zucht, het ging er juist om dat ik TVtool dan NIET meer nodig zou hebben. omdat dit programma NIET goed werkt met twinview.
29.42 8700 (275/550)
30.82omega 8400 (275/550)
40.41 8400 (250/460) en 9300(300/550)
Ik ben dus tevreden, nu nog ff wachte op omage gebaseerd op deze drivers
btw --> madonion geeft steeds foute als ik mijn 3dmark wil uploade
30.82omega 8400 (275/550)
40.41 8400 (250/460) en 9300(300/550)
Ik ben dus tevreden, nu nog ff wachte op omage gebaseerd op deze drivers
btw --> madonion geeft steeds foute als ik mijn 3dmark wil uploade
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Sinds 40.41 doet mijn TV-Out raar, ik heb nog wel beeld van de desktop en ik zie bijvoorbeeld ook de bediening van PowerDVD maar Videobeeld zie ik niet. Ik hou gewoon een zwart scherm, dit had ik met 30.82 niet. Zijn er meer mensen met dit probleem ???
De instellingen zijn gelijk gebleven.
It takes one to know one...
Wat een gezeur telkens met driver zeg.
Ik zou gewoon zeggen, heb je een stabiele driver? Hoe het dan zo, who cares about die 100 3dmark puntjes meer?
Ik zou gewoon zeggen, heb je een stabiele driver? Hoe het dan zo, who cares about die 100 3dmark puntjes meer?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Zwaar kl*te drivers....... Mijn GF3 Ti550 kelderde van 9790 punten naar rond de 9100.
Dus die versie zuigt bigtime (40.41) Heel snel terug naar mijn 28.32.

Volgens mij is idd de versie alleeen geschikt voor de GF4 versies
Dus die versie zuigt bigtime (40.41) Heel snel terug naar mijn 28.32.
Verwijderd
Ja dit had ik ook.Dubbeldrank schreef op 30 augustus 2002 @ 10:14:
Sinds 40.41 doet mijn TV-Out raar, ik heb nog wel beeld van de desktop en ik zie bijvoorbeeld ook de bediening van PowerDVD maar Videobeeld zie ik niet. Ik hou gewoon een zwart scherm, dit had ik met 30.82 niet. Zijn er meer mensen met dit probleem ???
Heb een instelling gewijzigt in advanced Nview opties geloof ik en daar staat iets
van Video-Overlay --> secondary zetten en fullscreen gekozen.
Geloof me het is op te lossen!!!
Voor die paar puntjes hoef je het niet te doen, maar er is een grote kans dat er bij een GF4 een paar 3D functies beter zijn (vandaar de extreem betere Nature test). Daarnaast is de TV-out support erg verbeterd, maar dat geld misschien ook alleen voor een GF4 (en GF4MX), bijna vrij schalen van het beeld is best handigDinictus schreef op 30 augustus 2002 @ 10:21:
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:53
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Dan gewoon installeren. Staat een programma uit de faq die ik heb aanbevolen en werkt perfect met alle det. Alleen tv out wil dan niet meer werken, das mindermarzzman schreef op 29 augustus 2002 @ 17:24:
Idd, daarom installeer ik ze niet, omdat dan die KLOTE 60Hz bug weer terugkomt en je geen goede (hoge) refreshrates in kan stellen.
Ik kan daar zo van balen, kutsamenwerking tussen NVIDIA en Microsoft, laat die sukkels dat es oplossen ofzo![]()
Anyway, het ziet ernaar uit de dat drivers wat kleine bugs hebben, maar wel een redelijke performance increase geven
Bleeeeeh, doen die drivers nog wat anders dan de nature test in 3dmark sneller afdraaien?
Kan mij nou één benchmark progje schelen, mijn spellen zijn veel belangrijker.
En ze hadden de installatie ook wel even wat beter mogen afhandelen, hoeveel noobs zijn er wel niet die gewoon nieuwe drivers over de oude heen installeren en dan nu opeens grote kans hebben op troubles?
Maar ja, de andere dingen lijken wel verbeteringen zoals de tv-out.
Deze release bewijst trouwens ook maar weer dan nVidia express drivers lekt. Zelfs Hilbert van Guru3d was verast door het verschijnen van deze drivers
En ze hadden de installatie ook wel even wat beter mogen afhandelen, hoeveel noobs zijn er wel niet die gewoon nieuwe drivers over de oude heen installeren en dan nu opeens grote kans hebben op troubles?
Maar ja, de andere dingen lijken wel verbeteringen zoals de tv-out.
Deze release bewijst trouwens ook maar weer dan nVidia express drivers lekt. Zelfs Hilbert van Guru3d was verast door het verschijnen van deze drivers
De NVR tool 1.0 doet het niet meer met deze drivers helaas, texture scharpening staat opeens als optie bij AA , weet iemand hier al meer van ?We Are Borg schreef op 30 augustus 2002 @ 10:53:
[...]
Dan gewoon installeren. Staat een programma uit de faq die ik heb aanbevolen en werkt perfect met alle det. Alleen tv out wil dan niet meer werken, das minder
- We Are Borg
Ik ben dan een n00b, want dat doe ik altijd en hier geen enkel probleem. De rede dat 3d mark wordt gedraaid is om te kijken hoe het in grote lijnen werkt. Ik lees ook dat mensen oude drivers er weer op gooien omdat ze 100 marks erop achteruit gaan. Ja, dat vind ik ook onzinnig! Maar ik draai naast 3d mark altijd een quake 3 bench en kijk of unreal 2003 nog lekker loopt.hjs schreef op 30 augustus 2002 @ 10:56:
Bleeeeeh, doen die drivers nog wat anders dan de nature test in 3dmark sneller afdraaien?
Alles werkt hier nog gewoon goed, geen probleem. Ik ben van 9500 punten naar 10750 punten gegaan, toch behoorlijk verschil
- We Are Borg
Ik merk het. Zag er bij goed uit, las alle refresh rates nu perfect uit, hoefde zelf niks te veranderen behalve aply. Alleen werkt nietCarel schreef op 30 augustus 2002 @ 11:08:
[...]
De NVR tool 1.0 doet het niet meer met deze drivers helaas, texture scharpening staat opeens als optie bij AA , weet iemand hier al meer van ?
En ik klik net op mijn tablad van mijn geforce 4 en krijg error
snap niet wat iedereen loopt te mekkeren over die hertz. ik kan gewoon alles goed instellen. Heb eerst de oude (30.82) verwijderd en dan de nieuwe. Het enige wat minder goed gaat is het overklokken. Heb met Q3 telkens vastlopers. Mijn oude score default is van 10678 naar 11908 gegaan. Alleen mn max heb ik dus 12266 terwijl mt 29.42 het hoger was. Maar stabiliteit, mogelijkheden en instellingen en qualiteit kan je met deze veel meer !
Ik ben TEVREEE
Ik ben TEVREEE
I got a problem-solver and its name is revolver
Heey , die texture sharpening, als ik die weer aanzet ziet het er weer net zo goed uit als 30.x etc en haal ik weer ongeveer mijnj oude score met alles, is dit niet gewoon een driver waar dat standaard uitstaat terwijl het vroeger wel altijd aanstond !!!!!
Als dat zo is, is er eigenlijk niks byzonders aan deze drivers , alleen dat je dan een optie hebt dat je de 3d kwaliteit nog slechter kan instellen.
Als dat zo is, is er eigenlijk niks byzonders aan deze drivers , alleen dat je dan een optie hebt dat je de 3d kwaliteit nog slechter kan instellen.
Het gaat alleen over spellen, niet de windows resoDethroned schreef op 30 augustus 2002 @ 11:19:
snap niet wat iedereen loopt te mekkeren over die hertz. ik kan gewoon alles goed instellen. Heb eerst de oude (30.82) verwijderd en dan de nieuwe. Het enige wat minder goed gaat is het overklokken. Heb met Q3 telkens vastlopers. Mijn oude score default is van 10678 naar 11908 gegaan. Alleen mn max heb ik dus 12266 terwijl mt 29.42 het hoger was. Maar stabiliteit, mogelijkheden en instellingen en qualiteit kan je met deze veel meer !
Ik ben TEVREEE
Ik ben ook TEVREEE, behalve dat bij mij de Rotate niet beschikbaar is. En dat terwijl ik een Samsung SyncMaster 171P heb die er ook op z'n kant prachtig uitziet 
Zie ook Rotate met detonator 40.41
Iemand suggesties?
Zie ook Rotate met detonator 40.41
Iemand suggesties?
Yep, helaas he, trouwens mij pa heeft XP en krijgt ook een dll aplacation error ofzo bij het tabblad.We Are Borg schreef op 30 augustus 2002 @ 11:15:
[...]
Ik merk het. Zag er bij goed uit, las alle refresh rates nu perfect uit, hoefde zelf niks te veranderen behalve aply. Alleen werkt niet
En ik klik net op mijn tablad van mijn geforce 4 en krijg errorKomt waarschijnlijk omdat ze XP only zijn en draai 2000.
Verwijderd
Precies wat ult iedereen over die 60 Hz? ik kan met de 40.41 Detonators gewoon de Herzen instellen (op max 72 Hz voor deze monitor) en de tip van iemand om in Direct3D niet terug te vallen op 60 Hz is simpel te verhelpen door het volgende:
Start DXDIAG ga naar MEER HELP kies ONDERSTE vul je (wel ondersteunde!!) Herz waarde in! Simpel toch?
Start DXDIAG ga naar MEER HELP kies ONDERSTE vul je (wel ondersteunde!!) Herz waarde in! Simpel toch?
Ik heb niet echt een vergelijking tussen 28.32 en deze, maar:
Proc@2400 en GF4@350/650 gaf met 28.32 7335
Proc@2340 en GF4@325/625 gaf met 40.41 al 7274.
De test met 28.32 had ik gedaan met zo min mogelijk processen die liepen. Ik ben er dus ook op vooruit gegaan met me 4MX-460
Edit: http://service.madonion.com/compare?2k1=4329888
Proc@2400 en GF4@350/650 gaf met 28.32 7335
Proc@2340 en GF4@325/625 gaf met 40.41 al 7274.
De test met 28.32 had ik gedaan met zo min mogelijk processen die liepen. Ik ben er dus ook op vooruit gegaan met me 4MX-460
Edit: http://service.madonion.com/compare?2k1=4329888
[ Voor 0% gewijzigd door J0YR1D3R op 30-08-2002 11:38 . Reden: Compare URL ]
Verwijderd
Nou sneller is sie wel maar als ik op het Tabblad van mijn Geforce 3 Ti 500 wil klikken plop, zit ik weer in terug Windows ? Oftwel ik kan dus niks zien of instellen... 
Iemand anders dezelfde ervaringen ?
Eerst je oude Detonators eraf donderen met det destroyer ofzo, dan rebooten, installen en hij doet hetVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:43:
Nou sneller is sie wel maar als ik op het Tabblad van mijn Geforce 3 Ti 500 wil klikken plop, zit ik weer in terug Windows ? Oftwel ik kan dus niks zien of instellen...
Verwijderd
In quake3 werkt de brightness/gamme niet meer, zoals bij de oude dets...
Je kan het fixen met "r_ignorehwgamma 1" maar alles ziet er dan nog steeds dof uit. Ook werkt de anisiotrophic filtering niet echt lekker meer. Overall vindt ik dat de beeld kwaliteit achteruit is gegaan. Ik draai nu dus ook weer op de vorige dets.
Je kan het fixen met "r_ignorehwgamma 1" maar alles ziet er dan nog steeds dof uit. Ook werkt de anisiotrophic filtering niet echt lekker meer. Overall vindt ik dat de beeld kwaliteit achteruit is gegaan. Ik draai nu dus ook weer op de vorige dets.
Verwijderd
van 98xx naar 10521 
http://service.madonion.com/compare?2k1=4330106
check sig voor specs
[edit]
Vooral die nature test ziet er gelikt uit
http://service.madonion.com/compare?2k1=4330106
check sig voor specs
[edit]
Vooral die nature test ziet er gelikt uit
Als iedereen nou eens Texturre scharpening bij AA aanzet en dan nog eens 3dmark draait. Volgens mij haal je dan gewoon je oude score zoals bij 30.XX.
IK heb tot nu toe nog niemand gezien dit dat voor mij kan bevestigen behalve ikzelf.
Dat zou dus betekenen dat bij deze driver texture sharpening gewoon standaard uitstaat en deze driver dus eigenlijk niks sneller is
Oke ik zal zelf beginnen ik ga uit van onderstaande spec's
40.41 Texture Sharpening uit : 13500
40.41 Texture Shapening aan : 12300
30.XX +- 12300
IK heb tot nu toe nog niemand gezien dit dat voor mij kan bevestigen behalve ikzelf.
Dat zou dus betekenen dat bij deze driver texture sharpening gewoon standaard uitstaat en deze driver dus eigenlijk niks sneller is
30.XX +- 12300
Verwijderd
Ga nu proberen te Benchmarken met Texture Sharpening aan...
\\update\\
Windows XP Pro + Detonators 40.41 + TextSharp=ON : 6532 3DMarks (was 6832)
Verschil Texture Sharpening aan/uit = hier 5 %
\\update\\
Windows XP Pro + Detonators 40.41 + TextSharp=ON : 6532 3DMarks (was 6832)
Verschil Texture Sharpening aan/uit = hier 5 %
K, thxVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:10:
Ga nu proberen te Benchmarken met Texture Sharpening aan...
Verwijderd
Jij spelbreker!!Carel schreef op 30 augustus 2002 @ 12:07:
Als iedereen nou eens Texturre scharpening bij AA aanzet en dan nog eens 3dmark draait. Volgens mij haal je dan gewoon je oude score zoals bij 30.XX.
30.XX +- 12300
Maar het zou idd goed kunnen dat je gelijk hebt, toch maar ff re-benchen
Verwijderd
Thank you verie mugJ0YR1D3R schreef op 30 augustus 2002 @ 11:48:
[...]
Eerst je oude Detonators eraf donderen met det destroyer ofzo, dan rebooten, installen en hij doet hetStaat ook al in dit topic, ik had er eerst ook last van, maar werkt nu perfectomento
Toch vreemd (voor mij althans dan) dit heb ik nog nooit hoeven doen eigenlijk (dat destroyen) en ik heb al heel wat drivertjes het afgelopen jaar voorbij zien komen.
Maar goe voor alles aine irste maale, ia tink
Ik heb nog geen id of mij bevindingen waar zijn, maar ik zoek een uitgebreide lijst met alle gegevens van de gf4 ( niet in pdf formaat )Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:16:
[...]
Jij spelbreker!!![]()
Maar het zou idd goed kunnen dat je gelijk hebt, toch maar ff re-benchen
Inderdaad! Dat boeit mij ook echt geen zak, snap niet dat zoveel mensen zich er zo onwijs druk om maken..Dinictus schreef op 30 augustus 2002 @ 10:21:
Mij gaat het alleen om tvout, dat die eens goed werkt onder XP, maar ook met deze drivers geen fullscreen.
Is iemand het al wel gelukt met gf2mx ? (XP, met de drivers, dus geen tvtoolshit)
Dat is ook mijn verklaring hiervoor..silentsnow schreef op 30 augustus 2002 @ 06:42:
[...]
Maar die drivers hebben wel een soort NV30 emulator ofzo, dus zo gek is het nog niet ...
Wat haalde je dan met 30.xx, ps bij jou is de proc de zwaar bottleneck, dus het moet zoiezo kloppen dat het bij jou toch niet zoveel verschil uitmaakt .Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:27:
Carel/Walter zie ge-updated hierboven met Texture Sharpening
Verwijderd
Ik heb ook ffies opnieuw gebenched met Texture Sharpening.... het scheelt idd een slok op een borrel: Nature ging nog steeds beter dan met de 30.82's maar Dragothic ging zwaar verrotVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:27:
score was nu 9778... crap maarja, best kans dat Dragothic de volgende keer wél soepel draait natuurlijk
Maar Carel, het lijkt erop dat we je gelijk moeten geven
Verwijderd
Is waar van die CPU, maar 30.xx heb ik nooit gebruikt, hiervoor had ik de originele Leadtek drivers
PS download van mijn wesite: http://people.zeelandnet.nl/boutermw/
het programma PCuit voor WinXP dat is o zo makkelijk (HomeMade)
[img]http://people.zeelandnet.nl/boutermw/image002.gif/[img]
/\ shit waarom werkt dat plaatje niet?
PS download van mijn wesite: http://people.zeelandnet.nl/boutermw/
het programma PCuit voor WinXP dat is o zo makkelijk (HomeMade)
[img]http://people.zeelandnet.nl/boutermw/image002.gif/[img]
en wat was je score met je driver daarvoorVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:27:
Verwijderd
misschien omdat je voor de laatste img een " / " moet zetten ?[b][message=14966359,noline]william22 schreef op 30 augustus 2002 @ [img]http://people.zeelandnet.nl/boutermw/image002.gif[img]
[edit1] typo
[edit2] je moet de " / " ook wel binnen de haken zetten: [/img]
Ik snap er nog steeds niets van:
Eerst had ik deze configuratie: Msi kt7 turbo raid / t-bird 800/ 20,4 7200 rpm maxtor/ 512 mb pc133/asus v8200 dlx gf3/windows xp pro
Hierbij kreeg ik een score van rond de 4000. Wat ik ook tweakte of niet, ik kwam niet hoger dan 4500 met 3dmark2001se.
Nu vond ik het wel tijd voor een major upgrade en heb nu de volgende configuratie:
Epox 8k3a ddr 333 /2x 256 mb pc2100 kingston/athlon xp 1700+/80 gig wd special edition/gainward gf4 ti4200 golden sample/windows xp pro.
Wat ik ook doe, op 1024x768 en standaard instellingen krijg ik max 4800 punten.
Ik zie hier constant mensen met een systeem die de helft zo snel is en tegen de 8000 marks krijgt...
Nu wordt er gespeculeerd dat deze detonators 25% snelheidswinst opleveren, maar ik zie er echt niet veel van.
Ik snap er niets van ......zucht...
Eerst had ik deze configuratie: Msi kt7 turbo raid / t-bird 800/ 20,4 7200 rpm maxtor/ 512 mb pc133/asus v8200 dlx gf3/windows xp pro
Hierbij kreeg ik een score van rond de 4000. Wat ik ook tweakte of niet, ik kwam niet hoger dan 4500 met 3dmark2001se.
Nu vond ik het wel tijd voor een major upgrade en heb nu de volgende configuratie:
Epox 8k3a ddr 333 /2x 256 mb pc2100 kingston/athlon xp 1700+/80 gig wd special edition/gainward gf4 ti4200 golden sample/windows xp pro.
Ik zie hier constant mensen met een systeem die de helft zo snel is en tegen de 8000 marks krijgt...
Nu wordt er gespeculeerd dat deze detonators 25% snelheidswinst opleveren, maar ik zie er echt niet veel van.
Verwijderd
Aan je systeem ligt t echt niet.
Heb je misschien windows een beetje overloaded met allerlei geheugen-vretende prg?
Kan me niet voorstellen dat je met zo'n systeem niet de 8000 3DMarks haalt.
Heb je misschien windows een beetje overloaded met allerlei geheugen-vretende prg?
Kan me niet voorstellen dat je met zo'n systeem niet de 8000 3DMarks haalt.
Verwijderd
Kijk anders eens hier : Alle 3DMark scores! DEEL 3D-Loc schreef op 30 augustus 2002 @ 12:49:
Zijn al veel meer van dit soort problemen langsgekomen daar.
goodLuck
hmm jij moet zeker het dubbele halen kweet ook niet wat je fout kan doen zelfs op alles standaard moet die hoger komen denk ik
Verwijderd
Hmmm je heb gelijk, athans een beetje minder sneller wordt het wel.AleXtc schreef op 30 augustus 2002 @ 10:26:
Zwaar kl*te drivers....... Mijn GF3 Ti550 kelderde van 9790 punten naar rond de 9100.
Dus die versie zuigt bigtime (40.41) Heel snel terug naar mijn 28.32.![]()
Daarbij heb ik wel voor het eerst (met deze pc dan) de desk.cpl melding.
KT7A-RAIDv1.0 van mien broer :
TB1200@1400 (10x140) met Geforce 2 Ultra de rest default
3DMARK2001SEBuild 330 4877
http://service.madonion.com/compare?2k1=4330189 (30.82)
3DMARK2001SEBuild 330 4830
http://service.madonion.com/compare?2k1=4330401 (40.41)
ps. Was is er mis met de 30.82 dan, dat je zegt terug te gaan naar 28.32 ?
ps. Wel effe linkje graag van die 9790 (in combinatie met je sig) want ik geloof er namelijk geen zak van !
Deze drivers zijn geweldig van 139.. nog wat 
Naar 14855 en daarmee heb ik de snelste GF 4 Ti 4400 in de orb
Naar 14855 en daarmee heb ik de snelste GF 4 Ti 4400 in de orb
Turn it off and on again.
Hmm geen benches gedraaid (nog niet), beetje meer of minder kan me op 't moment niet zoveel boeien.....maar wel leuk dat die CineFX emulatie erin zit..
Wel een geklooi zeg om die drivers er behoorlijk op te krijgen...kan nvidia nou niet eens een behoorlijke deinstall in hun drivers bakken a la creative?
Bugje met mouse pointer is wel irritant zeg, om de zoveel minuten (beetje random lijkt wel) veranderd de pointer in een zeer lowres half doorzichtige zandloper, is wel weer na een minuutje normaal maar toch irri....hoop dus dat er snel een "non beta" uitkomt
In ieder geval netjes van Nvidia om toch weer dikke winst uit drivers te persen, kan 't verschil al merken op m'n desktop alleen al (en ja 't IS iets scherper ook)
Wel een geklooi zeg om die drivers er behoorlijk op te krijgen...kan nvidia nou niet eens een behoorlijke deinstall in hun drivers bakken a la creative?
Bugje met mouse pointer is wel irritant zeg, om de zoveel minuten (beetje random lijkt wel) veranderd de pointer in een zeer lowres half doorzichtige zandloper, is wel weer na een minuutje normaal maar toch irri....hoop dus dat er snel een "non beta" uitkomt
In ieder geval netjes van Nvidia om toch weer dikke winst uit drivers te persen, kan 't verschil al merken op m'n desktop alleen al (en ja 't IS iets scherper ook)
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life
Geen gebench hier... Maar ik heb ze erop. Geen enkel probleem (ff DetonatorDestroyer gedraaid na uninstall) en het loopt als een tiet, inclusief refreshfix. Voor mensen die probs hebben met de refreshfix: Check dat je hem op de goede monitor doet.
Forget your fears...
...and want to know more...
Check met SisoftSandra of zo of je AGP poort wel op 4x loopt... Als dat niet zo is (had ik met een A7V een tijdje) dempt dat je score behoorlijk...D-Loc schreef op 30 augustus 2002 @ 12:49:
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Misschien toch maar effe wachten tottie MS WHQL is.... klinkt alsof er ook nog behoorlijk wat gezeik mee is...
Iemand trouwens ergens een fix voor de mouspointer issues gevonden??
Dacht ik vraag 't maar...wie weet..
Dacht ik vraag 't maar...wie weet..
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life
Ik heb zojuist die nieuwe drivers geinstalleerd. Mijn VGA-kaart is een Matrox G400-M.
UT draait nu wel heel erg soepel op 1024 x 786. Eerder was dat niet.
Betere werk dit.
Betere werk dit.
cd /usr/ports/www/porn make install
Verwijderd
Aangezien dat destroyer apparaat niet bij mij werkte (Windows XP), bennekik is het reg in gedoken.
- Heb eerst driver uninstalled en geboot.
- Vervolgens wou windows geforce installen en heb ik default geforce 3 drivers van windows XP zelf gepakt.
- Daarna in de reg alles van Nvidia verwijderd (waar Geforce 3 Ti 500 achter stond behalve de natuurlijk de net geinstaleerde standaard Geforce 3)
- Geboot en vervolgens 40.41 installed
Nu werkt alles als een tiet, oftewel het tabblad met Geforce 3 Ti 500 doet het nu wel.
Met dank voor alle tips, tricks, tweaks en fixes genoemd in dit topic
- Heb eerst driver uninstalled en geboot.
- Vervolgens wou windows geforce installen en heb ik default geforce 3 drivers van windows XP zelf gepakt.
- Daarna in de reg alles van Nvidia verwijderd (waar Geforce 3 Ti 500 achter stond behalve de natuurlijk de net geinstaleerde standaard Geforce 3)
- Geboot en vervolgens 40.41 installed
Nu werkt alles als een tiet, oftewel het tabblad met Geforce 3 Ti 500 doet het nu wel.
Met dank voor alle tips, tricks, tweaks en fixes genoemd in dit topic
30.82 -> 11876 3dmarks
40.41 -> 13038 3dmarks
9,78%, oftwel 10% gratis performance & een gratis bug (muis pointer is af en toe wat verneukt).
40.41 -> 13038 3dmarks
9,78%, oftwel 10% gratis performance & een gratis bug (muis pointer is af en toe wat verneukt).
der zijn ook al speculaties dat ze zo iets express doen om ervoor te zorgen dat als andere kaarten beter gaan presteren, dat ze hun eigen kaarten ook een power boost kunnen geven.Dragon_Lee schreef op 30 augustus 2002 @ 13:26:
Hmm geen benches gedraaid (nog niet), beetje meer of minder kan me op 't moment niet zoveel boeien.....maar wel leuk dat die CineFX emulatie erin zit..
ik ga hier alleen nie in mee
so fuck, wat zijn je systeem specs, zo hoge score heb ik nog nooit gehoodwwillem schreef op 30 augustus 2002 @ 14:09:
30.82 -> 11876 3dmarks
40.41 -> 13038 3dmarks
TeasingU schreef op 30 augustus 2002 @ 13:55:
Ik heb zojuist die nieuwe drivers geinstalleerd. Mijn VGA-kaart is een Matrox G400-M.
Betere werk dit.

De meeste mensen deugen!
HahahahaTeasingU schreef op 30 augustus 2002 @ 13:55:
Betere werk dit.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Mensen ,het weet vast niet waar het, het over heeft?!
Matrox-----detonator en dan---------------------------crash?
Matrox-----detonator en dan---------------------------crash?
Verwijderd
Deze drivers zijn alleen voor snelheid niet voor functions want die crashen.
Toch bijna 1000 puntjes erbij nier erg.
Toch bijna 1000 puntjes erbij nier erg.
Klinkt als bulshit.... madonion link?wwillem schreef op 30 augustus 2002 @ 14:09:
30.82 -> 11876 3dmarks
40.41 -> 13038 3dmarks
I see dead pixels...
Mijn UT is lichtelijk verneukt nu... Brightness krijg ik niemeer omhoog en die is veel te laag. Iemand hulp?
In het spel is alles vorrect ingesteld en in de Ti4200 tab (die het weer doet door alle zooi te verwijderen, geen reboot nodig gehad
) kun je alleen alles general instellen 
Iemand tips?
In het spel is alles vorrect ingesteld en in de Ti4200 tab (die het weer doet door alle zooi te verwijderen, geen reboot nodig gehad
Iemand tips?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Maar hoe komen die verschillen nou in deze drivers? Dus dat bij de ene persoon bepaalde opties wel te zien zijn en bij de andere niet? O.a:
1. Tablad 'Clock Frequenties is bij de ene persoon wel zichtbaar en bij de andere niet.
2. De 'device adjustments' bij 'tv output' bij bepaalde personen wel zichtbaar zijn en bij andere niet?
3. De optie 'Force detection of a monitor on the secondary connector' bij tablad 'Nview' bij de ene persoon wel zichtbaar is en bij de andere niet?
Bij mij zijn al die opties dus niet aanwezig op mijn bakkie met GeForce4 MX 460 en Windows2000 pro. Kan het zijn dat deze opties alleen beschikbaar op Windows XP?
Overigens werkt de tvout optie bij mij ook niet met deze drivers. Heb via NView ook met oudere drivers de tvout nog nooit aan de praat gekregen. Het enige dat ik te zien krijg op mijn tv is een heldere lichtblauwe kleur. That's it! Meer mensen met dit probleem?
Glukkig werkt de TVtool wel. Het grappige van die TVtool is dat als ik hem start er een waarschuwing wordt gegeven dat Nview aanstaat (clone) en dat het beter is om die uit te zetten. Echter als ik Nview uitzet dan werkt TVtool niet meer, laat ik hem aanstaan, dan werkt TVtool wel
1. Tablad 'Clock Frequenties is bij de ene persoon wel zichtbaar en bij de andere niet.
2. De 'device adjustments' bij 'tv output' bij bepaalde personen wel zichtbaar zijn en bij andere niet?
3. De optie 'Force detection of a monitor on the secondary connector' bij tablad 'Nview' bij de ene persoon wel zichtbaar is en bij de andere niet?
Bij mij zijn al die opties dus niet aanwezig op mijn bakkie met GeForce4 MX 460 en Windows2000 pro. Kan het zijn dat deze opties alleen beschikbaar op Windows XP?
Overigens werkt de tvout optie bij mij ook niet met deze drivers. Heb via NView ook met oudere drivers de tvout nog nooit aan de praat gekregen. Het enige dat ik te zien krijg op mijn tv is een heldere lichtblauwe kleur. That's it! Meer mensen met dit probleem?
Glukkig werkt de TVtool wel. Het grappige van die TVtool is dat als ik hem start er een waarschuwing wordt gegeven dat Nview aanstaat (clone) en dat het beter is om die uit te zetten. Echter als ik Nview uitzet dan werkt TVtool niet meer, laat ik hem aanstaan, dan werkt TVtool wel
Dlocks: Ff de tv-output op PAL-B zetten. Dan doet ie het als het goed is... En Extend Desktop blabla aanzetten bij monitor 2 in Display props.
Force detection ligt aan het type kaart...
En kan nu iemand helpen met m'n brightnessprobleem 2 posts hoger?
aha, ik ben dus niet de enige met dit, brightness probleem in UTSorcerer8472 schreef op 30 augustus 2002 @ 15:20:
Mijn UT is lichtelijk verneukt nu... Brightness krijg ik niemeer omhoog en die is veel te laag. Iemand hulp?
In het spel is alles vorrect ingesteld en in de Ti4200 tab (die het weer doet door alle zooi te verwijderen, geen reboot nodig gehad) kun je alleen alles general instellen
Iemand tips?
ben weer teruggegaan naar 29.42
Ik ben van 8461 naar 9071 gegaan, ruim 600 punten erop vooruit gegaan dus!
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Ik heb vlug de thread overzien (niet alles gelezen), maar ben dit probleem nog niet tegengekomen:
Quake 3 schokt ENORM? Mijn videokaart (gef. 2mx) haalt nu nog maar hoogstens 85 fps. Iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen en hoe ik dat eventueel kan fixen? Niet te spelen zo
Anders moet ik downgraden: moet ik dan eerst de video drivers uninstallen, of kan ik gewoon de setup van een oudere versie runnen?
Quake 3 schokt ENORM? Mijn videokaart (gef. 2mx) haalt nu nog maar hoogstens 85 fps. Iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen en hoe ik dat eventueel kan fixen? Niet te spelen zo
Anders moet ik downgraden: moet ik dan eerst de video drivers uninstallen, of kan ik gewoon de setup van een oudere versie runnen?
Verwijderd
Ik heb ze binnen gehaald bij fileconnect.net, maar ik heb geen optie erin zitten voor overklokken. Hebben jullie dat ook.
Verwijderd
Been there, done that, doens't work for meSorcerer8472 schreef op 30 augustus 2002 @ 15:26:
Dlocks: Ff de tv-output op PAL-B zetten. Dan doet ie het als het goed is... En Extend Desktop blabla aanzetten bij monitor 2 in Display props.
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd (verschillende drivers, WinXP, win2000) maar krijg hem via Nview niet aan de praat (tvtool werkt dus wel).
Het is dus een helder lichtblauwe kleur dat ik op mijn tv te zien krijg. En dat is dus niet de kleur van mijn desktop.
Is dat niet de kleur die je pc ook maakt als je sneeuw in beeld hebt?Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:54:
[...]
Been there, done that, doens't work for me
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd (verschillende drivers, WinXP, win2000) maar krijg hem via Nview niet aan de praat (tvtool werkt dus wel).
Het is dus een helder lichtblauwe kleur dat ik op mijn tv te zien krijg. En dat is dus niet de kleur van mijn desktop.
Kun je als hij het eigenlijk zou moeten doen wel je muispijltje uit beeld slepen?
Ik heb dit dus in Quake3A heel raar, start een spel, dat springt hij opeens naar heel donkerYou-Suk schreef op 30 augustus 2002 @ 15:31:
[...]
aha, ik ben dus niet de enige met dit, brightness probleem in UT
ben weer teruggegaan naar 29.42
Insanus sum
Verwijderd
Sneeuw in beeld hebt? Sneeuw op tv of sneeuw op mijn monitor? Ik kan volgens mij wel mijn muispijltje aan de rechterkant van mijn monitor uit het beeld slepen. D.w.z, ik zie hem niet meer.Sorcerer8472 schreef op 30 augustus 2002 @ 15:56:
[...]
Is dat niet de kleur die je pc ook maakt als je sneeuw in beeld hebt?
Kun je als hij het eigenlijk zou moeten doen wel je muispijltje uit beeld slepen?
Overigens even iets anders, over het overclock tablad waar ik het eerder over had. Ik ben er nu achter hoe dat komt. Ik zag in deze thread al iets staan over coolbit reg key en ik wist niet wat dat was. Nu ben ik er dus achter wat dat is en plaatst even wat info (gevonden via google) hier. (wellicht overbodig en weten de meeste mensen wel hoe en wat het is)
Dus hoe de oc tablad zichtbaar te maken:
1. Go to RUN command on Start menu.
2. Type regedit
3. Click to follow this tree: HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/NVIDIA CORPORATION/GLOBAL
4. Create a new key by right clicking on the global drawer icon and choosing create new key.
5. Call the key NVTweak. (note: het kan zijn dat deze folder al bestaat, dat was bij mij het geval)
6. Enter the directory NVTweak.
7. Right click under default and create a new DWord. Call it coolbits.
8. Modify the DWord and give it a value of 3.
9. Exit regedit (your settings will be saved).
10. Go to NVidia display settings and click on enable box in Hardware Settings.
11. Reboot as it says and then you'll be able to set the sliders to alter core and memory speeds.
lol das knapTeasingU schreef op 30 augustus 2002 @ 13:55:
Betere werk dit.
Niet zo bijzonder hoor.DE_Michiel schreef op 30 augustus 2002 @ 14:18:
so fuck, wat zijn je systeem specs, zo hoge score heb ik nog nooit gehood
* P4 2,2@2,54ghz
* Abit TH7-II Raid (Raid 0 in gebruik uiteraard)
* Leadtek ti4400 275/550 @ 310/660
* Samsung Rambus pc800 @ pc920
* Iiyama Vision master pro 454
We zijn weer lekker wantrouwig vandaagjotheman schreef op 30 augustus 2002 @ 14:47:
Klinkt als bulshit.... madonion link?

Speciaal op verzoek:
Met 30.82: http://service.madonion.com/compare?2k1=4284896
Met 40.41: http://service.madonion.com/compare?2k1=4331470
Nog even een vergelijking tussen de 2 drivers:

Tevreden
Ik in ieder geval wel, want 1600x1200x32@100hz schokt nu nauwelijks meer in battlefield 1942
Verwijderd
En toch vind ik dat je beter je Texture Sharpening kunt aanzetten... er gaan wel (veel) 3dMarkjes af, maar de beeldkwaliteit is zoveel beter.
Als ik in games meer frames maar mindere kwaliteit wil, kan ik net zo goed de resolutie laten zakken...
Als ik in games meer frames maar mindere kwaliteit wil, kan ik net zo goed de resolutie laten zakken...

hahahhahahhahaha. k denk dat ik zo ook ff ga testen met mijn kyro 2Ik heb zojuist die nieuwe drivers geinstalleerd. Mijn VGA-kaart is een Matrox G400-M.
Betere werk dit.

Zeer netjes zelf zit ik op 14855 met mijn sysjewwillem schreef op 30 augustus 2002 @ 16:37:
[...]
Niet zo bijzonder hoor.
* P4 2,2@2,54ghz
* Abit TH7-II Raid (Raid 0 in gebruik uiteraard)
* Leadtek ti4400 275/550 @ 310/660
* Samsung Rambus pc800 @ pc920
* Iiyama Vision master pro 454
[...]
We zijn weer lekker wantrouwig vandaagMaar goed, jij je zin.
Speciaal op verzoek:
Met 30.82: http://service.madonion.com/compare?2k1=4284896
Met 40.41: http://service.madonion.com/compare?2k1=4331470
Nog even een vergelijking tussen de 2 drivers:
[afbeelding]
Tevreden
Ik in ieder geval wel, want 1600x1200x32@100hz schokt nu nauwelijks meer in battlefield 1942
misschien dat iemand dat even kan testen? is er een spel waar je dat goed in kan zien? ik heb liever ook betere quality, maar als het niet ziet boeit het natuurlijk niet...Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 16:47:
En toch vind ik dat je beter je Texture Sharpening kunt aanzetten... er gaan wel (veel) 3dMarkjes af, maar de beeldkwaliteit is zoveel beter.
-edit-
net 2 screenies van ut2003 gemaakt, maar ik zie het verschil niet..
Ik heb even een vraagje over refreshforce. Ik heb het proggie net gedownload en gerunt en een aantal vraagjes.
Eerst 2 screenies:

Zo staat die normaal.. Vaag dat alleen die resolutie er tussen staat

Uit deze zooi beeldschermen kan ik kiezen
welke moet ik nou pakken.. waar die default op stond ?
Pak ik dan gewoon het beeldscherm in het bovenste plaatje en voer ik 800 en 600 in met 120. Dan zou die dus altijd bij 800x600 op 120 hz moeten lopen en niet er onder ? Of begrijp ik het verkeerd ?
Eerst 2 screenies:
Zo staat die normaal.. Vaag dat alleen die resolutie er tussen staat
Uit deze zooi beeldschermen kan ik kiezen
Pak ik dan gewoon het beeldscherm in het bovenste plaatje en voer ik 800 en 600 in met 120. Dan zou die dus altijd bij 800x600 op 120 hz moeten lopen en niet er onder ? Of begrijp ik het verkeerd ?
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
maar ik de "additional propertys" is niet enabled
maar kijk even mee, want het volgende lukt me niet
//
Overigens even iets anders, over het overclock tablad waar ik het eerder over had. Ik ben er nu achter hoe dat komt. Ik zag in deze thread al iets staan over coolbit reg key en ik wist niet wat dat was. Nu ben ik er dus achter wat dat is en plaatst even wat info (gevonden via google) hier. (wellicht overbodig en weten de meeste mensen wel hoe en wat het is)
Dus hoe de oc tablad zichtbaar te maken:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
1. Go to RUN command on Start menu.
2. Type regedit
3. Click to follow this tree: HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/NVIDIA CORPORATION/GLOBAL
4. Create a new key by right clicking on the global drawer icon and choosing create new key.
5. Call the key NVTweak. (note: het kan zijn dat deze folder al bestaat, dat was bij mij het geval)
6. Enter the directory NVTweak.
7. Right click under default and create a new DWord. Call it coolbits.
8. Modify the DWord and give it a value of 3.
9. Exit regedit (your settings will be saved).
10. Go to NVidia display settings and click on enable box in Hardware Settings.
11. Reboot as it says and then you'll be able to set the sliders to alter core and memory speeds.
//
Verwijderd
2.9.4.2 => 3168 3dmark
40.41 => 3084 3dmark
P3-866 Sparkle Geforce2pro
en een fout bij het tabblad van nvidia (rundll)
Goeie
40.41 => 3084 3dmark
P3-866 Sparkle Geforce2pro
en een fout bij het tabblad van nvidia (rundll)
Goeie
Helaas...staat gewoon op agp 4x.Aetje schreef op 30 augustus 2002 @ 13:31:
[...]
Check met SisoftSandra of zo of je AGP poort wel op 4x loopt... Als dat niet zo is (had ik met een A7V een tijdje) dempt dat je score behoorlijk...
Ik heb het met een schone windows installatie geprobeerd en een getweakte windows xp.
Verwijderd
waarom kan ik een pic niet laten zien hier terwijl hij wel op mijn FTP staat?
ftp://boutermw@people.zee.../index_bestanden/test.GIF
HELP
HELP
Tsjah, er is altijd baas boven baas he. En je moet geluk hebben met overklokken (heb ik niet gehad). Bovendien is waterkoeling duur. Maar wel tof dat je zo'n 1,6 zover hebt kunnen opkrikkenSmokey_The_Bandit schreef op 30 augustus 2002 @ 16:55:
Zeer netjes zelf zit ik op 14855 met mijn sysje
Gooi refreshforce weg en download refreshlockErhnam schreef op 30 augustus 2002 @ 16:58:
Ik heb even een vraagje over refreshforce. Ik heb het proggie net gedownload en gerunt en een aantal vraagjes.
Anders doet battlefield 1942 het niet
Linkje: ftp://sunsite.rediris.es/...5/sysutil/refreshlock.zip
Lees de FAQ... [ img ] plaatje link [ /img ] Maar eerst de faq lezen voordat je plaatjes gaat postenVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 17:15:
waarom kan ik een pic niet laten zien hier terwijl hij wel op mijn FTP staat?
HELP
mmm zelfde videokaart maar 1000 punten lager, wat is het probleemVerwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:05:
van 7200 op een geforce 3 ti 200 (core 200, mem 430) naar 7787. Flinke winst
Hello fellow humans
Verwijderd
Dit is een officiële driver van Nvidia.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 17:11:
Is dit nou de Beta driver of de echte versie?
Ik heb net de drivers ge-upgrade van 23.12 naar 40.41 en daarna even de 4 games van 3DMark gedraaid.
23.12: 7118
40.41: 7780
Alleen, als ik op het tabblad van de GF3ti200 klik bij de eigenschappen van de videokaart, dan worden de eigenschappen afgesloten
Weet iemand, waar dat aan ligt?
Voor de systeemspecs kun je op mijn sig klikken.
een flink minder sysje

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik moest ze even overnieuw verwijderen met detonater destroyer en opnieuw installeren dan doet ie het weer goed.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 17:20:
[...]
Alleen, als ik op het tabblad van de GF3ti200 klik bij de eigenschappen van de videokaart, dan worden de eigenschappen afgesloten![]()
Weet iemand, waar dat aan ligt?
Alleen maakt die bij mij 3dmark niet af, hij vliegt terug naar bureablad. Hoe komt da?
Dit topic is gesloten.