Ik wordt gek! Geen geld terug als je aangifte hebt gedaan? Gewoon die rechtzaak doorzetten mensen.
Verwijderd
Klein heeft inderdaad een lening kunnen afsluiten met als enige doel ons terugbetalen. Ik ben weer gematigd positief.
Oh ja: iedereen die zijn brief heeft zien terugkeren: stuur hem even opnieuw op naar: KLEIN INFORMATICA
VAN SWINDENSTRAAT 55 -B
3112 MG SCHIEDAM
of fax m naar 010-2734120
Oh ja: iedereen die zijn brief heeft zien terugkeren: stuur hem even opnieuw op naar: KLEIN INFORMATICA
VAN SWINDENSTRAAT 55 -B
3112 MG SCHIEDAM
of fax m naar 010-2734120
Verwijderd
Bendertino: Ik hoop inderdaad dat Klein afziet van niet-terugbetalen van mensen die aangifte hebben gedaan. Anders manoeuvreert hij zich in een ingewikkelde positie.
Maar ik wacht gewoon het einde van week 45 af. Ik heb nu garanties gekregen dat er dan daadwerkelijk betaald zal worden, zo niet dan gaat het oude ingezette traject gewoon door.
Maar ik wacht gewoon het einde van week 45 af. Ik heb nu garanties gekregen dat er dan daadwerkelijk betaald zal worden, zo niet dan gaat het oude ingezette traject gewoon door.
Verwijderd
Ik heb een theorie:
Klein betaald een paar mensen af die braaf zijn geweest en dan waarschijnlijk de klanten met de grote bedragen. De "kleintjes" echter laat hij zitten zonder geld. Dit om zelf sterker te staan in de eventuele rechtzaak, of ons af te laten zien van de rechtzaak. Hij probeerd telkens als we iets willen ondernemen ons met een valse belofte aan het lijntje te houden. Zodat wij onze acties telkens uitstellen en hij ondertussen met zijn bedrijf geld kan verdienen.
(Dit is slechts een theorie en ik wil Klein Informatica geen schade hiermee berokkenen, noch beschuldigen van zaken die niet waar zijn.)
Klein betaald een paar mensen af die braaf zijn geweest en dan waarschijnlijk de klanten met de grote bedragen. De "kleintjes" echter laat hij zitten zonder geld. Dit om zelf sterker te staan in de eventuele rechtzaak, of ons af te laten zien van de rechtzaak. Hij probeerd telkens als we iets willen ondernemen ons met een valse belofte aan het lijntje te houden. Zodat wij onze acties telkens uitstellen en hij ondertussen met zijn bedrijf geld kan verdienen.
(Dit is slechts een theorie en ik wil Klein Informatica geen schade hiermee berokkenen, noch beschuldigen van zaken die niet waar zijn.)
Verwijderd
Dat is een hele mooie theorie, maar het blijft speculeren wat Bravenboer van plan is..
Ik wacht rustig af: Zaterdag 11 November is het "ultimatum" afgelopen...Kan hij gelijk langs de deuren, het is dan Sint Maarten
(Voor wie dit niet kent.. Kinderen gaan langs de deuren en halen snoep op.. Halloween, dus...)
Maar om bij de zaak te blijven.. Ik wacht nog een anderhalve week, en dan ga ik (met meerdere mensen ??) een rechtszaak aanspannen..
Groet'n
Ik wacht rustig af: Zaterdag 11 November is het "ultimatum" afgelopen...Kan hij gelijk langs de deuren, het is dan Sint Maarten
(Voor wie dit niet kent.. Kinderen gaan langs de deuren en halen snoep op.. Halloween, dus...)
Maar om bij de zaak te blijven.. Ik wacht nog een anderhalve week, en dan ga ik (met meerdere mensen ??) een rechtszaak aanspannen..
Groet'n
Verwijderd
Ik heb contact gehad met Klein Informatica, en ze hebben me beloofd om in week 45 het geld terug te storten, aangezien ze nu de mogelijkheid tot terugbetaling hebben. Iedereen die zijn/haar brief d.d. 17 oktober terug heeft gehad van Dolk Advocaten wordt verzocht deze z.s.m. op te sturen naar:
KLEIN INFORMATICA
VAN SWINDENSTRAAT 55 -B
3112 MG SCHIEDAM
of te faxen naar: 010-2734120
Mochten er nog problemen of vragen zijn, meld het even op kleinvordering@hotmail.com
KLEIN INFORMATICA
VAN SWINDENSTRAAT 55 -B
3112 MG SCHIEDAM
of te faxen naar: 010-2734120
Mochten er nog problemen of vragen zijn, meld het even op kleinvordering@hotmail.com
Verwijderd
Hebben ze ook gezegd hoe het met de "stoute" mensen gaat. Krijgen die ook hun geld terug, anders doe ik wel mee in de rechtzaak.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 21:42 schreef Bendertino het volgende:
Hebben ze ook gezegd hoe het met de "stoute" mensen gaat. Krijgen die ook hun geld terug, anders doe ik wel mee in de rechtzaak.[/quote]Hoe kunnen ze nu ooit weten wie er "stout" zijn????
Hebben ze ook gezegd hoe het met de "stoute" mensen gaat. Krijgen die ook hun geld terug, anders doe ik wel mee in de rechtzaak.[/quote]Hoe kunnen ze nu ooit weten wie er "stout" zijn????
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Ja ze weten het, ik was toch aangeklaacht wegens smaad voor 25000 harde guldens? Ze hebben al mij gangen ondertussen nagegaan. Ze weten al mij gegevens. Trouwens de mensen die het hebben laten storneren kunnen ze ook weten, want de bank klopt bij klein aan en geeft een naam op van degene die het wilde.
Verwijderd
rotterdams dagblad 2 nov 2000
computerwinkel verdacht van oplichting via internet,
klachten bij politie van gedupeerde klanten en leveranciers,
http://www.rotterdamsdagblad.nl
kijk voor het gehele bericht op bovenstaande
website en ga naar editie schiedam;
m.gr.sir_sinclaer.
computerwinkel verdacht van oplichting via internet,
klachten bij politie van gedupeerde klanten en leveranciers,
http://www.rotterdamsdagblad.nl
kijk voor het gehele bericht op bovenstaande
website en ga naar editie schiedam;
m.gr.sir_sinclaer.
Verwijderd
Toch makkelijk om hier even het artikel te plaatsen.
Donderdag 2 November 2000
Computerwinkel verdacht van oplichting via internet
Klachten bij politie van gedupeerde klanten en leveranciers
Door ##############
De politie van Schiedam onderzoekt of een computerwinkel aan de Van Swindenstraat zich schuldig heeft gemaakt aan oplichting. De zaak in Schiedam- Oost zou klanten en leveranciers voor vele duizenden guldens hebben benadeeld. Bij de politie zijn meerdere klachten over de firma binnengekomen.
Schiedam _ In een onlangs op internet verspreide nieuwsbrief wordt keihard gesteld dat de eigenaar van het bedrijfje klanten op verschillende manieren bedriegt. Veel gedupeerden zouden hun computerspullen vooraf hebben betaald, maar bleken uiteindelijk nooit iets te ontvangen. Bij een aantal van hen werd het bedrag, zonder toestemming, via automatische incasso van de bankrekening afgeschreven.
Ook via internet zouden mensen zijn opgelicht. Voor de computerwinkel werd regelmatig reclame gemaakt op een speciale site voor computerbedrijven. Een paar keer werden aanbiedingen van de Schiedamse winkel geplaatst, waaronder een bericht over goedkope processors die zogenaamd uit het schaarse aanbod op de markt waren opgekocht en via de firma te koop waren. De webmaster ontdekte echter dat de winkel klanten bedonderde, onder andere via internet. Op de site van de winkel werden foto's getoond van enorme voorraden, die in werkelijkheid niet bestonden.
Volgens de Kamer van Koophandel is de computerzaak al een aantal keren failliet verklaard, maar werd telkens weer een nieuwe start gemaakt. Omdat de eigenaar van het bedrijfje niet op claims van gedupeerde klanten reageerde, hebben ze de krachten gebundeld op een aparte site en dreigen ze met een rechtszaak. Volgens de laatste informatie, zoals in de nieuwsbrief wordt beweerd, is de zaak in september voor de zoveelste maal over de kop gegaan en wordt die overgenomen door Powerprice. Dat bedrijf manifesteert zich op internet als een snelgroeiende firma die binnenkort 'de grootste internetwinkel van Nederland is met mogelijk de grootste omzet aan internetverkopen in Europa'. Meer dan een welkomstpagina van Powerprice valt op internet niet te vinden.
Bij de Schiedamse computerzaak is niemand bereikbaar voor commentaar. De winkel is gesloten en het antwoordapparaat verwijst de bellers door naar de internetsite van het bedrijfje. Die toont slechts één pagina met een summiere boodschap: 'Binnenkort weer de meest spraakmakende internetwinkel van Nederland'. Verder valt niet tot de firma door te dringen. Volgens het antwoordapparaat zou de zaak overigens na de inventarisatie op 4 oktober weer opengegaan moet zijn.
De Schiedamse politie bevestigt dat er enkele klachten over het bedrijfje zijn binnengekomen. ,,Er is een oriënterend vooronderzoek gaande,'' zegt een woordvoerder. ,,Er wordt onder andere bekeken of het strafrechtelijk moet worden aangepakt of dat er een civielrechtelijke procedure moet volgen. We moeten zien te bewijzen of de winkel opzettelijk geen spullen heeft geleverd of dat er sprake is van andere redenen waardoor de klanten hun spullen niet hebben gekregen. Momenteel wordt nog gekeken of een strafrechtelijk onderzoek haalbaar is. Binnenkort hebben we daar overleg met justitie over.''
Donderdag 2 November 2000
Computerwinkel verdacht van oplichting via internet
Klachten bij politie van gedupeerde klanten en leveranciers
Door ##############
De politie van Schiedam onderzoekt of een computerwinkel aan de Van Swindenstraat zich schuldig heeft gemaakt aan oplichting. De zaak in Schiedam- Oost zou klanten en leveranciers voor vele duizenden guldens hebben benadeeld. Bij de politie zijn meerdere klachten over de firma binnengekomen.
Schiedam _ In een onlangs op internet verspreide nieuwsbrief wordt keihard gesteld dat de eigenaar van het bedrijfje klanten op verschillende manieren bedriegt. Veel gedupeerden zouden hun computerspullen vooraf hebben betaald, maar bleken uiteindelijk nooit iets te ontvangen. Bij een aantal van hen werd het bedrag, zonder toestemming, via automatische incasso van de bankrekening afgeschreven.
Ook via internet zouden mensen zijn opgelicht. Voor de computerwinkel werd regelmatig reclame gemaakt op een speciale site voor computerbedrijven. Een paar keer werden aanbiedingen van de Schiedamse winkel geplaatst, waaronder een bericht over goedkope processors die zogenaamd uit het schaarse aanbod op de markt waren opgekocht en via de firma te koop waren. De webmaster ontdekte echter dat de winkel klanten bedonderde, onder andere via internet. Op de site van de winkel werden foto's getoond van enorme voorraden, die in werkelijkheid niet bestonden.
Volgens de Kamer van Koophandel is de computerzaak al een aantal keren failliet verklaard, maar werd telkens weer een nieuwe start gemaakt. Omdat de eigenaar van het bedrijfje niet op claims van gedupeerde klanten reageerde, hebben ze de krachten gebundeld op een aparte site en dreigen ze met een rechtszaak. Volgens de laatste informatie, zoals in de nieuwsbrief wordt beweerd, is de zaak in september voor de zoveelste maal over de kop gegaan en wordt die overgenomen door Powerprice. Dat bedrijf manifesteert zich op internet als een snelgroeiende firma die binnenkort 'de grootste internetwinkel van Nederland is met mogelijk de grootste omzet aan internetverkopen in Europa'. Meer dan een welkomstpagina van Powerprice valt op internet niet te vinden.
Bij de Schiedamse computerzaak is niemand bereikbaar voor commentaar. De winkel is gesloten en het antwoordapparaat verwijst de bellers door naar de internetsite van het bedrijfje. Die toont slechts één pagina met een summiere boodschap: 'Binnenkort weer de meest spraakmakende internetwinkel van Nederland'. Verder valt niet tot de firma door te dringen. Volgens het antwoordapparaat zou de zaak overigens na de inventarisatie op 4 oktober weer opengegaan moet zijn.
De Schiedamse politie bevestigt dat er enkele klachten over het bedrijfje zijn binnengekomen. ,,Er is een oriënterend vooronderzoek gaande,'' zegt een woordvoerder. ,,Er wordt onder andere bekeken of het strafrechtelijk moet worden aangepakt of dat er een civielrechtelijke procedure moet volgen. We moeten zien te bewijzen of de winkel opzettelijk geen spullen heeft geleverd of dat er sprake is van andere redenen waardoor de klanten hun spullen niet hebben gekregen. Momenteel wordt nog gekeken of een strafrechtelijk onderzoek haalbaar is. Binnenkort hebben we daar overleg met justitie over.''
Dit klinkt me als muziek in de oren!!!
https://wren.co/join/Devian
tja, ik denk toch echt niet dat we geld terug krijgen zonder die rechtzaak door te zetten
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
strafrechtelijk= ingezet door het Openbaar Ministerie= overheid vs burger/bedrijf
civielrechtelijk= burger/bedrijf vs burger/bedrijf
-----------------------------------------
En zoals gesteld op de pagina door M.: het beste is gewoon week 45/46 af te wachten, als het daarna nog niet is geregeld gaan we gewoon verder met de ingeslagen weg (=civielrechtelijke procedure), of dan wordt er contact opgenomen met de bank van Klein...
civielrechtelijk= burger/bedrijf vs burger/bedrijf
-----------------------------------------
En zoals gesteld op de pagina door M.: het beste is gewoon week 45/46 af te wachten, als het daarna nog niet is geregeld gaan we gewoon verder met de ingeslagen weg (=civielrechtelijke procedure), of dan wordt er contact opgenomen met de bank van Klein...
En weer een artikel in het Rotterdams Dagblad (editie Schiedam):
Vrijdag 3 November 2000
Computerwinkel zegt over de brug te komen
Schiedam _ De computerwinkel aan de Van Swindenstraat in Schiedam heeft aangekondigd gedupeerde klanten tegemoet te komen met terugbetalingen. Het bedrijfje werd er onlangs op internet van beticht klanten en leveranciers voor enkele tienduizenden guldens op te lichten door vooraf betaalde goederen niet te leveren. De politie, die over de firma meerdere klachten kreeg, heeft de zaak in onderzoek.
De winkel zou mensen via internet hebben opgelicht. Voor de firma werd op Tweakers.net, een speciale site voor computerbedrijven, regelmatig reclame gemaakt. Enkele malen werden aanbiedingen geplaatst waarbij foto's van enorme voorraden werden afgedrukt. Ontstemde klanten vormden een eigen klachtensite en dreigden met een rechtszaak. Die hoeft er waarschijnlijk niet te komen, want op de nieuwspagina van de site die de computerwinkel van list en bedrog betichtte, heeft de Schiedamse onderneming in een algemeen bericht beterschap beloofd.
,,Sinds 12 oktober is het faillisement opgeheven,'' aldus het bericht. ,,Sindsdien zijn de medewerkers volop bezig geweest een oplossing te vinden voor de openstaande vorderingen. In overleg met de bank is de oplossing gevonden. In week 45 zullen alle bedragen worden geretourneerd aan personen welke een betaling hebben gedaan en geen goederen hebben ontvangen.''
Vertrouwen
Toch hebben niet alle klanten vertrouwen in de belofte die door de firma is gedaan. Dat blijkt uit een bezoekje aan de klachtensite, waar de gebruikers per e-mail met elkaar kunnen communiceren. ,,Geloven doen we het natuurlijk pas als het geld daadwerkelijk weer op onze rekeningen staat,'' reageert een van hen. Volgens een ander zijn niet alle gedupeerden door het bedrijf op de hoogte gesteld van het voornemen terug te betalen. In een andere reactie wordt de gedupeerden voorgesteld de handen ineen te slaan voor wat betreft juridische stappen tegen het bedrijf.
De computerwinkel zelf kweekt in een aparte reactie aan het adres van een klant juist weer opnieuw wantrouwen jegens haarzelf. Want daarin wordt eerst gemeld dat alle openstaande vorderingen zo spoedig mogelijk retour worden geboekt, maar pas dan als er voldoende liquide middelen zijn. En niet in week 45, maar in december van dit jaar.
De directie van het informatiebedrijf heeft zich, naar aanleiding van een publicatie gisteren, inmiddels ook tot deze krant gewend. ,,We hebben inderdaad een korte periode geen gelegenheid gehad om door klanten bestelde goederen te leveren. Een week geleden is echter aan iedereen kenbaar gemaakt dat de door de klanten betaalde gelden retour zullen worden gestort. We zijn nooit failliet geweest. Van kwader trouw was ook nooit sprake. Mensen hebben anderhalve maand niet over hun geld kunnen beschikken. Dat is vervelend, maar dat is eigenlijk het enige. En zij hadden ook allemaal toestemming gegeven voor een eenmalige machtiging.''
Vrijdag 3 November 2000
Computerwinkel zegt over de brug te komen
Schiedam _ De computerwinkel aan de Van Swindenstraat in Schiedam heeft aangekondigd gedupeerde klanten tegemoet te komen met terugbetalingen. Het bedrijfje werd er onlangs op internet van beticht klanten en leveranciers voor enkele tienduizenden guldens op te lichten door vooraf betaalde goederen niet te leveren. De politie, die over de firma meerdere klachten kreeg, heeft de zaak in onderzoek.
De winkel zou mensen via internet hebben opgelicht. Voor de firma werd op Tweakers.net, een speciale site voor computerbedrijven, regelmatig reclame gemaakt. Enkele malen werden aanbiedingen geplaatst waarbij foto's van enorme voorraden werden afgedrukt. Ontstemde klanten vormden een eigen klachtensite en dreigden met een rechtszaak. Die hoeft er waarschijnlijk niet te komen, want op de nieuwspagina van de site die de computerwinkel van list en bedrog betichtte, heeft de Schiedamse onderneming in een algemeen bericht beterschap beloofd.
,,Sinds 12 oktober is het faillisement opgeheven,'' aldus het bericht. ,,Sindsdien zijn de medewerkers volop bezig geweest een oplossing te vinden voor de openstaande vorderingen. In overleg met de bank is de oplossing gevonden. In week 45 zullen alle bedragen worden geretourneerd aan personen welke een betaling hebben gedaan en geen goederen hebben ontvangen.''
Vertrouwen
Toch hebben niet alle klanten vertrouwen in de belofte die door de firma is gedaan. Dat blijkt uit een bezoekje aan de klachtensite, waar de gebruikers per e-mail met elkaar kunnen communiceren. ,,Geloven doen we het natuurlijk pas als het geld daadwerkelijk weer op onze rekeningen staat,'' reageert een van hen. Volgens een ander zijn niet alle gedupeerden door het bedrijf op de hoogte gesteld van het voornemen terug te betalen. In een andere reactie wordt de gedupeerden voorgesteld de handen ineen te slaan voor wat betreft juridische stappen tegen het bedrijf.
De computerwinkel zelf kweekt in een aparte reactie aan het adres van een klant juist weer opnieuw wantrouwen jegens haarzelf. Want daarin wordt eerst gemeld dat alle openstaande vorderingen zo spoedig mogelijk retour worden geboekt, maar pas dan als er voldoende liquide middelen zijn. En niet in week 45, maar in december van dit jaar.
De directie van het informatiebedrijf heeft zich, naar aanleiding van een publicatie gisteren, inmiddels ook tot deze krant gewend. ,,We hebben inderdaad een korte periode geen gelegenheid gehad om door klanten bestelde goederen te leveren. Een week geleden is echter aan iedereen kenbaar gemaakt dat de door de klanten betaalde gelden retour zullen worden gestort. We zijn nooit failliet geweest. Van kwader trouw was ook nooit sprake. Mensen hebben anderhalve maand niet over hun geld kunnen beschikken. Dat is vervelend, maar dat is eigenlijk het enige. En zij hadden ook allemaal toestemming gegeven voor een eenmalige machtiging.''
anderhalve maand??
maak er maar ruim 2 maanden van... Ik blijf er absoluut GEEN vertrouwen in hebben.
maak er maar ruim 2 maanden van... Ik blijf er absoluut GEEN vertrouwen in hebben.
tja, die mensen horen ook maar wat verhalen, en zijn geen doorgewinterde tweakers.. snappen ook niethelemaal wat het allemaal betekent enzo.
[edit]
typfoutje, danku onderstaande, tourniquet dus
[\edit]
[edit]
typfoutje, danku onderstaande, tourniquet dus
[\edit]
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 13:48 schreef bloasfist het volgende:
tja, die mensen horen ook maar wat verhalen, en zijn geen doorgewinterde tweakers.. snappen ook niethelemaal wat het allemaal betekend enzo.[/quote]Hehe, net als "de klachtensite, waar de gebruikers per e-mail met elkaar kunnen communiceren."
Het messageboard dus....:)
Maargoed, laten we wel on-topic blijven.... (foei, betekent met een d, bloasfist????)
tja, die mensen horen ook maar wat verhalen, en zijn geen doorgewinterde tweakers.. snappen ook niethelemaal wat het allemaal betekend enzo.[/quote]Hehe, net als "de klachtensite, waar de gebruikers per e-mail met elkaar kunnen communiceren."
Het messageboard dus....:)
Maargoed, laten we wel on-topic blijven.... (foei, betekent met een d, bloasfist????)
Btw: Bjorntje, ik heb je een mailtje gestuurd op je kleinvorderingen hotmail over contact met consumentenprogramma kassa!
Kun je die ff lezen en replyen naar mij en of die contactpersoon bij kassa!?
Het mailadres van die man staat er bij. Als je het geen goed idee vind om hen er bij te roepen moet je het zeggen, maar zeg in ieder geval iets, nu weet ik niet waar ik aan toe ben.
thanks
Luuk
Kun je die ff lezen en replyen naar mij en of die contactpersoon bij kassa!?
Het mailadres van die man staat er bij. Als je het geen goed idee vind om hen er bij te roepen moet je het zeggen, maar zeg in ieder geval iets, nu weet ik niet waar ik aan toe ben.
thanks
Luuk
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een week geleden is echter aan iedereen kenbaar gemaakt dat de door de klanten betaalde gelden retour zullen worden gestort. We zijn nooit failliet geweest. [/quote]Ja ja een brief die niet in ontvangst wordt genomen. En nu zegt ie weer dat iedereen zijn geld terugkrijgt en niet alleen de mensen die "lief" voor hem zijn geweest, dus ook de "stoute" mensen. Nee ze zijn nooit failliet geweest, behalve dat dan de baas zes keer failliet is geweest, maar dat laten we even buiten beschouwing.
Verwijderd
Maar als ze nooit failliet zijn geweest dan krijgen we ons geld terug. Bij een faillissemnt kun je fluiten naar je geld, maar nu zijn ze zeker verplicht het te doen en desnoods goederen te leveren.
Ik heb trouwens het verzoek tot terugstorting van klein opgstuurd naar het advocatenkantoor (adres onderaan de brief), helaas vergeten het aangetekend te doen, maar ik heb nooit een bevestiging ontvangen, wat volgens het formulier wel zou moeten.
Ik heb daar gelukkig een kopie van gemaakt en nu is mijn vraag aan jullie, of je al een bevestiging hebt ontvangen en of ik het verzoek opnieuw moet opsturen en dan aangetekend! Please help.
Ik heb trouwens het verzoek tot terugstorting van klein opgstuurd naar het advocatenkantoor (adres onderaan de brief), helaas vergeten het aangetekend te doen, maar ik heb nooit een bevestiging ontvangen, wat volgens het formulier wel zou moeten.
Ik heb daar gelukkig een kopie van gemaakt en nu is mijn vraag aan jullie, of je al een bevestiging hebt ontvangen en of ik het verzoek opnieuw moet opsturen en dan aangetekend! Please help.
Verwijderd
Bendertino: Heb vandaag een bevestiging ontvangen n.a.v. de fax die ik woensdagavond gestuurd heb.
Helaas wel weer met de 31 dec-zin erop, maar ik heb Klein al om opheldering gevraagd.
Luuk: inmiddels teruggemaild, sorry voor de vertraging
Helaas wel weer met de 31 dec-zin erop, maar ik heb Klein al om opheldering gevraagd.
Luuk: inmiddels teruggemaild, sorry voor de vertraging
Verwijderd
Ik ben blij dat de media ook eindelijk eens aandacht besteed aan dit soort kwestie's..
Ik heb veel vertrouwen verloren in internetbedrijfjes zoals deze en ik denk dat door dit soort acties ook meerdere bedrijven schade lijden. Niemand wil nog eerst betalen, en dan pas zijn spullen hebben..
Hierdoor moet je als bedrijf toch over aardig wat geld beschikken, omdat je eerst kosten moet maken, om daarna pas winst te pakken...
En wat ik zeker ERRUG goed vind, is de manier waarop er gezamenlijk actie is ondernomen, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Met veel vertrouwen zie ik week 45 tegemoet..
Ik heb veel vertrouwen verloren in internetbedrijfjes zoals deze en ik denk dat door dit soort acties ook meerdere bedrijven schade lijden. Niemand wil nog eerst betalen, en dan pas zijn spullen hebben..
Hierdoor moet je als bedrijf toch over aardig wat geld beschikken, omdat je eerst kosten moet maken, om daarna pas winst te pakken...
En wat ik zeker ERRUG goed vind, is de manier waarop er gezamenlijk actie is ondernomen, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Met veel vertrouwen zie ik week 45 tegemoet..
Verwijderd
ohjajoh: Is toch vrij normaal dat als je bedrijf eerst kosten moet maken? Anders zou je niks op voorraad kunnen hebben totdat je geld van iemand's rekening afschrijft (en dan begin je pas met inkopen doen, aha) (nu snap ik eindelijk waarom zo'n levering bij Klein zo lang duurt
*geintje* )
Verwijderd
Waar is logray eigenlijk gebleven, hij heeft dit eigenlijk aan het rollen gezet. Ik hoor niets meer van hem, is zeker voorzichtig vanwege de schadeclaim van Klein.
misschien is het wel die anoniem 2000
Verwijderd
Ik heb net definitief de bevestiging gekregen: Klein is rond met z'n financieen en er wordt daadwerkelijk uitbetaald deze week. En zonder uitzonderingen, dus iedereen krijgt z'n geld terug. Houd je bankrekening in de gaten.
Verwijderd
Mijn gebeden zijn verhoord.. eindelijk krijg ik geld ergens van terug !!!
Er is weer hoop op leven.. Of is dit iets te overdreven??
Er is weer hoop op leven.. Of is dit iets te overdreven??
Nog niks!
Ik heb net de bank gebeld - nada! Is er iemand gelukig vandaag (wat betreft de Klein Inf.)?
Ik heb net de bank gebeld - nada! Is er iemand gelukig vandaag (wat betreft de Klein Inf.)?
Volgens de site van Kleinvorderingen zijn ze (de bank) nu begonnen met de overboekingen. Een overboeking kan makkelijk 5 werkdagen duren (zeker van bank naar giro), dus waarschijnlijk hoef je nog niet te vrezen mocht het geld morgen nog niet binnen zijn. Het zwerft dan hoogstwaarschijnlijk ergens rond tussen de banken.
Verwijderd
Zo, topic ook terug van weggeweest. Ik heb nooit niet eens een bevestiging gekregen van het terugstorten van geld en faxen hielpen ook allemaal niets.:(
Verwijderd
Ik heb nu eindelijk bevestiging ontvangen, na 5 verschillende adressen te mailen. Denk niet dat ik nog wat terug krijg, wat uiterst schadelijk is voor mijn nog te maken systeempje (welk systeem??)
ok jammer kan ik lekker weer een 2 tal jaren gaan sparen omdat ik zo verschrikkelijk vriendelijk was om vooruit te betalen.
ok jammer kan ik lekker weer een 2 tal jaren gaan sparen omdat ik zo verschrikkelijk vriendelijk was om vooruit te betalen.
Ik heb vanochtend me GELD terug gestort gekregen, van Klein Informatica onder vermelding van "onterechte incasso"
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
HP
HP
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Jongens neem gewoon eind november als deadline. Mocht je dan nog niets hebben laat het even weten op kleinvordering@cjb.net
Verwijderd
Dit zou dan betekenen dat firma Klein toch nog over de brug komt met het terug storten van ons geld.
Nu de andere gedupeerden nog.
Gisteren stond er nog geen groot geld bedrag op mijn rekening.
Misschien dinsdag ofzo...
De bank zijn toch niet snel met het overboeken van geld.
Zo kunen ze dan nog een paar dagen van de rente profiteren.
Nu de andere gedupeerden nog.
Gisteren stond er nog geen groot geld bedrag op mijn rekening.
Misschien dinsdag ofzo...
De bank zijn toch niet snel met het overboeken van geld.
Zo kunen ze dan nog een paar dagen van de rente profiteren.
ik heb ook nog steeds geen geld binnen op me postbank rekening... worden we gewoon aan het lijntje gehouden door klein?
Verwijderd
Ik heb zelf initatief richting bank ondernomen en hopelijk storten die het geld terug. Ze hebben namelijk nooit een handtekening ontvangen van mij en dat heb je dus wel nodig voor een eenmalige machtiging. Ik adviseer dan ook iedereen die zijn geld niet terug heeft gehad eens met zijn bank te gaan praten, want ik denk dat je dan meer kans maakt om je geld terug te krijgen dan wachten totdat Klein Informatica dat doet.
Suc6 iedereen
Suc6 iedereen
Verwijderd
5 December is voor mij het aller uiterste. Kan ie het nog leuk als Sinterklaascadeautje het geld terug geven. Ik heb het lioever eerder, want dan kan ik voor mezelf sinterklaasje spelen en mijn pc upgraden.
klein weet dat ik besta! 
eindelijk de 31 december-brief gekregen (zucht)
eindelijk de 31 december-brief gekregen (zucht)
Verwijderd
Klein heeft zeker niet genoeg geld om in één keer alle postzegels te kopen en doet telkens als iemand weer wat gekocht heeft een brief op de bus
Verwijderd
Gisteren nog niets van klein gezien of gehoord.
Wat zal de dag vandaag brengen.
Geld hoop ik.....
Wat zal de dag vandaag brengen.
Geld hoop ik.....
hm.. ga vanmiddag ook maar eens met m'n bank praten dan.
Ha vrienden,
hier ben ik weer. Een tijdje weggeweest ik weet het en dat kwam niet eens doordat Klein mij "bedreigd" heeft in welke vorm dan ook.
Wij hebben inmiddels al 3 weken een advocaat aan het werk (via rechtsbijstand) en daarom was ik wat rustiger hier, omdat ik dacht dat hij het wel zou oplossen. Nu wordt het echter weer spannend, want ZOU KLEIN GAAN BETALEN OF NIET ?
Ikzelf heb nog GEEN brief gehad waarin ik mijn geld terug kon vragen, NOCH geen van de mails van deze fijne firma waarin ze wat dan ook beloofden, nog de 31dec. brief. Volgens mij wil Klein mij niet kennen ofzo, terwijl ze toch 5000 pieken van mij nog steeds onrechtmatig op hun rekening hebben staan.
Nog suggesties hoe ik toch nog even aan Klein kan laten weten dat ik er ben. Natuurlijk weet hij het wel via mijn advocaat, maar als ik hem een rechtzaak kan besparen (doordat hij gewoon betaald) doe ik dat graag....
Meanwhile, heel veel sterkte jongens, het worden spannende dagen ook voor mij.
Greetz,
Log
PS. Als we hier met z'n allen uitkomen en iedereen heeft z'n geld terug kunnen we wel een feestje organiseren met Bravenboer als ere-gast (hehe)
hier ben ik weer. Een tijdje weggeweest ik weet het en dat kwam niet eens doordat Klein mij "bedreigd" heeft in welke vorm dan ook.
Wij hebben inmiddels al 3 weken een advocaat aan het werk (via rechtsbijstand) en daarom was ik wat rustiger hier, omdat ik dacht dat hij het wel zou oplossen. Nu wordt het echter weer spannend, want ZOU KLEIN GAAN BETALEN OF NIET ?
Ikzelf heb nog GEEN brief gehad waarin ik mijn geld terug kon vragen, NOCH geen van de mails van deze fijne firma waarin ze wat dan ook beloofden, nog de 31dec. brief. Volgens mij wil Klein mij niet kennen ofzo, terwijl ze toch 5000 pieken van mij nog steeds onrechtmatig op hun rekening hebben staan.
Nog suggesties hoe ik toch nog even aan Klein kan laten weten dat ik er ben. Natuurlijk weet hij het wel via mijn advocaat, maar als ik hem een rechtzaak kan besparen (doordat hij gewoon betaald) doe ik dat graag....
Meanwhile, heel veel sterkte jongens, het worden spannende dagen ook voor mij.
Greetz,
Log
PS. Als we hier met z'n allen uitkomen en iedereen heeft z'n geld terug kunnen we wel een feestje organiseren met Bravenboer als ere-gast (hehe)
Dat lijkt me ook wel een goed idee. En dat kunnen we dan financieren van de misgelopen rente! hhahaha!
Verwijderd
Ik wil wel eens weten hoeveel mensen die 31 december brief of bevestiging niet hebben gehad. Volgens mij aardig wat. Je kan klein niet laten merken dat je er bent, het kan wel maar je krijgt toch geen antwoord terug, dus weet je het niet zeker. Ik heb al tig faxen e.d. gestuurd en een emailadres weet ik niet die nog in gebruik is. Misschien van ieder hier wat info over?
mijn aangetekende brief werd door de KPN naar de curator doorstuurd, die 'm op zijn beurt weer weigerde (dag fl.12,50)
nadat ik had gefaxt kreeg ik de 31dec-brief... dus faxen werkt wel
(laat je advokaat een fax sturen
)
nadat ik had gefaxt kreeg ik de 31dec-brief... dus faxen werkt wel
(laat je advokaat een fax sturen
Verwijderd
Faxen helpt meestal niet hoor, van de 10 kwam er GEEN 1 bevestiging. Toen aangetekende brief> noppes. Toen nog 2maal gewone brief, 2 verschillende adressen en nu heb ik dan bevestiging van ontvangst gehad.
Ik heb er echt een hard hoofd in hoor!
Ik heb er echt een hard hoofd in hoor!
Verwijderd
Vandaag weer geen geld....
Ik heb wel contact gehad met de rabobank in schiedam.
Ze zijn er wel mee bezig maar ze moeten wel officieel opdracht krijgen want anders kunnen ze niets voor je doen.
Je moet dan bij je eigen bank een formulier halen voor een zgn. Onterechte incasso.
Pas als je deze aan je eigen bank heb gegeven wordt deze naar de Rabobank in schiedam.
Pas dan kunnen ze geld terug boeken, anders niet.
Waar dat geld dan vandaan mag komen zou mij echt een zorg wezen.
Maar volgens mij heeft de Rabobank schiedam wel door dat ze ergens fout bezig zijn, anders zouden ze dit niet bevestigen.
P.S. Wie heeft er zo'n formulier ingevuld en ingeleverd (niet dat gele terugboekingskaartje, want die werkt niet)
Ik heb wel contact gehad met de rabobank in schiedam.
Ze zijn er wel mee bezig maar ze moeten wel officieel opdracht krijgen want anders kunnen ze niets voor je doen.
Je moet dan bij je eigen bank een formulier halen voor een zgn. Onterechte incasso.
Pas als je deze aan je eigen bank heb gegeven wordt deze naar de Rabobank in schiedam.
Pas dan kunnen ze geld terug boeken, anders niet.
Waar dat geld dan vandaan mag komen zou mij echt een zorg wezen.
Maar volgens mij heeft de Rabobank schiedam wel door dat ze ergens fout bezig zijn, anders zouden ze dit niet bevestigen.
P.S. Wie heeft er zo'n formulier ingevuld en ingeleverd (niet dat gele terugboekingskaartje, want die werkt niet)
Verwijderd
Dat gele terugboekingskaartje heb ik al lang geleden gedaan, een maand of zo, vandaar dat ik nog niet heb. Dat onterechte incasso tot hoe lang na dato van afschrijving is dat nog geldig? Iemand een idee?
Klein stort blijkbaar niets uit zichzelf terug, moeten wij dat weer doen?!!
Klein stort blijkbaar niets uit zichzelf terug, moeten wij dat weer doen?!!
Verwijderd
Ohjahjoh: oh ja en jij wil zeggen dat dat helpt. Ik ben daar al lang geweest en heb het ook opgeven Zoek maar naar Duron met 676,63 en dat ben ik (Duron +mobo+ koeler wel te verstaan). Dat helpt echt niets, alleen bij een eventuele rechtzaak.
Ik wil graag weten hoeveel mensen nog geen geld hebben gehad.
Ik wil graag weten hoeveel mensen nog geen geld hebben gehad.
Bendertino,
Ik ben er eentje!!!!!!!!!
Of ligt er aan de Postbank? Met andere woorden ben ik nog steeds ongelukig
Ik ben er eentje!!!!!!!!!
Of ligt er aan de Postbank? Met andere woorden ben ik nog steeds ongelukig
Verwijderd
hehe eindelijk medegedupeerden.
ikke ook postbank.
En nu de vraag, die ik eigenlijk al had gesteld:
Wie heeft de 31 december brief of bevestiging nog niet ontvangen?
ikke ook postbank.
En nu de vraag, die ik eigenlijk al had gesteld:
Wie heeft de 31 december brief of bevestiging nog niet ontvangen?
ik heb geen 31 december brief of bevestiging ontvangen. Heb wel een breif gestuurd.
Zal vrijdag wel even naar de rabobank gaan.
Zal vrijdag wel even naar de rabobank gaan.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Ik heb nog helemaal NIX ontvangen 
Geen geld en ook geen brief 31 dec. of whatsoever. Wat moet ik doen om die bevestiging te krijgen??
Geen geld en ook geen brief 31 dec. of whatsoever. Wat moet ik doen om die bevestiging te krijgen??
Verwijderd
Die brief die krijg je of die krijg je niet. Als je het papiertje hebt opgestuurd waarmee je geld kon terugvragen dan moet je een bevestiging krijgen. Meestal is dit niet ut geval.
Ik heb al vaak gefaxed en geemailed, maar niks geen gehoor. ik zou er maar geen tijd meer insteken als ik jou was. Ik heb gemerkt dan Klein zijn administratie zeer goed op orde heeft en dat ze echt niet iemand over het hoofd zien. ik denk eerder dat ze geen zin hebben of gewoon wat bluffen.
Ik heb er genoeg van en wacht op m'n geld. Is het er deze maand niet dan starten we met z'n allen een rechtzaak, dus doe ik daaraan mee. Lekker makkelijk en geen gezeur (
).
Ik heb al vaak gefaxed en geemailed, maar niks geen gehoor. ik zou er maar geen tijd meer insteken als ik jou was. Ik heb gemerkt dan Klein zijn administratie zeer goed op orde heeft en dat ze echt niet iemand over het hoofd zien. ik denk eerder dat ze geen zin hebben of gewoon wat bluffen.
Ik heb er genoeg van en wacht op m'n geld. Is het er deze maand niet dan starten we met z'n allen een rechtzaak, dus doe ik daaraan mee. Lekker makkelijk en geen gezeur (
Verwijderd
De boel wordt weer ingewikkelder: Leek Klein eerder de mensen die een onterechte-incasso-procedure bij hun bank gestart hebben te straffen, nu blijkt deze procedure een vereiste te zijn, omdat de bank wil voorkomen dat Klein anderen gaat betalen dan diegenen waarvan het geld is afgeschreven. (leveranciers e.d.), blijkbaar vertrouwen ze Klein ook niet helemaal. Start dus bij je bank deze procedure, en wijs er met klem op dat de rabobank Schiedam dit formulier nodig heeft (jouw bank moet dit formulier faxen naar rabobank Schiedam) om tot uitbetaling over te gaan (laat je niet afschepen met 'het kan niet meer', 'is een eenmalige machtiging, die kunnen we niet ongedaan maken etc''. Wederom een wending om moe van te worden, maar het moet maar.
Mocht er nog meer nieuws zijn laat ik het jullie weten.
Mocht er nog meer nieuws zijn laat ik het jullie weten.
Verwijderd
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik kreeg vandaag de 31 december brief!!!!!!!!
Toen ik keek op het afschrift van de bank was het geld al bijgeboekt

Met andere woorden, ik heb m'n geld terug (terwijl ik toch redelijk stout ben geweest) Er is hoop voor iedereen en ik denk dat ieder het binnenkort terugkrijgt!!!!!!!!
Mijn dag kan niet meer stuk. Kan ik mooi mijn nieuwe spul gaan aanschaffen.
Toen ik keek op het afschrift van de bank was het geld al bijgeboekt
Met andere woorden, ik heb m'n geld terug (terwijl ik toch redelijk stout ben geweest) Er is hoop voor iedereen en ik denk dat ieder het binnenkort terugkrijgt!!!!!!!!
Mijn dag kan niet meer stuk. Kan ik mooi mijn nieuwe spul gaan aanschaffen.
Verwijderd
Eindelijk duidelijkheid: Ik heb met de bank van Klein gesproken, en de situatie is zeer eenvoudig: Bij alle personen waarbij geld is afgeschreven zonder dat daar een handtekening voor gezet is, is er sprake van een onterechte incasso. Dat wil zeggen dat de bank de transactie ongedaan zal moeten maken (de bank is verantwoordelijk in deze). Start dus bij je bank een onterechte incasso-procedure, en je krijgt je geld 100% zeker terug.
De informatie die hieronder staat over het rond zijn met z'n financieen of terugbetalen door Klein zelf is dus geen sprake (wederom niet kloppende informatie), het is puur een procedure tussen je eigen bank en de rabobank.
De informatie die hieronder staat over het rond zijn met z'n financieen of terugbetalen door Klein zelf is dus geen sprake (wederom niet kloppende informatie), het is puur een procedure tussen je eigen bank en de rabobank.
Verwijderd
Kweet het niet, opeens stond er geld op mijn rekening, als je bewijs wil kan dat hoor.
Ik heb ooit een maand geleden een briefje ingevuld bij de bank voor het terugstorten van automatisch incasso: het voor velen bekende gele briefje. Ik heb daar verder nooit meer iets van gehoord.
Ik weet dus niet hoe het is gegaan, maar ik denk dat het klein zelf is geweest die het na veel aandringen heeft gestort. het lijkt me stug dat dat gele floddertje zijn werk na een maand nog heeft uitgevoerd. het kan zijn, maar ik denk dat Klein terugvorderd zodra het geld heeft. Het kan ook aan de hand van de 31 december-brief zijn, waar een nummer opstaat en dat ie het aan de hand van de nummers storneerd.
Ik ben in ieder geval blij. Volgens de 31-december-brief krijg je niets als je de bank hebt gevraagd tot storneren. Dus ik denk dat het een actie van klein is geweest. misschien was ik wel eerder, omdat hij geen zin had in een rechtzaak. Ik was natuurlijk iemand die hij ook een smaadclaim had gestuurd. Hij wist dat hij niet sterk stond en dat hij de mensen die het eerste een rede hadden tot rechtzaak en die het hem dus flink lastig konden maken geld teruggegeven, zodat als hij alsnog aangeklaagd wordt die mensen geen grote last meer vormen voor hem en hij de rechtzaak makkelijker kan winnen als er minder mensen zijn.
Dit zijn natuurlijk slechts theoriën en weet niet of die ook waar zijn, ik wil ook niemand boos maken, kwetsen of op een andere manier valse hoop geven. Wat ik wel wil zeggen is dat ik niet opeens van dit topic verdwenen ben, maar ik zal jullie nog steeds steunen en helpen waar nodig totdat ieder zijn geld terug heeft en dan gaat ieder zijns weegs.
Bedankt trouwens ook bjorn en snuffie voor het doordrukken van deze zaak. Als er geen initiatiefnemers zoals jullie waren die er zoveel tijd in stoken was het waarschijnlijk nooit gelukt. Individuekle acties hadden namelijk niets uitgehaald.
Nog een theorie: het kan natuurlijk dat de Heer/mevrouw Bravenboer de post bij het advocatenkantoor heeft opgehaald en meteen is begonnen is met terugboeken. het is mij duidelijk dat de 31-december-brief los is behandeld van teruggave. ik kreeg beide namelijk op één dag.
Ik zal maar stoppen met mijn theoriën. Het is wel weer genoeg geweest. ik kan nu eindelijk kopenb wat ik ongeveer wilde kopen.

SUCCES IEDEREEN
Ik heb ooit een maand geleden een briefje ingevuld bij de bank voor het terugstorten van automatisch incasso: het voor velen bekende gele briefje. Ik heb daar verder nooit meer iets van gehoord.
Ik weet dus niet hoe het is gegaan, maar ik denk dat het klein zelf is geweest die het na veel aandringen heeft gestort. het lijkt me stug dat dat gele floddertje zijn werk na een maand nog heeft uitgevoerd. het kan zijn, maar ik denk dat Klein terugvorderd zodra het geld heeft. Het kan ook aan de hand van de 31 december-brief zijn, waar een nummer opstaat en dat ie het aan de hand van de nummers storneerd.
Ik ben in ieder geval blij. Volgens de 31-december-brief krijg je niets als je de bank hebt gevraagd tot storneren. Dus ik denk dat het een actie van klein is geweest. misschien was ik wel eerder, omdat hij geen zin had in een rechtzaak. Ik was natuurlijk iemand die hij ook een smaadclaim had gestuurd. Hij wist dat hij niet sterk stond en dat hij de mensen die het eerste een rede hadden tot rechtzaak en die het hem dus flink lastig konden maken geld teruggegeven, zodat als hij alsnog aangeklaagd wordt die mensen geen grote last meer vormen voor hem en hij de rechtzaak makkelijker kan winnen als er minder mensen zijn.
Dit zijn natuurlijk slechts theoriën en weet niet of die ook waar zijn, ik wil ook niemand boos maken, kwetsen of op een andere manier valse hoop geven. Wat ik wel wil zeggen is dat ik niet opeens van dit topic verdwenen ben, maar ik zal jullie nog steeds steunen en helpen waar nodig totdat ieder zijn geld terug heeft en dan gaat ieder zijns weegs.
Bedankt trouwens ook bjorn en snuffie voor het doordrukken van deze zaak. Als er geen initiatiefnemers zoals jullie waren die er zoveel tijd in stoken was het waarschijnlijk nooit gelukt. Individuekle acties hadden namelijk niets uitgehaald.
Nog een theorie: het kan natuurlijk dat de Heer/mevrouw Bravenboer de post bij het advocatenkantoor heeft opgehaald en meteen is begonnen is met terugboeken. het is mij duidelijk dat de 31-december-brief los is behandeld van teruggave. ik kreeg beide namelijk op één dag.
Ik zal maar stoppen met mijn theoriën. Het is wel weer genoeg geweest. ik kan nu eindelijk kopenb wat ik ongeveer wilde kopen.
Hoe werkt de procedure om geld terug te krijgen bij de Postbank???
Heeft iemand tel. nummers en tips??
p.s. Handig die emoticons onderin het bericht-invul-schermpje!
p.s. Handig die emoticons onderin het bericht-invul-schermpje!
Verwijderd
Keine Ahnung (geen idee)
Ik heb stomweg en geel briefje opgestuurd toen ze vroegen hoe het zat. Dit werkt volgens anderen niet, maar ik heb wel m'n geld terug
Ik heb stomweg en geel briefje opgestuurd toen ze vroegen hoe het zat. Dit werkt volgens anderen niet, maar ik heb wel m'n geld terug
Verwijderd
Ik heb nog steeds mijn geld niet terug 
Maar ik ga morgen naar de bank.. Dank u Bjorntje!!
P.S: is mijn nieuwe user-icoon mooier??
Maar ik ga morgen naar de bank.. Dank u Bjorntje!!
P.S: is mijn nieuwe user-icoon mooier??
Ok, ik heb dus ook een verzoek tot terugboeking van onrechtmatige incasso ingediend bij de postbank. Krijg ik 4weken later een brief dat de incasso wel rechtmatig was, met daarbij een uitdraai van Kleins bestelpagina met daarin mijn gegevens. Dit lijkt me dus geen machtiging maar goed. Ik heb alweer contact opgenomen met de Postbank. Bij wie is deze procedure bij de Postbank wel goed verlopen?
Hoe heb je het aangepakt?
Hoe heb je het aangepakt?
Verwijderd
Iedereen die niet weet hoe een formulier voor een melding onterechte incasso eruit ziet,
moet maar even melen, want het heeft niets te maken met dat gele fodje, dus Bendertino
heeft special treatment gehad waarschijnlijk.
Gegroet
moet maar even melen, want het heeft niets te maken met dat gele fodje, dus Bendertino
heeft special treatment gehad waarschijnlijk.
Gegroet
Verwijderd
Heel leuk dat iedereen die iets besteld heeft met een auto.incasso zijn geld terug krijgt:) Maar zijn er al mensen die geld terug hebben nadat ze zelf (net als ik) een betaalopdracht met handtekening naar de bank hebben gebracht, ik heb tot op dit moment nog niets teruggestort gekregen:( wel een brief van Klein met een registratie nummer, maar daar koop ik niks voor;(
Even een kleine tip voor de mensen die brieven sturen naar Klein:
Stuur zowel een aangetekende brief, en een brief via de gewone post. Zet in de brieven:
Om strikt formele redenen wordt een kopie van deze brief u ook per gewone post toegezonden.
Mocht de aangetekende brief terugkomen, maar de gewone brief niet, dan kan je er van rechtswege vanuitgaan dat de brief aangekomen/gelezen is. Je hebt er alleen iets aan bij een rechtszaak, maar je moet jezelf dus goed indekken.
Voor de volledigheid post ik hier even de volledige tekst van onze laatste brief, voor het uit handen geven van achterstallige betalingen. (Met aanpassingen bruikbaar voor dit soort acties.)
Geachte [Type hier de naam],
Op [Type hier de datum] hebben wij u verzocht om onze factuur met nummer [Type hier het nummer] ten bedrage van [Type hier het bedrag] binnen 10 kalenderdagen te voldoen. Tot op heden hebben wij echter nog geen betaling mogen ontvangen.
Gelet op het feit dat u niet antwoordde op ons vorige schrijven noch de ontvangst daarvan bevestigde, zijn wij thans genoodzaakt u dit aangetekende schrijven te sturen.
Wij verzoeken u, en voor zover nodig sommeren u, om binnen tien dagen na dagtekening van dit schrijven het verschuldigde bedrag ad [Type hier het bedrag] alsnog over te maken op een van onze bankrekeningnummers. Geeft u aan deze sommatie geen gevolg, dan bent u aan het einde van de sommatietermijn van rechtswege in verzuim.
Vanaf dat moment bent u ook de wettelijke rente verschuldigd en de overeengekomen boete verschuldigd op basis van de toepasselijke algemene voorwaarden en reeds nu voor alsdan in gebreke. Wij zullen alsdan overgaan tot het nemen van rechtsmaatregelen, waarbij alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen.
Om strikt formele redenen wordt een kopie van deze brief u ook per gewone post toegezonden.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren,
Hoogachtend,
Deze brief is een standaard brief uit een of ander boekje (kwam mijn baas mee aan).
Deze brieven zijn handig in dit soort situaties, er ontbreken geen dingen nl.
Succes allemaal!!!
Herman
Stuur zowel een aangetekende brief, en een brief via de gewone post. Zet in de brieven:
Mocht de aangetekende brief terugkomen, maar de gewone brief niet, dan kan je er van rechtswege vanuitgaan dat de brief aangekomen/gelezen is. Je hebt er alleen iets aan bij een rechtszaak, maar je moet jezelf dus goed indekken.
Voor de volledigheid post ik hier even de volledige tekst van onze laatste brief, voor het uit handen geven van achterstallige betalingen. (Met aanpassingen bruikbaar voor dit soort acties.)
Geachte [Type hier de naam],
Op [Type hier de datum] hebben wij u verzocht om onze factuur met nummer [Type hier het nummer] ten bedrage van [Type hier het bedrag] binnen 10 kalenderdagen te voldoen. Tot op heden hebben wij echter nog geen betaling mogen ontvangen.
Gelet op het feit dat u niet antwoordde op ons vorige schrijven noch de ontvangst daarvan bevestigde, zijn wij thans genoodzaakt u dit aangetekende schrijven te sturen.
Wij verzoeken u, en voor zover nodig sommeren u, om binnen tien dagen na dagtekening van dit schrijven het verschuldigde bedrag ad [Type hier het bedrag] alsnog over te maken op een van onze bankrekeningnummers. Geeft u aan deze sommatie geen gevolg, dan bent u aan het einde van de sommatietermijn van rechtswege in verzuim.
Vanaf dat moment bent u ook de wettelijke rente verschuldigd en de overeengekomen boete verschuldigd op basis van de toepasselijke algemene voorwaarden en reeds nu voor alsdan in gebreke. Wij zullen alsdan overgaan tot het nemen van rechtsmaatregelen, waarbij alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren,
Hoogachtend,
Deze brief is een standaard brief uit een of ander boekje (kwam mijn baas mee aan).
Deze brieven zijn handig in dit soort situaties, er ontbreken geen dingen nl.
Succes allemaal!!!
Herman
Verwijderd
Waarom?
[theorie modus]
Heeft volgens mij wel wat met het gele vodje te maken. Waarom zou ik het dan wel terug krijgen en anderen niet? Trouwens er zijn ook andere mensen die geld terug hebben gekregen. Waar lag dat aan, we horen niks meer van hun.
Misschien heeft bij mij het vodje wel geholpen.
Trouwens de 31 december brief kwam ook tegelijk met het geld, dus kan het geen special treatment geweest zijn.
[/theorie modus]
Verwijderd
Ik denk dat het in jou geval wel zo gelopen moet zijn, Bendertino, want die meneer Vink van de RABO bank Schiedam-Vlaardingen zei tegen mij, dat dat gele briefje op dit moment niet meer voldoet en dat je dus een speciaal formulier moet laten invullen door de bank.
Hoe dan ook, jij hebt je geld en dat is het voornaamste, denk ik.:):):):):)
Hoe dan ook, jij hebt je geld en dat is het voornaamste, denk ik.:):):):):)
Verwijderd
Ik denk dat het de stilte voor de storm is. Er wordt tot eind November gewacht en danb komt er als het goed is actie. Hangt van Björntje af denk ik. Iedereen propt zijn woede op die er dan bij een eventuele rechtzaak uit kan barsten.
Verwijderd
Iedereen het gele briefje inleveren samen met een begeleidend briefje, dan zie we wel verder.
Ik zal iedereen die zich heeft aangemeld nog wel even mailen over mensen die zelf inderdaad geld hebben overgemaakt hebben om overige acties te coordineren...
Ik zal iedereen die zich heeft aangemeld nog wel even mailen over mensen die zelf inderdaad geld hebben overgemaakt hebben om overige acties te coordineren...
Hm...
is het het koeienvlees? Komt het door die fricandellen? Of lees ik die brief gewoon niet goed? Ik dacht toch echt 31 December gelezen te hebben?!! Wat is dat dan voor onzin? Ik dacht dat alles in week 45 al geregeld zou worden, en nou heb ik nog nix. Volges mij zit die Bravenboer -->
nou ergens in een of 't ander kuuroord lekker te relaxen op onze centen....... ik krijg zat brieven, daar ligt het niet aan, maar waar blijft mijn geld nou?
Verwijderd
Geduld is een schone zaak.
Slaap nog maar even lekker verder het komt wel.:z
Ik heb het al wel
Slaap nog maar even lekker verder het komt wel.:z
Ik heb het al wel
Verwijderd
Nou breekt m'n klomp!!!!!
2 dagen terug in het novembernummer van Realgamer Magazine, op blz. 106 een test gelezen van een ATI Radeon en in de technische specs van het testsysteem staat o.a. het volgende (ik citeer):
-Soundblaster 128 PCI geluidskaart; geleverd door Klein Informatica (tegenwoordig Powerprice)
Mag ik even een teiltje !!!:(:(:(
Ga ze nog even lekker lopen aanprijzen zeg, doe me een lol. (niet verwacht van zo'n goed blad)
2 dagen terug in het novembernummer van Realgamer Magazine, op blz. 106 een test gelezen van een ATI Radeon en in de technische specs van het testsysteem staat o.a. het volgende (ik citeer):
-Soundblaster 128 PCI geluidskaart; geleverd door Klein Informatica (tegenwoordig Powerprice)
Mag ik even een teiltje !!!:(:(:(
Ga ze nog even lekker lopen aanprijzen zeg, doe me een lol. (niet verwacht van zo'n goed blad)
Kijk, daarom zou het wel leuk zijn om er toch voor te zorgen dat die Bravenboer niet binnenkort weer een nieuwe shop opent op internet, en dat weer tientallen mensen de Lul zijn. Voorlopig doen z'n sites nog niks, maar zodra ie weer begint te verkopen is het natuurlijk een slechte zaak. Maarja, ik denk niet dat ie hier op tweakers.net nog een voet aan de grond krijgt. In de shopsurvey zal ie helemaal de grond in gestampt worden.
Nou is het alleen jammer dat er nog veel meer mogelijkheden als tweakers.net zijn om je internetwinkel te promoten.
Bravenboer
!!!!!!!!!!
Nou is het alleen jammer dat er nog veel meer mogelijkheden als tweakers.net zijn om je internetwinkel te promoten.
Bravenboer

Dit topic is gesloten.