Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Ik heb nog eens ff naar die bagger gekeken. Het lijkt erop alsof het op een andere layer geprojecteerd wordt, want de text uit Zotty's testprogramma plaatst de text correct en alle pixels die aan moeten staan staan ook aan. D'r zit alleen een hoop bagger doorheen van andere tekens en ik heb ook gezien dat die streep die PowerLCD neerzet over een groter deel van het scherm gaat dan de text die Zotty neerzet.
Scheelt aan alle kanten ongeveer 1 character, die dus niet gevuld wordt met Zotty's testtext.
Die bar van PowerLCD gaat echt van rand naar rand.

Het wegkrijgen van die bagger lukt bij mij dus niet.
Zou de SRAM mischien te veel prikkel krijgen en nu dus overleden zijn? Ik heb er precies 5.03V op staan (Op de LCD module dus)

Zotty, zou je in je testprogramma de andere layers uit kunnen zetten?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

ik snap niet precies wat je bedoelt met waarom die dood zou zijn maar ik heb met BAgger+powerlcd ook heel vullend beeld en met zottys ding om heel hetscherm een rand van 1 regel zeg maar...

Verwijderd

zou het meschien helpen indien men een goede afgeschermde kabel gebruikt ?
TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 20:22:
Ik heb nog eens ff naar die bagger gekeken. Het lijkt erop alsof het op een andere layer geprojecteerd wordt, want de text uit Zotty's testprogramma plaatst de text correct en alle pixels die aan moeten staan staan ook aan. D'r zit alleen een hoop bagger doorheen van andere tekens en ik heb ook gezien dat die streep die PowerLCD neerzet over een groter deel van het scherm gaat dan de text die Zotty neerzet.
Scheelt aan alle kanten ongeveer 1 character, die dus niet gevuld wordt met Zotty's testtext.
Die bar van PowerLCD gaat echt van rand naar rand.

Het wegkrijgen van die bagger lukt bij mij dus niet.
Zou de SRAM mischien te veel prikkel krijgen en nu dus overleden zijn? Ik heb er precies 5.03V op staan (Op de LCD module dus)

Zotty, zou je in je testprogramma de andere layers uit kunnen zetten?

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:28:
ik snap niet precies wat je bedoelt met waarom die dood zou zijn maar ik heb met BAgger+powerlcd ook heel vullend beeld en met zottys ding om heel hetscherm een rand van 1 regel zeg maar...
Nou ik krijg die bagger niet meer weg met het test programma van Zotty en ik meen iets gelezen te hebben in een heel wat ouder topic van iemand die z'n LCD-ram gesloopt had en er toen maar een 32kByte SRAM op gesoldeerd heeft.
Goh wie zou dat nou toch ook weer zijn ;)

Maar die bagger is niet te zien, wanneer je PowerLCD gebruikt, dus ik vermoed dat dat gewoon in het buffergeheugen staat van de andere layers.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

gewoon stroom en printkabel ff los halen 2 mins.. bij mij tenminste..

uh wil natuurlijk wel graag powerlcd op mn schermpje

ligt het nu aan het progje of niet dan kunnen we mischien ff Mcrono(ofzoiets:P) contacten?

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:33:
zou het meschien helpen indien men een goede afgeschermde kabel gebruikt ?

[...]
Ik gebruik een standaard printerkabel.
Het zou eigenlijk niet moeten mogen dat data die uit de LPT poort komt dusdanig verminkt wordt, dat het niet goed over zou komen.
Mischien dat de impedantie van de LCD niet helemaal overeen komt, maar dat zal niet zo'n probleem geven (hoop ik) bij deze kabellengte (1.8m)
Een van de volgende LCD's ga ik via een bufferprintje laten lopen, die dan ook bestuurd kan worden om het signaal naar een ander LCD te sturen (meerdere LCD's op één LPT)

Verwijderd

TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 20:38:
[...]
Ik gebruik een standaard printerkabel.
Het zou eigenlijk niet moeten mogen dat data die uit de LPT poort komt dusdanig verminkt wordt, dat het niet goed over zou komen.
Mischien dat de impedantie van de LCD niet helemaal overeen komt, maar dat zal niet zo'n probleem geven (hoop ik) bij deze kabellengte (1.8m)
Een van de volgende LCD's ga ik via een bufferprintje laten lopen, die dan ook bestuurd kan worden om het signaal naar een ander LCD te sturen (meerdere LCD's op één LPT)
maar als je 1 van die maxx chips met die spoel gebruikt dan kan het zijn dat die stoorpulsjes veroorzaakt waarop jou lcd op reageert .

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:45:
[...]

maar als je 1 van die maxx chips met die spoel gebruikt dan kan het zijn dat die stoorpulsjes veroorzaakt waarop jou lcd op reageert .
ik gebruik een trafotje met een 7805 en een 7924.
Dus daarvan zou eigenlijk geen storingen moeten kunnen komen.
Ook de dimmer van m'n bureau halogeen lamp geeft niet al te veel storingen (heb net ff getest met lampen uit)

Verwijderd

dus powerlcd werkt NOG niet met ons type lcd?

• TD-er
Ik heb de makers net ff een mailtje gestuurd. Is dus ff afwachten.
* TD-er kan mooi van de gelegenheid gebruik maken om ff te gaan eten ofzo.
LCD gaat ook ff uit, om te kijken of het verschil maakt, wanneer de electronica afgekoeld is (hoop het niet, aan de ene kant, want dan is mijn voeding niet 100% OK, aan de andere kant is het geheugen dan dus niet kapot)

Verwijderd

TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 20:49:
[...]
ik gebruik een trafotje met een 7805 en een 7924.
Dus daarvan zou eigenlijk geen storingen moeten kunnen komen.
Ook de dimmer van m'n bureau halogeen lamp geeft niet al te veel storingen (heb net ff getest met lampen uit)
heb je deze dan wel goed afgevlakt met condensators ook 2 x 100nf aan de in en uitgang van je 7805 en 7924?

Verwijderd

TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 19:01:
Foto's met de foute testtext ;)

Foto's zijn clickable.
Foute tekst? Huh, wat, waar? O-)
TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 19:49:
Zotty, heb jij nog iets anders aangepast dan alleen de "r" ?
Het enige wat aangepast is, is dat de lijnen aan pin 8 en 9 (LCD zijde) omgewisseld zijn.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:52:
hmmm maar als je rotzooi hebt en zottys ding weer draait gaan die rare dingen ook weg dus.... R?
Het test progje wist het text en grafische geheugen elke keer als het gerund wordt. Er hoort dus niks anders dan de text in beeld te staan.
msentinelb schreef op 04 augustus 2002 @ 19:53:
In het oude schema zat er een reset knop. Bij deze nieuwe zie ik wel reset zitten maar geen knop reset hij reset dus de hele tijd door maar dat is goed?? ( zwarte rondje)
De condensator zorgt ervoor dat alleen gereset wordt als er spanning op het display gezet wordt.
Zolang er spanning aanwezig is, wordt niet meer gereset. Bij normaal gebruik zou namelijk niet gereset hoeven worden tijdens gebruik.
Wil je tijdens het testen resetten, maak dan ff kort verbinding tussen de reset lijn en GND

Verwijderd

dus zotty heb jij ideetje waarom powerlcd niet werkt?

en heeft powerlcd dus niet dit? : Het test progje wist het text en grafische geheugen elke keer als het gerund wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:24:

en heeft powerlcd dus niet dit? : Het test progje wist het text en grafische geheugen elke keer als het gerund wordt.
btw http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/pre-alpha-test.jpg is dit ook een sed 1330 ? en zit daar nou el-folie achter?,lijkt er nml wel op en ziet er dan ook zeer goed uit..

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
Heey TD-er al een schema kunnen vinden van je voeding. Of plaats anders wat (duidelijke) pics van je voeding....

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 * To generate -24 from the +5V without an external power source, you can
 * use the following circuit.
 *
 * 5V O------+----------+                                    pinout:
 *       |    |                           _____
 *       |   --- 100uF                                         |  _  |
 *       |   --- 10V                               | (_) | <-3
 *       |    |              |_____|
 *       |   +--------+--------+--------+                    | max |
 *       |5    |      |   |   |   | 724 |
 *   ---------     === GND   C    -   |   |_____|
 *  |      |          C coil  | |    |      |||||
 *  |      |          C 47uH  | |10k    |       |||||.
 *  |      |4        |    -     |    | | |
 *  | MAX724  |--------------+    |   |  12345
 *  |   or    |       |   |   |
 *  | MAX726  |1         |    |   |+
 *  |      |-----------------------+     --- 47uF
 *  |      |          |   |  --- 50V
 *  |      |          |   |   |
 *   ---------         |      -   |
 *    |2    |3         |     | |     |
 *    |      |        '---,     | |1k     |
 *   ---     |    SB160  / \     -    |
 *    100nF---     |           ^T^   |    |
 *    |      |          |     |   |
 *    +-----+----------------+--------+--------+----O -24V out
 *
 *

• koentjuh
Nu weet ik het zeker, dit wordt niks, maar dan ook niks! Waar haal ik zon max724/726 vandaan en wat kost die?

En anders kijken hoe het met die voedingen van die ene site staat, voor 50 cent, en anders hopen dat iemand er een voor me wil maken...

• TD-er
probleem is opgelost :)
Ik zag toen ik de LPT kabel uit de computer trok, dat het beeld heel erg begon te flikkeren, en dat er allemaal characters op het scherm werden geprint heel snel achter elkaar.
Toen ik de kabel mantel met de gnd van m'n voedinkje verbond, en een "refresh" deed, stond er geen bagger meer op m'n schermpje.
hiermee is een eerdere vraag dus beantwoord.. Ja je moet een afgeschermde kabel gebruiken.
Nietemin loop ik morgen toch nog ff de voeding na (lees: ik bouw ff een nieuwe met nieuwe componenten)

Ja, ik heb ontkoppelcondensatoren gebruikt, vlak bij de 7805 en de 7924.
Ik teken zo wel ff snel een schematje en post het vanavond nog wel ff.

• koentjuh
Heey TD-er, als je toch zo fanatiek aan ut solderen bent, zou je er ook een voor mij kunnne maken, tegen betaling uitraad?????? :) zou echt super zijn.... _/-\o_

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik vind alleen het schema wel prima. zolang de componentnummers er maar bij staan. :)

TD-er is wel _/-\o_

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

mooi het handeltje werkt dus nu :)

Specs van mijn bak Hier!

• TD-er
Ik zie net dat de 7805 een max input spanning heeft van 20V. Dat kan problemen geven, wanneer je een trafo gebruikt met 2 gelijke uitgangen, zoals ik hier heb :(
Denk hierom dus bij de aanschaf van de trafo.

* TD-er gaat verder met het tekenen van het schema.

Verwijderd

td-er hall gewoon 5v en gnd uit mn pc met dat schema voor maxx chippies ,en ook krijg die rotzooi wat bedoel je dan preceis met die mantel?!?!

en powerlcd werkt nu wel dan?

• koentjuh
Voor het geval ik hem toch zlef moet maken. Wat is de beste chip om te gebruiken? de max 629,724 of 726? Aangezien ik een gratis sample wil aanvragen, maa rnie zo aso ben ze alle drie te halen

Verwijderd

koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 21:57:
Nu weet ik het zeker, dit wordt niks, maar dan ook niks! Waar haal ik zon max724/726 vandaan en wat kost die?

En anders kijken hoe het met die voedingen van die ene site staat, voor 50 cent, en anders hopen dat iemand er een voor me wil maken...
ja dat schem is helemaal verschoven enzo ziet er dus raar uit , heb alleen geen goede waar de lijntjes allemaal goed staan ,moet er wel zijn ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:41:
[...]

ja dat schem is helemaal verschoven enzo ziet er dus raar uit , heb alleen geen goede waar de lijntjes allemaal goed staan ,moet er wel zijn ...
724 of 726

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:38:
td-er hall gewoon 5v en gnd uit mn pc met dat schema voor maxx chippies ,en ook krijg die rotzooi wat bedoel je dan preceis met die mantel?!?!

en powerlcd werkt nu wel dan?
Ik denk dat dat niet zo'n gek idee is, alleen is 'ie dan wel lastiger los te halen.
ik heb het niet zo op schema's met spoelen erin, vandaar dat ik wat huiverig ben met die schakeling met die MAX chippies.
Ik denk dat ik voor mijn test doeleinden toch een lossen trafo blijf gebruiken.
En de prijs van die MAX-chippies staat me ook niet zo aan (afgezien van de free samples dan)

Wat ik bedoel met de mantel is de metalen, gewoven mantel om de kabeltjes heen, van de gebruikte printerkabel.
Deze zit normaal gesproken aan de connectoren vast gesoldeerd en dient als afscherming.
Ik had 'm in eerste instantie niet aan de LCD kant vast gemaakt en 'm aan de computer kant gewoon vast laten zitten.
Toen ik 'm aan de LCD kant ook vast maakte aan de massa, toen kwam alles wel correct over. (zou niet zoveel uit moeten maken, maar goed)

Verwijderd

ik bedoelde dat ik mn voeding zo had :) beetje fout gezegt..

ik heb op mn printerkabel zon mantel ja die om alle kabels gaan maar ook eentje dun ijzer draadje die op de buitenkant zeg maar zit.( het omhulsel zelf )

de mantel op mn GND solderen of die dunne?

voor de duidelijkheid ,zo werkt powerlcd dus nog niet he?

• koentjuh
Annual potential purchase volume (numeric values only) bedeolen ze hier dus mee hoeveel je er verwacht te bestellen later?

Verwijderd

jupz.... 300 natuurlijk :P

• koentjuh
:P zekerz ja, als mijn test applicatie eenmaal werkt :P

Verwijderd

wat vinden jullie van het schema op http://www.reconnsworld.com/power_voltdoubler.html
Als je die nou aansluit op de -12v van de pc voeding dan hoort alles toch te werken of niet? :7

Zit nog niet eens een spoel in, voor de niet spoel enthousiasten onder ons :Y)

Ben niet zo'n electronica wizz maar dit zal toch net zo goed werken met nog niet een 5e van de prijs of niet???

• koentjuh
ZO nu maar hopen dat het niet zolang duurt voor ze er zijn, en dan kijken of het me lukt om een voeding te maken. vrees van niet maar toch. Hoe lang duurt dat ongeveer voordat ze komen? enne als er nog iemand is die 2 voedingen voor me wil maken zou het helemala goed zijn

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Met een goed schema en een eilandprintje kom je een heel eind hoor Koentjuh :)

• koentjuh
Dat geloof ik graag, alleen dat schema :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 *
 *       |   --- 10V                               | (_) | &lt;-3
 *
 *

vind ik nogal onduidelijk om te lezen.... heeft niemand die mooier (lees duidelijker ) ergens staan. Als deze wat duidleijker is lukt het me wel.

Verwijderd

DustMan4u had er 1 gemaakt Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/-24volt.GIF

• koentjuh
kijk daar heb je wat aan :) veel duidelijker, dit is alles wat je nodig hebt voor de voeding. Kan iemand dna een lijstje maken met onderdelen die ik moet halen. en die nummers staan voor de aansluitingen aan de max chip? ik begin er vertrouwen in te krijgen:)

Wat ik dus nu nog moet weten is waar de symbolen voor staan dus.

Verwijderd

Wanneer wordt de rest van de LCD's opgestuurd :?

mijn betaling is onderhand allang binnen

Verwijderd

koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:31:
kijk daar heb je wat aan :) veel duidelijker, dit is alles wat je nodig hebt voor de voeding. Kan iemand dna een lijstje maken met onderdelen die ik moet halen. en die nummers staan voor de aansluitingen aan de max chip? ik begin er vertrouwen in te krijgen:)
Max chippie zal 8 aansluitingen hebben, deze hebben soort van nummering

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:35:Max chippie zal 8 aansluitingen hebben, deze hebben soort van nummering
Euh ik heb hier zowel de 724 als de 726 liggen en beide gewoon 5 pootjes hoor..

Verwijderd

Max724 IC

condensatoren: 100nF, 100uF, 47uF (50V)

spoel: 47uH

weestanden: 1k, 10k

en een Sb160 :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:36:
[...]
Euh ik heb hier zowel de 724 als de 726 liggen en beide gewoon 5 pootjes hoor..
aangezien ik geen idee heb hoe dat ding eruit ziet, meestal hebben IC's 4 of 8 pootjes nl.

Verwijderd

koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:31:
vooraanzicht max chip ( waar 724 dus staat) van links naar rechts LET OP

1 2 3 4 5 :)

vorige topic staat lijstje ergens :P

• koentjuh
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:36:
Max724 IC

condensatoren: 100nF, 100uF, 47uF (50V)

spoel: 47uH

weestanden: 1k, 10k

en een Sb160 :?
ah dank, kijk daarmee kan ik morgen anar de electroboer. Die sb160 kent d eelectroboer wel? en moet ik nog oppassen met de spoel? dat wel en dat niet?

Verwijderd

koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:38:
[...]

ah dank, kijk daarmee kan ik morgen anar de electroboer. Die sb160 kent d eelectroboer wel? en moet ik nog oppassen met de spoel? dat wel en dat niet?
je kan ook gewoon schema printen, naar electroboer gaan, het laten zien, zakje met onderdelen aannemen en geld neerleggen

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:21:
Dat geloof ik graag, alleen dat schema :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 *
 *       |   --- 10V                               | (_) | &lt;-3
 *
 *

vind ik nogal onduidelijk om te lezen.... heeft niemand die mooier (lees duidelijker ) ergens staan. Als deze wat duidleijker is lukt het me wel.
redigined :{ alle TABS vervangen dmv spaties

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
*
* 5V O--- --+----------+                                  pinout:
*           |          |                                   _____
*           |         --- 100uF                           |  _  |
*           |         --- 10V                             | (_) | &amp;lt;-3
*           |          |                                  |_____|
*           |          +----------+----------+--------+   | max |
*           |5         |          |          |        |   | 724 |
*       ---------     === GND     C          -        |   |_____|
*      |         |                C coil    | |       |    |||||
*      |         |                C 47uH    | |10k    |    |||||.
*      |         |4               |          -        |    | | |
*      | MAX724  |----------------+          |        |    12345
*      |   or    |                |          |        |
*      | MAX726  |1               |          |        |+
*      |         |---------------------------+       --- 47uF
*      |         |                |          |       --- 50V
*      |         |                |          |        |
*       ---------                 |          -        |
*        |2    |3                 |         | |       |
*        |     |                '---,       | |1k     |
*       ---    |          SB160  /_\         -        |
*  100nF---    |                  |          |        |
*        |     |                  |          |        |
*        +-----+------------------+----------+--------+----O -24V out
*
*

• koentjuh
ah, zie het plaatje voor mijn laatste vraag en dan kan het loos gaan

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/koentb/-24volt1.GIF

Over dat plaatje overal waar zon klein rondje staat moet je dus draadjes aanelkaar maken... just for sure

• TD-er
Schema, professioneel uitgewerkt staat online ;) (klik voor meer detail)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/LCDs/voedingschakeling_thumb.gif

Uitleg:
V1 dient dus tussen de 6 en 15 V~ te zijn (na de gelijkrichting is 'ie 1,4x hoger en er mag max 20V op de 7805, min 5+3=8V)
V2 kun je het beste 24V~ nemen.
Ik had als trafotje eentje genomen met 2x 24V~ (67 mA) a € 3), maar dat is dus niet aan te raden ivm de max 20V op de 7805

B1 en B2 zijn bruggelijk richters, maar gewone diodes mogen ook. Met deze lichte toepassing zou een enkele diode ook kunnen volstaan. (bijv de diode die in dezelfde lijn staat als de IC's.)

C1 en C2 zijn elco's voor de afvlakking van de gelijkgerichte spanning. Zorg dat deze min geschikt zijn voor 40V (ivm. 24 * 1,4) en zo'n 100uF qua capaciteit. (het gevraagde vermogen is vrij klein, ongeveer 20mA max.) deze waarde maakt niet zo veel uit

de IC's:
Ik zou er geen "L" of "M" versies voor nemen, daar de prijs vrijwel niets uitmaakt en het verstookte vermogen in de 7805 kan wel een beetje oplopen, wanneer deze een vrij grote ingangsspanning te verduren krijgt. De 7924 kan wel een L versie zijn, maar let op dat deze een andere behuizing heeft.
Bij IC's van het merk ST moet je zorgen voor een minimale belasting van 5mA, vandaar R1 en R2. Kies deze zo, dat de stroom erdoor dus zo'n 5 mA wordt (U=I*R, R=U/I) dus 1kOhm of minder voor R1 en 4k7 voor R2
Eventueel kun je ipv de 7924 ook een 7918 nemen, daar de gewenste spanning voor mijn LCD maar 10 - 12 V is op Vcontrast
De kleine condensatoren rond de ICs moet je eigenlijk zo dicht mogelijk bij de IC's plaatsen, om problemen te voorkomen. Deze zouden ook wat kleiner mogen, zo rond de 22 nF voor de linker en 10 nF voor de rechter.

P1 moet een spanning van zo'n 24 verwerken, dus kies deze niet te laag qua waarde. 10k - 100k moet prima werken, daar de ingangsimpedantie van de LCD zeer hoog is.

Indien er een trafo wordt gebruikt met 2 gescheiden windingen, kan het onderstaande schema-deel ook vervangen worden door het bovenste en dan de 7924 vervangen door een 7824 (positieve regelaar) maar let op, dat kan alleen maar, wanneer de beide wikkelingen volledig gescheiden zijn. (!!)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:44:

afbeelding

Over dat plaatje overal waar zon klein rondje staat moet je dus draadjes aanelkaar maken... just for sure
GND/0V/- (min)

• koentjuh
dus netzoals als uit het aansluitschema van de lcd aan de zwarte draad van de molex?

Verwijderd

en dit ipv het maxx schema? wat is daar voordeel van?

behalve dat je hem iets moeilijker los kan halen en er een spoel :| :X :o moet gebruiken?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 23:48:
[...]
dus netzoals als uit het aansluitschema van de lcd aan de zwarte draad van de molex?
idd :)

Verwijderd

afbeelding

GND ,zwarte kabeltje uit je pc..

• koentjuh
keej...dat worden dus veel draadjes vast maken aan de zwarte molexdraad. Btw, kan toch ook aan de floppy aansluiting, aangezein ik alleen die nog maar over heb?
En verdeel baar over de twee zwarte draadjes daar? of ben ik nu helemaal verkeerd bezig, aangezien ik het idee begin te krijgen dat ik het ga snappen :)

EDIT:
Kan ik niet de GND's van de lcd en de GND van de voeding samen laten komen, een draad van maken en dan naar de zwarte draad laten lopen, scheelt weer veel draadjes. En speol is goed te doen, aangezien sommige liever zonder werken :?

Verwijderd

uh je kan ook zwarte kabel op je printplaatje solderen en vanaf daar alles wat GND nodig heeft daarheen solderen

• koentjuh
ja dat kan ook ja... en dan van voeding naar kast een draad..net zo handig ja

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:48:
en dit ipv het maxx schema? wat is daar voordeel van?

behalve dat je hem iets moeilijker los kan halen en er een spoel :| :X :o moet gebruiken?
Het voordeel van mijn schema is dat ik het zo goed als uit m'n hoofd ken en dat het qua onderdelen vrijwel niets kost. (ook omdat ik alleen de trafo en de 7805 en de 7924 moest hebben, de rest had ik nog liggen)
Verder zijn die MAX chippies soms nogal wat moeilijker te krijgen (en duurder)
En het is wat makkelijker te begrijpen. (mogelijk is het voor een aantal mensen nu eenvoudiger om het begrip -24V te snappen)
Verder kan ik er geen voordelen van verzinnen. :)

• koentjuh
Maar bij dat andere schema moet je toch ook een spoel gebruiken? die 47 uh wat er met die boogjes staat? of zie ik dat nu verkeerd?

• koentjuh
koentjuh schreef op 05 augustus 2002 @ 00:11:
Maar bij dat andere schema moet je toch ook een spoel gebruiken? die 47 uh wat er met die boogjes staat? of zie ik dat nu verkeerd?
en dit schema in commbinatie met de andere moet tot een werkend lcd komen?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/koentb/-24volt1.GIF
owja die pijl laat maar zitten weet het al :)

plus deze

Afbeeldingslocatie: http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/HG25504.gif

Verwijderd

afbeelding

dat moet dus naar massa ofwel de 0 volt (de zwarte draad dus )

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Die SB160 is een diode, ik denk dat de BAT85 ook wel kan, maar dat weet ik zo niet zeker.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
morgen gaat de volgende lading eruit want k moet vandaag wertke :(
vrijdag ga ik op vakantie maar daarvoor probeer ik alles wat ik al binnen heb op te sture

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36

QuasaR

One ring to rule them all

Mr_x007:

Ik ben net terug van vakantie. Zal vanavond die 1.80 euro overmaken.

Daddy of 3 :)

• koentjuh
Maar die twee schema's is dus voldoende om een werkend lcd te krijgen? en je moet er toch ook een spoel gebruiken. Die boogjes waar 47uH bij staat.?

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar net zo'n schema als met die Max chippies, dus van +5V naar -24V, alleen heb ik die max chippies aangevraagd maar komen ze volgens mij nooiit meer binnen (al 3 weken geleden aangevraagd). Weet iemand misschien een ander vervangd schema of heeft er iemand nog zo'n max chippie over :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:24:

Ik zou het zo 123 niet weten. Heb helaas geen toegang tot de source van powerLCD :+ ;( Je zou het aan Mr.ChronoM en/of Mandark kunnen vragen.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:26:
btw http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/pre-alpha-test.jpg is dit ook een sed 1330 ? en zit daar nou el-folie achter?,lijkt er nml wel op en ziet er dan ook zeer goed uit..
Dat is een display met de SED1335 controller. Kleur is blauw (duh :P) met witte LED backlight. Echt een :9~ display al zeg ik het zelf :9

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:22:
Ik ben eigenlijk op zoek naar net zo'n schema als met die Max chippies, dus van +5V naar -24V, alleen heb ik die max chippies aangevraagd maar komen ze volgens mij nooiit meer binnen (al 3 weken geleden aangevraagd). Weet iemand misschien een ander vervangd schema of heeft er iemand nog zo'n max chippie over :?
Ik heb nog wel twee max chips over, stuur maar ff een mailtje.

• TD-er
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:30:
[...]
Ik zou het zo 123 niet weten. Heb helaas geen toegang tot de source van powerLCD :+ ;( Je zou het aan Mr.ChronoM en/of Mandark kunnen vragen.

[...]

Dat is een display met de SED1335 controller. Kleur is blauw (duh :P) met witte LED backlight. Echt een :9~ display al zeg ik het zelf :9
Ik heb Mr.ChronoM en ManDark al gemaild gisteren, dus niet allemaal gaan mailen, zulen ze niet leuk vinden denk ik :)
Over jouw displaytje...
Kun je een shot maken van de verlichting en waar die dus zit?
Zoals je wellicht gezien hebt, heb ik gisteren een display open gemaakt om te kijken hoeveel ruimte er is.
Ik hoop dat jouw LCD ongeveer hetzelfde raamwerk heeft, dan kan ons display namelijk ook eenvoudig voorzien worden van een backlight. :P
Je hoeft 'm niet percee open te maken :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Linchpin schreef op 05 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
@ ikkanjemeel@adresnietvinden.com

ik heb intresse :)

meel mij maar ;)

Verwijderd

Linchpin schreef op 05 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
U heeft mail

• Mr_x007
ThaHandy schreef op 05 augustus 2002 @ 15:52:
[...]

@ ikkanjemeel@adresnietvinden.com

ik heb intresse :)

meel mij maar ;)
raad eens wie zijn email adres toevallig wel had >:)

ben wat vroeger naar huis gegaan, en ben nu hard aan het inpakken.

Verwijderd

Mr_x007 schreef op 05 augustus 2002 @ 16:44:
[...]
raad eens wie zijn email adres toevallig wel had >:)
het staat in z'n profiel hoor :D

Verwijderd

Mr_x007, wanneer kunnen we de lcd's thuis verwachten :?

• Mr_x007
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:46:
Mr_x007, wanneer kunnen we de lcd's thuis verwachten :?
jij morge waarschijnlijk, want ik heb net jouw pakketje ingepakt

Verwijderd

Mr_x007 schreef op 05 augustus 2002 @ 16:51:
[...]
jij morge waarschijnlijk, want ik heb net jouw pakketje ingepakt
oke geweldig!!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

ennuh mijne :)

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

TD-er nog iets gehoord van allelectronics of heb je ze niet meer gemailed op dat andere adres?

• Linchpin
  • Nu online
Roys, je mailbox zit vol geloof ik. Ik zal staks nog een keer proberen te mailen.

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
Omdat ik thuis nog een transfo had gevonden van 4 * 9V, heb ik er in ene weg maar een schema voor gemaakt.
Ik weet niet of het juist is, want het is nog niet getest!
Maar hopelijk heeft er iemand wat aan :)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding_lcd_klein.jpg
klik op de foto ....

• TD-er
lijkt me OK, alleen snap ik die 1k weerstand niet helemaal.
Je hebt 'm in serie gezet met die potmeter, terwijl 'ie hier eigenlijk eerder parallel eraan gezet moet worden. (voor de minimale belasting)
Die spanning onderaan zou je moeten veranderen in -24V (ipv -30V)
Verder geen commentaar geloof ik.

• Mr_x007
helaas was ik te laat op het postkantoor, se waren al dicht :( morge word er dus pas verstuurd

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

TD-er:
die pinnummering van die 7805 en 7924 heb je die van achter of van voren getekend??
(tekst is dan voor)

* DaRuLe is net even wezen inkopen bij Okaphone :)

• TD-er
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:25:
TD-er nog iets gehoord van allelectronics of heb je ze niet meer gemailed op dat andere adres?
Nog niets gehoord.
Ik wil ze nog wel een keertje mailen....

• koentjuh
Heey, wie heeft er een max chippie over en wil hem tegen (eventuele) vergoeding kwijt aan mij? een 724 of 726

koentb54@hotmail.com

• TD-er
DaRuLe schreef op 05 augustus 2002 @ 17:54:
TD-er:
die pinnummering van die 7805 en 7924 heb je die van achter of van voren getekend??
(tekst is dan voor)
van voren Ik had een soort van afgeronde randjes getekend op het zwarte deel.
(dus de metalen plaat op het papier zeg maar)

Verwijderd

Goeiedag ...
Ik heb gisteren een mailtje ontvangen van TD-er, heb deze actie hier niet gevolgt, maar dacht dat dit de sneltste manier was om jullie allemaal een antwoord te geven

Ik weet niet wat het probleem is met PowerLCD en zou er graag een foto van zien voor ik iets anders kan ondernemen, ik heb een beta van v1.2 klaar en die werkt wel bij een aantal mensen met een SED1330 LCD met 240x128 resolutie
normaal zou het moeten werken op jullie LCD's ook al is de resolutie niet gelijk, maar zeker ben ik dat natuurlijk niet

iemand met een foto ?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
ziet er wreed uit, misschien toevallig iemand die een LCD over heeft?
ik was te laat met betalen door mn vakantie! grrrrr....
td-er misschien? woon jij in groningen? je had n doos vol, allemaal al verzegd?

Verwijderd

TD-er schreef op 05 augustus 2002 @ 17:53:
Je hebt 'm in serie gezet met die potmeter, terwijl 'ie hier eigenlijk eerder parallel eraan gezet moet worden. (voor de minimale belasting).
Als je de potmeter helemaal zou dichtdraaien naar 0 Ohm, maak je sluiting. Een weerstand in serie begrenst de stroom in dat geval (30 / 1k = 30 mA).

edit weer verwijderd. damn, ik ben warrig vandaag

Verwijderd

Ik was te laat met betalen. Je zei dat je 25 lcd's weg had gedaan aan iemand anders. Nu krijg ik toch nog een mailtje over die 1.85 extra. Ik neem aan een foutje maar anders moet je het even zeggen want dan zit jij met een lcd dat niet betaald wordt.

• C@SP
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Heb je mijn LCD's ook al ingepakt? Heb wel zin om te gaan solderen. :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Roeland4
TD-er schreef op 05 augustus 2002 @ 17:53:
Je hebt 'm in serie gezet met die potmeter, terwijl 'ie hier eigenlijk eerder parallel eraan gezet moet worden. (voor de minimale belasting)
Die spanning onderaan zou je moeten veranderen in -24V (ipv -30V)
Verder geen commentaar geloof ik.
-30V is nu veranderd in -24V
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:43:
Als je de potmeter helemaal zou dichtdraaien naar 0 Ohm, maak je sluiting. Een weerstand in serie begrenst de stroom in dat geval (30 / 1k = 30 mA).
Hij was mij voor :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:46:
[...]

het staat in z'n profiel hoor :D
idd :{ ik pakte de verkeerde user |:(

• koentjuh
Niemand die nog een 724/726 chippie over heeft ????

• Roeland4
Heb ook maar voeding + lcd samen getekend. De aansluitingen van die lcd zijn gewoon overgenomen van Zotty (hopelijk nu geen copyright problemen :) )
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/voeding+lcd_klein.jpg

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Oke, ik gebruik dus 2 trafo's 1 van 24V voor de -24V en 1 van 12V voor de 5V mag/moet de minpolen aan elkaar geknoopt worden?? :?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darule/tweakersupload/voedingschakeling.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 05-08-2002 22:07 . Reden: tekening toegevoegd ]

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
misschien een stomme |:( vraag maar hoe bouw je die spoel :?

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

technocow schreef op 05 augustus 2002 @ 22:06:
misschien een stomme |:( vraag maar hoe bouw je die spoel :?
die kun je toch gewoon kopen?

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
DaRuLe schreef op 05 augustus 2002 @ 22:09:
[...]

die kun je toch gewoon kopen?
*zucht* word/t het nog duurder 8)7 :P

* decramy vraagt zich af hoe je meerdere lcd op 1 lpt poort aansluit :?

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

technocow schreef op 05 augustus 2002 @ 22:14:
[...]

*zucht* word/t het nog duurder 8)7 :P

[me=42368] vraagt zich af hoe je meerdere lcd op 1 lpt poort aansluit :?
gewoon een LPT2 op een PCI kaartje aanschaffen in de winkel, nouja gewoon. :)

Verwijderd

DaRuLe schreef op 05 augustus 2002 @ 22:15:
[...]

gewoon een LPT2 op een PCI kaartje aanschaffen in de winkel, nouja gewoon. :)
of zelf maken natuurlijk ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.