Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Verwijderd
TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 20:22:
Ik heb nog eens ff naar die bagger gekeken. Het lijkt erop alsof het op een andere layer geprojecteerd wordt, want de text uit Zotty's testprogramma plaatst de text correct en alle pixels die aan moeten staan staan ook aan. D'r zit alleen een hoop bagger doorheen van andere tekens en ik heb ook gezien dat die streep die PowerLCD neerzet over een groter deel van het scherm gaat dan de text die Zotty neerzet.
Scheelt aan alle kanten ongeveer 1 character, die dus niet gevuld wordt met Zotty's testtext.
Die bar van PowerLCD gaat echt van rand naar rand.
Het wegkrijgen van die bagger lukt bij mij dus niet.
Zou de SRAM mischien te veel prikkel krijgen en nu dus overleden zijn? Ik heb er precies 5.03V op staan (Op de LCD module dus)
Zotty, zou je in je testprogramma de andere layers uit kunnen zetten?
Nou ik krijg die bagger niet meer weg met het test programma van Zotty en ik meen iets gelezen te hebben in een heel wat ouder topic van iemand die z'n LCD-ram gesloopt had en er toen maar een 32kByte SRAM op gesoldeerd heeft.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:28:
ik snap niet precies wat je bedoelt met waarom die dood zou zijn maar ik heb met BAgger+powerlcd ook heel vullend beeld en met zottys ding om heel hetscherm een rand van 1 regel zeg maar...
Goh wie zou dat nou toch ook weer zijn
Maar die bagger is niet te zien, wanneer je PowerLCD gebruikt, dus ik vermoed dat dat gewoon in het buffergeheugen staat van de andere layers.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
uh wil natuurlijk wel graag powerlcd op mn schermpje
ligt het nu aan het progje of niet dan kunnen we mischien ff Mcrono(ofzoiets:P) contacten?
Ik gebruik een standaard printerkabel.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:33:
zou het meschien helpen indien men een goede afgeschermde kabel gebruikt ?
[...]
Het zou eigenlijk niet moeten mogen dat data die uit de LPT poort komt dusdanig verminkt wordt, dat het niet goed over zou komen.
Mischien dat de impedantie van de LCD niet helemaal overeen komt, maar dat zal niet zo'n probleem geven (hoop ik) bij deze kabellengte (1.8m)
Een van de volgende LCD's ga ik via een bufferprintje laten lopen, die dan ook bestuurd kan worden om het signaal naar een ander LCD te sturen (meerdere LCD's op één LPT)
Verwijderd
maar als je 1 van die maxx chips met die spoel gebruikt dan kan het zijn dat die stoorpulsjes veroorzaakt waarop jou lcd op reageert .TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 20:38:
[...]
Ik gebruik een standaard printerkabel.
Het zou eigenlijk niet moeten mogen dat data die uit de LPT poort komt dusdanig verminkt wordt, dat het niet goed over zou komen.
Mischien dat de impedantie van de LCD niet helemaal overeen komt, maar dat zal niet zo'n probleem geven (hoop ik) bij deze kabellengte (1.8m)
Een van de volgende LCD's ga ik via een bufferprintje laten lopen, die dan ook bestuurd kan worden om het signaal naar een ander LCD te sturen (meerdere LCD's op één LPT)
ik gebruik een trafotje met een 7805 en een 7924.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:45:
[...]
maar als je 1 van die maxx chips met die spoel gebruikt dan kan het zijn dat die stoorpulsjes veroorzaakt waarop jou lcd op reageert .
Dus daarvan zou eigenlijk geen storingen moeten kunnen komen.
Ook de dimmer van m'n bureau halogeen lamp geeft niet al te veel storingen (heb net ff getest met lampen uit)
* TD-er kan mooi van de gelegenheid gebruik maken om ff te gaan eten ofzo.
LCD gaat ook ff uit, om te kijken of het verschil maakt, wanneer de electronica afgekoeld is (hoop het niet, aan de ene kant, want dan is mijn voeding niet 100% OK, aan de andere kant is het geheugen dan dus niet kapot)
Verwijderd
heb je deze dan wel goed afgevlakt met condensators ook 2 x 100nf aan de in en uitgang van je 7805 en 7924?TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 20:49:
[...]
ik gebruik een trafotje met een 7805 en een 7924.
Dus daarvan zou eigenlijk geen storingen moeten kunnen komen.
Ook de dimmer van m'n bureau halogeen lamp geeft niet al te veel storingen (heb net ff getest met lampen uit)
Verwijderd
Foute tekst? Huh, wat, waar?
Het enige wat aangepast is, is dat de lijnen aan pin 8 en 9 (LCD zijde) omgewisseld zijn.TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 19:49:
Zotty, heb jij nog iets anders aangepast dan alleen de "r" ?
Het test progje wist het text en grafische geheugen elke keer als het gerund wordt. Er hoort dus niks anders dan de text in beeld te staan.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:52:
hmmm maar als je rotzooi hebt en zottys ding weer draait gaan die rare dingen ook weg dus.... R?
De condensator zorgt ervoor dat alleen gereset wordt als er spanning op het display gezet wordt.msentinelb schreef op 04 augustus 2002 @ 19:53:
In het oude schema zat er een reset knop. Bij deze nieuwe zie ik wel reset zitten maar geen knop reset hij reset dus de hele tijd door maar dat is goed?? ( zwarte rondje)
Zolang er spanning aanwezig is, wordt niet meer gereset. Bij normaal gebruik zou namelijk niet gereset hoeven worden tijdens gebruik.
Wil je tijdens het testen resetten, maak dan ff kort verbinding tussen de reset lijn en GND
Verwijderd
en heeft powerlcd dus niet dit? : Het test progje wist het text en grafische geheugen elke keer als het gerund wordt.
Verwijderd
btw http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/pre-alpha-test.jpg is dit ook een sed 1330 ? en zit daar nou el-folie achter?,lijkt er nml wel op en ziet er dan ook zeer goed uit..Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:24:
dus zotty heb jij ideetje waarom powerlcd niet werkt?
en heeft powerlcd dus niet dit? : Het test progje wist het text en grafische geheugen elke keer als het gerund wordt.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| * To generate -24 from the +5V without an external power source, you can * use the following circuit. * * 5V O------+----------+ pinout: * | | _____ * | --- 100uF | _ | * | --- 10V | (_) | <-3 * | | |_____| * | +--------+--------+--------+ | max | * |5 | | | | | 724 | * --------- === GND C - | |_____| * | | C coil | | | ||||| * | | C 47uH | |10k | |||||. * | |4 | - | | | | * | MAX724 |--------------+ | | 12345 * | or | | | | * | MAX726 |1 | | |+ * | |-----------------------+ --- 47uF * | | | | --- 50V * | | | | | * --------- | - | * |2 |3 | | | | * | | '---, | |1k | * --- | SB160 / \ - | * 100nF--- | ^T^ | | * | | | | | * +-----+----------------+--------+--------+----O -24V out * * |
En anders kijken hoe het met die voedingen van die ene site staat, voor 50 cent, en anders hopen dat iemand er een voor me wil maken...
Ik zag toen ik de LPT kabel uit de computer trok, dat het beeld heel erg begon te flikkeren, en dat er allemaal characters op het scherm werden geprint heel snel achter elkaar.
Toen ik de kabel mantel met de gnd van m'n voedinkje verbond, en een "refresh" deed, stond er geen bagger meer op m'n schermpje.
hiermee is een eerdere vraag dus beantwoord.. Ja je moet een afgeschermde kabel gebruiken.
Nietemin loop ik morgen toch nog ff de voeding na (lees: ik bouw ff een nieuwe met nieuwe componenten)
Ja, ik heb ontkoppelcondensatoren gebruikt, vlak bij de 7805 en de 7924.
Ik teken zo wel ff snel een schematje en post het vanavond nog wel ff.
TD-er is wel
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Specs van mijn bak Hier!
Denk hierom dus bij de aanschaf van de trafo.
* TD-er gaat verder met het tekenen van het schema.
Verwijderd
en powerlcd werkt nu wel dan?
Verwijderd
ja dat schem is helemaal verschoven enzo ziet er dus raar uit , heb alleen geen goede waar de lijntjes allemaal goed staan ,moet er wel zijn ...koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 21:57:
Nu weet ik het zeker, dit wordt niks, maar dan ook niks! Waar haal ik zon max724/726 vandaan en wat kost die?
En anders kijken hoe het met die voedingen van die ene site staat, voor 50 cent, en anders hopen dat iemand er een voor me wil maken...
Verwijderd
724 of 726Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:41:
[...]
ja dat schem is helemaal verschoven enzo ziet er dus raar uit , heb alleen geen goede waar de lijntjes allemaal goed staan ,moet er wel zijn ...
Ik denk dat dat niet zo'n gek idee is, alleen is 'ie dan wel lastiger los te halen.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:38:
td-er hall gewoon 5v en gnd uit mn pc met dat schema voor maxx chippies ,en ook krijg die rotzooi wat bedoel je dan preceis met die mantel?!?!
en powerlcd werkt nu wel dan?
ik heb het niet zo op schema's met spoelen erin, vandaar dat ik wat huiverig ben met die schakeling met die MAX chippies.
Ik denk dat ik voor mijn test doeleinden toch een lossen trafo blijf gebruiken.
En de prijs van die MAX-chippies staat me ook niet zo aan (afgezien van de free samples dan)
Wat ik bedoel met de mantel is de metalen, gewoven mantel om de kabeltjes heen, van de gebruikte printerkabel.
Deze zit normaal gesproken aan de connectoren vast gesoldeerd en dient als afscherming.
Ik had 'm in eerste instantie niet aan de LCD kant vast gemaakt en 'm aan de computer kant gewoon vast laten zitten.
Toen ik 'm aan de LCD kant ook vast maakte aan de massa, toen kwam alles wel correct over. (zou niet zoveel uit moeten maken, maar goed)
Verwijderd
ik heb op mn printerkabel zon mantel ja die om alle kabels gaan maar ook eentje dun ijzer draadje die op de buitenkant zeg maar zit.( het omhulsel zelf )
de mantel op mn GND solderen of die dunne?
voor de duidelijkheid ,zo werkt powerlcd dus nog niet he?
Verwijderd
Als je die nou aansluit op de -12v van de pc voeding dan hoort alles toch te werken of niet?
Zit nog niet eens een spoel in, voor de niet spoel enthousiasten onder ons
Ben niet zo'n electronica wizz maar dit zal toch net zo goed werken met nog niet een 5e van de prijs of niet???
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| * To generate -24 from the +5V without an external power source, you can * use the following circuit. * * 5V O------+----------+ pinout: * | | _____ * | --- 100uF | _ | * | --- 10V | (_) | <-3 * | | |_____| * | +--------+--------+--------+ | max | * |5 | | | | | 724 | * --------- === GND C - | |_____| * | | C coil | | | ||||| * | | C 47uH | |10k | |||||. * | |4 | - | | | | * | MAX724 |--------------+ | | 12345 * | or | | | | * | MAX726 |1 | | |+ * | |-----------------------+ --- 47uF * | | | | --- 50V * | | | | | * --------- | - | * |2 |3 | | | | * | | '---, | |1k | * --- | SB160 / \ - | * 100nF--- | ^T^ | | * | | | | | * +-----+----------------+--------+--------+----O -24V out * * |
vind ik nogal onduidelijk om te lezen.... heeft niemand die mooier (lees duidelijker ) ergens staan. Als deze wat duidleijker is lukt het me wel.
Wat ik dus nu nog moet weten is waar de symbolen voor staan dus.
Verwijderd
Max chippie zal 8 aansluitingen hebben, deze hebben soort van nummeringkoentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:31:
kijk daar heb je wat aanveel duidelijker, dit is alles wat je nodig hebt voor de voeding. Kan iemand dna een lijstje maken met onderdelen die ik moet halen. en die nummers staan voor de aansluitingen aan de max chip? ik begin er vertrouwen in te krijgen:)
Verwijderd
Euh ik heb hier zowel de 724 als de 726 liggen en beide gewoon 5 pootjes hoor..Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:35:Max chippie zal 8 aansluitingen hebben, deze hebben soort van nummering
Verwijderd
condensatoren: 100nF, 100uF, 47uF (50V)
spoel: 47uH
weestanden: 1k, 10k
en een Sb160
Verwijderd
aangezien ik geen idee heb hoe dat ding eruit ziet, meestal hebben IC's 4 of 8 pootjes nl.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:36:
[...]
Euh ik heb hier zowel de 724 als de 726 liggen en beide gewoon 5 pootjes hoor..
Verwijderd
vooraanzicht max chip ( waar 724 dus staat) van links naar rechts LET OPkoentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:31:
kijk daar heb je wat aanveel duidelijker, dit is alles wat je nodig hebt voor de voeding. Kan iemand dna een lijstje maken met onderdelen die ik moet halen. en die nummers staan voor de aansluitingen aan de max chip? ik begin er vertrouwen in te krijgen:)
1 2 3 4 5
vorige topic staat lijstje ergens
ah dank, kijk daarmee kan ik morgen anar de electroboer. Die sb160 kent d eelectroboer wel? en moet ik nog oppassen met de spoel? dat wel en dat niet?Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:36:
Max724 IC
condensatoren: 100nF, 100uF, 47uF (50V)
spoel: 47uH
weestanden: 1k, 10k
en een Sb160
Verwijderd
je kan ook gewoon schema printen, naar electroboer gaan, het laten zien, zakje met onderdelen aannemen en geld neerleggenkoentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:38:
[...]
ah dank, kijk daarmee kan ik morgen anar de electroboer. Die sb160 kent d eelectroboer wel? en moet ik nog oppassen met de spoel? dat wel en dat niet?
rediginedkoentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:21:
Dat geloof ik graag, alleen dat schema :
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 * To generate -24 from the +5V without an external power source, you can * use the following circuit. * * 5V O------+----------+ pinout: * | | _____ * | --- 100uF | _ | * | --- 10V | (_) | <-3 * | | |_____| * | +--------+--------+--------+ | max | * |5 | | | | | 724 | * --------- === GND C - | |_____| * | | C coil | | | ||||| * | | C 47uH | |10k | |||||. * | |4 | - | | | | * | MAX724 |--------------+ | | 12345 * | or | | | | * | MAX726 |1 | | |+ * | |-----------------------+ --- 47uF * | | | | --- 50V * | | | | | * --------- | - | * |2 |3 | | | | * | | '---, | |1k | * --- | SB160 / \ - | * 100nF--- | ^T^ | | * | | | | | * +-----+----------------+--------+--------+----O -24V out * *
vind ik nogal onduidelijk om te lezen.... heeft niemand die mooier (lees duidelijker ) ergens staan. Als deze wat duidleijker is lukt het me wel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| * To generate -24 from the +5V without an external power source, you can * use the following circuit. * * 5V O--- --+----------+ pinout: * | | _____ * | --- 100uF | _ | * | --- 10V | (_) | &lt;-3 * | | |_____| * | +----------+----------+--------+ | max | * |5 | | | | | 724 | * --------- === GND C - | |_____| * | | C coil | | | ||||| * | | C 47uH | |10k | |||||. * | |4 | - | | | | * | MAX724 |----------------+ | | 12345 * | or | | | | * | MAX726 |1 | | |+ * | |---------------------------+ --- 47uF * | | | | --- 50V * | | | | | * --------- | - | * |2 |3 | | | | * | | '---, | |1k | * --- | SB160 /_\ - | * 100nF--- | | | | * | | | | | * +-----+------------------+----------+--------+----O -24V out * * |
Over dat plaatje overal waar zon klein rondje staat moet je dus draadjes aanelkaar maken... just for sure
Uitleg:
V1 dient dus tussen de 6 en 15 V~ te zijn (na de gelijkrichting is 'ie 1,4x hoger en er mag max 20V op de 7805, min 5+3=8V)
V2 kun je het beste 24V~ nemen.
Ik had als trafotje eentje genomen met 2x 24V~ (67 mA) a € 3), maar dat is dus niet aan te raden ivm de max 20V op de 7805
B1 en B2 zijn bruggelijk richters, maar gewone diodes mogen ook. Met deze lichte toepassing zou een enkele diode ook kunnen volstaan. (bijv de diode die in dezelfde lijn staat als de IC's.)
C1 en C2 zijn elco's voor de afvlakking van de gelijkgerichte spanning. Zorg dat deze min geschikt zijn voor 40V (ivm. 24 * 1,4) en zo'n 100uF qua capaciteit. (het gevraagde vermogen is vrij klein, ongeveer 20mA max.) deze waarde maakt niet zo veel uit
de IC's:
Ik zou er geen "L" of "M" versies voor nemen, daar de prijs vrijwel niets uitmaakt en het verstookte vermogen in de 7805 kan wel een beetje oplopen, wanneer deze een vrij grote ingangsspanning te verduren krijgt. De 7924 kan wel een L versie zijn, maar let op dat deze een andere behuizing heeft.
Bij IC's van het merk ST moet je zorgen voor een minimale belasting van 5mA, vandaar R1 en R2. Kies deze zo, dat de stroom erdoor dus zo'n 5 mA wordt (U=I*R, R=U/I) dus 1kOhm of minder voor R1 en 4k7 voor R2
Eventueel kun je ipv de 7924 ook een 7918 nemen, daar de gewenste spanning voor mijn LCD maar 10 - 12 V is op Vcontrast
De kleine condensatoren rond de ICs moet je eigenlijk zo dicht mogelijk bij de IC's plaatsen, om problemen te voorkomen. Deze zouden ook wat kleiner mogen, zo rond de 22 nF voor de linker en 10 nF voor de rechter.
P1 moet een spanning van zo'n 24 verwerken, dus kies deze niet te laag qua waarde. 10k - 100k moet prima werken, daar de ingangsimpedantie van de LCD zeer hoog is.
Indien er een trafo wordt gebruikt met 2 gescheiden windingen, kan het onderstaande schema-deel ook vervangen worden door het bovenste en dan de 7924 vervangen door een 7824 (positieve regelaar) maar let op, dat kan alleen maar, wanneer de beide wikkelingen volledig gescheiden zijn. (!!)
GND/0V/- (min)koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:44:
ah, zie het plaatje voor mijn laatste vraag en dan kan het loos gaan
afbeelding
Over dat plaatje overal waar zon klein rondje staat moet je dus draadjes aanelkaar maken... just for sure
dus netzoals als uit het aansluitschema van de lcd aan de zwarte draad van de molex?
Verwijderd
behalve dat je hem iets moeilijker los kan halen en er een spoel
iddkoentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:48:
[...]
dus netzoals als uit het aansluitschema van de lcd aan de zwarte draad van de molex?
Verwijderd
GND ,zwarte kabeltje uit je pc..koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:44:
afbeelding
En verdeel baar over de twee zwarte draadjes daar? of ben ik nu helemaal verkeerd bezig, aangezien ik het idee begin te krijgen dat ik het ga snappen
EDIT:
Kan ik niet de GND's van de lcd en de GND van de voeding samen laten komen, een draad van maken en dan naar de zwarte draad laten lopen, scheelt weer veel draadjes. En speol is goed te doen, aangezien sommige liever zonder werken
Verwijderd
Het voordeel van mijn schema is dat ik het zo goed als uit m'n hoofd ken en dat het qua onderdelen vrijwel niets kost. (ook omdat ik alleen de trafo en de 7805 en de 7924 moest hebben, de rest had ik nog liggen)Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:48:
en dit ipv het maxx schema? wat is daar voordeel van?
behalve dat je hem iets moeilijker los kan halen en er een spoel![]()
![]()
moet gebruiken?
Verder zijn die MAX chippies soms nogal wat moeilijker te krijgen (en duurder)
En het is wat makkelijker te begrijpen. (mogelijk is het voor een aantal mensen nu eenvoudiger om het begrip -24V te snappen)
Verder kan ik er geen voordelen van verzinnen.
en dit schema in commbinatie met de andere moet tot een werkend lcd komen?koentjuh schreef op 05 augustus 2002 @ 00:11:
Maar bij dat andere schema moet je toch ook een spoel gebruiken? die 47 uh wat er met die boogjes staat? of zie ik dat nu verkeerd?
owja die pijl laat maar zitten weet het al
plus deze
Verwijderd
dat moet dus naar massa ofwel de 0 volt (de zwarte draad dus )koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:44:
afbeelding
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
vrijdag ga ik op vakantie maar daarvoor probeer ik alles wat ik al binnen heb op te sture
Ik ben net terug van vakantie. Zal vanavond die 1.80 euro overmaken.
Daddy of 3 :)
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou het zo 123 niet weten. Heb helaas geen toegang tot de source van powerLCDVerwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:24:
dus zotty heb jij ideetje waarom powerlcd niet werkt?
Dat is een display met de SED1335 controller. Kleur is blauw (duhVerwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:26:
btw http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/pre-alpha-test.jpg is dit ook een sed 1330 ? en zit daar nou el-folie achter?,lijkt er nml wel op en ziet er dan ook zeer goed uit..
Ik heb nog wel twee max chips over, stuur maar ff een mailtje.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:22:
Ik ben eigenlijk op zoek naar net zo'n schema als met die Max chippies, dus van +5V naar -24V, alleen heb ik die max chippies aangevraagd maar komen ze volgens mij nooiit meer binnen (al 3 weken geleden aangevraagd). Weet iemand misschien een ander vervangd schema of heeft er iemand nog zo'n max chippie over
Ik heb Mr.ChronoM en ManDark al gemaild gisteren, dus niet allemaal gaan mailen, zulen ze niet leuk vinden denk ikVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:30:
[...]
Ik zou het zo 123 niet weten. Heb helaas geen toegang tot de source van powerLCD![]()
Je zou het aan Mr.ChronoM en/of Mandark kunnen vragen.
[...]
Dat is een display met de SED1335 controller. Kleur is blauw (duh) met witte LED backlight. Echt een
display al zeg ik het zelf
Over jouw displaytje...
Kun je een shot maken van de verlichting en waar die dus zit?
Zoals je wellicht gezien hebt, heb ik gisteren een display open gemaakt om te kijken hoeveel ruimte er is.
Ik hoop dat jouw LCD ongeveer hetzelfde raamwerk heeft, dan kan ons display namelijk ook eenvoudig voorzien worden van een backlight.
Je hoeft 'm niet percee open te maken
@ ikkanjemeel@adresnietvinden.comLinchpin schreef op 05 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
Ik heb nog wel twee max chips over, stuur maar ff een mailtje.
ik heb intresse
meel mij maar
Verwijderd
U heeft mailLinchpin schreef op 05 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
Ik heb nog wel twee max chips over, stuur maar ff een mailtje.
raad eens wie zijn email adres toevallig wel hadThaHandy schreef op 05 augustus 2002 @ 15:52:
[...]
@ ikkanjemeel@adresnietvinden.com
ik heb intresse
meel mij maar
ben wat vroeger naar huis gegaan, en ben nu hard aan het inpakken.
jij morge waarschijnlijk, want ik heb net jouw pakketje ingepaktVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:46:
Mr_x007, wanneer kunnen we de lcd's thuis verwachten
Verwijderd
oke geweldig!!Mr_x007 schreef op 05 augustus 2002 @ 16:51:
[...]
jij morge waarschijnlijk, want ik heb net jouw pakketje ingepakt
Specs van mijn bak Hier!
Verwijderd
Je hebt 'm in serie gezet met die potmeter, terwijl 'ie hier eigenlijk eerder parallel eraan gezet moet worden. (voor de minimale belasting)
Die spanning onderaan zou je moeten veranderen in -24V (ipv -30V)
Verder geen commentaar geloof ik.
die pinnummering van die 7805 en 7924 heb je die van achter of van voren getekend??
(tekst is dan voor)
* DaRuLe is net even wezen inkopen bij Okaphone
Nog niets gehoord.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:25:
TD-er nog iets gehoord van allelectronics of heb je ze niet meer gemailed op dat andere adres?
Ik wil ze nog wel een keertje mailen....
koentb54@hotmail.com
van voren Ik had een soort van afgeronde randjes getekend op het zwarte deel.DaRuLe schreef op 05 augustus 2002 @ 17:54:
TD-er:
die pinnummering van die 7805 en 7924 heb je die van achter of van voren getekend??
(tekst is dan voor)
(dus de metalen plaat op het papier zeg maar)
Verwijderd
Ik heb gisteren een mailtje ontvangen van TD-er, heb deze actie hier niet gevolgt, maar dacht dat dit de sneltste manier was om jullie allemaal een antwoord te geven
Ik weet niet wat het probleem is met PowerLCD en zou er graag een foto van zien voor ik iets anders kan ondernemen, ik heb een beta van v1.2 klaar en die werkt wel bij een aantal mensen met een SED1330 LCD met 240x128 resolutie
normaal zou het moeten werken op jullie LCD's ook al is de resolutie niet gelijk, maar zeker ben ik dat natuurlijk niet
iemand met een foto ?
ik was te laat met betalen door mn vakantie! grrrrr....
td-er misschien? woon jij in groningen? je had n doos vol, allemaal al verzegd?
Verwijderd
Als je de potmeter helemaal zou dichtdraaien naar 0 Ohm, maak je sluiting. Een weerstand in serie begrenst de stroom in dat geval (30 / 1k = 30 mA).TD-er schreef op 05 augustus 2002 @ 17:53:
lijkt me OK, alleen snap ik die 1k weerstand niet helemaal.
Je hebt 'm in serie gezet met die potmeter, terwijl 'ie hier eigenlijk eerder parallel eraan gezet moet worden. (voor de minimale belasting).
edit weer verwijderd. damn, ik ben warrig vandaag
Verwijderd
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
-30V is nu veranderd in -24VTD-er schreef op 05 augustus 2002 @ 17:53:
lijkt me OK, alleen snap ik die 1k weerstand niet helemaal.
Je hebt 'm in serie gezet met die potmeter, terwijl 'ie hier eigenlijk eerder parallel eraan gezet moet worden. (voor de minimale belasting)
Die spanning onderaan zou je moeten veranderen in -24V (ipv -30V)
Verder geen commentaar geloof ik.
Hij was mij voorVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:43:
Als je de potmeter helemaal zou dichtdraaien naar 0 Ohm, maak je sluiting. Een weerstand in serie begrenst de stroom in dat geval (30 / 1k = 30 mA).
idd
[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 05-08-2002 22:07 . Reden: tekening toegevoegd ]
die kun je toch gewoon kopen?technocow schreef op 05 augustus 2002 @ 22:06:
misschien een stommevraag maar hoe bouw je die spoel
*zucht* word/t het nog duurder
* decramy vraagt zich af hoe je meerdere lcd op 1 lpt poort aansluit
gewoon een LPT2 op een PCI kaartje aanschaffen in de winkel, nouja gewoon.technocow schreef op 05 augustus 2002 @ 22:14:
[...]
*zucht* word/t het nog duurder![]()
[me=42368] vraagt zich af hoe je meerdere lcd op 1 lpt poort aansluit
Verwijderd
of zelf maken natuurlijkDaRuLe schreef op 05 augustus 2002 @ 22:15:
[...]
gewoon een LPT2 op een PCI kaartje aanschaffen in de winkel, nouja gewoon.
Dit topic is gesloten.
![]()