GeJe schreef op 20 september 2002 @ 16:47:
Weet iemand een leuke teken cursus die je naast je studie kan doen, ik ben bijna klaar maar mis het expressieve toch wel. Een soort grafische academie voor +- 6 uur per week.
ik ken geen tekencursussen, maar je kan wel op internet erg goede teken-boeken vinden... deze heb ik gebruikt om te leren teken

en ik ben er nog steeds mee bezig. De schrijver van deze boeken is Andrew Loomis. Hij was zelf een commercieel tekenaar en was erg goed. De boeken zijn een al een tijdje uit de produktie, als je er eentje (welke dan ook) tegenkomt in een tweedehands boekhandel zou ik het graag willen weten trouwens, maar een paar freaks hebben zn boeken online gezet, zodat iedereen ervan kan genieten
ga naar
www.fineart.sk en klik dan ergens op "loomis books" daar kan je dan kiezen tussen 5 boeken ofzo en klik dan op wat je leuk vind.
Ik zou beginnen met " Figure drawing for all its worth" daar ben ik nu mee bezig en het is echt meesterlijk!!
Het begint gewoon bij de basis, en gaat daarna verder naar figuren in perspektief, anatomie, enz.
En vooral veel tekenen

ik ben 2 maanden geleden begonnen ongeveer en teken nu ongeveer 1~2 uur per dag
edit:
nozzman die strip is echt geweldig, ga voor MAD werken