type, kijk als je de volgende keer een oog tekent eens goed naar een 'echt' oog.
want:
1. er zitten geen oogleden aan
2. de schaduw klopt niet helemaal, het is niet een oogBOL voor niks.
3. de vorm klopt ook niet...
kijk voor andere getekende ogen eens op deze link...
http://www.gameartworks.com/LoomisBooks/heads/lms048.jpg
allemaal getekende ogen met een beetje anatomie hier :-)
en als je goed ogen wilt leren tekenen moet je er niet eentje tekenen, maar een heleboel...zoals, een schetsboek vol ofzo :-)
(bijv. 20 ogen (ook paren, anders leer je ze nooit allebei tekenen en met een neus erbij) per dag tekenen vanuit verschillende posities.... een week lang ofzo....kan je ook doen voor andere lichaamsdelen, 20 handen per dag, 20 monden, 20 neuzen enz. blablablabla).
en wees als je net begint met tekenen niet te gefixeerd op kleuren enzo...
probeer eerst een heleboel te schetsen en die daarna af te 'renderen' met maar 3 verschillende tonen ofzo...
ook kan je het beste naar een model teken... zoals je spiegelbeeld, je broertje, je zusje, je vrienden, die enge man van 3 straten verderop, je kinky buurmeisje... iedereen! zet er gewoon een sterke lamp op en kijk goed hoe de schaduw over de verschillende vlaken van het gezicht loopt en probeer dat zo goed mogelijk na te tekenen... probeer dan ook te letten op de verhoudingen... probeer gewoon zo goed mogelijk te kijken waar het vlees ophoopt, waar je wat van het onderliggende bot kan zien enzo...
hmm waarom post ik dit...ik weet niet eens of je hier wel op zit te w88...
en ik ben zelf niet veel beter eigenlijk...hmmmz
en om je vraag te beantwoorden:
maak een nieuwe layer, waarop je de kleuren gooit, wees niet te bang om buiten de lijntjes te kleuren, als je te 'voorzichtig' kleurt krijg je witte vlekken tussen je verschillende kleuren...en voor de rest weet ik het ook niet eigenlijk...
sorry voor mn post...
alsie onduidelijk is, meld het dan ff, ik raak soms een beetje verstrengeld en dan haal ik dingen door elkaar enzo :-) vooral als ik 5 dingen tegelijk probeer te doen