oke.. ik wil dus een sample aanvagen maar moet ik persee een bedrijf naam/adres opgeven of kan ik gewoon mijn thuis gegevens invoeren 
hoe gaat dit in zijn werk...
hoe gaat dit in zijn werk...
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
* Gutteguttegut too
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
Verwijderd
Hier ben ik het helemaal mee eensVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 17:55:
hehe.. is ut igg niet een idee om een database te maken met bedrijven waar je gratis samples en of datasheets kan aanvragen.. Ik vind het nl. wel handig om af en toe een gratizz chippie te krijgen
![]()
Dan hoef ik nl. niet bang te zijn om evt een duur chippie op te blazen
Verwijderd
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
Gaan we een beetje zuinig doen jaThe_wave schreef op 02 september 2002 @ 17:35:
Dit heb ik gekregen op ongeveer 2weken tijd.
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
www.maxim-ic.comfleppuhstein schreef op 02 september 2002 @ 18:48:
Wat is dan de link om de handel te bestellen ik word er weinig wijs uit.
Verwijderd
je zoekt het IC op wat je wil hebben
And The Only One
Verwijderd
Wat zijn die i buttons dan, ik kan programeren in VB dus misschien ook wel dat, als je iets meer info hebt ?Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:18:
goed ok, ik had dus voor 300 euro aan IC's , I-button en andere rotzooi besteld
werkt trouwens erg leuk dat i-button
alleen jammer dat ik echt niet kan programeren
ik heb er het gedult niet voor
anders was het vast wel wat geworden
Verwijderd
dat zijn net kleine knopcellen, met een bepaalt circuit er infleppuhstein schreef op 02 september 2002 @ 21:23:
[...]
Wat zijn die i buttons dan, ik kan programeren in VB dus misschien ook wel dat, als je iets meer info hebt ?
Verwijderd
Verwijderd
he he, ik wil ut wel voor me studie gebruiken, dus het is geen onzinVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:09:
/me zit dit al een tijdje te volgen, maar nu toch echt ff wat kwijt
Bestel alleen als je er ook echt wat mee doet, anders vind ik het gewoon aso (zoals chippies opblazen voor de lol....). Er zijn ook mensen die hier beroepshalve gebruik van maken en het is natuurlijk knap lullig als door dit soort geintjes deze voorziening wordt dichgegooid.
Zo'n persoon ben ik dus. Maar in principe maak ik me geen zorgen. De meeste halfgeleiderfabrikanten bieden deze service op hun website aan, en dan is het dus gewoon hun verantwoording. Zouden ze vanwege misbruik de service veranderen of afschaffen, dan kan ik altijd gewoon naar de importeur bellen en een sample aanvragen.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:09:
/me zit dit al een tijdje te volgen, maar nu toch echt ff wat kwijt
Bestel alleen als je er ook echt wat mee doet, anders vind ik het gewoon aso (zoals chippies opblazen voor de lol....). Er zijn ook mensen die hier beroepshalve gebruik van maken en het is natuurlijk knap lullig als door dit soort geintjes deze voorziening wordt dichgegooid.
Verwijderd
Ik dus ookAcouSE schreef op 03 september 2002 @ 07:59:
Zo'n persoon ben ik dus. Maar in principe maak ik me geen zorgen. De meeste halfgeleiderfabrikanten bieden deze service op hun website aan, en dan is het dus gewoon hun verantwoording. Zouden ze vanwege misbruik de service veranderen of afschaffen, dan kan ik altijd gewoon naar de importeur bellen en een sample aanvragen.

Verwijderd
Waar ???AcouSE schreef op 03 september 2002 @ 07:59:
Owja, en er zijn ook fabrikanten waar je led-samples kan krijgen. (Bijv. 12st blauwe 0603 SMD voor m'n mobiele telefoon)
LOL, daar moet je dus wel voor bellen, en wel met een representant van Everlight. Koste mij wat moeite, want in 0603 SMD formaat moesten ze uit Taiwan worden gehaald!
met een hamer past alles
Verwijderd
Guttegut, als je bang bent om door de mand te vallen dan haal je dat ding toch gewoon bij je elektroboer? De service is in principe niet voor jou bedoeld, maar voor bedrijven die mogelijk veel van die dingen nodig hebben.Punksmurf schreef op 30 januari 2003 @ 22:59:
sorry dat ik dit topic ff een eind omhoog kick maar ik heb ook niet zo'n idee wat ik in moet vullen en daar staat erg weinig over in
ik kan natuurlijk van alles verzinnen maar t moet wel een beeeeeetje logisch klinken denk ik zo
t gaat erom dat ik wat wil gaan knoeien met een AT90S2313, een 2kb avr die ik wil gaan programmen met bascom (* Punksmurf is n00b hiermee, wordt de 1e keer) om wat te klooien met die 8x24 displays van de IA
ik zie dat ik samples kan aanvragen op: http://www.atmel.com/atmel/samples/ maar ze willen nogal veel van me weten dus...
als bedrijfsnaam heb ik dus mijn school ingevuld zoals vermeld
bij application kan ik zo iets aankruisen dat is ook het probleem niet zo
maar ze willen dus ook weten wat m'n 'Potential Production Quantity' is op korte en lange termijn, wat de datum is van de 'first buy' (wanneer ik ze écht ga bestellen???) en het aantal parts per board (bedoelen ze dan het aantal bestelde chippies per board, of het aantal componenten totaal per board???)
okay k weet dat dit een n00bish vraag is en k hoop dat 1 van de meer ervaren sample-bestellers me wat op weg willen helpen
tnx in advance
[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 30-01-2003 23:13 ]
met een hamer past alles
hehe, okPunksmurf schreef op 30 januari 2003 @ 23:12:
Cyberspin, m'n nick is Punksmurfniet Guttegut
das iemand anders
ut gaat me ook niet om t door de mand vallen, maar - k ben nog steed hollander ja - omdat ze dan mooi gratis speelgoed vormen en ik krijg ze zéker niet als ik nix logisch invul
maar das al vaker besproken in deze en andere topics.
Verwijderd
met een hamer past alles
Als ik er niet helemaal uitkom, mag ik dat wel op GoT vragen right? Het is immers computer-related en ik denk dat veel mensen het wel interessant vindenThe DS1921K Thermochron iButton Starter Kit includes:
DS1921 Thermochron iButton®
DS9093F iButton Keyring Fob Attachment
DS907U-009 9-pin Universal 1-Wire® COM Port Adapter
DS1402D-DR8 Blue Dot Receptor with RJ-11 Connector
Instruction Sheet
Een aardig alternatief is ook om voor te houden dat je student electro bent. De meeste fabrikanten en distributeurs zijn je dan best wel goedgezind.Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 23:08:
Bij allebei kan je maar wat invullen wat je leuk vindt. Je zegt namelijk niks toe, dus je zit er niet aan vast. dus bij Qty vul je in 1000 en bij parts per board 2 ofzo.....
Werkt perfect !
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
met een hamer past alles
[ Voor 52% gewijzigd door insan1ty op 31-01-2003 16:19 ]
Prijs is per stuk, ALS je er minimaal 1000 afneemt. Doe je dat niet dan zijn ze duurder of leveren ze niet.insan1ty schreef op 31 January 2003 @ 16:01:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je die meuk in huis hebt?
Heeft er iemand hier ervaring met iButtons? Vooral met hoe je ze uitleest?
Overigens zie ik hier een aantal mensen patsen met de prijzen.. Lijkt me stug dat ze voor zoveel besteld hebben..
De prijzen op de maxim site zijn per 1000 stuks
Als je goed leest staat er dus het product en dan de prijs en wat staat er in die kolom bovenaan? Juist, price@1K.
Blaat
Leek me logischer dat ze niet zomaar dingen van 7 dollar per stuk gaan sturen naar mensen die ze niet kennen...Future schreef op 31 januari 2003 @ 16:24:
[...]
Prijs is per stuk, ALS je er minimaal 1000 afneemt. Doe je dat niet dan zijn ze duurder of leveren ze niet.

[ Voor 27% gewijzigd door insan1ty op 31-01-2003 16:43 ]
hmm had ik dus ook gedaan....Taliesin schreef op 27 augustus 2002 @ 02:15:
Ik heb gewoon de naam van m'n school opgegeven en mn eigen adres en ze kwamen het netjes aangetekend bij de voordeur brengen
[ Voor 5% gewijzigd door technocow op 31-01-2003 19:45 ]
met een hamer past alles
[ Voor 4% gewijzigd door Vipertje op 01-02-2003 00:16 ]
Nee ik heb ook die dingen allemaal los besteld.martijnf schreef op 01 februari 2003 @ 00:15:
* insan1ty blames Punkesmurf
vind het trouwens wel raar dat iemand dit heeft kunnen bestellen DS1921K Thermochron iButton® Starter Kit
want als ik het probeer zegt hij dat ze die dingen niet als sample opsturen
met een hamer past alles
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Volgens mij is het nogal exotisch spul dat ze bij de elektroboer niet op voorraad hebben..martijnf schreef op 01 February 2003 @ 14:27:
punksmurf denk je da ze die dingen bij de elecktroboer hebben of zouden ze die apart moeten bestellen voor je
met een hamer past alles
Punksmurf schreef op 03 februari 2003 @ 19:21:
@martijnf
die avr's? k weet t werkelijk niet
gaat heen en vraag...
*jah...tiz erg...maar dan ZUL JE TOCH naar buiten moeten...of een online winkel zoeken :)*
met een hamer past alles
Punksmurf schreef op 03 February 2003 @ 19:40:
offtopic:
uh... wat is hottopic??
en wat is het toeval precies?
(en toeval bestaat niet)
[ Voor 89% gewijzigd door insan1ty op 03-02-2003 20:12 ]
met een hamer past alles
Oh ik heb ze vorige week besteld volgens mij maar heb nog nix gehoord.. helaas.Punksmurf schreef op 07 februari 2003 @ 20:58:
hehe lol okay
en hottopic roels
maar k heb nog niks gehoord, helaas
zal wel geen samples krijgen voor mijn 'schoolproject'want ze zouden binnen 72 uur contact opnemen...
Verwijderd
He He HePunksmurf schreef op 07 februari 2003 @ 20:58:
hehe lol okay
en hottopic roels
maar k heb nog niks gehoord, helaas
zal wel geen samples krijgen voor mijn 'schoolproject'want ze zouden binnen 72 uur contact opnemen...
[ Voor 8% gewijzigd door Punksmurf op 11-02-2003 00:23 ]
met een hamer past alles
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Verwijderd
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Verwijderd
ik heb echt geen ideeice-T schreef op 12 February 2003 @ 15:45:
Bedankt, via de search kom ik nu inderdaad ook op deze pagina's uit.
Vreemd alleen dat ik niet op een normale manier bij produkten kan vinden hoe je samples moet aan vragen.
Weet je al wat voor mp3 speler je wilt gaan maken?
(namelijk keuze uit:MultiMediaCard™, DataFlash®, SmartMedia™, CompactFlash™ and IDE Interfaces)
Verwijderd
tsja, aardige vent hé , die maxim ?SmauG schreef op 12 februari 2003 @ 19:42:
ik heb gister ook een sampletje van maxim-ic ontvangen... netjes in doosje met spul eromheen(laat ik nou ook maxim heten
![]()
) en daarin... jahwel.. 2 max232 chippies
aardie van meneer maxim ic...
ik gah cker wat meer samples halen.. maar ik vroeg me nou af welke geschikt is voor een VU meter te maken... de LM series zijn daar niet te krijgen
Verwijderd
ja maar lieve meneer, LM is niet van maxim horSmauG schreef op 12 februari 2003 @ 19:42:
ik heb gister ook een sampletje van maxim-ic ontvangen... netjes in doosje met spul eromheen(laat ik nou ook maxim heten
![]()
) en daarin... jahwel.. 2 max232 chippies
aardie van meneer maxim ic...
ik gah cker wat meer samples halen.. maar ik vroeg me nou af welke geschikt is voor een VU meter te maken... de LM series zijn daar niet te krijgen
Niemand?insan1ty schreef op 10 February 2003 @ 23:21:
Oh ff een vraag... heb dus een dual blue dot receptor besteld, sample.. Maar daar moet zo'n RJ11>RS232 converter aan... Weet iemand wat daarin zit?
Verwijderd
heey bedankt voor de infoVerwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:33:
[...]
ja maar lieve meneer, LM is niet van maxim hor![]()
LM is van national semiconductor www.national.com
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 20:45 ]
Verwijderd
Lekker is datDear P Janssen,
Thank you for the sample request from National Semiconductor.
We regret that we are unable to fulfill the sample request as follow:
Part Number : LM741CN for 5 pieces.
Company Name: Janssen & Co.
Application : Industrial.
Please contact your local distributor to obtain sample: http://www.national.com/contacts/
Regards,
Regional Administrator
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 11:21 ]
Verwijderd
nee andere behuizingen zijn er nietice-T schreef op 13 February 2003 @ 13:15:
@plasma_tv: Kun je niet een andere package bestellen die misschien iets groter is?
Ik kwam namelijk dit tegen: Packages: QFP80 1.4 mm, BGA81, Die
Er zijn dus als het goed is drie verschillende, misschien dat de één wel veel groter is dan de ander.
[ Voor 3% gewijzigd door ice-T106 op 13-02-2003 21:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nee, ik had van 5 verschillende artikelen een paar (2 of 3) besteld.......ice-T schreef op 13 February 2003 @ 22:00:
@PJansen: heb je van één artikel 5 stuk besteld?
Zo ja, dan zou het daar best aan kunnen liggen.
Twee is normaal aantal voor samples.
Verwijderd
ik had i-buttons besteld op 3-2-2003 en ik kreeg ze 10-2-2003 binnen (iedere button in een andere envelop, 1 per dag. ik krijg dus al 4 dagen post van de NPDinsan1ty: Weet iemand hoe lang het duurt voordat je het spul binnenkrijgt nadat je het besteld hebt?
If you come here... you'll find me... I promise
Verwijderd
Omdat ze niet verwachten dat je een klant bent die 1000'en onderdelen zal afnemen. Het 'leukste' is dat je nu ook op hun black list staat. Alles wat je nu aanvraagt zal geweigerd worden (bij mij tenminste wel).Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:48:
Heeft iemand misschien een idee waarom mijn sample request bij National Semiconductor geweigerd is ? (ze geven zelf geen reden)
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
Een vriend van mij heeft wel 2 uitlees dingen gehad.. Hij kan ze alleen niet verbinden met zn pc. Iemand toevallig een idee van wat er in een RS232 > MicroLAN/blueDot connector/convertor zit?martijnf schreef op 15 februari 2003 @ 02:14:
idd dat bedoel ik dus wnat je kan die uitlees dingen niet bestellen dus wat moet je dan met ibuttons
Die kon ik wel bestellen, maar ze zijn niet geleverd!martijnf schreef op 15 February 2003 @ 02:14:
idd dat bedoel ik dus wnat je kan die uitlees dingen niet bestellen dus wat moet je dan met ibuttons
ff ter verduidelijking:insan1ty schreef op 15 February 2003 @ 03:44:
[...]
Een vriend van mij heeft wel 2 uitlees dingen gehad.. Hij kan ze alleen niet verbinden met zn pc. Iemand toevallig een idee van wat er in een RS232 > MicroLAN/blueDot connector/convertor zit?

Woei dit is dus die vriend van mijVerwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 21:23:
[...]
ik had i-buttons besteld op 3-2-2003 en ik kreeg ze 10-2-2003 binnen (iedere button in een andere envelop, 1 per dag. ik krijg dus al 4 dagen post van de NPD)
[ Voor 29% gewijzigd door insan1ty op 15-02-2003 13:33 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq