wat je ook kunt doen is gewoon die standaard pinnetjes die ook op je moederbord zitten maar dan een rijtje van 20 halen en een standaard ide kabel gebruiken aleen gebruik je daarvan aleen de bovenste of onderste rij
Verwijderd
HANDIG !! Waar kun je die krijgen ?!?! Daar moet ik een doos van hebben!!!jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 13:14:
Hoe gaat iedereen die dingen eigenlijk aansluiten ?
Ik ben zelf geen fan van draadjes solderen op m'n mooie schermpjes, dus dacht ik meer aan zoiets :
afbeelding samen met afbeelding
Volgens de PDF's zijn ze er in 14 en 17 pins uitvoering, ik kon alleen geen prijzen vinden.
Wat vinden jullie ?
Ik zit nu nog bij iemand anders achter de computer, maar als ik straks thuis ben, was ik al van plan om de (C++) source van m'n SED1330 class online te zetten. Dit is dus niet het komplete programma, maar alleen de aansturing van de SED1330.DaRuLe schreef op 07 augustus 2002 @ 13:17:
Zotty: Mag ik de source van je testprogje? Dan kan ik zelf eventjes met C aan de gang
zolang het maar te compilen is
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Maar kan ik nu wel gewoon via jouw schema gaan solderen of niet?
Ik heb net Lumberg NL gemaild, als je haast hebt mag je ze vast bellen :
Lumberg B.V.
Jan van der Heydenstraat 7
2665 JB BLEISWIJK
Postbus 16
2665 ZG BLEISWIJK
tel. .+31 (010)5216255
fax +31 (010)5214327
lumberg.nl@box.nl
www.lumberg.com
Maar met een doos vol ben je misschien al wel grootverbruiker.
Inkoopactie ?
Lumberg B.V.
2665 JB BLEISWIJK
Postbus 16
2665 ZG BLEISWIJK
tel. .+31 (010)5216255
fax +31 (010)5214327
lumberg.nl@box.nl
www.lumberg.com
Inkoopactie ?
If you don’t have enough time, stop watching TV.
ja dat wil ik ook wetenkoentjuh schreef op 07 augustus 2002 @ 13:33:
Maar kan ik nu wel gewoon via jouw schema gaan solderen of niet?![]()
![]()
![]()
Specs van mijn bak Hier!
Aangezien ik nu zo op de fiets wil gaan voor de onderdelen, en blijkt dat het niet werkt achteraf heb ik ze voor niets gehaald.
Het ergste dat je kan overkomen is dat je een paar draadjes anders moet gaan solderen. Onderdelen zullen wel kloppen.
Ik heb net Reichelt gemaild met de vraag of ze misschien ook de 14 en 17 pins uitvoering van die dingen verkopen.
Ik heb al wel antwoord van Lumberg, hopelijk wordt dat wat.
Ik heb al wel antwoord van Lumberg, hopelijk wordt dat wat.
Ik heb zojuist mijn lcd ook werkend gekregen!!!
Zotty's test proggie doet het.
PowerLCD daarentegen niet.
Met de pinout van zotty geeft hij het welbekende streepje,
Met de andere pinout doet hij helemaal niets, maar dan doet PollinLCD het wel.
Zotty's test proggie doet het.
PowerLCD daarentegen niet.
Met de pinout van zotty geeft hij het welbekende streepje,
Met de andere pinout doet hij helemaal niets, maar dan doet PollinLCD het wel.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Nee, voor de Sed1330
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Dan zit ik op een verkeerde site te downloaden, want die ik heb is voor een 6963.
super cool !!!!
tog je plaatjes maar gesensureerd ?
tog je plaatjes maar gesensureerd ?
Nice man! ziet er vet uit!DustMan4u schreef op 07 augustus 2002 @ 16:57:
YES!!!
Hij doet ut.
Pics:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Bleiswijk ??? daar woon ik ook .. en als ik op de site kijk staat er niet bij dat ze in bleiswijk zitten ????jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 13:38:
Ik heb net Lumberg NL gemaild, als je haast hebt mag je ze vast bellen :
Lumberg B.V.
2665 JB BLEISWIJK
Postbus 16
2665 ZG BLEISWIJK
tel. .+31 (010)5216255
fax +31 (010)5214327
lumberg.nl@box.nl
www.lumberg.com
Inkoopactie ?
Nog niks, hij is momenteel nog op m'n labvoeding aangesloten, ik ga morgen ofzo, nog eentje met de max626 maken, onderdelen zijn al in huisVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 17:20:
wat voor voeding heb je nou gemaakt?
(ding trekt hier trouwens op VCC en VContrast allebei iets van 10 mA)
Heey Ik ben dus bij de electro boer geweest, hij had ales behalve de max724 (of 726) chip en de sb160 (die kon hij zo niet vinden, kon morgen opggehaald worden)
Nu heb ik alleen een klein probleem, ik weet zo niet wat wat is.
En de spoel, hij heeft me een ,047uh gegeven, omdat volgens hem 47 erug veel was en een groot ding was, klopt dat? of moet ik morgen toch de 47 uh meenenem, had hij ook niet op voorraad maar heeft hij voor de zekerheid wel besteld.
Maargoed, nu het volgende.
Die twee blauw dingen zijn condensatoren, zover was ik al. De potmeter ook, maar nu komt het. De100nF condensatoren (waar je er twee van nodig hebben) staat daar 100u1 op? Moet haast wel, want dat is wat over blijft. Verder heb ik 4 van die ------||||||------- dingen, twee groene (zullen wel de 10kweerstanden zijn toch?) een donkerbruine (de spoel toch??) en een licht bruine (de 1k weerstand dacht ik zelf) Klopt dit..????
Kan iemand mij dat ff bevestigen, voordat ik alles door elkaar haal. enne of die spoel dus ,47 uH moet zijn...??? hij dacht van wel, omdat die 47 uh een grote jongen was volgens hem... en dan nog maar eens opzoek naar de max chippie...
En de spoel, hij heeft me een ,047uh gegeven, omdat volgens hem 47 erug veel was en een groot ding was, klopt dat? of moet ik morgen toch de 47 uh meenenem, had hij ook niet op voorraad maar heeft hij voor de zekerheid wel besteld.
Die twee blauw dingen zijn condensatoren, zover was ik al. De potmeter ook, maar nu komt het. De100nF condensatoren (waar je er twee van nodig hebben) staat daar 100u1 op? Moet haast wel, want dat is wat over blijft. Verder heb ik 4 van die ------||||||------- dingen, twee groene (zullen wel de 10kweerstanden zijn toch?) een donkerbruine (de spoel toch??) en een licht bruine (de 1k weerstand dacht ik zelf) Klopt dit..????
Kan iemand mij dat ff bevestigen, voordat ik alles door elkaar haal. enne of die spoel dus ,47 uH moet zijn...??? hij dacht van wel, omdat die 47 uh een grote jongen was volgens hem... en dan nog maar eens opzoek naar de max chippie...
das mooi als jij ze dan kan ophalen scheelt het weer verzendkostenNuKeFaCe schreef op 07 augustus 2002 @ 17:18:
[...]
Bleiswijk ??? daar woon ik ook .. en als ik op de site kijk staat er niet bij dat ze in bleiswijk zitten ????
Die max is het hoofdonderdeel van de schakeling. Ik kan me voorstellen dat hij het niet heeft, maar jij kunt zo een gratis exemplaar (2) aanvragen via: MaximHeey Ik ben dus bij de electro boer geweest, hij had ales behalve de max724 (of 726) chip en de sb160 (die kon hij zo niet vinden, kon morgen opggehaald worden)
Nee je moet toch echt een 47 uH hebben, maar zo supergroot is dat nou ook weer niet.Kan iemand mij dat ff bevestigen, voordat ik alles door elkaar haal. enne of die spoel dus ,47 uH moet zijn...??? hij dacht van wel, omdat die 47 uh een grote jongen was volgens hem... en dan nog maar eens opzoek naar de max chippie...
Condensatoren hebben meestal de meest vreemde notaties, en verschilt per fabrikant, ik denk dat je bedoelt dat er 100n1 op staat, maar het zijn iig de 100 nF-jes.Maargoed, nu het volgende.
Als de groene Bruin-Zwart-Zwart-Rood heeft dan is het 10k ja.
Die donkerbruine is idd de spoel.
Die lichtbruine moet dan de codering Bruin-Zwart-Rood hebben, als het een 1k is.
Op de weerstanden staan kleurringen.koentjuh schreef op 07 augustus 2002 @ 17:22:
Heey Ik ben dus bij de electro boer geweest, hij had ales behalve de max724 (of 726) chip en de sb160 (die kon hij zo niet vinden, kon morgen opggehaald worden)
Zo uit m'n hoofd.. Zwart = 1, bruin =2..... verder weet ik het niet meer
de notatie is:
1e ring: cijfer
2e ring: cijfer
3e ring: aantal nullen (k = 3, M=6, 4k7 = 4700)
4e ring: toegestane afwijking (goud = 5%, zilver = 1%)
Soms staan er 5 ringen op, dan zijn de eerste 3 ringen de cijfers en is de laatste ring vrijwel altijd zilver (stuk nauwkeuriger dus)
Een enkele keer wordt er voor kleine spoeltjes ook een dergelijke notatie aangehouden, maar zoals eerder gezegd, ga ik niet zo vaak met spoeltjes om
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ah, dus ik moet morgen een andere spoel meenemen....? is geregeld...Enne die max chip heb ik dus al aangevraagt, twee keer zelfs, maar komen niet aan, eerste paar weken terug en tweede zondag, dus dat zou dan nog kunnen....anders heeft ik een probleem.....
edit:
Owja, hieronder staat nog wat, had eigenlijk hier bij gemoeten.... verkeerde knopje
Owja, hieronder staat nog wat, had eigenlijk hier bij gemoeten.... verkeerde knopje
Ah, op die groene staat dus bruin zwart oranje en dan dus goud van de 5% afwijking en op de lichtbruine staat bruin zwart rood, en dan ook weer goud van die 5% afwijking dus het zal dan wel kloppen aangezien er twee groene en 1 lichtbruine is en er twee 10k's moesten zijn en één 1k moest zijn..DustMan4u schreef op 07 augustus 2002 @ 17:29:
Als de groene Bruin-Zwart-Zwart-Rood heeft dan is het 10k ja.
Die donkerbruine is idd de spoel.
Die lichtbruine moet dan de codering Bruin-Zwart-Rood hebben, als het een 1k is.
En nog even over die condensator, het is mee rzoiets
code:
1
2
| |||||| | | |
waar dus 100 dan iets wat op een u lijkt en dan een 1 erachter, maar het zal wel goed zijn, aangezien hij er verstand van heeft en me dit heeft gegeven.
Okay! Hier doet ie het ook
PowerLCD of testje?
PowerLCD 
De chipset,read,write en adres/data pinnen zaten inderdaad niet goed.
kan iemand dan een schema posten waar het wel goed bij staat ?DaRuLe schreef op 07 augustus 2002 @ 17:46:
PowerLCD
Zotty zijn schema, maar dan moet
pin8 op pin6
pin6 op pin9
pin7 op pin8
pin9 op pin7
edit: foutje gemaakt tijdens overtypen
pin8 op pin6
pin6 op pin9
pin7 op pin8
pin9 op pin7
edit: foutje gemaakt tijdens overtypen
[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 07-08-2002 18:30 . Reden: fouten gecorrigeerd ]
Verwijderd
SED133x.cpp
SED133x.h
Dit is alleen de aansturing van de controller, niet meer, niet minder. Dit werkt met deze displays. De rest van de source is zo simpel, dat mag geen probleem vormen. Snap je hier geen ruk van, koop dan een boek over C++.
Dit is standaard C++, dus ik ga geen uitleg geven. Welke bytes je moet versturen om bijv tekst te zien, staat in de SED1330 datasheet. Om die reden ga ik dus niet 2x het wiel uitvinden.
SED133x.h
Dit is alleen de aansturing van de controller, niet meer, niet minder. Dit werkt met deze displays. De rest van de source is zo simpel, dat mag geen probleem vormen. Snap je hier geen ruk van, koop dan een boek over C++.
Dit is standaard C++, dus ik ga geen uitleg geven. Welke bytes je moet versturen om bijv tekst te zien, staat in de SED1330 datasheet. Om die reden ga ik dus niet 2x het wiel uitvinden.
Zie ik dit nu verkeerd? maar staan er een aantal pinnne dubbel in jouw lijstje? pin 8 bijv. en pin 9?DaRuLe schreef op 07 augustus 2002 @ 17:50:
Zotty zijn schema, alleen moet:
pin 8 -> pin 6
pin6 -> pin 9
pin 8 -> pin 7
pin 7 -> pin 9
Dit zijn de LCD nummers
Verwijderd
heb geen mailtje ontvangen maar vandaag toch maar 3,60 overgemaakt
als je ze al doorverkocht mocht hebben
wil ik natuurlijk wel mijn geld weer terug
Snel even gecorrigeerd 
Eigen creatie met PollinLCD

PowerLCD

PollinLCD
Eigen creatie met PollinLCD

PowerLCD

PollinLCD
[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 07-08-2002 18:37 . Reden: foto's toegevoegd ]
Keej dacht ook al...
Even wat duidelijker gemaakt
Ik krijg trouwens wel een error met powerlcd als ik meerdere dingen aanzet...vooral de klok en winamp
Aaaaarrrrgh !
Kan iemand iets leesbaarders fabrieken ?
Verwijderd
Jippie powerlcd doet het!!!
En inderdaad hij gebruikt 16 lijntjes aan de rechterkant niet
Nu leuk self met c++ aan de gang
EN ZOTTY bedankt voor de source
Nu kun je onderaan alle wr rd ce a0 lijntjes verwissellen (softwarematig)!!!
Altijd prijs
En inderdaad hij gebruikt 16 lijntjes aan de rechterkant niet
Nu leuk self met c++ aan de gang
EN ZOTTY bedankt voor de source
Nu kun je onderaan alle wr rd ce a0 lijntjes verwissellen (softwarematig)!!!
Altijd prijs
een standaard voor het aansluiten van ALLE LCD`s
Daar wil ik DE standaard maken voor ALLE lcd`s...
Als er dan weer een inkoop actie is, kun je m zo aansluiten op die manier...
Daar wil ik DE standaard maken voor ALLE lcd`s...
Als er dan weer een inkoop actie is, kun je m zo aansluiten op die manier...
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Yay, vandaag ook mijn lcd ontvangen! Helaas heb ik voorlopig nog geen tijd om er iets mee te doen, maar zo heb ik iig iets om naar uit te kijken. MrX, thanx, prima geregeld!
Maargoed, iemand nog antwoord op de eerste twee post van deze pagina (18)
edit:
Bovenstaande schema even wat duidelijker gemaakt op verzoek
Bovenstaande schema even wat duidelijker gemaakt op verzoek
Waarin tekenen jullie dat eigenlijk ? Ik vind Eagle nogal onhandig, namelijk.
juistkoentjuh schreef op 07 augustus 2002 @ 17:38:
[...]
Ah, op die groene staat dus bruin zwart oranje en dan dus goud van de 5% afwijking en op de lichtbruine staat bruin zwart rood, en dan ook weer goud van die 5% afwijking dus het zal dan wel kloppen aangezien er twee groene en 1 lichtbruine is en er twee 10k's moesten zijn en één 1k moest zijn..Zoals je zegt alleen ff een nieuwe spoel halen, dus toch de 47uH i.p.v de 0,47 uH.
het zal wel 100nF zijn, 100uF zou namelijk heel wat groter zijn.En nog even over die condensator, het is mee rzoiets
code:
1 2 |||||| | |
waar dus 100 dan iets wat op een u lijkt en dan een 1 erachter, maar het zal wel goed zijn, aangezien hij er verstand van heeft en me dit heeft gegeven.
ik gebruik splan 5.0jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 19:16:
Eenvoudig programma, maar ik vind het wel handig
Ik dank u vriendelijk. Nu ff vragen of hij die max chip kan bestellen morgen en dan is koenRoeland4 schreef op 07 augustus 2002 @ 19:16:
[...]
juist
[...]
het zal wel 100nF zijn, 100uF zou namelijk heel wat groter zijn.
Heb ut verandert, nu beter?jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 18:53:
[...]
Aaaaarrrrgh !
Kan iemand iets leesbaarders fabrieken ?
Mr_x007,
Ik heb de extra 1,80 euro overgemaakt.
Heb ergens gelezen dat dat nog extra moest.
Als het meer moet zijn stuur me dan ff een mailtje.
Ik heb de extra 1,80 euro overgemaakt.
Heb ergens gelezen dat dat nog extra moest.
Als het meer moet zijn stuur me dan ff een mailtje.
Daddy of 3 :)
Ik gebruik Electronics Worbench Multisim.jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 19:16:
Hmmm, allemaal zwaar payware. Dan moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in Eagle, ben ik bang...
En waarom tekenen jullie allemaal de ground van de DB-25 tussen de signaal-lijnen ?
Maakt het erg onoverzichtelijk.
En waarom tekenen jullie allemaal de ground van de DB-25 tussen de signaal-lijnen ?
Verwijderd
kijk hier net ff terug in dit topic en zie dat het probleem opgelost is dat je geen beeld kreeg met PowerLCD enzo
de clock werkt ZEKER niet op een SED1330 (de waardes die ik stuur zijn verkeerd en had ik te laat opgemerkt ... moeten x4
)
de problemen met winamp heb ik niet ... maar zal nog maar eens moeten de code bekijken
de clock werkt ZEKER niet op een SED1330 (de waardes die ik stuur zijn verkeerd en had ik te laat opgemerkt ... moeten x4
de problemen met winamp heb ik niet ... maar zal nog maar eens moeten de code bekijken
Verwijderd
Ik heb mijn lcd ook ontvangen, ga morgen beginnen.
Als ik een kabeltje verkeerd soldeer, is m'n lcd dan dood??
Programmatje wat ook wel werkt is LAYO1 Electro, gratis demo van te downloaden, heb ik die ene van de MAX724 ook mee gemaakt.jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 19:54:
Hmmm, allemaal zwaar payware. Dan moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in Eagle, ben ik bang...
link
Als ik WinAmp aanvink dan krijg ik:Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:17:
kijk hier net ff terug in dit topic en zie dat het probleem opgelost is dat je geen beeld kreeg met PowerLCD enzo
de clock werkt ZEKER niet op een SED1330 (de waardes die ik stuur zijn verkeerd en had ik te laat opgemerkt ... moeten x4)
Run-time error: '5'
Invalid procedure call or argument
Alleen als je er 220V op zetVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:00:
Ik heb mijn lcd ook ontvangen, ga morgen beginnen.
Ik heb het dan wel over lage voltages en stromen.
klopt t dat http://www.arend.lagendijk.info/betaald.html t niet meer doet 
en zo ja-> waar is de "mirror"
en zo ja-> waar is de "mirror"
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
niemand zeker die een LCD over heeft? of gewoon niet meer hoeft?
heb helaas de mails gemist door mijn vakantie
heb helaas de mails gemist door mijn vakantie
Je mag er 1 van me overnemen voor 25 euro. Krijg je er gratis een max726 chippie bij.
Heey Jvhaarst, heb je een max chippie voor me over, wil e eventueel wel voor betalen......??? die van mij komen waaarshcijnlijk toch nie meer......
Enne als alles goed gaat, hou ik één lcd over die ik misschien wel in de verkoop gooi ja... tegen een leuke prijs
Enne als alles goed gaat, hou ik één lcd over die ik misschien wel in de verkoop gooi ja... tegen een leuke prijs
Oh dear.
Ehm, ik denk dat ik wel 4 over heb (2*726 en 2*629), maar die heb ik nog niet thuis. Ze liggen bij m'n zwager die ik als afleveradres heb misbruikt.
Ik heb thuis wel 2 726's liggen, die mag je evt wel van me overnemen.
Ehm, ik denk dat ik wel 4 over heb (2*726 en 2*629), maar die heb ik nog niet thuis. Ze liggen bij m'n zwager die ik als afleveradres heb misbruikt.
Ik heb thuis wel 2 726's liggen, die mag je evt wel van me overnemen.
hmm... beter... mail ff op koentb@wanadoo.nl of msn?? kunne we ff bespreken heb wel interesse in een 726 chip, aangezien die in het zelfde schema kunnen als die 724's en ik daar alle onderdelen al voor thuis heb behalve de chip.
Als je msn heb, moe je dat ff zeggen geef ik je mijn hotmail adres
Als je msn heb, moe je dat ff zeggen geef ik je mijn hotmail adres
beter dat ie doet nu:). hmm er zijn nu dus eigenlijk geen echte problemen meer. alleen die backlight, maar daar vinden jullie vast ook wel wat op.
Specs van mijn bak Hier!
Wat is nu precies het verschil tussen de 724 en de 726? aangezien ze beiden in het schema werken.....
Verwijderd
En dat is nog 'n koopje, ik heb geprobeerd er via "normale" kanalen aan tekomen, heeft 'n berg telefoontjes en 30 euro gekost voor *1* max724cck..jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 21:41:
Je mag er 1 van me overnemen voor 25 euro. Krijg je er gratis een max726 chippie bij.
ik kan tijdelijk niet bij m'n ftp, wordt asap geupdate'dVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:19:
ff de www ervoor vandaan halen
http://arend.lagendijk.info/betaald.htm dus
Al heb ik helaas achter het net gevist: het blijft leuk om dit topic te volgen (niemand die z'n display'tje kwijt wil
? )
Toch misschien nog een leuke tip / site voor degenen die wat meer over weerstanden en wazige kleurcode's willen weten:
http://elektronica.coolbegin.com/
Hobby ze!
Toch misschien nog een leuke tip / site voor degenen die wat meer over weerstanden en wazige kleurcode's willen weten:
Hobby ze!
Verwijderd
/me hobbiet nog ff door, moet m;n broertje om 2 uur naar Schiphol brengen dus heb nog ff de tijd!Dr.Roelski schreef op 07 augustus 2002 @ 23:11:
Al heb ik helaas achter het net gevist: het blijft leuk om dit topic te volgen (niemand die z'n display'tje kwijt wil? )
Hobby ze!
Verwijderd
Nog even een tip van de postbode toen hij mij het pakje gaf
(
toen ik dus vroeg waarom het pakje zo plat was
)
Als het breekbaar is zet het er dan op
(bijdehand geval)
Hopelijk doen ze het nog alle drie, ééntje ziet er wat gehavend uit......
Ga nu eerst
, morgen is weer een dag.......
Heb altijd nog twee goede lcd's om te solderen
(
(bijdehand geval)
Ga nu eerst
ja..lijkt me logisch dat je er breekbaar op zet als het dat is....maar met mijne was niks mis... gelukkig
heb ze nog niet getest, maar ze zien er goed uit.
jij was de enige waar ik er 3 in een envelop gedaan had. bij andere heb ik daar ook een doosje van gemaakt. als hij het niet doet laat het ff horen dan regelen we wat.Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:33:
Nog even een tip van de postbode toen hij mij het pakje gaf
(toen ik dus vroeg waarom het pakje zo plat was
)
(bijdehand geval)
Ga nu eerst, morgen is weer een dag.......
dat breekbaar heeft weinig zin, ze gooien er toch wel mee ze kijken amper of er wat op staat. aso's bij de tpg
Verwijderd
Heb even wat beter gekeken en twee zien er helemaal goed uit, niks mis mee 
Die andere is niet zo best, kras over de pcb en één of ander raar ding kapot wat tussen u8 en u9 zit , staat ccr bij, lijkt op een spanningsregelaar voor 4v ofzo
Heeft iemand een idee wat dat voor een ding is?, kom er zo niet uit
Die andere is niet zo best, kras over de pcb en één of ander raar ding kapot wat tussen u8 en u9 zit , staat ccr bij, lijkt op een spanningsregelaar voor 4v ofzo
Heeft iemand een idee wat dat voor een ding is?, kom er zo niet uit
Verwijderd
Yepz, klopt als een bus. Maar niet voor alle tpg-ersMr_x007 schreef op 07 augustus 2002 @ 23:39:
dat breekbaar heeft weinig zin, ze gooien er toch wel mee ze kijken amper of er wat op staat. aso's bij de tpg
Input Range: Up to 40Vkoentjuh schreef op 07 augustus 2002 @ 22:21:
Wat is nu precies het verschil tussen de 724 en de 726? aangezien ze beiden in het schema werken.....![]()
5A On-Chip Power Switch (MAX724)
2A On-Chip Power Switch (MAX726)
Adjustable Output: 2.5V to 35V
100kHz Switching Frequency
Excellent Dynamic Characteristics
Few External Components
8.5mA Quiescent Current
TO-220 Package
* Helox-in-a-box heeft ook zn lcdtje binnen 
kzie dat de probs al verholpen zijn door de draadjes anders aan te sluiten, hoever is het aansluiten op een standaard molex aansluiting aan je pc-voeding om de negatieve voltage voor het contrast (rare zin zeg)?
ga morgen maris ff wat kabeltjes halen
gewoon een standaard printerkabel en daar 1 einde vanaf knippen moet tog ook werken? (jaja niet de verkeerde einde natuurlijk
)
kzie dat de probs al verholpen zijn door de draadjes anders aan te sluiten, hoever is het aansluiten op een standaard molex aansluiting aan je pc-voeding om de negatieve voltage voor het contrast (rare zin zeg)?
ga morgen maris ff wat kabeltjes halen
Ik heb nu dat schakelingetje met die Max629, en ik gooi er 5 volt in.Helox-in-a-box schreef op 08 augustus 2002 @ 02:46:
* Helox-in-a-box heeft ook zn lcdtje binnen
ga morgen maris ff wat kabeltjes halengewoon een standaard printerkabel en daar 1 einde vanaf knippen moet tog ook werken? (jaja niet de verkeerde einde natuurlijk
)
Ga nog wel 1 draadje van de printerkabel modden voor de 5 volt
als ik vandaag eerder naar huis kan vandaag, anders morge.Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:58:
* Mr_x007 is heel benieuwd wanneer de volgende lichting de deur uitgaat
en morgen ga ik op vakantie. dus wat daarna binnen komt wordt pas 2 weken later verstuurd
Mr_x007,
Wanneer kom je terug van vakantie ???
Wanneer kom je terug van vakantie ???
Daddy of 3 :)
Verwijderd
/me is heeeel blij dat z'n geld op tijd op de rekening is verschenenMr_x007 schreef op 08 augustus 2002 @ 07:52:
[...]
als ik vandaag eerder naar huis kan vandaag, anders morge.
en morgen ga ik op vakantie. dus wat daarna binnen komt wordt pas 2 weken later verstuurd
Ben net nog een leuk linkie tegengekomen over case-modding en lcd's.
Staan erg veel links naar LCD programma's.
Misschien handig?
Geen idee of dit al eerder gepost was, maar here goes:
http://www.moddingfaq.de/index.php?artid=600
Is (helaas) wel in 't duits, maar goed.
Hobby ze!
Staan erg veel links naar LCD programma's.
Misschien handig?
Geen idee of dit al eerder gepost was, maar here goes:
http://www.moddingfaq.de/index.php?artid=600
Is (helaas) wel in 't duits, maar goed.
Hobby ze!
Mr X: Bedankt !! De LCD is in goede gezondheid binnen gekomen!
Fijne vakantie..
Fijne vakantie..
werkt zo'n usb<->parallele kabel btw niet? hoef je niet zo moeilijk te doen met schakelingen enzo
Verwijderd
Ok 't was idd die zwevende reset, ik heb nu m'n oude schema gebruikt en hij doet het! (moraal van dit verhaal SLUIT JE REST AAN ANDERS MOL JE JE DISPLAY!)Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:17:
Die reset wil je echt wel aan een vast niveau hangen! Mijn ervaring met de reset van een SED1330 is dat je deze niet zwevend mag hebben, omdat anders de controller continu reset.
[edit] net alle 3 de displays nog ff getest, ik had verwacht dat ik 2 van de 3 verziekt had maar ze doen het alle 3 nog woeiiiiiiiiiiii
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 15:49 . Reden: woei ]
Het geld is bij mij al afgeschreven, dus het zou bij mr X op de rekening moeten staan 
BTW op www.display.nl staat ene kant en klare DC/DC converter 2W, die +/-15V kan leveren.
Zou dat genoeg zijn voor zon lcdtje¿
specs:

Directe link wil niet, staat onder voedingen » dc/dc converters » dc/dc converter 2W
edit:
Ik zie dat ik ook als "beide betaald" op het lijstje sta
Ik zie dat ik ook als "beide betaald" op het lijstje sta
BTW op www.display.nl staat ene kant en klare DC/DC converter 2W, die +/-15V kan leveren.
Zou dat genoeg zijn voor zon lcdtje¿
specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Gestabiliseerde DC/DC converters van Power Convertibles met een uitgangsvermogen van 2W.
Standaard 24-pens DIP-behuizing. Leverbaar met enkele en dubbele uitgangsspanning.
Kortsluitvast gedurende maximaal 30 seconden. Schakelfrequentie 110kHz. Rimpelspanning maximaal 50mV.
Temperatuurbereik -25ºC tot +70ºC. Isolatiespanning 500Vdc.
Aansluitingen:
Enkele uitgang: Dubbele uitgang:
Pen 1 & 24 +Vdc in Pen 1 & 24 +Vdc in
Pen 2 & 23 n.u. Pen 2 & 23 -Vdc uit
Pen 3 & 22 n.u. Pen 3 & 22 Common uit
Pen 10 & 15 -Vdc uit Pen 10 & 15 Common uit
Pen 11 & 14 +Vdc uit Pen 11 & 14 +Vdc uit
Pen 12 & 13 -Vdc in Pen 12 & 13 -Vdc in
n.u. = niet aansluiten !
Bestelnummer Type Ingang/Uitgang
07.51.8111 HL02R05S05Y 5Vdc / 5V/400mA
07.51.8113 HL02R05S12Y 5Vdc / 12V/166mA
07.51.8711 HL02R24S05Y 24Vdc / 5V/400mA
07.51.8713 HL02R24S12Y 24Vdc / 12V/166mA
07.51.8323 HL02R12D12Y 12Vdc / +/-12V/83mA
07.51.8325 HL02R12D15Y 12Vdc / +/-15V/67mA
07.51.8723 HL02R24D12Y 24Vdc / +/-12V/83mA
07.51.8725 HL02R24D15Y 24Vdc / +/-15V/67mA |

Directe link wil niet, staat onder voedingen » dc/dc converters » dc/dc converter 2W
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Zeg wat is nou het probleem als je in C++ gewoon outportb(adres,waarde) gebruikt?
ik doe het zo en het werkt gewoon, ik heb al een soort paint op men lcd
Dat dlportio.h krijg ik niet aan de praat
Ik gebruik borland C++ versie 4.5
men OS is windows 98
Werkt outportb niet in XP?
ik doe het zo en het werkt gewoon, ik heb al een soort paint op men lcd
Dat dlportio.h krijg ik niet aan de praat
Ik gebruik borland C++ versie 4.5
men OS is windows 98
Werkt outportb niet in XP?
Verwijderd
hey mr X
heb net ff een mailtje naar je gestuurd
of je nog ff voordat je op vakantie gaat m op ken sturen
postbak maakt het geld vanacht over
dus please...
heb net ff een mailtje naar je gestuurd
of je nog ff voordat je op vakantie gaat m op ken sturen
postbak maakt het geld vanacht over
dus please...
-=!ME!=- schreef op 08 augustus 2002 @ 15:49:
...
heleboel blaat
...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Bestelnummer Type Ingang/Uitgang 07.51.8111 HL02R05S05Y 5Vdc / 5V/400mA 07.51.8113 HL02R05S12Y 5Vdc / 12V/166mA 07.51.8711 HL02R24S05Y 24Vdc / 5V/400mA 07.51.8713 HL02R24S12Y 24Vdc / 12V/166mA 07.51.8323 HL02R12D12Y 12Vdc / +/-12V/83mA 07.51.8325 HL02R12D15Y 12Vdc / +/-15V/67mA 07.51.8723 HL02R24D12Y 24Vdc / +/-12V/83mA 07.51.8725 HL02R24D15Y 24Vdc / +/-15V/67mA
kijk, dit vind ik ook wel interessant... ff kijke wat ze kosteDustMan4u schreef op 07 augustus 2002 @ 17:22:
[...]
...
(ding trekt hier trouwens op VCC en VContrast allebei iets van 10 mA)
edit: hmmmm
DISPLAY levert uitsluitend aan bedrijven, scholen, (overheids)instellingen en de detailhandel.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Verwijderd
Ik heb een proggje gemaakt die je desktop naar je lcd scherm kopieert, de muis is het middelpunt van het scherm. Echt heel tof! Je hebt geen monitor nodig
Alleen het werkt met outportb, dus alleen win98 en 95 doet het ermee
Hij doet het alleen op lpt 1!!!
Verder wordt je CPU enorm belast
Alleen als je naar je lcd scherm schrijft zie je flikkeringen, klopt dat? Of ligt dat aan mijn scherm?
Iemand interresse? Dan meel ik het even want ik heb geen idee hoe je het op het internet zet (diegene moet het dan maar doen of zoiets)
Alleen het werkt met outportb, dus alleen win98 en 95 doet het ermee
Hij doet het alleen op lpt 1!!!
Verder wordt je CPU enorm belast
Alleen als je naar je lcd scherm schrijft zie je flikkeringen, klopt dat? Of ligt dat aan mijn scherm?
Iemand interresse? Dan meel ik het even want ik heb geen idee hoe je het op het internet zet (diegene moet het dan maar doen of zoiets)
Gooi maar naar mij toe, dan mik ik het wel op m'n servert.
Maar mijn server is sneller
Dit topic is gesloten.
![]()