--- 3dfx must live on --- Deel II

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.517 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer dit uns: http://members.home.nl/knight4000/WinQuake.zip
Dit werkt iig WEL onder Windows 2000 ( zonder compatibility mode ).

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet !! Bedankt voor de tip Vinnie !! damn,, quake 1 onder XP,, Cool, Nu nog een tweakje vinden voor Transport Tycoon Deluxe die dan ook onder XP wil draaien & het is voorbij met ME.

Ik had ergens ooit van een ftp een pack met daarin 500 Atari 2600 Games, nu heb ik een emulator daarvoor gevonden ( http://www.whimsey.com/z26/z26v156x.zip )
en dat draait als een tiet !

Tevens valt op die site ook de source code te vinden voor de programmeurs onder ons.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Graag gedaan :)

Gaan we nog over 3dfx lullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, ben druk geweest.

Dalijk een kamer in groningen, kan ik via de kabel deze topic 'running' houden :)

Heb trouwens mijn v5 voor onbepaalde tijd de deur uitgedaan voor een geforce2 gts (wil z2 en emperor ff spelen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Argh!!!!! Ik heb tenminste een ATI genomen :P Waarom jij ook nie ;)

( wattes ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:17:
Nu nog een tweakje vinden voor Transport Tycoon Deluxe die dan ook onder XP wil draaien & het is voorbij met ME.
Tadaaa!
http://www.ttdpatch.com/

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 19 augustus 2002 @ 20:30:
Argh!!!!! Ik heb tenminste een ATI genomen :P Waarom jij ook nie ;)

( wattes ? )
schrik maar niet, je weet dat ik nooit een nvidia zou kopen :). Nee, deze heb ik tijdelijk met een vriend geruild... beetje de performance checken enzo.

Begin nu eindelijk, na twee weken, aan de 2d kwaliteit van die nvidia te wennen - totdat ik weer zijn voodoo5 zie natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ik heb nu wel een boel voodoo's in huis...
zondag was er een Voodoo5 5500 bij gekomen >:)
ok, is niet van mij, en net als de voodoo1+3 die hier liggen maar dat is niet erg

Voodoo1 4MB *
Voodoo2 8MB
Voodoo2 12MB
Voodoo3 3000 16MB AGP *
Voodoo3 3000 16MB AGP + TV out **
Voodoo5 5500 64MB AGP
Voodoo5 5500 64MB AGP *

* = van -Turbotetter-, hangt hier ook rond op GoT
** = overleden... en was eerst van mij, nu nog steeds van -Turbotetter-

Ik probeer m'n Voodoo1 van Helios ook weer terug te krijgen. Ik had hem verkocht aan een maat van me voor z'n tweede pc en die had later een Voodoo2 gekocht... kijken of ik hem terug kan krijgen/kopen.

Nostalgie rulezz

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey voodooman, care om een v5 aan ondergetekende te verkopen voor 50 euro?

dan heb ik een geforce2 en een v5; ideaal!

dit is trouwens een serieus bod.

waar haal je trouwens het geld vandaan voor zo'n verzameling? Ik moet alles op alles zetten om mijn studie een beetje te kunnen managen... snik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
3DirkFx, ik ken het. Ik heb mijn Voodoo5 moeten verkopen om mijn huidige ATI te kunnen kopen ;(

Maar als iemand voor mij een Voodoo5 kan bewaren wil ik em graag over een tijdje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:27:
hey voodooman, care om een v5 aan ondergetekende te verkopen voor 50 euro?

dan heb ik een geforce2 en een v5; ideaal!

dit is trouwens een serieus bod.

waar haal je trouwens het geld vandaan voor zo'n verzameling? Ik moet alles op alles zetten om mijn studie een beetje te kunnen managen... snik!
Die voodoo5 van mij noch die van -Turbotetter- gaan voor géén geld of wat dan ook de deur uit. Helaas, maar die kaarten zijn zowat heilig verklaard en we zijn er beiden trots op.

Geld voor die 'gezamelijke' collectie? ach, in de loop van de jaren komt er al meer bij.
Eerst de Voodoo1, die was over omdat turbotetter een nieuwe pc kocht (amd 900.. wie stopt daar nou een voodoo1 in :? )

Voodoo2 12mb voor 50 gulden gekocht @ hcc. broertje gebruikt hem nu.

Voodoo2 8mb gekregen van een vriend die een voodoo3 had gekocht en hij had er toch niets aan.

De Voodoo3 3k agp tvout, dat wás mijnes en voor 100 gulden verkocht (gekocht voor 350 ofzo) en die ging dood door oc'en in turbotetters's pc

De andere Voodoo3 3k agp gekocht door turbotetter omdat die ander dood was en een s3 virge toch ook nix was, 25 euro dacht ik.

voodoo5 5500, mijnes voor 300 gulden tweedehands gekocht en gelijjk die oude v3 verkocht aan turbotetter (die later dus dood ging ;( )

En tot slot de Voodoo5 5500, van turbotetter dan, had ie gekocht omdat die voodoo3 niet veel soeps was in huidige spellen en hij kon hem kopen voor 50 euro van z'n stage bedrijf.

mwah, valt nog mee hoor. denk dat het in een 5 á 6 jaar allemaal aangeschaft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 20 augustus 2002 @ 19:37:
3DirkFx, ik ken het. Ik heb mijn Voodoo5 moeten verkopen om mijn huidige ATI te kunnen kopen ;(

Maar als iemand voor mij een Voodoo5 kan bewaren wil ik em graag over een tijdje kopen :)
over dik een half jaar of 8 á 9 maanden denk ik dat hier een ATi 9700 Pro inhangt. Nix nVidia, nix Matrox, Nix SiS, Nix Trident, Nix Bitboys

gewoon, ATi

en dan nog gaat die Voodoo5 niet de deur uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodoo voodoo voodoo..... geef mij maar een GF4tje ;)

wat is er nou zo goed aan bv die V5? GF4 lijkt me wel beter werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 20:37:
voodoo voodoo voodoo..... geef mij maar een GF4tje ;)

wat is er nou zo goed aan bv die V5? GF4 lijkt me wel beter werk...
OMG :X
Denk na: Voodoo5 is generaties ouder dan een GF4

Wat er zo goed is aan de Voodoo5? Glide support, Kracht van de dual GPU ( zie je vooral bij FSAA ), beeldkwaliteid (2D), ziet er l33t uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 20 augustus 2002 @ 20:58:
[...]

OMG :X
Denk na: Voodoo5 is generaties ouder dan een GF4

Wat er zo goed is aan de Voodoo5? Glide support, Kracht van de dual GPU ( zie je vooral bij FSAA ), beeldkwaliteid (2D), ziet er l33t uit :P
oke dat dual is natuurlijk wel koel.. maarja je moet er ook 2 kopen he dus het is vast niet goedkoop... (kon V5 niet vinden bij pricewatch) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Je heb er dus DUIDELIJK geen balle verstand van. De Voodoo5 heeft SLI ( dualsetup ) onboard dus twee kopen is taboe en is ook helemaal niet nodig.

( Probeer je grappig te zijn :{ :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
Vinnie schreef op 20 augustus 2002 @ 21:21:
Je heb er dus DUIDELIJK geen balle verstand van. De Voodoo5 heeft SLI ( dualsetup ) onboard dus twee kopen is taboe en is ook helemaal niet nodig.

( Probeer je grappig te zijn :{ :? )
niet op reageeren....... vinnie

n00b

3dfx is nostalgie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 21:17:
[...]

oke dat dual is natuurlijk wel koel.. maarja je moet er ook 2 kopen he dus het is vast niet goedkoop... (kon V5 niet vinden bij pricewatch) :P
En je hoeft er geen twee te kopen want dat kan toch niet doorgekoppeld worden...

de Voodoo5 is al makkelijk 2 jaar ouder dan een geForce4 máár kan ondanks z'n leeftijd alles nog met gemak!.

Voordelen (sommige reeds genoemd):
- 2D is haarscherp. Matrox is helaas nog beter
- FSAA, nog steeds un-beatable, nVidia komt eindelijk in de buurt
- Glide Support voor bv. Unreal Tournament
- de Dual chip configuratie brengt alles met zich mee, zoals bandbreedte word bijna verdriedubbeld.
- SLI is nog steeds een goed idee/techniek, wat nVidia ook gaat doen om zo ook andere problemen aan te pakken
- Ziet er erg stoer uit, ook zónder heatsinks/fans.
- En is natuurlijk van 3dfx

klinkt onbenullig maar voor z'n leeftijd nog steeds oppermachtig :)
geForce4 is ook leuk, maar wordt alleen verkocht omdat het zo'n 'hype' is en de Mhz'tjes en de DDR rammetjes zijn leuk, maar baanbrekend is hij dus niet.

van mij mag je lekker met je geForce4 spelen en kijken en doen wat je wilt, máár wil je voortaan voordat je gaat blaaten eerst een beetje zoeken waar je over gaat praten want nu zat je er écht naast.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er wel aan gedacht dat een VooDoo5 geen (pixel-)shaders ondersteunt, zodat je er over +- een jaar de spellen die er dan zijn (Doom3 etc) niet meer kunt runnen?

En btw. niet om te flamen ofzo, betekent naam dan echt zoveel voor jullie 3dfx aanhangers dat jullie verouderde technologie op de koop toe nemen? En wat hebben jullie tegen nVidia?

Ik was zelf ook eerst een 3dfx aanhanger, toen overgestapt naar nVidia omdat de technologie superieur en revolutionair was. En nu stap ik waarschijnlijk over naar ATI vanwege hun betere technologie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Het gaat 'ons' niet meer om de betere perfomance,technologie etc van de hededaagse kaarten, maar meer om de nostalgie en het is gewoon een kick om een 3dfx kaart te hebben :)

Achjah.. je moet het zelf weten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:48:
Heb je er wel aan gedacht dat een VooDoo5 geen (pixel-)shaders ondersteunt, zodat je er over +- een jaar de spellen die er dan zijn (Doom3 etc) niet meer kunt runnen?
natuurlijk wel, maar dan nog blijven het leuke kaarten en het is gewoon zonde dat 3dfx er niet meer is.
En btw. niet om te flamen ofzo, betekent naam dan echt zoveel voor jullie 3dfx aanhangers dat jullie verouderde technologie op de koop toe nemen? En wat hebben jullie tegen nVidia?
'we' hebben niets tegen nVidia, maar omdat dat het bedijf was die 3dfx de das omdeed hebben we er een iets andere kijk op. Natuurlijk is het een goed bedrijf, ik heb hier en daar genoeg gezien waarvan ik denk, goh, netjes en die geForce4 serie is ook super, daarniet van. Maar gewoon zoals ik zei: we hebben er een ietsjes andere kijk op dan andere gebruikers
Ik was zelf ook eerst een 3dfx aanhanger, toen overgestapt naar nVidia omdat de technologie superieur en revolutionair was. En nu stap ik waarschijnlijk over naar ATI vanwege hun betere technologie...
we zitten in het zelfde bootje, alleen laat ik nvidia er tussen uit. ikzelf vind ze een klein beetje arrogant over komen.

Verder flamen we hier niet echt, lees het op een andere manier en het blijkt een simpele uitleg te zijn of een correctie van iemand. Soms kunnen 'we' een beetje fel uit de bocht komen maar zo erg is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ej ik had nix te doen en dacht, laat ik eens wat schieten :) (ook voor de mensen die het niet echt geloven...)

*notice* : Brakke webcams (onderste twee pics=logitech, bovenste=oregon scientific. waarom niet gewoon 1 cam? nou belichting is bij de oregon erg slecht)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/voodoo1-3-3.jpg
De losse Voodoo's. Van boven naar onder: Apac Voodoo Graphics 4MB, Voodoo3 3000 agp 16MB tvout, Voodoo3 3000 agp 16MB
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/voodoo2_inside.jpg
De Diamond Monster3D ][ van 8MB in het servertje hier, je ziet het wel
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/voodoo5_inside.jpg
De Voodoo5 5500 agp van -Turbotetter- draaiend en wel

mijnes is al langs geweest hier :D
maar toch:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/bj/mod/S_v5-special2.jpg

alleen de laatste voodoo hier in huis nog geen foto van... tis helemaal donker daar dus zal het nix worden. Over een korte tijd komt er iemand langs en die vraag ik wel of hij z'n dikke dure cam kan meenemen (5000 gulden was ie 2 jaar geleden) waarmee ook mijnes is geschoten. Dan zal ik wel alles overnieuw doen voor de foto collectie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je toch met turbotetter? goede vriend ofzo? Mmm, zo iemand heb ik helaas niet; ben de enige 3dfx freak hier in lichtenvoorde en ben pas recently begonnen met een excorsime van nvidia uit een vriend en een possession van 3dfx in hem ;).

trouwens, die kerel met die superstomme opmerking over de SLI; wat doet hij hier in 's hemelsnaam??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:10:
wat heb je toch met turbotetter? goede vriend ofzo? Mmm, zo iemand heb ik helaas niet; ben de enige 3dfx freak hier in lichtenvoorde en ben pas recently begonnen met een excorsime van nvidia uit een vriend en een possession van 3dfx in hem ;).

trouwens, die kerel met die superstomme opmerking over de SLI; wat doet hij hier in 's hemelsnaam??!!
idd een goede vriend, zit altijd hier (nee geen relatie of gebeuren :r )
en ik ken wel zeggen dat alles van mij is maar dat is ook niet toepasselijk hé

enne rustig over de onwetenden. ;) leg het netjes uit zodat het geen flamewar wordt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ok, maar dat was wel een superstomme, onnagedachte opmerking. nooit praten over iets waar je totaal niets vanaf weet vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:42:
ja, ok, maar dat was wel een superstomme, onnagedachte opmerking. nooit praten over iets waar je totaal niets vanaf weet vind ik..
Nahjah, ik vind het niet erg als ze er over praten of iets vragen. Graag zelfs :)
Maar ze moeten niet als zogenaamde experts uit hun nek gaan kletsen.

• NitroX infinity
Ik heb in deel 1 al een post geplaatst met een soortgelijke inhoud maar heb geen reactie daarop gezien.

Wat zou er gebeuren als je je geheugen van de videokaart eraf haalt en er dan soortgelijke opzet maar dan meer? Zou de videokaart het extra geheugen negeren of zou ie er gebruik van maken? Trouwens, mocht zoiets werken, zou je er dan ook DDR op kunnen gooien?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Vinnie
  • Niet online
Qua hardware zal het best wel mogelijk zijn, maar omdat de drivers niet daarvoor zijn gemaakt zal het niet gaan werken ben ik bang ( incl de Video BIOS ).

Verwijderd

ik denk dat 'ie dan niets meer doet, de geheugencontroller zal het wel niet herkennen of kan de type's niet aan etc, zoveel verschillende factoren,, maar ik heb het wel eens gedaan met een oude ISA ATI VGA WONDER+ 1mb, daarop zaten modules die je kon verwijderen & had ik vervangen met een nieuwere generatie zelfde chips maar dan met een snellere Acces time, hij werdt gloeiheet maar draaide als een tiet op een 486 daarna :9

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 22 augustus 2002 @ 03:17:
Qua hardware zal het best wel mogelijk zijn, maar omdat de drivers niet daarvoor zijn gemaakt zal het niet gaan werken ben ik bang ( incl de Video BIOS ).
zo denk ik er ook over...
en heb er wel over gedacht hoor "wat als je een voodoo5 had met 166Mhz DDR, effectief 332Mhz... :9~ woei! en dan de core opkrikken naar 200 met watercooling... leuke kaart hebbie dan"

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
Yay, hier nog een 3dfx freak, ik heb momenteel ook een V5 5500, en had nog een V3 3000 TV-out liggen die nu helaas brak is... zou er nog wel een willen :)

Verwijderd

Iedereen heeft het over V1,V2,V3 en V5
Maar bestaat er ook een V4?

• Vinnie
  • Niet online
Jah die bestaat :) Alleen omdat een soort tussenkomertje was... Een Voodoo4 was niet meer dan een Voodoo5 met maar 1 VSA100 chip ( dacht ik ).

( Ik ben nog erg moe op het moment dus foutjes kan ik nu goed maken :P )

Verwijderd

Vinnie schreef op 22 augustus 2002 @ 13:00:
Jah die bestaat :) Alleen omdat een soort tussenkomertje was... Een Voodoo4 was niet meer dan een Voodoo5 met maar 1 VSA100 chip ( dacht ik ).

( Ik ben nog erg moe op het moment dus foutjes kan ik nu goed maken :P )
Nu wil ik het fijne er ook over weten, zijn er meer mensen... Artikeltjes
enz. enz

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:48:
[...]

Nu wil ik het fijne er ook over weten, zijn er meer mensen... Artikeltjes
enz. enz
Het kan ook geen kwaad om zelf ff te zoeken ;) ( Google en dergelijke ).

Verwijderd

Vinnie schreef op 22 augustus 2002 @ 14:54:
[...]

Het kan ook geen kwaad om zelf ff te zoeken ;) ( Google en dergelijke ).
Ohh, ik dacht dat de 3dfx kenners een leek als mij graag even of gang hielpen, maar niet dus.
jammer...

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

welja, ik kijk wel ff voor plaatjes e.d.

hier alvast om de tijd te doden en site over v5 6000's
http://geocities.com/ben_fx_ssth3/index.html
(komt uit een ander topic)

pic Voodoo4 4500
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/GoT/voodoo4-4500.jpg

review (was eerste result @ google)
http://www.chickshardware.com/html/reviews/v44500/1.html

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 22 augustus 2002 @ 15:14:
welja, ik kijk wel ff voor plaatjes e.d.

hier alvast om de tijd te doden en site over v5 6000's
http://geocities.com/ben_fx_ssth3/index.html
(komt uit een ander topic)

pic Voodoo4 4500
[afbeelding]
dat ziet erg errug cool uit, et is weer eens wat anders dan de Nvidia Mainstream

Kreeg laatst zo'n ding aangeboden voor 60 euro, waar is deze nou mee te vergelijken?

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:19:
[...]

dat ziet erg errug cool uit, et is weer eens wat anders dan de Nvidia Mainstream

Kreeg laatst zo'n ding aangeboden voor 60 euro, waar is deze nou mee te vergelijken?
*zucht* lees en hij blijkt minder te zijn dan een geForce2 MX te zijn.
Want:
Fillrate limited
32MB SDRAM @ 166 Mhz maar, goed oc'baar tot 175Mhz (verschil: nihil)
maar 1 VSA100 Chip

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 22 augustus 2002 @ 15:31:
[...]

*zucht* lees en hij blijkt minder te zijn dan een geForce2 MX te zijn.
Want:
Fillrate limited
32MB SDRAM @ 166 Mhz maar, goed oc'baar tot 175Mhz (verschil: nihil)
maar 1 VSA100 Chip
Een TNT-tje?

Maar hij is er ook in PCI uitvoering toch?

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:33:
[...]

Een TNT-tje?

Maar hij is er ook in PCI uitvoering toch?
idd. :Y)

Verwijderd

een v5 is eigenlijk ook een v4; kwestie van 'single chip only' te activeren ;).

of de andere chip gewoon naar de mallemoeren te breken.

maar, who cares....DIRK KRIJGT VOLGENDE WEEK EEN DURON 1200 VOOR ZIJN VOODOO5!!! WEG MET DIE LELIJKE GF2 GTS!!! MOEWHAHAHAA!!!

Sorry, ben een beetje euforisch, hehe.

• NitroX infinity
Devil N in "-= Radeon Topic - Deel 52 =-"

Ik wil wel eens weten hoe een V5 5500 dat plaatje zou laten zien met 4*FSAA.
Zal niet zoveel verschil tussen die Radeon 9700 pro en de V5 5500 zitten lijkt me :+

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

NitroX_infinity schreef op 22 augustus 2002 @ 20:11:
Devil N in "-= Radeon Topic - Deel 52 =-"

Ik wil wel eens weten hoe een V5 5500 dat plaatje zou laten zien met 4*FSAA.
Zal niet zoveel verschil tussen die Radeon 9700 pro en de V5 5500 zitten lijkt me :+
of de Voodoo5 6000 8xFSAA pics die in Quake3 zijn gemaakt. Die zwerven ook ergens op inet rond

die zijn pas :9~ :9~ :9~

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Voodoo_man schreef op 22 augustus 2002 @ 20:24:
[...]

of de Voodoo5 6000 8xFSAA pics die in Quake3 zijn gemaakt. Die zwerven ook ergens op inet rond

die zijn pas :9~ :9~ :9~
ondersteund de voodoo5 6000 8x fsaa?????????
jezus wis ik helemaal nie, die plaatjes heb ik idd wel gezien ja! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Vinnie
  • Niet online
Painxiom schreef op 22 augustus 2002 @ 21:16:
[...]

ondersteund de voodoo5 6000 8x fsaa?????????
jezus wis ik helemaal nie, die plaatjes heb ik idd wel gezien ja! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Hoezo was de Voodoo5 6000 superieur aan de GeForce2 serie }>

Verwijderd

dat is de kwestie nooit geweest meneer! Het ging om de v5 lees v5 tegenover de geforce2. en zoals ik al eerder gepost heb; ook dit zal de voodoo winnen.

Verwijderd

oh ja, en since signatures dienen als eyecatchers; hoe zit het eigenlijk met je 'inlove' status, vinnie? ;)

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:10:
oh ja, en since signatures dienen als eyecatchers; hoe zit het eigenlijk met je 'inlove' status, vinnie? ;)
Dat wil ik best vertellen, maar iig NIET via Gathering of Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:08:
dat is de kwestie nooit geweest meneer! Het ging om de v5 lees v5 tegenover de geforce2. en zoals ik al eerder gepost heb; ook dit zal de voodoo winnen.
:?
Het was gewoon bedoeld als geintje dat de GeForce2 nix is in vergelijking met de 3dfx Voodoo5 6000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft zijn oude computer met een voodoo4500 geformat
ik keek dus ff of er nieuwe drivers waren, en toen schrok ik me ff rot :)
dat zijn er behoorlijk veel aan het worden...
wat zijn volgens jullie de beste drivers voor xp?
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Deze schijnt een erg goede te zijn voor Windows XP :)
http://www.filezilla.com/...ers/vs-wxp-1.09-beta2.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
goat drivers zijn volgens mij ook wel goed.

kun je wel vinden op voodoofiles.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg, weten jullie hoe een duron 1200 met een voodoo5 en 133 mhz presteert? ondermaats, of, gewoon 'goed'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 13:41
LoL, leuk zo'n voodoo topic, ik heb tot vorig jaar altijd nog met een voodoo3 3000 PCI 16 MB gewerkt, totdat ik mijn Matrox G550 kocht dan, maar ik heb volgens mij altijd leuk kunnen gamen met dat kaartje.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm werk je veel met paintshop of andere fotosoepzaken ofzo? Anders snap ik die upgrade performance gewijs niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chieliot
Nou qua games zit ik idd niet zo in de 3d etc. Dus de voodoo3 3000 was voor mij genoeg en met de matrox ken ik toch die 3d games spelen die ik met mijn voodoo3 kon spelen, maar nu ken ik ook supervet op 2 schermen strategie games spelen :-)

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat lijkt me ook wel tof... In star trek armada of zo... zijn er veel games die dat ondersteunen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chieliot
ja in quake etc kan je je reso op 2048x768 zetten en dan heb je dus 2 schermen, ook met flight sim is dat erg tof, het is alleen wel leuk als je 2 soortegelijke monitoren hebt met weinig ruimte ertussen die dus niet met elkaar gaan 'praten'. Met die nieuw matrox kaart ken je zelfs met 3 monitoren gamen, maar dat lijkt mij een beetje overkill.

Ik gebruik mijn 2e uitgang nu trouwens als tv out, das leuk met dvd'tjes kijken etc. Gewoon lekker groot op je tv ipv op 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
3dfx Voodoo5 5500 voor 100 pleuro's :)

http://www.tweakers.net/aanbod/61309/a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Humor van HlpDsK :+ :

Verwijderd in "--- 3dfx must live on ---" ( 3dfx topic deel I )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:07:
zeg, weten jullie hoe een duron 1200 met een voodoo5 en 133 mhz presteert? ondermaats, of, gewoon 'goed'?
Zekers goed... maar een dikke Athlon zal nóg beter werken!
muwhahaha diez goed... lol :+

btw vinnie: Emperor battle for dune hadden we het laatst over ej? 1024x768x32 alles max met 2xfsaa gaat super! en heeeeeeel mooi :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Mooi *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op wat voor systeem? op de jouwe voodooman? mmm, interessant :P!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 13 augustus 2002 @ 22:36:
Grmbl.... ben ik nog de enige :P
Nee hoor ik heb een Voodoo 5 5500 AGP en die heeft betere 2d beeld kwaliteit dan een GF2. >:)
Ik heb ook nog een Voodoo 3 3000 AGP nog in orinele doos liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:21:
[...]

Ik heb ook nog een Voodoo 3 3000 AGP nog in orinele doos liggen. :P
Bij de dixons hier ligt ie zelfs nog in de vitrine ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de dixons in welke stad? bij dixons in groningen hadden ze nog een voodoo4 (en een voodoo5, maar die is weggekaapt door 'ne vriend, hehe :D).

dixons is trouwens een beetje belachelijk dure zaak aangaande software, zo zag ik die hele UT goty zooi voor meer dan 120 gulden... belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Den Haag bij de Dixons lag tot voor kort de voodoo 5 5500 AGP/PCI ook nog in vitrine :Z

Edit:
oops! 8)7 tik foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18
lol mijn ut goty komt ook bij de dixons weg en was 30piek, dit was de dixons in winschoten

en ja tot voor kort lag hier ook de v5 ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:07:
ik denk dat die voodoo5 prima gaat werke.. zie mijn sig hehe :)

blaast erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
ik heb hier een v4 4500 met een athlon 1000 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Turbotetter- schreef op 24 augustus 2002 @ 23:18:
[...]

ik denk dat die voodoo5 prima gaat werke.. zie mijn sig hehe :)

blaast erover
mmm, dat is mooi!

MAAR ik heb zojuist een deal gesloten voor een Radeon 8500 LE met 128 MB... wordt een lekker systeempje dadelijk... kan ik ook mijn voodoo5 weer terugvorderen van me vrind (ik weet ook niet hoe ik het anders moet forumeren ;)) want die geforce2 is dan geen ruk meer waard :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thettes schreef op 24 augustus 2002 @ 23:38:
ik heb hier een v4 4500 met een athlon 1000 mhz
Het hele forum is geschokt vanwege het feit dat je een voodoo4 hebt hoor }).

iets meer info of toewijding plz!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Hoe haal je eigenlijk die heatsinks van een V5 5500 af zonder 'm te beschadigen?
En wat voor heatsinks zal ik er weer opzetten? Koper, aluminium of iets anders? Nog suggesties voor goede coolers (fan's, geen watercooling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

NitroX_infinity schreef op 25 augustus 2002 @ 14:00:
Hoe haal je eigenlijk die heatsinks van een V5 5500 af zonder 'm te beschadigen?
En wat voor heatsinks zal ik er weer opzetten? Koper, aluminium of iets anders? Nog suggesties voor goede coolers (fan's, geen watercooling)?
ha dan zit je bij mij aan het goede adres >:)

Hoe de orginele heatsink er af te halen
Stap 1.
Leg de Voodoo5 in in anti-statisch zak(je) voor zeg 10min in de vriezer.
Stap 2.
Daarna de Voodoo5 eruit halen en wat tegenaan blazen omzo de condens wat weg te halen.
Dan voorzichtig aan de kant met een grote platte schroevendraaier eraf wippen. Het kan een beetje kraken, en ik stel voor om de schroevendraaier aan de AGP connector kant eronder te zetten ivm andere componenten. Voorzichtigheid is hier geboden! Wil niet te snel te werk gaan!
Stap 3.
Net als andere cpu/gpu's de oude adhesive weghalen.
Stap 4.
Plaats nieuwe heatsink/fan combo op juiste manier met een beetje koelpasta

Klaar.

Ik zou een aluminium heatsink erop zetten. Wat handig is, is twee oude (goed werkende fannetjes) Pentium1 h.s./fan combo erop te zetten precies zoals ik heb gedaan.

voor informatie en weet ik wat allemaal, hier nogmaals de links
[MOD] Voodoo5 5500 cooler mod :D + pics
[MOD] Voodoo5 5500 cooler mod :D : Fase2 + pics

als je nog een vraag heb, ask hier natuurlijk!

[ Voor 0% gewijzigd door Barreljan op 25-08-2002 15:22 . Reden: ach ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 25 augustus 2002 @ 15:21:
[...]

ha dan zit je bij mij aan het goede adres >:)

Hoe de orginele heatsink er af te halen
Stap 1.
Leg de Voodoo5 in in anti-statisch zak(je) voor zeg 10min in de vriezer.
Stap 2.
Daarna de Voodoo5 eruit halen en wat tegenaan blazen omzo de condens wat weg te halen.
Dan voorzichtig aan de kant met een grote platte schroevendraaier eraf wippen. Het kan een beetje kraken, en ik stel voor om de schroevendraaier aan de AGP connector kant eronder te zetten ivm andere componenten. Voorzichtigheid is hier geboden! Wil niet te snel te werk gaan!
Stap 3.
Net als andere cpu/gpu's de oude adhesive weghalen.
Stap 4.
Plaats nieuwe heatsink/fan combo op juiste manier met een beetje koelpasta

Klaar.

Ik zou een aluminium heatsink erop zetten. Wat handig is, is twee oude (goed werkende fannetjes) Pentium1 h.s./fan combo erop te zetten precies zoals ik heb gedaan.

voor informatie en weet ik wat allemaal, hier nogmaals de links
[MOD] Voodoo5 5500 cooler mod :D + pics
[MOD] Voodoo5 5500 cooler mod :D : Fase2 + pics

als je nog een vraag heb, ask hier natuurlijk!
Ja en bestel gelijk een nieuwe videokaart! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 15:45:
[...]

Ja en bestel gelijk een nieuwe videokaart! :+
leg uit, motiveer jouw reactie.

Waarom een nieuwe kaart bestellen? Ga ik ergens de fout in? Is de kaart weer niets ofzo?

vertel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 25 augustus 2002 @ 17:39:
[...]

leg uit, motiveer jouw reactie.

Waarom een nieuwe kaart bestellen? Ga ik ergens de fout in? Is de kaart weer niets ofzo?

vertel eens :)
Hehe, nee moest even lachen om het feit dat je je kaart in de vriezer plaatst en dan de condens eraf moet 'blazen'. Erg komisch.

Als klanten van mij dit doen en ik merk het, mogen ze gelijk niet meer bij me bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het ook wel een cool verhaal eigenlijk :D... maar het klinkt lekker makkelijk, denk dat ik mijn niet-goeie ouwe geforce2 mx maar eens als proefexemplaar ga gebruiken voor deze operatie want zoals jij het uitlegt klinkt het vrij eenvoudig eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een ding (dit verdient een aparte reply; heb net voodooman's mod gezien op die topic ;): ZIE DIE MOD!!!!!

DAMN WAT EEN DING ZEG!!!

Zie die koeling!

Wow wat een Voodooman CryoDevice zeg ;) !!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 20:31:
Nog een ding (dit verdient een aparte reply; heb net voodooman's mod gezien op die topic ;): ZIE DIE MOD!!!!!

DAMN WAT EEN DING ZEG!!!

Zie die koeling!

Wow wat een Voodooman CryoDevice zeg ;) !!.
vandaar ook me naam >:)

edit:
ik lees het net weer, maar euh
wat is nou eigenlijk een CryoDevice btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een koel-vriescombinatie ;) .
letterlijk een vriesapparaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hmmmm lijkt me wel vet.... Voodoo5 6000 gekoelt dmv Stikstof }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je meer info/pics vandaan kan halen met die beruchte VooDoo SLI mode?? Dat ging met een kabel van de 1ne naar de andere kaart & ze zouden elk beeldlijntje om en om doen geloof ik..

Edit - Via google had ik al wat gevonden,,

Een benchmark met Oc-en & SLI Mode : http://images.google.com/...F-8%26oe%3DUTF-8%26sa%3DG (lol, beetje lange link),
Voor de echte Freaks : http://www.nightstormer.com/voodoo_images.htm

Daar ben je voorlopig nog wel zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 06:22:
Weet iemand waar je meer info/pics vandaan kan halen met die beruchte VooDoo SLI mode?? Dat ging met een kabel van de 1ne naar de andere kaart & ze zouden elk beeldlijntje om en om doen geloof ik..

Edit - Via google had ik al wat gevonden,,

Een benchmark met Oc-en & SLI Mode : http://images.google.com/...F-8%26oe%3DUTF-8%26sa%3DG (lol, beetje lange link),
Voor de echte Freaks : http://www.nightstormer.com/voodoo_images.htm

Daar ben je voorlopig nog wel zoet mee.
hmm, die site, daar is ie dus gebleven, de Voodooshack!

maar dat zijn nog maar weinig plaatjes, ik heb er al 75% van, en meer :)
toch maar eens een webspace-je regelen ergens, op m'n quicknet past het niet meer (ruimte gereseveerd voor site)
En bij die plaatjes staan ook een paar andere... nvidots enzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

heeft er iemand ruimte op z'n webspace??

9,7MB aan plaatjes, All Voodoo

ik heb staan:
Hele Voodoo serie
Veel modded Voodoo's
Alle Dozen (1 serie goede, de rest eigengeschoten pics)
Andere voodoo's (rampage. napalm, quantum3d etc)
Veel Logo's
Paar Achtergronden
Stel geinige pics
En overige

zijn 'maar' 168 pics

[ Voor 0% gewijzigd door Barreljan op 26-08-2002 20:05 . Reden: stukkie weg ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
http://www.netfirms.com

Lijkt me genoeg voor die plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ikke rar uploaden, in html link zetten, site openen en dan...

"File Exceeds 256kB !"

de naaiers, ik heb hier maar 10 á 12kB upload, 9,5MB .rar bestand rekenen maar uit, dik een kwartier bezig geweest :(

Dus kan ik ze nog weer eens apart in een Html'letje zetten... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man, ik heb ruimte zat op mijn wxs webspace ( World Access / Planet Internet ) maar dankzij de IP filtering kan ik er niet opkomen :(

Ik kan er alleen op komen als ik op internet zit met een IP van WXS :r

ps. webspace is 25MB dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 26 augustus 2002 @ 19:58:
Voodoo_man, ik heb ruimte zat op mijn wxs webspace ( World Access / Planet Internet ) maar dankzij de IP filtering kan ik er niet opkomen :(

Ik kan er alleen op komen als ik op internet zit met een IP van WXS :r

ps. webspace is 25MB dacht ik.
het werkt verder wel, ook 25MB maar boven de 256kB bestanden mag weer niet, nou dat scheelt, maar 5 pics die groter zijn, en die ga ik wel aanpassen

Dit is dus die grove index uit dat rar'retje wat nu weg is:
http://voodoo5.netfirms.com/cat00001.jpg
http://voodoo5.netfirms.com/cat00002.jpg
http://voodoo5.netfirms.com/cat00003.jpg
http://voodoo5.netfirms.com/cat00004.jpg
http://voodoo5.netfirms.com/cat00005.jpg
http://voodoo5.netfirms.com/cat00006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
dames, hier ben ik weer... Heb niets dan lof voor dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ehmmm... alleen dames? ;( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

nou euh, ik ga wel een andere webhost zoeken, netfirms sucks :r irri banners, op de main pagina ok, geen erg in,
MAAR in mijn menu ook nog???

achjah,
hier iig een groot deel van de foto's/pics, allemaal clickable
http://voodoo5.netfirms.com/img/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG wat is die quantum3d mercury een geile kaart!!!!! meer PICS! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Kvin die Quantum3D maar een vaag ding. Is dit wel een 'echt' ding van 3dfx :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 27 augustus 2002 @ 21:43:
Kvin die Quantum3D maar een vaag ding. Is dit wel een 'echt' ding van 3dfx :?
Quantum3D is het dochter bedrijf van 3dfx geweest. Ze hebben daarom ook een aantal patenten overgenomen, zoals ook de T-Buffer.

Het is een deeltje 3dfx. Die Mercury kaart(en) hebben een stapeltje Voodoo Chips, een chipset net als de Voodoo5 6000 om alle kaarten als 1 te laten zien ga maar door.

www.quantum3d.com staat meer.... denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Er staat iig wel iets over 3dfx jah. Wel grappig... achjah.... iig is er nog 'iets' van 3dfx levend after all :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 27 augustus 2002 @ 22:43:
Er staat iig wel iets over 3dfx jah. Wel grappig... achjah.... iig is er nog 'iets' van 3dfx levend after all :D
ja dat AAlchemy ding. WHOEI, 8 up to 16 3dfx VSA100© chips with 1GB dedicated Video Memory, 42GB Video Memory Bandwidth, Dual P3's ... lekker :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 27 augustus 2002 @ 23:12:
[...]
ja dat AAlchemy ding. WHOEI, 8 up to 16 3dfx VSA100© chips with 1GB dedicated Video Memory, 42GB Video Memory Bandwidth, Dual P3's ... lekker :9~
* Vinnie gooit zun mentale 3dfx Voodoo5 6000 weg en koopt een AAlchemy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het veel nut om een VooDoo 2 te modden, overclocken & daarna in een P200 te proppen?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.