Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] IC sample aanvagen - hoe en wat

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

spok9

Groen...

McFizban schreef op 27 August 2002 @ 13:58:
Je moet alleen even opletten dat je niet te gulzig wordt, dan krijg je een tijd helemaal niets meer.
Vaak staar er op de bestel pagina wel iets over de voorwaarden.
Sommige (vaak dure) onderdelen kun je niet als sample aanvragen.
Bedrijven waar ik al wat heb besteld (en wat): Allegro (stappenmotor sturing), National Semiconductor (Ethernet controllers), Crystal semiconductors(idem), Maxim (RS-232 level converters), Dallas (I-Button, microcontrollers, level converters)
En verder nog héél veel databoeken en CD's (soms wel pakketten van >10 kg).
Vooral die databoeken zijn heel handig. Bij Farnell of Conrad betaal je er de hoofdprijs voor.
Waar kan je die databoeken bestellen??

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Jeuj..vandaag mijn samples gehad toch nog :D
niet echt in 72 uur :P maar goed

alleen wel smd :( dus ik ga ze in een gewoon voetje proberen te solderen, dat expirimenteerd makkelijker :)

met een hamer past alles

Verwijderd

Per IC-model die je opgeeft krijg je er twee. Het kost je niks, en je kan gewoon een leuk (niet per se bestaand) bedrijf als naam van bedrijf opgeven :)
Zet wel bij verwachte aankoophoeveelheid 0, anders gaan ze je opbellen ;)

Verwijderd

BTW misschien een idee voor centraal topic samples waar en hoe en wat :)

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Super__Nerd schreef op 14 February 2003 @ 23:21:
Ik had er ook een lezer bij gesampled, maar die en de temperatuur iButtons hebben ze niet opgestuurd :(. Nu heb ik alleen 2 64Kb iButtons waar ik dus niets mee kan :(
Ik heb gister 2 uitlees kabels ontvangen. Als er iemand hem wil hebben. Meel dan FF. Dan stuur ik hem op.. O, ja ik ga niets opsturen zodat andere hem bij de rest van de verzameling op de plank kunnen leggen.

Cedo Nulli

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Die bastards hebben gewoon weer nix gestuurd... Misschien vinden ze mij niet lief ofzo :'(

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
die lui van national zijn wel gay :( ik kan er geen samples bestellen.. krijg hetzelfde mailtje als Pjanssen

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:40

Leejow(saait)

Blater

Jes me Maxim samples zijn binnen! Kan ik lekker aan het werk! echt top service :)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb een week geleden ook 3 chipjes aangevraagd, maar ze zijn nog steeds niet binnen. Ik denk dat ik ze wel kan vergeten. Waarop zouden ze het onderscheid maken of ze wel of niet IC's sturen? daar ben ik wel benieuwd naar

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Hehe, hoe groot denk je dat de afdeling "Internet Ordered Samples" bij Maxim is? Het zou me verbazen als dat meer dan 10 personen zijn (eerder 2 of 3). Die hebben nu echt wel door dat er een stroom dubieuze requests uit NL komt :) Dus zolang je je samples niet bij een Sales Office aanvraagt zal het wel gedaan zijn met de gratis samples...

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

brouwerpower schreef op 25 February 2003 @ 15:16:
Ik heb een week geleden ook 3 chipjes aangevraagd, maar ze zijn nog steeds niet binnen. Ik denk dat ik ze wel kan vergeten. Waarop zouden ze het onderscheid maken of ze wel of niet IC's sturen? daar ben ik wel benieuwd naar
Misschien nog een keertje proberen. Anyway ik had ze de vorige week zondag besteld en werd gewoon vanochtend afgeleverd door een meneer. Keur een doosje met 2 samples :)

Verwijderd

IDD, die dooskes zijn echt wel mooi ja _o_

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Ik heb ongeveer 2 weken geleden bij Maxim en Atmel samples aangevraagd, maar ik heb nog steeds niks binnen :( Denk dat ik er toch maar voor moet gaan betalen....

Online LED calculator

Verwijderd

tomvleeuwen schreef op 25 februari 2003 @ 19:55:
Ik heb ongeveer 2 weken geleden bij Maxim en Atmel samples aangevraagd, maar ik heb nog steeds niks binnen :( Denk dat ik er toch maar voor moet gaan betalen....
Bij mij duurde het bij Maxim ook behoorlijk lang, het laatste wat ik besteld had kwam pas 1,5 maand later.........

Verwijderd

AcouSE schreef op 25 February 2003 @ 15:30:
Hehe, hoe groot denk je dat de afdeling "Internet Ordered Samples" bij Maxim is? Het zou me verbazen als dat meer dan 10 personen zijn (eerder 2 of 3). Die hebben nu echt wel door dat er een stroom dubieuze requests uit NL komt :) Dus zolang je je samples niet bij een Sales Office aanvraagt zal het wel gedaan zijn met de gratis samples...
Daar kan je dus donder op zeggen...
Er zijn al fabrikanten die samples niet meer rechtstreeks uitleveren doch uitsluitend via de (Nederlandse) vertegenwoordiging(en).
...en gelijk hebben ze! ;)

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een CNY-17 IC'tje weet iemand of ik van dat ding ook ergens een sample aan kan vragen??? :? :P :)

Verwijderd

Ik heb dus voor mijn werk een iButton kit aangeschaft, ik kreeg em dus niet als sample, maar so what, ik betaal em toch niet }). Echter dat was week 45 2002, ik kreeg 1 week later dus de Blue dot receptor, met 1 button (tof spul!) maar de overige 20 stuks komen in week 13, 2003. Nog even doorbijten!

Oh ja, warning: als je samples gebruikt voor definitieve toepassingen, fabrikanten geven vaak de juist als minder betrouwbaar bestempelde stuks weg, met de expliciete waarschuwing dat je ze _niet_ mag gebruiken in 'definitive critical or perpetual applications'. Wees dus niet verrast als je een sample krijgt die het na 10 dagen niet meer doet!!!!

Verder wel handig, vooral als je nieuwe dingen aan het ontdekken/ uitvinden bent, en je niet gelijk 100+ componenten wilt inkopen i.v.m. risico's. Ik heb het echter wel voor elkaar gekregen om 50 stuks Atmel T89C51cc01 microcontrollers te samplen, i.v.m. de waarschijnlijk in de toekomst erg hoge afname. TQFP-package nog wel. (IC-tje kost ongeveer 9 pleuro/ stuk). Leuk relatiegeschenkje van leverancier Alcom :Y).

• ice-T106
  • Laatst online: 28-11 16:06
Het lukt mij op een of andere manier niet meer om samples bij atmel te bestellen.
Als ik al mijn gegevens ingevuld heb, en dan op submit druk.
Dan krijg ik weer dezelfde pagina met alle velden weer helemaal leeg.
Iemand een idee?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:36

kimjansen

Nu ff niks...

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 17:03:
Ik ben opzoek naar een CNY-17 IC'tje weet iemand of ik van dat ding ook ergens een sample aan kan vragen??? :? :P :)
Wie gaat er nu zo'n simpel IC'tje laten opsturen, dan ben je niet goed bezig... Dit is een standaard opto-coupler die je verdikke nog uit een computervoeding kan slopen... Samples moet je gebruiken bij IC's die niet makkelijk te verkrijgen zijn of omdat je dit voor een project nodig hebt... Standaard componenten kun je overal halen voor bijna niks, een sample kost het bedrijf minimaal 15 euro. Neuh, niet misbruiken zo'n dienst :r

Speed kills, but beauty lives forever...

• insan1ty
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 17:03:
OMG anders ga je een onderdeeltje van 68 cent laten samplen. Dat kost het bedrijf dat het op moet sturen echt 10x zoveel. Beetje misbruik maken van een gratis dienst..

• tomvleeuwen

tomvleeuwen

Whiee!

ice-T schreef op 26 februari 2003 @ 20:18:
Het lukt mij op een of andere manier niet meer om samples bij atmel te bestellen.
Als ik al mijn gegevens ingevuld heb, en dan op submit druk.
Dan krijg ik weer dezelfde pagina met alle velden weer helemaal leeg.
Iemand een idee?
Jah, had ik ook.
Er is nog een formulier ergens op die website te vinden met tevens een iets nieuwere layout

Online LED calculator

• tomvleeuwen

tomvleeuwen

Whiee!

insan1ty schreef op 26 February 2003 @ 21:18:
[...]

OMG anders ga je een onderdeeltje van 68 cent laten samplen. Dat kost het bedrijf dat het op moet sturen echt 10x zoveel. Beetje misbruik maken van een gratis dienst..
Een dure sample aanvragen waarvan je van te voren weet dat je hem niet in het groot gaat gebruiken is geen misbruik maken?
Mijn mening: Bij zulke grote bedrijven kan een beetje misbruik geen schade aanrichten....

Online LED calculator

• insan1ty
tomvleeuwen schreef op 26 February 2003 @ 21:43:
[...]

Een dure sample aanvragen waarvan je van te voren weet dat je hem niet in het groot gaat gebruiken is geen misbruik maken?
Mijn mening: Bij zulke grote bedrijven kan een beetje misbruik geen schade aanrichten....
Nee is geen misbruik maken vind ik. Je doet tenslotte iets nuttigs met het toch wel vrij exclusieve chipje. Maar een optocoupler van 68 cent die je om de hoek kunt halen gratis laten bezorgen vind ik een wel heel erg extreem geval van Hollandsche Zuunigheid.

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 17:11:
Per IC-model die je opgeeft krijg je er twee. Het kost je niks, en je kan gewoon een leuk (niet per se bestaand) bedrijf als naam van bedrijf opgeven :)
Zet wel bij verwachte aankoophoeveelheid 0, anders gaan ze je opbellen ;)
oh great, heb ik juist 10 minuten geleden aankoophoeveelheid 500 gezet, omdat'k dacht dat ze ze anders niet zullen opsturen...

*me is nerveus voor telefoon die vanaf nu tot een paar weken verder kan gaan*

...

*me haat telefoons en wordt er nerveus van* 8)7 :( ;(

If you come here... you'll find me... I promise

Verwijderd

kimjansen schreef op 26 February 2003 @ 20:49:
[...]

Wie gaat er nu zo'n simpel IC'tje laten opsturen, dan ben je niet goed bezig... Dit is een standaard opto-coupler die je verdikke nog uit een computervoeding kan slopen... Samples moet je gebruiken bij IC's die niet makkelijk te verkrijgen zijn of omdat je dit voor een project nodig hebt... Standaard componenten kun je overal halen voor bijna niks, een sample kost het bedrijf minimaal 15 euro. Neuh, niet misbruiken zo'n dienst :r
insan1ty schreef op 26 February 2003 @ 21:18:
[...]

Okeej sorrie hoor ik zal wel even kijken, maar de electroboer is hier net uit de stad verdwenen :( dus vandaar dat ik het vroeg... maar neem me niet kwalijk :'(

Verwijderd

Hmmm, enige tijd geleden drie samples aangevraagd en info opgevraagd over een ontwikkelset van Atmel, maar gezien de frequentie waarmee samples aangevraagd worden vandaag de dag, vrees ik dat mijn aanvraag nog wel even op zich zal laten wachten... :/

Ik wacht met 'spanning' af! :)

• ice-T106
tomvleeuwen schreef op 26 February 2003 @ 21:40:
[...]

Jah, had ik ook.
Er is nog een formulier ergens op die website te vinden met tevens een iets nieuwere layout
Bedankt dit werkt gelukkig wel.
De link voor deze pagina is :
http://www.atmel.com/forms/Samples.asp

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

[quote]
Thank you for your interest in the latest databook from National Semiconductor.
We hope it arrived in a timely manner and has the information you need for your next design.

Here's your chance to tell us what you think about it so we can improve on next year's book.
Please take a minute to answer six brief questions at our 2001 Analog/Interface Databook survey.
[\quote]

LOL, bij mij. is het wel goed gegaan, nu nog wachten tot ze binnen komen :D

ik heb btw 4 LM3915N besteld :D (5 leek wat veel)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 20:27:
LOL, bij mij. is het wel goed gegaan, nu nog wachten tot ze binnen komen :D

ik heb btw 4 LM3915N besteld :D (5 leek wat veel)
Uh beters k hep 2 dagen geleden nog geprobeerd 2 LM3914 's te krijge... maar dat werkte niet :? wat voor bedrijfsnaam heb je opgegeven?? :P

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 19:45
Net mooi 2 samples ontvangen van Atcom electronics bv..

Besteld op de website, gekregen van ALcom in capelle aan den IJssel,

2xATmega161-8pc (a +/- €20 per stuk!!)

Met een mooie ondertekening van de product manager :)

duurde bij mij 1,5 week. Dit is dan ook wel het enige dat ik besteld heb en ik heb gewoon mijn pa's bedrijf gebruikt. Werkt perfect en het -is- ook echt als sample bedoeld, want als ze het doen heb ik er meer nodig O-)

Weet iemand ofdat het erg veel verschil uitmaakt ofdat ik de atmega161-8pc of de atmega161-8ac gebruik in een schakeling ?

Verwijderd

Je had beter de Atmega 162 kunnen bestellen, aangezien de 161 eruit gaat.
De 162 is de vervanger en is verder geheel pin compatible

Verwijderd

Tasma schreef op 28 april 2003 @ 14:45:
Net mooi 2 samples ontvangen van Atcom electronics bv..

Besteld op de website, gekregen van ALcom in capelle aan den IJssel,

2xATmega161-8pc (a +/- €20 per stuk!!)

Met een mooie ondertekening van de product manager :)

duurde bij mij 1,5 week. Dit is dan ook wel het enige dat ik besteld heb en ik heb gewoon mijn pa's bedrijf gebruikt. Werkt perfect en het -is- ook echt als sample bedoeld, want als ze het doen heb ik er meer nodig O-)

Weet iemand ofdat het erg veel verschil uitmaakt ofdat ik de atmega161-8pc of de atmega161-8ac gebruik in een schakeling ?
enige verschil is de behuizing, de PC een PDIP en de AC een TQFP

PS die 20 euro is een afzetter prijs, ga je richting de 100 stuks, dan is het nog maar een 5 euro pstk excl. :P

Die MEGA162 heeft nog een voordeel, een interne 8 MHz RC oscillator (5% nauwkeurig), dus nog kleiner :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 15:58 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

McFizban schreef op 27 August 2002 @ 13:58:
Je moet alleen even opletten dat je niet te gulzig wordt, dan krijg je een tijd helemaal niets meer.
Vaak staar er op de bestel pagina wel iets over de voorwaarden.
Sommige (vaak dure) onderdelen kun je niet als sample aanvragen.
Bedrijven waar ik al wat heb besteld (en wat): Allegro (stappenmotor sturing), National Semiconductor (Ethernet controllers), Crystal semiconductors(idem), Maxim (RS-232 level converters), Dallas (I-Button, microcontrollers, level converters)
En verder nog héél veel databoeken en CD's (soms wel pakketten van >10 kg).
Vooral die databoeken zijn heel handig. Bij Farnell of Conrad betaal je er de hoofdprijs voor.
:D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Molex.com doet het ook altijd wel goed voor mooie USB,Compact Flash, fire wire, en weet ik veel wat voor connectoren

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 19:45
Had zoals ik eerder plaatste 2x atmega161-8pc als sample besteld.. nu las ik ergens dat de atmega161L veel beter zou zijn voor mijn mp3 speler dus ik bestel die eergisteren.

kreeg ik gewoon vandaag al!! 2x een atmega161L binnen, ze zijn 1x1 cm.. en ik kreeg ze samen in 1 doos van 40x40x20 cm !!!

Maar, het moraal van het verhaal...

Atmel is snel en makkelijk :)

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

ik heb zojuist bij microchip 2 Chips aangevraagd en bij maxim nog wat spulletjes.

ben benieuwd!

(De chips van national zijn nooit aangekomen :S)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Leejow(saait) schreef op 08 May 2003 @ 19:57:
ik heb zojuist bij microchip 2 Chips aangevraagd en bij maxim nog wat spulletjes.

ben benieuwd!

(De chips van national zijn nooit aangekomen :S)
ik heb daarweg een pic16c74b/jw sample
je krijgt gewoon email als i is verstuurd
word verzonden via Fedex + trace code :) duurt ong. 1 week *D

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 08-05-2003 23:47 ]

Verwijderd

Ik had een maandje geleden al wat van meneer maxim gekregen: 2x max232 en 2x max323 8)

gister weer wat 'besteld' bij maxim: 2x max1749 (motor driver), 2x max836 (licht sensor) en 2x max 837 (gelijkwaardige licht sensor).

Hopelijk krijg ik ze weer zo snel, want ze zijn voor in m'n robot. Toen gelijk even doorgegaan naar meneer Atmel. Daar heb ik een paar µC samples aangevraagd:
2x AT90S8515, 2x AT90S4433 en 3x ATtiny15L :7

Ook deze komen in de robot (natuurlijk niet allemaal)

Nu maar hopen dat ik creatief genoeg ben geweest met bedrijfsnaam, verwachte afname, redenen etc. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 16:22 . Reden: damn typo's ]

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

Ik wil ook een chipje bestellen bij atmel. wat vullen jullie in bij "First Buy Date" "Parts per Board" "Urgent Sample Shipping"?

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Ik had bij 1st buy date iets van 1-10-2003 (ik gedachte houden dat je een project hebt, elke maand een mijlpaal, bla bla). Parts per board, ja ik zag eerder in het topic al dat je iets van rond de 125 moet invullen. Maar ik denk dat 125 µC per board een beetje veel is, dus ik heb 5 ingevuld.
Urgent Sample Shipping; niks invullen.. staat geen sterretje bij ;) (of je moet geregistreerd staan bij fed ex oid)

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

ok ik heb wat besteld :)

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Er staat dat je het binnen slechts 3 dagen hebt als het op voorraad is :7

Misschien moet er een site komen die niet gesorteerd is op Leverancier maar op onderdeel/categorie. Dat is wel zo makkelijk als je iets nodig hebt. En dan evt met hoelang het duurt voordat het op de deurmat ploft, wat je in moet vullen etc.

Ik wil evt wel zo'n site maken. Maar dan moet dus wel elke leverancier met verschillende onderdelen geprobeert worden. Ik zoek daarom dan ook mensen die me willen helpen met het bestellen van proefmonsters bij die leveranciers. (zoveel meuk hoef ik nou ook weer niet O-) ) Ik wou dan de leveranciers proberen die bij ic-exchange.com staan. Of anders mensen die al eens wat hebben besteld en nog weten wat ze ongeveer hadden ingevuld, hoelang het duurde etc. Kunnen ook hun ervaringen opsturen.
Deze mensen die al iets besteld hadden, of mee willen helpen moeten me even opzoeken op msn.

Is dit een goed id? Of is hier geen behoefte aan, en hoef ik er dus niet aan te beginnen?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
zou k ni doen
dan wordt er nog meer gemisbruik van gemaakt en dan wordt t steeds lastiger/onmogelijker samples te krijgen

met een hamer past alles

Verwijderd

Ik wou het maken voor de mensen die het serieus zouden gebruiken. Maar het is idd makkelijker om er dan misbruik van te maken, en dan wordt het juist moeilijker gemaakt voor de mensen die het serieus nodig hebben...

Maar niet doen dus..

En dan heeft ierdereen wel zelf een paar sites waarvan hij weet wat hij er kan halen. En anders moet je even zoeken. Of je moet de pc even met rust laten, naar buiten gaan, en zelf naar de electroboer. :)

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
Cool, ik wist niet dat dit bestond. Ik heb nu bij ATMEL een usb-wlan kit besteld (AT76C505-EK-RFMD ). Zouden ze deze ook als sample leveren?
Kheb erbij gezet dat het voor industriele aplicaties is.Onder het bedrijf van men vader.

[ Voor 25% gewijzigd door jvvv op 11-05-2003 13:09 ]

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Als professional kan ik wel zeggen dat ik er geen probleem mee heb dat de sample-service wordt 'misbruikt'. 'Profs' kunnen namelijk gewoon direct via de importeur of distributeur samples bestellen :)

*Titel aangepast, (MAXIM IC) weggehaald omdat dit meer een algemeen topic is.

• ice-T106
@jvvv: Volgens mij kun je evaluatie kits niet als sample bestellen, als dat wel kan post dat dan even. Heb ook wel interrese in een wlan.

Verwijderd

Ik kreeg net m'n onderdelen van maxim binnen, maar ze zijn per ongeluk SMD :| Misschien voor de betere soldeerders geen probleem, maar voor mij wel...

Moraal van dit verhaal:
Let er op dat je ze niet per ongeluk als SMD besteld 8)7

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 14:55:
Ik kreeg net m'n onderdelen van maxim binnen, maar ze zijn per ongeluk SMD :| Misschien voor de betere soldeerders geen probleem, maar voor mij wel...

Moraal van dit verhaal:
Let er op dat je ze niet per ongeluk als SMD besteld 8)7
Alle standaard IC-samples bij Maxim zijn SMD, daarom moet je altijd erbij schijven dat je een "PDIP package version" wilt.

Verwijderd

ai, dat wist ik dus niet. want de vorige ic's die ik kreeg waren geen SMD.
Nou ja, ga ik eerst wel even priegelen om te kijken of het toch lukt, en anders nieuwe bestellen.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

zijn er ook samplers van lcd`s?
dan ga ik een stand alone temp meter maken.
natuurlijk lukt dit me niet omdat ik nog geen pic geprogrameerd heb ne komt ihj in mijn pc te hangen ;)

en AcouSE wat doe je dan voor een werk?
dat je de hele dag met ic`s bezig bent?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb hier een sample liggen van een joekel van een grafisch LCD, een 1/4 VGA ofzo, met grote pixels :P

Ik werk als "Electronic Design Engineer", wat inhoud dat ik dus elektronica ontwerp, prototypes ontwikkel en productie voorbereid.

• BJD

BJD

toe mij,
maar hoe kom je aan die sample?

Verwijderd

even offtopic, maar wat mij opvalt is dat samples altijd zo overdreven groot verpakt worden.
Laatst een doosje van 4x3 cm van maxim met 2 ADCtjes in soic package. Dat doosje zat in een enveloppe van 35*25 cm ofzo. En gister kreeg ik 2 USB print connectors van molex. zaten in een doos die niet door de brieven bus kon.
Iemand een idee waarom dat zo is. Zijn ze bang dat kleine post bij bedrijven snel kwijt raakt ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 16:06:
even offtopic, maar wat mij opvalt is dat samples altijd zo overdreven groot verpakt worden.
Laatst een doosje van 4x3 cm van maxim met 2 ADCtjes in soic package. Dat doosje zat in een enveloppe van 35*25 cm ofzo. En gister kreeg ik 2 USB print connectors van molex. zaten in een doos die niet door de brieven bus kon.
Iemand een idee waarom dat zo is. Zijn ze bang dat kleine post bij bedrijven snel kwijt raakt ofzo?
Aan de grootte van de enveloppe kan je ongeveer inschatten hoeveel meuk je de volgende keer nog extra kan bestellen :+

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
vergeet ook niet de quantities op 3 te zetten, je hebt in een klap 15 gratis chippies op de deurmat liggen....

I can see clearly now, the brain is gone...

• BJD

BJD

zitten er bij sommige bedrijven nog addertjes onder het gras?

Verwijderd

Zoiets kan je denk ik zelf inschatten. Want als er bv iets staat van een gratis sample van een usb-bluetooth adapter oid. dat je dan wel even een paar keer alles na moet lezen om te kijken of het wel echt gratis is.
Maar als het dus wel gratis is dan krijg je soms post van dat bedrijf (heb ik gelezen, zelf heb ik nog niks gekregen van maxim. aan spam dan)

• BJD

BJD

ach voor post is de prullenbak.
zolang het geen niet te blocken mailtjes zijn o.i.d.
of gebeld worden :( vind ik het best!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Post van Maxim is fijn :)
Heb net even oude engineering journals er op nageslagen, ben een digitale actieradius display aan het ontwikkelen voor onze electro-auto...zometeen weer een stapel samples bij Dallas/Maxim bestellen dus ;-) Voor LCD sample urls houd ik mij ten zeerste aanbevolen.

• BJD

BJD

AcouSE heefd daar adresjes voor.
Maar ik denk niet dat hij die gaat geven, omdat die lui dan over een tijdje met de samples stoppen.
Omdat er dan meer moet worden geproduceerd voor samplers dan voor de verkoop. :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 16:06:
Ik kreeg vandaag ook wat spul van Molex, ook in zo'n gigantische doos. Ik denk dat dat gewoon is omdat ze dan gewoon 1 type doos kunnen bestellen/laten drukken en daarmee kosten besparen.

[edit]
Ik bestel trouwens niet zoveel samples online, veel meer via de telefoon. Maar vergeet niet dat ik (meestal) ook een echte reden heb om een sample te bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door AcouSE op 16-05-2003 19:24 ]

• BJD

BJD

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 16:06:
Ik heb ook al bij molex.com gezocht.
Maar ik kan nergens vinden waar je samples kan krijgen. :?

• BJD

BJD

AcouSE schreef op 16 May 2003 @ 15:05:
[...]
Alle standaard IC-samples bij Maxim zijn SMD, daarom moet je altijd erbij schijven dat je een "PDIP package version" wilt.
Ik zie dat ze bij National Semiconductors deze:
LM1036MX Dual DC Operated Tone/Volume/Balance Circuit SOIC WIDE 20 1K+ $1.10
LM1036N Dual DC Operated Tone/Volume/Balance Circuit MDIP 20 1K+ $1.10

hebben
welke moet ik hebben?
`K wil geen SMD.

• jvvv
Kent er iemand een leverancier waar ik samples van leds kan krijgen? Dit is dus niet om te profiteren, het is namelijk voor een projectje voor op school, en als ik elke keer de led die ik wil testen kopen, dan komt het duur uit.

Verwijderd

BJDI schreef op 16 May 2003 @ 19:59:
[...]

Ik zie dat ze bij National Semiconductors deze:
LM1036MX Dual DC Operated Tone/Volume/Balance Circuit SOIC WIDE 20 1K+ $1.10
LM1036N Dual DC Operated Tone/Volume/Balance Circuit MDIP 20 1K+ $1.10

hebben
welke moet ik hebben?
`K wil geen SMD.
ik ken die afkortingen niet, maar als ik in deze datasheet op de laatste blz kijkt dan staan daar de afmetingen van de LM1036N. En die zien er niet als SMD uit (2,5 cm lang). Dus als er voortaan MDIP (Molded Dual-In-Line Package) bijstaat is het goed :)

• jvvv
jvvv schreef op 16 May 2003 @ 20:02:
Kent er iemand een leverancier waar ik samples van leds kan krijgen? Dit is dus niet om te profiteren, het is namelijk voor een projectje voor op school, en als ik elke keer de led die ik wil testen kopen, dan komt het duur uit.
schop

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

http://www.everlight-europe.de/

Beetje brakke site, maar als je hun mailt zou je evt. wel samples kunnen krijgen denk ik.

• jvvv
Leuk, had wat besteld bij molex. Ze belden me daarjuist (was op school: voice-mail). Ik had, lomperik, de naam van mijn school gezet ipv van bedrijf pa. De order in gecancelled. " We leveren niet aan privé" .

Klote, zou ik nu op een black-list staan bij molex?

[ Voor 5% gewijzigd door jvvv op 19-05-2003 22:37 ]

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 12:28
jvvv schreef op 16 mei 2003 @ 20:02:
www.sunled.com

Hier heb ik ooit wel wat LED matrixen aangevraagd en gekregen.

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb een probleem :(
Ik zoek voor de MAX1668 een IC-voetje, alleen het sjippie is een QSOP, dus het moet Afbeeldingslocatie: http://aprilog.com/sites/smt-adapter.com/illustrations/Photos/16QSO-D3-SMT-S-F.JPG zijn.
Die zijn te koop bij een amerikaans bedrijf, maar ik kan ze in nederland niet vinden, en om 'm nou te laten overvliegen. :/
Ik heb op conrad, google en velleman gekeken, maar ik kan niks vinden.

Wie heeft er zo eentje of weet waar ik ze kan halen? :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ja kan natuurlijk ook gewoon een DIL voetje nemen, en vervolgens met korte draadjes je chippie daar op vast solderen... Zoals Bart_Banaan dat met z'n touch-screen controller doet in dit topic: [rml]Bart_Banaan in "[ CM] De basis voor mijn car-systeem"[/rml] (Zie ook de replies ervoor en erna)

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 01 June 2003 @ 00:20:
Ik heb een probleem :(
Ik zoek voor de MAX1668 een IC-voetje, alleen het sjippie is een QSOP, dus het moet [afbeelding] zijn.
Die zijn te koop bij een amerikaans bedrijf, maar ik kan ze in nederland niet vinden, en om 'm nou te laten overvliegen. :/
Ik heb op conrad, google en velleman gekeken, maar ik kan niks vinden.

Wie heeft er zo eentje of weet waar ik ze kan halen? :?
Ruikt naar een IA , hier is vast belangstelling voor! (bij mij in ieder geval wel :9~ )

• BJD

BJD

Zijn er ook samples van voetjes (gewoon PDIP) te krijgen?
En zo ja waar? Bij National/Microchip niet.
En elke keer (2x) als ik een order plaats bij National krijg ik een dag later bericht dat de order gecanceld is.
Waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door BJD op 01-06-2003 18:38 ]

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 17:17:
[...]

Ruikt naar een IA , hier is vast belangstelling voor! (bij mij in ieder geval wel :9~ )
ga je gang, ik heb er hard een nodig. :)
AcouSE schreef op 01 June 2003 @ 16:50:
Ja kan natuurlijk ook gewoon een DIL voetje nemen, en vervolgens met korte draadjes je chippie daar op vast solderen... Zoals Bart_Banaan dat met z'n touch-screen controller doet in dit topic: [rml]Bart_Banaan in "[ CM] De basis voor mijn car-systeem"[/rml] (Zie ook de replies ervoor en erna)
ja, dat is allemaal heel leuk, maar zulke soldeerskillz heb ik niet en het ziet er IMHO niet uit, dus ik wil graag zo'n voetje.
als er echt niks anders op zit, kan ik het altijd nog proberen ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

BJDI schreef op 01 June 2003 @ 18:38:
Zijn er ook samples van voetjes (gewoon PDIP) te krijgen?
En zo ja waar? Bij National/Microchip niet.
En elke keer (2x) als ik een order plaats bij National krijg ik een dag later bericht dat de order gecanceld is.
Waarom?
Sjeez, gewone PDIP voetjes kun je toch wel zelf aanschaffen? En dat je order gecancelled is komt gewoon omdat ze doorhebben dat je geen potentiele klant bent.
Pagina: 1 2 Laatste