Niet dus hiostu, de radeon 9000 en 9000pro is een value versie van de 8500. In bijna alle benches verslaat de 8500 de 9000. De chip is alleen meer geintergreerd en heeft dat movieshader spul, waar het nut zich nog van moet bewijzen.
De Radeon9000 zou beter moeten presteren in de komende spellen, zoals gezien kan worden bij anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1655&p=6, verslaat de 64 mb 9000pro de 128mb 8500 in ALLE resoluties. Volgens meerdere bronnen zou dit zo moeten zijn.
Echter waar ik nu zelf van in de war raak is de volgende quote
The benefit of the RV250’s architecture is that ATI can reduce die size significantly, while still maintaining competitive performance in games that make extensive use of only one or two textures. The obvious downside to this is that in future games where more textures are used (for example, Unreal Tournament 2003 makes use of four textures in some areas) the RV250 will be slower than the R200.
En als ik nu naar de andere UT2003 test in de benchmark kijk zie ik dat hier de 9000 het wel op moet geven tegen de 8500 (wel allemaal 128mb).
Ik vind het dus onduidelijk op dit moment, de 1 zegt wel beter in de toekomst (kan de reviews zo gauw niet vinden) de andere niet. Ik denk echter dat beide geen miskoop zijn. Het ligt er aan waar je voor gaat.
Maar Jopiek, als je voor videobewerking gaat, waarom dan geen ALL-IN-WONDER 7500 of zo, of wil je er toch wel 3d mee kunnen doen. Als dit niet van belang is kijk dan eens naar de AIW reeks of de gewone 7500 reeks.