Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Die meteorieten zijn idd de mooiste godpowers. Zijn ook erg mooi uitgewerkt vind ik.
Sommige godpowers zijn wel erg simpel, zoals die van Zeus die 1 unit kan doden.

En wat die ezeltjes betreft: ik laat er meestal maar drie of vier lopen, ik laat ook nog altijd villagers goud delven. Maar 30 ezeltjes laten lopen zal idd wel lekker aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 45284 schreef op 24 November 2002 @ 17:39:
Ik heb hem een keer gespeeld, en ik vond het dus absoluut geen goed spel. Er is teveel hout, en te weinig goud op de map. Het wordt echt tijd voor betere RTS-spellen, want dit gaat natuurlijk nergens heen. Toen Age of Empires uitkwam, was iedereen onder de indruk, maar Age of Mythology vind ik meer van hetzelfde.

NOFI
Meestal dat goud in een wat mindere hoeveelheid is dan hout :) Ik kom nooit te kort en doe veel upgrades

Weekje of 3 geleden uitgespeeld, gaaf spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36960

Hmmzz ik moet zeggen dat ik het spel ontzettend vind tegenvallen. Ik had meer 3d verwacht. En van die stemmen word ik ook steeds gek van. Ik hou het liever bij AOE2 of EE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Anoniem: 36960 schreef op 25 november 2002 @ 09:44:
Hmmzz ik moet zeggen dat ik het spel ontzettend vind tegenvallen. Ik had meer 3d verwacht. En van die stemmen word ik ook steeds gek van. Ik hou het liever bij AOE2 of EE.
Je hebt al 1,5 jaar de screenshots kunnen bekijken daar had je heel goed de 3D engine kunnen bewonderen, want het spel ziet er grafisch hetzelfde uit als die screenshots ze zijn niet mooier gemaakt ofzo, snap dus niet dat, dat gedeelte kan tegen vallen en die stemmen vindt ik wel meevallen, die heb je bij AOE2 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36960

Ik heb hem wel gekocht hoor. Alleen maar om mijn collectie aan te vullen.
Maar ik moet zeggen dat ik er meer van verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Anoniem: 36960 schreef op 25 november 2002 @ 09:44:
Ik vind de manier waarop 3d uitgewerkt is juist erg goed, ik ben blij dat je niet in en uit kunt zoomen want dan ben je daar meer mee bezig als met het spel.

En die stemmen, zulke stemmen had je toch ook in AOE??
Kan het verkeerd hebben want dat spel heb ik niet zoveel gespeeld, kon me niet zoveel boeien, Age of Mytholoy juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Wmm schreef op 25 november 2002 @ 19:11:
[...]

Ik vind de manier waarop 3d uitgewerkt is juist erg goed, ik ben blij dat je niet in en uit kunt zoomen want dan ben je daar meer mee bezig als met het spel.
Dat kan je wel, gewoon op + en - drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
OW? kan dat wel??

gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Wmm schreef op 24 november 2002 @ 22:52:
Die meteorieten zijn idd de mooiste godpowers. Zijn ook erg mooi uitgewerkt vind ik.
Simpel ja, nutteloos nee!

Dit is DE tegenpower tegen een son of osirus (je weet wel, dan wordt je pharaoh zo sterk). Ik speel bijna altijd met egypte maar als ik zeus tegen heb dan gebruik ik nooit son of osirus voordat de tegenstander die lightningpower heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ik zij ook niet dat ze nutteloos waren :).

En wat dat inzoomen betreft. Ik heb het geprobeerd en ik weet nu al zeker dat het daarbij blijft, ik vind niet dat je er zoveel aan hebt. Volledig uitgezoomd (standaard view dus) heb je het beste overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik probeer nu een account aan te maken voor multiplayer. Maar dan zegt ie.:
Eso is not accepting account creating requests. :? uhm ja wat nu ?? ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11
Lijkt me sterk dat dat echt zo is gewoon over een half uurtje of zo opnieuw proberen (nu dus als ik tijd van je post zie)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7ouis
Mjah nog steeds hetzelfde :'( Kunnen andere wel een account aanmaken ?

[ Voor 47% gewijzigd door 7ouis op 26-11-2002 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik had dat een keer met inloggen toen ie zei: Eso is not accepting requests. Maar later deed ie get gewoon weer. Misschien is je naam al in gebruik door een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

ga ze mailen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

Wmm schreef op 25 november 2002 @ 19:11:
[...]

zoals al eerder gezegd kun je wel in- en uitzoomen, maar je kunt zelfs ook roteren met het scrollwheeltje als je dat aanvinkt in het options scherm...niet dat ik het veel gebruik, maar het is wel leuk om de units goed te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dat je kunt draaien met het muiswieltje wist ik al.
Dat gebruik ik ook wel aardig vaak. Dat zoomen gebruik ik nooit, ik heb dus ook nooit wat gemist :)

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:58

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

NOxie schreef op 26 November 2002 @ 15:16:
Ik probeer nu een account aan te maken voor multiplayer. Maar dan zegt ie.:
Eso is not accepting account creating requests. :? uhm ja wat nu ?? ??
Het kan ook aan de systeemdatum liggen.
Als je de datum voor x oktober 2002 hebt ingesteld dan zit je in het 'beta gebied' en kun je niet inloggen.

• 7ouis
EXCalibur_EeK schreef op 28 november 2002 @ 12:30:
[...]

Het kan ook aan de systeemdatum liggen.
Als je de datum voor x oktober 2002 hebt ingesteld dan zit je in het 'beta gebied' en kun je niet inloggen.
Jah dat was het probleem :) . Nog bedankt maar had het al gelezen op ander forum ;)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 20:15
Oh my God! :o
M'n mond viel letterlijk van verbazing open, wat is dit een vette game!
Ongeloofelijk gewoon, ik heb net 1 potje gespeelt om ff te checken.
Wat me opviel is dat de AI wel erg dom is op easy, en soms mannetjes vast komen te zitten tussen de gate.
Lijkt vrij veel op AoE2, alleen de mindere punten eruit en betere erin.

Mijn vraag voor ik 'm binnenkort koop, hoe is ie multiplayer ?
Oooooh :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

M@NIC schreef op 28 november 2002 @ 23:58:
Oh my God! :o
M'n mond viel letterlijk van verbazing open, wat is dit een vette game!
Ongeloofelijk gewoon, ik heb net 1 potje gespeelt om ff te checken.
Wat me opviel is dat de AI wel erg dom is op easy, en soms mannetjes vast komen te zitten tussen de gate.
Lijkt vrij veel op AoE2, alleen de mindere punten eruit en betere erin.

Mijn vraag voor ik 'm binnenkort koop, hoe is ie multiplayer ?
Oooooh :9~
_/-\o_ need I say more

Hij's gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Woei! * M@NIC is nu ook in het bezit van een legale versie :Y)
ff goed oefenen en dan Fatality ownen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 10:38
Wmm schreef op 24 November 2002 @ 22:52:
Die godpower rulez, als je 'm goed gebruikt.
Bijv. Gebruik 'm op de son of osiris, dat is de sterkste unit van het spel (samen met de draak Nidhogg). Heb 'm tot nu toe al 2x nuttig kunnen gebruiken iig :)
Anoniem: 36960 schreef op 25 November 2002 @ 09:44:
Meer 3d? Je kan inzoomen, uitzoomen en rotaten (dus om de huizen, ventjes en gewoon alles heendraaien). Wat wil je nog meer 3d, zoeits als UT ofzo? Meer dan dit zal je niet kunnen krijgen in een RPG zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
RPG?? Tis nog steeds een RTS hoor, zal wel typefoutje ofzo zijn maar toch.

Die son of osiris, die hoort bij de Egyptenaren???
Ik speel tot nu toe alleen nog maar met de Grieken maar met de campaign ben ik nu net bij de Egyptenaren dus die leer ik ook zo wel kennen.

Maar die son of osirs ben ik nog niet tegengekomen (of ik had niet door dat hij het was).
Ik speel ook alleen tegen de computer (nog geen kabel of adsl hier) dus misschien ligt het daaraan, maar ik zal es uitkijken naar hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Nou, die son of osirs heb ik gezien en idd, het is een krachtige unit.

Maar hebben jullie dat ook, dat als er erg veel te zien is op het scherm, bv dat je een grote basis gebouwd hebt of er is een groot leger aan het vechten, dat het scrollen dan wat langzamer gaat? Schokkend zeg maar. Het spel zelf vertraagd niet, maar het scrollen wel.
Niet dat het vervelend is maar ik wil wel es weten of er meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

IK heb daar geen last van, heb een xp1700 met een Radeon 7200 en 512mb aan ram, kun je misschien vergelijken me jouw systeem of hij het wel of niet zo moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 00:04
Wmm schreef op 02 December 2002 @ 20:56:
Nou, die son of osirs heb ik gezien en idd, het is een krachtige unit.

Maar hebben jullie dat ook, dat als er erg veel te zien is op het scherm, bv dat je een grote basis gebouwd hebt of er is een groot leger aan het vechten, dat het scrollen dan wat langzamer gaat? Schokkend zeg maar. Het spel zelf vertraagd niet, maar het scrollen wel.
Niet dat het vervelend is maar ik wil wel es weten of er meer mensen last van hebben.
Is gewoon een teken dat je pc te langzaam is voor drukke scenes. Eventueel details wat lager zetten, als je je er aan stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
M'n pc zou toch niet echt te langzaam mogen zijn. Ik heb een P4 2.53 gh, gforce 4 ti4600 en 512 mb ram. Zou toch echt snel genoeg moeten zijn.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat het komt door m'n windows versie. Ik gebruik win xp prof maar ik heb heel even home editie geinstalleerd gehad, en ik had de indruk dat dat een stuk sneller liep met spellen. Niet geprobeerd met AoM trouwens, die had ik toen nog niet.
Binnenkort maar es proberen met home dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Ik heb ook een p4, maar dan een 2,4 gh en de rest het zelfde. Ik draai hem op volle detail op 1280x1024 en het scrollen begint inderdaad te haperen wanneer er veel gebeurt op het scherm. Vooral in grote maps en vanaf 3v3. Ik heb trouwens win98 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog geen last van scroll problemen gehad, maar ik heb alleen maar tegen de computer gespeeld. Ik draai 'm op high detail op 1600x1200 op Windows XP Prof. SP1

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 03-12-2002 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Misschien al vaker voorbij gekomen:

Ik mis (tenminste in single player, multi nog niet gedaan) de dag en nacht veranderingen. Met god powers kan je dat ook even doen en soms is het de hele tijd donker, maar er zou een normale dag afspelen met nacht en dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Ik vind wel grappig.... niet super ofzo. Ik speel op 1600x1200x32bit 6xfsaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 02:49

spaceboy

Op grote hoogte

Heb hier weinig last van schokken (P4 1.7, GF3, WinXP), behalve bij speciale dingen (meteoren-regen ofzo). Wat ik trouwens ook irritant van het spel vindt, is de AI als units elkaar in de weg lopen. Westwood had dit al opgelost bij C&C Tiberian Sun volgens mij, maar bij AoM lopen ze elkaar heerlijk in de weg, of zorgen ze er zelfs voor dat ze "vast komen te zitten".

Verder heerlijk spel, ben nu level 14, wel geinig die Egyptians.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

We Are Borg schreef op 03 december 2002 @ 09:47:
Misschien al vaker voorbij gekomen:

Ik mis (tenminste in single player, multi nog niet gedaan) de dag en nacht veranderingen. Met god powers kan je dat ook even doen en soms is het de hele tijd donker, maar er zou een normale dag afspelen met nacht en dag
Ik heb het 1x gehad in een MP-potje...als het nacht was mocht je niet vechten
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 22:47
Is het al bekend hoe die direct IP multiplayer mode werkt? Port mapping werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Mij is het eigenlijk toch allemaal wel wat tegengevallen. Ik had het spel gekocht in de hoop dat het ongeveer dezelfde populariteit als warcraft3 zou krijgen met veel online spelers enz. Ik heb zo af en toe eens een potje op ESO gespeeld maar tis helaas niet wat ik ervan verwacht had.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Sja wat zal ik zeggen, heb het net uitgespeeld en.....
VET SPEL!!! _/-\o_ Echt mooi uitgewerkt alles, lekker geluid en flitsende graphics.
Echter 1 klein dingetje bij de campaign was dat de tussenstukjes met bijvoorbeeld Osiris en het eindstukje wel wat spectaculairder hadden gemogen.
Dus echt dat de hele $&%^& uitbreekt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Mr_Knight schreef op 02 december 2002 @ 23:34:
Ik heb ook een p4, maar dan een 2,4 gh en de rest het zelfde. Ik draai hem op volle detail op 1280x1024 en het scrollen begint inderdaad te haperen wanneer er veel gebeurt op het scherm. Vooral in grote maps en vanaf 3v3. Ik heb trouwens win98 sec.
Ik draai ook dezelfde resolutie als jouw. Dus het zal wel niet aan m'n pc liggen.
Het scrollen is ook het enigste dat zeg maar schokt. De rest schokt niet, ook niet tijdens het scrollen. En als ik bv de meteorieten gebruik (iemand zei dat ie dan bij hem schokte) dan heb ik er ook helemaal geen last van. Tis alleen het scrollen als er veel te zien is. Nouja, maak me er ook niet druk om, tis niet hinderlijk.

Ik ben nu trouwens ook bij de egyptenaren, bij de tweede missie ofzo van hun, moet je je hero's weer redden. Knap lastige missie geloof ik, gisteravond ff geprobeerd met een aanval tacktiek maar na een tijdje kansloos ingemaakt. De vijand komt wraak nemen voor je aanvallen :). Zo maar weer es proberen.

Edit:

je hebt trouwens geen dag-nacht overgangen. Wel een godpower die ervoor zorgt dat het nacht word. Je myth units gaan dan beter vechten in die periode.

[ Voor 8% gewijzigd door Wmm op 03-12-2002 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
hmz, ik zit vast in een leveltje waar je zo'n centaur moet bevrijden, ik heb de hele map ontdaan van alle enemy mannetjes en ik kan zo bij die gast maar er gebeurt nix :|
Iemand enig idee hoe ik verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Welk level is dat dan? Ik kan me zo niet herinneren dat ik dat al gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
hmm, het is level 7 van de eerste campain, More Bandits... heet et, nadat je troje hebt veroverd.

[ Voor 7% gewijzigd door ravenger op 03-12-2002 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
aha, die heb ik wel al gedaan. Je begint met Arcantos en Ajax en moet de gevangen bevrijden toch? Nouja, tis vrij simpel. Gewoon door de map heen lopen. Er is maar een weg.
En ondertussen moet je de vijand verslaan. Eerst kom je die centaurs tegen, daarna moet je als je daar recht voor kijkt naar rechts, dan bevrijd je andere gevangen. Daarna moet je naar beneden, eerst een poort kapot maken. Maar dat wijst zich vanzelf. Tis geen moeilijk level vind ik. Start hem anders nog es opnieuw dan, die missie. Misschien wil het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RaVeNgEr schreef op 03 december 2002 @ 20:25:
hmz, ik zit vast in een leveltje waar je zo'n centaur moet bevrijden, ik heb de hele map ontdaan van alle enemy mannetjes en ik kan zo bij die gast maar er gebeurt nix :|
Iemand enig idee hoe ik verder kan?
Dat is toch die missie waar je Chiron moet bevrijden? Ik had daar hetzelfde probleem. Het bleek toen dat ik wat mannetjes in het begin vergeten was (die in de gevangenis zitten). Ik heb 'm toen maar even opnieuw gespeeld en eerst de gevangen bevrijd, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mjah ik ben inmiddels verder :)
het kwam omdat ik de triggers in de map in de verkeerde volgorde had uitgevoerd, ik was 1 mannetje vergeten idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
Ik heb het spel vandaag ook maar gehaald , maar heb een probleem en dat is : als ik dus het spel helemaal geinstalleerd heb dan start het spel op krijg 2 filmpjes te zien en dan krijg ik de error : intilized failed of zow iets ? en dan klapt ie terug naar windows

Iemand die toevallig de oplossing heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Laatst online: 29-03 22:54
artec schreef op 04 december 2002 @ 21:40:
Ik heb het spel vandaag ook maar gehaald , maar heb een probleem en dat is : als ik dus het spel helemaal geinstalleerd heb dan start het spel op krijg 2 filmpjes te zien en dan krijg ik de error : intilized failed of zow iets ? en dan klapt ie terug naar windows

Iemand die toevallig de oplossing heeft ?
Ik heb het probleem al gevonden: het bleek dat me drivers van me videokaart te oud waren , dus heb ik maar de nieuwste detonators geinstalleerd en nu doet ie et perfect :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik vind wel dat je maar weining units kan maken hoor. Met alle 10 huisjes en 2 town centers ken ik er maar 160 maken ofzo. en dat dan delen door twee voor de goedkoopste unit. slechts 80. Of kan je er wel meer maken? (heb maar even gespeeld)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Je kan nog 1 ding uitvinden bij je towncenter, waardoor je 5 extra mensen kan.

En voor de rest; tja of meer towncenters veroveren....

anders moet je gewoon gaan aanvallen en dan units in de wachtrij hebben. Tegen de tijd dat je leger half verslagen is heb je al weer 'reserve'troepen klaar staan bij je kamp.

(dit is trouwens ook wel een beetje een nadeel bij de multiplay...sommige potjes duren echt uren :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ja, dat lijkt me ook. Ik speel niet online maar wel tegen de pc random map. Maar je zou idd uren bezig kunnen zijn. Je kunt eigenlijk nooit genoeg units hebben voor een gigantische aanval. Maar het heeft wel z'n voordelen, nu moet je wel een strategie vinden en je moet je leger beter balanceren omdat je niet van alles zoveel kunt maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Schopje

Word dit spel niet meer gespeeld ofzo of heeft niemand er meer iets over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ik weet ook niet wat het is. Kocht dit spel om ook eens mee te kunne doen met got topic en alle tactics enz net als bij warcraft 3 maar het is vrij snel uitgestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ja, het valt mij ook tegen dat dit topic zo snel uitgestorven is, zeker als je bedankt dat Warcraft 3 nog steeds bezig is. Nouja, ik hoop dat deze nu aan z'n tweede leven beging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19-05 20:52
Je hebt een spel gekocht om met een topic mee te doen :?
En je kan toch zelf de discussies weer op gang brengen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 16:39
we kunnen natuurlijk ook weer eens een grote GOT match organiseren ofzo?

wel via ESO te verstaan anders kan ik niet mee doen ;) (kut NAT die niet direct ip laat werken :( )

vanavond? morgen?

ik kom wel ff naar irc kanaal (#AOM) mischien dat er daar meer mensen zijn die er zin in hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Weet iemand een site waar maps te downloaden zijn? En wat vinden jullie de beste maps?
(om maar iets toe te voegen voor een discussie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Jaguar645 schreef op 10 December 2002 @ 19:37:
we kunnen natuurlijk ook weer eens een grote GOT match organiseren ofzo?

wel via ESO te verstaan anders kan ik niet mee doen ;) (kut NAT die niet direct ip laat werken :( )

vanavond? morgen?

ik kom wel ff naar irc kanaal (#AOM) mischien dat er daar meer mensen zijn die er zin in hebben :P

Ja ik wel opzich best mee doen, moet het wel ff van te voren weten.
En ik moet echt eens iets meer tijd vrij maken voor AoM :X

[ Voor 64% gewijzigd door M@NIC op 10-12-2002 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
drom moeten we et dus ff regelen :)

ps. en klopt het dat tweakers.net IRC down is? ik kan namelijk niet connecten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19-05 20:52
Jaguar645 schreef op 10 december 2002 @ 19:44:
drom moeten we et dus ff regelen :)

ps. en klopt het dat tweakers.net IRC down is? ik kan namelijk niet connecten :/
Ja, dat klopt. Arethusa is overleden:
Arethusa ligt weer plat :? (deel 2)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
ahh hok :) thx wist et niet eens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

Wmm schreef op 10 December 2002 @ 19:34:
Ja, het valt mij ook tegen dat dit topic zo snel uitgestorven is, zeker als je bedankt dat Warcraft 3 nog steeds bezig is. Nouja, ik hoop dat deze nu aan z'n tweede leven beging.
Vink helemaal niet zo raar dat dit spel snel 'uitgestorven', het viel gewoon zwaar tegen kwa gameplay, zeker tov WacraftIII, die wel z'n belofte's waarmaakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Hoezo viel het spel zwaar tegen? En hoezo maakt AoM z'n beloftes niet waar?
Ik ben in dit spel nog geen teleurstelling tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 20-05 02:49

spaceboy

Op grote hoogte

Wmm schreef op 10 december 2002 @ 20:19:
Hoezo viel het spel zwaar tegen? En hoezo maakt AoM z'n beloftes niet waar?
Ik ben in dit spel nog geen teleurstelling tegengekomen.
Ik wel: vandaag uitgespeeld, maar hij was VEEL te makkelijk.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

spaceboy schreef op 11 december 2002 @ 01:21:
[...]

Ik wel: vandaag uitgespeeld, maar hij was VEEL te makkelijk.
moet je em ook niet op easy spelen he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Op de link hieronder kan je replays downloaden, moet je wel inloggen. Sommige zijn heel goed, vooral de spotlight versies.

http://www.rtscentral.com/getPostings.asp?ForumId=1492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik vind het ook erg simpel. Na 2 dagen ken je het hele spel al. En die multiplayer potjes komen ook echt niet op skillz aan ofzo( een heel klein beetje dan). Je bouwt gewoon snel je kamp en dan maar rellen. En dat is het dan. Tecktycks zijn ook erg minimaal te gebruiken omdat je maar zo weinig units kan maken. Die formaties slaan dan ook nergens op. En volgens mij gaat het erg snel vervelen omdat het zo makkelijk is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ik vind dat het juist wel op tactiek aankomt, juist omdat je niet zoveel units kunt maken.
En juist omdat je niet veel units kunt maken kun je ook nooit gaan rushen.

De campagne is misschien wel en beetje makkelijk idd. Ik speel hem op hard (iig 3e nivo) en loop er wel aardig makkelijk doorheen. Maar hij is wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 20-05 10:31
Ik wou even zeggen dat ik echt een achterlijk klote spel vind.

en dan komt hier mijn reden.

Ik speel 1vs1 op de 1na makkelijkste stand op de rivier nijl.

Ik heb bijna alles geresearched en ik probeer een vestiging op zijn kant te bouwen en ik save daar.

Ik heb echt al 20 pogingen gedaan om uit te breiden maar het lukt gewoon NIET!

Hij blijft komen met ridders te paard. En met wolven en ander gespuis.

Ik speel ZONDER cheats, Maar ik had heel lang gespaard om een muur met daarachter heel veel torens te bouwen.
Vooruit ik ben klaar en ik stuur een kameel wat verder het land in en het rushen begint.

misschien wel 20 rushes van hele dure units komen mijn kant op, ik overleef net dus ik stuur mijn boten met speren op mijn vestiging af en wat schets mijn verbazing, nog geen 2 minuten later ziten er allemaal slangen in het water! En ook van die ramboten en speerboten. WTF hij kan nooit zosnel een marina gebouwd hebben EN ook nog al die boten?? Hij kan ook nix geresearchd hebben want elke poging om een marina te bouwen werd door mij neergeslagen voordat het klaar was.

Ik kon er niet meer tegen en ik ben heftig gaan cheaten (voor goud,vlees en hout en extra god powers)

EN NOG KAN IK NIET WINNEN!! ik ben non stop units aan het bouwen op mijn barraks aan zijn kant en er blijven maar tegenstanders komen!

DIE EIKEL CHEAT! kutspel!

[ Voor 3% gewijzigd door Hennie-M op 11-12-2002 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

is het daarom meteen een kutspel? ik denk eerder dat je een n00b bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Ten eerste kan je met die campaigns mooi oefenen voor het echte werk en je kan altijd de replay terug kijken wat je fout deed en hoe de computer het deed.

1v1 hard vind ik nog makkelijk. Met titan begint de computer pas met vals spelen. Leuker is 2v2 of 3v3 met de computer, dan mag je je ally helpen en je eigen hachie redden, das wel een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Anoniem: 40554 schreef op 11 december 2002 @ 21:27:
is het daarom meteen een kutspel? ik denk eerder dat je een n00b bent :/
Ik wist dat deze reactie zou komen

heb je wel alles gelezen? n00b.

Ik zeg toch dat ik moet cheaten om hetzelfde aantal units te krijgen? ik heb vrij weinig extra gebouwen gemaakt. Alleen het noodzakelijke, en toch krijgt hij het voor elkaar om zo snel, zoveel units te maken. Dat is imho onmogelijk.

Bij Dark Colony hadden ze daar ook al zon handje van. 1 harverster maar wel met 10 generaals aan komen zetten :|

btw in red alert wordt ook stevig gecheat door de pc. Al bouw je 20 gap generators (van die dingen waardoor de vijand niet zou kunnen zien wat je bouwt)
en je bouwt in die straal een belangrijk gebouw, dan valt ie nog dat gebouw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Mr_Knight schreef op 11 december 2002 @ 21:37:
Ten eerste kan je met die campaigns mooi oefenen voor het echte werk en je kan altijd de replay terug kijken wat je fout deed en hoe de computer het deed.

1v1 hard vind ik nog makkelijk. Met titan begint de computer pas met vals spelen. Leuker is 2v2 of 3v3 met de computer, dan mag je je ally helpen en je eigen hachie redden, das wel een uitdaging.
Hoe bedoel je met vals spelen? Dat hij meer geld verdient dat dat er eigenlijk in het spel is? vergelijkbaar met wat een trainer bv doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Volgens mij dat ie na elke age een overdosis geld er bij krijgt, moet je maar eens met een replay terug kijken en dan vanuit de computers standpunt. Alleen op titan, op hard speelt ie wel eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Hennie-M: ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik had dat in het begin ook tegen de computer, dat ie al met weet ik veel hoeveel units aanvalt en dat jij nog niks hebt.
Maar nu ik door heb hoe je moet beginnen kan ik die aanvallen van de computer weerstaan.

In het begin bouwde ik altijd een muur om m'n basis heen om de vijand maar buiten te houden want anders werd het weer een kort gevecht. Maar nu maak ik gewoon veel units en als de computer begint met aanvallen heb ik meer dan genoeg units om het tegen te houden. En na een tijdje kan ik dan beginnen met aanvallen en makkelijk winnen (1vs1 dan, 2vs2 met de computer is soms knap lastig, maar net toch nog gewonnen).

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41

aapelite

Do the kirby!

Hennie-M schreef op 11 december 2002 @ 21:48:
[...]

Ik wist dat deze reactie zou komen

heb je wel alles gelezen? n00b.

Ik zeg toch dat ik moet cheaten om hetzelfde aantal units te krijgen? ik heb vrij weinig extra gebouwen gemaakt. Alleen het noodzakelijke, en toch krijgt hij het voor elkaar om zo snel, zoveel units te maken. Dat is imho onmogelijk.

Bij Dark Colony hadden ze daar ook al zon handje van. 1 harverster maar wel met 10 generaals aan komen zetten :|

btw in red alert wordt ook stevig gecheat door de pc. Al bouw je 20 gap generators (van die dingen waardoor de vijand niet zou kunnen zien wat je bouwt)
en je bouwt in die straal een belangrijk gebouw, dan valt ie nog dat gebouw aan.
ehm lieverd, red alert is ook leuk voor de multiplayer, en tis een nogal oud spel, kon niet echt anders toen, speel het gewoon lekker online, more fun
en btw, de comp is piece of cake :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Tja kijk,

Jij speelt misschien dit spel omdat je het graag goed wil kunnen en omdat je de beste wilt zijn.

Ik speel dit spel omdat ik dan ff aan wat anders kan denken ZONDER eerst een dikke vette manual door te pluizen of geirriteerd tegen een cheatende computer te spelen.

Btw ik had het over Red Alert2.

Btw ik ben maar eens aan de campaign begonnen :) Die bevalt tot nu toe wel

[ Voor 11% gewijzigd door Hennie-M op 13-12-2002 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Hennie-M schreef op 13 December 2002 @ 21:08:
Tja kijk,

Jij speelt misschien dit spel omdat je het graag goed wil kunnen en omdat je de beste wilt zijn.

Ik speel dit spel omdat ik dan ff aan wat anders kan denken ZONDER eerst een dikke vette manual door te pluizen of geirriteerd tegen een cheatende computer te spelen.

Btw ik had het over Red Alert2.

Btw ik ben maar eens aan de campaign begonnen :) Die bevalt tot nu toe wel
RA2 is idd zo dat de comp vanalles kan zien met die gap generator en stuff, maja das de comp nu eenmaal, manual heb ik ook nognooit doorgelezen gewoon spelen, maar skirmish multiplayer is gewoon minder leuk, de single player campaign is wel vet, maar voor multi player kun je beter ff online gaan, maar ook in ra2 is de comp makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
De computer is met dit soort spelletjes in skirmish altijd makkelijk. Hij volg altijd wel een standaard strategie die je op een gegeven moment doorkrijgt en dan is er niet veel meer aan. Als ik RA2 speel tegen een Brutal enemy dan weet ik al dat ie snel met wat tanks aan gaat vallen. Dus daar stel ik me ook op in; snel zelf wat tanks bouwen en zorgen voor afweergeschut zoals prismtowers. En tja, dan is er niet veel meer aan, want dat doet ie altijd.

In AoM is het net zo, op moderate valt ie pas aan als ie in het derde tijdperk ofzo is. En dan komt ie altijd met een standaard groepje. Hij wacht nooit eens totdat ie twee groepjes heeft zodat ie van twee kanten aan kan vallen ofzo. Nou heb je in AoM wel dat je de computer in kunt stellen als rustige speler, als rusher en nog wat of balanced. Dus dat zorgt nog voor wat afwisseling. Maar uiteindelijk is het zo dat je dit soort games beter online kunt spelen.

Met missies is het anders, daar volgt de pc geen standaard strategie omdat missies van te voren geprogrammeerd zijn en de levelontwerper heeft bedacht wanneer, waarmee en vanwaar aangevallen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Daar heb je helemaal gelijk in Wmm.

Maar het is gewoon vreemd dat hij aanvalt met relatief grote groepen!
en hij bouwt ze zo ontzettend snel! Als ik dus de cheat gebruik zodat ik al zijn gebouwen kan zien zie ik dat hij toch maar 1 barrak heeft en maar 1 archery enzo
die kunnen NOOOOit zo snel zoveel units maken.

Ik ben er ook maar mee gestopt(die map) en ben overnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Jij kunt als het goed is ook best zo snel troepen kweken, ik weet in iedergeval van egypt dat ie in ieder unit gebouw een upgrade heeft dat je ze echt hee lerg snel kweekt. dan komt het puur op recourses aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bovendien heeft mijn computer tegenstander altijd 2 of 3 temples, strongholds, military academies, archeries, etc. Als je zorgt dat je een stuk of 20-25 villagers hebt rondlopen, zodat je voldoende cash flow :7 hebt, dan kun je behoorlijk snel units maken. Zorg dus altijd als je gaat aanvallen of aangevallen wordt dat je snel een hoop units in de queue zet zodat je direct weer nieuwe manschappen ter beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Je kunt idd in AoM wel net zo snel units maken als de computer. In random map speel ik alleen nog op moderate tot nu toe. Ik bouw van alles altijd maar 1, maar de computer altijd meerdere maar toch kan ik hem qua units wel aan en kan ik hem ook verslaan.
Dus zeggen dat de computer cheats gebruikt voor het maken van units is onzin. Jij kunt het ook zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
zijn der nog mensen geinterreseerd in een GoT match?

telkens als ik in #aom kijk isset er verschrikkelijk dood :( dus interesse nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ik wil wel, maar ik heb geen kabel of adsl. Begin volgend jaar misschien dus als je dan nog zin hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

arg het lukt maar niet om op ESO te spelen... ik heb een portmapping gemaakt... werkt niet..
PC in de DMZ hangen werkt ook niet.. iemand nog een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43477

* Anoniem: 43477 wilt heus meedoen.. heb het spel al 3weken en heb diverse potjes online gespeeld.

Mag ik btw zeggen dat het spel zelf (hier althans) vol bugs zit ?
(Spel kapt diverse malen zomaar in the middle of nowhere, of crashed met "out of synch.)

En ESO online is ook niet een superfuif :/

Maar desondanks :P blijf ik beschikbaar voor potjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73718

Trouble:
Zodra ik online [Direct IP] met vrienden wil spelen.
De ander host de game [ADSL fast / 1.6 Gig proc. / 512 DDR.]
Joiners: allebei ADSL Basic.
We willen met 3 man tegen computer [wel niveau Hard][PS: begin net me de game.]
Probleem =:
Na ongeveer 5 minuten spelen krijgen we een error.
"Out of Sync" <---- iemand internet te traag/loopt niet gelijk?

Ook als iemand met Basic host krijgen we de error.
Versie AoM is 1.02, dus geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrehT
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

Michali schreef op 05 december 2002 @ 18:08:
Ik vind wel dat je maar weining units kan maken hoor. Met alle 10 huisjes en 2 town centers ken ik er maar 160 maken ofzo. en dat dan delen door twee voor de goedkoopste unit. slechts 80. Of kan je er wel meer maken? (heb maar even gespeeld)
in warcraft 3 heb je maximale foodlimit van 90; maar dan heb je wel high upkeep wat betekend dat je minder geld per goudmijn per minuut kan halen. bij 70 heb je low upkeep dan haal je 70% uit een goudmijn. betekend dat 70 food normaal is; deel dat door 2 voor de goedkoopste vechtunit en je hebt er 35; min minimaal 10 workers 30 vechtunits, gooi daar nog 2 heroes bij en je hebt er nog maar 25 (goedkoopste units). Ik vind 80 goedkoopste units bij AOM dus in verhouding best veel.

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee gewoon enemy Towncenter overnemen. Ik doe niet aan goedkope units.
Ik bouw walls / guard towers en later dan alleen maar hero/Myth units.

PS:Viking Loki dude is cool. Sterke units maar werkers zijn vaag.
Grieken zijn het sterkst met Die Gouden reus. [50 damage Hp: +-1400]

Maare iemand mijn vorige probleempie al gezien. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Anoniem: 73718 schreef op 22 December 2002 @ 16:32:
Trouble:
Zodra ik online [Direct IP] met vrienden wil spelen.
De ander host de game [ADSL fast / 1.6 Gig proc. / 512 DDR.]
Joiners: allebei ADSL Basic.
We willen met 3 man tegen computer [wel niveau Hard][PS: begin net me de game.]
Probleem =:
Na ongeveer 5 minuten spelen krijgen we een error.
"Out of Sync" <---- iemand internet te traag/loopt niet gelijk?

Ook als iemand met Basic host krijgen we de error.
Versie AoM is 1.02, dus geupdate...
misschien slim om de gamespeed wat langzamer te zetten. waarschijnlijk kan 1 van de computers van de 3 man het gewoon niet genoeg aan.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7ouis
Anoniem: 73718 schreef op 22 December 2002 @ 17:25:
Nee gewoon enemy Towncenter overnemen. Ik doe niet aan goedkope units.
Ik bouw walls / guard towers en later dan alleen maar hero/Myth units.

PS:Viking Loki dude is cool. Sterke units maar werkers zijn vaag.
Grieken zijn het sterkst met Die Gouden reus. [50 damage Hp: +-1400]

Maare iemand mijn vorige probleempie al gezien. ?
Waarom zijn grieken dan het sterkst Die goude reuzen (collosus) zijn makkelijk dood te krijgen met anti myth units :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, als je 8 - 15 maakt niet zo hoor.
Combinatie maken.
Collosus met 10 normale foot soldiers.[dienen als HUMAN SHIELD :) ]
Collosus meteen Key buildings laten vernietigen.
Daarom zijn ze sterkst.
1 on 1 winnen ze van iedereen zo'n beetje.. [weet niet of Forst Giant van Viking's hem ook bevriest.]

Het verschil tussen de types zijn wel erg groot.
Infantry vs Infantry slecht tegen boog [gaan super snel dood]
Speer tegen Horse slecht tegen boog
Horse tegen Boogschutters enz enz

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 73718 op 22-12-2002 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7ouis
Anoniem: 73718 schreef op 22 December 2002 @ 17:33:
Nou ja, als je 8 - 15 maakt niet zo hoor.
Combinatie maken.
Collosus met 10 normale foot soldiers.[dienen als HUMAN SHIELD :) ]
Collosus meteen Key buildings laten vernietigen.
Daarom zijn ze sterkst.
1 on 1 winnen ze van iedereen zo'n beetje.. [weet niet of Forst Giant van Viking's hem ook bevriest.]

Het verschil tussen de types zijn wel erg groot.
Infantry vs Infantry slecht tegen boog [gaan super snel dood]
Speer tegen Horse slecht tegen boog
Horse tegen Boogschutters enz enz
Keertje spelen dan zal ik het laten zien dat er geen ultieme combinatie is. Er is altijd wel een combo tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok new:
Favo combo.
Best Combo.

My Favo Combo:
15 Collosus / 10 Spearman / Myth units [name's looking up.]
My best combo:
15 Collosus / 10 Spearman / Myth units [name's looking up.]
of
Viking: 8 Fire units [beste myth van hun]
30 hamer mannetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60375

Zijn er al custom maps uit ? zo jah URL ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20:56
ik verwacht veel van die LOTR campaign. vind het spel zelf niet erg veel aan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOTR ? Lord of the Rings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20:56
yep. las ik op AOMHolland.com

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43477

knightofn1 schreef op 22 December 2002 @ 17:26:
[...]

misschien slim om de gamespeed wat langzamer te zetten. waarschijnlijk kan 1 van de computers van de 3 man het gewoon niet genoeg aan.
Hmm :/

Maakt het ook uit als je bijvoorbeeld muziek aan hebt staan en van die dingen :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20-05 12:35
Het spel valt me alleszins mee, maar ik vraag me af: kun je in de retail ook grotere "maps" als large hebben en meer teams waar je TEGEN moet spelen ? Want ik vind die twee teams maar weinig :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik heb Age of Empires nooit erg lang gespeeld. Ik heb vandaag Age of Mythologie voor mezelf gekocht als kertcadeautje. Ik vind het nog al tegenvallen though. Ik heb de eerste drie levels uit de begin campaign gespeeld. Allereerst vind ik het grafisch niet echt interessant. De muziek is niet super bijzonder. Het verhaal is tot nu toe nog al vaag. Warcraft III is in veel opzichten gewoon beter uitgevoerd. Ik vind AOM tot nu toe erg saai i.t.t. WC3. Het is weinig vernieuwend. Hopelijk wordt het later in het spel een stuk leuker.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 24-12-2002 20:47 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste