Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Dit is inderdaad het schema wat ik ook gebruik....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:13:
Ik hoop dat je nog een schermpje voor mij over hebt?????

Zo ja, laat a.u.b. even weten wat het allemaal gaat kosten.

Je kunt me bereiken op: xxx_dick@hotmail.com

ThnX
Volgens mij waren ze allemaal al weg. Je bent niet de eerste nl. :{

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

DustMan4u schreef op 21 augustus 2002 @ 18:54:
[...]

Onderdelen in totaal, ffies kijken of ik bonnetje nog heb hoor :)
Was in totaal ongeveer 10 euro kwijt inclusief gaatjesprint, onderdelen voor de MAX629 en een printerconnector. Tin en draadjes had ik zelf genoeg dus die heb ik niet genomen.

En nee, er zijn dus geen printjes voor geëtst maar op zo'n gaatjesgeval gaat dat ook prima :)

[afbeelding]
Het printje in volle glorie ;)

[afbeelding]
Hier kun je goed zien hoe ik het chippie verwerkt heb, gewoon van wat overtollige weerstandjes de pootjes afgeknipt en eraan gesoldeerd O-)

[afbeelding]
De onderkant van het printje, van dichtbij. Had ff geen ruimte meer voor die condensator :P

[afbeelding]
De volledige onderkant, inclusief aansluiting.
joh brassen is ook een vak appart

Verwijderd

argh

heb nu al 2 X zon draaischakelaar gesoldeerd ,voor tussen de schemas te switchen ...maar als ik dan op powerlcd schema zet wertk ie niet...

en als ik dus schakelaar er weer tussen uit haal en gewoon draadjes vast knoopt werkt ie weer wel...

het is een 4 kontacten,3 standen schakelaar,kan daar iets mis mee zijn? ja DUH...maar,,

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

je kan beter gewoon zotty's plugin zijn instellingen wijzigen veel makkelijker hoor.... dan heb je de hele schakelaar niet nodig.....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 22 augustus 2002 @ 11:18:
[...]

Volgens mij waren ze allemaal al weg. Je bent niet de eerste nl. :{
www.grafisch-lcd.com

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 22 augustus 2002 @ 11:33:
je kan beter gewoon zotty's plugin zijn instellingen wijzigen veel makkelijker hoor.... dan heb je de hele schakelaar niet nodig.....
een schakelaar staat toch veel cooler 8)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

tja maar met 12 potmeters voor je fans kom je wel op 13 en das een ongeluks getal waardoor je het risico loopt dat je aan de schakelaar staat te draaien om een fan te regelen...

Nee geintje hoor, smaken verschillen dus ik kan mij goed voorstellen dat je de schakelaar mooier vindt maar daarom hoef je hem nog niet aan te sluiten... (o wat ben ik vervelend..) maar goed, er zal niks anders op zitten dan alle contacten van de schakelaar 1 voor 1 in alle standen door te meten en nog heel erg goed op je schema nagaan of alles dan wel 100% zit ik heb zelf de schakelaar schema niet getest maar de theorie is 100% waterdicht dus dat mag geen problemen opleveren .....

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
Ff vraagje, wat was het nu?
LCD pin 6,7,8 en 9 moeten naar welke pin van de lpt? Wa het nie zo dat dat voor elk progie anders was? wie kan me ff combi's per proggie geven, want ut wil hier maar niet werken en denk dus dat de pinnetjes verkeerd zitten

Verwijderd

koentjuh schreef op 22 augustus 2002 @ 18:59:
Ff vraagje, wat was het nu?
LCD pin 6,7,8 en 9 moeten naar welke pin van de lpt? Wa het nie zo dat dat voor elk progie anders was? wie kan me ff combi's per proggie geven, want ut wil hier maar niet werken en denk dus dat de pinnetjes verkeerd zitten
moet je zelf even een beetje puzzelen maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
bij Zotty: 
op de LPT -->  Op de lcd
/1    -->  /CS
/14  -->  /RD
16   -->  /WR
/17  -->  A0

pollin/powerlcd-schema:
op de LPT -->  Op de lcd
/1    -->   /WR
/14  -->   /CS
16   -->   A0
/17  -->  /RD

dat zijn dus Zotty's schema en het Pollin/powerlcd-schema.
ik raad je aan het pollin/powerlcd-schema te solderen, want dan kun je powerlcd en het pollin programmatje gebruiken maar ook Zotty's programma (met een beetje instel-werk) en dat is andersom niet zo.

Verwijderd

schakelaar werkt dus ,en als ik de 3e lege stand kies en even wacht word word mn lcd ook weer scrollend en gaat de rommel weg die komt als ik mn lcd uit en aan zet na een progje te ehbben gedraait :)

nu maar hopen dat zotty :) :) even snel zn nieuwe plugin versie maakt/ of upload :P met 256*128 full screen :)

Verwijderd

Zijn er nog van die display's over of ben ik net te laat bij dit forum gekomen voor zo'n heel geinig display :'(

Als er nog zjin graag reactie

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

*zucht* lees eens naar boven :{

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

of naar beneden maar ik kan het niet allemaal goed terug
vinden omdat dit topic al redelijk groot is :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 21:02:
nu maar hopen dat zotty :) :) even snel zn nieuwe plugin versie maakt/ of upload :P met 256*128 full screen :)
Nou, dat kan nog best een weekje duren voordat er een nieuwe versie online komt. Ik ben een heleboel 'bugs' eruit aan het halen, en dan met name dat het allemaal werkt op elk formaat display. Dus bijv niet meer een analyzer die 240 pixels breed only is. Als je een wat 'afwijkend' formaat display hebt, dan is het een vrij grote update, anders valt het allemaal wel mee.
Ook wordt er weer wat gesleuteld aan de beschikbare opties, het bijbehorende config scherm, SED133x specifieke zaken, betere scroll mogelijkheden, 128x128 module support, keuze uit verschillende fonts en presets om het instellen te vergemakkelijken. En natuurlijk full screen 256x128 support ;)

Al met al verwacht ik dat eind komende week versie 0.9.0 online komt te staan.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nou zotty dat wordt voor ons dan in zeer veel spanning afwachten.... maar zoals je het nu verteld wordt het het wachten waard....

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
Heb er zelf wel een over ja, maar die is al bijna verkocht...... (>:)) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:18:
[...]

moet je zelf even een beetje puzzelen maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
bij Zotty: 
op de LPT -->  Op de lcd
/1    -->  /CS
/14  -->  /RD
16   -->  /WR
/17  -->  A0

pollin/powerlcd-schema:
op de LPT -->  Op de lcd
/1    -->   /WR
/14  -->   /CS
16   -->   A0
/17  -->  /RD

dat zijn dus Zotty's schema en het Pollin/powerlcd-schema.
ik raad je aan het pollin/powerlcd-schema te solderen, want dan kun je powerlcd en het pollin programmatje gebruiken maar ook Zotty's programma (met een beetje instel-werk) en dat is andersom niet zo.
ik heb dat nu dsu ook ingesteld, maar krijg enkel vertikale strepen in beeld, en reageerd helemaal niet op een programma, hij gaat ook niet scrollen zoals hij wel deed met het schema van Zotty, ik heb dit schema van zotty gebruikt
Afbeeldingslocatie: http://peterdijkshoorn.port5.com/tweakers/lcd/aansluitschema.gif
en toen die aanpassingen gedaan

ik hoop dat iemand me kan helpen want ik wordt aardig gek, als ik dat niet al was :P

Verwijderd

Voor de aansluitingen van je lpt naar lcd voor de volgende programma's: LiQuid MP3 en PowerLCD werkt dit schema
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding+lcd_klein.jpg

LET OP:
pin 3, 4 & 5 aan LCD zijn voor de voeding,.. de voeding die in het plaatje hierboven getekend staat is niet perse nodig.

Gebruik iig voor pin 5 (reset) de onderdelen uit schema HG25504 (dat wat jij hierboven hebt staan)
Pin 3 moet 5v krijgen,
pin 4 ongeveer tussen de -11v en -9v. LETOP negatief T.O.V. de ground.
Haal bijvoorbeeld 5v en GND uit een CD-rom/HD/floppy/enz drive stekker. Ergens op je moederbord zit ook een aansluiting voor -12v.

LET (nogmaals) OP de stroom die door Vcontrast loopt (pin4) is ongeveer 10 tot 20 mA, kijk of je voeding dat aankan.

Succes,
NagA

P.S. Ik heb met de pinbezetting van dit schema die twee programma's aan de praat gekregen, dus als het nog niet werkt.... verderzoeken dan maar.

P.S.2
Groter plaatje op
http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding+lcd.jpg

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

hmm ik hebt volgens dat schema gedaan krijg alleen een /------------------------------------ op me scherm ik geloof dat td-er dat ook had eerst??

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

pollin werkt powerlcd is brak op het moment slaat ook niet op ofzo :S

Specs van mijn bak Hier!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

pppeter moet je effe op mijn docje kijken [url] http://80.247.216.29/Ruud/LCDmulticfg.doc [\url]
heb ik proberen uit te leggen wat ik hier heb gedaan om mijn LCD qua aansluiten werkend te krijgen...

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

jippie hij werkt met pollin en powerlcd !!!!!!

Specs van mijn bak Hier!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

en wat was het probleem ??? kunnen andere tweakers misschien nog wat van leren ?

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

hmm ik denk dat ik gekloot had met die ddls... owjah vergeet niet de massa aan het kapje van je lpt poort te hangen want anders doet ie het ook nie

Specs van mijn bak Hier!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm heel apart ik heb de kap van de plusg niet aangesloten zitten hier hoor

ja dat met die dll's en die ocx files is wel lastig ja goed blijven lezen he ....rtfm

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

hmm volgens mij had tder dat eerst ook

Specs van mijn bak Hier!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

En ik wil ook mijn LCD! MrX007!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:33:
Voor de aansluitingen van je lpt naar lcd voor de volgende programma's: LiQuid MP3 en PowerLCD werkt dit schema
[afbeelding]
Liquid mp³: Ja
PowerLCD :Nee
Ik heb het volgens dat schema aangelsoten , maar PowerLCD doet helemaal niks bij mij.
Ik zal aanraden om het schema voor power LCD te gebruiken en vervolgens in Liquid MP³ de pinlayout aan te passen aan het powerLCD schema ;)
Dan heb je WEL powerLCD ÉN liquid mp³ op één schema

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 21 augustus 2002 @ 08:22:
PS ik heb denk ik nog iets gevonden wat niet helemaal goed gaat (hier althans.....) als ik een wave filt heb gespeelt (meer als 1000 kbps) en daarna een MP3tje houdt ik een 0 teveel over aan de achterkant van het getal.....
Staat genoteerd ;)

edit:
Ff een beetje offtopic, maar wie gebruikt allemaal al Winamp 3? Voorlopig komt er geen versie van LiQuiD-MP3 hiervoor, omdat die gozertjes van Nullsoft de winamp interface nu zo fucked up hebben gemaakt dat het alleen fatsoenlijk werkt met VC++ (en bovendien zuigt WA3 gigantisch :X). Maar ik ben wel heel benieuwd of hier interesse voor is. Misschien dat er dan ooit nog een WA3 versie komt :)

edit 2:
of Sonique ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:03:
[...]

Staat genoteerd ;)

edit:
Ff een beetje offtopic, maar wie gebruikt allemaal al Winamp 3? Voorlopig komt er geen versie van LiQuiD-MP3 hiervoor, omdat die gozertjes van Nullsoft de winamp interface nu zo fucked up hebben gemaakt dat het alleen fatsoenlijk werkt met VC++ (en bovendien zuigt WA3 gigantisch :X). Maar ik ben wel heel benieuwd of hier interesse voor is. Misschien dat er dan ooit nog een WA3 versie komt :)

edit 2:
of Sonique ???
hmmja, gelukkig ben ik niet de enigste die het zo hard vond zuigen. heb maar weer meteen winamp 2.80 gedownload :D

Verwijderd

jupz winamp 2.80 , winamp3 heb je allemaal videozooi enzo erbij ..

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 25 augustus 2002 @ 13:47:
[...]

Liquid mp³: Ja
PowerLCD :Nee
Ik heb het volgens dat schema aangelsoten , maar PowerLCD doet helemaal niks bij mij.
Ik zal aanraden om het schema voor power LCD te gebruiken en vervolgens in Liquid MP³ de pinlayout aan te passen aan het powerLCD schema ;)
Dan heb je WEL powerLCD ÉN liquid mp³ op één schema
mm.... Ik ga nog ff een 'pin-check' doen,. want volgens mij heb ik het werkend gekregen met dat schema en idd daarna de layout van LiQuid MP3 daarna aangepast.

Wat is volgens jou dan de goede configuratie voor Power LCD?

Trouwens,.. Dat WA3 Z*gt idd,.. Het is veel te zwaar (voor mijn systeem dan) en je kunt niet eens vatsoenlijk de oude instellingen terug vinden, 2.80 voor mij dan maar.

Verwijderd

LOL, zijn we het allemaal met elkaar eens; WA3 zuigt !

Das mooi, want dan ga ik voorlopig dus nada-noppes aan tijd in WA3 steken en dat is alleen maar positief voor de verdere ontwikkeling van de huidige plugin >:)

Btw, goed nieuws voor de wiring noobs onder ons, 'k heb zojuist wiring presets toegevoegd. Hoef je alleen maar PowerLCD te kiezen, en je hebt gelijk alle settings goed staan voor dat schema :)

Verwijderd

Mm,.. Ik heb toch echt dat schema gebruikt en Power LCD werkt bij mij wel. Dus,.... Maar goed,.. met wat reserche in dit topic ben ik Deze (Devolgende) setting meerdere malen tegen gekomen die MOET compatible zijn met PowerLCD (En dus ook met LiQuid MP3)

lpt pin 1 strobe moet aan lcd Pin 7 write
lpt pin14 Autofeed moet aan lcd pin 8 Chip Select
lpt pin16 Init moet aan lcd pin 9 Adres/data
lpt pin17 Select In moet aan lcd pin 6 read

oftewel
LPT -> LCD
1..............7
14............8
16............9
17............6

Trouwens Zotty, dat van die Preset lijkt me echt heel handig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 15:35:
LOL, zijn we het allemaal met elkaar eens; WA3 zuigt !

Das mooi, want dan ga ik voorlopig dus nada-noppes aan tijd in WA3 steken en dat is alleen maar positief voor de verdere ontwikkeling van de huidige plugin >:)

Btw, goed nieuws voor de wiring noobs onder ons, 'k heb zojuist wiring presets toegevoegd. Hoef je alleen maar PowerLCD te kiezen, en je hebt gelijk alle settings goed staan voor dat schema :)
Wa zelf zuigt ja maak maar wmp plugins... dat geeft tenminste beetje goede dolby surround geluid.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Zotty Rules again _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Inderdaad gebruik ik ook geen winamp 3

en onze gebeden zijn verhoord (nu nog effies wachten op de release maar das geen probleem) met de presets.... kind kan de was doen ......

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 25 augustus 2002 @ 19:50:
en onze gebeden zijn verhoord (nu nog effies wachten op de release maar das geen probleem) met de presets.... kind kan de was doen ......
En jullie moeten het tzt nog ff flink door de mangel halen he >:) :+

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 20:45:
[...]

En jullie moeten het tzt nog ff flink door de mangel halen he >:) :+
Ik zou zeggen, laat het allemaal ook ff je moeder/vriendin/zusje* installeren om te kijken of het ook voor leken te doen is en te bedienen is.
De ervaring leert dat die er vaak anders tegenaan kijken en andere dingen heel logisch vinden ;)

*) eventueel te vervangen door de mannelijke variant, mits het aan de eis van computer leek voldoet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik ken nog wel een paar nOObs kennen wel mooi effe testen (krijgen ze nooit aan de gang ze kenne net patiancen(of hoe je dat ook schrijft))

eind komende week was het he Zotty, can't hardley wait.....
ben bezig met de soft van Yarvieh werkt ook heel erg leuk trouwens... (LCD studio)

maar ja zometeen LiQuiD MP3 in 256x128 en preset powerlcd wireing... weet bijna niet meer wat ik moet gaan gebruiken....
maar goed dat ik straks 3 LCD's heb....

maar Zotty geef je ook programmeer cursussen of ben je een boek programmeren voor beginners aan het schrijven ?????
dan ben ik je eerste cursist...

• ThaHandy
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Der_Rudy schreef op 25 augustus 2002 @ 22:53:
[...]
maar Zotty geef je ook programmeer cursussen of ben je een boek programmeren voor beginners aan het schrijven ?????
dan ben ik je eerste cursist...
ik denk niet dat je de 1e bent die dat vraagt ;)

Verwijderd

ThaHandy schreef op 25 augustus 2002 @ 23:34:
ik denk niet dat je de 1e bent die dat vraagt ;)
Dat issie zekerz niet :P

Allemaal zelfstudie, meer is het niet Y:) Gewoon beginnen met een simpel console progje dat wat text print en zo langzaam je kennis uitbreiden naar object oriented, API's, virtuele functies, enz. Het kost veel tijd, dat is het enige nadeel ;)
Een voorbeeld; 'k ben al ruim een jaar bezig met m'n winamp plugin en displays, en in het begin kon ik alleen school java (oftewel niks van echt programmeren). Inmiddels is het al tig keer herschreven, soms deels, soms kompleet. Je komt gewoon elke keer meer te weten en dus doe je meer ervaring op. En zo leer je gaandeweg programmeren.
Een goed boek is ook heel handig, zeker als het om de wat abstractere zaken gaat. Dan moet je goede documentatie bij de hand hebben omdat het je helpt dingen sneller te begrijpen.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nou das jammer dat een cursus er niet in zit maar kan je boeken adviseren ????
(hij blijft toch door zeuren he die Der_Rudy) dat je zoiets hebt van daar heb ik een heleboel aan gehad er is namelijk zoooooo enorm veel aanbod... en welke taal is het makkelijkst of juist het uitgebreidst ... (dam komt geen eind aan mijn gezeur)

maar goed petje af iig want binnen een jaar vanuit niets zo'n plugin schrijven is niet niks hoor

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 13:53
wat krijgen jullie als je alleen de voedingen en de aardes aansluit op je lcd?

zoiets??

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/display.jpg

Want ik hoor iedereen over een horizontale scrollende lijn?

Verwijderd

Zeg denken jullie dat het mogenlijk is om de boel gewoon door te lussen naar mijn printer? Dus zonder schakelaars voor alle lijnen die naar het LCD gaan,.. wel natuurlijk voor de voeding,. anders reageert het LCD op het printer signaal

• Ralpy
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:48:
Zeg denken jullie dat het mogenlijk is om de boel gewoon door te lussen naar mijn printer? Dus zonder schakelaars voor alle lijnen die naar het LCD gaan,.. wel natuurlijk voor de voeding,. anders reageert het LCD op het printer signaal
ben toevallig ook met zoiets bezig. Ik heb een fan in mijn pc met ledjes eromheen en die stuur ik ook parallel aan en die heb ik gewoon doorgelust met mijn printer. Ofja, ben er nu mee bezig, maar volgens mij gaat dat gewoon. Alleen 2 programma's tegelijk niet denk ik en als ik print gaan mijn ledjes ook raar doen.

Met een lcd werkt het niet, dat heb ooit op een ander topic gelezen(printer ging dan rare dingen printen geloof ik.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ralpy dat zou goed kunnen moet je de reset ook effe maken dan moet het display gaan scrollen...

• Ralpy
Der_Rudy schreef op 26 augustus 2002 @ 19:21:
Ralpy dat zou goed kunnen moet je de reset ook effe maken dan moet het display gaan scrollen...
die reset hangt toch met een 10k weerstand aan de +5 volt?(en die condensator naar aarde)

dan doet ie bij mij nog hetzelfde

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm ook als je hem uit en weer aan zet ???

kan je contrast te hoog zijn maar sluit hem eerst maar eens aan op de lpt poort en probeer hem dan maar eens te initialiseren....

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Ralpy schreef op 26 augustus 2002 @ 17:08:

zoiets??

[afbeelding]

Hmz, dat zelfde beeld ken ik, had ik vanmiddag ook op een van mijn lcd's en die was dus dood :( Ik hoop voor je dat dit bij jou niet het geval is.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Ralpy
DustMan4u schreef op 26 augustus 2002 @ 21:19:
[...]

Hmz, dat zelfde beeld ken ik, had ik vanmiddag ook op een van mijn lcd's en die was dus dood :( Ik hoop voor je dat dit bij jou niet het geval is.
ja, daar ben ik dus ook bang voor. Maar kheb nooit iets verkeerd aangesloten volgens mij. Is mooi klote.
En ik wil zo graag een werkende!!! :'(

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik wil er graag voor jullie naar kijken maar jullie wonen zo ver weg....

• DustMan4u
Ralpy schreef op 26 augustus 2002 @ 21:23:
[...]

ja, daar ben ik dus ook bang voor. Maar kheb nooit iets verkeerd aangesloten volgens mij. Is mooi klote.
En ik wil zo graag een werkende!!! :'(
Nee bij die bij mij nu kapot ligt te zijn was ook niks verkeerd gesoldeerd of wat.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DustMan4u
Der_Rudy schreef op 26 augustus 2002 @ 21:59:
ik wil er graag voor jullie naar kijken maar jullie wonen zo ver weg....
Bij mij valt er weinig aan te verhelpen denk ik. Ik heb er 4 nl. en ik kan ze gewoon ompluggen met 1 stekker, en die ene weigert dienst.

Nu zit ik te denken om er misschien een nieuwe SED1330 chip op te solderen? Ik denk dat daar de fout zit namelijk. Hij scrolt niet meer enzo, en er staat wel iets op het beeld. Of zou dat meer een rom probleem kunnen zijn.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

je zou eens kunnen proberen rechtsreeks zonder software erbij wat commando's kunnen sturen naar de sed1330 kijken of hij daar wat mee doet....
en ja vervangen is een mooie priegelklus als je de controller los kan verkrijgen...

en ralpy ik zou zeggen gooi niet te snel de handdoek in de ring hoor....het is niet 100% zeker dat hij dood is...

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 26 augustus 2002 @ 06:07:
Nou das jammer dat een cursus er niet in zit maar kan je boeken adviseren ????
(hij blijft toch door zeuren he die Der_Rudy) dat je zoiets hebt van daar heb ik een heleboel aan gehad er is namelijk zoooooo enorm veel aanbod... en welke taal is het makkelijkst of juist het uitgebreidst ... (dam komt geen eind aan mijn gezeur)

maar goed petje af iig want binnen een jaar vanuit niets zo'n plugin schrijven is niet niks hoor
/me pakt een boek uit de kast..

Waar ik zelf hele goede ervaringen mee heb is 'Aan de slag met C++' van Academic service. Ik heb meerdere C++ boeken en dit is toch wel de meest fijne om mee te werken als je net begint.
Wat echt totaal waardeloos is, zijn die C++ in 10 minuten boekjes. Heb je weinig aan. Nederlands of Engels maakt overigens niks uit als je Engels kunt. Als het maar een boek is dat alles duidelijk uitlegt en niet een welke uitgat van een basiskennis van hier tot Tokio ;)
Ralpy schreef op 26 augustus 2002 @ 17:08:

zoiets??

[afbeelding]

Het is dat je de reset blijkbaar goed hebt (weerstand naar 5V en condensator naar GND), anders zou ik zeggen dat het display continue aan het resetten is. Lijkt me stug dat het display (de IC's) kapot is. Die dingen kunnen best tegen een stootje, dus voordat jet het weggooid, zou ik gewoon alles nog eens nalopen en blijven proberen. Succes!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
Woei mijn LCD werkt !!!!!!!!!!

en die van Decramy ook !! :) ;)

op mijn site het schema dat ik gebruik !!!

technocow.tk

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Kijk das mooi ... welke voeding gebruik je en hebbie ook pics ???

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
zo ik ben sinds vandaag weer thuis, ga zo snel mogelijk alle mails beantwoorden.

Verwijderd

Leuke vakantie gehad?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

zo Mr_x007 dan heb jij aardig wat werk denk ik hi vooral als je hier de topics ook nog effe gaat nalezen...

ik hoop dat je een leuke vakantie gehad hebt...

• Ralpy
Der_Rudy schreef op 26 augustus 2002 @ 23:04:
je zou eens kunnen proberen rechtsreeks zonder software erbij wat commando's kunnen sturen naar de sed1330 kijken of hij daar wat mee doet....
en ja vervangen is een mooie priegelklus als je de controller los kan verkrijgen...

en ralpy ik zou zeggen gooi niet te snel de handdoek in de ring hoor....het is niet 100% zeker dat hij dood is...
zo'n chip vervangen lukt wel. Als ik weet welke kapot is dan. Want mijn vader was vroeger tv-monteur, die is gewend dat soort dingen te solderen.

trouwens dustman, wordt bij jou dit IC ook heel heet?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/display2.jpg

En als ik met de scoop meet op mijn resetingang, dan krijg een beetje mislukte blokspanning, weet iemand of dat hoort??

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
Der_Rudy schreef op 27 augustus 2002 @ 14:34:
zo Mr_x007 dan heb jij aardig wat werk denk ik hi vooral als je hier de topics ook nog effe gaat nalezen...

ik hoop dat je een leuke vakantie gehad hebt...
die vakantie was super, alleen een beetje gaar van de trein ben nu hard de topics door aan t lezen, zo te zien werd ik aardig gemist

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ja dat kan je wel stellen maar mijn display werkt dus als jij kan bevestigen dat alles nu goed is gegaan qua je weet wel dan is dat geregeld .....

mijn display is te zien op www.haller.nl/ruud
site wordt vanavond bijgewerkt dan is ook een display van een kenis te zien van binnen en in werking.... ( ik ben geen site bouwer dus is geen super site hoor)

Verwijderd

Ralpy schreef op 27 augustus 2002 @ 14:39:
[...]
Verhaal en plaatje,...

En als ik met de scoop meet op mijn resetingang, dan krijg een beetje mislukte blokspanning, weet iemand of dat hoort??
Volgens mij hoort die spanning op de reset gewoon een constante spanning te zijn,.. Die condensator zal er aleen in het begin voor zorgen dat de spanning en stroom niet meteen hoog zijn,.. maar pas nadat de condensator 'vol zit' is de spanning maximaal. Dit is omdat de Display bij '0v' reset.

Dus een blokspanning lijkt me niet ok,.. maar het is wel in overeenstemming met wat zotty zegt:
anders zou ik zeggen dat het display continue aan het resetten is.
Immers, als het een blokspanning is, is de spanning telkens ff nul, en wordt de display gereset. Je kunt proberen die condensator weg te laten en hem ff handmatig te resetten door heel even contact met GND te maken,.. succes.

• Ralpy
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:50:
[...]

Volgens mij hoort die spanning op de reset gewoon een constante spanning te zijn,.. Die condensator zal er aleen in het begin voor zorgen dat de spanning en stroom niet meteen hoog zijn,.. maar pas nadat de condensator 'vol zit' is de spanning maximaal. Dit is omdat de Display bij '0v' reset.

Dus een blokspanning lijkt me niet ok,.. maar het is wel in overeenstemming met wat zotty zegt:

[...]
Immers, als het een blokspanning is, is de spanning telkens ff nul, en wordt de display gereset. Je kunt proberen die condensator weg te laten en hem ff handmatig te resetten door heel even contact met GND te maken,.. succes.
als ik die hoog maar en dan weer vlug laag ofzo en dan pas de +5volt aansluit, dan krijg ik een lijn te zien
\_________ <----- zoiets

Maar ik zal vanavond wel ff plaatje van mijn scoop maken, dat praat makkelijker

Verwijderd

zon soort lijn had ik in het begin ook maar toen had ik zottys schema gebruikt ,maar dat was nog de versie dat er een foutje in zat....

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nou die blokspanning klopt niet maar ik denk dat het display nog goed is hoor
kijk nog eens goed naar de aansluitingen ik denk dat je toch iets verkeerd heb aangesloten hoor

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

[quote]Ralpy schreef op 27 augustus 2002 @ 14:39:
[...]

trouwens dustman, wordt bij jou dit IC ook heel heet?
quote]

dat is een erg slecht teken als hij erg heet word. bij mij word hij eigenlijk bijna niet warm

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Ralpy schreef op 27 augustus 2002 @ 17:04:
[...]

als ik die hoog maar en dan weer vlug laag ofzo en dan pas de +5volt aansluit, dan krijg ik een lijn te zien
\_________ <----- zoiets

Maar ik zal vanavond wel ff plaatje van mijn scoop maken, dat praat makkelijker
Had ik ook,.. maar dat is bij mij verdwenen :? ik weet niet precies wat ik gedaan heb, maar ja,... toen ik alles had aangesloten aan mijn PC en PowerLCD had gestart, werkte alles duss,.. lijkt me goed,.. Het enige is dat ik de ervaring heb, dat hoelanger die lijn in beeld is, hoelanger het duurt voordat het weg is, ook nadat alle stroom eraf is,... dus laat hem niet te lang aan zo.

succes

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Hallo allemaal,

Zoals jullie op mijn site www.haller.nl/ruud kunnen zien is mijn grafisch display perfect werkend....
Nu was ik in de Conrad catalogus (business editie 2002) aan het lezen voor een nieuw hobby projectje en kwam ik de elektroforetisch gelakte lichtfolie tegen..
Bladzijde 691 links onder in de hoek art nr. 184084-60 dit is de witte uitvoering en de invertor 184005-60 .
na wat passen en meten wil ik twee keer een folie van 138x34 mm naast elkaar gebruiken met twee invertors.. is hier iemand die daar ervaring mee heeft op deze grafische displays, en welke kleur kan ik het beste gebruiken wit, rood, groen of blauw dan ben ik 17€28 kwijt en dat valt best mee dacht ik...
het topic met de zwarte vlekken heb ik ook gelezen maar het gaat er mij om of iemand dit al eens geprobeerd heeft met dit (256x128) display...

ik lees ook net dat het 25000 uur moet meegaan dus das bijna 1042 dagen of 2,85 jaar er vanuitgaande dat hij maar 12 uur per dag aangaat (tijdklokje of zo) dan kan hij 5,71 jaar mee en das wel lang genoeg o ja voor er reacties komen hij komt hier aan de server te hangen en die staat 24 uur per dag aan..

• chevy78
  • Laatst online: 01-08-2004
uuuhhh vraag waaneer krijg ik hem eens binnen ?????
ik heb alles betaald.
en wil er ook mee spellen.

Verwijderd

chevy78 schreef op 28 augustus 2002 @ 10:54:
uuuhhh vraag waaneer krijg ik hem eens binnen ?????
ik heb alles betaald.
en wil er ook mee spellen.
hijs net terug man

Verwijderd

Mail verstuurd over wanneer ik m'n lcd-tje krijg... M'n soldeerbout staat al te gloeien! :P
Menno

• DustMan4u
Der_Rudy schreef op 28 augustus 2002 @ 08:56:
Hallo allemaal,

Zoals jullie op mijn site www.haller.nl/ruud kunnen zien is mijn grafisch display perfect werkend....
Nu was ik in de Conrad catalogus (business editie 2002) aan het lezen voor een nieuw hobby projectje en kwam ik de elektroforetisch gelakte lichtfolie tegen..
Bladzijde 691 links onder in de hoek art nr. 184084-60 dit is de witte uitvoering en de invertor 184005-60 .
na wat passen en meten wil ik twee keer een folie van 138x34 mm naast elkaar gebruiken met twee invertors.. is hier iemand die daar ervaring mee heeft op deze grafische displays, en welke kleur kan ik het beste gebruiken wit, rood, groen of blauw dan ben ik 17€28 kwijt en dat valt best mee dacht ik...
het topic met de zwarte vlekken heb ik ook gelezen maar het gaat er mij om of iemand dit al eens geprobeerd heeft met dit (256x128) display...

ik lees ook net dat het 25000 uur moet meegaan dus das bijna 1042 dagen of 2,85 jaar er vanuitgaande dat hij maar 12 uur per dag aangaat (tijdklokje of zo) dan kan hij 5,71 jaar mee en das wel lang genoeg o ja voor er reacties komen hij komt hier aan de server te hangen en die staat 24 uur per dag aan..
Ik heb al wel de folie verwijderd achter de display (anders komt er geen licht doorheen), voor resultaten daarvan blader een paar pagina's terug.
De el-folie heb ik nog niet geprobeerd, omdat die kneuzen daar bij conrad het niet op voorraad hebben, en als ze het moeten bestellen moet het perse opgestuurd worden (kun je dan dus niet (meer) ophalen), en dan moet je minimaal iets van 18 euro ofzo bestellen, anders komt er 15 euro rembours overheen :( Dus maar ff 2 tegelijk een keer bestellen ofzo.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik weet niet hoe zwaar het is anders bestel ik het mee en stuur ik het door
ging dat erg makkelijk die folie verwijderen ????

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
Der_Rudy schreef op 27 augustus 2002 @ 13:43:
Kijk das mooi ... welke voeding gebruik je en hebbie ook pics ???
euh effe update hoor maar pics komen wel
* technocow heeft zelf (nog) geen digicam

Verwijderd

mijne werkt ook nog steeds niet, kga nu alles fff controleren, zometeen meer

• DustMan4u
Der_Rudy schreef op 28 augustus 2002 @ 12:08:
ik weet niet hoe zwaar het is anders bestel ik het mee en stuur ik het door
ging dat erg makkelijk die folie verwijderen ????
Nee, absoluut niet, er zitten nog plakrestjes op mijn display die ik op een of andere manier er af moet zien te krijgen, heb al vanalles geprobeerd. Zit nu te overwegen aceton te gebruiken ofzo. Maar als je er bij het verwijderen gewoon direct op let dat ook de plaklaag van het display af gaat, dan zal het wel moeten lukken.

Verwijderd

technocow schreef op 28 augustus 2002 @ 12:54:
euh effe update hoor maar pics komen wel
* technocow heeft zelf (nog) geen digicam
Maar ik wel maar 'k had geen idee wat voor plaatjes ik moest schieten dus maar gewoon wat random shots genomen?

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/voeding.JPG
m'n (compsys1.com) voeding..

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/crap.JPG
Display waar 'n tijdje al geen spanning op stond maar nu net weer wel..dus filled met crap..

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/teddie.JPG
m'n tijd-teddie...

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/vogels.JPG
Het vogeltje uit m'n icoontje..

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/winamp.JPG
winamp maar weer es :Z

Verwijderd

als je alleen de voeding aansluit maar verder niet aan de pc, zou er dan iets op het schermpje moeten komen?

heb voeding al tijdje terug gemaakt met maxx 726, werkt prima, alleen scherm geeft geen kick,

Heb het volgens dit schema aangesloten Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/royse/got/koen25.jpg maar niets werkt

Er komt gewoon helemaal geen beeld

• Ralpy
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:31:
als je alleen de voeding aansluit maar verder niet aan de pc, zou er dan iets op het schermpje moeten komen?

heb voeding al tijdje terug gemaakt met maxx 726, werkt prima, alleen scherm geeft geen kick,

Heb het volgens dit schema aangesloten [afbeelding] maar niets werkt

Er komt gewoon helemaal geen beeld
Als ik alle voedingen aansluit en niet op de computer dan krijg ik donkere balk, kijk maar een paar posts terug, maar zo hoort het niet blijkbaar.

Normaal zie je een snel scrollende lijn geloof ik

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
Als ik het LCD volledig opvul (volledig zwart dus), dan valt het goed op dat het scherm altijd in beweging is. Is het bij een LCD normaal niet zo dat het scherm juist niet flikkert?
Of is dat niet bij dit soort LCD's ?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

het scherm wordt door de software gerefreshed dat is het geen wat je ziet je kan ook een plaatje op je scherm vast zetten dan moet je dat fenomeen wel kwijt zijn maar bij bewegende beelden hou je dat wel hoor

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

MMM DustMan4u ik ben alleen bang dat ik mijn display vernaggelt ik heb er maar 1 dus dan heb ik niks meer als ik er nu nog 1 had had ik het waarschijnlijk al geprobeerd maar is het heel erg tricky of is het alleen oppassen voor de lijm ...
en als je het display weer in mekaar zet gaat dat makkelijk of is het erg zoeken naar de goede positie ?

• Roeland4
Der_Rudy schreef op 28 augustus 2002 @ 18:38:
het scherm wordt door de software gerefreshed dat is het geen wat je ziet je kan ook een plaatje op je scherm vast zetten dan moet je dat fenomeen wel kwijt zijn maar bij bewegende beelden hou je dat wel hoor
Ik had zelf wat software gemaakt, en die refreshed niets. Het scherm wordt gewoon één keer gevuld.
Lijkt mij dat de LCD dat zelf doet. Kan dit?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm ik ervaar dat probleem niet en ik weet gelukkig (en ook wel een beetje jammer) niet alles wat mij wel opvalt is dat als ik aan mijn contrast draai (bij bewegende beelden) dat je daar mee het effect kan "weg draaien" ik heb zoals op mijn site te zien is een logo van mijn werk erop gezet en die is pik zwart hoor terwijl effe rboven het weer langs scrolt ....

misschien kan het display het zelf ik weet het niet misschien dat zotty of yarvieh of andere software makers dit kunnen beantwoorden...

• Roeland4
Der_Rudy schreef op 28 augustus 2002 @ 18:53:
mmm ik ervaar dat probleem niet en ik weet gelukkig (en ook wel een beetje jammer) niet alles wat mij wel opvalt is dat als ik aan mijn contrast draai (bij bewegende beelden) dat je daar mee het effect kan "weg draaien" ik heb zoals op mijn site te zien is een logo van mijn werk erop gezet en die is pik zwart hoor terwijl effe rboven het weer langs scrolt ....

misschien kan het display het zelf ik weet het niet misschien dat zotty of yarvieh of andere software makers dit kunnen beantwoorden...
Welk programma gebruik jij voor een bitmap te tonen? Het contrast regelen helpt hier niet echt veel.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik gebruik voor dat logo het programma van Yarvieh LCD Studio...(aanradertje)

• DustMan4u
Der_Rudy schreef op 28 augustus 2002 @ 18:42:
MMM DustMan4u ik ben alleen bang dat ik mijn display vernaggelt ik heb er maar 1 dus dan heb ik niks meer als ik er nu nog 1 had had ik het waarschijnlijk al geprobeerd maar is het heel erg tricky of is het alleen oppassen voor de lijm ...
en als je het display weer in mekaar zet gaat dat makkelijk of is het erg zoeken naar de goede positie ?
Het verwijderen van de folie kost enige kracht, maar is goed te doen.
Zoals je zelf al zegt moet de display van zijn plaats af, dit kost de eerste keer enige kracht omdat hij vastgelijmd zit, maar alvorens ik hem verwijderd heb, had ik wel eerst gemarkeert tot waar de stripjes zaten (die ik overingens wel aan de display heb laten zitten) Het terugplaatsen vormde geen enkel probleem, alleen was naderhand het contact niet meer goed tussen display en print, dit komt omdat het rubber eerst vastgelijmd zat. Ik heb dit opgelost door tussen het ijzeren raamwerk en de display een paar laagjes papier te stoppen (onzichtbaar) die de display goed aandrukt op de print.

• Roeland4
ik heb lcd studio ook eens geprobeert met deze bitmap, maar het blijft hetzelfde. Vreemd.

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 28 augustus 2002 @ 18:53:
Ik ken het probleem idd wel, 't is een sed133x iets d'r komt wat ruis op het scherm op het moment dat je er data heen pompt,ben bezig 't tot een minimum te beperken maar of je 't ooit helemaal weg krijgt....

Verwijderd

Ok beetje zitten optimizen, 't is bijna weg nu alleen als je heel veel bewegende troep in je design hebt zie je het nog een beetje en op het moment dat ie'n nieuw bmptje laad maar verder ziet 't er strak uit. Driver zal in de nieuwe release zitten maar omdat ik jullie er toch niet op wil laten wachten: Ge-update driver , over de oude heen kopieren

Verwijderd

nou heeft iemand een idee, als ik alleen de voeding aansluit, die goed is, getest met multimeter, dus de +5V en -24V (variabel maar doet zeer weinig) dan gebeurt er helemaal niets, scherm ligt niet even op, blijft gewoon hetzelfde, ook doet PowerLcd het niets

Verwijderd

Als je die potmeter van -24 'n beetje dicht draait moet ie vanzelf beeld geven, draai je 'm te ver moet heel je display zwart worden.. rond de -15 volt heb ik fatsoenlijk beeld...

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

hmm dan heb je best wel een probleempie wat bij mij is er altijd wel wat in beeld ook als ik de lpt plug er uit heb.

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

kga het morgen allemaal nog een keer testen en nalopen anders vrees ik het ergste :'(

Verwijderd

woei ik heb nu een lcd kastje :P heel mooi :)

alleen yarvieh jou progt werkt bij mij nu helemaal niet meer ,loopt meteen vast... zou je in de volgende versie iets kunnen maken dattie gewoon meteen werkt? niet eerst start service enzo en dat ook alle files goed staan en over de oude worden geschreven...

• Newwolf
  • Laatst online: 21-11 18:48

Newwolf

Respect

Zoiets lijkt mij ook heel erg gaaf om te hebben maar ik had zo een vraagje de software die ik laatst al eens tegen was gekomen was voor windows en ik was van plan om iets te maken voor dos dus is/zijn er ook dos driver(s)/progje(s) :)

(Ja sorry ik had geen zin om al die forums langs te gaan met mijn 56k modem) :'(

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:32:
woei ik heb nu een lcd kastje :P heel mooi :)
alleen yarvieh jou progt werkt bij mij nu helemaal niet meer ,loopt meteen vast...
[quote]
zou je de inhoud van hkey_LocalMachine\softare\lcd met regedit kunnen exporteren en die naar mij mailen?
Zou je in de volgende versie iets kunnen maken dattie gewoon meteen werkt? niet eerst start service enzo en dat ook alle files goed staan en over de oude worden geschreven...
Start service at boot kan je instellen in je control panel -> services en het versie nummer in de directory naam/start menu is weg want 'k werd er zelf ook n beetje getikt van ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.