--- 3dfx must live on --- Deel II

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.518 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

200e reply :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 01:33:
Heeft het veel nut om een VooDoo 2 te modden, overclocken & daarna in een P200 te proppen?
Goede spellen zal hij toch niet draaien :P

De processor is toch een beetje de bottleneck dus ik denk niet dat het veel nu zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Voodoo_man schreef op 27 augustus 2002 @ 14:53:
nou euh, ik ga wel een andere webhost zoeken, netfirms sucks :r irri banners, op de main pagina ok, geen erg in,
MAAR in mijn menu ook nog???

achjah,
hier iig een groot deel van de foto's/pics, allemaal clickable
http://voodoo5.netfirms.com/img/index.htm
Jo, die http://voodoo5.netfirms.com/img/v3-2k-pci.jpg ziet er bij mij heel anders uit hoor... op die foto is het zeker de SGRAM versie ofzo? :?

De mijne ziet er zo uit: http://home.planet.nl/~stren076/foto/v3k2pci.jpg

Hehe... sd-ram versie.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 01:33:
Heeft het veel nut om een VooDoo 2 te modden, overclocken & daarna in een P200 te proppen?
Voodoo2 modden en oc'en is totaal niet nuttig. Je kan hooguit 10 a 15Mhz erbij doen en dat merk je al niet in dat systeem met die P200.
Oja, die P200? is dat een MMX? zo ja, goed! en ik zou er 64MB of meer geheugen inzetten. 32MB is te weinig om het goed te laten werken, anders gaat ie lekker staan te swappen en dan staat die voodoo2 weer te wachten. En ik zou hem orgineel laten, en proberen hem levend te houden :)
roelstreng schreef op 28 augustus 2002 @ 19:19:
[...]

Jo, die http://voodoo5.netfirms.com/img/v3-2k-pci.jpg ziet er bij mij heel anders uit hoor... op die foto is het zeker de SGRAM versie ofzo? :?

De mijne ziet er zo uit: http://home.planet.nl/~stren076/foto/v3k2pci.jpg

Hehe... sd-ram versie.
ik denk ook dat 'mijn' pic de SGRAM versie is aan de ram blokjes te zien. ;)
ik zal jouwes ook even opslaan, en er tussen zetten. thnx

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hou iig wel in gedachte dat SGRAM sneller is dan SDRAM ;)
Volgens een testje op anandtech.com is het zelfs zo dat een Voodoo3 8MB SGRAM vrijwel evensnel kan zijn als een Voodoo3 met 16MB SDRAM mits de 2e TMU unit op de 8MB versie enabled is.

C:\>_

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
offtopic:
en?? voodoo-man nog geslaagd????

• Vinnie
  • Niet online
-Turbotetter- schreef op 29 augustus 2002 @ 12:49:
offtopic:
en?? voodoo-man nog geslaagd????
offtopic: Jah, zie HK topic maar :)

• -Turbotetter-
ik kan de hk nog niet in en ik zit op mijn stage dus.. vroeg ik het zo maar

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

nog steeds een voodoo draadje? wat blijft er voor jullie nou zo interessant om over die antieke voodoo kaartjes te blijven lullen?!

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
ff terug lezen glori, is al gezegd in ditzelde topic.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

NitroX_infinity schreef op 29 augustus 2002 @ 15:04:
ff terug lezen glori, is al gezegd in ditzelde topic.
idd, lees nou eens wat... Nostalgie is the magic word

en ja turbotetter geslaagd, thnx vinnie voor snelle reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
oh ja, en weet iemand of er nog wat met 3dhq/3dfx-underground gebeurt? had ik me hoop op gevestigd....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:51
qrazi schreef op 31 augustus 2002 @ 14:01:
oh ja, en weet iemand of er nog wat met 3dhq/3dfx-underground gebeurt? had ik me hoop op gevestigd....
Ja idd ze zijden dat er een nieuw domain kwam maar die bleekt al van iemand anders te zijn staat ook op hun forum btw ze zegge wel dat 3dhq/3dfx-underground nog bestaan en niet gekapt zijn ofzo. Ik wil wil ook effe graag weten waar die site van hun nu is gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan gotver Battlefield 1942 niet spelen, omdat v5500 geen TnL heeft hardware matig. Geometry Assist (alleen win9x :?) werkt ook niet (ik draai winxp pro corp). Weet er iemand een goede TnL emulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Je kan andere drivers proberen, maar ik ben bang dat je pech heb.... TnL foefje is mooi meegenomen voor Windows 98 gebruikers.. maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 01 september 2002 @ 00:57:
Je kan andere drivers proberen, maar ik ben bang dat je pech heb.... TnL foefje is mooi meegenomen voor Windows 98 gebruikers.. maar that's it.
en wat is het precies? een software geëmuleerde TnL. dus een beetje voordeel, en alleen in win98 werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
die 3dhq mensen waren dus oa bezig geometrie assist ook in win2k/winxp mogelijk te maken.... en het mag dan een foefje zijn, maar als het werkt (snelheid/compatibiliteit), wat is er dan mis met een foefje?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Uhm over 3dhq gesproken wat is er mee gebeurt ?? Die Site is nooit meer online

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
als je ff een paar replies voor deze leest dan zul je het antwoord vinden

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog aan een oud Monster 3D kaartje komen (Voodoo 1-4Mb) voor een habbekrats.

Ik dacht dat het wel een leuk PCI kaartje was voor mijn buurman, zodat hij eindelijk een wat spelletjes kon gaan spelen met zijn Pentium 166@180 met ingebouwde S3 Trio64V2/DX grafische kaart. (helaas heeft hij geen AGP poort)

Ik weet dat deze kart natuurlijk Glide/OpenGL spellen ondersteund, maar is er ook een vorm van DirectX ondersteuning?

ten tweede ; is het en zinvolle investering, of kan ik beter een Voodoo2 erin zien te krijgen? Ik wil er max. 10 euro aan uitgeven. Als hij maar wat simpele spellen kan gaan spelen.

ten derde; een Nvidia Riva 128 zou ook een aardige investering zijn, waarre het niet dat die een PCI model moest zijn. Misschien dat er imand zo'n kaartje nog heeft liggen?

Kortom, wat is de goedkoopste en zinvolle investering voor zo'n oude computer? ;?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
volgens mij is V2 overkill voor een 180MHz processor. Die V1 is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 06:44:
Ik kan nog aan een oud Monster 3D kaartje komen (Voodoo 1-4Mb) voor een habbekrats.

Ik dacht dat het wel een leuk PCI kaartje was voor mijn buurman, zodat hij eindelijk een wat spelletjes kon gaan spelen met zijn Pentium 166@180 met ingebouwde S3 Trio64V2/DX grafische kaart. (helaas heeft hij geen AGP poort)

Ik weet dat deze kart natuurlijk Glide/OpenGL spellen ondersteund, maar is er ook een vorm van DirectX ondersteuning?
ja, er is wel een vorm van direct3d ondersteuning. Voor dx5 dacht ik, maar je kan het beter niet gebruiken.
ten tweede ; is het en zinvolle investering, of kan ik beter een Voodoo2 erin zien te krijgen? Ik wil er max. 10 euro aan uitgeven. Als hij maar wat simpele spellen kan gaan spelen.
Voodoo2 is wel te merken, vooral dat de kaart meer geheugen heeft, en is met spellen met grote ruimtes te merken. Of je er een voor 10 euro kan vinden weet ik niet.
ten derde; een Nvidia Riva 128 zou ook een aardige investering zijn, waarre het niet dat die een PCI model moest zijn. Misschien dat er imand zo'n kaartje nog heeft liggen?
Ik heb er 1 liggen, alleen is die het AGP model, en die is denk ik dood. helaas
Kortom, wat is de goedkoopste en zinvolle investering voor zo'n oude computer? ;?
gewoon de Voodoo1 proberen. ZO slecht werkt ie daar ook weer niet in. Maar 1 ding wil ik wel even weten:
Hoeveel MB ram heeft die pc ? het is wel lekker als er 32 of meer in zit. aanrader dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Mijn voodoo 5 is echt geweldig!!!
iedereen had probs met win xp en een voodoo 5, gister zet ik xp er ff op, vor m'n broer, en wat denk je hij draait gewoon heeft een driver geinstalleerd etc.
zelfde met gta3 ook geen problemen gehad hij draaide gewoon, terwijl ik overal las dat mensen met een voodoo 5 hem niet konden spelen!!

To all of the ex 3DFX staff:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijkt toch maar weer dat er meerdere tevreden 3dfx gebruikers zijn.
Mijn nostalgische banshee doet het ook al weer jaren prima in licht overklokte staat (zie sig)
Ik kan alle OS-en draaien dus voorlopig hoef ik nog niet te upgraden. Alleen de nieuwe spellen kan ik wel vergeten, maar dit is voor mij geen probleem.
Leuk dat er al zo veel posts zijn in dit 2e draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:32:
Het blijkt toch maar weer dat er meerdere tevreden 3dfx gebruikers zijn.
Mijn nostalgische banshee doet het ook al weer jaren prima in licht overklokte staat (zie sig)
Ik kan alle OS-en draaien dus voorlopig hoef ik nog niet te upgraden. Alleen de nieuwe spellen kan ik wel vergeten, maar dit is voor mij geen probleem.
Leuk dat er al zo veel posts zijn in dit 2e draadje.
Sja, zou me niks verbazen ;) 3dfx roeleerde gewoon keihard met hun beeldkwaliteit en prestatie.
Dat kun je van nVidia en ATI b.v. niet altijd zeggen :{

Kheb hier btw ook weer een Diamond Monster 3D II 12MB PCI erin zitten *D Alleen het misselijke is dat ik op het moment geen doorluskabel heb, dus moet ik heel de tijd de monitorkabel verwisselen als ik een Glide spel wil spelen :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
die nieuwe van ati is toch ook eindelijk wel goed :+
maar die radeon 8500 was ook niet slecht, en met die nieuwe is dat fsaa ook weer wat beter geworden.
nvidia loopt wel weer achter en nu en dat vind ik helemaal niet zo erg })

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik heb zelf nu een Radeon 8500(LE) en kvin em best wel goed presteren :)
Maar sja, sund dat 3dfx er niet meer is :) Die zou nu misschien weer voorlopen op de rest net als bij de Voodoo5 6000 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint bij mij nu aardig te jeuken, om een nieuwe videokaart te kopen, aangezien battlefield1942 niet werkt en ik geen zin heb om win98 te installeren voor de geometry assist. Ik heb 3d analyze al geprobeerd, hiermee werd het spel wel gestart maar kon ik geen spel beginnen/laden, jammer maar helaas ;( . Iemand een Voodoo5 5500 AGP Kopen? ;). Kompleet met doos drivers cd en boekje :P (ja ik weet het mag hier eigelijk niet). Weet iemand of er al een site open is met 3dfx underground/3dfxhq? De laatste zijn One voodoo 2.2 drivers, die werken momenteel wel het beste, maar gta3 blijft buggy :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ruilen tegen een complete ouwe P166MX PC ? :+

Tis jouw keuze als je em weg wilt doen, maar denk er iig wel goed over na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 04 september 2002 @ 15:43:
Ruilen tegen een complete ouwe P166MX PC ? :+

Tis jouw keuze als je em weg wilt doen, maar denk er iig wel goed over na!
Nee alleen tegen harde euro's, ik geef je wel korting als je er voodoo 1 of 2 bij doet, want die zoek ik nog 1tje voor een kennis. highest bidder gets it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 15:53:
[...]

Nee alleen tegen harde euro's, ik geef je wel korting als je er voodoo 1 of 2 bij doet, want die zoek ik nog 1tje voor een kennis. highest bidder gets it ;)
Kheb wel een Voodoo2 in me comp zitten, maar die is niet van mij :{
Maarrem, gooi maar een topicje in V&A :)

• -Turbotetter-
heej mensen weet iemand iets over deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/955728811.jpg

of is dit fake :?
heb namelijk dat ding nog nooit gezien

Verwijderd

-Turbotetter- schreef op 05 september 2002 @ 09:41:

[afbeelding]

Nee dit is geen fake, het is een voodoo 5 5500 maar dan maar met 32mb geheugen, 16mb per chip. Deze is alleen nooit uitgekomen omdat de kans niet v oor gegeven is en 3dfx al overgekocht was, net zoals de v6000 alleen van deze zijn nog een hoop preproduction samples te vinden

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

-Turbotetter- schreef op 05 september 2002 @ 09:41:

[afbeelding]

hej, ga toch werken man! :9

nee, is wel een echte zoals Gilseboer al zei, is weinig van te vinden op internet...

offtopic:
maare turbotter
www.pilsgenoten.tk is geupdate, foto's staan er al v/d flora, had ik gister al klaar

Verwijderd

D'r zijn nieuwe drivers beschikbaar op voodoofiles:

Amigamerlin 2.5 XP voor voodoo 3/4/5
http://www.voodoofiles.com/7802

Mikepedo 1.0 FOR VOODOO 3/4/5 - WIN98-ME
http://www.voodoofiles.com/7813

X-Mojomotion 1.0 FOR VOODOO BANSHEE - Windows XP 1.0
http://www.voodoofiles.com/7814

• -Turbotetter-
Voodoo_man schreef op 05 september 2002 @ 11:36:
[...]

hej, ga toch werken man! :9

nee, is wel een echte zoals Gilseboer al zei, is weinig van te vinden op internet...

offtopic:
maare turbotter
www.pilsgenoten.tk is geupdate, foto's staan er al v/d flora, had ik gister al klaar
ah man jij doet helemaal nix :P zo "uch" ik heb gesproken
maar goed die voodoo5 5000 heb ik nooit iets over gehoord dus... vroeg het ff

enne pilsgenoten had ik ook al ff gechecked hoor

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

-Turbotetter- schreef op 05 september 2002 @ 12:09:
[...]

ah man jij doet helemaal nix :P zo "uch" ik heb gesproken
maar goed die voodoo5 5000 heb ik nooit iets over gehoord dus... vroeg het ff

enne pilsgenoten had ik ook al ff gechecked hoor
offtopic:
d8 jij :+
ik heb orientatie op informatie analyse af, en ben al beizg met multimedia af te ronde.... UCH nu heb ik sproken :z

heb je nou echt nix te doen op je stage :? ga wat inventariseren ofzo, ben je wel ff mee bezig

• -Turbotetter-
Voodoo_man schreef op 05 september 2002 @ 12:31:
[...]

offtopic:
d8 jij :+
ik heb orientatie op informatie analyse af, en ben al beizg met multimedia af te ronde.... UCH nu heb ik sproken :z

heb je nou echt nix te doen op je stage :? ga wat inventariseren ofzo, ben je wel ff mee bezig
offtopic:
o ja

ik ben bezig met mijn stage opdrachten (al pitteg ver) . multimedia hoef ik nog 1 opdracht (dus zo klaar) en orientatie op informatie analyse hoef ik ook maar 1 hoofdstukje. (aangezien je er een hoop niet hoeft te maken) dus " :r " heb nog veel meer gesproke :7

enne trouwens volgens mij is dit geen chat.... dus..

Verwijderd

Ik had nog een Skywell Magic 3D II 12 MB in SLI hier leggen een tijdje geleden, in 3D Mark 2001 SE scoorde ik op me AMD Athlon XP 2100+ 1230 punten ge'OC'ed van 90 Mhz naar 112 Mhz met Voodoo 2 Tweaker 1.1 :)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Een Voodoo2 SLI in 3dmark2001 een scoren van 1230 ?? whoei :+

dat haalde ik net aan dat ik me P3 500Mhz nog had in 2001 (edit: met m'n Voodoo5 dan wel)... netjes hoor, een 112 is wel erg fout voor een Voodoo2 mits je hem goed gekoeld heb, bij mijn voodoo2 begon ie al te flippen op 101 mhz

_/-\o_ SLI _/-\o_

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 03 september 2002 @ 10:38:
volgens mij is V2 overkill voor een 180MHz processor. Die V1 is goed genoeg.
Probeer jij maar eens 1024 x 768 op die V1 te draaien. Zelfs een V3 kan er nog prima in.

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:06:
D'r zijn nieuwe drivers beschikbaar op voodoofiles:

Amigamerlin 2.5 XP voor voodoo 3/4/5
http://www.voodoofiles.com/7802

Mikepedo 1.0 FOR VOODOO 3/4/5 - WIN98-ME
http://www.voodoofiles.com/7813

X-Mojomotion 1.0 FOR VOODOO BANSHEE - Windows XP 1.0
http://www.voodoofiles.com/7814
Kewl :) Ik zal dit vast in de start-topic-posting zetten... voor deel III :) Kga deze keer echt goed voorbereiden...

• Vinnie
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 05 september 2002 @ 20:18:
[...]

Probeer jij maar eens 1024 x 768 op die V1 te draaien. Zelfs een V3 kan er nog prima in.
Volgens mij KAN je nogeens geen 1024 draaien op een Voodoo Graphics? Tis wel erg lang geleden dat ik met een Voodoo Graphics gewerkt heb, dus ik kan het mis hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 05 september 2002 @ 22:24:
[...]

Volgens mij KAN je nogeens geen 1024 draaien op een Voodoo Graphics? Tis wel erg lang geleden dat ik met een Voodoo Graphics gewerkt heb, dus ik kan het mis hebben :)
je leest het verkeerd :z

NitroX-infinity zegt dat de V2 overkill is en dat de V1 voldoende is. ok?

Olafvdspek zegt daarop:Probeer jij maar eens 1024 x 768 op die V1 te draaien. Zelfs een V3 kan er nog prima in

met de bedoeling dat je met die V2 en zelfs V3 erin kan en ook hogere reso kan en dat de V1 op 800x600 bleeft steken. Dus nix overkill, misschien de V3 wat, maar de voodoo2 kan makkelijk!

snap je hem nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 06 september 2002 @ 10:10:
[...]

je leest het verkeerd :z

NitroX-infinity zegt dat de V2 overkill is en dat de V1 voldoende is. ok?

Olafvdspek zegt daarop:Probeer jij maar eens 1024 x 768 op die V1 te draaien. Zelfs een V3 kan er nog prima in

met de bedoeling dat je met die V2 en zelfs V3 erin kan en ook hogere reso kan en dat de V1 op 800x600 bleeft steken. Dus nix overkill, misschien de V3 wat, maar de voodoo2 kan makkelijk!

snap je hem nu? :)
Ja pappa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
de voodoo1 ondersteunt maar tot 640x480
de voodoo2 ondersteunt tot 800x600 (in een enkel spel middels een truukje tot 1024x768)
voodoo2 in sli ondersteunt tot 1024x768.
voodoo3 gaat gewoon door tot 1600x1200, maar word dan wel wat traag... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
qrazi schreef op 06 september 2002 @ 13:12:
de voodoo2 ondersteunt tot 800x600 (in een enkel spel middels een truukje tot 1024x768)
Voodoo3 1000 ( Velocity 100 ) Gaat maar tot 1280 in 3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Werkt die truuk niet ook op de V1 en V2 SLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 06 september 2002 @ 16:01:
[...]

Voodoo3 1000 ( Velocity 100 ) Gaat maar tot 1280 in 3D :)
he zoon :+ , dat komt toch door die 8MB die hij maar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 06 september 2002 @ 17:17:
[...]

:X Mjah.. volgens mij wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
OlafvdSpek schreef op 06 september 2002 @ 17:16:
[...]

Werkt die truuk niet ook op de V1 en V2 SLI?
voor zover ik wete werkt ie niet met de v1.

het truukje bestaat eruit dat de z-buffer gemanipuleerd word geloof ik. het is gebruikt in de spellen mig 29 fulcrum/ f16 fighting falcon van nova logic...

voor de voodoo2sli is niet zo'n truukje nodig, die draait zowieso wel 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 06 september 2002 @ 17:17:
[...]

Ja. 1600 x 1200 x 2 x 3 = 11 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
qrazi schreef op 06 september 2002 @ 17:45:
[...]

voor zover ik wete werkt ie niet met de v1.

het truukje bestaat eruit dat de z-buffer gemanipuleerd word geloof ik. het is gebruikt in de spellen mig 29 fulcrum/ f16 fighting falcon van nova logic...

voor de voodoo2sli is niet zo'n truukje nodig, die draait zowieso wel 1024x768
Volgens mij wordt de z-buffer gewoon uitgeschakeld. En zou die SLI dan misschien niet op 1280 x 960 kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

OlafvdSpek schreef op 06 september 2002 @ 18:18:
[...]

Ja. 1600 x 1200 x 2 x 3 = 11 mb.
... x 2 x 3 == 16bit*triplebuffer ???

Aangezien die ouwe 3Dfx 16bits kaartjes waren met kleine MAX textures size 256x256x16 max ofzo.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
heej ik heb mijn voodoo1 nog helemaal orgineel met doos en alles, en daar staat op "Suport DIRECTX OpenGL & Glide up to 800 x 600 16,7k color"

dus das nie waar :+

[edit]

typefoutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
SuperG schreef op 06 september 2002 @ 20:04:
[...]

... x 2 x 3 == 16bit*triplebuffer ???

Aangezien die ouwe 3Dfx 16bits kaartjes waren met kleine MAX textures size 256x256x16 max ofzo.
Front, back en z. Triple buffer is x 4.
Wat heeft die max texture size er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-Turbotetter- schreef op 06 september 2002 @ 20:07:
[...]

heej ik heb mijn voodoo1 nog helemaal orgineel met doos en alles, en daar staat op "Suport DIRECTX OpenGL & Glide up to 800 x 600 16,7k color"

dus das nie waar :+

[edit]

typefoutje
Wat daar op staat ook niet (en de typefouten zijn er ook nog niet uit).
In 3D wordt maar 16-bit ondersteund en 2D doet de V1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
OlafvdSpek schreef op 06 september 2002 @ 21:04:
[...]

Wat daar op staat ook niet (en de typefouten zijn er ook nog niet uit).
In 3D wordt maar 16-bit ondersteund en 2D doet de V1 niet.
dat snapt mijn neus ook wel dat voodoo1 geen 2d kon, heb hem 2 jaar gebruikt. en heb GTA1 dus wel op 800 x 600 op Glide (ging niet geweldig maar hij deed het!!)

[Edit]

ik kan absoluut niet typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Die 16.7k zag ik voor 16.7m aan (en de V3 ondersteund dat wel in 2D). Maar 16.7k klopt toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
OlafvdSpek schreef op 06 september 2002 @ 21:14:
Die 16.7k zag ik voor 16.7m aan (en de V3 ondersteund dat wel in 2D). Maar 16.7k klopt toch ook niet?
het staat er toch echt op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

OlafvdSpek schreef op 06 september 2002 @ 20:54:
[...]

Front, back en z. Triple buffer is x 4.
Wat heeft die max texture size er mee te maken?
och gewoon dat die oude voodoos Textures gebruiken die nog niet zo geheugen hongerig waren met videomem zonder texture compressie.

MAar wat triple bufferring sla je totaal de plaat mis.

ik programmeer zelf in C++ met DirectX dus ook de initialisering van de triplebuffer setup is heel simpel.

en Triple stel je in door de Backbuffers op 2 te zetten dus de flipping chain is dan'
primaire surface plus buffer 1 en buffer 2 in totaal dus 3 buffers in flipping chain.
dus
Triple is 2 Backbuffers
Dubbel is 1 Backbuffer.

Zbuffer hoort daar niet bij die staat appart het gaat om de flipping chain.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
SuperG schreef op 06 september 2002 @ 22:42:
och gewoon dat die oude voodoos Textures gebruiken die nog niet zo geheugen hongerig waren met videomem zonder texture compressie.
Ik heb geen idee hoeveel textures er normaal op het scherm staan, maar zelfs 128 kb voor een texture is niet weinig.
MAar wat triple bufferring sla je totaal de plaat mis.

ik programmeer zelf in C++ met DirectX dus ook de initialisering van de triplebuffer setup is heel simpel.
In Glide is het nog veel simpeler.
en Triple stel je in door de Backbuffers op 2 te zetten dus de flipping chain is dan'
primaire surface plus buffer 1 en buffer 2 in totaal dus 3 buffers in flipping chain.
dus
Triple is 2 Backbuffers
Dubbel is 1 Backbuffer.

Zbuffer hoort daar niet bij die staat appart het gaat om de flipping chain.
Ja, dat weet ik ook. Maar de z-buffer heeft toch ook VRAM nodig? Daarom doe ik x 3 om te berekenen hoeveel RAM er voor de buffers nodig is. Dat die z-buffer alleen nodig is voor het surface dat momenteel gerendered wordt klopt maar is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voodoo 1 en 2 waren leuk.

Banshee V3,V4,V5 en 6 waren het allemaal NET! niet....

en nu is 3DFX DEAD :9~

VOODOO = DEAD 8)7

Lang leve 3DFX :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:14:
[...]

Het hele forum is geschokt vanwege het feit dat je een voodoo4 hebt hoor }).

iets meer info of toewijding plz!!!
idd je hebt gelijk: Hij draait steeds moeilijker games onder XP, morrowind is de 1e game die ik toch echt alleen nog maar op m'n gf4 kan draaien. Voor UT ga ik nog wel zo nu en dan achter de v4 zitten >:)

Hij draait met de Dozer1.0 drivers goed stabiel, alleen de snelheid wordt langzaam aan echt te laag... (VOODOO 5!!!! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PowerColor Voodoo2 (wel 12MB, standaard was 8MB) kan 1024x768 zonder rare truukjes aan hoor.

3dfx leuk en aardig trouwens maar dood. Na de V2 heb ik het opgegeven met hun. Draai nu een GeForce 4400/128, maar ben nog nooit zo tevreden geweest als met mn G400.... Als de Parhelia 2 of zo uitkomt dan komt die erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 13:13:
Mijn PowerColor Voodoo2 (wel 12MB, standaard was 8MB) kan 1024x768 zonder rare truukjes aan hoor.
Alleen in games die geen z-buffer gebruiken (dat is de truuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 05 september 2002 @ 13:52:
Een Voodoo2 SLI in 3dmark2001 een scoren van 1230 ?? whoei :+

dat haalde ik net aan dat ik me P3 500Mhz nog had in 2001 (edit: met m'n Voodoo5 dan wel)... netjes hoor, een 112 is wel erg fout voor een Voodoo2 mits je hem goed gekoeld heb, bij mijn voodoo2 begon ie al te flippen op 101 mhz

_/-\o_ SLI _/-\o_
Jah het systeem werd gekoeld door een Delta AFB 120 HP 4000rpm fan die voor in de kast zit , wel een rot herrie dat man, de stof zuiger deed ik voor de gein aan.. die hoorde je nog geen eens!!! ROFLOL, die vette Delta Fan overtrefte het geluid een beetje erg... :X

Die voodoo 2's kregen amper de kans om warm te worden :D

de out blower was een Enermax 92mm 3500 rpm fan, de voodoo 2's kon ik met Voodoo2 Tweaker 1.1 vet OC'en naar 112Mhz zonder probs, trouwen die Skywell Magic 3D II's waren bekend als goede OC kaarten.

hier heb je trouwens een link naar de voodoo2 tweaker die ik gebruikt had:

http://www.voodoofiles.com/945 :Y) _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

hej jongens, ik zit net zo te neusen op m'n C schijf en kom de Voodoo5 mod pics van me tegen en het blijkt dat ik er een vergeten ben. Ik kijken op webspace.. ja hoor toch wél geupped...maar gewoon stomweg vergeten |:(

dus nogmaals de allerlaatste:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/ahoogenb/bj/mod/S_v5-ncooler.jpg

Whoei! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
koewl zeg :) brute pentium koelblok zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
-Turbotetter- schreef op 09 september 2002 @ 21:30:
koewl zeg :) brute pentium koelblok zeg.
Eigelijk moet je 2 Thermaltake SuperOrbs op die VSA-100 chippies zetten }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03

Nibbz

Postmaster General

is er eingelijk helemaal geen mogelijkheid dat 3DFX weer zou kunnen beginnen. Of dat ze binnen nVidia gaan werken ofzo..?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Nibbz schreef op 09 september 2002 @ 22:03:
is er eingelijk helemaal geen mogelijkheid dat 3DFX weer zou kunnen beginnen. Of dat ze binnen nVidia gaan werken ofzo..?
Ehmmm... de meeste ex-medewerkers van 3dfx werken al bij nVidia ;) een paar wouden zelf met iets beginnen maar is nooit iets geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

Aaaahhh.. eindelijk eens nen thread of the famous 3dfx ... k'ga hem nie helemaal lezen mor bonn, k'kan alleen maar zegge dat da nog eens kaarten waren _/-\o_ _/-\o_

K'em hier zelf nog 2 Voodoo2 kaarten ligge ... echt ne neige combo, diene SLI ... 24 echt megabytes ... gigantisch veel veu behoorlijk wa oude franken .. (dik 15.000 indertijd .. ) mor bonn, ... Quake enzo .. t'ging toch behoorlijk vlot, zelfs op 1024x786 >:) ... en temperaturen.. tja.. ge kunt er ferm ei pollen aan verbranden zanne ... :+

3dfx! ... why did you leave us so soon??!!... *RIP* .. })

http://voodoo5.netfirms.com/img/v2-sli.jpg .. *amen* 8)

Cheers dudes ,
Pieter aka Ravefiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ravefiend schreef op 09 september 2002 @ 22:19:
Aaaahhh.. eindelijk eens nen thread of the famous 3dfx ... k'ga hem nie helemaal lezen mor bonn, k'kan alleen maar zegge dat da nog eens kaarten waren _/-\o_ _/-\o_

K'em hier zelf nog 2 Voodoo2 kaarten ligge ... echt ne neige combo, diene SLI ... 24 echt megabytes ... gigantisch veel veu behoorlijk wa oude franken .. (dik 15.000 indertijd .. ) mor bonn, ... Quake enzo .. t'ging toch behoorlijk vlot, zelfs op 1024x786 >:) ... en temperaturen.. tja.. ge kunt er ferm ei pollen aan verbranden zanne ... :+

3dfx! ... why did you leave us so soon??!!... *RIP* .. })

http://voodoo5.netfirms.com/img/v2-sli.jpg .. *amen* 8)

Cheers dudes ,
Pieter aka Ravefiend
In SLI kan je maar 16MB van de 24MB gebruiken. Waarom weet ik niet ( is ook wel jammer ;( )

niet ? Er staat erg veel interessant spul ( ook in deel I ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03

Nibbz

Postmaster General

Vinnie schreef op 09 september 2002 @ 22:06:
[...]

Ehmmm... de meeste ex-medewerkers van 3dfx werken al bij nVidia ;) een paar wouden zelf met iets beginnen maar is nooit iets geworden.
Jah dat wist ik... daarom had ik eingelijk gehoopt dat het ooit weer een keer verder zou gaan... maar niet dus...

damn, dat is dan wel bijzonder euh.. ***

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Wat ik me afvraag of je de nieuwe spellen kan spelen?? Zoals Battlefield 1942, GTA3, Unreal 2003, JK2 etc etc en wat voor drivers/os gebruik je ?

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

mbt voodoo's ??

Voodoo5 hier

drivers: DriverVer=11/02/2000, 5.00.2195.0232 (is d8 ik dus de 1.04.00, officiele)
BIOS V5: 1.18

GTA3 gaat hier lekker @ 1024x768x32 (22 dan) bit en zonder FSAA dan. denk gemidd. 45 fps
Unreal 2003... net als Army Operations -> de nieuwe UT engine werkt nogmaals niet met Voodoo's.

battlefield 1942 geen idee
JK2 ? weet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vinnie schreef op 09 september 2002 @ 22:24:
[...]

In SLI kan je maar 16MB van de 24MB gebruiken. Waarom weet ik niet ( is ook wel jammer ;( )

niet ? Er staat erg veel interessant spul ( ook in deel I ) :)
De 12 mb V2 heeft 4 mb framebuffer memory en 8 mb texture memory. Iedere V2 heeft maar de helft van alle frames nodig, maar wel alle textures. Dus in die ene 8 mb staat hetzelfde als in die andere 8 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 10 september 2002 @ 16:50:
GTA3 gaat hier lekker @ 1024x768x32 (22 dan) bit en zonder FSAA dan. denk gemidd. 45 fps
16 bit wordt gefilterd naar 22 bit, maar 32 bit blijft gewoon 32 bit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Ja mbt Voodoo's

Ik heb zelf nu nog een V5 liggen en na C&C Renegade was ik het echt beu die grafische errors in games.

Ik gebruikte de mwarhead driver 1.0 for win2k die was echt goed alleen het d3d gedeelte van niet goed (error). Jammer dat ik hem niet meer kan gebruiken :'( :'( voor nieuwere spellen anders had ik zeker nog gehad !.

Op mijn Tyan Tiger MP (dual amd board) gaf hij steeds 4 piepjes maw dat board kon niet lekker overweg met die Voodoo :(. Gelukkig deed hij het wel.

Ben nu gelukkig ATI 8500 Owner met een 3dfx Voodoo5 5500 AGP (retail) in de doos op mijn kast :'( wachten op betere tijden.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 22:39

M2B

mbt voodoo's ??

Voodoo5 hier

JK2 ? weet niet
Jedi Knight 2 doet het gewoon met voodoo tenminste met mij n _/-\o_ Voodoo 3 3000 _/-\o_

• Ridge

Ridge

Iemand al wat info over die gasten van 3dhq? wat duurt wel erg lang zo :(

www.tradealliance.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Yo! Ben ik weer met m'n V2's SLI. Maar ik heb een prob. Ik heb XP drivers nodig.
Ben al op voodoofiles geweest maar kan geen goede vinden. Is er hier iemaind met meer info op het gebied van XP drivers voor V2's. Ze zijn zeldzaam en alles wat je weet helpt al.

IK HEB XP DRIVERS NODIG! HEEEEELLLLPPPP!!!!!! |:(

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Artcore
  • Niet online
Kun je geen Win2k drivers proberen? Iets makkelijker te vinden misschien :)

Verwijderd

Nog een heeeeeeeeeelp!!! :'( :'( Mijn Voodoo 3 3000 gaat het begeven :'( :'(
Ik moet men comp. minimaal 5 x reseten om een zichtbaar beeld te krijgen. Bij het opstarten geeft ie half beeld dus het lijkt wel of er zwarte lijntjes door mijn scherm zijn getrokken :(
Daarnet moest ik al 13 x reseten voordat ik normaal beeld kreeg :|
Wat moet ik nu doen :?
Ik denk zelf een nieuwe kaart halen, ATI 8500 of Geforce 3 Ti 200 :? in ieder geval een kaart rond de € 100. Of is hij nog te redden, want uuuuhh... --- 3dfx must live on ---

• Artcore
  • Niet online
Heb je 'em er al een keer uitgehaald, de contactpunten schoongemaakt en opnieuw eringezet? Dat zou ik eerst eens proberen voor je gekke dingen gaat doen ;)

Verwijderd

Artcore schreef op 11 september 2002 @ 15:35:
Heb je 'em er al een keer uitgehaald, de contactpunten schoongemaakt en opnieuw eringezet? Dat zou ik eerst eens proberen voor je gekke dingen gaat doen ;)
Nee dat nog niet zal ik van. of morgen eens proberen. Maar ik denk dat ie 8)7 gaat want er is ook al eens een condensator afgebroken. Deze heb ik er wel weer opgekregen maar dat is volgens mij nooit helemaal goed geweest :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 15:33:
Nog een heeeeeeeeeelp!!! :'( :'( Mijn Voodoo 3 3000 gaat het begeven :'( :'(
Ik moet men comp. minimaal 5 x reseten om een zichtbaar beeld te krijgen. Bij het opstarten geeft ie half beeld dus het lijkt wel of er zwarte lijntjes door mijn scherm zijn getrokken :(
Daarnet moest ik al 13 x reseten voordat ik normaal beeld kreeg :|
Wat moet ik nu doen :?
Ik denk zelf een nieuwe kaart halen, ATI 8500 of Geforce 3 Ti 200 :? in ieder geval een kaart rond de € 100. Of is hij nog te redden, want uuuuhh... --- 3dfx must live on ---
Kep wel een voodoo5 5500 agp voor je, €75

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 04-01-2024 19:40 ]

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

cybersteef schreef op 11 september 2002 @ 15:11:
Yo! Ben ik weer met m'n V2's SLI. Maar ik heb een prob. Ik heb XP drivers nodig.
Ben al op voodoofiles geweest maar kan geen goede vinden. Is er hier iemaind met meer info op het gebied van XP drivers voor V2's. Ze zijn zeldzaam en alles wat je weet helpt al.

IK HEB XP DRIVERS NODIG! HEEEEELLLLPPPP!!!!!! |:(
je ken die van www.hastec.nl halen... zijn wel voor de diamond kaarten maar dat zal geen donder uitmaken. Weet niet of ze echt werken, zelf niet getest (ook niet nodig hier)

suc6

• Ridge

Ridge

niemand dus info over 3dhq :(

www.tradealliance.nl

• Vinnie
  • Niet online
zeur niet ( ben in een slechte bui ja ).

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 11 september 2002 @ 23:33:
zeur niet ( ben in een slechte bui ja ).
ook al? ouders + school = :r

en nee, ridge, ik let eigenlijk nooit op 3dhq dus ik zou het ook niet weten.

• Vinnie
  • Niet online
zoiets jah... maar kga daarvoor dit topic niet verzieken :{

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
Iemand nog tips voor goede XP drivers voor de V5 5500? Ik heb nu zelf van VoodooFiles.com de nieuwste "Amigamerlin 2.5" geinstalleerd, inclusief de laatste versie van de 3dfx tools.

• Vinnie
  • Niet online
die van 3dfx underground zijn wel aardug :)

Amigamerlin en Dozer vinnik maar nix :r veel bugs enzo :(

Verwijderd

wat zijn de beste drivers voor de plain old voodoo1 graphics?!

Ik heb nog zo'n kaartje bij de buurman zijn zoontje in een oude pc gezet en hij is er dolgelukkig mee. Kan er eindelijk wat spelletjes spelen op zijn Pentium 200.

Echter framerates vallen toch wat tegen. ca. 10 frames in 640x480x16

kan ik op eea manier wat hogere rates krijgen?
ik heb ook al overgeclockt nar 65MHZ ipv 50mhz. dus daar kan ik geheel niets meer uithalen.

Volgens mij zijn de laatste officiele drivers gewoonweg niet de snelste. Unreal zou toch ook gewoon met een voodoo1 goed te spelen moeten zijn, met ca. 15-20 fraems per seconde?

• SG

SG

mbt voodoo's ??

Voodoo5 hier

drivers: DriverVer=11/02/2000, 5.00.2195.0232 (is d8 ik dus de 1.04.00, officiele)
BIOS V5: 1.18

Unreal 2003... net als Army Operations -> de nieuwe UT engine werkt nogmaals niet met Voodoo's.

battlefield 1942 geen idee
JK2 ? weet niet
Hele Nieuwe Games of aankomende gebruiken HardwareT&L en dat missen al die Voodoo antiek dus einde oefening. Voor games die niet zo ver terug in de tijd supporten. Zoals AAOps.

Heb toch liever zelf minimaal nu een DX8.1 kaartje en daar valt 3DfX hardware niet onder.

Je koopt of gebruikt hardware voor de games niet anders om.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 07:37:

Ik heb nog zo'n kaartje bij de buurman zijn zoontje in een oude pc gezet en hij is er dolgelukkig mee. Kan er eindelijk wat spelletjes spelen op zijn Pentium 200.

ik heb ook al overgeclockt nar 65MHZ ipv 50mhz. dus daar kan ik geheel niets meer uithalen.

Volgens mij zijn de laatste officiele drivers gewoonweg niet de snelste. Unreal zou toch ook gewoon met een voodoo1 goed te spelen moeten zijn, met ca. 15-20 fraems per seconde?
Ik denk het niet, de V2 is (IIRC) 4x zo snel als de V1, dus zal de performance van de V1 met nieuwe games gewoon slecht zijn.

• -Turbotetter-
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 07:37:

Ik heb een paar jaar mijn voodoo1 gebruikt 10 frames is inderdaad wat weinig.

gebruikte zelf altijd de orginele drivers werkte alles prima op. heb zelfs SoF 1 nog uitgespeelt op een pentium 150 met voodoo1, ging best netjes. en unreal zou het wel netjes moeten doen. :)

edit:
dat OC'en helpt absoluut geen ene drol met een voodoo1

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom heeft de kloksnelheid geen invloed dan?
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.