Algemeen Tekentopic *handgetekend/wacom only* Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
offtopic:
Slaapt creatief Nederland op dit tijdstip al ofzo? Ik ben juist (hoe ongunstig ook) op m'n creatiefst in de nacht! 8) Nou ja, okay dan, lekker :Z dan he ;-)

edit:
't Is inmiddels alweer 9:10 ofzo en ik ben weer wakker na een heerlijke 4 uur nachtrust. How 'bout the rest of you?

[ Voor 0% gewijzigd door Galoptic op 19-08-2002 09:10 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Galoptic schreef op 19 augustus 2002 @ 00:38:
offtopic:
Slaapt creatief Nederland op dit tijdstip al ofzo? Ik ben juist (hoe ongunstig ook) op m'n creatiefst in de nacht! 8) Nou ja, okay dan, lekker :Z dan he ;-)

edit:
't Is inmiddels alweer 9:10 ofzo en ik ben weer wakker na een heerlijke 4 uur nachtrust. How 'bout the rest of you?
ben ook al wakker, kw8 op't volk dat hun creatieve uitingen post...

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik vind dat je die schaduwen en zo goed gedaan hebt (beter dan ik de eerste keer), maar kijk lichamen tekenen is opzich niet het moeilijkste wat er is... ik zal wel eens willen zien hoe jij gezichten tekent (want dat wilt nog wel eens flink mislukken). En de volgende keer gebruik eens echte kleuren, want dat bleke lichaampje lijkt wel een en al ondergoed ;) (en haar ondergoed lijkt wel naadloos vast te zitten aan haar lichaam, hoort dat zo :?)

offtopic:
[edit]
oh ja ik ben niet de creative perso(o)n(en) die jullie moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
ik vind dat je die schaduwen en zo goed gedaan hebt (beter dan ik de eerste keer), maar kijk lichamen tekenen is opzich niet het moeilijkste wat er is...
It isn't too hard nee, maar ik doe m'n best ;-) Still learning.
ik zal wel eens willen zien hoe jij gezichten tekent (want dat wilt nog wel eens flink mislukken).
That would be the next step. Ik heb niet voor niets hier bijv. de handen weggelaten.
En de volgende keer gebruik eens echte kleuren, want dat bleke lichaampje lijkt wel een en al ondergoed ;)
Zal ik ook 's aanpassen, update staat dan weer op m'n site.
(en haar ondergoed lijkt wel naadloos vast te zitten aan haar lichaam, hoort dat zo :?)
Why d'you think I started to draw this in the first place!? Grinnik... Mooi ondergoed! Maarre, je hebt gelijk, ik zal 't iets realistischer proberen te maken.

Bedankt voor je argumenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
Zijn er eigenlijk meer mensen die wel 's wat tekenen in CorelDRAW! 10 ? Of ben ik daar de enige in? Illustrator zal wel te zwaar roeleren :?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik teken vaak in CorelDRAW 9. Versie 10 heb ik binnen handbereik, maar denk nog niet over die te installateren. Waarom nieuwe versie als oude versie 9 prima werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12117

Wat oud spul...heb al een tijd niet meer ge wa-commed helaas...druk druk druk...
anyway :

Zelfportret :
Afbeeldingslocatie: http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/bluh.jpg

Logo voor een lanparty in Limburg :
Afbeeldingslocatie: http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/agressionlogo.jpg

Nooit afgemaakte stoere bikkol met baby. Deze heb ik met de muis een stuk ingekleurd toen ik mijn wacom nog niet had. Ben er mee gekapt toen alles pijn ging doen.
Afbeeldingslocatie: http://zeelan.kicks-ass.net/pics/personal/manneke.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/jelleheidi.jpg

Ikzelf ben al helemaal af (als er iets mis moest gaan, dan was ik het) en Jelle moet ik nog verder tekenen dit is natuurlijk pas een W.I.P..

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Dark Blue schreef op 20 augustus 2002 @ 15:55:
[afbeelding]

Ikzelf ben al helemaal af (als er iets mis moest gaan, dan was ik het) en Jelle moet ik nog verder tekenen dit is natuurlijk pas een W.I.P..
op zich wel goed gelukt.
Wat me wel opvalt is dat alles wat je tekent nogal een softe/gummi look heeft. En dat vind ik persoonlijk minder :)
Probeer eens wat 'harder' te tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dan zou ik dus meer van de DarkX kant richting de Wildeaap kant moeten :P

Ik vind dit schilder-tekenen wel fijn zo. Toch zal ik ook eens proberen wat strakkers neer te zetten. Dat is moeilijk... ik schets meestal, en als er dan wat krasjes in de lijn zitten, soften ik dat weer met water... en daar krijg je dus achteraf die gummi-look van :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

hmm wat? Lees ik daar wildeaap, cool :) :P
Nee gewoon die stijl aanhouden, misschien ietsje sharpen erover. Kweet niet hoe Jelle uitziet maar ik vind jou al erg goed gelukt.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Dark Blue, goed gedaan, maar het heeft niet de goede schaduwen e.d., het ziet er een beetje modepop-achtig uit, het mist de 3d van een schilderij met schaduwen

imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

super-aars ziet er goed uit zeg :)
vette shit, ik vind vooral die zachte tonen die je gebruikt goed werken, is dat gewoon fotoshop of is het painter?

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/fire.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/flag.jpg

weer wat los spul

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43977

Die bovenste doet me ergens aan denken.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60196

Anoniem: 43977 schreef op 21 augustus 2002 @ 13:26:
Die bovenste doet me ergens aan denken.... :|
mij ook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 22:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Die eerste vind ik toch wat minder :{ Zal wel associaties oproepen. Maar toch weer mooi gedaan :)

Dark Blue, het lijkt wel alsof je haar aan het uitvallen is in het midden :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die onderste is supah cool getekent, echt humoristisch cartoonish

die bovenste doet veel mensen misschien een beetje denken aan WTC ramp (wat nog steeds heel klote ligt)
En waar vuur is is rook, dus het poppetje zou een rookspoor achter zich aan moeten hebben, en er zou wat rook naar boven moeten kringelen uit het raam.
Verder zou ik (om even je tekening helemaal te veranderen) het wel extreme humor vinden om dat gozertje een superman-pakje aan te zien hebben ;)

Maar ze zijn weer cool getekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Grappig...ik had helemaal geen WTC bedoelingen met die tekening. Ik tekende gewoon een gast in een bocht met vlammen die uit een gebouw dook. Excuses voor de associaties die ik nu idd ook wel zie. Hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Dark Blue schreef op 20 augustus 2002 @ 16:19:
Dan zou ik dus meer van de DarkX kant richting de Wildeaap kant moeten :P

Ik vind dit schilder-tekenen wel fijn zo. Toch zal ik ook eens proberen wat strakkers neer te zetten. Dat is moeilijk... ik schets meestal, en als er dan wat krasjes in de lijn zitten, soften ik dat weer met water... en daar krijg je dus achteraf die gummi-look van :)
EY!! Was er mis met mij? :P

Ik vind het juist wel vet zo, harde lijnen horen niet in zo'n tekening imo. Uiteindelijk kan je met zachte schaduwen evengoed best 'hard' uitziende tekeningen maken, wanneer je maar genoeg contrast en schaduwwerking in je tekening legt. Het resultaat is dan realistischer dan wanneer je de tekening kunstmatig harder maakt door scherpe lijnen, die kom je bij mensen normaal toch echt niet tegen (ruitjesbloezen en streepjespakken niet meegerekend :P).

Contrast is trouwens wel wat de tekening mist, probeer het verschil tussen donkere schaduw en highlights wat sterker te maken, waarschijnlijk lost dat ook het modepop effect grotendeels op.

edit:

nix tegen wildeaap btw, maar het is niet vergelijkbaar. Hij gebruikt meer een cartoonish stijl waar Dark Blue meer realistisch is. Ik blijf erbij dat je voor realisme geen harde lijnen moet gebruiken, wat niet wegneemt dat in zijn stijl wildaap heel brute dingen maakt :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Om soft tekenen te promoten ben ik ook maar weer begonnen :) Wil een soort cyborgish iets maken, draadjes en lampjes is es wat anders als vleugeltjes :) Ben nu nog bezig met een vrouwengezicht, nog heel erg in alpha fase.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/droid_wip1.jpg

(en nee, dat is geen harde lijn die je rechts ziet, dat is een masker om ff de gezichtsrand aan te geven, anders zit het er in het werkprocess erg raar uit :))

Update:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/droid_wip2.jpg

Gebruik fotoreferenties, nu is laetitia denk ik meest herkenbare hierin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46542

Anoniem: 27983 schreef op 17 augustus 2002 @ 21:00:
[...]

bijna elke computerboer heeft ze wel

* Anoniem: 46542 heeft de zijne voor 103 pleurotjes bij de MyCom gekocht
Type! gefeliciteerd!!!!!!!!!
Galoptic schreef op 19 augustus 2002 @ 00:38:
offtopic:
ik heb serieus precies hetzelfde probleem. alleen heb ik ouders die mij rond 1.30 toch wel een keer van de pc vandaan sleuren:(
Anoniem: 12117 schreef op 19 augustus 2002 @ 18:13:
Wat oud spul...heb al een tijd niet meer ge wa-commed helaas...druk druk druk...
anyway :

Zelfportret :
[afbeelding]

Logo voor een lanparty in Limburg :
[afbeelding]

Nooit afgemaakte stoere bikkol met baby. Deze heb ik met de muis een stuk ingekleurd toen ik mijn wacom nog niet had. Ben er mee gekapt toen alles pijn ging doen.
[afbeelding]
1: tja.
2: VET!!! misschien had je iets meer schaduw/outlinez aan de letters kunnen geven om het wat leesbaarder te maken? tja dit is dus tamelijk nutteloos omdat het niet echt een wip is...
3: tip: maak af! ik zou em graag zien als ie af was...

sorry voor de offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

WIP03:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/droid_wip3.jpg

Hou er mee op voor vandaag, afsluitend WIP met wat er vandaag allemaal gebeurd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX: in die glazen knikker voor haar oog ga je van donkergrijs -> lichtgrijs -> middengrijs. Die 3 schuine stukjes. Je zou het middengrijs, dus meest rechts, misschien aan de randen van het cirkeltje door kunnen trekken... want nu lijkt het nét geen bolletje als je er 'doorheen' kijkt.
Verder vind ik deze stijl prachtig, hoe je dat zo airbrusht, en dat oog dan weer strak. Prachtig. Hou alleen wel de jukbeenderen op één lijn he? De linker (van haar af gezien) zit nu een stuk hoger dan de rechter... of iig, die is scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ehm... dat knikker verhaal snap ik niet, als je die monoculair bedoelt, daar moet ik nog iets stoers voor verzinnen (voor de lens dan), dit is tijdelijk. Geld ook voor linkerhoofdschaduw zegmaar, die is om er ff een hoofd van te maken, maar nog niet echt in detail uitgewerkt. Rechts is nu eenmaal gedetaileerder omdat ik daar begonnen ben :) Hele linker gedeelte moet ik eignelijk nog ff over schetsen, ben er nog niet helemaal uit hoe ik het droid gedeelte ga uitwerken :)

Ik ga dadelijk met mijn geairbrush trouwens weer gigantische problemen krijgen, mijn haren zien er gewoon niet uit en het is toch de bedoeling dat deze een behoorlijke bos krijg :) Daar heb ik toch weer een wacompje voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 14:58
een kennis van mij is bezig met het spel:
Jurasic Park 3: Escape from .... (week niet meer :P )
iig hij kan dus heel goed tekenen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bdt/shots/trex.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

wow! dat haal ik niet uit potloodjes :) Als ik al ooit zover kom (mis nogal wat geduld) kan ik dat niet zonder layers en undo knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Woah, die T-Rex is :9 .. nek alleen iets te dik, maar dat valt bij zo'n werkje in het niet. Jemig, die auto's, ook in detail uitgewerkt...

DarkX: ik had het idd over de invulling van dat monoculair of hoe jij het noemt. Lensje. Iig, als jij er toch nog wat anders van maakt, ga ik me niet verder verduidelijken.
En zijn de haren niet zo te maken: middelgrijze laag; donkergrijze lijnen er doorheen (schaduw), en dan lichtgrijze lijnen eroverheen (dun) als glimpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, maar dunne strakke lijnen zijn wel zwaar rottig met een muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nog wat werk van m, ditmaal niet ingekleurd:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bdt/shots/deinon.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bdt/shots/ingang.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bdt/shots/murilo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bdt/shots/murillo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bdt/shots/murillo3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zeg hem maar dat hij wat aan perspectief zou kunnen bijspijkeren... dus 1 punt aan de horizon kiezen en van daaruit alle lijnen schuin naar achter 'denken'. Je ziet het vooral heel sterk bij die tekening van in het gebouw. Zijn schaduwgebruik is hardstikke goed... en oog voor detail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
zal ik doen, en ik zie het ook wel, ookal kan ik voor geen m. tekenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Da menneke vind ik ook niet alles eigenlijk :)

voor de duidelijkheid: DARKBLUEEE> Hoe doet gij da haar trouwens DB? Of wacom je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
:? gaat toch niet meer over mijn kennis he :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
dubbel post :/

[ Voor 0% gewijzigd door Joss op 21-08-2002 23:27 . Reden: dubbel dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dit is het meest harige wat ik eruit geprutst krijg :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/hair.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX: op die manier die ik hierboven beschreef, en ja, met een wacom dus. En dan soms nog een lichte blur over de lijnen heen, anders wordt het van dat touw... (lees: het mag niet te echt lijken ;) )

Als je met dat menneke dat hoofd naast me bedoelt, dat is nog schets... hij is pas een beetje ingekleurd met de airbrush, maar op deze pic zit de neus nog helemaal verkeerd en de mond is nog van de schets. Ik heb m al verder bijgewerkt, maar dat staat nog niet online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Euh nee, ik bedoel dat menneke dat zo bang is voor dinosauriërs :) ARGH ik moet echt namen enzo gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien een tipje, om in je icon haar mond er nét even bij te zetten... want op die volledige tekening keek ze, vond ik, 'uitdagend' en nu ik haar zo in je icon zie, kijkt ze ronduit verveeld :P Het is de mond die ze mist denk ik, of heb je haar ooglid naar beneden gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, maar ik ben net mijn haar kwijt door een crash, jammer :) maak wel een nieuw icon wanneer het beetje af is. Wel leuk dat je je er druk over maakt :) Er is trouwens nix gewijzigd aan de pic. Als we over icons bezig zijn: die alanis morriset hoes ziet er om een of andere reden vrij ranzig uit, lelijk geresized ofzo?

ben btw bang dat mods ons dadelijk gaan accusen van slowchatten, evt reacties --> icq ofzo ;) no offence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
ooglid naar beneden zo te zien... nu kijkt ze kwader in de avatar... je ziet ook niet meer dat hij weer smaller word...

Anoniem: 26421

Deze zag ik laatst ergens weet niet meer waar.

Oh ja! het was op een site waar je een screensaver kan downloaden die artwork van mensen weergeeft. Ben vergeten waar precies... (-:

Vindt hem qua gedachten erachter errug lijken op NoZZmans work, stijl is velen malen strakker (letterlijk, niet in de zin van het woord!). Errug dope dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/fya/got.jpg

Anoniem: 43977

Dark Blue schreef op 21 augustus 2002 @ 23:13:
Zeg hem maar dat hij wat aan perspectief zou kunnen bijspijkeren...
Huh? ...In die tekening zit juist het meeste perspectief van allemaal! Tenminste, volges mij dan..

Edit: Behalve dat hekje bij het trappetje dan; dat loopt wat te schuin.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 14:54

Tim Schuhmacher

abasios

Anoniem: 26421 schreef op 22 augustus 2002 @ 10:50:
Oh ja! het was op een site waar je een screensaver kan downloaden die artwork van mensen weergeeft. Ben vergeten waar precies... (-:

[afbeelding]
Hier komt die vandaan http://www.refreshreload.com/ . Bij ons in de tv gids staan af en toe ook tekeningen die wat vind lijken of Nozzman' werk.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 43977 schreef op 22 augustus 2002 @ 11:03:
[...]

Huh? ...In die tekening zit juist het meeste perspectief van allemaal! Tenminste, volges mij dan..

Edit: Behalve dat hekje bij het trappetje dan; dat loopt wat te schuin.
Inderdaad, daarom zei ik dat ook. Hij tekent alles in perspectief, maar heeft de neiging om een lijn te steil omhoog te trekken in plaats van hem platter en korter te maken.
Vandaar dus, zet een punt aan de horizon, en weet je niet hoe het perspectief loopt, leg er dan een liniaal langs en trek een dunne lijn vanaf dat punt naar het punt aan de horizon.

DarkX raadde mij aan om nog wat te gaan tekenen, maar ik weet niet of er nog wat komt... of ik die van Heidi/Jelle afmaak, hm, die komt er nog wel, dan edit ik mn post daar wel ff.
Misschien een fikse goudvis ofzo, als ik daar een goede foto van kan vinden. Ik wil wel een keertje echt Nozzman-style tekenen, maar het is mijn stijl niet, dus ik zal me er niet in kunnen vinden. Bovendien is het dan alleen maar imitatie...

Mag ik even filosofisch zijn? Het is zoals een onzichtbare boom, met duizenden takjes. Ieder takje is een opvallende stijl. Als je bij toeval een takje beethebt, laat het niet los maar volg het tot het eind. Je kunt bij een ander op z'n takje gaan zitten, maar dat zal spoedig doorbreken onder te veel animo. De boom is al zo vol, maar er zijn altijd nog wel niet ontdekte takjes...
...bij deze ga ik dus maar op zoek ;)

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik heb de lijnen es doorgetrokken, maar er is echt geen verdwijnpunt hoor. komen allemaal ergens anders uit, dus van perspectief is toch niet zo'n sprake :?

DarkX schreef op 22 augustus 2002 @ 17:22:
Ik heb de lijnen es doorgetrokken, maar er is echt geen verdwijnpunt hoor. komen allemaal ergens anders uit, dus van perspectief is toch niet zo'n sprake :?
sommige muren zit ook een knik in en derg, maar dat lijkt me zo te horen bij sommige dingen

bijv. die ramen daarvoor, die zitten er schuin in, omdat daar een trapje zit, en het dus schuin naar beneden loopt.
De deurpost daarachter is niet helemaal horizontaal

Het lijkt of het gebouw op instorten staat, en bij sommige dingen lijkt het opzettelijk gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1591

Texture experimentje, gemaakt met een A4 wacom tablet in Photoshop 7.0 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/m.willemsen01/Aquarius_dude.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wijze belichting BioBoy! Ziet er netjes uit, referentie gebruikt? Of just on your own?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, gigantisch geil... goede belichting, goed getekend, en de textures zijn ook zeker wel :9 ...

Ik zou alleen nog iets doen aan die vliezen daar op zijn kop, dat ziet er nog een beetje te gewoon uit ;)
Verder zou het zo uit een 3d prog kunnen rollen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb echt een bad aarsige cartoon uit me hand getekend, die echt ultra lelijk is.

Maar toch post ik hem (heb wel zwart-wit scanner, maar doe het toch met kamera).

brb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik val weer totaal uit de boot mijn mijn ultralelijk tekening:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keessmul/pics/Natrix.gif
Maar hijs nog niet klaar :P
Getekend met een een hb potloodje, gescanned met hp officejet, overgetrokken met PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60196 schreef op 23 augustus 2002 @ 15:56:
Ik val weer totaal uit de boot mijn mijn ultralelijk tekening:
[afbeelding]
Maar hijs nog niet klaar :P
Getekend met een een hb potloodje, gescanned met hp officejet, overgetrokken met PSP.
vet! beetje johnny bravo-8ig, maar dan nog strakker en vierkanter. komt er nog iets onder, en ga je het nog inkleuren?

overigens is die zwart-met-gele-lizard-boy-freak van BioBoy echt relaxed! heb je hier hier nog meer voor gebruikt dan PS 7 en een wacom? ik bedoel dus voorbeeld-plaatjes enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op 21 augustus 2002 @ 23:01:
nog wat werk van m, ditmaal niet ingekleurd:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bdt/shots/murillo2.jpg
die roelt wel uber! jammer dat ie kleurloos is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Joss, ik weet niet of je het goed vind dat ik je plaatje heb ikgekleurd, maar ik vond de compositie zo goed, dat ik toch even heb gedaan. Jij kan echt ongelofelijk tekenen!

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/murillo2color.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26421 schreef op 23 augustus 2002 @ 11:45:
wijze belichting BioBoy! Ziet er netjes uit, referentie gebruikt? Of just on your own?
Bedankt!

Eigen verzinsel B)

Ik kan het verloop van het plaatje posten, als er liefhebbers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983 schreef op 23 augustus 2002 @ 12:51:
Wow, gigantisch geil... goede belichting, goed getekend, en de textures zijn ook zeker wel :9 ...

Ik zou alleen nog iets doen aan die vliezen daar op zijn kop, dat ziet er nog een beetje te gewoon uit ;)
Verder zou het zo uit een 3d prog kunnen rollen imho
het waren maar 2 textures, PS7 rocks!!

Ja inderdaad, volgens mij ben ik die vliezen eh gewoon vergeten hehe...:D
Ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
  • Laatst online: 26-06 12:17
WIP
Afbeeldingslocatie: http://hiep.truong.nl/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
mercarra schreef op 23 augustus 2002 @ 17:24:
Joss, ik weet niet of je het goed vind dat ik je plaatje heb ikgekleurd, maar ik vond de compositie zo goed, dat ik toch even heb gedaan. Jij kan echt ongelofelijk tekenen!

[afbeelding]
waarmee heb je dat ingekleurd, want dat ziet er heel goed uit. Het lijkt wel op kleurpotlood, maar dat zal wel niet hè ;)

btw: als het goed is heeft joss het zelf niet getekend, de credits moeten dus wel naar de goeie persoon gaan... vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Liquid schreef op 24 augustus 2002 @ 07:56:
[...]

waarmee heb je dat ingekleurd, want dat ziet er heel goed uit. Het lijkt wel op kleurpotlood, maar dat zal wel niet hè ;)

btw: als het goed is heeft joss het zelf niet getekend, de credits moeten dus wel naar de goeie persoon gaan... vind ik...
De grain zat er al in van zichzelf... dit zou best met Ps ingekleurd kunnen zijn ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Anoniem: 27983 schreef op 24 augustus 2002 @ 09:07:
[...]

De grain zat er al in van zichzelf... dit zou best met Ps ingekleurd kunnen zijn ofzo..
ah nu zie ik het ook, ik vond het al vreemd hoe hij met kleurpotloden (zelfs is het op de comp) zo goed heeft kunnen "mengen", met zwart (zoals de motorkap, dat middelste vlakje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
  • Laatst online: 26-06 12:17
Bovengedeelte meer uitgewerkt
Afbeeldingslocatie: http://hiep.truong.nl/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Anoniem: 46542 schreef op 23 augustus 2002 @ 16:21:
[...]

die roelt wel uber! jammer dat ie kleurloos is...
Waarom zou het jammer zijn dat iets kleurloos is ik vind dingen die zwart-wit zijn vaak mooier en al mijn tekeningen zijn ook alleen met potlood getekend en gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Topicstarter
Doet me beetje denken aan Vash van Trigun/Auron van FFX :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46542 schreef op 23 augustus 2002 @ 16:14:
[...]

vet! beetje johnny bravo-8ig, maar dan nog strakker en vierkanter. komt er nog iets onder, en ga je het nog inkleuren?

overigens is die zwart-met-gele-lizard-boy-freak van BioBoy echt relaxed! heb je hier hier nog meer voor gebruikt dan PS 7 en een wacom? ik bedoel dus voorbeeld-plaatjes enz
Jah dit is nog errug wip.
Haar wordt nog zwart enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38718

Mijn Ringwraith in spé. Heeft het een beetje toekomst? En ik zat te denken het uiteindelijk met pen en inkt af te maken, is dat wat?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/m.kleijer/susan/thwip_rw_heel.jpg

[url="http://members1.chello.nl/m.kleijer/susan/wip_rw_heel.jpg"] Klik hier voor orginele grootte [/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wel leuk, fo-cus, paarden tekenen is vrij irri (vooral die poten enzo) maar vanwaar die dubbele lijnen? als je het verder uitwerkt wordt ie misschien wel tof. alleen is de pose (profiel) niet zo spectaculair al begrijp ik dat het tekenen steeds onmogelijker wordt naarmate je hem spectaculairder laat staan.. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik weet wel waar die dubbele lijnen van zijn... :X misschien een malletje... want ik neem aan dat je een galopsprong van een paard niet zomaar uit je hoofd zo er neer zet; je ziet duidelijk dat dit galop is.
Fo-cus; (hier spreekt de paardenfreak) let er goed op dat je de hoeven echt ingekanteld laat; de achterhoeven mogen wel naar voren staan, want dit zijn de benen die hij nu, in dit zweefmoment, neer zal zetten om zich af te zetten. Ze mogen dus ook wat langer zijn, hij strekt ze. De voorbenen zijn juist diep gebogen, met de hoeven inwaards gekanteld.
Vergeet de borst van het paard niet, net onder de hals, die is erg krachtig en vol spieren, en natuurlijk het schouderblad wat iets onder de teugels zo \ schuin naar achteren ligt.

Wat je ook kun doen. Het rechtervoorbeen (hier vooraan dus) kun je in een schuine lijn naar voren steken, alsof hij het wil gaan neerzetten. Daarvoor moet je de achterbenen dichter op de grond zetten, meer uitstrekken. Dan is hij dus al een pas verder, maar dan wordt het bewegingseffect wat groter.

Damn, je zou eens werk van Lena Furberg moeten zien, die kan al die paarden prachtig tekenen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13958

teveel paard, te weinig nazgûl ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 18:16

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Anoniem: 1591 schreef op 23 augustus 2002 @ 18:23:
[...]

Bedankt!

Eigen verzinsel B)

Ik kan het verloop van het plaatje posten, als er liefhebbers voor zijn.
Dat zou wel cool zijn, echt mooi gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38718

supermidget schreef op 26 augustus 2002 @ 01:02:
wel leuk, fo-cus, paarden tekenen is vrij irri (vooral die poten enzo) maar vanwaar die dubbele lijnen? als je het verder uitwerkt wordt ie misschien wel tof. alleen is de pose (profiel) niet zo spectaculair al begrijp ik dat het tekenen steeds onmogelijker wordt naarmate je hem spectaculairder laat staan.. succes
Die dubbele lijnen zijn omdat ik eerst een normaal rijpaard had getekend, en toen ik vervolgens eens zo'n Ringwraith plaatje bekeek zag ik dat het beest dus veel grover was. Toen heb ik maar een plaatje van een Belgisch trekpaard gebruikt om die benen een beetje te fatsoeneren (met name die hakken), maar het resultaat is niet wat ik wilde ;)
Dark Blue schreef op 26 augustus 2002 @ 01:37:
Ik weet wel waar die dubbele lijnen van zijn... :X misschien een malletje... want ik neem aan dat je een galopsprong van een paard niet zomaar uit je hoofd zo er neer zet; je ziet duidelijk dat dit galop is.
[...]
Vergeet de borst van het paard niet, net onder de hals, die is erg krachtig en vol spieren, en natuurlijk het schouderblad wat iets onder de teugels zo \ schuin naar achteren ligt.
Over die achterbenen: inderdaad, die moeten een stukje gestrekter. En dat die voorbenen diep gebogen zijn, dat geldt voor beiden? Krijg je dan niet het idee dat 'ie op het punt staat een beetje raar te springen ofzo? En betfreffende borst en schouderblad: dat komt nog bij het verder uitwerken vandaag :)
Wat je ook kun doen. [...]
Ik denk maar dat ik voor deze optie ga. Dat is wat minder geklooi.

Heel erg bedankt voor je tips!
Anoniem: 13958 schreef op 26 augustus 2002 @ 02:12:
teveel paard, te weinig nazgûl ;]
Zo'n paard is anders al moeilijk genoeg ;) Een losse Nazgûl is me ietsje té moeilijk. Zou het dan beter staan als ik er nog een of twee anderen achter plak?

Dark Blue: ik zie nu net een paar tekeningen van Lena Furberg en ik herken er een paar uit een heel oud paardenblaadje dat hier ergens rondslingert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/meuk/paard2.jpg
Dit is hoe ik het nagetekend had (met wacom, rustig allen) en als je erop klikt zie je mogelijkheid 2. Ik kan het echter niet zo netjes... die gewrichten zijn erg lastig. Daarom verwees ik dus naar Lena Furberg, als je daarvan wat werk zoekt en goed op de benen let, hoeft het niet zo moeilijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivy heeft ondanks zijn overvloed aan werk toch nog het volgende kunnen maken:

lijn eerst getekend in Illustrator, toen 3 lagen (!) gemaakt in Photoshop en die geblurred). Laag 1 is de lijntekening die je heel vaag nog kan zien in het resultaat, laag 2 de huid en laag 3 het haar....

Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/fya/dame/tek01.gif

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/fya/dame/tek02.gif

Half uur werk , ietsje langer. Vondt het plaatje wel mooi die ik als ref. heb gebruikt... Vindt het een mooie pose. Verder heb ik niks overgetekend alleen nagetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Goed getekend alleen erg donkere huid.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hou van donkere vrouwen (...) :*)

Hier nog eentje, ik verveelde me... (errug flauwe plaat geworden):

Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/fya/dame/tek03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 26 augustus 2002 @ 13:35:
[afbeelding]
Dit is hoe ik het nagetekend had (met wacom, rustig allen) en als je erop klikt zie je mogelijkheid 2. Ik kan het echter niet zo netjes... die gewrichten zijn erg lastig. Daarom verwees ik dus naar Lena Furberg, als je daarvan wat werk zoekt en goed op de benen let, hoeft het niet zo moeilijk te zijn.
mogelijkheid 2 is meer een paard dat heel hard aan het afremmen is imho
Anoniem: 26421 schreef op 26 augustus 2002 @ 16:50:
Ivy heeft ondanks zijn overvloed aan werk toch nog het volgende kunnen maken:

lijn eerst getekend in Illustrator, toen 3 lagen (!) gemaakt in Photoshop en die geblurred). Laag 1 is de lijntekening die je heel vaag nog kan zien in het resultaat, laag 2 de huid en laag 3 het haar....

[afbeelding]

Resultaat:

[afbeelding]

Half uur werk , ietsje langer. Vondt het plaatje wel mooi die ik als ref. heb gebruikt... Vindt het een mooie pose. Verder heb ik niks overgetekend alleen nagetekend.
Donkere huid niet zozeer WILDEAAP, maar wel een beetje heel rode/roze huid. Huid zit ook nog wat bruintinten door zodat het wat zachter wordt, dit is een beetje te fel rood imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/kasteeltje.jpg

Hier ben ik nu aan bezig voor een kennis van me... moet een nogal spooky kasteeltje worden (dus ik ben al digitaal mos, modder en steenbrokken aan het inkopen), tegen de tijd dat ik het af heb hangen de spinraggen er vanzelf wel aan :)

Het is de bedoeling dat ik het naderhand in een 3D programma ga nabouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het nu een beetje drop-achtig eruit zien (iemand anders zei gummy-achtig ;) )

Maar is wel schattig kasteeltje op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tip van Flip: ook vroeger hadden ze ramen.... Vindt hem er verder erg gaaf uitzien, like-your-style!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/2002_08_SITTING.jpg

Op Lowlands zitten kalken. More coming up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmmm. Ik mis de drek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

hehehe, ja, mijn schoenen waren ook 3 kilo zwaarder. Maar dit was tijdens de droge periode.

Iedereen ook in de NUkomix keet geweest? Maake Hartjes en Def P e.v.a. anderen zaten daar live te tekenen. En wat is die DEF P slecht zeg. Ik heb het Lowlands stripboek gekocht (gemaakt tijdens Lowlands) en zijn bijdrage is echt waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Correct my if i'm wrong, maar die kerel maakt toch normaal van die suffe raps? Waarom zou die gaan tekenen :? Maaike vindt ik trouwens maar bij vlagen erg sterk, en vaak erg suf, weet niet waarom. Weet wel dat ze bij strips de s-en weghaalde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Maaike roeleert vind ik. En Fokke en Sukke ook natuurlijk. Deffe P zat daar te tekenen, maar dat leek dus nergens op. Vind zijn Veralstad ook een waardeloos prul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ivy: loooks damn good.
Ik zelf wil ook gaan beginnen in de soort style die jij daar hebt gemaakt.
Heb je misschien iets aan recources? of goede naslag werken? want ik wil echt gaan beginnen met zo'n pentablet (heb een aiptek A4 gekocht, maar m'n pennetje werkt niet .. :'( en garantie is verlopen :'() ... anyway heb je een paar goede sites met tutorials over hoe je daarmee begint?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scarecrow schreef op 27 augustus 2002 @ 14:55:
ivy: loooks damn good.
Ik zelf wil ook gaan beginnen in de soort style die jij daar hebt gemaakt.
Heb je misschien iets aan recources? of goede naslag werken? want ik wil echt gaan beginnen met zo'n pentablet (heb een aiptek A4 gekocht, maar m'n pennetje werkt niet .. :'( en garantie is verlopen :'() ... anyway heb je een paar goede sites met tutorials over hoe je daarmee begint?
Scarecrow, ik heb deze met de muis getekend (Mn logitech cordless muisje). Ik heb helaas (nog) geen tablet. Verder is de stijl heel simpel (komt ie:).

teken eerst een omlijning. Gewoon lekker simpel, vooral niet te veel lijnen. Daarna alles invullen in fotosoep met een huidskleur. Dan de schaduwen aan gaan brengen. Dus dezelfde kleur als de vulling alleen dan ietsje donkerder. Voor de lichtere plekken pak je een iets lichtere kleur dan de vulkleur (...).

De lijnen die je eerst getekend hebt (de strakke lijnen) die laat ik er gewoon achter staan. Ze zijn volledig zwart alleen in fotoshop heb ik gekeken wat het mooiste oppacity was van de layer. Op die manier maak je dus een licht soort grijs. Het hangt van de tekening af hoeveel oppacity je nodig hebt. Doe de vulling van het lichaam gewoon over de lijnen heen. Of andersom. Gewoon proberen.

Verder moet je gewoon goed kijken naar je referentie afbeelding, en heb je die niet dan ben je helemaal de master....

Succes..

Ik heb nog een vraag voor de beste mensen hier:

Wat is de werkwijze om een dergelijke tekening te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/fya/got/monkie.jpg

Dus eerst omlijning, dan fotosoepen, of is het handwerk? Of is het illustrator werk? Of een combinatie? Ik vindt dit er werkelijk subliem uitzien. Het is overigens een screenshot uit Monkey Island 4. Een super, supermooi getekend spel waar een grafisch artiest veel inspiratie uit kan opdoen.

Als dit het verkeerde topic is, excuse. En nu ga ik eten. Ik sterf van de honger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nozzman schreef op 27 augustus 2002 @ 14:03:
[afbeelding]

Op Lowlands zitten kalken. More coming up.
Zit'ie op Lowlands, gaat'ie zitten tekenen :?

Mja, ziet er wel weer grappig uit, maar hij (?) heeft borsten ofzo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26421 schreef op 27 augustus 2002 @ 17:11:
Ik heb nog een vraag voor de beste mensen hier:

Wat is de werkwijze om een dergelijke tekening te maken:

[afbeelding]

Dus eerst omlijning, dan fotosoepen, of is het handwerk? Of is het illustrator werk? Of een combinatie? Ik vindt dit er werkelijk subliem uitzien. Het is overigens een screenshot uit Monkey Island 4. Een super, supermooi getekend spel waar een grafisch artiest veel inspiratie uit kan opdoen.

Als dit het verkeerde topic is, excuse. En nu ga ik eten. Ik sterf van de honger.
Dat lijkt me 3d werk. Kijk ook naar de 3d renders van LiToKi hier op GoT ofzo...

Lijkt me gerendered op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Anoniem: 27983 schreef op 27 augustus 2002 @ 17:58:
[...]

Zit'ie op Lowlands, gaat'ie zitten tekenen :?

Mja, ziet er wel weer grappig uit, maar hij (?) heeft borsten ofzo :{
Eh. Het was op lowlands. Dat zijn dus bier-tietjes :)

Zijn de monkey island background niet gerendered? meende dat eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Tja, als het programma om 45 uur pas begint op vrijdag en je bent al om 10 uur op, dan ga je je toch vervelen ;) Maar daarna heb ik me prima vermaakt trouwens

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/2002_08_alien.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bakery-lab.nl/users/bram/portfolio/unpublished/2002_08_curlyman.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14373

Ik heb een vraag. Alle tekeningen in dit topic hebben van die 'strakke' lijnen. Als ik met mijn Wacom een lijn trek zitten er altijd wel een soort trillingen in. Hebben jullie hier een trucje voor of gewoon een verrekt vaste hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Nozzman, die onderste is echt vet :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Anoniem: 14373 schreef op 27 augustus 2002 @ 21:04:
Ik heb een vraag. Alle tekeningen in dit topic hebben van die 'strakke' lijnen. Als ik met mijn Wacom een lijn trek zitten er altijd wel een soort trillingen in. Hebben jullie hier een trucje voor of gewoon een verrekt vaste hand?
ik maak gewoon snelle bewegingen, eerst even uitproberen wat je wilt hebben en daarna in een keer snel. Dus door lagen te gebruiken of gewoon ctrl + z (zoals ik in painter), mja zal wel een makkelijker manier zijn zoals vector tekenen, maar zo doe ik het iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 14373 schreef op 27 augustus 2002 @ 21:04:
Als ik even dat dropkasteeltje in gedachten moet nemen: ik schets eerst alles met het 'potlood', zie het weggetje. En daarna ga ik dus alles wat slordig inkleuren (zie torentje links binnen de muren) en pas in het laatste stadium (jaja) maak ik er echt vette zwarte lijnen omheen, zie hoofdtoren. En als er dan ook maar 1 veegje fout zit, is het hoppa, Undo erover en overnieuw.

Trouwens nog een edit voor Nozzmans werk: ik vind de onderste met dat Medusa-haar érg mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Laatst online: 02-06 11:57
Ik ben nieuw met illustrator en heb nu dit geproduceerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/test9.jpg
Hoe kan ik dit nou een beetje cartoony inkleuren dus zegmaar met een kleur en iets donkere schaduwkleur in elk vlak?
Verder is alles nu opgebouwd uit kleine stukjes lijn en heb ik dus geen mooie vlakken om een kleur te geven, hoe los ik dit op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Ik zou gewoon in Flash gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Laatst online: 02-06 11:57
Goed idee!!
Ik was alleen bezig met illustrator leren maargoed toch maar ff in flash gedaan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/test10.jpg
Best aardig gelukt al zeg ik het zelf, bordje ben ik nog mee bezig

*klein schopje*

Weet er dan niemand meer over The Monkey Island series en over hun vette tekeningen cq renders?

• Willem
  • Laatst online: 22:52
Je gaat me niet vertellen dat je voordat je dit postte Google niet gebruikt hebt...
Sorry, maar daar is echt veel over te vinden.

Anoniem: 52084

What about een EasyPen G6 tablet?

Ik las dat ie in de ComputerArts het best getest was en met 65 pond voor een A-4 is ie 6x zo goedkoop als een Wacom. Iemand ervaring met deze knakker en waar kan ik hem kopen behalve in Engeland?

_/-\o_
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.