Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:36:
[...]

Ik ken het probleem idd wel, 't is een sed133x iets d'r komt wat ruis op het scherm op het moment dat je er data heen pompt,ben bezig 't tot een minimum te beperken maar of je 't ooit helemaal weg krijgt....
Komt die ruis alleen voor bij Sed133X? De t6963c zijn dus eigenlijk beter. :o

• Newwolf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 18:48

Newwolf

Respect

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 13:09:
ehm ik heballeen gekeken naar de 4 controle lijntjes die zijn goed, de rest klopt niet!, ons lcd heeft slechts 17 aansluitingen, ik zal even opzoeken!!
[afbeelding]

Je ziet nu ook waar de -24 op moet op de VContrast, het moet ongeveer -10,7 zijn
He heb jij hier onder tussen een goed schema van ??? _/-\o_

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Yarvieh rules
ik krijg voor die dll alleen een file not found error....
en zou ik een verzoekje mogen plaatsen ??? iets meer server stats in lcd studio externe ip en dat soort geneuzel misschien het aantal ingelogde users of zoiets ik wil mijn LCD namelijk aan mijn server hangen en ik denk dat dat wel leuk staat dat soort info....

mochten er mensen zijn die een echt stuk display hebben en er vanaf willen ik wil namelijk backlight maken maar ik ben bang dat ik het glas sloop dus mocht er iemand desnoods alleen zijn glas willen verkopen houdt ik mij aanbevolen ook hele displays mag maar ik kan mij niet voorstellen dat je daar van af wilt....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Komt die ruis alleen voor bij Sed133X? De t6963c zijn dus eigenlijk beter
correct.
ik krijg voor die dll alleen een file not found error....
Ik had inmiddels 1.0.19 geupload welke ook nog wat nare memory leaks nailde dus de losse dll weer van de server gemikt.
en zou ik een verzoekje mogen plaatsen ??? [...] iets meer server stats in lcd studio externe ip
Sure verzoekjes zijn altijd welkom, staat op de todo lijst er bij :Y)

Verwijderd

Roeland4 schreef op 28 augustus 2002 @ 22:52:
Komt die ruis alleen voor bij Sed133X? De t6963c zijn dus eigenlijk beter. :o
Yep, het komt alleen voor bij de SED133x. Het heeft te maken met hoe de controller het display refreshed.
Bij de displays waar het in dit topic om gaat heb ik er vrijwel geen duidelijk zichtbare last van bij het updaten van de analyzers in LiQuiD-MP3. Maar zodra je er een felle lamp bijhoud, kun je het redelijk zien. Waar ik een stuk minder blij van word, is hoe het er op m'n 320x240 white on blue display uitziet. Daar is het een stuk duidelijk te zien vanwege de gebruikte kleuren. En daarnaast wordt er ook een veel groter stuk geupdate, wat ook wel voor een verergering zal zorgen.

SED133x is niet slechter dan de T6963C. Het is maar net hoe je het bekijkt. Als je alleen focused op war het nu over gaat, dan zou je kunnen zeggen dat de T6963C beter is. Maar kijkend naar wat de SED133x verder kan, wat de T6963C niet kan, dan ruled SED133x echt wel.

Verwijderd

Mr_x007, nu je weer lekker uitgerust thuis zit ;), hoe zit het met de displays die nog verzonden moeten worden?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:09:
Mr_x007, nu je weer lekker uitgerust thuis zit ;), hoe zit het met de displays die nog verzonden moeten worden?
zijn vandaag weer een aantal op de bus gegaan, die van jou heb ik nog steeds niet kunnen versturen om dat ik je adres niet heb.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mr_x007 schreef op 29 augustus 2002 @ 13:54:
[...]

zijn vandaag weer een aantal op de bus gegaan, die van jou heb ik nog steeds niet kunnen versturen om dat ik je adres niet heb.
Welke heb je wel verstuurd?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Mr_x007
DeepBass909
chevy78
TED
bonelessniels
PRAMMENHANGER
ReseTTim
G SHOCK
mp3user

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mr_x007 schreef op 29 augustus 2002 @ 14:02:
DeepBass909
chevy78
TED
bonelessniels
PRAMMENHANGER
ReseTTim
G SHOCK
mp3user
En welke krijgen hm nog? :)

• Thijsmans
  • Laatst online: 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wie :?

Front Spel Nicknames Goed faalt weder :{

thx anyway, ik zat er al twee weken op te wachten :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Me wacht dan ook nog wel ff op zijn lcd tje..

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag,.. dan alvast mijn excuzes,.. maar waar kan ik dat
"Yarvieh LCD Studio" downen? Google geeft niet veel resultaat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:50:
Misschien een hele domme vraag,.. dan alvast mijn excuzes,.. maar waar kan ik dat
"Yarvieh LCD Studio" downen? Google geeft niet veel resultaat
eventjes zoeken, loopt een apart topic op got over (in cme). en het staat volgensmij ook in de meuktracer op tweakers.net

edit: meuk: LCD Studio 1.0.18

• Quinie

Quinie

.nl

Meuk tracker en ja domme vraag want hij staat ook in SA of CME geloof ik in het rood op dit moment..

maar goed het is je vergeven :) :P

edit: net te laat..

[ Voor 0% gewijzigd door Quinie op 29-08-2002 16:52 . Reden: tweede ronde ]

• Mr_x007
Prammenhanger schreef op 29 augustus 2002 @ 14:06:
[...]

Wie :?

Front Spel Nicknames Goed faalt weder :{

thx anyway, ik zat er al twee weken op te wachten :)
dit heb ik ergens letterlijk van gekopierd dus is het je eigen fout.

Verwijderd

Mr_x007 schreef op 29 augustus 2002 @ 13:54:
[...]

Oh f*ck, dat is waar ook, ik heb je dat nooit doorgegeven!

/me voelt zich nu ontzettend stom |:(

Ik heb overigens een slechte mededeling voor de mensen die zitten te w88 op de volgende update van LiQuiD-MP3; ik heb het bijna klaar, maar vanmiddag is m'n primary HD gecrashed oid, dus voorlopig is de voor dit weekend geplande update voor onbeperkte tijd uitgesteld. Ik doe m'n best m'n compu weer op poten te krijgen. Gelukkig staat de source op een andere HD (in tegenstelling tot data die ik wel kwijt ben :(;(), ik kan er nu alleen tijdelijk niet bij.

edit:
Mr_x007, wat is je mailadres ookalweer? Dan kan ik je m'n gegevens ff mailen.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

das mooi klote voor je Zotty nou ja hopen dat je een back up had ??? en anders dat je de hd weer aan de gang krijgt... succes iig...

mochten er nog mensen zijn die van hun display af willen ??? ik zoek nog 1 of meer exemplaren om wat experimenten mee uit te voeren... anders heb ik er geen meer als ik hem sloop ( en ik heb een reputatie )

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 29 augustus 2002 @ 22:42:
das mooi klote voor je Zotty nou ja hopen dat je een back up had ??? en anders dat je de hd weer aan de gang krijgt... succes iig...
De HD is nu echt naar de klote.... heb het nog geprobeerd met wat tools, maar toen kwam het kop over platter geluid en dan weet je al hoe laat het is :( Gelukkig staat al m'n source niet op die schijf, maar m'n OS is naar de klote (geen probleem), en wel het ergste vind ik dat ik nu een aantal documenten en vakantie foto's kwijt ben. Kan wel janken, want die foto's kun je niet opnieuw maken ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:25:
[...]

Oh f*ck, dat is waar ook, ik heb je dat nooit doorgegeven!

/me voelt zich nu ontzettend stom |:(

Ik heb overigens een slechte mededeling voor de mensen die zitten te w88 op de volgende update van LiQuiD-MP3; ik heb het bijna klaar, maar vanmiddag is m'n primary HD gecrashed oid, dus voorlopig is de voor dit weekend geplande update voor onbeperkte tijd uitgesteld. Ik doe m'n best m'n compu weer op poten te krijgen. Gelukkig staat de source op een andere HD (in tegenstelling tot data die ik wel kwijt ben :(;(), ik kan er nu alleen tijdelijk niet bij.

edit:
Mr_x007, wat is je mailadres ookalweer? Dan kan ik je m'n gegevens ff mailen.
WHAAHAHA :( :'( :'( :'(

>:) pak HDD .doe in andere pc en start :P als je daar mischien zin in hebt ..

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Das zeker klote Zotty die vankantie foto's, ik heb mijn les al geleerd hier hoor heb ook een stevige crash gehad een tijdje terug daarom heb ik er nu een 40Gig tapestreamer in zitten en iedere week een back up en een map die automatich synchroniseerd met de server should do the trick here....

Superluuk moet je niet gaan pushen he die jonge heeft een klote tijd op het moment kan me goed indenken dat hij even niet aan dat project wil werken...

Verwijderd

heb me lcd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :D :D :) :)
kan iemand me het werkende schema nog geven 8)7

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 30 augustus 2002 @ 06:52:
Das zeker klote Zotty die vankantie foto's, ik heb mijn les al geleerd hier hoor heb ook een stevige crash gehad een tijdje terug daarom heb ik er nu een 40Gig tapestreamer in zitten en iedere week een back up en een map die automatich synchroniseerd met de server should do the trick here....

Superluuk moet je niet gaan pushen he die jonge heeft een klote tijd op het moment kan me goed indenken dat hij even niet aan dat project wil werken...
'k kan wel tegen een stootje hoor ;) Het is gewoon flink balen, maar je kunt er niks aan doen, dus dan kun je je er net zo goed bij neerleggen. Waarschijnlijk kan ik vanmiddag weer verder gaan met proggen :) Ben nu een HD aan het leegfikken om zo m'n OS op te zetten. Had eerst een oude WD schijf, maar die blijkt aan ouderdom overleden te zijn. Trouwens wel lachen; 2 BIOSen en DOS zeggen dat de schijf dood is, maar volgens winXP is de schijf OK :D Hoezo XP is achterlijk....
Anyways, vanochtend bezig geweest met zeuren over garantie, RMA nummer is inmiddels binnegekomen, dus het schijfje gaat retour fabrikant. Nu nog m'n OS weer in de lucht krijgen, appz installen en we zijn weer waar het gister vastliep.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mr_x007 schreef op 29 augustus 2002 @ 14:02:
DeepBass909
chevy78
TED
bonelessniels
PRAMMENHANGER
ReseTTim
G SHOCK
mp3user
Kewl, kan ik eindelijk met een echt lcd aan de gang!!!

Mr_x007 ff vraagje, naar welk adres heb je hem gestuurd??? Nieuwegein of Utrecht?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Mr_x007
deepbass909 schreef op 30 augustus 2002 @ 12:28:
[...]

Kewl, kan ik eindelijk met een echt lcd aan de gang!!!

Mr_x007 ff vraagje, naar welk adres heb je hem gestuurd??? Nieuwegein of Utrecht?
Nieuwegein

en zotty mailadres is mr_xxx71@hotmail.com

Verwijderd

Kan iemand ff het mailadres van Mr_x007 geven? Ik kan het nregens vinden en moet nog steeds m'n adres mailen. Zonder mailadres gaat dat namelijk een beetje moeilijk :+

• Mr_x007
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 13:06:
Kan iemand ff het mailadres van Mr_x007 geven? Ik kan het nregens vinden en moet nog steeds m'n adres mailen. Zonder mailadres gaat dat namelijk een beetje moeilijk :+
haha ik was net 1 minuutje eerder

• Quinie

Quinie

.nl

Mr_x007 wanneer ga je de laatste lcd leveren :?

Verwijderd

Mr_x007 schreef op 30 augustus 2002 @ 13:09:
haha ik was net 1 minuutje eerder
LOL :D

/me is nu aan het inloggen bij z'n webmail...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

kheb hem ook binnen... fuck dat is een groot ding :D :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Hij is er... en wat een joekel :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/gfxlcd.JPG

ff verschil tussen de 256 x 128 en de 4 regels x 20 tekens lcd displays :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

[mierenneukermodus] Je houd het grafisch display wel op zijn kop hoor [/mierenneukermodus]

grapje hoor, mooi he zo'n groot display...

Verwijderd

ReseTTim schreef op 30 augustus 2002 @ 15:19:
[afbeelding]

ff verschil tussen de 256 x 128 en de 4 regels x 20 tekens lcd displays :)
volgens mij wou je gewoon een mooie pic maken met je nieuwe digi cam :D

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 10:23:
[...]

volgens mij wou je gewoon een mooie pic maken met je nieuwe digi cam :D
Die is dan goed gelukt :Y)

• deepbass909

deepbass909

Mr_x007 schreef op 30 augustus 2002 @ 13:05:
[...]

Nieuwegein

en zotty mailadres is mr_xxx71@hotmail.com
IK HEB HEM!!! ik kan niet wachten tot ie het doet!!!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Was dat een leuke verrassing vanochtend in de bus :) :)

Ik heb hem dus binnen, en Ja wat is ie groot en mooi. 8)
Hartstikke bedankt Mr x007 _/-\o_

Verwijderd

mr x007 heb je al mijn e-mail gelezen?

Verwijderd

Is er zoiets als een tutorial of samenvatting hoe te solderen? (plus onderdelen) :?
_/-\o_ Het lcd van Mr_x007 bedoel ik dan. _/-\o_

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

waarom is mijn LCD van de Exquanox inkoopactie toch overleden :'(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Quinie

Quinie

.nl

hier is ie ook binnen.. cool dingetje :) thx

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
pssssssst kan je die LCD's ook per stuk kopen bij een winkel of is er nog eentje overgebleven misschien? ik wil ook zo'n lcd :P

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:26
IK vind hem wel ERG groot...

Maar hijs wel stoer. En ik denk wal dat het gaaf is al die compleet werkt ;)

Dat zie ik dan wel bij ReseTTim.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nou ja op mijn site kan je de mijne zien is wel mooi hoor zo'n groot display

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou, die voeding gefixt, plug ik dat ding in de printerpoort, van alles geprobeert, maar hij wil niet echt goed werken. Yarvieh zegt dat dat komt doordat hij nog niet is geïnitialiseerd, dus ik wou dat doen met LCDstudio, maar dat werkt niet. Als ik op de testknop druk, krijg ik alleen wat lijntjes over het LCD.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

alleen lijntjes dat klinkt als verkeerd aangesloten kijk eens of je hier wat aan hebt 80.247.216.29/Ruud/LCDmulticfg.doc ik denk dat je de 4 bekende aders verkeerd hebt....

Verwijderd

Das vrij vervelend,.. toch maar ff alle verbindingen controleren,.. Welk schema heb je gebruikt?
alleen lijntjes dat klinkt als verkeerd aangesloten kijk eens of je hier wat aan hebt 80.247.216.29/Ruud/LCDmulticfg.doc ik denk dat je de 4 bekende aders verkeerd hebt....
Mmm Kun je niet gewoon opschrijven, welke pin van lcd naar pin LPT moet,.. is wat duidelijker. Nu moet je eerst dat foute schema maken,.. en dan weer dingen loshalen enzo,...

Verwijderd

Btw volgens mij is de goede aansluiting dit:
code:
1
2
3
4
lpt pin 1  strobe     moet aan lcd Pin 7  write
lpt pin14 Autofeed   moet aan lcd pin 8  Chip Select
lpt pin16 Init       moet aan lcd pin 9 Adres/data
lpt pin17 Select In  moet aan lcd pin 6 read

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Helaas, Der_Rudy, geen resultaat. Hij doet nu helemaal niets meer. Ik heb dit schema gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding+lcd.jpg

• msentinelb
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

Het is schema is goed ik heb hem ook precies zo werkend gekregen. Niet vergeten de massa aan de kap van je poort te hangen?

Specs van mijn bak Hier!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoe bedoel je dat? Ik heb wel pin 18 t/m 25 aan elkaar verbonden en aan de massa van de voeding (en dus de massa van 1 en 2 van het lcd) geknoopt.

Verwijderd

Je moet dus ook de massa verbinden met het omhulsel van je connector aan je lpt poort. Daarnaast schijnt het ook te werken als je je shield van je kabel (dat geweven draad rondom al die andere draadjes) met de ground verbind. In theorie moet dit niet veel uitmaken maar wie weet

Verwijderd

keek net op http://liquid-mp3.schijf.org/ en liquid mp3 9 is dus uit :) alleen werken de links niet :( iemand andere link of werkend maken :P

Verwijderd

LiQuiD-MP3 v0.9.0 beta staat online :7

En dan wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de site aan te kondigen :)
http://liquid-mp3.schijf.org

Kortom, testen allemaal !!! :P

Wat zit er allemaal in:
v0.9.0
- Added wiring presets. (see wiring tab)
- Made a lots changes to the config form.
- Added new registry entries. Some of them are for future use. (see upgrade info.txt when upgrading from v0.8.4 or earlier !!!)
- 256x128 modules are now 'fullscreen' supported. No more mirrored junk. That's 2048 pixels more than before!
- Bar behind current track in the playlist is rewritten to work with all controllers and display formats.
- Solved rightmost mono linear block analyzer bar bug. Also adjusted its default sensitivity.
- Scrolling should work with both T6963C and SED133x controllers now. Scrollspeed can be adjusted (true speed is HIGHLY dependant of LPT handling).
- Analyzers (except stereo non-linear) and scope work on all display formats.
- Added 128x128 module support.
- Added layout presets (see layout tab)
- Long artist names can scroll now.
- Implemented alpha preview of 3D cube module.
- Smoothing can be enabled and disabled.
- Added analyzer falloff.
- Started adding KS0108B controller support. (under construction)
- Started adding support for 16 control buttons. (under construction)
- Fixed some 320x240 bugs.
- Title and artist field lengths are now variable.

Verwijderd

Cool stuff zotty! alleen die Falloff heb je niet helemaal geimplementeerd zoals ik eigenlijk bedoelde/zou willen zien, wat ik bedoelde: nu display je de raw winamp values en die zijn verre van smooth (dingen springen alle kanten op) als je die waardes nu in 'n buffertje knalt, daar 'n falloff op zet van full naar 0 in 'n seconde (of beter nog naar smaak adjustable). en die waardes displayed.. dan heb je 'n visueel veel mooiere analyzer..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 22:29:
Cool stuff zotty! alleen die Falloff heb je niet helemaal geimplementeerd zoals ik eigenlijk bedoelde/zou willen zien, wat ik bedoelde: nu display je de raw winamp values en die zijn verre van smooth (dingen springen alle kanten op) als je die waardes nu in 'n buffertje knalt, daar 'n falloff op zet van full naar 0 in 'n seconde (of beter nog naar smaak adjustable). en die waardes displayed.. dan heb je 'n visueel veel mooiere analyzer..
Hey, ik kan ook niet alles tegelijk :P Maar je hebt wel enigzins gelijk. Wat ik nu doe is ik pak de waarde van de analyzer na alle berekeningen ed die ik eroverheen gooi. Door de traagheid van het display, ziet de analyzer zelf er veel minder jumperig uit. De falloff blijft echter wat langer zichtbaar op de max waarde. En dat geeft vaak een wat ander effect dan de analyzer zelf. Maargoed, ik vind het zo ook al een leuk effect :) Het hangt overigens ook behoorlijk af van het nummer dat je luistert.
Het wordt nog adjustable. Intern kan het al, alleen invoeren vanuit de config kan nog niet ;)

Verwijderd

werkt fantastisch zotty! die cubejes die zo ronddraaien zijn ook kewl ,niet dat je er iets aan hebt maar ze zijn wel mooi :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 23:07:
werkt fantastisch zotty! die cubejes die zo ronddraaien zijn ook kewl ,niet dat je er iets aan hebt maar ze zijn wel mooi :)
Nu heb je er nog weinig aan, maar daarom heet het ook 'alpha preview' ;) In de toekomst moeten de cubessen (:?) gaan reageren op de muziek. Hoe dat precies gaat uitpakken weet ik nog niet, maar zolang je het niet probeerd, kom je er nooit achter toch.

• Mr_x007
vandaag gaan de laatste verstuurd worden. dat zijn:
GUTTEGUTTEGUT
Zero
blade82
RobEnde
ALLANON

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 20:50

Allanon

appearance is overrated

Geweldig, zal dan eens bij de elektroboer gaan kijken voor de overige onderdelen :)

fijn knutselen, moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de inkoopactie, met name het contact van Mr_x007

hulde _/-\o_

• Roeland4
mooie plugin Zotty, alleen spijtig dat dit eigenlijk niet goed werkt op deze LCD's. Die bitmap op de achtergrond staat constant te flikkeren. Zou er echt geen manier zijn om dit te vermijden?

• Newwolf
  • Laatst online: 21-11 18:48

Newwolf

Respect

Sorry hoor maar ik geloof dat dit toch echt de nieuwste versie van liquid is B)

http://www.liquid.com/pla...mp/EnWinAmpPi1.0.0.26.exe

Verwijderd

Roeland4 schreef op 02 september 2002 @ 19:07:
mooie plugin Zotty, alleen spijtig dat dit eigenlijk niet goed werkt op deze LCD's. Die bitmap op de achtergrond staat constant te flikkeren. Zou er echt geen manier zijn om dit te vermijden?
Dat ligt aan de SED1330, het is nu eenmaal een irritante eigenschap van deze controller dat het niet tegen veel beeld data per seconde kan. Kan ik niet echt wat aan doen, hooguit de analyzer minder vaak laten updaten.
Wat bij mij wel heel veel helpt, is het contrast wat hoger draaien en er geen direct licht op laten schijnen. Op die manier is het zo goed als weg.

Verwijderd

uit de G321D Application notes:
REDUCING SCREEN FLICKER
The 1330 controller chip is constantly reading the VRAM
on board to refresh the screen, and when the user is also
writing to the VRAM, interference may occur which will show
up as scattered noise on the screen.
The only tool given to avoid this is the status register
read. Bit 6 of this register goes LOW during the time interval
within which it is safe to write to the VRAM without corrupting
the screen image.
To utilize this, constantly read this register, and when bit
6 goes LOW, begin writing to VRAM. The register must still be
intermittently read at this point, and when bit 6 goes HIGH,
writing must stop.
Ik heb alleen read niet wired dus nooit wat mee gedaan.

Verwijderd

heb helamaal geen last van knipperend dinge bij mn sed 1330.. als je blokjes analyser hebt is volgens mij ook stukken minder als die pieken..

Verwijderd

Eindelijk heb ik beeld alleen het juiste beeld nog niet

ik krijg allemaal lijnen in beeld, aantal smalle en 1 breedde van 10 pixels ook loopt het aan de zijkant van de Lcd af, zo zegmaar:

code:
1
 ______________________________/

ik heb alles volgens dit schema aangesloten: http://members.lycos.nl/royse/got/koen25.jpg met deze aanpassingen:

Powerlcd/pollin <========= DIT WERKT!!! ECHT!!!!!!!!!
1 7
14 8
16 9
17 6

maar zodra ik lcd op lpt aansluit die vage strepen en geen enkel teken van ander leven met PowerLcd.

Iemand enig idee?

• Allanon
  • Laatst online: 29-11 20:50

Allanon

appearance is overrated

Vandaag ook 3 LCD's aangekomen, geloof dat Mr_x007 nu helemaal klaar is.

nogmaals bedankt !!!!!

Verwijderd

ja ja ook mijn paketje is eindelijk binnen gekomen ondanks alle tegen slagen .
ik ga meteen aan de voeding werken :)

Mr-X007 bedankt voor alle medewerking

Verwijderd

heeft er iemand al de datasheet van de HG25601 kunnen bemachtigen? (of wel onze display )

• deepbass909

deepbass909

Heeft er iemand voor mij de datasheet van het scherm of de controller??? ik heb gezocht op internet maar kan ze niet vinden... please mail me
En kan iemand mij vertellen hoeveel amp's het scherm gebruikt (inc. de voeding voor contrast gebaseerd op de MAX629).

p.s. ik het de voeding (max629) iets aangepast, en nu is de spanning rechtstreek te regelen op de max629, en niet meer via een potje buiten de schakeling... dit maakt hem een stuk efficiënter :-). De spanning loopt bij mij tussen de -5 en de -25 volt, en is dus erg goed in te stellen voor het scherm. Pics en schema volgen nog (moet ff uitzoeken hoe mijn hosting provider werkt...)

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Mr_X, ik heb een kapot scherm gekregen, is daar iets aan te doen ?

Van de twee die ik heb gekregen werkt er maar 1 :'(

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Datasheet staat volgens mij in het eerste deel van dit topic

• Roeland4
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:16:
uit de G321D Application notes:

[...]
Ik heb alleen read niet wired dus nooit wat mee gedaan.
Mischien eens proberen om een soort van buffer te maken die reageert op een dalende flank. Bedankt voor deze tip.
deepbass909 schreef op 03 september 2002 @ 15:59:
Heeft er iemand voor mij de datasheet van het scherm of de controller??? ik heb gezocht op internet maar kan ze niet vinden...
HG25504
SED1330

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
C@SP schreef op 03 september 2002 @ 16:21:
Mr_X, ik heb een kapot scherm gekregen, is daar iets aan te doen ?

Van de twee die ik heb gekregen werkt er maar 1 :'(
Ja, bij mij is er ook 1tje van de 4 kaduuk :'(
Ik hoop dat er iets aan te doen valt.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

DustMan4u schreef op 03 september 2002 @ 18:50:
[...]

Ja, bij mij is er ook 1tje van de 4 kaduuk :'(
Ik hoop dat er iets aan te doen valt.
DustMan4u wil je je mail ff checken?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm hangt er wel vanaf wat er stuk is....

zijn er al mensen met goede inbouw voorbeelden of hele leuke ideeen ????
post dan eens wat pics ik ben wel benieuwd...

Verwijderd

mijne is ingebouwd..(kastje). maak morgen wel ff fotoZ!

Verwijderd

ik wil er ook een 1!

Verwijderd

Daar ben je lekker optijd mee dan :+

• deepbass909

deepbass909

hebben er meer mensen problemen met het scherm als je een parallel kabel gebruikt die 1.80m lang is???
als ik die gebruik krijg ik namelijk een boel rotzooi te zien, maar direct op de lpt (ongeveer 50cm draad) doet ie het wel goed...

[EDIT]

Probleem opgelost :-) het scherm wil niet werken met de parallel op ecp+epp, heb hem nu op normaal staan, en nu doet ie het probleemloos.

trouwens, voor de voeding gebruik ik een 7805 om intern (dus in het kastje) een spanning te generen van 5 volt. Alles kan zo op een willekeurige adapter aangesloten worden die meer dan 7,5 volt dc geeft.

Voor het contrast gebruik ik een schakeling op basis van de max629 (die hier rondzwerft), waarbij ik de weerstand R3 heb vervangen voor eentje van 16k1, en R2 voor een instelpotje van 250K en een weerstand van 68k1 in serie. Nu kan op de voeding direct de spanning voor het contrast ingesteld worden (werkt wat efficiënter en netter).

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
deepbass909 schreef op 04 september 2002 @ 00:16:
hebben er meer mensen problemen met het scherm als je een parallel kabel gebruikt die 1.80m lang is???
als ik die gebruik krijg ik namelijk een boel rotzooi te zien, maar direct op de lpt (ongeveer 50cm draad) doet ie het wel goed...
Ik gebruik een 1.8M kabel en heb geen problemen (meer)
Ik had eerst problemen, maar die waren terug te leiden tot een instabiele voeding.
Nu komt alles prima over. Ik heb wel alle GND-aansluitingen met elkaar verbonden in het kastje.
Tussen de Centronics connector en het LCD heb ik een oude IDEkabel gebruikt, waar ongeveer elke oneven draad naar de massa ging.

Als stabilisator gebruik ik nu een 317 met zeer dicht eromheen een aantal condensatoren en goede weerstanden voor de instelling van de spanning (330Ohm en 1K, wat resulteerd in een spanning van 5,09V)
Ik heb verschillende LPT kabels gebruikt (nog geen 5m kabel) van verschillende kwaliteiten en met deze voeding gaat het allemaal prima.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nee hoor hier draait alles goed ook met een paralelle verlengkabel van 3 meter (effe speciaal getest voor je) voedingskabel is wel 1 meter gebleven (die had ik al aan het display zitten en kan ik niet zo makkelijk verlengen)...

Verwijderd

Misschien komt dat omdat je de 'shield' van je lpt kabel niet hebt verbonden met GND,.. misschien helpt dit

ff voor de duidelijkheid: met 'shield' bedoel ik die mantel van ongecoate draadjes rondom alle aders.

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
woei ik heb een digicam kunnen lenen en ik heb nu pics op mun site !

(zie sig) :+

hij is nog niet helemaal af maarja hij word waarschijnluk zwart :)

Verwijderd

technocow schreef op 04 september 2002 @ 10:28:

Dat ziet er goed uit... Maar hoe heb je ze beide aan de praat gekregen. Het schijnt moeizaam te zijn met een extra kaart erbij te prikken... wellicht kun je wat extra info geven

Verwijderd

technocow schreef op 04 september 2002 @ 10:28:

coole :+

• deepbass909

deepbass909

[quote]deepbass909 schreef op 04 september 2002 @ 00:16:

edit:

Probleem opgelost :-) het scherm wil niet werken met de parallel op ecp+epp, heb hem nu op normaal staan, en nu doet ie het probleemloos.

trouwens, voor de voeding gebruik ik een 7805 om intern (dus in het kastje) een spanning te generen van 5 volt. Alles kan zo op een willekeurige adapter aangesloten worden die meer dan 7,5 volt dc geeft.

Voor het contrast gebruik ik een schakeling op basis van de max629 (die hier rondzwerft), waarbij ik de weerstand R3 heb vervangen voor eentje van 16k1, en R2 voor een instelpotje van 250K en een weerstand van 68k1 in serie. Nu kan op de voeding direct de spanning voor het contrast ingesteld worden (werkt wat efficiënter en netter).[/quote]

• deepbass909

deepbass909

edit:

Voor het contrast gebruik ik een schakeling op basis van de max629 (die hier rondzwerft), waarbij ik de weerstand R3 heb vervangen voor eentje van 16k1, en R2 voor een instelpotje van 250K en een weerstand van 68k1 in serie. Nu kan op de voeding direct de spanning voor het contrast ingesteld worden (werkt wat efficiënter en netter).[/quote]

• deepbass909

deepbass909

edit:

Voor het contrast gebruik ik een schakeling op basis van de max629 (die hier rondzwerft), waarbij ik de weerstand R3 heb vervangen voor eentje van 16k1, en R2 voor een instelpotje van 250K en een weerstand van 68k1 in serie. Nu kan op de voeding direct de spanning voor het contrast ingesteld worden (werkt wat efficiënter en netter).

• deepbass909

deepbass909

dubbel post

Verwijderd

zeg maar gerust 2x een dubbelpost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 15:30:
[...]

zeg maar gerust 2x een dubbelpost :)
vet offtopic maarja: TRIOpost :p

Verwijderd

wie kan voor mij een voedingsmodule maken? rest kan ik wel solderen, maar die voeding, dat is voor mij het probleem. Dit natuurlijk wel voor een redelijke vergoeding. ik wil dolgraag mijn scherm aan de gang hebben/krijgen, maar snap van die voeding niet veel, beetje noob dus :D
dus wie wil me helpen? mail me (zie profiel) of reply hier ff op.

• CyeZ
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

* CyeZ vraagt zich af: wat is op dit moment de bottleneck? Is dat de parallelle poort of het lcd?
Als het de parallelle poort is zijn er misschien mogelijkheden om er voor te zorgen dat het lcd wat sneller aangestuurd kan worden te bedenken met elkaar...

Naja, eerst maar es het spul bij elkaar zien te verzamelen om ze gewoon via parallel aan te kunnen sluiten. :)

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik heb in eerdere postings al aangegeven dat ik bereid ben om kosteloos te helpen dus bij deze ... (eventuele verzendkosten wel voor eigen rekening he)

Verwijderd

weet iemand al waarvoor die 2de rij aanslijtingen op het lcd gebruikt word ?
een aantal lopen er naar de sed1330 controller en een aantal naar de HD662084FC

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

kan je displays aan mekaar lussen....

Verwijderd

is daar ook al meer gegevens van ergens?

Verwijderd

zijn er nog lcd'tjes over?

Verwijderd

ging iets fout

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 19:57 . Reden: foutje ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.