--- 3dfx must live on --- Deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.524 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 23 oktober 2002 @ 23:39:
[...]

Kun jij erguns een FPS tellertje instellen dan :?
http://www.fraps.com/

edit:

NFS Hot Pursuit 2 ff geprobeerd op m'n Matrox G400.. ok, dat draait wel kut :D. Allemaal objecten zijn doorzichtig enzo, en de snelheid is errug matig (<25fps)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 15:40

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 23 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

Je bent gek, stop die Voodoo5 erguns mooi in de kast :)
idd! en met dat systeem waar je hem in hebt zitten moet het minstens wel draaien. Dat is echt wel een goed systeempie voor de Voodoo5 8)

indicatie:
op een P3 500 (512kB, 2V, Katmai Core) oc'ed op 550Mhz (110Mhz FSB) draaide MoH:AA nog goed op 800x600x32bit(22bit) en gemiddelde instellingen. Kan je nagaan wat een Voodoo5 nou nodig heeft aan CPU kracht. Als hij FSAA gaat doen is meer veel Mhz een vereiste.

Waarom NFS2 Hot persuit het zo slecht doet is wel wazig, misschien de FSAA aangezet :? Andere achtergrond progs uitgezet?

We laten iemand niet zómaar een Voodoo5 5500 wegdoen!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hehehe Voodoo5 Rules :) .. ga hem aan me muur hangen in gelijst :) ..

Lordje doet die kaart echt noway de deur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 24 oktober 2002 @ 10:29:
[...]

idd! en met dat systeem waar je hem in hebt zitten moet het minstens wel draaien. Dat is echt wel een goed systeempie voor de Voodoo5 8)

indicatie:
op een P3 500 (512kB, 2V, Katmai Core) oc'ed op 550Mhz (110Mhz FSB) draaide MoH:AA nog goed op 800x600x32bit(22bit) en gemiddelde instellingen. Kan je nagaan wat een Voodoo5 nou nodig heeft aan CPU kracht. Als hij FSAA gaat doen is meer veel Mhz een vereiste.

Waarom NFS2 Hot persuit het zo slecht doet is wel wazig, misschien de FSAA aangezet :? Andere achtergrond progs uitgezet?

We laten iemand niet zómaar een Voodoo5 5500 wegdoen!
Tja, maar ik ben student, ik kan het niet veroorloven om zomaar iets in de kast te laten liggen. Ik ben 3dfx lover, maar aan alles komt een end ( ik zal in ieder geval nooit een Nvidia kopen). Je mag mij wel een Ati 9000/8500 geven, dan mag jij mijn voodoo5 in jouw kast bewaren. (Misschien worden ze dan ook nog veel geld waar ooit.)

Ik krijg btw met NFS6 Hot Puirsuit 2 18-54 frames p/s 800x600@16bit alle schuifjes ongeveer in het midden. In Windows XP met Orginele laatste 2K drivers + GlideXP
Hoe krijg je btw je voodoo5 op 22bit modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh wat ben ik blij zeg!!!! Ik heb met een kennis van mij me Viper II Z200 geruild voor een _/-\o_ 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP Retail _/-\o_ !

T'ja wel een unieke kaart geweest voor zijn tijd, ik heb hem bij me ma er in gedaan, om dat zij TV wilt kijken en met digitale camera's beelden wilt opnemen, is dit indien mogelijk?

Het systeem is een :
Intel Pentium /E 650Mhz MMX
EPoX EP-BX3 Intel BX 440
256 MB PC 100 Apcer
SB-Live 1024 5.1
3-Com 3C905C-TX-M
Win 2000 Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 13 augustus 2002 @ 23:27:
[...]

Niet zo heel erg. Zelfs een Voodoo5 schijnt erg weinig van de AGP bus te gebruiken ( oa AGP Texturing ).
Geld dat ook voor de voodoo3 3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:53:
[...]

Geld dat ook voor de voodoo3 3500?
als het een AGP is ja, dan geldt het ook voor de Voodoo3 3500.

In principe is een Voodoo x AGP een veredelde PCI kaart met een paar extra'tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Maar jongens komt er ooit nog es een vette kaart van voodoo uit?
Ik ben er altijd een grote voorstander van geweest maar ben onlangs wreed overgestapt op de geforce, maar ik zou zo weer een voodoo kopen als er een nieuwe komt.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
--haste-- schreef op 24 oktober 2002 @ 16:08:
Ik ben er altijd een grote voorstander van geweest maar ben onlangs wreed overgestapt op de geforce, maar ik zou zo weer een voodoo kopen als er een nieuwe komt.
Nu niet, morgen niet, en waarschijnlijk nooit meer.

3dfx bestaat gewoon niet meer :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
3dfx bestaat gewoon niet meer --> :) <--
moest die smile geen :'( zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:32:
Goh wat ben ik blij zeg!!!! Ik heb met een kennis van mij me Viper II Z200 geruild voor een _/-\o_ 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP Retail _/-\o_ !

T'ja wel een unieke kaart geweest voor zijn tijd, ik heb hem bij me ma er in gedaan, om dat zij TV wilt kijken en met digitale camera's beelden wilt opnemen, is dit indien mogelijk?
Woei, die met tv-tuner? Gaaf :9~

Wat betreft die digitale cam, als je doelt op een cam met IEEE1394 (in normale mensentaal firewire..), dat zit niet op die Voodoo afaik. Je kunt er wel analoog mee opnemen als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

damn, lets pray man!!!!!!!!!!!!

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
-Turbotetter- schreef op 24 oktober 2002 @ 16:44:
[...]

moest die smile geen :'( zijn :?
Nee hoezo :? Als ik er ;( :'( oid ga achter zetten krijg ik straks weer gemekker dat ik me niet aan moet stellen oid.

Maargoed, genoeg gezeverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
--haste-- schreef op 24 oktober 2002 @ 19:49:
damn, lets pray man!!!!!!!!!!!!
Waarom :?
We hebben nog ATI, nVidia, Matrox,Trident ( :+ )... genoeg fabrikanten dus. 3dfx is gewoon 'stom' geweest en heeft het loodje moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nog steeds (af en toe dan :+ ) Counterstrike op een PI 233 MMX met een... jawel, een 3DFX Voodoo Banshee 16 MB PCI! En het werkt nog ook! Met OpenGL op de 3Dfx mini-driver :)

offtopic:
Post 450!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 24 oktober 2002 @ 19:58:
[...]

Waarom :?
We hebben nog ATI, nVidia, Matrox,Trident ( :+ )... genoeg fabrikanten dus. 3dfx is gewoon 'stom' geweest en heeft het loodje moeten leggen.
Je vergeet SiS...
En natuurlijk Bitboys :+

Maar 3Dfx stom? Mensen moesten zo nodig afknappen op de 16 bit van de V3.. Was de V3 slecht? Dacht het toch niet.. Bovendien was 16 bit op een V3 gewoon mooier dan op b.v. een TNT2.

Wat er aan de hand was met de V4 weet ik niet. Toch iets te traag, wellicht nog een vreemde 16 bit nasmaak? De V5 zat met die dubbele VSA-100 chip en was te duur afaik (heb geen prijslijsten bij de hand ofzo).

En ik vraag me nog altijd af hoever 3Dfx nou was met die Rampage...
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 20:12:
Ik speel nog steeds (af en toe dan :+ ) Counterstrike op een PI 233 MMX met een... jawel, een 3DFX Voodoo Banshee 16 MB PCI! En het werkt nog ook! Met OpenGL op de 3Dfx mini-driver :)

offtopic:
Post 450!
Zal ik eens Half-life proberen op m'n IDT C6 225Mhz MMX met Voodoo 2? >:)

offtopic:
Post 3315 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
Ik vind Nvidia veel meer kont schoppen dan VooDoo want Nvidia geeft tenminste gratis 2D FSAA bij hun kaarten 8)7 !

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

Zal ik eens Half-life proberen op m'n IDT C6 225Mhz MMX met Voodoo 2?

op een cyrix M2-300 met Voodoo 1 8MB was het zo'n geval van 'ken net' dus met een voodoo 2 kan het misschien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ShotGun schreef op 25 oktober 2002 @ 02:29:
Ik vind Nvidia veel meer kont schoppen dan VooDoo want Nvidia geeft tenminste gratis 2D FSAA bij hun kaarten 8)7 !
Ik heb een GF2MX200... gehad ;)
Ging terug naar m'n oude videokaart... Dat was destijds..

:X Een Ati Rage Pro Turbo 8MB Agp :X
4VAlien schreef op 25 oktober 2002 @ 02:46:

op een cyrix M2-300 met Voodoo 1 8MB was het zo'n geval van 'ken net' dus met een voodoo 2 kan het misschien wel..
Voodoo 1 met 8 MB? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 20:12:

offtopic:
Post 450!
Is dat er een waarbij je een vga kabel naar je andere videokaart gaat zeg maar zo'n loop ? of welke voodoo was dat dan ? de rush ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

4VAlien schreef op 25 oktober 2002 @ 02:46:

P1 150Mhz 32MB EDO-RAM, Voodoo1 4MB >:) :*)

640x480 lage instellingen ! het werkt wel alleen vet grote ruimtes niet,
If u dont beleve it, ask -TurboTetter-
die heeft daar op gespeeld ooit, zelfs SoF heb gedraaid daarop, en nog best netjes ook!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

001Michael schreef op 25 oktober 2002 @ 10:59:
[...]

Is dat er een waarbij je een vga kabel naar je andere videokaart gaat zeg maar zo'n loop ? of welke voodoo was dat dan ? de rush ofzow :?
Banshee is een 2D én 3D kaart in een.
Voodoo2 moest je zo doorlussen, andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

owkee voodoo 2 dus .. waar zijn de beste videokaart drivers ervoor te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

001Michael schreef op 25 oktober 2002 @ 11:33:
owkee voodoo 2 dus .. waar zijn de beste videokaart drivers ervoor te halen
www.voodoofiles.com :Y)

die had je zelf ook wel opkunnen zoeken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

owja shit das waar !! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:40:
[...]

Woei, die met tv-tuner? Gaaf :9~

Wat betreft die digitale cam, als je doelt op een cam met IEEE1394 (in normale mensentaal firewire..), dat zit niet op die Voodoo afaik. Je kunt er wel analoog mee opnemen als het goed is :)
Ah kijk is aan dat zal me ma weer pleziertje doen :P

Trouwens de TV-Tuner is van Philips, en het beeldweergave is uitstekend met die tuner. Kan zelfs een tijdstip in stellen om b.v. om 20:30 uur PM een film op te nemen op een andere zender, je kan het net als een TV/VCR combi gebruiken en als een Gaming card!!!

Deze 3dfx card gaat echt niet weg, kan zelfs opnemen in MPEG2 formaat, maar dat was mischien wel bekend.

De 2D beeld kwaliteit is subliem, vergelijkbaar met dat van ATi en Matrox. geen last van rollende beelden in RA2 enzo.

De GeForce series hebben daar nog best wel last van, me pa heeft een GF2Ti in zijn P4 S423 1.7Ghz, ik heb een GF3 Classic in me Dual P3 1Ghz en een GF4 Ti 4600 im me XP 2100+, daar mee kwam ik achter dat het niet uit maakt wat voor GeForce je hebt, de rollende beelden blijf je zien.

Me ma's bak is een P3 650 en dat is zat voor haar, en die V3 3500 TV AGP blijft een juweeltje voor haar.

Ook een van de leukste herineringen van 3dfx ooit geweest :&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

hmm tis AGP... niet wat ik zoek, eerder een PCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog optimale instellingen voor NFS6 - High Pursuit 2? Ik heb al gemerkt dat het uitzetten van de achteruitkijkspiegel al best veel scheelt, maar ik kan niet echt zeggen dat het spel, zelfs op 800x600 medium settings, lekker speelt. Wellicht andere drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:21:
Iemand nog optimale instellingen voor NFS6 - High Pursuit 2? Ik heb al gemerkt dat het uitzetten van de achteruitkijkspiegel al best veel scheelt, maar ik kan niet echt zeggen dat het spel, zelfs op 800x600 medium settings, lekker speelt. Wellicht andere drivers?
Het draait op m'n Savage2K -die toch ongeveer als een Geforce 1 draait- met dikke vette Athlon XP1800+/DDR333 erachter nog niet lekker.. (640*480 :() En het ziet er nog niet eens zó überl33t uit.

Beetje slecht geprogt dan imho.. De snelheid/beeldkwaliteit verhouding van NFS3 is slechts een paar tientallen keren beter ;)

Ik gok (gok, kan niet testen) dat deze game is ontworpen voor kaarten met T&L support. 3x raden wat er nooit meer op een Voodoo beland is, en waarvoor nooit serieuze support is gekomen op m'n Savage2K..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Logisch dat men tegewoordig veel met T&L bezig zijn, vrijwel elke kaart heeft het tegenwoordig, en game-devvers denken echt van 'ohja die 3dfx lui, we zullen extra voorzichtig proggen voor hun' oid...

Dit heet gewoon vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 29 oktober 2002 @ 18:15:
Logisch dat men tegewoordig veel met T&L bezig zijn, vrijwel elke kaart heeft het tegenwoordig, en game-devvers denken echt van 'ohja die 3dfx lui, we zullen extra voorzichtig proggen voor hun' oid...

Dit heet gewoon vooruitgang :)
Fuck de vooruitgang, ik kan wel nieuwe dingen blijven kopen. Het gaat steeds maar sneller, op een achterlijk tempo. Praktisch voor ik m'n MSI KT3 Ultra in huis heb is de KT3 Ultra2 al uit.

Sorry hoor |:(. NFS HP2 schijnt trouwens zelfs op een GF2GTS dus nog erg matig te draaien. We kunnen wel bezig blijven, en de gameplay wordt er niet veel beter op met al dat grafische geweld. Het nieuwe is er vanaf, de overstap van 2D naar 3D games was vet, de overstap van 3D in software naar 3D dat door je vidkaart wordt afgehandeld was ook veel mooier, maar na NFS3 en Q3 heb ik toch niet veel meer gezien wat erg "impressive" was. GTA3 geeft veel vrijheid (GTA1/2 ook al maar dat was niet 3D :)) wat ook duidelijk iets toevoegd, maar dat draait dan ook nog aardig op m'n Savage2K. Voor iets beters is vaak geen snellere hardware nodig, wel wat meer fantasie en inspanning bij de game-proggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
FF een iets anders:

Ik heb laatst een voodoo 3-2k (pci) vervangen door een voodoo3-3(,5)k met een tv-out. Alleen als ik nu een DVD probeer te spelen (met PowerDVD), krijg ik de volgende melding
TheTV Out port of your display card is not working properly.
details: This copy protected disc can not be played when the TV out function is enabled.
Wat is hier aan te doen? Gebruik de 1.07 Drivers (officieel) en TV-Out staat gedisabled in 3dfxTools

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SlinkingAnt schreef op 29 oktober 2002 @ 19:19:
TheTV Out port of your display card is not working properly.
details: This copy protected disc can not be played when the TV out function is enabled.
Dat is toch niet wat ik denk dat het is.. Willen ze nu ook al voorkomen dat je een DVD afspeelt en opneemt van je tv-out :?

Rip er een DivX van :D. En breng dat kreng van een dvd schijfje anders maar terug naar de winkel, of probeer software die niet zeurt over afspelen.

Doet je tv-out het trouwens wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, probleempje heb ik ook gehad ja, is een kwestie van nieuwe drivers installeren, evt een behoorlijk dvd programma gebruiken :P, zoals direct-dvd of windvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

--haste-- schreef op 24 oktober 2002 @ 16:08:
Quantum 3D heeft nog leuke tot 16-voudige 3Dfx VSA-100 systemen:
http://www.quantum3d.com/product%20pages/aalchemy3.html

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
TV-out nog niet geprobeerd, geen zin om bene alles opnieuw aan te moeten sluiten om het vervolgens 15min later weer naar boven te sjouwen.

Heb nu WinDVD geinstalleerd, en die werkt perfect. Nu nog 5.1 geluid eruit zien te krijgen :( Hij herkent m'n sb-live niet ofzow :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 29 oktober 2002 @ 18:53:
[...]

Fuck de vooruitgang, ik kan wel nieuwe dingen blijven kopen. Het gaat steeds maar sneller, op een achterlijk tempo. Praktisch voor ik m'n MSI KT3 Ultra in huis heb is de KT3 Ultra2 al uit.

Sorry hoor |:(. NFS HP2 schijnt trouwens zelfs op een GF2GTS dus nog erg matig te draaien. We kunnen wel bezig blijven, en de gameplay wordt er niet veel beter op met al dat grafische geweld. Het nieuwe is er vanaf, de overstap van 2D naar 3D games was vet, de overstap van 3D in software naar 3D dat door je vidkaart wordt afgehandeld was ook veel mooier, maar na NFS3 en Q3 heb ik toch niet veel meer gezien wat erg "impressive" was. GTA3 geeft veel vrijheid (GTA1/2 ook al maar dat was niet 3D :)) wat ook duidelijk iets toevoegd, maar dat draait dan ook nog aardig op m'n Savage2K. Voor iets beters is vaak geen snellere hardware nodig, wel wat meer fantasie en inspanning bij de game-proggers.
Rustig maar :)

Ik weet dat de gameplay van de games van tegewoordig best wel teleurstellend zijn, maar als de hardwarebakkers gewoon door blijven gaan, en de gamedevvers gaan uns een keer goed nadenken over de gameplay dan ga je er echt wel van :9~ hoor ;)

We zullen wel zien wat ze er van bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Tyrian schreef op 29 oktober 2002 @ 21:37:
[...]

Quantum 3D heeft nog leuke tot 16-voudige 3Dfx VSA-100 systemen:
http://www.quantum3d.com/product%20pages/aalchemy3.html
ff Unreal spelen met 200+FPS :9~ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 29 oktober 2002 @ 21:56:
[...]

Rustig maar :)

Ik weet dat de gameplay van de games van tegewoordig best wel teleurstellend zijn, maar als de hardwarebakkers gewoon door blijven gaan, en de gamedevvers gaan uns een keer goed nadenken over de gameplay dan ga je er echt wel van :9~ hoor ;)

We zullen wel zien wat ze er van bakken :)
Het probleem is dat ze heel erg bezig zijn met :9~ graphics en ondertussen een hoop afgezaagde gameplay introduceren :|.

offtopic:
Met al die spellen die je nog maar bij wijze van spreken nauwelijks een kwartiertje speelt begrijp ik de illegale kopieërders trouwens ook wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 29 oktober 2002 @ 22:13:
[...]

Het probleem is dat ze heel erg bezig zijn met :9~ graphics en ondertussen een hoop afgezaagde gameplay introduceren :|.

offtopic:
Met al die spellen die je nog maar bij wijze van spreken nauwelijks een kwartiertje speelt begrijp ik de illegale kopieërders trouwens ook wel :z
Och, ik hoop iig dat DE/Epic wel goed bezig is met Unreal ][. Unreal is iig megavet spel, en ja, ben er nog mee bezig...

het gaat mij echt niet om dat ik het zo vlug mogelijk uit heb, ik wil er gewoon lekker lang en relaxed van genieten.
En als ik Unreal uit heb, dan kan ik nog lekker aan de gang met de uitbreiding (add-on) van Unreal :)

En ja, ik speel Unreal met Voodoo2 :9 heb op moment Dual Diamond Monster 3D II 12MB er in zitten :)

offtopic:
Idd... zeg, als jij nog aan Unreal kan komen, legale versie + doos. Geef ff een gil. ik MOET gewoon dat hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
http://www.mirsoft.info/gmb/music_info.php?id_ele=NzQ2OQ==

Zover ik het hieruit kan begrijpen is de Amiga versie eerder gekomen dan de PC versie, maar hoe zit het dan met de engine? Het lijkt me niet dat Amiga een GPU had van 3dfx :)

Beetje vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 29 oktober 2002 @ 22:19:
[...]

Och, ik hoop iig dat DE/Epic wel goed bezig is met Unreal ][. Unreal is iig megavet spel, en ja, ben er nog mee bezig...
Ik heb nu een wat betere versie van UT (G.O.T.Y. edition) dan die gare rip die ik eerst had, eerst vond ik het echt zwaar kut, nu wel aardig. Vind Q3 stilletjes nog steeds leuker, maar Unreal is toch niet slecht..
het gaat mij echt niet om dat ik het zo vlug mogelijk uit heb, ik wil er gewoon lekker lang en relaxed van genieten.
En als ik Unreal uit heb, dan kan ik nog lekker aan de gang met de uitbreiding (add-on) van Unreal :)

En ja, ik speel Unreal met Voodoo2 :9 heb op moment Dual Diamond Monster 3D II 12MB er in zitten :)
Ik heb UT nog op een V2 gedraait.. Gaat wel lekker :). Ik kan UT nu trouwens ook op S3 MeTaL draaien met m'n Viper 2 :9

1024*768
32bit
world texture detail & skin detail high
min desired framerate 40

timedemo 1
start cityintro

Min 17.91 Max 114.34 Avg 60.82 fps

Is dat een beetje goed :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 30 oktober 2002 @ 01:09:
Ik heb nu een wat betere versie van UT (G.O.T.Y. edition) dan die gare rip die ik eerst had, eerst vond ik het echt zwaar kut, nu wel aardig. Vind Q3 stilletjes nog steeds leuker, maar Unreal is toch niet slecht..
(*&(*%^%^%$^%$ Ik had het over Unreal, ga je het ineens hebben over dat prut fun pakketje UT.. :X

Sorry, maar ik kan er gewoon zo slecht tegen dat men ineens over een heel ander product gaat hebben...

b.v. topics: Waaahh Wolfenstein is vet! hmmm jaja.... spel uit '92? :+ offe... DooM... of wordt ik oud :?

Ik vindt het iig een grofe belediging van de echte classics ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 30 oktober 2002 @ 01:16:
[...]

(*&(*%^%^%$^%$ Ik had het over Unreal, ga je het ineens hebben over dat prut fun pakketje UT.. :X

Sorry, maar ik kan er gewoon zo slecht tegen dat men ineens over een heel ander product gaat hebben...

b.v. topics: Waaahh Wolfenstein is vet! hmmm jaja.... spel uit '92? :+ offe... DooM... of wordt ik oud :?

Ik vindt het iig een grofe belediging van de echte classics ;(
D'r stond eerst nog steeds unreal in m'n post, had dat nog veranderd naar ut..

Post klopt idd niet helemaal meer...
Ik zoek nog wat vergelijkingsmateriaal tussen mijn bench en een V5 ofzo :). Kan alleen niks vinden..

edit:

Let maar niet op mij.. Ben een beetje maf aan het worden van wat onregelmatige slaap ;(. K voel me niet helemaal nuchter meer, vandaar die rare reactie een stukje hierboven... Normaal plaats ik zo'n reactie niet meer als ik zie dat er niks van klopt, nu ben ik maf geworden van de slaap en druk ik op "verstuur bericht" |:(
Dus, let maar niet op mij.. :O

* Mentalist gaat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een manier gevonden om Army Operations aan de praat te krijgen. Met 3D Analyzer 1.52 werkt het in ieder geval niet. Volgens mij moet je het spel wel kunnen modificeren met UT bestanden zodat je het onder OpenGL op Glide kunt spelen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 00:11:
Iemand al een manier gevonden om Army Operations aan de praat te krijgen. Met 3D Analyzer 1.52 werkt het in ieder geval niet. Volgens mij moet je het spel wel kunnen modificeren met UT bestanden zodat je het onder OpenGL op Glide kunt spelen, iemand een idee?
wordt wachten op een patch, tis tenslotte de unreal2 engine, dus net als ut2k3 ff wachten op een patch zodat voodoo's er ook mee werken...

heel fout idee: kan je die ut2k3 patch niet over AA gooien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
voodoo werken toch al met ut2003? of heb ik dat fout begrepen?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

qrazi schreef op 07 november 2002 @ 12:32:
voodoo werken toch al met ut2003? of heb ik dat fout begrepen?
ja met die patch

of er al iets is voor army ops :? geen idee van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt niet, treed er een (programmeer) fout op, ik heb al een beetje met de bestanden liggen knoeien, maar het werkt allemaal niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verdorie...

Heb dus weer 2 Voodoo2's in me comp zitten, maar omdat een van me casefans net in de weg zat probeerde ik ff een stukje weg te zagen, maar nu is me hele casefan naar de mallemoeren :(

Waarom kon 3dfx die SLI aansluiting niet erguns anders plaatsen :z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

Vinnie schreef op 07 November 2002 @ 21:07:
Verdorie...

Heb dus weer 2 Voodoo2's in me comp zitten, maar omdat een van me casefans net in de weg zat probeerde ik ff een stukje weg te zagen, maar nu is me hele casefan naar de mallemoeren :(

Waarom kon 3dfx die SLI aansluiting niet erguns anders plaatsen :z :+
Beter je casefan dan je VooDoo2..

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Scighera schreef op 11 November 2002 @ 05:13:
[...]

Beter je casefan dan je VooDoo2..
Wat is dit nou weer voor idioot antwoord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 11 november 2002 @ 12:09:
[...]

Wat is dit nou weer voor idioot antwoord :X
De enige waarheid :P

Had die V2's anders in andere pci sloten gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 11 november 2002 @ 16:49:
[...]

De enige waarheid :P

Had die V2's anders in andere pci sloten gedaan..
Welke andere PCI sloten?

[AGP] GF4
[PCI1] Leeg
[PCI2] Leeg
[PCI3] NIC
[PCI4] Voodoo2
[PCI5] Voodoo2
[PCI6] SB Live! 5.1
[ISA1] N/A

IK wil GEEN Voodoo voor mun GF4 kaart omdat die dan gewoon niet genoeg koeling krijgt. En omdat die SLI kabel zo kort is dat de Voodoo2's naast elkaar moeten zitten heb ik geen andere keuze.

En ga nou niet zaniken dat ik me PCI kaarten moet verwisselen, want dat heb ik al tig keer gedaan en ik weet donders goed hoe mun mobo in elkaar zit qua PCI sharings. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 11 november 2002 @ 16:56:
[...]

Welke andere PCI sloten?

[AGP] GF4
[PCI1] Leeg
[PCI2] Leeg
[PCI3] NIC
[PCI4] Voodoo2
[PCI5] Voodoo2
[PCI6] SB Live! 5.1
[ISA1] N/A

IK wil GEEN Voodoo voor mun GF4 kaart omdat die dan gewoon niet genoeg koeling krijgt. En omdat die SLI kabel zo kort is dat de Voodoo2's naast elkaar moeten zitten heb ik geen andere keuze.

En ga nou niet zaniken dat ik me PCI kaarten moet verwisselen, want dat heb ik al tig keer gedaan en ik weet donders goed hoe mun mobo in elkaar zit qua PCI sharings. :{
Ik wou nou juist zeggen dat je dan maar wat pci kaarten om moet wisselen :X
Dan moet je pnp os in je bios ook uit zetten. De ervaring leert dat Windows geen pnp os is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De SB in 4 en de V2s in 5 en 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 11 november 2002 @ 16:56:
[...]

Welke andere PCI sloten?

[AGP] GF4
[PCI1] Leeg
[PCI2] Leeg
[PCI3] NIC
[PCI4] Voodoo2
[PCI5] Voodoo2
[PCI6] SB Live! 5.1
[ISA1] N/A

ROFL :D

Ik zie en hoor het steeds vaker:

"M'n Geforce4 Ti4600 is zo groot......"

"M'n Geforce4 maakt zoveel warmte....."

"M'n Geforce4 heeft zo'n slechte beeldkwaliteit...."

En wat is nou het leukste, vooral die eerste opmerking. Dat was nou net het argument om te roepen (meestal gayforce mensen) dat een voodoo5 5500 kut was, want hij was zo enorm groot. En hij word ook helemaal niet zo warm, ondanks 2 gpu's. Ik heb btw een zilvere kast, van maar 50 eurootjes, en die is diep genoeg om een V5 en een hd in het 3,5 inch rackje kwijt te kunnen op de zelfde hoogte.

Oja, nou niet gaan flamen dat die V5 oud is en, en GF4 highend en nieuw, dat is wel zo, maar ik vind dit gewoon ff grappig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, wat een geleuter allemaal :)
Hoe kan een klotekaart *die al eeuwen dood is* nou doorleven... :)

Jullie hebben 'm zeker ook hangen in een 486 met een Adlib kaart erbij dan..? :)

Nah, nostalgie is leuk, leg 'm in een vitrine, maar ga niet zo'n ding in je pc stoppen en dan klagen dat je drivers niet up to date zijn :)

Oh, en
- M'n Geforce4 TI is helemaal niet groot
- wordt ook niet zo warm
- heeft crisp-clear beeldkwaliteit
- draait gruwelijk hard
- kost nog maar iets van 170 euro.
- heeft drivers die zo'n beetje het best onderhouden worden van alle drivers in de software-industrie

No complaints here dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 17:58:
Heel makkelijk :) gewoon blijven gebruiken, en hij is pas écht dood wanneer die geen beeld meer geeft.
Jullie hebben 'm zeker ook hangen in een 486 met een Adlib kaart erbij dan..? :)
Nope, zie onderstaan systeem. Ongeveer elke tweaker met een Voodoo heeft 500Mhz of meer met een SB16 of beter :9
Nah, nostalgie is leuk, leg 'm in een vitrine, maar ga niet zo'n ding in je pc stoppen en dan klagen dat je drivers niet up to date zijn :)
Inderdaad: nostalgie is leuk ja, en in de vitrine leggen is weer zonde want de kaart, Voodoo5 in het speciaal, doet het nog prima :Y). En wie klaagt er nu? Drivers zijn top, alleen de spellen van tegenwoordig ondersteunen de kaart niet 1 2 3, daarvoor zijn weer patches.
Oh, en
- M'n Geforce4 TI is helemaal niet groot
- wordt ook niet zo warm
- heeft crisp-clear beeldkwaliteit
- draait gruwelijk hard
- kost nog maar iets van 170 euro.
- heeft drivers die zo'n beetje het best onderhouden worden van alle drivers in de software-industrie
Gruwelijk snel als je PC ook maar helemaal nieuw en super is. Kost niet zo veel meer, klopt. Koeling is ook wel verbeterd, en oja, mijn Voodoo5 is ook niet eens warm te krijgen :D, sommige weten nog wel dat ik dat ding heb gemod. Crisp-clear ? ja oke, na de geForce2 zijn de beeld filters aanzienlijk verbeterd.
Drivers? Bah :r gare detonators, constant nieuwe en wat is er bij een nieuwe detonator nou veranderd? volgens mij zijn het alleen maar kleine 'bugs'

zo 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 17:29:
[...]

ROFL :D

Ik zie en hoor het steeds vaker:

"M'n Geforce4 Ti4600 is zo groot......"

"M'n Geforce4 maakt zoveel warmte....."

"M'n Geforce4 heeft zo'n slechte beeldkwaliteit...."

En wat is nou het leukste, vooral die eerste opmerking. Dat was nou net het argument om te roepen (meestal gayforce mensen) dat een voodoo5 5500 kut was, want hij was zo enorm groot. En hij word ook helemaal niet zo warm, ondanks 2 gpu's. Ik heb btw een zilvere kast, van maar 50 eurootjes, en die is diep genoeg om een V5 en een hd in het 3,5 inch rackje kwijt te kunnen op de zelfde hoogte.

Oja, nou niet gaan flamen dat die V5 oud is en, en GF4 highend en nieuw, dat is wel zo, maar ik vind dit gewoon ff grappig. :+
Ten eerste zit ik mijn GF4 kaart niet af te kraken, maar gewoon een feit dat je ff rekening moet houden met wat dingen.
Je zet b.v. ook geen flatcable precies voor een casefan oid ;)

Ten tweede heb ik geen enkel (verkeerd) woord gezegd over de Voodoo5 5500.

Maar ff ter duidelijkheid: dat ik mijn Voodoo2's niet voor me GF4 wil hebben is gewoon dat ik zoveel mogelijk koeling kan krijgen tussen de PCI kaarten en de AGP kaart. Vooral omdat ik mijn GPU/GPU-mem behoorlijk heb OC'ed.

Ik heb gewoon een paar freezes gehad omdat even 1 van de Voodoo2's direct voor de GF4 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 11 november 2002 @ 18:52:
Gruwelijk snel als je PC ook maar helemaal nieuw en super is. Kost niet zo veel meer, klopt. Koeling is ook wel verbeterd, en oja, mijn Voodoo5 is ook niet eens warm te krijgen :D, sommige weten nog wel dat ik dat ding heb gemod. Crisp-clear ? ja oke, na de geForce2 zijn de beeld filters aanzienlijk verbeterd.
Drivers? Bah :r gare detonators, constant nieuwe en wat is er bij een nieuwe detonator nou veranderd? volgens mij zijn het alleen maar kleine 'bugs'

zo 8).
Wat is er mis met steeds nieuwe drivers? Het is niet meer dan ff de oude drivers uninstallen ( voor de zekerheid ) en dan de nieuwe installen. Piece of cake :)

3dfx deed ook zo hoor, alleen ging het iets langzamer dan bij nVidia naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 11 november 2002 @ 20:15:
[...]

Wat is er mis met steeds nieuwe drivers? Het is niet meer dan ff de oude drivers uninstallen ( voor de zekerheid ) en dan de nieuwe installen. Piece of cake :)

3dfx deed ook zo hoor, alleen ging het iets langzamer dan bij nVidia naar mijn weten.
3dfx deed dat niet langzamer, maar ze gingen gewoon niet voor 1 klein buggetje meteen nieuwe drivers maken, sterker nog, de drivers waren in het begin eigelijk al best goed, alleen door nieuwe games moesten drivers af en toe geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 23:12:
[...]

3dfx deed dat niet langzamer, maar ze gingen gewoon niet voor 1 klein buggetje meteen nieuwe drivers maken, sterker nog, de drivers waren in het begin eigelijk al best goed, alleen door nieuwe games moesten drivers af en toe geupdate worden.
Of voor sommige leuke tweak opties :) ( HSR oid scheelt lekker veel :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 17:58:

Don't you dare talk like crap about 3dfx!!!!! Me Ma gebruikt een Voodoo3 3500 TV AGP en die doet het prima, dus die leeft nog mmwwaaaahhh >:)

En over een 486 met Adlib, dat ken je beter aan jezelf vragen, wierdo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik geef Voodoo_Man gelijk! Ik heb m'n Voodoo2 SLI config in een Celly 667 zitten en dat draait lekker. Heb pas m'n 3D-kaart verkocht (nog een GF2 MXje) omdat ik met kerst maar eens ga upgraden. Dus nou zijn die Voodoo's weer de max! Ik speelde altijd Turok 2 en Unreal op ze. Nu alles. Zelfs Operation Flashpoint trekken ze nog (800x600). Vind ik erg netjes. En die Adlib kun je in je kont douwe. Heb ik zelfs nooit gehad. PC Speaker power was het toen nog en daarna de SB. Daarna de SB Pro2 gehad en nu een Soundblaster 128 PCI. Dus niet lullen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Maximum_Overkill
  • Laatst online: 11-09 19:09

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Helemaal mee eens. M`n oude PIII 733 word gepowerd door een heuse Voodoo 3 2000!!! Draait als een tiet. Trouwens ik ben nu ook begonnen met m`n Voodoo collectie. Kheb al vrij weel kaarten. En ze gaan allemaal gebruikt worden!!

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• Vinnie
  • Niet online
Maximum_Overkill schreef op 14 November 2002 @ 09:32:
Helemaal mee eens. M`n oude PIII 733 word gepowerd door een heuse Voodoo 3 2000!!! Draait als een tiet. Trouwens ik ben nu ook begonnen met m`n Voodoo collectie. Kheb al vrij weel kaarten. En ze gaan allemaal gebruikt worden!!
Welke dan? :)

• Maximum_Overkill

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Monster 3D en de Monster 3D II 2x, Voodoo Rush van Helios, Voodoo banshee(waarvan ik het merk niet weet) Monster Fusion (Banshee van Diamond) Voodoo 3 2000 16MB PCI, en ik ben nu bezig een Voodoo 5 5500 AGP 64MB voor 55 Euro te krijgen.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• qrazi
wie gebruikt er al de nieuwe beta's van 3dhq? ervaringen?
en de beta drivers van voodooalert, voodoolizers? ervaringen?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

hehehehehe :)
Dit doet me denken aan discussies met mensen die nog een Gravis Ultrasound in hun bak hebben hangen :)

>volgens mij zijn het alleen maar kleine 'bugs'
Misschien ligt het aan mij, maar da's toch juist goed..? :)
Of heb je liever drivers die gefixt worden omdat er alleen maar GROTE bugs in zitten..? :)

En dat ze drivers updaten voor kleine bugs.. logisch toch ..?
Als jij dat niet wilt *hoef* je 'm niet te upgraden hoor :)

Volgens mij is er ergens een logica-circuitje verkeerd aangesloten bij jou ;)

>En over een 486 met Adlib, dat ken je beter aan jezelf vragen, wierdo.

Och, ik heb mn 486 met Soundblaster (Adlib is al lang weg :)) en voodoo2 laatst bij het vuilnis geflikkert, wist niet eens dat die meuk nog in mn schuur lag :)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen mensen die nog voodoo's gebruiken hoor,
maar als ik dan posts lees waarin ze games gaan afzeiken omdat die niet meer draaien op hun voodoo snap ik ze niet helemaal...
Als je dan met ouwe hardware werkt, speel dan ook gewoon ouwe spelletjes die ervoor gemaakt waren, toch..?

:-)

• qrazi
hmmmz, ja, op zich wel, maar de voodoo5 is helemaal niet oud.... er zijn nog genoeg mensen die met de gf2 werken, of de eerste radeon (allemaal kaartjes van rond de introtijd van de voodoo5)...... en doordat 3dfx dus niet meer bestaat, houden spelprogrameurs geen rekening met deze mensen.... niet voor niets kun je vrijwel elk spel wel op een gf2 mx spelen, is het met een voodoo5 nog maar afwachten. terwijl een voodoo5 in principe krachtiger is.

en dat is jammer.....

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Die V2 had je ook wel aan mij mogen geven, ik had je zo de verzendkosten gegeven :P (en een Euro voor de moeite :P)

Verwijderd

Waarom zou je nog met voodoo's spelen? Puur voor de nostalgie?
3dfx was ongetwijfeld een pionier.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Maximum_Overkill schreef op 14 November 2002 @ 10:05:
Monster 3D en de Monster 3D II 2x, Voodoo Rush van Helios, Voodoo banshee(waarvan ik het merk niet weet) Monster Fusion (Banshee van Diamond) Voodoo 3 2000 16MB PCI, en ik ben nu bezig een Voodoo 5 5500 AGP 64MB voor 55 Euro te krijgen.
oeh.. concurentie :9

wat ik hier heb liggen :D
Apac Voodoo1 4MB
Diamond MonsterII Voodoo2 8MB
Apac Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 AGP 16MB TVout (beetje dood ;( )
Voodoo3 3000 AGP 16MB
Voodoo5 5500 AGP 64MB
Voodoo5 5500 AGP 64MB "Modded"

en ik had laatst bijna een, alleen vraagprijs een was toch beetje te hoog
Voodoo5 5500 PCI 64MB

• -Turbotetter-
Voodoo_man schreef op 14 november 2002 @ 19:45:
[...]

Apac Voodoo1 4MB
Apac Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 AGP 16MB
Voodoo5 5500 AGP 64MB

Voodoo5 5500 PCI 64MB
de voodoo1 4mb is van mij ;)
de bijde voodoo3's zjin van mij :)
en 1 voodoo5 is van mij ;)

:P

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 14 November 2002 @ 19:45:
[...]

Voodoo5 5500 PCI 64MB
Wat is eigenlijk een normale prijs voor zo'n kaart?

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 14 November 2002 @ 19:45:
[...]

Apac Voodoo1 4MB
Apac Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 AGP 16MB
Voodoo5 5500 AGP 64MB

Voodoo5 5500 PCI 64MB
Al eens geprobeerd om die 2 5500 achter elkaar te hangen, moet volgens mij theoretisch wel kunnen, want de v5 agp is eigelijk ook maar een pci kaart met een agp connector (omdat hij geen agp texturing gebruikt). SLI kabeltje van de V2, of een pinout / datasheet van 3dfx?

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:49
Ben vandaag langs een vriend geweest om me oude videokaart op te halen en kreeg meteen een nog oudere videokaart mee trug die ik al wat langer aan hem had uitgeleend een Diamond Monster 3D (3dfx Voodoo1 4MB PCI) echt cool om dat terug te zien gewoon!.

Die zat nog in me oude Pentium1 200mhz computer

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Verwijderd

Ik zie dat er nieuwe drivers op voodoofiles staan namelijk:

Driverguide 3dfx 10.05.00

Darkmane 3dfx v1.0 1.0

3dhq beta 5

Ik heb 3dhq beta 5 geinstalleerd, dit omdat ik met deze drivers/maker bekend ben, en dit echt wat nieuws is, de andere 2 lijken mij weer een beetje mix shit, met oude 10.04.00 win2k drivers en nieuwe glidexp dll's. 3dhq is niet makkelijk te installeren onder xp, want je moet eerst (F8) naar vga modus, en elke bestand wat 3dfx inhoud of heet verwijderen, en alle keys met 3dfx verwijderen in je registry. Op het eerste gezicht lijken het wel goede drivers. Ik ben nu van alles aan het proberen, ook 3dmark :r. Ik zal zodadelijk m'n ervaringen met jullie delen.

btw. Is het 3dhq forum nog ergens omhoog, ik kan het niet meer vinden. ;(

WOW!!!
Ik heb 3dhq tools bij d3d op "fastest" gezet. Ik haal nu in 3dmark 2001 SE 2164 punten, zoveel heb ik nog nooit gehad :P. Dus de d3d is er wel op voorruit gegaan. btw, ik maakte gebruik van de standaard instellingen:
1024x768, 32 bit,
D3D Software T&L
Antialiasing None
Frame Buffer: Double
Z-Buffer Depth: 24 Bit
textures compressed

Met de volgende hardware (klopt namelijk niet meer op mijn spec pagina)
ASUS A7V133
AMB TBIRD 1333, 10x133
3x128 infineon cas2 mem @133
3dfx Voodoo5 64MB AGP, standaard geklokt *D
Maxtor 40GB 7.200 & 20GB 5.400 @ Promise Ultra100
LiteOn 16x DVD & Ricoh 6x4x24 CDRW
SBLive!1024
Hauppauge WinTV/Radio
3Com 3C905TX Netwerkkaart
Nog wat usb meuk, Standaard atix kast 300Watt

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

-Turbotetter- schreef op 14 november 2002 @ 19:51:
[...]

de voodoo1 4mb is van mij ;)
de bijde voodoo3's zjin van mij :)
en 1 voodoo5 is van mij ;)

:P
ik zeg toch:
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 20:50:
[...]

Wat is eigenlijk een normale prijs voor zo'n kaart?
geen idee, 100 euro vond ik nog te veel maar dat was ook een situatie apart

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 20:50:
[...]

Al eens geprobeerd om die 2 5500 achter elkaar te hangen, moet volgens mij theoretisch wel kunnen, want de v5 agp is eigelijk ook maar een pci kaart met een agp connector (omdat hij geen agp texturing gebruikt). SLI kabeltje van de V2, of een pinout / datasheet van 3dfx?
wat bedoel je met achter elkaar hangen? met een SLI kabeltje ofzo op die rij pinnen aan elkaar koppelen ? waar moet ik dus een 2e agp slot vandaan halen? aangezien ik geen pci versie heb zoals ik zei :)

vertel eens wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximum_Overkill

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Voodoo_man schreef op 14 november 2002 @ 19:45:
[...]

Apac Voodoo1 4MB
Apac Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 AGP 16MB
Voodoo5 5500 AGP 64MB

Voodoo5 5500 PCI 64MB
**Update**
Kheb er vandaag een Monster Fusion bij gekregen.
Een Voodoo 3 3500TV (leuk voor in m`n PIII)
Een Voodoo 4 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 21:58:
btw. Is het 3dhq forum nog ergens omhoog, ik kan het niet meer vinden. ;(
nee. er is wel een tread over deze driver op www.x3dfx.com
en op www.voodooalert.de is een aparte nieuws site over 3dhq en een 3dhq forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 12:06

mythos

attack of the gummieberen!!

Hmmz, maar even een vraagje,

heb dus nog 2 voodoo2 12mb's liggen en gef.2MX, zal dit aangenaam gaan samenwerken als ik de DirectX drivers voor 98(of 2k) van voodoofiles aftrek? of wordt het voodoo OF mx? :)

als het nut heeft(behalve q2 e.d. dan) wil ik ze nl. in me game bak zetten, maar is het nutteloos dan komen ze in andere gamebak ("hot spare" :+)

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_3 O+ Voodoo 3 3000 :7 een super kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zouden jullie de tweedehands waardes van de volgende kaarten eens kunnen schatten (voor een lijst die ik gebruik in het "Hoeveel is dit nog waard" topic)

Voodoo1 4MB
Voodoo2 8MB
Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 AGP 16MB
Voodoo3 3500TV
Voodoo4 4500
Voodoo5 5500 AGP 64MB

En als ik nog wat voodoo's vergeten ben dan wil ik dat ook graag weten.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

sWORDs schreef op 15 November 2002 @ 13:23:
Zouden jullie de tweedehands waardes van de volgende kaarten eens kunnen schatten (voor een lijst die ik gebruik in het "Hoeveel is dit nog waard" topic)

Voodoo1 4MB
Voodoo2 8MB
Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 AGP 16MB
Voodoo3 3500TV
Voodoo4 4500
Voodoo5 5500 AGP 64MB

En als ik nog wat voodoo's vergeten ben dan wil ik dat ook graag weten.
V3 2000 en V3 1000.
V4 4500 PCI/AGP
V5 5000 PCI 32MB

PCI versies van de V3..

Die V4 en V5 kaartjes heb ik even opgezocht in een artikel uit de PC-zone.. Maart 2000, blz. 36.
Preview : Voodoo4 en Voodoo5 serie
"exclusief"

Zucht, en wat is er daarna van gekomen.. :'(
Vreemd om dat zo weer even terug te zien. Er staat zelfs een pic van de V5 6000 op met dat Intel chipje, en er staat een hele beschrijving bij, toen was er nog sprake van dat dat ding echt op de markt zou komen...

Ding heeft nooit meer in grote getale het daglicht gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximum_Overkill

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

W3ird_N3rd schreef op 15 November 2002 @ 14:04:
[...]

V3 2000 en V3 1000.
V4 4500 PCI/AGP
V5 5000 PCI 32MB

PCI versies van de V3..

Die V4 en V5 kaartjes heb ik even opgezocht in een artikel uit de PC-zone.. Maart 2000, blz. 36.

[...]

"exclusief"

Vreemd om dat zo weer even terug te zien. Er staat zelfs een pic van de V5 6000 op met dat Intel chipje, en er staat een hele beschrijving bij, toen was er nog sprake van dat dat ding echt op de markt zou komen...

Voodoo Banshee
Voodoo Rush

De Voodoo 1 voor een 10 euro alles compleet
De voodoo 2 vooe een 20 euro maar dan alles compleet
De Voodoo Rush voor een 10 a 15 euro
De voodoo Banshee compleet maximaal een 20 euro
Voodoo 3 2000/3000 agp/pci vanaf 20 euro t/m een 30 a 35 euro
Voodoo 3 3500TV voor 40 euro maximaal
Voodoo 4 serie vanaf 40 euro t/m een 50
Voodoo 5 5000/5500 vanaf een 55 euro t/m 90 euro voor hele mooie en goeie exemplaren.

Dit zijn volgens mij wel redelijke prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb hier nog een voodoo 4500 agp liggen, met doos...
die doos is btw fucking mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 14:49:
hmm ik heb hier nog een voodoo 4500 agp liggen, met doos...
die dos is btw fucking mooi :)
kost ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Maximum_Overkill schreef op 15 November 2002 @ 14:21:
[...]

Dit zijn volgens mij wel redelijke prijzen
Tnx

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 14 november 2002 @ 23:11:
[...]
wat bedoel je met achter elkaar hangen? met een SLI kabeltje ofzo op die rij pinnen aan elkaar koppelen ? waar moet ik dus een 2e agp slot vandaan halen? aangezien ik geen pci versie heb zoals ik zei :)

vertel eens wat meer
AGP naar PCI converter? Of als je je pci kaart in huis hebt, wanneer je het geld hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 15 november 2002 @ 14:04:
[...]

V3 2000 en V3 1000.
V4 4500 PCI/AGP
V5 5000 PCI 32MB

PCI versies van de V3..

[...]

"exclusief"

Je vergeet voodoo5 macintosh editie :P
en de voodoo5 6k :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 16:33:
[...]

AGP naar PCI converter? Of als je je pci kaart in huis hebt, wanneer je het geld hebt :P
nou doe maar niet, dat gaat toch nooit meer in je kast passen als je er een converter tussen doet :?

En dan moet je ook nog je bios zeker flashen van die voodoo (of niet.. ik weet het niet) enne anngezien die 2e voodoo5 die bij voodoo_man ligt van mij is. hou ik hem liever nog eventje heel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl ik word een beetje zat van mun voodoo 5 want nu geeft ie alle 32 bit kleuren als 16 bit kleuren weer :? Kheb niks veranderd aan mun 3dfx tools instellingen en ook geen andere drivers.. Ik gebruik btw de amigamerlin 2.5 drivers :) Weet iemand hier wat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 16:35:
[...]

Je vergeet voodoo5 macintosh editie :P
en de voodoo5 6k :D
De V5 6000? Die gast vroeg naar 2dehands waardes, en V5 6000 is nou niet iets wat je vaak 2dehands tegenkomt, en als je ze al eens ziet kan de prijs erg sterk variëren :o (maar het zal sowieso duur zijn, "wat de gek ervoor geeft")

V5 6000 hoeft niet in dat lijstje denk ik :+

En macintoshes doen niet mee :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

-Turbotetter- schreef op 15 november 2002 @ 16:37:
[...]

nou doe maar niet, dat gaat toch nooit meer in je kast passen als je er een converter tussen doet :?

En dan moet je ook nog je bios zeker flashen van die voodoo (of niet.. ik weet het niet) enne anngezien die 2e voodoo5 die bij voodoo_man ligt van mij is. hou ik hem liever nog eventje heel :)
waarom zou je die moeten flashen? het moet gelijk al goed gaan bij die converter... anders zou iedereen het moeten doen en daarmee de garantie afhalen van wat voor een agp kaart dan ook.

maar goed, MaximumOverkill is ons voor bij ruud, we moeten de collectie drastisch uitbreiden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 19:18:
Waarom zou je nog met voodoo's spelen? Puur voor de nostalgie?
3dfx was ongetwijfeld een pionier.
Ben ik absoluut mee eens , "3dfx" was de enige Pioneer.

Zelfs de nieuwe naam van Nvidia's NV30 heet "GeForceFX" dat "FX" gedeelte wordt ook in de naam "3dfx" genoemd. Ik denk dat Nvidia ook eer voor "3dfx" heeft. er hebben 100 ex-"3dfx" medewerkers aan mee gewerkt aan de NV30, daarom die mix naam denk ik. "GeForce" van "Nvidia" en "FX" van "3dfx" :Y)

Hail to the old king everyone!!! _/-\o_ "3dfx" lives again _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.