Tja, mijn pa kan ook wel linux installeren, de mensen die linux niet kunnen installeren kunnen ook geen windows installerenAls windows zo verrot zou zijn, zouden ze echt niet zover zijn gekomen. Bij mij werkt 't prima zoals bij vele anderen. Het is makkelijk toegankelijk, er is veel software voor en zelfs mijn vader kan het installeren.
Voor de meeste mensen gaat op dat ze het wel prima vinden omdat ze niet op de hoogte zijn van de alternatieven, xp wordt door veel mensen stabiel genoemd, en hoewel het zeker verbeterd is tov 98, is het nog steeds vele malen instabieler dan welke linux distro ook (dit op basis van mn eigen ervaringen op verschillende hw configuarties). Gezien je reactie lees je over de rest van mn betoog heen, namelijk dat het "makkelijk toegankelijke" voor 99% door externe support komt, De UI van beos was bijvoorbeeld nog veel beter dan die van windows (net zoals enkele linux desktops), maar zonder simpel te installeren software, fatsoenlijk drivers, koppelverkoop en de afstemming van de industrie op een bepaald platform kom je er niet, mijn punt is dan ook dat met die zelfde support die er nu is voor windows, er meerdere linux distro's zouden zijn die nog makkelijker zouden werken als bijvoorbeeld windows xp, en er zou ook nog eens keuze zijn..tenslotte is de os markt op dit moment een duidelijk monopolie.en als er geen keuze is op een markt dan kun je niet de conclusie trekken dat het product van de monopolist door de consument gekozen zou zijn, vanuit marktperpectief is de opzet van linux ideaal om concurrentie en dus innovatie te waarborgen, terwijl dat bij windows niet het geval is.
kern van mn betoog: gebruiksgemak ligt maar voor een klein gedeelte aan het os zelf en meer aan de support die het krijgt van externe partijen (waar ms zichzelf ook regelmatig "inkoopt" om dat nog even te versterken)
Ieder os met dezelfde support voelt gebruiksvriendelijk
Ik zeg niet dat windows zuigt, ik zeg alleen dat het in veel opzichten achterloopt op alternatieve os's en dat het door jouw gevoelde gebruiksgemak geen uniek kenmerk is van windowsDIe standaardopmerkingen over windows sucks zijn derhalve niet erg sterk.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."