Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IA] afhandeling lcd's 256*128 voor 7 $

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 18:11
betaal site is weer up en m'n email-adres ook. m'n broer vond het niet nodig om m'n data en m'n password over te zetten :(

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Er werd hier al een briljant idee _/-\o_ gegeven om er EL-folie achter te zetten :)

Dat moet ruim passen

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Maar moet je dan niet de reflecterende laag achter het LCD verwijderen?
Naar wat ik gezien heb, wil je echt niet het LCD zelf loshalen van de print. Je krijgt die flatcable echt niet weer goed vast en je wilt het glas ook geen mm verschoven hebben tov de print.
Ikzelf heb nog het meeste vertrouwen in zijkant verlichting, zoals je ook op mobiele telefoons enzo hebt. (zijn ook 3 a 4 LED's)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Mr_x007
TD-er schreef op 03 augustus 2002 @ 18:19:
Maar moet je dan niet de reflecterende laag achter het LCD verwijderen?
Naar wat ik gezien heb, wil je echt niet het LCD zelf loshalen van de print. Je krijgt die flatcable echt niet weer goed vast en je wilt het glas ook geen mm verschoven hebben tov de print.
Ikzelf heb nog het meeste vertrouwen in zijkant verlichting, zoals je ook op mobiele telefoons enzo hebt. (zijn ook 3 a 4 LED's)
dan moet je wel een vooraad platte led's hebben want een lcd is wel een stuk groter dan een telefoon schermpie

Verwijderd

uhm dat el-folie kan je er dan toch zo onder schuiven?

• TD-er
Mr_x007 schreef op 03 augustus 2002 @ 18:20:
[...]

dan moet je wel een vooraad platte led's hebben want een lcd is wel een stuk groter dan een telefoon schermpie
Ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe de LEDs gepositioneerd zijn. Zou wel eens 1/10-den van mm uit kunnen maken.
Wanneer je vrij precies tussen die 2 lagen glas heen kunt schijnen, denk ik dat je een heel eind kunt komen.

Maar ik denk dat ik nog veel verder kom, wanneer ik nu eens begin met solderen.... >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Mr_x007 schreef op 02 augustus 2002 @ 08:49:
[...]
heb mailtje voor betalen gestuurd en later nog een herinneringsmailtje gestuurd wie op beiden niet heeft gereageerd heeft pech gehad, want ik heb pas een oproep gedaan voor de 25 lcd's die nog niet betaald zijn en die zijn nu allemaal al weg
mooi klote, heb ik nu dus geen lcd omdat ik een poos geen mail kon ontvangen. |:(

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
Hey Mr X ik zie dat er nu nog extra kosten in rekening worden gebracht..
Een emailtje met daarin wat informatie zou heel fijn zijn. Aangezien ik niet de moeite genomen heb om alle pages enz. te lezen. Je hebt mijn email adres. :O

• Mr_x007
HellevUUr schreef op 03 augustus 2002 @ 19:02:
Hey Mr X ik zie dat er nu nog extra kosten in rekening worden gebracht..
Een emailtje met daarin wat informatie zou heel fijn zijn. Aangezien ik niet de moeite genomen heb om alle pages enz. te lezen. Je hebt mijn email adres. :O
heb iedereen er even over gemaild.

• ThaHandy
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Mr_x007 schreef op 03 augustus 2002 @ 19:34:
[...]
gheheh bij mij ook :P

ik heb et gister overgemaakt (en het is al van mijn rekening..maar zal denk ik nog niet bij jou zijn :{ rabo->postbank)

een 2e keer?.... in ur dreams :>

• Mr_x007
ThaHandy schreef op 03 augustus 2002 @ 19:56:
[...]
gheheh bij mij ook :P

ik heb et gister overgemaakt (en het is al van mijn rekening..maar zal denk ik nog niet bij jou zijn :{ rabo->postbank)

een 2e keer?.... in ur dreams :>
had geen zin om dat allemaal uit te zoeken, heb dus gewoon iedereen gemaild, ook degenen die al betaald hebben

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Mr_x007 schreef op 03 augustus 2002 @ 19:34:
[...]
hmm ik heb geen mailtje ontvangen, maar heb wel het geld al overgemaakt

Verwijderd

bijna klaar :) spannend :P

Verwijderd

uhm op voeding heb je een 100 nF nodig en bij lcd ook aleen staat op mijn werkende voeding op dat ding:104 esm en die ik nu gekregen heb voor mn lcd staat 219 ams

is da een merk ofzo? of heeft ie verkeerde gegeven?

• TD-er
ik denk de verkeerde, daar die 104 volgens mij staat voor 10 * 104 pF oftewel 100'000 pF, oftewel 100nF

Verwijderd

jaaaaaaaaa

kijk nog eens in het zakje zit er nog een in :)

104 :)

• TD-er
weet niet in welke context het gebruikt moet worden.
Als het is om een oscilatie circuit op gang te brengen, dan gat het waarschijnlijk niet werken. Indien het is als buffer, dan waarschijnlijk wel.
Ligt dus helemaal aan de toepassing.
Geef eens aan waar je het moet gebruiken.
Als het gaat om C1 in het schema van Zotty, voor de aansluiting van de LCD, dan gaat een grotere wel werken. Die is namelijk om de reset te triggeren, wanneer de zooi aangezet wordt.
De weerstand van een condensator is namelijk 0, wanneer deze leeg is en neemt toe, naarmate de condensator vol loopt. De spanning op de reset neemt dus langzaam toe, naarmate de condensator vol loopt.
De reset duurt in dat geval dus langer.
Ik weet alleen niet wat voor waarde die van jou, is. 219 kan ik niet echt plaatsen als een notatie van condensatoren.

• TD-er
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:44:
jaaaaaaaaa

kijk nog eens in het zakje zit er nog een in :)

104 :)
opgelost dus....

• HellevUUr
  • Laatst online: 17-06 21:47
Ik heb je mailtje gekregen MR X, ik heb ook direct het geld overgemaakt met de girofoon.
Postbank => Postbank zou niet te lang mogen duren.
:)

Verwijderd

haha LOL staat op elke kant van die dingen een nummer ,waren dus dezlefde ene kant staat 104 andere kant 219:P

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Whuh?
In dat mailtje wat je stuurt zet je €1,85 terwijl je op GoT zegt dat het €1,80 is :?
Ik heb gister 4x1,80 overgemaakt dus...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
Idd, ik heb gisteren ook 1,80 overgemaakt.

• Mr_x007
DustMan4u schreef op 03 augustus 2002 @ 21:10:
Whuh?
In dat mailtje wat je stuurt zet je €1,85 terwijl je op GoT zegt dat het €1,80 is :?
Ik heb gister 4x1,80 overgemaakt dus...
1,85 of 1,80 maakt niet uit, die paar cent maak niet zoveel uit

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

In het mailtje lees ik dat je 1,85 btw per scherm rekent. Ik heb 3,60 overgemaakt voor 2 stuks. Moet ik die resterende 10 cent nog overmaken of geloof je het wel ? :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

heb gesoldeerd maar nu wil powerLCD niet worden geinstalleerd :( als ik die dll moet reggen zegt ie LOAD LIBRARY ("c:\program") failed the specific module could not be found ?! ok als ik gewoon in c zet werkt ie ook niet ook andere pc zelfde....

ook als ik met aanhalingstekens typ werkt niet hij kan hem dus niet vinden maar staat er wel.

is er nog een ander progje om mn lcd ff snel te testen ?

Verwijderd

Dat pollin test-proggie wellicht maar geen idee waar je dat download

• Mr_x007
probeer er hier 1 van

verkeerd gekeken alleen t339c |:(

Verwijderd

hmmmm heb power lcd nu volgens mij werkend maar geen tekst :(

alleen onderste gedeelte werkt als ik bijv winamp aan vink en dan liedje start zie je onderin wel zon vormppje waar het in hoort te staan maar verder niks :(

ga maar nog eens alles na maar heb al 3x geeda

volgens mij werkt power lcd nog niet lekker bij mij..

ZOTTY! met welk progje heb jij die tekst testing lcd van jou gekregen?

niet powerlcd? welke dan en kan je linkje geven?

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
Heey superluuk?, kun je wat pics op GoT gooien van je gesoldeerde LCD, heb ze vandaag ook gekregen...ze zijn groot :*) erug groot..... Morgen ook maar eens voorzichtig met de soldeerbout beginnen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:01:
niet powerlcd? welke dan en kan je linkje geven?
Zotty kennende met een van zijn eigen brouwsels..

Verwijderd

ah snap niks van hij moet gewoon werken !! morgen maar eens 3e pc testen ... of dus ander test progje die andere zijn allemaal voor de T6963c

• koentjuh
FOutje,,.....

• Roeland4
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 08:09
TD-er schreef op 03 augustus 2002 @ 14:32:
[...]
Ik wil namelijk ff weten hoeveel stroom 'ie trekt op de +5V. Ik heb namelijk een trafotje die 67 mA levert aan de 24V. Nu mag die spanning wel iets inzakken voor de 5V, maar niet op de 2e spoel, anders gaat de -24V oscilleren.
Anders moet ik alsnog een 2e trafotje gaan gebruiken voor de 5V.
Nou ja, ik zie wel......
+/- 10mA -> http://users.pandora.be/roelandmoors/lcd/lcd.pdf

• TD-er
Mooi, die PDF kon ik dus nergens meer vinden. Alleen deze, waarvan er maar 4 pagina's nog over waren.
Dus de electronica pakt maximaal 15 mA en de LCD maximaal 7,5 mA
Het is me niet helemaal duidelijk of die 7,5 mA geldt voor de Vcontrast of voor de 5V. Ik zal de voeding dan dus moeten dimensioneren voor een max. belasting van zo'n 25 mA op de 5V en ongeveer 10 mA

Nog ff een kleine tip voor mensen die de 78xx en 79xx chips gebruiken.
Van het merk ST, moet de minimale belasting 5mA zijn, anders geeft 'ie doodleuk de inputspanning door aan de uitgang.

• koentjuh
Heeft iemadn al pics van het gesoldeerde lcdeetje, ik wil zo nl ook beginnen maar een plaatje van hoe en wat vind ik alitjd wat fijner, gewoon zodat ik kan zien..hmm hij lijkt erop, zal wel goed wezen dus

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Goed dat je t zegt want ik heb van ST :)

Verdikkeme, nou ben ik vergeten om een condensator/weerstand/potmeter te kopen.
En Okaphone is niet open op zondag :( :(

• koentjuh
haha :) hmmmmmmmmmmmmz, zondag KUT dan valt er voor mij dus ook weinig te solderen, aangezien ik ook nog wat onderdeeltjes moest halen :( :(

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb net (weer) een mail aan de lui van de voedingen de deur uit gedaan, zodra ik wat hoor laat ik het weten.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• koentjuh
Beterz... :) hoop niet dat het te lang gaat duren

• Roeland4
TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 12:43:
[...]
Mooi, die PDF kon ik dus nergens meer vinden. Alleen deze, waarvan er maar 4 pagina's nog over waren.
Dus de electronica pakt maximaal 15 mA en de LCD maximaal 7,5 mA
Het is me niet helemaal duidelijk of die 7,5 mA geldt voor de Vcontrast of voor de 5V. Ik zal de voeding dan dus moeten dimensioneren voor een max. belasting van zo'n 25 mA op de 5V en ongeveer 10 mA
bij -30V kan het dus iets meer zijn als 7.5 mA. In het totaal 25mA lijkt mij wel juist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        Vdd = 5V  :   Max(Id) = 15mA
         |
Logic    |  
         |
        Vss = 0V
         |
LCD      |            Bij V0 = -10.1V   :  Max(I0) = 7.5mA
         |
        V0 = 0 .. -30V

edit:
10.1V i.p.v 15.1

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Damn, nou heb ik alles aangesloten, behalve Vcontrast en Reset. kan ik niet verder! :(
-12V van het moederbord is dat ook niet goed genoeg voor contrast eigenlijk??
Dan zou ie theoretisch toch moeten werken? zonder reset dus

Verwijderd

Kan aan mij liggen hoor maar is de nominale spanning op de contrast van de lcd niet 15,9 volgens de datasheet?

Zat er zelf aan te denken dat er misschien een goedkoper schema'tje voor was om -24v te maken

Gewoon een voltage booster op de -12v van de voeding zetten, is wel een hele lage stroom maar zoveel heeft die display ook niet nodig begreep ik.
(zag het nu pas nadat iemand er 4,5 a van gemaakt had in de eerdere thread)

Kan dan wel met een ne555 en een paar diodes condensatoren etc.

Meer onderzoek nodig, iemand nog ideeén in die richting?

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:30:
Kan aan mij liggen hoor maar is de nominale spanning op de contrast van de lcd niet 15,9 volgens de datasheet?

Zat er zelf aan te denken dat er misschien een goedkoper schema'tje voor was om -24v te maken

Gewoon een voltage booster op de -12v van de voeding zetten, is wel een hele lage stroom maar zoveel heeft die display ook niet nodig begreep ik.
(zag het nu pas nadat iemand er 4,5 a van gemaakt had in de eerdere thread)

Kan dan wel met een ne555 en een paar diodes condensatoren etc.

Meer onderzoek nodig, iemand nog ideeén in die richting?
Ik denk dat zoiets inderdaad de meest eenvoudige oplossing is. In feite doen die MAX-chips dat ook.
Voor de test zou je echter ook een 2-tal 9-volts batterijen kunnen gebruiken.

Voor de reset, moet je eigenlijk de reset verbinden met de +5V. Wat die weerstand en condensator doen, is de spanning langzaam op laten lopen naar 5V.
Eigenlijk is het een reset met een streepje erboven.
Door de reset aan de 0 te leggen, laat je 'm dus resetten. (hint: schakelaar, wanneer je de weerstand en condensator niet hebt liggen.)

Verwijderd

pfff ding werkt nog niet , als ik stroom opzet scrolt ie was en dan potmeter hoger of lager verandert ie wel en blijft het beeld staan dan powerlcd starten en dan sed 1330 kiezen enzo als ik dan test doe gebeurd er we iets , alle pixels worden zeg maar wit powerlcd stuurd hem wel aan ,volgens mij werkt dat gewoon niet lekker bij mij

(als ik winamp ofzo aanzet en power lcd ook winamp aanvink krijg ik dit onder in mn lcd:

helemaal links onder dus...

please heeft iemand nog een ander TEst progje wil nou wel eens weten of aan software ligt of niet..

en ga morgen nog op vakantie ook dus hoop wel dattie vandaag nog werkt :P

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

over die 2-tal 9 volt batterijen.
ik kan dan toch ook gewoon een externe gestabiliseerde voeding gebruiken en die op 9 volt zetten? En daar dan de -18v van nemen

[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 04-08-2002 15:38 . Reden: waarde -9 was niet goed ]

• koentjuh
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:12:
pfff ding werkt nog niet , als ik stroom opzet scrolt ie was en dan potmeter hoger of lager verandert ie wel en blijft het beeld staan dan powerlcd starten en dan sed 1330 kiezen enzo als ik dan test doe gebeurd er we iets , alle pixels worden zeg maar wit powerlcd stuurd hem wel aan ,volgens mij werkt dat gewoon niet lekker bij mij

(als ik winamp ofzo aanzet en power lcd ook winamp aanvink krijg ik dit onder in mn lcd:

helemaal links onder dus...

please heeft iemand nog een ander TEst progje wil nou wel eens weten of aan software ligt of niet..

en ga morgen nog op vakantie ook dus hoop wel dattie vandaag nog werkt :P
Heb je foto's van hoe het er aangesloten en al uitziet?????? Of kun je die maken? hoeft niet werkend te zijn, maargoewoon dat ik een indruk krijg over het soldeerwerk.

Verwijderd

nou de batterij van de camera is kapot... (zo'n speciale) dus gaat nu in iedergeval niet ..

• koentjuh
minderz

• TD-er
DaRuLe schreef op 04 augustus 2002 @ 15:17:
over die 2-tal 9 volt batterijen.
ik kan dan toch ook gewoon een externe gestabiliseerde voeding gebruiken en die op 9 volt zetten? En daar dan de -18v van nemen
Hoe wil je van een externe voeding 18V nemen, wanneer je de voeding in stelt op 9V :?
Wat ik bedoelde was dit...
Afbeeldingslocatie: http://ertw.dhis.org/Projects/GraphicLCD/ContrastVoltage.jpg

Die negatieve spanning wordt namelijk maar zeer gering belast, dus gaan batterijen ook nog wel redelijk lang mee.

Ik heb nu eindelijk mijn voeding gedeelte klaar en getest en werkend.
Ik was zo stom geweest om die 7924 verkeerd om aan te sluiten (hoe dom kun je zijn) Maar nu werkt 'ie
Ik ga nu beginnen met de printerkabel aan de LCD te solderen.

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

damn., nee ik bedoelde de -18 van de voeding nemen. zit ik alleen met de ground.. dat zou dan +18V zijn. Waar steek ik die op???

• TD-er
DaRuLe schreef op 04 augustus 2002 @ 16:12:
damn., nee ik bedoelde de -18 van de voeding nemen. zit ik alleen met de ground.. dat zou dan +18V zijn. Waar steek ik die op???
Lijkt mij de ground van van de schakeling.
Je moet alleen wel 100% zeker weten dat de voeding absoluut vrij hangt van de rest van de schakeling.
Dus de -pool van je voeding moet op geen enkele manier verbonden zijn met de ground van de schakeling of je computer.

Due je moet die voeding zien als die batterijen in het schematje wat ik hierboven getekend had De + van de voeding verbinden met de ground van de schakeling en de - van de voeding via een potmeter regelbaar maken en aansluiten op de Vcontrast

• koentjuh
Heey TD-er,

Hoe heb je die voeding nu op zijn werking getest? Enne zou je een lijstje kunnen maken van de onderdelen die je gebruikt hebt, plus het gebruikte schema?

Ik wil morgen nl ook beginnen, maar dan moet ik wel weten hoe de voeidng in zijn werk gaat. Al vast bedankt.

• TD-er
De schakeling heb ik getest met een multimeter en het schema zal ik zo ff opzoeken.
Ik heb het namelijk zo ongeveer uit het hoofd gedaan en hier en daar wat componenten erbij geplaatst om het werkende te krijgen (extra elco bijv.) gewoon wat ik op voorraad had. De componenten komen dus niet zo nauw.
Ik kijk zo wel ff op www.epanorama.net of ik een plaatje kan vinden met de gebruikte chips (7805 en 7924)

• koentjuh
Ow, ah dus geen speciale lijst met onderdelen.... en die chips, kun je overal kopen of heb je via via gekregen?

Verwijderd

Ik weet niet aan wie ik het moet vragen maar heeft er iemand zo'n LCD schermpie over??

mazzz

• koentjuh
Ik heb er wel twee :) maar dat komt omdat er vast een gaat mislukken... ;)

Verwijderd

uh wat gebeurd er eigenlijk als je stroom opzet en geen progje aanzet
?

bij de HHD74 nogwat (die lcd 's van 2 *20 , 4*40 enzo) gingen de 2e en 4e balk bijv. helemaal aan is er bij de sed1330 niet zoiets?

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:57:
uh wat gebeurd er eigenlijk als je stroom opzet en geen progje aanzet
?

bij de HHD74 nogwat (die lcd 's van 2 *20 , 4*40 enzo) gingen de 2e en 4e balk bijv. helemaal aan is er bij de sed1330 niet zoiets?
Goeie vraag, want ik zie ook helemaal niets gebeuren.

Als je alles aansluit, behalve Vcontrast & Reset doet het schermpje dan iets zodra je er spanning opzet??

[ Voor 0% gewijzigd door DaRuLe op 04-08-2002 17:01 . Reden: extra ]

Verwijderd

Wel stroom en geen (initialisatie) progje = een flikkerend display

Schrik niet als je dit ziet, dit hoort bij de SED1330 ;)
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:01:
Zoals Yarvieh al zei; m'n allereerste eigen SED1330 brouwseltje :Y)

• TD-er
klinkt alsof er al eens iemand flink geschrokken is :)

Maar Zotty, zou je een text file neer kunnen zetten, dat wanneer je die file naar de printerpoort stuurt, je een text op het schermpje zet?

Verwijderd

Mr_x007: heb je alweer een update van onvangen betalingen en verstuurde displays?

Verwijderd

bedoel je met flikkerend dat ie beetje flikkerend het beeld laat scrollen? :) zeg ja !

en mag ik dat progje! pleaaaaaaase!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 17:13 . Reden: ? ]

• koentjuh
-zucht- koen neem morgen een curcus schema's lezen want ik wordt er echt niks wijzer van... :(

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

enige manier dat ik beeld uit die LCD krijg is als ik de vcontrast aansluit op de - van de voeding (pin 1 en 2 van het lcd)
Dan laat ie bij mij horizontale lijntjes zien van 1 pixel dik, en met tussenruimte van ongeveer 7 pixels.. :?

Verwijderd

hmmm bij mij flikkerd ie wel maar beetje scrollend zal wel horen .. HE! zotty ? :)

en dan als ik powerlcd aansluit stopt ie met flikkeren en worden alle pixels gevuld maar verder ook niks...

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 17:57:
hmmm bij mij flikkerd ie wel maar beetje scrollend zal wel horen .. HE! zotty ? :)

en dan als ik powerlcd aansluit stopt ie met flikkeren en worden alle pixels gevuld maar verder ook niks...
dat scrollen doet 'ie bij mij ook.
dus de voeding zal wel werken :)
Nu ff aansluiten op de PC.

Verwijderd

td-er heb je hem dan ook helemaal af? hhmm kijken of de jouwe wel werkt :/

• TD-er
in de readme van powerLCD staat dat je een driver nodig hebt....
http://users.skynet.be/bk234359/PORT95NT.EXE
Maar die file kan 'ie niet vinden.
Waar hebben jullie die gevonden?

• TD-er

• TD-er

Verwijderd

M'n brouwseltje kon ik niet meer vinden, dus maar ff snel wat heel simpels in elkaar gezet:
256x128 SED1330 test brouwsel

Het doet niks bijzonders, alleen wat text op het display zetten, dus om te testen of je display werkt is het genoeg. Voor de rest is het kompleet nutteloos :+
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 17:57:
Dat klinkt helemaal OK :)

Verwijderd

wow cool van je? uh dos geval als ik klik gaat ie meteen weg,hoord dat?

hmmm same :(

stroom flikkert ie scrol achtig

: start progje komt deze lijn onder in beeld

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:15:
wow cool van je? uh dos geval als ik klik gaat ie meteen weg,hoord dat?
Dat hoort zo, het is een console box die ff langskomt flitsen. Het is echt een heel simpel iets, dus geen GUI enz. Zelfs geen text output op je monitor :P

Verwijderd

niets dus :( kijken ofie bij td-er wel werkt

uh achterop staat sed 1330F werkt F mischien ietjes anders?!?!?!

Verwijderd

Euhm.... ik geloof dat ik mij heel erg moet gaan schamen...

Ik heb in dit schema pin 8 en 9 per ongeluk omgedraaid |:(. Dit verklaard gelijk waarom het ook niet met powerLCD werkt.

Wissel de draden aan pin 8 en 9 aan de kant van het LCD dus om. En voor de goede orde: het maakt niet uit hoe om ze zitten, het kan geen schade aan je display toebrengen.
Ik zal de fout in het schema asap corriceren. Het schema is daarom momenteel offline.

• TD-er
ik heb jouw schema gebruikt, die hieronder staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.waxworks.nl/got/files/LCD/HG25504.gif
LCD blijft scrollen.
Ook na jouw test progsel.
Port 95.exe is wel geinstalleerd
PowerLCD geeft een runtime error '339'
MSwinSCK.OCX is niet goed geregistreerd.

Verwijderd

ah ga zo die draadjes na het eten omwisselen als ie dan nog niet werkt word ik gek !

td-er die file die die error geeft uit die powerlcd zip file halen en in de map zetten wara je powerlcd heb geinstalled ,werkte bij mij..

• TD-er
If you can read this, your display is working :)

regel4
...
laatste regel

* TD-er is happy :)

Verwijderd

heb je nu draadjes omgewissled?

• Roeland4
TD-er schreef op 04 augustus 2002 @ 18:28:
ik heb jouw schema gebruikt, die hieronder staat.
afbeelding
LCD blijft scrollen.
Ook na jouw test progsel.
Port 95.exe is wel geinstalleerd
PowerLCD geeft een runtime error '339'
MSwinSCK.OCX is niet goed geregistreerd.
Dit had ik ook. Hier hebben ze de oplossing gemeld:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/526036/5

visual basic runtime installeren is de makkelijkste oplossing denk ik

• TD-er
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:41:
heb je nu draadjes omgewissled?
yep

• TD-er
zotty, er zit nog een typefoutje in de test-text ;)

Verwijderd

Draden in het schema zijn nu ook aangepast en het staat weer online!

TD-er: nu niet meer :P

• TD-er
Foto's met de foute testtext ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/LCDs/werkend/DSCF3148thumb.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/LCDs/werkend/DSCF3149thumb.JPG

Foto's zijn clickable.

Verwijderd

YAAAAAAAH hij werkt !

hehe

zottys test prog werkt in iedergeval nu nog powerlcd...

• koentjuh
Er zijn dus al mensen die hem werkend hebben gekregen?

TD-er: Kun je een pic maken van je voeding van boven en onderkant? Ziet er heel er verder erug mooi uit. Koen hoopt dit morgen ook te kunnen :)

[ Voor 0% gewijzigd door koentjuh op 04-08-2002 19:05 . Reden: vraag toegevoegd ]

Verwijderd

wooot krijg dus zelfde als td-er alleen als ik dan stroom eraf zet niks (DUH!)

stroom er weer op allemaal vreemde tekens en dan wou ik powerlcd maar dat werkt dus nog niet:/ opnieuw instaleren?

td-er krijg jij powerlcd werkend?

ga nu echt eten JAM!

• TD-er
koentjuh schreef op 04 augustus 2002 @ 19:02:
Er zijn dus al mensen die hem werkend hebben gekregen?

TD-er: Kun je een pic maken van je voeding van boven en onderkant? Ziet er heel er verder erug mooi uit. Koen hoopt dit morgen ook te kunnen :)
Ik teken zo wel ff een schematje.
Ik heb alleen zojuist ff die nieuwe SED tester gerunned en ik krijg dan allerlei bagger op m'n scherm, tussen de text door. (stipjes, streepjes, een paar 0-en en een $ teken.
Net alsof de data niet goed overkomt en/of het display niet goed gereset wordt.
Ik heb de stekker er al ruim 2 minuten uit gehad, maar de electronica gebruikt zo weinig juice, dat 'ie dan nog niet gereset is 470 uF in de voeding is blijkbaar ruim voldoende :)

Maar mischien moet ik er nog wel een weerstandje overheen zetten, om de boel goed te ontladen. (met name de reset)

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Blij dat TD-er hem aan de praat heeft.. ik krijgt echt alleen maar een paar horizontale lijntjes.
Wel op gelijke afstand van elkaar.

Verwijderd

k'zal morgen alles even overmaken, beetje laat maar ben een tijdje weg geweest bij mijn geliefde computer

• TD-er
een post in het andere topic, over de SED-software staat het volgende
Verwijderd schreef op 06 juli 2002 @ 19:28:
[...]

In dezip file zitten alle juiste versie van de OCX'en en DLL's die nodig zijn om PowerLCD te runnen, Deze files zet je best in \system32 en moet je zoals LAuWe al zei registreren. Iedereen die verdere problemen ondervind raar ik aan om de VB-run-time library's te downloaden en te installeren, normaal verdwijnen alle problemen dan in 1-2-3. Linkje voor die download is snel te vinden op Microsoft.com of via Statbar.nl ;)
Daarmee heb ik PowerLCD werkende gekregen.
PowerLCD geeft echter alleen maar een horizontale balk, met aan het einde een knik, alsof het de rand van een venstertje moet voorstellen.

Ik kijk zo nog ff of ik nieuwere VB runtime libs kan vinden en of het enigzins gaat werken dan.

[ Voor 0% gewijzigd door TD-er op 04-08-2002 19:27 . Reden: Geneste quotes mogn blijkbaar niet hier :( ]

Verwijderd

YUP ik heb echt precies hetzeflde als jou td-er

zotty test prog werkt

uitzetten aan allemaal onzin over heel mn scherm...

en soms met power lcd een steep met begin een schuine streep naar benee

http://www.snsware.com/vbrun/vbrun60sp4.exe gedownen en install je ziet wel dingen gebeuren als je dan powerlcd start maar die vreemde tekens blijven staan..

beeldscherm moet dus worden ontladen zou alleen niet weten hoe ,hoop niet weer extra te solderen...

als je rare tekens hebt en dan weer zottys progje doet gaan ze weg en werkt progje gewoon dus lijkt me gewoon softwarematig optelossen zijn?!

• TD-er
Bij mij kreeg ik 'm volledig gereset, door ook de LPT kabel van de computer af te halen.
Blijkbaar zijn er nog een paar lijnen hoog, die voldoende vermogen leveren voor het display om de info vast te houden.
Uiteraard de voeding ff ontladen dmv een weerstandje.

Zotty, heb jij nog iets anders aangepast dan alleen de "r" ?

Verwijderd

hmmm maar als je rotzooi hebt en zottys ding weer draait gaan die rare dingen ook weg dus.... R?

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/vraagie.jpg

In het oude schema zat er een reset knop. Bij deze nieuwe zie ik wel reset zitten maar geen knop reset hij reset dus de hele tijd door maar dat is goed?? ( zwarte rondje)

de -24 volt moet dus aan het zwarte balkje (ground) en de +24 volt aan de vcontrast?? (grijze rondje)

Specs van mijn bak Hier!

• TD-er
msentinelb schreef op 04 augustus 2002 @ 19:53:
afbeelding

In het oude schema zat er een reset knop. Bij deze nieuwe zie ik wel reset zitten maar geen knop reset hij reset dus de hele tijd door maar dat is goed?? ( zwarte rondje)

de -24 volt moet dus aan het zwarte balkje (ground) en de +24 volt aan de vcontrast?? (grijze rondje)
Hij reset alleen maar aan het begin, wanneer de boel aangezet wordt.
de Vcontrast moet je aan de -24V knopen en de +24 volt is in mijn schakeling niet aanwezig.
De 0V moet je aan de ground knopen.
Als het -24V verhaal nog niet helemaal duidelijk is, moet je maar ff een paar pagina's terug kijken, daar heb ik het al eens eerder uitgelegd.

Die PowerLCD lijkt gewoon niet te werken. Mogelijk dat 'ie de instelling van het type display niet onthoud?

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

TD-er:
Post het schema wat je nu hebt voor je schakeling in ieder geval.
Morgen gelijk tussen de middag even naar Okaphone toe... :)

Verwijderd

precies mijne reset was echt helemaal leeg power lcd gebeurd niks

zottys test ding werkte weer wel...

reset doet ie volgens mij vanzelf als er nieuwe signaal komt
zottys progje aan ,uit ,rotzooi ,aan ,rotzooi weg en werkt weer dus...

powerlcd werkt dus gewoon niet ... zal wel iets moeten worden aangepast?

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

ah ok, het is me duidelijk :)

Specs van mijn bak Hier!

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.