P4 3000 dit kwartaal al uit, wat als Hammer flopt?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Op donderdag 25 juli 2002 20:26 schreef Breepee het volgende:

[..]

fout, de hammer draait 32bit native. niks geen emulatie
[..]

de clawhammer is wel degelijk op de consumenten gericht. eind 2004 wil amd alleen nog maar 64bit cpu's gaan maken
[..]

de cpu komt dus rond de jaarwisseling (hammer) en dan duurt het nog effe voor intel op 0.09 zit. bovendien wil AMD eind 2003 ook op 0.09 zitten
[..]

dat gaan ze dus dichten met de hammer (ik heb het idee dat je niet weet waar je over praat
[..]

ze hebben moeite gehad, maar dat is nu over. dus ze kunnen gewoon lekker doorgaan met 0.09, want er is helemaal nites aan de hand met de 0.13 fabricage van AMD.

advies: lees [url="http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=hammer&DB=news"]dit[/url] maar eens door.
Er is nog weinig dat op 64 bit kan lopen, dus dat is zowiezo al dom je moet niet iets gaan maken wat nauwelijks ondersteunt wordt, dus het lijkt mij een domme zet om zo gauw al op 64 bit te gaan zitten.

En dat gat wat ze gaan dichten dat lukt toch niet, die Hammer komt veel te laat, als dat gat gedicht moet worden mogen ze eerst weleens CPUs met hogere klok gaan produceren, die processors lopen te traag, ze gaan alleen zeer goed om met de data, dat is t enige daarom behaalt ie hoge scores |:(

En Shift weet wel degelijk waarover hij praat 8-)
Hij weet waarschijnlijk meer dan jij over computers, dus hou daar maar over op.

En btw wij zeggen alleen de feiten we zeggen niks dat niet waar is, alleen julliegaan iedere keer in de aanslag om AMD weer goed te praten, en dat is best wel phun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
En over dat cache verhaal: Jullie hebben liever een proc met weinig cache :?
Dat is toch dom, het process gaat een stuk sneller met een hoop cache, server procs hebben soms toch ook wel zelfs meer dan 1 MB cache, ik zie dus niet in waarom minder cache, daar wordt ie alleen maar trager van.
Daarom is de P4 northwood ook een topper met 512 KB Level 2 cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is nog weinig dat op 64 bit kan lopen, dus dat is zowiezo al dom je moet niet iets gaan maken wat nauwelijks ondersteunt wordt, dus het lijkt mij een domme zet om zo gauw al op 64 bit te gaan zitten.
Dit getuigt wel van geweldig veel inzicht. Hoe wel je ooit een nieuwe 64-bit ISA geaccepteerd krijgen als erg een hardware is? Linux support zal trouwens al vanaf het begin volop aanwezig zijn. Microsoft heeft al aangekondigd dat er een x86-64 versie van Windows komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Gebruiken we thuis high-end servers :?

Volgens mij niet, haast niemand hier heeft thuis een high-end server systeem staan dat op 64 bits CPUs loopt, wij zijn toch thuisgebruikers, die moederborden met 64 bit ondersteuning zijn heel veel duurder dan een normale 32 bits, dus als die AMD hierop over gaat, dan verliest ie de thuisgebruikers ;)

64 bits bestaat al, dat hoef je mij echt niet te vertellen :Z maar zou jij en ik (iedereen) rond de 500 euro voor een moederbord over hebben, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Op zaterdag 27 juli 2002 12:21 schreef DarkEye het volgende:

[..]

zie wat femme zegt, linux zal vanaf het begin al de hammer ondersteunen en ook MS komt met een windows versie voor de hammer. en er moet ooit een eerste keer komen, anders zaten we nu nog met 2bit computers.

En dat gat wat ze gaan dichten dat lukt toch niet, die Hammer komt veel te laat, als dat gat gedicht moet worden mogen ze eerst weleens CPUs met hogere klok gaan produceren, die processors lopen te traag, ze gaan alleen zeer goed om met de data, dat is t enige daarom behaalt ie hoge scores |:(

heb jij er al een uitgeprobeerd? je kunt niet weten ofie snel of langzaam is.

ik weet niet wie shift is, maar jij weet iig weinig van over dit onderwerp. ik vind het trouens erg kinderachtig om te gaan zeggen dat iemand meer weet dan iemand anders, want dat is heel goed mogelijk, maar het heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic en bovendien denk ik dat ik juist meer weet dan jij.

En btw wij zeggen alleen de feiten we zeggen niks dat niet waar is, alleen julliegaan iedere keer in de aanslag om AMD weer goed te praten, en dat is best wel phun :)

jij moet het topic nog maar eens doorlezen, want jij komt helemaal niet met feiten. ik vind bovendien dat je je flamerig gedraagt. het lijkt wel of je inziet dat je het niet meer weet en dan als laatste redpoging met grote woorden gaat gooien. ik zou je vriendelijk willen verzoeken daarmee te stoppen.
Op zaterdag 27 juli 2002 13:42 schreef DarkEye het volgende:

Volgens mij niet, haast niemand hier heeft thuis een high-end server systeem staan dat op 64 bits CPUs loopt, wij zijn toch thuisgebruikers, die moederborden met 64 bit ondersteuning zijn heel veel duurder dan een normale 32 bits, dus als die AMD hierop over gaat, dan verliest ie de thuisgebruikers ;)

waarom is dat duurder dan? ik zie nergens feiten, alleen maar hopeloze pogingen de huid te redden. je maakt jezelf echt volstrekt belangelijk hoor. je komt hier met een attitude van 'ik weet alles' en vervolgens kom je met de groep 8 verstand allemaal onzin vertellen (dat jij wel en 'wij' niet met feiten zouden komen, dat 64bit duur zou zijn, dat wij de aars van AMD willen redden). ik zou zeggen, hou ermee op. wat bereik je er nou mee?

64 bits bestaat al, dat hoef je mij echt niet te vertellen :Z maar zou jij en ik (iedereen) rond de 500 euro voor een moederbord over hebben, denk je?

waarom zouden die moederborden duurder worden?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van als de hammer een groot succes is.

Dan heeft Intel een probleem, want met het uitbrengen van nieuwe proc (p5) heeft intel nog altijd veel problemen gehad .

Hierbij bedoel ik dat de processor van intel kijk maar bij de pentium 60 die had ook bugs in het begin p2 werdt snel opgevolgt door de p3 en de p3 had weer een lange levertijd en stabiliteits problemen als het op 133 draaide, de p4 werdt snel al van socket en geheugen verandert.

Dus mocht de Hammer echt zoveel boost hebben als ze beweren dan zie ik het wel gebeuren dat Amd grooter gaat worden dan Intel.

Of Intel moet dit keer een echte troef achter de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
waarom zouden die moederborden duurder worden?
Kijk maar eens in de pricewatch naar mobo's met 64 bits ondersteuning, kom je van een kouwe kermis thuis.

op het bericht van the_breaker:

Een half jaar terug had ik ook een PIII 800 mhz EB 133 mhz system bus, nog nooit problemen gehad of instabiliteit, allemaal bull-shit, ik geloof niet in dat ik geluk had ofzow, het was gewoon een goede proc en heb hem dus door verkocht en werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waar haal je nou weer het idee vandaan dat Hammer desktop mobo's 500 euro moeten gaan kosten? Er is geen enkele reden waarom ze duurder zouden moeten worden dan de huidige mobo's.

64-bit op de Hammer heeft voor de thuisgebruiker wel degelijk nut omdat de Hammer in 64-bit mode meer registers ter beschikking heeft.
Dus mocht de Hammer echt zoveel boost hebben als ze beweren dan zie ik het wel gebeuren dat Amd grooter gaat worden dan Intel.
Zelfs als Hammer een groot succes wordt, zal dat niet snel gebeuren.
Of Intel moet dit keer een echte troef achter de hand hebben.
Prescott komt volgend jaar. Intel zal weer even het voordeel hebben van een eerdere die-shrink naar 0,09 micron. Zelfs als de Hammer op 0,13 micron voorop loopt qua performance kan Intel daarmee hun achterstand beperken of een voorsprong krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Op zaterdag 27 juli 2002 14:05 schreef Breepee het volgende:

[..]

[..]
Jij gaat zeker ook morgen over op AMD?
Want je zit alles goed te praten alsof we in sprookjesland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 14:19 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Kijk maar eens in de pricewatch naar mobo's met 64 bits ondersteuning, kom je van een kouwe kermis thuis.

op het bericht van the_breaker:

Een half jaar terug had ik ook een PIII 800 mhz EB 133 mhz system bus, nog nooit problemen gehad of instabiliteit, allemaal bull-shit, ik geloof niet in dat ik geluk had ofzow, het was gewoon een goede proc en heb hem dus door verkocht en werkt nog steeds.
Jij wilde niet weten hoe de eerste p3(600)(633) op 133 draaide.daarna hebben ze het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er staan geen mobo's in de pricewatch met ondersteuning voor 64-bit processors.

Waarschijnlijk bedoel je mobo' met 64-bit PCI, wat helemaal niks te maken heeft met het onderwerp van deze discussie. Mobo's met 64-bit PCI zijn over het algemeen bedoeld voor de workstation en servermarkt, dus duurdere componenten, meer features, lagere volumes en hogere kwaliteitseisen. Logisch dat de prijzen dan hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Op zaterdag 27 juli 2002 14:21 schreef Femme het volgende:

[..]

Waar haal je nou weer het idee vandaan dat Hammer desktop mobo's 500 euro moeten gaan kosten? Er is geen enkele reden waarom ze duurder zouden moeten worden dan de huidige mobo's.

64-bit op de Hammer heeft voor de thuisgebruiker wel degelijk nut omdat de Hammer in 64-bit mode meer registers ter beschikking heeft.
[..]

Zelfs als Hammer een groot succes wordt, zal dat niet snel gebeuren.
[..]

Prescott komt volgend jaar. Intel zal weer even het voordeel hebben van een eerdere die-shrink naar 0,09 micron. Zelfs als de Hammer op 0,13 micron voorop loopt qua performance kan Intel daarmee hun achterstand beperken of een voorsprong krijgen.
Femme, 64 bits mobo's zijn duur kijk zelf maar in de pricewatch. (zijn allemaal dual CPU mobo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja wat maakt het nu uit.

Ik hoop alleen dat we altijd kunnen kiezen tussen AMD of INTEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Op zaterdag 27 juli 2002 14:22 schreef the_breaker het volgende:

[..]

Jij wilde niet weten hoe de eerste p3(600)(633) op 133 draaide.daarna hebben ze het opgelost
Ik heb ook nog een PIII slot 1 proc gehad, ook niks aan de hand, altijd met Win 98 gewerkt geen instabiliteit gehad, was zeer goede proc, dus waar je dat vandaan haalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk hier es aan:

Als de hammer een flop word dan hebben produsenten zoals Abit Asus MSI enzovoort krijgen dan ook een groot probleem wand die zijn al met moederborden bezig en dat is dan ook een grote (GROOT ZEER GROOT) verlies van geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 14:21 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Jij gaat zeker ook morgen over op AMD?
Want je zit alles goed te praten alsof we in sprookjesland zijn.
ik ga morgen niet over op AMD. ik denk wel dat ik die Hammer ga kopen alsie der eenmaal is. maar wat zit ik goed te praten dan? er is toch niets fout aan de HAmmer? en jij vind de Hammer misschien als een sprookje in jeoren klinken, maar het word de keiharde waarheid :)

[..]

volgens mij staan er geeneens 64-bit mobo's in de pricewatch, maar als ze er wel stan, dan maakt de prijs niets uit, want de Hammer zal op nieuwe, goedkopere moederborden gaan draaien (en zijn niet voor niets al een hele berg chipsets van verschillende fabriekanten aangekondigd voor de Hammer. ik denk dat ze eerder goedkoper worden, want de chipset makers hoeven geen memorycontroller meer te maken.
dat was al lang na de introductie van de P3. toen waren de fouten er al uit, je denk toch niet dat intel brakke procs gaat verkopen? de 133 fsb lukte niet zo rond de introductie van de p3 133fsb. en zit jij nou niet alles goed te praten alsof we in sprookjesland zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
2 dingen die ik aan AMD CPU's niet goed vindt:

-Te lage kwaliteit, waardoor ze erg goedkoop zijn.
-ze worden veel te heet, en beveiliging faalt meestal (of hebben ze niet eens) waardoor de CPU doorbrandt, ik zou zo'n cpu niet graag in huis hebben stel dat ik de pc aan laat staan als ik weg ben en koeler stopt dan staat je hele huis straks in lichterlaaie.

Als ze dit eens zouden verbeteren, dan zou ik deze CPU's ook graag aanbevelen, dat meen ik echt maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 14:32 schreef DarkEye het volgende:

-ze worden veel te heet, en beveiliging faalt meestal (of hebben ze niet eens) waardoor de CPU doorbrandt, ik zou zo'n cpu niet graag in huis hebben stel dat ik de pc aan laat staan als ik weg ben en koeler stopt dan staat je hele huis straks in lichterlaaie.

Als ze dit eens zouden verbeteren, dan zou ik deze CPU's ook graag aanbevelen, dat meen ik echt maar dat is dus niet zo.
waar zijn je feiten, mannetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom hebben we dus gelukkig INTEL EN AMD om ruzie te voorkomen.

Wil je een AMD dan krijg je een AMD.
Wil je een INTEL dan krijg je een INTEL.

Das makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 27 juli 2002 12:21 schreef DarkEye het volgende:

Er is nog weinig dat op 64 bit kan lopen,
juist ja eigenlijk niks voor de desktop doelgroep.
Maar dat is mierenneuken aangezien de 386 de eerste 32bitter voor desktop markt ook geen 32bits software vlak na introductie had.
Dus wel mekkeren over AMD maar niet over intel
dus dat is zowiezo al dom je moet niet iets gaan maken wat nauwelijks ondersteunt wordt, dus het lijkt mij een domme zet om zo gauw al op 64 bit te gaan zitten.
Dat is kolder de vorige overstappen van 16 naar 32bits bijvoorbeeld deed het niet beter op 16bits modus.

Maar de Hammer is OOK een IA32 kracht patser en volgt ook de K7 op als IA32 CPU .
64 bit is niet de hoofdzaak het is meer een migratie stimulans en is in het begin niet relevant voor de Home Pc gebruikers. net zoals SSE2 ook Vééél later begon door te komen.

Eerst de Hardware dan volgt de software
En dat gat wat ze gaan dichten dat lukt toch niet, die Hammer komt veel te laat, als dat gat gedicht moet worden mogen ze eerst weleens CPUs met hogere klok gaan
produceren,
Dit klinkt of je gebrain wached bent door intel marketing.
AMD heeft productie optimalisatie probleemen.
MAar hun echte nieuwe kan zeker een boost geven waardoor de achterstand voledig of zelfs meer gecompenseerd kan worden.
Denk maar eens aan de K6 naar K7 migratie iNtel zat toen ook heel ver voor en is zelfs een poos achtergelegen.
die processors lopen te traag, ze gaan alleen zeer goed om met de data, dat is t enige daarom behaalt ie hoge scores |:(
Nee AMD productie en vorige roadmap achterstand valt nu erg tegen.
De K7 is een zeer krachtige CPU alleen heeft intel die veel groter is en dus meer mogelijk heden die heeft dus alles nu op rolletjes lopen. Niet omdat de Netburst en Nortwood zo geweldig is.
MAar hun R&D en Productie capaciteit en flexibliteit speeld in hun voordeel.

WAs de verhuoding tussen die bedrijven minder extreem dan had AMD ook meer resource dus AMD zal het altijd wat zwaarder hebben dan iNtel en je kan dus van een klein bedrijf niet de innovatie verwachten als van zo'n R&D kolos.

/me wat dat betrefd heeft AMD het heel geweldig gedaan met de K7 maar ja aan alles komt een end.
Shift en jij komen over als iNtel fanaten en heb nog geen redelijk argumenten gehoord zonder een flamige ondertoon.
/me deze reply is gepost op een P4 heb hier meer intel staan dan AMD.
iedereen de een hond wil slaan zal altijd een stok vinden maar jullie argementen lijken meer twijgjes.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zaterdag 27 juli 2002 12:26 schreef DarkEye het volgende:
Wie zegt dat?
Nee natuurlijk niet maar de Atlon Xp op 0,18 met 128L1 &256L2 heeft het aardig goed gedaan tegen de Whilamette en eerste Northwoods en dat op een lage FSB.
tuurlijk willen AMD'rs Meer Cache maar AMD is iNtel niet met 30CM Wafers en tig fabrieken die moeten dus op de productie capaciteit letten en dus CPU per Wafer ratio zo hoog mogelijk houden
dus AMD is vanwege deze BEPERKING terug houdend met grote caches alleen als het echt moet intel heeft hier meer vrijheid in en hun hogere ASP compenseren de kosten zowat volledig.
Dat is toch dom, het process gaat een stuk sneller met een hoop cache, server procs hebben soms toch ook wel zelfs meer dan 1 MB cache, ik zie dus niet in waarom minder cache, daar wordt ie alleen maar trager van.
Server software heeft veel Cache nodig
Desktop software heeft ergens afhankelijk van soort apps gebruik een omslag punt.

dus van 128 naar 256 is goed te merken
naar 512 ook
naar 1MB zal minder worden
6MB gageren veel apps nihil op.

Het heeft met de memory foot print te maken van een app onder runtime Bij een data center app is dat dus heel groot.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 12:26 schreef DarkEye het volgende:
uiteraard kan vele cache geen kwaad, maar als AMD minder cache besluit te integreren, is dat een bewijs dat ze wel erg veel vertrouwen in de Hammer hebben, en dat is allen maar fijn.
Op zaterdag 27 juli 2002 12:21 schreef DarkEye het volgende:En Shift weet wel degelijk waarover hij praat 8-)
ik heb effe trug gelezen en nu weet ik wie swift is. hij weet over dit onderwerp iig niets tot nauwlijks wat af. en ik heb het idee dat jij jou kwalificatie van slimhied baseerd op het feit of je 'voor' intel bent of niet.

ik bedoel, waarom zou AMD van mindere kwaliteit zijn? hoe kom je daarbij? hoe konden ze zo succesvol zijn als dat zo was? en AMD brand echt niet door bij normaal gebruik. alleen als je overklokt moet je het goed in de gaten houden, want anders kannie idd te warm worden, maar een P4 gaat dan langzamer lopen dus ik weet niet wat een echte overklokker nou fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Op zaterdag 27 juli 2002 14:33 schreef Breepee het volgende:

[..]

waar zijn je feiten, mannetje?
Mannetje :?
Gaan we lopen kleineren? Meneer voor jouw ;)

Hoe vaak zien we niet mensen hier op GoT die een topic starten over doorgebrande CPUs of 'gewoon' verrotte CPUs?
En ALTIJD over AMD CPUs nu jij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dat zijden jouw voorouders ook over de 80386 dat dat overbodig is tov een 80286
een ClawHammer Athlon is 64bits en voor Desktop markt bedoeld dat houd dus ook in Uniproscesor mobos met desktop prijzen

In de Hammer periode zullen er 64bits mobo zijn van 200 á 300 Euro en dat is voor desktop high-end Normaal

Half 2003 kan je dus een 64bit Pc samenstellen voor 2000 Euro.
Een nieuw tijdperk van 64bit voor de desktopmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
We zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 14:51 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Gaan we lopen kleineren? nee, maar je hebt zo'n bek over het wel of niet tonen van feiten, en nu hou je ze weer achterwege Meneer voor jouw ;) over my dead body >:)

Hoe vaak zien we niet mensen hier op GoT die een topic starten over doorgebrande CPUs of 'gewoon' verrotte CPUs?
En ALTIJD over AMD CPUs nu jij U weer.
ik heb ze het afgelopen jaar niet meer gezien. nu jij weer.

ik snap trouens niet waarom jij zo bekrompen bent over CPU-keuze. ik bedoel, ik streef naar de beste prijs/kwaliteit verhouding, aangzien ik rond de intro van de Hammer weer een nieuwe wil kopen, lijkt mij dat dan de Hammer de beste is. Mocht het ding atronomisch duur worden zoals jij zegt, dan word het waarschijnlijk intel. waarom ben jij nou niet zo flexibel als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Afgelopen jaar? Ik heb nog wel een recent topicje voor je, moment.

Hier: [topic=547267/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 14:55 schreef DarkEye het volgende:
Afgelopen jaar? Ik heb nog wel een recent topicje voor je, moment.

Hier: [topic=547267/1/25]
dat is er 1... jij baseerd je aankopen dus op 1 cpu die is ontploft. tsja kortzichtiger kan het toch niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Moet ik nog meer topics opgeven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 15:02 schreef DarkEye het volgende:
Moet ik nog meer topics opgeven dan?
tsja, als dat je enige bewijs kan zijn dat Intel beter procs maakt dan AMD, ga je gang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

[b]Op zaterdag 27 juli 2002 14:32 schreef DarkEye
......
Helehoop offTopic
......

Wat denk je dat de Hammer dan wordt die is totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Heb je niet geluisterd naar ons (Shift & ik) ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 15:10 schreef DarkEye het volgende:
Heb je niet geluisterd naar ons (Shift & ik) ofzow :?
nouja, jullie blaten nogal wat onzin. en jullie doen echt heel erg flamerig dus ik wil jullie vriendelijk verzoeken een threadje verderop te gaan zieken.

ik heb nog geen goed onderbouwd argument van jullie gezien het enige wat jullie zeggen is 'AMD is slecht' en 'Intel is goed'. Terwijl dit nou een threadje was waar het de bedoeling was over de Hammer te praten en niet over Hammer vs P4/Prescott.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Op zaterdag 27 juli 2002 15:13 schreef Breepee het volgende:

[..]

nouja, jullie blaten nogal wat onzin. en jullie doen echt heel erg flamerig dus ik wil jullie vriendelijk verzoeken een threadje verderop te gaan zieken.

ik heb nog geen goed onderbouwd argument van jullie gezien het enige wat jullie zeggen is 'AMD is slecht' en 'Intel is goed'. Terwijl dit nou een threadje was waar het de bedoeling was over de Hammer te praten en niet over Hammer vs P4/Prescott.
Moet je toch echt beter (leren) lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 15:15 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Moet je toch echt beter (leren) lezen :)
leer me het dan. waar staat jullie onderbouwde info dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Kinderachtig gedoe :Z , ik kap ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 15:23 schreef DarkEye het volgende:
voor zover ik objectief kan beoordelen in deze ben jij de enige die kinderachtig doet. blij toe dat je ermee kapt.

[ontopic]:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JONGENS!!

Ik maak wel ff een discusie Topic open:

Wat is beter INTEL of AMD.

Of laat het hierbij en laten we terug gaan waar het over gaat.

Dus wat gebeurt er als de Hammer flopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dit is een Hammer topic variant en
jij Zeikt AMD af over hun huidige produckt en hun aankomende hammer.
Alsof de Hammer een gegarandeerde flop wordt.

Shift lijkt mij een intel fanaat/aanhanger.

Jij benteen intel extremist.

/me AMD Fan

Dus kom met ontopic objectieve doordachte argumenten.

Dat van Ome tom is een andere topic en niet Hammer related.
en stabiliteit is meer AMD VIA related.
En hammer wordt gereleased met een eigen AMD chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zaterdag 27 juli 2002 15:29 schreef the_breaker het volgende:
JONGENS!!
Dus wat gebeurt er als de Hammer flopt.
Is niet relevant als die flopt flop ie gewoondus wat er dan gebeurd is onvermijdelijk.

zo'n situatie als de Parhilia heeft maar kan ook zoals ATI gaan.

Dus de vraag luid meer zal de hammer floppen?
Misschien denk ik, maar acht de kans niet zo groot dat het gebeuren gaat.

Ook loopt de Northwood tegen zijn einde op 3,2Ghz.

Dus intel stap dan ook over dus daar ook kansen op vertragingen begin 2003.

In die periode is er dan de Clawhammer mits AMD zijn roadmap waarmaakt en geen problemen heeft dus een 2.0Ghz Clawhammer moet er dan komen 'n 3400+
iNtel en AMD hebben dan een verse core alleen prescott is 0,09 en AMD hoordt dan versneld met hun 0,09 te komen anders wordt het 0,13 vs 0,09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja het was toch al een tijdje Amd 0,18 vs Intel 0,13

Tot voorkort met de xp 2200 tbred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Op zaterdag 27 juli 2002 16:29 schreef the_breaker het volgende:
Maar ja het was toch al een tijdje Amd 0,18 vs Intel 0,13

Tot voorkort met de xp 2200 tbred.
Dat klopt, amd loopt waarmee ongeveer een half jaar achter. De hammer zal op 0,13 zijn, maar ook 64bits en dat heeft intel niet voor die prijs (of helemaal niet).

-ehhh was er lage kwaliteit aan?? die bruine kleur ofzo (?)
- ja ze worden warm, maar dat komt omdat ze op 0,18 zijn en norhtwood is op 0,13 (scheelt veel).
Beveiliging faalt wel ja, maar dat ligt niet aan AMD maar aan de moederbord fabrikanten. En je huis vliegt heus niet in de fik, je cpu brandt door en het hele zaakkie slaat vast en het houd ermee op, klaar.

En het ging niet om de huidige amd's maar over de hammer.
Als amd het waar kan maken wat ze zeggen, flopt hij echt NIET!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Behalve een hogere kans dat de core afbrokkelt is er niks mis met de kwaliteit van AMD processors. Veel te heet worden ze ook niet, maar die beveiliging moet inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Daar doe je héél verstandig aan want ik ben jouw kinderachtig gestook in dit topic meer dan zat :( Topics over kapotte AMD's aanhalen, dingen ononderbouwd als 'dom' en 'stom' bestempelen valt niet onder wat ik noem een 'volwassen discussie'! Aan jou de keuze, nog één keer ongenuanceerd gaan provoceren en je krijgt een OW, je bent dus gewaarschuwd.
Ik ben het kotsmisselijk dat een in de basis zo'n interessant topic weer uit moet lopen op zielig geflame en het op de man spelen, gedraag je eens als een vent :{

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 14:48 schreef Breepee het volgende:
ik bedoel, waarom zou AMD van mindere kwaliteit zijn? hoe kom je daarbij? hoe konden ze zo succesvol zijn als dat zo was? en AMD brand echt niet door bij normaal gebruik. alleen als je overklokt moet je het goed in de gaten houden, want anders kannie idd te warm worden, maar een P4 gaat dan langzamer lopen dus ik weet niet wat een echte overklokker nou fijner vind.
Doorbranden of terugschakelen, wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 14:51 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Gaan we lopen kleineren? Meneer voor jouw ;)

En ALTIJD over AMD CPUs nu jij weer.
En de CPU keuze van tweakers is representatief voor de totale verkoop van AMD & Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 14:51 schreef SuperG het volgende:
Dat zijden jouw voorouders ook over de 80386 dat dat overbodig is tov een 80286
In die tijd was er al heel snel een probleem met geheugen addressering, zelfs XT hadden al bijna de maximale hoeveelheid RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
En de rest graag niet meer op stumperige pogingen je uit de tent te laten lokken ingaan :) Misschien loopt 't topic toch weer de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
Op zaterdag 27 juli 2002 17:22 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Behalve een hogere kans dat de core afbrokkelt is er niks mis met de kwaliteit van AMD processors. Veel te heet worden ze ook niet, maar die beveiliging moet inderdaad beter.
Voor het afbrokkelen van de core hebben ze spacers uigevonden, op die manier moet je wel heel erg gek aan de slag gaan wil je de core nog kunnen beschadigen.
En over de temp: volgens mij is in sommige gevallen de oplossing gewoon een dikke (lees wat duurdere) koeling erop te leggen.

Ennuh, kappen met dat geflame over wie nu beter/sneller is, want das duidelijk AMD.
Ik heb namelijk 4 jaar DUAL XEON gedraaid en heb om gewoon es te kijken (ik was voorheen dus zeer Intel-fan) dual AMD geprobeerd. Ik moet zeggen: me dual XEON 1,7 Ghz ging de deur uit nadat me dual AMD hem dus helemaal de kop in stampte, en dan heb ik het niet alleen over benches, maar ook over de prijs.

En nu ff ontopic (sjeez, lijkt wel flame hierboven :P) :
Die Hammer gaat echt niet floppen hoor, hebbie de benches al gezien van dat ding op 800Mhz ? Ik weet iig dat ik hier minstens een dual neer ga poten :9~
Besides, vergeet niet dat er ook al bedrijven zijn die hun progsels nu al hebben aangepast voor de Hammer, iets wat dus ook al veel beloofd.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zaterdag 27 juli 2002 17:46 schreef Delta2 het volgende:.................
Wordt dat dan de Opteron Claw hammer of Sledge Hammer Dual.

2x2x64bits DDR PC2700 Numa PC10800 dat zal wel willen maar dan wordt het wel wat duurder en dan dimms per 4 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Lache weet de AMD liefhebbers dat AMD zijn meeste bestaan aan intel te danken heeft ? Nee dus, alle actuele CPU's van AMD bevatten de door intel gepatendeerde intel architectuur, intel geeft(verkoopt) aan AMD licenties, zodat ze intel architectuur kunnen toepassen op hun cpu's. Dus bijt de hand niet, die je voed ! Zonder intel zou AMD nooit zo verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 19:28 schreef Shift het volgende:
Lache weet de AMD liefhebbers dat AMD zijn meeste bestaan aan intel te danken heeft ? Nee dus, alle actuele CPU's van AMD bevatten de door intel gepatendeerde intel architectuur, intel geeft(verkoopt) aan AMD licenties, zodat ze intel architectuur kunnen toepassen op hun cpu's. Dus bijt de hand niet, die je voed ! Zonder intel zou AMD nooit zo verkomen.
Wat ben jij toch krampachtig. 'weet dit AMD-liefhebber dit, weet de AMD-liefhebber dat'. je lijkt milosevic wel, die ziet ook niet in dattie verloren heeft. de wereld is niet zo zwartwit dat je of Intel of AMD aanhangt. ikzelf hang helemaal niets aan, ik kijk gewon naar de beste prijskwaliteit cpu en dat vind ik persoonlijk de beste.

AMD zou niet bestaan zonder intel? dacht het niet. AMD bestaat al langer dan intel, dus dat is onzin. zonder intel hadden we waarschijnlijk een AMD monopolie gehad.
AMD heeft inderdaad veel intel gedoe onboard (SSE ed) maar dat is enkel om compatibiliteit te garanderen, want een cpu zonder mmx is tegenwoordig niet erg veel meer waard.

En wat wil je nou bereiken, Shift? je weet niets over de Hammer en dan ga je AMD de grond in boren omdat ze een hele mooie procesoor aan het bouwen zijn? en Intel ophemelen? het gaat hier over de Hammer, dus ga alsjeblieft je Intel-geil over een ander topic spuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Shift, ik dacht dat ik wel duidelijk was over dit soort opmerkingen, maar nee, jij gaat gewoon door met ongenuanceerd flames uitlokken. OW voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Vind je dat nou goed van jezelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57

Rannasha

Does not compute.

Het is inderdaad zo dat de huidige processoren allemaal gebaseerd zijn op het beginontwerp van Intel, dat AMD een aantal technologien heeft overgenomen van Intel, maar ze hebben ook zelf dingen bedacht, zoals 3DNow!. En het gaat in dit topic om de Hammer, het eerste cpu-platform dat AMD onafhankelijk van Intel lanceert. Je moet dus vooruit kijken naar wat komen gaat ipv te kijken naar wat al gebeurd is.

Feit is dat AMD momenteel achterloopt. Een floppende Hammer zullen ze wel overleven, maar ze zullen wel ver terugvallen en veel van de geloofwaardigheid die ze de afgelopen jaren met de K7 hebben opgebouwd verliezen, en het zal dan weer een tijdje duren voordat ze zo sterk zijn als ze nu zijn (of eigenlijk zoals ze waren tijdens de hoogtijdagen van de K7).

edit:
@DarkEye: blijf vooral doorgaan met uitlokken... Je ziet dat er al een OW is uitgedeeld en je weet ook dat je zelf hoog op de nominatie-lijst staat. Probeer liever ontopic te blijven...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Op zaterdag 27 juli 2002 19:52 schreef Breepee het volgende:

[..]
En wat wil je nou bereiken, Shift? je weet niets over de Hammer en dan ga je AMD de grond in boren omdat ze een hele mooie procesoor aan het bouwen zijn? en Intel ophemelen? het gaat hier over de Hammer, dus ga alsjeblieft je Intel-geil over een ander topic spuien.
Je bent wel meteen op je teentjes getrapt he, ik bedoel niets, ik heb heeeeel errug veel flames gezien en gehoord richting intel, dit is nog eens niet de 0.000001% tegen AMD. Maar dat is niet de punt, ik weet niets dus van hammer af?, ik wist niet dat jij projectleider was bij AMD over Hammer core, dus dan kan ik niet veel weten dan jou natuurlijk. Jij en wij weten van wat wij lezen op tweakers,net, dus dat jij meer weet onzin is -> onzin.

En boor AMD helemaal niet de grond in, dat zijn mijn meningen en ervarigen en vooral ervaringen van duizenden gebruikers die ellende mee maken met AMD CPU's.

Ik bedoel nogmaals, ik hoop voor AMD dat ze waar kunnen maken wat ze beloven, maar vergeet niet dat Intel altijd een sterkere positie en betere techniek zal hebben. Vandaar
staat Shift ook achter Intel omdat het gewoon werkt ! zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 21:07 schreef Species5618 het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat de huidige processoren allemaal gebaseerd zijn op het beginontwerp van Intel, dat AMD een aantal technologien heeft overgenomen van Intel, maar ze hebben ook zelf dingen bedacht, zoals 3DNow!. En het gaat in dit topic om de Hammer, het eerste cpu-platform dat AMD onafhankelijk van Intel lanceert. Je moet dus vooruit kijken naar wat komen gaat ipv te kijken naar wat al gebeurd is.
Het is minder afhankelijk, maar het is gewoon een extensie van IA32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Op zaterdag 27 juli 2002 21:15 schreef Shift wat offtopic geblaat
Als je het niet eens bent met je OW, neem dan met de mod contact op of start een topic in LA, dan kunnen we het hier over de Hammer en de toekomst van AMD hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 21:15 schreef Shift het volgende:

[..]

Je bent wel meteen op je teentjes getrapt he, ik bedoel niets, ik heb heeeeel errug veel flames gezien en gehoord richting intel, dit is nog eens niet de 0.000001% tegen AMD. Maar dat is niet de punt, ik weet niets dus van hammer af?, ik wist niet dat jij projectleider was bij AMD over Hammer core, dus dan kan ik niet veel weten dan jou natuurlijk. Jij en wij weten van wat wij lezen op tweakers,net, dus dat jij meer weet onzin is -> onzin.

En boor AMD helemaal niet de grond in, dat zijn mijn meningen en ervarigen en vooral ervaringen van duizenden gebruikers die ellende mee maken met AMD CPU's.

Ik bedoel nogmaals, ik hoop voor AMD dat ze waar kunnen maken wat ze beloven, maar vergeet niet dat Intel altijd een sterkere positie en betere techniek zal hebben. Vandaar
ik wordt gewoon moe van jou. wederom kom je alleen maar met vooroordelen van jezelf zonder enige enkele feitelijke onderbouwing, en dan nog ben je ervan overtuigt dat jij het beter weet. weet je wat voor woord we daar in de nederlandse taal voor hebben? DOM, gewoon oliedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Je kan ver gaan ! Dom ? Ik zal maar niet gaan reageren op jou kinderachtige uitlatingen, hey, wat een toeval je bent ook een kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zaterdag 27 juli 2002 21:56 schreef Shift het volgende:
Je kan ver gaan ! Dom ? Ik zal maar niet gaan reageren op jou kinderachtige uitlatingen, hey, wat een toeval je bent ook een kind :)
jij bent juist degene die kinderachtig doet. je gaat way offtopic en ... nouja dat heb ik nou al 100x gezegd. ben je soms jaloers omdat ik veel jonger dan jij ben en toch een stuk slimmer?

shift, een vraag van man tot man, schep je er erg veel genoegen in een topic te verpesten, iemand te treiteren ondanks een OW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

denk dat hier beter een slotje opkan

gaat denk ik toch de verkeerde kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Sinds wanner is de waarheid kinderachtig ? Dit is een discussie dus je kan praten over je verwachtingen en meningen-ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Als jullie nou asjeblieft ergens anders verder willen ruzien... ik vind dit een interessant topic en zou het zonde vinden als ie dicht gaat vanwege wat doelloos geruzie (want wat schiet je hier nu mee op :?)

[topic=558364/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
<blockquote><font size="1" face="verdana, aial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 27 juli 2002 22:13 schreef Species5618 het volgende:
Als jullie nou asjeblieft ergens anders verder willen ruzien... ik vind dit een interessant topic en zou het zonde vinden als ie dicht gaat vanwege wat doelloos geruzie (want wat schiet je hier nu mee op :?)

[topic=558364/1/25]

kweetniet waar je mee bezig bent hoor shift, maar het gaat niet de goede kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Kan er hier nou nooit normaal gediscussieerd worden over merken :( De eerste de beste die nu z'n bek opentrekt met een flame kan meteen 24 uur opzouten :(

<font size=6>Ontopic en gefundeerd nu.</font>

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zaterdag 27 juli 2002 21:15 schreef Shift het volgende:

...........

Tja tuurlijk zijn er af en toe problemen met AMD based systemen maar die ervaringen heb ik vooral met intel omdat wij hier nog veel intel hebben staan en dus ook gehad hebben loop al mee sinds de 386 en wat ehb ik regelmatig ge-upgrade.

Tja het wordt Hammer time en daar hebben de nadelen of schoonheids foutjes van de K7 niks meer mee te maken aangezien die dan opgelost kunnen zijn aangezien iNtel ook vaker de plaat mis sloeg maar als je in een 100% monopool positie sit kan dat je nooit schaden.
Bijvoorbeeld de P4 was in het begin onder de maat, de PIII fix lookuptabel bug, i820 en toch verkoopt intel dat is natuurlijk heel mooi voor intel maar komt meer door die kramp achtige klantenbinding zoals Dell en daar kan AMD niet tegen opboxen zoals het rijt en zijlt in die busness en het mooie van zo'n positie als van intel is dat je klanten kan dwingen.
De klant is koning geld niet in het iNtel tijdperk.

Nu sinds het susces van AMD heeft iNtel het RDRAM niet kunnen door Pushen. Dat was vroeger anders iNtel bepaalde de markt.
AMD heeft die luxe niet en elke klap van een tegenvaller heeft een zwaardere effect dan bij intel omdat de markt segment waar AMD een grote rol speeld hier geveolig voor is.

/me :in dat opzicht en die pro intel busness markt heeft AMD het niet makkelijk gehad dus best wel een prestatie.
Ik bedoel nogmaals, ik hoop voor AMD dat ze waar kunnen maken wat ze beloven,
Ook al is AMD niet zo groot en heeft een mindere busness naam dan intel zo af en toe maken ze wel iets waar, zie K7 en af en toe moddert iNtel aan PIII 1,133 0,18 maar AMD heeft meer last van tegenvallers door hun ASP die altijd onder die van iNtel zullen zijn.
maar vergeet niet dat Intel altijd een sterkere positie en betere techniek zal hebben. Vandaar
Nee Het is voornamelijk Intel's sterke positie kwa
*naam
*grote(resources)
*markt aandeel
*aanwezigheid in verschillende markten
*en beheersen van hun komplete platform
*Marketing

Dat werkt vooralook goed door op het totale eindprodukt.
En Netburst lijkt mij meer een Clock marketings Architektuur aangezien iNtel hier de Clock preoriteit heeft gegeven ze kunnen nu altijd zeggen dat ze de clock king zijn ook al zou die langzaam of sneller zijn.
Puur marketing.

Je kan zelfs een Pc samen stellen uit voornamelijk intel komponenten op een harde shijf en nog wat na.
i740, Nic

De kern van een Systeem is
CPU deze zijn allebei stabiel na kundige montage.
Mobo hier kan veel mis gaan.
Chipset hier ook
BIOS hier ook
Memory die leveren ook soms problemen.

intel levert dus op commercieel gebied.
Mobo, Chipsets, mobo(dus ook bios code)

Bij problemen met mobo,chipset,bios en soms ook memory,voeding krijgt de CPU bakker de schuld.

dus intel heeft meer zelf in handen kan mobo makers ook pushen dwingen en maakt zelf mobo's.

AMD kan dat niet daarom vlotte het niet zo met VIA en C.O.P.S ondersteuning

Als je AMD en intel als bedrijf vergelijkt dan is het ook logisch dat
iNtel meer bij machte is een nieuw platform te pushen dus IA64 dus lekker supper innovatief zijn met projecten van 10jaar lang R&D.
iNtel kan zich meer risiko nemen dan AMD ivm hun klantenbindingen en R&D budgeds en resources.

En Ontopic

En is het ook logisch dat AMD de compatible weg neemt die kan niet iets pushen door zijn mindere maar wel wat beter geworden markt positie hij kan wel stimuleren.
En dat is dus 64bit voor een markt die het nog niet direct nodig heeft maar gewoon doorsheurd op bestaande IA32 softwere en dan ook nog sneller dan zijn voorganger.

daar speeld dus AMD op in omdat deze geen vaste afnemers hebben in iig nog niet hopelijk SUN

Als ik de 3Dknow introductie vergelijk met die van X86-64 is de support voor AMD veel beter geworden.
En is iNtel minder bij machte om te pushen dat was vooral vroeger met die eerste wittedoos AMD760 Asus plankjes.

Het mooie van AMD is hun Prijs/performance ratio en die is voor home users gewoon interresant want naam kost geld .

En wat de Hammer betrefed als het AMD mee zit is AMD weer helemaal terug en is het weer meer een soort van nek aan nek race maar het mooie hievan is dat de snelste CPU's zijn dan een intel en een AMD maar die AMD is een heel stuk goedkoper.

De ene snelste kost 1000,- Euro vs de andere ook snelle 500,- Euro en doen het zelfde ongeveer.
Daarom zit ik dus aan de TB en nu het iNtel mee zit samen met die historische lage prijzen er tussendoor een P4 voor video toepassing.

De Clawhammer zal dus rond de 500 euro's gaan kosten zever de prijs berichten/geruchten en de mobo's 250,-Euro's.
en met de tijd zakken de prijzen weer.

Aangezien bij deze mobo's door Hypertransbussen als interconnect tussen de mobo componenten een eenvoudigger mobo ontwerp toe laten zal dat ook de prijs drukken.

Over 64bit gesproken als het aandeel Hammer CPU begint te groeien in 2003 in geval van sucses dan zullen sommige DX9 titels mischien ook X86-64 ondersteunen nog krachtige fysics en AI voor een groepje van de gamers audience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ok,

Over de 64bit versie van Windows, zal die 64bit-versie los verkocht worden of zal die bij een 32-bit versie zitten? ik zou het namelijk nie handig vinden dat ik 2 versies van een OS moet kopen. En ik kan me voorstellen dat MS denkt dat de meeste mensen ook niet zullen weten of hun proc 32, of 64 bit is en dat ze het gewoon op 1 schijf gooien en dat je met 1 versie dus 32 en 64 kan instaleren. En weet iemand wanneer MS met een x86-64 versie komt? begin volgend jaar al of pas eind volgend jaar of nog later?

en dan nog een vraag, wat zal nou sneller zijn op de Hammer een 32bit of een 64bit OS (qua spellen bedoel ik dan voornamelijk)? Bijvoorbeeld als ik ga quaken (=32bit spel), zal dat sneller met 32 of 64 bit OS lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS is erg bekend om de maximalisering van de winst. Met de kleinste verbetering vraagt MS bakken geld. Zie winxp en opvolger. verbeteringen versus prijskaartje :(. Dus de 64bit versie moet ook wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zaterdag 27 juli 2002 23:00 schreef Breepee het volgende:
ok,
Over de 64bit versie van Windows, zal die 64bit-versie los verkocht worden of zal die bij een 32-bit versie zitten?
Heb zo'n vemoeden los maar kan dus via een runtime detectie en dan wordt gewoon een bijbehorende kernel etc gekozen zover het allemaal past op een CD-rom of ze moeten overstappen op een DVD-rom
ik zou het namelijk nie handig vinden dat ik 2 versies van een OS moet kopen.
Hoezo MS verkoopt licencies per PC dus of dat met of zonder CDROM dokken zulje dus of je nu 2verschillende hebt of twee de zelfde of als je stiekem ene gebruikt dan heb je een probleem maar ik heb nog geen sluitende perichten gelezen aangezien je ook zit met home prof server Advance server date server versies en dan ook nog es die verschillende platformen IA32 x86-64 IA64 HTT Dat worden dan wel heel veel versies.
En ik kan me voorstellen dat MS denkt dat de meeste mensen ook niet zullen weten of hun proc 32, of 64 bit is
Nee die mensen die dat niet weten kopen een complete Pc met OEM OS dus meteen de juiste
en dat ze het gewoon op 1 schijf gooien en dat je met 1 versie dus 32 en 64 kan instaleren. En weet iemand wanneer MS met een x86-64 versie komt? begin volgend jaar al of pas eind volgend jaar of nog later?
Ik denk dat Linux er eerder is met die DUDE distro voor x86-64 wordt dus een Dual boet win 32 2000pro en SUSE64 linux
en dan nog een vraag, wat zal nou sneller zijn op de Hammer een 32bit of een 64bit OS (qua spellen bedoel ik dan voornamelijk)? Bijvoorbeeld als ik ga quaken (=32bit spel), zal dat sneller met 32 of 64 bit OS lopen?
Bedoel je op een 64bit win OS als de 64bit kernel routines sneller zijn mischien ietje sneller.
Maar veel zal het nooit zijn ook kan de optimalisatie graad niet optimaal zij tov de 32bit versies dus zal niet zo veel uitmaken.

Het wordt dus wachten op games die gebruik maken van een game engine die x86-64 optimalisaties gebruikt

Bijvoor beeld routines die vaak per frame geexecute worden die zijn vaak geoptimaliseerd en dan hebben ze dan de mogelijk heid om bij CPU detectie voor een X86-64 ASM routine te kiezen.

of twee versies van de executable en rest van de code dus detectie bij instalatie of tijdens runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Op zaterdag 27 juli 2002 23:00 schreef Breepee het volgende:
Ik denk dat het op een 64bits OS ietsje sneller gaat, maar dit zal heel weinig schelen omdat het overgrote deel van de performance toch door het spel bepaalt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zaterdag 27 juli 2002 23:18 schreef algabra het volgende:
MS is erg bekend om de maximalisering van de winst. Met de kleinste verbetering vraagt MS bakken geld. Zie winxp en opvolger. verbeteringen versus prijskaartje :(. Dus de 64bit versie moet ook wat kosten.
Voor ms is dat en voordeel als je een hammer en een P4 naast mekaar heb staan ben je dus genoodzaakt twee verschillende versies te kopen dus reduceerd het illigaal gebruik door een noodzaak van de gebruiker voor beide PC de juiste versie aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Eerst even dit: Ik vind het knap van jullie dat dit topic redelijk lang loopt zonder al teveel geflame :)

Even weer ontopic,
Ik denk niet dat het een kwestie is van winnen of verliezen. Ook denk ik dat mensen die zich niet verdiepen in hardware altijd een systeem met een Intel erin krijgen, omdat dat merk gewoon bekend is en dus betrouwbaar lijkt.

Nou hoor je in dit soort topics altijd mensen praten over meningen van mensen die dat en dat merk maar zo zo vinden en er zeer slechte ervaringen mee hebben, dat soort stuff vind ik geen onderbouwing voor een betoog eigelijk :P

Om eerlijk te zijn heb ik wél iets tegen Intel, niet omdat er iets mis zou zijn met hun producten, maar omdat ik om de een of andere rede Intel in verband breng met Bill Gates :P

Anywayz, ik denk niet dat ik er erg mee zou zitten als die Hammer flopt, gezien ik een van de mensen ben die een low budget hebben en toch nog niet van plan ben iets nieuws te kopen.
Op de lange termijn gezien hoop ik zeker dat AMD blijft bestaan :D

Dankuwel voor de aandacht voor dit nogal saaie en onsamenhangende verhaal...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 09:48
Hier staat een leuk verhaal hoe AMD de voorbereiding aan het treffen is voor de introductie van de Hammer.

[url="http://news.com.com/2100-1040-946050.html?tag=fd_top"]http://news.com.com/2100-1040-946050.html?tag=fd_top[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik altijd jammer vindt is dat er zoveel geluld wordt zonder iets te kunnen onderbouwen.
amd werkt goed, en intel werkt goed.
de meeste probs met AMD zijn door te voeren naar de mobo fabrikanten, denk aan via/ali.
en hoop mensen verwarren dat met elkaar en waarom.
ik werk met bijde merken en met bijde heb je soms wat problemen, en om dat op te lossen heb je soms wat meer inzicht in het werken van het geheel nodig.
AMD blijft zeker wel bestaan, het zal wat minder goed gaan, maar failliet gaan ze niet zo heel snel hoor.
en die MHZen strijd daar geloof ik niet in, de meeste mensen gebruiken de pc voor wat email/word/internet, dus waarom dan iedere keer maar weer het nieuwste van het nieuwste.
ik upgrade alleen als ik mijn favo games niet goed meer kan spelen, of als andere toepassingen zoals films kijken erom vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik vind ik het beetje "oneerlijk" nu om alvast te speculeren en veel mensen nu in de verwarring te brengen. (want we weten dat er heel veel mensen zijn die erg onzeker zijn en nooit zelf zullen kiezen en maar achter de hype aangaat) meeste mensen kopen Intel zonder te weten wat het echt is. alleen voor de naam.

ikzelf heb achtereenvolgend 3 AMD CPU's gehad. puur om de de prijs en vooral performance. en vele mensen hebben hetzelde gedaan. ik ga echt niet voor AMD kiezen omdat het de underdog is. we kunnen nu echt niet voorspellen wat er gaat gebeuren. zal de P4 sneller zijn en qua prijs acceptabel, zou ik zeker de P4 een kans geven.

Dus nu al zeggen dat 1 better is dan de ander is vooral dom. vooral dat AMD onderuit zal gaan door een nieuwe snellere P4 3Ghz die ook nog niet uit is klinkt nog stommer.
vals informatie = dodelijke informatie :r

maarja het blijft de kwestie Intel vs AMD. voor mij is het net Sony vs Sega. Ik ben Sega fanaat in hart en nier, maar dat betekent niet dat ik Sony fans neer ga halen. (heb ook een PS2) meeste mensen doen dat omgekeerd wel, en wees nou eerlijk: het is nog zieliger dan racisme. maar goed zo zijn mensen nu eenmaal |:(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Op zondag 28 juli 2002 00:29 schreef boriz74 het volgende:
Hier staat een leuk verhaal hoe AMD de voorbereiding aan het treffen is voor de introductie van de Hammer.

[url="http://news.com.com/2100-1040-946050.html?tag=fd_top"]http://news.com.com/2100-1040-946050.html?tag=fd_top[/url]
En hierin staat een hele mooie quote:
"Look at consumer processor purchases," McCarron said. Consumers "see the bigger number and they go for it."
Maar het klopt wel, consumenten letten niet op werkelijke performance, maar op het getalletje. En als erbij staat dat de Hammer 64 bits is tegen een 32 bits Pentium 4 (5, 6), dan zal men al gauw denken "ah, 2x zo snel dus" en dit zal de verkoop van de Hammer bevorderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

gekke vraag

is de hammer nou 64bit of nie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zondag 28 juli 2002 11:30 schreef star-saber het volgende:
gekke vraag

is de hammer nou 64bit of nie ?
das een hele gekke vraag.

ja natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ik keek net effe hiernaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.breepee.dts.nl/1027612645.JPG

en daar staat dat toekomstig geheugen (DDR2) al gesupport wordt. dus als de DDR2 ook 184pins wordt, kun je gewoon DDR2 geheugen in je mobo stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ze hebben het over een 72-bit channel. ECC dus? Wordt niet-ECC dan niet gesuppord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op zondag 28 juli 2002 12:20 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ze hebben het over een 72-bit channel. ECC dus? Wordt niet-ECC dan niet gesuppord?
Jawel :) Gerede kans dat jouw mobo ook 72 datalijnen heeft, waarvan jij er slechts 64 gebruikt.
Op zondag 28 juli 2002 12:02 schreef Breepee het volgende:
ik keek net effe hiernaar:

[url="http://www.breepee.dts.nl/1027612645.JPG"][afbeelding][/url]

en daar staat dat toekomstig geheugen (DDR2) al gesupport wordt. dus als de DDR2 ook 184pins wordt, kun je gewoon DDR2 geheugen in je mobo stoppen?
Ik denk niet dat je dat uit zo'n kleine opmerking op kunt maken. Check [url="http://www.tweakers.net/nieuws/22613?highlight=hammer"]hiero[/url], dan kun je zien dat de Hammer's in eerste instantie maximaal DDR333 ondersteunen (en geen DDR-II).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op zondag 28 juli 2002 12:29 schreef Abbadon het volgende:
Ik denk niet dat je dat uit zo'n kleine opmerking op kunt maken. Check [url="http://www.tweakers.net/nieuws/22613?highlight=hammer"]hiero[/url], dan kun je zien dat de Hammer's in eerste instantie maximaal DDR333 ondersteunen (en geen DDR-II).
ja, die pagina ken ik, maar misschien dat het er toch al ingebakken zit, zou wel leuk zijn namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ja DDRII supported als je de onDie DDR Controler uitschakeled en een DDRII versie van een DDRII chipset gebruikt op een DDRII mobo met DDRII Chipset mem controller.

En DDRII support houd niet in 184bits het houd in dat je oude DDR hammer in een nieuw DDRII Dimm sloten mobo kan prikken met DDRIIDIMMS zonder de noodzaak van een nieuwe DDRII Hammer het voordeel van onboard Mem controller vervalt dan.

Heeft het mobo geen mem controller in de northbridge moet je die DDRII HAmmer gebruiken en die komt een stuk later.

EN volgens mij kan je niet kiezen.
Hangt dus kompleet van de soort mobo af

ALs je de onDIE mem controler gebruikt zijn de DIMMS aangesloten op de CPU. BIJ NorthBridge memControler aan de Northbridgee

DUS er komen zeker minimaal 3typen mobo's
DDR K8 mobo's voor DDR K8 CPU de eerste K8 ondie DDR
DDRII K8 mobo's voor DDR K8 CPU de vervroegde DDRII support NBridgeMEM
DDRII K8 mobo's voor DDRII k8 CPU De nieuwe DDRII Platform ondieDDRII

Dan is er de 4de mogelijk heid
OP een mobo van het type

DDR k8 mobo voor DDR K8 CPU maar dan Northbridge mem controler
Voor een nForce DUAL DDR PC2700 met GPU in NorthBridge.

Het is niet noodzakelijk om de onDie mem controler alleen voor DDRII uit te schakelen kan dus ook voor eigen mem implementatische van chipset bakkers.
iVM onboard Grafishe functies.

En dan is er nog een 5de mogelijk heid
'n mobo met DDR Dimmsloten aan de CPU EN DDRII Dimm sloten aan de Northbridge dus met MEm controller in Northbridge.
Dan kan je kiezen een hybride memory board.

En omdat deze dan hun eigen specifieke mem controller hebben ook gelijk tijdig te gebruiken maar die 5de mogelijkheid lijkt mee erg sterk dat ie er komt.
Misschien Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zondag 28 juli 2002 12:37 schreef Breepee het volgende:

[..]

ja, die pagina ken ik, maar misschien dat het er toch al ingebakken zit, zou wel leuk zijn namelijk :)
Aan de response van Chipset bakkers en mobo makers dus niet.

Dan hoefde AMD ook niet te komen met de paardemiddel om die OnDie controller optioneel voor support van nieuwe geheugen typen het uit te kunnen schakellen.

Dus het is een DDR Controller en niet meer.

DDRII support houd in een DDRII rework van de huidige Hammer core en dat is de beperking van de hammer de inflexibliteit om snel nieuw geheugen te ondersteunen dus daarom die oplossing.

Maar er is vershil met een on Chipset Me controler.
Het oude intel pricipe is dan
intel & AMD K7: CPU FSB NBridge MBus Memory
Hammer ondieMC: CPU MBus Memory
HAmmer Chipmem: CPU HyperT NBridge MBus Memory

De FSB is dan de HypertransportBus.
Tweaker.net Hammer preview:

Hier treffen we twee 6,4GB/s HyperTransport links aan,
waarvan één gebruikt wordt voor de onderlinge communicatie tussen de processors. Dual ClawHammer machines kunnen maximaal 5,33GB/s geheugenbandbreedte en maximaal 12,8GB/s I/O bandbreedte bereiken.
Dat ziet er iig wat beter uit dan die 266FSB van de k7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zondag 28 juli 2002 02:13 schreef Terryb47 het volgende:
Ik vind ik het beetje "oneerlijk" nu om alvast te speculeren en veel mensen nu in de verwarring te brengen.
Dit is een tweaker forum waar er op los word gediscusieerd over oude huidige en toekomstige hardware. Het is geen bijbel om te geloven aangezien hier veel tegenstrijdige meningen worden verkondigd. Dus mensen die hier komen en lezen moeten dan ook voorzichzelf denken als ze dat niet kunnen kritisch lezen en alles voor zoete koek aannemen is niet onze probleem anders moeten ze op 'n guide wachten als het al de betreffende hardware al uit in de markt is en compleet gereviewed.
(want we weten dat er heel veel mensen zijn die erg onzeker zijn en nooit zelf zullen kiezen en maar achter de hype aangaat) meeste mensen kopen Intel zonder te weten wat het echt is. alleen voor de naam.
Die mensen noemt men de massa / noobs die hangen niet rond op een forum voor PC enthausiaten tweakers dus en PC hobbyisten. En zoeken vaak raad aan mensen met kennis en de eerste die daar voor in aanmerking komt zijn PC verkopers.
die gaan voor een sledge Hammer naar de Gamma.
ikzelf heb achtereenvolgend 3 AMD CPU's gehad. puur om de de prijs en vooral performance. en vele mensen hebben hetzelde gedaan.
Ik ook, Ik ook.
ik ga echt niet voor AMD kiezen omdat het de underdog is. we kunnen nu echt niet voorspellen wat er gaat gebeuren. zal de P4 sneller zijn en qua prijs acceptabel, zou ik zeker de P4 een kans geven.
Ik ook, heb ik dus nu ook gedaan.
Dus nu al zeggen dat 1 better is dan de ander is vooral dom.
Dat zeggen we hier niet op enkele flamers na een CPU die nog uit moet komen afzeiken is de huid van de beer verkopen voordat je hem afschiet het kan net zo goed een groot sucses worden maar dat weten we pas mid/eind 2003.
vooral dat AMD onderuit zal gaan door een nieuwe snellere P4 3Ghz die ook nog niet uit is klinkt nog stommer.
vals informatie = dodelijke informatie :r
3Gh klink nogal indrukwekken maar als je het nuchter bekijk 3400+ ook
En ze zijn dus mooi op schema die intel maar voor gegarandeerde troef zou er eind 2002 een 4Ghz moeten zijn
Aangezien AMD richting de 4400+ gaat mid 2003 dus volgens roadmaps en bij het het op schema lopen tov de roadmap zijn inTel en AMD nogal gelijk Achtyerstand zegt niks dat kan net zogoed hard omslaan zoals het verleden heeft bewezen soms zit het mee soms zit het tegen en soms daat het gelijk op.
En vaak zijn het appels en peren.
K8 is zo anders dan K7 en P4 op vele vlakken wat speculeren moeilijk maakt.
maarja het blijft de kwestie Intel vs AMD. voor mij is het net Sony vs Sega. Ik ben Sega fanaat in hart en nier, maar dat betekent niet dat ik Sony fans neer ga halen. (heb ook een PS2) meeste mensen doen dat omgekeerd wel, en wees nou eerlijk: het is nog zieliger dan racisme. maar goed zo zijn mensen nu eenmaal |:(
D'r staat hier 3 pagina's vol met dat gedrag.
Het is gewoon zo dat niet iedereen bij machte is of inzicht heeft om hun standpunt te verdedigen of zelfs te hebben. Dan gaan ze in de aanval of op de persoon Of gaan erg offtopic en halen oude koeien uit de sloot.
Verdedigen houd in met argumenten komen die aannemelijk zijn en vooral niet overdreven en dan ook Ontopic op een nette mannier.

Maar zoals je zegt d'r zijn mensen die alles/veel aannemen.
Dus ook die afzeik reply geloven en dan moet je dat counteren dan zet je de mindere eraren/inzicht volle aan het denken. ALs je iets te vaak hoort ben je gauwer geneigt het te geloven.

Maar zo hoeft het dus niet altijd te gaan in een topic maar helaas soms gaat het goed mis.

Reviews moet je ook altijd kritisch bekijken aangezien volledige reviews niet bestaan wel zeer beperkte en dan de objectiviteit van die review persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Laatst online: 15-03 22:45
Ik hoop niet dat amd de boot in gaat...
Geen concurrentie betekent dat intel zn prijzen weer lekker omhoog gaat gooien....

Ik vind het spul al duur zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Meanwhile, Newisys wants to recruit a stack of jobs including BIOS developers, diagnostic design, FPGA prototypes, and other posts. From the context it is clear these jobs refer to the Hammer Opteron family.

For example, the CISC processor is described as a scalable shared memory multiprocessor system built around industry standard processor nodes.
Dus de Hammer ondersteund zowel NUMA als 'UMA' (shared) memory tussen processors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
K9 != K8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
SuperG schreef op 27 juli 2002 @ 23:19:
[...]
Nee die mensen die dat niet weten kopen een complete Pc met OEM OS dus meteen de juiste[...]
dat is zeker niet waar. dacht jij dat alleen tweakers retail windowsen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik denk niet dat de AMD flopt, een als dat zou gebeuren zal AMD dat wel weer volhouden, want er komen betere tijden! Dat hebben we tenminste wel gezien met de AMD K`s serie..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik vraag me wel af of er nadat de barton maximaal geschaald is, een hammer-budget cpu komt, of nog een k7-based versie. (ik hoop zelf k7-based, dan kan ik m'n kt333 nog langer mee laten tellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Volgens de roadmaps schuift de K7 naar het budgetsegment. Dus de Athlon (waarschijnlijk in de vorm van Barton) zal nog wel even verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Zou het dan toch Hammer time worden? Zou MC Hammer na meer dan 10 jaar dan toch gelijk krijgen? :)

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Lord_Asswipe schreef op 01 augustus 2002 @ 14:46:
Zou het dan toch Hammer time worden? Zou MC Hammer na meer dan 10 jaar dan toch gelijk krijgen? :)
op die eerste vraag beantwoord ik positief, maar wat je met die tweede vraag bedoelt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee een hele tijd geleden was er eens een rap/hiphop zanger die MC hammer heette en een single uit had, can't touch this, waarin veelvuldig de uitspraak "it's hammer time" in
voorkwam.
Vandaar asswipes opmerking. Het plaatje was echter uit toen jij ongeveer geboren werd, dus geen wonder dat je het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan hoefde AMD ook niet te komen met de paardemiddel om die OnDie controller optioneel voor support van nieuwe geheugen typen het uit te kunnen schakellen.
]

Dat is ook niet beoeld om DDR-II via een off-die geheugencontroller te kunnen ondersteunen, maar om geïntegreerde graphics sneller te maken. De HyperTransport link is 2x 3,2GB/s (up- en downstream), het heeft dus niet veel zin om hier DDR-II aan te hangen aangezien de on-die geheugencontroller al 2,7GB/s is. Geïntegreerde graphics zullen met de on-die geheugencontroller vanwege hoge latencies trager zijn op de Hammer dan in een situatie met het geheugen aan de northbridge. Het geheugen hangt niet meer direct aan de northbridge/videocore, maar er zit een Hypertransport link tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 15:59:
Breepee een hele tijd geleden was er eens een rap/hiphop zanger die MC hammer heette en een single uit had, can't touch this, waarin veelvuldig de uitspraak "it's hammer time" in
voorkwam.
Vandaar asswipes opmerking. Het plaatje was echter uit toen jij ongeveer geboren werd, dus geen wonder dat je het niet weet.
aha, mij begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
SuperG schreef op 28 juli 2002 @ 12:42:
Ja DDRII supported als je de onDie DDR Controler uitschakeled en een DDRII versie van een DDRII chipset gebruikt op een DDRII mobo met DDRII Chipset mem controller.

En DDRII support houd niet in 184bits het houd in dat je oude DDR hammer in een nieuw DDRII Dimm sloten mobo kan prikken met DDRIIDIMMS zonder de noodzaak van een nieuwe DDRII Hammer het voordeel van onboard Mem controller vervalt dan.

Heeft het mobo geen mem controller in de northbridge moet je die DDRII HAmmer gebruiken en die komt een stuk later.

EN volgens mij kan je niet kiezen.
Hangt dus kompleet van de soort mobo af

ALs je de onDIE mem controler gebruikt zijn de DIMMS aangesloten op de CPU. BIJ NorthBridge memControler aan de Northbridgee

DUS er komen zeker minimaal 3typen mobo's
DDR K8 mobo's voor DDR K8 de eerste K8 ondie DDR
DDRII K8 mobo's voor DDR K8 de vervroegde DDRII support NBridgeMEM
DDRII K8 mobo's voor DDRII k8 De nieuwe DDRII Platform ondieDDRII

Dan is er de 4de mogelijk heid
OP een mobo van het type

DDR k8 mobo voor DDR K8 maar dan Northbridge mem controler
Voor een nForce DUAL DDR PC2700 met GPU in NorthBridge.

Het is niet noodzakelijk om de onDie mem controler alleen voor DDRII uit te schakelen kan dus ook voor eigen mem implementatische van chipset bakkers.
iVM onboard Grafishe functies.

En dan is er nog een 5de mogelijk heid
'n mobo met DDR Dimmsloten aan de CPU EN DDRII Dimm sloten aan de Northbridge dus met MEm controller in Northbridge.
Dan kan je kiezen een hybride memory board.

En omdat deze dan hun eigen specifieke mem controller hebben ook gelijk tijdig te gebruiken maar die 5de mogelijkheid lijkt mee erg sterk dat ie er komt.
Tering.. Praat normaal man.. Snap geen zak van je hele gebrabbel.. Leg het eens ff normaal uit |:( Nerd talk..
Pagina: 1 2 3 Laatste