Toon posts:

gaan we weer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar in nederland (iig in rotterdam ik weet niet hoe het in de rest van het land is) zijn de meeste marokkaanse/turkse jongens echt zwaar asociaal en/of crimineel. En dit is toch opvallend, hier moet echt wat aan gedaan worden...........[/quote]gathering.tweakers.net/showtopic/58059

/edit: linkje gefixt

Verwijderd

Een woord aan jou Azrael: Zielig

Verwijderd

Topicstarter
weuh?
leg uit...

Verwijderd

Weet je Azrael? Ik erger me altijd aan je siganture en icon...
Dat ik dit zeg staat los van dit topic hoor, maar dat wou ik effe zeggen....

No hard feelings verder :)

Verwijderd

Topicstarter
je mag je ergeren hoor :)
waarom eigenlijk als ik zo vrij mag zijn dit te vragen (niet dat ik van plan ben iets te wijzigen)

er zijn ook bepaalde waar ik me aan stoor (zag net nog een Osama bin Laden fototje als icoon..of die irri matrix filmpjes)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 17:49

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dat lijkt wel een jodenster en dat kan niet. En met kinderachtig wordt bedoeld dat als er iemand z'n mening ventileerd (Terecht of onterecht) je niet gelijk bij de adjes moet aankloppen.

Verwijderd

Topicstarter
jodenster? wow..die is nieuw...

dan heb je zeker een hekel aan het amerikaanse leger (of aan zoveel organisaties) want deze ster (zonder HK) wordt daar ook gebruikt. het is een gewone ster met een HK er doorheen..en het heeft niks te maken met joden.

en ik plaatste deze topic omdat er in wordt gesuggereerd dat 90% van de criminelen marokanen/turken zijn. meer van dat soort ongein.dat soort dingen staan ook altijd in de CD propaganda stukjes..van die ongegronde onware cijfertjes...

en ik zeg toch niet dat die topic dicht moet ..alleen dat het niet zo als bij die jehova topic dat het niet uit de hand loopt.
nu hebben de adjes er tenminste ook erg in.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die topic kabbelt op dit moment nog rustig door, die jongen heeft de schrik van zijn leven gekregen...... Zolang het open en niet haatdragend wordt, zie ik nog niet zo'n groot probleem..

Verwijderd

Topicstarter
hopen dat het zo blijft

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Azrael:

De RAF is (was) een terroristische organisatie. Als jij de RAR steunt dan steun je dus een terroristische organisatie en roep je dus in feite op tot terrorisme.

Persoonlijk zie ik geen principieel verschil tussen nazi's en RAF type communisten.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Gaan we weer ;)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Iemand die een rk-kerk ondersteunt reken je toch ook niet af op de miljoenen doden die de RK op zijn geweten heeft?

En wat voor de een een terroristiche groep is kan voor de ander een verzetsgroep zijn. Duitsers vonden de nederlandse verzetstrijders ook terroristen.
In mijn ogen is de RAF het 2e, al keur ik hun methoden niet allenmaal goed.

Overigens, wie zegt dat Azrl de RAF ondersteunt? Ondersteunt irrelevant de borg?

En diadem, zelf geef je je uit als huurmoordenaar... ook niet helemaal fris lijkt me..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
RAF was een verzetsgroep tegen het kapitalisme & de fascitische duitse staat in de jaren 70.

je kent vast wel Rage against the Machine..
die zingen er zo mooi over :) over guerilla, verzet tegen oppressie etc.
daar mag je toch ook naar luisteren?
ik doe precies hetzelfde..ik uit mijn mening..
wel luisteren naar RATM maar iemand die dezelfde mening heeft die uitmaken voor nazi?

btw..tieft op met je nazi gezeik..waarschijnlijk weet je niet eens wat nazi's waren..

/zal ik dan maar Tupamaros of Lichtend Pad ofzo nemen als voorbeeld? mag dat wel?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Posteer je gewoon als een enorme 2Pac held, ik beschouw Azrael tot nu toe als de morele winnaar van bovenstaande discussie, al is een vergelijking van de RAF en hun acties met de Borg wel een beetje vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Borgs zijn cool :)

/off-topic
vraag me af aan wat die gasten zaten te denken toen ze de borg bedachten. een beetje nazi, een beetje microsoft, een beetje ikea, een beetje bijen :)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
ik vermaak me kostelijk om jullie
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
moet eerlijk zeggen dat ik ook wel behoorlijk in een deuk lig vandaag :)

• Diadem

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En diadem, zelf geef je je uit als huurmoordenaar... ook niet helemaal fris lijkt me..[/quote]Ehm...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>I get up in the evening
and I ain't got nothing to say
I come home in the morning
I go to bed feeling the same way
I ain't nothing but tired
Man I'm just tired and bored with myself
Hey there baby, I could use just a little help

You can't start a fire
You can't start a fire without a spark
This gun's for hire
even if we're just dancing in the dark

Bruce Springsteen - Dancing in the Dark[/quote]beter?

Azrael:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>RAF was een verzetsgroep tegen het kapitalisme & de fascitische duitse staat in de jaren 70.[/quote]Verzetsgroep? De RAF was een ondemocratische groep terroristen die vonden dat ze het recht hadden om andersdenkenden te vermoorden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>btw..tieft op met je nazi gezeik..waarschijnlijk weet je niet eens wat nazi's waren..[/quote]Nazi's zijn ondemocratische lieden die denken dat ze het recht hebben om andersdenkenden te vermoorden.

De RAF hanteerde precies dezelfde methode als de bruinhemden van Hitler. Zoals ik al zei, geen principieel verschil.

[wijziging]
d of p? klein verschil, toch maar ff verbeteren :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Zer0
  • Niet online

Zer0

ROTFLMAO

Denk dat ik een inzameling ga houden... Help Diadem aan een goed geschiedenisboek..

bdw wel grappig om te lezen dat Bruce ook huurmoordenaar is.

• Diadem

Diadem

fossiel

Bruce een huurmoordenaar?
Bruce moordt puur voor de fun... >:)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>I saw her standin' on her front lawn just twirlin' her baton
Me and her went for a ride sir and ten innocent people died
From the town of Lincoln Nebraska with a sawed off .410 on my lap
Through to the badlands of Wyoming I killed everything in my path
I can't say that I'm sorry for the things that we done
At least for a little while sir me and her we had us some fun

Bruce Springsteen - Nebraska[/quote]Als jij beweert dat ik historische onjuistheden vertel, zou je dan ook willen vetellen wat precies? Want aan vage opmerkingen heb je vrij weinig.

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 21:59
Ja, ik zou nou ook wel graag jullie visie op de RAF willen weten, en dan specifiek over hun daden. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>RAF was een verzetsgroep tegen het kapitalisme & de fascitische duitse staat in de jaren 70.[/quote]ja dat is wel duidelijk ja, maar hoe zit t met hun daden? mensen vermoorden? En dat wordt blijkbaar door jullie goedgekeurd?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Iemand die een rk-kerk ondersteunt reken je toch ook niet af op de miljoenen doden die de RK op zijn geweten heeft?[/quote]Hallo? t aanhangen van een instelling als de RK-kerk (100'en jaren oud met miljarden volgelingen door de tijd heen) ga jij effe vergelijken met t aanhangen van een extreem linkse terroristische groepering met zo'n beperkte aanhang? beetje krom niet? En niet dat ik zo'n hoge pet op heb van de Rk-kerk, integendeel, maar zo'n vergelijking kun je echt niet trekken. En zeker als je t tijdsbestek waarin deze 2 instellingen aanhang vonden in ogenschouw neemt.

En laat aub die arrogantie n beetje varen, t siert je niet.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nazi's zijn ondemocratische lieden die denken dat ze het recht hebben om andersdenkenden te vermoorden.[/quote]Hitler is tot op zekere hoogte democraties gekozen door het volk. Vooral in zijn begindagen had hij ook veel steun onder het volk. Verder was oorlog en volkerenmoord zijn methode.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verzetsgroep? De RAF was een ondemocratische groep terroristen die vonden dat ze het recht hadden om andersdenkenden te vermoorden.[/quote]RAF is onstaan uit onvrede met het facistische kapitalistische bewind van Duitsland in de jaren. De acties van de RAF waren een reactie op het geweldadige optreden van de politie in die tijd, zoals het executeren van protestant in 1967. In de dagen van Baader-Meinhof/spk/RAF heeft de politie/BKA/GSG-9 meer mensen gedood dan al die groeperingen bij elkaar.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>At one point the police grab one protester whom they believe to be a ringleader. Detective Sgt. Karl-Heinz Kurras points his gun at the protester's head, and the guns goes off; possibly accidentally. Young Benno Ohnesorg, attending his first protest, is dead. The growing leftist movement gains a martyr.

Protesters stream away from the scene, in shock that the protest had turned deadly. Many students head towards the office of the SDS (a prominent student organization) on the Ku-Damm; Ensslin is among them. Inside Ensslin screams: "This fascist state means to kill us all! We must organize resistance. Violence is the only way to answer violence. This is the Auschwitz Generation, and there's no arguing with them!"[/quote]Voor het geval je niet weet wie Gudrun Ensslin is:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Contrary to what many people think, Gudrun Ensslin, not Ulrike Meinhof, was the real female leader of the Baader-Meinhof Gang. [/quote]Dit is dus wat de duitse herfst heeft gestart

Misschien moet je hier maar eens kijken:
http://www.baader-meinhof.com/

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ja dat is wel duidelijk ja, maar hoe zit t met hun daden? mensen vermoorden? En dat wordt blijkbaar door jullie goedgekeurd?[/quote]Kun je een stukje quoten waarin ik de geweldadigheden van de RAF goedkeur?

• Diadem

Diadem

fossiel

Je weet het leuk te brengen. Maar feit is dat ze aanslagen pleegden op verder onschuldige slachtoffers, die alleen de pech hadden dat de RAF het niet met hun eens was.

Mensen vermoorden omdat je het niet met ze eens bent is typisch fascistisch.

Verwijderd

Topicstarter
:)

RAF was (net zo als het fascisme) een reactie op een generatie van een volgende generatie. maar ik heb geen zin omdat allemaal uit te leggen.

moet ik dan maar mijn mening ondergeschikt aan die van jullie maken omdat de mijne per definitie fout is wat voor argumenten ik ook aandraag..(niet dat ik ook maar 1 goed argument van jullie kant heb gezien ...)

gelukkig hecht ik aan jullie mening totaal geen waarde..(ik bespreek dat soort dingen liever met mensen die wel bedreven zijn in discussieren en die goed kunnen luisteren, iets waar "de" tweakertjes niet echt goed in zijn)
ik hoop voor jullie dat het wederzijds is...(alhoewel volgens mij voor sommige mensen tweekers.net en GoT de waarheid is..waarom starten jullie geen nieuwe kerk om je GoT te aanbidden? >:)

• DawnRazor
nee, dat kan ik niet. Van jou in ieder geval niet. In Azrael's situatie vindt ik dat anders. Hij gebruikt t logo en n onderschrift van de RAF. Ik weet niet hoe dat zit maar t lijkt me niet dat je dat logo gebruikt als je geen sympathieen voor die groepering hebt. Ik bedoel, je zal ook geen vlag van t vlaams blok aan je huis hangen (om maar een vergelijking te maken) als je t totaal niet met hun politieke ideeen eens bent. En als Azrael nou voornamelijk in t onzinforum poste dan kun je dat nog afdoen als onzin, maar de dingen die hij post zijn over t algemeen erg serieus. Ik vindt t in ieder geval storend, t blijft een terroristsche groepering die mensen heeft vermoord en dat is nooit goed te praten. Van welke kant je t ook bekijkt. Extreem links is net zo min goed te praten als extreem rechts.

Verwijderd

Topicstarter
het maakt mij geen ruk uit wat jullie er van vinden maar ga dan niet bij elke post die ik weer over deze shit beginnen...
ik mag net zo goed als ieder ander op GoT komen..en als dat niet mag: fuck got

duidelijk?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

ROTFLMAO<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Van jou in ieder geval niet. In Azrael's situatie vindt ik dat anders. Hij gebruikt t logo en n onderschrift van de RAF[/quote]uuu... mijn logo al bekeken? Baader-Meinhof, aka RAF :)

• DawnRazor
Azrael, dus omdat je niet met een goed weerwoord kunt komen omtrent t feit dat de RAF niks meer dan een terroristische moordende groepering was zeg je dat t je geen zak interesseert wat wij denken? En dat noem jij goed kunnen discussieren? Je laat jezelf zo wel heel makkelijk kennen.

En ook nog, over welke waarheid heb je t? Waar slaat dat op? Er zijn nog meer mensen die verder nadenken dan hun neus lang is ondanks dat ze een andere mening hebben dan jij! Als t nu op een flamewar was uitgedraaid hier ok, maar ik geloof dat we hier aardig rationeel bezig waren.

Maarja, als je zo denkt voor jezelf het gelijk te kunnen halen...

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat je verder kan lezen dat je neus lang is maar zowat elke topic dat ik post wordt ik aangevallen en wordt mijn persoonlijke mening afgewezen omdat ik een bepaalde groepering steun

wat jij vindt van het RAF is heel fijn..ik vindt het een guerilla groep die probeerde een bepaald ideaal te volgen maar dat helaas deels mislukt is. gelukkig weet ik dat heel veel mensen hetzelfde denken als ik over de RAF (Habermas, Sartre, Dutschke, Marcuse en nog veel meer..en dat zijn niet zomaar namen ..dat zijn klassiekers binnen de filosofie/sociologie)

en je mag mij best zwak vinden, maar ik heb geen zin om elke keer weer tegen een muur te praten. (ik besteed me tijd liever aan nuttige dingen)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Azrael, dus omdat je niet met een goed weerwoord kunt komen omtrent t feit dat de RAF niks meer dan een terroristische moordende groepering was zeg je dat t je geen zak interesseert wat wij denken? En dat noem jij goed kunnen discussieren? Je laat jezelf zo wel heel makkelijk kennen.[/quote]Die argumenten worden genegeerd of afgedaan als onzin.

• DawnRazor
En? Dat ik niet de gezichten van de RAF ken betekent meteen dat ik dom zou zijn ofzo? Dat impliceer je wel nl met dat lachen van je. Komt behoorlijk arrogant over, maarja, daar maken jullie je toch niet druk over wat ik ben toch maar zo'n dom tweakertje die de heilige hertz aanbid...

Zoals ik al zei, ik ben helemaal niet uit op een flamewar en t is jullie goed recht om te denken wat jullie willen en ook om met die denkbeelden naar buiten te komen, maar ga dan niet meteen hier zeuren op t moment dat iemand iets post dat niet in jullie straatje ligt.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 18:41 schreef DawnRazor het volgende:
En? Dat ik niet de gezichten van de RAF ken betekent meteen dat ik dom zou zijn ofzo? Dat impliceer je wel nl met dat lachen van je. Komt behoorlijk arrogant over[/quote]he? leg eens uit ..over wie heb je het? welke gezichten? welk lachen?

en dawnrazor..je komt hier nog niet zolang dus misschien weet je het niet maar Zer0 en ik zijn echt niet dezelfde persoon dus lul niet zo vaag. en je mengt je nu in een discussie en loopt te roepen dat ik lame ben omdat ik er geen zin meer in hebt..
als je misschien zou leren lezen dan zou je kunnen weten dat deze discussie al een tijd zo gaat en dat er met de meeste toch niet over te discusieren is en ik ga voor een fucking newbie geen uitzondering maken.

ik hoop niet dat elke tweaker zich aangesproken voelt als ik zeg dat hier veel behoorlijke hypocriete bekrompen nerds rondlopen.

[punt]

• DawnRazor
Dat je moe wordt dat je wordt aangevallen iedere keer als je iets post kan ik me goed voorstellen. Zeker als die aanval op t gebruikte flamewar-niveau is. Maar het ook je eigen keuze. Je hoeft niet dat logo te gebruiken maar t is jou keuze om je zo te profileren hier. En ik neem aan dat dat een bewuste keuze is geweest en dat je dus ook hebt nagedacht over de reacties. En dat t reacties uitlokt dat kan iedereen zich wel indenken. Niet dat je t daarom zou moeten laten maarja, iedereen maat keuzes en moet leven met de consequenties daarvan.

Uhm , dat laatste bericht was niet aan jou gericht sorry, was voor Zero bedoeld nav de derde post van boven.

Verwijderd

Topicstarter
/edit dubbelpost
:
:
v

Verwijderd

Topicstarter
owk..het is maar dat je het snapt dat ik van dat gezeik behoorlijk pissig wordt.
ik kan geen normale reply posten of een of andere eikel begint weer te zeuren dat ze niet naar mij moeten luisteren omdat ik een mening heb die niet met de mening van de massa overeenkomt.

• DawnRazor
Ja t is niet makkelijk om een afwijkende mening te hebben. Zekers als dat een politiek extreme betreft, iedereen heeft nl recht op de zijne. Maar misschien dat je dat ook even in je achterhoofd kunt houden op t moment dat je weer om een slotje vraagt, zie topic...

Verwijderd

Topicstarter
dawnrazor....ik vraag niet om een slotje (maar de perikelen van jehovas in het achterhoofd) ik vraag of een adje misschien even kon opletten of er niks mis ging in die topic..nou moet ik zeggen dat het deze keer bleef bij vage cijfertjes aandragen en het gezeur dat criminelen 90% marokaan of turk zijn..

• DawnRazor
Dat wist ik niet, was niet duidelijk in de topic. Maar wat wel duidelijk is, is dat je moeite hebt met die topic. Een topic die overduidelijk richting een politieke stroming gaat die lijnrecht tegenover de jouwe staat. Ook deze stroming (mits hij niet te ver gaat) heeft een recht van uiting. En dat bedoelde ik.
Maargoed, wij kunnen verder blijven discussieren hierover (tenminste ik wel :) ,ik hou wel van een goeie discussie zonder moddergooien) maar dit is daar niet de plaats voor. Dus we laten elkaar maar in onze waarde en gaan weer verder. Maar ik blijf t wel eng vinden dat mensen de ideologieen van een door geweld gestichte heilstaat kunnen aanhangen. Maar da's mijn bescheiden mening.

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat als ik je op de geschikte plaats tegenkom dat ik het je wel duidelijk kan maken :)

• DawnRazor
Een goeie discussie is altijd welkom... :)

Verwijderd

Voor achtergrond over de RAF zie onderstaande site.
www.refdag.nl/bui/980423bui05.html

Trek zelf maar je conclussie.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

www.baader-meinhof.com

voor de andere kant van het verhaal :)

(bdw, waarom heet in het bovenstaande stukje het doden van een politie-agent die je weil arresteren moord, en andersom doden?)

Verwijderd

Topicstarter
hmz..een krantenartikel..Baader-Meinhof heeft altijd slecht gelegen bij de journalisten (oa. door de Springer pers) en dat gevoel is zeker wederzijds.

www.baader-meinhof.com is een betere bron van info. daar hebben alle zijden aan meegewerkt

Verwijderd

Azrael, ik heb ook wel sympathie voor de iedeeën van de RAF, maar ik kan soms jou reacties niet echt plaatsen, soms heb ik het idee dat je het nooit ergens mee eens bent en structureel altijd een andere mening hebt dan anderen en door je koppige houding veel kritiek krijgt. :)

Verder geen hard feelings. :)

Verwijderd

Je mag van mij best wel sympathie hebben voor de ideeen die iemand verkondigd. Maar als ik lees hoe die RAF te werk gaat, dan vergaat voor mij al gauw elke vorm van sympathie, als ik die al had voor de ideeen van de RAF. Bij zo'n organisatie ben ik niet eens meer geinteresseerd in de ideeen.

edit: volgende toevoeging

Verder laat ik het hier maar bij, dit is niet de plaats voor zo'n discussie.

Verwijderd

beauty is truth, truth beauty....
En hiermee bedoel ik dat jullie waarschijnlijk alleen andere acties toedichten aan de RAF, Azrael ziet de dingen die hij wil zien en de anderen de dingen die zij willen zien, omdat je toch nooit achter de Waarheid komt zou ik proberen om te kijken naar wat de andere inhoudelijk zegt, het is waarschijnlijk niet zo dat Azrael het met alles wat de RAF gedaan heeft eens is. Net zo goed als jullie het niet met alles oneens zijn. Zie hem niet als een RAF-sympathisant maar als een mens met vrijheid gelijkheidsideeen.....
Ik vroeg me trouwens ook af of het niet onmenselijker is om een ondertitel te hebben waarin je zegt dat alle nazi's dood moeten....
( en nee ik ben niet voor nazi's of tegen joden of een andere 'discriminerende'groepering)
enne is het ook geen discriminatie dat nederlandse basisscholen voor buitenlandse kinderen meer geld van de overheid krijgen dan nederlandse scholen niet speciaal voor buitenlandse kinderen???

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat lijkt wel een jodenster en dat kan niet[/quote]Waarom kan dat niet? Laat me eens lachen?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 20:40 schreef Angel-Eyes het volgende:
Voor achtergrond over de RAF zie onderstaande site.
www.refdag.nl/bui/980423bui05.html

Trek zelf maar je conclussie.[/quote]Jezus, hoezo een subjectief verhaal? Dit is wel heel eenzijdig belicht! En dat durfen ze een objectief verhaal te noemen!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oke, om van de hiervoor geuitte beweringen van inhoudsloze tweakers af te geraken, eerst maar eens een klein onderzoek naar wat de Rote Armee Fraktion nu eigenlijk inhoud. De RAF staat dus voor Rote Armee Fraktion, die ook wel Baader-Meinhofgroep wordt genoemd, naar de oprichters ervan, Adreas Baader en Ulrike Meinhof. De groep opereerde vanaf 1968 in Duitsland, met als uitganspunt een revolutionaire maatschappijomwenteling via radicale, niets ontziende strijdmethoden, zoals bomaanslagen. In 1972 werden zij overmeesterd en in de periode 1973-1975 berecht en tot zware straffen veroordeeld. (Bron Winkler Prins Encyclopedie)

Gezien de activiteiten van de RAF leidt het voeren van een icoon met deze groep daarin genoemd natuurlijk tot negatieve reacties. Als ik een hakenkruis in mijn icoon ga zetten, krijg ik daar ook negatieve reacties op. Wat hierboven al opgemerkt werd, is voor de hand liggend: je gaat niet met een bepaald beeldmerk/onderschrift werken, als je er niet op een of andere manier mee verbonden bent. Nu kan ik natuurlijk aandragen, dat ten tijde van het Nazisme in Duitsland de treinen zo goed op tijd reden en dat dat me zo aanspreekt. Dit vormt echter een bijzonder slecht argument, om dan een Hakenkruis te gaan gebruiken, ik hoop dan ook, dat Azrael met iets mooiers komt. Mij is nog niet duidelijk geworden, waarom Azrael deze groep aanhaalt in zijn icoon, misschien, dat ie daarin duidelijkheid kan verschaffen. Het lijkt mij niet, dat ie de acties van de RAF goedkeurt, maar misschien, dat daar dus nu duidelijkheid over kan komen, zoals gezegd. Bijten zonder dat je ingaat op gerede twijfel over het gebruik van een icoon vind ik alleen maar een teken van onmacht, niet van superioriteit boven 'gewone' tweakers. Om het maar even kort samen te vatten: Het gebruik van de naam Rote Armee Fraction roept bij andere gebruikers van dit forum (terechte) vragen op, gezien de methoden en misdaden van de RAF. Het is je goed recht niet in te gaan op dergelijke vragen, maar daar niet op ingaan geeft nou niet bepaald een positief beeld van je motieven aangaande je icoon. Beter is het daarom helderheid te verschaffen over het gebruik van je icoon, ipv je te verschuilen achter de vermeende domheid van je medeGoTTers. Dat is een zwaktebod en nodigt uit tot meer vragen aan je adres. Hopelijk kan je wat licht doen schijnen op je positie hierover, of ben ik te simpel voor je?

Verwijderd

Topicstarter
hm..de winkler prins is niet echt correct maar dat terzijde..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Vor fast 28 Jahren, am 14. Mai 1970, entstand in einer Befreiungsaktion die RAF: Heute beenden wir dieses Projekt. Die Stadtguerilla in Form der RAF ist nun Geschichte.[/quote] statement van de 4de generatie RAF in 1998

en wekkel..ja ik steun de meeste akties van de Rote Armee Fraktion. Ook de akties van de IRA, de akties van de PLO, een deel van de akties van de ETA (alleen de eerste generatie, de ETA nu is verwikkeld in een strijd zonder doel en steun vanuit de bevolking) en Tupamaros, en alle anderen die vechten tegen de onderdrukking.

jij vraagt of ik wil uitleggen waarom ik dit icoon heb..hmz dat heb ik al vaak genoeg gedaan. ik steun een groot deel van de ideen & idealen van de RAF.
maar ik vraag toch ook niet of iemand anders zijn icoon wil uitleggen. er lopen zat anderen hier rond bijv.. een Osama Bin Laden icoon, een Heckler & Koch icoon, om zo maar door te gaan.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, jammer, dat je je standpunt niet verder toe wil lichten, maar daar zal ik het dan maar verder mee moeten doen. Afwijkende meningen moeten er ook zijn, ik hoop alleen dat je geen AH's of zo gaat opblazen, maar in ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal je niet meer lastig vallen. :)

Verwijderd

Topicstarter
AH's gaan opblazen? hehe daar doe ik zelf boodschappen...
het enige wat ik zou willen opblazen is me uni, de euromast en mevr libertystatue :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 00:50 schreef Azrael het volgende:
en wekkel..ja ik steun de meeste akties van de Rote Armee Fraktion. Ook de akties van de IRA, de akties van de PLO, een deel van de akties van de ETA (alleen de eerste generatie, de ETA nu is verwikkeld in een strijd zonder doel en steun vanuit de bevolking) en Tupamaros, en alle anderen die vechten tegen de onderdrukking.[/quote]Erg leuk voor de slachtoffers van de diverse (moord)aanslagen dat je die organisaties steunt. Een erg bedenkelijk rijtje. Het ergste is nog wel dat je juist de akties steunt.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>gelukkig hecht ik aan jullie mening totaal geen waarde..(ik bespreek dat soort dingen liever met mensen die wel bedreven zijn in discussieren en die goed kunnen luisteren, iets waar "de" tweakertjes niet echt goed in zijn)[/quote]"de" tweakertjes?
Leuk dat je iedereen hier over 1 kam scheert.
Dat heb ik in de geschiedenisboeken vaker gezien...

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 01:18 schreef Azrael het volgende:
AH's gaan opblazen? hehe daar doe ik zelf boodschappen...
het enige wat ik zou willen opblazen is me uni, de euromast en mevr libertystatue :)[/quote]aha, dus jij vind dat als je het ergens niet mee eens bent dat je het mag slopen ?
ik ben het er niet mee eens dat jij een computer hebt, mag ik die ook ff komen slopen ?
en zo nee, waarom mag jij wel dingen slopen waar je het niet mee eens bent en ik niet ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
ok..het is ook echt moeilijk een qoute van iemand te pakken en compleet uit zijn context te rukken.
abarth waarom denk je dat de tussen " " staat?
en angel eyes, ik ga het hoe & waarom echt niet nog een keer uit leggen.

aarghh..ooit wel eens van sarcasme gehoord of neem jij alles zo letterlijk? als ik zeg dat ik het libertystatue wil opblazen denk je nou echt dat ik dat ga doen.
ten eerste moet ik dan naar amerika en ik heb een hekel aan amerika.
ten tweede is dat ding immens groot en heb ik dan een paar ton aan explosieven nodig.

heel leuk dat jullie proberen wat levendigheid in dit forum te brengen door mijn uitspraken uit hun context te rukken maar als je niet normaal kan discussieren ga lekker met je pc spelen.

Verwijderd

Azrael, je bent een raar kind. Jij sympathiseert geweld alleen als het jou eigen doel dient. Mocht je geweld niet sympathiseren dan moet je een groen links logo nemen als icoon.

Ik vindt het raar dat je in een topic over dat 17-jarige meisje geweld sterk afkeurt, terwijl je zelf groeperingen aanhangt die zonder enige vorm van overleg/discussie met de andere tegenpartij(-en) met behulp van geweld hun standpunt verdedigen en/of hun idealen nastreven.

Je verdedigt de handelingen van de RAF met de opmerking dat de Duitse politie meer slachtoffers heeft gemaakt. En daarom heeft de RAF handelingsrecht.....

Dit strookt niet met je (in mijn ogen correcte) opmerkingen in het 17-jarige topic.
Jij schreef:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als je zou lezen dan hadden we al wat meer oplossingen bijgedragen dan de rest hier in het topic die alleen maar kan zeggen "dood met die gasten"
vroeg beginnen met respect in die kinderen stampen etc.[/quote]Ik neem aan dat je het hier hebt over respect voor o.a. de grondwet. Hierin staat IMHO omschreven hoe je met elkaar moet omgaan. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mad max..met preventie bedoel ik meer kinderen beter begeleiden en harder straffen..het in hun botte kop stampen zodat ze later tenminste niet zo worden dat ze denken dat ze alles mogen want dat gebeurd nu echt wel..leraren worden in elkaar gemept (van de week..lerares in elkaar gemept door 16jarig meisje omdat de juf er wat van zij dat dat meisje op de wc verstopt zat) als zo'n kind denkt dat alles mag dan is er echt geen beginnen meer aan en dan weet dat kind de grenzen van wat wel en wat niet mag niet.[/quote]Hoe kun jij nu in godsnaam verklaren dat een kind wat respect heeft geleerd zich later met hard geweld zou moeten verzetten tegen dat wat hij heeft leren respecteren ??? Ik heb als kind geleerd dat je de politie moet respecteren, jij wilt ze afschieten omdat ze behoren tot een kapitalistische maatschappij.

Verder klopt het niet dat je de RAF, PLO ,IRA en ETA over 1 kam scheert. De laatste 3 groeperingen strijden tegen de overheersing door een andere macht. De RAF was een groepje te vroeg geboren hippies met een identiteitscrisis. Buiten de uitwisseling van wapens willen de laatste 3 niks met de RAF te maken hebben.
Het doel van de PLO, ETA en IRA is het terugkrijgen van hun eigen geboorteland. Deze groeperingen zijn in oorlog met hun overheerser.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De RAF was een groepje te vroeg geboren hippies met een identiteitscrisis. [/quote]ga effe geschiedenislessen nemen. De PLO/ETA/IRA en RAF hebben echt wel meer met elkaar te maken gehad dan allen samen trainen en wapens uitwisselen.

jij zegt dat de RAF zonder discussie te werk ging..dan moet je je toch eens verdiepen in de duitse geschiedenis. Studentenrellen, publieke discussies, fora...alles is geprobeerd maar de autoriteiten wilden niet luisteren (niet gek want het waren nog steeds dezelfde nazis die de macht hadden als in de WOII)

in die topic over dat meisje keur ik geweld niet af trouwens..ik weet niet waar je dat gelezen hebt..als het met mijn vriendin zou gebeuren, fik ik die gasten heus wel af, ik heb alleen gezegd dat dat geen permanente oplossing is voor het probleem...goed lezen voordat je wat roept.

en wie wil ik afschieten? dat is mij niet helemaal duidelijk..heb ik ooit gezegd dat ik iemand wil afschieten?
nope...RAF streed in zijn latere jaren een strijd zonder slachtoffers te maken. er werd van te voren gemeld wat zou worden opgeblazen zodat iedereen de tijd had weg te wezen. Het aantal slachtoffers wat ze gemaakt hebben is in de 30..da's behoorlijk weinig voor een paar decennia strijd.

En ik verdedig de handelingen van de RAF niet met het argument dat de politie meer slachtoffers heeft gemaakt in dezelfde tijd.
De politie trad zeer hard op tegen de studentenrellen in Duitsland in de jaren 60. daardoor is ze mede verantwoordelijk voor de geweldsspiraal die daaruit is ontstaan en dus ook mede verantwoordelijk voor het ontstaan van de RAF.

En geweld hoort bij de mens, daarin had De Sade gelijk, en zoveel andere filosofen. Geweld maakt een deel uit van de menselijke natuur.

een ding snap ik niet...de RAF is hardstikke fout.. ik ben fout...maar Rage Against The Machine luisteren jullie vast wel..dat mag wel...en een Che Gueverra shirtje mag ook wel? alsof Che geen slachtoffers gemaakt heeft? (reageer daar eens op voordat je weer quotes gaat zitten verzinnen ...Cuba Libre!

Verwijderd

Topicstarter
gathering.tweakers.net/showtopic/58452/1

dit mag zeker wel he?

wie is er nou erger:

een vandaal die zinloze vernielingen doet of iemand met idealen?

(maarja jullie hebben allemaal een stoere auto en willen graag scheuren zonder boetes dus ik weet het antwoord al >:) )

Verwijderd

Ik heb niks tegen de RAF

Zolang het tenminste Royal Air Force betekend.

Het kan best zijn dat jij de ideeën van de raf steunt maar ik vraag me af of je dat zo openlijk moet tonen.

Ik loop tenslotte ook niet in een SS pakje door nederland.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 13:50 schreef Azrael het volgende:
gathering.tweakers.net/showtopic/58452/1

dit mag zeker wel he?

wie is er nou erger:

een vandaal die zinloze vernielingen doet of iemand met idealen?[/quote]Als jij de idealen van de RAF deelt, ben je in mijn ogen een te laat geboren hippie met een identiteitscrisis.

Ohja, ik ben ook tegen Rage against the machine en tegen die chiwuawa (of hoe die ook mag heten)

Verder reserveer ik maandelijks fl 400,- voor verkeersboetes en ik rook.

• Hyp Hyper
Azrael: Als jij zo 'niet van de massa' bent, waarom ren je dan als een kip zonder kop (net als de nerdjes hier) naar 'Lieve Adjes' om je beklag te doen over vermeende discriminatie?

De adjes vormen hier de gevestigde orde en sturen de massa (ons).

Een guerilla-actie of een aanslag op GOT (of een aanslag op het betreffende topic) zou je beter sieren. Het RAF zou de middelen daarvoor wel gevonden hebben. Zij grepen indertijd ook niet naar het wapen van de politiek.

Wellicht omdat zij (bijna) alleen stonden in hun opvattingen. De kleine minderheid die de grote meerderheid hun wil wil opleggen.

Waarom haat jij de USA? Omdat zij Duitsland hun grondwet hebben 'opgedrongen'?

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Che Gueverra shirtje mag ook wel? alsof Che geen slachtoffers gemaakt heeft? (reageer daar eens op voordat je weer quotes gaat zitten verzinnen ...Cuba Libre![/quote]Che Guevara (leer eerst de naam eens schrijven voor je er over gaat praten) was een beroepsrevolutionair. Toen in Cuba de omwenteling was geweest, kon hij geen rust vinden en is dan ook afgeknald bij een volgende poging in Bolivia.

Noem liever Fidel als je toch over Cuba begint. Die heeft tenminste hart voor zijn land!

Verwijderd

.. en voor sigaren :P

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 12:16 schreef Azrael het volgende:
nope...RAF streed in zijn latere jaren een strijd zonder slachtoffers te maken. er werd van te voren gemeld wat zou worden opgeblazen zodat iedereen de tijd had weg te wezen. Het aantal slachtoffers wat ze gemaakt hebben is in de 30..da's behoorlijk weinig voor een paar decennia strijd.[/quote]Dat zijn er nog altijd 30 teveel! Er zijn heus wel groeperingen met dezelfde idealen die de oplossing zoeken zonder geweld te gebruiken. Steun die dan ipv bewegingen waar de tereur het belangrijkste wapen is.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 21:40 schreef Hyp Hyper het volgende:
Che Guevara (leer eerst de naam eens schrijven voor je er over gaat praten) was een beroepsrevolutionair. Toen in Cuba de omwenteling was geweest, kon hij geen rust vinden en is dan ook afgeknald bij een volgende poging in Bolivia.[/quote]Geexecuteerd door de Amerikaanse CIA bedoel je...

bdw, waarom wordt er niet over een Amerikaanse vlag gevallen?
De Amerikanen die tegen de Britten vochten waren ook terroristen in de ogen van de oude wereld.

En zowel Guevara en Gueverra worden gebruikt.

Verwijderd

AAAHH laat aub de CIA buiten deze discussie...geen enkele Nederlander weet wat voor streken de CIA allemaal heeft uitgehaald. Duidelijk is in ieder geval dat het een inlichtingendienst is met meerdere gezichten.

De Amerikaanse vlag als user icon is ook een vorm van provoceren. Persoonlijk ben ik anti Coca/Pepsi Cola.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 13:50 schreef Azrael het volgende:

wie is er nou erger:

een vandaal die zinloze vernielingen doet of iemand met idealen?[/quote]geen van beiden, geweld is nooit goed te praten, dan kan je nog zulke mooie idealen hebben. vernielingen zijn nooit zinvol. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(maarja jullie hebben allemaal een stoere auto en willen graag scheuren zonder boetes dus ik weet het antwoord al >:) )[/quote]Ik heb geen auto, ik heb wel een hele stoere OV-Jaarkaart.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 21:37 schreef Hyp Hyper het volgende:

Zij grepen indertijd ook niet naar het wapen van de politiek. [/quote]RAF-leden waren politieke gevangen..dat zegt wel wat over hun acties & politiek.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wellicht omdat zij (bijna) alleen stonden in hun opvattingen. De kleine minderheid die de grote meerderheid hun wil wil opleggen.[/quote]je weet dus echt niet waar je het over hebt.
de meerderheid van de studenten, linkse groeperingen, en het overgrote deel heeft de acties van de RAF gesteund. waarom denk je dat het zo lang heeft kunnen duren, omdat ze altijd bij mensen konden schuilen.
Ga eerst eens nazoeken waar je het over hebt voordat je je vooroordelen begint te spuien.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waarom haat jij de USA? Omdat zij Duitsland hun grondwet hebben 'opgedrongen'?[/quote]ik vind amerika nou niet een van de leukste vakantielanden om verschillende redenen:
oa. zij zijn de reden dat de VN bijna failliet is (8 jaar betalingsachterstand)
oa. de inmening in de politiek van andere landen terwijl hun president een secrataresse onder het bureau heeft zitten.
oa. omdat in de VS onwijs veel criminaliteit, drugs etc is.
oa. omdat de sociale toestanden daar onwijs slecht is.

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> je weet dus echt niet waar je het over hebt.
de meerderheid van de studenten, linkse groeperingen, en het overgrote deel heeft de acties van de RAF gesteund. waarom denk je dat het zo lang heeft kunnen duren, omdat ze altijd bij mensen konden schuilen.
Ga eerst eens nazoeken waar je het over hebt voordat je je vooroordelen begint te spuien.[/quote]Zoals je wil. Komtie: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>
De reactie van de overheid op de daden van de RAF

In reactie op de acties van de RAF namen de regering, het justitieel apparaat en de politie een aantal wettelijk, bestuurlijke en praktische maatregelen om het voorkomen van acties en het arresteren en berechten van mensen, die verdacht werden lid te zijn van de RAF, sneller, eenvoudiger en effectiever te maken.

De overheid stond daarbij onder grote druk van pers en publiek, dat met stijgende verbijstering en angst het bloedvergieten en de rechtzaken volgde[/quote]

Zoals je ziet was het publiek er niet bepaald blij mee. Dit was ook wat ik me nog wist te herinneren van het examen waar ik dit onderwerp een tijd geleden in tegenkwam.

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik vind amerika nou niet een van de leukste vakantielanden om verschillende redenen:
oa. zij zijn de reden dat de VN bijna failliet is (8 jaar betalingsachterstand)
oa. de inmening in de politiek van andere landen terwijl hun president een secrataresse onder het bureau heeft zitten.
oa. omdat in de VS onwijs veel criminaliteit, drugs etc is.
oa. omdat de sociale toestanden daar onwijs slecht is.[/quote]Dat je de VS vakantieland noemt, zegt al genoeg: oppervlakkige kijk.

Zonder dit land was duitsland wellicht nog altijd superrechts en betaalden wij nu in Marken!

Wel eens gehoord van het Marshallplan?

Ga er eerst eens langs voordat je onzin begint te spuien! Voor amerikanen is Amsterdam het hol der verderf. Tot ze er zijn geweest. Andersom werkt het ook zo.

Voor slechte(re) sociale voorzieningen hoef je niet ver te reizen. Het vakantieland voor studentenproleten, Spanje, doet het wat dat betreft ook niet goed.

Zonder de Amerikanen hadden de duitsers dezelfde fout kunnen maken als in hun vorige democratiepoging (Weimar).

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>25 July 1971, Federal Republic
A remarkable poll by the respected Allensbach Institute is published. One in five Germans under thirty expresses "a certain sympathy" for the members of the Red Army Faction. One in ten Northern Germans said that would willingly shelter RAF members for a night. The members of the RAF, hoping to expose what they saw as a fascist underbelly of the German state and cause ordinary Germans to rise up and revolt, are greatly encouraged by the poll results.[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>10 January 1972, Federal Republic
Der Spiegel publishes a letter by future Nobel laureate Heinrich Böll, in which he decries the Springer Press's Bild newspaper for a recently published headline accusing the Baader-Meinhof Gang of murder. The Bild headline referred to the shooting of police officer Herbert Schoner on December 20. Böll says that Bild's Baader-Meinhof coverage "Isn't cryptofascist anymore, not fascistoid, but naked fascism, agitation, lies, dirt."[/quote]een nobelprijswinnaar die dat zei :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>13 February 1974, Berlin
The trial for the bombing of Berlin's British Yacht Club by members of the Movement 2 June begins. Verena Becker, Wolfgang Knupe, and Willi Rather are the defendants. Students and radicals riot outside the courtroom.[/quote]en zo staat er nog een zooi..misschien zou je eens wat boeken erover moeten lezen. De RAF was een vervolg van de studentenrellen in de jaren '60 en vond onder de studenten & linkse bevolking zeer veel steun.
Zeker nadat Baader en co. gevangen waren genomen nam de steun toe (oa. vanwege de zeer slechte behandeling van de gevangen)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 12:47 schreef Hyp Hyper het volgende:
Dat je de VS vakantieland noemt, zegt al genoeg: oppervlakkige kijk.

Zonder dit land was duitsland wellicht nog altijd superrechts en betaalden wij nu in Marken!

Wel eens gehoord van het Marshallplan?

Ga er eerst eens langs voordat je onzin begint te spuien! Voor amerikanen is Amsterdam het hol der verderf. Tot ze er zijn geweest. Andersom werkt het ook zo.

Voor slechte(re) sociale voorzieningen hoef je niet ver te reizen. Het vakantieland voor studentenproleten, Spanje, doet het wat dat betreft ook niet goed.

Zonder de Amerikanen hadden de duitsers dezelfde fout kunnen maken als in hun vorige democratiepoging (Weimar).[/quote]mhuwhahaha...je maakt me wel aan het lachen hoor...leuk he die geschiedenislessen...

jammer dat ik wel wat meer weet :) ..

bedankt dat je me zo aan het lachen maakt :)
weet je hoeveel de Amerikanen hebben verdient aan het Marshall-plan?

nou ik kap hier mee (dan mag je best zeggen dat ik zwak ben..ga je gang :) ) maar ik discussier liever met mensen op een ander niveau :)

• Hyp Hyper
1 op 5 en 1 op 10 noem ik geen meerderheid. Bij lange na niet. Wel minderheid.

Ik denk dat ik in de kern van de zaak wel gelijk heb, ook weet jij er vast meer van af.

Lees jij dan even over de rol van de VS in de jaren 40-50 in Europa?

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>weet je hoeveel de Amerikanen hebben verdient aan het Marshall-plan?[/quote]Verdiend niets. Het geld vloeide wel grotendeels terug naar de VS, maar niet geheel. Als er aan te verdienen zou zijn, zou elk land een paar miljard aan een ander land schenken onder voorwaarde dat in het land van oorsprong gekocht wordt.

(kom niet met 'gebonden ontwikkelingshulp', want dat levert financieel ook niets op)

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>weet je hoeveel de Amerikanen hebben verdient aan het Marshall-plan?[/quote]verdienD. ook om te lachen. :)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Mierenneuken op spelfauten.... nou lachen zeg...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Lees jij dan even over de rol van de VS in de jaren 40-50 in Europa?[/quote]Ga jij dan gelijk ff leren dat het feit dat de Duitsers verslagen zijn voornamelijk te danken is aan Communisten :)

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 17:17 schreef Zer0 het volgende:
Mierenneuken op spelfauten.... nou lachen zeg...Ga jij dan gelijk ff leren dat het feit dat de Duitsers verslagen zijn voornamelijk te danken is aan Communisten :)[/quote]Ten eerste was er ook nog zoiets als een westfront (waar veel gebeurde en waardoor de Moffen minder materieel/mensen hadden voor het oostfront) en ten tweede waren/zijn de meeste russen geen communisten. Wel waar is dat de russen waarschijnlijk het meest geleden hebben onder WOII.

Of weet je ook al niet wat voorhoede-communisme is? Zal wel weer niet.

Wat de grammaticafout betreft: Als meneer Azrael gaat beginnen over niveauverschil, vraagt ie om ellende! :)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Heb ik de russen genoemd?
Niet alleen de russen waren communistisch, maar veel van de verzetsbewegingen in Europa hadden een communistische achtergrond.
En juist omdat de Duitsers zo veel energie moesten steken in het Oost-front kon het westen makkelijk oprukken.

En om 1 spelfout, of misschien wel een typo, gelijk als nivo verschil te zien is heel kortzichtig, maar wel tekenent voor je nivo.

Verwijderd

Tss...beetje achterbaks om de Amerikanen geen eer te geven voor hun overwinning op Duitsland. Al sinds Napoleon is het duidelijk dat Rusland niet te veroveren valt. Dat ook Hitler zich daar op heeft stuk gelopen, Godzijdank. Anders hadden we idd nu Duits gesproken. Amerika heeft zwaar geofferd in de strijd tegen de Duitsers.

Enige negatieve kanttekeningen: Amerika stuurde zwarte soldaten in de frontlinie vooruit. Dit kan te maken hebben met het lage opleidingsniveau van de Zwarte bevolking en de moeilijkheid om door te stromen in de militaire geledingen, maar de eerste Amerikanen die het Ruhrgebied binnentrokken waren zwarte Amerikanen die zich als beesten hebben gedragen tov de burgerbevolking.

Amerika heeft idd Marshallhulp gegeven aan Europa. Dat daar uit voort vloeide dat veel grote bouwopdrachten aan Amerika(-nen) werden gegeven, en zo Amerika aan de wederopbouw verdiende is een feit. Snap alleen niet wat daar negatief aan is:? In Europa was geen fabriek te vinden die de wederopbouw kon bespoedigen.

Ben het volledig eens met Azrael over het feit dat Amerika wordt bestuurd door een oversexte president. Vooral omdat Clinton nu de geschiedenisboeken wil in gaan als de man die de crisis in het Midden-Oosten heeft opgelost in het jaar 2000. De dieper liggende problematiek wordt door hem zorgvuldig ontweken omdat hij die niet in zijn resterende ambtstermijn kan oplossen. Hij bouwt dus niks op wat een volgende crisis in het termijn van zijn opvolger kan voorkomen. En daar baal ik van :(

Fanatisme aan de zijde van Israel belemmert net zo zeer de oplossing van de crisis als het fanatisme aan de zijde van de Palasteinen. Als Arafat sterft komt het Midden- Oosten in een langdurige crisis met veel doden. Dit omdat zijn opvolger de doden die de laatste weken zijn gevallen MOET wreken van de achterban.

IMHO geeft Fanatisme geen uitweg voor een langdurige oplossing. Dit geldt voor de ETA, de PLO, de Israeliers, Afghanen, Russen, de RAF en ga zo maar door. En voor Amerika wat als grootmacht zichzelf veelvuldig presenteert als een dubieuze oorlogsheld. Neem de situatie in Midden-Amerika, waarbij de CIA de hulp aan (rebellerende) troepen financierde met drugsgeld. Drugs die met toestemming van de CIA in Amerika werd verhandeld.

Op het moment dat het Doel elk middel heiligt kom je in een vicieuse cirkel, waarbij het verschil tussen goed en kwaad een hersenspinsel begint te worden. "Leuk" voorbeeld is de samenwerking tussen Turkse en Koerdse drugssmokkelaars. De Koerden financieren er hun strijd tegen de Turken mee......

Verwijderd

Topicstarter
wie was het eerste in Berlijn? :)

• Hyp Hyper
Omdat de duitsers zoveel energie moesten steken in het westfront, kon het oostfront oprukken. Het is maar hoe je het bekijkt. Wist je dat de amerikanen wapens hebben geleverd aan de russen in de oorlog?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En om 1 spelfout, of misschien wel een typo, gelijk als nivo verschil te zien is heel kortzichtig, maar wel tekenent voor je nivo.[/quote]tekenenD. 2 spelfouten al. Verder nog een stijlfout: 'gelijk' moet 'meteen' zijn. En als je blijft zaniken over niveauverschil, wil ik wel demonstreren wat voor taalbarbaar jij bent. Ik ben trouwens niet begonnen over niveauverschil.

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 19:11 schreef Azrael het volgende:
wie was het eerste in Berlijn? :)[/quote]Wie was het eerste in Duitsland. Wie hebben Berlijn platgegooid?

Verwijderd

Ga Godver de Godver eerst eens in Margraten ofzo kijken voor je zo'n welles/nietus spelltje gaat beginnen. In Oost Duitsland heb je dezelfde soort begraafplaatsen. Heeft jongens van onze leeftijd het leven gekost. Ga voor het gemak maar uit van 70% van alle GoT leden....
Gaat er niet om wie er het eerste was, gaat erom dat Europa is bevrijdt en dat we nu dit soort discussies zonder problemen kunnen voeren.

Verwijderd

zullen we deze discussie (ik vindt hem leuk, en heb al weer veel geleerd) verder voort zetten in wetenschap en levensbeschouwing?
Als iedereen het er mee eens is dan mag deze op slot en gaan we daar verder.

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Al sinds Napoleon is het duidelijk dat Rusland niet te veroveren valt. Dat ook Hitler zich daar op heeft stuk gelopen, Godzijdank. [/quote]Klopt. Eerder al. Karel de Grote had er al moeite mee. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Enige negatieve kanttekeningen: Amerika stuurde zwarte soldaten in de frontlinie vooruit. Dit kan te maken hebben met het lage opleidingsniveau van de Zwarte bevolking en de moeilijkheid om door te stromen in de militaire geledingen, maar de eerste Amerikanen die het Ruhrgebied binnentrokken waren zwarte Amerikanen die zich als beesten hebben gedragen tov de burgerbevolking[/quote]Da's idd niet mooi. Iets van die tijd, helaas. Wat Stalin deed was nog erger. Bij gebrek aan materieel in het begin van de oorlog stuurde hij gigantische hoeveelheden soldaten de frontlinie in. Kanonnenvoer. Het werkte wel. Ten koste van zeer veel levens.
:(

Verwijderd

heb ff een nieuwe topic aan gemaakt. gathering.tweakers.net/showtopic/58966 kan een adje mischien deze thread daarheen copieeren ??

Azrael en alle anderen, ik zou graag willen dat jullie meededen aan deze discussie.

Mijn mening over de RAF is al behoorlijk bijgedraaid...;)

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ga Godver de Godver eerst eens in Margraten ofzo kijken voor je zo'n welles/nietus spelltje gaat beginnen. [/quote]Ik ken Margraten. Ik ben er vaak langsgekomen. En je hebt uiteraard gelijk. Oorlogen zijn intriest.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zullen we deze discussie (ik vindt hem leuk, en heb al weer veel geleerd) verder voort zetten in wetenschap en levensbeschouwing?
Als iedereen het er mee eens is dan mag deze op slot en gaan we daar verder.[/quote]Ik ga niet ergens anders opnieuw beginnen of verder. Ik vind het onsportief en onvolwassen om 'niveauverschil' te gebruiken als argument.

Ik maak het hier af tot ik, jullie of de adjes het zat raken. :)

Verwijderd

Vaak worden randverschijnselen erbij gehaald om tidens een politieke discussie de tegenpartij uit het evenwicht te brengen. Waarom denk je dat ze Amerika tijdens de presidentsverkiezingen alle shit van de tegenpartij naar boven halen ?

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 19:33 schreef MadMax-007 het volgende:
Vaak worden randverschijnselen erbij gehaald om tidens een politieke discussie de tegenpartij uit het evenwicht te brengen. Waarom denk je dat ze Amerika tijdens de presidentsverkiezingen alle shit van de tegenpartij naar boven halen ?[/quote]Ik waardeer jouw opstelling. Als Azrael/Zero niet zo denigrerend hadden gedaan zou ik vast geneigd zijn geweest deze discussie voort te zetten!

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Azrael: Als jij zo 'niet van de massa' bent, waarom ren je dan als een kip zonder kop (net als de nerdjes hier) naar 'Lieve Adjes' om je beklag te doen over vermeende discriminatie?[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Che Guevara (leer eerst de naam eens schrijven voor je er over gaat praten) [/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>verdienD. ook om te lachen[/quote]als jij dat een discusie noemt >:)
sorry maar dan zit ik ook echt op een hoger niveau.

je post over de steun aan de RAF laat wel zien hoe weinig jij over de RAF en de situatie in Duitsland van de '70 weet.

Mad_Max daarintegen, met hem is wel een degelijke discussie te houden.
helaas worden die door onzinnige posts van mensen die geen reet van het onderwerp af weten verziekt.

Hyper, zoek jij eerst maar eens op wie Benno Ohnesorg is.

Verwijderd

Stop nou ff met flamen, IEDEREEN please. Ga er nu eens van uit dat we zitten te praten over de verschillen tussen een Asus en een Abit moederboard. (rare :? vergelijking i know) maar dat je altijd mensen hebt die in jouw ogen "domme"dingen zeggen. Jij hebt al meer uitgelegd over de RAf dan ik ooit heb geweten. Ik kende de RAF niet beter dan dat ze industriele topmannen vermoorden omdat die kapitalistisch waren....

We zitten nog steeds in een positieve leercurve :):):)

• Hyp Hyper
Azrael: Ik reageerde zo omdat ik me ergerde aan deze leuke reactie van jou:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ga eerst eens nazoeken waar je het over hebt voordat je je vooroordelen begint te spuien[/quote]En ja.. ik weet dat er een student afgeknald is. Maar om o.a. daarom onschuldige mensen te vermoorden? (ja.. dat hebben ze OOK gedaan).

Nee, ik weet er niet alles van af, maar wel de kern. En die is lang niet mooi.

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je post over de steun aan de RAF laat wel zien hoe weinig jij over de RAF en de situatie in Duitsland van de '70 weet.[/quote]1 op de 5 is een meerderheid bedoel je? :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 19:53 schreef MadMax-007 het volgende:
Stop nou ff met flamen, IEDEREEN please. Ga er nu eens van uit dat we zitten te praten over de verschillen tussen een Asus en een Abit moederboard. (rare :? vergelijking i know) maar dat je altijd mensen hebt die in jouw ogen "domme"dingen zeggen. Jij hebt al meer uitgelegd over de RAf dan ik ooit heb geweten. Ik kende de RAF niet beter dan dat ze industriele topmannen vermoorden omdat die kapitalistisch waren....

We zitten nog steeds in een positieve leercurve :):):)[/quote]Hyper, ietsie beter formuleren en je opent een discussie in plaats dat je de ander op de kast jaagt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wie was het eerste in Berlijn?[/quote]Wie zaten er dichter bij Berlijn?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nee, ik weet er niet alles van af, maar wel de kern. En die is lang niet mooi.[/quote]Alleen de kern is niet genoeg om de situatie te beoordelen, en aangezien je er blijk van geeft geen extra informatie tot je te willen nemen (in tegenstelling tot anderen) zal je wel koppig bij je standpunt blijven.

idd was het niet mooi van me om de amerikanen geen eer te geven in het verslaan van Duitsland, maar het is net zo min mooi om alle anderen die er aan bijgedragen hebben gemakshalve ff te vergeten.

Over dat gezanik over stijl/spel/gramatica fouten. Die hebben geen ene reet te maken met de intelligentie/nivo van mensen.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een guerilla-actie of een aanslag op GOT (of een aanslag op het betreffende topic) zou je beter sieren. [/quote]2 problemen mee:
Het simpel platleggen van GoT zou nou niet echt opvallen
Ik host een site bij Vuurwerk, dus opblazen is out of the question

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 20:06 schreef Zer0 het volgende:
Alleen de kern is niet genoeg om de situatie te beoordelen, en aangezien je er blijk van geeft geen extra informatie tot je te willen nemen (in tegenstelling tot anderen) zal je wel koppig bij je standpunt blijven .

idd was het niet mooi van me om de amerikanen geen eer te geven in het verslaan van Duitsland, maar het is net zo min mooi om alle anderen die er aan bijgedragen hebben gemakshalve ff te vergeten.klopt

Over dat gezanik over stijl/spel/gramatica fouten. Die hebben geen ene reet te maken met de intelligentie/nivo van mensen.klopt ook[/quote]Dus dat hebben we nu behandeld...en ik neem aan dat iedereen zich in deze stellingen kon vinden.

Blijft mijn vraag: is fanatisme een middel om een doel te bereiken of remt het het halen van een doel af??

owja..ik zit nu even dit te lezen..www.eyemag.com/archive.baaderm.html dus ben nog wel even bezig..
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.