Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

pin 4 -> Sed1330(14) output latch pulse
pin 5 -> Sed1330(15) output Frame signal
pin 8 -> Sed1330(17) output Scan start pulse

De rest kan ik niet volgen..

Verwijderd

Der_Rudy you've got mail.

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

ikke nog niet hoor ik zal kijken of mijn mailserver hangt maar ik heb alle problemen er twee weken geleden al uit gehaald.. maar ik kijk effe....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

oke hij komt net binnen had niet eens de tijd om de desktop over te nemen...

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

oke dan. ik w8 je reactie af.

Verwijderd

ZERO HEB ZIJN LCD's BINNEN EN HEEFT NA 3 UUR OFZO EINDELIJK DIT HELE TOPIC DOOR GELEZEN HEHE, 8)7 mag ik nu verwachten dat het bij allemaal goed gaat, was vandaag te laat door de NS om de elektroboer te halen, ik was 5 minuten te laat omdat die trein op Leiden 25 MIN VERTRAGING HAD scheiss. Ik ga pics posten zodra hij werkt, en ik ga ook ff het een en ander testen als ie werkt met led's aan de zijkant en de hoek waaronder het het beste werkt.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ik ben ff met een brakke webcam bezig geweest, en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chrishogevonder/voeding%20close%20up.jpg
Dit is mijn voeding op basis van een max629 (het zwartje spinnetje). Duidelijk is het instelpotje dat ik in de schakeling heb gepast. Op de voorgrond zie je nog net de 7805 voor een nette 5 volt voor de lcd en de max629.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chrishogevonder/totale%20setup.jpg
zo is alles aangesloten, en...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chrishogevonder/lcd.jpg
het werkt!!!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chrishogevonder/laptop%20en%20lcd.jpg
test setup met mijn geliefde compact intel 266 MMX laptop (waarom snel doen, nu heb ik lekker vaak koffie pauze :P)

ff off topic

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chrishogevonder/lekker%20makertje.jpg
teasertje van mijn mp3 server (kast wordt antrasiet zwart, sfeer verlichting rond knopjes wordt nog verbeterd). Knopjes zijn om winamp te bedienen (prev, play, pauze, stop, next) en verlichting van de lcd.
voor stats zie sig.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

deepbass909 mooi gedaan ziet er netjes uit allegaar

zijn er al meer mensen met pics ???

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
Der_Rudy schreef op 05 september 2002 @ 06:55:
deepbass909 mooi gedaan ziet er netjes uit allegaar

zijn er al meer mensen met pics ???
ja ikke :) :P

Verwijderd

Nou ik heb net het printje ontworpen voor de MAX629 en het staat nu ook op layout wel effe zelf getekend .(wat een priegel werk) :) 8)7
Het een printje van 2 bij 2.5 cm geworden .
Het erts badje is al warm aan het worden
foto's zet ik er zo bij .
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/30volt.jpg

Verwijderd

Het Ondwerp:Voeding voor het LCD display
en oh ja dit is BELANGRIJK voor wie deze voeding gaat bouwen
de 2,2uf condensator of wel C4 is een NIET gepolariceerde type dus er mag geen plus en geen min aan de zijkant staan
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/min25Vmetmax629.gif
ja zo klein werd de layout
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/30volt.jpg
en zie hier de chip en de print waar de foto laag al van verwijderd is .
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image2.jpeg
fototje van eerste erts stadium 1tje is al have wege
helaas ik kreeg hem niet beter met mijn web cam
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image4.jpeg
Dit hou je over na het ertzen
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image5.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image6.jpeg
Opbouwen met onderdelen
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image7.jpeg
gesoldeerd en overlengte draadjes afgenipt .Het vierkante blokje dat is dus de max629
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image8.jpeg
Volgens mij had ik hem nog kleiner kunnen bouwen. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image9.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image10.jpeg
nu nog effe 5 volt er opzetten
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image11.jpeg
En wat verbaast mij de spanning is nog hoger dan -38 volt .zal ik hem te goed gemaakt hebben :)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image12.jpeg

Verwijderd

Der_Rudy, nog ff een vraagje, om die samples van de max629 aan te vragen, wat moet er staan bij package? wat er standaard staat of ESA (dan bestel je er geloof ik 8, of heb ik het verkeerd? Wie het weet mag het me vertellen.

Verwijderd

ok, heb ik gedaan, nu maar afwachten. heb er neergezet dat ik er 8 wou, hoop dat het voor niks is, maarja, we zullen wel zien.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm je kan de sampels maar per 2 krijgen via de sample chart... maar we horen het wel...

ik heb hier dus een probleem.. mijn LCD is kaduuk tijdens het verwijderen van de zilverkleurige folie heb ik dus de polariserende laag meegesnokt... niet zo slim dus .. wie kan mij vertellen hoe deze folie precies heet en waar ik hem voordelig krijgen kan ....

K.T zooi ben ik mooi klaar mee en ik heb ook nog geen tweede aangeboden gekregen dus......... ben ik lekker mee... maar goed overleven we wel.

mocht er toch nog iemand zijn die een display wegdoet.. dan houdt ik mij ten zeerste aanbevolen....

heb ik nog niks aan mijn oplichtend papier (geplastificeerd) van de conrad...

Verwijderd

volgens mij is dat echt speciaal spul ik zou zo niet weten waar je dat kunt verkrijgen en was het niet beter geweesom de zijkant van het glas te verlichten?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nee dan krijg je geen mooi egaal verlicht display en ik had die lichtgevende vellen gevonden en dat leek mij de oplossing

Verwijderd

hoe voed je dat? hoeveel spannig moet je op zo een vel zetten dan?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

dat gaat net als een ccfl via een inverter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:36:
Het Ondwerp:Voeding voor het LCD display
en oh ja dit is BELANGRIJK voor wie deze voeding gaat bouwen
de 2,2uf condensator of wel C4 is een NIET gepolariceerde type dus er mag geen plus en geen min aan de zijkant staan

En wat verbaast mij de spanning is nog hoger dan -38 volt .zal ik hem te goed gemaakt hebben :)
In het schema is C4 toch ook geen elko ;)

Hang eens een weerstand over de uitgang. Dan krijg je ineens een heel andere spanning, eentje die wel klopt. Onbelast meten geeft namelijk foutive meetresultaten.

Verwijderd

Had hem al met 4.7 kilo ohm belast
En met die condensator kan verwaring ontstaan voor mensen die hem voor het eerst bouwen, en onderdelen bestellen .

Verwijderd

Ok, volgende vraag; kloppen R2 en R3? Die 2 weerstanden bepalen namelijk de uiteindelijke spanning. Ik had bij het ontwerpen en testen per ongeluk R3 een factor 10 te klein gepakt en daardoor kwam er een veel te lage spanning uit. Kleurcodering kan soms heel verwarrend zijn :)

Verwijderd

Daar moet ik nog effe verder over doorlezen en uitrekenen.
Ja inderdaad ik pakte ook bijna een weerstand met een faktor 10 hoger 8)7
maar in de documentatie staat ook dat je de verbindingen zo kort mogelijk moet houden en het liefst een spoel met een hoge weerstands waarde te gebruiken met een hoge Q factor dit bevorderd de algemeene schakeling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:36:
[....]

[afbeelding]
[afbeelding]
is dat niet een lagere spanning,.... >:)

Maareeh, die schakeling van die max742 heeft veel minder onderdelen,.. kun je die niet veeeeel kleiner krijgen dan deze?

Verwijderd

Weet iemand een electro winkel in utrecht waar je de onderdelen voor de voeding kunt kopen (ik heb al een max 726). Mijn plaatselijke electroboer zei dat die 47 uH niet meer te krijgen is

Verwijderd

Oh dat is vreemd heb er gewoon 5 gekocht en zonder probleem hij had ze gewoon op voorraad in amsterdam en er is niets bijzonders aan die waarde

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 15:01:
[...]

is dat niet een lagere spanning,.... >:)

Maareeh, die schakeling van die max742 heeft veel minder onderdelen,.. kun je die niet veeeeel kleiner krijgen dan deze?
Kan wel maar daar begin ik natuurlijk niet aan, ik ben tenslotte niet gek . 8)7

Verwijderd

:?Komt er nog zo'n actie????????
Ik zit er ook aan te denken om zo'n LCD te kopen. :?

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

dat is denk pech hebben ferenc :) je bent een paar maandjes te laat.
Moet trouwens nog steeds is ergens een webcam vandaan halen, heb nu alles mooi in kasjes. :)

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Heb iemand nog een 724 een 726 of een 629 voor mij??? Ik heb verder alles maar ja de kern he? Pls ik betaal er uiteraard voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:08:
Heb iemand nog een 724 een 726 of een 629 voor mij??? Ik heb verder alles maar ja de kern he? Pls ik betaal er uiteraard voor.
ik heb er een paar besteld, als ik ze binnen heb kan je er wel eentje van me krijgen, maar dan moet jij een voeding voor me maken, deal?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm betekend dat ik dat niet meer hoef te doen ?

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

ik heb al 2 keer van die dingen besteld. nooit meer wat van gehoord :S mischien heb jij meer geluk

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Uhm moet ik een voeding maken? Als het de 724 is zeg ik deal en anders dan denk ik dat de componenten een beetje erg duur worden. Maarrr is wel een deal, ik maak een voeding voor je als jij de MAX levert

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ha die Ted,
ik begrijp uit een bovenstaand reply dat je niet meer van mijn diensten gebruik wilt maken ????

let me know..

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-11 17:23
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:21:
[...]

ok, heb ik gedaan, nu maar afwachten. heb er neergezet dat ik er 8 wou, hoop dat het voor niks is, maarja, we zullen wel zien.
Wat heb je hier eigenlijk ingevuld:
Annual potential purchase volume (numeric values only)
:p

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 17:23:
[...]
Kan wel maar daar begin ik natuurlijk niet aan, ik ben tenslotte niet gek . 8)7
Snap ik, was ook meer ff plagen,.. maar jij krijgt jouw schakeling igg kleiner dan ik de mijne krijg,... Mooi werk

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 08 september 2002 @ 08:20:
Ha die Ted,
ik begrijp uit een bovenstaand reply dat je niet meer van mijn diensten gebruik wilt maken ????

let me know..
sorry Der_Rudy, neem me niet kwalijk, maar ik hoorde niets meer van je, maar als jij hem wilt maken heel graag, ik zit nu alleen te wachten op die max dingen, of heb je al wat anders gevonden om hem te maken? Maar ik hou me aanbevolen rudy, en nogmaals sorry

Verwijderd

ja en hij kan ook nog kleiner kijk maar
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image1a.jpg
ik ben dus nog effe verder aan het knutselen geweest. :)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/Image1b.jpg

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Heel erg lief die printjes, Funky, ga je die ook verkopen ik wil er wel een stuk of 3 hebben, ook al is mijn huidige display stuk, wil ik in de toekomst wel voorbereid zijn als er zich andere display's aandienen.....

Ted no problem maar jij had niet gereageerd op mijn laatste mailtje en in een keer zie ik dit dus ik denk nog maar effies vragen.......

Verwijderd

heel meschien worden ze inderdaad verkocht maar dan ga ik wel effe kijken of ie ook met standaard onderdelen opgebouwd kan worden. en daar bedoel ik mee in de winkel verkrijgbare onderdelen

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Heeft iemand al gekeken of het mogelijk is om de +5V uit bijv je printerpoort te halen, of zijn de signalen te zwak daarvoor? Je hebt zo'n 20 mA nodig @5V en zo'n 10 mA @-10,7V = 0,22Watt.
Uit de joystickpoort zou wel kunnen, maar het leek me wel een aardig idee wanneer je maar 1 kabel nodig hebt. Uiteraard zou de USB2LCD mogelijkheid van Zotty wel kunnen, daar je USB poort zo'n 500 mA kan leveren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

maak anders een splitsing of zo net zoals voor een draadloos toesenbord en muis van logitech daarvan word ook de power van de usb betrokken

Verwijderd

Maakt niet uit Der_Rudy, ondertussen heb je weer mail :)

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 16:31:
Weet iemand een electro winkel in utrecht waar je de onderdelen voor de voeding kunt kopen (ik heb al een max 726). Mijn plaatselijke electroboer zei dat die 47 uH niet meer te krijgen is
Radio Centrum Electronica, in de vinkenburgstraat (tussen oude gracht en 't Neude). Toen ik mijn spoeltje opzocht (ik werk daar), zagen er nog meer dan genoeg, en ze zijn gewoon bestelbaar (bij wie ben je eigenlijk geweest???)
Mocht je dichter bij IJsselstein wonen, daar hebben we ook een zaak (vanaf woensdag in de kerkstraat, nu ff gesloten ivm met een verhuizing)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 11:12:
Had hem al met 4.7 kilo ohm belast
En met die condensator kan verwaring ontstaan voor mensen die hem voor het eerst bouwen, en onderdelen bestellen .
Belasting maakt niet uit (bij mij gaf ie onbelast netjes de uitgerekende waarde (is anders dan bij jou, want in plaats van R2 als 1 weerstand te nemen, zit er nu 1 weerstand en een potje, waarmee ik de spanning varieer van ongeveer -5 volt tot -25 volt. Om dat te kunnen doen, heb ik wel de weerstanden opnieuw moeten uitrekenen, maar dat was niet zo moeilijk (lang leve excel)

Verwijderd

en welke waarde heb jij dan gebruikt voor R2 en R3

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 23:47:
en welke waarde heb jij dan gebruikt voor R2 en R3
voor r3 16k nog wat, en voor r2 62k nog wat, en als potje ééntje van 250k.
dit levert op, met het potje op 0 Ohm (62k/16k x 1,25=) - 4,8 volt en bij het potje op 250kOhm ((62k + 250k)/16k x 1,25=) - 24,4 volt (formule staat in de datasheet van de max 629 en luidt: R3/R2 X Vref = |Vout| met Vref = 1,25 en Vout natuurlijk negatief).

Voor goed contrast heb ik trouwens aan -10 volt genoeg.
Mocht er iemand handig zijn met spanningsdelers, dan zou het mooi zijn om een spanningsdeler tussen R2, R3 en pin 4 van de max629. Dat is namelijk gewoon een wat mooiere oplossing, die zichzelf corrigeert voor temperatuur verschillen...

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ha Ted mail ontvangen hoor en retour gemailt, mochten er mensen zijn die interesse hebben in een defect LCD mail maar even en de eerste kan hem tegen de verzendkosten wel krijgen, er komt toch geen reactie op mijn vraag voor die polariserende laag (als het zo heet) dus dan zal er wel geen oplossing voor zijn .....

Verwijderd

meschien wel handig voor de mensen die een defecte print hebben

Verwijderd

deepbass909 schreef op 08 september 2002 @ 20:36:
[...]

Radio Centrum Electronica, in de vinkenburgstraat (tussen oude gracht en 't Neude). Toen ik mijn spoeltje opzocht (ik werk daar), zagen er nog meer dan genoeg, en ze zijn gewoon bestelbaar (bij wie ben je eigenlijk geweest???)
Mocht je dichter bij IJsselstein wonen, daar hebben we ook een zaak (vanaf woensdag in de kerkstraat, nu ff gesloten ivm met een verhuizing)
bedankt vandaag ff alles gehaald :) ze moesten alleen de sb160 bestellen :'(

Verwijderd

ik heb alleen een probleem ik heb 2 condensatoren alleen ik kan ze niet uit elkaar houden :( ik heb er 1 waarop staat:
100u T
25 V
en 1 waarop staat:
100(griekse u of iets dergelijks mengeling van u en p) 40V
maar welke is nou de 100nF en welke de 100uF

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:18:
ik heb alleen een probleem ik heb 2 condensatoren alleen ik kan ze niet uit elkaar houden :( ik heb er 1 waarop staat:
100u T
25 V
en 1 waarop staat:
100(griekse u of iets dergelijks mengeling van u en p) 40V
maar welke is nou de 100nF en welke de 100uF
die van 100uF is normaal een deel groter als die van 100nF

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Dr.Roelski

Walk on ....

Dat mengeling teken van u en p is het griekse (of was het nou latijnse) mu teken, en is het officiele teken voor micro.
De condensatoren zijn dus beide gelijk, alleen het voltage waarbij ze werken verschilt.

Nog iets: Condensatoren van meer dan 1uF (1 micro-Farad) hebben (bijna) altijd een plus en min-pool!!!
Niet verkeerd monteren, of je hebt kans dat de condensator ontploft!

Greetzzz....

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
vraagje.
heeft iemand een website of iets anders waarom te lezen/zien is wat er allemaal nodig is voor deze lcd ?
heeft iemand al een siteje in elkaar geflanst ?

Verwijderd

Mr_x007,

Heb je toevallig nog een LCD over??
Ik heb namelijk nog wel interesse...ben laatste tijd ook niet veel thuis/achter pc geweest. Heb deze inkoopactie dus eigenlijk gemist :'(

Ik hoop dat je er nog eentje hebt :?

Verwijderd

=]RaZoRbLaDe[=, dan heb je ook niet ff de moeite genomen om 't topic door te lezen :?
er zijn al lang geen displays meer over.... al heel lang niet meer...

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 09 september 2002 @ 21:00:
Dat mengeling teken van u en p is het griekse (of was het nou latijnse) mu teken, en is het officiele teken voor micro.
De condensatoren zijn dus beide gelijk, alleen het voltage waarbij ze werken verschilt.
[...]
Greetzzz....
Even voor de goede orde,.. Het is een Grieks teken geen Latijns teken. De letter heet Mu.

Als je de letter zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het een u met aan de linker kant een haaltje naar beneden is,.. daarom dat in de meeste schema's de Mu met een u wordt aangegeven. Dus micro-Fahrrad is uF, nF is nano-Fahrrad
mili = 10^-3
micro = 10^-6
nano = 10^-9

Over het algemeen is een condensator die kleiner is ook meestal van een kleinere capaciteit,... Maar kijk uit met het verschil tussen 'gewone'en ceramische
edit:
mm dat moet natuurlijk Keramisch zijn,.... maarja

condensators

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:21:
[...]

klopt,ik heb je bestelbon zien liggen :p

Verwijderd

[...]

dan neem je toch gewoon een sb350 oid :?

Verwijderd

Als ik daar sta dan denk ik niet ineens in mezelf oh joh dan neem ik toch gewoon de sb350 :) Dan laat ik de sb160 gewoon bestellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 07:38:
=]RaZoRbLaDe[=, dan heb je ook niet ff de moeite genomen om 't topic door te lezen :?
er zijn al lang geen displays meer over.... al heel lang niet meer...
Jah sorry...ik heb de eerste 4/5 pagina's gelezen...maar om ze nu alle 47 door te lezen!!!!

Komt er binnekort weer een ??

• TD-er
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 16:47:
[...]

Jah sorry...ik heb de eerste 4/5 pagina's gelezen...maar om ze nu alle 47 door te lezen!!!!

Komt er binnekort weer een ??
Denk 't wel ja, we zijn al aardig ver op deze 47e pagina :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

47e pagina? Ik zie er maar 12 hoor. :+

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• TD-er
CyeZ schreef op 10 september 2002 @ 20:23:
47e pagina? Ik zie er maar 12 hoor. :+
Nou zelfs op die 12e pagina zijn we nu al een heel eind.

Verwijderd

bij mij zijn het er 47....25 post per pagina... ofzow iets

• chevy78
weer de vraag wat heb ik allemaal nodig voor de lcd om te laten werken ???
want ik heb hem binnen maar nu ?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Wil er nog iemand 2 max724's overnemen ?
Ik er heb er namelijk nog twee over.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nee die niet maar wel 1 of 2 LCD's want de mijne is stuk boehoe.....

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

chevy78 schreef op 11 september 2002 @ 11:10:
weer de vraag wat heb ik allemaal nodig voor de lcd om te laten werken ???
want ik heb hem binnen maar nu ?
al had je dit topicje gevolgd had je het nu precies geweten :).
majah nou nog een keertje dan :)

aansluit schema versie 0.5

Hier op werkt powerlcd/pollin/LiQuid MP3

Specs van mijn bak Hier!

• chevy78
dank u msentinelb

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
je gaat me toch niet vertellen dat ik een inkoop actie van een grafishe lcd van 7 dollar heb mis gelopen :'( :'( :'( :/ :| :X 8)7 7(8)7 !!!!!!!!!

Verwijderd

Je hebt 'n inkoop actie van 'n $7 lcd mis gelopen.

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
:'( :'( whahahaha snik :'(

Verwijderd

Bij allelectronics.com zijn ze $14.95 geloof ik..

Verwijderd

Zeg,. ik weet niet precies hoeveel mensen er nog een LCD moeten ontvangen,.. Maar de vraag welk schema nodig is zal nog wel een aantal keer komen. Is het niet een idee om een nieuw topic te openen waarin die schema's staan en dat dan meteen weer sluiten?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 17:52:
Zeg,. ik weet niet precies hoeveel mensen er nog een LCD moeten ontvangen,.. Maar de vraag welk schema nodig is zal nog wel een aantal keer komen. Is het niet een idee om een nieuw topic te openen waarin die schema's staan en dat dan meteen weer sluiten?
is goed idee. dit topic wordt onoverzichtelijk. kan een modje hem ff dicht gooien. dan maak ik deel 3 dan wel aan

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Is er nou al een deel 3?

Specs van mijn bak Hier!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Je SB160 is binnen (we probeerde te bellen maar je nam niet op)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

funky1
is het eigenlijk ook mogelijk dat je voor de grotere max chippies grotere plaatjes maakt? voor de voeding dus.. want dan zou ik wel intresse hebben als het niet te duur wordt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ook aan dat printje word gewerkt :)
ReseTTim schreef op 18 september 2002 @ 00:11:
funky1
is het eigenlijk ook mogelijk dat je voor de grotere max chippies grotere plaatjes maakt? voor de voeding dus.. want dan zou ik wel intresse hebben als het niet te duur wordt..

Verwijderd

*kick*
vraagje?? komt er binnekort weer zo'n inkoopactie ??
ben behoorlijk geinteresseerd!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 04:20:
ook aan dat printje word gewerkt :)
mooi :) als je de tekening hebt is ook al goed want ik gah dan anders ff een vriend aardig in de ogen kijken en vragen of hij dan op school wat wil etsen voor me..

die vriend van me heet Oeloe ennuh hij zit op de HTS voorheen nu In Holland bij Haarlem..

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm misschien een vraag die al 100x voorbij is gekomen... maarruh...

is er misschien nog eentje over? Volgens mij is die van mijn inkoopactie van Equinox d00d... :| ;(

Dus... misschien heel lullig, maar iemand? :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

zwahiel schreef op 19 september 2002 @ 00:53:
hmmm misschien een vraag die al 100x voorbij is gekomen... maarruh...

is er misschien nog eentje over? Volgens mij is die van mijn inkoopactie van Equinox d00d... :| ;(

Dus... misschien heel lullig, maar iemand? :?
misschien is lezen moeilijk maar ik bespaar het je alvast.. het antwoord is al zon 10x NEEJ geweest..

dus dan wordt het niet ja.. :D
[edit]

deze is over...
http://www.tweakers.net/aanbod/64489

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
hmmm..la ma.... ik = weg nu

• Mr_x007
ReseTTim schreef op 19 september 2002 @ 01:28:
[...]

misschien is lezen moeilijk maar ik bespaar het je alvast.. het antwoord is al zon 10x NEEJ geweest..

dus dan wordt het niet ja.. :D
[edit]

deze is over...
http://www.tweakers.net/aanbod/64489
poewa voor dat geld had je er bij mij ruim 2

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Mr_x007 schreef op 19 september 2002 @ 18:17:
[...]

poewa voor dat geld had je er bij mij ruim 2
uit vraag & aanbod
ik heb nog een grafische LCD liggen. heb ik gekocht, niet getest, gaat weg ivm geen plaats en niet al te handig met soldeer.

hij is ongesoldeerd, je krijgt er onderdeeltjes + printplaat om 5V naar -24V om te zetten bij.

geen krassen oid, in perfecte staat, 5 dagen geleden binne gehad, spijt van mijn aankoop en wil een cube aanschaffen
ik heb zon idee dat hij het via jou heeft gekocht omdat ik denk dat je zelf de voeding nog moet fixen.. of dat hij die al gefixed heeft.. iig tis vaag.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
K las ff niet goed!!

[ Voor 0% gewijzigd door Saeverix op 20-09-2002 19:32 . Reden: Vergete ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmmm nou ja ik zoek er nog 1 ga wel effe informeren bij hem...

mochten er meer zijn die een display weg willen doen ik houd mij aanbevolen de mijne is gesneuveld tijdens het experiment er licht achter te maken....

Verwijderd

hey mr_X jij had toch nog wat lcd's achter de hand gehouden voor het geval een van de klanten problemen had met z'n lcd, of zijn die allemaal al weer weg?
Daarnet is bij mij namelijk het geheugen door gefikt door een ijzervezeltje :( |:( :'(
ik hoop dat je er nog een hebt voor me, of iemand anders, ik ben beredt om er wat meer voor te betalen.

anders kun je altijd nog een inkoopactie misschien bij de meneer regelen, als hij nog heeft, want er zijn nog genoeg klanten zie ik

heeft er nog iemand een lcd voor mij, plz

offtopic:
jaja, ik weet dat deze vraag al zo vaak langskomt, maar zo zie je tenminste hoeveel klanten je misloopt

Verwijderd

ik dnek idd dat het tijd is voor een nieuwe inkoopactie

ikzelf wil hem wel houden
maar van mijn vader mag het niet omdat hij te groot word
en dat risico vind hij te groot!!

ik kan hem nog proberen over te halen
probeer vanavodn nog wel!!

Verwijderd

Even een vraagje hier. Ik ben bezig met mij lcd aan te sluiten en te solderen, ben bijna klaar, maar heb een probleem, de pins 18 t/m 25 van de LTP, waar moet ik die op aansluiten?? En dan nog een vraagje, ik heb de voeding van Der_Rudy gekocht (zijn lcd is verrot gegaang, zie topic) maar daar komt een massa uit, en waar moet ik die op aansluiten, of is het nu zo, pin 18 t/m 25 LTP aansluiten op de massa uitgang van de voeding?? Wie o wie kan me helpen. Ik wil hem vandaag draaiende hebben :)

edit
En dan nog wat, wat is nou het beste proggie voor het lcd?? Wil het volgende erop hebben:
msn, networkstatus, temps (MBM), etc.
/edit

Verwijderd

wie weet raad?? soldeerbout is nu nog heet.
(ik weet dat ik niet na een uur mag kicken, maar wil hem zo graag draaiende hebben)

• deepbass909

deepbass909

massa is pin 18 - 25 op de lpt. Ik gebruik PowerLCD en die werkt redelijk goed (alleen niet op het gehele scherm...)

typo...

• TD-er
deepbass909 schreef op 22 september 2002 @ 19:38:
massa is pin 18-15 op de lpt. Ik gebruik PowerLCD en die werkt redelijk goed (alleen niet op het gehele scherm...)
Ik neem aan dat je bedoeld pin 18 - 25 :)
en ja die moet je verbinden met de massa-aansluitingen op je LCD.
De massa van je voeding moet je ook verbinden met die van de LCD.
Vergeet niet je Reset aan te sluiten, ook niet om ff te testen, want dan wordt de SED1330 chip op je LCD vrij heet.
Verder is het allemaal vrij recht-toe-recht-aan en kan er vrij weinig mis gaan, als je maar secuur (en netjes) te werk gaat.
Ik hoop dat DerRudy de aansluitingen van zijn voeding vrij duidelijk heeft gemarkeerd, want je wilt echt niet de -24V en de +5V omwisselen.

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 19:08:
ik dnek idd dat het tijd is voor een nieuwe inkoopactie

ikzelf wil hem wel houden
maar van mijn vader mag het niet omdat hij te groot word
en dat risico vind hij te groot!!

ik kan hem nog proberen over te halen
probeer vanavodn nog wel!!
de inkoopacties houden is niet zo moeilijk (kost wel erg veel tijd dus veel respect voor mr.x007) Het probleem is waar haal je goedkoop spullen vandaan. maar als deze lcds weer voor deze prijs worden verkocht zou ik er zeker weer 1 kopen.

Specs van mijn bak Hier!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

funky1
werkt die kleine voeding van jou nou eigenlijk op de lcd? zoja wat zal het mij dan kosten als ik zon klein plaatje van jou zou kopen.. ik heb zelf die max namelijk 2x en ik vind zon plaatje wel handig.. ik heb dus zon max ook over.. als je er 1 wil hebben..

mail me anders nog ff het staat in me profile..

• Mr_x007
msentinelb schreef op 22 september 2002 @ 21:05:
[...]

de inkoopacties houden is niet zo moeilijk (kost wel erg veel tijd dus veel respect voor mr.x007) Het probleem is waar haal je goedkoop spullen vandaan. maar als deze lcds weer voor deze prijs worden verkocht zou ik er zeker weer 1 kopen.
als iemand anders nog een inkoopactie bij deze man wil doen kan ik hem wel aan z'n gegevens helpen en even bij hem introduceren.

Verwijderd

Eindelijk tijd om aan mijn LCD te beginnen. :)

-24 Volt, heb ik zo'n Max 724 chip.
Netjes geslodeerd volgens schema.
Hij is niet ontploft maar er komt ook geen spanning uit. :?
Snap nie wat ik verkeerd heb gedaan. |:(

Welke voeding is nu goed om te bouwen, en makkelijk.
Ik heb nog een Max 724, maar zijn die andere beter of zo.
Is het iemand gelukt met zo'n Max 724 chip :*)

Moet dus een voeding, -24 Volt liefst dat de spullen gemakkelijk te
krijgen zijn in Nederland. 8)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.