Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/marc0h/Age.gif
Aangezien de andere AoM topics bijna alleen maar gingen over de Beta leek het mij wel geschikt om een nieuw topic te openen nu AoM in zicht is. Age of Mythology is de derde game in de Age of ... reeks. Alleen dit keer wijkt het af van de geschiedeniscorrectheid van Age of Empires 1 & 2 en komen er Mythologische invloeden in het spel voor.
Er zijn 3 kanten die je kan kiezen en dus ook 3 soorten goden, namelijk: de Grieken, de Noren en de Egypten. Een paar bekende goden zijn Zeus, Thor en Ra.

[q]An Old Friend With New Gameplay
Age of Mythology preserves the familiar elements popular in previous Age of Empires games. Wonders, civilization bonuses, technology trees, resource gathering, empire building, and large armies clashing on fields of battle are all at the heart of the game. At the same time, a number of entirely new gameplay features are introduced, making for a fresh, original experience:

• God Powers - These rare and powerful gifts grant players the powers of the gods several times during each game.
• Mythological Units - Each with their own special ability, these scarce units can be added to a player's armies to change the character of the fighting force.
• Multiple Ways To Advance Ages - Players now get to chose different ways to advance though the ages, each providing a different set of bonuses.
• Nine Highly Differentiated Civilizations - Age of Mythology builds on the civilization differentiation featured in Age of Kings and features civilizations that play dramatically different from one another

A Game For Everyone
Age of Mythology features an entertaining tutorial, an intuitive interface, and logical game rules that combine to allow anyone to quickly and easily learn to play. Once started, there is a lot to explore: an epic 36 scenario singleplayer campaign, easy-to-use multiplayer gaming online, singleplayer games against the challenging Age of Mythology AI opponents, more than 15 different random map types that help make the game infinitely replayable, nine highly differentiated civilizations, multiple difficulty levels to allow players of any skill level to have an enjoyable game, and, of course, a fully functional scenario editor. Age of Mythology offers something for everyone: a fun game for any playing style or skill level.

An Epic Single Player Campaign
Age of Mythology features a 36 scenario singleplayer campaign designed by the same team that received the 2000 Academy of Interactive Arts and Sciences award for story and character development. The campaign allows players to take part in an epic mythological tale, inspired by a number of popular myths. The player will guide his forces everywhere ranging from the siege at Troy, to the pyramids in Egypt, to the snow covered mountains in the North, to the mythological underworld. As progress is made through the singleplayer campaign, parts of the story are presented using in-game cinematic interludes, featuring the actual units being played with (and the environments played in) to tell the tale

An Immersive World
Age of Mythology's revolutionary 3D engine provides the game with gorgeous environments featuring lifelike rolling terrain, beautiful waves and water, realistic sunlight, and lush forests. The units roaming these environments are incredibly detailed, move naturally over the terrain, and come to life through hundreds of fluid animations. Amazing special effects change the look of this beautiful world when the gods get involved: all grows dark as an eclipse takes effect, funnel clouds twist and grow as a tornado sends buildings spinning toward the heavens, and meteors streak in from the heavens to send people and armies at the point of impact flying.
Naast nieuwe elementen zoals goden is het spel ook volledig 3D, en dan niet zo maar 3D, maar echt buitengewoon mooi 3D. Hieronder kan je zien hoe mooi het spel wel niet is!

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/15apr2002.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/06may2002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/30apr2002.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/13mar02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/StuckBetweenaRocandaHardPlace.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/10jun2002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/e32000_k.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/aom/images/ssimage/13may2002.jpg
All the pictures are clickable

Ontwikkelaar: Ensemble Studios
Wordt verwacht: November 2002

Official Website
Screenshots
Movies/Screensavers
Wallpapers

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 15:13

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zit nog steeds te wachten op mijn officiële Multiplayer Test versie. Kl*te Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51628

Ge ziet er gewoon prachtig uit :9
Khoop wel dat de systeemeisen te doen zijn, maar ja ik koop toch binnenkort een nieuwe pc dus dat moet wel lukken :)
Van zodra dit spel uit is ga ik het direct uit de winkelrekken gaan plukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik denk dat de systeemeisen niet mals zullen zijn :)
Alleen ik heb nog nergens systeemeisen kunnen ontdekken op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Als de gameplay net zo goed is als age of empires ga ik hem dus zeker kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 10:12
Zie er zeker naar uit als dit spel uitkomt. Dit wordt weer een legaal aanschaffertje denk ik :)
De screenshots geven toch al een hoop over de sfeer die er in het spel zal heersen.
Dit wordt me zeker een kaskrakertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ik wacht al een half jaartje op dit spel. Het ziet er prachtig uit, dat zeker. En zoals gezegd: Als de gameplay net zo goed is als in de aoe games zal dit absoluut een topper worden. Ik kijk er iig erg naar uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28712

Hier is een link naar een artikel op gamesdomain waarin staat dat de systeemeisen ongeveer gelijk zijn aan Warcraft 3.

http://www.gamesdomain.co...part/aug02/ageofmyth.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

De screenshots beloven idd veel goeds :)
Anoniem: 51628 schreef op 01 september 2002 @ 17:39:
Ge ziet er gewoon prachtig uit :9
Khoop wel dat de systeemeisen te doen zijn, maar ja ik koop toch binnenkort een nieuwe pc dus dat moet wel lukken :)
Van zodra dit spel uit is ga ik het direct uit de winkelrekken gaan plukken 8)
Dit kon ik erover vinden:
A multimedia PC with a Pentium II 450 or faster processor.
Microsoft Windows 98/2000/XP operating system.
128 megabytes (MB) of random access memory.
640 MB of available hard disk space.
16mb video card.
A keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device.
CD-ROM or DVD-ROM drive.
sound card for audio.
56kbps modem or better for online play

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik heb de beta van AoM en ik vind het spel zwaar tegenvallen. De gameplay is zo enorm veranderd en de 3d engine doet het geheel ook geen goed. Ik blijf gewoon bij aoe II en wacht op het volgende expasion pack. AoM lekker links laten liggen, AoE is beter. De hele AoE feel is weg, meer EE maar dan nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
BigFast schreef op 01 september 2002 @ 18:44:
Ik heb de beta van AoM en ik vind het spel zwaar tegenvallen. De gameplay is zo enorm veranderd en de 3d engine doet het geheel ook geen goed. Ik blijf gewoon bij aoe II en wacht op het volgende expasion pack. AoM lekker links laten liggen, AoE is beter. De hele AoE feel is weg, meer EE maar dan nog slechter.
Anders hoeft niet per se slechter te zijn. Het gevoel van "wat de boer niet kent vreet ie niet" bekruipt me momenteel :)

Kan je vertellen wat er dan niet goed aan is? Je zegt tot nu toe alleen dat het anders is dan in Age of Empires. Maar zoals ik al zei is anders niet per se slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ik heb die :r Beta en ik speel al een aantal jaar 2a6 uur per dag AoE II en ik heb enorm uitgekeken naar dit spel. Ten eerste heb je die populatie: sommige units, de unieke units, kosten 3,4 of 5 populatie ipv van de 1 in de AoE serie. Het overzicht zoals je die in AoE had is weg, door de 3d engine. Je mannetjes "besturen" is ook erg chaotisch vanwege de 3d engine ivm AoE. En de manier van resources halen en dat achterlijke mana idee is gewoon niet zoals het in de AoE series moet. In mijn ogen, ben een beetje teleur gesteld in AoM :'(
Idee is misschien leuk, de uitvoering bagger.
Ik laat dit spel dus lekker links liggen en wacht op een eventuele expansion van AoE II.

Enne wat de boer niet kent.....
Hoe denk je dat ik aan die beta kom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 23:46
Ik was er al bang voor dat het tegen zou gaan vallen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik kijk niet uit naar dit spel, nooit gedaan bij de Age of (..) games.

MAar de graphics bij AoM vind ik nuo niet geweldig, geef mij dan maar Warcraft III. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Iedereen is nu wel zo sceptisch over het spel, omdat het 3D is en dus nooit goed kan worden, maar kijk maar eens naar Warcraft 3. Dat is toch ook 3D en goed bespeelbaar!
En Shock3r, ik weet niet waar jij kijkt, maar ik vind AoM minstens zo mooi als WC3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 18:17
Ik hoop dat ze die 3d engine voor AOE3 gaan gebruiken, anders is het wegegooid geld. AOM is slap (op gamez.nl vond met de beta tegenvallen qua gameplay (http://www.gamers.nl/nieuws/14476)). Ik hoop echt dat ze met deze engine (want de screens zien er goed uit) weer een echte rts maken zoals AOE2.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 17-05 12:09
ziet er netjes uit zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Graphics zijn idd mooi, maar de gameplay is gewoon zuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Iedereen moet niet zo vroeg oordelen. Het is nog geen november dus er kan veel veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

Kvin het er niet eens echt mooi uitzien eigenlijk. Veel te klein allemaal. Zal wel komen doordat ik nu alleen maar Warcraft3 speel..

Spel zal zoiezo tegenvallen denk ik, omdat het zo erg gehyped is (denk dat het nuw el te vergelijken is met b&w).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
-]MaRc0[- schreef op 02 september 2002 @ 17:33:
Iedereen moet niet zo vroeg oordelen.
dus niet gaan roepen dat het een leuk spel kan gaan worden want dat is een oordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Breepee schreef op 02 september 2002 @ 17:47:
[...]

dus niet gaan roepen dat het een leuk spel kan gaan worden want dat is een oordeel...
Zie jij ergens dat ik dat heb gezegd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
-]MaRc0[- schreef op 02 september 2002 @ 18:07:
[...]

Zie jij ergens dat ik dat heb gezegd :?
ik waar schuw je vast :P (flauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 20627 schreef op 02 september 2002 @ 17:39:
Kvin het er niet eens echt mooi uitzien eigenlijk. Veel te klein allemaal. Zal wel komen doordat ik nu alleen maar Warcraft3 speel..

Spel zal zoiezo tegenvallen denk ik, omdat het zo erg gehyped is (denk dat het nuw el te vergelijken is met b&w).
Wat vind je er dan niet mooi aan :?
En Warcraft 3 en AoM zijn 2 zeer verschillende spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

deze game gaat zeker goed worden.
Alleen schijnt dat met die Goden de hele gameplay te verpesten. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Breepee schreef op 02 september 2002 @ 14:49:
Ik hoop dat ze die 3d engine voor AOE3 gaan gebruiken, anders is het wegegooid geld. AOM is slap (op gamez.nl vond met de beta tegenvallen qua gameplay (http://www.gamers.nl/nieuws/14476)). Ik hoop echt dat ze met deze engine (want de screens zien er goed uit) weer een echte rts maken zoals AOE2.
Huh? Is AOM nu wel of niet AOE3.. ik dacht dat het AOE3 was?

Ik heb altjid met HEEL veel plezier AOE en AOE2 gespeeld en wacht al weer een tijdje op AOE3.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48705

Ik zit in de Alpha Test, ben 1 van de 10.000, is ECHT een vet spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
intert0y schreef op 04 september 2002 @ 14:40:
[...]

Huh? Is AOM nu wel of niet AOE3.. ik dacht dat het AOE3 was?

Ik heb altjid met HEEL veel plezier AOE en AOE2 gespeeld en wacht al weer een tijdje op AOE3.
nope, aom is wat andesr dan aoe3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik ben echt heel benieuwd naar het spel en het gebruik van Goden lijkt me juist cool :)
Als ze het goed uitwerken natuurlijk (waar ik best veel vertrouwen in heb ;))

• BigFast

BigFast

Cantona.

Lekker blijven wachten op aoe III

• Brent
-]MaRc0[- schreef op 04 september 2002 @ 16:41:
Ik ben echt heel benieuwd naar het spel en het gebruik van Goden lijkt me juist cool :)
Als ze het goed uitwerken natuurlijk (waar ik best veel vertrouwen in heb ;))
mij lijkt het niet kool, en bovendien heeft gamers.nl de beta in handen gekregen en zij vonden dat de goden de volledige gameplay ruineerden.
BigFast schreef op 05 september 2002 @ 15:15:
Lekker blijven wachten op aoe III
precies! en ik hoop dat ze dan deze engine gebruiken, want de pics zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik wacht gewoon lekker af totdat ik um zelf heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 10:38
Ja ik zit al een jaar ofzo op dit spel te wachten. Ik verwacht er iig veel van, vooral als de gameplay evengoed is als de AOM serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de marketing beta gespeeld (dat is een andere versie als de alpha beta), en ik vind het gebruik van goden absoluut niet storend. De gameplay is toch wel wat veranderd ten opzichte van de orginele AoE, maar zeker niet in negatieve zin, ik moet eerst even wat verder spelen, Preview soon available :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Anoniem: 33358 schreef op 10 oktober 2002 @ 16:09:
Ik heb de marketing beta gespeeld (dat is een andere versie als de alpha beta), en ik vind het gebruik van goden absoluut niet storend. De gameplay is toch wel wat veranderd ten opzichte van de orginele AoE, maar zeker niet in negatieve zin, ik moet eerst even wat verder spelen, Preview soon available :)
Jeej, lucky bastard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 08:42
Als ik op screenshots afga denk ik van kopen die game maar ik begin steeds meer mijn twijfels te krijgen of het wel is gelukt om de magische gameplay die de bijde AoE hadden ook in dit spel weer terug te bregen. Als dat niet gelukt is, en dat hoop ik uit reviews te gaan opmaken, komt dit spel niet in mijn kast.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Preview van Age of Mythology staat sinds vandaag online! 8)
eliminator007 schreef op 10 oktober 2002 @ 16:20:
Als ik op screenshots afga denk ik van kopen die game maar ik begin steeds meer mijn twijfels te krijgen of het wel is gelukt om de magische gameplay die de bijde AoE hadden ook in dit spel weer terug te bregen. Als dat niet gelukt is, en dat hoop ik uit reviews te gaan opmaken, komt dit spel niet in mijn kast.
Dat ligt er natuurlijk aan. AOM heeft een andere gameplay als AOE, maar de speeltijl lijkt er wel veel op. Het plaatsen van gebouwen het trainen van units en het vergaren van grondstoffen. Maar veel dingen zijn veranderd, Goden komen erbij, helden, andere culturen en veel meer andere upgrades. Ook zul je behalve de villagers niet veel bekende units tegenkomen, natuurlijk bevat het spel de infantry cavelerie en War Elephants, maar die hebben allemaal een iets andere naam en iets andere eigenschappen. De gameplay is veranderd en of dit in goede zin is dat verschilt per persoon. Ik als diehard AOE Gamer vindt de gameplay van AOM iig zeer goed.

Hou ook in gedachte dat dit een nieuwe game is en geen echte opvolger van AOE. Voor meer info check de preview zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 14:59
Anoniem: 33358 schreef op 17 oktober 2002 @ 10:36:
Hou ook in gedachte dat dit een nieuwe game is en geen echte opvolger van AOE. Voor meer info check de preview zou ik zeggen :)
true maar je zou het wel kunnen zien als 1 serie, die nu een uitstapje maakt, niet voor niets het het eenzelfde naam ed. je zou het kunnen vergelijken met de tycoon games, maar dan allen door 1 bedrijf :)
dit spel wordt zeker van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 22-03 22:26
ik vind de helden zoals in WC3 altijd een beetje overrated. Zijn IMO te sterk

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bolleh schreef op 17 oktober 2002 @ 10:58:
[...]

true maar je zou het wel kunnen zien als 1 serie, die nu een uitstapje maakt, niet voor niets het het eenzelfde naam ed. je zou het kunnen vergelijken met de tycoon games, maar dan allen door 1 bedrijf :)
dit spel wordt zeker van mij :)
Ja klopt ze hebben AOM gabaseerd op de Age of.. serie! Maar toch gaf Ensemble Studio's wel aan dat het beschouwd moet worden als een nieuwe game die wel in de serie geplaats mag worden, maar niet beschouwd mag worden als bijvoorbeeld AOE3..
AwesomE schreef op 17 oktober 2002 @ 11:05:
ik vind de helden zoals in WC3 altijd een beetje overrated. Zijn IMO te sterk
Valt in AOM wel mee, het is alleen jammer dan sommige hero's niet doodgaan, maar meer bewusteloos zijn en zodra je er were langsloopt dat ze weer bij bewustzijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46272

Wanneer komt de full version uit, dit spel moet ik hebben.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8 November, niet helemaal zeker maar rond die datum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 15:29
Anoniem: 46272 schreef op 17 oktober 2002 @ 12:38:
Wanneer komt de full version uit, dit spel moet ik hebben.. :?
Ik dacht 15 november. En wat begint er 7 dagen na 15 november, waar ik vorig jaar fs2002 met veel korting gekocht heb....

Juist, de HCC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

De demo is inmiddels ook uit :)
Microsoft just released Age of Mythology demo; The single-player demo "allows you to play as the Zeus civilization through two maps, five scenarios, and three Ages of time."
Mirror 1
Mirror 2

"maar" 340 mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

dit word zeker een legale aanschaf, zo'n verslavend goed spel

die goden lijken me juist cool

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Hier nog een mirror

Mirror @ filefront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32364

de hele game is echt super :D kvind de engine trouwens meer op die van bijv Stronghold lijken dan op AOE2 .. dis is trouwens geen AOE3 weet niet of het ergens anders al is uitgelegd maar het is dus niet een andere in de serie van AOE .. :) maar echt .. die goden zijn super gedaan .. je hebt er zoooveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 06-05 19:50
Ik heb begrepen van een collega dat die multiplayer echt waanzinnig is. Normaal met dit soort spelen ken je alle units etc van je tegenstanders, nu kun je dat moeilijker voorspellen omdat je je alle kanten op kan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

In de PCGP zijn ze er ook lovend over!
Eerst nog ff de illegale versie downloaden, kijken of ik er zelf ook zo lovend over ben, zoja dan ga ik hem ook maar aanschaffen voor de multiplayer :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:05
Ik heb de volledige nu gedownload en hij speeld beterz dan de marketing beta :? Maar zie verder nog geen verschil. Hij is wel strak met mijn nieuwe 3D kaart :D

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 16-05 18:32

greatgonzo

schit-te-rend!

anyway, vandaag maar eens op zoek naar een minder legale versie :7

Ik keek er wel van op dat PCGP hem beer vond dan WC3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb laatst btw een perskitt ontvangen met allemaal 'exclusieve' filmpjes enzo!
Er zitten echt een paar gameplay elementen in die ik echt niet verwacht had, ook niet na het spelen van de marketing beta! Hele coole dingen die de gameplay tijdens het spelen compleet veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 17-05 09:29
ik ben bezig nu met Missie 5 van de Atlantis campaign :)

dit spel roeleert voor mij de pan uit.

de goden elementen zitten er perfect in verwerkt, en zijn ook niet zo dat ze het spel bederven na een tijdje :)

spel word direct gekocht zodra ie in de winkel licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

Is die demo nou het downen waard eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Anoniem: 36087 schreef op 30 oktober 2002 @ 11:03:
Is die demo nou het downen waard eigenlijk?
van de demo zou ik het niet weten... maar ik zou zeggen doe het want het geeft offcourse wel al een beeld van het spel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

Hmkeej, zal ik dan eens doen.
Ik heb namelijk geen zin om een 350 MB grote demo binnen te halen als hij zuigt. :P

Dat wordt weer downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48983

Deze game is echt een verbetering op de oudere versies. Ik heb hem nog niet, maar ik krijg hem vandaag of morgen binnen. Ik wacht met smacht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

De demo is zeker de moeite waard, een tutorial, deel van het griekse scenario en een skirmish map.

Het is allemaal zeer goed speelbaar, ik heb nergens last van gehad toen ik het in 1280*1024*32 speelde met detail op max.

Daarnaast speelt het bijna hetzelfde als Age of Empires, behalve dan de introductie van de heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48983 schreef op 30 oktober 2002 @ 11:27:
Deze game is echt een verbetering op de oudere versies. Ik heb hem nog niet, maar ik krijg hem vandaag of morgen binnen. Ik wacht met smacht!!
welke oudere versie's? Dit is de eerste in zijn soort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Anoniem: 33358 schreef op 30 oktober 2002 @ 11:49:
[...]

welke oudere versie's? Dit is de eerste in zijn soort..
hij bedoelt waarschijnlijk AOE/AOE2/AOE2:AOC...

en moet heb gelijk geven want AOM lijkt VEEL op die maar de nieuwe concepten erin myth units/hero's enzo maken het wel super cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaguar645 schreef op 30 oktober 2002 @ 11:51:
hij bedoelt waarschijnlijk AOE/AOE2/AOE2:AOC...

en moet heb gelijk geven want AOM lijkt VEEL op die maar de nieuwe concepten erin myth units/hero's enzo maken het wel super cool :)
Ja ik snap dat jullie dat denken.. Maar AOM is niet de opvolger van Age of empires. De gameplay lijkt er dan misschien iet wat op. Het is niet een verbetering tov Age of Empires omdat je het daarmee eigenlijk niet mag vergelijken (vergelijken in de zin van improvement points). En dat is wat hij zei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Anoniem: 33358 schreef op 30 oktober 2002 @ 12:01:
[...]

Ja ik snap dat jullie dat denken.. Maar AOM is niet de opvolger van Age of empires. De gameplay lijkt er dan misschien iet wat op. Het is niet een verbetering tov Age of Empires omdat je het daarmee eigenlijk niet mag vergelijken (vergelijken in de zin van improvement points). En dat is wat hij zei!
ok ok you win... het is ook geen opvolger... het lijkt zo :)

* Jaguar645 gaat weer spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Kan je ook met de "mindere legale versie" over internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Anoniem: 40554 schreef op 30 oktober 2002 @ 14:54:
Kan je ook met de "mindere legale versie" over internet?
via direct IP connection ja... ESO werkt niet daar is de key voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok... misschien kunnen we vanavond met wat gotters?

er is al een mirc channel ;) > irc.tweakers.net
#aom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
woei is wel een kewl idee... moet kijken hoe school leer schema's in mekaar zitten dus wie weet doe ik wel een potje mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie de snelste verbinding heeft mag hem hosten ;)
Irc.tweakers.net #aom

voor al uw vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
och, iig gaan agressor en ik vanavond (de ops van #aom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep... dit spel lijkt me zo gaaaf :D
Als je mee wilt doen join ons channel dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62696

Je kan in demo wel quicksaven(F8), maar hoe moet je hem weer loaden.
Ik heb gesaved in een skirmisch map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als het goed is staat dat in de Controls. Probeer anders eens F9, want de load knop zit vaak naast de save knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik ben nu een minder legale versie aan het downen (zo'n super ingepakte dus), zal ik daarmee ook via direct-ip kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
greatgonzo schreef op 30 oktober 2002 @ 17:38:
ik ben nu een myth versie aan het downen (zo'n super ingepakte dus), zal ik daarmee ook via direct-ip kunnen spelen?
dit euh... zou ik verwijderen... voor zoiets kan ItSnors (gheheh sorry ik kan et niet laten :9) je een OW geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

G33RT schreef op 30 oktober 2002 @ 17:54:
[...]

dit euh... zou ik verwijderen... voor zoiets kan ItSnors (gheheh sorry ik kan et niet laten :9) je een OW geven...
Nee hoor dat mag ie best vragen. Warez uitwisselen of aanbieden mag niet. En vragen mbt warez mag ook niet. Dus vragen zoals ik krijg deze warez versie niet geinstalleerd, weet iemand hoe het moet? Dat mag dus niet.
Deze vraag valt onder geen van beiden en mag dus gewoon, alleen ik weet helaas het antwoord niet :+

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W00t dit spel ruleZ (zonet gespeeld :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
ik ben nu een minder legale versie aan het downen (zo'n super ingepakte dus), zal ik daarmee ook via direct-ip kunnen spelen?
antwoord: ja

zolang jij en je maat niet toevallig dezelfde key hebben wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nevermind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

lama, deze versie gaat eraf, het zuigt :r

Geen geluid tijdens de filmpjes toegevoegd enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-10-2024

7th

Ik vind het jammer dat je niet townhall kan bouwen waar je wil zoals aoe2.
Of is dat ander in de demo dan de full version?

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Nou , ik heb net met twee medetweakers, te weten G33rt en Agressor, een multiplay potje gespeeld. En het was echt onwijs GAAAAAAF. Super fijne gameplay; als je AoE een beetje gewend ben dan ben je deze game ook zo gewend. :)

Die goden zijn ook erg leuk, het zal wel ff duren voordat je ze allemaal weet. ;)

Helaas heeft g33rt gewonnen.... :( (door een wonder - lame method :P )

Mijn eerste indruk.....echt w00t. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw: ik ben die Agressor 8)
En dit spel is echt :9~ :P :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Dionysos schreef op 30 oktober 2002 @ 22:01:
Nou , ik heb net met twee medetweakers, te weten G33rt en Agressor, een multiplay potje gespeeld. En het was echt onwijs GAAAAAAF. Super fijne gameplay; als je AoE een beetje gewend ben dan ben je deze game ook zo gewend. :)

Die goden zijn ook erg leuk, het zal wel ff duren voordat je ze allemaal weet. ;)

Helaas heeft g33rt gewonnen.... :( (door een wonder - lame method :P )

Mijn eerste indruk.....echt w00t. :9~
jep, very l33t :)

maar tis helemaal niet zo lame. build-up time is de destruct time... dus als ze gelijk hadden geattacked dan had ik verloren..

maar goed, het was leuk. alleen ik moet nogal wennen, ben onervaren in multiplayer strategy (nooit AoE gedaan)

dus ik speel defensief :)
7th schreef op 30 oktober 2002 @ 21:45:
Ik vind het jammer dat je niet townhall kan bouwen waar je wil zoals aoe2.
Of is dat ander in de demo dan de full version?
dat kan wel, alleen je begin hall moet je altijd houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
G33RT schreef op 30 oktober 2002 @ 22:04:
[...]

...

[...]

dat kan wel, alleen je begin hall moet je altijd houden
jij vergist je ;)

een nieuwe town centre kan je alleen op een abandoned site ofoz bouwen :) dus niet overal waar je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52769

Vinnut er neit zo geweldig uitzien eigenlijks :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
aaaaaaaaaaaargh word gek :( ...

ik wil een direct IP game joinen connecten ok...

maar daarna gaat ie verder met connecten en dat wil maar niet lukken... ik heb al ZOVEEL geprobeerd maar nix baat tot op heden.... iemand die toevallig weet waar dat aan kan liggen?

mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 00:39

xdc

ik heb net de demo uitgespeeld! woooot! :)
maar wat spelen jullie dan ??
met de demo kan je toch niet multiplayen ????

is de final versie soms al uit ?!!

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
xdc schreef op 30 oktober 2002 @ 23:40:
ik heb net de demo uitgespeeld! woooot! :)
maar wat spelen jullie dan ??
met de demo kan je toch niet multiplayen ????

is de final versie soms al uit ?!!
psst in de onderwereld is ie al uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 00:39

xdc

oh ok , ik begreep het al even niet .... ik ga even zoeken :)
thx for telling me ;)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Leuk spel.
Weet iemand of je de camera ook kan draaien? (en zoja, hoe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jaguar645 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:54:
[...]

psst in de onderwereld is ie al uit ;)
Goeie benaming voor de warezwereld :D
DUTCHSPiRiT schreef op 31 oktober 2002 @ 11:32:
Leuk spel.
Weet iemand of je de camera ook kan draaien? (en zoja, hoe?)
Ja je kan 'm draaien, alleen ik weet niet hoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-05 11:50
met de muiswiel

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62696

Die godpowers zien er erg strak uit(meteorpower in de tutorial van de demo :9 )
Maar kan je ze maar 1 keer gebruiken of worden ze later weer opgeladen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Anoniem: 62696 schreef op 31 oktober 2002 @ 13:06:
Die godpowers zien er erg strak uit(meteorpower in de tutorial van de demo :9 )
Maar kan je ze maar 1 keer gebruiken of worden ze later weer opgeladen ofzo.
ze werken echt maar 1 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:49

JJJ

Hoe zit het met de balans qua units? Mijn favoriete multiplayspel uit de Age of Empires serie is nog steeds Rise of Rome, gewoon simpel met Elephants of Ballista's en Catapults aanvallen :) Gaat dat hier ook zo makkelijk of lijkt het wat dat betreft meer op AoE 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
JJJ schreef op 31 oktober 2002 @ 16:24:
Hoe zit het met de balans qua units? Mijn favoriete multiplayspel uit de Age of Empires serie is nog steeds Rise of Rome, gewoon simpel met Elephants of Ballista's en Catapults aanvallen :) Gaat dat hier ook zo makkelijk of lijkt het wat dat betreft meer op AoE 2?
bedenk je es dat legers meer uit myth units gaan bestaan :)

maar unit balancing zelf (niet de myths) vind ik super gedaan...

voor elke unit is er wel een counter unit enz enz enz :) variatie is dus wel aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Met de muiswiel kan ik em niet draaien hoor.
Kzal de readme eens lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Sorry hoor maar ik vind het dus echt een kut spel. Ik heb het net een urtje zitten spelen, de eerste 2 campaign missies gedaan en een kwartiertje random map, maar het spel lijkt gewoon TE veel op AoE 2 en Empire Earth. De gameplay is te traag, door het hele goden + special units systeem is het onoverzichtelijk geworden. Het hero systeem hadden ze wel iets beter uit kunnen werken. Gevechten zijn ontzettend traag en saai. Units zijn niet echt spectaculair. Enzovoorts. Misschien is multiplayer wel geinig. Dat hoop ik althans. Maar mijn eerste indruk van het spel is echt slecht.... Helaas, ik had er echt meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

Ik vind (zal wel komen door mijn warcraft3 verslaving :)) dat de units onduidelijk zijn (zo kan iedereen een 3d game maken: plaats gewoon de cam 3km boven het veld en je heoft amper nog gedetaileerde untis te maken).

Ook de hero's vind ik te weinig invloed hebben verder, met wc3 bepalen ze echt de spelloop van een potje, en ik vind de hero's daar gewoon mooier en beter uitgewerkt. Verder zijn die goden enzo wel leuk gedaan.

Edit: en ook de moves van de units zijn bij wc3 veel mooier te zien/uitgewerkt. Dit is gewoon prik prik prik dood.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste