Algemeen Tekentopic *handgetekend/wacom only* Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Flapmo schreef op 10 september 2002 @ 16:05:
Ik ga (hoewel ik nooit getekend heb) vandaag maar is beginnen aan eensimpel gezichie :D, jullie zullen hem wel zien alsie een klein beetje inscnabaar is :P. Ik suck in tekenen maar misschien dat ik met wat tips op weg kom :).

FlaPMo pakt zijn potlood en begint...
ow, begin NIET met gezichten. Dat is echt moeilijk :o

Maar als je het toch wil, search eens op "kenmerken gezicht" oid.
En let er op dat bijv. de onderkant v.d. neus ongeveer op gelijke hoogte is met de onderkant van de oren, de bovenkant van de oren ongeveer gelijk zitten met de ogen, en derg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64491

Hmm, Iemand interesse in een kleurplaat? :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tilroes/mpfmpf.gif
grote versie
In photoshop gemaakt, maar had net zo goed MS paint kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64508

willem169 schreef op 10 september 2002 @ 10:39:
Meneer mRonica is een cloon, en inmiddels gebanned van het forum. Dit alles maakt het uiterst ongeloofwaardig dat deze user dit heeft gemaakt. Z'n (post)historie en userinformatie bevestigt dit...
Je kan alles van me zeggen, maar die 2 tekeningen had ik ZELF gemaakt!!
En bedankt voor jullie complimentjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:44
Anoniem: 64508 schreef op 10 september 2002 @ 18:59:
[...]

Je kan alles van me zeggen, maar die 2 tekeningen had ik ZELF gemaakt!!
En bedankt voor jullie complimentjes!
ff mierenneuken, je had 3 plaatjes gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mierenneuk deel 2, heb je dan ook die mooie piraten-wallpapers en dat zeemeerminnetje op de site gemaakt? Want dit is duidelijk geen storage voor je, de plaatjes worden op een site genoemd en aangeprezen als afbeeldingen die het bedrijf je kan leveren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 13:16

Flapmo

and back is gigi!

Anoniem: 27983 schreef op 10 september 2002 @ 17:23:
[...]

ow, begin NIET met gezichten. Dat is echt moeilijk :o

Maar als je het toch wil, search eens op "kenmerken gezicht" oid.
En let er op dat bijv. de onderkant v.d. neus ongeveer op gelijke hoogte is met de onderkant van de oren, de bovenkant van de oren ongeveer gelijk zitten met de ogen, en derg ;)
Uhm, ik ben een liefhebber van manga en ben begonnen dit te tekenen. Heb goede TUT site gevonden.

http://www.howtodrawmanga.com en het lukt redelijk, heb nu even alleen een hoofdje snel gemaakt in 10 minuutjes zal ff inscnannen/uppen. 5 sec dan edit ik hem ff en gooi hem in deze post neer.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/flamehead.jpg

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flapmo schreef op 10 september 2002 @ 21:51:
[...]

Uhm, ik ben een liefhebber van manga en ben begonnen dit te tekenen. Heb goede TUT site gevonden.

http://www.howtodrawmanga.com en het lukt redelijk, heb nu even alleen een hoofdje snel gemaakt in 10 minuutjes zal ff inscnannen/uppen. 5 sec dan edit ik hem ff en gooi hem in deze post neer.
hmm, ok, laat maar dan

* Anoniem: 27983 dacht meteen aan realisme enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 13:16

Flapmo

and back is gigi!

Uhm dude....ik teken niet al jaren ofzo...eerst manga dat heerst btw meer dan realisme (mijn mening :P).

en waarom doet me fucking scanner et weer nie alsik hem nodig heb :/

//edit a gefixed, komtie or :)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~mvissers/test.jpg
Ogen zitten (vooral bij bovenste) nog scheef maar dat kwam omdat ik geen hulplijntjes gebruikt had daar. Bij onderste ook scheef en verschillend maar dat komt nog wel, dit waren kleine schetjes om te kijken hoe het werkt :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nozzman: minder goed dan de vorige, die heerscht echt! Als je hem in vector schildert print ik hem op posterformaat uit :P

en ik ben het met willem169 eens: dit is een tekentopic, zeiken over users doe je nog altijd in Lieve Adjes of Sem :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Prammenhanger schreef op 10 september 2002 @ 22:44:
Nozzman: minder goed dan de vorige, die heerscht echt! Als je hem in vector schildert print ik hem op posterformaat uit :P

en ik ben het met willem169 eens: dit is een tekentopic, zeiken over users doe je nog altijd in Lieve Adjes of Sem :)
Schilderen in vectoren....hmmmm, dat is nieuw voor mij ;)

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Nozzman: I love your work, erg mooie stijl!

http://flickr.com/photos/itommy/

Anoniem: 61849

idd , eigen tekenstijl die je niet zo vaak tegenkomt vandaag de dag nozzman.Ga zo door.Hij is echt stoer!!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 10:08

Creesch

bla bla!

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/stuff/schets.png

een schets voor een tekenopdracht op school...we moeten een poster maken met 2 mensfiguren erop, voor de rest mogen we alles gebruiken (ook foto's mits bewerkt en zelf bewerkt (doh!))

moet nog ergens een mensfiguurtje kwijt ik had hem eerst helemaal links hangen maar dan verstoord ie de rest... ik denk dat ik hem ergens op laat zitten ofzo

Anoniem: 23097

Met onderstaande creatie ben ik de afgelopen tijd bezig geweest. Het is nagetekend grotendeels met een muis. Later is er ook een wacom aan te pas gekomen. Vlinder en achtergrond zijn foto's. Vleugels heb ik gebaseerd op een schets wat ik in een boek gevonden heb.

Dit is een eerste poging iets op deze manier te maken.
Afbeeldingslocatie: http://home.lowvoice.nl/~mirte/valisere%20screenshot13klein.jpg

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
die is erg mooi!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gelde927/images/suicide.jpg
hier de link naar het originele formaat http://home.planet.nl/~gelde927/images/suicide.jpg

Ben er erg trots op :*), alleen ik wil hem gaan inkleuren maar het water en vooral de rotsen worden bij mij erg lelijk, iemand tips om (realistische) rotsen te maken?

Neobender schreef op 11 september 2002 @ 20:14:
die is erg mooi!

[afbeelding]
hier de link naar het originele formaat http://home.planet.nl/~gelde927/images/suicide.jpg

Ben er erg trots op :*), alleen ik wil hem gaan inkleuren maar het water en vooral de rotsen worden bij mij erg lelijk, iemand tips om (realistische) rotsen te maken?
ik moet ook zeggen dat ie best goed gelukt is.Rotsen en water tips,hmmmm...........niet bij mij zijn waarschijnlijk , ik kleur meestal geen tekeningen in.Voor het water misschien kleur afwisseling door verschillende vakken te kleuren en deze daarna met de vinger bestrijken waardoor de kleuren in elkaar overlopen(wel niet bijvoorbeeld wit en donkerblauw gaan nemen en die vervolgens in elkaar laten overlopen :p ).Ook golven zijn misschien handig omdat dit de aandacht afleidt van je misschien crappy gekleurde zee ( NOFI natuurlijk) en omdat dit een ruwere indruk geeft.Rotsen heb je vooral verschillen doordat de rots een bepaalde schaduw afgeeft op andere stukken rots en de grond enne............MENSEN GEEF DIE JONGEN WAT TIPS ( ik weet het ook niet meer dus :p)

• Neobender
Bedankt!

Maar ik denk dat ik het een beetje fout heb geformuleerd (sorry :)) ik bedoel inkleuren in photoshop :). Het meisje en het gras is geen probleem voor mij, de zon en de lucht ook niet alleen het water en de rotsen :/
Anoniem: 61849 schreef op 11 september 2002 @ 20:42:
[...]

ik moet ook zeggen dat ie best goed gelukt is.Rotsen en water tips,hmmmm...........niet bij mij zijn waarschijnlijk , ik kleur meestal geen tekeningen in.Voor het water misschien kleur afwisseling door verschillende vakken te kleuren en deze daarna met de vinger bestrijken waardoor de kleuren in elkaar overlopen(wel niet bijvoorbeeld wit en donkerblauw gaan nemen en die vervolgens in elkaar laten overlopen :p ).Ook golven zijn misschien handig omdat dit de aandacht afleidt van je misschien crappy gekleurde zee ( NOFI natuurlijk) en omdat dit een ruwere indruk geeft.Rotsen heb je vooral verschillen doordat de rots een bepaalde schaduw afgeeft op andere stukken rots en de grond enne............MENSEN GEEF DIE JONGEN WAT TIPS ( ik weet het ook niet meer dus :p)

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Topicstarter
Anoniem: 23097 schreef op 11 september 2002 @ 20:06:
Met onderstaande creatie ben ik de afgelopen tijd bezig geweest. Het is nagetekend grotendeels met een muis. Later is er ook een wacom aan te pas gekomen. Vlinder en achtergrond zijn foto's. Vleugels heb ik gebaseerd op een schets wat ik in een boek gevonden heb.

[afbeelding]
OMG OMG OMG _/-\o_

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52

[afbeelding]
Zozo, dies mooi :). Dat doe ik je niet na :).

|>

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Netjes Iguana!
Mijn wacommetje is eigenlijk al ingepakt... maarr.... O-) ik ga hem toch weer even uitpakken :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Anoniem: 60196

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/gaahp.gif
©2002 Nozzman
Het is alleen voor mijzelf hoor.
Maar ik krijg net te horen dat ze die zelfgemaakte Albert Hein bonuskaarten niet accepteren :(

Anoniem: 60196

willem169 schreef op 09 september 2002 @ 12:32:
Dhole heeft gelijk, Tomaseli, ik geloof niet dat het netjes is dat je jouw naam onder plaatjes zet die je niet gemaakt hebt. ivy Verwees ook naar dit plaatje, (en de source linkt ook naar zijn website) met de mededeling dat deze style wel gaaf is.

ivy Heeft 't plaatje niet gemaakt, dus jij helemaal niet.

prutser.
Zeg ik ergens dat het mijn plaatje is?
Nee.
Maar ik zal volgende keer netjes de bron erbij zetten.
Ik vond die style wel dope dus ik ging lekker aan de slag.
Niet om na te apen, maar omdat ik dat leuk vond :)

En om de sfeer erin te houden:
http://www.watbenjedan.com :P

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

[afbeelding]
Whoa! Die is erg mooi! :) 1 ding alleen, dat haar klopt niet. de ponny hangt horizontaal, en het haar links is kort? (zie niets achter de rug meer zeg maar), dan kan het toch ook niet zo strak naar achteren hangen/staan?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Hihi dank jullie allemaal voor de reacties! :) Ja over dat haar heb ik al wat meer gehoord. Misschien dat ik moet zorgen dat er bij haar kin aan de andere kant ook nog wat te zien is ofzo. Ben over haar laarsjes ook nog niet helemaal tevreden maar krijg die alleen niet verbeterd. En die hand was ook vreselijk om te doen (in eerste instantie had ik een gebogen hand).

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/motherchild.jpg

Nog meer schildergeweld ;)

Gaaf! Hoe groot zijn je schilderwerken eigenlijk? Is dit allemaal erg groot formaat? (maak je er dan een foto van?). En heb je je eigen werken al overal in huis op hangen?

Haha wat een vragen toch weer allemaal! :) Maar ik vind je stijl erg leuk.

• Nozzman

Nozzman

deze is ongeveer 25 bij 15 cm. Niet erg groot dus. Ben sinds kort weer echt aan het schilderkliederen en dat bevalt goed!Ik ga ook eens op een groter formaat werken.

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
[lekker offtopic]

nozzman, bad taste is een gave film!

yes derrick.... the bastards have landed....

(zag het net pas)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Neobender
Ik wil ook een ezel!
Nozzman's werk roelt! (niet alles, maar een groot deel wel)
Hoewel alle art die met tool te maken heeft nog het mooist is. :)
kweenie of dit mag maar als je art van tool wilt zien moet je op http://www.toolband.com kijken of op de website van de artis van tool, http://www.happypencil.com (de flash site is erg mooi!)

mooi is niet het goeie woord :9~

Iguana: Haar schoenen iets dunner, dat ziet er wellicht wat eleganter uit. Verder is'ie _/-\o_ :9 :9~ en zo...

abrakadaver & Nozzman: Ah, dus dat is van de film Bad Taste?! * Anoniem: 27983 dacht van het nummer "The bastards have landed" van log ( :9~ nummertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26421

Anoniem: 23097 schreef op 11 september 2002 @ 22:05:
Hihi dank jullie allemaal voor de reacties! :) Ja over dat haar heb ik al wat meer gehoord. Misschien dat ik moet zorgen dat er bij haar kin aan de andere kant ook nog wat te zien is ofzo. Ben over haar laarsjes ook nog niet helemaal tevreden maar krijg die alleen niet verbeterd. En die hand was ook vreselijk om te doen (in eerste instantie had ik een gebogen hand).
Mijn eerste gedachte was dat dit een foto is met een blur erover, maar zo fout mag Ivy natuurlijk niet denken.... Hij is errug ok!

Maaaar (Ivy zou Ivy niet zijn als ie niets te zeuren had): ik ken weinig vrouwen met maatje 36 en schoenen maat 46... (maw: beetje grote voeten?).

Nogmaals: errug ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Neobender schreef op 11 september 2002 @ 20:14:
die is erg mooi!

[afbeelding]

Welke tekening zit daar in hemelsnaam aan de achterkant van het papier? Het lijkt wel.....een....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46450

idd ziet er neit, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

[afbeelding]
Gaaf! Meisjes met vleugeltjes rulen :) Maareh, het is net of d'r benen ietwat aangevreten zijn, weet niet psies wat dat moet voorstellen :P
Nozzman schreef op 13 september 2002 @ 17:16:
[...]

Welke tekening zit daar in hemelsnaam aan de achterkant van het papier? Het lijkt wel.....een....
I toughd I saw a puddythath :?

Tekening zelf doet me beetje aan een of ander korn t-shirt denken dat ik ooit heb zien lopen (met iemand erin weliswaar :)) maar ben absoluut geen korn fan dus kan er compleet naast zitten :)

edit:
Ah, waarschijnlijk deed het me aan deze afbeelding denken :) Niet dat het er echt op lijkt ofzo, maar het is denk ik wel duidelijk wat ik als overeenkomst zag :)
Afbeeldingslocatie: http://stores.musictoday.com/store/bands/77/product_medium/kncd03.jpg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeetje aangevreten benen, haren die niet kloppen, schoenmaat 46....pfff..... het lijkt wel alsof jullie een monster beschrijven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hee, no offence, het is echt een briljante plaat, maar het meest nuttige van deze draad (imo) is niet het patse maar vooral de kritiek die je krijgt. Nuttige kritiek heb ik persoonlijk iig meer aan dan gewoon mooi of lelijk roepen :) Wat ik bedoel is dat haar linkerknie nogal bizar ophoudt.

DarkX schreef op 13 september 2002 @ 23:04:
Hee, no offence, het is echt een briljante plaat, maar het meest nuttige van deze draad (imo) is niet het patse maar vooral de kritiek die je krijgt. Nuttige kritiek heb ik persoonlijk iig meer aan dan gewoon mooi of lelijk roepen :) Wat ik bedoel is dat haar linkerknie nogal bizar ophoudt.
Hehe,... ik snap het hoor. :) Vindt het ook fijn dat iedereen zijn mening erover geeft. Op een gegeven moment heb je zelf zolang blind gestaard op een je eigen plaat dat alles je logisch overkomt en ook geen punten voor verbetering meer ziet. Vond het gewoon grappig zoals iedereen wel een puntje voor verbetering vond. Als je dat alleen zou lezen leek het net op een trol ofzo.

Anoniem: 30794

mee eens die knie klopt niet helemaal, verder vind ik het echt brijant werk :) ik zelf ben met 3d bedig maar als ik dat zie denk ik meteen aan een zeer mooie 3d model vane en vrouw.

verder heb ik ooit gehoord dat het ZEER moeilijk is om een hand te tekenen, bij deze vind ik dat zeer goed gelukt ;)

ik ben noob in dit topic (ik d8 ik kijk een keer) maar wat is een WACOM?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:11

Tim Schuhmacher

abasios

http://www.wacom.nl - een tekentablet met pen die je ipv een muis kunt gebruiken

• DarkX

DarkX

Ik?

Bleeeh, ben ff doodgestaart op mijn android hoofd, zit ff op tweede plan :) Ben aan een of ander maf armortje begonnen, misschien kan ik daar da hoofd nog wel op pasten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/armor.jpg

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nu ik op de grafische academie zit... maak ik bijna dagelijks wel tekeningen... :)
Ik heb laatst een soort robocop getekend, een les model getekend, maar helaas is het allemaal zo groot dat ik het niet onder de scanner zal krijgen :{
Gelukkig heb ik ook nog een schriftje met tekeningen, ik heb laatst 'de dood' getekend. Het is een soort menselijke versie van wat ik gemodeld had voor 3d workshop 3... (dat spooky bottenpaard).
Hopelijk over een paar weken...misschien laat ik het Papa Eend inscannen op zn werk O-)

• DarkX

DarkX

Ik?

Ghehe, ergens halverwege mijn middelbare opleiding ben ik na een discworldverslaving (die opzich nog nie over is :)) een hele tijd bezig geweest met overal Death characters neer te krabbelen :) Staan ook nog op mijn etui volges mij, es kijken of ik die erges kan scannen.

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 12:57
DarkX schreef op 14 september 2002 @ 16:38:
Bleeeh, ben ff doodgestaart op mijn android hoofd, zit ff op tweede plan :) Ben aan een of ander maf armortje begonnen, misschien kan ik daar da hoofd nog wel op pasten :)

[afbeelding]
lijkt net of je schouder te kort is :?

misschien kun je er met schaduw ook een sleutelbeen bij maken :)
isse meestal 1 krom streepje :)

maar kvind het wel een stoere outfit :))

\o/

Arshia schreef op 14 september 2002 @ 23:12:
[...]

lijkt net of je schouder te kort is :?

misschien kun je er met schaduw ook een sleutelbeen bij maken :)
isse meestal 1 krom streepje :)

maar kvind het wel een stoere outfit :))
schouder is iets te ver naar beneden gezakt volgens mij kan dit :? , en anders is ie idd ietsje te kort.Nice armour though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Eh, die schouder is er ff in 1 minz in gezet om een idee te geven hoe het moet zitten, er moet uiteraard nog een fatsoenlijk lichaam in incl sleutelbeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/bloemetje.jpg effe aan het aquarellen geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 11:57
hey tof ik heb ook ooit es een poging gewaagd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/roos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beiden mooie rozen , alhoewel ik die van mophor mooier vindt ( een puntiggere roos wat ik zelf gewoon mooier vindt.Ligt echter niet aan de tekenaar maar aan de roos en misschien het aanzicht.maar mooie roosjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63822

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/spod-17-sept-2002.jpg
jurjen heeft een schets gemaakt :)

en ik ben er nog best wel trots op ook ;) het is bedoeld als zelfportret alleen zie ik er in het echt iets jonger uit ...zo'n jaar of 20 ongeveer
kritiek maar los 8)

PS. de linker helft is als schedel bedoeld :)
PS2. alles tekenen met een tablet sux :) wat is een goed(koop) scanner merk? of moet ik dat ergens anders vragen?

...
wow wat gebruik ik veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139

Anoniem: 63822 schreef op 17 september 2002 @ 18:46:
PS2. alles tekenen met een tablet sux :) wat is een goed(koop) scanner merk? of moet ik dat ergens anders vragen?
Een goede scanner hoeft tegenwoordig niet duur te zijn. Heb net een Canon aageschaft voor 100 euro. Prima ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jurjen: als je half-half wil doen, doe dat dan ook, en zet niet de mond van het skelet naast de lippen ;)

Nu heb je een mond met daarnaast een halve mond ;)

Maar het begin is goed, ik wacht met spanning op een uitgewerkte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee hoor het klopt.
Je lippen liggen over je tanden heen, als je door het vlees heen zou kijken zou je de kaken links en rechts van je lippen 'zien' uitsteken :) (anatomie )
maar het is idd wel een beetje veel van het goede in mijn tekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de schets afgemaakt en er toch maar weer een heel portret van gemaakt :)
in totaal ongeveer een uur aan gezeten, wat best goed is voor een eerste keer teken met een tablet :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/spod%2017%20sept%202002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63822 schreef op 17 september 2002 @ 20:40:
nee hoor het klopt.
Je lippen liggen over je tanden heen, als je door het vlees heen zou kijken zou je de kaken links en rechts van je lippen 'zien' uitsteken :) (anatomie )
maar het is idd wel een beetje veel van het goede in mijn tekening
Onder de linkerhelft van de lippen zou je dan toch de tanden moeten zien?? :?

• Error323
  • Laatst online: 04-03 14:14

Error323

d-_-b

Ik heb hier ook wat hand getekende anatomie... (met referentie).
Afbeeldingslocatie: http://www.revonx.com/stuff/renders/error/hand.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.revonx.com/stuff/renders/error/voetzool.jpg

github.com/Error323

• G1itch
  • Laatst online: 23:51
Ik ben inmiddels overgestapt van m'n boek 'japans striptekenen' naar het natekenen van een Cowboy Bebop poster die op m'n kamer hangt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~g1itch/pictures/bebop_schets.jpg

Error323 schreef op 18 september 2002 @ 00:36:
Ik heb hier ook wat hand getekende anatomie... (met referentie).
[afbeelding]
[afbeelding]
wow. Vooral de hand vind ik erg mooi :9

Ennuh, zonder lijntjes! :o :) O+
(Ik ben lijnloosheidspurist he :P )

Echt goed gedaan...

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 12:57
Anoniem: 27983 schreef op 18 september 2002 @ 09:31:
[...]

wow. Vooral de hand vind ik erg mooi :9

Ennuh, zonder lijntjes! :o :) O+
(Ik ben lijnloosheidspurist he :P )

Echt goed gedaan...
speciaal voor jou vlug getekend met alleen maar lijntjes :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/arshia/gotplaatjes/handje.JPG

\o/

ik heb vandaag weer mn dagelijkse zelfportret gedaan :)
deze heb ik voor school nog kunnen afmaken (zo'n 20 minuten ongeveer)
ik ga er nog eentje doen, zo'n tekentablet is verslavend!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/spod%2018%20septschets%20af.jpg

btw die hand is echt koel, mooie schaduwen, error. De voet ziet er een beetje weird uit maar dat komt door het standpunt denk ik zo vaak zie je een voet niet van onderaf :*) echt goed man

PS. mischien moet ik eens met kleuren leren werken, het ziet er zo echt :r uit :'(
en dat ene oog klopt niet :(

• Error323
  • Laatst online: 04-03 14:14

Error323

d-_-b

Thnx voor de replies :) Ik vond ze ook wel goed gelukt, normaal teken ik alleen 3d maar dit is heel goed voor je basis ^_^. Ik persoonlijk vind de voet erg goed gelukt. Wel geinig dat jullie juist de hand beter vinden :)

btw, wat voor een wacom tekentablet hebben jullie??? En voor hoeveel???

:: Error

github.com/Error323

ik heb geen wacom. ik heb een hyperpen 12000u (ofzo) van aiptek. bij www.hardwaresuper.nl kan je die voor 80 pleuro'tjes bestellen, binnen 1dag in huis.
Het enige minpuntje is dat je op een plastic plaat tekent en dus je pen overal heen glibberd als je niet uitkijkt.
en trouwens... je bent de nagels op de tenen vergeten :p

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 11:31
ik ga mij er ook eens aan wagen... geen computershit...
gewoon BIC... hier dus BICPICS!

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/gcn/bicgirl1.jpg

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op 19 september 2002 @ 08:49:

[afbeelding]
Wow, dit is echt mooi. Heb je een referentie gebruikt of heb je het helemaal uit je hoofd gedaan?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Phusebox
wcduck schreef op 19 september 2002 @ 09:14:
[...]

Wow, dit is echt mooi. Heb je een referentie gebruikt of heb je het helemaal uit je hoofd gedaan?
uit het hoofdje
kon me wel zoiets herinneren te hebben gezien, maar er heeft dus geen foto naast gelegen

Phusebox schreef op 19 september 2002 @ 09:17:
[...]

uit het hoofdje
kon me wel zoiets herinneren te hebben gezien, maar er heeft dus geen foto naast gelegen
Heel mooi gedaan hoor! Hulde!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Phusebox schreef op 19 september 2002 @ 08:49:

[afbeelding]
zo ziet er zeer positief uit :) knap man. wou dat ik zo kon tekenen. kan t niet eens met referentie :S. kan je meer posten? :9~

wow!!! koel!!
het enige minpuntje is dat het hoofd zonder schaduwen een beetje plat lijkt en haar haar ( :) ) lijkt te zweven omdat dat ook schaduwen hoort te geven...
maar ik ben gewoon aan het mierenneuken....

Error323 schreef op 19 september 2002 @ 01:02:
btw, wat voor een wacom tekentablet hebben jullie??? En voor hoeveel???
Wacom Graphire 2 voor 103 pleurotjes bij de MyCom :)

Maar ik vind tekenen op papier nog steeds fijner :)
Moet toch mijn Wacom maar eens intensiever gaan gebruiken...
Phusebox schreef op 19 September 2002 @ 08:49:

[afbeelding]
Mooi getekend, knap. Maar voeg wat schaduwen aan het gezicht toe. Ze heeft nu een rond lichaam, en een plat hoofd.
Tussen de deur gekomen? ;)

Anoniem: 27642

weet niet of dit o.a. de bedoeling van dit topic is.
maar dit is een tekening gemaakt met de muis, (wel de harde lijne overgetrokken van een photo. (so kill me) )
kleuren en fijnere details zelf verzonnen/gedaan. (dus tis geen 100% rip)

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/manga_me.jpg

(voor mensen die ook mijn adnere topic gezien hebben, ja ik heb maar 1 photo van mezelf dus die gebruik ik dan ook overal voor :P )

Dit topic is eigenlijk voor handgetekende dingen (dus NIET met de muis ;) ) maar boeiend... ;)

Zo te zien heb je het in paint gedaan. Mja, voor een paint tekening is het redelijk goed, schaduwen enzo zijn er leuk ingebracht, kin ietsje uit vorm, mooi diepte erin gebracht.
Maar als je het vergelijkt met wat andere dingen die hierin staan... ;)

tis met the gimp gedaan. maar met vooral line tool enzo.
en ook met inkleuren was ik niet al te secuur O-)

en ja als ik het met somige andere dingen vergelijk is mijn tekening net die van een kleuter van 6 ofzo.
maar vind hem zelf cool :)
(word ook mijn volgende icoon als ik deze zat ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thanks voor alle complimentjes
ja ik heb er nog meer
ga zo even scannen
denk dat ik ook maar eens een wacom tablet ga halen
wil graag a4 maar da's erg duur toch?

ps.. mijn main bezigheid is grafisch design (www.eh79.com) ff reclame maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/gcn/bicgirl2.jpg

ps. ik denk dat ik onbewust gewoon niet van schaduwen hou... of ik ben te bang mijn pic te verneuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die is echt vet P-box, maar ozu toch echt schaduwen gaan doen hoor.
ik ben zelf een crappy tekenaar, maar schaduwen maken de tekening IMHO

(en als het toch niet zo heel veel uitmaakt, hier nog een onafgemaakte tekening van mij) (sorry zit op werk, en kan hem nu niet echt resizen, of uitknippe nin een kleinere tekening)
(ja zijn neus is knude ja)
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/goblin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

experiment:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/frutsel.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goed werk phuse! je moet alleen een beetje meer op je anatomie letten ( erg lastig ik weet het :), kijk maar naar mijn eerst pic, AAAW! zie dat oog! @&@&*&@09) haar linker mondhoek gaat een beetje raar omhoog, alsof ze grijnst, maar dat zie je niet terug in de werking van de wangspieren, er gebeurt ook iets raars met haar wang aan de rechterkant.
ik weet dat dat soort dingen erg lastig ( lees: helemaal niet) te zien zijn als je al een beetje lang aan een tekening werkt. wat helpt is om de kop goed te construeren, dus echt beginnen met een een cirkeltje, wenkbrouw lijn teken, puntjes waar de neus eindigt, kin, mond. en dan de omtrek tekenen en details teken. meestal heb je dan alles op de goede plaats zitten :)

maar alweer, erg goed gedaan _/-\o_ _/-\o_ . ik wil ook een scanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit een combo tussen picasso en Nozzman's werk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Jurretje, Phusebox, Error323
Super tekeningen.

Weet iemand een leuke teken cursus die je naast je studie kan doen, ik ben bijna klaar maar mis het expressieve toch wel. Een soort grafische academie voor +- 6 uur per week.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Anoniem: 1139 schreef op 20 september 2002 @ 16:09:
[...]

Is dit een combo tussen picasso en Nozzman's werk? :D
Hahahaha,

Picazzo

Maarreh: is dat een aanzet tot of het einde van Mophor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.popstichting.nl/html/specials/strips/strip_4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Nozzman: whahahahahahahaha super coool!
Btw: Draadloos tobo?

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit doet me dus denken aan een appel met een honkbalpetje op :? :D

Kan je iets meer vertellen over de achtergrond van deze tekening :)
Vind hem wel grappig, maar weet niet waarom, dus ik ben benieuwd waarom je dit getekend hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in dezelfde catagorie gepruts:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/mannetje.gif

ben voornamelijk wat aan het experimenteren, normaal werk ik meer met photomanip's. Dit is gewoon als uitstapje :P Beetje aan het pielen met gezichtsuitdrukkingen, die eerste vond ik wel grappig omdat je die van meerdere kanten kan bekijken

(als echt het totaal hopeloos is, kruip ik wel weer achter m'n camera :P)

offtopic:
Nozzman: mophor is met een kleine letter :P

edit: nog een:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/mannetje2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en de pc van mariska is een Apple ( geen pc kast ) maar rete cool nozzman,de werkelijkheid is altijd humoristisch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeJe schreef op 20 september 2002 @ 16:47:

Weet iemand een leuke teken cursus die je naast je studie kan doen, ik ben bijna klaar maar mis het expressieve toch wel. Een soort grafische academie voor +- 6 uur per week.
ik ken geen tekencursussen, maar je kan wel op internet erg goede teken-boeken vinden... deze heb ik gebruikt om te leren teken :) en ik ben er nog steeds mee bezig. De schrijver van deze boeken is Andrew Loomis. Hij was zelf een commercieel tekenaar en was erg goed. De boeken zijn een al een tijdje uit de produktie, als je er eentje (welke dan ook) tegenkomt in een tweedehands boekhandel zou ik het graag willen weten trouwens, maar een paar freaks hebben zn boeken online gezet, zodat iedereen ervan kan genieten :)

ga naar www.fineart.sk en klik dan ergens op "loomis books" daar kan je dan kiezen tussen 5 boeken ofzo en klik dan op wat je leuk vind.
Ik zou beginnen met " Figure drawing for all its worth" daar ben ik nu mee bezig en het is echt meesterlijk!!
Het begint gewoon bij de basis, en gaat daarna verder naar figuren in perspektief, anatomie, enz.

En vooral veel tekenen :) ik ben 2 maanden geleden begonnen ongeveer en teken nu ongeveer 1~2 uur per dag :)

edit:
nozzman die strip is echt geweldig, ga voor MAD werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/images/illustrations/athleticboy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Anoniem: 63822 schreef op 20 september 2002 @ 18:42:
[...]

ga naar www.fineart.sk en klik dan ergens op "loomis books" daar kan je dan kiezen tussen 5 boeken ofzo en klik dan op wat je leuk vind.
Ik zou beginnen met " Figure drawing for all its worth" daar ben ik nu mee bezig en het is echt meesterlijk!!
Het begint gewoon bij de basis, en gaat daarna verder naar figuren in perspektief, anatomie, enz.

En vooral veel tekenen :) ik ben 2 maanden geleden begonnen ongeveer en teken nu ongeveer 1~2 uur per dag :)
Bedankt voor die link!!! Ik was aan het zoeken bij de slegte naar een anatomie boek maar kon geen goede vinden.
Heb het boek how to draw manga gekocht (deel 1) wil ook deel 2 kopen (voor schaduwen). Dit boek ga ik op school uitprinten.

Ik vind het best jammer dat trimesters weer begonnen, moet nu zo veel tijd aan 'nuttige' dingen besteden.

Ik ga binnenkort weer wat posten.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een 'echt' anatomie boek wilt kopen kan je bijv. Portret en figuur tekenen van Louise Gordon halen, dat heb ik laatst ff bij de bieb geleend. Ik heb amper het eerste deel kunnen doorwerken en het was eigenlijk iets te gevorderd voor mij, maar het heeft ook een paar beginners-tips :) en het gaat heel diep in op ALLE spieren en botten van het lichaam en hoe ze werken... goeie shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn nieuwste gedeeltelijk van een foto nagetekende creatie! :)

Afbeeldingslocatie: http://home.lowvoice.nl/~mirte/kleine%20zeemeermin%202%20kleiner%20copy.jpg

Sorry voor het verpesten van de lay-out, maar dit is al super verkleind! :P

"I know what you want," said the sea witch;
"it is very stupid of you, but you shall have
your way, and it will bring you to sorrow,
my pretty princess.
You want to get rid of your fish's tail,
and to have two supports instead of it,
like human beings on earth,
so that the young prince may fall in
love with you, and that you may
have an immortal soul."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of je een beetje opbouwende kritiek wilt, maar ik geef ze lekker toch :p
1. WOH wohwohwohwowow!! koel gekleurd.
2. dr benen kloppen niet. haar bovenbeen lijkt te dun, terwijl haar onderbeen te lang is...denk ik niet zeker daarover... vergeet maar dat ik er iets over heb gezegd :)
3. de hand is onwijs goed getekend, klasse. (handen zijn altijd lastig) maar door de manier waarop de schaduw ervan op de bovenarm valt, lijkt het alsof de hand boven de arm zweeft, in plaats van erop ligt.
4. haar nek is te 'scherp' rond gemaakt, vrouwen hebben ook een strottehoofd

de kop is daarentegen wel erg goed gelukt :) ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje wel!

Even een reactie terug:
1. dankje dankje
2. Benen waren vreselijk om te doen (en nog erger is de ruggengraat, die krijg ik dus ECHT niet fatsoenlijk). Heb verder niet het idee dat haar benen niet kloppen. Alleen qua lichtval zou het beter kunnen en ook voeten zijn vreselijk. Kan nog veel leren op dat gebied!
3. Dankje wel,.... alleen op de foto die ik als referentie gebruikte zie je daar ook zo'n rare schaduw plek zitten.... daarom leek me die wel logisch, maar inderdaad komt wel 'zweverig over'.
4. Owja hebben we die 1? :) Ook hierbij ben ik van de foto uitgegaan en hier zat geen strottenhoofd in.....
Iguana loopt naar spiegel.... houdt nek omhoog en kijkt....zie geen strottenhoofd :?..

Nog tips voor een goede ruggengraat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Ze heeft haar rug hol, dus de ruggegraat hoe je niet te zien, alleen wel de vleesophopingen (uch) eromheen. Die shading rechts is een goed begin. door die donkere streep weg te halen en er een lichtere streep gevolgd door weer een donker gebied aan de linkerkant te plaatsen, kom je denk ik wel in de buurt.

Mijn opmerkingen:
- haar enkel lijkt gebroken
- haar kaaklijn is erg vierkant
- die lijn bij haar borst suggereren een goedkope boobjob
- die zwarte lijn bij haar schouders komt raar over

Verder vind ik het gezicht erg mooi gelukt. En het haar ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 05:54
Mijn nieuwe creaties...
Uit het handje (wacom) en uit het hoofd.

Afbeeldingslocatie: http://213.46.11.25/test3-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.46.11.25/canvas4.jpg

Manga natuurlijk :P
Dat kan niet missen :)
En voor degenen die willen weten hoe het een hele tijd geleden is begonnen...
heb ik een linkje naar een van mijn eerste "tekeningen".
En dan zie je HEEEEEEL duidelijk dat ik toch wel iets beter ben geworden ;)
(en dat in 2 jaar tijd) :P

Afbeeldingslocatie: http://213.46.11.25/backwards-knip.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Nibble op 22-09-2002 02:09 . Reden: toevoeging ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54029

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
hmm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

hmm...

Toch jammer dat je twee jaar tekent en NOG met mange bezig bent :P Sorry, manga vin ik persoonlijk niks. Maar dat daargelaten is het wel netjes getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb (eindelijk) een nieuwe scanner... dus hier is een schets van een tijdje geleden toen ik net begon met tekenen. Ik zie nu al een heleboel fouten in de tekening, maar dat is alleen maar een goed teken (hoop ik):

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/alien%20met%20hoofd.jpg

en hier (alweer) een zelfportret. net gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/22%20sept%20pencil.jpg
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.