Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

I'll be damned!! Hij doet het!! :)
TD-er is the man! _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darule/tweakersupload/hijdutt.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 05-08-2002 22:46 . Reden: plaatje d'r bij ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
DaRuLe schreef op 05 augustus 2002 @ 21:58:
Oke, ik gebruik dus 2 trafo's 1 van 24V voor de -24V en 1 van 12V voor de 5V mag/moet de minpolen aan elkaar geknoopt worden?? :?
De massa's mogen verbonden worden denk ik ja.
Ik zou wel een weerstand in serie met die regelbare weerstand zetten, anders kan je een kortsluiting krijgen als je die volledig toedraait.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ja die massa's verbinden gaat goed, maar je hoeft echt geen twee gelijkrichters te maken... Je kan ook gewoon secundaire wikkelingen van verschillende trafo's in serie zetten... Scheelt weer een paar onderdeeltjes :)

Mr_x007, heb je het geld (2*1,85=3,70) al ontvangen?

Verwijderd

Wie heeft er nu al een werkend exemplaar..... wellicht al met BLACKLITE???

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mr_x007, voor wie gooi je morgen hun lcd op de bus?

iRacing Profiel

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Mx-007, ik las dat we 1,80 euro xtra moesten betalen ivm belasting oid? ik heb het niet helemaal gevolgd ivm campzone en super traag inet. dus als je ff je giro/bank nr. doorgeeft dan maak ik het resterende bedrag over..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:43:
[...]

Als je de potmeter helemaal zou dichtdraaien naar 0 Ohm, maak je sluiting. Een weerstand in serie begrenst de stroom in dat geval (30 / 1k = 30 mA).

edit weer verwijderd. damn, ik ben warrig vandaag
Die potmeter heeft een losse loper, oftewel de loper wordt niet ook aan een andere pool vast gemaakt.
De weerstand over de -24V wordt dus vrijwel nooit lager dan die 100k, van de potmeter (aangenomen dat de interne weerstand van de LCD in de orde van MOhms is.)
Zelfs als deze 10 kOhm zou zijn, dan nog wordt de vervangings weerstand Rv alsnog 9 kOhm.
Die 1kOhm zou ik dus parallel aan de potmeter zetten en er zo'n 4k7 van maken, zodat deze zorgt voor een constante belasting van 5 mA. (ivm spanningsregelaars van het merk ST)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
Benadski schreef op 05 augustus 2002 @ 22:54:
Ja die massa's verbinden gaat goed, maar je hoeft echt geen twee gelijkrichters te maken... Je kan ook gewoon secundaire wikkelingen van verschillende trafo's in serie zetten... Scheelt weer een paar onderdeeltjes :)

Mr_x007, heb je het geld (2*1,85=3,70) al ontvangen?
Daar moet je dus goed mee uitkijken. Ik heb al wel meegemaakt dat ik wikkelingen aan elkaar knoop (van verschillende spanningen) en dat 'ie ze dan van elkaar aftrekt. Dan moet je één wikkeling omdraaien.
Die 2 gelijkrichters had ik erbij getekend, omdat anders mijn verhaal over het gebruiken van een 7824 als vervanging van een 7924, een beetje onduidelijk zou worden en zodat je eenvoudig het schema kon snappen vanwege de symetrie

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Overigens, PowerLCD doet bij mij ook niets. Die horizontale lijn krijg ik alleen als ik de controller op T6963 zet.

• TD-er
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:08:
Goeiedag ...
Ik heb gisteren een mailtje ontvangen van TD-er, heb deze actie hier niet gevolgt, maar dacht dat dit de sneltste manier was om jullie allemaal een antwoord te geven

Ik weet niet wat het probleem is met PowerLCD en zou er graag een foto van zien voor ik iets anders kan ondernemen, ik heb een beta van v1.2 klaar en die werkt wel bij een aantal mensen met een SED1330 LCD met 240x128 resolutie
normaal zou het moeten werken op jullie LCD's ook al is de resolutie niet gelijk, maar zeker ben ik dat natuurlijk niet

iemand met een foto ?
Yep een 2-tal foto's (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/LCDs/PowerLCD/DSCF3150_thumb.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/LCDs/PowerLCD/DSCF3151_thumb.JPG

Deze lijn krijg je inderdaad alleen maar wanneer je instelt dat je een T6963 hebt, of nadat Zotty's testprogramma eerst gerunned is en PowerLCD op SED1330 is ingesteld.
De vertikale positie van die lijn is niet constant. Per keer runnen kan die verschillen.
Helemaal links zit er nog een kleine knik in de lijn, net alsof er inderdaad een \__________ staat.

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:00:
Wie heeft er nu al een werkend exemplaar..... wellicht al met BLACKLITE???
Je bedoelt wellicht BACKlight ? :?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Is het geen idee om alle info een keer te verzamelen en op een webpagina te gooien ?
Of is het genoeg om de aansluitschema's en voedingschema's ergens neer te gooien ?
Mist er hier nog wat ?

[ Voor 0% gewijzigd door jvhaarst op 06-08-2002 11:16 . Reden: url add ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

He Mr_x007 hebbie nog zo'n schermpie over??

Henk.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 17:30

decramy

root@birdie:~#

DaRuLe schreef op 05 augustus 2002 @ 22:15:

[Vraag mbt meerdere LCD`s op 1 LPT]

gewoon een LPT2 op een PCI kaartje aanschaffen in de winkel, nouja gewoon. :)
Maar in t vorrige topic waren ze bezig met t maken van een schema voor meerdere LCD`s op 1 LPT...
Hoest daarmee afgelopen :?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• TD-er
decramy schreef op 06 augustus 2002 @ 12:20:
[...]
Maar in t vorrige topic waren ze bezig met t maken van een schema voor meerdere LCD`s op 1 LPT...
Hoest daarmee afgelopen :?
Dat ze ermee bezig waren, is me een beetje ontgaan.
Ik heb wel plannen om een schakelingetje te maken om meerdere schermpjes aan te sluiten op een LPT. Dat project staat deze 2 weken echter op een wat lager pitje, want ik loop een beetje over in het werk (of er moeten hier nog een aantal mensen grafisch-ontwerp-skills hebben :) (textielbedrukking))
Ik weet ook nog niet of ik gewoon het signaal buffer bij de printerpoort en daarbij dan een decoder plaats. Het is mij namelijk niet bekend hoe die signalen zich gedragen over langere afstanden en zeker, wanneer de aftakkingen op een redelijk grote afstand van de decoder print zitten.
Het zou dus kunnen zijn, dat de signalen aan het eind van de kabel getermineerd moeten worden. Ik zal me in dat soort dingen dus ff moeten inlezen.
Korte afstanden zou geen probleem moeten zijn.
In principe hoef ik alleen de write-input maar te schakelen.

• decramy

decramy

TD-er schreef op 06 augustus 2002 @ 13:46:
[...]
Dat ze ermee bezig waren, is me een beetje ontgaan.
Ik heb wel plannen om een schakelingetje te maken om meerdere schermpjes aan te sluiten op een LPT. Dat project staat deze 2 weken echter op een wat lager pitje, want ik loop een beetje over in het werk (of er moeten hier nog een aantal mensen grafisch-ontwerp-skills hebben :) (textielbedrukking))
Ik weet ook nog niet of ik gewoon het signaal buffer bij de printerpoort en daarbij dan een decoder plaats. Het is mij namelijk niet bekend hoe die signalen zich gedragen over langere afstanden en zeker, wanneer de aftakkingen op een redelijk grote afstand van de decoder print zitten.
Het zou dus kunnen zijn, dat de signalen aan het eind van de kabel getermineerd moeten worden. Ik zal me in dat soort dingen dus ff moeten inlezen.
Korte afstanden zou geen probleem moeten zijn.
In principe hoef ik alleen de write-input maar te schakelen.
maar over 2 weken komt t wel weer op een hoger pitje?
k ben namelijk ZEER benieuwd...

Zelf snap ik helemaal nix van wat je hierboven zecht, maar k begrijp dat jij je LCD`s op langere afstand van de PC wilt hebben :?
en daarom de signalen ZO sterk moet hebben dat je een terminator nodig hebt... (zoals bij een coax netwerk :? )

Zijn er niet meer mensen die mee kunnen helpen aan t maken van meerdere LCD`s op 1 LPT :?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• TD-er
Klopt. Ik wil graag een stuk of 3 a 4 LCD's aansluiten op m'n servertje (die staat 24/7 aan) en dan de LCDs op een aantal plaatsen ophangen.
Bijv. 1 in de gang, waar dan de mail-headers komen te staan en berichten die ik gemist hebt (telefoontjes bijvoorbeeld)
Verder wil ik naast de server een luie stoel neerzetten, met ernaast op ooghoogte een of twee LCDs met bijv de uitvoer van LICQ/Messenger en de mailheaders.
Zo ook zoiets bij de werkcomputer. (bijv. netwerk info, CPUload etc van de server)
Dan zitten 2 LCDs dus op een redelijke afstand.
Waar ik dus bang voor ben, is dat die lange kabels voor reflecties zorgen, waardoor het signaal verstoord aankomt op een of meerdere LCDs. Een beetje vergelijkbaar met een ghost-beeld op je monitor, wanneer je de VGAkabel opgerold laat liggen. Om dat soort dingen te voorkomen, worden de uiteinden van de kabel getermineerd, zoals bij een coax netwerk inderdaad het geval is. Ook moet voorkomen worden dat de stoorsignalen op de ene kabel, het signaal op de andere kabels beïnvloeden. Vandaar de geplande buffering.

Zo iets duidelijker waar volgens mij de problemen liggen?

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Is het niet handiger om dan met USB te gaan werken ?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
m'n ftp werk niet dus nu maar zo een update, van de volgende mensen is er vandaag verstuurd:

* Norckon
* jvhaarst
* LUCKEH
* FreekWillem
* The EquinoXe
* C@sp
* LINCHPIN
* funky1
* Billy_daKid
* HellevUUr
* ROYS
* Thahandy
* Dustman4u
* MSENTINELB
* Maximilian0017

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Als TD-er er bijna is dan mag ie van mij wel een speciaal topic openen hiermee. "LCD in de gang". Grandioos man! :)

Bij de weg, heb jij je LCD al aan de praat gekregen met PowerLCD? Of nog steeds die enkele lijn?
Volgens mij is het gewoon een programmeerfoutje van Mr.ChronoM hoor.

• TD-er
DaRuLe schreef op 06 augustus 2002 @ 14:41:
Als TD-er er bijna is dan mag ie van mij wel een speciaal topic openen hiermee. "LCD in de gang". Grandioos man! :)
Dat zal zekers gebeuren, wanneer het werkt. :)
Bij de weg, heb jij je LCD al aan de praat gekregen met PowerLCD? Of nog steeds die enkele lijn?
Volgens mij is het gewoon een programmeerfoutje van Mr.ChronoM hoor.
Ik heb er verder niet zoveel aandacht nog aan besteed (aan PowerLCD), daar ik ook vermoed dat er iets programma-technisch niet zo goed gaat.
Mogelijk dat een verkeerde initialisatie plaatsvind, of dat het programma intern niet goed onthoud dat het hier om een SED1330 gaat.
't zou ook iets heel simpels kunnen zijn, wat te maken heeft met de verwachte resolutie.
Zijn die andere (240*128) SED1330 LCD's via hetzelfde schema aangesloten? Anders zou daar ook nog wel eens de fout in kunnen zitten.

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
Hee, mochten jullie OOIT nog eens een inkoopactie doen met zulke schermpies dan koop ik er 1 :P

Zou er nog genoeg animo zijn?>

Een echte golver is nooit uitgeput

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
is die van mij ook al opgestuurt ??????
want ik heb nog niks binnen gehad en wil ook zo'n leuke lcd :)

• decramy

decramy

heb je al betaald?

• decramy

decramy

TD-er schreef op 06 augustus 2002 @ 14:31:
[lang verhaal]

Zo iets duidelijker waar volgens mij de problemen liggen?
ja ;)

maar je wilt dus eerst het probleem van de lange afstand oplossen, voordat je meerderheidscomplex oplost :?
of juist andersom :)

Zelf denk ik dat jij een van de weinigen bent die zo`n afstand wilt overbruggen, en er meerdere zijn met zo`n meerderheidscomplex...

En is USB idd geen oplossing :?
heb je daar ook het afstands probleem :?

Ik ga nu alvast _/-\o_ voor TD-er:
_/-\o_

Zoals ik al zei, k snap er de ballen van, maar ik verkoop die LCD`s allemaal door (inkoopactie op inkoopactie ;) ), en houd er een paar over, welke een vriend gaat solderen voor me...

Verwijderd

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Bericht voor mr_x007!! >>Kan ik nog zo'n Grafisch LCD bestellen? Ze zien er wel erg cool uit!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Verwijderd

btwgeld staat morgen op je rekening mr_x007 :)
dan kan ik ook weer eens aan mijn usb oplossing gaan klussen :D

• TD-er
decramy schreef op 06 augustus 2002 @ 15:33:
[...]
ja ;)

maar je wilt dus eerst het probleem van de lange afstand oplossen, voordat je meerderheidscomplex oplost :?
of juist andersom :)

Zelf denk ik dat jij een van de weinigen bent die zo`n afstand wilt overbruggen, en er meerdere zijn met zo`n meerderheidscomplex...

En is USB idd geen oplossing :?
heb je daar ook het afstands probleem :?
USB zou ook een mogelijkheid zijn, maar dan zit je eigenlijk voor elk LCD een eigen USB controller te bouwen.
Het probleem is gewoon dat ik een kabel van LPT-poort naar "decoder-printje" wil en dan naar elk LCD een eigen kabel. De lengtes van die laatste kabel(s) is(zijn) een probleem, vermoed ik.
Eigenlijk wilde ik beide problemen tegelijk aanpakken, maar ik kan natuurlijk hier altijd eerst nog mijn hersenkronkels posten en zodoende input van jullie kant krijgen :)
Op dit moment vind ik het eigenlijk belangrijker dat PowerLCD gaat werken (afschuiven heet dat geloof ik :) )

Verder is het ook nog zo, dat ik die uitbreiding van meerdere LCDs op een LPT poortje ook nog in de software moet gaan aanpassen. In mijn geval zal dat LCDproc zijn, wat onder Linux werkt.
Ik zal ook de aansturing hier documenteren, maar de uitbreidingen op PowerLCD zullen de auteurs van dat programma toch echt zelf moeten doen (is geen open source dacht ik) als ze dat al willen.
Zou wel mooi zijn, een schermpje voor winamp en een voor de messenger en MBM, bijvoorbeeld. :z

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
LOL, kom ik bij de electronica boer, om de weerstandjes enzo te kopen, was die gast zelf ook bezig met een lcdeetje voor de pc :) maargoed, daar kon dus alleen op bestelling, morgen ff naar de electronica boer in ut andere dorp, volgens hem was daar wel alles op voorraad.... En dna wachten op die max 724/726 chip :( duurt dat lang voordat ze er zijn?

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Iemand riep ooit dag of 8. Als je op 2 weken rekent, kan het alleen maar meevallen :)

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
Mr_x007 schreef op 06 augustus 2002 @ 14:40:
m'n ftp werk niet dus nu maar zo een update, van de volgende mensen is er vandaag verstuurd:
* The EquinoXe
w00t

Thnx, heb ik weer wat te doen..

• koentjuh
jvhaarst schreef op 06 augustus 2002 @ 16:54:
Iemand riep ooit dag of 8. Als je op 2 weken rekent, kan het alleen maar meevallen :)
8 dagen?!?!?!?!?! He bah, dat duurt nog wel ff dus.......... :( Dat wordt morgen dus niet solderen... zonder die chip heb ut nl ook geen nut... Kun je die max724 of 726 ook gewoon kopen en zo ja hoe duur is die ongeveer?

• msentinelb
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

w00t thx mr_x007

Specs van mijn bak Hier!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Mr_x007, geef je rekening nr. ff dan kan ik die ¤ 1,80 overmaken naar jou...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Woei net schermpjes op gepikt bij mr_x007 kijken of er wat op wil komen :9~

• koentjuh
Zit net het lcdeetje wat beter te bekijken en wat meerderen was opgevallen is mij nu dus ook opgevallen Er zitten twee aansluitingen in voor EL folie, backlight dus, kan ik daar dus gewoon het EL folie op aansluiten en dan werkt het? zo ja, welk folie is hier het meest geschikt voor?

Afbeeldingslocatie: http://hlembke.de/e40/hgb/images/el-folieaus.jpg Afbeeldingslocatie: http://hlembke.de/e40/hgb/images/el-foliean.jpg

Waar vind je dit voor ene betaalbare prijs?

• decramy

decramy

koentjuh schreef op 06 augustus 2002 @ 18:15:
Zit net het lcdeetje wat beter te bekijken en wat meerderen was opgevallen is mij nu dus ook opgevallen Er zitten twee aansluitingen in voor EL folie, backlight dus, kan ik daar dus gewoon het EL folie op aansluiten en dan werkt het? zo ja, welk folie is hier het meest geschikt voor?

afbeelding afbeelding

Waar vind je dit voor ene betaalbare prijs?
BACKLIGHT :? ???
STOER!!

Ik denk dat ik er 10 tot 20 euro voor over heb...

http://www.regenboog.net/docs/pd-968942946.htm = ¤ 29.95
das wel duur als je er 3 moet verlichten...

Afbeeldingslocatie: http://hlembke.de/e40/hgb/images/fon_fertig.jpg
Die txt is wel te lezen, dus dat gaat de goede kant op ;)

[ Voor 0% gewijzigd door decramy op 06-08-2002 18:49 . Reden: koetjuh wijzigde ook z`n bericht... ]

• koentjuh
Daz wel weer wat duur ja, geen goedkopere versies?

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Dat die PowerLCD het niet doet, ligt dat misschien aan het verschil tussen ECP en EPP?
Klein programmeerfoutje zodat PowerLCD voor de T6963 wel naar ECP schrijft en voor de SED1330 naar EPP in plaats van ECP? Of andersom.

EL Folie:

bij Conrad Duitsland
Größe mm 112 x 87
Leuchtfarbe blau
EUR 7,64

[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 06-08-2002 19:12 . Reden: tekst edit ]

• koentjuh
beter, kijk dat heb ik er wel voor over, maar kun je die dus gewoon in die twee puntjes aansluiten op het lcd?

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mr_x007 schreef op 06 augustus 2002 @ 14:40:
* Maximilian0017
--------------------------------------------------------------------------------

:+ !!!!!!!!!!YESYESYES!!!!!!!!!! :+

Ben weer helemaal happy , thanks Mr X

Zal snel eens even bezig gaan met een alternatieve voeding
(en hopen dat niks BOEM doet) :(

Dat van die usb is nog helemaal niet zo'n slecht idee, misschien is het ook wel leuk om een parralel->serieel converter te maken en een serieel->parralel converter, serieel kun je wat makkelijker afstanden mee doen.

Max wacht nu op postbode......... })

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Er moet een inverter bij... die kost 4,06 :)

Totaal nog altijd goedkoper dan bij ReCom dus

• koentjuh
hoe bedoel je inverter? maargoed, is toch pas werk voor alter, wacht nog altijd op de chippies, die uit Amerika komen als het goed is

En waar vind je dat op de conrad site van duitsland? ik zoek op el folie, maar kom niks tegen van 7 euro nog wat

Verwijderd

koentjuh schreef op 06 augustus 2002 @ 19:33:
hoe bedoel je inverter? maargoed, is toch pas werk voor alter, wacht nog altijd op de chippies, die uit Amerika komen als het goed is
Ik heb ze ook besteld daar maar heb nog steeds niets ontvangen, dit is al cker 3 weken geleden dus hoop voor je dat ze wel aankomen

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Als Zotty dit leest.
Je sed1330testprogje, heb je daar de volledige source misschien van? Als het in Delphi is gemaakt tenminste. :) :) :) :) :)

whoops, ik zie dat het in C++ is gemaakt.. :(

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Woont er hier iemand in de buurt van Duiven ?
Daar liggen namelijk waarschijnlijk mijn chippies (bij de NPD). En aangezien ik geen auto heb, is het voor mezelf nogal onmogelijk om ze op te halen....

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

ik heb ze ook besteld maar denk niet dat ze nog aankomen. knutsel zelf dan maar wat :)

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Joepie Ik heb hem aan de gang!!!!
Het ergste is is dat bij een spanning van -10,68 volt het ding al perfect beeld geeft!!!
Bij een lagere spanning van -15 wordt ie veels te donker!!!!
Ik ga het gewoon met -12 volt van me PC proberen
En later met een ne 555: heb nog een boek met schemaatjes daarover

Ik heb eerst wel 10x pin 8 en 9 verwisseld maar hij doet t
Kweet niet hoe je plaatjes post maja

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

jvhaarst schreef op 06 augustus 2002 @ 21:12:
Woont er hier iemand in de buurt van Duiven ?
Daar liggen namelijk waarschijnlijk mijn chippies (bij de NPD). En aangezien ik geen auto heb, is het voor mezelf nogal onmogelijk om ze op te halen....
* CyeZ woont er niet alleen in buurt. Ik woon zelfs in dezelfde gemeente. :)

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:58:
Het ergste is is dat bij een spanning van -10,68 volt het ding al perfect beeld geeft!!!

Wat heb je aan de gang? PowerLCd of dat testprogje ?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
DaRuLe schreef op 06 augustus 2002 @ 18:54:

EL Folie:

bij Conrad Duitsland
Größe mm 112 x 87
Leuchtfarbe blau
EUR 7,64
Wat is het bestelnummer?!? Weet je dat ook toevallig? (En van die inverter ook als je dat hebt) Ik kan het ook niet vinden... :(

Sta ik trouwens al op de alles=betaald lijst?

Verwijderd

DaRuLe schreef op 06 augustus 2002 @ 18:54:
Dat die PowerLCD het niet doet, ligt dat misschien aan het verschil tussen ECP en EPP?
Klein programmeerfoutje zodat PowerLCD voor de T6963 wel naar ECP schrijft en voor de SED1330 naar EPP in plaats van ECP? Of andersom.
Ik heb zelf de Seiko sed1330 240x 128 je moet je LPT op ECP zetten als je met PowerLcd werkt... Er zijn diverse versie s in omloop, powerlcd 1.1 FINAL werkt goed en houdt ook de sed1330 vast... Ik werk zelf met de 1.2Beta en die werkt ook goed.

Hier heb ik nog het aansluitschema van dit lcd:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eeekelen/SED1330SEIKO.jpg

Verwijderd

Het lcdtje natuurlijk, powerlcd geeft alleen maar vage strepen, het testprogje van zotty doet het gewoon
En met een vcontrast van -10,7 volt werkt ie mooi, ik kan vcontrast instellen van -24 to 0 volt

• TD-er
mijn LPT staat op ECP en toch doet PowerLCD het niet.

Zotty heb je al een foto kunnen/willen maken van de manier waarop jouw LCD verlicht wordt door de LED's?
* TD-er is namelijk wel benieuwd.

Verwijderd

*Powerlcd geeft alleen schuine balken, met de tekst van het testprogje van zotty helemaal verminkt, powerlcd doet weinig

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:28:
[...]

Ik heb zelf de Sieko sed1330 je moet je LPT op ECP zetten als je met PowerLcd werkt... Er zijn diverse versie´s in omloop, powerlcd 1.1 FINAL werkt goed en houdt ook de sed1330 vast... Ik werk zelf met de 1.2Beta en die werkt ook goed.
En hoe kom jij aan de 1.2beta?

Verwijderd

DaRuLe schreef op 06 augustus 2002 @ 22:36:
[...]

En hoe kom jij aan de 1.2beta?
Ik verkoop zelf ook lcd s via de inkoopactie:

LCD inkoopactie lcd t6963c 240*128/

verder kun je ook kijken op:

www.grafisch-lcd.tk

Dus heb ik contact met Mr ChronoM en deze heeft mij die beta gegeven om te testen.... zitten wat extra´s in.... zodoende

• koentjuh
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:58:

Wat zeg je nu? kun je de v contrast gewoon aan de -12 volt van de pc aansluiten????? zou wle erg goed nieuws zijn, weet je al of het werkt of moeten we dat zelf testen. Enne de rode draad was toch 5 volt en de gele -12? of zit ik nu mis? betekend dit dat we geen voeding meer nodig hebben.

ENne nog iets, ik lees dat veel de chippies niet krijgen. Waar kun je ze dan vandaan halen? bij elke electronica winkel te koop? of heeeft iemand nog over??

plaatjes post je zo [img]Url[/img]

Verwijderd

Misschien kan TD-er dit bevestigen door even tussen de gnd en de VContrast te meten?

Ik heb heb bij -10,77 volt mooi beeld
Tussen de +5V en de VContrast staat 15,74 volt
De +5V is 4,97 volt
De VContrast is 10,77
Vanaf de GND staat er dus slechts 10,74 volt op de VContrast

Misschien is dit afhankelijk van elk lcd?

Of is de spanning tussen de +5V en de VContrast als uitgangspunt genomen,
wat betekend dat je hem dus met de -12V uit je PC kan voeden

(PS niet de +12)

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:39:
[...]

Ik verkoop zelf ook lcd s via de inkoopactie:

LCD inkoopactie lcd t6963c 240*128/

verder kun je ook kijken op:

www.grafisch-lcd.tk

Dus heb ik contact met Mr ChronoM en deze heeft mij die beta gegeven om te testen.... zitten wat extra´s in.... zodoende
ik denk dat wij de beta ook nodig hebben.

• koentjuh
Ah, dus inplaats van de hele voeding gewoon de -12 volt van de pc. De 5 volt komt toch uit het rode draadje? waar komt de -12 ook al weer uit? gaan we dat morgen event esten. Kan het kwaad als ik er -12 opzet in plaats van de -24 via de voeding die ik anders moest maken?

• TD-er
Zojuist ff gemeten, mijn Vcontrast is -10,75 V
Het lijkt erop alsof de juiste spanning dus minder is dan 12 V (spanning is eigenlijk altijd postitef, daar je het over een spanningsverschil hebt. Voor de duidelijkheid wordt deze echter vaak aangeduid tov. de massa)

Ik vraag me echter af tot wat voor spanningen het bijgeregeld moet worden, wanneer er een achtergrond verlichting wordt aangesloten.
Ik denk erover om volgende voedingen maar tot -15V te maken en regelbaar van -7 - -15 V (dus een weerstand van 22k in serie met een potmeter van 22k ofzo.)
Dan kun je 't iets nauwkeuriger regelen.

Verwijderd

Zotty zou je misschien de source van jouw test-progje online kunnen gooien :?

dan kunnen de geïtereseerden er zelf ook wat aan klooien

Verwijderd

dus jij gaat voedingen maken?

• TD-er
koentjuh schreef op 06 augustus 2002 @ 23:08:
Ah, dus inplaats van de hele voeding gewoon de -12 volt van de pc. De 5 volt komt toch uit het rode draadje? waar komt de -12 ook al weer uit? gaan we dat morgen event esten. Kan het kwaad als ik er -12 opzet in plaats van de -24 via de voeding die ik anders moest maken?
Nee, dat kan geen kwaad, maar het is mogelijk dat je het contrast niet goed geregeld krijgt, wanneer je toch meer dan die -12V nodig blijkt te hebben.
Ik zou zeggen. Kijk goed uit wat je doet, meet het 3x na en gebruik dus niet de gele draad (=+12V). Het beste zou je een losse AT voeding kunnen gebruiken, daar de -12V op de mainboard stekker zit.
Vergeet niet dat computer voedingen een minimale belasting moeten hebben, dus hang er een CDrom speler aan ofzo en laat die bijv. een muziek CDtje spelen.

• TD-er
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 23:42:
dus jij gaat voedingen maken?
Ik neem aan dat je mij bedoeld...
Ja, ik ga voedingen maken, maar ja ik heb hier dan ook 16 LCD's liggen, die naar verschillende personen moeten, dus daar zullen voedingen aan gemaakt moeten worden ja.
Ik was eigenlijk niet van plan om voor half GoT aan het solderen te slaan.
Ik heb al nauwlijks tijd om voor meezelf bezig te gaan.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

TD-er schreef op 06 augustus 2002 @ 23:47:
[...]
Ik neem aan dat je mij bedoeld...
Ja, ik ga voedingen maken, maar ja ik heb hier dan ook 16 LCD's liggen, die naar verschillende personen moeten, dus daar zullen voedingen aan gemaakt moeten worden ja.
Heb je nog wat van allelectronics mogen horen ?
Ik tot nu toe niet, ook geen gebouncede mailtjes.

Verwijderd

Door It_Is_I - Tuesday 06 August 2002 21:58

Verrek nog iemand die dat trukje kent 8)
Voor schema zie één van mijn vorige posts
(nog niet getest!!!)

• TD-er
lijstje die met de Seiko van mail.eve werkt....
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eeekelen/SED1330SEIKO.jpg
Schema van Zotty (met gecorrigeerde pin 8 & 9)
Afbeeldingslocatie: http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/HG25504.gif
Zoek de verschillen.....
code:
1
2
3
4
5
seiko        ons LCD
 Wr           Chip sel.
 Chip Sel.    Read
 A0           Write
 read         Adres/data

Ik denk dat dit enigzins zou kunnen verklaren waarom het programma niet werkt en de programmatuur van de maker van het schema wat vrijwel iedereen gebruikt heeft wel :)

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
heb je er 1 over, ik heb intresse :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• koentjuh
TD-er schreef op 06 augustus 2002 @ 23:44:
[...]
Nee, dat kan geen kwaad, maar het is mogelijk dat je het contrast niet goed geregeld krijgt, wanneer je toch meer dan die -12V nodig blijkt te hebben.
Ik zou zeggen. Kijk goed uit wat je doet, meet het 3x na en gebruik dus niet de gele draad (=+12V). Het beste zou je een losse AT voeding kunnen gebruiken, daar de -12V op de mainboard stekker zit.
Vergeet niet dat computer voedingen een minimale belasting moeten hebben, dus hang er een CDrom speler aan ofzo en laat die bijv. een muziek CDtje spelen.
Ah die -12 zit dus aan de mainbord stekker en moet dus een andere voeding dar voor gebruiken. Ach ik zie wel, mocht iemand ene chip voor me over hebben of willen verkopen aan mij maak ik zelf een voeding en aders doe ik het zo..

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

jvhaarst schreef op 06 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Heb je nog wat van allelectronics mogen horen ?
Ik tot nu toe niet, ook geen gebouncede mailtjes.
Ik heb net ook een bounce gekregen, en dus maar een mail naar hun standaard mailadres gestuurd. Ook maar een kopietje naar de eigenaar van het domein gestuurd, misschien helpt het.

Vage boel.

Verwijderd

DaRuLe schreef op 06 augustus 2002 @ 20:35:
Als Zotty dit leest.
Je sed1330testprogje, heb je daar de volledige source misschien van? Als het in Delphi is gemaakt tenminste. :) :) :) :) :)

whoops, ik zie dat het in C++ is gemaakt.. :(
Ik lees het :P

Het is idd in C++ gemaakt, en van delphi heb ik geen kaas gegeten. Maar als ik je ergens anders mee kan helpen, zeg het maar ;)

Verwijderd

Mr.ChronoM

Check de TC/R waarde bij het initialiseren van de controller eens. Waar zet je deze op? Probeer het anders eens met een waarde van C/R + 14.

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

TD-er schreef op 06 augustus 2002 @ 23:59:
lijstje die met de Seiko van mail.eve werkt....
afbeelding
Schema van Zotty (met gecorrigeerde pin 8 & 9)
afbeelding
Zoek de verschillen.....
code:
1
2
3
4
5
seiko        ons LCD
 Wr           Chip sel.
 Chip Sel.    Read
 A0           Write
 read         Adres/data

Ik denk dat dit enigzins zou kunnen verklaren waarom het programma niet werkt en de programmatuur van de maker van het schema wat vrijwel iedereen gebruikt heeft wel :)
Dat wordt solderen dus :) aangezien ik nog geen printpennen heb gebruikt op het LCD. (straks wel dus)
Vanmiddag meteen na het werk maar even dan

• TD-er
DaRuLe schreef op 07 augustus 2002 @ 08:30:
[...]

Dat wordt solderen dus :) aangezien ik nog geen printpennen heb gebruikt op het LCD. (straks wel dus)
Vanmiddag meteen na het werk maar even dan
Ik stel voor om het in de software van PowerLCD aan te laten passen, daar dat vele malen simpeler is.
Nu zijn er namelijk minstens 10 LCDs al gesoldeerd en je hebt grote kans, dat de software van Zotty dan niet meer werkt
Ik neem aan dat de declaraties in de header file een eenvoudige aanpassing wel toelaten :)
bijv (in pseudocode)
Write = 64
Read = 32
CS = 128
A0 = 16

ervanuitgaande dat de bovenste 4 bits gebruikt worden.

Mischien een ideetje om in je LCD software een config file op te nemen met de pinbezetting. Dan kan iedereen lekker zijn/haar schema gebruiken.

Verwijderd

TD-er schreef op 07 augustus 2002 @ 09:28:
[...]

Ik stel voor om het in de software van PowerLCD aan te laten passen, daar dat vele malen simpeler is.
Nu zijn er namelijk minstens 10 LCDs al gesoldeerd en je hebt grote kans, dat de software van Zotty dan niet meer werkt
Ik neem aan dat de declaraties in de header file een eenvoudige aanpassing wel toelaten :)
bijv (in pseudocode)
Write = 64
Read = 32
CS = 128
A0 = 16

ervanuitgaande dat de bovenste 4 bits gebruikt worden.

Mischien een ideetje om in je LCD software een config file op te nemen met de pinbezetting. Dan kan iedereen lekker zijn/haar schema gebruiken.
Dat van die config file met pinbezetting lijkt me wel een goede....

Verwijderd

Ik las ook dat sommige van jullie graag het POLLIN programma willen hebben om te kijken of die werkt....

www.grafisch-lcd.tk klik op software en daar kun je het downloaden

• decramy

decramy

effe een kleine samenvatting via de quickreply:

IS het al duidelijk HOE je je LCD moet aansluiten :?
Hierboven zijn toch een paar mensen die alles OK hebben :? Hoe hebben ze dat gedaan?
Als iedereen dat dat gaat volgen, dan zijn alle problemen toch opgelost :?

HOE is het met het backlight :?
Die is dus bij conrad.de te halen, maar niemand weet het bestel nummer...
Je hebt er ook een inverter voor nodig, waar ook niemand een nummer van heeft....

Is het lange afstands probleem al opgelost :?
DMV usb -> paralel, serieel -> paralel of op welke manier dan ook :?

Meerdere LCD`s op 1 LPT
Daar is nog nix over bekend ?

Komt er ook een inkoopactie van de voedingkies ($1) :?
Je kunt bij maximIC ook gratis spullen halen, en dan gaan solderen

zijn er nog LCD`s over :?
Nee toch :?

• TD-er
decramy schreef op 07 augustus 2002 @ 11:33:
effe een kleine samenvatting via de quickreply:

IS het al duidelijk HOE je je LCD moet aansluiten :?
Hierboven zijn toch een paar mensen die alles OK hebben :? Hoe hebben ze dat gedaan?
Als iedereen dat dat gaat volgen, dan zijn alle problemen toch opgelost :?
Voor zover ik weet heeft iedereen die het schema van Zotty gebruikt heeft, geen problemen met de software van Zotty, maar PowerLCD werkt dus niet (zie een paar reacties terug van mij over de meest waarschijnlijke oorzaak)
HOE is het met het backlight :?
Die is dus bij conrad.de te halen, maar niemand weet het bestel nummer...
Je hebt er ook een inverter voor nodig, waar ook niemand een nummer van heeft....
Zotty heeft een LCD met witte LEDs verlicht, we hebben alleen nog geen idee hoe en waar die geplaatst zijn. De EL-folie heeft nog niemand geprobeerd met deze LCDs
Is het lange afstands probleem al opgelost :?
DMV usb -> paralel, serieel -> paralel of op welke manier dan ook :?
Dat lange afstandsprobleem heb ik het alleen maar over gehad ivm het bouwen van een uitbreiding om meer LCDs op 1 LPT poort aan te sluiten
Voor "normaal" gebruik (dus 1 LCD op een printerpoort) voorzie ik geen problemen tot een meter of 7 (= de maximale lengte die een printerkabel mag zijn)
Voor USB is die lengte nog ff wat langer dacht ik.
Het probleem is dat vrijwel nog geen software werkt met de USB-interface.
Meerdere LCD`s op 1 LPT
Daar is nog nix over bekend ?
Zie een paar post terug van mij (gisteren uitgebreid over gehad)
Komt er ook een inkoopactie van de voedingkies ($1) :?
Je kunt bij maximIC ook gratis spullen halen, en dan gaan solderen
Die gasten van allelectronics reageren niet op mail en/of de mailtjes bouncen.
zijn er nog LCD`s over :?
Nee toch :?
Niet dat ik weet. Vragen over overgebleven LCDs zijn volgens mij dan ook overbodig, tot er een nieuwe inkoop actie is gestart.

Verwijderd

TD-er schreef op 07 augustus 2002 @ 09:28:
[...]

Het is in software niet moeilijk te doen, maar vergeet niet dat er al heel veel meer displays zijn die op deze manier zijn aangesloten en dat er ook software is/was voor met name de T6963C versie hiervan. En die gebruiken dus wel allemaal hetzelfde kabeltje, zowel voor de T6963C als SED1330. Dus alle GoT LCD software en hardware is op deze manier 'compatible'.

Daarnaast vind ik serieus dat Mr.ChronoM en Mandark wel een break mogen hebben. Te veel mensen willen alles aan hun wensen aangepast hebben en beide PowerLCD programmeurs doen hun best om jullie zoveel mogelijk tegemoet te komen, maar je kunt begrijpen dat dit ook niet altijd leuk is voor hen. Dus als 10 man al het gesoldeerd hebben, lijkt het me heel redelijk dat als die personen het ff hersolderen. Het is een kleine moeite en Mr.ChronoM en Mandark hebben weer een zorg minder.
Maargoed, dit is mijn mening en ik spreek niet namens bovengenoemde personen. Als een van hen het hier niet mee eens is, laat het vooral horen ;)

edit:
ik zal vanmiddag wel de source van m'n SED1330 class online zetten.

TD-er, m'n 320x240 display is net iets te duur om zo even uit elkaar te halen om te kijken hoe de backlight zit. Maar ik zal proberen of er zo iets te zien is.

• equinoxe
Andere software/ sources enzo in mijn sig..

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Maar zotty, kun jij dan niet jouw progsel ombouwen, zodat iedereen daarmee kan checken of het omsolderen goed is gegaan ?

Verwijderd

jvhaarst schreef op 07 augustus 2002 @ 12:09:
Maar zotty, kun jij dan niet jouw progsel ombouwen, zodat iedereen daarmee kan checken of het omsolderen goed is gegaan ?
Dat zou wel kunnen, maar wat ik gewoon mee zit is dat er dan op GoT ook al meerdere schema's zijn. En het is al zo fucked up wat betreft de verschillende schema's :X
Nu is elk schema 'gelijk'. Dwz dat in elk schema een bepaalde pin van LPT aan een bepaalde pin van het display zit. En dit geldt voor zowel T6963, SED1330, SED1335, enz controllers. Mensen met meerdere displays moeten anders meerdere kabels maken en dat zuigt. En de programmeurs moeten meerdere schema's gaan ondersteunen en daar worden zij ook niet blij van.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Huh ? Het is nu toch zo dat jouw progsel en PowerLCD uitgaan van een andere aansluiting ?
Of heb ik het weer eens niet begrepen ?

• equinoxe
TD-er schreef op 06 augustus 2002 @ 23:59:
Zoek de verschillen.....
code:
1
2
3
4
5
seiko        ons LCD
 Wr           Chip sel.
 Chip Sel.    Read
 A0           Write
 read         Adres/data
[zeurmodus]
Daarom ga je altijd van de functie van de pinnen uit, nooit van pinnummer.
Kan je schema gewoon toepassen, let je op de functies, en schrijf daar het echte pinnummer bij. 8)7
[/zeurmodus]

Verwijderd

Ik heb n nasty probleem, display goed aangesloten volgens mij maar wil niet werken met het test proggie, tevens word de sed1330 *HEET* iemand enig idee waar ik 't zoeken moet?

• decramy

decramy

Dus het schema van Zotty werkt...
En als ik het goed begrijp, zecht Zotty dat je voor iedere LCD een aparte LPT nodig hebt :?
Mensen met meerdere displays moeten anders meerdere kabels maken
Zotty-schema + PowerLCD 1.2 (Beta) = 1 Werkend LCD :?

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

hmmm ok heb lcd binnen, maar is het schema nu opeens "fout" ofzo?

Specs van mijn bak Hier!

• TD-er
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:06:
[...]
Het is in software niet moeilijk te doen, maar vergeet niet dat er al heel veel meer displays zijn die op deze manier zijn aangesloten en dat er ook software is/was voor met name de T6963C versie hiervan. En die gebruiken dus wel allemaal hetzelfde kabeltje, zowel voor de T6963C als SED1330. Dus alle GoT LCD software en hardware is op deze manier 'compatible'.
Dus je wilt zeggen dat we jouw schema niet moeten gaan gebruiken, maar gewoon die andere? (voorop gesteld dat dat wel de oplossing is)
Ga jij dan je software uitbreiden met de mogelijkheid om de kabel-definitie makkelijk aan te passen?
Daarnaast vind ik serieus dat Mr.ChronoM en Mandark wel een break mogen hebben. Te veel mensen willen alles aan hun wensen aangepast hebben en beide PowerLCD programmeurs doen hun best om jullie zoveel mogelijk tegemoet te komen, maar je kunt begrijpen dat dit ook niet altijd leuk is voor hen. Dus als 10 man al het gesoldeerd hebben, lijkt het me heel redelijk dat als die personen het ff hersolderen. Het is een kleine moeite en Mr.ChronoM en Mandark hebben weer een zorg minder.
Maargoed, dit is mijn mening en ik spreek niet namens bovengenoemde personen. Als een van hen het hier niet mee eens is, laat het vooral horen ;)
Ben ik het zeker mee eens. Maar dan moeten er dus wel "afspraken" gemaakt worden over de te gebruiken standaard qua aansluiting.
Gaan ze bij PowerLCD uit van het schema van LCDproc onder Linux?
Zo ja, dan stel ik voor om de LCDs aan te passen naar die standaard.
edit:
ik zal vanmiddag wel de source van m'n SED1330 class online zetten.

TD-er, m'n 320x240 display is net iets te duur om zo even uit elkaar te halen om te kijken hoe de backlight zit. Maar ik zal proberen of er zo iets te zien is.
Je hoeft 'm ook niet uit elkaar te halen. Ik hoopte eigenlijk op een schematische voorstelling van waar de LEDs zitten, dan kan ik kijken of dat haalbaar is met onze LCDs.
Wat ook interessant is, is de hoogte van de LEDs tov het glas.

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

TD-er schreef op 07 augustus 2002 @ 12:32:
[...]
Dus je wilt zeggen dat we jouw schema niet moeten gaan gebruiken, maar gewoon die andere? (voorop gesteld dat dat wel de oplossing is)
Ga jij dan je software uitbreiden met de mogelijkheid om de kabel-definitie makkelijk aan te passen?
volgens mij is het nu niet helemaal duidelijk meer wat we moeten gebruiken

Specs van mijn bak Hier!

• TD-er
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:26:
Ik heb n nasty probleem, display goed aangesloten volgens mij maar wil niet werken met het test proggie, tevens word de sed1330 *HEET* iemand enig idee waar ik 't zoeken moet?
Dat klinkt alsof je een verkeerde spanning aangesloten hebt, danwel dat je de ground niet (goed) aangesloten hebt. Of kortsluiting ergens (klodder tin over het hoofd gezien)
Bij mij wordt 'ie namelijk niet merkbaar warmer.
Dus meet eens de spanning, waar je verwacht dat 'ie +5 moet zijn en wat voor negatieve spanning heb je?

• TD-er
equinoxe schreef op 07 augustus 2002 @ 12:21:
[...]

[zeurmodus]
Daarom ga je altijd van de functie van de pinnen uit, nooit van pinnummer.
Kan je schema gewoon toepassen, let je op de functies, en schrijf daar het echte pinnummer bij. 8)7
[/zeurmodus]
Heb ik een foutje gemaakt ?
Ik heb namelijk de functies vergeleken tov de gebruikte pinnrs op de printerpoort in beide schema's. Ik heb expres niet naar de pinnrs van de LCDs gekeken.
Ook was het uitzoeken van de functies van ons display vrij lastig in het schema van Zotty, daar de omschrijving niet direct naast de betreffende pin staat.

Verwijderd

Voordat we verder gaan, dit gaat zo kompleet off-topic. Als er behoefte aan is, kunnen we misschien het beste een nieuw topic openen om hier over verder te discuseren.

Tot nu toe zijn grafische LCD's op GoT altijd zo aangesloten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
LPT                          LCD
------------------------------------
D0-D7 (pin 2-9)            D0-D7
Strobe (pin 1)             CE
Line (pin 14)              RD
Init (pin 16)              WR
Select (pin 17)            C/D
GND (pin 18 - 25)          GND

Dit is het 'universele one-for-all GoT GFX LCD schema', ongeacht merk/model/controller. Laten we het niet onnodig ingewikkeld maken en gewoon dit aanhouden. Er is niemand bij gebaat als we verschillende schema's gaan gebruiken die elk met andere software werken. Het is nu al elke keer een teringzooi bij elke inkoopactie dat displays niet werken, en door verschillende schema's te gaan gebruiken, wordt het alleen maar erger. Hier heb ik de fout gemaakt om pin 8 en 9 om te wisselen in dit HG25504 schema, maar daar kwamen we pas achter toen mensen het gingen testen. Mijn werkende versie zat wel volgens het huidige schema in elkaar en volgens bovenstaande tabelletje. Maargoed, ik krijg zoveel schema's en specs onder ogen dat ik ook wel eens een fout maak.
TD-er schreef op 07 augustus 2002 @ 12:39:
Ook was het uitzoeken van de functies van ons display vrij lastig in het schema van Zotty, daar de omschrijving niet direct naast de betreffende pin staat.
Zal de signaalnamen vanmiddag ff toevoegen ;)

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Maar wat is dan nu het werkende schema ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:26:
Dit probleem hadden veel mensen met een andere inkoopactie (grafische Powertip displays d8 ik) ook. Jammer dat de search het niet doet, anders kon je het zo opzoeken.

Ben ff nieuwsgierig, hoe heb je reset aangesloten?

Verwijderd

Ehh reset.. dies los hang 'm handmatig aan gnd.. zal m vanacht nog es aansluiten met het lcdproc schema (geschakelde reset, ipv een RD die toch geen hond gebruikt) die werkte voor m'n G321D wel goed (die ook overleden is aan 'n kokende sed1330 :( )

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Hoe gaat iedereen die dingen eigenlijk aansluiten ?
Ik ben zelf geen fan van draadjes solderen op m'n mooie schermpjes, dus dacht ik meer aan zoiets :
Afbeeldingslocatie: http://www.lumberg.de/Produkte/Abbild/2_5MBX.jpg samen met Afbeeldingslocatie: http://www.lumberg.de/Produkte/Abbild/2_5MSF_O.jpg

Volgens de PDF's zijn ze er in 14 en 17 pins uitvoering, ik kon alleen geen prijzen vinden.

Wat vinden jullie ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:10:
Ehh reset.. dies los hang 'm handmatig aan gnd.. zal m vanacht nog es aansluiten met het lcdproc schema (geschakelde reset, ipv een RD die toch geen hond gebruikt) die werkte voor m'n G321D wel goed (die ook overleden is aan 'n kokende sed1330 :( )
Die reset wil je echt wel aan een vast niveau hangen! Mijn ervaring met de reset van een SED1330 is dat je deze niet zwevend mag hebben, omdat anders de controller continu reset. Dus hang het vast aan de 5V of een RC circuitje, of met een weerstand naar 5V met schakelaar naar GND. Of aan RD die je toch niet gebruikt ;)

Wat je misschien ook wil checken is een eventuele onboard DC-DC converter. Deze willen ook nog wel eens raar aangesloten moeten worden, als ze al aangesloten moeten worden. Geen idee wat een verkeerde aansluiting doet, maar het zou voor problemen kunnen zorgen.

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik heb ze nu nog direct op de print gesoldeerd. Maar ik ga zometeen printpennen erop solderen. En busjes op de draadjes, want die komen uit een gesloopte parallele kabel :)

Zotty: Mag ik de source van je testprogje? Dan kan ik zelf eventjes met C aan de gang :)

[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 07-08-2002 13:20 . Reden: request toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.