuws???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik weet het niet, 31 december lijkt mij geen REDELIJKE termijn. Veels te lang. Weet alleen niet hoe advocaten en rechters daar over denken. Lijkt me dat ze met het zelfde komen, maar belangen van de andere partij worden ook nog wel eens meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er genoeg van.. Ik blijf lang redelijk, maar nu niet meer !! :(

Binnenkort in het Tweakers-Forum: "dhr. Bravenboer spoorloos verdwenen..???"

Neeeh, moesten we maar niet doen..!!

/me is: "Sick Of It All" en gaat liever een rechtzaak aan als nog langer te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Ligt eraan, of die kamelenkaravaan met slavendrijvers hier nog langs komt. Mocht ie toch nog langs komen, dan zal ik er wel even melding van maken, wie weet bieden ze wel iets van 50 à 60 duizend gulden, dan is het toch ok klaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 28 november 2000 08:21 schreef p.habo het volgende:
Ligt eraan, of die kamelenkaravaan met slavendrijvers hier nog langs komt. Mocht ie toch nog langs komen, dan zal ik er wel even melding van maken, wie weet bieden ze wel iets van 50 à 60 duizend gulden, dan is het toch ok klaar? :P
LOL!!!!!
'k Heb 3 dagen geleden een brief gestuurd naar de Postbank. Hopelijk willen ze nu mijn geld terugstorten via de Rabobank Schiedam!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft nu al geld gezien?

Ik heb m`n h*nkb*l kn*pp*l al klaart staan voor die k*t winkel! Zak ze leren mijn centjes jatten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Hehehe grappig, die 31 December datum..... je zou toch zeggen dat het dan "oud en nieuw" is hè?! .....................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

www.powerprice.nl is inmiddels ook van de hand gedaan...
ik ga morgen maar eens ff een stornering aanvragen, ik ving het mooi geweest. Iemand een id hoe dat in zijn werk gaat bij de postbank?

Verwijderd

Yes, het is gelukt !!!!!!!

Drie en een halve rug teruggestort gekregen van de Rabo bank schiedam.

There is a god after all. >:):):P:7

Diegenen, die nog nix terug hebben gehad, gewoon een "Melding Onterechte Incasso" door jou bank laten opsturen, want dat werkt blijkbaar toch. 8-)

Verwijderd

Hoe lang heeft het bij jou geduurt???
Mijn procedure loopt al ongeveer 1,5 week, maar ik denk wel dat het goed komt.

Verwijderd

"Dit wordt jouw site voor alle lol en fun!

Veel links, gratis software, nieuws en downloads!"

Dit staat op www.powerprice.nl, die overigens nog steeds op de naam van M. Bravenhoer geregistreerd staat.

De enigste die hier lol aan beleeft is M. Bravenhoer zelf :(:(:(

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Irritant dat die klootzak nog steeds online is. GVD BRAVENBOER DOKKEN!

• p.habo
Shit...... er zou zo eerdaags echt een nieuwe smiley bij moeten komen, zo'n "bad-ass smiley" waaruit duidelijk moet zijn van; don't fuck with me............. Komende zaterdag hopelijk even bij meneer bravenboer langs, eens kijken of ie nog wel in zijn winkel zit, want als ik dat zo hoor van die verhalen over Computer9000 dan is er mooi shit und scheisse aan de knikker...... |:(

Verwijderd

De winkel is helemaal leeg staat wat of niks in, zover dat mijn kennis kon zien alleen nog wat rommel voor printers en een of twee monitoren.

Verwijderd

Ok, ik heb net mijn brief aan de Postbank op de bus gedaan om mijn centjes terug te laten storten. Ben benieuwd.

wordt zonder twijfel vervolgd.
>:)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op de Powerprice website zie je Bravenboer wegvluchten voor de politie, onderste ani-gif. >:)

Verwijderd

Maar hij dondert wel van zijn scootertje af, waardoor hij platgewals wordt door de juut.

Die M. BravenHoer is echt ZIEK

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 09:58 schreef DaMike het volgende:
Hoe lang heeft het bij jou geduurt???
Mijn procedure loopt al ongeveer 1,5 week, maar ik denk wel dat het goed komt.
Het heeft bij mij ongeveer een week of twee geduurt, nadat ik die onterechte incasso melding had gefaxt, dus ik denk dat je eind deze week iets mag verwachten, want ze boeken alleen over op vrijdag.

Veel geluk en ik blijf dit forum in ieder geval in de gaten houden.

Het ga jullie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
ROFLMAO hehehe.......... dan zou ie toch moeten weten, dat ie niet aan zijn lot kan ontkomen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanstaande zaterdag ga ik even langs bij het prive-adres van meneer Bravenboer..

Bespreking !!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Ohjajoh? Zeg dan dat ie voor mij ook vast een bakje koffie zet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Oeh......... en met dat geld dat ie ons nog schuldig is, kan ie op zijn minst de rode loper wel uitrollen, een limousine laten voorrijden, en wat go-go danseressen laten opdraven.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:):):):):)
Yessssssss.
Eindelijk mijn 5 ruggen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein Informatica afgelopen dinsdag failliet
curator: Mr. Slotboom, Schaap en Partners te Rotterdam.... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE..........NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE........NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, godver, daar wordt ie echt niet hard van........... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste nieuws :rotterdams-dagblad dd 2-12-2000 bij beschikking 28-11-2000 is door de arrondissementsrechtbank te rotterdam voorlopige surseance van betaling verleend aan:jolanda klein geb. op 27-09-1966-
blablabla.
H.o.d.n.klein informatica en klein computerparts van swindenstraat 21 3114 wd schiedam.
rechter-commissaris:mr. a.b.h.m.van thiel.
bewindvoerder:mr.r.slotboom.postbus23052,
3001 kb rotterdam telno.010-2770300.

de crediteurenvergadering is bepaald 27 februari 2001 te 15.00 uur.

doe hier je voordeel mee!!
ik heb niets te goed van klein!
ik heb allen de zaak klein gevolgd!
m.vr.gr. sir_sinclaer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt kut, kut, kut en nog eens kut.
Zeker voor de mensen die via een acceptgiro of overschrijving betaald hebben.
Een rechtzaak tegen een failliet bedrijf zal ook niet veel zin hebben, maar misschien wel tegen de eigenaar mevrouw J Bravenboer.

(Harinvlietstraat 21 in Schiedam)

Degene met een niet ondertekende machtiging, kunnen volgens mij gewoon aankloppen bij de Rabobank Schiedam.
Deze is volgens mij nog steeds verantwoordelijk, klein wel of niet failliet.

Ik maak mij nl. veel meer zorgen om de mensen die via een overschrijving betaald hebben.

Ik wens iedereen het beste in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Tering........ mijn anus voelt alsof er een komplete kudde olifanten overheen is gegaan...... kutver... genaaid man!!!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje stilte en afwachten kunnen we het volgende concluderen: Klein heeft inmiddels surseance (=uitstel) van betaling aangevraagd, oftwel is vrijwel failliet. Wat betekend dit nu voor ons:
1) De mensen die via een incasso hebben gewerkt
Stap naar je bank toe en begin een onterechte incassoprocedure. Ik heb mondeling, dus rechtsgeldig, van de Rabobank te Schiedam (de bank waar Klein zijn rekeningen had) te horen gekregen dat ze een fout hebben gemaakt in de incassoprocedure. Er is niet gecontroleerd of er daadwerkelijk een handtekening gezet is, en de Rabobank voelt zich verantwoordelijk en zal de afgeschreven gelden terugbetalen.
Laat je niet afschepen met het moet binnen een maand etc, de procedure kan een halfjaar na afschrijven gestart worden, en dient binnen 3 weken afgehandeld te zijn. Het blijkt dat de 'normale' banken iets eenvoudiger te benaderen zijn dan de Postbank (ik heb m'n geld ook nog niet terug via de Postbank), dus gewoon even flink zeuren & bellen, een boel mensen hebben via deze weg het geld inmiddels terug.
Al met al een kwalijke zaak van de banken, en ik hoop dat ze het beleid omtrent automatische incasso's zullen aanscherpen zodat dit soort situaties kunnen worden voorkomen.
2) Mensen die via een acceptgiro of overschrijving betaald hebben
Dit ligt helaas iets ingewikkelder. Hier is geen fout in de procedure gemaakt door een van de partijen, er is gewoon simpelweg niet geleverd en het bedrijf is failliet gegaan. Dit komt er op neer dat je achteraan mag gaan staan bij de rest van de schuldeisers (belastingdienst & banken hebben voorrang).
De enige mogelijkheid zou volgens mij zijn het aanspannen van een procedure vanwege het voorspiegelen van een fictieve voorraad. Maar omdat deze situaties erg van elkaar verschillen raad ik je aan om eens te gaan praten bij het Buro voor Rechtsbijstand bij je in de buurt. Een orienterend gesprek kost je slechts dertig gulden, en dan weet je ongeveer wat je kans op slagen is. (BvR neemt alleen zaken aan die een hoge kans op slagen hebben). Kijk op http://www.bvr.rechtsbijstand.net/ voor een BvR bij je in de buurt.
--
Verder wil ik iedereen vragen die problemen ondervind bij 1 of 2 dit in een emailtje richting ons te zetten, of het te plaatsen op het berichtenbord, zodat anderen van deze ervaringen kunnen profiteren.

http://kleinvordering.cjb.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe die posting waar de R van rotterdams dagblad een pukey is :) Boehahaha

Omdat de : tegen de R aanlag denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Joepiedepoepie.......... duizend piek kwijt, wordt je toch wel een beetje simpel van ben ik bang............ zucht.......... Nou moet ik het dalek van mijn studiegeld kopen, duurt eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n geld terug, in een week of 2 1/2. Geel vodje ingevuld samen met kopie van afschrift en een brief opgestuurd (rabobank heeft fout gemaakt door geen handtekeningen te controleren) in een giro-envelop.

Eergisteren even gebeld of er al actie ondernomen was, bleek dat er een brief naar Rabobank Schiedam is gestuurd. Vandaag telefoontje dat m'n geld binnen is en dat het op m'n rekening wordt gestort :)

Eenieder die via een overschrijving of acceptgiro heeft gewerkt meld je nog even bij me (ook al heb je dat al gedaan).

http://kleinvordering.cjb.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Ik heb het terug, maarja ik was ook iemand met incasso, geen overschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ja.. :)

Ook ik heb mijn geld terug..:) !!!!

Ik ben iedereen met de tips over incasso's, banken, en idioten met een webshop dankbaar..

Aan iedereen die online koopt, alleen onder rembours !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Ok, ik zit toch niet alleen in dit zinkende bootje? Hey Soundman....... heb jij ook niet je geld laten overmaken? Ik ga denk ik één dezer dagen maar eens langs een rechts-winkel, kijken wat er nog gedaan kan worden.... ik voel me nu in ieder geval aardig bescheten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes mensen en op naar Klein Informatica, deel 3!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Hoi Hoi Hoi!

heb de postbank gebelt, ca 3 weken terug. En zonder problemen startte die een onderzoek op.
Heb nu 1130,- teruggekregen, weet niet van wie... Moet wachten op afschriften.
Is wel 65 cent te weinig eigenlijk.... :(
Naja, iig, veel suuk6 voor diegene die nog geld moeten krijgen van meneer klotenboer....
En hartelijk bedankt voor alle tips/goeie raad etc...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Habo & Soundman: Het heeft geen zin om naar de rechtswinkel te stappen, verwijzen je automatisch door naar een advocaat.

Gewoon naar je plaatselijke Buro voor Rechtshulp stappen, eerste gesprek van max 3 uur kost je 3 tientjes, weet je meteen wat je kansen zijn. Zorg er wel voor dat je goed voorbereid verschijnt, zodat je niet meer dan 3 uur nodig hebt...

• MKwakkel
  • Laatst online: 01-05 14:53
Ik heb ook zo'n incasso procedure opgestart, maar ze hebben geweigerd :( mij m'n geld terug te betalen! Ik heb thuis (dus niet op m'n kamer) een brief gehad, waarin ze zeggen dat ze niet gaan betalen. Ik heb de brief zelf nog niet gelezen, dus dit weekend weet ik meer. Maar waarom zouden ze het weigeren? Het is toch de fout van de bank! Heeft iemand hetzelfde gehad of heeft er iemand nog tips?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ik ben blij dat er gulukkig mensen mijn verhaal over onterechte incasso gelezen hebben er die hebben gelukkig ook hun geld teruggekregen, ben ik heel blij om voor jullie :)

Beste film ooit

• MKwakkel
Maar ik heb mijn geld dus nog niet ... !!!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MKwakkel
aandringen, ze hebben een fout gemaakt,
dat soort instanties geven dat altijd moeilijk toe,
en anders laat je de rechtwinkel ff een brief opstellen dat ze het verkeerd hebben gedaan en een paar artikelnr erbij en als ze niet binnen zoveel tijd dit rechtzetten dat er bepaalde juridishe procedures worden gestart
zo'n briefje werkt meestal wel

Beste film ooit

Verwijderd

Welke bank zit je? bij mij deed de postbank niet moeilijk hoor!

• MKwakkel
Ik zal het proberen! Bedankt voor het advies! :)

• MKwakkel
Rabobank, lijkt me dat zij toch wel snappen dat de fout bij hun ligt?!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Meestal is de postbank niet de makkelijkste in dit soort dingen, maar ik heb ook postbank, en dat ging idd heel erg soepel.

Verwijderd

Dat is het um juist, ze willen het niet toegeven dat ze fout zijn en de postbank is een andere bank die graag zijn positie hoog wil houden bij z'n klanten. Ik denk niet dat het daaraan ligt, maar gewoon blijven proberen en anders een persoonlijk gesprek aanvragen met je bank.

Verwijderd

Mkwakkel, dit is plenty mensen overkomen en zij hebben doorgezet en dus toch hun geld teruggekregen. Kijk maar op kleinvordering.cjb.net, het messageboard, er staat zelfs een voorbeeldbrief voor de postbank en je kunt er ook alle akties lezen die je kunt ondernemen, pagina's vol.Het komt erop neer dat je iemand moet treffen die snapt wat storneren is. En anders gewoon je beklag doen bij de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste update http://kleinvordering.cjb.net : Na enkele maanden flink energie aan de zaak Klein Informatica te hebben, stop ik met actief beheren van de site & actief beantwoorden van de e-mails. Een groot gedeelte van de gedupeerden heeft inmiddels zijn of haar geld terug (inclusief mezelf), en voor diegenen die nog bezig zijn staat er voldoende informatie op de site & het berichtenbord om alsnog aan de slag te kunnen. Van de kleine groep die met een overschrijving betaald heeft heb ik na m'n oproep tot coordinatie geen e-mails gekregen, zodat ik kan concluderen dat ze zelf aan de slag kunnen met de gegeven informatie.

Ik zal de pagina online houden om het berichtenbord werkend te houden, en ter info om te voorkomen dat er nog meer mensen slachtoffer worden van dit soort praktijken.

Ik wil iedereen die actief heeft bijgedragen aan de totstandkoming van de pagina heel erg bedanken (een extra pluim voor het uitzoekwerk van mevr. M. :)), en ik hoop dat jullie erg veel plezier hebben met het heruitgeven van de teruggekeerde florijnen...

groeten

Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij ook hartstikke bedankt Bjorntje, het was een gouden greep om de site te beginnen. Het ging als een lopend vuurtje rond in studentenkringen en zo hoorde ik er ook van. Zonder jou hadden we (gedupeerden) elkaar niet gevonden en kunnen helpen. Bedankt!
PS1 Soundman en P.Habo lieten weten dat ze zich wel bij jou zouden melden.
PS2 MW hier=M daar, maar dat was hier al bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Hallo, mensen, enneh... Bjorn bedankt, voor de info en dergelijke. Helaas, het is voor mij bekeken, aangezien ik toch niet genoeg geld over heb om een rechtzaak of wat dan ook te beginnen, maar het mag lijden, dat ik volgende week een goeie vakantie heb. Iedereen (behalve die sjampoo dan) een fijne kerst, en een gezond nieuwjaar hè! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

lullig voor je, maaroke, tzelfde gewenst.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.