Ach ja wat maakt het nu uit.
Ik hoop alleen dat we altijd kunnen kiezen tussen AMD of INTEL.
Ik hoop alleen dat we altijd kunnen kiezen tussen AMD of INTEL.
Verwijderd
Ik heb ook nog een PIII slot 1 proc gehad, ook niks aan de hand, altijd met Win 98 gewerkt geen instabiliteit gehad, was zeer goede proc, dus waar je dat vandaan haaltOp zaterdag 27 juli 2002 14:22 schreef the_breaker het volgende:
[..]
Jij wilde niet weten hoe de eerste p3(600)(633) op 133 draaide.daarna hebben ze het opgelost
Verwijderd
ik ga morgen niet over op AMD. ik denk wel dat ik die Hammer ga kopen alsie der eenmaal is. maar wat zit ik goed te praten dan? er is toch niets fout aan de HAmmer? en jij vind de Hammer misschien als een sprookje in jeoren klinken, maar het word de keiharde waarheidOp zaterdag 27 juli 2002 14:21 schreef DarkEye het volgende:
[..]
Jij gaat zeker ook morgen over op AMD?
Want je zit alles goed te praten alsof we in sprookjesland zijn.
volgens mij staan er geeneens 64-bit mobo's in de pricewatch, maar als ze er wel stan, dan maakt de prijs niets uit, want de Hammer zal op nieuwe, goedkopere moederborden gaan draaien (en zijn niet voor niets al een hele berg chipsets van verschillende fabriekanten aangekondigd voor de Hammer. ik denk dat ze eerder goedkoper worden, want de chipset makers hoeven geen memorycontroller meer te maken.Op zaterdag 27 juli 2002 14:19 schreef DarkEye het volgende:
[..]
Kijk maar eens in de pricewatch naar mobo's met 64 bits ondersteuning, kom je van een kouwe kermis thuis.
dat was al lang na de introductie van de P3. toen waren de fouten er al uit, je denk toch niet dat intel brakke procs gaat verkopen? de 133 fsb lukte niet zo rond de introductie van de p3 133fsb. en zit jij nou niet alles goed te praten alsof we in sprookjesland zijnOp zaterdag 27 juli 2002 14:19 schreef DarkEye het volgende:
Een half jaar terug had ik ook een PIII 800 mhz EB 133 mhz system bus, nog nooit problemen gehad of instabiliteit, allemaal bull-shit, ik geloof niet in dat ik geluk had ofzow, het was gewoon een goede proc en heb hem dus door verkocht en werkt nog steeds.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
waar zijn je feiten, mannetje?Op zaterdag 27 juli 2002 14:32 schreef DarkEye het volgende:
2 dingen die ik aan AMD CPU's niet goed vindt:
-Te lage kwaliteit, waardoor ze erg goedkoop zijn.
-ze worden veel te heet, en beveiliging faalt meestal (of hebben ze niet eens) waardoor de CPU doorbrandt, ik zou zo'n cpu niet graag in huis hebben stel dat ik de pc aan laat staan als ik weg ben en koeler stopt dan staat je hele huis straks in lichterlaaie.
Als ze dit eens zouden verbeteren, dan zou ik deze CPU's ook graag aanbevelen, dat meen ik echt maar dat is dus niet zo.
Verwijderd
Daarom hebben we dus gelukkig INTEL EN AMD om ruzie te voorkomen.Op zaterdag 27 juli 2002 14:32 schreef DarkEye het volgende:
-ze worden veel te heet, en beveiliging faalt meestal (of hebben ze niet eens) waardoor de CPU doorbrandt, ik zou zo'n cpu niet graag in huis hebben stel dat ik de pc aan laat staan als ik weg ben en koeler stopt dan staat je hele huis straks in lichterlaaie.
Als ze dit eens zouden verbeteren, dan zou ik deze CPU's ook graag aanbevelen, dat meen ik echt maar dat is dus niet zo.
juist ja eigenlijk niks voor de desktop doelgroep.Op zaterdag 27 juli 2002 12:21 schreef DarkEye het volgende:
Er is nog weinig dat op 64 bit kan lopen,
Dat is kolder de vorige overstappen van 16 naar 32bits bijvoorbeeld deed het niet beter op 16bits modus.dus dat is zowiezo al dom je moet niet iets gaan maken wat nauwelijks ondersteunt wordt, dus het lijkt mij een domme zet om zo gauw al op 64 bit te gaan zitten.
Dit klinkt of je gebrain wached bent door intel marketing.En dat gat wat ze gaan dichten dat lukt toch niet, die Hammer komt veel te laat, als dat gat gedicht moet worden mogen ze eerst weleens CPUs met hogere klok gaan
produceren,
Nee AMD productie en vorige roadmap achterstand valt nu erg tegen.die processors lopen te traag, ze gaan alleen zeer goed om met de data, dat is t enige daarom behaalt ie hoge scores
Shift en jij komen over als iNtel fanaten en heb nog geen redelijk argumenten gehoord zonder een flamige ondertoon.En Shift weet wel degelijk waarover hij praat
Hij weet waarschijnlijk meer dan jij over computers, dus hou daar maar over op.
iedereen de een hond wil slaan zal altijd een stok vinden maar jullie argementen lijken meer twijgjes.En btw wij zeggen alleen de feiten we zeggen niks dat niet waar is, alleen julliegaan iedere keer in de aanslag om AMD weer goed te praten, en dat is best wel phun
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Wie zegt dat?Op zaterdag 27 juli 2002 12:26 schreef DarkEye het volgende:
En over dat cache verhaal: Jullie hebben liever een proc met weinig cache
Server software heeft veel Cache nodigDat is toch dom, het process gaat een stuk sneller met een hoop cache, server procs hebben soms toch ook wel zelfs meer dan 1 MB cache, ik zie dus niet in waarom minder cache, daar wordt ie alleen maar trager van.
Daarom is de P4 northwood ook een topper met 512 KB Level 2 cache.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
uiteraard kan vele cache geen kwaad, maar als AMD minder cache besluit te integreren, is dat een bewijs dat ze wel erg veel vertrouwen in de Hammer hebben, en dat is allen maar fijn.Op zaterdag 27 juli 2002 12:26 schreef DarkEye het volgende:
En over dat cache verhaal: Jullie hebben liever een proc met weinig cache
Dat is toch dom, het process gaat een stuk sneller met een hoop cache, server procs hebben soms toch ook wel zelfs meer dan 1 MB cache, ik zie dus niet in waarom minder cache, daar wordt ie alleen maar trager van.
Daarom is de P4 northwood ook een topper met 512 KB Level 2 cache.
ik heb effe trug gelezen en nu weet ik wie swift is. hij weet over dit onderwerp iig niets tot nauwlijks wat af. en ik heb het idee dat jij jou kwalificatie van slimhied baseerd op het feit of je 'voor' intel bent of niet.Op zaterdag 27 juli 2002 12:21 schreef DarkEye het volgende:En Shift weet wel degelijk waarover hij praat
Hij weet waarschijnlijk meer dan jij over computers, dus hou daar maar over op.
MannetjeOp zaterdag 27 juli 2002 14:33 schreef Breepee het volgende:
[..]
waar zijn je feiten, mannetje?
Dat zijden jouw voorouders ook over de 80386 dat dat overbodig is tov een 80286Op zaterdag 27 juli 2002 13:42 schreef DarkEye het volgende:
Gebruiken we thuis high-end servers
Volgens mij niet, haast niemand hier heeft thuis een high-end server systeem staan dat op 64 bits CPUs loopt, wij zijn toch thuisgebruikers, die moederborden met 64 bit ondersteuning zijn heel veel duurder dan een normale 32 bits, dus als die AMD hierop over gaat, dan verliest ie de thuisgebruikers
een ClawHammer Athlon is 64bits en voor Desktop markt bedoeld dat houd dus ook in Uniproscesor mobos met desktop prijzen64 bits bestaat al, dat hoef je mij echt niet te vertellenmaar zou jij en ik (iedereen) rond de 500 euro voor een moederbord over hebben, denk je?
ik heb ze het afgelopen jaar niet meer gezien. nu jij weer.Op zaterdag 27 juli 2002 14:51 schreef DarkEye het volgende:
[..]
Mannetje![]()
Gaan we lopen kleineren? nee, maar je hebt zo'n bek over het wel of niet tonen van feiten, en nu hou je ze weer achterwege Meneer voor jouwover my dead body
Hoe vaak zien we niet mensen hier op GoT die een topic starten over doorgebrande CPUs of 'gewoon' verrotte CPUs?
En ALTIJD over AMD CPUs nu jij U weer.
dat is er 1... jij baseerd je aankopen dus op 1 cpu die is ontploft. tsja kortzichtiger kan het toch niet worden.Op zaterdag 27 juli 2002 14:55 schreef DarkEye het volgende:
Afgelopen jaar? Ik heb nog wel een recent topicje voor je, moment.
Hier: [topic=547267/1/25]
tsja, als dat je enige bewijs kan zijn dat Intel beter procs maakt dan AMD, ga je gangOp zaterdag 27 juli 2002 15:02 schreef DarkEye het volgende:
Moet ik nog meer topics opgeven dan?
Wat denk je dat de Hammer dan wordt die is totaal anders.[b]Op zaterdag 27 juli 2002 14:32 schreef DarkEye
......
Helehoop offTopic
......
nouja, jullie blaten nogal wat onzin. en jullie doen echt heel erg flamerig dus ik wil jullie vriendelijk verzoeken een threadje verderop te gaan zieken.Op zaterdag 27 juli 2002 15:10 schreef DarkEye het volgende:
Heb je niet geluisterd naar ons (Shift & ik) ofzow
Moet je toch echt beter (leren) lezenOp zaterdag 27 juli 2002 15:13 schreef Breepee het volgende:
[..]
nouja, jullie blaten nogal wat onzin. en jullie doen echt heel erg flamerig dus ik wil jullie vriendelijk verzoeken een threadje verderop te gaan zieken.
ik heb nog geen goed onderbouwd argument van jullie gezien het enige wat jullie zeggen is 'AMD is slecht' en 'Intel is goed'. Terwijl dit nou een threadje was waar het de bedoeling was over de Hammer te praten en niet over Hammer vs P4/Prescott.
leer me het dan. waar staat jullie onderbouwde info dan?Op zaterdag 27 juli 2002 15:15 schreef DarkEye het volgende:
[..]
Moet je toch echt beter (leren) lezen
voor zover ik objectief kan beoordelen in deze ben jij de enige die kinderachtig doet. blij toe dat je ermee kapt.Op zaterdag 27 juli 2002 15:23 schreef DarkEye het volgende:
Kinderachtig gedoe, ik kap ermee
Verwijderd
Dit is een Hammer topic variant enOp zaterdag 27 juli 2002 15:23 schreef DarkEye het volgende:
Is niet relevant als die flopt flop ie gewoondus wat er dan gebeurd is onvermijdelijk.Op zaterdag 27 juli 2002 15:29 schreef the_breaker het volgende:
JONGENS!!
Dus wat gebeurt er als de Hammer flopt.
Verwijderd
Dat klopt, amd loopt waarmee ongeveer een half jaar achter. De hammer zal op 0,13 zijn, maar ook 64bits en dat heeft intel niet voor die prijs (of helemaal niet).Op zaterdag 27 juli 2002 16:29 schreef the_breaker het volgende:
Maar ja het was toch al een tijdje Amd 0,18 vs Intel 0,13
Tot voorkort met de xp 2200 tbred.
-ehhh was er lage kwaliteit aan?? die bruine kleur ofzo (?)Op zaterdag 27 juli 2002 14:32 schreef DarkEye het volgende:
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Behalve een hogere kans dat de core afbrokkelt is er niks mis met de kwaliteit van AMD processors. Veel te heet worden ze ook niet, maar die beveiliging moet inderdaad beter.Op zaterdag 27 juli 2002 14:32 schreef DarkEye het volgende:
Daar doe je héél verstandig aan want ik ben jouw kinderachtig gestook in dit topic meer dan zatOp zaterdag 27 juli 2002 15:23 schreef DarkEye het volgende:
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Doorbranden of terugschakelen, wat denk je zelf?Op zaterdag 27 juli 2002 14:48 schreef Breepee het volgende:
ik bedoel, waarom zou AMD van mindere kwaliteit zijn? hoe kom je daarbij? hoe konden ze zo succesvol zijn als dat zo was? en AMD brand echt niet door bij normaal gebruik. alleen als je overklokt moet je het goed in de gaten houden, want anders kannie idd te warm worden, maar een P4 gaat dan langzamer lopen dus ik weet niet wat een echte overklokker nou fijner vind.
En de CPU keuze van tweakers is representatief voor de totale verkoop van AMD & Intel?Op zaterdag 27 juli 2002 14:51 schreef DarkEye het volgende:
[..]
Mannetje![]()
Gaan we lopen kleineren? Meneer voor jouw
Hoe vaak zien we niet mensen hier op GoT die een topic starten over doorgebrande CPUs of 'gewoon' verrotte CPUs?
En ALTIJD over AMD CPUs nu jij weer.
In die tijd was er al heel snel een probleem met geheugen addressering, zelfs XT hadden al bijna de maximale hoeveelheid RAM.Op zaterdag 27 juli 2002 14:51 schreef SuperG het volgende:
Dat zijden jouw voorouders ook over de 80386 dat dat overbodig is tov een 80286
Voor het afbrokkelen van de core hebben ze spacers uigevonden, op die manier moet je wel heel erg gek aan de slag gaan wil je de core nog kunnen beschadigen.Op zaterdag 27 juli 2002 17:22 schreef OlafvdSpek het volgende:
[..]
Behalve een hogere kans dat de core afbrokkelt is er niks mis met de kwaliteit van AMD processors. Veel te heet worden ze ook niet, maar die beveiliging moet inderdaad beter.
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
Wordt dat dan de Opteron Claw hammer of Sledge Hammer Dual.Op zaterdag 27 juli 2002 17:46 schreef Delta2 het volgende:.................
Wat ben jij toch krampachtig. 'weet dit AMD-liefhebber dit, weet de AMD-liefhebber dat'. je lijkt milosevic wel, die ziet ook niet in dattie verloren heeft. de wereld is niet zo zwartwit dat je of Intel of AMD aanhangt. ikzelf hang helemaal niets aan, ik kijk gewon naar de beste prijskwaliteit cpu en dat vind ik persoonlijk de beste.Op zaterdag 27 juli 2002 19:28 schreef Shift het volgende:
Lache weet de AMD liefhebbers dat AMD zijn meeste bestaan aan intel te danken heeft ? Nee dus, alle actuele CPU's van AMD bevatten de door intel gepatendeerde intel architectuur, intel geeft(verkoopt) aan AMD licenties, zodat ze intel architectuur kunnen toepassen op hun cpu's. Dus bijt de hand niet, die je voed ! Zonder intel zou AMD nooit zo verkomen.
Shift, ik dacht dat ik wel duidelijk was over dit soort opmerkingen, maar nee, jij gaat gewoon door met ongenuanceerd flames uitlokken. OW voor jou.Op zaterdag 27 juli 2002 19:28 schreef Shift het volgende:
Lache weet de AMD liefhebbers dat AMD zijn meeste bestaan aan intel te danken heeft ? Nee dus, alle actuele CPU's van AMD bevatten de door intel gepatendeerde intel architectuur, intel geeft(verkoopt) aan AMD licenties, zodat ze intel architectuur kunnen toepassen op hun cpu's. Dus bijt de hand niet, die je voed ! Zonder intel zou AMD nooit zo verkomen.
Het is inderdaad zo dat de huidige processoren allemaal gebaseerd zijn op het beginontwerp van Intel, dat AMD een aantal technologien heeft overgenomen van Intel, maar ze hebben ook zelf dingen bedacht, zoals 3DNow!. En het gaat in dit topic om de Hammer, het eerste cpu-platform dat AMD onafhankelijk van Intel lanceert. Je moet dus vooruit kijken naar wat komen gaat ipv te kijken naar wat al gebeurd is.Op zaterdag 27 juli 2002 19:28 schreef Shift het volgende:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Je bent wel meteen op je teentjes getrapt he, ik bedoel niets, ik heb heeeeel errug veel flames gezien en gehoord richting intel, dit is nog eens niet de 0.000001% tegen AMD. Maar dat is niet de punt, ik weet niets dus van hammer af?, ik wist niet dat jij projectleider was bij AMD over Hammer core, dus dan kan ik niet veel weten dan jou natuurlijk. Jij en wij weten van wat wij lezen op tweakers,net, dus dat jij meer weet onzin is -> onzin.Op zaterdag 27 juli 2002 19:52 schreef Breepee het volgende:
[..]
En wat wil je nou bereiken, Shift? je weet niets over de Hammer en dan ga je AMD de grond in boren omdat ze een hele mooie procesoor aan het bouwen zijn? en Intel ophemelen? het gaat hier over de Hammer, dus ga alsjeblieft je Intel-geil over een ander topic spuien.
Het is minder afhankelijk, maar het is gewoon een extensie van IA32.Op zaterdag 27 juli 2002 21:07 schreef Species5618 het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat de huidige processoren allemaal gebaseerd zijn op het beginontwerp van Intel, dat AMD een aantal technologien heeft overgenomen van Intel, maar ze hebben ook zelf dingen bedacht, zoals 3DNow!. En het gaat in dit topic om de Hammer, het eerste cpu-platform dat AMD onafhankelijk van Intel lanceert. Je moet dus vooruit kijken naar wat komen gaat ipv te kijken naar wat al gebeurd is.
Als je het niet eens bent met je OW, neem dan met de mod contact op of start een topic in LA, dan kunnen we het hier over de Hammer en de toekomst van AMD hebben...Op zaterdag 27 juli 2002 21:15 schreef Shift wat offtopic geblaat
ik wordt gewoon moe van jou. wederom kom je alleen maar met vooroordelen van jezelf zonder enige enkele feitelijke onderbouwing, en dan nog ben je ervan overtuigt dat jij het beter weet. weet je wat voor woord we daar in de nederlandse taal voor hebben? DOM, gewoon oliedom.Op zaterdag 27 juli 2002 21:15 schreef Shift het volgende:
[..]
Je bent wel meteen op je teentjes getrapt he, ik bedoel niets, ik heb heeeeel errug veel flames gezien en gehoord richting intel, dit is nog eens niet de 0.000001% tegen AMD. Maar dat is niet de punt, ik weet niets dus van hammer af?, ik wist niet dat jij projectleider was bij AMD over Hammer core, dus dan kan ik niet veel weten dan jou natuurlijk. Jij en wij weten van wat wij lezen op tweakers,net, dus dat jij meer weet onzin is -> onzin.
En boor AMD helemaal niet de grond in, dat zijn mijn meningen en ervarigen en vooral ervaringen van duizenden gebruikers die ellende mee maken met AMD CPU's.
Ik bedoel nogmaals, ik hoop voor AMD dat ze waar kunnen maken wat ze beloven, maar vergeet niet dat Intel altijd een sterkere positie en betere techniek zal hebben. Vandaar
staat Shift ook achter Intel omdat het gewoon werkt ! zonder gedoe.
jij bent juist degene die kinderachtig doet. je gaat way offtopic en ... nouja dat heb ik nou al 100x gezegd. ben je soms jaloers omdat ik veel jonger dan jij ben en toch een stuk slimmer?Op zaterdag 27 juli 2002 21:56 schreef Shift het volgende:
Je kan ver gaan ! Dom ? Ik zal maar niet gaan reageren op jou kinderachtige uitlatingen, hey, wat een toeval je bent ook een kind
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Tja tuurlijk zijn er af en toe problemen met AMD based systemen maar die ervaringen heb ik vooral met intel omdat wij hier nog veel intel hebben staan en dus ook gehad hebben loop al mee sinds de 386 en wat ehb ik regelmatig ge-upgrade.Op zaterdag 27 juli 2002 21:15 schreef Shift het volgende:
...........
En boor AMD helemaal niet de grond in, dat zijn mijn meningen en ervarigen en vooral ervaringen van duizenden gebruikers die ellende mee maken met AMD CPU's.
Ook al is AMD niet zo groot en heeft een mindere busness naam dan intel zo af en toe maken ze wel iets waar, zie K7 en af en toe moddert iNtel aan PIII 1,133 0,18 maar AMD heeft meer last van tegenvallers door hun ASP die altijd onder die van iNtel zullen zijn.Ik bedoel nogmaals, ik hoop voor AMD dat ze waar kunnen maken wat ze beloven,
Nee Het is voornamelijk Intel's sterke positie kwamaar vergeet niet dat Intel altijd een sterkere positie en betere techniek zal hebben. Vandaar
staat Shift ook achter Intel omdat het gewoon werkt ! zonder gedoe.
Verwijderd
Heb zo'n vemoeden los maar kan dus via een runtime detectie en dan wordt gewoon een bijbehorende kernel etc gekozen zover het allemaal past op een CD-rom of ze moeten overstappen op een DVD-romOp zaterdag 27 juli 2002 23:00 schreef Breepee het volgende:
ok,
Over de 64bit versie van Windows, zal die 64bit-versie los verkocht worden of zal die bij een 32-bit versie zitten?
Hoezo MS verkoopt licencies per PC dus of dat met of zonder CDROM dokken zulje dus of je nu 2verschillende hebt of twee de zelfde of als je stiekem ene gebruikt dan heb je een probleem maar ik heb nog geen sluitende perichten gelezen aangezien je ook zit met home prof server Advance server date server versies en dan ook nog es die verschillende platformen IA32 x86-64 IA64 HTT Dat worden dan wel heel veel versies.ik zou het namelijk nie handig vinden dat ik 2 versies van een OS moet kopen.
Nee die mensen die dat niet weten kopen een complete Pc met OEM OS dus meteen de juisteEn ik kan me voorstellen dat MS denkt dat de meeste mensen ook niet zullen weten of hun proc 32, of 64 bit is
Ik denk dat Linux er eerder is met die DUDE distro voor x86-64 wordt dus een Dual boet win 32 2000pro en SUSE64 linuxen dat ze het gewoon op 1 schijf gooien en dat je met 1 versie dus 32 en 64 kan instaleren. En weet iemand wanneer MS met een x86-64 versie komt? begin volgend jaar al of pas eind volgend jaar of nog later?
Bedoel je op een 64bit win OS als de 64bit kernel routines sneller zijn mischien ietje sneller.en dan nog een vraag, wat zal nou sneller zijn op de Hammer een 32bit of een 64bit OS (qua spellen bedoel ik dan voornamelijk)? Bijvoorbeeld als ik ga quaken (=32bit spel), zal dat sneller met 32 of 64 bit OS lopen?
Ik denk dat het op een 64bits OS ietsje sneller gaat, maar dit zal heel weinig schelen omdat het overgrote deel van de performance toch door het spel bepaalt wordt.Op zaterdag 27 juli 2002 23:00 schreef Breepee het volgende:
en dan nog een vraag, wat zal nou sneller zijn op de Hammer een 32bit of een 64bit OS (qua spellen bedoel ik dan voornamelijk)? Bijvoorbeeld als ik ga quaken (=32bit spel), zal dat sneller met 32 of 64 bit OS lopen?
Voor ms is dat en voordeel als je een hammer en een P4 naast mekaar heb staan ben je dus genoodzaakt twee verschillende versies te kopen dus reduceerd het illigaal gebruik door een noodzaak van de gebruiker voor beide PC de juiste versie aan te schaffen.Op zaterdag 27 juli 2002 23:18 schreef algabra het volgende:
MS is erg bekend om de maximalisering van de winst. Met de kleinste verbetering vraagt MS bakken geld. Zie winxp en opvolger. verbeteringen versus prijskaartje. Dus de 64bit versie moet ook wat kosten.
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
En hierin staat een hele mooie quote:Op zondag 28 juli 2002 00:29 schreef boriz74 het volgende:
Hier staat een leuk verhaal hoe AMD de voorbereiding aan het treffen is voor de introductie van de Hammer.
[url="http://news.com.com/2100-1040-946050.html?tag=fd_top"]http://news.com.com/2100-1040-946050.html?tag=fd_top[/url]
Maar het klopt wel, consumenten letten niet op werkelijke performance, maar op het getalletje. En als erbij staat dat de Hammer 64 bits is tegen een 32 bits Pentium 4 (5, 6), dan zal men al gauw denken "ah, 2x zo snel dus" en dit zal de verkoop van de Hammer bevorderden."Look at consumer processor purchases," McCarron said. Consumers "see the bigger number and they go for it."
das een hele gekke vraag.Op zondag 28 juli 2002 11:30 schreef star-saber het volgende:
gekke vraag
is de hammer nou 64bit of nie ?
JawelOp zondag 28 juli 2002 12:20 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ze hebben het over een 72-bit channel. ECC dus? Wordt niet-ECC dan niet gesuppord?
Ik denk niet dat je dat uit zo'n kleine opmerking op kunt maken. Check [url="http://www.tweakers.net/nieuws/22613?highlight=hammer"]hiero[/url], dan kun je zien dat de Hammer's in eerste instantie maximaal DDR333 ondersteunen (en geen DDR-II).Op zondag 28 juli 2002 12:02 schreef Breepee het volgende:
ik keek net effe hiernaar:
[url="http://www.breepee.dts.nl/1027612645.JPG"][afbeelding][/url]
en daar staat dat toekomstig geheugen (DDR2) al gesupport wordt. dus als de DDR2 ook 184pins wordt, kun je gewoon DDR2 geheugen in je mobo stoppen?
ja, die pagina ken ik, maar misschien dat het er toch al ingebakken zit, zou wel leuk zijn namelijkOp zondag 28 juli 2002 12:29 schreef Abbadon het volgende:
Ik denk niet dat je dat uit zo'n kleine opmerking op kunt maken. Check [url="http://www.tweakers.net/nieuws/22613?highlight=hammer"]hiero[/url], dan kun je zien dat de Hammer's in eerste instantie maximaal DDR333 ondersteunen (en geen DDR-II).
Aan de response van Chipset bakkers en mobo makers dus niet.Op zondag 28 juli 2002 12:37 schreef Breepee het volgende:
[..]
ja, die pagina ken ik, maar misschien dat het er toch al ingebakken zit, zou wel leuk zijn namelijk
Dat ziet er iig wat beter uit dan die 266FSB van de k7Tweaker.net Hammer preview:
Hier treffen we twee 6,4GB/s HyperTransport links aan,
waarvan één gebruikt wordt voor de onderlinge communicatie tussen de processors. Dual ClawHammer machines kunnen maximaal 5,33GB/s geheugenbandbreedte en maximaal 12,8GB/s I/O bandbreedte bereiken.
Dit is een tweaker forum waar er op los word gediscusieerd over oude huidige en toekomstige hardware. Het is geen bijbel om te geloven aangezien hier veel tegenstrijdige meningen worden verkondigd. Dus mensen die hier komen en lezen moeten dan ook voorzichzelf denken als ze dat niet kunnen kritisch lezen en alles voor zoete koek aannemen is niet onze probleem anders moeten ze op 'n guide wachten als het al de betreffende hardware al uit in de markt is en compleet gereviewed.Op zondag 28 juli 2002 02:13 schreef Terryb47 het volgende:
Ik vind ik het beetje "oneerlijk" nu om alvast te speculeren en veel mensen nu in de verwarring te brengen.
Die mensen noemt men de massa / noobs die hangen niet rond op een forum voor PC enthausiaten tweakers dus en PC hobbyisten. En zoeken vaak raad aan mensen met kennis en de eerste die daar voor in aanmerking komt zijn PC verkopers.(want we weten dat er heel veel mensen zijn die erg onzeker zijn en nooit zelf zullen kiezen en maar achter de hype aangaat) meeste mensen kopen Intel zonder te weten wat het echt is. alleen voor de naam.
Ik ook, Ik ook.ikzelf heb achtereenvolgend 3 AMD CPU's gehad. puur om de de prijs en vooral performance. en vele mensen hebben hetzelde gedaan.
Ik ook, heb ik dus nu ook gedaan.ik ga echt niet voor AMD kiezen omdat het de underdog is. we kunnen nu echt niet voorspellen wat er gaat gebeuren. zal de P4 sneller zijn en qua prijs acceptabel, zou ik zeker de P4 een kans geven.
Dat zeggen we hier niet op enkele flamers na een CPU die nog uit moet komen afzeiken is de huid van de beer verkopen voordat je hem afschiet het kan net zo goed een groot sucses worden maar dat weten we pas mid/eind 2003.Dus nu al zeggen dat 1 better is dan de ander is vooral dom.
3Gh klink nogal indrukwekken maar als je het nuchter bekijk 3400+ ookvooral dat AMD onderuit zal gaan door een nieuwe snellere P4 3Ghz die ook nog niet uit is klinkt nog stommer.
vals informatie = dodelijke informatie
D'r staat hier 3 pagina's vol met dat gedrag.maarja het blijft de kwestie Intel vs AMD. voor mij is het net Sony vs Sega. Ik ben Sega fanaat in hart en nier, maar dat betekent niet dat ik Sony fans neer ga halen. (heb ook een PS2) meeste mensen doen dat omgekeerd wel, en wees nou eerlijk: het is nog zieliger dan racisme. maar goed zo zijn mensen nu eenmaal
Dus de Hammer ondersteund zowel NUMA als 'UMA' (shared) memory tussen processors?Meanwhile, Newisys wants to recruit a stack of jobs including BIOS developers, diagnostic design, FPGA prototypes, and other posts. From the context it is clear these jobs refer to the Hammer Opteron family.
For example, the CISC processor is described as a scalable shared memory multiprocessor system built around industry standard processor nodes.
dat is zeker niet waar. dacht jij dat alleen tweakers retail windowsen kopen?SuperG schreef op 27 juli 2002 @ 23:19:
[...]
Nee die mensen die dat niet weten kopen een complete Pc met OEM OS dus meteen de juiste[...]
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
op die eerste vraag beantwoord ik positief, maar wat je met die tweede vraag bedoelt weet ik niet.Lord_Asswipe schreef op 01 augustus 2002 @ 14:46:
Zou het dan toch Hammer time worden? Zou MC Hammer na meer dan 10 jaar dan toch gelijk krijgen?
Verwijderd
]Dan hoefde AMD ook niet te komen met de paardemiddel om die OnDie controller optioneel voor support van nieuwe geheugen typen het uit te kunnen schakellen.
aha, mij begrijpenVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 15:59:
Breepee een hele tijd geleden was er eens een rap/hiphop zanger die MC hammer heette en een single uit had, can't touch this, waarin veelvuldig de uitspraak "it's hammer time" in
voorkwam.
Vandaar asswipes opmerking. Het plaatje was echter uit toen jij ongeveer geboren werd, dus geen wonder dat je het niet weet.
Tering.. Praat normaal man.. Snap geen zak van je hele gebrabbel.. Leg het eens ff normaal uitSuperG schreef op 28 juli 2002 @ 12:42:
Ja DDRII supported als je de onDie DDR Controler uitschakeled en een DDRII versie van een DDRII chipset gebruikt op een DDRII mobo met DDRII Chipset mem controller.
En DDRII support houd niet in 184bits het houd in dat je oude DDR hammer in een nieuw DDRII Dimm sloten mobo kan prikken met DDRIIDIMMS zonder de noodzaak van een nieuwe DDRII Hammer het voordeel van onboard Mem controller vervalt dan.
Heeft het mobo geen mem controller in de northbridge moet je die DDRII HAmmer gebruiken en die komt een stuk later.
EN volgens mij kan je niet kiezen.
Hangt dus kompleet van de soort mobo af
ALs je de onDIE mem controler gebruikt zijn de DIMMS aangesloten op de CPU. BIJ NorthBridge memControler aan de Northbridgee
DUS er komen zeker minimaal 3typen mobo's
DDR K8 mobo's voor DDR K8 de eerste K8 ondie DDR
DDRII K8 mobo's voor DDR K8 de vervroegde DDRII support NBridgeMEM
DDRII K8 mobo's voor DDRII k8 De nieuwe DDRII Platform ondieDDRII
Dan is er de 4de mogelijk heid
OP een mobo van het type
DDR k8 mobo voor DDR K8 maar dan Northbridge mem controler
Voor een nForce DUAL DDR PC2700 met GPU in NorthBridge.
Het is niet noodzakelijk om de onDie mem controler alleen voor DDRII uit te schakelen kan dus ook voor eigen mem implementatische van chipset bakkers.
iVM onboard Grafishe functies.
En dan is er nog een 5de mogelijk heid
'n mobo met DDR Dimmsloten aan de CPU EN DDRII Dimm sloten aan de Northbridge dus met MEm controller in Northbridge.
Dan kan je kiezen een hybride memory board.
En omdat deze dan hun eigen specifieke mem controller hebben ook gelijk tijdig te gebruiken maar die 5de mogelijkheid lijkt mee erg sterk dat ie er komt.
zinsbouw is af en toe misschien wat krom, maar het verhaal is wel te volgen. En een reactie als die van jou voegt niet veel toe aan het topic he ?AlPha.BeYoNdeR schreef op 01 augustus 2002 @ 16:48:
[...]
Tering.. Praat normaal man.. Snap geen zak van je hele gebrabbel.. Leg het eens ff normaal uitNerd talk..
Hoezo winnen is dit een race als je het zo vergelijkt is winnen als de ander op d efles gaat. Tot nu toe is het altijd de wisselbeker geweest dan loopt de ene voor en dan weer anders om en vaak nek aan nek.GambitRS schreef op 24 juli 2002 @ 16:03:
Ik denk dat Intel toch aan het winnen is.
Het Gaat over wat als de Hammer flopt IVM omdat intel met de P4 3Gh komt dus eind 2002 tegen die tijd ligt het kwa produkten anders dan is het al barton wat het tegen de 3Ghz moet opnemen of al de hammer.Neem nou een goedkope AMD, de 2000+ ofzo. Die is maximaal te overclocken tot 1.9ghz, de 2.0ghz zal die nooit halen. Z'n maximale performance rating is dus 2400+. Zet daar tegenover een goedkope Intel processor, bijvoorbeeld de 1.8a (jaja, hek zelf). De maximale overclock ligt rond de 3ghz. Een intel op 2600mhz verslaat de AMD op bijna elke benchmark, dus zolang je met een goedkope Intel 1.8a gemiddeld de 2750mhz kan halen (hier al 2800 met stock koeler) is intel dus het snelst voor het minste geld.
dit slaat werkelijk nergens op iNtel heeft in het verleden ook vaak productie problemen release uitstellingen roadmap vertragingen en zijn er nu toch ook weer bij.Als de Hammer/Opteron dus flopt (zoals de thoroughbred nu aan het floppen is....
tuurlijk maar je moet niet overdrijven d'r zijn meer bedrijven dan alleen iNtel & AMD met producktie prosces problemen maar ze komen er vaak boven op dan lopen ze even achter en daarna is het gewoon doorschalen.die shrink en dan nog niet beter kunnen overclocken, dat schept geen vertrouwen
Klopt maar het kan plotseling weer hard de andere kant opschuiven net zoals toen AMD van K6 naar K7 ging en nu dus bezig is om van K7 naar K8 te gaan.iig) is de kans dat AMD naar de low budget markt verdwijnt. Daar zijn ze nu al naar toe aan het schuiven, de kloof tussen Intel en AMD wordt steeds groter.
Northwood gaat maar tot 3,2 stock release dus dan wordt het prescott en dan heeft ook iNtel er een switch in zitten en dat ging vaak ook helemaal niet vloeiend.En het zal me niks verbazen dat Intel ook weer met wat nieuws komt als AMD de Hammer lanceert,
dit is de grootste onzin.of dat die Hammer zo gigantisch duur wordt dat ie toch niet verkocht wordt.
dat is nou juist het punt in AMD vs Intel topics, alleen de 'nerds' kunnen er inhoudelijk over praten. eigenlijk zouden alleen mensen als SuperG mogen praten in dit soort topics, want het type Gotter als jij (NOFI) heeft geen verstand van zaken en kan niet veel meer roepen dan 'AMD rulez op gelijke mhz' of 'Intel ownz icm rimm'.AlPha.BeYoNdeR schreef op 01 augustus 2002 @ 16:48:
[...]
Tering.. Praat normaal man.. Snap geen zak van je hele gebrabbel.. Leg het eens ff normaal uitNerd talk..
Toegegeven, er is met deze post geen literair wonder aan SuperG verloren gegaan (nofi SuperGAlPha.BeYoNdeR schreef op 01 augustus 2002 @ 16:48:
[...]
Zoals ik heb vernomen uit verschillende nieuws geruchten/berichten.Femme schreef op 01 augustus 2002 @ 16:29:
[...]]
Dat is ook niet beoeld om DDR-II via een off-die geheugencontroller te kunnen ondersteunen, maar om geïntegreerde graphics sneller te maken. De HyperTransport link is 2x 3,2GB/s (up- en downstream), het heeft dus niet veel zin om hier DDR-II aan te hangen aangezien de on-die geheugencontroller al 2,7GB/s is. Geïntegreerde graphics zullen met de on-die geheugencontroller vanwege hoge latencies trager zijn op de Hammer dan in een situatie met het geheugen aan de northbridge. Het geheugen hangt niet meer direct aan de northbridge/videocore, maar er zit een Hypertransport link tussen.
maar huidige software kun je zonder aparte versies op beide architecturen draaien. als straks de tejas en de hammer er zijn dan is dat volkomen incompatible, ja? dus we krijgen dan een 2-splitsing.SuperG schreef op 09 augustus 2002 @ 20:22:
Na 2004
intel ziet nu nog niks in 64bit voor de desktop en laat het pioniers werk over aan AMD als 64 populair wordt dan kan Tejas IA64 introduceren in de desktop markt maar veel later dan AMD x86-64.
Aangezien intel eerst met prescott komt en die moet zolang mee als de Nortwood. met PNI de opvolger van SSE2 en HTT
En ja d'r zal wel een splising komen en daar vaart iNtel natuurlijk bij.
eerst de Syteem architektuur.
GTL+ vs EV6/HyperT
nu
IA64 vs X86-64
AMD wordt dus afhankelijk van hardware 64bits driver onderseuning en software ondersteuning.
[ Voor 0% gewijzigd door Brent op 23-08-2002 09:09 . Reden: heeeele grote kick ]
maar de ontwikkeling van die chip is stopgezet. dat geeft mij te denken...Tweakertje schreef op 23 augustus 2002 @ 09:32:
Ja/nee.
Als x64 een success wordt, zal intel niet zo dom zijn om hier niet op mee te liften. Ik geloof zelfs gelezen te hebben dat ze zelf ook een x86 chip aan het ontwikkelen zijn voor het geval de ia64 chip flopt.
Nee iNtel heeft een veel grotere afzet markt dus met OEM contracten.Tweakertje schreef op 23 augustus 2002 @ 09:32:
Ja/nee.
Als x64 een success wordt, zal intel niet zo dom zijn om hier niet op mee te liften. Ik geloof zelfs gelezen te hebben dat ze zelf ook een x86 chip aan het ontwikkelen zijn voor het geval de ia64 chip flopt.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq