Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

zo net ff de draadjes voor de schakelaar gemaakt die ik morgen gaat kopen..(zotty/ende rest-SWITCH)

En ff zottys plugin getest,werkte goed. alleen flikkert ie wel ietsje erger als andere progjes.
komt dat doordat ie heel vaak refresht door de equialaiser(hehe,je weet wel) of ligt het aan mij :P en yarvieh's test prog werkt ook op alle 2 de schema's dus..vooral test 2 is wel mooi :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

C@SP schreef op 14 augustus 2002 @ 20:26:
Ik zou om te beginnen eerst het schema van Zotty gebruiken, dat werkte bij mij ook in 1x :)
En zottys schema werkt dus met PowerLCD¿

Dus DIT shema:
Afbeeldingslocatie: http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/HG25504.gif ¿¿¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Oja, ik heb ze al een tijdje binnen... Ze zijn echt vet! Binnenkort maar ff testen dan!

Enne ik heb een vet ideetje voor de backlight, maar dat moet ik eerst nog ff proberen...

Verwijderd

Even wat anders:

Heeft iemand een idee waar er een overzicht is met alle deelnemers? Ik ben nl. net terug van vakantie, en heb nog geen pakketje ontvangen, nou blijkt er ook iet te zijn over btw enzo, maar ik heb daar dus geen mail over gehad. Mijn geld is dus wel meteen overgemaakt (zonder die btw dus.).

Heb ik nu pech ofzo, of moet ik gewoon ff wachten to mr X terug is? :?

Verwijderd

lcd's worden pas verstuurd zodra de btw betaald is (en mr_x007 terug is natuurlijk) zover ik weet

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

jippie voeding af en in doosje :) nu de rest nog solderen, hmmm hoop dat ie het in een keer doet en niet zoveel gekloot heb als jullie :P

Specs van mijn bak Hier!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

-=!ME!=- schreef op 14 augustus 2002 @ 20:32:
[...]

En zottys schema werkt dus met PowerLCD¿

Dus DIT shema:
¿¿¿
ik geloof dat dat schema niet werkt me powerlcd

Specs van mijn bak Hier!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 12:22:
wow ,koste die dingen 10 euros? heb nml nog 2 max 726 jes en 1 max 724
en nog 2 max 629 ( die zijn wel erg klein)

als iemand nog een moet :P , Ik moet nog een DPC casebadge hebben :)
ik heb een dpc casebadge en van die klote 2 kleine max629 dus als jij de grote versie ervan hebt of iets hebt wat ik nodig heb zou ik graag willen ruilen..

check je mail maar ff..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

msentinelb schreef op 14 augustus 2002 @ 22:41:
[...]

ik geloof dat dat schema niet werkt me powerlcd
ARGHS, kan ik weer gana hersolderen :(

WELK schema werkt dan *WEL* met powerLCD, aangezien het niet in de docs/help/site staat welke het WEL moet zijn...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zonder beeld scrollt de LCD nu prachtigf, alleen weigert hij beeld te geven..
Niet met PowerLCD
Niet met Pollin-test-dinges
Niet met Zotty's mp3 plugin :(
!WEL! met sed1330tester.exe
!WEL! met liquid mp3
Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/doetet.jpg

OF hij geeft geen beeld, draai ik hem IETSJE verder , is het ERRRUG donker [veel te hoog contrast]
MAAR hij GEEFT beeld ;)

Alleen heb eek een KUT-potmeter
Te donker = -11.23V
Geen beeld/te licht = -5.4V
Tussen deze 2 voltages zit zon halve MM draaing @ potmeter, onmogelijk om hem op -10V in te stellen dus :(
Hoe o hoe kan ik dit oplossen¿

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Okay, hier shots van het display in werking met LiquidMP³ [met erg brak contrast, brakke webcam en brak licht ;)]

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/doetet2.jpg
Totaal

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/doetet3.jpg
Totaal

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/doetet4.jpg
Closeup trackname etc

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/doetet5.jpg
Closeup Speccy analyzer

Morgen ff betere potmeter zien te scoren, want deze is een beetje enorm k*t, als ik de logitech software kan installen maak ik ook ff een filmpje ;)

edit:
F I L M P J E!
1:16 min
2,26 MB
Zal morgen met beter licht, beter contrast en wat beter instellingen [geluid etc] wel een beter filmpie maken ;)
Daarna ff werken aan een mooi doosje + standaard waar 'ie in kan.
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:32:
en yarvieh's test prog werkt ook op alle 2 de schema's dus..vooral test 2 is wel mooi :)
URL¿ ;)

\o/

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 22:47
hmmm... is het een goed teken als mijn zelfgemaakte voeding geluid maakt en er rook uitkomt? :(

Ik kon niet zien wat er precies verbrandde maar het was of een elco of de 7805/7915... De elco's zitten goed aangesloten, ik heb nog gevraagd hoe ze meoten zitten. En als ze niet goed zitten zouden ze meteen ontploffen, toch?

Dan de 7805/7915; ik heb ze volgens http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/LCDs/voedingschakeling.gif aangesloten...

De solderingen lijken allemaal ok en kortsluitingen heb ik niet (denk ik).
Wat kan ik fout hebben gedaan op dit late uur? Maakt een 78xx uberhaupt geluid en gaat ie roken als ie verkeerd zit aangesloten?

Help, ik wil m'n lcdtje werkend! :'(

Verwijderd

Norckon schreef op 15 augustus 2002 @ 03:07:
hmmm... is het een goed teken als mijn zelfgemaakte voeding geluid maakt en er rook uitkomt? :(

Ik kon niet zien wat er precies verbrandde maar het was of een elco of de 7805/7915... De elco's zitten goed aangesloten, ik heb nog gevraagd hoe ze meoten zitten. En als ze niet goed zitten zouden ze meteen ontploffen, toch?

Dan de 7805/7915; ik heb ze volgens http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/LCDs/voedingschakeling.gif aangesloten...

De solderingen lijken allemaal ok en kortsluitingen heb ik niet (denk ik).
Wat kan ik fout hebben gedaan op dit late uur? Maakt een 78xx uberhaupt geluid en gaat ie roken als ie verkeerd zit aangesloten?

Help, ik wil m'n lcdtje werkend! :'(
Neem een kant en klaar LCD en je kan gewoon op tijd naar bed.... >:)

• TD-er
  • Laatst online: 24-11 07:50
Wat ik gemerkt heb, wanneer ik de 7924 verkeerdom aansloot, was dat hij errug warm werd.
Mijn trafotje kon niet zo heel erg veel vermogen leveren, dus zo'n heel grote stroom liep er niet door het circuit.
Ik kan me voorstellen dat er een diode doorgefikt is en/of ook de 7924.
Ik denk dat je het in het onderste circuit moet zoeken, want de 79xx heeft een minder logische pinbezetting, dan de 78xx.
Waarschijnlijk heeft jouw trafo ff wat meer vermogen, waardoor de componenten doorgefikt zijn (dus alleen in geval van verkeerd aansluiten/kortsluiting)
Ik neem aan dat je de voeding eerst getest hebt zonder de LCD aangesloten (is dus ook een tip voor iedereen)

en een tip voor -=!ME!=-: koop een lineaire potmeter, niet een logaritmische, of sluit de de 2 buitenste pootjes andersom aan. Dan is íe zelfs makkelijker te bedienen dan een lineaire potmeter.
Je potmeter heeft namelijk niet een constant verloop van zoveel ohm/graad. Wanneer je de potmeter omdraaid, dan krijg je eerst een hele snelle stijging van de spanning en later steeds langzamer.
Ik hoop dat je een -12V voeding (of -15 oid) hebt die je bijregelt, want als je -24 V voeding moet bijregelen, dan denk ik dat je beter een lineaire potmeter kunt gebruiken.
Eventueel kun je het bereik inperken met een of 2 weerstanden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

nou mail.eve is niet echt de GoT gedachte he om iets kant en klaar te kopen (vooral niet netjes omdat jij ze kant en klaar levert (lijkt wel reclame))

mmm maar @ Norckon de spannings regelaars horen geen geluid te maken
je hebt de voeding toch wel zonder display eerst even aangezet neem ik aan he...
o ja elco's hoeven niet direct te ploffen bij verkeerde polarisatie hoor kan ook langzaam met een hoop rook.... hangt af van de capaciteit en de spanning...

mm het eneige wat ik kan bedenken aan de hand van het schema is dat je wel moet opletten dat je de spanningsregelaars niet aan het zelfde koelblok knoopt zonder isolatie materiaal verder ziet het er goed uite en kloppen ook de pinouts van de spanningsregelaars...

en omdat de massa's aan elkaar hangen is het raadzaam om goed te kijken of je de wikkelingen ook in de goede volgorde hebt aangesloten...

[ Voor 0% gewijzigd door Der_Rudy op 15-08-2002 09:57 . Reden: toevoeging... ]

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
Goed nieuws! PowerLCD werkt nu ook bij mij. Ik had blijkbaar niet alle dll's en ocx files ingeladen. Mijn schema werkt dus nu al zeker voor powerlcd en pollin en dat counterstrike test programma. :*) Andere programma's heb ik nog niet getest.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

post anders even wat pics van de voeding misschien kunnen we een foutje ontdekken...

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Roeland4
Der_Rudy schreef op 15 augustus 2002 @ 09:58:
post anders even wat pics van de voeding misschien kunnen we een foutje ontdekken...
Zal niet gaan, heb geen webcam ;(

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmmm jammer misschien dat je al weet wat er nu dood gegaan is ?????

en als je dichter bij had gewoond had je wel effe langs kenne komen ...
(ik ben toch ziek thuis (nee niks besmettelijks))

• Roeland4
Der_Rudy schreef op 15 augustus 2002 @ 10:37:
mmmm jammer misschien dat je al weet wat er nu dood gegaan is ?????

en als je dichter bij had gewoond had je wel effe langs kenne komen ...
(ik ben toch ziek thuis (nee niks besmettelijks))
Is er iets doodgegaan? Je kan toch gewoon op de geur of de rook afgaan om te kijken wat er kapot is :)
Meet anders eens de spanning voor en na de spanningsregelaars.

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 15 augustus 2002 @ 00:09:
Zonder beeld scrollt de LCD nu prachtigf, alleen weigert hij beeld te geven..
Niet met PowerLCD
Niet met Pollin-test-dinges
Niet met Zotty's mp3 plugin :(
!WEL! met sed1330tester.exe
!WEL! met liquid mp3
[afbeelding]

OF hij geeft geen beeld, draai ik hem IETSJE verder , is het ERRRUG donker [veel te hoog contrast]
MAAR hij GEEFT beeld ;)
Heb je die toevallig ook bij chello gekregen? ;)

Dat is inderdaad alleen te doen bij daglicht...

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

little mixup was bij Norckon het een en ander gaan roken vandaar en jij regageerde op de pic's vraag en daar maakte ik een foutje en haalde jullie door mekaar ....

ik ben een beetje niet in staat om langs de electronica boer te rijden en heb dus nog niets met mijn display kunnen doen......

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 15 augustus 2002 @ 09:32:
nou mail.eve is niet echt de GoT gedachte he om iets kant en klaar te kopen (vooral niet netjes omdat jij ze kant en klaar levert (lijkt wel reclame))
Reklame hoef ik niet te maken, en niet netjes... geintje kijk >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

En waarom is het geen GoT gedachte........?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

omdat het gaat om het zelf doen van mods wat de meeste bevrediging (begrijp mij niet verkeerd) geeft en daarom had hij ook een los display gekocht en zelf aan het knutselen gegaan met de voeding, ik had ze ook gezien hoor die icons maar ik antwoord met quick reply en ik ken de codes niet uit mijn hoofd en heb ze er daarom ook niet bij staan, maar was van mij net zo cinisch bedoeld als die van jou hoor....

je aanbod begint al lekker uit te breiden op je site .... ..

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 15 augustus 2002 @ 00:09:
Niet met Zotty's mp3 plugin
!WEL! met liquid mp3
Ze zijn min of meer hetzelfde hoor :P

De MP3 plugin zonder naam is al oud en kun je weggooien. Dit is later overgegaan in LiQuiD-MP3, maar dan wel compleet herschreven met support voor meer controllers en formaten (en het is meer bugvrij O-)). Dus de naamloze plugin kun je gewoon wegflikkeren hehe.

Verwijderd

nou meel.eve, ik ben blij dat ie kant en klaar is, met dit lcd heb ik al mijn knutseldosis al gehad :)

Verwijderd

chevy78 schreef op 14 augustus 2002 @ 14:44:
het geld al binnen gekregen ?????
verleden week verstuurt
mooi gesoldeerd ook uh uh

• Norckon
echt vaag... net nog maar ff de stekker dr in gedaan en het geluid is weg geloof ik... toch komt er nog steeds een enorme berg rook vanaf. 't lijkt wel of 't uit de solderingen komt.. :?

Ik heb S39 gebruikt (soldeer vloeimiddel a.k.a. anti-trauma-als-het-solderen-niet-lukt-middel), kan 't zijn dat dit gaat reageren en verdampt ofsow als er stroom door heen loopt?

Ik gebruik een 2x 650mA 9V trafo, niet echt veel vermogen dus.
Nee m'n LCD zat er nog niet aan, ik ben niet gek (nou ja beetje dan).

edit:

leuk, leuk, leuk ;(
nu zie is het: ik bekijk nu de achterkant van de print en waar ik het lijntje heb onderbroken, onder dat Br1 geval, springt een vonk over van de positieve en negatieve uitgang van dat ding. 't plastic van de print lijkt daarbij een beetje errug heet te worden :( is kijken wat er gebeurd als dat gat groter is, misschien valt er nog wat te redden..

[ Voor 0% gewijzigd door Norckon op 15-08-2002 12:34 . Reden: meer info toevoegen ]

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Volgens mij verdampt dat spul niet als er stroom doorheen loopt hoor.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• TD-er
Als er een vonk overspring, dan staat er wel een hoge spanning op, of is de onderbreking niet groot.
Voor 220V moet je geloof ik een afstand van min 3mm hebben.
en S39.... Daar zou ik een beetje mee uitkijken in combinatie met electronica.
Ik dacht ook dat dat spul helemaal niet meer verkocht werd, ivm kankerverwekkende stoffen die erin zitten.
Ik heb het zelf alleen maar gebruikt met gas- en waterleidingen solderen. Voor electronica gebruik je gewoon 60/40 tin/lood, met harskern. Dat hars doet hetzelfde als S39, namelijk smeren, zodat het makkelijker opvult.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 12:11:
[...]

Ze zijn min of meer hetzelfde hoor :P

De MP3 plugin zonder naam is al oud en kun je weggooien. Dit is later overgegaan in LiQuiD-MP3, maar dan wel compleet herschreven met support voor meer controllers en formaten (en het is meer bugvrij O-)). Dus de naamloze plugin kun je gewoon wegflikkeren hehe.
k , zal ik doen ;)
Ik heb wel een bugje ontdekt in Liquid MP³ [zul je zelf ook wel merken als je je schermpje[s] krijg van mr_x] , hij gaat niet goed om met 256x128, die mode doet namelijk hetzelfde als 128x240. De rechter 16 pixels zijn een kopie van de eerste 16 pixels links in beeld [met een kleine verschuiving omhoog in de analyzer van zon 5-10 pixels ]

Verder is ie echt super ;)
Nog wel een request ;) : een toetsencombo die schakeld tussen analyzer en playlist mode.
En het scrollen gaat op het moment wel errug langzaam, maar ik zie dat de slider voor de scrollsnelheid al in de config zit, dus dat zal vanzelf wel komen tegen V1.0 aan ;)

\o/

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm klinkt niet echt positief... lijkt me handig als je het geheel even opnieuw op een gaatjesprintje opbouwd en dan met gewone soldeertin in mekaar bakken .. vooral geen S39 gebruiken ....

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 15 augustus 2002 @ 12:56:
Ik heb wel een bugje ontdekt in Liquid MP³ [zul je zelf ook wel merken als je je schermpje[s] krijg van mr_x] , hij gaat niet goed om met 256x128, die mode doet namelijk hetzelfde als 128x240. De rechter 16 pixels zijn een kopie van de eerste 16 pixels links in beeld [met een kleine verschuiving omhoog in de analyzer van zon 5-10 pixels ]

Verder is ie echt super ;)
Nog wel een request ;) : een toetsencombo die schakeld tussen analyzer en playlist mode.
En het scrollen gaat op het moment wel errug langzaam, maar ik zie dat de slider voor de scrollsnelheid al in de config zit, dus dat zal vanzelf wel komen tegen V1.0 aan ;)
Dat 256x128 nu in 240x128 is bekend (kijk maar in history.txt ;)). Het heeft te maken met 8 naar 6 bit conversie en dat ik de analyzers oorspronkelijk voor 240x128 geprogged heb. Moet binnenkort een keer 'herprogged' worden.

Een toetsencombo om te schakelen... hmmm, eens kijken hoe dat te maken is, want het idee spreekt me wel aan :)
De snelheid van het scrollen is redelijk makkelijk aan te passen dat je het zelf met de slider kan aanpassen. Ook hier moet ik binnenkort eens naar kijken!

/me gaat nu weer verder met het proggen van een universeel wiring geval/systeempje/iets/ofzo

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Zotty Rules,

Zotty _/-\o_ _/-\o_ keep up the good work..

PS geef je ook cursussen ???? mijn digitale kennis is een beetje out of date.... en dan valt programmeren ook weer een stuk moeilijker he.....

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TD-er schreef op 15 augustus 2002 @ 09:31:
en een tip voor -=!ME!=-: koop een lineaire potmeter, niet een logaritmische, of sluit de de 2 buitenste pootjes andersom aan. Dan is íe zelfs makkelijker te bedienen dan een lineaire potmeter.
Je potmeter heeft namelijk niet een constant verloop van zoveel ohm/graad. Wanneer je de potmeter omdraaid, dan krijg je eerst een hele snelle stijging van de spanning en later steeds langzamer.
Leuk idee, maar het werk niet :(
Ik heb nu hetzelfde gezeik, maar dan aan de andere kant van de potmeter [dus of te donker, ÓF geen beeld...

Dan maar *weer* naar zwolle om goeie potmeters te gaan halen ;)
ik zi nu ook dat er 1 horizontaal lijntje op me lcd [psies int midden - 1of 2 pixels breed] constant zwart is.

\o/

• TD-er
-=!ME!=- schreef op 15 augustus 2002 @ 14:10:
[...]

Leuk idee, maar het werk niet :(
Ik heb nu hetzelfde gezeik, maar dan aan de andere kant van de potmeter [dus of te donker, ÓF geen beeld...
Daar was ik al een beetje bang voor.
Maar goed, het viel te proberen.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TD-er schreef op 15 augustus 2002 @ 14:20:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor.
Maar goed, het viel te proberen.
Ik heb nu 100K119M potmetertjes, klopt dat dat deze lineair zijn, of zit er iets fout in me schema¿

\o/

• TD-er
-=!ME!=- schreef op 15 augustus 2002 @ 14:28:
[...]

Ik heb nu 110K119M potmetertjes, klopt dat dat deze lineair zijn, of zit er iets fout in me schema¿
Meet anders eens met de multimeter hoeveel OHM ze zijn en plaats dan de loper in de middenstand en meet hoeveel ohm er dan staat tussen een pootje en de loper.
Als dit precies de helft is , dan heb je een lineaire potmeter. Test het mogelijk ook nog op 1/3 en 2/3.
Meestal staat er ook wel iets in de trand van "lin" of "log" op.

aanvulling:
Het zegt me trouwens niets, die aanduiding "110K119M"
Is het dan 110 K of 119M?

Verwijderd

Hey Norckon

Probeer het eens stukje voor stukje, (natuurlijk zonder display) trek eerst die 79XX en die 78xx er eens uit, kijk dan eens of de spanning klopt na de diodes (zal wel een stuk hoger uitvallen omdat deze niet belast zijn)

Als dat niet zo is dan zijn vast de twee spoelen van de trafo niet gescheiden en is dat het probleem(dan zullen er ook wel diodes kaputt zijn)
Eventueel zou er een probleem kunnen zijn met die eerste electrolytische condensator, evt die ook verwijderen(waarschijnlijk verkeerd om geplaatst geweest dan), als defect vervangen.

Dan kun je de rest van de onderdelen verwijderen en stukje voor stukje wat toevoegen door in jou schema naar rechts te werken.

En elke keer als je wat toevoegd meten wat er gebeurt!!!!

Succes!!!

(had ik trouwens gelezen dat jij een trafo van 2x9 gebruikte??, daar krijg je dus absoluut geen -24 uit!!!

• Norckon
Ik heb inmiddels alle onderdelen van de print gehaald (die was een beetje zwart geworden :/) en ga nu alles opnieuw opbouwen, zonder gebruik van S39 en met controle na opbouw van elk onderdeeltje...
Lijkt me wel verstandig. Kijken wat er dan gebeurd..

edit:

ik gebruik idd 2x 9V, icm een 7915 voor de negatieve spanning moet ik iig rond de 11v kunnen komen

Verwijderd

http://www.adlp.nl/stargazer/lt1070.htm
Deze werkt ook, en net zo simpel

Verwijderd

s39 is voor het betere laswerk, dwz als je een metalen doosje wilt solderen.

Het spul vreet in dit geval gewoon het materiaal op, dus zorg dat je gewoon je print goed schoon hebt en goed soldeersel hebt met harskern.

Ook kun je beter even de soldeerbout wat langer vasthouden op de plek dan hem te snel loslaten, denk alleen wel aan gevoellige onderdelen zoals je max ic

Als je goed gesoldeerd hebt dan glimt het soldeerpunt en is niet dof, anders gaat iets niet goed

Verwijderd

Zal binnenkort eens een 1k potmeter en een 9 k weerstand in serie zetten, misschuen dat dat wel goed regeld, maae mischien dat daar ook nog wel wat aan gecompenseerd moet worden

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

JIPPIE, het werkt.

Ik heb Zotty's Schema van Juni 2002 voor de HG25504 LCD en de Max 629 Voeding.... Jezus wat is dat IC klein zeg..... maar een leuk voedingkje geworden en ook alle andere losse electronica (1 weerstand een condensator en een potmetertje) erin geplaatst... ik heb er nog wel een 7805 en een vette elco bijgeplaatst zodat de ingangs spanning geen invloed meer heeft op het contrast...

heb alleen nog zotty's plugin geprobeerd maar moest dit effe posten....
(alleen is de graphic te klein en herhaalt hij de eerste pixels ik denk 16 stuks...)

Verwijderd

Norckon schreef op 15 augustus 2002 @ 20:24:
Ik heb inmiddels alle onderdelen van de print gehaald (die was een beetje zwart geworden :/) en ga nu alles opnieuw opbouwen, zonder gebruik van S39 en met controle na opbouw van elk onderdeeltje...
Lijkt me wel verstandig. Kijken wat er dan gebeurd..

edit:

ik gebruik idd 2x 9V, icm een 7915 voor de negatieve spanning moet ik iig rond de 11v kunnen komen
Persoonlijk had ik eerst gemeten of die twee spoelen aan elkaar vastzitten, dat zou het probleem al kunnen zijn

Maare die 7915 werkt volgens mij door de spanning die te veel is af te snijden, en daarmee dus ook de rimpel vaak.
Maar als je dus geen overspanning hebt van zo'n 3 volt dan valt er niks mee te snijden en is het maar de vraag wat de 7915 doet, waarschijnlijk helemaal niks...
(helemaal geen rimpel verwijderen)
(td-er correct me if i'm wrong)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

dan geeft die 7915 net als zijn 7800 broertjes de lagere spanning (en dus ook met rimpel) door.....

• TD-er
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:46:
[...]

Persoonlijk had ik eerst gemeten of die twee spoelen aan elkaar vastzitten, dat zou het probleem al kunnen zijn

Maare die 7915 werkt volgens mij door de spanning die te veel is af te snijden, en daarmee dus ook de rimpel vaak.
Maar als je dus geen overspanning hebt van zo'n 3 volt dan valt er niks mee te snijden en is het maar de vraag wat de 7905 doet, waarschijnlijk helemaal niks...
(td-er correct me if i'm wrong)
Hij laat de lagere spanning inderdaad door, maar mogelijk wel met een grotere rimpel.
Het is in elk geval niet bevordelijk voor de stabiliteit van het apparaat.
Bij de contrast geeft het alleen een onrustiger beeld.
Maar de 2* 9V~ komt op een 18V~ Na gelijkrichting en afvlakking met een elco, wordt dat al gauw 1,41 keer zo groot, dus een 7915 moet prima werken op een 2*9V~. Je loopt zelfs de kans dat 'ie dusdanig meer geeft dat hij > 30V= geeft, voor de 7915, wat weer te veel is.
Ik teken zondag wel ff een schematje voor mijn oplossing met de 317 en 337, mogelijk zelfs met printopstelling en fotos.
Ik moet er namelijk nog een stuk of wat klaarmaken, dus dat is ook voor mezelf makkelijker ;)

Verwijderd

TD-er schreef op 16 augustus 2002 @ 18:24:
[...]

Hij laat de lagere spanning inderdaad door, maar mogelijk wel met een grotere rimpel.
Het is in elk geval niet bevordelijk voor de stabiliteit van het apparaat.
Bij de contrast geeft het alleen een onrustiger beeld.
Maar de 2* 9V~ komt op een 18V~ Na gelijkrichting en afvlakking met een elco, wordt dat al gauw 1,41 keer zo groot, dus een 7915 moet prima werken op een 2*9V~. Je loopt zelfs de kans dat 'ie dusdanig meer geeft dat hij > 30V= geeft, voor de 7915, wat weer te veel is.
Ik teken zondag wel ff een schematje voor mijn oplossing met de 317 en 337, mogelijk zelfs met printopstelling en fotos.
Ik moet er namelijk nog een stuk of wat klaarmaken, dus dat is ook voor mezelf makkelijker ;)
Er word maar 1 spoel gebruikt per spanningsregelaar, dus is de maximale spanning na gelijkrichting 9xwortel2=12.72v.

Als je een schakeling zou maken met een zwevende 0v lijn dan zou het misschien kunnen, maar daar was je al mee bezig geloof ik??(317,337)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nou ik heb de voeding gemaakt met de max 629 en ik moet zeggen mooi klein dingetje en dan kan je af met een 5 volt adaptertje of uit de molex werkt hier echt perfect....

Verwijderd

Ik heb mijn LCD nu aan de praat en PowerLCD ook al doet het raar met de Tijd en Met Winamp, maar nu wilde ik Pollin (Dat ben ik een aantal keer tegengekomen in deze topic) downen maar ik kan nergens vinden waar ik het moet downen, en van Google wordt ik ook niet echt wijzer. kan iemand mij helpen

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dubbelpost, stomme ISP

\o/

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 21:36

QuasaR

One ring to rule them all

Daddy of 3 :)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:32:
Ik heb mijn LCD nu aan de praat en PowerLCD ook al doet het raar met de Tijd en Met Winamp, maar nu wilde ik Pollin (Dat ben ik een aantal keer tegengekomen in deze topic) downen maar ik kan nergens vinden waar ik het moet downen, en van Google wordt ik ook niet echt wijzer. kan iemand mij helpen
PollinLCD is een testproggie wat bmps en wat text op je scherm kan toveren, verder heeft het niet zo veel nut d8 ik :?
Je kan hem dowloaden op www.grafisch-lcd.com d8 ik

\o/

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Zotty ik ervaar wat problemen met mijn laptop ik heb op mijn laptop jouw plugin geinstalleerd alleen als ik hem wil configureren zegt mijn laptop dat de plugin een illegale bewerking heeft uitgevoerd ik draai windows 2000 prof op de laptop, het vreemde is dat power lcd wel werkt en op mijn andere pc waar XP op draait werkt het helemaal perfect (op de laatste 16 pixels na dan) ook hier werkt het perfect met power lcd. nu was mijn gedachtengang dat windows 2000 misschien wat roet in het eten gooit...... heb jij enige suggesties....

Verwijderd

Tnx
-=!ME!=- schreef op 16 augustus 2002 @ 23:36:
[...]

PollinLCD is een testproggie wat bmps en wat text op je scherm kan toveren, verder heeft het niet zo veel nut d8 ik :?
Je kan hem dowloaden op www.grafisch-lcd.com d8 ik
Ik had dat dus verkeerd begrepen, ik dacht dat Pollin net zoiets was als PowerLCD, maar toch bedankt

• Norckon
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:46:

*knip*
Misschien handig om alsnog ff te doen....
maarruhh ... hoe doe je dat precies? :o

Verwijderd

Ik heb net ontdekt dat de MAX724 voor die schakeling van +5v t.o.v. Gnd naar -24v t.o.v. Gnd (zie plaatje voor schema) Heel heet wordt, klopt dit? Er zit wel zo'n metalen plaatje aan die voor koeling zou moeten zorgen dus hij zou wel warm mogen worden opzich maar ik heb gemeten dat hij tegen de 55 graden wordt. Is dat niet erg veel?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/-24volt.GIF

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ik moet zeggen dat ik die piepkleine max 629 heb gebouwd en die veranderd niet eens van themparatuur dus verwacht ik dat je toch een foutje gemaakt moet hebben als die max724 warm wordt....

Verwijderd

Hey zotty,

Ik geloof dat jij de maker bent van die LiQuid plugin voor winamp?

_/-\o_ Nicely done,......
Alleen als ik de plugin afsluit gaat winamp hangen,.. enig idee hoe dat komt?

---------
Voor de rest,..

zijn er nog anderen die het volgende hebben bij PowerLCD:
:? -Als winamp aangevinkt staat en winamp speelt, krijg ik telkens de melding: Winamp directory not found,.. maar alleen als winamp speeld of gespeeld heeft, niet als het alleen maar aanstaat.
:? -De klok doet het niet,.. ik zie alleen maar de scheiding puntjes.
:? -De boel loopt vast als msn gaat inloggen (Dus pwrlcd staat aan en msn ook, maar niet ingelogd, als ik dan verbinding maak met internet en msn laat inloggen loopt msn vast. Zet ik pwrLcd uit en log dan eerst in en zet het weer aan werkt alles correct.

Ik heb al die dll's en ocx's geregistreerd, die driver correct geinstalleerd en de rest van powerlcd doet het perfect 8)7

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 17 augustus 2002 @ 12:08:
Ik moet zeggen dat ik die piepkleine max 629 heb gebouwd en die veranderd niet eens van themparatuur dus verwacht ik dat je toch een foutje gemaakt moet hebben als die max724 warm wordt....
Dat is niet fijn :( ,.. Maar voorzover ik weet heb ik alle verbindingen ok, en de spanningen die eruit komen kloppen ook. Het enige is dat die sb160 er niet was, die man van die elektronica zaak heeft me toen een grotere meegegeven, die kon volgens hem 5A aan en die sb160 1A,.. kan er daardoor een grotere stroom lopen dan bedoeld?

• Roeland4
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:26:
:? -Als winamp aangevinkt staat en winamp speelt, krijg ik telkens de melding: Winamp directory not found,.. maar alleen als winamp speeld of gespeeld heeft, niet als het alleen maar aanstaat.
Dit probleem heb ik niet
Idem hier, dit was nog niet afgewerkt geloof ik
:? -De boel loopt vast als msn gaat inloggen (Dus pwrlcd staat aan en msn ook, maar niet ingelogd, als ik dan verbinding maak met internet en msn laat inloggen loopt msn vast. Zet ik pwrLcd uit en log dan eerst in en zet het weer aan werkt alles correct.
Geen probleem mee, maar ik ben altijd online dus ik kan dit moeilijk testen

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nee dat mag het probleem niet zijn ... heb je de afgenomen en ingaande stromen al gemeten, heeft meer met de eigenschappen van de shotkey te maken dan met de maximalen dat zou het probleem dus niet mogen zijn mmm raar hoor heb je de regelweerstand die je op de Vcontrast van je display aansluit niet te klein gekozen ??? 1k ipv 10k of zo ik heb de buitenkanten van de potmeter (10k) op -25Volt en Massa hangen en de loper op Vcontrast.. werkt perfect

• Norckon
Ik word gek.
Hele voeding opnieuw gebouwd en opnieuw rookwolkjes :(

Na de 1e keer de stroom er op sprongen de vonken over tussen de verschillende banen op de print (grote spanning? hoe komt dit?). Van 9V ingang naar aarde, tussen de 2 poten van Br1 (zat toch zeker 2mm tussen) en op nog wat plekken. Toen dus maar alle oneffenheden weggehaald en de onderbrekingen groter gemaakt en nog eens geprobeerd.

Nu komt er rook uit de soldering, waar de 9V binnenkomt, nog voor de Br1 dus. Dit toont een enorm vermogen aan, zodat de soldering gloeiend heet wordt. Snap ik niet echt.

Alle onderdelen lijken nog goed (doorgemeten op weerstand) en worden zelf niet heet.
Ik snap 't niet meer.

Verwijderd

pak eens gewoon 5 v uit je pc...

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik denk toch dat je trafo'tje dan niet klopt hoor... klopt de 9 volt wissel wel als je alleen de trafo aansluit ???

ik zou toch adviseren om voor de max 629 voeding te gaan dan kan je gewoon af met een 5 volt aansluiting uit je pc

ka je er anders eens rondom foto's van maken kijken of wij hier wat zien wat er misschien fout zit...

• Roeland4
Norckon schreef op 17 augustus 2002 @ 14:04:
Ik word gek.
Hele voeding opnieuw gebouwd en opnieuw rookwolkjes :(

Na de 1e keer de stroom er op sprongen de vonken over tussen de verschillende banen op de print (grote spanning? hoe komt dit?). Van 9V ingang naar aarde, tussen de 2 poten van Br1 (zat toch zeker 2mm tussen) en op nog wat plekken. Toen dus maar alle oneffenheden weggehaald en de onderbrekingen groter gemaakt en nog eens geprobeerd.

Nu komt er rook uit de soldering, waar de 9V binnenkomt, nog voor de Br1 dus. Dit toont een enorm vermogen aan, zodat de soldering gloeiend heet wordt. Snap ik niet echt.

Alle onderdelen lijken nog goed (doorgemeten op weerstand) en worden zelf niet heet.
Ik snap 't niet meer.
Sluit eens alleen de transfo aan, en kijk of er die ~9V uitkomt.
Als dit goed is sluit dan de diodes aan en kijk of er ongeveer =9V uitkomt.
Daarna de condensator aansluiten en hopen dat er ongeveer =12V uitkomt
....

• Norckon
@Superluuk & Der_Rudy
Ik heb het schermpje in een apart kastje gebouwd, met aansluiting voor 220v (zo'n ding wat ook in je voeding zit) en een 25pins aansluiting voor een scannerkabel. Aan de andere kant steken de potmeter en schakelaar om tussen de 2 schema's te switchen. Het moet dus een stand-alone kastje worden, zonder voeding uit de pc.

@Inando
De trafo geeft onbelast 10.5v af, dat lijkt in orde.
Ik ga nu toch maar tijdelijik voeding uit de pc halen, zodat ik in elk geval wat kan spelen met t schermpje. Als het trauma-risico-level wat gezakt is probeer ik 't nog eens..

-----------
edit:

jippie, stroom!
toch jammer dat ik alleen horizontale strepen zie :(
aansluitingen doorgemeten, is ok.
hoe kan dit nou weer komen?

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

dan heb je de zotty aansluiting met de power lcd software

moet je effe andere software proberen.... had ik hier ook dat ik de verkeerde pinout had

Verwijderd

Test eerst ff met de laatste versie van zotty's winamp plugin,daar kan je softwarematig aangeven welke wireing je gebruikt

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heb ik ook
Geen ID, powerLCD geeft [nog] geen beeldop me schermpie ;)
Ik heb geen MSN geisntalleerd, zogauw ik de optie aanvink loopt powerLCD kompleet vast.

\o/

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nog even over de vraag van Naga het enige wat ik hier heb met PowerLCD is dat de clock functie alleen maar puntjes geeft dubbele puntjes wel te verstaan..... verder geen gekke dingen met MSN of winamp

Norckon had je al andere software geprobeerd of de wat lastigere wireing instellingen van Zotty's plugin (lastiger voor de noobs onder ons (niet negatief bedoeld))

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Even een heel andere vraag: zijn er mensen die een display hebben gekocht en er vanaf willen ik ben nog op zoek naar een stuk of 5 van de ik deze IA verkochte displays.....
dus als je prijs interessant is komen we er wel uit....

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Der_Rudy schreef op 18 augustus 2002 @ 09:19:
Nog even over de vraag van Naga het enige wat ik hier heb met PowerLCD is dat de clock functie alleen maar puntjes geeft dubbele puntjes wel te verstaan..... verder geen gekke dingen met MSN of winamp

Norckon had je al andere software geprobeerd of de wat lastigere wireing instellingen van Zotty's plugin (lastiger voor de noobs onder ons (niet negatief bedoeld))
De klokfunctie van PowerLCD werkt niet met de SED1330, heeft een van de makers al van tevoren aangekondigd. :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

C@SP schreef op 18 augustus 2002 @ 12:53:
[...]

De klokfunctie van PowerLCD werkt niet met de SED1330, heeft een van de makers al van tevoren aangekondigd. :)
Das jammer, vond ik nou net zo'n leuke optie,....

• Norckon
Zotty's wireing lastiger? Gewoon 4 draadjes anders...
Ik heb het schema met schakelaar gebruikt en alle standen geprobeerd. Toen dit niet wou heb ik de draadjes losgemaakt en volgens het PowerLCD schema aan elkaar geknupt. Ook dit mocht niet baten.

Ik heb alles geaard, van scannerkabel tot voeding. Iemand een idee?

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

moet ik een afgeschermende kabel gebruiken van de lpt naar de lcd of maakt dat niet zoveel uit? ik heb wel een afgeschermde voor de voeding

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Hey zotty,

Ik geloof dat jij de maker bent van die LiQuid plugin voor winamp?

_/-\o_ Nicely done,......
Alleen als ik de plugin afsluit gaat winamp hangen,.. enig idee hoe dat komt?
Yep, LiQuiD-MP3 is een brouwseltje van mij ;) Bij welke versie heb je dit probleem? Je bent de eerste die dit meld, dus ik ben wel benieuwd naar waar het probleem precies zit. Is het reproduceerdbaar?
Probleem is alleen, hoe maak je dit makkelijker? Misschien een lijstje met presets voor veelgebruikte progs oid. Als je een goed idee hebt, ik sta open voor ideeen :)

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mm Nou zotty was niet negatief naar jouw bedoeld hoor is voor mij meer dan duidelijk petje af hoor ik kan het niet, dus mocht je cursussen gaan geven hoort ik het wel.. (moet eerst maar mijn digitale techniek op gaan halen en afronden en dan maar programmeren denk ik)

maar misschien dat je inderdaad een soort preset maakt voor de andere manier van aansluiten in grote lijnen zijn er twee schema's voor zover ik nu weet...

en als je de laatste 16 pixels aansturing voor de 256x128 displays op een wenslijstje kan zetten .... zijn er 160 van in omloop dus ik denk dat het wel de moeite waard is
en ik wou dat ik je ergens mee kon helpen maar helaas heb ik daar geen kaas van gegeten..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:08:
[...]

Yep, LiQuiD-MP3 is een brouwseltje van mij ;) Bij welke versie heb je dit probleem? Je bent de eerste die dit meld, dus ik ben wel benieuwd naar waar het probleem precies zit. Is het reproduceerdbaar?
Ik heb versie 0.8.4Beta. Dat winamp vastloopt bij het afsluiten van de plugin gebeurt bijna altijd. Het is een paar keer goed gegaan als ik bij het 'select plugin' dialog venster op de 'Stop' knop druk. Maar als ik in het equalizer venster van winamp met mijn rechtermuisknop klik en dan 'start/stop plugin' kies gaat het altijd fout. Als ik winamp gewoon afsluit zonder de plugin af te sluiten gaat alles goed, maar ik zie niet altijd die melding dat de plugin afgesloten is.

Verdere info over mijn systeem voor het geval dat nodig zou zijn:
Win98 SE
PII 233 MMX
160Mb ram

BTW ik heb winamp v2.65

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als Mrx007 nou eindelijk eens thuiskomt en m'n dingetje opstuurt kan ik ook beginnen :)

Btw, kan je elke voeding van 24 volt erop zetten, of moet het echt die zijn die hier een paar keer door dit topic kwam?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Prammenhanger schreef op 20 augustus 2002 @ 17:39:
Als Mrx007 nou eindelijk eens thuiskomt en m'n dingetje opstuurt kan ik ook beginnen :)

Btw, kan je elke voeding van 24 volt erop zetten, of moet het echt die zijn die hier een paar keer door dit topic kwam?
het is -24 Volt, dus "MIN 24 Volt", in praktijk blijkt dat het LCD het mooist is tussen de -10 en -11 Volt, dus een voeding die -11 of meer levert is goed ;) [Voeding levert o.a -12 dus die voldoet ook als je dat zou willen]

\o/

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Hey Zotty,

Onder welke os-en werkt Liquid-MP3 eigelijk.
Onder Win98SE met Winamp 2.80 doet ziet hij de plugin namelijk niet :?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

DustMan4u schreef op 20 augustus 2002 @ 19:59:
Hey Zotty,

Als winamp de plugin niet ziet doe jij zelf toch echt iets fout :/
Weet je zeker dat je de plugin in de goeie dir/subdir hebt gezet¿

\o/

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Weet iemand wanneer MrX weer terug komt van vakantie??? ik wil namelijk mijn lcd hebben...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• DustMan4u
-=!ME!=- schreef op 20 augustus 2002 @ 20:07:
[...]

Als winamp de plugin niet ziet doe jij zelf toch echt iets fout :/
Weet je zeker dat je de plugin in de goeie dir/subdir hebt gezet¿
Ja, dat dacht ik dus ook. Ik heb al vanalles geprobeerd. Winamp opnieuw geinstalleerd. De plugin gerenamed naar een van de standaard plugins, staat ie er tussen maar geeft ie een foutmelding bij starten/configureren.
Ik weet ook gewoon zeker dat hij wel in de goede dir staat (c:\program files\winamp\plugins), en op mijn WinXP bak doet hij het wel gewoon, alleen hier dus niet.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

min 24? Hoe krijg je dat dan :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik zou adviseren om de voeding met de max 629 te bouwen die werkt hier echt perfect
super regelbaar en geen enkel component wat warm wordt

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 19 augustus 2002 @ 01:41:
en als je de laatste 16 pixels aansturing voor de 256x128 displays op een wenslijstje kan zetten .... zijn er 160 van in omloop dus ik denk dat het wel de moeite waard is
en ik wou dat ik je ergens mee kon helpen maar helaas heb ik daar geen kaas van gegeten..
Het is al een paar dagen voor elkaar dat het nu prima werkt op 256x128, alleen staat er nog geen release online }) Nog ff gedult dus.
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 16:52:
Ik heb versie 0.8.4Beta. Dat winamp vastloopt bij het afsluiten van de plugin gebeurt bijna altijd. Het is een paar keer goed gegaan als ik bij het 'select plugin' dialog venster op de 'Stop' knop druk. Maar als ik in het equalizer venster van winamp met mijn rechtermuisknop klik en dan 'start/stop plugin' kies gaat het altijd fout. Als ik winamp gewoon afsluit zonder de plugin af te sluiten gaat alles goed, maar ik zie niet altijd die melding dat de plugin afgesloten is.

Verdere info over mijn systeem voor het geval dat nodig zou zijn:
Win98 SE
PII 233 MMX
160Mb ram

BTW ik heb winamp v2.65
Err....... ik heb echt geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Probeer eens de laatste versie van winamp. Misschien dat dat helpt, ookal moet het met elke versie werken.
DustMan4u schreef op 20 augustus 2002 @ 19:59:
Probeer eens de plugins te flushen in de plugin config van winamp zelf. Dat wil wel eens helpen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb nogsteedz nix ontvangen.. is Mr_x007 nogsteeds weg ofzow? is er meer bekend?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

MR_x007 is nog op vakantie ,ik wacht namelijk ook nog op hem . mijn paketje is namelijk niet aangekomen ,en baal nu ook als een stekker. :(

• DustMan4u
Probeer eens de plugins te flushen in de plugin config van winamp zelf. Dat wil wel eens helpen.
Heb ik ook al meerdere malen gedaan, zonder succes :(

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

_/-\o_ Zotty Rules...... _/-\o_

Helemaal geweldig man, kan bijna niet meer wachten tot hij uitkomt....

PS ik heb denk ik nog iets gevonden wat niet helemaal goed gaat (hier althans.....) als ik een wave filt heb gespeelt (meer als 1000 kbps) en daarna een MP3tje houdt ik een 0 teveel over aan de achterkant van het getal.....

• QuasaR

QuasaR

Der_Rudy schreef op 20 augustus 2002 @ 22:59:
ik zou adviseren om de voeding met de max 629 te bouwen die werkt hier echt perfect
super regelbaar en geen enkel component wat warm wordt
Der_Rudy,

Zou jij dat schema wat jij gebruikt hebt voor de max 629 kunnen posten. Ik heb hier namelijk ook 2 max 629 chippies liggen alleen kom ik er met alle schema's niet meer uit welke nu werkt en welke niet.

Bij voorbaat dank.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mail anders maar effe dan mail ik je de gifjes effe terug ik krijg het niet voor mekaar om ze te posten (inderdaad op dat gebied ben ik een beetje een nOOb)

maar ik kan je garanderen dat het perfect werkt....

• QuasaR

QuasaR

Mail is onderweg.

• DustMan4u
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/min25V.gif

Deze heb ik gebruikt en hij werkt perfect.

• QuasaR

QuasaR

Der_Rudy,

Is dit het schema wat jij ook hebt gebruikt ?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoe duur zijn die onderdelen +/- totaal? Enneh, maakt er iemand printjes voor? :)

• DustMan4u
Prammenhanger schreef op 21 augustus 2002 @ 17:29:
Hoe duur zijn die onderdelen +/- totaal? Enneh, maakt er iemand printjes voor? :)
Onderdelen in totaal, ffies kijken of ik bonnetje nog heb hoor :)
Was in totaal ongeveer 10 euro kwijt inclusief gaatjesprint, onderdelen voor de MAX629 en een printerconnector. Tin en draadjes had ik zelf genoeg dus die heb ik niet genomen.

En nee, er zijn dus geen printjes voor geëtst maar op zo'n gaatjesgeval gaat dat ook prima :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/lcdp0001.JPG
Het printje in volle glorie ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/lcdp0002.JPG
Hier kun je goed zien hoe ik het chippie verwerkt heb, gewoon van wat overtollige weerstandjes de pootjes afgeknipt en eraan gesoldeerd O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/lcdp0003.JPG
De onderkant van het printje, van dichtbij. Had ff geen ruimte meer voor die condensator :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/lcdp0004.JPG
De volledige onderkant, inclusief aansluiting.

Verwijderd

Ik hoop dat je nog een schermpje voor mij over hebt?????

Zo ja, laat a.u.b. even weten wat het allemaal gaat kosten.

Je kunt me bereiken op: xxx_dick@hotmail.com

ThnX
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.