-= Radeon Topic - Deel 50 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.173 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nog steeds vreemde tekens...

Overigens zou met het verschijnen van de 9700 wel eens een prijsdrop kunnen komen van Nvidia kaarten. Gezien het beperkte wachten van een maand, kan je misschien nu beter even stilzitten en de prijsstabilisatie van de 9000 even afwachten en de verwachte prijsdrop van een Ti4200..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 8500 is voor mij perfekt, videobewerken, veel 2d dus. Dual display en met bij de juiste keuze vewacht ik de snelheid van een GF4-4200/4400, die geen goede videocapture hebben las ik in een review. De prijs tussen Eu 116 & Eu 168 vind ik wel goed. Je moet toch een keer naar de shop, en een week later is het toch altijd weer lager, bij mij wel tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat het verschiel is tusssen de radeon 8500 en de 8500LE
IS het verschil alleen de kloksnelheid??
Ik kan op de site van Ati niet echt er wijs uit worden, en een duidelijke test waarbij deze twee vergeleken worden heb ik ook neit gevonden.

Als het alleen de kloksnelheid is dan is dat met overklokken makkelijk op te lossen :)
Wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:33:
Wie weet wat het verschiel is tusssen de radeon 8500 en de 8500LE
IS het verschil alleen de kloksnelheid??
Ik kan op de site van Ati niet echt er wijs uit worden, en een duidelijke test waarbij deze twee vergeleken worden heb ik ook neit gevonden.

Als het alleen de kloksnelheid is dan is dat met overklokken makkelijk op te lossen :)
Wie kan mij helpen
het is alleen de kloksnelheid, wat je ingame enkele procentjes prestatie kost, maar zoals je al zegt, das makkelijk op te lossen :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik heb een paar weken geleden een Gigabyte Maya Radeon 8500 Deluxe gekocht, waarvan de fan na een weekje kapot is gegaan. Vandaag heb ik van Salland Automatisering een nieuwe ontvangen. Helaas maakt deze veel meer lawaai en is hij 55-60 graden idle. De kaart loopt gewoon op 274 mHz (GPU + geheugen), maar als ik de snelheid veel lager zet krijg ik raar beeld. Nu is mijn vraag welke temperaturen normaal zijn en of de kaart inderdaad zo een lawaai hoort te maken. Ik denk niet dat ze het leuk zullen vinden als ik alweer kom aankloppen dat de kaart het niet doet, dus ik wil het eerst 100% zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

damn deze draad gaat maar door.... anyways ik ga gewoon naar de Radeon 9700 toe :P

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Xerxes schreef op 06 augustus 2002 @ 19:08:
Ik heb een paar weken geleden een Gigabyte Maya Radeon 8500 Deluxe gekocht, waarvan de fan na een weekje kapot is gegaan. Vandaag heb ik van Salland Automatisering een nieuwe ontvangen. Helaas maakt deze veel meer lawaai en is hij 55-60 graden idle. De kaart loopt gewoon op 274 mHz (GPU + geheugen), maar als ik de snelheid veel lager zet krijg ik raar beeld. Nu is mijn vraag welke temperaturen normaal zijn en of de kaart inderdaad zo een lawaai hoort te maken. Ik denk niet dat ze het leuk zullen vinden als ik alweer kom aankloppen dat de kaart het niet doet, dus ik wil het eerst 100% zeker weten :)
heb je enige vorm van airflow in je case.. je radeon 8500 kan namelijk altijd wel wat frisse lucht gebruiken :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes-IA
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05-2024
De Radeon heeft de fan aan de 'verkeerde' kant zitten:

[SB Audigy] [Vrij PCI slot] [<Fan Radeon]

En van de ander kant krijgt hij de warme lucht van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Okay, het laatste nieuws over de Radeon9700 van VR Zone (even vertaald voor het gemak):

- Het is dus mogelijk om 256 Radeon9700 parallel aan elkaar te verbinden. Dit wisten we al en was niet echt nieuws. Maar ATi onderzoekt op dit moment de mogelijkheden om een Dual Radeon9700 VPU te lanceren als kaart. Quad Display wordt dan mogelijk. Er is echter geen datum wanneer zo'n kaart gelanceerd gaat worden.

- Radeon9000 zal z'n intrede in het mobiele segment binnen 2 maanden doen en de mobiele versie van de Radeon9700 zal binnenkort het 'tape-out'-stadium bereiken.

- De Lite Edition van de Radeon9700, waarschijnlijk de Radeon9500, zal op de mainstream markt gericht worden en zal de helft van het aantal renderingpipelines en geheugenkanalen hebben.

- ATi is NIET van plan om een 0,13 micron Radeon9700 te maken, maar de next-gen-kaart R350 zal WEL 0,13 micron zijn. De lancering van deze kaart staat gepland voor de eerste helft van 2003 en zal tevens DirectX 9.1 ondersteunen.

- ATi werkt nu samen met TSMC als hoofdpartner, maar UMC zal ook voor ATi gaan produceren.

VR Zone heeft dit nieuws van een Japanse site, die de statements van de ATi chairman, die eerder deze dag zijn gemaakt, hebben gepubliceerd.
http://www.vr-zone.com/#2575

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Xerxes schreef op 06 augustus 2002 @ 19:08:
\

Heb die kaart ook en bij mij hoor je de fan nauwelijks.Heb mijn kaart, op dit moment, overclockt naar 310.5-310.5 en kom dan nog niet aan jou temperaturen.Denk dat er iest goed mis is met die kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:00
Xerxes schreef op 06 augustus 2002 @ 20:23:
De Radeon heeft de fan aan de 'verkeerde' kant zitten:

[SB Audigy] [Vrij PCI slot] [<Fan Radeon]

En van de ander kant krijgt hij de warme lucht van de CPU.
ELKE videokaart heeft z'n fan aan deze kant zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

CJ schreef op 07 augustus 2002 @ 01:26:
Okay, het laatste nieuws over de Radeon9700 van VR Zone (even vertaald voor het gemak):
Interessant nieuws, vooral de plannen om de 9700 niet op .13 uit te brengen, maar daarvoor meteen met een verse plank te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn ik kan niet wachten op de R9700... als die uit is koop ik ook gelijk de rest van me nieuwe pc-tje :D
Wanneeerrr komt tie nouwwww

Sorry voor de nutteloze post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Je hebt een monster PC met een GF4 Ti4400 en als de Radeon 9700 uitkomt neem je die en neem je ook een nieuwe pc :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe club 3d radeon 8500. Nou jah hij ligt er al wel een tijdje maar ik heb hem net geinstalleerd :)

Hij werkt perfect afgezien van 1 probleem met hardware acceleratie bij powerDVD. Ik krijg namelijk groene vlekjes bij svcd's. Ik heb wel gelezen dat je door overclocken ook groene artifacts krijgt, maar die van mij is dus niet overgeclocked. Hij vertoont dit effect ook nooit tijdens games oid, zelfs niet tijdens lange dagen benchmarken.

In principe heb ik de hardware acceleratie niet nodig, maar toch zou het moeten werken. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen deze twee kaarten
De Powercoler radeon 8500 (275 mhz) met 64 mb

http://funcomputer.de/def...5&sw=&start=0&artnr=06221

en de
Powercolor radeon 8500 le (250mhz) met 128 mb
http://funcomputer.de/def...5&sw=&start=0&artnr=06222

De prijs scheelt nagenoeg niets, maar ik sta nu dus voor de keus,
Hogere kloksnelheid met 64 mb
of lagere kloksnelheid met 128 mb.

Mijn persoonlijke visie is dat je kloksnelheid er altijd zelf bij kunt klokken, maar geheugen niet. Denk ik zo goed? Of zal die 25 meer megaherz heel bepalend zijn voor de snelheid en de soort chipset?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt ervan af denk ik. Als deze kaart nog wat jaartjes mee moet zou ik toch zeker voor de 128 mb versie gaan. Je kan vast wel wat bij klokken, maar extra geheugen kan je er niet bij doen. Als ik het me goed herinner maakte het in de benches niet zoveel uit welke versie je nam, misschien een procentje of zo.

Moet zo weg, maar ik zal vanmiddag ff kijken of ik een url kan vinden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:07:

Mijn persoonlijke visie is dat je kloksnelheid er altijd zelf bij kunt klokken, maar geheugen niet. Denk ik zo goed? Of zal die 25 meer megaherz heel bepalend zijn voor de snelheid en de soort chipset?

Alvast bedankt!
Overklokken is inderdaad makkelijker dan geheugen erbij denken :P Als je bedenkt dat Doom III wel 80 mb aan texturen gaat kennen, is 128 voor de toekomst misschien helemaal niet zo gek.

Ook ik ga voor 128 mb voor een nieuwe kaart, al zit ik dan meer in de 9000/Xabre hoek te neuzen. Ultracheap, maar wel 128 mb.

Ik heb al genoeg meegemaakt, dat mijn Radeon SDR 32 mb net niet dat hoogste standje aan texturen zonder schokken aankon, terwijl de pc van mijn schoonvader doodleuk texturen op max spelenderwijs op scherm tovert dankzij een belachelijke 64 mb op zijn MX200 plankie. Ik heb mijn les wel geleerd, meer mb houdt langer dat wat kloksnelheid en die paar procentjes winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 09:58:
Ik heb net een nieuwe club 3d radeon 8500. Nou jah hij ligt er al wel een tijdje maar ik heb hem net geinstalleerd :)

Hij werkt perfect afgezien van 1 probleem met hardware acceleratie bij powerDVD. Ik krijg namelijk groene vlekjes bij svcd's. Ik heb wel gelezen dat je door overclocken ook groene artifacts krijgt, maar die van mij is dus niet overgeclocked. Hij vertoont dit effect ook nooit tijdens games oid, zelfs niet tijdens lange dagen benchmarken.

In principe heb ik de hardware acceleratie niet nodig, maar toch zou het moeten werken. Iemand enig idee?
De Radeon8500 heeft inderdaad wat problemen met PowerDVD en hardwareacceleratie. Een probleem was bijvoorbeeld ook dat ondertiteling niet werkte wanneer hardware acceleration ingeschakeld was in PowerDVD. Er is echter een patch op Cyberlink's pagina om dit te fixen. Misschien dat het bij jouw ook je problemen verhelpt: http://www.gocyberlink.co...load/dl_file.jsp?dl_id=82

Probeer anders de ATi DVD-player eens. Daarmee heb je waarschijnlijk geen problemen. Leuk om te vermelden is dat ATi de PowerDVD-engine gaat gebruiken voor haar eigen software DVD-player die geleverd gaat worden met de Radeon9700 en Radeon9000(Pro).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:07:
Ik twijfel tussen deze twee kaarten
De Powercoler radeon 8500 (275 mhz) met 64 mb

http://funcomputer.de/def...5&sw=&start=0&artnr=06221

en de
Powercolor radeon 8500 le (250mhz) met 128 mb
http://funcomputer.de/def...5&sw=&start=0&artnr=06222

Alvast bedankt!
---------------------
De LE 128 is circa 10% langzamer dan de normale 8500, 64mb van Powercolor. Kijk even bij een revieuw, geeft veel antwoorden over speed, klocken & warmte.
http://www.hardware.fr/art/lire/422/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:07:
[...]
---------------------
De LE 128 is circa 10% langzamer dan de normale 8500, 64mb van Powercolor. Kijk even bij een revieuw, geeft veel antwoorden over speed, klocken & warmte.
http://www.hardware.fr/art/lire/422/1/
tja lijkt me lochisch als de clock lager loopt, en ja ben nooit zo zo van maar 1 testje........

kijk hier maar eens even http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html

lijkt me een wat betere test.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:07:
[...]

tja lijkt me lochisch als de clock lager loopt, en ja ben nooit zo zo van maar 1 testje........

kijk hier maar eens even http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html

lijkt me een wat betere test.....
Idd, hier scheelt het maar 3-4 %, maar meer geheugen is denk ik op de lange termijn wel beter, alleen over 1-2 jaar, wie weet wat voor GPU er dan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje mbt de TV-OUT.

Sinds ik ben overgestapt op de nieuwe Catalyst 2.2 trilt m'n beeld een beetje zowel met als zonder de theatre mode. Met de laatste Omega drivers had ik dit probleem alleen als ik de Overscan functie gebruikte :?

Ik maak gebruik van Windows XP pro.

Iemand enig idee? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:08:
[...]

Idd, hier scheelt het maar 3-4 %, maar meer geheugen is denk ik op de lange termijn wel beter, alleen over 1-2 jaar, wie weet wat voor GPU er dan zijn...
Ben ik het voledig mee eens..........!!!
heb immers ook een 128mbtje genomen voor die 44Euro; extra kun je dat best doen...........

ben benieuwd hoe snel die dan is tegen over de GF4ti200 128mb

Doom III komt toch al met 80mb aan textures?... en dat is al niet meer zo lang......

en je kunt hem probleemloos overclocken naar 275/275 dus .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ging ff iets fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je houdt ervan om jezelf te quoten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:23:
[...]

Je houdt ervan om jezelf te quoten? 8)7
Je moet toch wat 8)7

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
lolz 8)7
kunne we weer ontopic B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwachte prestaties van de 9500, alsmede wat meer in-depth specs dan helft van 9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

hehe, JAMF is lekker het Radeon topic aan het promoten :D :D

zie nieuws: ATi onderzoekt mogelijkheid dual Radeon 9700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Klinkt goed. Nu nog techtalk hier en we zijn weer op weg.

Overigens is de voltmod voor mijn RAdeon SDR nog steeds niet gebeurd. Moet ik toch maar eens tijd voor vrijmaken voor mijn vakantie. Even Coenen bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Iemand een idee wanneer de 9700 hier zal zijn? ongeveer :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit al 'tig' keer langsgekomen, maar de search werkt niet lekker en dit is de meest actuele thread:

Enig idee wanneer de Radeon 9700 uitkomt en wat de richtprijs zal zijn in ¤'s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb de 64MB van de GF4 Ti4200...ik neem aan dat deze ook doomIII als een tiet laat lopen, heb een fklinke kwak geheugen dus dat komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:54:
Misschien is dit al 'tig' keer langsgekomen, maar de search werkt niet lekker en dit is de meest actuele thread:

Enig idee wanneer de Radeon 9700 uitkomt en wat de richtprijs zal zijn in ¤'s?
hij moet in oktober uitkomen (d8 ik) en gaat zo'n $399 kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
oktober pas :(

Waarom duurt het allemaal nou zo lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Allemaal heel boeiend allemaal. Maar ik vervang mijn Radeon 8500 pas wanneer DoomIII word gereleased. Eerder is niet nodig.

Eerst was het nog wel leuk maar dit niet meer, dadelijk staat de Radeon 8500 niet eens us meer in the hall of fame.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met een 8500 kan je nog wel even door. Het valt me op hoe snel hardware aan de kant wordt gegooid als minderwaardig. Ik heb nog tijden met een TNT2 gespeeld (nu nog steeds in een 2e pc) en nu nog met een Radeon SDR. Tuurlijk kan je niet alles meer omhoog schroeven en het is inleveren op fps, maar spelen is wel mogelijk. Het lijkt toch massale gekte voor het hebben van de nieuwste spulletjes. Met een 8500 zou ik razend gelukkig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies.
Zolang je in de moeilijke scenes nog steeds rond de 25 fps zit, zit je toch goed.
Dus je moet er zeker nog wel een 2 jaar mee kunnen doen vindt ik, maybe nog wel
langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Idem hier, Wekkel. Heb nu nog een eerste generatie Radeon. Nou zou ik best een 8500 kunnen kopen en daar nu heel gelukkig mee zijn, maar dan moet ik volgend jaar al weer beginnen met terugschroeven van eye-candy en resolutie. Daarom ga ik nu voor de Radeon 9700, zodat ik voorlopig weer even vooruit kan, hopelijk tot half-2004. Ik koop ongeveer elke 2 jaar een nieuwe grafische kaart en probeer daar dan zo lang mogelijk mee te doen. Tussentijds nog een keer een CPU+mobo upgrade wanneer dat echt de bottle-neck wordt, en zo kom ik altijd wel redelijk mee [:)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-]MaRc0[- schreef op 07 augustus 2002 @ 09:57:
Je hebt een monster PC met een GF4 Ti4400 en als de Radeon 9700 uitkomt neem je die en neem je ook een nieuwe pc :?
Ja die PC die in me sig staat moet ik, met nog een ander systeem delen met me 2 broertjes. De PC waar ik het toen over had is helemaal voor mij, en compleet van me eigen centen 8)

En ik wil die Radeon 9700 omdat je fps niet hoog genoeg kunnen zijn als (wannab) pro gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
bluppy2 schreef op 07 augustus 2002 @ 14:57:
[...]

hij moet in oktober uitkomen (d8 ik) en gaat zo'n $399 kosten...
Heeft Hercules dan haar releasedate van de Radeon9700 verplaatst van September naar Oktober? Op hun site staat nog steeds:

3D Prophet 9000 series will be available in August.
3D Prophet 9700 will be available in September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19 Augustus is de release. Meer info:

http://www.ati.com/companyinfo/press/2002/4523.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja op 17 juli was het SHIPPING in 30 days, dus ongeveer 17 augustus zal de eerste lading de verpakkerij verlaten en dan is het wachten tot ze in de winkels terecht komen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik heb een probleem, ik heb net een nieuwe radeon 8500 gekocht, draait perfect alleen in spellen zoals counterstrike & Gta3 heb ik zeer donker beeld, zit er messchien in het software pakket iets waarmee ik de kleuren lichter kan maken...? Of is er een progje, dat ik er makkelijk bij kan gebruiken..?

Heb nieuwste drivers geinstalled....

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Cool! 8)

Dus de definitieve snelheden zijn:

Core: 325 Mhz
Mem: 310 Mhz DDR

Ik had eigenlijk wat sneller geheugen verwacht. B)

En het valt me nu pas op dat ze het steeds Radeon9700 PRO noemen. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Als de Radeon9700 Pro op 325/620 loopt, hoe snel is dan de 'gewone' Radeon9700? 300/600? Of komt er geen 'gewone' Radeon9700. En als de richtprijs voor de Pro al $399,- is, dan zou een 'gewone' versie natuurlijk goedkoper moeten zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door CJ op 07-08-2002 18:45 . Reden: Er ging iets mis met 'editen'. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
nog wat meer ATI nieuws:

http://world.altavista.co...3Ftype%3Dnews%26id%3D7639
ATI President concurrently chief executive officer Mr. Kwok Yuen Ho other day in the attendance ATi which held in Japan at the Radeon 9000/9700 release conference, after accepted the Japanese famous Watch.impress website the cane great cyclopentadiene specially visits. Under is some important details approves the dew.

Mr. He indicates, at present grasps based on ATi the technology looks, 256 Radeon 9700 chips are may parallel together work. Moreover, ATi also is considering double Radeon 9700 VPUs integration embraces as well as four outputs possibilities in one. But, above type indicator accurate promotes the time has not been determined.

Will use in to move the computer Radeon 9000 promotes in 2 months, Radeon 9700 will move the version soon also completes the stereotypia work.

Radeon 9700 simplifications versions Radeon 9500 future will lock the mainstream market, in addition Radeon 9500 will exaggerate the pipeline and reveals saves the position width is reduced one half.

ATi does not have the plan to demonstrate Radeon 9700 later will use 0.13 microns craft manufacture, but next year first half year ATi will promote the next generation of R350 demonstration chip will be able to use based on this technology production, and will provide to the DirectX 9.1 supports

ATi at present is launching the cooperation with TSMC, thus also becomes the ATi chip the main origin. But the UMC aspect future also will be ATi provides the production service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 07 augustus 2002 @ 18:45:
Als de Radeon9700 Pro op 325/620 loopt, hoe snel is dan de 'gewone' Radeon9700? 300/600? Of komt er geen 'gewone' Radeon9700. En als de richtprijs voor de Pro al $399,- is, dan zou een 'gewone' versie natuurlijk goedkoper moeten zijn.
De 'pro' is toch de gewone?? Bij mijn 8500 wel in ieder geval.. De LE is de langzamere...
3D Prophet 9700 will be available in September.
En wanneer kwamen doom III en BF1942 ongeveer uit?? Dat wordt flink sparen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hehe, kijk eens op de vorige pagina... berichtje van 01.26 :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:32:
[...]

De 'pro' is toch de gewone?? Bij mijn 8500 wel in ieder geval.. De LE is de langzamere...

[...]
De 'gewone' Radeon8500 is zeker niet de PRO-versie. De gewone draait op 275/275 en de LE op 250/250 of lager. Er was eerst sprake van een Pro variant die standaard op 300/300 zou lopen. Ik geloof dat alleen Gigabyte een 300/300 versie heeft gelanceerd (8500XT).

ATi heeft alle verwijzingen op haar website naar de Radeon9700 verwijderd. Er staat nu overal Radeon9700PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'gewone' Radeon8500 is zeker niet de PRO-versie. De gewone draait op 275/275 en de LE op 250/250 of lager. Er was eerst sprake van een Pro variant die standaard op 300/300 zou lopen. Ik geloof dat alleen Gigabyte een 300/300 versie heeft gelanceerd (8500XT).
Even gezocht, want volgens mij is de 8500pro wel degelijk 'de normale' en zie: http://forum.computertota...d95e64fe0e36cc2234dfa07d2

Bijna iedere fabrikant noemt de 8500 275/275 de PRO versie en de 250/250 de LE versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Bij R8500 wordt de aanduiding pro gebruikt bij thirdparty kaarten, die draaien dan op 275/275 zoals de retail built by ATI.
De R9700 gaat idd R9700 pro heten, ik heb al een pre order bij Ebgames staan, nou maar wachten wanneer ze gaan shippen.

Het is mij ook nog onduidelijk in hoevere de Built by ATI op de R9700 core ook in Europa uitkomen...

En wat zou het geheugen worden, ik heb vage foto's gezien met 2,4 ns!!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Nog een mooie achtergrond gemaakt door Astennu en mij voor de liefhebbers. :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jaw.cornelissen/junk/radeonwallpaper.jpg

Klik erop voor de 1600*1200 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:23:

En wat zou het geheugen worden, ik heb vage foto's gezien met 2,4 ns!!
Okay, help me even... op hoeveel Mhz komt dat neer? :? Is dat niet veel meer als de standaard 310Mhz?

* CJ is even vergeten hoe die berekening ook maar weer ging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2,4 ns => 1/ca 2.5 = 0.4 x 10^9 Hz => ca. 400MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:23:

De R9700 gaat idd R9700 pro heten, ik heb al een pre order bij Ebgames staan, nou maar wachten wanneer ze gaan shippen.
als je bij EBgames besteld moet je dan ook nog belasting over de video kaart betalen ?
want als dit zo is wordt hij wel lekker duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:17:
[...]

als je bij EBgames besteld moet je dan ook nog belasting over de video kaart betalen ?
want als dit zo is wordt hij wel lekker duur :'(
Als je pech hebt wel, DHL vergeet het zelden iig.

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord dat het niet werd gerekend maar dat heb ik die 2x keer nog niet meegemaakt.

Mijn bestelling staat nu op $440 excl. invoer..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
BronX schreef op 07 augustus 2002 @ 20:24:
Nog een mooie achtergrond gemaakt door Astennu en mij voor de liefhebbers. :P

[afbeelding]

Klik erop voor de 1600*1200 versie.
wat vinden jullie er van ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ik maar weer wat zeggen want anders horen we breepee nooit meer. Voor iedereen die het niet weet. Dit is het nieuwe draadje waar je alles ken posten over de 9700/9000 en eventueel 9500 radeon van ATI. De radeon 9500 hoeft voor mij niet, maar dat vind breepee leuk en aangezien breepee wel lief is vind ik het ook goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 22:06:
laat ik maar weer wat zeggen want anders horen we breepee nooit meer. Voor iedereen die het niet weet. Dit is het nieuwe draadje waar je alles ken posten over de 9700/9000 en eventueel 9500 radeon van ATI. De radeon 9500 hoeft voor mij niet, maar dat vind breepee leuk en aangezien breepee wel lief is vind ik het ook goed. :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:02:
2,4 ns => 1/ca 2.5 = 0.4 x 10^9 Hz => ca. 400MHz
Owh... okay. Thanx. Da's wel snel dus. :9~

Kun je de berekening trouwens ook niet zo doen? Is voor mij wat gemakkelijker en het komt toch op hetzelfde uit. :+

offtopic:
Wiskunde is namelijk niet mijn sterkste kant en al die nullen doen me duizelen, dus hoe simpeler hoe beter voor mij. ;)

1000/3,6=277 Mhz (Radeon8500)

Dus in dit geval:

1000/2,4=416 Mhz (Radeon9700)

En voor 320 Mhz heb je dus eigenlijk maar 3,2ns mem nodig. Dus 2,4ns geheugen zou dan wel heel erg cool zijn als dat er op zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ER zit nu 3.6 op en dat kun je al klocken naar 320 :P
En het is 236 bit dus 3.6 ns 256bit zou theoreties 1100 mhz zijn :9~

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen(weet niet of het in dit forum was of ergens anders) dat een Radeon 9000 kaart met toekomstige spellen beter en sneller is dan de Radeon 8500. Ook al is de 8500 nu in 3Dmarkk sneller, in de toekomst haalt de 9000 hem in ofzo. Is dit echt zo?? ik twijfel tussen de 8500LE 128 mb of de 9000 64 mb.
Ze zijn ongeveer even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Astennu schreef op 07 augustus 2002 @ 22:02:
[...]

wat vinden jullie er van ?
ik vinnem wel mooi.. een beetje standaard, maar wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Klopt het dat de 9700 in de US pas 19 september in de verkoop gaat (www.ebgames.com) ?

Dan duurt het hier toch wel zeker tot mid-oktober voordat dat ding een beetje te krijgen is :(
Die prijs wordt trouwens ook leuk... zal wel rond de EUR 500,- liggen :(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 08:50:
Ik heb ergens gelezen(weet niet of het in dit forum was of ergens anders) dat een Radeon 9000 kaart met toekomstige spellen beter en sneller is dan de Radeon 8500. Ook al is de 8500 nu in 3Dmarkk sneller, in de toekomst haalt de 9000 hem in ofzo. Is dit echt zo?? ik twijfel tussen de 8500LE 128 mb of de 9000 64 mb.
Ze zijn ongeveer even duur.
dit is onzin. de radeon 8500 is sneller en zal dat ook altijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FireGL X1, niet direct de radeon, maar toch...

Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0208/FGL01.jpg

http://www.darkcrow.co.kr/newsdirectory/content.asp?idx=1126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In de standaard situatie zie je de 8500 boven de 9000 Pro uitkomen:
Quake3
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-07.html

In Aquanox zie je al meer head-to-head
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-06.html

Hier zie je een heel ander beeld
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-09.html

Nature 3DMark2001
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-12.html

Hier zie je dat de 8500 wel bruter Nature kan draaien, maar de pixel shader van de 9000 toch redelijk nabij komt. Overigens wordt hier niet gebruik gemaakt van ps 1.4, maar van 1.3.

De 8500 blijft op papier en benchmarks sterker uit de bus komen dan de 9000. Misschien dat een 8500 dan ook wel aantrekkelijker blijft zolang ie nog verkocht wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 08 augustus 2002 @ 10:38:
In de standaard situatie zie je de 8500 boven de 9000 Pro uitkomen:
Quake3
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-07.html

In Aquanox zie je al meer head-to-head
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-06.html

Hier zie je een heel ander beeld
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-09.html

Nature 3DMark2001
http://www.tomshardware.c...207181/radeon9000-12.html

Hier zie je dat de 8500 wel bruter Nature kan draaien, maar de pixel shader van de 9000 toch redelijk nabij komt. Overigens wordt hier niet gebruik gemaakt van ps 1.4, maar van 1.3.

De 8500 blijft op papier en benchmarks sterker uit de bus komen dan de 9000. Misschien dat een 8500 dan ook wel aantrekkelijker blijft zolang ie nog verkocht wordt..
Dat bedoelde ik dus, met de toekomstige spellen is de 9000 misschien een beter koop?
Vooral omdat de laatste 2 testen in het voordeel van de 9000 uitkomen, en ik heb toch geen geld voor de 9500/9700 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 08 augustus 2002 @ 09:11:
[...]dit is onzin. de radeon 8500 is sneller en zal dat ook altijd blijven.
Breepee had haast en moest weg, dus ik zal wat toelichten :P

De 8500 is sneller en dat zal wel zo blijven de radeon 9000is de nieuwe budget kaart en de 8500 het oude topmodel. Bovendien komen er in de toekomst spellen uit die meer gehuegen dan 64 MB gebruiken. Bijvoorbeeld UT2003, dan moet je dus een 128 MB kaartje hebben. (niet dat je met een 8500 UT2003 kan spelen :P maar toch)

Ga dus gewoon voor de 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:23:
[...]
Breepee had haast en moest weg, dus ik zal wat toelichten :P

. (niet dat je met een 8500 UT2003 kan spelen :P maar toch)
ben ik niet met je eens, ik speel nu al UT2003 met mijn 'oude' radeon 64 mb vivo op 1024 en het beeld is nog redelijk, pas op 1200*1600 gaat hij stotteren.

dus me een 8500 moet je makkelijk UT2003 kunnen spelen IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ze komen waarschijnlijk eerder uit dan 19 Sept hoor, zie rage3d.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is officieel aangekondigd. Ik zal mezelf dan maar eens quoten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 08:50:
Ik heb ergens gelezen(weet niet of het in dit forum was of ergens anders) dat een Radeon 9000 kaart met toekomstige spellen beter en sneller is dan de Radeon 8500.
Dat had je inderdaad op dit forum gelezen in dit topic:

Radeon 9500 of Geforce 4 Ti 4200 ??
The_PyroPath schreef op 07 augustus 2002 @ 16:18:
uhm, de 9000 is in de huidige spellen iets trager, maar als je gaat kijken naar UT2003 dan wandelt hij zelfs de 8500 voorbij. Dat hij nu trager is komt door de enkele TMU, aangezien die in toekomstige spellen minder van belang is kan hij daar aan zijn juk ontkomen en uitstijgen boven de 8500
(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:25:
[...]

ben ik niet met je eens, ik speel nu al UT2003 met mijn 'oude' radeon 64 mb vivo op 1024 en het beeld is nog redelijk, pas op 1200*1600 gaat hij stotteren.

dus me een 8500 moet je makkelijk UT2003 kunnen spelen IMHO
'

idd.. bovendien heb je altijd nog zoiets als het "aperture" geheugen (kweenie hoe je dat precies noemt).. Oftewel: Het stukje geheugen wat je videokaart "leent" van je interne geheugen simmetjes.
Het is welliswaar een stukje langzamer dan je videogeheugen, maar het blijft snel zat om alle textures van Doom3 of UT2003 snel op je scherm te krijgen...
(UT2003 werkt trouwens ook met een 32mb TNT2tje.. dus dan zal hij ook wel lopen met een 64mb Radeon 8500 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier een quote van anand, die alles het snelst schijnt te weten :

Although Best Buy and other vendors seem to be indicating a September 15th availability date for R300 it seems as if you'll be able to get boards much earlier than that. We'll have a final review with final hardware well before that.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
bluppy2 schreef op 08 augustus 2002 @ 11:50:
[...]'

idd.. bovendien heb je altijd nog zoiets als het "aperture" geheugen (kweenie hoe je dat precies noemt).. Oftewel: Het stukje geheugen wat je videokaart "leent" van je interne geheugen simmetjes.
Het is welliswaar een stukje langzamer dan je videogeheugen, maar het blijft snel zat om alle textures van Doom3 of UT2003 snel op je scherm te krijgen...
(UT2003 werkt trouwens ook met een 32mb TNT2tje.. dus dan zal hij ook wel lopen met een 64mb Radeon 8500 8)7 ).
Op 800x600 draait het lekker 50frames/sec. Op 1024x768 niet 24frames/sec.
Dus erg lekker draait UT2003 niet op R8500. 800x600 op een 21 inch is niks.
Beetje blokkerig. op anders scherm 15 inch valt het wel mee.

Vraagje: iemand anders ook probleem met tv out, met nieuwe driver catalist 2.2. Dat overlay niet altijd werkt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

http://www.anandtech.com/news/shownews.html?i=3430&t=sn

Hier al redelijk goede woorden voor de Trident XP4... Testuitslagen volgen nog.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

hetnet schreef op 08 augustus 2002 @ 12:15:
[...]

Op 800x600 draait het lekker 50frames/sec. Op 1024x768 niet 24frames/sec.
Dus erg lekker draait UT2003 niet op R8500. 800x600 op een 21 inch is niks.
Beetje blokkerig. op anders scherm 15 inch valt het wel mee.

Vraagje: iemand anders ook probleem met tv out, met nieuwe driver catalist 2.2. Dat overlay niet altijd werkt ??
waar bestaat de rest van je systeem uit? is dat misschien bij jou de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

UT2k3 927 draait uberhaupt niet zo lekker, begrijp ik. Als een en ander ook nog op een TNT2 te draaien moet zijn, zal de final wel betere resultaten geven. Een eerdere build liep behoorlijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
bluppy2 schreef op 08 augustus 2002 @ 12:19:
[...]

waar bestaat de rest van je systeem uit? is dat misschien bij jou de bottleneck?
P4 1,6@2Ghz, 512Mb RDram, R8500, 2x ibm gxp 60. en dat alles op een P4T-E van assus.

Moet toch zat zijn om spel, zoals UT2003 te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heeft iemand al eens een Ati Radeon 8500 van Hercules [ de Hercules 3d-Prophet 8500 FDX LE ] op 275/275 laten lopen zonder v-mod/koelblokjes?

:?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Wekkel schreef op 08 augustus 2002 @ 12:22:
UT2k3 927 draait uberhaupt niet zo lekker, begrijp ik. Als een en ander ook nog op een TNT2 te draaien moet zijn, zal de final wel betere resultaten geven. Een eerdere build liep behoorlijk bij mij.
Hoop/denk wel dat de final versie, wat sneller zal zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
mOrPhie schreef op 01 augustus 2002 @ 21:23:
Ik heb sinds vandaag een Club 3D ATI radeon 8500 Pro. Ik heb alleen een raar probleem waarvan ik nergens een oplossing lijk te vinden.

Als ik bijvoorbeeld unreal tournament (4.36) speel (vooral in Direct 3D maar dacht het ook met OpenGL te zien), dan lijkt het beeld nogal te schokken soms, alsof ie wat frames overslaat zeg maar. Als ik mijn resolutie op 640x480 zet dan blijft het probleem. Het zit em dus niet in de performance.

Ik dacht dat het wat met de refreshrate te maken had, dus ik ben gaan kijken naar de RefreshFix. Echter lijkt deze zich alleen bezig te houden met dat sommige spellen alleen op 60 Hz werken en dus niet met het overslaan/schokken.

Terugklokken (naar hardware default) processor, laatste drivers, opnieuw installeren unreal, het mocht allemaal niet baten. Rune, het meegeleverde spel, toonde dezelfde problemen.

Is dit een bekend probleem en zo ja, waar kan ik de oplossing vinden of wat is de oplossing? Wie is mijn held? ;)

--edit--
het lijkt wel alsof het schokken ook in windows zelf voorkomt
Hey ik heb dit ook met UT en een maat van me heeft het met alle spellen dat ie schokt als een gek , is iemand dit probleem tegengekomen en een oplossing weet? :?

We hebben van alles al geprobeerd maar helaas zonder succes: Alle soorten van ATI Drivers , via 441 , Direct X 8.1 etc...

Ik denk zelf dat het een instelling is want een game mag niet schokken met zo'n kaart , we hebben trouwens een ATI 8500 Radeon LE 128 mb DDR ram!

Ik heb een 1000 mhz processor en mijn maat 1800 mhz en beide zo'n 500 mb ram!

De videokaart die doet toch bijna alle werk in een game ? dus denk niet dat het aan de processor ligt!

Iemand die kan helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Destroyer_Dessie schreef op 08 augustus 2002 @ 12:39:De videokaart die doet toch bijna alle werk in een game ? dus denk niet dat het aan de processor ligt!
De videokaart doet in verhouding met vroeger meer werk zelf, en wordt daarmede dus CPU-onafhankelijker. Dat wil niet zeggen dat je met een 486 en een Radeon 9700 lekker GTA3 op 1600x1200 16FFSA kunt spelen. Videokaarten hebben een bepaalde schaalbaarheid. Met een Geforce 2 heeft het geen zin om meer dan 800mhz te hebben, want daarboven neemt de performance weinig meer toe. Met een Radeon 8500 ligt die grens zo rond de 1,2 GHZ . EEn Radeon 9700 zal denk ik optimaal werken met een 1.5/1.6 GHZ CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

1.5 a 1.6 Mhz ?

Denk dat je iets te voorzichtig bent. De 9700 zal pas echt tot zijn recht komen vanaf 2000+ Mhz.

Neem nou mijn 8500 met een AMD Athlon 700mhz, scoor ik 4400 3Dmarks mee terwijl een 8500 met een 1400 mhz al richting de 9000 3Dmarks gaat...

FF wat anders. Heeft iemand al ervaring met die laatste catalist 2.2 drivers van de Radeon 8500 (compatible cards) ?

Onder GTA3 krijg ik vage beelden (6 ghosts...) en blauwe vlakken.
Met de laatste Ati drivers- wou GTA3 helemaal niet opstarten dus nu zit ik nog steeds met de 'drivers vanaf CD.

Wat ik zoek zijn drivers die gewoon goed zijn, geen rare eigenschappen hebben -stabiel -waarmee je alle spellen kan draaien (nuja-zoveel mogelijk). Dus 10% more FPS zal me een worst wezen, meestal bereiken ze dat door te "cheaten" wat de kwaliteit vaak niet ten goede komt....

Iemand?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Madrox schreef op 08 augustus 2002 @ 16:00:
1.5 a 1.6 Mhz ?

Denk dat je iets te voorzichtig bent. De 9700 zal pas echt tot zijn recht komen vanaf 2000+ Mhz.

Neem nou mijn 8500 met een AMD Athlon 700mhz, scoor ik 4400 3Dmarks mee terwijl een 8500 met een 1400 mhz al richting de 9000 3Dmarks gaat...
1.5 a 1.6 GHZ

en de radeon zal met een 2000mhz cpu prima lopen, maar wat ik bedoel met goed lopen is een fps van 60 oid. neem quake3. hij loopt heel lekker op een athlon 2200+ met gf4ti4600, maar dan haal je 200fps en dat is niet nodig. met een Penitum 3 700mhz en een gf2mx zul je iets van 50/60fps halen en dat is ook goed speelbaar.

niemand heeft 9000punten nodig. als het maar vloeiend loopt, fps/score maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,447578,00.asp

Driververgelijking 8500, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breepee heb mazzel, ik wilde net zeggen dat een radeon 9700 met 1,6 niet optimaal loopt. Hij is overal getest met een 2,5-2,5 ghz en er is toen verteld dat dat sneller kon. (hij was hoger kwa fps te krijgen) maar na je reply hoor je mij niet meer verder :P. Wel bent ik blij met de officiele aankondiging van de 9700 voor 15 augustus. Ga de 31e naar computerdiscountbeurs in rotterdam en hoop dat er daar 1 ligt, ken ik hem kopen, lkaat me fps wel weten dan :P. heb een P4 1,6 liggen moet ik nog bouwen :P (luxe probleem) denk die met me peltkoeling die ik nu heb wel op 2,4 te krijgen dan radeon 9700 en lekker CSen met hoop fpsjes. (weet het, heb ik voor cs niet nodig, maar CS rulez )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19 Augustus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Destroyer_Dessie schreef op 08 augustus 2002 @ 12:39:
[...]

Hey ik heb dit ook met UT en een maat van me heeft het met alle spellen dat ie schokt als een gek , is iemand dit probleem tegengekomen en een oplossing weet? :?

We hebben van alles al geprobeerd maar helaas zonder succes: Alle soorten van ATI Drivers , via 441 , Direct X 8.1 etc...

Ik denk zelf dat het een instelling is want een game mag niet schokken met zo'n kaart , we hebben trouwens een ATI 8500 Radeon LE 128 mb DDR ram!

Ik heb een 1000 mhz processor en mijn maat 1800 mhz en beide zo'n 500 mb ram!

De videokaart die doet toch bijna alle werk in een game ? dus denk niet dat het aan de processor ligt!

Iemand die kan helpen? _/-\o_
ik kan wel helpen...

zet v-sync uit :)

die laat UT zo schokken.. Soms moet je wel ff rebooten voordat hij het dan goed doet..

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb net een Athlon 750 mhz cooler op mijn radeon 8500 128mb gezet morgen ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 07 augustus 2002 @ 10:33:
[...]

Als je bedenkt dat Doom III wel 80 mb aan texturen gaat kennen, is 128 voor de toekomst misschien helemaal niet zo gek.
Is dat zo? Dat snap ik niet echt.....Gaan ze 64-bit kleuren gebruiken ofzo? Want met 32-bit haal je dat nooit, of je moet met hele hoge resoluties gaan werken.

Doe ff een URL, want je maakt me wel nieuwsgierig naar Doom III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Breepee schreef op 08 augustus 2002 @ 16:12:
[...]
1.5 a 1.6 GHZ dat bedoel ik :+

en de radeon zal met een 2000mhz cpu prima lopen, maar wat ik bedoel met goed lopen is een fps van 60 oid. neem quake3. hij loopt heel lekker op een athlon 2200+ met gf4ti4600, maar dan haal je 200fps en dat is niet nodig. met een Penitum 3 700mhz en een gf2mx zul je iets van 50/60fps halen en dat is ook goed speelbaar.

Dat hangt er maar vanaf welke 3D functies je aanzet. Denk dat met alles op HIGH je echt geen 60 fps haalt met een GF2mx. Misschien in 640x480 maar wie speelt daar nog in....

niemand heeft 9000punten nodig. als het maar vloeiend loopt, fps/score maakt niets uit.
Nee, oke. Ben ik helemaal met je eens. Verwarde jouw uitspraak Optimaal met Maximaal oftewel het onderste uit de kan (8500 radeon) halen. Nu begrijp ik je verhaal.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op 08 augustus 2002 @ 16:00:
1.5 a 1.6 Mhz ?

FF wat anders. Heeft iemand al ervaring met die laatste catalist 2.2 drivers van de Radeon 8500 (compatible cards) ?

Onder GTA3 krijg ik vage beelden (6 ghosts...) en blauwe vlakken.
Met de laatste Ati drivers- wou GTA3 helemaal niet opstarten dus nu zit ik nog steeds met de 'drivers vanaf CD.

Wat ik zoek zijn drivers die gewoon goed zijn, geen rare eigenschappen hebben -stabiel -waarmee je alle spellen kan draaien (nuja-zoveel mogelijk). Dus 10% more FPS zal me een worst wezen, meestal bereiken ze dat door te "cheaten" wat de kwaliteit vaak niet ten goede komt....

Iemand?
Mij bij werkt GTA 3 prima met de Catlyst 2.2 drivers. :P

Probeer anders eens de laatste omega/plutonium drivers (www.driverheaven.net)
Deze gebruikte ik voor de catalyst 2.2 en draaide ook prima. Ik moet alleen m'n resolutie (in GTA 3 zelf) opnieuw instellen nadat ik de driver had geinstalleerd.
Had alleen een half scherm :?

Suc6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Astennu schreef op 08 augustus 2002 @ 22:47:
Heb net een Athlon 750 mhz cooler op mijn radeon 8500 128mb gezet morgen ff testen.
het probleem is (meestal) eigenlijk is dat het ram geheugen van de radeon te warm wordt.. Wat voor cooling heb je daar op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
hetnet schreef op 08 augustus 2002 @ 12:27:
[...]

P4 1,6@2Ghz, 512Mb RDram, R8500, 2x ibm gxp 60. en dat alles op een P4T-E van assus.

Moet toch zat zijn om spel, zoals UT2003 te draaien.
Vraagje aan Bluppy2: Heb je zelf al eens met UT2003 gespeelt ?
Hoe ik het spel ook instel, op hoger als 800x600 niet soepel te draaien hier :( .
Ben ook al met drivers aan wisselen geweest, zelf nieuwe installatie van XP wil niet helpen. meer mensen met dit probleem-pie met UT2003 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb hetzelfde met een Radeon SDR. Het lijkt gewoon op een niet optimale engine bij build 927. De eerdere beta liep silky smooth op mijn Radeon (met appropriate instellingen uiteraard). Ik zou daarom niet al te veel moeite besteden aan dit probleem, maar gewoon even de demo afwachten. Het zal vast beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 07:42:
[...]

Mij bij werkt GTA 3 prima met de Catlyst 2.2 drivers. :P

Probeer anders eens de laatste omega/plutonium drivers (www.driverheaven.net)
Deze gebruikte ik voor de catalyst 2.2 en draaide ook prima. Ik moet alleen m'n resolutie (in GTA 3 zelf) opnieuw instellen nadat ik de driver had geinstalleerd.
Had alleen een half scherm :?

Suc6 :P
idd, er is trouwens ook een gta3 patch van ati, misschien helpt dat maar bij mij draaid gta3 ook prima met 2.2 drivers.
succes.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.