Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
strak plan, ga ze zo een mailtje sturenKillerBeeForEver schreef op 01 september 2002 @ 18:05:
Ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar nVidia i.v.m. die brightness problemen in o.a. (naar mijn weten in elk geval) Unreal Tournament en Quake 3, met de vraag of zij deze bug please in de officiele versie willen fixen. Als jullie nou ook dit probleem ondervinden, mail ze dan ook ff, hoe meer mensen mailen, des te meer kans dat zij dit probleem serieus nemen en er iets aan doen. Wie weet spelen we eind deze maand anders UT2003 in het donker! Dat willen we toch niet he?
* You-Suk heeft de mail verstuurd
Bron: nVidia @ http://www.3dchipset.com/news.shtml#newsitem1026190468,5309A lot of the improvements in performance are due to improved efficiency in the driver code that effect vertex and pixel shaders. That is why the jump in Nature. A big jump can be seen in Aquanox, too, another app that uses vertex shaders and pixel shaders. Apps that use pixel and vertex shaders also just happen to be the ones that are popular for benchmarking. Games that do not use vertex and pixel shaders may not see as significant of an improvement as games that do.
Als je dat leest lijkt er eigenlijk vooral inde benchmarks vooruitgang geboekt te worden terwijl er in de meeste games geen ver schil is.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
En ja hoor! Alles weer goed, brightness is helemaal toppie! Het is misschien niet zo leuk, maar ik wil toch aanraden om de games waarvan de brightness niet meer goed staat, opnieuw te installeren.
Enne... nVidia e-mailen kan uiteraard ook nooit kwaad!
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
De extra maps zitten toch gewoon in het mapje 'maps' ?KillerBeeForEver schreef op 01 september 2002 @ 20:02:
Ik had er eigenlijk helemaal geen zin in, omdat ik heel veel extra maps in UT had enzo, maar ik heb zojuist toch maar opnieuw UT geinstalleerd, kijken of het effect had op de brightness. Ik was dus een half uurtje zoet!
En ja hoor! Alles weer goed, brightness is helemaal toppie! Het is misschien niet zo leuk, maar ik wil toch aanraden om de games waarvan de brightness niet meer goed staat, opnieuw te installeren.
Enne... nVidia e-mailen kan uiteraard ook nooit kwaad!
http://www.guru3d.com/for...9f22a9e9cf&threadid=30392Tha_TE schreef op 31 augustus 2002 @ 14:09:
[...]
werkt nog steeds niet![]()
we moeten maar offers aan de goden offeren ............. ofzo
verkort =
Open regedit
HKEY_LOCAL_USER delete NVIDIA Corporation
doe het zelfde bij HKEY_LOCAL_MACHINE
ga naar Add Remove Software
Remove NVIDIA 2000/XP drivers
restart
vindt XP nieuwe hardware ..
install from specific location
don't search I'll find a fricer to install
klik op display adapters , next
en dan have disk
en verder weet je zelf ook wel ......
*spams : fasiojfpoaijr2qß03u4rq0w9j *
*wanders off*
Ik heb het hier uiteraard over later toegevoegde maps (maps = levels), via internet gedownload (duh)Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:06:
[...]
De extra maps zitten toch gewoon in het mapje 'maps' ?
Ik heb gewoon eerst de volgende mapjes gekopieerd naar elders, nl. Maps, Music, Sounds en Textures en deze later er weer overheen gezet, werkt perfect!
Verwijderd
Verwijderd
standaard 175/400 en nu op 200/500
3dmark2001-score: 8899
Zonder overklok was dit 7880 en met de oude 23.12 detonators 7118.
Verwijderd
hoe pakt dit bij jullie uit met subtitels.
Persoonlijk hoef ik toch geen ondertitels (doe ik soms wel voor anderen, maar die hebben nu dus even pech). Zal wel niet lang duren totdat het of weer werkt, of ik weet hoe het moet
Verder:
Athlon XP1600+
512Mb Infineon CAS2 DDR 266
Detonator 40.81: 7300 punten
Detonator 29.42: Quake3: 140 FPS
Detonator 40.81: Quake3: 147 FPS
Detonator 40.81 nadelen:
- Quake3 geeft donker beeld en loopt hakkerig
- Mafia loopt hakkerig en blijft hangen bij afsluiten
- Refresh-fix werkt niet
- Texture-fouten in MOHAA (Kleurverschillen)
- Strepen in Direct3D games (Mafia en Warcraft)
- Instabiele FPS in OpenGL Games (Quake3 en CS)
Conclusie: Alweer een Detonator die ge-optimaliseerd lijkt voor 3DMark 2001. Terug naar 29.42 voor mij
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
Benchmarks neem ik toch wel met een korreltje ( je merkt er geen reet van , als een vreemde je pc zou upgraden en je zou naar het verschil gevraagd worden kun je het nooit navertellen) frames per second , leuk hoor maar is dat niet iets uit de tijd dat er nog kaarten waren die op "de limiet" liepen?
Top kaartjes vanaf minimaal GF3 kunnen alle huidige spellen met alle mogelijkheden weergeven en geen topgamer die het verschil ziet tussen een Gf3ti 200 en een gf4600.
Ik moet wel toegeven dat ook ik me niet kan inhouden om de laatste hardware aan te schaffen maar ik kom steeds vaker tot de conclusie dat ik stom bezig ben.
Het is verstandiger om pas te upgraden als je tegen limiten aanloopt , voor dat moment zul je geen performancewinst boeken ( uitgezonderd CPU & MEM)
Maarrehh waar heb je mafia gesnaaid?
Verkapte warez-requestMaarrehh waar heb je mafia gesnaaid?
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
ben al zo lang op zoek naar een demo maar die gasten doen het net effe anders , alleen de full game en anders nix.....
Ik koop overigens alle software die ik getest en interessant genoeg vindt.
Het is misschien niet helemaal des tweakers maar downloaden zonder te betalen is en blijft jatten.
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de muziek industrie de tering wens want dat zijn gewoon dieven.....(cd kan voor 10 euro in de winkel).
Het lijkt nogal tof en buccaneerig om overal de gekraakte versie van te hebben maar er werken serieuze mensen bij bvb : adaptec , Symantec , en whatever software bedrijven die ook gewoon een salaris van hun baas ontvangen en hun werk mag toch ook wel op waarde geschat worden.
Ik vind dat studenten alle software gratis moeten kunnen gebruiken zolang ze student zijn maar daarna is het gewoon dokken.
Ik ben zelf ooit student geweest en heb gejat wat ik kon ( een student heeft alleen geld voor goudgele rakkers...............).
Iedere andere Nederlander moet gewoon betalen voor wat hij/zij gebruikt.
De Bakker op de hoek geeft ook geen demootjes........
Ik heb ze net getest, ik kan niet meer bij het 'GeForce 4 TI 4400' tabblad bij 'Advanced'

Mafia liep beter leek wel alleen toen ik inderdaad wou afsluiten liep hij vast.
Ik ga zo eens ff 3d mark draaien.
40.41: 10145
Asus A7V333 Bios 1012
AMD XP2200+
Leaktek GF4-Ti4200 64Mb (A250TD)
512Mb PC2700 Corsair
Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120
Even 1 x draaien, en het werkte hier.
Forget your fears...
...and want to know more...
Die heb ik dus ook geprobeerd, maar dat werkte dus mooi niet. En aangezien GTA3 opeens voor het eerst in maanden crashte, heb ik Det40 maar weer meteen weggemikt.Aetje schreef op 02 september 2002 @ 09:45:
Refresh fix werkt gewoon hoorJe moet alleen ff het juiste tooltje vanaf de MEUKtracker grijpen... meuktracker: RefreshForce 1.00
Even 1 x draaien, en het werkte hier.
NVIDIA
Al mijn problemen met mijn GF4 in één klap opgelost!
Eindelijk lekker gamen......
Default blanke hetero
verder ben ik van 9690 punten naar 10270 gegaan, redelijke vooruitgang, maar heb wel problemen met films op tvout, de player blijft zwart
die nare driver verpestte mijn refresh rates!
windows zei gewoon 75 Hz, maar het beeld paste er niet meer fatsoenlijk op zoals
gebeurt als ie op een combinatie resolutie/refreshrate springt die nog niet is ingesteld
na een tijdje begon de monitor raar te doen, ik kon het ook niet verhelpen
het was dus niet ineens 60 Hz of zo, maar eenofandere refresh rate die de monitor niet al te leuk vond, misschien meer dan 75 ofzo
dus maar weer op de ouwe driver overgestapt
niet zo erg bij een geforce2, daar helpen die drivers toch geen hol
maar toch, het is toch wel een beetje balen
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd

Met standaard drivers deed hij 8000 3dmarks
Verwijderd
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn systeempje niet echt "schoon" meer is.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb hem 3 dagen man!Desolation Angel schreef op 02 september 2002 @ 14:48:
Jep , maak dak je als de bliksem die P4 overclockt !
even vermelden:
3dm scores.
voor deze drivers 10882
met deze drivers 12409
http://service.madonion.c...tType=6&projectId=4368698
en performacewinst met nature is bij mij met 100% omhoog gegaan
eerst 52fps en nu 106 fps. deze drivers zijn dus zwaar geoptimaliseerd voor infiniteFX 2 engine van de geforce 4. mijn kaart is overigens ALBATRON GF4ti4200 275/575
Verwijderd
Maar mijn beeldkwaliteit is wel erg achteruit gegaan in opengl games
vooral in cs ziet het beeld er niet meer uit.
Dus ik ben er niet echt tevreden mee omdat cs mijn nr 1 : game is
Verwijderd
Dit heb ik ook. Daarnaast krijg ik ook nog een vage error bij bootup. Heb al vanalles geprobeert. Ook die .dll's verwijderd in me system32 dir.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 14:53:
ik krijg dat tabblad met nvidia instellingen niet te zien, ook niet na een paar keer opnieuw opstarten. Weet iemand of er nog meer opties zijn om dit probleem te verhelpen?
Drivers werken verder goed.
3Dmark 2001se :
29.42 : 12290
40.41 : 12436
Weinig verschil
Verwijderd
Van 9200punten naar 10000 Punten
Asus Gf4 TI4200
2000xp +
Asus a7v333
512mb DDR PC2100
Verwijderd
Ik heb zelf bijvoorbeeld GEEN TV-OUT vergroot balkje en NVIEW staat er ook niet bij, dus kan ook niet een fikje "clone" aanzetten
Iemand al een reden gevonden?
Ik heb een ASUS V7700 Deluxe + Win2k
det. 30.30 9641 Marks
det 40.41 10098 Marks
Dacht dat de rek er nu wel uit was bij de geforce 3 maar nee hoor.....Nvidia ga zo door!!!!
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Hebben meer mensen last van verslechterde beeldkwaliteit? Als dat zo is, dan heb ik liever de oude drivers met beter beeld erbij.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:21:
erg leuk enzo die scores
Maar mijn beeldkwaliteit is wel erg achteruit gegaan in opengl games
vooral in cs ziet het beeld er niet meer uit.
Dus ik ben er niet echt tevreden mee omdat cs mijn nr 1 : game is
Dus maar weer terug naar 30.82.
Verwijderd
(Eerst ff die 40.41 drivers uitpakken naar een eigen directorie)
Open Regedit en delete "NVIDIA Corporation" in:
HKey_Local_Machine/Software en in HKey_Current_User/Software.
Dan in Configuratiescherm/Software NVIDIA Displaydrivers deïnstalleren (evt. ook Omegadrivers) waarna PC re-boot.
'Nieuwe hardware gevonden', niet automatisch installeren, zelf een locatie kiezen, naar directorie met uitgepakte drivers, OK.
ik ga van 10808 3dmark2001se naar
een score 11283.
http://service.madonion.com/compare?2k1=4347463
dit is een winst van 475 puntjes.
niet slecht moet ik zeggen.
maar er is 1 probleem de spellen zelf lopen best aardig maar soms lopen mijn spellen vast of sluit hij een spel van zelf uit.
en ook de filmpjes worden de spellen draaien niet goed krijg er witte balken doorheen te zien.
dus maar weer snel terug naar de laatste nieuwe van nvidia die wel goed zijn.
maar voor mijn 3dmark score was dit even leuk om te draaien.
ik ben erg happy met mijn nieuwe score.
gf4 ti4600 rulezzzzzzz.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Verwijderd
ik wel en weet niet waaraan het ligt
Ik wacht wel totdat we beide kunnen krijgen... en voorlopig blijf ik op de 23.11, ja oude zooi he, maar draait wel probleemloos al een jaar. Dus waarom zou ik nu switchen?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Dat heeft een zeer eenvoudige reden.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 23:01:
Heeft iemand nu slechte textures met de game BattleField1942 (vooral van het zand) met de nieuwe detonator?
ik wel en weet niet waaraan het ligt
In deze drivers staat Texture Sharpening standaard uitgeschakeld! Daarom lijken ze sneller dan eerdere drivers, maar zijn dat absoluut niet. Je ruilt nu gewoon beeldkwaliteit in voor snelheid.
Bij de instellingen kan je onder de 3D Antialiasing Settings de Texture Sharpening weer aanvinken. Als gevolg haal je dan gewoon weer je "oude" lagere 3dmark score. Wat snelheid betreft zijn deze drivers dus absoluut niet spectaculair te noemen.
Dit is overigens al eerder gezegd. (Carel)
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Welke driver versie is dan wel de juiste/stabiele/met goede beeldkwaliteit ?
Verwijderd
Nview TV-out Kleuren zijn perfect beeld is super scherp geen problemen hier.
Thxs Nvidia
Verwijderd
• Handmatig overrulen (zet "hide modes monitor cannot display" uit).
• Zet DDC uit in je monitor OSD.
• Reïnstall drivers (video en monitor, eerst compleet verwijderen).
• Gebruik oudere drivers, waarmee je geen problemen had.
• Toen de bug zich voordeed met Iiyama monitoren zijn er mensen die een pinnetje afbraken, zodat de DDC niet meer uitgelezen werd. Ik zou dit niet doen; als je het doet, doe het dan van en verleng kabel (kijk in de search of op google hoe precies).
• ...
Als iemand wat weet, feel free to add
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:05
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Lees dit, dit is wijsheid en daarom zijn de score's niet goedGallus schreef op 03 september 2002 @ 12:28:
[...]
Dat heeft een zeer eenvoudige reden.
In deze drivers staat Texture Sharpening standaard uitgeschakeld! Daarom lijken ze sneller dan eerdere drivers, maar zijn dat absoluut niet. Je ruilt nu gewoon beeldkwaliteit in voor snelheid.
Bij de instellingen kan je onder de 3D Antialiasing Settings de Texture Sharpening weer aanvinken. Als gevolg haal je dan gewoon weer je "oude" lagere 3dmark score. Wat snelheid betreft zijn deze drivers dus absoluut niet spectaculair te noemen.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
Ik ben het niet helemaal met je eens.Gallus schreef op 03 september 2002 @ 12:28:
Dat heeft een zeer eenvoudige reden.
Het scheelt inderdaad als Texture Sharpening uitstaat.
Ik heb net een test gedraaid (GF3Ti200 @ 200/500) met Texture Sharpening aan
Score: 8495
Dezelfde test gisteren met Texture Sharpening uit: 8899
Ik heb hiervoor altijd met de 23.12 detonators gedraaid, omdat ik problemen kreeg met NView met latere versies.
Die problemen heb ik met deze drivers niet em daar komt nog bij, dat ik met die drivers (ook latere versies) @ 200/500 nog nooit boven de 7400 marks ben uitgekomen!
Per saldo dus een winst van 1100 punten, terwijl de beeldkwaliteit niet noemenswaardig is verminderd.
Wél is het in sommige gevallen een wat donker beeld, maar dat is toch simpel op te lossen?
Kwaliteit inleveren voor een benchmark score.
Zo proberen ze dus ati bij te houden. Ondertussen kunnen we misschien beter een combo benchmark maken, snelheid EN kwaliteit.
Ik wil ook wel 15.000 3dmarks maar dan moete de kwaliteit er wel zijn.
Tis nu dus op een verkapte manier zo dat je textures weggesnoept worden om een betere score te geven...
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Met de 40 drivers word de kwaliteit heus niet bagger ofzo hoor..Dinictus schreef op 03 september 2002 @ 17:17:
Nou ik blijf lekker bij m'n 23.11 als ik dit zo lees. Echt gelul die 40 drivers.
Kwaliteit inleveren voor een benchmark score.
Zo proberen ze dus ati bij te houden. Ondertussen kunnen we misschien beter een combo benchmark maken, snelheid EN kwaliteit.
Ik wil ook wel 15.000 3dmarks maar dan moete de kwaliteit er wel zijn.
Tis nu dus op een verkapte manier zo dat je textures weggesnoept worden om een betere score te geven...

Heb ook een prob. met de subtitles. Ik gebruik microdvd als player. Maar als ik een film afspeel op mijn tv (ingeschakeld als fullscreen device voor films staat bij overlay controls instellingen van de detonators), dan geeft ie alleen beeld en niet de subtitles die geeft ie alleen op mijn monitor. En als ik mijn monitor instel als fullscreen device voor films, dan heb ik geen subtitles op mijn monitor maar wel op mijn tv, alleen is het beeld dan weer niet goedVerwijderd schreef op 01 september 2002 @ 21:34:
drivers werken prima hiero.. heb alleen het probleem bij divxjes met vobsub geinstalled voor subtitels dat de ondertiteling zo groot wordt dat ze buiten beeld verschijnen.
hoe pakt dit bij jullie uit met subtitels.
iemand oplossing??
Zit nu weer op 30.82 en wat denk je....nergens geen last meer van. 'k Wacht dus wel op de
volgende versie...

Bah, zonde van m'n tijd geweest.
39
Met Vobsub lukt het nog wel, maar verder heb ik da probleem ookGurneyhck schreef op 03 september 2002 @ 21:27:
[...]
Heb ook een prob. met de subtitles. Ik gebruik microdvd als player. Maar als ik een film afspeel op mijn tv (ingeschakeld als fullscreen device voor films staat bij overlay controls instellingen van de detonators), dan geeft ie alleen beeld en niet de subtitles die geeft ie alleen op mijn monitor. En als ik mijn monitor instel als fullscreen device voor films, dan heb ik geen subtitles op mijn monitor maar wel op mijn tv, alleen is het beeld dan weer niet goed![]()
iemand oplossing??
Voorheen deed ik altijd cloon zonder full-screen device, dan had ik subtitles en beeld (met o.a. MicroDVD). Als ik dat nu doe, heb ik op mijn TV alleen subtitles (en ipv de film zwart beeld).Gurneyhck schreef op 03 september 2002 @ 21:27:
Heb ook een prob. met de subtitles. Ik gebruik microdvd als player. Maar als ik een film afspeel op mijn tv (ingeschakeld als fullscreen device voor films staat bij overlay controls instellingen van de detonators), dan geeft ie alleen beeld en niet de subtitles die geeft ie alleen op mijn monitor. En als ik mijn monitor instel als fullscreen device voor films, dan heb ik geen subtitles op mijn monitor maar wel op mijn tv, alleen is het beeld dan weer niet goed![]()
iemand oplossing??
Gebruik ik bijvoorbeeld VobSub, dan crashed me PC als ik een aantal films achter elkaar start (misschien omdat explorer en de player (WMP) tegelijk die vobsub-codec, maar zelfs dan...).
Standaard wel dus, dan is de 3d kwalitiet gewoon minder totdat je texture sharpening aanzet, maa dan is ie weer niet meer snel.Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:08:
[...]
Met de 40 drivers word de kwaliteit heus niet bagger ofzo hoor..
BTW:
Runned iedereen 3DMark met AA aan ofzo? Het zou dus helemaal niet uit moeten maken. Dat nieuwe drivers (een nieuwe tak) wat problemen met kwaliteit kunnen hebben is logisch.Click to sharpen textures when running 3D applications with antialiasing enabled. This can help improve image quality.
inmiddels loopt mijn pc 11*163
samsung geheugen pc 2100 op 163 2-2-2
en mijn score is gewoon 12895 met detonator 40.41. heerlijk systeempje heb ik toch
Verwijderd
-3DMark2001SE ging er flink op vooruit (met name de "nature" bench)
-Refreshrate kreeg ik niet goed (werkte voor het eerst niet met RivaTuner, maar ik heb nog meer geprobeerd
-Unreal Tournament werdt donker
Gelijk weer er af gemieterd en draai nu weer de 30.82 drivers
AA hoeft helemaal niet aan te staan voor die TS, dus das ook niet helemaal waar.Jake schreef op 03 september 2002 @ 23:16:
En wie weet er zeker dan dat het vroeger wel aanstond? Hoe wil je nou goed vergelijken tussen 3x.xx en 40.41 TS aan of uit?
BTW:
[...]
Runned iedereen 3DMark met AA aan ofzo? Het zou dus helemaal niet uit moeten maken. Dat nieuwe drivers (een nieuwe tak) wat problemen met kwaliteit kunnen hebben is logisch.
Bij mij staat AA uit in 3dm uiteraard, en toch zie ik zekers kwaliteit verschil.
Met een reg fix kan je het nu instellen in die nieuwe drivers, haal die fix bij Guru3d bijvoorbeeld, daar staat ook hoe het werkt.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 02:05:
Nou ik heb ze ook geprobeerd met me (Leadtek) GeForce4 Ti4400 op winXP. Dit zijn mijn bevindingen...
-3DMark2001SE ging er flink op vooruit (met name de "nature" bench)![]()
-Refreshrate kreeg ik niet goed (werkte voor het eerst niet met RivaTuner, maar ik heb nog meer geprobeerd
-Unreal Tournament werdt donker
Gelijk weer er af gemieterd en draai nu weer de 30.82 drivers
XP 1700+ 768MB RAM
GF3
http://service.madonion.com/compare?2k1=4387595
zal even clocken en nieuwe bench posten
EDIT:
1700+ @ 1900+
220/530
http://service.madonion.com/compare?2k1=4387818
Zie sig voor oude drivers - De 40 Det's zijn dus trager voor mij !
Verwijderd

Zo af en toe als ik een venster over mijn desktop sleep blijven er allemaal rode puntjes achter.
Ik heb me kaart even terug geklokt maar daar schijnt het niet aan te liggen.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
TV-out werkt goed, met uitzondering van clone mode. Ik kan gewoon spannen en tv als 2e monitor zetten, alleen als ik clone wil doen schiettie iedere keer terug naar alleen m'n monitor als ik op apply druk. het vreemde is dat als ik m'n tv primary maak dattie het dan wel doet (alleen dan heb ik natuurlijk shit resolutie en refresh rate).
weet iemand een oplossing? ik heb al meerdere malen de drivers opnieuw geinstald
Probeer eventueel "hide modes that this monitor cannot display" uit te zetten (ja bij je monitor dus), soms gaat het dan beter (daarna kan het weer aan)
Dit probleem had ik ook, RefreshForce was de oplossing. Gewoon ff op google hiernaar zoeken en installeren! Geen gepiel meer, hij leest je monitor .inf file uit en je kunt de settings goed gaan zetten. Geen reboot, gelijk werken bij de eerste de beste resolutieswitchSchaapje_BlaaT schreef op 02 september 2002 @ 14:42:
aargh!
die nare driver verpestte mijn refresh rates!
windows zei gewoon 75 Hz, maar het beeld paste er niet meer fatsoenlijk op zoals
gebeurt als ie op een combinatie resolutie/refreshrate springt die nog niet is ingesteld
na een tijdje begon de monitor raar te doen, ik kon het ook niet verhelpen
het was dus niet ineens 60 Hz of zo, maar eenofandere refresh rate die de monitor niet al te leuk vond, misschien meer dan 75 ofzo
dus maar weer op de ouwe driver overgestapt
niet zo erg bij een geforce2, daar helpen die drivers toch geen hol
maar toch, het is toch wel een beetje balen
https://powershellisfun.com

hier zegt i dat mn videokaart een nv28 is
maar hoe kan ik dit oplossen denken jullie? ik heb mn oude dets goed weggehaald, toen 40.41 erop gezet.....
maar ik kan dus niet meer AA aan of uit zetten...ik mis dat tabblad...zal daarom ook atuner enzo niets doen...? ik vind maar vaag..maar ok
ik mis dus ook mn resoluties in direct3d hij gaat maar tot 13xx X 8xx en dat zuigt want das best lelijk op mn 21" ... en ik wil juist NFS porsche spelen op 1600x1200 32bit...16 bit doet i wel maar dan is de rook groen en de textures gaar/lelijk
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
De ouder drivers zijn toch niet helemaal weg dan. Check al je bestandsversies eens bij je driverinfo zou ik zeggen. Anders ff naar veilige modus, videokaart uninstallen, dan drivers opnieuw installeren. Ik had dat probleem namelijk ook, refreshrates gingen toen ook niet hoger dan 85Hz. Nu weer wel, na die schone installatie.Yonni schreef op 04 september 2002 @ 21:14:
ik heb een probleem met deze drivers, ik had ze eergisteren geinstaleerd en huppa gewoon gaan gamen enzo...nix aan de hand maar wil ik zonet ff gaan rotzooien in mn setrtings enzowerkt dat niet echt.... => eigenschappen @ bureaublad => instellingen => geavanceerd , nu gaat nog goed...tot dat ik bij tabblad "geforce4 ti4400" kom.... hij mist het bestand desk.cpl ofzo...owk..naai...ik kan niet bij mn settings...dan gaat ik maar even een leuke tweak prog downen..ik heb er zat maar zag dat de nieuwe atuner er was...dus even proberen...geeft i een driver probleem en herkent i mn kaart half ofzo...maar nix valt te tweaken... vage shit dus...
[afbeelding]
hier zegt i dat mn videokaart een nv28 isI ROELZ JOOO
(geen foto soep btw!)
maar hoe kan ik dit oplossen denken jullie? ik heb mn oude dets goed weggehaald, toen 40.41 erop gezet.....
maar ik kan dus niet meer AA aan of uit zetten...ik mis dat tabblad...zal daarom ook atuner enzo niets doen...? ik vind maar vaag..maar ok
edit:
ik mis dus ook mn resoluties in direct3d hij gaat maar tot 13xx X 8xx en dat zuigt want das best lelijk op mn 21" ... en ik wil juist NFS porsche spelen op 1600x1200 32bit...16 bit doet i wel maar dan is de rook groen en de textures gaar/lelijk![]()
Verwijderd
Dat werkt niet hoor-={Fred_Perry}=- schreef op 04 september 2002 @ 19:15:
[...]
Dit probleem had ik ook, RefreshForce was de oplossing. Gewoon ff op google hiernaar zoeken en installeren! Geen gepiel meer, hij leest je monitor .inf file uit en je kunt de settings goed gaan zetten. Geen reboot, gelijk werken bij de eerste de beste resolutieswitch
Tsja.. Had een hoop programma's geprobeerd en dit was degene die het wel deed! (Bij mij dan...) Videodrivers uninstallen via add/remove, rebooten, winxp zelf een geforce kaart laten detecteren, drivers updaten naar de 40.x versie (niet met de setup.exe maar via het .inf bestand wat erbij zit...
https://powershellisfun.com
Verwijderd
Als je de readme had gelezen was dit niet gebeurt.Janssen schreef op 29 augustus 2002 @ 15:42:
shit.....ik heb ze zojuist geinstalleerd en nu kan ik niet meer in de display properties van mijn geforce 4 komenik krijg ook een foutmelding met betrekking tot nvqtwk.dll ofzoiets
als ik bij rivatuner naar de *.dll 's kijk dan zie ik iets heel vreemds: alle *.dll 's zijn 40.41.....behalve de nvqtwk.dll........die is nog steeds 30.82? helppppppppp!!!!
wat stond er dan in dat die wel had moeten bewaren? want ik mis m ook , voor de 2e keerVerwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:47:
[...]
Als je de readme had gelezen was dit niet gebeurt.
en nfs porsche nogsteeds in 32 bit GEEN 1600x1200
Verwijderd
tja...
Kijk eens naar het water in nature test met en zonder ST.. wereld van verschil. Zonder ST is het water pixel-erig en zeer lelijk.
Wie boeit het nou die paar extra 3dmarks. Mijn spel ervaring is iig K*t met deze drivers zonder ST aan. Met ST had ik maar 6 fps voordeel.....
"Helaas" staat bij mij weer 30.82 erop door andere grafische problemen, bv donker beeld en texture strepen door mijn beeld heen. Maar ik had nog graag ff Morrowind willen spelen met ST off. OMG dat zal lelijk zijn

Verwijderd
weet er iemand waaraan dit kan liggen?
Ik heb zo een GF 4 mx 460 kaart
Nou veel plezier dan met je 600 3dmarks meer maar ik game tenminste nog lekker, en jij??
Verwijderd
Verwijderd
ik krijg deze fout als ik naar het gf 4 mx 440 tablad wil
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Er is wel een workaround voor, start je computer op en zet je monitor pas aan als
windows gestart is dan draait ie wel 85 hz of hoger, probleem zit hem in het detecteren van
de monitor en als je hem uitlaat totdat ie helemaal klaar is met starten omzeil je dat dus.
Ik heb trouwens een iiyama geloof dat alle iiyama gebruikers met deze drivers hier last van hebben helaas tenzij iemand anders een betere oplossing heeft ??
Wat ie ook doet met deze drivers is mijn taakbald een regel naar beneden schuiven, zwaar irritant
Nou mij maken die 3dmark ook niks uit maar ik vindt het gewoon leuk om te weten. en ik kan nog super gamen. hoor als je dat wil weten[b][message=15035483,noline]Dinictus schreef op 05 september 2002 @
Nou veel plezier dan met je 600 3dmarks meer maar ik game tenminste nog lekker, en jij??
Dit topic is gesloten.