How to become a Dj... deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 8.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
/me zweert heilig bij z'n Gemini PT-2400's
Fuck Technics, Gemini neemt de wereld over 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 15 september 2002 @ 01:04:
[...]

Bullshit want ik heb mij Technicsen toendertijd ingeruild voor TT1's van Numark -> die zijn vervangen voor PDXén en die gaan ook weer vervangen worden voor TTXén van Numark.
Steek die technics dus maar op een plek waar de zon niet schijnt maar de bruine kleur er wel is :P
Als het zo moet kap ik wel met deze topic..............

laat maar .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffffffffffffff sucker als we zo gaan beginnen -> Ik heb hier 2 PDXén staan + een Xone62 + een CDJ1000 (die CDJ1000 is geleend ) -> Beat that met die simpele iedereen heeft ze technicsen van jou.
Ik kots een beetje op mensen die altijd maar meteen technics roepen maar dat is onderhand wel algemeen bekend hier. Ik heb niets tegen technics maar wel tegen mensen met technicsen zoals jij. Fuck them en help gewoon is een keer mensen in plaats van simpelweg technics te blaten

oke een beetje vriendelijker had ook gemogen niet.............

ik blijf niet sorry zeggen hoor

maar zoals in mijn vorige post al zei ik bemoei me niet meer met deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 01:42:
Als het zo moet kap ik wel met deze topic..............
Dat is geheel jouw keuze. Als jij niet veel zinnigers weet te melden lijkt het me wel zo verstandig.
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 01:46:
oke een beetje vriendelijker had ook gemogen niet.............
Wellicht. Van mij mag je best blijven hoor, maar probeer ook een beetje nuttig advies te geven wanneer je tegenover n00bs praat.

Plus 2 tips: NIET de quote-tags weghalen, en gebruik de edit-knop ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Flake op 15-09-2002 01:51 . Reden: lompe typo :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 15 September 2002 @ 01:51:
[...]
Dat is geheel jouw keuze. Als jij niet veel zinnigers weet te melden lijkt het me wel zo verstandig.

[...]
Wellicht. Van mij mag je best blijven hoor, maar probeer ook een beetje nuttig advies te geven wanneer je tegenover n00bs praat.

Plus 2 tips: NIET de quote-tags weghalen, en gebruik de edit-knop ;)
Dus met andere woorden mijn woorden waren onzinnig... Bedankt maar weer

Terwijl ik meerde malen gezegt heb dat het erg duur was............... Zie deze topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 01:58:
[...]

Dus met andere woorden mijn woorden waren onzinnig... Bedankt maar weer

Terwijl ik meerde malen gezegt heb dat het erg duur was............... Zie deze topic....
Ik vind woorden zoals -> Technics is de beste blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablabla en zo kunnen we nog wel een paar uur doorgaan absolute flauwekul. met een hele dikke .

Dat soort verhalen hebben we in deel 1 al gehad en die discussie is ook allang afgesloten. Van die praatjes zoals ALS je eenmaal technics hebt gehad wil je niet anders meer die horen we al zat.
Als je nou echt iemand een eerlijk antwoord wil geven en je weet dat zo'n iemand net begint dan ga je geen technics vestax of dure gemini's/ numarks aanraden.

Stel nou dat zo'n iemand meteen maar even op jou advies af 2 Technicsen koopt -> Das allemaal leuk en aardig maar stel nou dat ie na een half jaar denkt -> wel gloeiende g*dver ik vind er geen ruk aan dan zit die jongen met 2 dure technicsen in zijn maag gesplitst.
Dan komyt er ook nog is bij dat Technics helemaal niet meer het alleen recht op beste heeft maar dat er tegenwoordig zat draaitafels zijn die dat predikaat mogen hebben. Alleen omdat sommige mensen alleen maar Technics kunnen schreeuwen krijg je zo'n vertekend beeld.
Ik ken ze namelijk hoor van die jongens die een lening afsloten bij de bank o.i.d om technicsen te kunnen kopen en dan na een half jaar niet meer naar die dingen omkeken. Sorry maar helaas dan zou ik me knap lullig voelen als ik zo'n iemand dure zooi in zijn maag had gesplitst.
Die goedkope gear raak je tegenwoordig net zo makkelijk kwijt als een technics hoor want iedereen wil tegenwoordig dj zijn.

Dan nog ff over kappen met deze topic -> Ik ben zo van hoe meer zielen hoe meer vreugd maar dan wel graag mensen die iets zinnigs te melden hebben en iemand anders willen helpen -> d'r lopen namelijk al zat mensen die het verrekken om iemand anders te helpen in het hele dance wereldje.
Ik heb waarschijnlijk net zo lang over die ene post gedaan met al die info als over dat Technics stukje van jou en dan mag jij nu is na gaan denken waar die jongen het meeste aan heeft.

En inderdaad ik heb een KUTdag gehad :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ow en je bent mooi genaaid als jij 1400,- pst hebt betaald voor je Technicsen. :)

Tegenwoordig kost een SL1200 rond de 1200,- hier in NL en aangezien de prijzen van dat ding toch zullen gaan dalen zodra de kinderziektes uit de TTX zijn en Vestax met zijn nieuwe draaitafel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ben deel 1 niet gelezen het spijt me...

Maar ik wil dit wel ff kwijt ..... Wijs me er dan op een beetje vriendelijkele manier...

Oke maar ik geef mijn mening wat ik persoonlijk vindt en zeg daar bij dat het erg duur is...

Oke jouw argumenten zijn ook erg redelijk en moet je op bepaalde punten echt gelijk geven...

Maar zullen we dan ff wat afspreken ik zal meer search doen en jij een beetje vriendelijker...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 15 september 2002 @ 02:19:
Ow en je bent mooi genaaid als jij 1400,- pst hebt betaald voor je Technicsen. :)

Tegenwoordig kost een SL1200 rond de 1200,- hier in NL en aangezien de prijzen van dat ding toch zullen gaan dalen zodra de kinderziektes uit de TTX zijn en Vestax met zijn nieuwe draaitafel komt.
inclusief elementen...... >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 02:23:
[...]

inclusief elementen...... >:) >:)
Zelfs dan ben je nog ff flink genaaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oh... rnd is op dreef.....

/me vind toch nog ff dat ie mede moet delen dat je GEEN belt drive's moet kopen...

1. je bent er na een maand op uitegekeken..
2. je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt als 2ehands... (of je moet net een gek treffen die zo dom is al jijzelf om bd's te kopen! ;)

waarom raak je er op uitgekeken:
de weerstand is te laag
en belt's hebben heel snel de neiging om uit de maat te gaan lopen...

spaar een maandje of wat verder en koop een DD

ik spreek uit ervaring en moet nu na 9 maanden weer +/- 800 pleuro op tafel leggen (ja ik weet dat ik achterlijk geneukt ben met die bd's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 02:22:
sorry ben deel 1 niet gelezen het spijt me...

Maar ik wil dit wel ff kwijt ..... Wijs me er dan op een beetje vriendelijkele manier...

Oke maar ik geef mijn mening wat ik persoonlijk vindt en zeg daar bij dat het erg duur is...

Oke jouw argumenten zijn ook erg redelijk en moet je op bepaalde punten echt gelijk geven...

Maar zullen we dan ff wat afspreken ik zal meer search doen en jij een beetje vriendelijker...???
Ikke vriendelijker? Mwah ik ben duidelijk en dat heb ik persoonlijk liever dan dat iemand een compleet lulverhaal opschrijft in nette taal en dat je dan nog niet weet waar ie het over heeft aan het einde. Maar normaal typ ik ook niet van zulke stukken -> alleen bij zulke Technics praat want daar word ik zoooooooooo verschrikkelijk moe van dat ik na het typen van het volgende stuk meteen mijn bed in duik :)

Maar nu even de vraag -> Heb jij ooit wel is op een Vestax - Numark of Gemini of een Stanton gedraaid. Liefst op alle 4 want hoe kun je anders weten dat Technics de beste is?
Juist dat heb je van horen zeggen en omdat iemand anders het zei zal het wel zo wezen. En ja ze staan in iedere club en weet je waarom -> Omdat ze lang mee gaan en omdat het zonde zou zijn om iedere keer iets nieuws aan te schaffen ook al mocht dat beter zijn. Owke eerlijk is eerlijk ik ben wel zo'n eikel die altijd het nieuwste wil hebben en donder daarmee een hoop geld de sloot in want zoiets kost je meer dan dat het je oplevert :(
Zonde knaken dus -> iets vervangen wat goed werkt of je moet niet weten waar je met je geld heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ow en wil je helemaal van al dat gezeik af wezen met belt drive's e.d -> koop cd spelers -> net zo leuk kost veel minder :)

Helemaal als je bedenkt dat je er na het aanschaffen van de apperatuur nog niet bent aangezien ik tenminste nog steeds geen stukkies vinyl kan fikken in mijn PC :(
Das pas huilen met de pet op namelijk -> de vinylprijzen.
Ik dank onze lieve heer op mijn blote knieen dat ik 1* in de 2 weken een promo pakket ontvang vanuit de UK waar ik alleen de verzendkosten voor hoef te dokken maar anders had ik nu allang de draaitafels de deur uit gekickt en cd spelers aangeschaft :)

Daarom koop ik er ook een cd speler bij eind van de maand en mischien die maand erop nog wel 1 en ik weet nu al hoeveel ik mijn draaitafels dan nog ga gebruiken -> veel minder als de cd spelers :) -> Geen zware koffers - lekker muziekje downloaden vanuit je luie stoel - Zo af en toe wat plaatjes kopen maar dan eigenlijk meer om op de hoogte te blijven dan voor de platen. Dat lijkt me echt lekker of niet dan MisterDon ;)

[ Voor 0% gewijzigd door R2D2 op 15-09-2002 03:01 . Reden: Soms vergeet ik zelfs wat :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 15 september 2002 @ 02:53:
[...]

Ikke vriendelijker? Mwah ik ben duidelijk en dat heb ik persoonlijk liever dan dat iemand een compleet lulverhaal opschrijft in nette taal en dat je dan nog niet weet waar ie het over heeft aan het einde. Maar normaal typ ik ook niet van zulke stukken -> alleen bij zulke Technics praat want daar word ik zoooooooooo verschrikkelijk moe van dat ik na het typen van het volgende stuk meteen mijn bed in duik :)

Maar nu even de vraag -> Heb jij ooit wel is op een Vestax - Numark of Gemini of een Stanton gedraaid. Liefst op alle 4 want hoe kun je anders weten dat Technics de beste is?
Juist dat heb je van horen zeggen en omdat iemand anders het zei zal het wel zo wezen. En ja ze staan in iedere club en weet je waarom -> Omdat ze lang mee gaan en omdat het zonde zou zijn om iedere keer iets nieuws aan te schaffen ook al mocht dat beter zijn. Owke eerlijk is eerlijk ik ben wel zo'n eikel die altijd het nieuwste wil hebben en donder daarmee een hoop geld de sloot in want zoiets kost je meer dan dat het je oplevert :(
Zonde knaken dus -> iets vervangen wat goed werkt of je moet niet weten waar je met je geld heen moet.
oke weet genoeg......

Jullie bekijken het hiet maar

Ik heb mijn best voor deze topic gedaan........

Ik dacht dat hier wel redelijke mensen was waar je een leuke discussie kan hebben ... maar als je posten zo worden afgekraakt lijkt me het beter om me hier niet verder te gaan.......

Ps weet jij wel wat naaien is.....?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:04
Was gisteren naar the dj's aan het kijken op tmf, en zag dat ze in de bbc (belgische discotheek) de technics vervangen hebben door Numark TTX'en.

gewoonabje: Je mag gerust blijven, enige is dat je niet 1 product als de enige keuze mag bestempelen, want het is zelden het geval dat er geen gelijkwaardig (of beter) alternatief is.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 06:00:
oke weet genoeg......

Jullie bekijken het hiet maar

Ik heb mijn best voor deze topic gedaan........

Ik dacht dat hier wel redelijke mensen was waar je een leuke discussie kan hebben ... maar als je posten zo worden afgekraakt lijkt me het beter om me hier niet verder te gaan.......

Ps weet jij wel wat naaien is.....?????
Waar wilde je dan een discussie over voeren? Als je aan een n00b direct Technics gaat aanraden dan blijft er voor ons weinig over om te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Reind schreef op 15 september 2002 @ 02:55:
Ow en wil je helemaal van al dat gezeik af wezen met belt drive's e.d -> koop cd spelers -> net zo leuk kost veel minder :)

Helemaal als je bedenkt dat je er na het aanschaffen van de apperatuur nog niet bent aangezien ik tenminste nog steeds geen stukkies vinyl kan fikken in mijn PC :(
Das pas huilen met de pet op namelijk -> de vinylprijzen.
Ik dank onze lieve heer op mijn blote knieen dat ik 1* in de 2 weken een promo pakket ontvang vanuit de UK waar ik alleen de verzendkosten voor hoef te dokken maar anders had ik nu allang de draaitafels de deur uit gekickt en cd spelers aangeschaft :)

Daarom koop ik er ook een cd speler bij eind van de maand en mischien die maand erop nog wel 1 en ik weet nu al hoeveel ik mijn draaitafels dan nog ga gebruiken -> veel minder als de cd spelers :) -> Geen zware koffers - lekker muziekje downloaden vanuit je luie stoel - Zo af en toe wat plaatjes kopen maar dan eigenlijk meer om op de hoogte te blijven dan voor de platen. Dat lijkt me echt lekker of niet dan MisterDon ;)
Dat is retelekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

SONiCB00M schreef op 14 september 2002 @ 18:54:
[...]
3e vraag: Heel belangrijk! Meestal sturen mengpanelen toch wel een fors signaal naar de koptelefoon, dus een koptelefoon die kraakt bij iedere beat moet je niet hebben. Ik heb een Sony MDR-V700 voor E 200,-- en ik kan 'm je ten zeerste aanraden!
fuck man.. je gaat em toch niet direct een koptelefoon van 200 euro's aansmeren?

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7385

voor 79 euro's heb je een prima alternatief ('k heb 'm zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 15 september 2002 @ 11:13:
[...]
Waar wilde je dan een discussie over voeren? Als je aan een n00b direct Technics gaat aanraden dan blijft er voor ons weinig over om te discussiëren.
Zoals eerder heb ik mijn fout toe geven...

Maar het stoort mij hoe ik onder de tafel werd geveegd door Reind...

Ben uitgemaakt voor hufter en dergelijke .... :X

Maar goed.... weet je wat ik doe ... ik ga me laten overtuigen ... Ga donderdagavond naar Groningen en ga ff kijken naar Genemi en dergelijke....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2002 12:34 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 15 september 2002 @ 02:47:
[...]

Zelfs dan ben je nog ff flink genaaid :)
MMMMMM reind wil je hier ff kijken:

http://www.prodcat.panaso...tList.asp?CategoryID=2656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Empathy schreef op 15 september 2002 @ 12:06:
[...]

fuck man.. je gaat em toch niet direct een koptelefoon van 200 euro's aansmeren?

Tsja, die MDR V700DJ was ooit 295 gulden en de algemene opvatting is dat, voor die prijs, het ding zeker de moeite waard was. Laat ik 'em nou voor die prijs gekocht hebben. :)

Hij schijnt fragiel te zijn, al voelt het ding anders aan. Het ding kan namelijk een val op de vloer niet goed overleven, als 'ie onder de verkeerde hoek neerkomt. Gelukkig heb ik daar zelf geen ervaring mee.

Het geluid is zeer goed (al is er nog wel beter ja, o.a. de V900 van sony), het ding kan hard zonder vervormen, hij schermt goed af en tenslotte zit hij, bij mij tenminste, comfortabel. (Na een periode van wennen, dat wel.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:01

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:14:
Maar goed.... weet je wat ik doe ... ik ga me laten overtuigen ... Ga donderdagavond naar Groningen en ga ff kijken naar Genemi en dergelijke....
Hou er dan wel rekening mee dat zelfs de PT-2100 en de PT-2400 "uit de doos" nog niet echt perfect zijn. Vaak zijn de lagers van de arm gewoon niet lekker afgesteld waardoor hier nogal wat speling op zit. Gelukkig is dit te verwijderen.

Nog even over de originele vraag: Ik heb eigenlijk niet zo veel toe te voegen aan Sonicboom en Reind ;-)

De setjes die Reind opsomde zijn inderdaad goed VOOR HET GELD. Dit betekent dus dat het duurdere setje ook ECHT lekkerder werkt dan het goedkopere setje. De "instapper" set is ook ECHT dat: Een set om mee te beginnen MAAR wel een set waar je absoluut uit gaat groeien ALS je groeit als DJ. Voor de "intermediate" set is dit alweer flink minder (vanwege de hogere torque van de motor). Voor de "ideale thuissets" geldt eigenlijk dat je er niet uit zult groeien (dit geldt zeker voor de set met de PT-2400's).

Als ik zelf weer zou moeten beginnen (ben overigens begonnen op een setje Lenco L-75's met Nagaoka 511DJ elementen en een Phonic batterijmixer zonder VU meters en EQ (zo'n 25 jaar geleden)) EN ik zou een beetje rekening houden met het gebrek aan budget dat ik toendertijd zelf ook had, dan zou ik denk ik voor een setje Q-30's gaan met een 626 mixertje (bij gebrek aan verkrijgbaarheid van de Mag-10). Ik zit er dan ook aan te denken een leuke setprijs met deze combinatie in de shop te zetten.

Hoe belangrijk is een koptelefoon voor thuis? Als je hem ALLEEN voor thuis gebruikt dan kun je de oude koptelefoon van je pa ook nog wel gebruiken. Wil je ook af en toe op een feestje draaien dan is de EM-300 een goede keus (maar ook de HD 200 van Sennheiser is bruikbaar (hoewel wel minder dan de EM-300)). Weet je dat je een echte "weekend warrior" gaat worden, investeer dan in een goede koptelefoon zoals de MDR-V700 (goed geluid MAAR ga er zuinig mee om want hij is NIET "hufter proof"), de MDR-V900 (zeer goed geluid, zeer comfortabel, stevig MAAR wel een grote bak) of de HD-25 (goed geluid, zeer sterk (al zou je dat niet zeggen als je er naar kijkt ;-), compact, en de maximale geluidsdruk is genoeg voor redelijk zware omstandigheden MAAR het houdt niet over en is ZEKER lager dan dat van de V700 en de V900).

Monitorset voor thuis: Niet echt nodig. Gebruik gewoon je HiFi installatie als je die hebt. Misschien is het een optie om de speakers iets anders neer te zetten (zodat je mooi in het midden zit EN een beetje in het directe "beeld" van de speakers). Let er wel op dat de speakers niet te dicht bij de draaitafels moeten staan (i.v.m. rondzingen).

Nog even een tip voor iedereen: Als je vinyl naar je computer gaat zetten (o.i.d.) zet dan de speakers zo ZACHT mogelijk. Dit komt de geluidskwaliteit tijdens de opname absoluut ten goede.

Nog een tip(je): Gebruik je een Ortofon element en neem je regelmatig vinyl op naar een ander medium, denk dan eens aan de aanschaf van een Ortofon Night Club NAALD (dus niet het hele element maar gewoon een losse naald). Die kun je dan gebruiken voor het digitaliseren (een Night Club naald in een Pro element IS een Night Club element ;-). Voor het normale mixwerk gebruik je dan je Pro naaldjes.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 12:14:
[...]

Zoals eerder heb ik mijn fout toe geven...

Maar het stoort mij hoe ik onder de tafel werd geveegd door Reind...

Ben uitgemaakt voor hufter en dergelijke .... :X

Mag jij me vertellen waar ik jou uitgemaakt heb voor hufter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ja dat zijn de prijzen van Panasonic zelf ja -> Ga is bij een willekeurige webshop in duitsland of zelfs hier in NL kijken en je hebt er 2 voor de prijzen die jij laat zien op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Fuck de zware platenkoffres :)

Nee vinyl zal wel het grootste aandeel blijven houden maar cd's is zo lekker makkelijk als je jezelf op vrijdag nog net even voor een feest bedenkt dat je een bepaalt nummer moet hebben en de platenzaak is dicht :P -> Kazaa aan ff fikken en draaien maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffffffffffffff sucker als we zo gaan beginnen -> Ik heb hier 2 PDXén staan + een Xone62 + een CDJ1000 (die CDJ1000 is geleend ) -> Beat that met die simpele iedereen heeft ze technicsen van jou.
Ik kots een beetje op mensen die altijd maar meteen technics roepen maar dat is onderhand wel algemeen bekend hier. Ik heb niets tegen technics maar wel tegen mensen met technicsen zoals jij. Fuck them en help gewoon is een keer mensen in plaats van simpelweg technics te blaten.

Zo das er uit.
Nu duidelijk genoeg......??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

huisman schreef op 15 september 2002 @ 12:46:
[...]
Als ik zelf weer zou moeten beginnen (ben overigens begonnen op een setje Lenco L-75's met Nagaoka 511DJ elementen en een Phonic batterijmixer zonder VU meters en EQ (zo'n 25 jaar geleden)) EN ik zou een beetje rekening houden met het gebrek aan budget dat ik toendertijd zelf ook had, dan zou ik denk ik voor een setje Q-30's gaan met een 626 mixertje (bij gebrek aan verkrijgbaarheid van de Mag-10). Ik zit er dan ook aan te denken een leuke setprijs met deze combinatie in de shop te zetten.
Geen gel#l maar actie...

De set is vanaf nu toegevoegd aan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
huisman schreef op 15 september 2002 @ 12:46:
Hoe belangrijk is een koptelefoon voor thuis? Als je hem ALLEEN voor thuis gebruikt dan kun je de oude koptelefoon van je pa ook nog wel gebruiken.
Hangt echt af van de koptelefoon die je pa had. Bij mij was dat dus een sony, vooral voor hifi gebruik denk ik en voor zijn tijd zeker niet slecht om mee te luisteren. Ook een goede afscherming van buitenuit, maar tamelijk zwaar.
Grootste probleem ermee is dat hij tamelijk hard 'galmt' wat voor dj-werk niet echt bevorderlijk is.
Ik heb bijna een jaar terug voor ongeveer 100 euro een Sony MDR-V500 gekocht, en ik heb er nog steeds geen spijt van. De geluidskwaliteit vind ik uitstekend, hij is tamelijk licht en schermt redelijk goed af.
Nadeel is wel dat hij tamelijk klein is en dat hij niet bedoelt is om constant aan te doen (daar spant hij iets te hard voor, maar dus wel goed voor dj-werk vind ik)
Nog even een tip voor iedereen: Als je vinyl naar je computer gaat zetten (o.i.d.) zet dan de speakers zo ZACHT mogelijk. Dit komt de geluidskwaliteit tijdens de opname absoluut ten goede.
Je bedoelt toch gewoon het afspeel-volume? Dat kan je dan eventueel gewoon op mute zetten.
Voor het opneem-volume is toch het beste van het zo hard te zetten tot je net onder clipping blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Even tussendoor... Ik erhh *kuch* kwam bij toeval *rochel* het nieuwe underworld album online al tegen in mp3 vorm *kuch*. (Nee, vraag niet waar, al kan ik wel zeggen dat uw file-sharing progsel naar keuze een goede optie is.)

[Voeg hier mentaal plaatje in van Jumpstart die onschuldig omhoog kijkt naar de wolkjes en doet alsof zijn neus bloedt]

Het album is zeker de moeite waard, die ga ik morgenmiddag meteen aanschaffen!

* JumpStart _/-\o_ voor de heren Rick Smith en Karl Hyde.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

reind, doe in GODSNAAM wat minder gefrustreerd. Dat je ergens wat tegen hebt en dat graag wil uiten is jouw zaak. Feit is dat we op dit forum (veel :P) regels hebben. De belangrijkste is toch wel, ga niet flamen en laat elkaar in de waarde bij discussies en het reageren... Dit lijkt daar niet op. Ik heb je weleens vaker op ongenuanceerd en lomp posten gewezen. Hou daar alsjeblief mee op.

Het is misschien wel zo dat je zelf dingen moet uitzoeken (ook erg belangrijke eis aan gebruikers op het forum), maar flamen en zo lomp jezelf uitdrukken zorgt er alleen maar voor dat zo'n discussie in de soep loop. We gedogen die "offtopic" draadje omdat het zichzelf vrij aardig reguleert en het gewoon leuk is een beetje te babbelen met mede-lotgenoten. Ik stel voor dat iedereen weer normaal ontopic verder gaat, anders moeten we het in een nieuw topic mar weer eens opnieuw proberen...

Geen geflame en gegil en offtopic gebeuren meer. Als je op deze post inhoudelijk wil reageren mag je me mailen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[JvS mode]
edit: minder relevant gedeelte weggehaald ;). No offense verder :)
[/JvS mode]

offtopic:
nu even ontopic verder(al dat geruzie en geflame is ook helemaal nergens goed voor, jammer dat 't eventjes misliep)

dat album van underworld is idd geweldig :)
ik denk dat ik 'm binnenkort ook maar echt ga kopen

[ Voor 0% gewijzigd door JvS op 15-09-2002 20:17 ]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Empathy schreef op 15 september 2002 @ 12:06:
[...]

Aansmeren? Dat gaat lastig als ik geen verkoper ben :+. Maar ik blijf erbij dat je van je leven niet moet gaan bezuinigen op een koptelefoon. Eén keertje een flinke duit erin steken en je bent er wel ff zoet mee ;). Dat jij tevreden bent met een koptefeloon van E 79,-- kan ik me enigszins voorstellen, maar ik blijf nou eenmaal aanraden een dure te kopen. Die dingen dienen toch nooit te vervangen worden, en ze zijn op iedere denkbare manier bruikbaar.

Maar serieus: Hebben die mensen bij Rare Records geld teveel? Ben daar gister ff langsgeweest, een stuk of 10 Technics SL-1200's, iedere draaitafel een versterker en Sennheiser (nogwat) koptelefoon.... daar ligt duizenden euro's aan apparatuur voor het oprapen (/me krijgt evil ideeën }))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

[b][message=15163080,noline]Flat© schreef op 15 september 2002 @
'n waarschuwing lijkt me meer op z'n plek, maar daar hoef jij gelukkig niet over te oordelen hoor :)
ik rook alleen maar iets .. maar dat kan wel voorbij zijn gewaait.. of misschien was ik het zelf wel :+

maar goed genoeg over gezegd lijkt me. Underworld album is idd topie ik ga hem zeker kopen. hij is het gewoon waard

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Genoeg gelul, tijd om te patsen })

Afbeeldingslocatie: http://www.lanpartyanimals.com/dj/DSC00030.JPG
Mijn speelgoed O+

Afbeeldingslocatie: http://www.lanpartyanimals.com/dj/DSC00032.JPG
Raad de plaat :D

Zoals ik al zei, Sony MDR-V700 koptelefoontje en een simpel Altec Lansing ATP-3 speakersetje. Geluid is hard genoeg voor een kleine kamer, en de bass rules uit dat ding :D

Overigens moet je niet denken dat die bovenste twee speakertjes voor het geluid zorgen. In de voet zit een speaker die het geluid een extra dimensie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
jeeezus hee ik ben ff een paar dagen weg en gelijk breekt de pleuris uit :+

gedraag jullie es ff allemaal, we zijn het er allemaal over eens dat er meer op de wereld is dan Technics, punt. Kan dit topic dan in ieder geval verschoond blijven van die irri flames? (snap sowieso het nut daarvan niet echt maar oke)

ok nu weer ff ontopic:

iedereen loopt wel de v700 de hemel in te prijzen vanwege z'n basweergave en dat ie hard kan, maar voor mij persoonlijk heb ik van een koptelefoon het liefst dat ie juist superhelder klinkt, en goed afsluit zodat ie niet zo hard _hoeft_ (het scheelt namelijk enorm veel in de belasting op je oren) Bass is voor mij gewoon totaal niet belangrijk, als ik een plaat scherpzet dan luister ik vooral naar de midden en hoge tonen, omdat die het 'directst' klinken en zo makkelijker op het ritme is te focussen dan de bassdrums zelf
hoe zit dat met de rest van de dj's hier?

en over dat muziek duur is om te kopen en er misschien beter met cd's gedraaid kan worden> ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik finalscratch aan ga schaffen, dat lijkt me toch wel de ultieme manier van muziek draaien, als ik zelf een nummer geproduceerd heb of ergens vandaan 'gekocht' *kuch* (lees: gekazaad) hoef ik het ook niet meer op cd te branden wat ook weer tijd en geld scheelt :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ener-G schreef op 15 september 2002 @ 15:38:
iedereen loopt wel de v700 de hemel in te prijzen vanwege z'n basweergave en dat ie hard kan, maar voor mij persoonlijk heb ik van een koptelefoon het liefst dat ie juist superhelder klinkt, en goed afsluit zodat ie niet zo hard _hoeft_ (het scheelt namelijk enorm veel in de belasting op je oren) Bass is voor mij gewoon totaal niet belangrijk, als ik een plaat scherpzet dan luister ik vooral naar de midden en hoge tonen, omdat die het 'directst' klinken en zo makkelijker op het ritme is te focussen dan de bassdrums zelf
Volledig met je eens. Dat hij helder geluid moet geven vind ik zowiezo belangrijk (ik ben van plan om dat ding ook naar LANs mee te nemen e.d, kan ik beter horen waar de CT's binnenstromen :D). Maar wat ik al helemaal ideaal vind is dat hij zo fijn zit. Die schelpen passen met gemak over mijn lompe oortjes, en voor de rest klap je de andere schelp met gemak achter je hoofd. En sjah, dat hij niet hufterproof is heb ik niet zo'n moeite mee. Ik ben vrij zuinig met mijn speelgoed :+.

Kwa gelijkzetten mag ik nog ff flink gaan oefenen, tering zeg da's lastig in het begin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 20-09 23:25
SONiCB00M schreef op 15 september 2002 @ 14:52:
[...]
Maar serieus: Hebben die mensen bij Rare Records geld teveel? Ben daar gister ff langsgeweest, een stuk of 10 Technics SL-1200's, iedere draaitafel een versterker en Sennheiser (nogwat) koptelefoon.... daar ligt duizenden euro's aan apparatuur voor het oprapen (/me krijgt evil ideeën }))
Rare Records is een kwaliteitszaak, dus niet te vergelijken met de rotzooi die ze bij Mid-Town in de winkel hebben (dan heb ik het niet alleen maar over de luister-apparatuur).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mid-town is dan ook zo ongeveer wel de free-record shop van het vinyl... wat een kneuzen staan er daar soms achter de kassa zeg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ener-G schreef op 15 september 2002 @ 15:38:
[..]
[..]
Hee, mij heb je nooit horen claimen dat specifiek die bass zo goed is. Overall geluidskwaliteit is erg goed, en hij kan erg hard zonder vervormen. En tenslotte is de afscherming erg goed. Maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik nou niet echt superveel vergelijking heb kunnen maken met andere kopelefoons.

Gewoon een keer een vergelijkend warenonderzoek doen zou het beste zijn, maar ja, dat doe je niet 'even'.

Weer tijd om lief in de richting van meneer Huisman te kijken, misschien heeft hij tijd/moeite om een 'shoot-out' te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Gezeik over die draaitafels altijd.. :(

Overigens is dure draaitafels aanschaffen helemaal geen weggegooid geld, ze brengen namelijk 2ehands bijna hetzelfde op.. In tegenstelling tot belt drive troep die je aan de straatstenen niet meer kwijtkunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonicboom:

Die rechter plaat is er eentje uit de ViSion serie van Marco V (komen uit een vorig leven waarin ik datsoort dingen draaide). Vertel je me nu watvoor mixer je ertussen hebt staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

JumpStart schreef op 15 september 2002 @ 16:26:
Weer tijd om lief in de richting van meneer Huisman te kijken, misschien heeft hij tijd/moeite om een 'shoot-out' te doen.
M'n "welke draaitafel voor welk budget" is nagenoeg klaar (ben bezig met de afronding van de (lekkere) PDT-6000). Als die klaar is komt er een "welke CD-speler voor welk budget" (is wat lastiger vanwege de tweedeling tussen enkele en dubbele spelers) en DAARNA heb ik een "welke koptelefoon voor welke toepassing en budget" in m'n hoofd zitten.

Een jaar of 2 geleden ben ik BEGONNEN met het vergelijken van koptelefoons (want JAWEL, daar doe je een eeuwigheid over). Elke koptelefoon werd daarbij thuis getest MAAR ook "op pad". Voor mij heeft dit geresulteerd in het volgende lijstje:

1. Sony MDR-V900
2. Sony MDR-V700 (*)/Sennheiser HD-25
3. Sony MDR-V600
3. Gemini EM-300
4. Sennheiser HD-200

(maar een uitgebreide lijst komt t.z.t.).
((*) Als de V700 steviger was geweest, iets neutraler EN comfortabeler dan had hij het ZEKER gewonnen van de HD-25).

Waarom niet de Pioneer 5000 in dit lijstje? Ik vind hem te slecht voor z'n prijs. Hetzelfde geldt voor de Technics 1210 koptelefoon (hoewel velen het over beide koptelefoons niet met mij eens zullen zijn ;-). Ook die koptelefoons zijn trouwens een aantal keren met me mee geweest. Het kantelpunt van "bruikbaar op pad" ligt ergens rond de V600/EM-300. Afhankelijk van de omstandigheden in het veld (veel "slapback", hoge monitor SPL etc.) zijn deze koptelefoon wel/niet bruikbaar. De koptelefoons boven dit kantelpunt zijn zeker voldoende voor alle toepassingen (de HD-25 komt echter hier en daar wel op het randje).

Even voor de goede orde: Bij toepassingen "in het veld" heb ik het over zalen van zo'n 1000 personen met een volwassen PA set in minder dan ideale omstandigheden.

Disclaimer: Koptelefoons zijn en blijven een moeilijk onderwerp. Dingen zoals geluid, comfort e.d. zijn zeer persoons gebonden. Je moet dan OF afgaan op ervaring van anderen (en dan vooral ervaring van diegenen die deze ervaring hebben opgedaan met zo veel mogelijk verschillende koptelefoons) of gewoon goed luisteren. Onthoudt ook dat wat in de winkel klinkt als "loeihard", onderweg wel eens zwaar tegen kan vallen (vooral als je ook nog zo slim bent om "op pad" met pluggen in je oren te draaien). Ik heb zelfs wel eens mensen horen zeggen dat de MDR-V500 "heel hard" gaat. Nou... Als de omstandigheden ook maar een beetje minder dan ideaal zijn dan laat deze koptelefoon het volledig afweten (en hou je niets anders over dan een schril spreeuwenkistje op je oren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:45:
Sonicboom:

Die rechter plaat is er eentje uit de ViSion serie van Marco V (komen uit een vorig leven waarin ik datsoort dingen draaide). Vertel je me nu watvoor mixer je ertussen hebt staan??
_/-\o_ Applausje! Het is idd V.ision, met Certainly (rotnummer) en Indicator (8)). De tweede plaat is trouwens Driftwood - Freeloader.

Die mixer is een Gemini PS-540i en ik vind 'm prima werken. Alleen de faders zijn imho een beetje losjes, maar daar valt mee te leven.

[ Voor 0% gewijzigd door Flake op 15-09-2002 16:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

SONiCB00M schreef op 15 september 2002 @ 16:53:
Die mixer is een Gemini PS-540i en ik vind 'm prima werken. Alleen de faders zijn imho een beetje losjes, maar daar valt mee te leven.
De kill switches doen precies wat er op de doos staat (verschrikkelijk veel dempen ;-)

Wat minder te spreken was ik over het feit dat de voorafluistering VOOR de EQ zit. Vond jij dit een probleem? Ik vind het namelijk nogal raar dat ze hiervoor gekozen hebben (omdat toch vrijwel alle mixers de EQ voor de PFL hebben zitten).

Ook zat er, bij het exemplaar dat ik dit weekend getest heb, nogal wat brom op de koptelefoonuitgang. De master output (naar de versterker) is netjes stil maar de koptelefoonuitgang bromde wat. Hoe is dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
huisman schreef op 15 september 2002 @ 17:19:
[...]
De kill switches doen precies wat er op de doos staat (verschrikkelijk veel dempen ;-)

Wat minder te spreken was ik over het feit dat de voorafluistering VOOR de EQ zit. Vond jij dit een probleem? Ik vind het namelijk nogal raar dat ze hiervoor gekozen hebben (omdat toch vrijwel alle mixers de EQ voor de PFL hebben zitten).

Ook zat er, bij het exemplaar dat ik dit weekend getest heb, nogal wat brom op de koptelefoonuitgang. De master output (naar de versterker) is netjes stil maar de koptelefoonuitgang bromde wat. Hoe is dat bij jou?
Correct, voorafluistering zit idd voor de equalizing. Viel me al eerder op toen ik de lage tonen wat probeerde te dempen in mijn koptelefoon :P. Echt moeite heb ik er niet mee, maar ze hadden op z'n minst die kill-switches in CUE kunnen laten werken, dat stoort me wél. Killen doen die dingen wel, als je ze alledrie indrukt is het ook écht stil :)

En brommen doet het ding een klein beetje. Dit beschouw ik echter niet als storend, zodra je er wat muziek op zet heb je nergens last meer van :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

voor mij een vraag en voor jullie vast een weet: zijn alle elementen geschikt voor elke draaitafel? Of moet ik nog kijken naar verschillende types ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het zijn volgens mij uitzonderingen die ergens niet op passen, het enige wat ik kan bedenken (ben het zelfs niet zeker) zij de ortofoon style elementen (bananen). Die passen volgens mij niet op een (oudere) rechte toonarm.

Maar de meeste elementen passen wel op de huidige platendraaiers.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

leffe_blond schreef op 15 september 2002 @ 21:09:
Het zijn volgens mij uitzonderingen die ergens niet op passen, het enige wat ik kan bedenken (ben het zelfs niet zeker) zij de ortofoon style elementen (bananen). Die passen volgens mij niet op een (oudere) rechte toonarm.

Maar de meeste elementen passen wel op de huidige platendraaiers.
Dat is het antwoord waar ik op zat te wachten. *dankbaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boom:

Die brom, komt die uit je mixer, of uit een aardingsprobleempje in je draaitafels?? En met "losse" faders, bedoel je daarmee instabiel, of lekker soepel? De faders van mijn mag10 kan je nl ook "losjes" noemen, maar ik vind het heerlijk (je kan ze omhoog schieten met je wijsvinger! :P).

Maar indicator beter dan certainly?? Die string in indicator vind ik heerlijk, maar de rest van het nummer klinkt een beetje storend imho (probeert ie nou DHS te rippen??). Certainly is duidelijk gemaakt voor een heel ander punt in je set (of zelfs een hele andere set), maar heerlijk groovy en rolling. Vandaar ook niet verwonderlijk dat ik techno ben gaan draaien; was snel uitgekeken op dingen zonder funk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 21:52:
Boom:

Die brom, komt die uit je mixer, of uit een aardingsprobleempje in je draaitafels??
Het is een intern probleempje in de PS-540i. Ergens had de voeding voor de koptelefoonversterker beter afgevlakt kunnen worden.
En met "losse" faders, bedoel je daarmee instabiel, of lekker soepel? De faders van mijn mag10 kan je nl ook "losjes" noemen, maar ik vind het heerlijk (je kan ze omhoog schieten met je wijsvinger! :P).
Zaten er maar zulke mooie faders op als op de Mag-10 ;-)

Overigens zijn de faders van Gemini zeker NIET slecht (ik vind ze in ieder geval een stuk prettiger dan die stugge faders van Numark (e.v.a.)). Er zit alleen wat mechanische speling op waardoor ze wat "gammel" aanvoelen.

Helemaal mooi was het geweest als ze het type dat ze voor de cross-faders gebruiken ook voor de kanaalfaders zouden gebruiken (want die voelt echt zeer goed aan voor een mixer in deze prijsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Zow reind. Vind ook wel dat je een beetje te hard tekeer gaat hoor.

En G, op FS wachten we nu wel een beetje te lang vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
* NightOwlNL is ietswat gaar, heb afgelopen weekend eerst de dijk en daarna forecast gedaan en moet wel eerlijk zijn, yves de ruyter draait lekker, maar waarom is al die muziek zo 450 in een dozijn aan t worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Triple-D schreef op 15 september 2002 @ 22:51:
Zow reind. Vind ook wel dat je een beetje te hard tekeer gaat hoor.

En G, op FS wachten we nu wel een beetje te lang vind ik.
Mag ik ook een keer })

Maar :> voor degene die ik op hun pik getrapt heb. :)

Sonicboom -> mooie PT2400's :) alleen ik zou ze zelf in I-mac roze gekocht hebben (ja die deckplate's zijn te verkrijgen :P ) En dat LCD schermpje is soms zo fijn hé. Ik mis die dingen nog steeds op m'n PDXén want voor de PDX had ik dus een setje TT1's van numark en daar zitten ze ook op.

Het voordeel van de PT2400 vind ik wel die pitchbend -> kun je tenminste lekker met je klauwen van de platter afblijven :)

Wat betreft koptelefoons -> zoals Andre als zei -> tis erg persoons gebonden want iedereen stelt andere eisen. Ik ben zelf helemaal weg van de HD25. Owke hij gaat soms iets te zacht maar daar went een mens ook snel zat aan. Wat ik het grootste voordeel van de Senheiser vind is dat ie oerdegelijk is want ik heb zelfs al met dat ding lopen gooien en nog steeds doet dat kreng het. Iets wat met een sony o.i.d onmogelijk is :)
Waar ik Andre niet helemaal in kan geven is de Pioneer SE-DJ5000 -> Ik vind hem zeker gelijkwaardig aan de sony qua geluid en hij is sowieso een stuk steviger.
Iemand trouwens ervaring met het vervangen van kabels bij de Sony want ik heb er hier 1 liggen met een kapotte kabel en ik heb beloofd dat ik hem wel even zou fixen. (ja das heel stom van mij ik weet het ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Universal Creations schreef op 15 september 2002 @ 16:01:
[...]

Rare Records is een kwaliteitszaak, dus niet te vergelijken met de rotzooi die ze bij Mid-Town in de winkel hebben (dan heb ik het niet alleen maar over de luister-apparatuur).
Midtown kan ik heel kort over zijn -> Tis een K*Tzaak met K*T personeel.

Ik ga veel liever naar de wat kleinere zaak dan naar zo'n zaak waar ze achter de feiten aan lopen en toch niets hebben wat ik zoek -> Ze hebben geen goede Garage geen goede 2Step en geen goede Soulfoul house. Ze hadden notabene niet eens wat van Defected liggen de laatste keer. En daar hebben ze ook nog is een hlaf uur voor nodig gehad om daar achter te komen.

Nee doe mij dan maar de zaakjes zoals Dada Dance - Soulfood - Dance Attack e.d want daar krijg je tenminste een vrolijke kop tegenover je een normale gedag als je binnen komt en een bak koffie als je moet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Misschien een raar vraagje tussendoor, maar ik zoek een tweede mengpaneel.
Om een beetje met de pc te experimenteren, 2 geluidskaarten en mengpaneel met toonregeling per kanaal.
Dus kom ik op een simpel mengpaneel terecht.

Ik heb er 2 op het oog :
De Phonic DM-2010 en de Behringer VMX-100.

Behringer is mij bekend, maar Phonic ken ik nog niet.

Welke van bovenstaande raden jullie mij aan ??
Misschien iemand ervaringen met Phonic of Behringer en deze type's ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Neem dan de Phonic maar.

Over de behringer heb ik mijn gal al een keer eerder gespuwd in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik weet niet wat voor koptelefoon uitgang jullie hebben op jullie mixers, maar dat de HD-25 af en toe iets te zacht gaat is toch echt onzin.. Laat je oren es meten of stel je monitors beter af, zelfs bij een hele hele hoop harde teringherrie doet een HD-25 het nog prima, ook al omdat ie zo goed afsluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 21:52:
Die brom, komt die uit je mixer, of uit een aardingsprobleempje in je draaitafels?? En met "losse" faders, bedoel je daarmee instabiel, of lekker soepel? De faders van mijn mag10 kan je nl ook "losjes" noemen, maar ik vind het heerlijk (je kan ze omhoog schieten met je wijsvinger! :P).
Ik bedoel daar losjes mee. Dré vind de fader van de Xfader beter, maar persoonlijk merk ik daar het verschil niet tussen :?. Ik vind het iig heerlijk om mee te werken. Voor de rest baal ik wel dat de kill-switches in de cue niet werken. Maar goed, voor deze prijs is dat ding wel te vervangen. Ik zit te denken aan een Dateq XTC of een leuke Vestax á la 648. Maar het duurt wel een tijdje voordat dat geld er is ;).
Maar indicator beter dan certainly?? Die string in indicator vind ik heerlijk, maar de rest van het nummer klinkt een beetje storend imho (probeert ie nou DHS te rippen??). Certainly is duidelijk gemaakt voor een heel ander punt in je set (of zelfs een hele andere set), maar heerlijk groovy en rolling. Vandaar ook niet verwonderlijk dat ik techno ben gaan draaien; was snel uitgekeken op dingen zonder funk :).
Ach, muziek blijft een mening he :). Zo vind ik die muziek dat dat vrouwtje in Rare Records draaide ook maar simpele muziek... komt gewoon over als muziek voor die LSD-trippers :). Maar ik herhaal: dat is en blijft een mening :P.

Ik baal d'r alleen wel over dat er zo weinig goeie trance nummers uitkomen... De techno- en hardhouse/style-scene doet het goed, maar steeds meer mensen komen er achter dat je met een simpele synthesizer en een sampler ook trance kunt maken, maar dat klinkt natuurlijk weer 20x nergens naar :(. Ik heb onderhand wel voldoende platen om een liveset in elkaar te knutselen, ik moet alleen ff flink oefenen op mijn techniek, want beatmatchen is echt godsgruwelijk lastig :(.
huisman schreef op 15 september 2002 @ 22:30:
Helemaal mooi was het geweest als ze het type dat ze voor de cross-faders gebruiken ook voor de kanaalfaders zouden gebruiken (want die voelt echt zeer goed aan voor een mixer in deze prijsklasse).
Zoals ik al eerder zei, ik voel het verschil niet :?. Ik vind alledrie de faders prettig werken, evenals alle draaiknoppies. Qua lay-out en functionaliteit is dat ding puik in orde, alleen die paar slordigheidsfoutjes die jij net noemde blijven over :).
Reind schreef op 16 september 2002 @ 00:52:
Sonicboom -> mooie PT2400's :) alleen ik zou ze zelf in I-mac roze gekocht hebben (ja die deckplate's zijn te verkrijgen :P ) En dat LCD schermpje is soms zo fijn hé. Ik mis die dingen nog steeds op m'n PDXén want voor de PDX had ik dus een setje TT1's van numark en daar zitten ze ook op.

Het voordeel van de PT2400 vind ik wel die pitchbend -> kun je tenminste lekker met je klauwen van de platter afblijven :)
Dank :>.

Ik ben er idd supertevreden mee. Bij Rare Records had ik voor het eerst ( :*)) een Technics kunnen testen, en ik moet zeggen dat dat ding zoveel verschilt vergeleken met mijn PT's. De torque is nagenoeg identiek, corrigeren doen ze ook nagenoeg evensnel, alleen de pitch van de Technics is wat stroever (moet je zelf bepalen wat fijner is). Opvallend is alleen dat de PT alles heeft wat de Technics ook heeft en nog meer ook (reverse, LCD, pitch bend etc) voor een lagere prijs :?. 'k Ben d'r iig apetrots op :D.

Die pitch bend probeer ik liever zo min mogelijk te gebruiken. Ik zit namelijk te twijfelen of ik van dj mijn beroep wil maken (óf informatica, of muziek). En als je wil leren beatmatchen moet je het imho ook kunnen met draaitafels zonder pitch bend. Maar ik heb er al moeite mee om het BPM gelijk af te stellen dus zoet ben ik voorlopig wel even :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
TripleM schreef op 16 september 2002 @ 09:23:
Ik weet niet wat voor koptelefoon uitgang jullie hebben op jullie mixers, maar dat de HD-25 af en toe iets te zacht gaat is toch echt onzin.. Laat je oren es meten of stel je monitors beter af, zelfs bij een hele hele hoop harde teringherrie doet een HD-25 het nog prima, ook al omdat ie zo goed afsluit..
De HD25 is gewoon wat minder als je in een hele grote zaal staat te draaien waar de monitor speakers e.d erg hard staan. Dan merk je gewoon dat ie wat minder geeft dan de sony :)
En mijn oren zijn nog prima (dankzij m'n doppen) want dat heb ik vorige maand nog laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 16 september 2002 @ 01:06:
[...]

Midtown kan ik heel kort over zijn -> Tis een K*Tzaak met K*T personeel.

Ik ga veel liever naar de wat kleinere zaak dan naar zo'n zaak waar ze achter de feiten aan lopen en toch niets hebben wat ik zoek
Inderdaad Reind ... ik ga zelf ook veel liever naar Rhythm Import Den Haag of ik bestel is wat via het internet.
Rhythm kom ik nu ook alweer een paar jaar en ik vind het een top zaak, altijd veel platenkeuze, ze kunnen altijd nog wel wat oude platen bestellen, personeel is relax,etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Reind schreef op 16 september 2002 @ 02:01:
Neem dan de Phonic maar.

Over de behringer heb ik mijn gal al een keer eerder gespuwd in dit topic :)
Ze zien er allebei niet uit, maar ja....voor 99 Euro 8)7
Dan denk ik toch dat ik voor de Phonic ga, die vindt ik er al beter uitzien.
De BPM-counters op de Behringer zien er zo kitserig uit.
Hier wat plaatjes ervan.

De simpele Behringer VMX-100 :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~koste134/behringervmx100.jpg

En de simpele Phonic DM-2010 :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~koste134/phonicdm2010.jpg

Ik zal jouw ervaringen over de Behringer eens opzoeken en doorlezen Reind.

Bekomend voordeel van de Phonic is dat hij ook een MID-toon-regeling heeft, en 3 faders.

[ Voor 0% gewijzigd door MuTTLeYs op 16-09-2002 11:36 . Reden: Iets vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
woww
zit er op die behringer geeneens een 3toonsregeling? dan zou ik die sowieso niet eens als een optie zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Maar die behringer heeft wel BPM counters (die voor geen meter werken maargoed ze zitten er op :P )
Owja de meesten hier zijn tegen BPM counters -> nou ik vind ze anders soms verdomd makkelijk :) (en ja zonder kan ik het ook wel want ik moet de eerste BPM counter nog tegen komen die 2Step kan "tellen" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Reind schreef op 16 september 2002 @ 13:52:
Maar die behringer heeft wel BPM counters (die voor geen meter werken maargoed ze zitten er op :P )
Owja de meesten hier zijn tegen BPM counters -> nou ik vind ze anders soms verdomd makkelijk :) (en ja zonder kan ik het ook wel want ik moet de eerste BPM counter nog tegen komen die 2Step kan "tellen" )
Ach ja, om even een analogie te gebruiken: Autorijden in een automaat kan af en toe verdomde handig zijn (Lees: in de file, en bij wegrijden op een helling) maar je kan prima zonder. Ik vindt auto rijden in een schakelbak gewoon leuker/fijner, but that's just me. :)

BPM counters / beat indicators / kill switches, het is allemaal wel leuk om te hebben, maar je moet het zonder kunnen, vind ik dan. Je mag dit soort features best gebruiken als ze er zijn, maar wees er niet afhankelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(en ja zonder kan ik het ook wel want ik moet de eerste BPM counter nog tegen komen die 2Step kan "tellen" )
Ik ken niet echt veel van 2Step, dus zou je me eens een titel van een typisch 2Step nummer kunnen geven?
Ik ben namelijk nog steeds bezig aan m'n computer-mix-programma en zou wel eens willen weten of ik de bpm detectie zo goed krijg dat hij ook 2Step kan tellen.
Ik weet absoluut niet dat het gaat lukken (drum&bass en rock lukken ook nog niet erg) maar ik wil het wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ja oke, maar vraag niet wat voor bpm counters ;) en ik heb in principe niks tegen op bpm counters, maar ik vind persoonlijk 3toonsregeling toch stukken belangrijker dan een bpm counter.
3toonsregeling is gewoon een must-have, en een bpm counter een leuke extra waar je niet van afhankelijk dient te zijn anders heb je op een set waar geen counter op zit een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Ener-G schreef op 16 september 2002 @ 18:56:
[...]

ja oke, maar vraag niet wat voor bpm counters ;) en ik heb in principe niks tegen op bpm counters, maar ik vind persoonlijk 3toonsregeling toch stukken belangrijker dan een bpm counter.
3toonsregeling is gewoon een must-have, en een bpm counter een leuke extra waar je niet van afhankelijk dient te zijn anders heb je op een set waar geen counter op zit een probleem
aan een beatcounter heb je vrij weinig naar mijn idee, tenzij dat ding zelf de beat kan tellen en je 2e plaat gelijk kan zetten, want je moet toch altijd nog met de hand je plaat gelijk zetten

draai gewoon zonder, dan mis je em ook niet:D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SONiCB00M schreef op 15 september 2002 @ 15:13:
Genoeg gelul, tijd om te patsen })

[afbeelding]
Mijn speelgoed O+

[afbeelding]
Raad de plaat :D

Zoals ik al zei, Sony MDR-V700 koptelefoontje en een simpel Altec Lansing ATP-3 speakersetje. Geluid is hard genoeg voor een kleine kamer, en de bass rules uit dat ding :D

Overigens moet je niet denken dat die bovenste twee speakertjes voor het geluid zorgen. In de voet zit een speaker die het geluid een extra dimensie geeft.
ook ff patsen dan....

Afbeeldingslocatie: http://213.51.67.139/images/gewoonabje/voorkant.jpg

Dit is de voorkant........

Afbeeldingslocatie: http://213.51.67.139/images/gewoonabje/draaitafels.jpg

en dit is de set...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[quote]Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 20:37:
[...]

en dit is de set...........[/quote]

Doe iedereen alsjeblieft een lol, en resize die plaatjes naar 600 breed, zodat het de lay-out niet verneukt... :(

Met
code:
1
[url=http://groot.jpg][img]http://klein.jpg[/img][/url]

maak je aanklikbare plaatjes.

Dank je :)

[ Voor 0% gewijzigd door JumpStart op 16-09-2002 22:28 . Reden: post is niet meer nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jij hebt ook geen mercy met dit soort afmetingen he? :D Goed disco effect in je XTC lampjes in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet meer op de FTP site komen ik krijg de foutmelding dat ik me maar 5 keer kan aanmelden ofzoiets nou wilde ik dus vragen hoe ik me afmeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt aan gwerkt...sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

:) oh abje, zit je weer in de knoei met fototjes :) :P

ja leuk zetje vind mijn gemini toch een betere mixer :+ cu

[ Voor 0% gewijzigd door Quinie op 16-09-2002 20:51 . Reden: woord te veel ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
damn, abje je moet niet zuipen als je fotos nemen wil van je set,....

mijn set, waar ik reette hard voor gewerkt heb trouwens @ www.mrwazoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een DAP700D cd speler met een TMX6699 mengpaneeltje. Het is heel leuk om mee te beginnen het heeft me in totaal incl 2 200watt boxen en een versterker 150 watt iets van 1000 euro gekost en ik kan redelijk vooruit. Het heeft me iets van 1100 euro gekost maar die cd speler is wel dik relax voor mijn doen als beginnend dj. Wie weet waar k goedkope 2e hands draaitafels kan halen en mooie alternatieve op de technics draaitafels want dat is toch de einige met magnetische aangedreven plaat? of heb ik het verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:04:
ik heb een DAP700D cd speler met een TMX6699 mengpaneeltje. Het is heel leuk om mee te beginnen het heeft me in totaal incl 2 200watt boxen en een versterker 150 watt iets van 1000 euro gekost en ik kan redelijk vooruit. Het heeft me iets van 1100 euro gekost maar die cd speler is wel dik relax voor mijn doen als beginnend dj. Wie weet waar k goedkope 2e hands draaitafels kan halen en mooie alternatieve op de technics draaitafels want dat is toch de einige met magnetische aangedreven plaat? of heb ik het verkeerd...
Technics is gewoon direct-drive hoor

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat ook met een tandwiel ja? damn heb ik me verkeerd laten adviseren of was ik half aan het dutten. Ik dacht dat sommige technics magnetisch waren aangedreven en dat ze daarom nooit slijten. Dus Gemini werkt in principe hetzelfde als een Technics of is de aandrijving iets anders? me is noob me want help --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 16 september 2002 @ 21:02:
damn, abje je moet niet zuipen als je fotos nemen wil van je set,....

mijn set, waar ik reette hard voor gewerkt heb trouwens @ www.mrwazoo.nl
maar wel een leuk licht effect.... O-)

heb er ook echt een paar maanden voor krom gelegen.......
;(

Ik drink nooit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:16:
Is dat ook met een tandwiel ja? damn heb ik me verkeerd laten adviseren of was ik half aan het dutten. Ik dacht dat sommige technics magnetisch waren aangedreven en dat ze daarom nooit slijten. Dus Gemini werkt in principe hetzelfde als een Technics of is de aandrijving iets anders? me is noob me want help --
gemini heeft motor direct onder de platter, magnetisch aangedreven dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
al eens langsgekomen, mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/zooi.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tering... je mag wel eens een grote schoonmaak houden ;)

mijn setje is al te vaak langsgeweest.... schaam me teveel om uhm nogmaal te posten ;)

(heb gewoon ff geen foto op de comp :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 20:37:
[...]

ook ff patsen dan....

[afbeelding]

Dit is de voorkant........

[afbeelding]

en dit is de set...........
Music Man Fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:16:
Technics 1200 is iig magnetisch aangedreven, tenminste dat is wat ik zie als ik de platter er hier afhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ener-G schreef op 16 september 2002 @ 22:25:
al eens langsgekomen, mijn setje:

[afbeelding]

;)
Lijkt die hoerenbende bij mij op me kamer wel man.

Zullen we met z'n 2én 1 schoonmaakster in dienst nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op 16 september 2002 @ 15:38:
[...]

Ik ken niet echt veel van 2Step, dus zou je me eens een titel van een typisch 2Step nummer kunnen geven?
Ik ben namelijk nog steeds bezig aan m'n computer-mix-programma en zou wel eens willen weten of ik de bpm detectie zo goed krijg dat hij ook 2Step kan tellen.
Ik weet absoluut niet dat het gaat lukken (drum&bass en rock lukken ook nog niet erg) maar ik wil het wel eens proberen.
Nou euhm

Artful Dodger - Rewind
DJ Pied Piper - Do you realy like it (nou nee want het is een mega kutnummer :) )
Sisqo - Thong song remix by artful dodger
Sweet female attitude - Flowers en DJ play it
B15 project - Girls like this
Daniel Beddingfield - Gotta get through this

Zo dat zijn wel de meest bekende :)

Wat ik trouwens altijd zie hé -> Draaitafel - Mixer - Draaitafel naast elkaar :)

Ik heb de hele zooi dus in een hoek staan omdat ik dan veel meer de ruimte heb (ik moet mijn koffie/cola/biertje/sigaretten/mobiel/afstandsbediening van de tv/laptop/minidisc en alle andere tyfusbende die er naast tussen en onder mijn draaitafels ligt namelijk ergens kwijt :)
Ben ik daar de enigste mee of zijn er meer mensen die dat zo hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:18:
[...]

maar wel een leuk licht effect.... O-)

heb er ook echt een paar maanden voor krom gelegen.......
;(

Ik drink nooit. :X
Maar na een paar maanden heb je ook wat moet je maar denken.

Owke ik zou zelf niet voor technicsen gaan (als je een leuk licht effect wil hebben dan neem je een TTX want die geeft mooi blauw licht ;) ) maar dat is omdat ik niet bij de grote meute wil horten en niet iets wil hebben wat iedereen al heeft.

Je zult hier dus al waren het de laatste draaitafels op aarde nooit technicsen aantreffen. Maar dat heb ik hier al wel vaker neer getypt dus dat mag je opzoekenin deel 1/2/3 (zal wel ergens in deel 1 staan -> dat waren pas technics vs. de rest discussies :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 20-09 23:25
Reind schreef op 17 september 2002 @ 00:05:
[...]
Je zult hier dus al waren het de laatste draaitafels op aarde nooit technicsen aantreffen.
[Flame-mode on]Het zullen waarschijnlijk ook de laatste draaitafels op aarde zijn, vanwege de onverwoestbare van deze jongens ;) [Flame-mode off]

Gelukkig weet ik wel beter, hé Reind

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is ieder zijn eigen toch. ik heb gekozen voor de technics. Ben er groot fan van.
Die discussie hebben we toch afgesloten.?

Maar heb raad de plaat: welke plaat ligt op de rechter draaitafel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Universal Creations schreef op 17 september 2002 @ 00:14:
[...]

[Flame-mode on]Het zullen waarschijnlijk ook de laatste draaitafels op aarde zijn, vanwege de onverwoestbare van deze jongens ;) [Flame-mode off]

Zo onverwoestbaar dat ik er dit jaar al 3 naar de donder heb zien gaan :P (hijs fijn) waarvan er maar 1 kostenloos is gerepareerd ook al waren er 2 binnen de garantie termijn en waren het bij alle 3 fabrieks fouten naar mijn mening maarja toon dat maar is aan hé :)

Ow en raad de plaat -> Ik weet het niet -> Andre Hazes met de vlieger? Gebroeders Ko - Toeter op mijn waterscooter?

Ach ik draai 2Step en Garage en 1 ding weet ik wel zeker -> dat ligt niet op jou rechter Technics draaitafel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Universal Creations schreef op 17 september 2002 @ 00:14:
[...]

Ow en ik lieg dat ik barst trouwens -> d'r heeft hier een paar weken een M3D gestaan. Maar das zonde geld naar mijn mening want echt een toegevoegde waarde op de SL1200/1210 heeft ie absoluut niet!!!!
Voor dat geld kun je namelijk ook een TTX kopen en zodra daar de kinderziektes uit zijn is dat toch wel naar mijn mening de nummer 1 draaitafel die er is -> heeft alles en hoeft nergens op toe te leggen :) (zodra ze dus owke zijn donder ik de Vestaxen meteen de deur uit ook al vind ik ze nog zo geweldig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow en raad de plaat -> Ik weet het niet -> Andre Hazes met de vlieger? Gebroeders Ko - Toeter op mijn waterscooter?
Fututre sound of Londen- Papa new guana.... van het label JUmping en Pumping..

Echt de mooiste houseclassic die er is..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op 16 september 2002 @ 23:58:
Wat ik trouwens altijd zie hé -> Draaitafel - Mixer - Draaitafel naast elkaar :)
Mjah klopt... dat tafeltje is gewoon te klein :X :X :X maar ik heb gewoon geen andere die nog op de kamer past :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:12:
[...]

Fututre sound of Londen- Papa new guana.... van het label JUmping en Pumping..

Echt de mooiste houseclassic die er is..... :9~
Ik meende 'em al te herkennen, maar omdat de aso-grote versie ondertussen vervangen was door een kleinere (mijn dank daarvoor trouwens) kon ik het niet meer achterhalen. Ik heb 'em trouwens ook, die 12" J&P Papua New Guinea. Brilliante plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Reind schreef op 16 september 2002 @ 11:03:
De HD25 is gewoon wat minder als je in een hele grote zaal staat te draaien waar de monitor speakers e.d erg hard staan. Dan merk je gewoon dat ie wat minder geeft dan de sony :)
En mijn oren zijn nog prima (dankzij m'n doppen) want dat heb ik vorige maand nog laten testen.
Toen ik draaide in het auditorium van de TUE (behoorlijk grote hal) en de monitors hard stonden, had ik nog genoeg aan volume iets over de helft voor die HD25s.. Als die dingen niet hard genoeg gaan is er echt iets niet in orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
TripleM schreef op 17 september 2002 @ 15:27:
[...]

Toen ik draaide in het auditorium van de TUE (behoorlijk grote hal) en de monitors hard stonden, had ik nog genoeg aan volume iets over de helft voor die HD25s.. Als die dingen niet hard genoeg gaan is er echt iets niet in orde..
dat ligt dus aan t feit daqttie goed afsluit....

that's all it is about...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blijf ook groot fan van "het uiterlijk' en de spec's van de TT-X ik zou uhm alleen nog ff graag in me poten willen voelen....

verder blijf ik bij mijn punt dat ze echt eens numark moeten gaan volgen in 'desing' ik heb de 12*0 look nou wel gehad...

(That is... als het dising nix afdoet aan kwaliteit/enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 18:45:
ik blijf ook groot fan van "het uiterlijk' en de spec's van de TT-X ik zou uhm alleen nog ff graag in me poten willen voelen....

verder blijf ik bij mijn punt dat ze echt eens numark moeten gaan volgen in 'desing' ik heb de 12*0 look nou wel gehad...

(That is... als het dising nix afdoet aan kwaliteit/enz)
Mwah Vestax doet daar ook aardig in mee dacht ik zo -> beetje design.

Vestax was trouwens de eerste die echt iets anders op de markt neerzette wat niet op een SL leek -> ze hebben namelijk nooit iets gehad wat ook maar iets van een SL weg had :)

Maar ja je zal op een paar mensen na (zoals jij en ik) nooit iemand iets horen zeggen over design maar ik vind het toch ook een heel bepalende factor. Ik ben best bereid iets meer te betalen voor een produkt wat de specs en de looks heeft dan alleen voor een apparaat wat de specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
TripleM schreef op 17 september 2002 @ 15:27:
[...]

Euhm vergeet niet dat ik dus met doppen in draai hé. En de Senheiser geeft gewoon minder volume dan de Sony die ik daarvoor even heb gehad. Hij legt het trouwens ook af tegen de Pioneer die ik daarvoor weer had.

En het ligt niet alleen aan de koptelefoon hé -> wat voor mengpaneel stond er? Waarschijnlijk een dateq en die knallen er een best volume signaal richting koptelefoon uit hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ook ff een fototje geschoten van mn setupje. Best wel veel werk want moest mn bakken wat verslepen voor deze pic's

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/wg/extpic/setup.JPG

2x JB Systems Q 20 D (direct drive)
1x JB Systems Beat4
2x Shure M44 7 naald
1x Koss UR30 koptelefoon

Niet echt superdure setup maar ik steek mn geld liever hierin:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/wg/extpic/bakken.JPG

Deze heb ik nog maar van dit weekend, maar ik hoop dat ik hem héééééél goed kan leren kennen.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/wg/extpic/mc303.JPG

voor de liefhebbers van raad de plaat: waag uw kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 17 september 2002 @ 18:53:
[...]

Mwah Vestax doet daar ook aardig in mee dacht ik zo -> beetje design.

Vestax was trouwens de eerste die echt iets anders op de markt neerzette wat niet op een SL leek -> ze hebben namelijk nooit iets gehad wat ook maar iets van een SL weg had :)

Maar ja je zal op een paar mensen na (zoals jij en ik) nooit iemand iets horen zeggen over design maar ik vind het toch ook een heel bepalende factor. Ik ben best bereid iets meer te betalen voor een produkt wat de specs en de looks heeft dan alleen voor een apparaat wat de specs heeft.
idd... als ik straks op mezelf gah en die krengen in me huiskamer komen te staan
mag het er best een beetje mooi uitzien....

ik zie trouwens dat ik disign verkeerd gespeldt heb :D
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.