--- 3dfx must live on --- Deel II

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.413 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welkom bij het 2e deel van: --- 3dfx must live on --- :)

Dit topic is toegewijd aan de misschien wel de meest revolutuionairste
videokaartfabrikant, namelijk 3dfx ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Courage/topics/VoodooTopic.jpg

op --- 3dfx must live on --- staat deel I.

de belangrijke links:

Fabrikanten:Drivers, tools, Glidewrappers en vele andere 3dfx snufjes kun je vinden op
http://www.voodoofiles.com .

Maar nu genoeg gebabbeld... hier is dus deel II :D ( op naar deel III :+ )

[ Voor 0% gewijzigd door Vinnie op 13-08-2002 22:23 . Reden: tikfout ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27
Ach, meneer kan soep maken :P

Maaruh, jullie zegden dus dat er wat probleempjes waren met P4's (mobo's) in combinatie met V5'jes? Da's klote, gewoon klote. Maar ja, m'n pa kan ik wel beinvloeden, hoop ik :D

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Jah, maar Courage maakt een baggere resizer :+ ( nofi ;) )

Weer een rede om een echte tweaker te zijn en een AMD Athlon XP te kopen }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nee, AMD is slechter over te clocken dus is P4 wel beter. Nieuwe videokaart kan ook geen kwaad hoor :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hoo! Ik heb NIET gezegt dat AMD K7 of P4 beter is en ik ga er ook niet over discusseren.
Nieuwe videokaart? Ketter! :+ ( Shit, dan ben ik dat zelf ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nee, mijn V5 komt dan in m'n tweede pc en m'n nieuwe videokaart word helemaal al geen nVidia dus niks geen ketterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Grmbl.... ben ik nog de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
enige met/in wat? 1 pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
nee... een ketter zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

Kep ook nog steeds m'n V5 hoor, hoho. Jammergenoeg begint het nu wel te jeuken als ik GTA3 wil spelen, ik zie nog wel eens drivers op voodoofiles komen, maar de d3d driver (3dfxvs.sys) word volgens mij nooit geupdate, alleen de glide3x en 2x files, die eigelijk gewoon direct van de glidexp site komen. Als ik nou eens zo kijk naar de prijs van een Ati 9000 Pro...... Maar ja, aan de ander kant, me O+ voodoo. En die V5 kan gta best trekken, zolang er maar behoorlijke drivers zijn. One Voodoo5 2.2 (laatste van voodoofiles) zijn toch nog wel de beste. (zelfs boven die van de underground). Gelukkig heeft m$ recentelijk een patch uitgebracht zodat de menu's het nu fatsoenlijk doen onder XP/GTA, ik dacht dat daarmee het Renegade probleem ook wel was opgelost, maar no way. Weet iemand trouwens nog waar de opensource drivers voor linux zijn? Kan ik zelf ook nog een beetje prullen (al hoewel dat niet veel zal worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 14:26

Barreljan

...Zoom-Zoom...

lalalala, deel2 >:) :o

ik baalde er ook van dat ik *stiekum* in de pc van pa erachter kwam dat m'n voodoo5 niet erin wou... ik kijken... verrrdraaaid! :? ik geforce2mx400 erbij gepakt... veeerrrrddrraaaiidd :( wat is dit nou weer ??? uitsparing minder in AGP connector op Voodoo5, dus past niet...

Ik zoek dus altijd nog een het broertje, Voodoo5 5500 PCI. Als iemand hem over heeft en hij werkt nog naar behoren en is NIET gemod dan moet je me even mailen naar bj.hoogenbosch@quicknet.nl

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op ebay (ibazar) staan er genoeg, maar ja daar lopen een heleboel "fakes" rond die lucht verkopen.

Uh, jongens, welke uitsparingen in het AGP slot hebben jullie het over?
Op m'n ASUS P4S533 zitten helemaal geen uitsparingen in dat AGP slot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

NitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 22:51:
Op ebay (ibazar) staan er genoeg, maar ja daar lopen een heleboel "fakes" rond die lucht verkopen.

Uh, jongens, welke uitsparingen in het AGP slot hebben jullie het over?
Op m'n ASUS P4S533 zitten helemaal geen uitsparingen in dat AGP slot >:)
nee ik bedoel een uitsparing extra op je Voodoo5. Die heeft er maar 1 terwijl je voor een Asus P4B een extra nodig hebt.

Zit ie er al in bij jouw dan? anders ben ik ook weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Voodoo_man schreef op 13 augustus 2002 @ 22:56:
[...]

nee ik bedoel een uitsparing extra op je Voodoo5. Die heeft er maar 1 terwijl je voor een Asus P4B een extra nodig hebt.

Zit ie er al in bij jouw dan? anders ben ik ook weer blij
Nee, Ik zal ff m'n comp uitzettern en het wonder overhevelen naar de ASUS P4S533.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

Uitsparing is voor de voltage geloof ik, je kunt hem proberen eruit te dremelen, maar ik denk dat dan de boel gigantisch naar de klote gaat. ;) is das zonde want 3dfx kaarten zijn al zo zeldzaam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 13 augustus 2002 @ 22:48:

ik baalde er ook van dat ik *stiekum* in de pc van pa erachter kwam dat m'n voodoo5 niet erin wou... ik kijken... verrrdraaaid! :? ik geforce2mx400 erbij gepakt... veeerrrrddrraaaiidd :( wat is dit nou weer ??? uitsparing minder in AGP connector op Voodoo5, dus past niet...

Ik zoek dus altijd nog een het broertje, Voodoo5 5500 PCI. Als iemand hem over heeft en hij werkt nog naar behoren en is NIET gemod dan moet je me even mailen naar bj.hoogenbosch@quicknet.nl
Niks vreemd aan :) De Voodoo5 ondersteund gewoon geen 4xAGP. Daarom zit daar die 2e uitsparing niet :)
Het is gewoon een safeguard dat je de videokaart en/of mobo niet opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 25015 schreef op 13 augustus 2002 @ 23:01:
Uitsparing is voor de voltage geloof ik, je kunt hem proberen eruit te dremelen, maar ik denk dat dan de boel gigantisch naar de klote gaat. ;) is das zonde want 3dfx kaarten zijn al zo zeldzaam :(
Klopt.

2xAGP: 3.3Volt
4xAGP: 1.56Volt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Uh, tja, m'n voodoo past in 't ASUS P4S533 AGP slot. Sterker nog, die ene uitsparing die in de voodoo zit is nergens voor nodig! Er zit geen "uitstekend" plastic in dat slot :)

Ach ik zie het al, hij ondersteunt AGP 4x en 2x, zul je dus wel in de bios om kunnen zetten. Maar nogmaals, hij past wel :) Morgen of overmorgen krijgen jullie wel pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

damn, toch nog geen p4 met voodoo5 agp

dan wordt het of een AMD XPxxxx+ met boel ddr'etjes een heel veel leuke stuff
of een PCI voodoo5 kaart.

offtopic:
tjoh, zowat al weer een pagina vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vinnie schreef op 13 augustus 2002 @ 22:21:
Welkom bij het 2e deel van: --- 3dfx must live on --- :)

Dit topic is toegewijd aan de misschien wel de meest revolutuionairste
videokaartfabrikant, namelijk 3dfx ;)
"meest revolutionaire" of "revolutionairste" maar niet beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vinnie schreef op 13 augustus 2002 @ 23:03:
[...]

Klopt.

2xAGP: 3.3Volt
4xAGP: 1.56Volt :)
Volgens mij kan 4x ook met 3.3 V. Maar de nieuwere moederborden ondersteunen die 3.3 V dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 07:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Voodoo_man schreef op 13 augustus 2002 @ 22:48:

hier ff een linkje http://cgi.ebay.de/ws/eBa...?ViewItem&item=2045461664 dat ik op ebay duitsland zag staan, misschien kun je er iets mee

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
OlafvdSpek schreef op 13 augustus 2002 @ 23:10:
[...]

"meest revolutionaire" of "revolutionairste" maar niet beide.
Nie gaan miereneuke he! Dit is een 3dfx topic, nie een spelling en grammatica check scriptje :P

Heeft iemand ooit een arcade kast gezien "powered by 3dfx" ?? Als ik me niet vergis zijn ze met dat soort videochips begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

is dat niet erg prestatie verlies van je VooDoo kaart in PCI versie? Net zoals dat geforce /2 PCI kaarten nooit worden meegebenchmarked,, een trage bus van maar 33mhz is niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Anoniem: 58485 schreef op 13 augustus 2002 @ 23:19:
is dat niet erg prestatie verlies van je VooDoo kaart in PCI versie? Net zoals dat geforce /2 PCI kaarten nooit worden meegebenchmarked,, een trage bus van maar 33mhz is niet veel...
Zeg, wij zijn tweakers, onze PCI busspeed ligt wel ietsie hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 13 augustus 2002 @ 23:08:
damn, toch nog geen p4 met voodoo5 agp

dan wordt het of een AMD XPxxxx+ met boel ddr'etjes een heel veel leuke stuff
of een PCI voodoo5 kaart.

offtopic:
tjoh, zowat al weer een pagina vol
Mwoah, AMD XP met DDR400 blaast ook wel ver hoor ;) ( misschien wel meer dan P4 met RDRAM PC800 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 23:15:
[...]

Nie gaan miereneuke he! Dit is een 3dfx topic, nie een spelling en grammatica check scriptje :P
Idd, en zo zie je maar weer dat ik geen held ben in het vak Nederlands :+
Heeft iemand ooit een arcade kast gezien "powered by 3dfx" ?? Als ik me niet vergis zijn ze met dat soort videochips begonnen.
Klopt. Ik kan me een artikel herinneren dat men sprak over 3dfx in arcadekasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 23:23:
[...]

Zeg, wij zijn tweakers, onze PCI busspeed ligt wel ietsie hoger :P
Mjah, mijne loopt nu op ehhh 37MHz ofzow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op 13 augustus 2002 @ 23:19:
Niet zo heel erg. Zelfs een Voodoo5 schijnt erg weinig van de AGP bus te gebruiken ( oa AGP Texturing ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
offtopic:
Jaaa, de edit knop is ook moeilijk te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is het max? 40 mhz ?? er zijn weinig kaarten die dat kunnen trekken geloof ik, anders is het je soundcard / controller wel.

Oops, ,got loopt een beetje achter (of mijn pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
120MHz OC @ 100FSB norm. is de max volgens mij.. reken zelf maar de PCI snelheid daarop uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan denk ik rondt de 33 ~ 37 mhz omdat de meeste moederborden een automatische pci clock selector hebben dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 13 augustus 2002 @ 23:26:
[...]

Idd, en zo zie je maar weer dat ik geen held ben in het vak Nederlands :+
Jah, maakt het nou uit. :+
[...]

Klopt. Ik kan me een artikel herinneren dat men sprak over 3dfx in arcadekasten.
Ik ook, maar nog noooit een gezien.

bij de weg: mijn pci bus ligt wat lager... 31 :
Maar ik kan ook de divder omhoog zetten, dus wordt het 41Mhz.. nooit geprobeerd eigenlijk. Vond het wel goed zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Neuh hoor, de mijne gaat gewoon naar 38MHz als ik dat instel :P Niet dat dat erg goed is voor me PCI bus :D ( zover ik weet dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb al een arcadekast gezien waar een spel was die het 3dfx logo had
met hetzelfde logo als de Voodoo2 dacht ik. Was een racespel, leek wreed veel op PC graphics. Wel zwaar verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
c00l :D Kwil wel uns playen achter zo'n kast ;) En het bout me niet hoe verouderd het mag zijn, ik speel ook nogsteeds Wolfenstein 3D enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

hey, die voodoo5 maakt toch geen gebruik van AGP textures? Da's toch ook de reden dat je die aperture size zo laag mag zetten zonder al te veel performance verlies?
Ik had die instelling nog zo staan toen ik met de GF2 aan de slag ging.... koude douch (iieeeeeeeeeeek!) na dat ding op 128 gezet te hebben ging het wel wat beter (maar ja, het blijft natuurlijk nog steeds wel nvidia ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 58145 schreef op 13 augustus 2002 @ 23:48:
hey, die voodoo5 maakt toch geen gebruik van AGP textures? Da's toch ook de reden dat je die aperture size zo laag mag zetten zonder al te veel performance verlies?
Ik had die instelling nog zo staan toen ik met de GF2 aan de slag ging.... koude douch (iieeeeeeeeeeek!) na dat ding op 128 gezet te hebben ging het wel wat beter (maar ja, het blijft natuurlijk nog steeds wel nvidia ;)).
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Vinnie schreef op 13 augustus 2002 @ 23:41:
c00l :D Kwil wel uns playen achter zo'n kast ;) En het bout me niet hoe verouderd het mag zijn, ik speel ook nogsteeds Wolfenstein 3D enzo :+
Oude games zijn cool :) neem transport tycoon deluxe (ok is niet zo oud als wolfenstein)
En 3dfx is ook lachen, heb hier nog steeds mijn oude voodoo 2 liggen. Ok hij zit maar stof te vangen, maar vond het nog steeds 1 van de beste kaarten ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet je wat ze eens zouden moeten doen? Wolf3D met 3dfx support of zo :P. leuk foefje en dan zijn de pixels wat waziger.
Quake1 op een voodoo is trouwens ook wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik wil zelf ook nog wel een dual Voodoo2 ofzow aanschaffen, maar ik heb het geld er niet voor. Ik heb GVD zelfs me Voodoo5 moeten verkopen om een nieuwe te kunnen kopen :(

Nahjah... shit happenz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 58145 schreef op 13 augustus 2002 @ 23:54:
weet je wat ze eens zouden moeten doen? Wolf3D met 3dfx support of zo :P. leuk foefje en dan zijn de pixels wat waziger.
Quake1 op een voodoo is trouwens ook wel grappig.
[Idee-modus]
Wolfenstein 3D - The revival

Now with multiplayer co-operative mode and 3dfx Glide support!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Wie o wie heeft Doom2 op 800x600 + 4xfsaa gespeeld :D ??

dat is pas wennen aan het beeld zeg, woei wat is het spel dan MOOI :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Barreljan op 14-08-2002 00:03 . Reden: 80x600... jah |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D

als ik het zo lees, klinkt het eigenlijk als een zeer slecht idee :). Maar ja, wat wil je? Ik heb ook gelezen dat duke3d OpenGL support kreeg. Is daar wat van terecht gekomen?
anyway, als we wolf3d met 3dfx support doen, en we (na ja, niet 'we') restylen de shit een beetje a la mortyr, dan mogen we door mooie grijze gangen lopen in plaats van lelijke grijze gangen ... verbetering ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voodoo_man schreef op 14 augustus 2002 @ 00:02:

Is dat mogelijk dan?

Lijkt me wel cool om eens een keer te proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 14 augustus 2002 @ 00:02:

IK :P best wel speelbaar hoor ( @ R8500LE O-) )

Wat wel aso is... jDoom v1.7.2 @ hoge instellingen, soms 20FPS enzo in DooM... triest hoor :D
Anoniem: 58145 schreef op 14 augustus 2002 @ 00:04:
:D

als ik het zo lees, klinkt het eigenlijk als een zeer slecht idee :). Maar ja, wat wil je? Ik heb ook gelezen dat duke3d OpenGL support kreeg. Is daar wat van terecht gekomen?
anyway, als we wolf3d met 3dfx support doen, en we (na ja, niet 'we') restylen de shit een beetje a la mortyr, dan mogen we door mooie grijze gangen lopen in plaats van lelijke grijze gangen ... verbetering ! :)
Mjah... maar wie zal zoiets doen? Ik wil het best wel doen voor jullie ( echt! ) alleen ik mis de kennis ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 14 augustus 2002 @ 00:06:
[...]

IK :P best wel speelbaar hoor ( @ R8500LE O-) )

Wat wel aso is... jDoom v1.7.2 @ hoge instellingen, soms 20FPS enzo in DooM... triest hoor :D
huh? 20fps maar? ik haal op 1024x768 + 4xfsaa toch wel de 30 als ik het zo speel... vaag, zal wel 3dfx zijn ;)

enne 3Dirkfx:
google naar jDoom v1.7.2 en tada >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3e berichtje nog:

vind ik trouwens ook zo mooi aan die voodoo5. als er zo'n 3dfx patch is dan hoef je niet eerste te zoeken naar allerhande emulators maar als je een beetje geluk hebt dan rost die v5 gewoon door al die glide versie heen en plotseling... heb je Quake in 3dfx!

Ik weet het nog precies; spaarzaam downloadde ik telefonisch 'een' 3dfx patch voor quake en ik dacht ' oh man, dit gaat weer versie geklooi worden' . Was ik gewend van me ouwe gf2mx. Maar nee! ik installeer die zooi en Whoppa! Daar was quake in 640x480x4xfsaa, zonder twijfel. zonder genade!

boy daar kan nvidia nog wat van leren zeg. en dan durft die pcgameplay altijd maar weer op te komen voor nvidia... treurig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 14 augustus 2002 @ 00:09:
[...]

huh? 20fps maar? ik haal op 1024x768 + 4xfsaa toch wel de 30 als ik het zo speel... vaag, zal wel 3dfx zijn ;)

enne 3Dirkfx:
google naar jDoom v1.7.2 en tada >:)
Ik heb misschien erg aso hoge instellingen gebruikt :P... veel op max gezet }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62493

Ik heb nog een Voodoo 3 3000 AGP in m'n comp zitten. Ik ben er altijd erg tevreden mee geweest en heb een hele tijd alle games (ook oude) kunnen draaien. Hij wordt alleen erg heet. Ik weet niet of dat altijd zo geweest is.

Anyway, in m'n nieuwe comp komt toch een andere videokaart. Denk dat ik ook aan de Geforce4 ga. Maar ik vind het zelf idd erg jammer dat 3dfx de slag verloren heeft. Weet nog goed toen ik m'n Diamond monster3d (voodoo1) in m'n pc zette...wat een enorm verschil was dat in Quake zeg!!! Ik denk er graag aan terug...'snif'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61533

vraagje: Is quake1 nog te spelen in Windows Xp Pro? mij lukt het niet (zie specs).
Ljijkt me niet dat ik GLquake (3dfx) moet downloaden, heb nl mijn voodoo net eruit gehaald.

\\Diamond monster3d (voodoo1)\\ Ja die had ik ook, mooi toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 61533 schreef op 14 augustus 2002 @ 00:13:
vraagje: Is quake1 nog te spelen in Windows Xp Pro? mij lukt het niet (zie specs).
Ljijkt me niet dat ik GLquake (3dfx) moet downloaden, heb nl mijn voodoo net eruit gehaald.

\\Diamond monster3d (voodoo1)\\ Ja die had ik ook, mooi toen.
Ik zal het ff uitproberen voor je. FF de CD zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, zou heel fijn zijn. Ik kijk hier zo wel terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 61533 schreef op 14 augustus 2002 @ 00:20:
Ja, zou heel fijn zijn. Ik kijk hier zo wel terug...
Hmmmmz, ik denk dat ik teveel heb zitten kloten met Glidewrappers en Voodoo2 drivers. Ik krijg op het moment vrijwel nix aan de gang, ook niet met Quake :{

p.s. Software Quake wil niet starten :o
D:\QUAKE>quake
Quake v1.01
Locked 1 Mb image
Locked 11 Mb data
malloc'd: 11780096
Exiting due to signal SIGSEGV
General Protection Fault at eip=00043a47
eax=fdf1046c ebx=0011d240 ecx=0000ffff edx=fdf10000 esi=00000054 edi=000d92d4
ebp=001192cc esp=00119228 cs=01a7 ds=01af es=01af fs=01cf gs=01cf ss=01af
Call frame traceback EIPs:
0x00043a47

D:\QUAKE>

[ Voor 0% gewijzigd door Vinnie op 14-08-2002 00:42 . Reden: Quake error ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien heb je hier wat aan:

(zie onderstaande post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glquake hoeft dus niet perse met 3dfx te draaien. Maar sowieso zou ik zorgen dat je de laatste versie van Quake hebt (1.09).

Hier is nog een tech-link voor Quake installaties:
http://www.planetquake.com/features/techtips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 62493 schreef op 14 augustus 2002 @ 03:15:
Glquake hoeft dus niet perse met 3dfx te draaien. Maar sowieso zou ik zorgen dat je de laatste versie van Quake hebt (1.09).

Hier is nog een tech-link voor Quake installaties:
http://www.planetquake.com/features/techtips/
Niet? Zeg me hoe dan :) Ben ik wel benieuwd naar namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Anoniem: 62493 schreef op 14 augustus 2002 @ 00:13:
Anyway, in m'n nieuwe comp komt toch een andere videokaart. Denk dat ik ook aan de Geforce4 ga. Maar ik vind het zelf idd erg jammer dat 3dfx de slag verloren heeft. Weet nog goed toen ik m'n Diamond monster3d (voodoo1) in m'n pc zette...wat een enorm verschil was dat in Quake zeg!!! Ik denk er graag aan terug...'snif'...
Foei!! Waarom geen ATi kaart? (8500, 9500, 9700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

NitroX_infinity schreef op 14 augustus 2002 @ 11:13:
[...]

Foei!! Waarom geen ATi kaart? (8500, 9500, 9700)
In verhouding met de 4200 zijn ze trager, de 8500 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 61853 schreef op 14 augustus 2002 @ 11:16:
[...]

In verhouding met de 4200 zijn ze trager, de 8500 dan.
Maar technologisch zijn ze beter dan de Ti4200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vinnie schreef op 14 augustus 2002 @ 03:21:
[...]

Niet? Zeg me hoe dan :) Ben ik wel benieuwd naar namelijk...
Met een andere kaart die OpenGL ondersteund werkt het toch ook? Volgens mij heb je daar niks bijzonders voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vinnie schreef op 14 augustus 2002 @ 00:41:
p.s. Software Quake wil niet starten :o
Dan moet je WinQuake downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 14 augustus 2002 @ 13:21:
[...]

Met een andere kaart die OpenGL ondersteund werkt het toch ook? Volgens mij heb je daar niks bijzonders voor nodig.
Nope, ik krijg een vage GL fout :{
Could not initialize GL (wglCreateContext failed).
Make sure you in are 65536 color mode, and try running -window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
[...]

Dan moet je WinQuake downloaden.
Geprobeerd, maar daar zie je gewoon al die lelijke pixels nog heel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee jongens hier het tweede ellenlange verhaal van moi. Ik had wat tijd over en ik dacht dat dit wel een bijdrage zou zijn aan het forum. Deze test, want dat is het, dient ervoor om even wat geruchten en discussie e.d. te bevestigen die zijn gehouden in het 3fx topic deel 1.

Viel spa$!

3dfx Voodoo5 5500 AGP

Demo001 Quake3 PII: Ahtlon:

1024x768x32 38,7 61,1 *
800x600x32 40,5 72,1
FSAAx2 xxxx 51,4

*((61,1-38,7)/38,7)x100% = +/- 60% snelheidswinst.

NVidia Geforce2 GTS 32 MB DDR AGP

Demo001 Quake3 PII: Athlon:

1024x768x32 59,3 73,3 *
800x600x32 62,3 90,9
FSAAx2 xxxx 54,6

* ((73.3-59,3)/59,3)x100% = +/- 23% snelheidswinst.

Deze gegevens heb ik uit een on-overzichtelijke test van de PCzone (nr35/36) gehaald en getracht netjes bij elkaar te
zetten. Er zijn meer gegevens beschikbaar maar voorlopig wil ik deze eens even lekker op zijn Nederlands 'analyseren' ;).

Wat me opviel is dat het blad stelde, dat het vergelijken van een Voodoo5 met een GF2 in principe appels met peren vergelijken is. Ze bedoelen daarmee te zeggen dat een Voodoo5 qua performance niet te vergelijken valt met een GTS vanwege HW T&L en meer foefjes, en dat een Voodoo5 zogezegd slechts geschikt is voor de beeldkwaliteitfanatici.
Wel, dat tweede is zeker een feit (zie de fsaa bijvoorbeeld) maar ook de performance van die voodoo5 is wel degelijk een vergelijking met een Geforce2 GTS waardig.

Ten eerste moet je goed begrijpen dat de tests genomen zijn met de Quake3 engine. Dit houdt kortweg in dat de GTS sowieso een voorsprongetje krijgt vanwege een paar in Quake3 ge-implementeerde T&L functies. Houd er ook rekening mee dat HSR van de Voodoo5 UITstaat, terwijl reeds aangetoond is dat de HSR met nieuwere drivers een performance boost kan geven in op de Q3 engine gebaseerde games (zoals idd Quake3).

Niettegenstaande dat mag het duidelijk zijn dat de GTS op het eerste gezicht een stuk sneller is... Maar er is een maar. Kijk ten eerste eens wat er gebeurt indien we van een PII naar een gewone AMD Athlon gaan en er 375 Mhz bij opgooien. Wat zien we? de Voodoo5 pakt maar liefst 60% (!!!) snelheidswinst terwijl de veel minder processorafhankelijke Geforce2 er slechts 23% bij doet.
Hieruit mag duidelijk worden dat de zaak helemaal fantastisch wordt wanneer we een Thunderbird, P4 of XP processor achter de beide videokaarten zetten. Op de PII was het verschil tussen beide meer dan 20 FPS. Op de Athlon was het verschil zo'n 10 FPS. Ik gok dat de Voodoo5 de Geforce2 GTS inhaalt op het moment dat er gebruik wordt gemaakt van een 1.1 Ghz Thunderbird.
En dan praten we niet eens over het verschil tussen software en hardware T&L (het is nu eenmaal een feit dat de Voodoo5 bewust zonder hw t&l loopt dus moeten we de zaak ook zo in ogenschouw nemen) maar wel over het feit dat Hidden Surface Removal niet geactiveerd is... spooky!!!

Het meest schokkende uit deze test vond ik nog wel de FSAA prestaties. FSAAx4 op de Nvidia GF2 werd door de PcZone niet getest en ik denk dat de potentieel slechte resultaten daar wel iets mee te maken zullen hebben, maar goed.
FSAA werd getest in een resolutie van 800x600x32 bit. Wat je nu moet doen is om de scores eens te vergelijken tussen 800x600x32 @ 2xfsaa en 800x600x32 non fsaa. De Voodoo5 gaat er +/- 21/72 (29%) op achteruit en de Geforce2 GTS ongeveer 35/91 (40% !).
En dan zeggen we er nog niet eens bij dat de fsaa van de Voodoo5 kwalitatief stukken beter is; voor een reeelere vergelijking zouden we een FSAA 2.5 van de Geforce moeten gebruiken of misschien wel FSAAx4 maar ja, we weten waar dat naar toe zou gaan wat betreft prestaties...
Performancegewijs moet je ook nog eens kijken wat er met de scores gebeurt wanneer de 2xfsaa wordt geactiveerd; het verschil tussen de voodoo en de geforce nivelleerd quasi en het verschil wordt nog zo'n 3 fps - zij het in het voordeel van de Geforce GTS!!

Het mooie is echter dat in deze hele test de voordelen van de Voodoo5 nog niet eens aan de orde komen. Dan denk ik aan GLide support, maar ook aan de voordelen wanneer gespeeld wordt in 16 bit kleur. Immers, op een Geforce2 GTS ziet 16 bit er brak uit terwijl de voodoo5 het gewoon filtert tot 22 bit zodat het verschil met 32 bit ineens wel heel klein wordt.
En dan zijn er nog andere zaken die niet aan de orde komen, zoals de 2D kwaliteit die mij persoonlijk heeft overweldigd (ik zie dus duidelijk WEL het verschil tussen een GTS desktop en een V5 desktop in 1024x768x32; kom eens langs en wissel sporadisch van kaarten en ik kan je constant zeggen welke welke is; de afgelopen dagen heb ik met lede ogen de barre GTS desktop moeten bekijken). Alles bij elkaar op kan ik maar een ding concluderen:

"Had de processor markt rond de release van de Voodoo5 5500 en de Geforce2 GTS al aan de retail verkoop van +1,0 Gigaherz
Thunderbird processoren gezeten in plaats van de Athlon 700 Mhz dingetjes, dan werd de Geforce op alle fronten van de baan geveegd door de Voodoo5 en dan had ik me wel eens afgevraagd hoe het met die verkoopcijfers zou gaan indien door een grotere vraag de prijzen van de Voodoo5's omlaag zouden hebben gekund."

Waarom nu deze vergelijking? Wel, het is een feit dat vele computerzaken bij de verkoop van XP processoren en Pentium 4 processoren nog altijd een Geforce2 MX, een Geforce2 Ti of een Geforce4 MX 420/440 verschepen. Wat nu zo mooi is, is dat je juist op deze systemen veel beter zelf een Voodoo5 kunt aanleveren zodat je voor weinig geld heel wat meer uit je systeem kunt slepen dan met zo'n Geforce2 model, al dan niet opgefokt (cfr. Geforce4 mx 4x0). Begrijp namelijk ook dat op een XP 2100 een GF2 een gigantische bottleneck is terwijl op een Voodoo5 die XP de bottleneck nog steeds is :). Het is een andere zaak wanneer je zelf denkt aan een Geforce3 of Radeon 8500 maar goed, die vallen natuurlijk ook wel in een andere prijsklasse dan de Voodoo5, die je voor zo'n 60 euro al binnen hebt. En dat is de helft van het geld ivm een Radeon 9000.

Zo, als er opmerkingen zijn of zo dan hoor ik het graag :P!.

Een heel leuke conclusie die je kunt trekken is dat 3dfx volop aan de 3D-liefhebbers heeft gedacht en zichzelf heeft achtergesteld: in de toekomst voor weinig geld fantastische prestaties maar op het moment van release is er niet genoeg CPU power om de voodoo5 uit te doen blinken. Ze doen de fanatici er een plezier mee (als je eenmaal een Voodoo5 hebt hoef je hem in principe niet kwijt want ook op een Pentium 2,4 Ghz doet hij geweldig werk) maar zelf zijn ze er aan ten onder gegaan :(.
Kortom een manier van werken die Nvidia noch Matrox noch ATi nog SiS ooit zal hanteren denk ik...

Waarom vergelijk ik nu juist deze twee kaarten? Wel, ten eerste is een voodoo5 goedkoop. Ten tweede zijn er veel gamers die, wanneer ze een nieuwe PC aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
uh, en verder? Je kapt die laatste zin zomaar af. Nou wil ik de rest ook lezen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 14 augustus 2002 @ 21:25:
uh, en verder? Je kapt die laatste zin zomaar af. Nou wil ik de rest ook lezen!!!!!
Het is een zeer interessant artikel, gefeliciteerd ( zal em zo nog een keer bestuderen ) 3DirkFx :)

Maarre NitroX_infinity, het kan best zijn dat hij aan de max stond van het aantal tekens ( de max is 65536 ofzow ) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Vinnie schreef op 14 augustus 2002 @ 21:29:
[...]

Het is een zeer interessant artikel, gefeliciteerd ( zal em zo nog een keer bestuderen ) 3DirkFx :)

Maarre NitroX_infinity, het kan best zijn dat hij aan de max stond van het aantal tekens ( de max is 65536 ofzow ) :o
Nou dan reageerd ie er toch weer op?

En 't is idd een lekker stukkie verhaal. Bewijst maar weer dat 3DFX rules, even from the grave :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 14 augustus 2002 @ 21:34:
[...]

Nou dan reageerd ie er toch weer op?

En 't is idd een lekker stukkie verhaal. Bewijst maar weer dat 3DFX rules, even from the grave :+
Achjah, er hebben gewoon een paar erg slimme koppen achter het bedrijf gestaan. Net zoals Bill Gates bij Microsoft Als die zun koppie toendertijd niet had gebruikt was Microsoft echt niet zo groot geworden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat klopt. Ik heb altijd al 3dfx gehad, dus ik weet niet beter, maar je hoeft niet perse 3dfx te hebben. Gewoon zoeken op die techinfo site die ik al eerder gaf, mocht er een probleem zijn.

Als glquakeworld niet werkt, dan ligt het vaak aan die verouderde opengl32.dll die quakeworld installeert. Ik heb net potje op internet gespeeld. Damn die gasten hebben sinds 1996 volgens mij geen enkel ander spel gespeeld...pffff; echt zweten zo'n deathmatch sessie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinnie schreef op 14 augustus 2002 @ 13:16:
[...]

Maar technologisch zijn ze beter dan de Ti4200 :P
De Ati Radeon 8500 128 mb is vergeleken met de Geforce 4 Ti 4200 64 mb en over het algemeen komt de Geforce veel beter (sneller) uit de verf. Op elk gebied.

Hier is die test wat betreft die bovengenoemde videokaarten:
http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/8500_le.shtml

Op gegeven moment zie je 2 screenshots van Quake3. De reviewers vonden het beeldverschil klein. Ik vind het groot (ten voordele van Geforce4). Kijk maar eens naar de vloertextures http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/8500_le(3).shtml

Dan te bedenken dat die Geforce4 'maar' 64mb geheugen heeft ipv 128. Dus ook 'technologisch' (het is allemaal technologisch, niet? :)) vind ik het erg slecht dat Radeon met het dubbele aantal geheugen slechter presteert dan Geforce4 4200 64mb.

Als je een andere test kunt laten zien waarbij het omgekeerde waar is, wil ik die graag zien voordat ik een nieuwe kaart aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 62493 schreef op 14 augustus 2002 @ 22:11:
Als je een andere test kunt laten zien waarbij het omgekeerde waar is, wil ik die graag zien voordat ik een nieuwe kaart aanschaf.
Zoek maar uns op tweakers.net naar uitspraken van een of andere gast ( weet zo zun naam niet ) van id software. Die vertelt veel over de kaarten van ATI vs. nVidia... best wel interessant om uns te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 62493 schreef op 14 augustus 2002 @ 21:59:
[...]

Dat klopt. Ik heb altijd al 3dfx gehad, dus ik weet niet beter, maar je hoeft niet perse 3dfx te hebben. Gewoon zoeken op die techinfo site die ik al eerder gaf, mocht er een probleem zijn.

Als glquakeworld niet werkt, dan ligt het vaak aan die verouderde opengl32.dll die quakeworld installeert. Ik heb net potje op internet gespeeld. Damn die gasten hebben sinds 1996 volgens mij geen enkel ander spel gespeeld...pffff; echt zweten zo'n deathmatch sessie :)
Ik zal uns glquakeworld downen... maar nu komt het..... ik kan verdomme gaan downloaden van fileplanet :r

Voor mensen die Quake 1 in XP willen spelen,,,

Quake 1 is gebouwd voor een Real-Dos enviroment dus no way dat je die in 2000/XP kan draaien, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd maar had toch voor de classic dos games zoals transport tycoon win95 moeten installeren met dos modus :9 (hehe, al die tsr's weer gaan loaden), en het meest vervelende is van quake dat het zo blokkerig uit ziet op een gf2 in dos :r , had geen benchmark kunnen draaien want had v1.01... Bestaat er ook een 3dfx Glide emulator voor deze spellen?? Dan kan ik nfs 1 teminste nog spelen zonder een aparte kaart erin te prikken,,

Voor mensen die helemaal geen zin hebben om 95 als dualboot te gaan gebruiken kunnen nog altijd Virtual PC nemen,, Erg handig,, laat je 95 in XP draaien, en als je moet rebooten ... :9

• IceCast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04-2023

IceCast

Summer Sux

Heb weinig interesants te vertellen :+
maar moest ff een msg posten 3DFX rox :)
zeker de banshee serie

_/-\o_ 3DFX _/-\o_

[Athlon Xp 1600+][265mb 2100][Ecs K7S5A][Asus Geforce 4 Ti 4200 128Mb]

Ervaringen met ocen van je VooDoo mischien??

• NitroX infinity
IceCast schreef op 15 augustus 2002 @ 07:03:
Heb weinig interesants te vertellen :+
maar moest ff een msg posten 3DFX rox :)
zeker de banshee serie

_/-\o_ 3DFX _/-\o_
Jaaa, en daarom zit er een GeForce in je kast en niet een Voodoo zeker? :P

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

heej we hadden het er laatst over:

(mooi picie van abbandon)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/agp_config.gif

Voodoo's hebben dus de AGP 3.3V versie

pentium4 borden vragen om een AGP 1.5V versie

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op 15 augustus 2002 @ 06:50:
Voor mensen die Quake 1 in XP willen spelen,,,

Quake 1 is gebouwd voor een Real-Dos enviroment dus no way dat je die in 2000/XP kan draaien, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd maar had toch voor de classic dos games zoals transport tycoon win95 moeten installeren met dos modus :9 (hehe, al die tsr's weer gaan loaden), en het meest vervelende is van quake dat het zo blokkerig uit ziet op een gf2 in dos :r , had geen benchmark kunnen draaien want had v1.01... Bestaat er ook een 3dfx Glide emulator voor deze spellen?? Dan kan ik nfs 1 teminste nog spelen zonder een aparte kaart erin te prikken,,
Welke TSRs heb je nodig dan? Heb je GLQuake en WinQuake geprobeerd (beide Win32 apps)?
In welke video mode had je Q1 draaien dan? Mijn Diamond Stealth II S220 4 mb draaide Q1 in 768 x 576.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 58145 schreef op 14 augustus 2002 @ 19:05:
Het is een andere zaak wanneer je zelf denkt aan een Geforce3 of Radeon 8500 maar goed, die vallen natuurlijk ook wel in een andere prijsklasse dan de Voodoo5, die je voor zo'n 60 euro al binnen hebt. En dat is de helft van het geld ivm een Radeon 9000.
Waar zijn ze voor 60 euro te koop? Eigenlijk jammer dat ze de V5 dan niet in herproductie nemen maar dan met de huidige produktietechnologieen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vinnie schreef op 14 augustus 2002 @ 15:01:
[...]

Geprobeerd, maar daar zie je gewoon al die lelijke pixels nog heel goed :P
Dan moet je in ieder geval de resolutie verhogen (1024x768).

• Vinnie
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 15 augustus 2002 @ 14:17:
[...]

Dan moet je in ieder geval de resolutie verhogen (1024x768).
Zelfs op 1024 zie ik ze overduidelijk :+
Met GLQuake wordt alles lekker weggewerkt :)

• Vinnie
  • Niet online
[...]
Waar zijn ze voor 60 euro te koop? Eigenlijk jammer dat ze de V5 dan niet in herproductie nemen maar dan met de huidige produktietechnologieen.
nVidia is ook niet gek ;)
Die willen gewoon HUN producten aan de man brengen, niet van 3dfx :)

• NitroX infinity
Voodoo_man schreef op 15 augustus 2002 @ 12:21:
heej we hadden het er laatst over:

(mooi picie van abbandon)
[afbeelding]

Voodoo's hebben dus de AGP 3.3V versie

pentium4 borden vragen om een AGP 1.5V versie
Waar zie jij dat staan? Ik heb de ASUS P4S533 en daar zit zo'n AGP slot op als bij C en F.

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 15 augustus 2002 @ 16:02:
[...]

Waar zie jij dat staan? Ik heb de ASUS P4S533 en daar zit zo'n AGP slot op als bij C en F.
Niet allehebben een 1.5V only AGP slot, maar meestal wel. ( denk ik )

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vinnie schreef op 15 augustus 2002 @ 16:33:
[...]

Niet allehebben een 1.5V only AGP slot, maar meestal wel. ( denk ik )
Het ligt meer aan de chipset. Ik dacht/gok dat het vooral de nieuwe Northwood chipsets zijn die geen 3.3 V ondersteunen.

[...]
Vanmiddag was ik toevallig in Doetinchem bij de Dixons. Daar hadden ze nog een Voodoo4 voor 50 euro of zoiets en een Voodoo5 voor 69 euro.

Bovendien kun je er ook nog heel wat tweedehands krijgen maar in mijn buurt heb ik verder geen computerzaken die veel goeds te bieden hebben. ;(.

trouwens die laatste zin van mijn verhaal kun je schrappen :). Sowwy!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

He mensen!

Ik ben weer terug van weggeweest (op vakantie zie je). En wat zie ik? --- 3dfx must live on --- Deel II ! Klasse 8) Vinnie, m'n topic voortzetten. En hou die Voodoo's draaien mensen. Ik zag trouwens dat iemand een V5 5500 PCI zocht. Check www.marktplaats.nl af en toe maar eens. Staat vast wel een keer een 2de handsje die je kunt kopen. Ook GoT vernieuwd. Ook mooi.

en mensen... Hier draaien m'n Diamond Monster3D II's nog mooi in SLI. Met natuurlijk nog de goeie ouwe 3dfx drivers. Ze draaien nog alles hier (UT, Operation Flashpoint enz.) en gaan dat andere kaartje wat in m'n Celly zit kwa snelheid dik voorbij >:) . Volgens mij een Nvidia kaartje.

He ik kap met typen. En keep up the good work!
Jullie horen nog wel van mij. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Fijne vakantie gehad ;)?

anyway, ik zou het apprecieren als je mijn lange verhaal nummer 2 zou lezen, dan heb ik het niet voor maar drie voodooliefhebbers getypt... Enne, ik denk dat jij het derde topic wel weer mag starten hoor ;).

• Vinnie
  • Niet online
cybersteef schreef op 15 augustus 2002 @ 22:09:
He mensen!

Ik ben weer terug van weggeweest (op vakantie zie je). En wat zie ik? --- 3dfx must live on --- Deel II ! Klasse 8) Vinnie, m'n topic voortzetten. En hou die Voodoo's draaien mensen. Ik zag trouwens dat iemand een V5 5500 PCI zocht. Check www.marktplaats.nl af en toe maar eens. Staat vast wel een keer een 2de handsje die je kunt kopen. Ook GoT vernieuwd. Ook mooi.

en mensen... Hier draaien m'n Diamond Monster3D II's nog mooi in SLI. Met natuurlijk nog de goeie ouwe 3dfx drivers. Ze draaien nog alles hier (UT, Operation Flashpoint enz.) en gaan dat andere kaartje wat in m'n Celly zit kwa snelheid dik voorbij >:) . Volgens mij een Nvidia kaartje.

He ik kap met typen. En keep up the good work!
Jullie horen nog wel van mij. :)
Hehehe, kzal ook gewoon doorgaan met starten van Deel III,IV etc hoor ;) O-) Nobody can stop me }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45898

hmmz ik heb een vraagje, ik heb hiero een diamond monster 3dII 8MB liggen en een 12MB (gister gekregen van vriend) kunnen deze 2 in sli werken met elkaar of moet ik dan 2 gelijken hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Het is aan te raden om 2 Voodoo2's te hebben van hetzelfde type en merk. Maar het KAN iig wel. je moet dan iig wel een aangepaste driver zoeken. ( Die zul je heus wel kunnen vinden op http://www.voodoofiles.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45898

k, thnx, kga eerst maffen morge ff kieken als ik het aan de praat kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Trustuh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Uh Metalbart, dat gaat niet lukken.
Als je in sli wil werken moeten ze evenveel geheugen hebben. Sorry.
(Dit is dus wat ik in deel 1 heb geleerd, dus als 't fout is ben ik niet verantwoordelijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 45898 schreef op 16 augustus 2002 @ 00:07:
hmmz ik heb een vraagje, ik heb hiero een diamond monster 3dII 8MB liggen en een 12MB (gister gekregen van vriend) kunnen deze 2 in sli werken met elkaar of moet ik dan 2 gelijken hebben??
Dan moet je het geheugen beperken tot 8 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 16 augustus 2002 @ 11:19:
Uh Metalbart, dat gaat niet lukken.
Als je in sli wil werken moeten ze evenveel geheugen hebben. Sorry.
(Dit is dus wat ik in deel 1 heb geleerd, dus als 't fout is ben ik niet verantwoordelijk :P)
Zie mijn post ;) Gaat dus lekker wel lukken :P Met wat getweak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 16 augustus 2002 @ 11:43:
[...]

Dan moet je het geheugen beperken tot 8 mb.
In SLI worden ook 12MB kaarten gelimiteerd tot 8MB. Wel jammer, maar tis eenmaal zo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja jongens, laat even weten hoe je quake1 in Windows XP Pro kunt draaien!!!

PLEASE, let the old times come back to life!!!
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.