Bij www.grafisch-lcd.tkkoentjuh schreef op 10 augustus 2002 @ 19:59:
To use PowerLCD you need the DLportIO drivers
Waar vind je die voor XP, die link die erbij staat werkt nl niet meer...
Bij download software
Verwijderd
Bij www.grafisch-lcd.tkkoentjuh schreef op 10 augustus 2002 @ 19:59:
To use PowerLCD you need the DLportIO drivers
Waar vind je die voor XP, die link die erbij staat werkt nl niet meer...
Verwijderd
Verwijderd
PIX!!!!Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:13:
nieuwe xp versie van SCHERM2lcdXP werkt nu onder XPbij mij in iedergeval
http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm
eerst ff laden...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hij heeft de source al es gepost..Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 22:16:
mijn schermpje doet t ook met dat test proggie van zotty, kun je daar de source-code van posten
Specs van mijn bak Hier!
If you don’t have enough time, stop watching TV.
SNEL SNEL vertel me waar je die vandaan hebtmsentinelb schreef op 10 augustus 2002 @ 23:19:
jippie heb nu een ringkern travo die 27 en 9 volt afgeeft het gaat de goede kant op
Specs van mijn bak Hier!
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Verwijderd
Ik heb hier een klein trafotje met 2*12V (0,08A). Maar in onbelaste toestand levert deze na stabilisatie door de elco, +27V en -27V. Zelfs wanneer ik 'm belast met 'n aantal weerstanden parallel (anders worden ze te warm) en zo'n 60 mA trek, daalt die spanning tot zo'n 24V, wat nog steeds te veel is voor de 7805.Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 02:41:
Die trafo kan veel algemener hoor, als je gewoon twee uitgangen van 20 volt hebt kan het ook gewoon, hier perfect iig, de contrast hangt zelfs alleen aan een brugje en een condensator met een enkel potmetertje zonder stabilisator, maar die komt binnenkort:)
Inderdaad als de wasmachine aangaat wordt het scherm lichter...
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Verwijderd
[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet
50000uF da's een flinkeVerwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 12:22:
Ik heb een elco van 50000 uF , die geeft ook een mooie fikse knetter als je em kortsluit, maar een stabilisator is toch echt nodig, de spanning daalt gewoon heeel langzaam tot een bepaalt niveau als je zware apparaten in huis aan zet, hoewel je der nauwlijks wat van merkt maar toch
Die 7805 mag toch 36 volt in hebben? heb ik wel is gedaan en het ging
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Kan je niet gewoon een weerstand in serie voor de stabilisator zetten. Dan daalt de spanning toch ook.TD-er schreef op 11 augustus 2002 @ 12:17:
[...]
Ik denk erover om dus een extra stabilisator te gebruiken voor de 5V-regelaar om 'meerst naar +/- 12V te brengen
Dan daalt de spanning niet constant, maar afhankelijk van de belasting.Roeland4 schreef op 11 augustus 2002 @ 13:36:
[...]Kan je niet gewoon een weerstand in serie voor de stabilisator zetten. Dan daalt de spanning toch ook.
Verwijderd
Aangezien mijn voeding met de MAX niet wil werken, wil ik het zo gaan proberen. Kan ik de GND in deze tekening wel gewoon aan de GND van de LCD (5V molex, zwart) hangen ?TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 16:05:
[...]
Hoe wil je van een externe voeding 18V nemen, wanneer je de voeding in stelt op 9V
Wat ik bedoelde was dit...
Die negatieve spanning wordt namelijk maar zeer gering belast, dus gaan batterijen ook nog wel redelijk lang mee.
Verwijderd
ik gok zo'n 50 uurC@SP schreef op 11 augustus 2002 @ 15:03:
Hoe lang kan ik met twee batterijen doen? Enig idee?
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd

Dan heb je de verkeerde aansluiting gebruikt, nl. die van zotty.C@SP schreef op 11 augustus 2002 @ 15:45:
SED1330 Tester werkt. Nu PowerLCD nog.Thanx to TD-er en DustMan4u.
Hoe hebben jullie PowerLCD aan de gang gekregen? Hij start wel maar laat niets zien. Ook niet als ik test doe. Pollin LCD werkt eveneens niet.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd
Mooi!C@SP schreef op 11 augustus 2002 @ 15:45:
SED1330 Tester werkt. Nu PowerLCD nog.Thanx to TD-er en DustMan4u.
Hoe hebben jullie PowerLCD aan de gang gekregen? Hij start wel maar laat niets zien. Ook niet als ik test doe. Pollin LCD werkt eveneens niet.

Verwijderd
Geen probleemjvhaarst schreef op 11 augustus 2002 @ 16:43:
Inando : Als je het een probleem vindt dat ik hem heb aangepast :
Sorry, dan haal ik hem weer weg.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 19:49 . Reden: Nieuwe info, ter verduidelijking ]
Verwijderd

Specs van mijn bak Hier!
Verwijderd
Mijn LCD doet het ook nog steeds. (degene die ik opengemaakt had)Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:12:
jupz...
kan je er niet een ledje voor houden ff ?
btw als je die ijzeren zwarte kap verwijdert gaat er niks kapot? als je tenminste niet met een hamer doet??
Ik vind hem mooi , en daar gaat het omRoeland4 schreef op 11 augustus 2002 @ 18:00:
[...] Geen probleem
Ik heb zelf het schema ook maar even wat duidelijker (hoop ik) gemaakt:
[afbeelding]
msentinelb schreef op 11 augustus 2002 @ 20:44:
afbeelding
volgens mij moet dat condensatortje andersom
bedanktjvhaarst schreef op 11 augustus 2002 @ 20:58:
[...]
Ik vind hem mooi , en daar gaat het om
Waarin teken je dit ?
Vertel!Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 20:48:
Heb dit display nog niet getest, en heb het kapje er al weer op zitten, ben nu nl eerst met een alternatief spanningsboostertje bezig wat wat makkelijker en goedkoper is
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Verwijderd
Dat lijntje klopt, als je hem via de printerpoort aangesloten hebt, en de pc aan hebt staan. Maar.... als je dan PowerLCD opstart doet hij het !!!technocow schreef op 12 augustus 2002 @ 11:27:
het lukt mij niet om beeld uit het lcd te krijgen
ik heb de sed 1330 met als voeding een pcvoeding met -12
met de reset gaat hij scrollen en zonder reset (aan de -) krijg ik een lijntje
(\_________)op het beeld (willekeurig waar)
kan iemand die zijn lcd werkend heeft mij hetschema en het bijbehorende prog meelen of posten ????
want ik heb al 3 verschillende schema's gebruikt en alle progs maar het lukt niet
wat doe ik fout![]()
![]()
![]()
Verwijderd

Verwijderd
Is dat hetzelfde als (volgens DustMan4U) :Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 13:21:
Tsja wij hebben een hyunday, geen seiko, helaas...
Ik heb het schema van zotty gebruikt, en vervolgens dus de WR RD A0 CS verwisseld volgens pollin
De A0 is dan de adres data, gewoon hetzelfde
Verwijderd
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Specs van mijn bak Hier!
Ik heb maar 3 blz in dit topicmsentinelb schreef op 12 augustus 2002 @ 15:38:
op blz 26 schema van inando en zotty is prima te gebruiken. goede voeding. alleen wel letten op dat condensatortje anders gaat het ploffen. als het goed is werkt op dat schema powerlcd en pollin (pollin weet ik niet zeker)
\o/
Verwijderd
1
2
3
4
| lpt pin1 strobe moet aan lcd Pin7 write lpt pin14 Autofeed moet aan lcd pin8 Chip Select lpt pin16 Init moet aan lcd pin 9 Adres/data lpt pin17 Select In moet aan lcd pin 6 read |
Specs van mijn bak Hier!
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| bij Zotty: op de LPT --> Op de lcd /1 --> /CS /14 --> /RD 16 --> /WR /17 --> A0 pollin/powerlcd-schema: op de LPT --> Op de lcd /1 --> /WR /14 --> /CS 16 --> A0 /17 --> /RD |
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Dit is LPT vs LCD Inando 1 6 14 9 16 8 17 7 Zotty 1 8 14 6 16 7 17 9 Powerlcd/pollin <========= DIT WERKT!!! ECHT!!!!!!!!! 1 7 14 8 16 9 17 6 ECHT WAAR!!! |
Verwijderd
Dus jou aansluiting/schema doet het goed¿Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:28:
hehe, echt?
ik heb toen ik mijn sed1330 kreeg eerst ook via Zotty's schema gesoldeerd. Maar daar was toen nog geen software voor en zelf schrijven wilde ook niet lukken. Toen heb ik toch maar het pollin-schema gevolgt omdat daar al software voor was en ik erg graag wou weten of mijn lcd het wel deed. En via dat schema lukte het me wel om wat te programmeren. Toen wat overlegd met mr.chronoM en toen was powerlcd sed1330-compatibel
\o/
Verwijderd
ja doet het perfect-=!ME!=- schreef op 12 augustus 2002 @ 16:42:
[...]
Dus jou aansluiting/schema doet het goed¿
En met welke software doet 'ie het¿
* StarLite vraagt zich dus JUIST af welk schema dat is aangezien er zo enorm veel verschillende schemas in dit topic staan.Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:46:
maar je moet gewoon dat pollin/powerlcd-schema hebben (dat staat hier wel ergens in dit topic neem ik aan? )
\o/
met andere woorden... ieder prog heeft zijn eigen aansluiting?Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:19:
Ik weet gewoon zeker dat PIN 1 van de LPT aan pin 7 van het lcd moet!!!
Dat is ook zo in zotty's oorspronkelijke schema, misschien door dat de grote tekst niet helemaal overeenkomt met de pinnetjes dat er overneem fouten zijn..?
Hier is Zotty's OORspronkelijke schema
http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/HG25504.gif
6=read
7=write
8=chipselect
9=adres/data
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Dit is LPT vs LCD Inando 1 6 14 9 16 8 17 7 Zotty 1 8 14 6 16 7 17 9 Powerlcd/pollin <========= DIT WERKT!!! ECHT!!!!!!!!! 1 7 14 8 16 9 17 6 ECHT WAAR!!!
Lauwe was me net voor
Maar die laatste en die van Lauwe (is hetzelfde) WERKEN!!!
nogmaals ECHT
Verwijderd
Specs van mijn bak Hier!
Verwijderd
jep dat zou inderdaad moeten kloppen jaRoeland4 schreef op 12 augustus 2002 @ 17:57:
Kom ik thuis, liggen daar 2 LCD's op mij te wachtendank u Mr_x007
Het schema heb ik ook even aangepast: condensator omgedraaid en nu hopelijk de juiste aansluitingen voor pollin/powerlcd
[afbeelding]
Hoe groter hoe beter. 100mF is dus zeker goed, maar ik denk toch dat je 100uF bedoelt.msentinelb schreef op 12 augustus 2002 @ 19:06:
ik had geen condensatoren van 33 en 57 mf dus ik heb er 2 gebruikt van 100 mf maakt dat veel uit?
Specs van mijn bak Hier!
Verwijderd
werkt hierVerwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:06:
[...]
jep dat zou inderdaad moeten kloppen ja
met dat schema zou ook mijn software moeten werken (http://ra2modding.virtualave.net/GfxCsTest.zip is een proggie van mij)
verder ben ik nu bezig met mIRC2LCD en dat lukt al redelijk, maar nog ver van klaar
Verwijderd
hmmja, het is toch nog redelijk ingewikkeld. maybe als iemand hier vb kent/kan dat we wat kunne overleggen?Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:32:
[...]
werkt hierCS progje,alleen heb ik geen CS
mirc2lcd lijkt me idd wel handig...
Specs van mijn bak Hier!
Verwijderd
hmmja, het is een oud proggie, die laat eik niet veel zien (geen playerinfo dat was me toen niet gelukt) nu lukt het wel, maar ik geloof dat powerlcd ook gamestats heeft/krijgt.msentinelb schreef op 12 augustus 2002 @ 20:19:
Csprogje??? ik heb cs waar haal je die vandaan?
Dus als je het originele van Zotty gebruikt en de wijzigingen hierboven verwerkt werkt je scherm met PowerLCD/Pollin? I hope so!Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:19:
Ik weet gewoon zeker dat PIN 1 van de LPT aan pin 7 van het lcd moet!!!
Dat is ook zo in zotty's oorspronkelijke schema, misschien door dat de grote tekst niet helemaal overeenkomt met de pinnetjes dat er overneem fouten zijn..?
Hier is Zotty's OORspronkelijke schema
http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/HG25504.gif
6=read
7=write
8=chipselect
9=adres/data
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Dit is LPT vs LCD Inando 1 6 14 9 16 8 17 7 Zotty 1 8 14 6 16 7 17 9 Powerlcd/pollin <========= DIT WERKT!!! ECHT!!!!!!!!! 1 7 14 8 16 9 17 6 ECHT WAAR!!!
Lauwe was me net voor
Maar die laatste en die van Lauwe (is hetzelfde) WERKEN!!!
nogmaals ECHT
Misschien moet je je niet op Mirc concentreren maar een eigen IRC client maken, aangezien het IRC potocol gewoon (ASCII) tekst gebaseerd is.....Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:37:
[...]
hmmja, het is toch nog redelijk ingewikkeld. maybe als iemand hier vb kent/kan dat we wat kunne overleggen?
Verwijderd
In de nieuwe versie van PowerLcd 1.2 (op dit moment beta test) zit idd gameplay in Unreal Tournament, Cs etc...Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:21:
[...]
hmmja, het is een oud proggie, die laat eik niet veel zien (geen playerinfo dat was me toen niet gelukt) nu lukt het wel, maar ik geloof dat powerlcd ook gamestats heeft/krijgt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq