Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

koentjuh schreef op 10 augustus 2002 @ 19:59:
To use PowerLCD you need the DLportIO drivers

Waar vind je die voor XP, die link die erbij staat werkt nl niet meer...
Bij www.grafisch-lcd.tk

Bij download software

Verwijderd

///http://pages.cthome.net/n1mm/dlportio.zip ,fout

Deze heb je natuurlijk ook nodig voor scherm2lcd

Pas op hij doet nie :(
Deze wel :)

http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

ej ik heb full specs van die LCD gevonden

die van mr x waren maar 7 pagina's van de 28
Deze pdf file bijna alles :)

ik d8 van... ik zeg et maar ff ;)

Verwijderd

nieuwe xp versie van SCHERM2lcdXP werkt nu onder XP :) bij mij in iedergeval

eerst ff laden...

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48
Wie weet wat er mis is. Ik krijg bij powerlcd een foutmelding:
Run-time error "7":
Out of memory

Wat is er mis, heb alles zoals het stond uitgelegt en memory heb ik voldoende dus.. :?

Je desktop op je LCD

Je desktop op je LCD (XP VERSION)

Je desktop op je LCD (Win9x VERSION)

© 2002 It_Is_I

edit:

Hij staat er nu op. Testen maar zou ik zeggen

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:13:
nieuwe xp versie van SCHERM2lcdXP werkt nu onder XP :) bij mij in iedergeval

eerst ff laden...
PIX!!!!

Verwijderd

mijn schermpje doet t ook met dat test proggie van zotty, kun je daar de source-code van posten of is dat tegen je principes: closed-source (dat vond ik wel een mooie naam :) )
maar het is ook wel leuk als ik tenminste een eigen proggie kan draaien met eigen text enzo, dat vind ik wel beter dan patsen met een ander zn spullen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 22:16:
mijn schermpje doet t ook met dat test proggie van zotty, kun je daar de source-code van posten
hij heeft de source al es gepost..

Verwijderd in "afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $"

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

jippie heb nu een ringkern travo die 27 en 9 volt afgeeft het gaat de goede kant op :)

Specs van mijn bak Hier!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb een mail gekregen van lumberg.nl. De minimumorder is 250 stuks :(
Ik gok dat we dat niet gaan halen, wel ?

Verder heb ik op http://wageningen.net/lcd zoveel mogelijk progsels/aansluitschema's/pdf's van deze actie verzameld.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 22:47
msentinelb schreef op 10 augustus 2002 @ 23:19:
jippie heb nu een ringkern travo die 27 en 9 volt afgeeft het gaat de goede kant op :)
SNEL SNEL vertel me waar je die vandaan hebt :P en hoe duur?

ik heb alles al behalve zo'n trafo...

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

hmm ergens uitgesloopd en toen aan het wikkelen geslagen :)

ik vind die knop trouwens wel een cool idee van tder dat ga ik ook maar maken!

Specs van mijn bak Hier!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 22:47
hmm dat kan...

probleem: hoe kom ik er aan.. iemand een idee of misschien een gedetaileerd bouwplan?

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Ik krijg die voeding met de MAX724 niet aan de praat. Ik gooi er met een losse voeding om te testen 5V in, en er komt 0.20 V uit. Ra Ra hoe kan dit? Ik heb de verschillende onderdelen al onderling gewisseld. Ik moet toch een spanning van -24 V meten tussen de -24 V (duh), en dezelfde massa als die van de 5V ingang? Of zeg ik nu iets heel doms? Kan iemand misschien een schemaatje tekenen waarin het schema van Zotty en die van de MAX724 zijn gekoppeld? :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Die trafo kan veel algemener hoor, als je gewoon twee uitgangen van 20 volt hebt kan het ook gewoon, hier perfect iig, de contrast hangt zelfs alleen aan een brugje en een condensator met een enkel potmetertje zonder stabilisator, maar die komt binnenkort:)
Inderdaad als de wasmachine aangaat wordt het scherm lichter... :(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 02:41:
Die trafo kan veel algemener hoor, als je gewoon twee uitgangen van 20 volt hebt kan het ook gewoon, hier perfect iig, de contrast hangt zelfs alleen aan een brugje en een condensator met een enkel potmetertje zonder stabilisator, maar die komt binnenkort:)
Inderdaad als de wasmachine aangaat wordt het scherm lichter... :(
Ik heb hier een klein trafotje met 2*12V (0,08A). Maar in onbelaste toestand levert deze na stabilisatie door de elco, +27V en -27V. Zelfs wanneer ik 'm belast met 'n aantal weerstanden parallel (anders worden ze te warm) en zo'n 60 mA trek, daalt die spanning tot zo'n 24V, wat nog steeds te veel is voor de 7805.
Ik denk erover om dus een extra stabilisator te gebruiken voor de 5V-regelaar om 'meerst naar +/- 12V te brengen. Voor een volgende voeding ga ik dan ook 2* 9V gebruiken en een 7915 voor de negatieve spanning.
Oftewel je hoeft niet precies zo'n 9 & 27V trafo te gebruiken.
Mijn trafotje was 3 ¤ bij de okaphone.

Over die simpele oplossing met een potmetertje aan een elcotje....
Je kunt de weerstand van de potmeter wel wat groter kiezen (bijv 100k), daar de interne weerstand van de contrast regelaar behoorlijk hoog is.
En de waarde van de elco wat groter nemen (1000 uF ofzo) dan heb je al veel minder last van fluctuaties op de netspanning.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik heb een elco van 50000 uF , die geeft ook een mooie fikse knetter als je em kortsluit, maar een stabilisator is toch echt nodig, de spanning daalt gewoon heeel langzaam tot een bepaalt niveau als je zware apparaten in huis aan zet, hoewel je der nauwlijks wat van merkt maar toch
Die 7805 mag toch 36 volt in hebben? heb ik wel is gedaan en het ging :)

Verwijderd

hey hier bij mij werkt dat test brouwsel van zotty wel maar geen enkel ander programma dat ik ben tegengekomen, die winamp plugin van zotty krijg ik maar niet te zien in winamp en powerlcd kan alleen bij de test knop even een zwart scherm laten flitsen
heeft iemand een programma voor het schema van zotty???

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

Mooi, ik heb m'n 2 lcd's binnen. :D
Nu nog een soldeerslaaf zien te vinden, ben nou niet echt een soldeer held.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• TD-er
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 12:22:
Ik heb een elco van 50000 uF , die geeft ook een mooie fikse knetter als je em kortsluit, maar een stabilisator is toch echt nodig, de spanning daalt gewoon heeel langzaam tot een bepaalt niveau als je zware apparaten in huis aan zet, hoewel je der nauwlijks wat van merkt maar toch
Die 7805 mag toch 36 volt in hebben? heb ik wel is gedaan en het ging :)
50000uF da's een flinke :)
De 7805 mag niet meer dan 20V input hebben.
tussen input en output mag bij de 78xx en de 79xx niet meer dan 14 a 15 V zitten
En vergeet de minimale belasting van 5mA niet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Kan iemand mij vertellen waar ik -24V op zou moeten meten (schema met MAX 724) Ik heb 'm nu al 3x opnieuw gebouwd maar de spanning tussen de -24V uitgang en de massa is slechts 1,5 V. Iemand een ideetje? Weet er iemand nog een makkelijk schema voor -24V, ik heb hier nog 1000en componenten liggen, dus het meest gangbare heb ik wel. :)

Verwijderd

woei m'n pa heeft 2 a4tjes el-folie liggen :)

alleen geen knipbare maar kan er wel een stukje onderhouden... zal vanavond ff testen en fototje maken als camera weer is opgeladen..

btw waar is die plugin voor winamp te vinden en werkt die volgens het zotty schema of het powerlcd schema?

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
TD-er schreef op 11 augustus 2002 @ 12:17:
[...]
Ik denk erover om dus een extra stabilisator te gebruiken voor de 5V-regelaar om 'meerst naar +/- 12V te brengen
Kan je niet gewoon een weerstand in serie voor de stabilisator zetten. Dan daalt de spanning toch ook.

• TD-er
Roeland4 schreef op 11 augustus 2002 @ 13:36:
[...]Kan je niet gewoon een weerstand in serie voor de stabilisator zetten. Dan daalt de spanning toch ook.
Dan daalt de spanning niet constant, maar afhankelijk van de belasting.
Bij een hogere belasting daalt 'ie meer.
Ik denk dat dat een beetje te lastig wordt om uit te rekenen, ivm de onbekende belasting van het LCD (10 mA ??, 20 mA?? 25 mA??) en ik weet ook niet hoeveel vermogen er verloren gaat in de 7805.
Maar ik heb hier nog wel een 317 liggen, die ik ga gebruiken ipv de 7805 Die mag inputs hebben van 40V. en voor de negatieve spanning zou je een 337 kunnen gebruiken.
Ik teken dalijk wel ff een schematje.

Verwijderd

Ik denk dat de afname van VContrast ook wisselt, je zou dus een potmeter moeten hebben met een lage waarde, 5 kohm of zo, zodat het niet zo opvalt
Maar nog mooier, met die 337 kan je natuurlijk de uitgang meteen aan VContrast hangen, dan is het altijd precies het juiste voltage, misschien geeft dit nog iets strakker beeld?
(met een elcootje voor de piekjes natuurlijk)

• TD-er
de datasheet heeft het over een elco van 1uF voor een verbeterde tranciënt response.
Ik denk dat ik inderdaad in de volgende voedingen de 317 en de 337 ga gebruiken.
Dan hoef ik ook geen rekening meer te houden met de te kiezen trafo, want de inputspanning mag toch tot 40V oplopen.

Verder kun je prima een max bereik instellen, door de weerstand-verhouding juist te kiezen.
Formule = Vout = 1,25 * (1 + R2/R1), waarbij R1 over de gnd en de output van de 3x7 staat
Voor een regelaar tussen de -1,25 en de -24V zou je dus kunnen kiezen voor een R1 van 240 Ohm en R2 een potmeter van 4k7

• C@SP

C@SP

Biertje ??

TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 16:05:
[...]
Hoe wil je van een externe voeding 18V nemen, wanneer je de voeding in stelt op 9V :?
Wat ik bedoelde was dit...
Afbeeldingslocatie: http://ertw.dhis.org/Projects/GraphicLCD/ContrastVoltage.jpg

Die negatieve spanning wordt namelijk maar zeer gering belast, dus gaan batterijen ook nog wel redelijk lang mee.
Aangezien mijn voeding met de MAX niet wil werken, wil ik het zo gaan proberen. Kan ik de GND in deze tekening wel gewoon aan de GND van de LCD (5V molex, zwart) hangen ?

Verwijderd

Kan ik de GND in deze tekening wel gewoon aan de GND van de LCD (5V molex, zwart) hangen ?

Ja dat is mogelijk :)
Maar ik zou de rechter poot van je potmeter ook aan de GND hangen, want je hebt kans dat je zo alleen maar zwart beeld hebt, omdat de spanning gewoon -18 (iets minder) volt is
Dit hangt natuurlijk van je potmeter af, maar omdat je Lcd zo weinig stroom gebruikt, kan het best zijn dat de spanning niet wil zakken
Als je die rechter poot met de GND verbint heb je een bereik van o-18 volt

(alleen lopen je batterijen dan iets sneller leeg)

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Hoe lang kan ik met twee batterijen doen? Enig idee?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
C@SP schreef op 11 augustus 2002 @ 15:03:
Hoe lang kan ik met twee batterijen doen? Enig idee?
ik gok zo'n 50 uur

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• C@SP

C@SP

Biertje ??

SED1330 Tester werkt. Nu PowerLCD nog. :) Thanx to TD-er en DustMan4u.

Hoe hebben jullie PowerLCD aan de gang gekregen? Hij start wel maar laat niets zien. Ook niet als ik test doe. Pollin LCD werkt eveneens niet.

Verwijderd

net even stukje el-folie achter lcdtje gedaan maar dat helpt echt niks....

had hem op zn felst en je ziet echt niks van dat licht er doorgaan... heb even trui erover gedaan voor heel donker maar zag je alleen uit de zijkant wat komen....

mischien ligt het aan de kleur el-folie (groen/geel)??

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/IMG_1881.jpg

nog plaatje van powerlcd, met niet werkende tweakers.net headlines :(

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/IMG_1883.jpg

als je progje draait en lcd uit en weer aanzet,allemaal rommel...
als je omhulsing van je printerkabel op GND deed ging dat weg maar heb geen ijzeren draadjes als omhulsing maar een of ander folie...is er nog een andere oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/IMG_1886.jpg

el-folie UIT

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/IMG_1887.jpg

el-folie AAN

• DustMan4u
C@SP schreef op 11 augustus 2002 @ 15:45:

Hoe hebben jullie PowerLCD aan de gang gekregen? Hij start wel maar laat niets zien. Ook niet als ik test doe. Pollin LCD werkt eveneens niet.
Dan heb je de verkeerde aansluiting gebruikt, nl. die van zotty.

De volgende pinnen moet je verwisselen:

pin8 op pin6
pin6 op pin9
pin7 op pin8
pin9 op pin7

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

C@SP schreef op 11 augustus 2002 @ 15:45:

Mooi!

Moet je in de pollin PDF kijken, daar staat onderaan hoe je em moet aan sluiten voor pollin en powerlcd, je moet dus de vier kabeltjes verwisselen
Staat ook ergens in het forum

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb "even" het aansluitschema van Inando aangepast.
Volgens mij klopt ie, maar ik heb hem zelf nog niet kunnen testen.
Afbeeldingslocatie: http://wageningen.net/lcd/aansluitschema's/verbeterd%20(werkend%20met%20PowerLCD)/HG25504%20aansluitschema%20Inando.gif

Inando : Als je het een probleem vindt dat ik hem heb aangepast :
Sorry, dan haal ik hem weer weg.

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Nu heb ik de pinnetjes omgewisseld, maar nu doet ie helemaal nix meer. :( Werkt het schema wat hierboven staat met PowerLCD?

edit: Aansluitingen nog eens doorgemeten en kloppen nu precies met het bovenstaande schema. Als ik een beetje aan t contrast draai zie ik drie horizontale lijnen. Pollin werkt ook niet. :(

Verwijderd

kheb precies hetzelfde als jouw c@sp, ik heb nog een oud schema van zotty gevonden maar die is helemaal anders, dan kun je bijna alles om gaan gooien dus daar w8 ik liever nog even mee

• Roeland4
jvhaarst schreef op 11 augustus 2002 @ 16:43:
Inando : Als je het een probleem vindt dat ik hem heb aangepast :
Sorry, dan haal ik hem weer weg.
Geen probleem ;)
Ik heb zelf het schema ook maar even wat duidelijker (hoop ik) gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding+lcd_klein.jpg

Verwijderd

Superluuk, onder het lcd zit waarschijnlijk een metaalfolie laag, daar komt het licht van die el folie niet doorheen. :(

Zal binnenkort kijken of die Metaalfolie van die lcd's er af te halen is en om misschien wat foto's te maken daarvan, misschien dat ik wat el folie of zo regelen kan(ben alleen bang dat het niet in het budget zit, moeten maar even zien, heb wel een paar idee'tjes >:)

Nog even voor mister X (die nu op vakantie is en dit hopelijk leest)

Perfect geregeld hoor, allemaal goed afgehandeld :+

Verwijderd

hoe is dat blauwe licht op die foto op http://www.grafisch-lcd.tk/ gedaan? of zat dat er al op?

Verwijderd

Dat is een backlight white on blue, krijg ik er binnenkort eentje van >:)
Moet je kijken naar de inkoopactie van mail.eve
Kosten nu 78 euro of zo (eerst 63 :( )

Verwijderd

heb je een directe link naar dat plaatje?, zie bij die site nl geen plaatjes(waarschijnlijk een te hoog beveligingsniveau ofzo maar geen zin om er naar te kijken, veel te druk met andere dingen :) )

Zover als ik weet had Eve een ander display, misschien zit het daar wel in?!?

Verwijderd

ja zal er wel inzitten maar voor 78 euro kan je dat natuurlijk ook wel zelf maken,.(min 11,nog wat voor lcd)

Verwijderd

Heb net even één lcd ontdaan van zijn metalen beschermkap, het blijkt dat er niet alleen aan de zijkant (lees dichte zijkant) een connectie wordt gemaakt(met folie) maar ook aan de boven en onderkant(met die rubberstrippjes die ook in horloges zit).

Je zou dus wel het schermpje los kunnen krijgen en aan de achterkant kunnen komen maar dan moet die folie er achter weg en dan mogen de interne contacten niet beschadigen, ook moet de lcd dan weer perfect op die geleiderlagen gezet worden

Het lijkt mij vrij onmogelijk om de metaalfolie daar achter weg te krijgen zonder het geheel te beschadigen.

Nu zag ik wel een bobbeltje op het glas zitten waar die optionele verlichtig ooit gezeten heeft maat ben nog aan het onderzoeken (denk leds)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 19:49 . Reden: Nieuwe info, ter verduidelijking ]

Verwijderd

Hmm, nu ik goed kijk zie ik dat de connectie's van die strips meteen het glas ingaan en dat die metaalfolie dus nog op een extra laag zit, dit is positief!!!!

Verwijderd

jupz...
kan je er niet een ledje voor houden ff ?

btw als je die ijzeren zwarte kap verwijdert gaat er niks kapot? als je tenminste niet met een hamer doet :P ??

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/voeding+lcd.jpg

volgens mij moet dat condensatortje andersom :)

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Heb dit display nog niet getest, en heb het kapje er al weer op zitten, ben nu nl eerst met een alternatief spanningsboostertje bezig wat wat makkelijker en goedkoper is

Als je eerst de beschermfolie verwijderd en dan voorzichtig de lipjes goed rechtbuigt dan kun je hem er heel mooi afhalen, je moet dan gewoon wat drukken op de lcd en dan de behuizing verwijderen(blijft dus druk op de lcd houden, anders gaat hij wel los van de print)

MAAR DEZE LCD IS DAARNA NOG NIET WEER GETEST DUS!!!!, PROBEREN OP EIGEN RISICO!!!

heb net even de bovenkant van de pcb erafgeslepen, anders paste hij niet in de kast waar ik hem in wou hebben(nooit gedacht dat ik zo'n grote lcd in handen zou krijgen)
Had kast al een koppie kleiner gemaakt, moet een dvd speler/router/downloadbak worden MET LCD!!(en hopelijk backlight)

• TD-er
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:12:
jupz...
kan je er niet een ledje voor houden ff ?

btw als je die ijzeren zwarte kap verwijdert gaat er niks kapot? als je tenminste niet met een hamer doet :P ??
Mijn LCD doet het ook nog steeds. (degene die ik opengemaakt had)
Je moet alleen wel eerst de beschermfolie aan de buitenkant weghalen, anders gaat het glas ook mee.
Ik heb het glas zelf niet van z'n plek gehaald omdat ik bang was dat het niet meer goed terug gezet kon worden.
Foto's staan al een aantal paginas terug.
Kijk maar naar deze link...
Ik denk dat alleen met LEDs de boel verlicht zou kunnen worden.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Roeland4 schreef op 11 augustus 2002 @ 18:00:
[...] Geen probleem ;)
Ik heb zelf het schema ook maar even wat duidelijker (hoop ik) gemaakt:
[afbeelding]
Ik vind hem mooi , en daar gaat het om :)
Waarin teken je dit ?

• Roeland4
msentinelb schreef op 11 augustus 2002 @ 20:44:
afbeelding

volgens mij moet dat condensatortje andersom :)
:o inderdaad, bedankt voor de opmerking :+

• Roeland4
jvhaarst schreef op 11 augustus 2002 @ 20:58:
[...]
Ik vind hem mooi , en daar gaat het om :)
Waarin teken je dit ?
bedankt 8)
splan 5.0

• StarLite
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:48:
Heb dit display nog niet getest, en heb het kapje er al weer op zitten, ben nu nl eerst met een alternatief spanningsboostertje bezig wat wat makkelijker en goedkoper is
Vertel! ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Kan iemand mij vertellen waarom bij mij PowerLCD niet werkt met het schema van hierboven :?

Verwijderd

Download Pollin en kijk in de PDF, welke pennen van de printer er aan het lcd moeten
Heb ik ook gedaan en het werkt!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
het lukt mij niet om beeld uit het lcd te krijgen :(

ik heb de sed 1330 met als voeding een pcvoeding met -12
met de reset gaat hij scrollen en zonder reset (aan de -) krijg ik een lijntje :?
(\_________)op het beeld (willekeurig waar)

kan iemand die zijn lcd werkend heeft mij hetschema en het bijbehorende prog meelen of posten ????

want ik heb al 3 verschillende schema's gebruikt en alle progs maar het lukt niet :(
wat doe ik fout :? :? :? :?

Verwijderd

de reset moet aan de plus, het beeld moet scrollen, dit gaat over als een programma hem init, ik zou alle d0-d7 lijntjes checken, dan de vier andere lijntjes, als ie het dan nog niet doet, kan je je printer settings is bekijken, moet lpt1 zijn
Waarschijnlijk ligt het aan die vier overige lijntjes
Maar als ie al scrollt ben je al een eind met de voeding :)

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Ik ga maar eens even op zoek naar de pdf van Pollin, misschien dat het dan wel gaat werken. Wordt er nu niet vrolijk van. :(

• DustMan4u
technocow schreef op 12 augustus 2002 @ 11:27:
het lukt mij niet om beeld uit het lcd te krijgen :(

ik heb de sed 1330 met als voeding een pcvoeding met -12
met de reset gaat hij scrollen en zonder reset (aan de -) krijg ik een lijntje :?
(\_________)op het beeld (willekeurig waar)

kan iemand die zijn lcd werkend heeft mij hetschema en het bijbehorende prog meelen of posten ????

want ik heb al 3 verschillende schema's gebruikt en alle progs maar het lukt niet :(
wat doe ik fout :? :? :? :?
Dat lijntje klopt, als je hem via de printerpoort aangesloten hebt, en de pc aan hebt staan. Maar.... als je dan PowerLCD opstart doet hij het !!!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Zou PowerLCD dus via dit schema wel moeten werken? Momenteel heeft alleen Zotty's SED1330 tester nog gewerkt. :(

Afbeeldingslocatie: http://wageningen.net/lcd/aansluitschema's/verbeterd%20(werkend%20met%20PowerLCD)/Seiko-G242C(Pollin).jpg

Verwijderd

Wat hier stond ....

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Mooi, maar moet de -24V nu aan pin 18 of 19? :?

Verwijderd

ehm ik heballeen gekeken naar de 4 controle lijntjes die zijn goed, de rest klopt niet!, ons lcd heeft slechts 17 aansluitingen, ik zal even opzoeken!!
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.plieger/HG25504.bmp

Je ziet nu ook waar de -24 op moet op de VContrast, het moet ongeveer -10,7 zijn

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Godver kan ik weer opnieuw beginnen :( Het schema klopt wel met de datasheet van Pollin.

It_Is_I, volgens welk schema heb jij je lcd aangesloten?

Verwijderd

Tsja wij hebben een hyunday, geen seiko, helaas...

Ik heb het schema van zotty gebruikt, en vervolgens dus de WR RD A0 CS verwisseld volgens pollin
De A0 is dan de adres data, gewoon hetzelfde

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Nu snap ik er dus echt geen fuck meer van. Wat jij hierboven post is het schema van Zotty, en dat werkt toch niet met PowerLCD ?

Ik heb wel ergens een schema van Hyundai gezien. Moet ik m volgens dat schema aansluiten dan?

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 13:21:
Tsja wij hebben een hyunday, geen seiko, helaas...

Ik heb het schema van zotty gebruikt, en vervolgens dus de WR RD A0 CS verwisseld volgens pollin
De A0 is dan de adres data, gewoon hetzelfde
Is dat hetzelfde als (volgens DustMan4U) :

pin 8 op 6
pin 6 op 9
pin 7 op 8
pin 9 op 7

???

Verwijderd

LPT <---> LCD

lpt pin1 strobe moet aan lcd Pin7 write
lpt pin14 Autofeed moet aan lcd pin8 Chip Select
lpt pin16 Init moet aan lcd pin 9 Adres/data
lpt pin17 Select In moet aan lcd pin 6 read

Okee ik heb schema' s opgezocht, maar ik kon em niet zo snel vinden
Suc6

DIT is voor PowerLcd en Pollin

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

* StarLite snapt er nu ook helemaal niks meer van

Ik heb nu 7 schemas gezien voor 3 programmas voor 3 verschillende displays.
kan iemand ff ligt scheppen over welk schema we VOOR ONS LCDTJE nu moeten gebruikem voor PowerLCD en voor de software van Pollin¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

op blz 26 schema van inando en zotty is prima te gebruiken. goede voeding. alleen wel letten op dat condensatortje anders gaat het ploffen :). als het goed is werkt op dat schema powerlcd en pollin (pollin weet ik niet zeker)

Specs van mijn bak Hier!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

msentinelb schreef op 12 augustus 2002 @ 15:38:
op blz 26 schema van inando en zotty is prima te gebruiken. goede voeding. alleen wel letten op dat condensatortje anders gaat het ploffen :). als het goed is werkt op dat schema powerlcd en pollin (pollin weet ik niet zeker)
Ik heb maar 3 blz in dit topic ;)
Ik neem aan dat je dit schema: Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding+lcd_klein.jpg
bedoelt¿

En dus dit schema als je al een -24V voeding hebt en geen 220V in gebruikt ;)
Afbeeldingslocatie: http://wageningen.net/lcd/aansluitschema's/verbeterd%20(werkend%20met%20PowerLCD)/HG25504%20aansluitschema%20Inando.gif

\o/

Verwijderd

PowerLcd en Pollin gebruiken hetzelfde schema, dat van inando en zotty werkt volgens mij alleen met zotty's progs, want het werkt niet met powerlcd

code:
1
2
3
4
lpt pin1  strobe     moet aan lcd Pin7  write
lpt pin14 Autofeed   moet aan lcd pin8  Chip Select
lpt pin16 Init       moet aan lcd pin 9 Adres/data
lpt pin17 Select In  moet aan lcd pin 6 read

Power en Pollin werkt ermee

Kijk anders naar het schema van TD-er!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

volgens mij had inando het al aangepast zodat het wel werkt met powerlcd

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

/me heeft een overzichtje van de verschillen tussen Zotty's schema en het pollin/powerlcd-schema:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
bij Zotty: 
op de LPT -->  Op de lcd
/1    -->  /CS
/14  -->  /RD
16   -->  /WR
/17  -->  A0

pollin/powerlcd-schema:
op de LPT -->  Op de lcd
/1    -->   /WR
/14  -->   /CS
16   -->   A0
/17  -->  /RD

het gaat hier dan alleen om de aansturings-pinnen he, dus niet voeding etc ;)

Verwijderd

Ik weet gewoon zeker dat PIN 1 van de LPT aan pin 7 van het lcd moet!!!
Dat is ook zo in zotty's oorspronkelijke schema, misschien door dat de grote tekst niet helemaal overeenkomt met de pinnetjes dat er overneem fouten zijn..?

Hier is Zotty's OORspronkelijke schema
http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/HG25504.gif

6=read
7=write
8=chipselect
9=adres/data
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Dit is 

LPT vs  LCD

Inando  
1    6
14  9
16  8
17  7

Zotty
1    8
14  6
16  7
17  9

Powerlcd/pollin <========= DIT WERKT!!! ECHT!!!!!!!!!
1    7
14  8
16  9
17  6

ECHT WAAR!!!

Lauwe was me net voor :)

Maar die laatste en die van Lauwe (is hetzelfde) WERKEN!!!

nogmaals ECHT

Verwijderd

hehe, echt? :P
ik heb toen ik mijn sed1330 kreeg eerst ook via Zotty's schema gesoldeerd. Maar daar was toen nog geen software voor en zelf schrijven wilde ook niet lukken. Toen heb ik toch maar het pollin-schema gevolgt omdat daar al software voor was en ik erg graag wou weten of mijn lcd het wel deed. En via dat schema lukte het me wel om wat te programmeren. Toen wat overlegd met mr.chronoM en toen was powerlcd sed1330-compatibel :D

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Inando , wil je hem misschien naar PowerLCD omtekenen ?
Dan kan ik zodadelijk met een mooi schema aan de gang.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:28:
hehe, echt? :P
ik heb toen ik mijn sed1330 kreeg eerst ook via Zotty's schema gesoldeerd. Maar daar was toen nog geen software voor en zelf schrijven wilde ook niet lukken. Toen heb ik toch maar het pollin-schema gevolgt omdat daar al software voor was en ik erg graag wou weten of mijn lcd het wel deed. En via dat schema lukte het me wel om wat te programmeren. Toen wat overlegd met mr.chronoM en toen was powerlcd sed1330-compatibel :D
Dus jou aansluiting/schema doet het goed¿
En met welke software doet 'ie het¿

\o/

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 12 augustus 2002 @ 16:42:
[...]

Dus jou aansluiting/schema doet het goed¿
En met welke software doet 'ie het¿
ja doet het perfect
http://ra2modding.virtual...Xlcd/images/Lauweprog.jpg

maar het probleem is dat ik een iets anders scherm heb als jullie (seiko-scherm). dus ik kan je mijn schema niet geven. maar je moet gewoon dat pollin/powerlcd-schema hebben (dat staat hier wel ergens in dit topic neem ik aan? )
en met welke software:
-PowerLcd
-Pollin's Programma
-eigen brouwsels :o

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:46:
maar je moet gewoon dat pollin/powerlcd-schema hebben (dat staat hier wel ergens in dit topic neem ik aan? )
* StarLite vraagt zich dus JUIST af welk schema dat is aangezien er zo enorm veel verschillende schemas in dit topic staan.

Volgens It_Is_I moet pin 1 @ pc naar pin 7 @ lcd, maar ik zie dus geen enkel schema wat dat zo heeft¿

\o/

Verwijderd

ik dacht dat hier al mensen waren met powerlcd werkend op het lcd ?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:19:
Dat is ook zo in zotty's oorspronkelijke schema, misschien door dat de grote tekst niet helemaal overeenkomt met de pinnetjes dat er overneem fouten zijn..?

6=read
7=write
8=chipselect
9=adres/data
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Dit is 

LPT vs  LCD

Inando  
1    6
14  9
16  8
17  7

Zotty
1    8
14  6
16  7
17  9

1    7
14  8
16  9
17  6

ECHT WAAR!!!

nogmaals ECHT
met andere woorden... ieder prog heeft zijn eigen aansluiting? :{

• Roeland4
Kom ik thuis, liggen daar 2 LCD's op mij te wachten :) dank u Mr_x007 :)

Het schema heb ik ook even aangepast: condensator omgedraaid en nu hopelijk de juiste aansluitingen voor pollin/powerlcd
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding+lcd_klein.jpg

Verwijderd

Volgens mij klopt ie :)

Voor powerlcd en pollin lcd heb je nu beeld, (nog hoop ik) niet voor zotty' s progsels

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

ik had geen condensatoren van 33 en 47 mf dus ik heb er 2 gebruikt van 100 mf maakt dat veel uit?

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Roeland4 schreef op 12 augustus 2002 @ 17:57:
Kom ik thuis, liggen daar 2 LCD's op mij te wachten :) dank u Mr_x007 :)

Het schema heb ik ook even aangepast: condensator omgedraaid en nu hopelijk de juiste aansluitingen voor pollin/powerlcd
[afbeelding]
jep dat zou inderdaad moeten kloppen ja

met dat schema zou ook mijn software moeten werken (http://ra2modding.virtualave.net/GfxCsTest.zip is een proggie van mij)
verder ben ik nu bezig met mIRC2LCD en dat lukt al redelijk, maar nog ver van klaar :)

• Roeland4
msentinelb schreef op 12 augustus 2002 @ 19:06:
ik had geen condensatoren van 33 en 57 mf dus ik heb er 2 gebruikt van 100 mf maakt dat veel uit?
Hoe groter hoe beter. 100mF is dus zeker goed, maar ik denk toch dat je 100uF bedoelt.

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

ehh ja dat bedoel ik uF :) foutje

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Er waren dus eigenlijk tot nu toe geen werkende schema's???
:o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:06:
[...]

jep dat zou inderdaad moeten kloppen ja

met dat schema zou ook mijn software moeten werken (http://ra2modding.virtualave.net/GfxCsTest.zip is een proggie van mij)
verder ben ik nu bezig met mIRC2LCD en dat lukt al redelijk, maar nog ver van klaar :)
werkt hier :) CS progje,alleen heb ik geen CS :(

mirc2lcd lijkt me idd wel handig...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:32:
[...]

werkt hier :) CS progje,alleen heb ik geen CS :(

mirc2lcd lijkt me idd wel handig...
hmmja, het is toch nog redelijk ingewikkeld. maybe als iemand hier vb kent/kan dat we wat kunne overleggen? :)

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Csprogje??? ik heb cs waar haal je die vandaan?

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

paar post hierboven progje van LAuWe..

Verwijderd

msentinelb schreef op 12 augustus 2002 @ 20:19:
Csprogje??? ik heb cs waar haal je die vandaan?
hmmja, het is een oud proggie, die laat eik niet veel zien (geen playerinfo dat was me toen niet gelukt) nu lukt het wel, maar ik geloof dat powerlcd ook gamestats heeft/krijgt.

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:19:

6=read
7=write
8=chipselect
9=adres/data
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Dit is 

LPT vs  LCD

Inando  
1    6
14  9
16  8
17  7

Zotty
1    8
14  6
16  7
17  9

1    7
14  8
16  9
17  6

ECHT WAAR!!!

nogmaals ECHT
Dus als je het originele van Zotty gebruikt en de wijzigingen hierboven verwerkt werkt je scherm met PowerLCD/Pollin? I hope so!

• swart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:37:
[...]

hmmja, het is toch nog redelijk ingewikkeld. maybe als iemand hier vb kent/kan dat we wat kunne overleggen? :)
Misschien moet je je niet op Mirc concentreren maar een eigen IRC client maken, aangezien het IRC potocol gewoon (ASCII) tekst gebaseerd is.....

Ik heb ooit eens een IRC bot in Java geschreven m.b.v. het IRC protocol......
Je zou een thread kunnen gebruiken voor de inputstream en die dan weergeven op het LCD... (persoonlijk lijkt mij dit makkelijker dan alles uit Mirc te halen)...

Het IRC protocol is te vinden op http://www.ietf.org/rfc/rfc1459.txt?number=1459

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:21:
[...]

hmmja, het is een oud proggie, die laat eik niet veel zien (geen playerinfo dat was me toen niet gelukt) nu lukt het wel, maar ik geloof dat powerlcd ook gamestats heeft/krijgt.
In de nieuwe versie van PowerLcd 1.2 (op dit moment beta test) zit idd gameplay in Unreal Tournament, Cs etc...

• DustMan4u
!!! Warning !!
De volgende informatie is niet geschikt voor sommige mensen. Houd daarom alvast uw muis bij het 'x' knopje, rechtsboven in uw browser, voor het geval het u allemaal teveel wordt.
!!! End of warning!!!

Ik had vanavond toch weinig te doen, dus ik besloot maar eens te kijken of dat een of andere metaalfolie nog een beetje weg te krijgen was.

Als eerste dus de lipjes omgebogen en het metalen masker verwijdert.
Vervolgens met enige kracht het lcd-display verwijderd van de printplaat.
De derde stap was om het metaalfolie te verwijderen, wat opzich niet zo al te moeilijk bleek te zijn, maar er zijn wat plakresten achtergebleven. Daarvoor zal ik morgen even een spuitbusje sticker-off kopen bij de lokale elektronica-handel.

De laatste stap was het geheel weer op zijn plaats te zetten, wat in eerste instantie niet al te moeilijk was, omdat ik wel zo slim geweest was om de positie te markeren alvorens ik het display verwijderd had.

Na aansluiten werkten enkele lijntjes niet, en heb ik de connectoren maar even schoongemaakt. Dit leidde tot niets uit. Als oplossing hiervoor heb ik een papieren malletje achter het ijzeren raam gezet wat het lcd beter op de pcb drukt, en het probleem was over.

En voor de fans onder ons, hier 2 pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/lcdoff0002.JPG
Het display nadat de folie verwijdert is, totaal onleesbaar...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/lcdoff0001.JPG
Het display met een wit a4-tje eronder.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.