-= Radeon Topic - Deel 53 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gman schreef op 29 augustus 2002 @ 15:58:
Ik kan op de laptops hier wel voor NTSC of PAL kiezen, ook een ATI Chipset.
Fijn.
Maar de vraag was of dat ook zou kunnen met die BBA Radeon 9700 Pro kaarten die her en der binnenkort verkrijgbaar zijn. Of dat je daar vast zit aan NTSC, omdat die kaarten ongewijzigd uit de USA komen.
De spullen uit Taiwan zijn voorzien van een BIOS met NTSC èn PAL. Maar de Built by ATI's???

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:16
Als ik me goed herinner (ik zit op m'n werk, dus kan ik het niet controleren) kan ik bij de TV-out van mijn Radeon 64DDR VIVO ook in de driver instellen of de TV-Out NTSC of PAL-B of PAL-C uitgangssignaal moet zijn...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Gman schreef op 29 augustus 2002 @ 14:11:
Even een paar bullshit dingen uit de weg ruimen:

A. Importeren uit een ander land

Hardstikke leuk voor 3xx of 4xx Dollar een R9700 maar vergeet niet dat invoerrechten echt VIES!!!!!!! tegenvallen.
Voorbeeld: Mijn waterkoel set kostte +1xx euro meer vanwege invoerrechten.
Voorbeeld2: Mijn tweakspul (rounded cables e.d.) kwam ook nog eens een goeie 20% bovenop.
Voorbeeld3: Mijn Skateboard wat ik besteld had kwam nog een rekening van 45 euro achteraan, ook weer invoerrechten, achteraf was ik veel meer kwijt dan in NL.

Dan zit je nog met garantie en daarbij komende verzendkosten.
Garantie van MiniDisc spelers uit USA is niet te doen! hoe dat met andere dingen zit weet ik niet, denk dat het wel losloopt met Computer Hardware.
Maar ik zou er dus niet zo happig op zijn om 'm uit de USA ofzo te halen.
Duitsland/België kan nog wel, die hebben hetzelfde spul als ons.

B. 40% meer FPS niet het geld waard
-Ten eerste geld dat alleen als je een 4600 hebt en dan is het nog meer dan 40% performance winst en het is niet alleen FPS wat teld.
-Ten tweede koop je geen R9700 als je al een 4600 hebt
-Ten derde is deze kaart de toekomst gewoon vooruit, DX9 Compliant (toch) is niet niks, het is veel geld maar zoals met alle High End kaarten gaat zoiets toch een paar jaar (zeker 2) mee.
-Ten vierde zitten de meeste R9700 kopers met een oude high end kaart die aan vervanging toe is.

C. Powercolor had (?) fouten...hebben ze geen testbanken?
Ik weet nou nog niet zeker of ze wel of niet fouten hebben in hun kaart maar als ze dat hebben en zetten het op een page dan betekend dat dus automatisch dat ze WEL testbanken hebben.
Zowiezo worden dit soort peperdure kaarten allemaal gecontroleerd.
Zowiezo2 wordt alle geproduceerde electronica gecontroleerd op 1 of andere manier.
Dat/Als ze toegeven dat ze fouten hebben in hun product dan is dat alleen maar goed, zendingen worden teruggehaald en gecontroleerd, levering duurt natuurlijk langer maar uiteindelijk heb je dan wel een werkende kaart.
Ik ben het niet helemaal met je eens, waarom

a)Voor garantie kun je rechtstreeks naar ATI (service is erg goed kost je niets!) gaan, dus geen overeenkomst met je vergelijking, al is deze de slechtste nog niet ;
Import moet je idd rekening mee houden;

b)Een R9700 koop ik wel na een GF4T4600 waarom?, met een R9700 speel je toch niet in 1024x768 zonder extra IQ?! je speelt met alle eyecandy aan dus met AF16x en 4xAA, daar is de R9700 tot 500 a 600% maal sneller dan de GF4TI !!(UT2003 anad)
punt B is dus bullshit, daarbij komt het nog dat mensen verschillen, niet iedereen heeft dezelfde maatstaven;

c:) testbanken zijn nog lang geen garantie en zelfs dan wordt het niet altijd op de site gezet, omdat men in 1e instantie via een omweg hardwarematige fouten via software probeert op te lossen.

Niet op voorraad.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 10:57
A. Dat zei ik al, voor pc hw is het waarschijnlijk geen probleem.

B. Met een 4600 kan je flink vooruit, daar doelde ik op, het is gewoon gekkenwerk om een 4600 nu al te vervangen, dat doet bijna niemand. IMO dus geen bullshit, ik ga er namelijk van uit dat niemand hier geld teveel heeft.

C. Ik wil hiermee allen het "owjee wat nu??? is die kaart wel goed?" niveau even wat omlaag helpen, rotte PC Electronica zal je echt niet snel tegenkomen.
Als je wel eens video beelden van electonica fabrieken hebt gezien dan weet je dat ze toch beter testen dan je denkt, denk aan DVD's en TV's.

Anoniem: 61303

Ik ben ook van plan om hem te kopen.
Moet alleen nog effe van mijn g4 ti4600 af.
Ik heb ook nog een ati radeon8500 dus als ik ze allebei verkoop.
Dan heb ik weer genoeg voor een radeon97000

Ja ik ben ook zo'n videokaart gek als onze grote vriend edward. :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb zoals beloofd ff met digiworldbv gebeld, helaas zijn de kaartjes op backorder gezet. Waarschijnlijk komt de eerste lading morgen of zaterdag bij ze binnen. Hoeveel dat er zijn wist de verkoper niet te melden. Nou maar hopen dat het er 6 of meer zijn (heb 'm als 6e besteld :D ). FF afwachten dus............ :O

• edward2
  • Laatst online: 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 61303 schreef op 29 augustus 2002 @ 17:05:
Ik ben ook van plan om hem te kopen.
Moet alleen nog effe van mijn g4 ti4600 af.
Ik heb ook nog een ati radeon8500 dus als ik ze allebei verkoop.
Dan heb ik weer genoeg voor een radeon97000

Ja ik ben ook zo'n videokaart gek als onze grote vriend edward. :)
Hé had jij er ook 2 ;) ik heb nu alleen nog de R8500 tot de R9700 komt, ik heb em eindelijk te pakken gekregen op www.hardcorecooling.com! hij is onderweg!

Het is gewoon een kwestie van een grote hobby, ik kick ontzettend op mooie gfx met fsaa en aniso, daar is zelfs de GF4 al te traag voor in de nieuwe komende engines, of je moet in een lagere res gaan spelen, dus ik heb het er graag voor over, ik zwijmel nu al weg bij de gedachte om straks UT2003 te spelen in 1280x1024x32 met 16xAniso en 4x AA..

Niet op voorraad.

• YoG
  • Niet online

YoG

Hmmz, bij Stanet leveren ze 'm pas na 2 september ;(
Geachte heer Kok,

hartelijk dank voor uw bestelling via onze website.
Het bestelde is momenteel niet voorradig. De betreffende
videokaart is (waarschijnlijk) vanaf 2 september a.s. te koop
in Europa. Wanneer deze kaarten uitgeleverd worden aan de
consument is tot op heden nog niet geheel duidelijk.
Uiteraard proberen wij u het bestelde z.s.m. te
verzenden. U krijgt nader bericht over de verzenddatum.

Met vriendelijke groet,

Nancy

Stanet
Postbus 6598
4802 HN Breda
T: 076 - 544 04 60
F: 076 - 544 90 10
verkoop@stanet.nl
www.stanet.nl

spek pc, spek hifi, last.fm

Anoniem: 35054

Gman schreef op 29 augustus 2002 @ 14:11:
Even een paar bullshit dingen uit de weg ruimen:

B. 40% meer FPS niet het geld waard
-Ten eerste geld dat alleen als je een 4600 hebt en dan is het nog meer dan 40% performance winst en het is niet alleen FPS wat teld.
-Ten tweede koop je geen R9700 als je al een 4600 hebt
-Ten derde is deze kaart de toekomst gewoon vooruit, DX9 Compliant (toch) is niet niks, het is veel geld maar zoals met alle High End kaarten gaat zoiets toch een paar jaar (zeker 2) mee.
-Ten vierde zitten de meeste R9700 kopers met een oude high end kaart die aan vervanging toe is.
Ik koop een Radeon 9700 Pro omdat ik als pro (wannaB) gamer een zo hoog mogelijke framerate wil hebben. Zo lang ik onder de 40 fps drop ben ik niet tevreden (dus minimale fps).

• pagani
  • Niet online
YoG schreef op 29 augustus 2002 @ 18:01:
Hmmz, bij Stanet leveren ze 'm pas na 2 september ;(

[...]
Lees die mail vooral met de nadruk op 'waarschijnlijk' ;)

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:34
Ik hoor iedereen het hebben over de BBA versie. Is deze echt zoveel beter dan de Power Color en Point of View versie? Of is ie alleen beter als je gaat overclocken?

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• pagani
  • Niet online
ScorpionNL schreef op 29 augustus 2002 @ 19:04:
Ik hoor iedereen het hebben over de BBA versie. Is deze echt zoveel beter dan de Power Color en Point of View versie? Of is ie alleen beter als je gaat overclocken?
Bij de BBA ben je er zeker van dat er goede filters e.d. ingebouwd zitten. Dit zegt echter niets over de prestaties/framerate. De powercolor lijkt een wat dikkere cooler te hebben, maar dat zegt natuurlijk ook weer niets over de kwaliteit van de koeling (ding kan wel bagger zijn). Bij BBA heb je ook te maken met het merk. Tot voor een week ofzo geleden had ik nog nooit van point of view en powercolor gehoord, zijn dus vrij nieuw voor me en dan is het dus de vraag hoe het met de (garantie-) service zit...

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
http://www.ecost.com/ecost/shop/detail.asp?dpno=576569

Tjezus... voor maar $348.95!!! Weet iemand ongeveer te vertellen wat de invoerkosten zijn?

• pagani
  • Niet online
paulgielens schreef op 29 augustus 2002 @ 19:35:
http://www.ecost.com/ecost/shop/detail.asp?dpno=576569

Tjezus... voor maar $348.95!!! Weet iemand ongeveer te vertellen wat de invoerkosten zijn?
Sowieso het BTW percentage, dus sowieso 19%, en das 66,30$...

• gp500
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 29 augustus 2002 @ 19:39:
[...]

Sowieso het BTW percentage, dus sowieso 19%, en das 66,30$...
hoezo 19% dat is de btw hier in nl niet de invoers kosten.
de verscheeps kosten bedoel hij zeker.

Anoniem: 58621

gp500 schreef op 29 augustus 2002 @ 20:10:
[...]

hoezo 19% dat is de btw hier in nl niet de invoers kosten.
de verscheeps kosten bedoel hij zeker.
Nee, hij heeft het wel goed....en jij ook (duh)

er komen namelijk verzendkosten, verscheepkosten, invoerkosten overheen en VERVOLGENS rekent onze vriendelijke NL-staat over ALLE kosten, eerst omgerekend naar pleuroos, nog eens 19% BTW :o

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:34
dus uiteindelijk ben je ongeveer even veel kwijt als je hem hier zou kopen.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

ScorpionNL schreef op 29 augustus 2002 @ 21:02:
dus uiteindelijk ben je ongeveer even veel kwijt als je hem hier zou kopen.
Er is alleen 1 nadeel , hier KAN je hem dus niet kopen.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Halo_Master schreef op 29 augustus 2002 @ 21:27:
[...]

Er is alleen 1 nadeel , hier KAN je hem dus niet kopen.
Nou ja, sommige winkels importeren 'm uit Amerika, maar verkopen 'm dan ook weer voor een hogere prijs. Dus dan is zelf importeren toch weer wél goedkoper :|

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

PoweRoy

funky!

johnnyv.nl schreef op 29 augustus 2002 @ 19:07:
[...]

Bij de BBA ben je er zeker van dat er goede filters e.d. ingebouwd zitten. Dit zegt echter niets over de prestaties/framerate. De powercolor lijkt een wat dikkere cooler te hebben, maar dat zegt natuurlijk ook weer niets over de kwaliteit van de koeling (ding kan wel bagger zijn). Bij BBA heb je ook te maken met het merk. Tot voor een week ofzo geleden had ik nog nooit van point of view en powercolor gehoord, zijn dus vrij nieuw voor me en dan is het dus de vraag hoe het met de (garantie-) service zit...
srry hoor maar wtf is BBA :?

[This space is for rent]

Anoniem: 61946

PoweRoy schreef op 29 augustus 2002 @ 21:53:
[...]

FF een search |:( |:(

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 16:40

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik draai alweer een aantal dagen met de 6153 drivers en die lopen ook erg smooth, geen testresultaten, maar wel mooi en soepel beeld in CS en Unreal Tournament. Ga nu ff benchen met de 6153 en dan zal ik morgen even de 6159 benchen ;)

Resultaten met de 6153 driver:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~kuilman/untitled.bmp

Resultaten 6159 drivers:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~kuilman/untitled1.bmp

[ Voor 0% gewijzigd door AaroN op 30-08-2002 11:13 . Reden: Resultaten toegevoegd :) ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

PoweRoy schreef op 29 augustus 2002 @ 21:53:
[...]

Build By Ati. Een Ati _kaart_ dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Terwijl iedereen (bijna) alleen over de 9700 praat, ben ik in blijde verwachting van een 9000 Pro die, als de PTT niet raar doet, morgen binnenkomt :)
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 12:17
Uhhm staat ook al een antal post terug bij mij op pagina 7;) en voor driver updates volgen we toch niet de meuktracker, maar driverheaven. of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Vraag:

Is er al iemand die zo'n Radeon9700 echt thuis heeft???

Ik ben ook al dagen bezig hem te krijgen, daar mailen, hier bellen enz enz
Overal krijg je nee volgende week of van die verhalen.... vanmiddag komt ie enz enz

Elke keer komt er weer een bericht dat het toch niet doorgaat.

Mijn vraag dus....

Is er al 1 persoon hier die de Radeon9700 dus echt al in zijn PC heeft zitten???
Ik geloof namelijk dat ie nog NOOIT is geleverd in Nederland en dat al die verhalen van uoitverkocht, net op, eerste partij is al weg gewoon VERZONNEN zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Naar mijn weten is alleen die 64 mb versie in nederland, de 128 mb kaarten waren voor zover ik weet allemaal die powercolors via hunters of roas.

Er was wel ergens een gozer die er al 1 had, geloof test model ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

even off-topic. Waarom laten jullie alle Radeon topics maar tot 11 pagina's gaan? Ik zie andere topics wel over de 30 pagina's scoren.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

silentsnow schreef op 30 augustus 2002 @ 02:17:
even off-topic. Waarom laten jullie alle Radeon topics maar tot 11 pagina's gaan? Ik zie andere topics wel over de 30 pagina's scoren.
het is een oude traditie dat we maar tot de 255 posts gaan.. nostalgie enzo... weet iemand eigenlijk nog precies waarom??? ik ben er pas sinds deel 20 ofzo bij :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

bluppy2 schreef op 30 augustus 2002 @ 04:13:
[...]

het is een oude traditie dat we maar tot de 255 posts gaan.. nostalgie enzo... weet iemand eigenlijk nog precies waarom??? ik ben er pas sinds deel 20 ofzo bij :)
Oude traditie ?? GoT bestaat nog geen 10 jaar hoor :D

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 12:17
bluppy2 schreef op 30 augustus 2002 @ 04:13:
[...]

Dat was omdat topics niet groter mochten worden 255 posts als ik het me goed herinnen. Ik had toen der tijd geen radeon, maar volgede het draadje wel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
hercules 9700 staat in price watch.
waarom komt die 9500 zolaat uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
gp500 schreef op 30 augustus 2002 @ 08:57:
hercules 9700 staat in price watch.
waarom komt die 9500 zolaat uit :(
Wat is die 9500 nou? Sneller of trager dan 9700?

Ow ja, de kaart bij digiworldbv.nl is een ati 128 meg retail, BBA als het goed is, maar zal vandaag wel weer bellen (Gewoon blijven zeuren zal misschien helpen om 'm volgende week ergens in huis te hebben)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou,

Bij hunterspc gaat de levering van de BBAti retail gewoon door, nu er meer duidelijkheid was mbt. powercolor dacht ik dat die aktie misschien was stopgezet, maar blijkt nu gewoon door te gaan.
Nu nog een dag of 10 wachten

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Halo_Master schreef op 30 augustus 2002 @ 10:21:
Nou,

Bij hunterspc gaat de levering van de BBAti retail gewoon door, nu er meer duidelijkheid was mbt. powercolor dacht ik dat die aktie misschien was stopgezet, maar blijkt nu gewoon door te gaan.
Nu nog een dag of 10 wachten
Tsja, Arjan (van Hunters PC) heeft die BB-ATI kaarten nu eenmaal besteld, en die bestelling zal wel in de molen zitten nu, dus hij zal die kaarten toch moeten verkopen.... Ik weet niet in hoeverre je een bevestigde bestelling van X-tal kaarten in Canada (ATI is toch Canadees?) zomaar nog kunt afzeggen.

Vergelijking tussen BB-ATI en PowerColor kaarten naar relevante kenmerken:

___________________BBATI_______________PowerColor

TV-Out_____________NTSC only ?___________NTSC / PAL switchable ?
heatsinks op RAM_____nee_________________ja
Driverondersteuning___altijd BB-ATI drivers____BB-ATI drivers of PB-ATI drivers ?

Voor de rest zijn ze identiek, dus andere kenmerken hoeven niet opgenomen te worden. De vragen zijn dus:
* is de build by ATI NTSC only, en wat voor effect geeft dat als je bv. een PAL-DVD op je TV wilt kijken via de TV-Out ?
* Kun je build by ATI drivers gebruiken op de PowerColor kaart, of moet je aparte powered by ATI drivers gebruiken, die vaak pas later uitkomen dan de BB-ATI drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Haay schreef op 30 augustus 2002 @ 10:47:
[...]
Voor de rest zijn ze identiek, dus andere kenmerken hoeven niet opgenomen te worden. De vragen zijn dus:
* is de build by ATI NTSC only, en wat voor effect geeft dat als je bv. een PAL-DVD op je TV wilt kijken via de TV-Out ?
* Kun je build by ATI drivers gebruiken op de PowerColor kaart, of moet je aparte powered by ATI drivers gebruiken, die vaak pas later uitkomen dan de BB-ATI drivers?
*De BBA versie van digiworld is bij mijn weten de Europese versie, zal dus wel pal zijn (of instelbaar). Maar een beetje tv kan ook ntsc aan, en dan kun je beter daar voor kiezen (hogere kwali toch? pal 50hz, ntsc 60 hz, pal 25 fps, ntsc 29,76fps?).
*Lijkt me stug dat ze de kaart zonder drivers leveren, dus je kan in ieder geval wel met je kaartje aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
johnnyv.nl schreef op 30 augustus 2002 @ 11:07:
[...]

*De BBA versie van digiworld is bij mijn weten de Europese versie, zal dus wel pal zijn (of instelbaar). Maar een beetje tv kan ook ntsc aan, en dan kun je beter daar voor kiezen (hogere kwali toch?).
NTSC is lagere kwaliteit (525 beeldlijnen in plaats van de 625 die PAL heeft). Alleen heeft NTSC een hogere refreshrate (60 Hz i.p.v. 50 Hz), maar daar merk je over het algemeen niet zoveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

johnnyv.nl schreef op 30 augustus 2002 @ 11:07:
[...]

*De BBA versie van digiworld is bij mijn weten de Europese versie, zal dus wel pal zijn (of instelbaar). Maar een beetje tv kan ook ntsc aan, en dan kun je beter daar voor kiezen (hogere kwali toch? pal 50hz, ntsc 60 hz, pal 25 fps, ntsc 29,76fps?).
*Lijkt me stug dat ze de kaart zonder drivers leveren, dus je kan in ieder geval wel met je kaartje aan de slag...
Er is helemaal geen europese versie van de BBAti kaarten.Ik denk dat digiworld en alternate dezelfde fout hebben gemaakt of verkeerd zijn geinformeerd.Of de leverancier uit duitsland(ook alternate) heeft er zelf een sloot geimporteerd uit de vs.Maar ik denk dat het bij alternate en digiworld gaat om de point of view kaarten.
Als ze wel geimporteerde uit de VS hebben is dit iig. geen PAL-uitvoering.Want er bestaat geen BBAti Pal, Ati levert officieel helemaal niet meer aan Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Halo_Master schreef op 30 augustus 2002 @ 11:20:
[...]

Er is helemaal geen europese versie van de BBAti kaarten.Ik denk dat digiworld en alternate dezelfde fout hebben gemaakt of verkeerd zijn geinformeerd.Of de leverancier uit duitsland(ook alternate) heeft er zelf een sloot geimporteerd uit de vs.Maar ik denk dat het bij alternate en digiworld gaat om de point of view kaarten.
Als ze wel geimporteerde uit de VS hebben is dit iig. geen PAL-uitvoering.Want er bestaat geen BBAti Pal, Ati levert officieel helemaal niet meer aan Europa.
Wach ff, ff bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Zijn toch echt BBA's, maar zijn nog niet binnen. Volgens digiworld heeft hun leverancier ze inmiddels wel binnen, dus zouden ze nog steeds vandaag of morgen moeten komen. Over import o.i.d. kon hij me helaas niets vertellen... :( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 10:57
Ik heb na al die vage verhalen effe geen haast meer om een 9700 thuis te krijgen.
Eerst maar eens wat in de winkel zien liggen.
Moet zowiezo nog effe financieel op krachten komen...net rijbewijs gehaald namelijk :P

Ik had bij de reviews ergens gelezen dat we de R9700 begin September konden verwachten, nou dat klopt dus!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Het moet import zijn, zie dit:

It should be noted that original ATi cards (i.e., built by ATi) will only be available in North America. In Europe, ATi will leave the distribution and sales to its established partners like Hercules, while Creative will be in charge in Asia. On top of that, many other companies like Gigabyte or PowerColor will also be introducing their own take on the 9700 theme. ATi is obviously taking its cue from NVIDIA and transforming itself from a card manufacturer into a chip-maker and seller.

http://www.tomshardware.c...020819/radeon9700-01.html

Het is echt import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Gman schreef op 30 augustus 2002 @ 11:49:
Moet zowiezo nog effe financieel op krachten komen...net rijbewijs gehaald namelijk :P
offtopic: Gefeli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Ik verwacht niet dat iemand het antwoord heeft. want dit is echt raar.

Ik kom van vakantie terug en installeer HL met counter strike, ik wil het spelen maar het draait niet. Ik controleer of UT het nog wel doet en die doet het, maar dan wel alleen op software en niet op direct3d.

Het spel Syberia zegt bij het opstarten dat er geen 3d accelerator is gevonden en kan het spel niet runnen.

dxdiag geeft aan dat directdraw not available is, maar de tests doet ie gewoon goed.

ff voor de record voor mijn vakantie deed hij het nog gewoon.

Dit heb ik geprobeerd:
nieuwe drivers van Radeon 7200 geinstalleerd
nieuwe via 4in1 geinstalleerd
videokaart uit device manager verwijderd en opnieuw detecteren en installeren

ik heb win2k met de laatste service pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Halo_Master schreef op 30 augustus 2002 @ 11:50:
Het moet import zijn, zie dit:

It should be noted that original ATi cards (i.e., built by ATi) will only be available in North America. In Europe, ATi will leave the distribution and sales to its established partners like Hercules, while Creative will be in charge in Asia. On top of that, many other companies like Gigabyte or PowerColor will also be introducing their own take on the 9700 theme. ATi is obviously taking its cue from NVIDIA and transforming itself from a card manufacturer into a chip-maker and seller.

http://www.tomshardware.c...020819/radeon9700-01.html

Het is echt import
Wat mij echt opvalt aan de webshops van tegenwoordig is dat:
-ze liegen dat ze barsten en je aan het lijntje houden of dat
-ze worden voorgelogen door de distributeurs
-ze in ieder geval geen duidelijk beeld hebben over waar hun bestelde spullen zitten
-ze slecht op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen(markttechnisch)

En zeker van digiworld vind ik het zwak, ze hadden nl. gezegd dat als de kaarten er donderdag niet waren ze deze desnoods zelf gingen ophalen bij de leverancier.
Nou gisteren waren ze er niet en vandaag weer niet, maar ze zitten nog steeds niet in Duitsland.Daarom zet ik ook grote vraagtekens bij hun verhaal over BBAti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Xoverride schreef op 30 augustus 2002 @ 11:55:
dxdiag geeft aan dat directdraw not available is, maar de tests doet ie gewoon goed.
Als directdraw not available is, dan heb je een zwaar probleem! Dan kan het spel namelijk niet direkt naar je videokaart schrijven en heb je dus geen hardware-versnelling.

volgens mij kun je het beste de laatste (Win2000) versie van DirectX 8.1b van de Microsoft website downloaden en opnieuw installeren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Halo_Master schreef op 30 augustus 2002 @ 11:57:
[...]

Wat mij echt opvalt aan de webshops van tegenwoordig is dat:
-ze liegen dat ze barsten en je aan het lijntje houden of dat
-ze worden voorgelogen door de distributeurs
-ze in ieder geval geen duidelijk beeld hebben over waar hun bestelde spullen zitten
-ze slecht op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen(markttechnisch)

En zeker van digiworld vind ik het zwak, ze hadden nl. gezegd dat als de kaarten er donderdag niet waren ze deze desnoods zelf gingen ophalen bij de leverancier.
Nou gisteren waren ze er niet en vandaag weer niet, maar ze zitten nog steeds niet in Duitsland.Daarom zet ik ook grote vraagtekens bij hun verhaal over BBAti.
Service bij offline winkels is geen barst beter hoor, funprice, paradigit, computerland etc. kunnen me nog steeds niet vertellen wanneer ze binnen komen.

Reactie van computerland: We krijgen eens per twee dagen een levering. We weten van tevoren niet wat we krijgen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

wat ik irritant vind is dat voorlopig naar mijn weten alleen bij informatique en comptechworld wordt aangegeven of iets op voorraad is.SWW is ook een goede zaak.
Maar ze zijn alle 3 wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Haay schreef op 30 augustus 2002 @ 12:00:
[...]

Als directdraw not available is, dan heb je een zwaar probleem! Dan kan het spel namelijk niet direkt naar je videokaart schrijven en heb je dus geen hardware-versnelling.

volgens mij kun je het beste de laatste (Win2000) versie van DirectX 8.1b van de Microsoft website downloaden en opnieuw installeren.

Succes!
Heb ik gedaan, maar nog steeds not available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ik denk dat ik gewoon even wacht dat Arjan van Hunters PC de boel in huis heb, hij heeft veel moeite gedaan om de boel te regelen en hij komt me betrouwbaar over, daarnaast is het een goed bod wat ie doet door de BB Ati voor zelfde prijs te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Bij Hunters staat anders nog steeds dat NEP-verhaal over slechte ATI-chips bij de Powercolor kaarten.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
kan je de 9700 ook op agp2x laten lopen? en hoe doe je dat? (niet dat ik hem er dadelijk in prop en BOEM weg 500€)

ik wil hem op 2x laten lopen omdat ik binnenkort wil upgrade maar hij dan eerst in mijn oude mobo komt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:57
Tuurlijk kan ie op AGP 2x! Alleen kaarten die als max AGP 1x hebben kunnen niet op 2x.
Wat had je in gedachten bij dat BOEM :?
Dat ie ontfloft als ie op AGP 2x draait? :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
staat wel in het boekje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
ja want agp2 is toch hoger voltage dan 4 en 8? dus als de kaart dan agp 4/8 verw8

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Claude schreef op 30 augustus 2002 @ 13:03:
Bij Hunters staat anders nog steeds dat NEP-verhaal over slechte ATI-chips bij de Powercolor kaarten.
Dat is waarschijnlijk het officiele verhaal van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Krijg net weer een mail binnen van een FOUTIEVE vermelding op een website, dit maal over de Herculess 9700, er stond levertijd: 72 uur.
Ze doen het allemaal, volgens mij LIEGEN ze maar wat raak.
De mail net ontvangen:
===============
Beste xxxxxxxxx,

Deze kaart is pas in september leverbaar. Het foutje op de site is gecorrigeerd.

Mijn excuses voor ongemak.

Met vriendelijke groet,
Formoza Computers

Alex Bivol
T: 046 4231159
F: 046 4231972
E: alex@formoza.nl
I: www.formoza.nl
===============

En terwijl ik dit zit te lezenkomt de volgende mail alweer binnen:

======================
Beste xxxxxxx,

De videokaart is helaas nog niet binnen en deze wordt midden volgende week verwacht.

MVG
Max
www.maxpc.nl
=======================

Ik ben er nu heilig van overtuigd dat er nog niet 1 ooit uitgeleverd is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

FF over de 255 posts: eerst kon een topic op GoT maar 255 posts groot worden, en dat is uit de tijd dat het radeontopic al bestond. Toen ze aanpassingen doorvoerde die die limitatie verwijderderde hebben we afgesproken met mods dat ontdanks dat ons topc altijd maar opstreeks de 255 posts mag hebben en daarom gaat dat nu nog zo.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Is er iemand die weet wat de performance van de 9000LE (of 9000XT of hoe die ook mag heten) is. Ik heb wel een benchmark op Anandtech gezien waar het verschil tussen de 8500 en 8500LE niet zo groot was en de 9000Pro hobbelde daar gemiddeld 10% achteraan.
Het klopt toch dat de 9000LE een mem.clock heeft van 200 Mhz itt de 8500LE die 250 Mhz heeft? Scheelt dat nou nog veel in performance?

Ik baal wel een beetje want ik had gisteren een 8500LE voor 131 euro (incl. verzendkosten) besteld, maar ze waren uitverkocht en ik kan ze nergens meer zo goedkoop vinden, dus dan moet het waarschijnlijk maar een 9000LE worden.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

--> deel 54
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.