Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] IC sample aanvagen - hoe en wat

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
oke.. ik wil dus een sample aanvagen maar moet ik persee een bedrijf naam/adres opgeven of kan ik gewoon mijn thuis gegevens invoeren :?

hoe gaat dit in zijn werk...

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb gewoon de naam van m'n school opgegeven en mn eigen adres en ze kwamen het netjes aangetekend bij de voordeur brengen :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
oke dan...

dan heb ik dat ook ff gedaan

ff een sample gavraagd voor een ic dat van 4-16 naar 3v maakt voor mijn digicam 8)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik krijg nogsteeds enige news brieven van MAX binnen :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Jah ik ook maar die zijn best informatief eigenlijk ;)

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

ReseTTim schreef op 27 augustus 2002 @ 03:29:
* Gutteguttegut too :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 27 augustus 2002 @ 03:29:
Als je lang genoeg niets meer van je laat horen, houdt dat vanzelf op. Bij mij iig wel :)

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Hoe werkt dat dan?

Je zoekt een IC op, je noteert het nummer, geeft je adres op en hun sturen je gewoon dat IC op?

Hoeveel IC's kun je dan maximaal bestellen???

Enne, hebben ze ook 3914's

En nog een vraag: hoelang duurt het en zijn er addertjes onder het gras?

Verwijderd

lijtk me dan ook wel makkelijk waarschijnlijk kun je maar 1 ic per soort bestellen maar dat boeit me weinig ik blijf en nederlander en wil het dus gratis
het addertje is waarschijnlijk dat ze je gaan spammen met reclame

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 09:00

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

geen adders of andere reptielen.
Ik bestel zo nu en dan eens 2 samples voor nop.
Ik krijg het al sinds 5 jaar gewoon opgestuurd.
Geen enkel probleem. Gewoon ook eigen bedrijfsnaam gemaakt, No problemo.
Maxim is ok.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

url?
* Kr3Kr wil ook gratiz ic's!
dan hoeft ie niet meer naar harderwijk te rijden voor zoiets kleins

heb m al gevonden via deze link. misschien een handige link voor iedereen die zich hiermee bezig houd

Gregor van Egdom Krekr

• McFizban
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Je moet alleen even opletten dat je niet te gulzig wordt, dan krijg je een tijd helemaal niets meer.
Vaak staar er op de bestel pagina wel iets over de voorwaarden.
Sommige (vaak dure) onderdelen kun je niet als sample aanvragen.
Bedrijven waar ik al wat heb besteld (en wat): Allegro (stappenmotor sturing), National Semiconductor (Ethernet controllers), Crystal semiconductors(idem), Maxim (RS-232 level converters), Dallas (I-Button, microcontrollers, level converters)
En verder nog héél veel databoeken en CD's (soms wel pakketten van >10 kg).
Vooral die databoeken zijn heel handig. Bij Farnell of Conrad betaal je er de hoofdprijs voor.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

;) hehe.. is ut igg niet een idee om een database te maken met bedrijven waar je gratis samples en of datasheets kan aanvragen.. Ik vind het nl. wel handig om af en toe een gratizz chippie te krijgen :) :7 Dan hoef ik nl. niet bang te zijn om evt een duur chippie op te blazen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 17:55:
;) hehe.. is ut igg niet een idee om een database te maken met bedrijven waar je gratis samples en of datasheets kan aanvragen.. Ik vind het nl. wel handig om af en toe een gratizz chippie te krijgen :) :7 Dan hoef ik nl. niet bang te zijn om evt een duur chippie op te blazen ;)
Hier ben ik het helemaal mee eens ;)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

koel...
alleen wel aso... je gaat nu niet betalen voor een ic om em in je aplicatie te "testen", terwijl je gewoon geen zin hebt om te betalen :S of niet ;)

Electronics development

Verwijderd

:) hmzz aso.. een ictje van 10 euro opblazen.. Daar wordt je niet echt vrolijker van d8 ik igg

• McFizban
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Hmmm, krantenbericht:

Dallas semiconductor falliet door gezamelijke tweaker actie.......

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Ik heb er ook onlangs een sample aangevraagd, na een week krijg je keurig in een doosje van elk IC twee stuks. Helemaal gratis !

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 08:15
Dit heb ik gekregen op ongeveer 2weken tijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.jorisvan.easynet.be/temp/Naamloos%204.jpg

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 21:08

w00Dy

Make soap, not war

The_wave schreef op 02 september 2002 @ 17:35:
Dit heb ik gekregen op ongeveer 2weken tijd.

[afbeelding]
Gaan we een beetje zuinig doen ja ;)

Verwijderd

is inderdaad een erg goede service
ik geloof alleen dat ik me een beetje misdragen heb afgelopen week ;)

een beetje te veel I-button zooi besteld
ik heb maar niet uitgerkent wat ik anders betalen moest :P

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Wat is dan de link om de handel te bestellen ik word er weinig wijs uit.

Verwijderd

fleppuhstein schreef op 02 september 2002 @ 18:48:
Wat is dan de link om de handel te bestellen ik word er weinig wijs uit.
www.maxim-ic.com

• fleppuhstein

Verwijderd

fleppuhstein schreef op 02 september 2002 @ 19:37:
[...]

en waar moet ik dan klikken ?
je zoekt het IC op wat je wil hebben
je klikt er op
onder aan de pagina staat dan REQUEST FREE SAMPLE
dan vul je maar wat gegevens in, en klaar

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Maxim is erg 8) 8) 8) 8)

Hier een een aantal digitale potentiometers (potmeters) liggen.
Een aantal ic-tjes om acculaders te maken, NiCAD, NIHM.
En nog meer altijd bruikbare spullen.

Had het es uitgerekend, kwma totaal op een bedrag van rond de fl.75,00.
Ze geven geen garantie op de samples, dus als je er iets mee opblaast dan heb je een probleem. Even Apeldoorn bellen.

And The Only One

Verwijderd

goed ok, ik had dus voor 300 euro aan IC's , I-button en andere rotzooi besteld :+

werkt trouwens erg leuk dat i-button
alleen jammer dat ik echt niet kan programeren
ik heb er het gedult niet voor :(
anders was het vast wel wat geworden

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:18:
goed ok, ik had dus voor 300 euro aan IC's , I-button en andere rotzooi besteld :+

werkt trouwens erg leuk dat i-button
alleen jammer dat ik echt niet kan programeren
ik heb er het gedult niet voor :(
anders was het vast wel wat geworden
Wat zijn die i buttons dan, ik kan programeren in VB dus misschien ook wel dat, als je iets meer info hebt ?

Verwijderd

fleppuhstein schreef op 02 september 2002 @ 21:23:
[...]

Wat zijn die i buttons dan, ik kan programeren in VB dus misschien ook wel dat, als je iets meer info hebt ?
dat zijn net kleine knopcellen, met een bepaalt circuit er in
die kan je via een 1-wire interface aan je pc hangen, en alles op je pc uitlezen

je heb ze in temp-controle ,met ingebouwd log, dus je kan bijvoorbeelt er 1 in een envalop doen, en dan de hele reis die hij maakt zien aan welke tempraturen de post wordt bloodgesteld ( zo'n test ga ik denk ik doen)

verder nog i-buttons met ingebouwd uniek serie nummer, leuk voor toegangcontrole
vochtmeters, en noem maar op
heb me er nog niet echt in verdiept eigenlijk

Verwijderd

/me zit dit al een tijdje te volgen, maar nu toch echt ff wat kwijt

Bestel alleen als je er ook echt wat mee doet, anders vind ik het gewoon aso (zoals chippies opblazen voor de lol....). Er zijn ook mensen die hier beroepshalve gebruik van maken en het is natuurlijk knap lullig als door dit soort geintjes deze voorziening wordt dichgegooid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:09:

Bestel alleen als je er ook echt wat mee doet, anders vind ik het gewoon aso (zoals chippies opblazen voor de lol....). Er zijn ook mensen die hier beroepshalve gebruik van maken en het is natuurlijk knap lullig als door dit soort geintjes deze voorziening wordt dichgegooid.
he he, ik wil ut wel voor me studie gebruiken, dus het is geen onzin
alleen dat programeren wordt nog een probleem B)

ook daar maar is in verdiepen

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:10
Als jullie het nog niet wisten, bij Burrbrown (onderdeel van TI) kan je ook veeeel gratis samples krijgen, heb er al een keer een USB-geluidskaart van gemaakt (kwam uit de Elektuur). Adres: www.burrbrown.com

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:09:

Zo'n persoon ben ik dus. Maar in principe maak ik me geen zorgen. De meeste halfgeleiderfabrikanten bieden deze service op hun website aan, en dan is het dus gewoon hun verantwoording. Zouden ze vanwege misbruik de service veranderen of afschaffen, dan kan ik altijd gewoon naar de importeur bellen en een sample aanvragen.

Er zijn trouwens ook fabrikanten (bijv. TI) waar je maar 1x in de zoveel tijd samples kan bestellen, of een max. aantal.

Owja, en er zijn ook fabrikanten waar je led-samples kan krijgen. (Bijv. 12st blauwe 0603 SMD voor m'n mobiele telefoon :) )

Verwijderd

AcouSE schreef op 03 september 2002 @ 07:59:
Zo'n persoon ben ik dus. Maar in principe maak ik me geen zorgen. De meeste halfgeleiderfabrikanten bieden deze service op hun website aan, en dan is het dus gewoon hun verantwoording. Zouden ze vanwege misbruik de service veranderen of afschaffen, dan kan ik altijd gewoon naar de importeur bellen en een sample aanvragen.
Ik dus ook ;) Maar het is altijd zo'n gezeur om de importeur te bellen (via de afdeling inkoop). Via het web is gewoon veel handiger :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Da's wel waar. Maar ik maak me i.i.g. geen zorgen over tweakers die wat samples bestellen.

Ik heb trouwens ook wel gehad dat ik even door een importeur/distributeur wordt gebelt nadat ik m'n samples heb besteld (da's meestal bij de wat kleinere producenten), dan willen ze graag wat meer weten. Als prive-persoon val je dan wel door de mand.

Verwijderd

Ow ja, dat is leuk. Al die lastige vragen die ze dan gaan stellen >:)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Tipje: je zegt gewoon dat je een NDA (Non-disclosure agreement) met je klant hebt en alleen kan vertellen dat het een automotive-applicatie is in een oplage van 5000 st. per jaar en dat je graag een prijsopgave wilt hebben. Verder zeg je op alle andere dat je daar helaas niet op mag antwoorden.

offtopic:
Zotty, waar werk je? Bij Signaal? In dat geval moet ik even wat dieper gaan nadenken of ik wel met je mag communiceren :P

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
w000t ik heb em :9

een vette A4 evelop voor 2 ic's :+ :?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0021.jpg

2x een MAX652 8)

Verwijderd

AcouSE schreef op 03 september 2002 @ 07:59:
Owja, en er zijn ook fabrikanten waar je led-samples kan krijgen. (Bijv. 12st blauwe 0603 SMD voor m'n mobiele telefoon :) )
Waar ???

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Vaak wordt gewoon een vast percentage van de geproduceerde chips apart gelegd voor sampling, zodat wanneer iedereen ineens samples besteld het gewoon op is en dus niet onverwachts winst wordt verspeeld. Daarom zal het niet zo snel uit de hand lopen...

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

LOL, daar moet je dus wel voor bellen, en wel met een representant van Everlight. Koste mij wat moeite, want in 0603 SMD formaat moesten ze uit Taiwan worden gehaald!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
sorry dat ik dit topic ff een eind omhoog kick maar ik heb ook niet zo'n idee wat ik in moet vullen en daar staat erg weinig over in
ik kan natuurlijk van alles verzinnen maar t moet wel een beeeeeetje logisch klinken denk ik zo ;)

t gaat erom dat ik wat wil gaan knoeien met een AT90S2313, een 2kb avr die ik wil gaan programmen met bascom (* Punksmurf is n00b hiermee, wordt de 1e keer :P) om wat te klooien met die 8x24 displays van de IA :)

ik zie dat ik samples kan aanvragen op: http://www.atmel.com/atmel/samples/ maar ze willen nogal veel van me weten dus...

als bedrijfsnaam heb ik dus mijn school ingevuld zoals vermeld
bij application kan ik zo iets aankruisen dat is ook het probleem niet zo

maar ze willen dus ook weten wat m'n 'Potential Production Quantity' is op korte en lange termijn, wat de datum is van de 'first buy' (wanneer ik ze écht ga bestellen???) en het aantal parts per board (bedoelen ze dan het aantal bestelde chippies per board, of het aantal componenten totaal per board???)

okay k weet dat dit een n00bish vraag is en k hoop dat 1 van de meer ervaren sample-bestellers me wat op weg willen helpen :)

tnx in advance :)

met een hamer past alles

Verwijderd

Bij allebei kan je maar wat invullen wat je leuk vindt. Je zegt namelijk niks toe, dus je zit er niet aan vast. dus bij Qty vul je in 1000 en bij parts per board 2 ofzo.....
Werkt perfect !

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Punksmurf schreef op 30 januari 2003 @ 22:59:
sorry dat ik dit topic ff een eind omhoog kick maar ik heb ook niet zo'n idee wat ik in moet vullen en daar staat erg weinig over in
ik kan natuurlijk van alles verzinnen maar t moet wel een beeeeeetje logisch klinken denk ik zo ;)

t gaat erom dat ik wat wil gaan knoeien met een AT90S2313, een 2kb avr die ik wil gaan programmen met bascom (* Punksmurf is n00b hiermee, wordt de 1e keer :P) om wat te klooien met die 8x24 displays van de IA :)

ik zie dat ik samples kan aanvragen op: http://www.atmel.com/atmel/samples/ maar ze willen nogal veel van me weten dus...

als bedrijfsnaam heb ik dus mijn school ingevuld zoals vermeld
bij application kan ik zo iets aankruisen dat is ook het probleem niet zo

maar ze willen dus ook weten wat m'n 'Potential Production Quantity' is op korte en lange termijn, wat de datum is van de 'first buy' (wanneer ik ze écht ga bestellen???) en het aantal parts per board (bedoelen ze dan het aantal bestelde chippies per board, of het aantal componenten totaal per board???)

okay k weet dat dit een n00bish vraag is en k hoop dat 1 van de meer ervaren sample-bestellers me wat op weg willen helpen :)

tnx in advance :)
Guttegut, als je bang bent om door de mand te vallen dan haal je dat ding toch gewoon bij je elektroboer? De service is in principe niet voor jou bedoeld, maar voor bedrijven die mogelijk veel van die dingen nodig hebben.

• Punksmurf
Cyberspin, m'n nick is Punksmurf :P niet Guttegut ;) das iemand anders
ut gaat me ook niet om t door de mand vallen, maar - k ben nog steed hollander ja - omdat ze dan mooi gratis speelgoed vormen en ik krijg ze zéker niet als ik nix logisch invul :P

maar das al vaker besproken in deze en andere topics.

[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 30-01-2003 23:13 ]

met een hamer past alles

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Punksmurf schreef op 30 januari 2003 @ 23:12:
Cyberspin, m'n nick is Punksmurf :P niet Guttegut ;) das iemand anders
ut gaat me ook niet om t door de mand vallen, maar - k ben nog steed hollander ja - omdat ze dan mooi gratis speelgoed vormen en ik krijg ze zéker niet als ik nix logisch invul :P

maar das al vaker besproken in deze en andere topics.
hehe, ok ;)

Verwijderd

als je is een avondje op google gaat zoeken ken je heel veel fabriekanten tegen komen die samplen
ken er zo al minstens 10 opnoemen
maar ik ga ze niet posten
je weet wel hoe dat gaat, ineens 1000 tweakers die daar onderdelen gaan halen
en dat zegt die fabriekant op een gegeven moment ook van zoek het lekker zelf uit
dus zoek en gij zult vinden

en oja, bij atmel moet je wel een beetje nuttige informatie opgeven
deze worden stuk voor stuk met de hand gekeken of je ze niet in de maling loopt te nemen
dus iets van 127 parts per board, afname: 5000 per jaar

• Punksmurf
die fabrikant had ik al gevonden dus :P
en ik zal ook niet altijd de samples misbruiken maar zo voor dit expiriment vond ik het een aardige oplossing
plus dat ik toch al rood sta en er voor zo'n €35 lcd's en spul mijn kant op komt binnenkort...lang leve de IA...
*standaard chronisch geldgebrek :P elke eypo die ik uitspaar is er 1 ;)

tnx voor de replies iig

met een hamer past alles

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Zoo heb net ff een startsetje besteld voor een thermochron iButton..
The DS1921K Thermochron iButton Starter Kit includes:

DS1921 Thermochron iButton®
DS9093F iButton Keyring Fob Attachment
DS907U-009 9-pin Universal 1-Wire® COM Port Adapter
DS1402D-DR8 Blue Dot Receptor with RJ-11 Connector
Instruction Sheet
Als ik er niet helemaal uitkom, mag ik dat wel op GoT vragen right? Het is immers computer-related en ik denk dat veel mensen het wel interessant vinden :)

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 23:08:
Bij allebei kan je maar wat invullen wat je leuk vindt. Je zegt namelijk niks toe, dus je zit er niet aan vast. dus bij Qty vul je in 1000 en bij parts per board 2 ofzo.....
Werkt perfect !
Een aardig alternatief is ook om voor te houden dat je student electro bent. De meeste fabrikanten en distributeurs zijn je dan best wel goedgezind.
Indertijd zelf ook wel eens gehad; wat samples besteld... opeens telefoon, K&H aan de lijn. Heel lulverhaal, student, project, etc. Uitkomst: geen probleem, sturen we op, als je nog meer nodig hebt gewoon ff bellen.
Eigenlijk een schoolvoorbeeld van 'eerlijk duurt het langst'. (ook hobbyisme heeft een soort van studieaspect nietwaar?)

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
ik heb gewoon mijn thuis adres en et berdrijfsnaam een 1 of vage college/school :)

• Punksmurf
henk b, k was dat ook van plan maar vrienden raadden het me af
nja t staat me wel t meeste aan dus ik vul dat maar in dan :) als ik ze moet kopen ga ik er ook niet dood aan ofzo ;)

met een hamer past alles

• insan1ty
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je die meuk in huis hebt?
Heeft er iemand hier ervaring met iButtons? Vooral met hoe je ze uitleest?

Overigens zie ik hier een aantal mensen patsen met de prijzen.. Lijkt me stug dat ze voor zoveel besteld hebben..
De prijzen op de maxim site zijn per 1000 stuks
Als je goed leest staat er dus het product en dan de prijs en wat staat er in die kolom bovenaan? Juist, price@1K.

[ Voor 52% gewijzigd door insan1ty op 31-01-2003 16:19 ]

• Future
  • Laatst online: 24-11 17:44
insan1ty schreef op 31 January 2003 @ 16:01:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je die meuk in huis hebt?
Heeft er iemand hier ervaring met iButtons? Vooral met hoe je ze uitleest?

Overigens zie ik hier een aantal mensen patsen met de prijzen.. Lijkt me stug dat ze voor zoveel besteld hebben..
De prijzen op de maxim site zijn per 1000 stuks
Als je goed leest staat er dus het product en dan de prijs en wat staat er in die kolom bovenaan? Juist, price@1K.
Prijs is per stuk, ALS je er minimaal 1000 afneemt. Doe je dat niet dan zijn ze duurder of leveren ze niet.

Blaat

• insan1ty
Future schreef op 31 januari 2003 @ 16:24:
[...]

Prijs is per stuk, ALS je er minimaal 1000 afneemt. Doe je dat niet dan zijn ze duurder of leveren ze niet.
Leek me logischer dat ze niet zomaar dingen van 7 dollar per stuk gaan sturen naar mensen die ze niet kennen...

Btw dit komt uit de data sheet:
Afbeeldingslocatie: http://217.122.25.76/lifetime.jpg
Dus als ik dat ding zeg maar inzet bij 15°C en ik laat m om de 5 minuten de temperatuur noteren, dan gaat het geheel 9 jaar mee? Ook de batterij enzo?? :?

[ Voor 27% gewijzigd door insan1ty op 31-01-2003 16:43 ]

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
Taliesin schreef op 27 augustus 2002 @ 02:15:
Ik heb gewoon de naam van m'n school opgegeven en mn eigen adres en ze kwamen het netjes aangetekend bij de voordeur brengen :)
hmm had ik dus ook gedaan....
maar het word steeds op mijn school afgeleverd en iedere keer krijg ik de directeur weer op me dak dat ik de school niet als post adres mag opgeven .... |:(

oh meuh :? oud topique :?

[ Voor 5% gewijzigd door technocow op 31-01-2003 19:45 ]

• Punksmurf
mss moet je dan je eigen adres opgeven :)

*idd oud topic maar k had m gekicked dus blame me...

met een hamer past alles

• Vipertje
  • Laatst online: 17:53
* Vipertje blames Punkesmurf ;)

vind het trouwens wel raar dat iemand dit heeft kunnen bestellen DS1921K Thermochron iButton® Starter Kit

want als ik het probeer zegt hij dat ze die dingen niet als sample opsturen

[ Voor 4% gewijzigd door Vipertje op 01-02-2003 00:16 ]

• insan1ty
martijnf schreef op 01 februari 2003 @ 00:15:
* insan1ty blames Punkesmurf ;)

vind het trouwens wel raar dat iemand dit heeft kunnen bestellen DS1921K Thermochron iButton® Starter Kit

want als ik het probeer zegt hij dat ze die dingen niet als sample opsturen
Nee ik heb ook die dingen allemaal los besteld.
Dus gewoon partno invoeren, en dan sample doen.

• Vipertje
maareh die stekketjes voor serial willen ook nie echt lukken ook al geprobeerd namelijk

• Punksmurf
in ruil voor een ibutton heb ik wel een stekkertje voor je hoor :) zo ongeveer t enige wat ik op voorraad heb :P

met een hamer past alles

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik krijg nogsteeds die maxim stuff aan. zal is kijken op de site of ik het stop kan zetten.. :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Vipertje
punksmurf denk je da ze die dingen bij de elecktroboer hebben of zouden ze die apart moeten bestellen voor je

• insan1ty
martijnf schreef op 01 February 2003 @ 14:27:
punksmurf denk je da ze die dingen bij de elecktroboer hebben of zouden ze die apart moeten bestellen voor je
Volgens mij is het nogal exotisch spul dat ze bij de elektroboer niet op voorraad hebben..
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je het spul binnenkrijgt nadat je het besteld hebt?

• Punksmurf
@martijnf

die avr's? k weet t werkelijk niet
gaat heen en vraag...
*jah...tiz erg...maar dan ZUL JE TOCH naar buiten moeten...of een online winkel zoeken :)*

met een hamer past alles

• insan1ty
Punksmurf schreef op 03 februari 2003 @ 19:21:
@martijnf

die avr's? k weet t werkelijk niet
gaat heen en vraag...
*jah...tiz erg...maar dan ZUL JE TOCH naar buiten moeten...of een online winkel zoeken :)*
offtopic:
Heb jij nou ook hottopic of is dit gewoon toeval?

• Punksmurf
offtopic:
uh... wat is hottopic?? 8)7
en wat is het toeval precies?
(en toeval bestaat niet :P)

met een hamer past alles

• insan1ty
Punksmurf schreef op 03 February 2003 @ 19:40:
offtopic:
uh... wat is hottopic?? 8)7
en wat is het toeval precies?
(en toeval bestaat niet :P)
offtopic:
Dat we allebei in deze draad in dezelfde 3 minuten reageren na 3 dagen...
www.hottopic.nl

• insan1ty
Shit en dan ALSNOG dubbelposten.. Ik dacht dat het aan GoT lag :)

[ Voor 89% gewijzigd door insan1ty op 03-02-2003 20:12 ]

• Punksmurf
hehe lol okay

en hottopic roels :D

maar k heb nog niks gehoord, helaas
zal wel geen samples krijgen voor mijn 'schoolproject' :( want ze zouden binnen 72 uur contact opnemen...

met een hamer past alles

• insan1ty
Punksmurf schreef op 07 februari 2003 @ 20:58:
hehe lol okay

zal wel geen samples krijgen voor mijn 'schoolproject' :( want ze zouden binnen 72 uur contact opnemen...
Oh ik heb ze vorige week besteld volgens mij maar heb nog nix gehoord.. helaas.

Verwijderd

Punksmurf schreef op 07 februari 2003 @ 20:58:
hehe lol okay

He He He >:)
ik kreeg gister weer een een pakketje binnen van atmel
met een AT89C51SND1C
zoek maar is op
is een heel mooi ICtje >:)
nou alleen nog werkend zien te krijgen

• insan1ty
Oh ff een vraag... heb dus een dual blue dot receptor besteld, sample.. Maar daar moet zo'n RJ11>RS232 converter aan... Weet iemand wat daarin zit?

• Punksmurf
@plasmatv: wat heb je ingevuld dan?
*en indien je ook een plasmatv hebt en niet alleen zo heet: jaloers!!! :9

[ Voor 8% gewijzigd door Punksmurf op 11-02-2003 00:23 ]

met een hamer past alles

• ice-T106
  • Laatst online: 28-11 16:06
Hoe kun je bij de vernieuwde atmel site samples aanvragen?
Ik kan alleen nog maar informatie en datasheets vinden niks meer over prijzen, bestellen of samples aan vragen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

nee punksmurf, heb geen plasma tv :(
was het maar waar :P
enne, hier ken je samples aanvragen bij atmel
http://www.atmel.com/products/eprom/samples.asp
http://www.atmel.com/products/flash/samples.asp
http://www.atmel.com/products/serial/samples.asp
http://www.atmel.com/products/8051/samples.asp

ligt er even aan wat je wil bestellen natuurlijk, maar ik denk dat je bij 8051 het beste kan doen
of je wil een eprom hebben natuurlijk, dan moet je op die eerste klikken

• ice-T106
Bedankt, via de search kom ik nu inderdaad ook op deze pagina's uit.
Vreemd alleen dat ik niet op een normale manier bij produkten kan vinden hoe je samples moet aan vragen.
Weet je al wat voor mp3 speler je wilt gaan maken?
(namelijk keuze uit:MultiMediaCard™, DataFlash®, SmartMedia™, CompactFlash™ and IDE Interfaces)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

ice-T schreef op 12 February 2003 @ 15:45:
Bedankt, via de search kom ik nu inderdaad ook op deze pagina's uit.
Vreemd alleen dat ik niet op een normale manier bij produkten kan vinden hoe je samples moet aan vragen.
Weet je al wat voor mp3 speler je wilt gaan maken?
(namelijk keuze uit:MultiMediaCard™, DataFlash®, SmartMedia™, CompactFlash™ and IDE Interfaces)
ik heb echt geen idee
ik denk zelf multimedia kaart
maar mischien bedenk ik me wel weer hor :P
eerst maar is de datasheet nog een paar keer goed doorlezen
maar heb al gevonden dat dat ding gewoon via de usb port te programeren is gelukkig
en ken hem dus ISP programeren
en voorbeeld software heb ik ook al gevonden
allemaal op de atmel site

maar het grootste probleem is nog
hoe krijg ik dat ding op een printje
ik ken netaan een papiertje tussen de afzonderlijke pootjes krijgen
0.65 mm afstand
dus ik moet eerst een of andere adapter zien te vinden die er iets groters van maakt
opzich ken ik dat is wel solderen, maar ik weet dus niet waarop
wie helpt mij met een oplossing? :7

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
ik heb gister ook een sampletje van maxim-ic ontvangen... netjes in doosje met spul eromheen :D (laat ik nou ook maxim heten :D :D ) en daarin... jahwel.. 2 max232 chippies :D aardie van meneer maxim ic...

ik gah cker wat meer samples halen.. maar ik vroeg me nou af welke geschikt is voor een VU meter te maken... de LM series zijn daar niet te krijgen

Verwijderd

SmauG schreef op 12 februari 2003 @ 19:42:
ik heb gister ook een sampletje van maxim-ic ontvangen... netjes in doosje met spul eromheen :D (laat ik nou ook maxim heten :D :D ) en daarin... jahwel.. 2 max232 chippies :D aardie van meneer maxim ic...

ik gah cker wat meer samples halen.. maar ik vroeg me nou af welke geschikt is voor een VU meter te maken... de LM series zijn daar niet te krijgen
tsja, aardige vent hé , die maxim ? :D
Mij heeft hij een tijdje terug ook van een hoop moois voorzien (iButton en 1-Wire spul) ALleen hij heeft nooit een probe willen leveren voor de iButton :/
Ledbar driver IC's hebben ze bij Maxim / Dallas niet, vond ik zelf ook wel jammer, aangezien ze best duur zijn :)

Verwijderd

SmauG schreef op 12 februari 2003 @ 19:42:

ja maar lieve meneer, LM is niet van maxim hor O+
LM is van national semiconductor www.national.com

• insan1ty
insan1ty schreef op 10 February 2003 @ 23:21:
Oh ff een vraag... heb dus een dual blue dot receptor besteld, sample.. Maar daar moet zo'n RJ11>RS232 converter aan... Weet iemand wat daarin zit?
Niemand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:33:
[...]

ja maar lieve meneer, LM is niet van maxim hor O+
LM is van national semiconductor www.national.com
heey bedankt voor de info :)
ff wat samples bestellen (nee ik ben niet zo iemand die samples voor de lol besteld, ik ga ze echt gebruiken ! )
Waarom is die LM3914 (of 3915) er eigenlijk niet in SOP18 ? maar alleen in DIP of PLCC of Unpackaged Die (???)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 20:45 ]

Verwijderd

Nou, ik had gisteravond van 5 soorten LM's wat samples aangevraagd (die ik ook echt nodig had ;)) Krijg ik 5 van de volgende mailtjes terug:
Dear P Janssen,

Thank you for the sample request from National Semiconductor.

We regret that we are unable to fulfill the sample request as follow:

Part Number : LM741CN for 5 pieces.
Company Name: Janssen & Co.
Application : Industrial.

Please contact your local distributor to obtain sample: http://www.national.com/contacts/

Regards,

Regional Administrator
Lekker is dat :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 11:21 ]

• ice-T106
@plasma_tv: Kun je niet een andere package bestellen die misschien iets groter is?
Ik kwam namelijk dit tegen: Packages: QFP80 1.4 mm, BGA81, Die
Er zijn dus als het goed is drie verschillende, misschien dat de één wel veel groter is dan de ander.

Verwijderd

ice-T schreef op 13 February 2003 @ 13:15:
@plasma_tv: Kun je niet een andere package bestellen die misschien iets groter is?
Ik kwam namelijk dit tegen: Packages: QFP80 1.4 mm, BGA81, Die
Er zijn dus als het goed is drie verschillende, misschien dat de één wel veel groter is dan de ander.
nee andere behuizingen zijn er niet
ja alleen plcc84, maar die ken je niet samplen
maar ik moet gewoon èèn of andere adapter naar plcc zien te vinden ofzo
want het solderen is het probleem niet
maar ik ga wel is googlen

• ice-T106
Ik hoop dat je er een kunt vinden, heb zelf ook best interresse om zelf goedkoop een mp3speler te maken.
Betekend "Only samples for development board." dat je die chips alleen krijgt als je een developmentbord besteld, of als je zelf een developmentbord wilt maken.
In geval twee zou dat betekenen dat je juist alleen samples kunt bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ice-T106 op 13-02-2003 21:47 ]

Verwijderd

Heeft iemand misschien een idee waarom mijn sample request bij National Semiconductor geweigerd is ? (ze geven zelf geen reden)

• ice-T106
@PJansen: heb je van één artikel 5 stuk besteld?
Zo ja, dan zou het daar best aan kunnen liggen.
Twee is normaal aantal voor samples.

Verwijderd

ice-T schreef op 13 February 2003 @ 22:00:
@PJansen: heb je van één artikel 5 stuk besteld?
Zo ja, dan zou het daar best aan kunnen liggen.
Twee is normaal aantal voor samples.
Nee, ik had van 5 verschillende artikelen een paar (2 of 3) besteld.......

Verwijderd

insan1ty: Weet iemand hoe lang het duurt voordat je het spul binnenkrijgt nadat je het besteld hebt?
ik had i-buttons besteld op 3-2-2003 en ik kreeg ze 10-2-2003 binnen (iedere button in een andere envelop, 1 per dag. ik krijg dus al 4 dagen post van de NPD :P )

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

heb zelk ook al PIC's, digitale potentiometers en EEPROM besteld als samples bij microchip :). Binnen week had ik ze, 3 stuks van elk, wel jammer dat ik bij 1 soort PIC de verkeerde package had gekozen, nl SMD en daar ben ik totaal niets mee...

If you come here... you'll find me... I promise

Verwijderd

hmmz, die IC's klinken erg interresant allemaal, zijn er mensen hier die goede sites kennen voor de IC/elektro newbies?

Als je met die onderdelen bijv. een MP3 speler kan maken zou ik wel heel erg graag willen weten hoe :) het lijkt wel haast magie joh. Printboard, ICtje, batterijtje en poef... klaar.

• Vipertje
die ibuttons leuk spul natuurlijk om aan te vragen maar hoe wilden jullie die ooit uitgaanlezen :D

• Jan Jaap
  • Laatst online: 28-11 12:28
Ik had er ook een lezer bij gesampled, maar die en de temperatuur iButtons hebben ze niet opgestuurd :(. Nu heb ik alleen 2 64Kb iButtons waar ik dus niets mee kan :(

• Vipertje
idd dat bedoel ik dus wnat je kan die uitlees dingen niet bestellen dus wat moet je dan met ibuttons

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:48:
Heeft iemand misschien een idee waarom mijn sample request bij National Semiconductor geweigerd is ? (ze geven zelf geen reden)
Omdat ze niet verwachten dat je een klant bent die 1000'en onderdelen zal afnemen. Het 'leukste' is dat je nu ook op hun black list staat. Alles wat je nu aanvraagt zal geweigerd worden (bij mij tenminste wel).
Eerlijk gezegt vindt ik dat ook wel logisch dat ze met mensenogen de aanvragen bekijken en selecteren, bij elkaar gaat het tenslotte om behoorlijk grote bedragen (niet de IC's zelf, maar wel het versturen... zoek maar eens op wat het versturen met UPS van de VS naar NL kost!)

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• insan1ty
martijnf schreef op 15 februari 2003 @ 02:14:
idd dat bedoel ik dus wnat je kan die uitlees dingen niet bestellen dus wat moet je dan met ibuttons
Een vriend van mij heeft wel 2 uitlees dingen gehad.. Hij kan ze alleen niet verbinden met zn pc. Iemand toevallig een idee van wat er in een RS232 > MicroLAN/blueDot connector/convertor zit?

• Jan Jaap
  • Laatst online: 28-11 12:28
martijnf schreef op 15 February 2003 @ 02:14:
Die kon ik wel bestellen, maar ze zijn niet geleverd!
In het mailtje staan ze gewoon nog.

• insan1ty
insan1ty schreef op 15 February 2003 @ 03:44:
[...]

Een vriend van mij heeft wel 2 uitlees dingen gehad.. Hij kan ze alleen niet verbinden met zn pc. Iemand toevallig een idee van wat er in een RS232 > MicroLAN/blueDot connector/convertor zit?
ff ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://217.122.25.76/kne_ibut.jpg
Dit heeft hij dus gekregen, en we zijn er al achter dat de 2 draadjes in die RJ11 connector dus GND en DATA zijn :D duh :)
Maar hoe sluit je dit aan op een RS232 poort?
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 21:23:
[...]

ik had i-buttons besteld op 3-2-2003 en ik kreeg ze 10-2-2003 binnen (iedere button in een andere envelop, 1 per dag. ik krijg dus al 4 dagen post van de NPD :P )
Woei dit is dus die vriend van mij :D :D ik wist helemaal niet dat ie hier zat :D
Ik dacht al, hey krijgt hij óók al 4 dagen post van de NPD :)

[ Voor 29% gewijzigd door insan1ty op 15-02-2003 13:33 ]

Pagina: 1 2 Laatste