--- 3dfx must live on --- Deel II

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.530 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 12:02

Barreljan

...Zoom-Zoom...

W3ird_N3rd schreef op 30 september 2002 @ 15:52:
[...]

Damnz0r, mijn S3 Savage 2000 heb ik in 3Dmark2K nooit hoger dan ietsje over de 4000 puntjes gekregen :(

Dat was dan wel in 1024*786@16bit 8)7

Weet je wat, ik ga zo proberen met me Voodoo 2 SLI over jouw score te komen 8)7
wat voor specs heb je er achter hangen? moet dik hoger zijn anders red je het niet hoor :9

edit:
blind... :X

AMD Duron 1,2 Ghz
256 MB PC133
etc

dat wordt moeilijk dan, maar goed: suc6!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Voodoo_man schreef op 30 september 2002 @ 16:00:
[...]

wat voor specs heb je er achter hangen? moet dik hoger zijn anders red je het niet hoor :9

edit:
blind... :X

AMD Duron 1,2 Ghz
256 MB PC133
etc

dat wordt moeilijk dan, maar goed: suc6!
Dat zijn mijn specs niet... >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

weeer scheel :X |:(

wat heb je dan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Voodoo_man schreef op 30 september 2002 @ 16:11:
weeer scheel :X |:(

wat heb je dan staan?
Kutzooi :(

AMD Athlon XP 1800+
MSI KT3 Ultra
256 MB DDR333

Met een gigantisch lawaaïge cpu koeler en onvoorstelbaar brakke onboard sound.

Gevolg : bak staat zo weinig mogelijk aan en gebruik ik nauwelijks meer. Kan alleen nog van pas komen om te benchen... Dacht ik, hij is zojuist vastgelopen.

Kom ik dus ook geen zak verder mee.

[deze tekst was powered by een Intel Pentium 3...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 01-08 20:20
hehe gaat je niet lukke denk ik

heb madonion gechecked en hoogste score met een voodoo2 sli met 3dmark2k is
iets in de 3600 dus...

suc7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Lukt helemaal niet. Bak crasht steeds in 3Dmark2K.

'T is vast wel te merken, maar ik erger me er inderdaad dood aan dat ik honderden euro's heb uitgegeven voor een AMD machine die op iedere taak wel weer faalt... (tijdens capturen een BSOD, onboard sound die BSOD's maakt, koeler die herrie trapt)

Btw, die 3600 staat op naam van een Intel P3 1Ghz bak (ietsje meer, hijs geOCt). Bovendien draait die op 800*600, ik haal dus nog winst omdat ik naar 640*480 ga, EN ik heb een XP1800+ met DDR333 mem.

Maar het onding crasht steeds :(

Hij blijft stil staan in 3Dmark, en er is geen beweging meer in te krijgen : num-lock laat het keyboardledje nog wel aan- en uitgaan, maar voor de rest doet ie niks meer, ook ctrl+alt+del niet.

Zal ik die :r Athlon XP + KT3 + DDR :r aan t.net doneren ;). Misschien kan femme het nog in een server prikken ofzo.. Waren toch nog allemaal KT133'jes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
W3ird_N3rd schreef op 30 september 2002 @ 17:00:
Lukt helemaal niet. Bak crasht steeds in 3Dmark2K.

'T is vast wel te merken, maar ik erger me er inderdaad dood aan dat ik honderden euro's heb uitgegeven voor een AMD machine die op iedere taak wel weer faalt... (tijdens capturen een BSOD, onboard sound die BSOD's maakt, koeler die herrie trapt)

Btw, die 3600 staat op naam van een Intel P3 1Ghz bak (ietsje meer, hijs geOCt). Bovendien draait die op 800*600, ik haal dus nog winst omdat ik naar 640*480 ga, EN ik heb een XP1800+ met DDR333 mem.

Maar het onding crasht steeds :(

Hij blijft stil staan in 3Dmark, en er is geen beweging meer in te krijgen : num-lock laat het keyboardledje nog wel aan- en uitgaan, maar voor de rest doet ie niks meer, ook ctrl+alt+del niet.

Zal ik die :r Athlon XP + KT3 + DDR :r aan t.net doneren ;). Misschien kan femme het nog in een server prikken ofzo.. Waren toch nog allemaal KT133'jes :?
euh.. heb ik in een ander topic je niet verteld dat voodoo2's erg onstabiel zijn in AMD systemen. weet er zelf alles van.

dus Start ==> uitvoeren ==> msconfig en dan bij opstarten het vinkje uitzetten van 3dfx. dan loopt het stabiel. maar het nadeel hiervan is dat je het "advanced" knopje bij de instellingen niet meer werkt. misschien niet erg makkelijk voor de sli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-Turbotetter- schreef op 01 oktober 2002 @ 08:42:
[...]

euh.. heb ik in een ander topic je niet verteld dat voodoo2's erg onstabiel zijn in AMD systemen. weet er zelf alles van.

dus Start ==> uitvoeren ==> msconfig en dan bij opstarten het vinkje uitzetten van 3dfx. dan loopt het stabiel. maar het nadeel hiervan is dat je het "advanced" knopje bij de instellingen niet meer werkt. misschien niet erg makkelijk voor de sli...
Lijkt me vrij onzin, heb hier ook een Voodoo2 in me systeem zitten en alles loopt best goed :) Tis een AMD systeem jah ;)

AMD Athlon 1400 + KT133A / 686B

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
Voodoo_man schreef op 30 september 2002 @ 14:01:
[...]

BTW: mijn voodoo5 krijg ik echt niet knap draaiend in 3D met een FSB van hoger dan 124Mhz! hij draait wel op 140 hoor, maar dan alleen 2D, lekker windows... apart zeg :?

nou ok. UT2k3 draait wel op FSB van 140Mhz :? echt weird, en start je gewoon UT op en pats boem, vast als een huis... erg vreemd
erm, op 140 mhz loopt jouw agp bus op 94 mhz, dat zal het wel zijn, want het schijnt dat de voodoo5 daar nogal gevoelig voor is (hoge agp bus)...

bij mij loopt ie op 147mhz fsb= 73 mhz agp...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Vinnie schreef op 01 oktober 2002 @ 15:43:
[...]

Lijkt me vrij onzin, heb hier ook een Voodoo2 in me systeem zitten en alles loopt best goed :) Tis een AMD systeem jah ;)

AMD Athlon 1400 + KT133A / 686B
lijkt me geen onzin, heb ook een 1400 met een kt133a en bij gaat het absoluut niet. ik draai dan wel win98 en jij niet volgens mij... en w3rd n3rd draait ook win98 meende ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
-Turbotetter- schreef op 01 oktober 2002 @ 16:13:
[...]

lijkt me geen onzin, heb ook een 1400 met een kt133a en bij gaat het absoluut niet. ik draai dan wel win98 en jij niet volgens mij... en w3rd n3rd draait ook win98 meende ik :P
Dat kan het misschien zijn, in Win98 liep de Voodoo2 iig niet lekker met Diamond Monster 3D II drivers... met originele 3dfx drivers geen id..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

-Turbotetter- schreef op 01 oktober 2002 @ 08:42:
[...]

Heb ik gedaan.

Toen ik dat nog NIET gedaan had vond AMD het nodig te rebooten zodra Windows was opgestart 8)7

Toen dat vinkje weg was crashte 3Dmark dus maar :(

Win98 ja, met 3Dfx drivers van www.x3dfx.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Nog steeds talking about voodoo? Ja, ik leef nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
roelstreng schreef op 02 oktober 2002 @ 22:33:
Nog steeds talking about voodoo? Ja, ik leef nog ;)
Tuuuurlijk *D :+ Voodoo rules :P

[edit] leef je echt nog? Wauzers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 02 oktober 2002 @ 22:50:
[...]

Tuuuurlijk *D :+ Voodoo rules :P

[edit] leef je echt nog? Wauzers ;)
sjah duh!

Voodoo blijft het doen, zelfs ut2k3! dus ik zit nog wel even met me V5 opgescheept :*)

en gewoon af en toe een nieuwe CPU geven, amd tje wordt het dan wel, tenzij je pci heb...
1Ghz is nu echt net aan wil je de laatste spellen redelijk tot knap spelen

_/-\o_ Voodoo5 5500 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39
effe een vraagie ik heb hier nog een voodoo5 5500 PCI liggen in doos alles erbij orginele drivers etc. hoeveel zou ik daar nog voor kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Shockers schreef op 03 oktober 2002 @ 14:56:
effe een vraagie ik heb hier nog een voodoo5 5500 PCI liggen in doos alles erbij orginele drivers etc. hoeveel zou ik daar nog voor kunnen vragen?
WTF ???

die moet ik hebben!! dan kenk een P4 3,0Ghz aanschaffe >:) offe Dual Monitor :9~
bied je 50€ nu direct :D
en met de doos,drivers alle toebehoren erbij: 60€

waar woon je, mail etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39
phoenix_nl@msn.com // kom anders op msn als je dat heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ok, msn messenger if you like :)

....toegevoegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 03 oktober 2002 @ 15:03:
[...]

WTF ???

die moet ik hebben!! dan kenk een P4 3,0Ghz aanschaffe >:) offe Dual Monitor :9~
bied je 50€ nu direct :D
en met de doos,drivers alle toebehoren erbij: 60€

waar woon je, mail etc
:{ ;( :'(....

ach laat ook maar. ( khoop dat je me begrijpt... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere sfeer weer hiero :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de x3dfx 1.08.04 drivers werkend ? Ik krijg ze namelijk niet eens geinstalleerd. Bij het installeren van de 3dfx tools geeft ie een melding : Internal Error 2254, Directory. Weet iemand hier iets op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:04:
Wie heeft de x3dfx 1.08.04 drivers werkend ? Ik krijg ze namelijk niet eens geinstalleerd. Bij het installeren van de 3dfx tools geeft ie een melding : Internal Error 2254, Directory. Weet iemand hier iets op ?
Party drivers al eens geprobeerd? Of wil je beslist die drivers?

Met google vind ik niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Na een jaar of 7 voodookaarten gehad te hebben ben ik overgestapt naar nVidia. Deed pijn, maar dat was snel weg en ik GTA3 speelde :)

Dat 7 jaar weet ik niet zeker, maar iig vanaf voodoo graphics (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:11:
[...]

Party drivers al eens geprobeerd? Of wil je beslist die drivers?

Met google vind ik niets bijzonders.
Wat zijn de party drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:24:
[...]

Wat zijn de party drivers ?
third party denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik onder winxp de orginele 3dfx drivers voor win2k, in combinatie met glidexp, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nu weet ik weer wat mijn vorige drivers waren, Dozer 1.0 + 1.1 update ! Maar op voodoofiles kan ik ze niet downen.. Heeft iemand misschien nog een mirror voor deze drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hier is ik met een leuk nieuw Voodoo probleem :P

Ik heb van Icheb een Voodoo 3 3000 gekregen die "dood" zou zijn. De symptomen zijn echter een beetje vaag...

*geen beeld, nooit
*bios is te flashen
*windows ziet de kaart
*3Dmark draait!! (zonder beeld)
*kaart wordt lekker warm :+
*beeeeep beep beep beep bij opstarten (video)

Wat heb ik al geprobeerd... De AGP connector een beetje opgepoetst, bios geflasht met weer het bios van een V3 3000, toen met dat van een V3 2000 om de clockspeed wat lager te hebben, en weer teruggeflasht naar 3000. Werkt allemaal niet.

Toen pakte ik een oud pci kaartje en ben ik daarmee opgestart met die Voodoo als 2de kaart. Gaaf : ik kon 3Dmark erop draaien, en er kwam gewoon een score uit (nog niet eens zo'n erg lage ook, en de cpu was aan het werk). De GPU en mem werken dus gewoon..

Het bios piept dus altijd (als die Voodoo 2de vidkaart is iets later, dan piept ie bij het Windows opstartscherm als ie die Voodoo initialiseert) , en met alleen de Voodoo erin zie ik niks. Met een pci kaart kan ik starten en alles doen, ook met die Voodoo, maar er komt maar geen beeld!

Tis een originele STB kaart.. Ik weet ook ff niet meer wat het kan zijn.

Als ik 'm niet aan de praat krijg ga ik nVidia met mail pesten, net zo lang tot ze een nieuwe kaart geven >:) (hadden ze 3Dfx maar niet moeten mollen :()

Oh ja, ik heb 'm al op AGP 1x staan en fast writes en die shit uit, kaart er opnieuw ingedaan en bij m'n vriend deed ie het ook al niet, dus hij zit er goed in lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Die goeie ouwe tijd...

Ik heb nog een Voodoo3 3000 PCI in een pc hier zitten. Wat zijn dat toch heerlijke kaarten...
Ik weet het nog goed, zeuren bij mijn vader dat ik perse een 3d-kaart wou in (toen) een p200 zodat ik eindelijk normaal Half-Life etc. kon spelen...

Toen ik hem had dacht ik; w0000t wat een mooi beeld nu zal ik iedereen eens even gaan uitlachen met hun slechte standaardkaartjes. Haha 16 mb en jij hebt maar 4!

Je was toen echt de man met een Voodoo3 (en die splash screen ruled nog steeds, zo mooi ging je Quaken zag je eerst zo'n mooi 3dfx logo, heerlijk).

Jammer dat 3dfx ten onder is gegaan...echt zonde...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
W3ird_N3rd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:59:
Hier is ik met een leuk nieuw Voodoo probleem :P

Ik heb van Icheb een Voodoo 3 3000 gekregen die "dood" zou zijn. De symptomen zijn echter een beetje vaag...

*geen beeld, nooit
*bios is te flashen
*windows ziet de kaart
*3Dmark draait!! (zonder beeld)
*kaart wordt lekker warm :+
*beeeeep beep beep beep bij opstarten (video)

Wat heb ik al geprobeerd... De AGP connector een beetje opgepoetst, bios geflasht met weer het bios van een V3 3000, toen met dat van een V3 2000 om de clockspeed wat lager te hebben, en weer teruggeflasht naar 3000. Werkt allemaal niet.

Toen pakte ik een oud pci kaartje en ben ik daarmee opgestart met die Voodoo als 2de kaart. Gaaf : ik kon 3Dmark erop draaien, en er kwam gewoon een score uit (nog niet eens zo'n erg lage ook, en de cpu was aan het werk). De GPU en mem werken dus gewoon..

Het bios piept dus altijd (als die Voodoo 2de vidkaart is iets later, dan piept ie bij het Windows opstartscherm als ie die Voodoo initialiseert) , en met alleen de Voodoo erin zie ik niks. Met een pci kaart kan ik starten en alles doen, ook met die Voodoo, maar er komt maar geen beeld!

Tis een originele STB kaart.. Ik weet ook ff niet meer wat het kan zijn.

Als ik 'm niet aan de praat krijg ga ik nVidia met mail pesten, net zo lang tot ze een nieuwe kaart geven >:) (hadden ze 3Dfx maar niet moeten mollen :()

Oh ja, ik heb 'm al op AGP 1x staan en fast writes en die shit uit, kaart er opnieuw ingedaan en bij m'n vriend deed ie het ook al niet, dus hij zit er goed in lijkt me.
als jij een het voor elkaar krijgt een nieuwe te kaart te krijgen bij nvidia, meld dat ff want ik heb ook nog een stukke voodoo3 liggen waar nog 7 jaar "garantie" op zou moete zitte :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hmm, had op meer reacties gehoopt.

Ik heb ondertussen zelf al wat gevonden. Een blokje op L5 zat nog maar aan 1 kant vast.. Blokje op L5? Dit kreng(etje) :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/w3ird/pics/V3.jpg

Rood omcirkelt.

Ik wou 'm dus terugbuigen zodat ie aan beide kanten contact kon maken, maar toen ik 'm aanraakte met m'n schroevendraaier brak ie al helemaal af ;(.

Ik heb 'm ff met afplakband op z'n plek geplakt en toen deed de kaart het even.. :D. Hij hield er echter snel weer mee op :(

Met lijm proberen dat ding erop plakken wil niet echt lukken, had ik ook geprobeerd maar de druppel lijm viel er een beetje naast :(

Maar goed, mijn vraag.. Wat is dit in godsnaam voor blokje en kan ik ook gewoon de 2 punten die het verbind direct verbinden? Dat zou al wat makkelijker kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Pak een multimeter en constateer welke weerstand het smd weerstandje heeft.
Dan pak je een soldeerbout met ERG WEINIG Watt en probeer die weerstand terug te solderen of koop een andere (gewone?) in een onderdelenshop met dezelfde weerstand.

Iig zou ik het niet proberen zonder weerstand, de kans dat er iets kapot gaat is er dan veel eerder. Er zal waarschijnlijk een te grote stroom gaan lopen.

Maar iig, PAS OP MET DIE SOLDEERBOUT! Voor je het weet bak je andere onderdelen kapot.

Iig suc6 met het repareren van je Voodoo3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 12 oktober 2002 @ 11:10:
Pak een multimeter en constateer welke weerstand het smd weerstandje heeft.
Dan pak je een soldeerbout met ERG WEINIG Watt en probeer die weerstand terug te solderen of koop een andere (gewone?) in een onderdelenshop met dezelfde weerstand.

Iig zou ik het niet proberen zonder weerstand, de kans dat er iets kapot gaat is er dan veel eerder. Er zal waarschijnlijk een te grote stroom gaan lopen.

Maar iig, PAS OP MET DIE SOLDEERBOUT! Voor je het weet bak je andere onderdelen kapot.
Alas, ik heb geen kleine soldeerbout. Als je ziet hoe klein dit ding is heb je wel een idee hoe klein de soldeerbout zou moeten zijn...

heel klein!
Iig suc6 met het repareren van je Voodoo3 :)
Hij is niet van mij... Hij is van Icheb.. (staat hierboven btw :))

Ik ga het vandaag denk ik nog eens met lijm proberen..

Eerst ff m'n computer op z'n kop zetten zodat ik de kaart kan proberen zonder iets af te plakken, misschien kom ik dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 12 oktober 2002 @ 13:09:
Alas, ik heb geen kleine soldeerbout. Als je ziet hoe klein dit ding is heb je wel een idee hoe klein de soldeerbout zou moeten zijn...

heel klein!
Zulke dingen hebben ze wel, alleen goed zoeke ;)
Hij is niet van mij... Hij is van Icheb.. (staat hierboven btw :))

Ik ga het vandaag denk ik nog eens met lijm proberen..

Eerst ff m'n computer op z'n kop zetten zodat ik de kaart kan proberen zonder iets af te plakken, misschien kom ik dan verder.
:X sorry :P

Lijm geleid niet, dus je moet zorgen dat er NIKS van lijm aan de onderkant komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 12 oktober 2002 @ 13:13:
[...]

Zulke dingen hebben ze wel, alleen goed zoeke ;)
Maar ik ga niet voor 1 zo'n geval een microsoldeerbout kopen :)

En die kaart is bovendien niet van mij...
[...]

:X sorry :P

Lijm geleid niet, dus je moet zorgen dat er NIKS van lijm aan de onderkant komt.
Ik denk dat ie het daarom niet deed de eerste keer dat ik het met lijm deed, ik had op dat dingetje moeten drukken.

Ik heb 'm net geprobeerd met de computer op z'n kop zodat dat dingetje vanzelf blijft liggen en.. Afijn, kijk zelf.

http://www.infoplace.nl/got/voodooDivX.avi

Hier schrik je van ja :P

Let niet op de troep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
nieuws update van 3dhq: www.voodooalert.de/3dhq
ziet er in elk geval hoopvol uit in de zin dat er nog steeds aan gewerkt word....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'K zal binnenkort m'n Diamond Monster3D weer eens inbouwen. Ff doorlussen met m'n GeForce 4, kijken wat ie doet :) Iemand nog belang bij een Diamond Monster3D met 4 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Woei... da's me eerste ervaring met 3dfx :D Kheb nu een Diamond Monster 3D II van iemand anders in me comp zitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Update : er ligt nu een dot houtlijm op die Voodoo 3 te rusten...

Afbeeldingslocatie: http://www.infoplace.nl/got/up/index.php?action=download&name=voodoolijm.jpg

Ben benieuwd...

offtopic:
LAN gevraagd vor in herfstvak.
Vinnie, check me sig, als je met al die afkortingen bedoeld wat ik denk dat je bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 13 oktober 2002 @ 00:24:
Update : er ligt nu een dot houtlijm op die Voodoo 3 te rusten...

[afbeelding]

Ben benieuwd...

offtopic:

[...]

Vinnie, check me sig, als je met al die afkortingen bedoeld wat ik denk dat je bedoeld :P
houtlijm :? Je kunt beter goeie industrielijmgebruiken ( vooral bij Voodoo's ) maargoed :)

Kheb ut al een beetje gezien, maar aangezien dit totaal niks te maken heeft met dit topic, bepraat ik dit wel met je via icq ofzo ( je staat op DND :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

heh, je voodoo3 lijmen.... ik heb hier ook nog een dooie liggen (die van Turbotetter) en gelijk L5 gecheckt: precies al de werkende voodoo3 hier :)

maarjah, wij hebben de GPU gewoon gefrituurd :D (overigens wel zonde)

hij geeft nog wel beeld, opstarten etc, maar meer ook niet zodra je drivers installeerd in Windows: einde verhaal :)

btw: weird nerd, leuk filmpje en zo'n bende is het niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Voodoo_man schreef op 13 oktober 2002 @ 13:51:
heh, je voodoo3 lijmen.... ik heb hier ook nog een dooie liggen (die van Turbotetter) en gelijk L5 gecheckt: precies al de werkende voodoo3 hier :)

maarjah, wij hebben de GPU gewoon gefrituurd :D (overigens wel zonde)

hij geeft nog wel beeld, opstarten etc, maar meer ook niet zodra je drivers installeerd in Windows: einde verhaal :)

btw: weird nerd, leuk filmpje en zo'n bende is het niet :9
Er hoorde ook nog gave muziek bij, dan is het helemaal een tof filmpje... :).

Helaas mocht ik dat niet posten, copyright :(. Muziek is er dus uit :(

(voor wie geïnterreseerd is, "Fear Factory - Resurrection" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Kerels, Ik heb een Trust VOODOO Dragon 4MB (doorlus) PCI kaartje liggen.
Mijn vraag is: zijn hier fatsoenlijke WinXP drivers voor. De drivers die ik tot nu toe heb gehad werken totaal niet. Of komt het door de combinatie met de Ti4400 kaart die ik heb?

Pleas somone?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dupke30 schreef op 13 oktober 2002 @ 14:50:
Kerels, Ik heb een Trust VOODOO Dragon 4MB (doorlus) PCI kaartje liggen.
Mijn vraag is: zijn hier fatsoenlijke WinXP drivers voor. De drivers die ik tot nu toe heb gehad werken totaal niet. Of komt het door de combinatie met de Ti4400 kaart die ik heb?

Pleas somone?
http://www.voodoofiles.com/7523
http://www.voodoofiles.com/6847

Misschien werken die... Al zijn er voor WinXP volgens mij nooit echt drivers voor een Voodoo 1 gemaakt, 't is toch een oud kaartje op een iets té nieuw OS ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

W3ird_N3rd schreef op 13 oktober 2002 @ 15:01:
[...]

http://www.voodoofiles.com/7523
http://www.voodoofiles.com/6847

Misschien werken die... Al zijn er voor WinXP volgens mij nooit echt drivers voor een Voodoo 1 gemaakt, 't is toch een oud kaartje op een iets té nieuw OS ;(
Mmmh zal ze eens proberen, eerste link werkte goed de 2e kon ik niet verder als alleen op www.voodoofiles.com/6847, was te duk ofzoiets...

Maar iig bedankt. 8)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo5 kan nog steeds een Geforce 4 schoppen, in 2d kwaliteit dan :P :
Beeldkwaliteit
Helaas ondervonden we in hogere resoluties problemen met de beeldkwaliteit. Op een eenvoudige, goedkope 17 inch monitor is er niet zoveel aan de hand. U wordt dan meer gehinderd door de beperkingen van de monitor dan die van de videokaart. Bij gebruik van betere monitoren begint de kaart op te spelen. Wij testten met een Philips Brilliance 17A en een IIyama Vision Master Pro 511. In resoluties van 1280x1024 op 85Hz wordt het beeld zo wazig, dat wij deze kaart moeten afraden voor gebruikers van goede monitoren.
Point of View is door ons op de hoogte gebracht van deze tekortkoming.

Nieuwe versie
Hierop is actie ondernomen en we hebben de nieuwe versie van de kaart getest. Daarin zijn de problemen met de beeldkwaliteit opgelost. De verklaring van Bestcom, importeur van de Point of View kaarten: “Wij zijn tot de ontdekking gekomen dat een aantal Point of View Ti-4200XP-kaarten problemen kunnen hebben met de 2D-filter. In hoge resoluties kan het 2D-beeld soms wazig en onduidelijk overkomen. Als u dit probleem heeft, neemt u dan contact op met uw leverancier om de kaart in te ruilen voor een correcte versie. Onze excuses voor de eventuele overlast."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:06:
Voodoo5 kan nog steeds een Geforce 4 schoppen, in 2d kwaliteit dan :P :

[...]
Dit heb je gejat uit Heeft mijn PoV kaart een slechte 2d output, of wat? :)

Waar staat in die quote dan dat een Voodoo 5 beter is :?

Een Voodoo 5 ís ongetwijfeld beter, maar dat staat niet in dat artikel... Mijn Matrox G400 schopt volgens mij nog steeds de kont van vele geforce kaartjes... In 2D :)

Artikel gevonden : http://www.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=81

Ff lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

W3ird_N3rd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:36:
[...]

Er hoorde ook nog gave muziek bij, dan is het helemaal een tof filmpje... :).

Helaas mocht ik dat niet posten, copyright :(. Muziek is er dus uit :(

(voor wie geïnterreseerd is, "Fear Factory - Resurrection" :)
Kijk! dan kan ik me er wel wat bij indenken >:)
ben namelijk Fear Factoy fan :D

en de Voodoo5 schopt nog steeds zwaar kont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb die Voodoo 3 weer geprobeerd op houtlijm...

Bij het posten niet direct beeld, nooit geheugentellen. Soms zie ik het Win98 bootlogo wel, soms niet.

Beeld trilt afschuwelijk, ook nu ik dit tik (ja, ik tik dit op die Voodoo 3..).

Sommige resoluties lijken het wel te doen, andere niet. GTA3 loopt na een paar sec vast (trails staan uit :)). Sommige plaatjes in het menu van GTA3 zijn heel vaag :?

Boven in beeld hangen strepen, die van de vidkaart komen, ik kan er geen screenshot van maken.

Oh ja, het Win98 bootlogo trilt -ALS ik het zie- naar boven, en na een tijdje valt het weg en komt er weer beeld als de machine in windows komt met een hogere res.

Conclusie... Voodoo aan het overlijden hier (oh nee, kan niet, hij was al door icheb doodverklaart, hij sterft nu voor de 2de keer ofzo. weer zoiets dat alleen Voodoo's kunnen :+)

edit:

Het beeld trilt steeds meer en valt af en toe helemaal weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
Sommige resoluties lijken het wel te doen, andere niet. GTA3 loopt na een paar sec vast (trails staan uit :)). Sommige plaatjes in het menu van GTA3 zijn heel vaag :?
[/edit]
Dit stukje hoort zo. Ook een goede voodoo3 loopt na paar seconde vast in gta 3. (zonder trials)

En vage plaatjes had ik ook altijd, bijv. max payne met die strippies, waren bij mij ook altijd onleesbaar. zo wel meer spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

-Turbotetter- schreef op 14 oktober 2002 @ 10:51:
[...]

Dit stukje hoort zo. Ook een goede voodoo3 loopt na paar seconde vast in gta 3. (zonder trials)

En vage plaatjes had ik ook altijd, bijv. max payne met die strippies, waren bij mij ook altijd onleesbaar. zo wel meer spellen :)
Ok :).

Trouwens, toen ik die laatste edit had gedaan viel het beeld helemaal weg en kwam niet meer terug, maar dat kon ik toen niet meer posten, ik kon niks zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD weerstandjes of condensatoren, worden gemonteerd met hete lucht, het soldeer eronder smelt dan en het component valt op zijn plaats, de oplossing om hem te vervangen door een gewone weerstand is waarschijnlijk de makelijkste naar ook daar is een kleine bout voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 11:30:
SMD weerstandjes of condensatoren, worden gemonteerd met hete lucht, het soldeer eronder smelt dan en het component valt op zijn plaats, de oplossing om hem te vervangen door een gewone weerstand is waarschijnlijk de makelijkste naar ook daar is een kleine bout voor nodig
En die heb ik niet.. :'(

Maar ik heb het idee dat er op die kaart mogelijk nog wel meer is gefrituurd dan alleen die weerstand, die klapt ook niet voor niks van z'n plaats...

Ik ga 'm zo nog eens proberen. Misschien nog een keer opnieuw plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

W3ird_N3rd schreef op 14 oktober 2002 @ 11:46:
[...]

En die heb ik niet.. :'(

Maar ik heb het idee dat er op die kaart mogelijk nog wel meer is gefrituurd dan alleen die weerstand, die klapt ook niet voor niks van z'n plaats...

Ik ga 'm zo nog eens proberen. Misschien nog een keer opnieuw plakken.
W3ird_N3rd = De Voodoo Doctor :)

primitieve reperaties, zie het zo: als het maar werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Voodoo_man schreef op 14 oktober 2002 @ 12:08:
[...]

W3ird_N3rd = De Voodoo Doctor :)
>:)
primitieve reperaties, zie het zo: als het maar werkt!
Probleem.. Het werkt niet :'(

Heb net de Voodoo er weer ingestoken, even het trillende Win98 bootlogo dat uit beeld trilt, en toen was het weer game over... Geen Windows beeld :'(

* Mentalist gaat de weerstand nog 'ns aandrukken :P

edit:

Na aandrukken doet ie helemaal niks meer...

Als ik pritt zou gebruiken, krijg ik dan last van geleiding ofzo :? (pritt=veel water :+)
Zo nee dan lukt het daar misschien weer beter mee :P

Anders maar weer opnieuw met houtlijm en niet tussendoor uitproberen als de lijm nog niet hard is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die L5 is gewoon een spoeltje in SMD formaat wat je zou kunnen doen is gewoon die 2 contacten doorverbinden meestal zijn die spoeltjes bij de uitgang om het singnaal te filteren .je kan het ook orgineel houden door de SMD L5 spoeltje op zijn plaats te leggen en aan bijde kanten een druppeltje zilver lijm te plaatsen .
hopelijk heb je hier wat aan .
W3ird_N3rd schreef op 11 oktober 2002 @ 23:19:
Hmm, had op meer reacties gehoopt.

Ik heb ondertussen zelf al wat gevonden. Een blokje op L5 zat nog maar aan 1 kant vast.. Blokje op L5? Dit kreng(etje) :

[afbeelding]

Rood omcirkelt.

Ik wou 'm dus terugbuigen zodat ie aan beide kanten contact kon maken, maar toen ik 'm aanraakte met m'n schroevendraaier brak ie al helemaal af ;(.

Ik heb 'm ff met afplakband op z'n plek geplakt en toen deed de kaart het even.. :D. Hij hield er echter snel weer mee op :(

Met lijm proberen dat ding erop plakken wil niet echt lukken, had ik ook geprobeerd maar de druppel lijm viel er een beetje naast :(

Maar goed, mijn vraag.. Wat is dit in godsnaam voor blokje en kan ik ook gewoon de 2 punten die het verbind direct verbinden? Dat zou al wat makkelijker kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:50:
Die L5 is gewoon een spoeltje in SMD formaat wat je zou kunnen doen is gewoon die 2 contacten doorverbinden meestal zijn die spoeltjes bij de uitgang om het singnaal te filteren .je kan het ook orgineel houden door de SMD L5 spoeltje op zijn plaats te leggen en aan bijde kanten een druppeltje zilver lijm te plaatsen .
hopelijk heb je hier wat aan .

[...]
Toch een filter? Van filters weet ik dat je ze meestal rustig van je vidkaart kan slopen, en dat het verwijderen ervan op nVidia-based kaarten het 2D beeld zelfs nog wel eens wil verbeteren :P

Als ik die 2 punten ook direct mag doorverbinden... Hmm, ff zoeken naar iets creatiefs om het direct te verbinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dacht je van aluminium folie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:26:
wat dacht je van aluminium folie :)
Plakt dat :?

Oh ja, als ik het probeer en er komt rook uit houd ik jou aansprakelijk, ok? >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:38:
je moet het natuurlijk wel vast maken he domie
en die pc van je is toch al niets meer waard laat staan je videokaart O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:41:
je moet het natuurlijk wel vast maken he domie
en die pc van je is toch al niets meer waard laat staan je videokaart O-) ;)
Een Athlon XP 1800+ met MSI KT3 Ultra en 256MB DDR333 geheugen is niets meer waard, ik wist het wel :'(

Heb er een paar maanden geleden nog veel te veel geld voor betaald, en ik gebruik 'm nu al haast niet meer, je hebt gelijk :(

Maar er kwam nog wat in me op... Als het direct te verbinden is, kan ik er dan niet gewoon Arctic Silver opmikken :? :P

Wel AS geleid het beste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk als het maar geleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

W3ird_N3rd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:04:
[...]

Een Athlon XP 1800+ met MSI KT3 Ultra en 256MB DDR333 geheugen is niets meer waard, ik wist het wel :'(

Heb er een paar maanden geleden nog veel te veel geld voor betaald, en ik gebruik 'm nu al haast niet meer, je hebt gelijk :(

Maar er kwam nog wat in me op... Als het direct te verbinden is, kan ik er dan niet gewoon Arctic Silver opmikken :? :P

Wel AS geleid het beste :?
AS 2 dacht ik

suc6 met modden, hopen dat ie het pakt als je die L5 weglaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nou, nu is het wel over denk ik..

Die dot houtlijm zat er dus nog op en die moest eraf. Ik was samen met m'n vader bezig aan die kaart want hij heeft lijm en dat soort stuff..

M'n vader heeft geen idee wat "geduld" is dus hij kan niet op mij wachten als we die lijm eraf gaan halen, en hij begint vast...

M'n vader heeft geen idee wat "statische elektriciteit" is, dus hij pakt die kaart totaal verkeerd vast, raakt van tevoren _niet_ de verwarming oid aan, maar begint doodleuk...

M'n vader heeft WEL een idee wat "zinloos geweld" is en rukt met een hoop geweld met een pincet de dot hardgeworden lijm van de kaart af, de lijm incl. weerstand schiet weg, vinden we na een tijdje terug...

Ik ga de kaart maar weer proberen zoals ie draaide in het filmpje, draai de pc om, leg het weerstandje goed op de kaart en doe de kaart in de comp...

Niets meer... tot 2x toe

Zelfs nog maar een klein schroefje precies tussen de 2 contacten gelegd... maakt niets uit.

Voodoo 3 R.I.P. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Lekkere vader :{

Eis van hem dat je een nieuwe/andere werkende krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

3Dmark doet ut nog als ik met 2de videokaart draai :*

Wat moet ik toch met dit ding... Hij weet niet of ie dood wil zijn of wil leven...
Het lijkt wel of die L5 brug een beetje beschadigd is, dat de contactpunten versleten ofzo zijn :?

Ik heb geen idee hoe dat kan komen, maar toch, zou ik er op 1 of andere manier een stukje vanaf kunnen schuren zonder omliggende onderdelen te beschadigen :? (misschien dat ie dan weer net contact kan maken)

Die korte tijd dat ik die Voodoo zag draaien was gewoon vet mooi beeld, ik wil dat ie werkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

W3ird_N3rd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:10:
Die korte tijd dat ik die Voodoo zag draaien was gewoon vet mooi beeld, ik wil dat ie werkt :'(
Ojee :>

maare als hij maar niet dood wil, gewoon alles proberen en voorzichtig doen gewoon.
beetje met een scherp mesje de puntjes schoonkrabben kan denk ik geen kwaad

hij zal en moet het weer doen >:) _/-\o_ Voodoo3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dit topic heeft een schop nodig :)

Heb vanavond even met een mesje op die contacten zitten prutsen, had de weerstand op z'n kop op de contacten gelegd en een plakbandje erover (had tussendoor wat combo's van deze dingen geprobeerd, maar na een tijdje kwam ik op dit punt dus). Ik drukte de Voodoo3 in de comp (omgekeerd..) en..

niets

Ik druk met een sateprikker op dat weerstandje (op het plakband) en hoor * Ploink *, het beeldscherm sprong aan! :) Toen ik echter keek was het weer weg, moest nog een paar keer erop duwen en toen bleef ie aan.. Damn :)

Morgen probeer ik weer met lijmzooi 'm te lijmen :P

Nee nee hij is nog niet dood :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

W3ird_N3rd schreef op 20 oktober 2002 @ 01:41:
Dit topic heeft een schop nodig :)

Heb vanavond even met een mesje op die contacten zitten prutsen, had de weerstand op z'n kop op de contacten gelegd en een plakbandje erover (had tussendoor wat combo's van deze dingen geprobeerd, maar na een tijdje kwam ik op dit punt dus). Ik drukte de Voodoo3 in de comp (omgekeerd..) en..

niets

Ik druk met een sateprikker op dat weerstandje (op het plakband) en hoor * Ploink *, het beeldscherm sprong aan! :) Toen ik echter keek was het weer weg, moest nog een paar keer erop duwen en toen bleef ie aan.. Damn :)

Morgen probeer ik weer met lijmzooi 'm te lijmen :P

Nee nee hij is nog niet dood :P :9
wowz0rs!!!

niet te gelofen gewoon :D Ik zou zeggen: ga zo door en laat het ons weten als je verder bent

(zal ie een 3e dood meemaken? :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:48
Voodoo_man schreef op 20 oktober 2002 @ 14:45:
[...]
wowz0rs!!!

niet te gelofen gewoon :D Ik zou zeggen: ga zo door en laat het ons weten als je verder bent

(zal ie een 3e dood meemaken? :9)
Maak ervan 4e keer... hij was bij mij ook al een keer dood en weer tot leven gekomen in zijn normale leven (iets met de voeding)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Wel gvd, laatste tijd heb ik ut steeds meer :X :(

Als ik lekker b.v Need for Speed II SE aan ut spelen ben ( 3dfx mode ja ) dan hoor ik geregeld na een tijdje een standaard 'windows' geluidje en 'hangt' het spel. Grafisch blijft alles in het spel, Voodoo2 weigert om het beeld terug te geven aan me videokaart en de 'controle' is wel teruggegeven aan windhoos :?

Dan moet ik dus de monitor stekker uit de Voodoo2 rukken en in de videokaart stoppen :{

De enige manier om het weer werkend te krijgen ( zover ik weet dan ) is een complete reboot. En daarop zit ik niet echt te wachten, booten duurt lang met Active Directory :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 20 oktober 2002 @ 19:44:
Wel gvd, laatste tijd heb ik ut steeds meer :X :(

Als ik lekker b.v Need for Speed II SE aan ut spelen ben ( 3dfx mode ja ) dan hoor ik geregeld na een tijdje een standaard 'windows' geluidje en 'hangt' het spel. Grafisch blijft alles in het spel, Voodoo2 weigert om het beeld terug te geven aan me videokaart en de 'controle' is wel teruggegeven aan windhoos :?

Dan moet ik dus de monitor stekker uit de Voodoo2 rukken en in de videokaart stoppen :{

De enige manier om het weer werkend te krijgen ( zover ik weet dan ) is een complete reboot. En daarop zit ik niet echt te wachten, booten duurt lang met Active Directory :{
NFS2? Dat was toch nog DOS based :?

Ik denk dat je per ongeluk op een sneltoets drukt om b.v. je startmenu te openen en dat zal die Voodoo niet pikken... Zet bij de eigenschappen van de snelkoppeling o.i.d. alle sneltoetsen uit.. Waar dat precies zit zou ik ff op moeten zoeken, tis een tijdje geleden dat ik een dos progje gedraait heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 20 oktober 2002 @ 20:38:
[...]

Ik denk dat je per ongeluk op een sneltoets drukt om b.v. je startmenu te openen en dat zal die Voodoo niet pikken... Zet bij de eigenschappen van de snelkoppeling o.i.d. alle sneltoetsen uit.. Waar dat precies zit zou ik ff op moeten zoeken, tis een tijdje geleden dat ik een dos progje gedraait heb ;)
Need for Speed II is een Windows spel ;) Jij ooit een DOS spel gezien die 3dfx heeft :?

En ik herinner me niet dat de pijltjestoetsen + A,Z of C een combi is :) En nee, ik drukte niet op de windows toets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 20 oktober 2002 @ 20:52:
[...]

Jij ooit een DOS spel gezien die 3dfx heeft :?
Wat dacht je van GTA1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 20 oktober 2002 @ 21:59:
[...]

Wat dacht je van GTA1 8)7
Hmmmjah :{ maar hoe wil je dan Glide krijgen :? Heb nooit glide drivers voor DOS gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vinnie schreef op 20 oktober 2002 @ 22:09:
[...]

Hmmmjah :{ maar hoe wil je dan Glide krijgen :? Heb nooit glide drivers voor DOS gezien :P
Who f#cking cares, GTA1 werkt met 3Dfx kaarten :)

Probeer GTA1 maar eens zonder 3Dfx kaart in 3Dfx mode te laden...
What 3Dfx card?
edit:

Oh, probeer het nu, krijg nu een error dat een DLL niet geladen kan worden... vage stuff, misschien een dos prog dat met een Windows DLL werkt :P
Maar die melding hierboven heb ik eens gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Voodoo 3 geplakt... Half uur laten drogen (moest ruim voldoende zijn) en ik proberen...

Deed het, ik blij. Ik ging een post voor dit topic tikken, en tijdens het tikken hield ie er weer mee op :(

Grrrr :( niet weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 20 oktober 2002 @ 22:22:
Who f#cking cares, GTA1 werkt met 3Dfx kaarten :)

Probeer GTA1 maar eens zonder 3Dfx kaart in 3Dfx mode te laden...
edit:

Oh, probeer het nu, krijg nu een error dat een DLL niet geladen kan worden... vage stuff, misschien een dos prog dat met een Windows DLL werkt :P
Maar die melding hierboven heb ik eens gehad :)
Dat kan dus niet :D

GTA wordt dan gewoon gestart met een Windows 32 executable :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 20 oktober 2002 @ 22:43:
Voodoo 3 geplakt... Half uur laten drogen (moest ruim voldoende zijn) en ik proberen...

Deed het, ik blij. Ik ging een post voor dit topic tikken, en tijdens het tikken hield ie er weer mee op :(

Grrrr :( niet weer :'(
Zucht :z gebruik dan ook van die industrielijm ;) Die laat pas los bij 70 graden ofzo :P

offtopic:
Een vriend van me had ooit een koelelement op zun Diamond Monster 3D gezet en na een tijdje: kabeng!!!

Was er dus opgezet met die lijm, hete chippie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 20 oktober 2002 @ 20:52:
Jij ooit een DOS spel gezien die 3dfx heeft :?
Tomb Raider, Extreme Assault, Incoming, GTA, Wing Commander: Prophecy, Virtua Squad, Pandemonium, Descent II, Carmageddon, Fatal Racing, Screamer 2 en Rally, Die Hard Trilogy, MDK...
Need I go on? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
idd.... wil iemand een voodoo 4 kopen btw?? ;)

En waarom staat er op die betreffende voodoo 4 dan voodoo V op de printplaat gezet? omdat het ook een VSA-100 chip is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Kwil best een Voodoo4 :7

Voodoo3,4 en 5 hebben allemaal dezelfde chippie... zou idd kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

thettes schreef op 20 oktober 2002 @ 23:27:

En waarom staat er op die betreffende voodoo 4 dan voodoo V op de printplaat gezet? omdat het ook een VSA-100 chip is?
Meer details graag :) (tv-out enzo? of was dat helemaal niet meer bij V4/V5?) en vooral ongeveer de prijs die je wilt hebben ;)
Vinnie schreef op 20 oktober 2002 @ 23:06:
[...]

Dat kan dus niet :D

GTA wordt dan gewoon gestart met een Windows 32 executable :7
Testen we 't ff voor jouw lol :)

Volgens jouw draai ik nu een Win32 executable onder DOS :7

Dat is wel heel erg 1337z0rs :7

(GTA1 op m'n Voodoo 2)
Vinnie schreef op 20 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

Zucht :z gebruik dan ook van die industrielijm ;) Die laat pas los bij 70 graden ofzo :P
Wat voor lijm precies? Er is zoveel industrielijm...
Vinnie schreef op 20 oktober 2002 @ 23:47:
Kwil best een Voodoo4 :7

Voodoo3,4 en 5 hebben allemaal dezelfde chippie... zou idd kunnen :)
Nietus... Voodoo 4 en 5 hebben allebei de VSA-100 chip, die ook met 2 stuks op een kaart konden (V5 5500). De V3 heeft volgens mij toch echt een andere chip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
thettes schreef op 20 oktober 2002 @ 23:27:

details... uhmm hij zat al in m'n athlon 1000 mhz (feb 2001)

je krijgt er test drive 5 bij ;), die schijnt bij die kaart te horen..

Hij heeft tv-out dmv S-video uitgang, en gewoon een geel videostekkertje (ben ff naam kwijt, iig tulp plug)

het is de CV350 variant, in het boekje stonden 3 of 4 varianten, deze was dacht ik wel redelijk uitgebreid :?

edit: Hier echt helemaal precies dezelfde:
Afbeeldingslocatie: http://www.volny.cz/zdenkrat/index/voodoo4.jpg

Heeft tot voor kort gedraaid in dat pc'tje, was van m'n vader, maar heb um geruild tegen een gf2 mx :D, ook handiger voor kleine broertjes en zusjes omdat zo'n geforce wel gewoon goede win XP support heb.

Nu zit ik dus met een VooDoo 4 4500 waar ik wel trots op ben :9 , maar er niks mee kan.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/hardware/3dfx/voodoo4/V4-4%20copy.jpg Is het, alleen de mijne heeft dus tv-out (conexat). verder zelfs hetzelfde stickertje op de fan :)

Ook hier staat btw Voodoo V op, zie je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
W3ird_N3rd schreef op 20 oktober 2002 @ 20:38:
[...]

btw alleen de SE versie heeft 3DXF support he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kijk thettes :)

Je hebt een Powercolor Voodoo 4 kaartje :)
http://www.plasma-online....ial/cards/powercolor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
thettes schreef op 21 oktober 2002 @ 01:50:
btw alleen de SE versie heeft 3DXF support he :)
NFS2(SE) is een Windows spel en jah, NFS2SE heeft 3dfx support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
hej das guur, die voodoo4 heeft wel AGP 4x ofzo :?

die past namelijk wel in een P4 pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

-Turbotetter- schreef op 21 oktober 2002 @ 08:50:
hej das guur, die voodoo4 heeft wel AGP 4x ofzo :?

die past namelijk wel in een P4 pc :)
nee het zit het hem niet in de AGP4x of 2X

maar de voltage, oude voodoo's hebben AGP 3,3V nodig en die nieuwere hebben 1,5V... daarop is het agp slot gebaseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
maar al iemand hem wilt hebben, mail me maar met een bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Kheb ook nog een voodoo 3-2000 pci over liggen. Compleet met heatsink op ram en al >:) Werd vervangen door een 3000 AGP die ik kon ruilen tegen een s3 virge uit '96

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

SlinkingAnt schreef op 23 oktober 2002 @ 17:23:
Kheb ook nog een voodoo 3-2000 pci over liggen. Compleet met heatsink op ram en al >:)
Als je hem kwijt wil:
15 euro nu of nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep nou need for speed high pursuit 2, maar het word m'n voodoo5 nu al snel teveel ;( , het is maar goed dat ik geen geld heb, anders nou ik een Ati 9000 Pro/8500 gaan halen. Iemand een 3dfx Voodoo5 5500 AGP Compleet met Doos kopen :P?

(het is overigs een best zwaar spel, Nvidia Gayforce 2 GTS/Pro (rechtstreekste V5 concurrent) heeft er ook moeite mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:04:
Kep nou need for speed high pursuit 2, maar het word m'n voodoo5 nu al snel teveel ;( , het is maar goed dat ik geen geld heb, anders nou ik een Ati 9000 Pro/8500 gaan halen. Iemand een 3dfx Voodoo5 5500 AGP Compleet met Doos kopen :P?

(het is overigs een best zwaar spel, Nvidia Gayforce 2 GTS/Pro (rechtstreekste V5 concurrent) heeft er ook moeite mee)
Je bent gek, stop die Voodoo5 erguns mooi in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Welk spel? Need For Speed 3 Hot Pursuit of Need For Speed 2... (of nog iets anders?) lama, dit spel is er nu dus wel... ff kijken

Doe me een lol, NFS3 heb ik nog prima gespeelt op... Een Ati Rage Pro Turbo 8MB 8)7 (en het zag er nog best :9~ uit)

Dat draait echt wel op een V5, en ook op een nVidia gay geforce (welke dan ook).

Ff die game checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em gespeeld op een voodoo 4 met alles op medium en 800*600*16
en ik stel toch niet zo'n lage eisen aan de framerate (als ik mensen hoor zeggen: 30 is goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:35:
[...]

ik heb em gespeeld op een voodoo 4 met alles op medium en 800*600*16
en ik stel toch niet zo'n lage eisen aan de framerate (als ik mensen hoor zeggen: 30 is goed)
Kun jij erguns een FPS tellertje instellen dan :?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.