Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mwa, afgezien van de DSLR's denk ik dat de Panasonic FZ10 zeker tot de betere camera's behoort. Overigens ben ik ook erg benieuwd naar de Fuji Pro S20.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
tazzman schreef op 15 maart 2004 @ 00:55:
Als jij denkt helemaal gelukkig te worden met de Panasonic, dan moet je hem ook vooral kopen :) (en natuurlijk wat pics posten hier!)
Denk het wel. ;) Zal zeker foto's posten. Ga alleen nog ff wachten tot de prijs iets zakt, kreeg een mailtje van Mediamarkt dat zij deze camera ook gaan verkopen, ben benieuwd wat deze daar gaat kosten.

Btw, op de dpreview.com forums is men helemaal weg van de FZ10.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 15-03-2004 09:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

whocarez schreef op 12 maart 2004 @ 12:02:

Daarnaast een minolta dimage a1, want snelle camera goede lens relatief wienig ruis.
Nadeel geen mogelijkheid om een keer een extra lens oid erop te zetten alleen flitsers mogelijk.
Konica Minolta heeft bij de introductie van de Dimage A2 een teleconverter en een wide angle converter aangekondigd waarmee het bereik van de Dimage 7x/Ax uitgebreid kan worden naar 22mm - 300mm.

De A1 en de A2 hebben tevens een optie om een battery pack cq vertical grip (BP-400) te gebruiken. Hier passen twee Lithium-Ion accu's in of zes penlites. Ik heb de A2 nu met de BP-400 en dat ligt erg goed in de hand. De nieuwe EVF met viervoudige resolutie is ook een hele verbetering. Handmatig scherpstellen is nu goed mogelijk. De anti-shake ga ik vandaag uitproberen op de CeBIT (weinig licht, dus de anti-shake komt daar heel erg goed van pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
HIj is leuk word allleen even druk doorsparen denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
whocarez schreef op 19 maart 2004 @ 08:54:
HIj is leuk word allleen even druk doorsparen denk ik zo
Het vreemde is dat ie (de A2) in Duitsland al onder de 900 euro zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
klinkt interresant alleen dan zit je weer met ondersteuning niet echt beste ervaringen met materiaal wat uit buitenland komt, kwalitatief goed maar ondersteuning vaak super brak dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de Fuji Finepix 6800 (kapot) wil ik nu een andere cam.. Ik wil hem iets compacter hebben goed in de hand liggen point and schoot camera met goede kwaliteit... heb heel even een hp 735 gehad, maar dat was dus WAARDELOOS...
Ik zat zelf te denken aan de Sony dsc-t1 die kost 600 euro maar blijkt een goede keus te zijn... Heeft iemand ervaring met dit toestel.. En heeft iemand nog aanbevelingen in deze klasse en soort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik zit te denken om een mooie nieuwe camera te kopen. Volgende maand ga ik naar NY en het zou leuk zijn als ik dan dat beestje al een paar weken heb.

Ik wil:
- Min 6mp
- Is upgrade na een tijd geprutst te hebben met een pentax optio 230
- Wil nu een betere camera met meer instelmogelijkheden

Keuze uit:
DPreview site

ZIjn er nog modellen die deze sterk overtreffen?
Moet ik voor DSLR gaan?
Welke moet ik anders nemen?
En heeft iemand goede of slechte ervaringen met bepaalde camera's?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Laat die DSLR lekker liggen en kies tussen die andere twee :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

2?

5 andere bedoel je :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Even onerbouwen: DSLR voor weinig is leuk, maar je koopt extra lenzen, batterijen, CF, flitser, lenzen, tas, statief, etc en dan ben je veel duurder uit.

In compactjes ben ik niet thuis, dus ga ik geen advies over geven :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Floris schreef op 17 augustus 2004 @ 20:41:
Even onerbouwen: DSLR voor weinig is leuk, maar je koopt extra lenzen, batterijen, CF, flitser, lenzen, tas, statief, etc en dan ben je veel duurder uit.

In compactjes ben ik niet thuis, dus ga ik geen advies over geven :)
Daarnaast lijkt me een DSLR ook overkill als je geen ervaring met analoge SLR hebt en een optio 230 je te vervangende camera is. Ik weet niet precies tot hoever je budget loopt en wat je preciese wensen zijn (zoom, stabilisator etc). Maar mijn 3 keuzes in deze klasse zijn:

Casio EX-P600 (6 mp, semi-compact met goede voorgestelde instellingen maar ook handmatige zooi. Ideale camera voor de gewone consument)

Olympus C-8080 (de 8 megapixel pro-sumer camera van Olympus. Super foto's (heel wat beter dan Fuji S7000, Nikon Coolpix 8700 en Canon Pro 1). Misschien iets te zwaar/groot voor de gemiddelde amateur (is niet voor niks een pro-sumer, hij is niet groter dan de concurrentie)

Panasonic FZ-20 (Opvolger van de fantastische FZ-10, en de perfecte camera als je meer dan 4 of 5x zoom nodig hebt. Met 12x zoom en stabilisator kan je heerlijke zoom-foto's schieten.

Het hangt er dus vanaf wat je er mee wilt, maar imo kan je niks fout doen als je 1 van deze 3 kiest. Er zijn er vast meer, maar die vallen om verschillende redenen voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ook opzoek naar een nieuwe/betere cam. Maar wist niet dat dit zoe moeilijk zou worden :)

Dit is waar ik ongeveer naar op zoek ben:

- Alles moet handmatig instelbaar zijn (ISO, Sluitertijd, Focus, Diafragma, etc.)
- focus via ring op lens (dus komt al snel uit op SLR-like layout)

- Goed uitbreidbaar zijn (filters, lenzen etc.)

- Aardig goede zoom

- Goede macrooptie

- verder gewoon goede kwaliteit en fijne cam.

- Budget is zo rond de 500 E

Wat er bij mij uitkwam is de Fuji S7000, dit lijkt me een onwijs fijne cam, alleen ik lees allemaal dingen over de ruis, is dit echt zo erg als ik lees, heeft iemand deze cam hier (gehad)

Ben al paar dagen opzoek (ong. fulltime :P ) en ben er denk ik wel ongeveer uit, of heb ik een goed alternatief over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik weet niet wat een FZ10 of FZ20 moet kosten, maar dat is echt een leuk alternatief. En als je het er voor over hebt die Oly C8080, lijkt mij (en vele reviewers) de beste 8Mpixelaar die je nu kunt aanschaffen. (SLR's daargelaten, die vallen toch niet in je budget denk ik)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn allemaal duurder (8080 al helemaal) en 500 is toch wel mn limiet. :(

ik denk ook nog steeds (een klein beetje) aan de s5000, alleen is Manual Focus met knopjes (tegelijk ook shift knop indrukken...) mindere macro, 3MP ipv 6MP, minder wijd in sluitertijd, etc.) maar scheelt wel 200 euro... rrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:36:
Die zijn allemaal duurder (8080 al helemaal) en 500 is toch wel mn limiet. :(

ik denk ook nog steeds (een klein beetje) aan de s5000, alleen is Manual Focus met knopjes (tegelijk ook shift knop indrukken...) mindere macro, 3MP ipv 6MP, minder wijd in sluitertijd, etc.) maar scheelt wel 200 euro... rrrrr
Als ik jou was zou ik de Fuji's laten liggen. Een vriendin van mij heeft de S7000 en kan met geen mogelijkheid tippen aan mijn Olympus C-765. Foto's zijn scherper (meer detail) en met veel minder ruis dan de Fuji, en daarnaast is hij ook nog ongeveer 100 euro goedkoper. Als vergelijking zou ik je deze foto's willen laten zien, nu zijn ze niet op de zelfde dag gemaakt, maar toch is vergelijking wel mogelijk:

Oly foto: http://www.steves-digicam...65uz/samples/p4160004.jpg

Fuji foto:

http://www.steves-digicam...7000/samples/DSCF0201.JPG

Ze zijn in dezelfde resolutie op dezelfde locatie geschoten, als je nu inzoomed op de lucht kan je goed zien dat de Olympus veel scherper is.

Nu wil ik je de Olympus niet aanraden aangezien die geen manuele focus-ring heeft en niet bijzonder uitbreidbaar is (gewoon met Olympus opzet-lenzen en via een adapter met Raynox-spul). Maar het zou gewoon zonde zijn om een Fuji aan te schaffen als je bedenkt dat je er zulke foto's mee schiet! Spaar dus nog eventjes door voor een duurdere camera, of verlaag je wensen en neem (bijvoorbeeld) een Olympus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is dan idd wel aardig grof ja.... :'( ik wordt gek! heeft niet nog iemand een goude tip, want kom er niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:51:
ja dat is dan idd wel aardig grof ja.... :'( ik wordt gek! heeft niet nog iemand een goude tip, want kom er niet echt uit
Koop een leuke gebruikte D30? Nu de 20D op de markt gaat verschijnen, zal dat de vraagprijs van de D30 zeker naar beneden drukken. Die kan je nu (als bodie) toch zo tussen de 450 en 500 euro op de kop tikken lijkt me. Moet er inderdaad nog wat glaswerk bij komen maar dat hoeft in het begin toch echt helemaal geen super dure L lenzen te zijn. En de D30 is "maar" 3MP, de kwaliteit is heel erg goed.

Natuurlijk bekijk ik het wel vanuit mijn perspectief - ik ben een SLR gebruiker en daarom zou de D30 mij de meest logische keuze lijken met beperkt budget. Een gebruikte Sigma SD9 is overigens ook niet duur en ook van erg goede kwaliteit.

Compacts heb ik weinig ervaring mee (zie Floris) . maar die Panasonic leek me wel aardig.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 18 augustus 2004 @ 13:06:
[...]

Koop een leuke gebruikte D30? Nu de 20D op de markt gaat verschijnen, zal dat de vraagprijs van de D30 zeker naar beneden drukken. Die kan je nu (als bodie) toch zo tussen de 450 en 500 euro op de kop tikken lijkt me. Moet er inderdaad nog wat glaswerk bij komen maar dat hoeft in het begin toch echt helemaal geen super dure L lenzen te zijn. En de D30 is "maar" 3MP, de kwaliteit is heel erg goed.

Natuurlijk bekijk ik het wel vanuit mijn perspectief - ik ben een SLR gebruiker en daarom zou de D30 mij de meest logische keuze lijken met beperkt budget. Een gebruikte Sigma SD9 is overigens ook niet duur en ook van erg goede kwaliteit.

Compacts heb ik weinig ervaring mee (zie Floris) . maar die Panasonic leek me wel aardig.
thanx, das opzich nog een best goede tip, ff naar kijken.

hoe zit t trouwens met de Fuji 602z? daar is iedereen aardig enthousiast over, hier geen last van ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Wel minder ruis dan op de S7000, maar dit is wel een verouderde camera. Als je dan toch een ouder model neemt lijkt me een DSLR leuker, in deze categorie kan je beter iets nieuws nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 18 augustus 2004 @ 18:07:
Wel minder ruis dan op de S7000, maar dit is wel een verouderde camera. Als je dan toch een ouder model neemt lijkt me een DSLR leuker, in deze categorie kan je beter iets nieuws nemen.
maar welke.... :'( ik wordt gek :P

Verwijderd

Ik ben er waarschijnlijk uit. Het wordt of de Fuji s602 (niet de s7000 ivm te erge ruis) of de Panasonic FZ 10.

Heeft iemand nog tips/aanmerkingen?

Verwijderd

Fuji s602 is wel erg oude camera (2 jaar op markt). maar nog wel heel goeie cam

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:06:
Fuji s602 is wel erg oude camera (2 jaar op markt). maar nog wel heel goeie cam
daarom ga ik ook denk ik voor de panasonic, maar die fuji's lijken me erg fijne cams, los van de ruis, die bij de 602 dus stukke minder is

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:11:
[...]

daarom ga ik ook denk ik voor de panasonic, maar die fuji's lijken me erg fijne cams, los van de ruis, die bij de 602 dus stukke minder is
Mijn ervaring is dat Fuji nogsteeds teert op zijn reputatie van een aantal jaar geleden, maar dat ze serieuze problemen hebben met het ontwikkelen van een goede CCD. Mijn keus zou duidelijk de Panasonic zijn, kijk eens in het topic dat bij deze camera hoort, dan kan je zien dat er nog veel meer enthousiastelingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 16:14:
Ik ben er waarschijnlijk uit. Het wordt of de Fuji s602 (niet de s7000 ivm te erge ruis) of de Panasonic FZ 10.

Heeft iemand nog tips/aanmerkingen?
Je kan ook nog even wachten, ongeveer tot half, eind september en de Panasonic fz15 kopen. Waarschijnlijk net zo duur en betere specs. Zie ook hier:

http://www2.panasonic.com...umix®%20Digital%20Cameras

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik wil een digitale camera kopen. Het gaat mijn eerste worden, en ik heb geen ervaring met digitale camera's. Heb nu een Olympus AF-10 MINI (specs) en wil toch wel iets meer kwaliteit en mogelijkheden.

• Doel: Foto's van natuur, uitzichten, steden, campus. Ook macro's van lab experimenten.
• Budget: +/- $500 (exclusief media ea zooi)
• MegaPixels: Ben vrij snel al tevreden, denk dat 1600x1200 te doen is. Ruis speelt geen rol.
• Formaat camera: Normaal. Niet ultraklein, geen uitstekende lens. Beetje model ala Canon PowerShot.
• Opslagmedium: Het beste
• Uitbreidingsmogelijkheden: onbelangrijk
• Materiaal camera: Camera moet vooral solide zijn
• Soort stroomvoorziening: Het liefst LithiumIon.
• Verder: Flits, Goede Optische Zoom, Image stabilization

Ik zit een beetje tussen de Canon PowerShot A95 en de G6 in (voor mijn gevoel). De G6 is misschien iets te zwaar/groot, maar heeft wel de de Uncompressed format optie en Li-Ion. Filmpjes is een must, het liefst minimaal 1 minuut.

Camera moet minimaal 4 jaar mee kunnen, vandaar dat ik niet voor een goedkoper model ga. Zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met digitale fotografie, dus het liefst een camera die makkelijk te besturen is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

'Ruis speelt geen rol?' :? In het ideale geval niet idd, maar wat bedoel je er nou mee? Verder heb je een tweetal opvallende eisen: enerzijds de 1600x1200, wat tegenwoordig elke camera wel aankan en dus relatief weinig is. Anderzijds de IS, wat alleen op super-zoom camera's zit zoals de Canon 1S en de Minolta Dimage z3 en ook alleen daar werkelijk van belang is.

Zoalsje het omschrijft voldoet de a95 idd prima, maar bijvoorbeeld ook de a75 of een dergelijke camera uit een goedkoper segment. Deze gebruiken echter penlites en in dat opzicht kom je idd eerder bij de G serie van Canon. Maar daarbij is de g6 dan niet zo nodig met z'n 6 megapixel, dan voldoet de g5 met 5 of de g3 met 4 megapixel misschien zelfs nog beter.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een knoop doorgehakt, ik was van plan om een Nikon D70 aan te schaffen, maar vanwege de kosten, en de hoeveelheid foto's die ik er mee zou schieten, kan ik het voor mijzelf niet verantwoorden.

Aangezien ik nu nog met een Olympus C700uz werk (2meg pix, 10x zoom) vind ik wel dat er wel eens een upgrade mag komen :D

Tja wat wil je dan :?

• Rond de 4 megapixels

• Mooie zoom

• Lens met eventuele mogelijkheid voor opzetstukken oid

• Relatief groot (ik wil geen pielding meer)

Na veeel kijken op de bekende sites (dpreview, dcresource ed.) kom ik uit op een drietal camera's:

Panasonic Lumix FZ20
Minolta Dimage A1
In mindere mate de Fuji S7000z

Alledrie begeven ze zich in hetzelfde prijssegment van ca. 600 euro
Alle drie hebben een dikke zoom

De Fuji is dan een beetje het buitenbeentje, vanwege het formaat van de camera zelf, maar is qua aanschafkosten wel de goedkoopste van de drie.

Qua beeldkwaliteit ontlopen de Panasonic en de Minolta elkaar niet veel, de Minolta heeft qua ruisnivo boven de ISO100 beter beeld.

Zijn hier mensen die deze camera's hebben (gehad) en wat bruikbaars kunnen zeggen over de bediening van de camera's? Zijn ze snel (intuitief) te bedienen, zijn ze bruikbaar tijdens concerten? Is het LCD statusscherm van de Minolta echt handig en zou ik deze missen op de Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je zowieso beter voor de A2 kunt gaan dan voor de A1, aangezien het slechts een eurotje of 15 scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:00:
Na veeel kijken op de bekende sites (dpreview, dcresource ed.) kom ik uit op een drietal camera's:

Panasonic Lumix FZ20
Minolta Dimage A1
In mindere mate de Fuji S7000z
Ten eerste: Ruis moet je niet teveel naar kijken: minder ruis wil meestal zeggen meer in-camera post processing... wil je dat? Ik heb daar liever zelf controle over, Neat Image kan het veel beter.

Fuji S7000 zou ik niet doen. Kwam niet echt denderend uit de reviews destijds en zal binnenkort vervangen worden.

Minolta A1: mooie camera, zeeeeer veelzijdig maar ondertussen al vervangen door de A2, welke op verschillende puntjes nog wat verbeterd is. Denk bijvoorbeeld aan de beste EVF die je tot op heden in een camera kunt vinden. Vlak ook de voordelen van anti-shake niet uit en al helemaal niet de 28mm groothoek welke ook redelijk uniek is. Ik heb zelf de A2 gekocht omdat deze van alle 8MP's voor mij de beste camera was, en eigenlijk werd dit ook wel bevestigd door bijna alle review-sites.

Panasonic DMC-FZ20 hebben vrienden van mij onlangs gekocht. Zijn er zeer tevreden mee. Enorme zoom, gestabiliseerd, geweldige constant-aperture lens. Jammer van de groothoek (36mm) en het niet kantelbare LCD. Zit zelf ook een beetje in dubio of ik het zelf ook in een camera als deze moet gaan zoeken ofdat ik toch richting dSLR moet. Mijn grootste probleem is de snelheid van een camera: ik heb een kleintje van bijna een jaar, vliegensvlug en dus is het een behoorlijke uitdaging om ze strak op de plaat te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door catchingfire op 30-11-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eigenlijk de A2 niet meegenomen in het lijstje aangezien het een 8mp camera is en er kennelijk exemplaren zijn waarvan de focus niet goed werkt. Na her en der wat gelezen te hebben is dat inmiddels met een firmware upgrade opgelost..
Het maakt de keuze er niet makkelijker op overigens, aangezien ik een lichte voorkeur had voor de Panasonic, 12x zoom en een ERG mooie lens. Groot minpunt helaas is de EVF, zelfs mijn Olympus heeft een betere (als in: lichtversterking, resolutie is verder om te huilen, maar je ziet tenminste nog iets)

Zou ik gaan voor de Dimage A2, dan ben ik (met geheugen) al snel op de 700 euro met een 512mb kaartje. Dan kom ik wel heel erg dichtbij de grens van de Canon EOS 300D wat IHMO dan een betere keuze zou zijn.

Wat een ellende 8)7

Goed het blijft goedkoper dan de Nikon D70, die ik gewoon te duur blijf vinden (dik over de 1000 euro) maar zoveel keuze's maakt het er niet makkelijk op.

Overigens heb ik jarenlang met een analoge SLR gewerkt, en dat blijft gewoon mijn voorkeur. Helaas is die camera al een paar jaar geleden kapot gegaan, en ben toen de digitale hoek ingedoken. Om even aan te geven dat ik geen beginner ben op SLR gebied ;) Ik mis gewoon de snelheid van werken van de SLR's tov. de compacts en de prosumer cams.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:20:
Zou ik gaan voor de Dimage A2, dan ben ik (met geheugen) al snel op de 700 euro met een 512mb kaartje. Dan kom ik wel heel erg dichtbij de grens van de Canon EOS 300D wat IHMO dan een betere keuze zou zijn.
Is dat zo? Ik denk (heb het niet uitgezocht) dat je voor een eos300D met geheugen en lenzen met een vergelijkbaar zoombereik (!) wel heel wat meer kwijt bent hoor.

Ik zit trouwens ook behoorljik te twijfelen over de aanschaf van een digicam. Een A2 lijkt me ontzettend mooi, maar wel veel geld voor een arm studentje :P
Zou in dat geval een 2ehands 7Hi een goede keus zijn? (voor zo'n krappe 400E)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:41:
[...]

Is dat zo? Ik denk (heb het niet uitgezocht) dat je voor een eos300D met geheugen en lenzen met een vergelijkbaar zoombereik (!) wel heel wat meer kwijt bent hoor.
Ik heb het dan niet over het zoombereik (met een kwaliteitslens)

Maar ik vind de EOS dan wel een betere investering dan een camera met een vaste lens.

Ik geef dan liever ca. 800 euro uit (met een beetje slim winkelen) dan 700 euro aangezien de EOS veel minder snel verouderd.
Bovendien kan ik Canon (300d compatible) lensen her en der lenen dus dat is het probleem niet.
Goed ik geloof dat ik mijn vraag al beantwoord heb :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:47:
[...]

Goed ik geloof dat ik mijn vraag al beantwoord heb :? :D
Als je zoombereik geen probleem is wel ja :)

Aan de andere kant kun je natuurlijk wel er van uit gaan dat een dslr je zowieso meer gaat kosten, wellicht gespreid over een langere tijd, maar toch. En dan is het natuurlijk maar net hoeveel geld je er voor over hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:52:
[...]

Als je zoombereik geen probleem is wel ja :)

Aan de andere kant kun je natuurlijk wel er van uit gaan dat een dslr je zowieso meer gaat kosten, wellicht gespreid over een langere tijd, maar toch. En dan is het natuurlijk maar net hoeveel geld je er voor over hebt :)
Waar ik tegen aan zit te hikken zijn de opstartkosten van een dslr, in het geval van een Nikon D70 is dat in mijn geval ongeveer 1200 euro, en dat vind ik net teveel van het goede. Het blijft maar een secundaire hobby en fotograferen is niet mijn beroep.

Dan is de EOS een stuk vriendelijker qua prijs, en als je lensen kunt lenen is het ook nog eens voordeliger.

Overigens zou ik in jouw geval een nieuwe A1 zoeken, die prijs keldert toch al snel. Tenzij je een leuke deal kunt vinden voor die 7Hi (vergeet je geheugenkaart niet, kost ook geld, en je penlite accu's.. GOEDE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ga in deze prijsklasse een canon eos 300D kopen goeie keuze?.

offtopic:
Best lol om de eerste post in dit topic te bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Het is een verschrikkelijk goede camera, waar je met hoge iso waarden nog prima mee kunt fotograferen! De mogelijkheden van een DSLR zijn eindeloos en de kwaliteit erg goed. Bedenk wel dat wanneer je het zoombereik van andere camera's wilt evenaren je er nog objectieven bij zult moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Krusher:
Ik zou dan toch gaan voor de eos 300 dan iets met vaste lens.
Als zo zo als je zegt lenzen kunt lenen.

Iets zegt me dat je er behoorlijk spijt van krijgt wanneer je iets met vaste lens koopt.
Bovendien is een 300D nog zo beroerd niet.
Ik zelf ben er uiterst tevreden over :)

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:09:
...Bedenk wel dat wanneer je het zoombereik van andere camera's wilt evenaren je er nog objectieven bij zult moeten kopen...
Wat ik al eerder schreef, ik kan glas her en der lenen (eos 300d compatible) . Bovendien is het een investering die z'n geld waard blijft.
Dus in principe kan ik rustig aan beginnen, zonder idioot veel geld uit te geven.

@RCA

Vandaar de ommezwaai naar de concurrent ;)

De EOS is zo "goedkoop" geworden dat ik gek ben om een Nikon te kopen als ik er toch niet iets professioneels mee wil.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:59:
[...]
Overigens zou ik in jouw geval een nieuwe A1 zoeken, die prijs keldert toch al snel. Tenzij je een leuke deal kunt vinden voor die 7Hi (vergeet je geheugenkaart niet, kost ook geld, en je penlite accu's.. GOEDE)
Momenteel schelen de A1 en de A2 €18,- dus da's de moeite niet. Maar hij zal nog gaan zakken, met de komst van de A200.
Voor de 7Hi heb ik nu 360,- geboden, incl. tas en 1gb CFII kaart. Maar goed, dat kan dus nog stijgen. Ook heb ik bij een aantal anderen met wat minder grote kaarten 310-320 geboden.

Ik ben er alleen niet zeker van of dit nou wel zo verstandig is om te doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:22:
[...]

....

Ik ben er alleen niet zeker van of dit nou wel zo verstandig is om te doen...
Tja het blijft een oudere camera he :)

Dan zou ik eerder wat doorsparen (ook al ben je student :P ) voor een nieuw(er) model.
Het blijft hoe dan ook een hoop geld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom perse doorsparen. Tis op zich een goede camera, alleen gaat de batterij wat sneller leeg. Het is in ieder geval niet veel geld voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:52:
Waarom perse doorsparen. Tis op zich een goede camera, alleen gaat de batterij wat sneller leeg. Het is in ieder geval niet veel geld voor wat je krijgt.
tja, ik zit dus een beetje met het probleem van wat nou wijsheid is in deze :)
Het is volgens mij inderdaad een mooie camera, die 7Hi, maar ja, wel 2e hands dus.
Vergeleken met de A2 is 'ie natuurlijk minder, maar is dat een ruime €200,- waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Minolta Dimage A2 maar 200 euro duurder is dan zou ik die nemen. Sowieso is ie dan nieuw, dus heb je garantie, je hebt een hogere resolutie en AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen moet ie dan nog wel een geheugenkaartje kopen, dus daar komt nog eens een goede 100 euro bij.

Dan zit hij ook al op 700 euro. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:42:
Alleen moet ie dan nog wel een geheugenkaartje kopen, dus daar komt nog eens een goede 100 euro bij.

Dan zit hij ook al op 700 euro. :X
ja maar dat zou hij met de A1 ook al zitten dus dat maakt blijkbaar niks uit.

Ik zit ook te azen op die A2. ik wacht nog effe een paar weken ivm de A200. Het zou mooi zijn als die prijs van de A2 daar door nog iets verder zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Ik ben op zoek naar een digitale camera met als budget zo'n €600
Verder moet hij aan de volgende eisen voldoen:

* Niet te groot, hoeft niet ultracompact (geen extreem uitstekende lenzen)
* Robuust
* Liefst 1 die gebruik maakt van SD geheugenkaarten (heb ik nog genoeg van liggen)
* +/- 5x optische zoom
* +/- 6/7MP
* Point and shoot maar wel met enkele instelmogelijkheden (beginnende hobbyist)

Zelf had ik de Pentax Optio 750 in gedachten.

De camera wordt vooral gebruikt voor het gebruikelijke fotowerk (vakanties enz...)
Af en toe zullen er foto's mee gemaakt worden voor fotobewerking enz. (de echte hobby fotografie)
Mijn vader zal hem voornamelijk gaan gebruiken. Hij ruilt zijn Olympus OM1 (incl. telelens) hierop in. Hier heeft hij vroeger wat mee geklooit maar wil nu graag digitaal.

Hebben jullie nog suggesties naast het model dat ik in gedachten heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
The big J schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:47:

* Robuust
* Liefst 1 die gebruik maakt van SD geheugenkaarten (heb ik nog genoeg van liggen)
* +/- 5x optische zoom
* +/- 6/7MP

De camera wordt vooral gebruikt voor het gebruikelijke fotowerk (vakanties enz...)
Af en toe zullen er foto's mee gemaakt worden voor fotobewerking enz. (de echte hobby fotografie)
Mijn vader zal hem voornamelijk gaan gebruiken. Hij ruilt zijn Olympus OM1 (incl. telelens) hierop in. Hier heeft hij vroeger wat mee geklooit maar wil nu graag digitaal.

Helemaal niemand met een suggestie?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de olympus UZ modellen zijn prima! ik heb een 740 (10x zoom en 3MP), maar zijn er ook met 4 en 5 MP. (waarom wil je eigenlijk zoveel MP, je gebruikt het echt zelden tot nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Een groot nadeel van de Olympus camera's vind ik de xD (lees: dure) geheugenkaarten.
Ik wil graag behoorlijke uitvergrotingen maken en uitsnede's, vandaar de megapixels. Maar idd 5Mpixel zal ook genoeg zijn. Verder ziet de Olympus er wel goed uit qua spec's alleen jammer van de geheugenkaart (is een belangrijk argument voor mij aangezien ik nog behoorlijk wat SD kaarten heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic dmc-fz20 misschien?
Hij heeft wel een grote lens trouwens die ook een stukje uitsteekt aan de voorkant.

Hij was in ieder geval highly recommed bij dpreview en kost 588 EUR bij konijnenberg, volgens mij is het de beste in die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Robuust
* +/- 5x optische zoom
* +/- 6/7MP

voor iets meer dan 600 (check de pricewatch) heb je tegenwoordig een Minolta A2. mooie camera! (maar voor 695 koop je ook een canon 300d refurbished.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:09:
[...]

tja, ik zit dus een beetje met het probleem van wat nou wijsheid is in deze :)
Het is volgens mij inderdaad een mooie camera, die 7Hi, maar ja, wel 2e hands dus.
Vergeleken met de A2 is 'ie natuurlijk minder, maar is dat een ruime €200,- waard?
De A2 heeft een betere body, hogere snelheid en een veel betere EVF. De zoeker is groter en de resolutie vier keer zo hoog. Vooral in combinatie met de BP-400 grip en de bijbehorende hand strap ligt de A2 veel beter in de hand dan de Dimage 7Hi. Ik zou dus voor een nieuwe A2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Ik ben op zoek naar een digitale camera voor mijn werk waar vooral macrofoto's mee gemaakt zullen gaan worden (niet professioneel oid). Welk merk/welke camera blinkt hier in uit/is hier heel goed in?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ikmattie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:29:
Ik ben op zoek naar een digitale camera voor mijn werk waar vooral macrofoto's mee gemaakt zullen gaan worden (niet professioneel oid). Welk merk/welke camera blinkt hier in uit/is hier heel goed in?
Wat versta je onder 'macro'?
Wat heb je verder voor eisen/wensen?

Ik heb een beetje een "Ik wil graag een auto waarmee ik goed kan inparkeren, heeft iemand tips?" gevoel...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ben het eens met Floris dat je wel heel summier informatie geeft.

Echter, het merk dat uitstekende macro's geeft is Nikon. Maar je zou bij wijze van spreke een Nikon 2100 kunnen kopen voor net iets meer dan 100 EUR, en daarmee maak je al geweldige macro's. Verder heeft de X serie van Minolta (X, Xi, Xt, Xg, X20, X21, X31, X50) ook een hachelijk goeie macro, maar ook dat zijn relatief goedkope camera's.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
OKe, iets meer informatie,
we willen hier metingen doen aan dingen die >1 mm <1 cm, de foto's die gemaakt worden moeten dus scherp zijn.
Ook moeten de objecten op de foto's beoordeeld worden door meerdere mensen om zo tot een eindoordeel te komen, hierbij wordt gekeken naar afwijkingen, beschadigingen, kleurverschil e.d. die gescoord moeten worden. Om het object niet van hot naar her te hoeven sleuren willen we hier graag mooie en goede foto's van hebben ook voor in het archief (het materiaal wat we willen fotograferen is vergankelijk en willen we verder behandelen voor andere analyses)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over het algemeen blinken olympussen uit in macro-performance. Een DSLR met macrolens kan ook wonderen verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:13:
over het algemeen blinken olympussen uit in macro-performance. Een DSLR met macrolens kan ook wonderen verrichten
Ik vrees dat dat laatste niet gaat gebeuren,
vooral de prijs van een (goede) macrolens ligt iets te hoog...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Inderdaad.

Kijk op verschillende reviewsites maar naar compactcamera's in de 150-300 EUR categorie, en dan met name de Nikons en de Minolta X serie. Die hebben voor dat geld voor zover ik weet de beste Macro's, prima geschikt voor wat jij ermee wil gaan doen.

http://www.megapixel.net
http://www.imaging-resource.com
http://www.dcresource.com
http://www.steves-digicams.com
http://www.dpreview.com

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Die sites ken ik allemaal wel...

het probleem is een beetje van die reviews dat ze niet een zooi camera's naast elkaar leggen en die op specifieke punten met elkaar vergelijken, bv, welke is het beste in Macrofotografie, welke in portret, sport etc.....

De camera's die ik op dit moment op het oog heb zijn de:
- Canon Powershot G6
- Minolta Z3 of A2
- Fuji S7000
- Nikon 5400 of 5700 zou ook kunnen

Zelf heb ik een Canon Powershot A70, en werken we hier met een (oude) Nikon Coolpix, deze zijn beiden gewoon niet goed genoeg voor hetgeen wij willen

Ow ja, de plaatjes moet evt ook te gebruiken zijn in wetenschappelijke (medische) tijdschriften

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

het probleem is een beetje van die reviews dat ze niet een zooi camera's naast elkaar leggen en die op specifieke punten met elkaar vergelijken, bv, welke is het beste in Macrofotografie, welke in portret, sport etc.....
Maar dan kun jij dat toch wel doen, aangezien ze zelf in elk review wel de Macrofunctie testen? Ik beng bang dat je je een beetje laat leiden door de prijs. De Macrofunctie van de Z3 is echt niet beter dan die van de Z1 of Z2. De camera's die je opnoemt hebben hun prijs te danken aan een range van features buiten de macrocategorie: ik denk bijvoorbeeld aan de 8 mp sensor en 28-200mm lens van de A2.

Als je de review van - pak hem beet een goeikope point-n-shootert - de Minolta X20 erbij pakt, zie je dat deze camera bijvoorbeeld een veel kleinere macro-oppervlak aankan dan bijvoorbeeld de 5x zo dure A2.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben aan een nieuwe digitale camera toe omdat mijn oude op de laatste wintersport vakantie is weggehaald
Ben nu alvast op internet goed aan het rondkijken zodat als ik het verzekering's geld krijg ik meteen een nieuwe kan gaan halen
Ik ben dus op zoek naar een compact model tot 600 euro waar geen lens uitsteekt als je em uit hebt staan met minstens 3,2 pix (liefst meer) en met wat meer zoom als normaal (normaal noem ik 3x optische zoom)
Verder wil ik als je op de knop drukt om een foto te maken het niet al te lang duurt voordat de camera em klikt
En er moet ook een functie op zitten zodat als je 1x de knop indrukt de camera 10 , 15 of 20 foto's maakt in enkele seconde,weet niet hoe die functie heet vandaar dat ik het zo uitleg
Heb al flink gezocht op internet en de enige compacte camera met wat meer zoom die ik kon vinden is de olympus C-70 Zoom
Ik weet alleen niet of de functie met de meerdere foto's in een klik er op zit
Als er mensen zijn die deze camera al hebben laat me dan even weten wat je er van vind
Ik hoef niet perse de olympus C-70 Zoom andere camera's met de eigenschappen die ik belangrijk vind zijn ook goed
Dus als er mensen zijn die ook andere camera's weten met die eigenschappen laat me dat dan aub ook weten
Ik krijg als het goed is volgende week mijn verzekering's geld dus alle ideen en suggesties zijn voor die tijd welkom

GR Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
Me oma wil een digitale camera hebben
het is vooral om foto's van gebouwen en zo te fotograferen en als ze weer op vakantie gaat naar Amerika dat ze daar ook foto's kan maken.
Ze is letterlijk foto gek.
Het moeten foto's zijn die op de pc niet meer geedit hoeven te worden met fotosoep
da kan ze ook weer nie.

Maar ze is iedergval gek op Nikon en word moeilijk om der daar van af te halen
ben zelf fan van de Canon 350D

Maar in ieder geval :
8 Mp ( ongveer )
Veel en makkelijk te gebruiken Zoom
Niet te zwaar maar wel met een goeie halsband ( of ergens ander nieuwe meteen kopen )
niet te veel knopjes waar ze niks van snapt.
en gewoon goed te gebruiken

Zelf d8 ik aan een Z serie van Nikon maar weet niet precies
welke ( of mischien een andere goeie camera ) of toch een canon 350 D als jullie me hele goeie punten over kunnen geven dat ik der kan overtuigen

Budget : 800-900 euro

[ Voor 10% gewijzigd door ZandBak op 16-05-2005 21:07 . Reden: Typo ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn een paar dingen om op te letten.

1. je verteld dat ze nikon fanaat is. Heeft ze een andere nikon, en als deze spiegelreflex is, hoe oud is die dan? Aangezien mijn lenzen bijv. verouderd zijn naar 30 jaar (raar he)
2. Waar gaat haar voorkeur naar uit, naar speigel reflex, of een point and shooter?
3. Moet ze veel of weinig met de hand kunnen instellen (bijv. diafragma, swluitertijd (dat gaat met hele oude cams veel makkelijker als de moderne troep met lcd-tjes). Dus kijk goed naar wat de wensen zijn in het gebruik!!!!
Kijk dus het liefst naar toeste;len waarbij het diafragma (als dat nog kan met deze moderne tijd, bij mijn moeder bijv. op haar nikon niet) en scherpstelling via ringen op de lens gaat. Voor de rest knopjes te veel is nooit een ramp, Als je ze iet gebruikt heb je er namelijk geen last van, en als je ze nodig hebt kan je ze ten minste gebruiken!!!.
Bijv, mijn moeder weet niet dat ze met de ahnd kan focussen op haar nikon (kan ze ook niet wegens te slechte ogen), maar hij zit haar niet in de weg, dus maak er dan geen probleem van.

4. Als ze geen lenzen nog heeft, is er (ookal is ze een nikon gek) een goede rede om buiten de deur te kijken. Aangezien dan de canon 350d heel aantrekkelijk wordt.

5. Laat je niet vastleggen op de megapixels. 6 megapixels is ook zeer goed. aangezien die een a4-tje ook goed en mooie afdrukken geeft (relatief). En als iets grootster is afgedrukt dan a4, ga je er toch niet meer met je neus bovenophangen, dus dan mag hij wat koreliger zijn.

Kijk dus eerst, en vooral wat voor spul ze heeft staan!!! (dit scheelt geld, en glaswerk is echt veel belangrijker dan de body).

Ik ben hier niet te veel ingegaan op point and shoot dingen, omdat ik denk dat dat niet bij je oma past. Want ze is een fotografiefanaat (zoasl je melde), dat is ze nu al, dus ik denk dat ze graag lenzen wil kunnen verwisselen, en dingen met de hand instellen. En omdat ik daar helemaal geen ervaring zelf mee heb, en mocht dat toch iets beters zijn voor je oma, ik je dan moeilijk kan bijstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
dank je wel

ik denk dat die camera iets te oud is om de lensen nog te gebruiken
zolang ik leef 19 jaar ( en weet dat ze die camera heeft ) das dus 13 jaar heeft ze al de zelfde dus das al een langgggee tijd.

dus word gewoon een 350D der hoofd in praten
en een Canon Pixma 5000 :-)

weet iemand iets om zelfs die's te maken???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
*kick*
Ik wil een nieuwe digitale camera, en ik bevind me momenteel in het orientatie-stadium :P (dat duurt soms wel lang bij mij overigens).
Ik wil een camera aanschaffen van rond de 500-600 euro ofzo, en ik wil er voornamelijk vakantiefotos enzo mee nemen. Ik heb nu een Canon PowerShot A20 (die is dus al oud en heeft slecht 2MPixel), en heb veelvuldig de canon PowerShot A400 en PowerShot A520 gebruikt. Ik wil zelf echter een wat 'professionelere' camera, met hoge resolutie, flink wat zoom en veel handmatige instelmogelijkheden. Grootte van de camera is niet zo heel belangrijk.
Ik heb een dSLR overwogen, maar ik ben bang dat dat gewoon te duur wordt vanwege de losse lenzen enzo en niet opweegt tegen het gebruik (ik vind het leuk om te fotograferen, maar het is niet een hele belangrijke hobby zeg maar).
Vanwege m'n Canon ervaring ben ik eerst daar gaan kijken en de Powershot S2 IS en Powershot Pro1 als belangrijkste candidaten geselecteerd. De S2 IS vind ik denk ik niet optimaal, omdat ie bijvoorbeeld geen mogelijkheid biedt voor een externe flitser, beperkte resolutie heeft en nog wat kleine dingetjes die me gewoon niet heel handig lijkeen. De Pro1 is daarentegen wel interessant denk ik. Bij struinen in de pricewatch kwam ik echter als alternatief de Konica Minolta A200 tegen, die gezien de specificaties goed kan concurreren met de Canon, en bijvoorbeeld ook image stabilisation biedt, bovendien is ie ongeveer 100 euro goedkoper (waar je leuke accessoires van kunt kopen).
Ik zit dus momenteel te twijfelen tussen deze twee.. de fotos zijn niet zoveel verschillend imho, alleen enkele kleine features varieren (bijvoorbeeld een afstandbediening bij de Pro1 allebei, maar weer image stabilisation bij de A200, de AF van de A200 is niet top, maar die van de Pro1 schijnt ook niet mega-snel te zijn - al is dat in de laatste firmware weer beter).

Zijn er mensen die hier nog wat aan toe kunnen voegen over bijvoorbeeld dingen die ik mis? Ik vraag me ook af wanneer er nieuwe modellen te verwachten zijn. De Pro1 is alweer een tijdje op de markt bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
De Pro is is een hele goede optie. De A200 ook. Wat ik dus probeer te zeggen is dat het allebei hele goede camera's zijn waarbij je dus geen kat in de zak koopt.

Ik persoonlijk zou tussen die twee de A200 prefereren, doordat die camera beeldstabilisatie heeft en de Pro 1 niet. Ik heb zelf ondervonden dat beeldstabilisatie zó handig kan zijn, dat ik zelf niet meer zonder kan.

De 8800 van Nikon valt buiten het budget. De Nikon 8700 zou ik niet aanraden boven de Pro1 of A200.

Waar je ook nog je aandacht op zou kunnen richten is de Lumix DMC-FZ20 van Panasonic. Weliswaar een lagere resolutie (5 ipv 8 ), maar dat heeft natuurlijk ook z'n voordelen. Verder heeft de Panasonic wel een groter zoombereik (36-432mm = 12xoptisch) en:
- ook mogelijkheid tot externe flitser.
- heel erg hoog gewaardeerde Leica gepatenteerde lens met een diafragma van f2.8 over het gehele zoombereik.
- beeldstabilisatie
- groter LCD scherm, maar niet kantelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
De FZ20 heeft echter ook maar een 36mm groothoek, terwijl de Canon Pro1 en de KM A200 daar een 28mm groothoek tegenover zetten. 36mm is natuurlijk standaard, en zeker bruikbaar, maar ik denk dat ik 28mm groothoek meer gebruik/mee kan waarderen dan een groter telebereik. Dat ze allebei (Pro1 en A200) geen slechte camera's zijn maakt het juist zo lastig :P Ze lijken heel veel op elkaar, alleen heeft de A200 dus beeldstabilisatie en mechanische zoom (ipv een motor zoals de Canon), terwijl de Canon weer een groter/beter LCD-scherm heeft en een betere autofocus... keuzes 8)7
Ik denk dat het dus het makkelijkst is om de goedkoopste te nemen.. en dan wint de A200 zoals het er nu naar uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Hm, ik denk dat ik toch voor de Pro1 ga.. ik vind de A200 niet zo degelijk aanvoelen als de pro1 (de zoomring bijvoorbeeld voelt wel een beetje 'goedkoop'). Bovendien is de Pro1 in uitgeschakelde toestand toch wel een stuk kleiner dan de A200 (wat nooit onhandig is imho). En het extra LCD-schermpje bovenop is wel makkelijk denk ik. Ook is de accuduur beter. Nu alleen nog ff een goedkoop adresje voor de Pro1 vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hoi, ik heb ook tot volle tevredenheid een Pro1, Als je voor een aanbieding gaat kijk dan voor de aanbieding met 1Gb geheugen (indien er een klein prijsverschil is) Zeker de nieuwe firmware voldoet goed betrfet AF, IS (zit dus niet op pro1) is wel leuk en werkt goed, maar soms moet je het niet vergeten uittezetten want dan krijg je juist shake foto's, denk aan pannen en andere bewegende voorwerpen.

P.s. Canon zal geen opvolger maken voor de pro1, te kleine markt. Consumenten gaan of voor Dslr of compact of superzoom. En maar heel weinig voor prosumercams. De prijs waar die te koop voor stond toen die geintroduceerd werd was even veel als 300d Kit.

Btw, als je geen externe flitser meezeult zou ik ook proberen om de tas voor de pro1 te kopen. met plekkie voor je A.b en extra Cf

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
P.s. Canon zal geen opvolger maken voor de pro1, te kleine markt. Consumenten gaan of voor Dslr of compact of superzoom. En maar heel weinig voor prosumercams. De prijs waar die te koop voor stond toen die geintroduceerd werd was even veel als 300d Kit.
Ik ben daar nog niet zo van overtuigd. De Konica Minolta A200 is ook pas begin dit jaar geïntroduceerd. Ik denk dat Canon eind dit jaar/begin volgend jaar nog wel eens met een opvolger voor de Pro1 kan komen. Ook op het dpreview forum zijn de meningen daarover verdeeld. Dat er geen markt voor is, geloof ik ook niet. Een Pro1 is toch nog wel een stuk goedkoper dan zelfs een 300D kit. Om hetzelfde zoombereik te behalen ben je toch wel flink wat meer geld kwijt (zit je zo boven de 1000 euro, terwijl de Pro1 voor rond de 650 te krijgen is).
Ook technisch gezien is er een markt voor denk ik. Een dSLR met een paar lenzen (om dat zoombereik te halen wat de Pro1 heeft) is wat betreft gewicht en omvang toch aanzienlijk zwaarder en groter dan een Pro1 (waar je verder geen lenzen voor hoeft mee te zeulen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het formaat van een camera als de pro1 en de A200 vind ik zelf een vreemde issue. Je gaat met een dergelijk dure camera waarschijnlijk niet onbeschermd rond lopen. Ik voorspel je nu al dat het weinig uitmaakt in de grootte van het tasje als je een dergelijke grote camera wilt voorzien van wat bescherming.

Wat ik zelf een zwak punt van de Canon vind is de digitale zoomring. Hierdoor werkt de zoom in trapjes en niet traploos zoals bij de A2. Electronisch werkt langzamer en minder nauwkeurig. Just my 2 cts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:06:
Het formaat van een camera als de pro1 en de A200 vind ik zelf een vreemde issue. Je gaat met een dergelijk dure camera waarschijnlijk niet onbeschermd rond lopen. Ik voorspel je nu al dat het weinig uitmaakt in de grootte van het tasje als je een dergelijke grote camera wilt voorzien van wat bescherming.

Wat ik zelf een zwak punt van de Canon vind is de digitale zoomring. Hierdoor werkt de zoom in trapjes en niet traploos zoals bij de A2. Electronisch werkt langzamer en minder nauwkeurig. Just my 2 cts.
Volgens mij loop je juist vaak wel onbeschermd rond met zo'n camera. Anders kun je nooit snel reageren als zich een leuke situatie voordoet (Nb. we maken ons soms druk om de opstarttijd van een camera. Als je daar nog 5 seconden moet bijtellen om hem uit de tas te krijgen.....! Als ik een middagje ga fotograferen gaat de camera dus aan het begin uit de tas, en pas aan het eind er weer in.

Overigens heb ikzelf pasgeleden de KM A200 gekocht, met als beslissende eigenschap de mechanische zoomring. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je ervan uit dat je hem nooit in een tas of in een jas draagt en dan is formaat eigenlijk alleen bijzaak, dan zou gewicht een belangrijkere factor zijn.

/me heeft geen zin om gewichten na te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:14:
Dan ga je ervan uit dat je hem nooit in een tas of in een jas draagt en dan is formaat eigenlijk alleen bijzaak, dan zou gewicht een belangrijkere factor zijn.

/me heeft geen zin om gewichten na te zoeken :P
Klopt. Heb een tas vooral om de camera in te bewaren. Gewicht is dan inderdaad belangrijker. Heb echter ooit voor mijn analoge spiegelreflex camera een zachte brede draagriem gekocht, van het merk optech-USA. Gebruik deze nu voor mijn A200. Omdat deze het gewicht beter verdeelt, telt dat gewicht vervolgens ook minder. Dan gaat het eigenlijk vooral nog om wat de camera kan en biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Overigens heb ikzelf pasgeleden de KM A200 gekocht, met als beslissende eigenschap de mechanische zoomring. Heerlijk.
Dat is ook wel een nadeel van de Canon inderdaad. Maar hij is wel sneller met autofocus...
De Canon Pro1 is ook iets lichter.
De grootte van de camera en gewicht is eigenlijk ook niet zo'n heel belangrijke factor bij een dergelijke camera. Het is een lastige keuze, voor beide camera's weet ik ongeveer netzoveel voor- als nadelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een testplaatje laten afdrukken bij de lokale fotoboer? Of zoek een zaak die ze allebei heeft en neem een CF kaartje mee en druk twee identieke foto's af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:37:
Heb je al een testplaatje laten afdrukken bij de lokale fotoboer? Of zoek een zaak die ze allebei heeft en neem een CF kaartje mee en druk twee identieke foto's af....
Ja, ik heb ze allebei in m'n handen gehad en geprobeerd. Ik vind (ook uit de plaatjes op internet) de beeldkwaliteit van de Canon iets beter. Maar in vergelijking met m'n huidige cam is de Minolta ook al top... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Martin Sturm schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:59:
[...]

Ik ben daar nog niet zo van overtuigd. De Konica Minolta A200 is ook pas begin dit jaar geïntroduceerd. Ik denk dat Canon eind dit jaar/begin volgend jaar nog wel eens met een opvolger voor de Pro1 kan komen. Ook op het dpreview forum zijn de meningen daarover verdeeld. Dat er geen markt voor is, geloof ik ook niet. Een Pro1 is toch nog wel een stuk goedkoper dan zelfs een 300D kit. Om hetzelfde zoombereik te behalen ben je toch wel flink wat meer geld kwijt (zit je zo boven de 1000 euro, terwijl de Pro1 voor rond de 650 te krijgen is).
Ook technisch gezien is er een markt voor denk ik. Een dSLR met een paar lenzen (om dat zoombereik te halen wat de Pro1 heeft) is wat betreft gewicht en omvang toch aanzienlijk zwaarder en groter dan een Pro1 (waar je verder geen lenzen voor hoeft mee te zeulen).
Kijk er is een markt voor idd, ik heb hem ook zeer weloverwogen gekozen en geen sec. spijt :) .
Maar een Jaar of twee geleden was de Pro1 zeker geen 650,- eerder €1200,- !!!
Ik heb ergens gelezen dat de PR-man van Canon-inc. zegt dat Canon niet meer met zo'n Cam komt.
*zoekt ff

edit:
{quote}
Growth in SLR models mainly came at the expense of high-end "prosumer" cameras with big zoom lenses and high resolution, a category Chute expects to all but evaporate. "I'd be surprised if we see any of those introduced this year," he said.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 20-06-2005 21:09 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe d'r gelijk een linkje bij naar de bron alsjeblieft ;)

/me hoopt dat er nu een correspondetie volgt vanuit de inbox van tomleeuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Ik heb zojuist toch een 2e hands Canon Powershot Pro1 (met extra accu en 512MB CF-kaart) gekocht van een half jaar oud die nauwelijks is gebruikt voor een zeer scherpe prijs (imho). Ik ga hem zaterdag ophalen en ben benieuwd of hij bevalt. Ik kon er ook nog een Speedlite 420ex flitser bij krijgen (2e hands), maar dat werd me iets te duur.
Ik denk dat ik er niet zo'n slechte aankoop mee doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Overigens de gebruikte 10D's en zelfs enige 1D's zijn al in deze prijsklasse aangekomen.
Daardoor is de D60 naar de onderkant van deze klasse gedrukt en is de D30 al zelfs een klasse naar beneden gevallen ...

Voor iemand die naar een DSLR zit te kijken EN niet bang is om een gebruikt exemplaar te kopen zijn dit toch zeer interesante ontwikkelingen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Martin Sturm schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:50:
Ik kon er ook nog een Speedlite 420ex flitser bij krijgen (2e hands), maar dat werd me iets te duur.
Je hebt hem niet gekocht, maar toch: let op met de prijs voor 2e hands 420ex's. Nieuw kun je ze tegenwoordig al voor 129 krijgen met een kortingsbon van Canon, maar ik zie ze 2e hands overal voor 125 staan omdat mensen de nieuwprijs gewoon niet weten..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Gizz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:13:
[...]

Je hebt hem niet gekocht, maar toch: let op met de prijs voor 2e hands 420ex's. Nieuw kun je ze tegenwoordig al voor 129 krijgen met een kortingsbon van Canon, maar ik zie ze 2e hands overal voor 125 staan omdat mensen de nieuwprijs gewoon niet weten..
Dat had ik inderdaad vernomen via irc (in #fotografie 8) ), De verkoper vroeg wel meer dan 125 euro voor de flitser, dat is ook een van de redenen dat ik het niet heb gedaan (en het feit dat ik het maximum van m'n budget voor deze aanschaf (voor digicam+accessoires dus) had bereikt speelde ook mee).

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Ik heb een vraagje over digitale fotocamera's, ik heb wel aantal camera's op het oog, maar weet nog niet precies wat ik ga nemen. Ik zit o.a. te twijfelen tussen de Minolta DiMAGE A200 en Panasonic LUMIX DMC-FZ20, in die prijscategorie zoek ik eigelijk wat. Ik heb al op verschillende sites rondgekeken, o.a. naar voorbeeldfoto's en zo, maar weet het nog niet echt. Heb op dpreview.com en steves-digicams.com wel gekeken naar vanalles en gelezen, maar ik weet het nog niet. Ik gebruik nu een Minolta DiMAGE Z3, heb die een jaar ongeveer, en wil eigelijk een nieuwe camera nu, nog ff wat beter, nog betere fotokwaliteit.
Kunnen jullie me met wat advies helpen?

Een beter internet begint bij jezelf...

Verwijderd

Het klinkt natuurlijk heel cliche, maar wij weten niet precies wat jij zoekt. Lees eerst eens de review vans van DPreview. Dan weet je sowieso al weer veel meer van deze camera's. Om het makkelijk voor je te maken ;) :

Panasonic
Minolta

Verwijderd

Ervan uitgaande dat die huidige camera van jou een redelijk recent model is, hoef je niet van uit te gaan dat een nieuwe camera een betere kwaliteit foto geeft. Dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
weet het, heb al hele nette camera, en kan er leuke foto's mee schieten, en ligt ook aan de fotograaf of je mooie foto's maakt, en je moet er wel mee over weg kunnen, en er zal geen grote verandering zijnm, weet het.
Toch is de stap van de z3 naar a200 wel degelijk een leuke stap verder.
De camera biedt wel degelijk meerwaarde, en heeft o.a. zoom en focus die je via ring bij de lens met de hand kunt wijzigen, erg handig, verder is de fotokwaliteit net weer stukje beter.
Maar ga zeker op bepaalde dingen achteruit, zo is de z3 enorm snel met alles, en maco vanaf 1cm!
Ja ik moet ook zelf de keuze maken, en het is heel persoonlijk ik weet het, en eigelijk zal ik beide modellen die ik op het oog heb moeten uitproberen om goed te weten wat mijn beste keus is.
Het is ook nog lang niet zeker dat ik een nieuwe koop, ben gewoon alvast druk op zoek naar een nieuwe alvast, een goede opvolger.

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
* Oesie is op zoek naar een digitale SLR.

Waarom?
Mijn analoge slr (een Nikon F50) vind ik niet handig om mee te experimenteren. Je raad het al, de kosten. Een dagje foto's schieten met een analoge slr kost gewoon wat extra's.

Budget
Ik vind ~ €1000,- meer dan genoeg.

Gebruik
De camera is voor persoonlijk gebruik en wil er veel mee gaan experimenteren. Daarnaast lijkt een extra lens me erg handig om objecten dichterbij te kunnen halen (motorsport etc.). De bestanden die uit het de cam komen moeten bruikbaar zijn voor goede prints aangezien ik ook wat foto's wil gebruiken voor flyers/posters etc. Eigenlijk kan ieder onderwerp bij mijn foto's wel aan bod komen. Van portret tot landschap, macro tot nachtfotografie.

Welke dSLR?
Zelf dacht ik aan de Canon 350D inclusief een filter (om de lens te beschermen) en een extra lens om objecten dichterbij te halen (wat voor?). Wie heeft er ideeen over dit verhaaltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

*kick*

Voor het hotel van mijn ouders ben ik op zoek naar een camera die echt een manusje-van-alles is. Naast hi-res fotograferen van mensen (in een auto :X in de lobby) moet hij ook binnen en buiten foto's kunnen maken.

Het mag een DSLR zijn, maar dan wel één die in full-auto (of met een instelbare preset) een _goede_ foto kan maken van een paar meter afstand door de receptionistes (ik weet het, belichting, kleur e.d. is ook belangerijk).

Voor de buitenfoto's: we zitten in het bos, dus goede kleuren en veel detail is belangerijk.
Voor de binnenfoto's: we hebben _grote_ ramen, dus ook hier geldt dat-ie overweg moet kunnen met verschil in licht (in raw schieten?"). deze foto's moeten geschikt zijn voor in een professionele folder. FG ervaring is niet zo'n probleem, het is vaak de techniek (waaronder de brakke flitser van de meeste compacts, waar ik een papiertje voor houdt om netjes te belichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:42
Welke focal range (zoom) heb je nodig?

Als ik je verhaal zo lees betekend binnen dat je niet echt hoge ISO nodig hebt?
Je hebt het over receptionistes die foto's maken voor een professionele folder? Lijkt mij toch beetje een vreemde combinatie.

Kan je je verhaal wat beter uitleggen dan kunnen mede-forummers wat makkelijker antwoord geven.
Denk hierbij aan dingen als, welk percentage van de foto's binnen, percentage foto's met flits, focal range en meer specifieke omschrijvingen van de taken die de camera moet uitvoeren.

Wat had je zelf zoal gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

ExCibular schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:55:
Welke focal range (zoom) heb je nodig?

Als ik je verhaal zo lees betekend binnen dat je niet echt hoge ISO nodig hebt?
Je hebt het over receptionistes die foto's maken voor een professionele folder? Lijkt mij toch beetje een vreemde combinatie.

Kan je je verhaal wat beter uitleggen dan kunnen mede-forummers wat makkelijker antwoord geven.
Denk hierbij aan dingen als, welk percentage van de foto's binnen, percentage foto's met flits, focal range en meer specifieke omschrijvingen van de taken die de camera moet uitvoeren.

Wat had je zelf zoal gevonden?
Mmh, het idd niet echt een duidelijk verhaal...

Het komt er inderdaad op neer dat hogo iso's niet nodig zijn, macrofotografie zal ook niet/weinig gebeuren en de receptionistes die maken alleen foto's van gasten die in de auto in de lobby zitten. Het folderwerk maak ik zelf....

Foto's met flits: niet te veel, ik denk dat langere sluitertijden hiervoor een beter alternatief zijn (ivm met tijd zat)

specifieke taken: dit soort foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.overbosch-horeca.nl/images/docman/entree_dag2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overbosch-horeca.nl/images/docman/grandcafe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overbosch-horeca.nl/images/docman/conferentie_04.jpg

voor in de folder dus...

Het idee is dat een profi fotograaf net zoveel kost als een nieuwe camera (rond de duizend euro, vaak meer) en dat is dan voor een middagje schieten. nou wil ik niet zeggen dat ik het werk van een profi fotograaf 100% kan overnemen, maar in principe heb ik de kennis (en de zoektermen) er wel voor.

Edit: zelf gevonden:
Eos modellen (350D, veilige keuze)
'Een' prosumer camera (nog niet op georienteerd, ze lijken eigenlijk vrij veel op elkaar)

[ Voor 6% gewijzigd door Technicality op 21-11-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:42
headhunternl schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:03:
Mmh, het idd niet echt een duidelijk verhaal...

Het komt er inderdaad op neer dat hogo iso's niet nodig zijn, macrofotografie zal ook niet/weinig gebeuren en de receptionistes die maken alleen foto's van gasten die in de auto in de lobby zitten. Het folderwerk maak ik zelf....

Foto's met flits: niet te veel, ik denk dat langere sluitertijden hiervoor een beter alternatief zijn (ivm met tijd zat)

specifieke taken: dit soort foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

voor in de folder dus...

Het idee is dat een profi fotograaf net zoveel kost als een nieuwe camera (rond de duizend euro, vaak meer) en dat is dan voor een middagje schieten. nou wil ik niet zeggen dat ik het werk van een profi fotograaf 100% kan overnemen, maar in principe heb ik de kennis (en de zoektermen) er wel voor.

'Een' prosumer camera (nog niet op georienteerd, ze lijken eigenlijk vrij veel op elkaar)
Er zijn veel redenen om een DSLR te nemen maar in jouw geval zou ik toch naar een compact kijken. Dat folderwerk is eenmalig (of jaarlijks) daarvoor is het interessanter om een DSLR te huren dan een te kopen. Wil je een goede cam bij de receptie dan zou ik kijken naar een luxe/goede compact cam. Canon S80, Panasonic LX1 en dat soort camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]
Een 350D is al redelijk prosumer.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

MMh, de voorkeur van de baas (mn pa) gaat uit naar de canon eos 350D (canon fan, we hebben een ixus 500) en huren is voor hem geen optie (hij wil 'in één keer goed'). Is de kitlens erbij nemen een goed plan? En zouden we filters nodig hebben (polafilter?)

En ja, ik ben zo'n klok/klepel persoon...

Edit: qua filters/SLRs dan hè :)

edit2:
lateef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:42:
[...]
ik zou zeggen, gebruik je aanwezige kennis 8)7

[...]
Doe ik, ik vreeg het hier gewoon ff voor de zekerheid (8> (polafilter ziet er mooier uit, tegen reflecties op glas ed, werkt een lineare gewoon op de 350D? < ik ga wel ff kijken in het 350D topique)

[ Voor 51% gewijzigd door Technicality op 22-11-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
headhunternl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:17:
MMh, de voorkeur van de baas (mn pa) gaat uit naar de canon eos 350D (canon fan, we hebben een ixus 500) en huren is voor hem geen optie (hij wil 'in één keer goed'). Is de kitlens erbij nemen een goed plan? En zouden we filters nodig hebben (polafilter oid?)
ik zou zeggen, gebruik je aanwezige kennis 8)7
maar in principe heb ik de kennis (en de zoektermen) er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik wil graag een digitale spiegelreflex kopen.

Het budget is zo'n 800-900 euro (voor een set + tas + mem card).

Op dit moment zit ik te twijfelen tussen:

Canon EOS400D
Pentax K100D
Sony A100 (op aanraden van MM personeel)

Ik ga hem gebruiken voor "gewone" foto's (vakantie etc), Macro foto's en ik zou ook graag een telelens ervoor willen kopen (ooit). Ik ben niet van plan om door te groeien in het fotografie vak, dus het idee is om een goede kit te kopen en later eventueel een lens voor macro / tele en thats it.

Ik hoop dat iemand me hier in de juiste richting kan wijzen.

http://www.catalogged.net/

Pagina: 1 2 3 4 Laatste