DEMO
DEMO
DEMO
ik wil een demo
.... die screens zijn
DEMO
DEMO
Verwijderd
Verwijderd
laat me raden.... quicktime format?Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 18:42:
Nieuw filmpje:
http://simcity.ea.com/images/videos/sc4_create_hi.zip (3,2 MB)
Best mooi, over de landschap editor..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 05:16 ]
Verwijderd
AHA ik zie het had dat over het hoofd gezien maar dat is wel onwijs gaaf land bij kopenZoefff schreef op 14 November 2002 @ 17:44:
[...]
Ja dus, je kan als je 1ne land vol is, gewoon verder gaan met een stukkie ernaast, region-play:
[...]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 19:34 ]
Verwijderd
Volgens mij heeft Maxis nog nooit aan demo's gedaan.Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 11:48:
Demo komt misschien nog voordat de game wordt gereleased, tis niet zeker
Verwijderd
Het is wel 2DIn_Search_of_Sunrise schreef op 02 December 2002 @ 15:55:
ziet er weer leuk uit.
in de V.S. is de release trouwens op 14 januari 2003. europese release heb ik nog niet gezien. bij amazon is die te koop voor $ 47,99.
enneh,simcity 4 heeft wel degelijk een 3D engine. Dit staat op de officiële site van simcity,onder news. http://simcity.ea.com/
3000 was al 3D trouwens. ik weet dan ook niet hoe sommigen erbij komen dat simcity 2D is.
Verwijderd
Lees AUB dit ( http://simcity.ea.com/dev/3d.html ) artikel en zeg dan nog eens dat het 3D is.In_Search_of_Sunrise schreef op 02 december 2002 @ 15:55:
ziet er weer leuk uit.
in de V.S. is de release trouwens op 14 januari 2003. europese release heb ik nog niet gezien. bij amazon is die te koop voor $ 47,99.
enneh,simcity 4 heeft wel degelijk een 3D engine. Dit staat op de officiële site van simcity,onder news. http://simcity.ea.com/
3000 was al 3D trouwens. ik weet dan ook niet hoe sommigen erbij komen dat simcity 2D is.
Verwijderd
- previewNo matter how fancy the graphics have gotten, you shouldn't need a powerhouse PC to play a SimCity game. EA wants the game to run on most any modern system to make it easy for people to play whenever they have 20 minutes to spare, even on a modest notebook or ordinary office PC. In fact, a fair bit of effort in recent months has gone into streamlining the game's performance, and that effort has had a visible effect. We played SimCity 4 on a notebook with a Pentium III 800MHz processor and GeForce2 graphics. The game was at the maximum visual settings, and it did periodically show some slowdown, particularly with overlays on, but it was very playable. EA expects the minimum required system to realistically be a Pentium III 500MHz system with a 16MB graphics card. One reason the game does have such reasonable performance is that it is locked to a camera that's rotatable around the four compass points and has five zooms. The game's producer noted that having a free camera would have made the requirements three times as demanding.
Verwijderd
Daar zou ik niet zo zeker van zijnVerwijderd schreef op 16 December 2002 @ 20:41:
Ziet er echt gelikt uit, zal het strakies ook perfect draaien in 1600x1200x32bits
.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
misschien op jouw PC, maar ik speel mijn spellen toch liever op 1280x960 of 1600x1200ddc schreef op 17 december 2002 @ 12:11:
1024 * 768 is max voor bijna alle spellen volgens mij.
Als je dit topic zou lezen zou je zien dat er al aardig wat nieuwe opties en tweaks in zitten...Zijn er sowieso extra opties toegevoegd die het spel anders maken dan zijn voorgangers?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 18:35 ]
At dawn on the fifth day look to the east
Verwijderd
Ja inderdaad. En dat is eigenlijk alleen maar steeds meer geworden. SC 3000 was leuk om een keer te spelen, maar verder niet meer (SC 2000 heb ik zeer vaak gespeeld, sc 3000 niet meer dan twee keer). Ik hoop dat deze wat meer 'replay' waarde heeft dan zijn voorganger. Al is dit natuurlijk heel moeilijk te integreren met mooie graphics, veel opties, etc. Je kunt je fantasie nauwelijks meer gebruiken._Mithrandir schreef op 18 december 2002 @ 11:59:
Simcity is wel leuk alleen na verloop van tijd word het zo saai omdat er geen enkel doel meer in het spel zit. Dus dan bouw je maar een beetje huizen en kantoren ez.. om je zelf bezig te houden.
Je moet er ook gewoon van houdenVerwijderd schreef op 18 December 2002 @ 14:36:
Ja inderdaad. En dat is eigenlijk alleen maar steeds meer geworden. SC 3000 was leuk om een keer te spelen, maar verder niet meer (SC 2000 heb ik zeer vaak gespeeld, sc 3000 niet meer dan twee keer). Ik hoop dat deze wat meer 'replay' waarde heeft dan zijn voorganger. Al is dit natuurlijk heel moeilijk te integreren met mooie graphics, veel opties, etc. Je kunt je fantasie nauwelijks meer gebruiken.
Maar we zullen zien wat ze daar bij Maxis verzonnen hebben om dat tegen te gaan.
Verwijderd
Dat is wel zo ja, je moet jezelf een doel stellen. Met sc2000 was mijn doel meestal de stad vol "Arco's" gooien, totdat ik dat eens voor elkaar kreeg alleen ik tot de minder leuke conclusie kwam dat je maar maximaal - ik dacht - negenmiljoen inwoners kon hebben. Daarna werd het meestal IQ, werkloosheid, etc. zo goed mogelijk maken.The_FrankO schreef op 18 december 2002 @ 14:54:
[...]
Je moet er ook gewoon van houden
Mijn ervaring van simcity is dat je de eerste 60 jaar (simcity jaren) je eerst een hoop verlies maakt. Daarna ga je meestel winst maken. Ik ga dan alles beter voor het milieu maken en deals voor vuilnis export maken
Zo gaat dat de heletijd door
Ik heb meer bij simcity dat ik de eerste simcity jaren niet leuk vind omdat je zoveel verlies draait dat je niets kan maken.
En als je het niet leuk vindt dan is deze game niet weggelegd voor jou
Play God, Play Mayor, and Play with Your Sims in the highly anticipated SimCity 4!
SimCity 4 for the PC has gone gold!!! The game is scheduled for release on January 14, 2003.
In SimCity 4, you don't just build your city, you breathe life into it. With god-like powers, sculpt mountains, gouge riverbeds and seed forests to lay the groundwork for your creation. Then, as Mayor, construct the most realistic city you can imagine. Your city comes alive with the hustle and bustle of construction crews, the snarl of traffic and the activity of your Sims. Move your personalized Sims into your city and watch as they go about their daily lives. Build mansions on mountainsides, cross canyons with bridges, raise skyscrapers downtown and compete for resources with neighboring SimCities. With every decision you make, your city and your Sims will respond for better or worse. In SimCity 4, your city pulses with the life you give it.
SimCity 4 for the PC is rated "E" for everyone and has an MSRP of $49.95.
Verwijderd
Betekent dat goud nog iets speciaals dan?SimCity 4 for the PC has gone gold!!! The game is scheduled for release on January 14, 2003.
Dus geen sexuele interacties of bloederige conflicten? He, wat jammer nou.SimCity 4 for the PC is rated "E" for everyone and has an MSRP of $49.95.
Dan is het spel klaar, en hoeft het alleen nog maar gedupliceerd te worden. mastercd (of hoe die ook heet) is dus klaar.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Aha, dat klinkt wel logisch ja.Dan is het spel klaar, en hoeft het alleen nog maar gedupliceerd te worden. mastercd (of hoe die ook heet) is dus klaar.
Dit klinkt wel interessant. Misschien wordt het toch wat minder van het zelfde.compete for resources with neighboring SimCities.
Verwijderd
Beetje dom.. waarom zou meneer de fabrikant een spel maken dat toch niemand kan draaienVerwijderd schreef op 16 december 2002 @ 21:56:
[...]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn
In een van de artiekelen op de Simcity site hadden ze het erover dat geen enkele PC tot nu toe alles op de hoogste resolutie enzo kan draaien... zo mooi is het
Verwijderd
Verwijderd
Die meneer de fabrikant zegt niet dat je hem niet kan spelen met de huidige beschikbare hardware, er wordt gesuggereerd dat de huidige hardware simcity waarschijnlijk niet op de max. details kan afspelen... is heel wat anders.Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 16:58:
[...]
Beetje dom.. waarom zou meneer de fabrikant een spel maken dat toch niemand kan draaien![]()
Neej.. ik denk dat ik met mn 768 MB 128MB Video en 1,5 gig toch wel dat spel aardig kan spelen hoor
Verwijderd
Hier idem.Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 18:21:
Het enige wat me niet aanstaat is het hoge Sims gehalte dat het spel lijkt te hebben. Ik hoop dat je niet een dikke portie Sims deel zoveel reclame voorgeschoteld krijgt. Want dan zeg ik doei.
Verwijderd
Volgens mij moet jij beter lezen, ik had het over de hoogste resolutie/detail niveau, niet over het draaien van het spel in het algemeenVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 16:58:
[...]
Beetje dom.. waarom zou meneer de fabrikant een spel maken dat toch niemand kan draaien![]()
Neej.. ik denk dat ik met mn 768 MB 128MB Video en 1,5 gig toch wel dat spel aardig kan spelen hoor
http://simcity.ea.com/dev/3d.htmlIt turns out that even with the simplified texturing and polygon usage that SimCity 4 has now, current PCs still aren't fast enough to draw a large (1024x768+) screen of a complex city viewed from far above. There are simply too many polyons, textures, lighting effects and particle effects for even the fastest GeForce 4 and Pentium 4 to be able to draw
Verwijderd
Dat vind ik dus gewoon ronduit kutVerwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:37:
Volgens mij moet jij beter lezen, ik had het over de hoogste resolutie/detail niveau, niet over het draaien van het spel in het algemeen
http://simcity.ea.com/dev/3d.html
Verwijderd
Verwijderd
Dat konden ze twintig jaar geleden ook al.Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:52:
Ze HADDEN het spel zo KUNNEN maken zodat we 10x snellere pc's nodig zouden hebben die pas in 2004 ofzo beschikbaar zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 13:02 ]
Verwijderd
Dit is dus wat ik bedoelde..Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 12:52:
Jullie moeten nog beter lezen.
Ze HADDEN het spel zo KUNNEN maken zodat we 10x snellere pc's nodig zouden hebben die pas in 2004 ofzo beschikbaar zijn. Dat hebben ze natuurlijk niet gedaan, omdat dan niemand het spel fatsoenlijk kan draaien. Daarom hebben ze zich dus ingehouden en allerlei technieken toegepast om het beetje fatsoenlijk op de pc's van nu te laten draaien (zoals ze waarschijnlijk bij alle spellen doen tegenwoordig).
Het zal ongetwijfeld zo blijven dat de systeemeisen pittig zijn
Verwijderd
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:52:
Jullie moeten nog beter lezen.
Ze HADDEN het spel zo KUNNEN maken zodat we 10x snellere pc's nodig zouden hebben die pas in 2004 ofzo beschikbaar zijn. Dat hebben ze natuurlijk niet gedaan, omdat dan niemand het spel fatsoenlijk kan draaien. Daarom hebben ze zich dus ingehouden en allerlei technieken toegepast om het beetje fatsoenlijk op de pc's van nu te laten draaien (zoals ze waarschijnlijk bij alle spellen doen tegenwoordig).
Het zal ongetwijfeld zo blijven dat de systeemeisen pittig zijn
Er staat toch echt dat ze nu al een lichtere manier doen, en dat zelfs dat al te zwaar is als je het op bv 1600x1200 wilt spelen. Tuurlijk proberen ze het goed te draaien op "de standaard computer", maar men moet niet dus niet verwachten dat ze het op 1600x1200 kunnen gaan spelen (nouja, niet in een grotere stad)It turns out that even with the simplified texturing and polygon usage that SimCity 4 has now, current PCs still aren't fast enough to draw a large (1024x768+) screen of a complex city viewed from far above.
Verwijderd
aftermath schreef op 22 December 2002 @ 23:11:
Op IGN is een nieuw filmpje verschenen van SC4[29 mb]
• Hier
Wow, dit ziet er goed uit. Als dit echt ingame is, dan kan ik vanaf nu niet meer wachten.aftermath schreef op 22 december 2002 @ 23:11:
Op IGN is een nieuw filmpje verschenen van SC4[29 mb]
• Hier
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:38 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Mischien moet je eens iets gaan etenVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 22:38:
'k Vraag me alleen af wat die cornflakes moeten voorstellen in het vijfde plaatje.
sw33333t! h33rlijkaftermath schreef op 24 December 2002 @ 18:57:
Nog wat nieuwe screenshots
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
golfterreinVerwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:38:
'k Vraag me alleen af wat die cornflakes moeten voorstellen in het vijfde plaatje.
[ Voor 77% gewijzigd door Infernis op 25-12-2002 00:36 ]
Verwijderd
No Way.. deze ga ik dus echt legaal halenVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 21:07:
Meestal duurt het toch niet zo lang na het goud gaan dat de release ergens op internet te vinden is? Heb je eindelijk vakantie...
Ik ga m ook zekers kopen in de winkel, al download ik wel eerst een "reservekopie" als ie eerder uit is in Amerika dan hier hoor....
Verwijderd
Idd, vakantieVerwijderd schreef op 24 december 2002 @ 21:07:
Meestal duurt het toch niet zo lang na het goud gaan dat de release ergens op internet te vinden is? Heb je eindelijk vakantie...
Verwijderd
Ik vertrouw dit soort dingen ook niet en ga gewoon het geduld tonen..ddc schreef op 25 December 2002 @ 13:41:
Op een filesharing programma () is al wel een Simcity4.exe te vinden, maar de grootte van 124 MB lijkt me iets te weinig..
Dat is counterstrike for halflife (ik zie dat, omdat er bij mij 1 van de alternatieve sources vergeten heeft te renamenddc schreef op 25 december 2002 @ 13:41:
Op een filesharing programma () is al wel een Simcity4.exe te vinden, maar de grootte van 124 MB lijkt me iets te weinig..
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
bij kazaa is het heel handig om filesizes te onthouden, want zo ben ik er achter gekomen dat veel spellen gewoon een gerenamde Black & White zijn of inderdaad Counterstrike. Maar sowieso moet je liefst geen spellen van kazaa neerhalen. is te vaak iets anders.ddc schreef op 25 december 2002 @ 13:41:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nee, ik denk dat ik me deze keer echt laat verassenZoefff schreef op 25 December 2002 @ 12:08:
[...]
Ik ga m ook zekers kopen in de winkel, al download ik wel eerst een "reservekopie" als ie eerder uit is in Amerika dan hier hoor....
Verwijderd
Jammer dat mijn vakantie dan al lang en breed voorbij is.Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 13:43:
Ik vertrouw dit soort dingen ook niet en ga gewoon het geduld tonen..
Besides.. als hij echt rond de 17de januari komt.. komop zeg.. dat is net 3weekjes maar
Verwijderd
Mijne nietVerwijderd schreef op 25 december 2002 @ 15:08:
[...]
Jammer dat mijn vakantie dan al lang en breed voorbij is.
14 januariVerwijderd schreef op 25 december 2002 @ 13:43:
[...]
Besides.. als hij echt rond de 17de januari komt.. komop zeg.. dat is net 3weekjes maar
SimCity 4 In Stores January 14th!
Look for SimCity 4 in stores everywhere on January 14th. Store shelves, and the people who love them, are eagerly awaiting what can only be called SimCity 4 Day!
he, wat fijn
Verwijderd
Verder staat er in het duitste blad gamestar een review van SC4. Krijgt een verassend laag cijfer: 79%Minimum
CPU: PIII 500 or equivalent
RAM: 128MB
Video: 16MB supported Direct3D capable video card with DirectX 7.0 compatible driver
Disk Space: 1GB
CD-ROM: 8X or faster
Recommended
CPU: P4 1GHz or equivalent
RAM: 256MB
Video: 32MB supported Direct3D capable video card with DirectX 7.0 compatible driver
Disk Space: 1GB
CD-ROM: 8X or faster
Verwijderd
Zullen ze wel gedaan hebben onder het motto "Het is niet veel nieuws onder de zon"aftermath schreef op 27 December 2002 @ 18:09:
Wat meer nieuws:
Verder staat er in het duitste blad gamestar een review van SC4. Krijgt een verassend laag cijfer: 79%
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Conclusie: Duitsers kennen er niks vanaftermath schreef op 28 December 2002 @ 10:29:
PC Gamer Uk heeft het spel 87% gegevens las ik ergens
"Better ask questions before you shoot"
Review Scores:
Grafics - 84%
Sound - 76%
Controls - 83%
atmosphere - 82%
game design - 69%
multiplayer - -
overall [not an average I think] 80%
grafics
Pros: high resolutions up to 1600x1200, detailed buildings, lots of animated details
cons: extremely bad performance
sound
pros: lots of good tracks
cons: only a few sound effects
controls
pros: clearly structured menues
cons: insufficient statistics, buildings cover other objects
atmosphere
pros: authentic growth of the city, credible balances*, detailed tools for analysis
cons: no story, no goal in the game
game design
pros: innovative concept of regions, long-term motivation
cons: redicoulusly high difficulty level, low AI of the police/firemen, too short tutorial
multiplayer
pros: coop planed
cons: not yet active
[*Bilanzen --> (Babelfish) --> balances I didn't know and th e dictionary is soooo far away ]
overall
pros: detailed grphics, giant virtual world, highly addictive
cons: extreme hardware requirements, exorbitant saving and loading times
Writer's Comments (my summary):
It's highly addictive, and u always try to build the perfect city. Just like SimCity2000/3000.
2 cons: a soon as the city is bigger than a house, you're financial situation goes down; high system requirements
...if there were concrete things to do ("solve the traffic problems in Manhattan") you couldn't get me off the computer.
pros: addictiveness&fun
cons: no new things exept of the regions, why aren't there any comuter-controlled neighbour cities, with which you can compete? or at least real missions?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 04:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
aftermath schreef op 28 December 2002 @ 23:11:
Opnieuw een duitse review uit het blad pc games.
Iemand was zo vriendelijk om de conclusies een beetje te vertalen
Woei. 1600x1200 wordt fun op mijn 21 inch monitor. Wel een beetje tegenstrijdig want het is positief dat je zo'n hoge res optie hebt, maar aan die optie heb je niets omdat het spel erg slecht draait.grafics
Pros: high resolutions up to 1600x1200, detailed buildings, lots of animated details
cons: extremely bad performance
Simcity heeft nooit echt veel sound effects gehad. Lijkt me ook wel irri als je continu autootjes zou horen toeteren, of vliegtuigjes zou horen landen. Nee, die SFX zal ik echt niet zo missen.sound
pros: lots of good tracks
cons: only a few sound effects
Insufficient statistics, maar verder op wel positief: detailted tools for analysiscontrols
pros: clearly structured menues
cons: insufficient statistics, buildings cover other objects
De sfeer van de game lijkt me het belangrijkste. Het moet wel de look & feel van de vorige Simcity's houden. Het is al vaker mislukt met 3D opvolgers van games (Theme Park 3D bv was geen ruk aan). Een verhaal is er in Simcity 4k nooit geweest en een doel ook niet. Die bepaal je namelijk lekker zelfatmosphere
pros: authentic growth of the city, credible balances*, detailed tools for analysis
cons: no story, no goal in the game
Wat bedoelen ze met long-term motivation? (ze vinden dat het spel geen doel heeft (negatieve rating) maar tog dat je het lang blijft spelen? Waarom dan negatief...)game design
pros: innovative concept of regions, long-term motivation
cons: redicoulusly high difficulty level, low AI of the police/firemen, too short tutorial
Woeipros: detailed grphics, giant virtual world, highly addictive
cons: extreme hardware requirements, exorbitant saving and loading times
Die missies vind ik opnieuw niet echt belangrijk. Nieuwe dingen is opzich wel een beetje jammer. Maar Rollercoaster Tycoon 2 (ook niet echt nieuw) heb ik me ook prima mee vermaakt. Wat zou er voor nieuws eigenlijk inmoeten? Het is namelijk domweg steden bouwen, niets meer en niets minder. Simcity 2/3k was al aardig compleet zegmaar.pros: addictiveness&fun
cons: no new things exept of the regions, why aren't there any comuter-controlled neighbour cities, with which you can compete? or at least real missions?
Verwijderd
Verwijderd
Supah geilaftermath schreef op 30 December 2002 @ 12:59:
hier nog een nieuw filmpje
http://www.depple.de/temp/gamestar_sc4_video.avi
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 13:10 ]
Verwijderd
Phoe, je kunt wel een hoop grote vertragingen zien op dat filmpje.aftermath schreef op 30 December 2002 @ 12:59:
hier nog een nieuw filmpje
http://www.depple.de/temp/gamestar_sc4_video.avi
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 13:15 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq