A self portrait is not just a drawing. It’s finally...you. Painters or simply artists are bound to practice and to be inspired, and in the hunt for inspiration they ask the muse to bless them with a vision.
It is a saying - “God is always sending an angel… but if he doesn’t find a platform to land on, you’ll miss it”. And what if… by a funny chance you become the inspiration? What if the most beautiful entity in the universe is… you? The one you think you are, the one you want to be, the one the mirror shows, the one.
The whole universe is reflecting in your eye – look into it!
1 NOVEMBER 2002
INTERNATIONAL DAY OF SELF PORTRAIT
a tribute to Andrew Jones.
Andrew Jones does his self-portrait EVERY DAY. Along with him.. many others have discovered the rest of the iceberg. It's much more than drawing.
It’s easy to start, easier to drop, and damn hard to get back to it again. If you are planning to start, join us on November 1. I guess Andrew would like that
If your have reconsidered art after seeing Andrew Jones SPOD’s, do your self portrait.
If you want to make a step to a brand new ZEN EXPERIENCE, do your self portrait.
If you want to take part in a world record, do your self portrait.
Visit
http://www.conceptart.org/forums and be amazed.
There is only one rule: Do your self portrait on November 1
Andrei Fantana (my nick just wouldn’t be enough this time )
zou leuk zijn als je hieraan meezou doen. ff wat informatie: Andrew Jones is concept artist bij Nintendo en tekent (voor zichzelf, niet het publiek) elke avond zo rond middernacht een zelf portret naast het normale werk dat'ie doet (hij tekent zo ongeveer 10 uur per dag ofzo dacht ik

).
Hij is ongeveer een half jaar geleden begonnen met de portretten die hij maakt op internet te posten om mensen ervan te laten meegenieten. Ook kan je als je het leuk vind zelf ook elke dag een sp maken, kijk ff rond op conceptart.org/forums en je vind daar vanzelf de "guest-gallery". Ik neem aan dat er voor de gelegenheid een andere thread word opgericht op 1 november.
ps. iguana, ik ben het hier met de rest eens dat je tekeningen subliem zijn ingekleurd, alleen heb je weinig kaas gegeten van de basis-construktie van een hoofd en lichamen in het algemaan (ik hoop niet dat je je hier erg aan ergert, maar ik kon zo snel niet een andere manier verzinnen om me uit te drukken

).
probeer meer te schetsen ipv. al je tijd te bundelen in 1 tekening, als je meer wilt weten kan je op
http://www.finearts.sk/anat.html kijken naar de andrew loomis boeken "drawing the head and hands" en "figure drawing....blablabla" waarin begonnen word met de basis dingen en je langzaam aan opbouwt naar wat lastigere dingen....
ook is het een goed idee om te stoppen met het fotosoepen van je tekeningen. fotosoep is eigenlijk bedoelt om foto's mee te bewerken, je kan er ook iets in tekenen, maar als je er dan foto's bijplakt doet dat afbreuk aan het geheel (IMHO). terwijl je tekeningen zelf erg mooi zijn...
nou ok, dat is alles, danku