Ge-force 4 ti 4200 ervaringen Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.594 views sinds 30-01-2008

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

hjs schreef op 18 september 2002 @ 06:33:
[...]

van Raymond Koning van de C!T, die had een kaart ontvangen en getest.
In die review zegt hij: "Hopelijk komen er snel nieuwe versies" ...

Dat is eerder een wens dan een feit... ;)
Of ken jij die gast soms persoonlijk?

Ik ben wel geinteresseerd in die POV XP, maar als ik lees dat de 2D beeldkwaliteit belabberd is ben ik toch wel een beetje huiverig.

OK, Noud van Eynstein voert een modificatie uit, maar wie zegt dat het beeld dan in een keer veel beter wordt? Misschien gaat het van "slecht" naar "redelijk" ofzo. Dan heb je er nog niet veel aan....

Zit nog een beetje te twijfelen tussen de POV XP en een Asus V8440. Die kost slechts een paar eurootjes meer en draait waarschijnlijk ook wel op Ti4600-speed :9

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Wie heeft hier ook een GeForce 4 Ti4200 met 64 van Club3D? Ik moet ff weten hoe ver die kan OCen, want heb het gevoel dat die van mij sneller kan.

Hij kan nu op 285/545 draaien.

• TheX
  • Laatst online: 18:50
Kopen die kaart mensen, is van de 4200 serie echt een topper.

Heb zelf de kaart nu een week (ook besteld bij eynstein en had de eerste kaarten die ze binnen hadden 8) ) en heb de kaart nu op 300/650 draaien (dus de snelheden van een 4600). Als ik echter me heatsinkjes voel zijn ze eigenlijk helemaal niet zo warm en heb ik zo'n idee dat de kaart nog niet aan z'n max zit.

Owja, de kaart is GROOT vergeleken met andere 4200's omdat er gebruik is gemaakt van de PCB van een 4600 kaart, kijk dus wel even of er geen IDE controllers of andere dingen in de weg zitten bij je AGP bus. Maar iedereen die nog een GF4 moet halen, dit is de kaart die je wilt.

Wat 2D kwaliteit betreft, ik heb ook heel even een Aeolus kaart in me systeem gehad en volgens mij is de kwaliteit van deze ge-modde POV kaart beter dan die van de Aeolus. Maar zou ook zo kunnen zijn omdat ik de kaart zelf zo mooi vind :9

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tachyon schreef op 18 september 2002 @ 09:32:
[...]

In die review zegt hij: "Hopelijk komen er snel nieuwe versies" ...

Dat is eerder een wens dan een feit... ;)
Of ken jij die gast soms persoonlijk?

Ik ben wel geinteresseerd in die POV XP, maar als ik lees dat de 2D beeldkwaliteit belabberd is ben ik toch wel een beetje huiverig.

OK, Noud van Eynstein voert een modificatie uit, maar wie zegt dat het beeld dan in een keer veel beter wordt? Misschien gaat het van "slecht" naar "redelijk" ofzo. Dan heb je er nog niet veel aan....

Zit nog een beetje te twijfelen tussen de POV XP en een Asus V8440. Die kost slechts een paar eurootjes meer en draait waarschijnlijk ook wel op Ti4600-speed :9
Ja, ik ken hem persoonlijk (mee naar Cebit geweest dit jaar), maar ik heb de info van het C!T forum, daar hangt hij geregeld rond (sterker nog, daar is hij langer aktief dan dat hij voor C!T schrijft, Via het forum is hij eigenlijk bij het blad terecht gekomen)

Eynstein doet zo'n modificatie natuurlijk niet voor de sier, maar ja hoe goed het beeld is na de mod weet ik ook niet, heb het niet gezien en kan er dus geen uitspraken over doen.

Overigens komt Asus ook met een kaart á la de POV XP (maar die zal wel flink duurder zijn, asus kennende) (Of is dat de V8440?)

• hjs
  • Niet online

hjs

TheX schreef op 18 september 2002 @ 09:40:Wat 2D kwaliteit betreft, ik heb ook heel even een Aeolus kaart in me systeem gehad en volgens mij is de kwaliteit van deze ge-modde POV kaart beter dan die van de Aeolus. Maar zou ook zo kunnen zijn omdat ik de kaart zelf zo mooi vind :9
Waarom is de Aeolus vervangen?

Verwijderd

Ik krijg mijn POV XP vandaag binnen als het goed is. Ik zal straks wel ff posten wat ik vind van de beeldkwaliteit van de kaart. Ik krijg als het goed is de verbeterde versie binnen (maar dus toch nog gemod door Eynstein :*) ).

• TheX
  • Laatst online: 18:50
hjs schreef op 18 september 2002 @ 09:48:
[...]

Waarom is de Aeolus vervangen?
Ik kon d.m.v. een bijbetaling de Aeolus ruilen voor een POV kaart bij een vriend van me. Nou daar zeg ik geen nee tegen :) Zeker omdat mijn Aeolus niet hoger kwam dan 275/485. Aan de rest van mijn config heeft het niet gelegen, want nu loopt deze POV videokaart dus op 300/650. Het is dus erg kaart afhankelijk hoe ver de core en mem zijn over te clocken.

Verder deed de Aeolus met 128 MB wat die doen moest hoor, alleen ik had net de pech dat deze Aeolus niet goed overclockbaar was denk ik.

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben wel erg benieuwd hoe ze dat gedaan hebben met de POV bij Eynstein. Het is waarschijnlijk niet echt moeilijk omdat je het ook weer ongedaan gedaan kan worden.
Enne kan iemand misschien een DUIDELIJK plaatje posten of een link geven van een POV ti4200 64mb 3.3? Ik ben wel benieuwd of ik echt een 3.3 heb. Ik heb er nl geen heatsinks ofzo opzitten en volgens mij ook een andere cooler dan er op de officiele POV site staat.

• hjs
  • Niet online

hjs

FF gevraagd waarom hij nog steeds gemod wordt
We modden hem nog steeds, niet omdat het nodig is (nieuwe filters zijn beter) maar omdat hij er nog beter van wordt ;)
en Fsharky, het moet op je geheugen module terug te vinden zijn, meestal de laatste nummers op de chip, staat er geen 33 ofzo?

Verwijderd

Gister een GF4 Ti4200 gekocht. Een MSI met 64 MB. Toen ik hem er in deed haalde ik ff meer als 8800 punten in 2001SE. Na de nodige tweaks aan mn systeem zit ik nu op 10118.. Let wel, de kaart is dus niet overgeklokt!

Het koelertje op de kaart zuigt echt. Er zit een of andere coating op (die er nu af is >:) ) en volgens mij kan dat niet goed zijn. Verder prima kaartje.. De MSI tools die erbij zitten is ook niet echt iets.. Beetje crappy flash tooltje..

http://service.madonion.com/compare?2k1=4512207

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Beetje domme vraag misschien, maar aangezien m'n GeForce2 Pro kapot is gegaan (god mag weten waarom) heb ik een nieuwe videokaart nodig. Wat ik me nu afvraag is of er in de praktijk veel verschil zit tussen de 4200, 4400 en de 4600. Beetje zonde namelijk om meer geld uit te geven voor maar een klein beetje performance winst.

Verwijderd

bennierex schreef op 18 september 2002 @ 14:04:
Beetje domme vraag misschien, maar aangezien m'n GeForce2 Pro kapot is gegaan (god mag weten waarom) heb ik een nieuwe videokaart nodig. Wat ik me nu afvraag is of er in de praktijk veel verschil zit tussen de 4200, 4400 en de 4600. Beetje zonde namelijk om meer geld uit te geven voor maar een klein beetje performance winst.
Ik vind het verschil in euro's tussen de 4200 en de 4600 veel te veel voor wat je krijgt. Ik zag net een bench met een 4600 en die was 2000 punten hoger dan mijn score. Die bench had ook een snellere proc dan ik.. En alle games draaien als een tein.. Met een GF3 ook btw..
Je merkt het alleen bij 3DMark.. Hoge scores zijn leuk, maar bij mij gaat het nog steeds om het gamen zelf. Het verschil ligt tussen de 10 en 20 fps ongeveer.. Dat vind ik het niet waard.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik heb de POV 128Mb binnen. Hij draait zover al stabiel op 310/675.

ik haal met mijn systeem 8665 3Dmarks.

UT2003 is sweet op 1600x1200 Quincinix !!!!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ga voor de POV 128mb XP ;)
(en zeker met die mod van eynstein een superkaartje)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

markclausing schreef op 18 september 2002 @ 14:25:
ik haal met mijn systeem 8665 3Dmarks.
Dan wordt het hoog tijd voor een snellere CPU... ;)
Ik haal met mijn GeForce3 Ti200 op 215/515 namelijk exact dezelfde score.
Is een beetje zonde van zo'n snelle kaart vind ik: hij moet steeds wachten op je CPU en werkt dus erg inefficient.

edit:
BTW, hoe is de 2D?

• 1Mark
zo hoef ik niet mijn vid-kaart te upgraden. In vergelijking met mijn oude Geforce1 is het wel de moeite waard vind ik. :)

de 2d is hetzelfde als mijn oude videokaart...niet slecht maar ook niet scherper ofzo..

ik heb nu trouwens een Ti4650 ?? :)
zie hier de vergelijking met andere vid-kaarten op mijn cpu :

8689 100%
NVIDIA GeForce4 Ti 4200

8286 95%
NVIDIA GeForce4 Ti 4600

8153 94%
NVIDIA GeForce4 Ti 4200

8141 94%
NVIDIA GeForce4 Ti 4400

Verwijderd

hjs schreef op 18 september 2002 @ 06:35:
[...]

nou dan ga jij wel blij worden, zeker doen.
pesoonlijk zou ik voor de 128mb versie gaan, binnenkort gaan spellen ong. 80mb aan textures gebruiken en dan is 64mb net te kort.
Oke dan, gaat via een PC privé project (van me vaders werk :+ ), en ik denk dat ik wel een 128Mb versie kan nemen, bedankt voor de tip.
Enig id welke 3DMark score te verwachten is met mijn systeem? Denk zelf rond de 7500 maar dat is maar een gok. Mijn score is nu 1348 3Dmarks :'(

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Hmmm, dit al gezien ? Een fanless Zalman cooler met heatpipe voor de Geforce 4, grappig spul niet ? (klik op plaatje voor grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20020914/image/nflti4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20020914/image/nflti2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20020914/image/nflti1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20020914/image/nflti3.jpg

• EaS

EaS

En deze dan, Abit komt met een nieuw coolings-systeem voor videokaarten:

Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/news/otes/images/04.jpg

Een koperen cooler die zich vacuum zuigt op de Ti4200, met een 7200 rpm draaiende koeler.

• hjs
  • Niet online

hjs

• 1Mark
vacuum lijkt me niet handig...dan is er geen lucht om de warmte aan af te geven.

hij zuigt juist de warme lucht weg uit de kast zodat hij kan koelen met de koelere lucht in de kast. hij warmt de lucht in de kast dus minder op.

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
EaS schreef op 18 september 2002 @ 15:30:
En deze dan, Abit komt met een nieuw coolings-systeem voor videokaarten:

[afbeelding]

Een koperen cooler die zich vacuum zuigt op de Ti4200, met een 7200 rpm draaiende koeler.
Waaneer komt deze op de markt, prijs?

• EaS

EaS

Waaneer komt deze op de markt, prijs?
Het schijnt als ik dit zo lees, dat Abit vanaf 23 september op de markt komt met deze kaarten+cooler (of ze los zijn te krijgen weet ik niet) voor (omgerekend) zo'n 235 Euro.
Hmm, geklokt naar 315/800 (?) is wat ik er zo uit kan opmaken...

• hjs
  • Niet online

hjs

Vreemd eigenlijk dat dat geheugen zo hoog komt, dacht dat het gewoon 3,6 ns geheugen was. En de Core valt vies tegen met zo'n superdeluxe koeler.

Verwijderd

Zo ik heb m'n POV XP binnen! :*) Heb hem gelijk geinstalleerd (det 40.41). Heb hem nog niet geprobeerd over te klokken maar heb alleen maar ff 3DMark 2001SE gedraait. Zie de link voor m'n benchmark. Het is het nieuwe model wat ik heb gekregen met het POV-logo op de cooler. De beeldkwaliteit vind ik goed. Kan het alleen maar vergelijken met m'n vorige kaart (Hercules GF2 GTS 32 MB).

http://service.madonion.com/compare?2k1=4513278

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hebben alle GF4 kaarten eigenlijk dual CRT support? Want op http://www.prolink.com.tw.../GeForce4%20ti%204200.htm staat: "CRT + DVI, CRT + TV, DVI + TV".

Verwijderd

volgens mij wel zit een V kabel bij met dvi > dvi,vga verloopstuk

Verwijderd

uhh als je 60 euro verschil nie veel vind zal ik deze week bij computerland een ti4600 halen.

• bloasfist
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:34:
[...]

uhh als je 60 euro verschil nie veel vind zal ik deze week bij computerland een ti4600 halen.
60 euro verschil? Laat ik er vanuitgaan dat een ti4200 128 mb €190 euro kost. Jou ti4600 kost dan dus €250. Das dus 60/190*100%=32% meer geld voor krap 20% meer performance.. Ik zou het dus niet doen. Daarbij kun je zo'n 4200 vaak toch richting 4600 speeds overclocken...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
EaS schreef op 18 september 2002 @ 15:49:
[...]
Het schijnt als ik dit zo lees, dat Abit vanaf 23 september op de markt komt met deze kaarten+cooler (of ze los zijn te krijgen weet ik niet) voor (omgerekend) zo'n 235 Euro.
[...]
Hmm, geklokt naar 315/800 (?) is wat ik er zo uit kan opmaken...
Controleer dat ff, want in het artikel staat 600Mhz!!! Geheugen zou anders van het 2.5ns soort moeten zijn.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 12:31:
Gister een GF4 Ti4200 gekocht. Een MSI met 64 MB. Toen ik hem er in deed haalde ik ff meer als 8800 punten in 2001SE. Na de nodige tweaks aan mn systeem zit ik nu op 10118.. Let wel, de kaart is dus niet overgeklokt!

Het koelertje op de kaart zuigt echt. Er zit een of andere coating op (die er nu af is >:) ) en volgens mij kan dat niet goed zijn. Verder prima kaartje.. De MSI tools die erbij zitten is ook niet echt iets.. Beetje crappy flash tooltje..

http://service.madonion.com/compare?2k1=4512207
Ik heb ook een MSI Geforce4 Ti4200 en hij clocked lekker naar 300/600. 310/620 doet hij ook, maar ik betwijfel of hij dan stabiel is :)

Anyway, de koeler maakt idd wel wat herrie, maar wat bedoel jij met die coating ??? Ik heb deze dus ( http://www.viperlair.com/...eo/msi/ti4200/ti4200.html ) :)

Anyway, de koeler zit vast met twee soort van schroefjes, maar ik krijg ze niet los ??? Ik wou er namelijk AS3 onder doen ... Zou dat beter zijn als de prut die er nu onder zit ???

De meeste mensen deugen!

• EaS

EaS

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 10:00:
[...]

Controleer dat ff, want in het artikel staat 600Mhz!!! Geheugen zou anders van het 2.5ns soort moeten zijn.
Ik zei dat, omdat ik in het plaatje 315/800 zag staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/preview/2002/0209/ABIT_OTES/3Dmark.gif

Verwijderd

marzzman schreef op 19 september 2002 @ 10:16:
[...]

Ik heb ook een MSI Geforce4 Ti4200 en hij clocked lekker naar 300/600. 310/620 doet hij ook, maar ik betwijfel of hij dan stabiel is :)

Anyway, de koeler maakt idd wel wat herrie, maar wat bedoel jij met die coating ??? Ik heb deze dus ( http://www.viperlair.com/...eo/msi/ti4200/ti4200.html ) :)

Anyway, de koeler zit vast met twee soort van schroefjes, maar ik krijg ze niet los ??? Ik wou er namelijk AS3 onder doen ... Zou dat beter zijn als de prut die er nu onder zit ???
Die zilveren verf, dat zit dus ook aan de onderkant van de koeler. Kan niet goed zijn. De finnen zijn volgens mij ook gewoon van plastic. Echt troep dus.. Maar ja, ik heb een GF4 wcblok in bestelling staan dus dat komt wel goed.

De koeler haal je er af door met een punttang aan de onderkant de pinnen samen te knijpen en in te drukken. Doe wel voorzichtig ;) Als je hem er af haalt ff rustig doen, want er zit een shitlading pasta onder. Straks zit het over je hele kaart heen..
Ik heb er nu AS3 tussen zitten. Of het beter is weet ik niet (denk het wel) want ik kan de temp niet meten.

Ik ging de onderkant ff polijsten.. Het eerste wat er af kwam was zilververf. Errug slecht van MSI :( Maar ja, het gaat mij om de kaart zelf..komt toch watercooling op.

Edit: Heb vanalles zitten tweaken aan mn systeem. Ging van 8800 punten toen de kaart er net in zat naar 10682 punten. Zonder aan de kaart te tweaken.
http://service.madonion.com/compare?2k1=4521002

Edit2: Hoeveel ben je nou opgeschoten met 300/600 tov de standaard clocks?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het misschien mogelijk een 'samenvatting' van dit topic (en de vorige) in de first post te zetten?
Er zijn vast veel mensen (waaronder ik) die een GF4 willen kopen en zich afvragen welke ze moeten kopen, maar geen zin hebben om 3000 posts te lezen.

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ja ik zit er nu ook over na te denken om een Geforce 4 te halen maar weet nog niet welke.
Het zou inderdaad makkelijk zijn als de 1ste post een samenvatting + FAQ zou bevatten.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

ik heb mijn prolink pixelview ti4200 64mb gekocht omdat de een heel stille cooler had
ik hoef niet zo'n straaljager

Verwijderd

oja, hij loopt nu op 285-570 en lekker stil he

Verwijderd

Die van mij loopt stabiel op 300-650! :9 Heb hem net ff getest. Ik begin steeds meer te genieten van deze videokaart. >:)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 16:05:
ik heb mijn prolink pixelview ti4200 64mb gekocht omdat de een heel stille cooler had
ik hoef niet zo'n straaljager
Hoe zit het met de beeldkwaliteit? En in welke review werd die cooler 'getest'?

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 16:14:
Die van mij loopt stabiel op 300-650! :9 Heb hem net ff getest. Ik begin steeds meer te genieten van deze videokaart. >:)
ff je 3dmark score op max setting ;)

Verwijderd

weet iemand waar je volt mods kan downloaden voor de gf4 kaarten , en vooral voor de asus V8440 ti 4400 ?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:35:
Kheb mn Club3D Ti4200 64MB op 281/540 gezet. Kwam niet veel hoger dan met 250/500.

Iemand een verklaring hiervoor?

Specs in mn sig.
Hier zitten we nu op 315/600. Werkt nog perfect, geen artifacts.

• 1Mark
op 315/675 en 40.41 haal ik 9250.
1000 meer dan de gemiddelde 4600 op mijn cpu

Verwijderd

ben ook van plan een Leadtek Winfast 250 64mb VIVO kaart te gaan halen (geheugen sneller dan 128).. maar dit heeft is vanwege de VIVO: is deze een beetje goed (goede kwaliteitsbehoud op 768x5xx (of wat de standaard PAL res. mag zijn) bij vhs-> pc, bewerken en dan terug naar pc->vhs) ?

en is het te combineren met een firewire/ audigy zodat deze beiden een pinnacle studio deluxe kan vervangen?

@mods: sorry voor evt. crosspost, maar ik denk dat jullie hier in V&B meer ervaring hebben met de VIVO op deze ti4200 dat de luitjes bij a&v !

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Crosspost zijn volgens mij geen probleem, crosstopics wel.

Verwijderd

ik neem aan dat mijn post dan geen crosstopic is :*)

Verwijderd

mwah 7080 3dmark score met ti4200 op pentium3 700 is wel netjes denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 17:51:
mwah 7080 3dmark score met ti4200 op pentium3 700 is wel netjes denk ik zo
Sorry, maar ik blijf het vreemd vinden dat mensen dit doen. Je gaat toch ook geen Ferrari-motor in een Opel Astra leggen :?

Als je beseft dat je met een Ti4200 op een fatsoenlijk systeem over de 12000 3DMarks haalt (met een beetje overklokken) dan is 7080 wel erg weinig niet?

Ik kan maar 2 redenen bedenken waarom het toch gebeurd:

1. Men wil patsen met zijn nieuwe kaart ;)
2. Men staat op het punt te upgraden naar een systeem waar de Ti4200 wel tot zijn recht komt

Alleen de laatste optie is valid.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Bij wie draait UT2003 soepel met een GeForce 4 Ti 4200 64 MB RAM?! Hier draait het namelijk net niet soepel genoeg om lekker te kunnen fraggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
Ik upgrade gewoon in fases. Mijn videokaart was de 1e grote bottleneck (geforce1).
Volgende upgrade is een mobo + cpu (pentium 4 op 3Ghz+ ofzo overclocked) maar pas als ik daar weer geld voor over heb.

Je bent nooit klaar met upgraden, maar je moet het niet te snel doen want dan kost het teveel geld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40
BronX schreef op 20 september 2002 @ 10:11:
Bij wie draait UT2003 soepel met een GeForce 4 Ti 4200 64 MB RAM?! Hier draait het namelijk net niet soepel genoeg om lekker te kunnen fraggen.
heb ik geen problemen mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:09:
[...]

Die zilveren verf, dat zit dus ook aan de onderkant van de koeler. Kan niet goed zijn. De finnen zijn volgens mij ook gewoon van plastic. Echt troep dus.. Maar ja, ik heb een GF4 wcblok in bestelling staan dus dat komt wel goed.

De koeler haal je er af door met een punttang aan de onderkant de pinnen samen te knijpen en in te drukken. Doe wel voorzichtig ;) Als je hem er af haalt ff rustig doen, want er zit een shitlading pasta onder. Straks zit het over je hele kaart heen..
Ik heb er nu AS3 tussen zitten. Of het beter is weet ik niet (denk het wel) want ik kan de temp niet meten.

Ik ging de onderkant ff polijsten.. Het eerste wat er af kwam was zilververf. Errug slecht van MSI :( Maar ja, het gaat mij om de kaart zelf..komt toch watercooling op.

Edit: Heb vanalles zitten tweaken aan mn systeem. Ging van 8800 punten toen de kaart er net in zat naar 10682 punten. Zonder aan de kaart te tweaken.
http://service.madonion.com/compare?2k1=4521002

Edit2: Hoeveel ben je nou opgeschoten met 300/600 tov de standaard clocks?
Ik heb mijn systeem nog niet op de max, mijn videokaart wel. Ik ga er dus ook AS3 onder doen (vervalt mijn garantie dan niet ??? ) . Mijn scores waren zo:

systeem normale + vga normal = 8650
systeem overclock + vga normal = 9650
systeem normal + vga overclock = 9350
systeem overclock + vga overclock = 10050

Ging dus ook 1400 punten omhoog :P :9 :9~ Overclocking rules :)

Ik ga vanmiddag met mijn kaart kloten en post het hier weer. :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tachyon schreef op 20 september 2002 @ 09:35:
Sorry, maar ik blijf het vreemd vinden dat mensen dit doen. Je gaat toch ook geen Ferrari-motor in een Opel Astra leggen :?

Als je beseft dat je met een Ti4200 op een fatsoenlijk systeem over de 12000 3DMarks haalt (met een beetje overklokken) dan is 7080 wel erg weinig niet?
Het gaat er niet om of de Ti 4200 maximaal benut wordt, maar of er een duidelijke verbetering is ten opzichte van de vorige kaart. Verder zou die kaart best nog een paar jaar mee kunnen en in de tussentijd kan iets anders geupgrade worden.
Verder kan de Ti 4200 voor hoge resoluties gebruikt worden (1600 x 1200) wat een mindere (bij de P3 passende) kaart niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nou ehm, hier ben ik weer hoor. En roep alle mensen met een MSI Geforce4 Ti4200 64MB bijeen. Hoe the hell krijg ik die koeler eraf ???

Er werd gezegd dat ik onderaan de kaart de pinnetjes (dat zijn er twee, toch ?) moest samenknijpen en dan eruit duwen (duwen naar de GPU toe). Maar het zijn geen pinnetjes die je 'in kan knijpen', maar gewoon een vorm van een spijkerkop op zijn kop snappie. Bovenop zit wel een vaag knopje met daaronder een veertje voor optimale GPU contact spanning, maar ik krijg hem er niet af.

Kan iemand wat DUIDELIJKe tips geven :P

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Kick na 24 uur dan maar he (zometeen Bert Visser kijken) :)

De meeste mensen deugen!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
ik heb die msi ook, mooie koeler man, waarom die eraf slopen?

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nee, niet slopen. Hij is namelijk wel liev :) ... Het ENIGE wat ik wil doen is de koeler er even af halen en de vieze klodder koelpasta vervangen door een mooi laagje AS3 ...

Maar hoe :?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Woei! Heb net ff Gistron gebeld, en gevraagt naar de [url="http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1226"]Albatron Ti4200 128mb P Turbo[/url]. En die gast vertelde me dat ze die binnenkort binnen kregen, en dat ie ongeveer €190,- ging kosten!! Damn die kaart ga ik aanschaffen, ik weet het nu helemaal zeker :D

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGHunter
  • Laatst online: 09-04 08:53
190 eurootjes maar? dat scheelt bij hun dus maar 10 eurocent precies met de gewone versie van de albatron ti4200 :P. Moet ik snel zijn denk ik, zal wel snel uit voorraad zijn met zo'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

TheGHunter schreef op 23 september 2002 @ 22:21:
190 eurootjes maar? dat scheelt bij hun dus maar 10 eurocent precies met de gewone versie van de albatron ti4200 :P. Moet ik snel zijn denk ik, zal wel snel uit voorraad zijn met zo'n prijs.
Ja ik denk ook dat ze die gewone er dan wel uit zullen gooien als ze door die voorraad heen zijn, want wie koopt die dan nog?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Weet iemand welke Tv-out chip er op de XFX GeForce 4 Ti4200 64MD of 128MB versie zit? Kan et niet op hun site vinden.

En is de PINEXFX Nvidia Geforce4 Ti4200 128MB DDR, TV-OUT, DVI hetzelfde als die hierboven?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 16:54
Osdorp-Dude schreef op 24 september 2002 @ 07:25:
Weet iemand welke Tv-out chip er op de XFX GeForce 4 Ti4200 64MD of 128MB versie zit? Kan et niet op hun site vinden.

En is de PINEXFX Nvidia Geforce4 Ti4200 128MB DDR, TV-OUT, DVI hetzelfde als die hierboven?
Ik kijk vanavond wel ff op in de handleiding/op de doos voor je. Moet zeggen dat de kwali ronduit goed is.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

Gallus

Cheesy

Hier stond geblaat. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

toastingnow schreef op 24 september 2002 @ 09:57:
[...]

Ik kijk vanavond wel ff op in de handleiding/op de doos voor je. Moet zeggen dat de kwali ronduit goed is.
Tnx, meer nieuwsgierig erna dan echt nodig is, maar las dat er nogal verschil in de tv-out chips is.

Hier het stukje voor de geintereseerde:
Chronotel chips from 7103 - 7109 series are very average solutions. These are encoders supporting resolutions up to 800x600. Their characteristics are a very big frame, or interferences in the image, which is a consequence of lousy implementation on cheaper nVidia video cards. The fact is that you'll encounter these chips only on cards made by Eagle and similar manufacturers, so that's probably why they don't appear on newer GeForce models. By the way, if it is implemented properly, Chronotel will produce very good and warm colors, although maybe a bit too saturated.

Connexant BT869 is a well-known and widely used TV encoder, which was an alternative to Chronotel solutions in the past. The top resolution was 800x600, and the chip was later upgraded to CX25869, which introduced a higher video mode and better flicker removal. The latest version, CX25871 - 13, is the best TV-out solution when external encoders for nVidia cards are concerned. It is characterized by a crisp image and very good image positioning, although the frame is still pronounced in the highest graphics mode. Of course, CX25871 is supported by TV-tool, so this can be fixed.

The Philips SAA7102E chip is the first third party TV encoder that became highly regarded and mentioned as an advantage. Frankly, feature and possibilities wise, it belongs somewhere in the middle, and its greatest shortcoming is bad color banding, i.e. lousy gradients. SAA7108E is identical regarding the Video out function, but it also supports Video In. We wrote about this encoder in detail several times already, so we will skip to the latest version called SAA7104E, which is an improved version of 7102. It has better color display and supports a higher resolution (1024x768, unofficially even 1280x1024). Still, even this version of the Philips encoder is a bit worse than the new Connexant CX25871 chip.
Hier staat trouwens welke kaart welke heeft:

http://www.bench-house.co...d=103&oliver=255&quale=24

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Laatst online: 12-09 12:03

pbd

McFlipp schreef op 23 september 2002 @ 18:17:
Woei! Heb net ff Gistron gebeld, en gevraagt naar de [url="http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1226"]Albatron Ti4200 128mb P Turbo[/url]. En die gast vertelde me dat ze die binnenkort binnen kregen, en dat ie ongeveer €190,- ging kosten!! Damn die kaart ga ik aanschaffen, ik weet het nu helemaal zeker :D
binnenkort houdt wel minimaal 2 weken in he... (heb gistron ook aan de lijn gehad hierover)...heb ook al in uk en germany gezocht maar de p-turbo versie lijken nog nergens leverbaar te zijn dus ben bang dat dat nog wel een tijdje kan gaan duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

HomeY schreef op 24 september 2002 @ 13:04:
[...]

binnenkort houdt wel minimaal 2 weken in he... (heb gistron ook aan de lijn gehad hierover)...heb ook al in uk en germany gezocht maar de p-turbo versie lijken nog nergens leverbaar te zijn dus ben bang dat dat nog wel een tijdje kan gaan duren
Tegen mij zei die gast deze week nog, of uiterlijk begin volgende week. Maar "we'll see" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
Tegen mij werd gezegd 1 a 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
hjs schreef op 18 september 2002 @ 14:43:
[...]

Ga voor de POV 128mb XP ;)
(en zeker met die mod van eynstein een superkaartje)
welk mod is dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
Voor beter 2d weergaven, die schijnt brak te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

AMD lover schreef op 24 september 2002 @ 14:43:
[...]

Voor beter 2d weergaven, die schijnt brak te zijn
Ja weet er eigenlijk al iemand wat van de beeldkwaliteit van die Albatron???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StikkyFoam
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb zo'n raar probleem met mijn 4200Ti
Ik heb maandag mijn Xfx geforce4200ti 64 mb versie binnen gehad van 1to0,
pleurde hem in mijn systeempje om eens te kijken wat voor een 3dmark scorew ik kon krijgen kreeg ik de BSOD "infinite loop error" dit heb ik nu na 2 dagen opgelost door de "beta" 40.41 detonator van nvidia te gebruiken maar nu draai het nog steeds niet soepel ik krijg geen BSOD meer maar het beeld "skipped" extreem :(
Ik heb het al op 2 board geprobeert met windows XP, een Intel 815E 700Mhz en een Asus CUV4X VIA 694X/694Z op 800Mhz alle 2 dezelfde problemen zou de kaart brak zijn? want "gewoon" beeld geeft ie wel en hl bv ook :(

He who dares not offend cannot be honest

• Bernaar
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ik heb eigenlijk (bijna) geen negatieve dingen over die van leadtek gehoord...

En dit zijn in verhouding juist best betaalbare kaarten...

Of ligt dat aan mij?!

• NexuZ
Ik snap niet waarom mensen altijd vragen om de 2D kwaliteiten van een videokaart. Ik zie niet bepaald een verschil tussen de 2D beelden van mijn oude GeForce 2 GTS en mijn GeForce 4 Ti4200.

• hjs
  • Niet online

hjs

BronX schreef op 25 september 2002 @ 22:48:
Ik snap niet waarom mensen altijd vragen om de 2D kwaliteiten van een videokaart. Ik zie niet bepaald een verschil tussen de 2D beelden van mijn oude GeForce 2 GTS en mijn GeForce 4 Ti4200.
Dat zegt meer over jouw dan over de videokaarten ;)

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmzz net ff gistron gebeld. Ze zeiden dat Albatron op dit moment niets levert in Europa dus ook geen Gf4 Ti4200 P Turbo :'( :'( :'(
Maar "we zijn er nog mee bezig" kreeg ik te horen, dus er is nog hoop :)

Verwijderd

Ik ben het met je eens BronX. Ik zie ook weinig verschil tussen mijn oude GTS en m'n POV XP die ik nu heb.

• 1Mark
same here...misschien zie je het pas met een 19" of meer...iig geen verschil op mijn 17" trinitron.

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 18:15
Verwijderd schreef op 15 juli 2002 @ 00:14:
[...]

Ligt er net aan welk merk je koop.

Bij m'n Leadtek zat er wel een verloop blokkie bij.
Bij de MSI G4Ti4200 64 MB zat er ook een verloopje bij. Dat betekent wel 2 monitoren aansluiten!! TOPPIE!

Verwijderd

Heb een A-open Aeolus 64 MB DDR liggen, ik heb daar score 8529 mee niet overclocked, @ AMD xp 1600+ 512 MB DDR PC 2100, Asus A7V266 mobo.

Is die score ok.. ?
En is die kaart een beetje goed te OC-en, heb hem nu ff op 275/550 gezet en dat ding heeft 4ns geheugen is dat wel ok ?

• NexuZ
En ik draag geen bril of zo. :D

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

StikkyFoam schreef op 24 september 2002 @ 20:20:
Ik heb zo'n raar probleem met mijn 4200Ti
Ik heb maandag mijn Xfx geforce4200ti 64 mb versie binnen gehad van 1to0,
pleurde hem in mijn systeempje om eens te kijken wat voor een 3dmark scorew ik kon krijgen kreeg ik de BSOD "infinite loop error" dit heb ik nu na 2 dagen opgelost door de "beta" 40.41 detonator van nvidia te gebruiken maar nu draai het nog steeds niet soepel ik krijg geen BSOD meer maar het beeld "skipped" extreem :(
Ik heb het al op 2 board geprobeert met windows XP, een Intel 815E 700Mhz en een Asus CUV4X VIA 694X/694Z op 800Mhz alle 2 dezelfde problemen zou de kaart brak zijn? want "gewoon" beeld geeft ie wel en hl bv ook :(
Ik ben laatst toevallig de volgende functie in NvMax tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.j.n.brederode/bsodfix.jpg.
Die onderste bedoel ik, die ik met dat fancy pijltje heb aangewezen.
Misschien eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb gister de Pixelview 128 Mb versie ingebouwd. TV-out is ook super (philips chip) echt stukken beter als de tv-out op mijn ouwe GF2 Ti!!!
Alleen stottert de kaart soms in MOHAA en niet bepaald op plekken waar veel grafisch geweld is, lijkt me een software hikje of een bios instelling, kom ik wel uit.

Alleen ff opletten als je de kaart bij Gistron koopt!
Ik zag namelijk geen VIO kabel in de doos! Ik had er 3 besteld en bij geen van allen zat deze erin.
Ik ben nu met Pixelview aan het mailen of Gistron toevallig een afwijkend model verkoopt.
Maar ja voor 190 Euro een erg goede kart, vanavond eens overklokken, standaard loopt ie al op 460 ipv 444.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
waarom wachten op de albatron...ik krijg mijn POV op 315/700. best lekker !!
op 315/675 haalde ik 9250 3dmarks. maar ik ga niet nog 's benchen...want die 40.xx drivers zijn verrot in spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat hoorde ik ook al, daarom nog 30.82 voor mij.
Al is net weer een nieuwe det4.xxx uit, de 40.71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StikkyFoam
bloasfist:
die error heb ik dus niet meer, dat heb ik opgelost met de nieuwe nvidia beta drivers maar nu freezed mijn beeld de hele tijd om de paar sec in d3d spelluh of 3dmark echt heel erg zodat je niet kunt speluh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

StikkyFoam schreef op 27 september 2002 @ 16:24:
bloasfist:
die error heb ik dus niet meer, dat heb ik opgelost met de nieuwe nvidia beta drivers maar nu freezed mijn beeld de hele tijd om de paar sec in d3d spelluh of 3dmark echt heel erg zodat je niet kunt speluh.
En als je nou eens die oude drivers (30.xx neem ik aan) er weer opzet, en dan met nvmax dat truukje uithaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Laatst online: 12-09 12:03

pbd

markclausing schreef op 27 september 2002 @ 14:08:
waarom wachten op de albatron...ik krijg mijn POV op 315/700. best lekker !!
op 315/675 haalde ik 9250 3dmarks. maar ik ga niet nog 's benchen...want die 40.xx drivers zijn verrot in spellen.
de POV 128mb 3,3ns staat in pricewatch op 245 euro...verwachting is dat die albatron ca. 190 euro moet gaan kosten.....55 euro verschil vindt ik voldoende om even 1 a 2 weekjes te wachten... verder inderdaad weinig reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is die bij Gistron (Albatron GF4-Ti4200 128MB/DVI/TV-Out) wel de turbo versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:38
OlafvdSpek schreef op 27 september 2002 @ 22:09:
Is die bij Gistron (Albatron GF4-Ti4200 128MB/DVI/TV-Out) wel de turbo versie?
nee, die komt nog

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• StikkyFoam
bloasfist schreef op 27 september 2002 @ 18:40:
[...]

En als je nou eens die oude drivers (30.xx neem ik aan) er weer opzet, en dan met nvmax dat truukje uithaalt?
nope dat helpt niet dan hangt ie gewoon en krijg ik de BSOD, maar ik denk nu dat het misschien aan mijn powersuply ligt die geeft maar 250 en het schijnt dat je voor een geforce4 wel een wat ruimere powersuply mag nemuh.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

StikkyFoam schreef op 28 september 2002 @ 19:22:
[...]

nope dat helpt niet dan hangt ie gewoon en krijg ik de BSOD, maar ik denk nu dat het misschien aan mijn powersuply ligt die geeft maar 250 en het schijnt dat je voor een geforce4 wel een wat ruimere powersuply mag nemuh.
Ik weet niet wat de rest van je systeem is, maar toen ik overstapte van athlon classic 500 met gf2ti200 naar athlonxp 1600 met gf2ti200 ging m'n voeding redelijk flippen. Soms gaf ie veel te hoge output. Uiteindelijk heb ik m'n maxtor 30gb schijfje er mee gesloopt. Stinken dat het dee :O.
En zo'n gf4 schijnt nog veel meer stroom te trekken. Dus dat kan best eens de oorzaak zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Heeft iemand ervaring met Nvidea GeForce4 Ti4200 64Mb DVI/TV?!

Ik bedoel, wat is het verschil t.o.v. Leadtek of andere merken?

Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EEuuh weet niet of het al langs is geweest maar goe...
Heb dus nu al een tijdje een Leadtek ti4200 128mb op 310/585 lopen, maare
die INput software Myvivo werkt niet echt.
Beeldgeven doet hij wel (out-put) maar input met signaal van de videorecorder vertikt hij het.
Het rare is als ik met MGI (videobewerkingsoftware) mij videobron toewijs, het beeld wel pakt, maar alleen bagger slecht.

Weet iemand hier iets op?
Zal het liefst wel die Myvivo software aan de praat krijgen maar tjaa.... hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bernaar schreef op 29 september 2002 @ 11:55:
Heeft iemand ervaring met Nvidea GeForce4 Ti4200 64Mb DVI/TV?!

Ik bedoel, wat is het verschil t.o.v. Leadtek of andere merken?

Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen...
Nvidia produceert volgens mij geen videokaarten, dus het merk is fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik mijn 3d marks verhoooogen???
ik heb een 1800Xp+ 512 ddr k7s5a en geforce 4ti 4200 128 ddr van chaintech lichtjes overclocked (271, 518) en haal maar een score van 6350 onder windows ME met de laatste drivers( ook met de andere )
kan dit te maken hebben met mijn voeding van 230wat????
nochtans nooit stroom stoornissen of niets dus zou mij verwonderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 18:12:
hoe kan ik mijn 3d marks verhoooogen???
ik heb een 1800Xp+ 512 ddr k7s5a en geforce 4ti 4200 128 ddr van chaintech lichtjes overclocked (271, 518) en haal maar een score van 6350 onder windows ME met de laatste drivers( ook met de andere )
kan dit te maken hebben met mijn voeding van 230wat????
nochtans nooit stroom stoornissen of niets dus zou mij verwonderen....
Een te slappe voeding veroorzaakt crashes ed... GEEN lagere 3dmark score.
Ik heb bijna precies hetzelfde systeem, maar dan de xfx gf4ti4200 64mb versie, en ik haal niet overgeclocked al 9000+. Dus er is wel iets goed fout...
Heb je de agp drivers van je k7s5a geinstalleerd (sis accelerated graphics port) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga eens zien , vond dat hele voeding hyptheekske zowiezo betwijfelbaar
heb hier de file gevonden maar waar installeer ik dat???
ben nogal een noob zo blijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 07:52:
ga eens zien , vond dat hele voeding hyptheekske zowiezo betwijfelbaar
heb hier de file gevonden maar waar installeer ik dat???
ben nogal een noob zo blijkt
Als het goed is zit er een cdtje bij je mobo. Die laat automatisch detecten wat voor agp drivers je nodig hebt, en installt ze gewoon.
Anders kun je het ook doen via device manager->system devices->sis accelerated graphics port->update driver.
Dan driver->update driver doen. Daar de locatie aanwijzen waar je hem hebt staan.

In windows ME zal het wel net ietsje anders gaan, hierboven beschreven is in mijn situatie (win2k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
OlafvdSpek schreef op 29 september 2002 @ 14:12:
[...]

Nvidia produceert volgens mij geen videokaarten, dus het merk is fout.
Maar ze staan wel in de pricewatch... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Maar ff alle bananen in een grabbelton; welk merk is nou het best qua prijs kwaliteit volgens jullie? (het liefst over de 64MB kaart)
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.