Het Sim City 4 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.724 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd wil het eerst op mijn eigen pc zien voordat ik conclusies ga trekken uit reviews en filmpjes klopt vaak toch weinig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

En hier weer een nieuwe filmpje :D

http://www.depple.de/temp/pcgames_sc4_video.avi

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pcgameplay review over sim city 4 is veel belovend.. ik heb echt zin om deze game te gaan spelen :)

edit: startpost even verbeterd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 12:13:
edit: startpost even verbeterd :)
Netjes _/-\o_

Vraag me af op wat voor systeem ze die filmpjes hebben gedaan :/

Maar het ziet er goed uit :) nog steeds niet leaked? :P

[ Voor 39% gewijzigd door The_FrankO op 31-12-2002 12:45 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Dit is dus hetzelfde filmpje als het filmpje wat aftermath poste.
Beetje nutteloos om 2x 15MB te downen voor een en het zelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door MarElo op 31-12-2002 12:59 . Reden: verkeerde naam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

MarElo schreef op 31 december 2002 @ 12:57:
[...]

Dit is dus hetzelfde filmpje als het filmpje wat aftermath poste.
Beetje nutteloos om 2x 15MB te downen voor een en het zelfde.
lol dat was ik nog een keer ;)

http://www.depple.de/temp/gamestar_sc4_video.avi <-- dat was het vorige filmpje wat ik poste (werkt inmiddels al niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

aftermath schreef op 31 December 2002 @ 13:02:
[...]

lol dat was ik nog een keer ;)

http://www.depple.de/temp/gamestar_sc4_video.avi <-- dat was het vorige filmpje wat ik poste (werkt inmiddels al niet meer)
Ik heb nu beide filmpjes gezien.
Wel verwarrend,straks werkt deze ook niet meer en komt er weer een andere
link met het zelfde filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuw interview uitgekomen, chek hier:

http://www.computerandvid...ws_story.php(que)id=85002
In previous games the little Sims would just sort of wander around randomly. This time you have Sims that actually goes out of the house, walks down the street to a bus stop, takes a bus to the train station, gets on a train to the next city, gets off at that next city, goes to work, then comes back home again afterwards. If it's a more wealthy Sim then he'll probably prefer to drive than take a bus, less wealthy Sims will be more likely to use a train then a bus or the subway. Wealthy Sims want more and demand more services. As far as the depth goes one of the things we were really striving to achieve was to get people wanting to play different kinds of cities. We wanted people to be able to build a famring community and keep it as a farming community, just with the added bonus of being able to link it to other towns - a resort town or a university town or a commercial town. If you want, you can build Anchorage. We really tried to make it so that everyone could build their type of town, whatever it was
You've done away with the whole historical aspect of town progression. Why was that?

Decker: Well in previous games you would start off around 1890 and grow towards the year 200-whatever. Now you start in the year '0', which is basically today. You start with all the technological advances in the game but you don;t have access to a lot of them until you earn it. For example, you'd need a highly educated workforce to build a nuclear power plant. Or you'd have to have highly socially concious people to be able tobuild a solar power plant. So you have all these paths, like a technology tree in an RTS game. If you want 'X', you'll have to do 'A', 'B' and 'C' to get to it. They're not mutally exclusive though. Going along one route won't stop you from being able to explore others.

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

ok.. ik geloof dat je m bij bartsmit alvast kan bestellen, maar ja, 'k vind t stom dat er nog geen demo uit is!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Erikie schreef op 02 januari 2003 @ 07:18:
ok.. ik geloof dat je m bij bartsmit alvast kan bestellen, maar ja, 'k vind t stom dat er nog geen demo uit is!
ik zou er ook maar niet op rekenen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sim city 4 zal vast niet met een kyroII draaien :/
wat een *** kaart is die kyro, elk spel gaat 10x zo langzaam als met een geforce2 mx (en in theorie is de kyro zelfs iets sneller als de geforce mx)
en de meeste spellen spelen met fouten of helemaal niet :/
Dus ik denk dat de kans klein is dat sim city 4 wel werkt, en als ie werkt heel lanzaam :P

maja altijd blijven hopen

btw, komt er ook een demo, want ik wil niet hebben dat ik het spel koop, en dat ie dan niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 13:59:

btw, komt er ook een demo, want ik wil niet hebben dat ik het spel koop, en dat ie dan niet werkt ;)
Vast niet het hele topic doorgelezen 8)7
Zelfs de posting voor jou spreekt voor zich,dus waarom alsnog weer vragen of er een demo komt :?

[ Voor 2% gewijzigd door MarElo op 02-01-2003 14:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nou, je kon ook gewoon zeggen dat er geen demo komt hoor, en ik had die post niet gelezen, dus je hoeft je nergens druk om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een Kyro II wel kan vergeten ja. Hij heeft geen Hardware T&L, en SC4 heeft juist ontzettend veel belichting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaaaaaaah nog een spel dat niet zal werken :/
volgens mij word het wel is tijd voor een nieuwe videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik uit dit filmpje leer is dat het FPS etend is :)
maar ik ga het nog altijd graag spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 18:40:
aaaaaaaaah nog een spel dat niet zal werken :/
volgens mij word het wel is tijd voor een nieuwe videokaart :)
Op zich valt de prijs van een GeForce Ti 4200/4400 nog wel mee, misschien is dat een optie. Of neem Radeon 8500 met 128mb, die is nog goedkoper maar redelijk gelijk aan een GF4 Ti 4200... het is dan alleen afwachten of Maxis gedacht heeft aan de Radeon support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga denk ik voor de geforce Ti 4200, weet ik cker dat ie werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat processorkracht een stuk belangrijker is met dit spel. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 21:30:
Ik weet zeker dat processorkracht een stuk belangrijker is met dit spel. :Z
Inderdaad, de berekeningen zullen erg hoog zijn als ik dat zo lees...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zeker. Er zit een berg AI in, iedereen moet van z'n huis naar z'n werk reizen... maar als je op het grafische vlak het niet red, dan kan je de rest ook wel vergeten (hier hetzelfde probleem: GeForce 2 MX 32mb met een Athlon XP 1900+)

Arisjuh: Je kan ook wachten totdat hij gereleased is, en dan kijken of er mensen zijn die klagen over problemen met een bepaalde videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan ook, maar ik wil zo snel mogelijk een nieuwe videokaart, aangezien ik me al 1.5 jaar dood erger aan die kyro.
en ik denk dat geforce wel het meeste gesupport word, want radeon heeft met somige spellen nog wat problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 22:51:(hier hetzelfde probleem: GeForce 2 MX 32mb met een Athlon XP 1900+)
Ik denk dat het daar gewoon goed op gaat werken. Het spel gebruikt immers niet of nauwelijks 3d graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat dat nog tegen gaat vallen, de gebouwen hebben juist veel polygonen (daarom hebben ze ook maar 1 kant gemoddeld, dus je kan niet draaien :() en dan al die auto's er nog bij... brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 01:45:
Ik ben bang dat dat nog tegen gaat vallen, de gebouwen hebben juist veel polygonen (daarom hebben ze ook maar 1 kant gemoddeld, dus je kan niet draaien :() en dan al die auto's er nog bij... brrr
:? ik dacht op screens te hebben gezien dat je wel kan draaien, en voorzover ik gelezen heb zijn alle gebouwen in 3d.

Of begrijp ik jou verkeerd :P

//edit: n00bquestion: en als men het over polygonen heeft dan kan het toch alleen maar 3d zijn :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Als ik het goed heb gezien in de filmpjes kan je switchen tussen high graphic mode naar low graphic mode (zoiets, ik weet het niet zeker maar volgens mij kon dat. Het zag er natuurlijk wel stukken minder uit :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 03:14:
[...]

:? ik dacht op screens te hebben gezien dat je wel kan draaien, en voorzover ik gelezen heb zijn alle gebouwen in 3d.

Of begrijp ik jou verkeerd :P

//edit: n00bquestion: en als men het over polygonen heeft dan kan het toch alleen maar 3d zijn :?
Neuh, bijvoorbeeld directx8 heeft geen aparte 2d api meer (geen directdraw meer, kunt het nog wel gebruiken maar dat is dan dus directx7) maar je kunt nog wel 2d doen via3d. Gebruik je dus ook polygonen (2 driehoeken = 1 vierkant = 1 tile bijv.).

En ik dacht dan in simcity 4 de texture's geoptimised waren voor die bepaalde hoek en de gebouwen dus alleen zo super mooi zijn vanuit die hoek en dat ze daarom het draaien gewoon disabled hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar een amd athlon 1000mhz met een geforce ti 4200 zal ook wel lukke toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 11:13:
maar een amd athlon 1000mhz met een geforce ti 4200 zal ook wel lukke toch?
Men kijken naar de beginpost van dit topic:
Systeemeisen:
Minimum
CPU: PIII 500 or equivalent
RAM: 128MB
Video: 16MB supported Direct3D capable video card with DirectX 7.0 compatible driver
Disk Space: 1GB
CD-ROM: 8X or faster

Recommended
CPU: P4 1GHz or equivalent
RAM: 256MB
Video: 32MB supported Direct3D capable video card with DirectX 7.0 compatible driver
Disk Space: 1GB
CD-ROM: 8X or faster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, nu weet ik cker dak hem ga kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Het is me opgevallen dat elke pagina iemand wel zit te zeuren of het aantal polygons :/

Zoals je kunt lezen in dit topic (wat ik begrijp dat je dat niet helemaal doorleest) dat het gewoon 2d is.

Volgens mij kan je wel draaien in sim city 4 op de manier zoals bij sim city 3000 ook was, dus alleen 90o

Maar komt hij niet eerst in america uit? Of overal tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij eerst in amerika, 14 januari in amerika en 17 januari in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

The_FrankO schreef op 03 January 2003 @ 11:51:
Het is me opgevallen dat elke pagina iemand wel zit te zeuren of het aantal polygons :/

Zoals je kunt lezen in dit topic (wat ik begrijp dat je dat niet helemaal doorleest) dat het gewoon 2d is.

Volgens mij kan je wel draaien in sim city 4 op de manier zoals bij sim city 3000 ook was, dus alleen 90o

Maar komt hij niet eerst in america uit? Of overal tegelijk?
Fout, het is wel 3d :)
http://simcity.ea.com/dev/3d.html
SimCity 4 implements a trimetric orthographic view completely via 3D operations. There are no sprites in SimCity 4; anything that looks like a sprite (e.g. dispatch icons) is actually a 3D polygon that is made to look like a sprite. The user interface (e.g. dialog boxes) as well is entirely drawn via 3D polygons, regardless of the fact that it might not look like it. Most top notch 3D games today in fact work this way. SimCity 4 uses polygonal models, polygonal sprites, oriented polygonal models, textured decals, multi-texturing, global and local lighting, mesh deformation, shadow mapping, various forms of multi-stage alpha blending, and a number of other modern 3D rendering techniques.

So if SimCity 4 draws entirely with 3D, why doesn't it let you view the city from any viewpoint? The answer is quality. Look at this picture (below) of SimCity 4 (or some pictures of SimCity 3000 for that matter) and you'll often see a richness and volume of detail that you won't find in any first-person 3D game.

[ Voor 50% gewijzigd door Koetjeboe op 03-01-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, en dan van die grote gebouwen bouwen...
lijkt me toch handig als je t beeld kan draaien soms
maar ik neem aan dat ze wel wat anders hebben bedacht zodat je niet zo irritant zit te klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is vast wel weer een knop waarmee je even alle gebouwen weg kan halen. :)

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Nog een nieuwe review :)

Afbeeldingslocatie: http://crosscut.whaddu.com/page1.jpg Afbeeldingslocatie: http://crosscut.whaddu.com/page2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crosscut.whaddu.com/page3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt goed allemaal, maar ze hebben het eigenlijk alleen maar over de details in het spel, niet echt over hoe het spel speelt enzo... en ook het negatieve punt komt 1 of 2 keer voor, lijkt me weer zo'n typisch geval van "Jij schrijft een goed een review, dan willen wij wel adverteren"

Maargoed, dat maakt niet uit :)

Wel jammer dat ze er niet bij hebben gezet op welk system zij het getest hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm mischien toch maar mijn videokaart nu al upgraden (als het spel inderdaad over een week of 2 in de winkel ligt) wilde eigenlijk wachten tot unreal 2 maar misschien moet ik eerder afscheid nemen van mijn radeon 7200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

De zweedse pc games heeft het spel ook gereviewed:
If you liked SimCity 3000 then stop reading right now. You're going to love SimCity 4 despite what everyone else says, so go and buy it right away, and would you by any chance see a cheap 3D-card, take that as well, you're going to need it.

SimCity 4 is another milestone in the series. The additions are many, and you get exactly what you would expect from a game: a game that is interesting and beautiful and where sometimes you are sucked into it just to wake up several hours later wondering what happened.

And the final verdict:

+ Beautiful graphics
+ Realistic feel
+ Absorbing
+ Easy to learn
- High system requirements
- No direct goals

PCG Sweden also recommends a 1.2GHz computer with 512Mb of RAM and a 64Mb graphics card. Note that the game was tested on 1.4GHz, GeForce 3Ti 200 with resolution set to 1024×768 and the reviewer said it ran ok on that computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online

PCG Sweden also recommends a 1.2GHz computer with 512Mb of RAM and a 64Mb graphics card. Note that the game was tested on 1.4GHz, GeForce 3Ti 200 with resolution set to 1024×768 and the reviewer said it ran ok on that computer.
Nou dat vind ik nog wel meevallen :) Ik versta onder high system requirements meer een p4 2.0 512mb en geforce 4 ti4600.

Ik kan haast niet meer wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 03 January 2003 @ 23:09:
[...]

Nou dat vind ik nog wel meevallen :) Ik versta onder high system requirements meer een p4 2.0 512mb en geforce 4 ti4600.

Ik kan haast niet meer wachten :D
Ik ook niet :P ik wou sim city 3000 maar weer eens spelen, maar ik ben de cd kwijt :(

Vind het overigens wel vaag, 2 week terug ofzo gold gegaan, diverse gamebladen hebben hem waarschijnlijk al en nog steeds geen warezrelease nu moet ik zeker echt wachten totdat ie in de winkel ligt :+

Wat ik wel goed vind is dat ie bijna over de hele wereld tegelijk wordt released dat zal ook schelen kwa copy's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 23:15:
Vind het overigens wel vaag, 2 week terug ofzo gold gegaan, diverse gamebladen hebben hem waarschijnlijk al en nog steeds geen warezrelease nu moet ik zeker echt wachten totdat ie in de winkel ligt :+
Ik denk dat dit komt doordat er maar een bepaald publiek dit soort spellen speelt. In iedergeval een kleiner publiek dan bijvoorbeeld GTA3.
Wat ik wel goed vind is dat ie bijna over de hele wereld tegelijk wordt released dat zal ook schelen kwa copy's :)
Dat is idd beter :) Ik ben alleen bang voor de prijs. Toen sim city 3000 net nieuw was kostte hij wel 130 gulden :/ Als dat ook zo is bij sim city 4 moet er wel een erg goede rede bijkomen dat ik die zal gaan kopen.

Aangezien ik altijd meteen een no-cd crack download ookal heb ik hem legaal. Dit omdat ik gek word van cds wisselen en vaak ook nog door beveiligingen traag of met een hoop cdromspeller geluid opstart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynabyte.nl

Alleen bij voorinschrijving voor €42,95 (95 gld ofzo daarna 110) release daar op 16 jan. die heb ik al besteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
+ Beautiful graphics
+ Realistic feel
+ Absorbing
+ Easy to learn
- No direct goals
Ik heb een Ti4400 en P4 2000 mhz dus dat maakt mij nix uit.

Geen doelen, hadden de voorgaande delen ook niet echt en heb er nooit aan gestoord dus dan zie ik niet echt iets wat mij moet tegen houdden weer een spel te kopen sinds Grim Fandango :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gisteren al besteld bij de FRS voor €39 :) jaja mooi prijsje he :D.
15 jan heb ik hem ken niet wachten w00t w00t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 10:44:
Heb hem gisteren al besteld bij de FRS voor €39 :) jaja mooi prijsje he :D.
15 jan heb ik hem ken niet wachten w00t w00t.
holy sh*t! das goedkoop! bij de plaatselijke vesting of via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

8 Nieuwe screenshots (van het blad pcgames.de )

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/villentatort.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/feuerwehr2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/altundneu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/spa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/schandfleck.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/californiaplaza.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/guv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgames.de/screenshots/original/verkehrlayer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 04 januari 2003 @ 10:53:
[...]

holy sh*t! das goedkoop! bij de plaatselijke vesting of via internet?
hehe bij FRS in alkmaar bij me vrouwtje die werkt daar namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat het word en jij bent niet de enige crazybytes (-; ik krijg standaard korting bij mijn lokale frs.

denk dat ik er al teveel xbox, ps2, dvd's en pc games heb gehaald ze kennen me er al (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat SC4 een grote hit word ;), spel ziet er echt gelikt uit en het mooie is je heb nu regionplay dus er komt volgens mij zowat geen eind aan, dus nog ff wachten en dan 15jan lekker gamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 15:19:
Denk dat SC4 een grote hit word ;), spel ziet er echt gelikt uit en het mooie is je heb nu regionplay dus er komt volgens mij zowat geen eind aan, dus nog ff wachten en dan 15jan lekker gamen :).
ondertussen nog effe van sc3k genieten, want als je sc4 eenmaal hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Wat houdt dat regionplay dan precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

DJH schreef op 04 januari 2003 @ 16:50:
Wat houdt dat regionplay dan precies in?
http://simcity.ea.com/dev/region.html
;) Officieele site staat best veel info op hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een weekje en dan is het zover ! :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeez man, niet te geloven dat die warezrelease zo lang op zich laat wachten... Vanaf maandag heb ik het weer neuking druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 02:04:
Sjeez man, niet te geloven dat die warezrelease zo lang op zich laat wachten... Vanaf maandag heb ik het weer neuking druk.
Neuk warez. Hiervoor wacht ik heus wel op het orgineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 02:04:
WAREZ versie gaat heen man deze MOET je kopen het spel is het 1000000% waard om het tekopen en MAXIS verdient het ook , dus geen warez lekker jammer voor je dat hij nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, het zal het best waard zijn, maar ik vind 35+ euro gewoon f*ckin veel. Als ik dat voor elk spel wat ik graag wil spelen moet neerleggen, pfff.. dan kan ik het als student qua gamen gewoon Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 11:29:
Mja, het zal het best waard zijn, maar ik vind 35+ euro gewoon f*ckin veel. Als ik dat voor elk spel wat ik graag wil spelen moet neerleggen, pfff.. dan kan ik het als student qua gamen gewoon [afbeelding]
Meeste spellen zijn 50 Euro.. en dan heb ik het nog niet eens over consolegames gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb in 2002 volgens mij bijna 20 games legaal gekocht. Ze kunnen nu echt ff de pot op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 11:17:
[...]

WAREZ versie gaat heen man deze MOET je kopen het spel is het 1000000% waard om het tekopen en MAXIS verdient het ook , dus geen warez lekker jammer voor je dat hij nog niet uit is.
ik haal meestal eerst de warez versie om te kijken of hij het geld wel waard is. als het spel heel goed bevalt, koop ik hem uiteraard. nou heb ik daar bij simcity games er het volste vertrouwen in, maar ik kan helaas niet zomaar 45 euro uitgeven. dus niet meteen mensen met weinig $$$ afkraken alleen maar omdat ze eerst even willen kijken, en dan beslissen. overigens geldt dit voor mij, voor andere mensen die warez neerhalen misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop idd ook meestal de game achteraf als ik hem erg goed vind. Ook alleen vanuit het perspectief dat ik weinig geld heb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het spel snel in de winkel ligt. Heb wel weer zin een potje simcity. Dit is wel ff wat mooier als de versie die ik had ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 13:21:
Ik hoop dat het spel snel in de winkel ligt. Heb wel weer zin een potje simcity. Dit is wel ff wat mooier als de versie die ik had ;).
Het spel ligt de 14e (januari) in de winkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 18-09 10:28
* Jaguar645 word gek :P

zag een release.. warez ja :X ff kijken of sim city me nog kon trekken maar tis een beta :(

mischien toch het beste te wachten tot de 14e dan gaat iig een sim freak hem halen dan leen ik em wel ff van em :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hem idd ook op nforce staan. Maar het is een Beta... op zich wel goed want ik heb tentames deze week

/me wilt een rode kleur om dit te zeggen: GEEN VRAGEN VAN WAAR JE HEM KAN DOWNEN!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 05 januari 2003 @ 12:26:
[...]

ik haal meestal eerst de warez versie om te kijken of hij het geld wel waard is. als het spel heel goed bevalt, koop ik hem uiteraard. nou heb ik daar bij simcity games er het volste vertrouwen in, maar ik kan helaas niet zomaar 45 euro uitgeven. dus niet meteen mensen met weinig $$$ afkraken alleen maar omdat ze eerst even willen kijken, en dan beslissen. overigens geldt dit voor mij, voor andere mensen die warez neerhalen misschien niet.
Ik zelf probeer ook de warez versie vaak uit om tekijken of het wat is en 9 van de 10x koop ik het spel zolang het maar een multiplayer support heeft :P, maar met simcity hoef ik de warez versie niet eens neem meteen het orgineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de multiplayer in SC4? De reviews waren er wat vaag over

Er zit wel multiplayer in (ieder een region bouwen), maar werkte het nou wel of niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:46:
Hoe zit het eigenlijk met de multiplayer in SC4? De reviews waren er wat vaag over

Er zit wel multiplayer in (ieder een region bouwen), maar werkte het nou wel of niet goed?
Ik denk van wel hoor.. alleen heb ik dus nog nooit een Maxis spel in Multi gespeeld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 08:29:
maar met simcity hoef ik de warez versie niet eens neem meteen het orgineel ;)
ik dank dat ik het met sc4 ook ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Cool spel, vooral regionplay beloofd veel leuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

idd... cant w8 voor het eindelijk verschijnt... zoo lang geleden alweer dat ik een sim alike game gespeelt heb :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ik hoop dat hij 14 januari dan ook bij mij ligt, alleen rottig dat ik daarna missshien nog een keer terug moet naar de winkel om een nieuwe videokaart te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets meer dan een weekie :)

Hij zal hier BTW wel de 17e in de winkels liggen, heb gemerkt dat US dates altijd op een dinsdag zijn en EU altijd op een vrijdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland ligt alles altijd donderdag in de winkels, dan komen die autootjes met nieuwe zooi bij de winkels. Releasedates staan vaak op vrijdag, maar alle titels die ik me kan herinneren had ik op een donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
aftermath schreef op 04 January 2003 @ 11:32:
8 Nieuwe screenshots (van het blad pcgames.de )

[afbeelding]
Zit net ook deze screenshots te bekijken, maar ik vind dat het water er raar uitziet.
In SC3 leek het in elk geval meer op water. Meer die dit vinden?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
-Marshal- schreef op 06 January 2003 @ 19:24:

Zit net ook deze screenshots te bekijken, maar ik vind dat het water er raar uitziet.
In SC3 leek het in elk geval meer op water. Meer die dit vinden?
Van dit plaatje is het idd erg lelijk.

Ik heb op andere plaatjes mooier gezien ergens terug in dit topic :)

En trouwens die warez versie is nuked.

Ik ga denk eerst de warez versie downloade en als ik hem echt leuk vind (wat ik zeker weet van wel) ga ik hem kopen. Dit zeg ik wel eens vaker maar deze keer ga ik hem echt kopen :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
The_FrankO schreef op 06 January 2003 @ 19:42:
[...]

Ook op andere plaatje vind ik het er raar blijven uitzien. Iets te lichtblauwachting.

Voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.powercow.org/upload/water.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.powercow.org/upload/water3.jpg

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 06 januari 2003 @ 19:42:
[...]

En trouwens die warez versie is nuked.

Ik ga denk eerst de warez versie downloade en als ik hem echt leuk vind (wat ik zeker weet van wel) ga ik hem kopen. Dit zeg ik wel eens vaker maar deze keer ga ik hem echt kopen :) O+
Wat bedoel je precies met 'nuked' ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuked = er is iets niet goed mee. Of hij werkt niet, of het is een Beta, zoals in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh. dit spel is echt een must om te hebben... ik heb versie 3 al helemaal grijs gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
-Marshal- schreef op 06 January 2003 @ 19:48:
[...]

Ook op andere plaatje vind ik het er raar blijven uitzien. Iets te lichtblauwachting.

Voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]
het had idd veel donkerder gemoeten. maar voor de rest zijn die screenies :9~
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 22:15:
Oooh. dit spel is echt een must om te hebben... ik heb versie 3 al helemaal grijs gespeeld!
ik 2k en 3k! to the bone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Het zweedse blad pcgameplay heeft het spel ook gereviewed en is zeer positief, alleen om de systeem eisen om het spel normaal te spelen maakt het eindcijfer wat minder.
Another Swedish magazine called PC Gameplay has gotten their hands on SimCity 4 and done a huge 6-page long review of the game giving it a final score of 8 out of 10 possible. Overall it's a very positive review, here's a translated excerpt:

The level of detail is incredibly high and you'll have to sit for a long while before you discover everything. Especially the citizens are entertaining to watch during their escapades. The hours just fly by while you're playing, eagerly trying to come up with the best city planning.

The reviewer Oskar Wolontis recommends a very powerful computer to run the game and this is also one of the major downsides. On maximum detail all of the test computers failed to even get "playable" on the chart presented in the magazine. Note that the best package they tested SimCity 4 on was a P4 1.4Ghz with 256Mb of RAM and a GeForce 3.

If they can make a well functioning game engine next time the highest score isn't far away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is op max. detail. Met maar 256mb RAM en met een 1.4 GHz proc (videokaart is redelijk), dus misschien valt het voor ons nog mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
aftermath schreef op 07 januari 2003 @ 13:41:
Het zweedse blad pcgameplay heeft het spel ook gereviewed en is zeer positief, alleen om de systeem eisen om het spel normaal te spelen maakt het eindcijfer wat minder.

[...]
dus liep alles @ max nou wel goed of net niet goed op die 'P4 1.4Ghz with 256Mb of RAM and a GeForce 3'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On maximum detail all of the test computers failed to even get "playable" on the chart presented in the magazine.
Geen enkele, dus die ook niet... maar bij die was het nog te doen ofzo. Ik gok dat het vooral de 256mb was die het zo verziekte, er zoveel gegevens die ergens gelaten moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isdie quote dan ook voor toepassing op een P4@3Ghz + 512MB RAM + R9700Pro :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 14:05:
ik denk het wel }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 14:05:
Aandacht te kort? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees eerst eens de reply van Aftermath... daar staat in dat ze het op een paar machines getest hebben, als het volgens hun alleen op hun 1.4GHz goed loopt dan mag je toch aannemen dat ze geen P4 3Ghz getest hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm vraag me af of ik hem wel op max ken draaien AMD Athlon xp 1700@1900 1GB DDR266 GF4Ti4200 128mb DDR ?? het zal denk wel niet lukken :P, maar wat maakt het uit zolang het spel maar goed speelbaar is op een standje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
likkepot schreef op 29 August 2002 @ 20:37:
wat was er nou gaaf aan die nieuwstikker ?
Dat was juist een cool onderdeel, vooral als je wachtte tot je stad weer geld had kon je dat ff lekker lezen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op 07 January 2003 @ 14:23:
[...]

Aandacht te kort? :O
Humeur te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reviews gelezen waar ze het spel heel goed en soepel konden spelen op een P3 850Mhz met 256mb sdram en een Geforce 4Ti4200 fulldetail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Hopelijk is het een stukje interessanter als de voorgaande versies...
Bijvoorbeeld, als je een kerncentrale hebt, kun je die mooi van je stadje afbouwen, maar als je er geen weg naar toe leidde, dan werkte het gewoon...

Het zou leuker zijn, als het pas ging werken, nadat er ook een route naar toe lag..

En net als in sc3K, die metro etc had ook niet echt veel nut...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 15:35:
Ik heb reviews gelezen waar ze het spel heel goed en soepel konden spelen op een P3 850Mhz met 256mb sdram en een Geforce 4Ti4200 fulldetail..
maar die vidkaart is toch wel wat bovengemiddeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Nog maar wat screenshots (geen nieuwe)

Afbeeldingslocatie: http://www.sc4ever.com/images/screen_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sc4ever.com/images/screen_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sc4ever.com/images/screen_05.jpg

Nog maar een paar dagen te gaan :) (edit: nou... nog max een week ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door aftermath op 07-01-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/ruk2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aftermath schreef op 07 januari 2003 @ 16:34:
Nog maar wat screenshots (geen nieuwe)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog maar een paar dagen te gaan :) (edit: nou... nog max een week ;) )
sweet gaaf die huisjes op een steiger in afbeelding 2 had ik nog niet gezien ziet er wel cool uit :), nog 1 weekje dan is het zover ken echt niet wachten als ze nu nog ff een demotje releasen waar je een weekje mee bezig ken houden dat vliegt de tijd voorbij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, er komt geen demo... je kan altijd de Beta spelen :P
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.