Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Bij allelectronics.com zijn ze $14.95 geloof ik..

Verwijderd

Zeg,. ik weet niet precies hoeveel mensen er nog een LCD moeten ontvangen,.. Maar de vraag welk schema nodig is zal nog wel een aantal keer komen. Is het niet een idee om een nieuw topic te openen waarin die schema's staan en dat dan meteen weer sluiten?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 17:52:
Zeg,. ik weet niet precies hoeveel mensen er nog een LCD moeten ontvangen,.. Maar de vraag welk schema nodig is zal nog wel een aantal keer komen. Is het niet een idee om een nieuw topic te openen waarin die schema's staan en dat dan meteen weer sluiten?
is goed idee. dit topic wordt onoverzichtelijk. kan een modje hem ff dicht gooien. dan maak ik deel 3 dan wel aan

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

Is er nou al een deel 3?

Specs van mijn bak Hier!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:21:
[...]

bedankt vandaag ff alles gehaald :) ze moesten alleen de sb160 bestellen :'(
Je SB160 is binnen (we probeerde te bellen maar je nam niet op)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

funky1
is het eigenlijk ook mogelijk dat je voor de grotere max chippies grotere plaatjes maakt? voor de voeding dus.. want dan zou ik wel intresse hebben als het niet te duur wordt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ook aan dat printje word gewerkt :)
ReseTTim schreef op 18 september 2002 @ 00:11:
funky1
is het eigenlijk ook mogelijk dat je voor de grotere max chippies grotere plaatjes maakt? voor de voeding dus.. want dan zou ik wel intresse hebben als het niet te duur wordt..

Verwijderd

*kick*
vraagje?? komt er binnekort weer zo'n inkoopactie ??
ben behoorlijk geinteresseerd!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 04:20:
ook aan dat printje word gewerkt :)
mooi :) als je de tekening hebt is ook al goed want ik gah dan anders ff een vriend aardig in de ogen kijken en vragen of hij dan op school wat wil etsen voor me..

die vriend van me heet Oeloe ennuh hij zit op de HTS voorheen nu In Holland bij Haarlem..

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm misschien een vraag die al 100x voorbij is gekomen... maarruh...

is er misschien nog eentje over? Volgens mij is die van mijn inkoopactie van Equinox d00d... :| ;(

Dus... misschien heel lullig, maar iemand? :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

zwahiel schreef op 19 september 2002 @ 00:53:
hmmm misschien een vraag die al 100x voorbij is gekomen... maarruh...

is er misschien nog eentje over? Volgens mij is die van mijn inkoopactie van Equinox d00d... :| ;(

Dus... misschien heel lullig, maar iemand? :?
misschien is lezen moeilijk maar ik bespaar het je alvast.. het antwoord is al zon 10x NEEJ geweest..

dus dan wordt het niet ja.. :D
[edit]

deze is over...
http://www.tweakers.net/aanbod/64489

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
hmmm..la ma.... ik = weg nu

• Mr_x007
ReseTTim schreef op 19 september 2002 @ 01:28:
[...]

misschien is lezen moeilijk maar ik bespaar het je alvast.. het antwoord is al zon 10x NEEJ geweest..

dus dan wordt het niet ja.. :D
[edit]

deze is over...
http://www.tweakers.net/aanbod/64489
poewa voor dat geld had je er bij mij ruim 2

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Mr_x007 schreef op 19 september 2002 @ 18:17:
[...]

poewa voor dat geld had je er bij mij ruim 2
uit vraag & aanbod
ik heb nog een grafische LCD liggen. heb ik gekocht, niet getest, gaat weg ivm geen plaats en niet al te handig met soldeer.

hij is ongesoldeerd, je krijgt er onderdeeltjes + printplaat om 5V naar -24V om te zetten bij.

geen krassen oid, in perfecte staat, 5 dagen geleden binne gehad, spijt van mijn aankoop en wil een cube aanschaffen
ik heb zon idee dat hij het via jou heeft gekocht omdat ik denk dat je zelf de voeding nog moet fixen.. of dat hij die al gefixed heeft.. iig tis vaag.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
K las ff niet goed!!

[ Voor 0% gewijzigd door Saeverix op 20-09-2002 19:32 . Reden: Vergete ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

mmmm nou ja ik zoek er nog 1 ga wel effe informeren bij hem...

mochten er meer zijn die een display weg willen doen ik houd mij aanbevolen de mijne is gesneuveld tijdens het experiment er licht achter te maken....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

hey mr_X jij had toch nog wat lcd's achter de hand gehouden voor het geval een van de klanten problemen had met z'n lcd, of zijn die allemaal al weer weg?
Daarnet is bij mij namelijk het geheugen door gefikt door een ijzervezeltje :( |:( :'(
ik hoop dat je er nog een hebt voor me, of iemand anders, ik ben beredt om er wat meer voor te betalen.

anders kun je altijd nog een inkoopactie misschien bij de meneer regelen, als hij nog heeft, want er zijn nog genoeg klanten zie ik

heeft er nog iemand een lcd voor mij, plz

offtopic:
jaja, ik weet dat deze vraag al zo vaak langskomt, maar zo zie je tenminste hoeveel klanten je misloopt

Verwijderd

ik dnek idd dat het tijd is voor een nieuwe inkoopactie

ikzelf wil hem wel houden
maar van mijn vader mag het niet omdat hij te groot word
en dat risico vind hij te groot!!

ik kan hem nog proberen over te halen
probeer vanavodn nog wel!!

Verwijderd

Even een vraagje hier. Ik ben bezig met mij lcd aan te sluiten en te solderen, ben bijna klaar, maar heb een probleem, de pins 18 t/m 25 van de LTP, waar moet ik die op aansluiten?? En dan nog een vraagje, ik heb de voeding van Der_Rudy gekocht (zijn lcd is verrot gegaang, zie topic) maar daar komt een massa uit, en waar moet ik die op aansluiten, of is het nu zo, pin 18 t/m 25 LTP aansluiten op de massa uitgang van de voeding?? Wie o wie kan me helpen. Ik wil hem vandaag draaiende hebben :)

edit
En dan nog wat, wat is nou het beste proggie voor het lcd?? Wil het volgende erop hebben:
msn, networkstatus, temps (MBM), etc.
/edit

Verwijderd

wie weet raad?? soldeerbout is nu nog heet.
(ik weet dat ik niet na een uur mag kicken, maar wil hem zo graag draaiende hebben)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

massa is pin 18 - 25 op de lpt. Ik gebruik PowerLCD en die werkt redelijk goed (alleen niet op het gehele scherm...)

typo...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
deepbass909 schreef op 22 september 2002 @ 19:38:
massa is pin 18-15 op de lpt. Ik gebruik PowerLCD en die werkt redelijk goed (alleen niet op het gehele scherm...)
Ik neem aan dat je bedoeld pin 18 - 25 :)
en ja die moet je verbinden met de massa-aansluitingen op je LCD.
De massa van je voeding moet je ook verbinden met die van de LCD.
Vergeet niet je Reset aan te sluiten, ook niet om ff te testen, want dan wordt de SED1330 chip op je LCD vrij heet.
Verder is het allemaal vrij recht-toe-recht-aan en kan er vrij weinig mis gaan, als je maar secuur (en netjes) te werk gaat.
Ik hoop dat DerRudy de aansluitingen van zijn voeding vrij duidelijk heeft gemarkeerd, want je wilt echt niet de -24V en de +5V omwisselen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 19:08:
ik dnek idd dat het tijd is voor een nieuwe inkoopactie

ikzelf wil hem wel houden
maar van mijn vader mag het niet omdat hij te groot word
en dat risico vind hij te groot!!

ik kan hem nog proberen over te halen
probeer vanavodn nog wel!!
de inkoopacties houden is niet zo moeilijk (kost wel erg veel tijd dus veel respect voor mr.x007) Het probleem is waar haal je goedkoop spullen vandaan. maar als deze lcds weer voor deze prijs worden verkocht zou ik er zeker weer 1 kopen.

Specs van mijn bak Hier!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

funky1
werkt die kleine voeding van jou nou eigenlijk op de lcd? zoja wat zal het mij dan kosten als ik zon klein plaatje van jou zou kopen.. ik heb zelf die max namelijk 2x en ik vind zon plaatje wel handig.. ik heb dus zon max ook over.. als je er 1 wil hebben..

mail me anders nog ff het staat in me profile..

• Mr_x007
msentinelb schreef op 22 september 2002 @ 21:05:
[...]

de inkoopacties houden is niet zo moeilijk (kost wel erg veel tijd dus veel respect voor mr.x007) Het probleem is waar haal je goedkoop spullen vandaan. maar als deze lcds weer voor deze prijs worden verkocht zou ik er zeker weer 1 kopen.
als iemand anders nog een inkoopactie bij deze man wil doen kan ik hem wel aan z'n gegevens helpen en even bij hem introduceren.

Verwijderd

Eindelijk tijd om aan mijn LCD te beginnen. :)

-24 Volt, heb ik zo'n Max 724 chip.
Netjes geslodeerd volgens schema.
Hij is niet ontploft maar er komt ook geen spanning uit. :?
Snap nie wat ik verkeerd heb gedaan. |:(

Welke voeding is nu goed om te bouwen, en makkelijk.
Ik heb nog een Max 724, maar zijn die andere beter of zo.
Is het iemand gelukt met zo'n Max 724 chip :*)

Moet dus een voeding, -24 Volt liefst dat de spullen gemakkelijk te
krijgen zijn in Nederland. 8)

Verwijderd

YES YES YES, na vele uren solderen en uitpluizen waar wat moet (ben nog een beetje soldeer noob ;) ) heb ik eindelijk mijn lcd aan de gang gekregen!
Dit alles is tot stand gekomen met behulp van de voedingsmodule die ik van Der_Rudy heb overgenomen, mijn dank hiervoor is zeer groot Der_Rudy _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heb er in totaal een uur of 8 over gedaan denk ik, al het soldeerwerk plus uitpluizen van de aansluitpunten. Zondagavond nog ff Der_Rudy _/-\o_ _/-\o_ aan de telefoon gehad om zeker te zijn dat ik de juiste aansluitingen gesoldeerd had en toen was het moment daar, het aansluiten en testen.

En meteen de eerste keer deed ie het (wel nadat ik de software had geinstalleerd natuurlijk). Pollin lcd doet het en ook PowerLCD. Zie hieronder voor de foto's, komen nog betere nadat ik hem in mijn kast heb gebouwd, of in een apart kastje, weet nog niet zeker.

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/5074071.jpg
PollinLCD

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/5074072.jpg
PowerLCD

Shit, kan niet direct linken, links:

http://www.pbase.com/image/5074071.jpg
en
http://www.pbase.com/image/5074072.jpg

Zal het vanavond wel ff fiksen, zit nu op mijn werk.

Verwijderd

ReseTTim schreef op 19 september 2002 @ 00:21:
[...]

mooi :) als je de tekening hebt is ook al goed want ik gah dan anders ff een vriend aardig in de ogen kijken en vragen of hij dan op school wat wil etsen voor me..

die vriend van me heet Oeloe ennuh hij zit op de HTS voorheen nu In Holland bij Haarlem..
|:(

Ik heb van te voren al aangegeven dat ik geen voeding voor dat ding ga maken.... :(
Anders had ik er zelf ook wel 1 gekocht.. ;)

Verwijderd

Is het iemand gelukt om met zo'n max 724 Chip
een voeding te maken waar -24 Volt uit komt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:17:
Is het iemand gelukt om met zo'n max 724 Chip
een voeding te maken waar -24 Volt uit komt
ja, heb er hier eentje, heb hem alleen niet zelf gemaakt, maar Der_Rudy. moet je hem maar ff vragen.

Verwijderd

Hier nog een keer me. Als ik een poosje PowerLCD draai, dan geeft hij de volgende foutmelding en sluit PowerLCD af. deze foutmelding krijg ik:

Run-time error 35761
Request timed out

dan kan ik op ok klikken en dan sluit PowerLCD af.

best wel irritant, wie weet de oplossing of wat hier aan de hand is?

Verwijderd

Geachte, Der_Rudy welk schema hebt U gebruikt?

(Om dus een voeding te maken met die Max 724 chip.)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

__Ted__ effe corrigeren ... ik heb een max629 gebruikt.. maar effe kijken op het datablad leert mij dat er geen goed schema op staat om een voedinkje mee te bouwen dus das lastig effe kijken of ik zotty's schema kan vinden,

niet dus... ik weet dat er ergens een schemaatje rondhangt.. als ik hem vindt laat ik het weten.....

Hebbes Afbeeldingslocatie: http://80.56.112.145:6000/-24volt1.gif

[ Voor 0% gewijzigd door Der_Rudy op 23-09-2002 19:59 . Reden: plaatje gevonden... ]

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Dat dacht ik al, Dit schema heb ik gebruikt
Volgens mij is dat schema niet goed. 2x alles gesoldeerd.
Werkt niet, maar ontploft ook niet.
komt alleen een veel te lage spanning van af.
Zie het wijzertje een beetje bewegen.

Maar een voeding met een Max 629 wordt het meest gebruikt
en werkt.
Dan maar weer aan een Max 629 zien te komen.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

kan je ook sampels van krijgen bij maxim hoor..

ik heb ook wel twijfels bij bovenstaand schema als ik het datablad bekijk... is meer een power versie dan een erg negatieve spannings versie.....

als het goed is krijg ik er morgen twee binnen .. en 2 724jes wil namelijk zelf ook effe kijken wat dit schema doet....

Verwijderd

Ben bekend bij Maxim heb er al meer besteld.
Ben erg benieuwd of jij (Der_Rudy) iets aan de gang krijgt met die Max 724
Ik zoek nog maar ff naar zo,n Max 629 en ga het daar maar mee proberen.
Laat wel weten als het je lukt.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

uiteraard laat ik het weten als het lukt... als koentjuh het spul idd op do/vrij verstuurd heeft moet het er morgen toch wel zijn... dus dan kan ik lekker klooien heb de rest al liggen...
ik heb ook al meerdere keren besteld.. (3x) en heb alles nog gekregen... gewoon proberen....

Verwijderd

Is het geen goed idee om misschien -12v uit de seriele poort te halen? Ik heb geen idee of er genoeg Ampere uit komt maar het is wel super handig als het zo is.

Verwijderd

Ik heb voeding gemaakt met een MAX726, deze verschilt geloof ik alleen in max. vermogen met de MAX724 en de voeding werkt prima, heb gebruikt gemaakt van bovenstaand schema, heb alleen geen sb160 maar sb350 gebruikt; deze kan grotere stromen aan maar is voor de rest gelijk aan de sb160 die ze niet meer op voorraad hadden

Verwijderd

Hi All,

Voor de gene die nog LCD schermpies zoeken van het besproken type!
Ik kwam na wat surfen deze link tegen.

http://members.lycos.nl/lcdscherm/

:9 :9

Op deze site is het ook mogelijk om voedingen te bestellen voor het display.
Misschien handig voor de niet hobby ist.

Cu

Verwijderd

Ook handig voor de wel Hobby ist.
Nog genoeg te doen Inbouwen of behuizing en zo.

Goeie tip nl2ttl :)
wie zou daar achter zitten :?

Verwijderd

30 euro voor ene voeding??!!??
sja, word het nog een duurder lcd dan ik d8 dat het was
maar zou er nog steeds 1 wille

ik heb nog gevraagt voor 2de inkoopactie
maar helaas, hij zei: "als je nu beter je best had gedaan op school
had je daar nu tijd voor" :S:S

• TD-er
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:32:
[..]

ik heb nog gevraagt voor 2de inkoopactie
maar helaas, hij zei: "als je nu beter je best had gedaan op school
had je daar nu tijd voor" :S:S
Dat klinkt als een vader-persoon....

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Tja is wel erg duur zo'n voeding(30 Euro), plus het is een 230 volt
voeding, en ik tap liever iets af van mijn computervoeding. 5 of 12 volt als ingang.
Maar ja die Max chipies zijn moeilijk of niet te krijgen in Nederland.
Ga maar weer eens verder zoeken. Hoop dat het dit jaar nog af komt.

Is het Der_Rudy nog gelukt met die Max 724 chip. ;)

Heeft er iemand nog een Max 629 voor mij over. :*)
(tegen vergoeding uiteraard)
Want met die Max 724 lukt het mij niet.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
Ja, heb er nog wel een 629 over, als de chippie snu tenminste bij Der_rudy aan gekomen zijn.... ander smeot ik die weer een nieuw paa ropsturen.... KLote Ptt post altijd

Verwijderd

Nou ja ieder moet zelf weten wat ie doet ik vond dit makkelijk!
werkende voeding niet gepruts met max chippies.
Bedoel eeh had het toch over de niet hobby ist :-)

en als je dat complete set koopt benje meteen klaar krijg je nog korting ook zag ik
8)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Hallo allemaal de max 726 is binnen het is dus geen 724 maar daar zat alleen een capaciteits verschil in dus ik hoop daar morgen een postig over te kunnen plaatsen......

Koentjuh de chippies zijn binnen alleen zou je een 726 en een 629 opsturen en je hebt 2 keer een 729 opgestuurd.... (Duh)
Alleen als je hem belooft aan Saico te versturen gaat ik (nou ja ik niet maar mijn kennis) accord met de twee 726jes....(chantage)(gni gni)

__Ted__ je moet hier nog wel effe je linkjes fiksen hoor anders moeten ze maar hier op de server (kan je wel toegang geven in de www van mijn server....)

ik heb de site ook gezien krijg nou niet een echt betrouwbare indruk.... verder is de prijs van het display acceptabel alleen de voeding vindt ik errug duur.... (ik heb hem voor 17 euro incl behuizing en verzendkosten verkocht....)(of mocht ik dat niet vermelden __Ted__)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:36:
Nou ja ieder moet zelf weten wat ie doet ik vond dit makkelijk!
werkende voeding niet gepruts met max chippies.
Bedoel eeh had het toch over de niet hobby ist :-)

en als je dat complete set koopt benje meteen klaar krijg je nog korting ook zag ik
8)
Het was ook een goede Tip nl2ttl maar die voeding is gewoon veelste duur.
Vindt ik ook voor de niet Hobby ist. :)
En ja, die Max chippies zijn kloote. Er zal best wel een andere manier zijn
om van 5 of 12 volt -24 volt te maken. Het grootste probleem van die voeding vindt ik dat je een ingang hebt van 230 volt.
Wil namelijk de voeding gewoon mee laten lopen door de data kabel,
heb ik maar 1 kabel naar mijn LCD. Lukt bij andere LCD's goed.

Verwijderd

Wat die Max chippies betreft: koentjuh als je die belooft hebt aan Der_Rudy dan zijn ze natuurlijk van hem. Ik wil er best een hebben of kopen van je, maar het is niet mijn bedoeling om onrust te stoken hier omtrent Max chippies. Ik heb nog 1 Max 724, maar het lukt mij dus niet daar een voeding mee temaken, wacht ff af of Der_Rudy succes heeft met die Max 726, Misschien lukt het mij dan ook met die 724

• I-1
  • Laatst online: 20-05-2016

I-1

zijn ze al verkocht en wt kan je ermee?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

funky1
jij had die hele kleine voeding toch gemaakt? nu heb ik dus ook zon klein max chipje maar ook een grote. nu is mijn vraag werkt jou kleine layout goed? en zo jah wat zou het mij dan kosten als je voor mij dan ook zon klein plaatje etst...

Verwijderd

FF het Topic doorlezen Iwan1981
Weet je precies waar het over gaat. 8)

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 26 september 2002 @ 09:12:
......

....
....

__Ted__ je moet hier nog wel effe je linkjes fiksen hoor anders moeten ze maar hier op de server (kan je wel toegang geven in de www van mijn server....)

ik heb de site ook gezien krijg nou niet een echt betrouwbare indruk.... verder is de prijs van het display acceptabel alleen de voeding vindt ik errug duur.... (ik heb hem voor 17 euro incl behuizing en verzendkosten verkocht....)(of mocht ik dat niet vermelden __Ted__)
Der_Rudy, ik zal vanavond ff kijken naar de links, mocht het niet lukken deze te fiksen dan zal ik je ff vragen om ze op je server te zetten.

En wat betreft de voeding, ja ik heb er 17 euro voor betaald inclusief verzendkosten, mag iedereen best wel weten, ik ben op dat gebied niet zo handig, dus..
Maar de pics zal ik vanavond ff fiksen, kan nu niet, ben aan het werk, erg druk :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:13:
[...]

Der_Rudy, ik zal vanavond ff kijken naar de links, mocht het niet lukken deze te fiksen dan zal ik je ff vragen om ze op je server te zetten.

En wat betreft de voeding, ja ik heb er 17 euro voor betaald inclusief verzendkosten, mag iedereen best wel weten, ik ben op dat gebied niet zo handig, dus..
Maar de pics zal ik vanavond ff fiksen, kan nu niet, ben aan het werk, erg druk :(
Nou dat is ook een heel redelijke prijs voor zo'n voeding met behuizing en verzendkosten.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

dacht ik ook

Verwijderd

Gaaf display'tje man >:) >:)

Heb het hier draaiende nu ff de digi cameratje uit de kast rukken en ff wat plaatjes van de winamp, netwerk traffic en msn plugins maken. En het is helemaal compleet.

Pluur de plaatjes ze wel der nog wel een keertje op

Cu

Verwijderd

Ik heb gelezen dat er uit de seriele poort (com-poort) -12v komt misschien kunnen we die gebruiken ipv zo'n voeding :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 17:14:
Ik heb gelezen dat er uit de seriele poort (com-poort) -12v komt misschien kunnen we die gebruiken ipv zo'n voeding :?
Heb je daar dan meer info over ;)

Uit je PSU komt ook -12Volt Blauwe draad (pin 12), ook makelijk af te tappen van de print in je PSU, maar dat is nog geen -24Volt.
Is hier iets mee te doen? :?

• TD-er
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 18:59:
[...]

Heb je daar dan meer info over ;)

Uit je PSU komt ook -12Volt Blauwe draad (pin 12), ook makelijk af te tappen van de print in je PSU, maar dat is nog geen -24Volt.
Is hier iets mee te doen? :?
Voor de hier gebruikte displays heb je vrijwel altijd maar -10,7 V nodig
Mischien meer, wanneer je het display gaat verlichten, op de een of andere manier.
Die -24 heb je dus niet echt nodig, vaak kun je met een stuk minder ook toe.
De seriele poorten leveren vaak niet een dergelijke spanning, maar meer iets in de buurt van de -9 V. Het kan zijn dat jouw seriele poort een grotere spanning geeft, maar als je 't voor anderen bouwt, zou ik er niet op rekenen.
Vaak kan zo'n poortje ook niet 'n grote stroom leveren en het kan dus zijn, dat de gevraagde 10 mA wat te veel is.

Neemt niet weg, dat je wel ff zou kunnen gaan meten en proberen. :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

funky1
jij had die hele kleine voeding toch gemaakt? nu heb ik dus ook zon klein max chipje maar ook een grote. nu is mijn vraag werkt jou kleine layout goed? en zo jah wat zou het mij dan kosten als je voor mij dan ook zon klein plaatje etst...

Verwijderd

Ik lees dat er 67 deelnemers waren bij deze actie. ;)
Ben ik de enige bij wie het nog niet werkt.
Geloof ik niks van. :?
Wie heeft nog geen werkend LCD.
(Kunnen we misschien samen iets ondernemen) O-)
Want ik vindt toch wel een leuk schermpje, en het zou zonde zijn als het in de kast verdwijnt. 8)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:55:
Want ik vindt toch wel een leuk schermpje, en het zou zonde zijn als het in de kast verdwijnt. 8)
die van mij werkt nog niet.. als je leest wat ik zoek dan kan je het daaruit lezen..

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ik weet niet waar je woont hoor maar wil je wel helpen.....

Verwijderd

Der_Rudy is het jou nog gelukt met die Max 726

Ik woon in TilboLand maar het is
vooralsnog de bedoeling om het zelf te doen.(proberen) 8)
In ieder geval, bedankt voor je aanbod. ;)
Maar het zou leuk zijn als we er uit komen via dit forum
Er zijn er nog wel meer waar het nog niet werkt of gelukt is.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:53

NDF82

Doomed Space Marine

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:55:
mwa, ben er ook nog niet aan begonnen, nog geen tijd voor gehad, heb trouwens ook nog geen onderdelen voor de voeding e.d.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

had hem op een bread boardje al werkend... moet alleen nog op een printje knoeien....

ja das wel de tweakers gedachte natuurlijk dat zelf doen .... maar ja ik hoort het wel.....

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

NDF82 schreef op 28 september 2002 @ 14:06:
[...]

mwa, ben er ook nog niet aan begonnen, nog geen tijd voor gehad, heb trouwens ook nog geen onderdelen voor de voeding e.d.
Same here.
Ik heb al wel de max chippies, maar nog geen tijd gehad om de rest bij elkaar te sprokkelen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
hej ff een vraagje... ik heb mijn lcd aangesloten en ben er zeker van dat ie goed zit, alleen ik heb steeds vage pixels en tekens die er niet horen zoals $#@%@#. Nu heb ik de kabel van de printerpoort naar het lcd geaard, en toen werd het stukken beter :S.

Mijn vraag nu, moet ik de voeding ook aarden??? Zou mijn probleem daarmee oplossen??

Hier ff een paar braqe pics waarop je goed kunt zien wat ik bedoel...

Afbeeldingslocatie: http://www.werneronline.net/LCD1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.werneronline.net/LCD2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.werneronline.net/LCD3.jpg

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Das in ieder geval al meer als wat ik heb WernerV.
Topic ff doorlezen staat wel wat over, hadden wel meer mensen in het begin.
Ben zelf nog niet zo ver.
Hoe heb jij je -24 volt geregeld.(Daar zit ik dus al vast)

Die site van "Get power out of PC RS-232 port" waar BonelessNiels
naar verwijst is denk ik niet geschikt voor dit project, het geeft
+/- 10 mA (met veel moeite) en het lcd heeft iets van 100mA nodig.
Plus om het tof te regelen(het Contrast) heb je het liefs iets wat van
0 naar -24 volt loopt. Wel om te onthouden, dit trukje er is ook om zoiets
met je gamepoort te doen.

Der_Rudy is het gelukt om op een bread boardje een voeding te maken
met een Max 726 geloof ik. (met een max 724 schema?)
Welke componenten heb je gebruikt?

Als het goed is komt er deze week een Max 629 bij mij binnen.
Ga ik het daar mee proberen.
Keep my fingers crossed.

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Saeverix schreef op 30 september 2002 @ 18:15:
hej ff een vraagje... ik heb mijn lcd aangesloten en ben er zeker van dat ie goed zit, alleen ik heb steeds vage pixels en tekens die er niet horen zoals $#@%@#. Nu heb ik de kabel van de printerpoort naar het lcd geaard, en toen werd het stukken beter :S.

Mijn vraag nu, moet ik de voeding ook aarden??? Zou mijn probleem daarmee oplossen??

Hier ff een paar braqe pics waarop je goed kunt zien wat ik bedoel...
aarde heeft denk ik geen nut

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Zo die -24 Volt is geregeld mooi strak. :)
Max 629 gebruikt, schema van Zotty.(Solderen is wel een hel met dat ding }) )
Mocht iemand nog belangstelling hebben. :O

Gaan we nu maar weer verder met de bedrading. ;)

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
vraagje: in de schema van de max 629 heeft de weerstand R1 een waarde van 2E, maar wat is 2E nou weer? En is er een vervanger voor de Schottky diode Batt 85, want ik kan die niet krijgen.

Verwijderd

2 ohm

Verwijderd

wat voor een gehucht woon je dan als je die diode niet kan krijgen.
Hier in amsterdam bij radio rotor of bij mucco/display zijn ze gewoon te verkrijgen

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

funky1

Verwijderd

mijn kleine layout werkte inderdaat. zelfs te goed ik kreeg er namelijk 38 volt uit :)
en ik weet nog niet waneer ik weer ga ertsen ik ben namelijk ook nog met een ander printje bezig maar dat wilt niet zo vlotten en sta ook nog op onderdelen te wachten meschien plaats ik hier nog een vereenvoudige verie(ben hem nog aan het testen of ie genoeg stroom kan leveren ) met standaard onderdelen die normaal in de handel verkrijgbaar zijn

Verwijderd

oh ja smd solderen is echt een takkewerk 1 maal 1 pootje verkeerd vastgesodeert dan niet meer verplaatsen anders kun je wel dag tegen dat chipie zeggen

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:28:
oh ja smd solderen is echt een takkewerk 1 maal 1 pootje verkeerd vastgesodeert dan niet meer verplaatsen anders kun je wel dag tegen dat chipie zeggen
kortom jij raad mij aan om toch de grote versie te pakken?

Verwijderd

ach proberen kun je alijd

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.plieger/Foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.plieger/Foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.plieger/Foto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.plieger/Foto4.jpg

Gaaf he met http://members.chello.nl/h.plieger/

Ik dacht laat ik t nog maar is posten aangezien niemand zin heeft om 50 pags door te lezen

Verwijderd

Ik sta op LCD, Nice,
had ik zelf nog niet geprobeerd. 8)

De mijne doet het nu ook met powerLcd
Moet nog wat dinge afwerken en dan een behuizing.
Maar de mijne kan wel met 1 kabel extern
aangesloten worden aan het lcd.
Stroom door zelfde kabel. O-)
Is wel handig 1 dun kabeltje aan je lcd.
(Belkin kabel:dun en mooi donkerGrijs) ;)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

jij hebt echt niet toevallig een ets over? ik ben nogal een leek @ electronica dus die schema's zijn voor mij onduidelijk. maar met zon printplaatje is het denk ik nog altijd makkelijker :)

Verwijderd

nee ik heb ze nog niet over anders ben jij vast de 1ste die hem krijgt :)
It_Is_I die foto's zien er vet cool uit .

Verwijderd

Ik weet niet hoever men momenteel is, ik zie al een hoop werkende.
Ik heb van de week mijn maxim samples gekregen 2x de 724 en 2x de 629, en heb net ff 2 uurtjes gesolderd aan de voeding. Zonder enige fout het schema van zotty gebruikt met de 724 en kan niet anders zeggen dan dat het perfect werkt.

THANKS ZOTTY

Hij maakt keurig 24,1 volt van de 5,2 volt input (oude 486 dus dat verklaard die .2). Dus voor diegenen die het niet werkend kregen met de 724, tja zoek de fout bij jezelf, het schema werkt iig. Ik heb het een klein beetje gereroute om het zo klein mogelijk te krijgen voor mezelf, maar het werkt uitstekend.

Nou zou het leuk zijn een ledje voor de 5v en voor de -24v te doen zodat je ziet dat het werkt, just for fun. Nou vroeg ik me af of als ik gewoon parallel aan de 5V een weerstandje van 250 ohm ongeveer zet er een blauwe led aan kan hangen, en hetzelfde voor de -24 alleen dan met 1k ohm weerstand. Zonder dat dit de performance van de lcd aantast. Kan iemand me dat vertellen???? En misschien is een LINK ledje ook leuk, zodat zodra er dat verstuurd wordt dat ding gaat knipperen, hiervan heb ik eigenlijk geen idee, ik ben namelijk bang dat als ik er kijhard een ledje tussen soldeer (lpt1) dat dan de dat niet goed meer overkomt naar de lcd. Kan iemand me dat vertellen??

Verders allemaal SUC6

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Dr.Roelski

Walk on ....

Over LED valt ongeveer 2V. LED heeft ongeveer 20mA nodig:
5V-2V/20mA = 150 Ohm --> 220 Ohm
Voor de -24V: 24-2/20mA= 1k1 --> 1k Ohm

Dus in de 5V lijn naar massa komt een ledje met weerstand 220 Ohm (of iets lager), en in de -24V lijn komt een ledje met weerstand van 1k Ohm.

Verwijderd

Het idee voor dat ledje

Aan die lpt kan je bijv een transistorretje hangen, met een weerstandje via de basis. Als ie bij hoog signaal moet branden gebruik je bc547 (npn) en bij laag bc557
Je moet dan wel een weerstandje van een kiloohm tussen de basis en de lpt doen

Voorbeeldje voor bc 547 (npn) bij hoog signaal brand ie
code:
1
2
3
 OOOOO
Oc b eO
OOOOOOO

c=collector aan de min van je ledje (via weerstandje van 220 ohm natuurlijk)
b=basis via weerstandje van 1000 ohm naar lpt
e=aan de massa

en de plus van je ledje natuurlijk aan de plus

Leuk idee trouwens :)

Verwijderd

OK TEGEK bedankt allebij, ik ga het van het weekend er in hangen (moet alleen ff de inkoopactie op laupro afwachten voor me mooie groene blauwe en paarse leds.
Dat idee via de printerpoort met een transistor, ik dacht al dat het met een transistor moest, maar bij mij mislukt het altijd als ik zelf met transistors aan de gang ga. Of hij brand de hele tijd, of hij brand niet, of de transistor vikt door. Dus bedankt voor je uitleg, hopen dat het werkt. Ik ga pics posten zodra het werkt. (Misschien dat ik voor alle data kanalen wel een ledje zet, leuk effect. :9

Verwijderd

Ok mensen nog ffies over de verlichting (backlight).

We hebben de led optie, net als bij mobiele telefoon displays, jammer genoeg gaat dit een hoop moeite kosten i.v.m. heleboel led's en een heleboel draden.

2e Optie is de electro folie of lichtfolie hoe je het noemen wilt, maar dan moet je de reflecterende laag van je lcd verwijderen en das nogal een trikkie gebeurtenis zoals ik uit eerdere verhalen opmaak.

Nu dacht ik, als er genoeg ruimte is onder de metalen behuizing, ik heb daar nog niet naar gekeken, we misschien wel een CCFL aan de boven en onderkant kunnen doen. Dan hoeft de reflecterende laag er niet af, en loop je heel weinig kans dat je display beschadigd. Hoe denken jullie erover??
Zou het egaal genoeg verlicht zijn en zou er genoeg ruimte zijn voor 2 ccfl buizies???

• TD-er
ik heb ook een paar van die heldere LEDs besteld, in de hoop dat ik een backlight voor elkar kan krijgen.
Het metalen frame is niet ruim genoeg om er een CCFL tussen te proppen, op de rechterkant na. Daar is een ruimte van +/- 5*5 mm. Je zou die kant omhoog kunnen buigen, zodat je ruimte hebt, maar doe dat dan alleen als het frame van het scherm af is (laat het glas op de rubberen steuntjes zitten (!!)), anders kan het glas mogelijk breken.

Je zou in de zijkanten van dat metalen frame gaatjes kunnen boren, waardoor je een LED steekt. Dat wil ik nog proberen, wanneer die LEDs binnen zijn.
Het grootste probleem lijkt mij, is om die LEDs precies tov het midden van het glas te plaatsen, anders krijg je een niet gelijkmatig verdeelde verlichting.

Verwijderd

Hmm die led's zeker besteld bij laupro, :-> ik namelijk ook, maar ik denk dat het met led's echt ondoenelijk wordt, je zal er zeker een stuk of 8 aan de bovenkant en dus aan de onderkant ook nodig hebben, is 16 leds, dan is de zijkant nog niet verlicht. En dan heb je al 32 draadjes lopen. Daarnaast krijg je denk ik een behoorlijke punt verlichting, i.p.v. egaal verlicht, en dan wat je zegt, wordt het vrij moeilijk om die gaatjes precies mooi recht te krijgen t.o.v. het hart van het glas. Maar het is jammer dat er geen ccfl tussen past, het frame verbuigen is geen optie, want dan moet je hem al in een behuizing gaan stoppen, ik vond het juist wel leuk om hem gewoon zo met alle electronica in zicht op een standaardje te zetten (moet ik nog ff fixe van aluminium). Dus dan toch maar wachten tot de eerste met EL-folie werkend is?

• SlinkingAnt
  • Niet online
Welk schema heb je nu nodig voor die contrastregeling?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Hoe bedoel je welk schema, de contrast regeling zit al in het aansluitings schema voor de parallel to usb wiring. Het contrast word daar d.m.v. een 10k ohm pot meter en nog een weerstand, als spanningsdeler gebruikt, waardoor de spanning tussen de -24 tot 0 volt varieerd.
Duss als het goed is zit het gedeelte voor contrast regeling al op je print plaat :)

• SlinkingAnt
  • Niet online
Er is toch een standaard schema voor je paralelle aansluiting, en een schema voor je contrastregeling? Of ligt dit aan mij?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Uhm dan bedoel je de voeding voor het contrast neem ik aan??? Daar zijn een heleboel schema's van. Twee schema's met de max 629 en 724 en een andere die vanaf 220 werkt, en weer iemand anders trekt het direct uit zijn atx voeding.
NAME IT :7

• SlinkingAnt
  • Niet online
Heb er twee gevonden, met 2 veschillende max-jes, morgen maar ff naar de electroboer, en w88 op m'n schermpje :(

Verwijderd

Je kan alles natuurlijk alvast solderen, als je toch naar je electroboer gaat, ken je van die mooie (aanelkaarvastzittende reeks jumper like steekpennetjes, met contrastuk krijgen) dan kan op je lcd en de electronica beide zo'n ding doen en ze via een dus los te halen zelf gemaakt kabel van de twee contrastukken, scheiden, waardoor je dus als je je lcd binnen krijgt alleen de pinnetjes nog maar op het lcdtje hoeft te solderen, kabeltje erop en gaan!!! :7

• SlinkingAnt
  • Niet online
dat was ik al van plan >:) Nu ff erges de volgorde op de lcd opzoeken, en welke volgorde ik hebben moet zodat alle/meeste software werkt. Iemand?

Verwijderd

Er staat van alles over de pinout in dit forum, maar als je het laatste schema pakt werkt het met de meeste, daarnaast kan je met zotty's sofware zelf instellen wat op welke pin zit, zodat het zowieso werkt. Dus ik zou je adviseren gewoon een van de laatste schema's te solderen, die werken met powerlcd etc. Liquid mp3 van zotty kan je zo en zo dus draaien, kwestie van je pinout in de software invoeren.

ALL HAIL ZOTTY!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.