/me Een echte patomaan
Intentionally left blank.
Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
deze krijg je nog van me, nu ik op GoT zit
(niet al te letterlijk opvatten plz!)
met een hamer past alles
Ik heb zelf een helepoos met qbasic gewerkt ken dus ook de basis codes wel!
Kep ut nogal druk met school ... en ik wil die email-paswoorden enzo wel beveiligen (als je een pop server instelt). Als je al filmpjes in dos wil spelen (een RLE gecomprimeerde avi) dan kan je geewiz gebruiken, die's gratis.LiquidSmoke schreef op 26 september 2002 @ 00:35:
uhm, is er al iets over de software bekend? mijn laptop ligt nu uit mekare in een la te verrottepotten!
(ik gebruik die op de volgende lan-party, voor het clan-logo in 3d te laten roteren
Ik werk ook aan een php/html-server ( http://novanet.be.tf ) en een spel ( http://amoratio.keetlaer.net ) vandaar dat m'n tijd zowat beperkt is. Kheb al een cryptografie library gemaakt om de pop-server-paswoorden van het 'lcdprogramma' te beveiligen, vermits je via het programma het aantal nieuwe mails kan lezen.
Je kan onder andere het volgende doen:LiquidSmoke schreef op 26 september 2002 @ 00:35:
uhm, is er al iets over de software bekend? mijn laptop ligt nu uit mekare in een la te verrottepotten!
- Op een ouder laptop:
- de arachne webbrowser installeren en surfen
- een windows 2000 dos terminal client installen (vind je op download.cnet.com)
- filmpjes op afspelen (met geewiz, enkel RLE gecomprimeerde avi's)
- Nieuwere laptop:
Gebruik 'm gewoon als 'ordinairy pc', 't staat echt cooooool! |_|83r1337!
(of een van bovenstaande dingen)
Je kan natuurlijk ook zelf wat gaan verzinnen, ik denk wel dat er genoeg software bestaat om te installen. Als je alles getest hebt(yeah right) dan mag je me gerust zeggen wat je ut beste vond
ik vraag me af hoe het met de software staat, een hoop ophef maken en binnen een week iets beloven
Speed kills, but beauty lives forever...
Hmmm, ok, ik hád gezegd dat ik ut ging maken, maar ik kon niet beloven dat het ging werken hee: het werkt wel, maar verbruikt 100% van je CPU, waardoor het hele systeem vertraagt, en het ligt aan de programmeer-taal die ik gebruik, niet aan de code.kimjansen schreef op 13 oktober 2002 @ 01:14:
schop....
ik vraag me af hoe het met de software staat, een hoop ophef maken en binnen een week iets beloven... daarna nog een maandje of wat wachten voor de software ??? ik denk niet dat ik de enigste ben die al een laptop uit elkaar heeft leggen en die eigenlijk alleen de software nog nodig zou hebben. zou je wat meer info willen geven wanneer het zaakje online komt en hoever dat je nu bent ?
Ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand z'n laptopje zou slopen enkel voor die software ... maar je kan toch nog andere software downloaden? Bvb: remote networking, remote winamp info, .... (zie vorige posts)
Het kan wel zijn dat ik een oplossing vind in de toekomst, maar ik heb het momenteel erg druk voor school (en met andere projecten). Sorry!
Flap
Euhm.... ik vond het al een hele prestatie om dat ding te maken hoor, en die software komt er wel, maar met m'n huidige programmeerkennis kan ik ze nog niet herschrijven in c++ (de libraries in de huidige programmeertaal eisen te veel cpu kracht, en dat gaan jullie ook niet fijn vinden.... tenzij je graag ondertussen quake speelt tegen 5 fps..of minder).UDuckling5 schreef op 16 oktober 2002 @ 06:43:
Dit wordt dus weer zo'n typisch "veel beloven, weinig geven, doet een tweaker in vreugde leven" project
Dit zijn echt wel onvoorziene omstandigheden hoor, want jullie hebben de software zelfs zién werken (zie vorige screenshots). Dus ik heb er wél aan gewerkt, en het werkt volledig, maar die bijverschijnselen maken die software (naar mijn eisen) onbruikbaar.
FOKKING MOOI
(*) FoM is een Lan-party die plaatsvind op 11 november, in Wieze(België). Meer info kan je vinden op www.fom.be Je kan me terugvinden bij de BYE clan.
Zit met het idee, om iets te maken, waarop je je mails kunt lezen, vlug eens kunt internette, mp3z spelen en ev vnc'en. Zou wel tof zijn
(maar is nog niet echt voor direct...)
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
[no offense]Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 21:28:
[...]
.... het werkt wel, maar verbruikt 100% van je CPU....
.... maar je kan toch nog andere software downloaden....
Ik weet niet hoe jij de vragen naar je software opvat, het zijn gewoon vragen, niets dwingend ofzo. Alleen als je er zo "vreemd" op reageerd zullen anderen hierop misschien wat geirriteerd reageren. Zo dat moest er ff uit.
[/no offense]
Wat vragen (VRAGEN) over je software:
1.) De belasting is 100% zeg je, ik neem aan dat je het in Pascal (oid) aan het programmeren bent dan? EN, ik neem aan dat dit alleen aan de kant van de terminal is??? Ik neem aan dat je het zo geprogrammeerd hebt dat de terminal constant (100%) van de tijd uitleest van zijn COM-port wat hierop wordt aangeboden, ontvangt hij niets dan neemt hij de laatst bekende waarde over. Hierdoor lijkt het mij dat de host elke 500ms (oid) nieuwe data op de COM-port zet wat resulteerd in een niet zo hoge processorbelasting?
2.) Je poste hier al een "oplossing" om gebruik te maken van andere (VNC) software. Het voordeel van de software zoals jij hebt gemaakt (of nog mee bezig bent) is dat het alleen de statistieken weergeeft (mem, enzo). VNC geeft alles weer wat er op de (in mijn geval) server afspeeld. Ik heb niet 1 programma kunnen vinden dat net zoals jouw programma alleen de benodigde informatie weergeeft en niet erg zware eisen zal stellen aan de hardware. Juist daarom zou ik (en anderen, dat weet ik zeker) graag dit programma willen hebben.
Omdat je zegt al een werkend programma te hebben (hebben we allemaal ook gezien) is het voor mij (kan alleen in lage programmeertaal goed proggen) niet erg aantrekkelijk om een eigen programma te gaan schrijven. Als je je programma enkel en alleen ergens zou plaatsen op het internet (tutorial is niet echt nodig) kunnen in ieder geval meerdere personen werken aan het fine-tunen van de software. Ook kunnen we dan met z'n allen er aan werken (daar is GoT in mijn ogen öoit voor bedoelt) in plaats dat jij er (met je zegt zelf "gebrekkige C++kennis") aan bezig bent terwijl het misschien veel effectiever kan.
[ Voor 0% gewijzigd door Thanatos op 21-10-2002 13:53 . Reden: smilies gefixt ]
Ik weet niet hoe jij de vragen naar je software opvat, het zijn gewoon vragen, niets dwingend ofzo. Alleen als je er zo "vreemd" op reageerd zullen anderen hierop misschien wat geirriteerd reageren. Zo dat moest er ff uit.
[/no offense]
I know, ik was nogal onduidelijk....
Wat vragen (VRAGEN) over je software:
1.) De belasting is 100% zeg je, ik neem aan dat je het in Pascal (oid) aan het programmeren bent dan? EN, ik neem aan dat dit alleen aan de kant van de terminal is??? Ik neem aan dat je het zo geprogrammeerd hebt dat de terminal constant (100%) van de tijd uitleest van zijn COM-port wat hierop wordt aangeboden, ontvangt hij niets dan neemt hij de laatst bekende waarde over. Hierdoor lijkt het mij dat de host elke 500ms (oid) nieuwe data op de COM-port zet wat resulteerd in een niet zo hoge processorbelasting?
Ik programmeerde het in Aristar Dialect Proffessional, das een volledig gratis (interpreted maar compilable) sdk. De software voor op de laptop werkt onder DOS (QBasic) en vraagt dus idd constant gegevens op. Het ligt volledig aan de sturing van de poort van Dialect volgens mij.
2.) Je poste hier al een "oplossing" om gebruik te maken van andere (VNC) software. Het voordeel van de software zoals jij hebt gemaakt (of nog mee bezig bent) is dat het alleen de statistieken weergeeft (mem, enzo). VNC geeft alles weer wat er op de (in mijn geval) server afspeeld. Ik heb niet 1 programma kunnen vinden dat net zoals jouw programma alleen de benodigde informatie weergeeft en niet erg zware eisen zal stellen aan de hardware. Juist daarom zou ik (en anderen, dat weet ik zeker) graag dit programma willen hebben.
Ik ben momenteel met c++, maar ken nog te weinig over die zaken om poort-aansturingen en systeem-info te programmeren...
Omdat je zegt al een werkend programma te hebben (hebben we allemaal ook gezien) is het voor mij (kan alleen in lage programmeertaal goed proggen) niet erg aantrekkelijk om een eigen programma te gaan schrijven. Als je je programma enkel en alleen ergens zou plaatsen op het internet (tutorial is niet echt nodig) kunnen in ieder geval meerdere personen werken aan het fine-tunen van de software. Ook kunnen we dan met z'n allen er aan werken (daar is GoT in mijn ogen öoit voor bedoelt) in plaats dat jij er (met je zegt zelf "gebrekkige C++kennis") aan bezig bent terwijl het misschien veel effectiever kan.
Ik zal zien wat ik kan doen. Mss plaats ik die source-code wel online, maar het is dan wel geen C++/C maar "Aristar Dialect"
www.aristar.com (klik bij de downloadspage op de source-forge link)
't Probleem is dat de programmeertaal die ik gebruik vrij onbekend is (maar dat wil niet zeggen dat het geen goede is). Vandaar dat het volgens mij weinig nu heeft.Scorpion schreef op 21 oktober 2002 @ 22:41:
maak er een opensource project van op sourceforge. zoiets als "remote pc stastistics" oid als titel... zo kan iedereen contributen, etc.. etc..
Binnenkort plaats ik de source-code online, ik laat jullie iets weten.
Vanmiddag ga ik m'n website volledig bijwerken, dan wordt de software-cathegorie opgesplitst en komt er een deel : sourcecode, opengl, networking&internet....
Als ik nog tijd over heb, dan plaats ik de source-code van het "Serial Terminal Services" project erop, samen met genoeg documentatie om verder te kunnen programmeren.
zal nog wel wat blauwe ledjes overhouden met de ia die pas is afgelopen, die komen er oo k in
Verwijderd
DIe 2 collega's die hier ook mee bezig waren hebben na die 2 foto's die al heel erg mooi waren geen meer gepost
Want die foto's waren nl heel erg strak zouden die nog meer foto's willen posten
Dit is wel erg gaaf idee.
Verwijderd
Het was een p1 500mhz met cd rom floppy etc etc onboard.
Die komen er later in hun eigen plexi behuizing naast te staan.

Die schroeven en moeren gaan nog weg ik moet zo nog wat afstands busjes halen

Nu alles nog netjes afmaken en weg werken
Proper gedaan! Maar: kon je die floppy en cdrom er niet bijsteken? Bij mij lukte dat zonder al te veel moeilijkheden.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 12:05:
Ik ben ook maar aan de gang gegaan met m`n laptopje
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Het had wel gekunt alleen ik wilde hem zo klein mogelijk maken. Nu is hij 25cm hoog en 35cm breed. En omdat ik die cdrom en floppy toch nauwlijks nodig heb maak ik hem zo dat ik hem kan inpluggen als ik hem nodig heb.Proper gedaan! Maar: kon je die floppy en cdrom er niet bijsteken? Bij mij lukte dat zonder al te veel moeilijkheden.
Nog een fototje waar hij blijft hangen
Netjes! Maar het zou wel netter zijn moest je hem kunnen ophangen zonder dat koord. Maar het staat wel tof zo'n lcd aan de muurVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 21:29:
[...]
Het had wel gekunt alleen ik wilde hem zo klein mogelijk maken. Nu is hij 25cm hoog en 35cm breed. En omdat ik die cdrom en floppy toch nauwlijks nodig heb maak ik hem zo dat ik hem kan inpluggen als ik hem nodig heb.
Nog een fototje waar hij blijft hangen
[afbeelding]
Nu nog een programma schrijven in vb waarmee je je mails kan lezen, surfen, memo's kan schrijven, vnc'en op het netwerk, etc.
Kun je het in de keuken hangen
touchscreen erbij, en je bent helemaal klaarShadowrunR schreef op 24 oktober 2002 @ 10:35:
[...]
Netjes! Maar het zou wel netter zijn moest je hem kunnen ophangen zonder dat koord. Maar het staat wel tof zo'n lcd aan de muur
Nu nog een programma schrijven in vb waarmee je je mails kan lezen, surfen, memo's kan schrijven, vnc'en op het netwerk, etc.
Verwijderd
Er zit inmiddels een gaatje in zodat ik hem als een gewoon lijstje kan ophangen zonder koortjeNetjes! Maar het zou wel netter zijn moest je hem kunnen ophangen zonder dat koord. Maar het staat wel tof zo'n lcd aan de muur
Het packetje moet er zo uit zien:
^!23!Processor belasting 84%#19#Vrij geheugen 134MB$14$....
Met ^ wordt het begin van een packet aangegeven en met !, # en $ worden respectievelijk statusdata 1, statusdata 2 en statusdata 3 aangegeven.
Hier al een stukje source code, opmerkingen zijn van harte welkom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
| ; Serial Status Terminal v0.1b by Kim Jansen
; http://www.kimjansen.tk/
;
; After altering the source code to your specific needs, please send me
; a copy of your source code and a brief description of the enhancements.
; When publishing your source code or program based on this source code,
; please, do also state my name in your source code.
;
; Have fun, comments are very welcome
POORT EQU 0 ;COM1
PARAMETERDATA EQU 11000111b ;110=4800 Baud, 00=No Parity, 1=2 Stop Bits, 11=8 Data Bits
STARTKARAKTER EQU '^'
STAT1 EQU '!'
STAT2 EQU '#'
STAT3 EQU '$'
STAT4 EQU '&'
STAT5 EQU '*'
STAT6 EQU '?'
STAT7 EQU '`'
STAT8 EQU '{'
STAT9 EQU '}'
STAT10 EQU '~'
STAT11 EQU '('
STAT12 EQU ')'
.386
.MODEL SMALL
.DATA
DATA DB 32
.CODE
ORG 4000H
MOV AX, @DATA
MOV DS, AX
SERIALERROR:
INIT:
CALL INITCOM
START:
CALL ONTVANG
CMP AL, STARTKARAKTER
JNZ RUN
CALL START
RUN:
CALL ONTVANG
CMP AL, STAT1
JNZ STATUS1
CMP AL, STAT2
JNZ STATUS2
CMP AL, STAT3
JNZ STATUS3
CMP AL, STAT4
JNZ STATUS4
CMP AL, STAT5
JNZ STATUS5
CMP AL, STAT6
JNZ STATUS6
CMP AL, STAT7
JNZ STATUS7
CMP AL, STAT8
JNZ STATUS8
CMP AL, STAT9
JNZ STATUS9
CMP AL, STAT10
JNZ STATUS10
CMP AL, STAT11
JNZ STATUS11
CMP AL, STAT12
JNZ STATUS12
CALL START
INITCOM:
MOV AH, 0
MOV AL, PARAMETERDATA
MOV DX, POORT
INT 14H
RET
;ZEND:
; MOV DX, POORT
; MOV AL, KARAKTER
; MOV AH, 1
; INT 14H ;karakter uit AL op geselecteerde poort
; TEST AH,80H
; JNZ SERIALERROR
; RET
ONTVANG:
MOV DX, POORT
MOV AH, 2
INT 14H ;karakter van geselecteerde poort in AL
TEST AH, 80H
JNZ SERIALERROR
RET
STATUS1:
CALL ONTVANG
MOV CH, AL
CALL ONTVANG
MOV CL, AL
CALL ONTVANG
CMP AL, STAT1
JNZ ONTVANG
CALL START
CALL SCHRIJFSTATUS1
CALL GEEFSTATUS1
SCHRIJFSTATUS1:
MOV BX, OFFSET DATA
ADD BX, CX
MOV [BX], AL
DEC CX
CMP CX, 1
JNZ RUN
CALL ONTVANG
CALL SCHRIJFSTATUS1
RET
GEEFSTATUS1:
CALL EINDE
STATUS2:
CALL ONTVANG
MOV CH, AL
CALL ONTVANG
MOV CL, AL
CALL ONTVANG
CMP AL, STAT2
JNZ ONTVANG
CALL START
CALL SCHRIJFSTATUS2
CALL GEEFSTATUS2
SCHRIJFSTATUS2:
MOV BX, OFFSET DATA
ADD BX, CX
MOV [BX], AL
DEC CX
CMP CX, 1
JNZ RUN
CALL ONTVANG
CALL SCHRIJFSTATUS2
RET
GEEFSTATUS2:
CALL EINDE |
trouwens, thinking of it, waarom doet niemand een elcheapo 2de hands pcmcia kaartje in de laptop? Gaat leuker dan die comporten!
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Van die poorten onder NT is me bekent maar daar hebben we als het goed is iets can DLPORTIO (ofzoiets iig een DLL geval). En ja PCMCIA netwerkkaartje, tjah ook een optie alleen heb ik nooit veel goeds gezien van TCP/IP onder DOS EN ik heb meer verstand van dit soort spul dan het programmeren van programma's in een hogere taal voor dat netwerkgebeuren, en VNC oid is geen optie voor mij. Ik wil een zo'n klein mogelijk programma dat vanaf een flop geboot kan worden...FanToom schreef op 26 oktober 2002 @ 08:54:
kimjansen, let je er wel op dat je in xp en 2k niet zomaar ff naar de comports ken schrijven?
trouwens, thinking of it, waarom doet niemand een elcheapo 2de hands pcmcia kaartje in de laptop? Gaat leuker dan die comporten!
Maar iig bedankt voor het wijzen op die NT troubles
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Attribute VB_Name = "Module3" 'Memory types Public Type MEMORYSTATUS dwLength As Long dwMemoryLoad As Long dwTotalPhys As Long dwAvailPhys As Long dwTotalPageFile As Long dwAvailPageFile As Long dwTotalVirtual As Long dwAvailVirtual As Long End Type Public MemPhysTotal As String Public MemPageFileTotal As String Public MemVirtualTotal As String Public RAM_Percent As Integer Public mem As MEMORYSTATUS Declare Sub GlobalMemoryStatus Lib "kernel32" (lpBuffer As MEMORYSTATUS) |
(bvb om forum-topics te checken)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Attribute VB_Name = "Module5" Const scUserAgent = "Parallel LCD WWW reader" Const INTERNET_OPEN_TYPE_DIRECT = 1 Const INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY = 3 Const INTERNET_FLAG_RELOAD = &H80000000 Public urlname As String Private Declare Function InternetOpen Lib "wininet" Alias "InternetOpenA" (ByVal sAgent As String, ByVal lAccessType As Long, ByVal sProxyName As String, ByVal sProxyBypass As String, ByVal lFlags As Long) As Long Private Declare Function InternetCloseHandle Lib "wininet" (ByVal hInet As Long) As Integer Private Declare Function InternetReadFile Lib "wininet" (ByVal hFile As Long, ByVal sBuffer As String, ByVal lNumBytesToRead As Long, lNumberOfBytesRead As Long) As Integer Private Declare Function InternetOpenUrl Lib "wininet" Alias "InternetOpenUrlA" (ByVal hInternetSession As Long, ByVal lpszUrl As String, ByVal lpszHeaders As String, ByVal dwHeadersLength As Long, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwContext As Long) As Long Public Sub Geturl(urlname As String) If urlname = "" Then urlname = "http://users.pandora.be/kenvh" Dim httpOpen As Long, httpFile As Long, sBuffer As String, Ret As Long 'Create a buffer for the file we're going to download sBuffer = Space(1000) 'Create an internet connection httpOpen = InternetOpen(scUserAgent, INTERNET_OPEN_TYPE_DIRECT, vbNullString, vbNullString, 0) 'Open the url httpFile = InternetOpenUrl(httpOpen, urlname, vbNullString, ByVal 0&, INTERNET_FLAG_RELOAD, ByVal 0&) 'Read the first 1000 bytes of the file InternetReadFile httpFile, sBuffer, 1000, Ret 'clean up InternetCloseHandle httpFile InternetCloseHandle httpOpen 'Show our file MsgBox sBuffer End Sub |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
| Attribute VB_Name = "Module1" 'Network type consts Public Const NETWORK_ALIVE_AOL = &H4 Public Const NETWORK_ALIVE_LAN = &H1 Public Const NETWORK_ALIVE_WAN = &H2 Public Const MIN_SOCKETS_REQD As Long = 1 Public Const WS_VERSION_REQD As Long = &H101 Public Const WS_VERSION_MAJOR As Long = WS_VERSION_REQD \ &H100 And &HFF& Public Const WS_VERSION_MINOR As Long = WS_VERSION_REQD And &HFF& Public Const SOCKET_ERROR As Long = -1 Public Const WSADESCRIPTION_LEN = 257 Public Const WSASYS_STATUS_LEN = 129 Public Const MAX_WSADescription = 256 Public Const MAX_WSASYSStatus = 128 'Network types Public Type WSAData wVersion As Integer wHighVersion As Integer szDescription(0 To MAX_WSADescription) As Byte szSystemStatus(0 To MAX_WSASYSStatus) As Byte wMaxSockets As Integer wMaxUDPDG As Integer dwVendorInfo As Long End Type Type WSADataInfo wVersion As Integer wHighVersion As Integer szDescription As String * WSADESCRIPTION_LEN szSystemStatus As String * WSASYS_STATUS_LEN iMaxSockets As Integer iMaxUdpDg As Integer lpVendorInfo As String End Type Public Type HOSTENT hName As Long hAliases As Long hAddrType As Integer hLen As Integer hAddrList As Long End Type 'Network strings Public network_connection As String Public PC_Name As String Declare Function WSAStartupInfo Lib "WSOCK32" Alias "WSAStartup" (ByVal wVersionRequested As Integer, lpWSADATA As WSADataInfo) As Long Declare Function WSACleanup Lib "WSOCK32" () As Long Declare Function WSAGetLastError Lib "WSOCK32" () As Long Declare Function WSAStartup Lib "WSOCK32" (ByVal wVersionRequired As Long, lpWSADATA As WSAData) As Long Declare Function gethostname Lib "WSOCK32" (ByVal szHost As String, ByVal dwHostLen As Long) As Long Declare Function gethostbyname Lib "WSOCK32" (ByVal szHost As String) As Long Declare Sub CopyMemoryIP Lib "kernel32" Alias "RtlMoveMemory" (hpvDest As Any, ByVal hpvSource As Long, ByVal cbCopy As Long) Declare Function GetComputerName Lib "kernel32" _ Alias "GetComputerNameA" (ByVal lpBuffer As String, _ nSize As Long) As Long Public Declare Function IsNetworkAlive Lib "SENSAPI.DLL" (ByRef lpdwFlags As Long) As Long Public Function GetIPAddress() As String Dim sHostName As String * 256 Dim lpHost As Long Dim HOST As HOSTENT Dim dwIPAddr As Long Dim tmpIPAddr() As Byte Dim I As Integer Dim sIPAddr As String If Not SocketsInitialize() Then GetIPAddress = "" Exit Function End If If gethostname(sHostName, 256) = SOCKET_ERROR Then GetIPAddress = "" MsgBox "Windows Sockets error " & Str$(WSAGetLastError()) & " has occurred. Unable to successfully get Host Name." SocketsCleanup Exit Function End If sHostName = Trim$(sHostName) lpHost = gethostbyname(sHostName) If lpHost = 0 Then GetIPAddress = "" MsgBox "Windows Sockets are not responding. " & "Unable to successfully get Host Name." SocketsCleanup Exit Function End If CopyMemoryIP HOST, lpHost, Len(HOST) CopyMemoryIP dwIPAddr, HOST.hAddrList, 4 ReDim tmpIPAddr(1 To HOST.hLen) CopyMemoryIP tmpIPAddr(1), dwIPAddr, HOST.hLen For I = 1 To HOST.hLen sIPAddr = sIPAddr & tmpIPAddr(I) & "." Next GetIPAddress = Mid$(sIPAddr, 1, Len(sIPAddr) - 1) SocketsCleanup End Function Public Function GetIPHostName() As String Dim sHostName As String * 256 If Not SocketsInitialize() Then GetIPHostName = "" Exit Function End If If gethostname(sHostName, 256) = SOCKET_ERROR Then GetIPHostName = "" MsgBox "Windows Sockets error " & Str$(WSAGetLastError()) & " has occurred. Unable to successfully get Host Name." SocketsCleanup Exit Function End If GetIPHostName = Left$(sHostName, InStr(sHostName, Chr(0)) - 1) SocketsCleanup End Function Public Function HiByte(ByVal wParam As Integer) HiByte = wParam \ &H100 And &HFF& End Function Public Function LoByte(ByVal wParam As Integer) LoByte = wParam And &HFF& End Function Public Sub SocketsCleanup() If WSACleanup() <> ERROR_SUCCESS Then MsgBox "Socket error occurred in Cleanup." End If End Sub Public Function SocketsInitialize() As Boolean Dim WSAD As WSAData Dim sLoByte As String Dim sHiByte As String If WSAStartup(WS_VERSION_REQD, WSAD) <> ERROR_SUCCESS Then MsgBox "The 32-bit Windows Socket is not responding." SocketsInitialize = False Exit Function End If If WSAD.wMaxSockets < MIN_SOCKETS_REQD Then MsgBox "This application requires a minimum of " & CStr(MIN_SOCKETS_REQD) & " supported sockets." SocketsInitialize = False Exit Function End If If LoByte(WSAD.wVersion) < WS_VERSION_MAJOR Or (LoByte(WSAD.wVersion) = WS_VERSION_MAJOR And HiByte(WSAD.wVersion) < WS_VERSION_MINOR) Then sHiByte = CStr(HiByte(WSAD.wVersion)) sLoByte = CStr(LoByte(WSAD.wVersion)) MsgBox "Sockets version " & sLoByte & "." & sHiByte & " is not supported by 32-bit Windows Sockets." SocketsInitialize = False Exit Function End If 'must be OK, so lets do it SocketsInitialize = True End Function |
Verwijderd
/me is er anders vrij zeker van dat er nooit P1 500's zijn gemaakt.Verwijderd schreef op 23 October 2002 @ 12:05:
Ik ben ook maar aan de gang gegaan met m`n laptopje
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
volgens mij zijn die ook nooit gemaakt maja hij zal wel een super de luxe beta test versie gehad hebben die uniek was ofzoVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:44:
[...]
/me is er anders vrij zeker van dat er nooit P1 500's zijn gemaakt.
Behalve het inbranden zijn er geloof ik geen bezwaren om zo'n ding 24/7 aan te hebben (behalve dan je stroomrekening en het milieu en al dat soort populaire dingen
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
als je lees...ajampaniki schreef op 25 november 2002 @ 14:47:
Is dat 100% gebruik door de server of client? (dus de comp of de laptop?)
server dus, kan je lekker met 4 fps quake 3 op je 3 ghz P4 spelen
Zijn ze eigenlijk nog wel bezig met het ontwikkelen?
GEBRUIK JE HERSENS EN DENK NA!ajampaniki schreef op 25 November 2002 @ 15:09:
Nou meestal speel je op je server geen quake 3 , ik iig niet.
Zijn ze eigenlijk nog wel bezig met het ontwikkelen?
met server word in dit geval bedoeld de host van de software, client = je gesloopte laptop...
en je pc waar je specs van wilt weten (server) is waarschijnlijk je gamepc... teminsten, de pc waar je het meest achter zit.
Verwijderd
Als je een patent krijgt kost dit je minimaal 10.000 euro.
Moet je er maar net voor over hebben.... maar waarschijnlijk is het idd niet orgineel genoeg.
Mocht er een bedrijf toch dit commercieel uitbuiten willen dan heb jij alsnog patent aan te vragen met het bewijs dat jij dit al eerder gedaan hebt. Topic op tweakers met de foto;s erin zal waarschijnlijk al genoeg zijn.
[ Voor 80% gewijzigd door ge-flopt op 25-11-2002 17:08 ]
http://www.ccmod.com/nieuws.php/159
Deze gast werkt nog met een externe kast en een los (laptop) display maar ik vind dat zwarte wel erg cool. Ook die stoel en die case vind ik erg strak..Ik wil zoiets gaan doen dat de voorkant van rookacryl/lexaan/kunstof wordt en de rest van transparant. Dan komen je ledjes wat beter uit aan de voorkant.
[ Voor 7% gewijzigd door Ierlandfan op 10-01-2003 02:17 ]
Of kunnen we het nu echt op ons buik schrijven?
Sorry, daar is echt geen tijd voor. Ik werk momenteel aan een groter project (3D engine).CRu5H0n3 schreef op 04 februari 2003 @ 01:16:
Is er ondertussen nog iets met de software gebeurd?
Of kunnen we het nu echt op ons buik schrijven?
Zie dit GoT topic en deze homepage als je meer wil weten daarover.
offtopic: is dit geen plagiaat
2Ghz AMD XP, 512 DDR-Ram 333Mhz, Geforce 4 ti4200
er kwam iemand met pics van een gelijkaardige mod, maar ik wist niet dat deze bestond toen ik de mijne maakte. de mijne is ook zonder tussenschot tussen de 2 printplaten, dus een beetje anders.MasterMonk schreef op 27 maart 2003 @ 21:57:
mmm heel vreemd maar dit ontwerp heb ik een half jaar geleden ook al gezien, tis wel mooi
offtopic: is dit geen plagiaat
Maar succes ermee Ken... Het is een hoop gepiel met die kleine draadjes enzo...
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Eerst en vooral: ik heb het wel zelf bedacht, maar iemand had eerder ongeveer het zelfde gemaakt zonder dat ik dat wist. Voor ik het maakte ben ik dus eerst gaan ontwerpen. Die voetjes staan er niet onder hoor, dat werd ook eerder in het topic vermeld (en dat zie je ook aan de pics).Ik De Buurman schreef op 28 March 2003 @ 10:23:
Hij heeft het niet zelf bedacht hoor (Ik trouwens ook niet)Ik ben ook het zelfde aan het maken.... Ik heb een oude laptop gevonden en daar wil ik dus een digitaal fotolijstje van maken. Dat die om de 5 minuten (of hoe lang je wil) een andere foto gaat laden. Hij ligt al uit elkaar alleen nu moet ik hem nog op het plexiglas zetten. Mooie sierboutjes erop.... Maar waarom wil je een voetje eronder?
Maar succes ermee Ken... Het is een hoop gepiel met die kleine draadjes enzo...
Hier vind je m'n tutorial.
Verwijderd
is wel mooi werk maar idd door de weerspiegelingen een rommeltjeVerwijderd schreef op 27 August 2002 @ 13:25:
Hah! dan ben jij lekker verkeerd't is Bryce 5
maaruh... door de weerspiegelingen issut wel een beetje een 'soep' geworden
Verwijderd
is wel mooi werk maar idd door de weerspiegelingen een rommeltjeVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:25:
Hah! dan ben jij lekker verkeerd't is Bryce 5
maaruh... door de weerspiegelingen issut wel een beetje een 'soep' geworden
offtopic: wtf het staat er 2 keer.
Sorry jongens
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 19:53 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 16:23:
[...]
Eerst en vooral: ik heb het wel zelf bedacht, maar iemand had eerder ongeveer het zelfde gemaakt zonder dat ik dat wist. Voor ik het maakte ben ik dus eerst gaan ontwerpen. Die voetjes staan er niet onder hoor, dat werd ook eerder in het topic vermeld (en dat zie je ook aan de pics).
Hier vind je m'n tutorial.
Keep up the good work
Eerst de vorige replys lezen voordat je zelf iets post....
Verwijderd
uiteindelijk is zijn post dan toch weer wel op jou van toepassing: lezen voor je post
en repareer je caps-lock ff
[ Voor 12% gewijzigd door Punksmurf op 29-03-2003 17:24 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
lol quote iets wat ik een jaar geleden heb gezegd.pEeDy16 schreef op 28 maart 2003 @ 20:56:
[...]
Eerst de vorige replys lezen voordat je zelf iets post....
en dan zeg je tegen mij eerst lezen LOL
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Meestal is de aansluiting van het keyboard een soort van heel dunne flatcable met net genoeg draad om het te plaatsen in de laptop. Als je een eigen draad zou solderen dan zou het in principe mogelijk zijn om het keyboardje te monteren op plexi dmv 4 vijsjes en een plex frame errond. Ik zou het net zo maken als het frame van de laptop. Dus, een plexi aan de achterzijde en plexi aan de voorzijde, maar dan met een gat erin aan de voorzijde zodat je kan typen ;):PVerwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 20:48:
Als je van dit model een compleet werkende computer zou willen maken, dus met nog een toestenbord en muis enzo erbij, is het dan mogelijk om het originele toetsen bord van de laptop ook te monteren op een plexiglasplaat? Zo ja, hoe?
Bij mij (starter van het topic) werkt het perfect hoor.Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 12:27:
heel goed idee en heel erg mooi gedaan, is ook een lache thread geworden. Als ik heb goed begrepen heb werkt het alleen nog bij niemand zoals het zou moeten werken..?
Verwijderd
Bedankt he, dat bedoelde ik dus:D nu maar eens kijken of ik ergens een laptop vandaan kan krijgen:P maar waarVerwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 18:38:
[...]
Meestal is de aansluiting van het keyboard een soort van heel dunne flatcable met net genoeg draad om het te plaatsen in de laptop. Als je een eigen draad zou solderen dan zou het in principe mogelijk zijn om het keyboardje te monteren op plexi dmv 4 vijsjes en een plex frame errond. Ik zou het net zo maken als het frame van de laptop. Dus, een plexi aan de achterzijde en plexi aan de voorzijde, maar dan met een gat erin aan de voorzijde zodat je kan typen ;):P
Zal daarvoor nog plaatjes laten zien als me dat lukt want dat heb ik nog nooit gedaan...
Heeft er al iemand een leuk progje op draaien?? (plaatjes daarvan lijkt mij wel leuk)
Zelf ben ik van plan om er linux op te laten draaien die dan in een grafische interface de status van mijn mp3-speler laat zien.
Deze status moet dan opgehaald worden via com1.
Dit progje kan dan van mijn site worden gedowned
(Nee geen patenten ed.)
http://forums.bit-tech.ne...8&perpage=20&pagenumber=1
Zijn daar dus bezig met de software kant van de laptopmod
Nah, Helemaal geen harde trap:ajampaniki schreef op 14 May 2003 @ 18:37:
Kweet dat het een harde trap is maar vond het wel waard om te posten:
Mijn laptop is een 486 SL. Hierop draait amper windows 95 met een VB app.
Ten tweede 'haat' ik VB en ik heb trouwens geen netwerk-verbinding aan mijn laptop. Maar goed dat zet ik nog wel een keer op mijn site (zie mijn vorige post)
Verwijderd
Ik denk dat deze wel zo wordt als op de eerste pagina bedoeld...
Weet iemand trouwens of er een manier is om op op deze laptop divx films af te spelen?? (PI266, 96MB Ram, 4MB Video)
minimum is volgens mij 400 mhz voor een divx
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
ik hoop het ook maar ik ben ook bang dat het niet gaat lukken, kheb net een p2 350 mhz weggeven omdat ik dan wel die p1 166mhz zal modden voor divx bak, mijn oma blij ik achteraf zwaar triestVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:58:
Daar was ik al een beetje bang voor, en onder linux misschien??
maarja als het zou draaien op een p1 16mhz zou het super zijn, lijkt me vrijwel onmogelijk
lees de draad voordat je blaat
Er loopt al een ander recenter topic over deze shit, kan je het daar posten?ajampaniki schreef op 14 May 2003 @ 18:37:
Kweet dat het een harde trap is maar vond het wel waard om te posten:
Laptop als LCD
[ Voor 7% gewijzigd door m-m op 29-06-2003 23:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()