Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Jongens...ik denk in alle eerlijkheid dat de G3 voor de beginnende gebruiker EN voor de gevorderde gebruiker die een "goeie digicam" wil erg interessant is. Hij maakt haarscherpe plaatjes, en, dat is vooral belangrijk, geeft recht uit de camera fantastische kleuren.

Een alternatief als je meer zoom wil is de S602 , welke ik zelf bezeten heb en er erg over te spreken was / ben . De 3 mpixels moet je je niet op doodstarten, door de manier waarop SuperCCD werkt vangt elke "fotoreceptor" zo'n 30% meer data/kleur dan een normale (welke vierkant zijn, superccd = honinggraat vorm) , en derhalve is de 6 mpixel niet een uit de lucht gegrepen getal maar er zit daadwerkelijk ook meer data in t plaatje (+- 4 mpixel) .

Andere cameras voor onder de 1000 (en zelfs er boven, tenzij je aan DSLR's begint) kan ik jullie echt niet aanraden, gevorderd of beginnend fotoenthousiast. De 5050 van olympus is een capabele camera met een fantastisch lensje er op en veel features, maar zijn hoge ruis en extreme sharpening artifacten (zie reviews/voorbeeld fotos) zijn onacceptabel vanuit beeldkwaliteittechnisch oogpunt.

De Minolta 7x range valt voor mij af omdat ze duur zijn, en je er uiteindelijk niet echt betere fotos mee kan maken dan een S602 - en dat voor 2x zoveel geld. No thanks.

De olympus 7xx range (met dikke 8x tot 10x zoomlenzen) zijn redelijke cameras, maar de lens kwaliteit laat te wensen over waardoor de plaatjes wat minder scherp zijn dan bij de concurentie.

De HP cameras zien er mooi uit, maar krijg je altijd spijt van achteraf, omdat hun image qualit y beneden maats is (lenzen zijn goed, vreemd genoeg, dus moet een CCD-issue zijn) , en ze qua instelbaarheid te wensen overlaten vaak.

my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
(Ik weet dat het een 'oud' topic is)

Dat van die Olympus C-7xx reeks, kun je dat ook ergens mee onderbouwen? Ik twijfel tussen de Olympus C-750 en de Fuji S602Z. En twijfelen is best kut.

De Olympus heeft meer zoom en meer Mpixels. De Fuji heeft weer een beter Macrofocus.

Als ik de reacties hier lees is iedereen nogal fan van de Fuji. Iemand misschien ervaringen met een van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Casio QV4000 waar ik aardig tevreden over ben, tegenwoordig is er de QV5700, 5 megapixel sony ccd, canon G3 lens, volledige handbediening, zeer lange gebruiksduur op de accu's, best-shot functie (soort presets, gebruik ik nooit maar hoor ik veel lovende woorden over) en waarschijnlijk voor rond de 600 euro te vinden.
Als je voorbeeldfoto's van de QV4000 wilt zien kan je kijken op http://pnavy.com/paulus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
Ik ben op zoek naar een digitale camera en ik heb dus even de volgende dingen hieronder ingevuld. Misschien dat jullie me hiermee zouden kunnen helpen. Ik heb zelf de Canon G3 gezien, maar deze werkt met accu's. Misschien zijn er andere camera's die beter voldoen?

Aantal Megapixels (Hoe meer, hoe duurder. 1.3MP is toch wel het minimale om acceptabele foto's te krijgen)

- Tussen de 3 en de 5 -> dacht aan 4, dat is voldoende om scherpe foto's te maken en om hele grote posters mee te maken, formaat van halve meter breed 8)

Doel van de camera. Denk hierbij aan macrofotografie, telefotografie of gewoon Point & Shoot?

- Macrofotografie (in de bergen van italie kleine insecten zo is een keer, dus niet heel vaak). Verder vergezichten in de bergen, maar ook foto's van lopende dingen dus als dieren, maar ook mensen en bijvoorbeeld rijdende auto's.

Formaat camera (ultracompact, compact, slr, etc)

- Gewoon formaat. Iig niet het formaat van een ixus, heb dikke vingers dus wil alles goed kunnen bedienen. Maar ook geen bakbeest waar je verschillende telelenzen op kunt monteren (die heb je ook niet in deze klasse :P )

Opslagmedium (Compactflash, smartmedia, memorysticks,etc)

- Dit weet ik niet zo goed, SD en Compactflash zijn meest gebruikt dacht ik. Laat ik het zo zeggen: "Ik wil de standaard volgen dus de meest gebruikte en best verkrijgbare".

Budget (geef een adviesbudget en een max. budget. Hou wel rekening mee dat je zeker 10% van je budget moet reserveren voor accesoires zoals accu's en opslagmedium)

- €700 a 750 euro en geen cent meer, dit is dus met assecoires erbij.

Voorkeur voor een bepaalde merk

- Degelijk zoiets als Canon, Minolta, Nikon, Pentax, etc. Een gerenomeerd merk.

Uitbreidingsmogelijkheden (extra lenzen, filters, etc)

- Filter voor UV moet iig mogelijk zijn en het liefste een beschermlens (Voor in de bergen, sneeuw geeft vaak een rode waas die te corrigeren valt met uv filter. Flitsers heb ik in eerste instantie nog niet nodig, maar is handig als het mogelijk is.) Mocht er geen flitser ingebouwd zitten dan moet die er idd wel bij kunnen voor kiekjes die in het donker gemaakt moeten worden.

Materiaal camera (metaal, plastic)

- Geen voorkeur

Soort stroomvoorziening (dure lithium, goedkope AA, etc)

- Accu is handig, mits deze lang genoeg mee gaat. Wat ik handiger zou vinden is een camera die AA gebruikt. Liefste met NIMH. Die heb ik namelijk al en stuk of 10.

[ Voor 7% gewijzigd door BSeB op 24-05-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
De Fuji S602Z past binnen je grenzen, dus ik zou zeggen, overweeg die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Jaded schreef op 24 May 2003 @ 12:10:
De Fuji S602Z past binnen je grenzen, dus ik zou zeggen, overweeg die ook.
Idd, hij heeft idd veel voordelen op die canon:

- Gewone AA batterijen
-SmartMedia & Compact Flash Type I or II
- Nog wat andere dingen!

Maar zoals ik kan zien beschikt de camera over minder MP, is dit hinderlijk.

Canon:

Effective pixels 3.9 million
Sensor photo detectors 4.1 million

Fuji:

Effective pixels 3.1 million
Sensor photo detectors 3.3 million

Btw tussen de 60z en de 602z pro ziten eigenlijk geen verschil. Het gaat nu dus om een Fuiji en Canon. Wel een lekker format heb ik zo'n idee. En die macro op 1 cm is wel heel erg bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
*Schopje*

- Hoe presteerd de minolta dimage 7i in verhouding tot de 602z van fuji en de g3 van canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Ligt eraan wat je wil. De Dimage schijnt een Macroafstand van 13 of 20 cm te hebben. Daar wordt je dus niet vrolijk van. Als je geen Macro's wilt maken is het misschien een goed alternatief.

Check voor de specificaties dpreview.com

Leuk voordeel van de Fuji: Maakt oneindig lange filmpjes op 640x480. De enige camera die dat kan. Erg cool!

Edit:
Het verschil in megapixels zou ik niet al te serieus nemen. Er gaan aan beide kanten ongeveer 300 pixels vanaf.
3 Mpixel = ong. 2000 x 1500
4 Mpixel = ong. 2250 x 1800

Je verkleind de foto toch wel, tenzij je een poster wilt laten drukken.

[ Voor 28% gewijzigd door Jaded op 25-05-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Jaded schreef op 25 mei 2003 @ 17:32:
Leuk voordeel van de Fuji: Maakt oneindig lange filmpjes op 640x480. De enige camera die dat kan. Erg cool!
Daarvoor koop je toch juist je digitale videocam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
n00bs schreef op 25 mei 2003 @ 17:34:
[...]

Daarvoor koop je toch juist je digitale videocam...
Als je veel geld hebt wel :) Dit is een leuke 2 in 1 oplossing voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38
Nouw, ik heb effe een lijstje gemaakt van camera's die volgens mij (en www.dpreview.com) van zeer goede kwaliteit zijn. De camera gaat veelal gebruikt worden voor foto's van ver af (als in: macro is niet extreem belangrijk) en een acceptabele zoom vind ik belangrijk. De prijsklasse waar ik in zoek is eigenlijk tot zo'n 700 Euro dus die duurdere modellen in m'n lijstje vallen eigenlijk al zo'n beetje af. Het geheugen maakt me niet zo heel veel uit, maar liever geen SmartMedia meer (en al helemaal geen MemoryStick). De foto's moeten erg scherp (tsja, wie wil dat niet) zijn en ook nog op wat groter formaat goed afdrukbaar bij de fotozaak met zo min mogelijk scherpe kleurafscheidingen.

Het onderstaande is gedeeltelijk gekopiëerd van iemand anders omdat ik me daar geheel in kan vinden

Eisen:

- Wat ik van belang vind is dat de foto's "haarscherp" zijn (en toch wel qua scherpte minimaal tussen een goede compactcamera en een redelijk goede spiegelreflex in moet zitten)

- Dat er geen zichtbare chromatische aberatie optreedt (zoals je dus vaak ziet bij veel licht naast heldere objecten...)

- Ook grotendeels handmatig in te stellen, daarnaast wel ook goede Auto. Functies

- Snelle camera (in elk opzicht)

- Accu die lang meegaat en dus ook bijgeleverd is inclusief lader of AA-batterijen (liefst ook een goede accu-aanduiding)

- Liefst een grote optische Zoom, digitale zoom interesseert mij absoluut niet.

- Ingebouwde flitser (auto/handmatig en rooie-ogen reductie)

- Uitbreiding van lenzen is niet nodig, wel zou leuk zijn om filters te kunnen gebruiken maar ook dit is niet nodig.

-"Natuurlijke kleuren", niet overdreven of fletse kleuren

- Weinig ruis bij schemer

M'n lijstje:

Merk model prijs resolutie optische zoom

Canon S-45 € 544,00 4,1 Mpix 35 mm - 105 mm (3x)
Canon S-50 € 629,00 5,0 Mpix 35 mm - 105 mm (3x)
Canon Powershot G-3 € 675,00 4,1 Mpix 35 mm - 140 mm (4x)
Canon Digital Ixus 400 € 565,00 4,1 Mpix 36 mm - 108 mm (3x)

Pentax Optio 550 € 699,00 5,2 Mpix 37,5 mm - 187,5 mm (5x)

Olympus C5050Z € 825,00 5,0 Mpix 35 mm - 105 mm (3x)

Minolta DiMAGE 7i € 885,00 5,0 Mpix 28 mm - 200 mm (7x)

Fuji Finepix S602Z € 713,00 3,3 Mpix 35 mm - 300 mm (6x)

De Canon S-45 en D-Ixus400 staan 'r eigenlijk alleen tussen voor de lagere prijs, maar de zoom vind ik eigenlijk te laag. DPreview is erg te spreken over de G-3 ... en om de één of andere reden neig ik ook een beetje naar die camera (ondanks de 'maar' 4x zoom)...

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 06-06-2003 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 13:38
^^ SCHOP ^^ niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Fuji heb ik ook aan zitten twijfelen, maar bij de locale camera boer die alle typen en merken heeft zeiden ze dat je beter voor minolta of canon kunt gaan, dit omdat fuji veelste dure camera's levert voor wat ze eigenlijk kunnen.

Minolta was gewoon de beste. Verder wordt er gezegd dat je met een macro van 1 cm geen hol kunt omdat je dan in je eigen licht werkt. Dus de macro van de dimage is perfect.

Verder gaven ze als tip gewoon de kiosk in te gaan en veel phototijdschriften te lezen. Daar leer je gewoon veel van. Het is toch een persoonlijke smaak.

Voor canon geld overigens dat als je een opzetlens erop zet, je dus automatisch je lcd MOET gebruiken omdat je de zoeken voor je oog blokkeerd met de opzetlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
BSeB schreef op 07 juni 2003 @ 13:45:
Minolta was gewoon de beste. Verder wordt er gezegd dat je met een macro van 1 cm geen hol kunt omdat je dan in je eigen licht werkt. Dus de macro van de dimage is perfect.
De macro lijkt mij verre van perfect. De macroafstand van de Dimage 7i is volgens dpreview.com ongeveer 13 cm.

Ik heb de Fuji ook overwogen, maar de 3 Mpixel sprak mij toch wat tegen. Ik heb nog even doorgespaard en heb nu de Nikon Coolpix 5700. Alle kenmerken die ik zocht gecombineerd in 1 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Die Macro van 1 cm slaat op de fuji en niet op de minolta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Waarom kan je op DPReview.com niet gewoon op image kwaliteit sorteren? :/

Ik zoek dus een digicam met 3,3 of 4 MP en beeldkwaliteit en gebruiksgemak zijn extreem belangrijk, ook bij matig licht. Het moet gewoon een point en shoot cam zijn, dus handmatig in kunnen stellen is leuk, maar zal (bijna) nooit gebruikt worden. Ik gok dat als je gaat kijken naar een cam dat je dan beter een cam kan nemen met een grote lens toch? Vanwege de hoeveelheid licht wat dan in de lens kan vallen. Of zit er nu naast? Optische zoom moet minimaal 3x zijn. Liefst met accu ipv batterijen. En liefst ook niet al te grote wachttijden bij het nemen van foto's.

Ik heb rond zitten kijken en tot nu toe worden de volgende cams mij aangeraden:

Sony Sybershot DSC-S75/S85 - 559/610 euro
Canon Powershot-S45 - 529 euro
Olympus C-740UZ - 520 euro

Hier zie je dus duidelijk het verschil in groottes van lens. De Sony en de Olympus hebben een grote lens en de Canon een kleine. Van de Olympus staat er op DPReview.com geen review, maar er staat er wel een op megapixel.net. Nu lijkt het alsof alle testfoto's daar een beetje wazig zijn, nou kan dat aan mijn monitor liggen, maar ik vond het wel vreemd. Vooral omdat de beeldkwaliteit goed/zeer goed werd bevonden.

Iemand advies voor me?

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 16-06-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
Als ik zo die camera's bekijk, dan is de S45 zo een beetje het buitenbeentje, denk ik...
Ik denk dat je eerder de Canon PowerShot A60/A70 als tegenhanger kan zien van die Sony en Olympus.
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

@Phantomastique:
Ik zou, in plaats van de s45 de g3 mee vergelijken, deze heeft een nog betere review. Werkt goed in auto modus, maar je kan ook van alles instellen indien gewenst. Verder zou ik de A70 ook eens bekijken als ik jou was.

* AaroN wordt binnenkort verblijd met een G3 in zijn brievenbus >:)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik ben dit topic nu al een tijdje aan het volgen en dan de betrffende ubtopics van verschillende merken en nu ben ik er zo goed als zeker over uit dat het de Minolta Dimage 7i word.

Deze wil ik graag in Amerika kopen, maar in de PriceWatch zijn geen winkels in Amerika meer te vinden. Weet iemand betrouwbare winkels.

Ik heb wel google enzo geprobeerd, maar dat is nou ook weer niet allemaal even betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
AaroN schreef op 17 June 2003 @ 09:42:
* AaroN wordt binnenkort verblijd met een G3 in zijn brievenbus >:)
Waar heb je 'em gekocht?
BSeB schreef op 17 juni 2003 @ 15:40:
Deze wil ik graag in Amerika kopen, maar in de PriceWatch zijn geen winkels in Amerika meer te vinden. Weet iemand betrouwbare winkels.
Scheelt de prijs in Europa echt zoveel met de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Laagvliegerke schreef op 17 June 2003 @ 17:55:
[...]

Waar heb je 'em gekocht?
Topvision in luxemburg

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Laagvliegerke schreef op 17 juni 2003 @ 17:55:
[...]

Scheelt de prijs in Europa echt zoveel met de VS?
Ongeveer 200 pleuro, alleen in duitsland scheelt het minder, dus misschien ga ik hem daar halen, omdat ik er dan zeker van ben dat ik hem binnen 4 weken heb en dan ga ik op vakantie.

Btw ik ga een Canon G3 of G5 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:20
Wat is nou het grootste verschil tussen de Minolta Dimage F200 en de Minolta Dimage S414? :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
BSeB schreef op 18 June 2003 @ 19:15:
[...]

Ongeveer 200 pleuro, alleen in duitsland scheelt het minder, dus misschien ga ik hem daar halen, omdat ik er dan zeker van ben dat ik hem binnen 4 weken heb en dan ga ik op vakantie.

Btw ik ga een Canon G3 of G5 kopen
Waarom ben je plots van keuze veranderd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Laagvliegerke schreef op 19 June 2003 @ 12:27:
[...]

Waarom ben je plots van keuze veranderd? :?
Nog meer lezen, nog meer magazines testen, ..... enzo. Daarna apart topic geopend en gekeken wat ik nu eigenlijk wil uitgeven. Want net zoals met pc's kun je hier ook je geld aan verspillen en voor mij is een G3 gelijkwaardig aan een Dimage 7i. (Het liefste wil ik een 5700 maar als ik die in Amerika koop heb ik geen garantie in Europa :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:10
jdiezrequejo schreef op 19 juni 2003 @ 12:12:
Wat is nou het grootste verschil tussen de Minolta Dimage F200 en de Minolta Dimage S414? :)
De optische zoom is bij de S414 4x en bij de F200 3x. Verder heeft de F200 een instelbare ISO-waarde van 100, 200, 400 en 800 en heeft de S414 alleen ISO-waarden van 100, 200 en 400. De S414 heeft een 1,8 inch lcd-scherm en de F200 maar een 1,5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera,
mijn grootste vereiste is dat hij erg snel is,

momenteel zit ik met de Nikon coolpix 5700 in mijn hoofd,
een goede keuze ?

Of zou een G3 of G5 sneller of beter zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Bedoel je met 'snel' de shutterlag?
De Coolpix heeft hier wel wat last van. Als het je enige vereiste is, dan is de Canon denk ik wel een betere keuze, in bijna alle andere gevallen zou ik voor de Coolpix gaan.

De Coolpix valt BTW net niet in de prijsklasse 500-1000 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijsklasse is geen issue,
maar ik heb het inderdaad over boottime en shutterlag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Hier zijn de 2 pagina's op dpreview.com met alle timings:

http://www.dpreview.com/reviews/canong5/page10.asp
http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5700/page12.asp

Edit:
Ze schijnen dus ongeveer dezelfde timings te hebben, als je naar de boottime en shutterlag kijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Jaded op 20-07-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik ben op zoek naar een digicam die snel achter elkaar foto's kan maken.. 2- 3 per seconde..
Ik baal er echt heel erg van dat mijn Canon QV300-EX er een seconde of 5-10 (ligt een beetje aan of je flitst of niet) over doet.
Heb ik bij de aanschaf helaas geen rekening mee gehouden.
Dus nu opzoek naar iets anders.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wilfred schreef op 22 July 2003 @ 10:45:
Ik ben op zoek naar een digicam die snel achter elkaar foto's kan maken.. 2- 3 per seconde..
Ik baal er echt heel erg van dat mijn Canon QV300-EX er een seconde of 5-10 (ligt een beetje aan of je flitst of niet) over doet.
Heb ik bij de aanschaf helaas geen rekening mee gehouden.
Dus nu opzoek naar iets anders.
De Fuji s602z is best een goede camera. Wij hebben die en je kan er veel mee. Mijn vader heeft bijvoorbeeld een grootkhoeklens erbij gekocht.
Kijk maar eens naar de review. De ccd is 3.1Megapixel, dus dat zit wel snor.
En hij kan 5fps aan met max 5 foto's, dus dat is volgens mij wel wat je wilt.

http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/

[ Voor 6% gewijzigd door nhimf op 22-07-2003 10:59 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
TXS voor de Tip.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De s602 is inderdaad heel veel waar voor z'n geld. Prachtig ding, enige wat ik miste was de optische zoeker en de snelheid van een spiegelreflex. Daarom heb ik hem verkocht en een Canon EOS D30 gekocht (een cam die inmiddels inclusief lens binnen het budget van de topictitel valt trouwens)...

Die macrofunctie mis ik nog wel eigenlijk, moet ik toch 's een leuke macrolens voor kopen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
AAARghhh RTFM Mijn camera kan dat gewoon wel.. Niet zo super.. 3 fps maar het zite r wel op.. Scheelt me weer wat geld.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben van plan van mijn overgebleven vakantie geld een digicam te kopen. Ik zie al die mooie plaatjes van iedereen hier en ik fotografeer zelf veel met analoge camera's.

Ik ben op zoek naar een camera die TOP kwaliteit heeft. Het liefst zou ik een D30 of iets in die geest willen kopen, maar dat laat mijn budget niet toe.
Ik zit al een half jaar te azen op een Fuji 602s Zoom, maar ik weet het niet...
Deze cam is inmiddels al zo oud en volgens mij zijn er wel beteren inmiddels. Ik wil er zo'n beetje 800 euro voor uitgeven.(incl 128 mb).

Heeft iemand hier tips?

Ik zit zelf te denken aan:

* 602s Zoom
* G3
* G5(?)

PS: Ik heb "Koopadviezen" hier op GoT gelezen....

[ Voor 6% gewijzigd door MauriX op 04-08-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag en aanbod dingen horen hier NIET

[ Voor 93% gewijzigd door kmf op 04-08-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Even over mijn bovenstaande post...

Ik zal het anders formuleren:

Waarom zou ik (nu) geen 602s Zoom kopen??

(ik bedoel zijn er andere/betere cams voor dit geld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuseer mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MauriX schreef op 04 augustus 2003 @ 11:05:
Ik ben van plan van mijn overgebleven vakantie geld een digicam te kopen. Ik zie al die mooie plaatjes van iedereen hier en ik fotografeer zelf veel met analoge camera's.

Ik ben op zoek naar een camera die TOP kwaliteit heeft. Het liefst zou ik een D30 of iets in die geest willen kopen, maar dat laat mijn budget niet toe.
Ik zit al een half jaar te azen op een Fuji 602s Zoom, maar ik weet het niet...
Deze cam is inmiddels al zo oud en volgens mij zijn er wel beteren inmiddels. Ik wil er zo'n beetje 800 euro voor uitgeven.(incl 128 mb).

Heeft iemand hier tips?

Ik zit zelf te denken aan:

* 602s Zoom
* G3
* G5(?)

PS: Ik heb "Koopadviezen" hier op GoT gelezen....
Waarom zou een D30 niet in je budget vallen? Ik weet bijna zeker dat je die voor 800 euro al kan vinden, leg toch een klein beetje bij en koop een D30, aangezien je al lenzen hebt (Canon EOS?) ben je dan meteen klaar en stukken beter dan met een Fuji s602, Canon G3/G5...

Ik zou het wel weten in ieder geval.

Uit de rij die je opgeeft: s602 is mijn favoriet, maar wacht nog ff op de nieuwe s5000 en s7000 (vooral die laatste) van Fuji, die gaan de s602 vervangen en dan zou je net aangekochte s602 meteen 100-200 euro minder waar zijn, zonde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 12:07:
vraag en aanbod dingen horen hier NIET
offtopic:
Kunnen mod-edits niet gewoon in het rood?
Dit is nogal verwarrend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Grrrrrene schreef op 05 August 2003 @ 19:48:
[...]

Waarom zou een D30 niet in je budget vallen? Ik weet bijna zeker dat je die voor 800 euro al kan vinden, leg toch een klein beetje bij en koop een D30, aangezien je al lenzen hebt (Canon EOS?) ben je dan meteen klaar en stukken beter dan met een Fuji s602, Canon G3/G5...

Ik zou het wel weten in ieder geval.

Uit de rij die je opgeeft: s602 is mijn favoriet, maar wacht nog ff op de nieuwe s5000 en s7000 (vooral die laatste) van Fuji, die gaan de s602 vervangen en dan zou je net aangekochte s602 meteen 100-200 euro minder waar zijn, zonde toch?
Enig idee wanneer die s7000 uitkomt? Helaas heb ik nog geen lenzen van canon, en het wordt mijn eerste digicam (en zou het mijn eerste slr worden) dus ik weet niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik geloof dat hij ergens in september zou komen? Maar ze zijn hier en daar al tekoop (pre-order lijkt me). Je zou het even na moeten kijken op www.dpreview.com of in het Fuji digicam topic ook hier in GT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
@Grrrrene

Ik zie dat jij ook een D30 hebt? Ik zag op dpreview dat hij in een lijst stond van 'incourante modellen'.....

Is hij al zo oud dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, die cam is van 2001, maar nog steeds stukken beter dan de duurste prosumer compactcamera's van dit moment. Destijds kostte mijn camera ook 3300 euro, om maar even aan te geven dat het geen amateurcamera was toen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Het houdt mij een beetje tegen dat ze oud zijn. Net als de 602. Daar komt volgende maand ook een nieuwe van uit(s7000) en zo heb ik hetzelfde idee van de D30.
En bij de Canon moet ik allerlei lenzen kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door MauriX op 06-08-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op 06 augustus 2003 @ 16:09:
Het houdt mij een beetje tegen dat ze oud zijn. Net als de 602. Daar komt volgende maand ook een nieuwe van uit(s7000) en zo heb ik hetzelfde idee van de D30.
En bij de Canon moet ik allerlei lenzen kopen.
Je zegt dan wel bij de Canon moet ik allerlei lenzen kopen, dit heeft als voordeel dat als je ooit een nieuwe camera koopt(nieuwere is meestal duurder in mijn optiek) je de lenzen al hebt(moet je uiteraard wel een cam hebben met een canon lens mount).

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een nieuwe s7000 of een d30 doe mij die d30 dan maar. Puur om het feit dus dat de lenzen weer te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Sigma heeft onlangs ook een nieuw model geintroduceerd, de prijs hiervan ligt rond de 1500 euro inclusief Sigma Zoom lens. deze deed het ook goed op DPreview (recommended) maar je ziet toch dat de D30 / D60 gewoon scherper zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De SD9 is dat, zeker een leuke camera, maar ging die 1500 euro kosten?
Edit: Ik zie het al: 1659 euro in de pricewatch, da's een nette prijs. De D30 is niet scherper hoor, alleen de prijs is scherper ;) Qua resolutie scoort de SD9 gewoon erg goed.

Die lenzen zijn een investering in de toekomst, die hou je nog jaren terwijl je je body over een jaar waarschijnlijk in zou ruilen voor een model met meer megapixels en iets meer mogelijkheden :)

Geloof me: aan het autofocus systeem (de snelheid vooral) van een DSLR kan geen enkele consumenten camera tippen, hoe snel ze ook pretenderen te zijn. Als je een keer een DSLR in handen hebt gehad, weet je wat ik bedoel: het voelt allemaal gewoon super goed aan, degelijk en snel. Optische zoeker door de lens zie je ook alleen in dit type camera en daarmee combineert hij de voordelen van een zoeker door de lens (EVF) en een optische zoeker.

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2003 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna twee jaar gebruik gemaakt te hebben van een sony dsc p20 (1.3mp :p) ben ik wel weer toe aan iets nieuws. Hoe meer je fotografeert hoe meer eisen je gaat stellen. Vandaar.

Ik ben opzoek naar een point & shoot camera die redelijk compact is. Gezien de ontwikkelingen op digicam gebied wil ik toch wel een camera van minimaal 4mp. Dan kan ik wel even voort.

Daarnaast wil ik wel veel handmatig kunnen instellen. Dit is het grootste nadeel van mijn sony, en zover ik weet van vrijwel alle point & shoot sony camera's. Je kan vrijwel niets handmatig instellen. Hierdoor krijg je vaak totaal andere foto's.

Vanwege de dure memorysticks valt sony al min of meer af. Zelf zat ik te denken aan de Minolta dimage F300. Voor zover ik weet kan je hier vrij veel handmatig op instellen en is de camera nog compact ook.

Wat de stroomvoorziening weet ik eigenlijk niet wat ik nou echt moet hebben. In mijn sony gebruikte ik twee NiMH 1800mAh batterijen. Erg fijn, omdat ie zo niet al twe zwaar is.

Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven en kunnen jullie me een beetje helpen :)

Overigens is de F300 zowel te koop bij camerahuis.nl als digicamshop.nl. Bij digicamshop.nl is de F300 alleen 200 euro duurder?! Zie ik wat over het hoofd, want dat kan toch niet zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 11:43
Ik heb mijn eigen een breuk gelezen op de verschillende site's :)
over digitale foto camera's en ik ben toch wel gevallen voor de CANON S45
klein, stevig en compact. en heeft best wel een boel functie's om mee te kunnen spelen.

Maar toch twijfel ik weer :'( is dit nu een goede keuze want ik wil hem wel gebruiken ter vervaning van mijn huidige gewonen camera met gewonen rolletjes of kan zo'n camera nog steeds niet op tegen de gewone camera's ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Met behulp van de verschillende vergelijkingssites ben ik op de volgende keuze uitgekomen: de kodak dx6490.

Gisteravond ben ik in Utrecht op zoek gegaan naar een winkel die het apparaat verkocht, maar helaas heb ik nergens Kodak digitale camera's aan kunnen treffen. Bovendien werd mij verteld dat Kodak-camera's "wat minder in trek" zijn. Heeft iemand ervaring met dit toestel? Of weet iemand waar ik ze kan halen? Ik ga zelf nog kijken of ik hem via een webwinkel kan bestellen, maar ivm een huwelijksreis over drie weken wil ik hem dan wel hebben. Ik zou hem dus liever in een gewone winkel halen.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tettie schreef op 29 August 2003 @ 11:51:
Met behulp van de verschillende vergelijkingssites ben ik op de volgende keuze uitgekomen: de kodak dx6490.

Gisteravond ben ik in Utrecht op zoek gegaan naar een winkel die het apparaat verkocht, maar helaas heb ik nergens Kodak digitale camera's aan kunnen treffen. Bovendien werd mij verteld dat Kodak-camera's "wat minder in trek" zijn. Heeft iemand ervaring met dit toestel? Of weet iemand waar ik ze kan halen? Ik ga zelf nog kijken of ik hem via een webwinkel kan bestellen, maar ivm een huwelijksreis over drie weken wil ik hem dan wel hebben. Ik zou hem dus liever in een gewone winkel halen.
De verklaring is eenvoudiger dan je denkt, het is een nieuw toestel. Eind van deze maand zal ie waarschijnlijk wel beschikbaar zijn.
Hier alvast wat linkjes voor de specificaties;
nieuws: Kodak onthult 4MP EasyShare DX6490 zoom digital camera Tja, die lag voor de hand....
http://dp-now.com/archives/000254.html
[URL http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml;jsessionid=D4QQY1XKFOV5BQHIO3JXWJA?pq-path=1336&Submit.x=37&Submit.y=7&pq-locale=en_GB&_requestid=457269]Kodak[/URL]
Afbeeldingslocatie: http://dp-now.com/archives/DX6490-3_4-left-front-view-.jpg
Ja, dit gaat em worden voor mij 8)

Oh, en volgens [URL http://www.dfip.nl]DFIP[/URL] is ie al te krijgen vanaf €482,- en valt ie dan dus eigenlijk buiten dit forum-onderwerp...en dat is natuurlijk positief!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine intro :9

Na 2 jaar tevreden te zijn geweest met een Powershot a20 wil ik toch iets meer kwaliteit en opties in me camera hebben.

Na wat uitzoek werk twijfel ik toch nog steeds heel erg of ik wel voor de juiste camera ga kiezen. Het gaat om aardig wat geld, hier moet je gewoon heel goed over denken... 8)7

Doel van de camera: Point & Shoot / macrofotografie.
Opslagmedium: Compactflash.
Maximaal budget: 700
Voorkeur merk: Canon ivm uitbreidingsmogelijkheden

De volgende 2 camera's vallen een beetje in me vizier:

Powershot G3 & Powershot G5

Nou heb ik vernomen van een paar mensen dat je beter voor het oude type kunt kiezen (G3) dan de nieuwe (G5) vanwege veel ruis, en je schijnt niks te merken van het verschil aantal mp. Wat is hier nou van waar en dit is een leuke camera om mee verder te hobyén? Vakantie foto's, mooi helder en scherp en ik wil graag beginnen met maken van nachtfoto's. Gaarna jullie commentaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan deze gemoved worden naar fotografie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:01:
Even een kleine intro :9

Na 2 jaar tevreden te zijn geweest met een Powershot a20 wil ik toch iets meer kwaliteit en opties in me camera hebben.

Na wat uitzoek werk twijfel ik toch nog steeds heel erg of ik wel voor de juiste camera ga kiezen. Het gaat om aardig wat geld, hier moet je gewoon heel goed over denken... 8)7

Doel van de camera: Point & Shoot / macrofotografie.
Opslagmedium: Compactflash.
Maximaal budget: 700
Voorkeur merk: Canon ivm uitbreidingsmogelijkheden

De volgende 2 camera's vallen een beetje in me vizier:

Powershot G3 & Powershot G5

Nou heb ik vernomen van een paar mensen dat je beter voor het oude type kunt kiezen (G3) dan de nieuwe (G5) vanwege veel ruis, en je schijnt niks te merken van het verschil aantal mp. Wat is hier nou van waar en dit is een leuke camera om mee verder te hobyén? Vakantie foto's, mooi helder en scherp en ik wil graag beginnen met maken van nachtfoto's. Gaarna jullie commentaar....
http://www.dpreview.com/reviews/canong5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Move GT > Fotografie :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waar dit topic dan in godsnaam vandaan kwam? HK oid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:49:
Mag ik vragen waar dit topic dan in godsnaam vandaan kwam? HK oid :*)
Zegt ReemF toch net? Hij komt uit Gadget Talk. Waarschijnlijk door iemand geplaatst die digicam's nog met GT associeert ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ik ben een verwaande gek op foto's altijd leuke bezig geweest met me zenith slr. Maar die is aan het einde van zijn latijn aan het komen en dus word het tijd voor een digicam.

Nou vielen mij ogen op de nikon coolpix 5700, want vele uitbreidingen, goede lens, kwaliteit en ruis binnen de perken, flinke zoom 280mm.
Nadeel traag zegt men maar nog niks van kunnen onder vinden heb hem nog niet in me handen gehad.

Daarnaast een minolta dimage a1, want snelle camera goede lens relatief wienig ruis.
Nadeel geen mogelijkheid om een keer een extra lens oid erop te zetten alleen flitsers mogelijk.

Mijn vraag is dus wat zou voor mij nou een idiale cam zijn ik race op historische motors en ben ik niet aan het racen dan ben ik met de cam in mijn hand te vinden
Daarnaast ben ik gek op nacht foto's en stil leven foto's

Maar door het grote aanbod en de uit eenlopende reviews zie ik de bomen door het bos niet meer. wie helpt en kan beargumenteren waarom een bepaalde cam zou voldoen en waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Kijk eens naar de Panasonic DMC-FZ10, snelste ultra-zoom camera in zijn klasse (dwz weinig shutter-lag).
4 MP, 12x Optische zoom (420mm), kortste sluiter tijd is 1/2000, ISO 50-400, diafragma van F2.8 door het hele zoombereik (!) door de fantastische Leica lens.

Er zit zelf een preset functie op om bewegende objecten te fotograferen waarbij het onderwerp scherp blijft en de achtergrond wazig wordt (het autootje) :
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshack.us/files1/fz10_controls_top.jpg
Natuurlijk kun je deze instellingen ook handmatig maken. :)

Kost nu €609 bij Progress, maar volgens mij importeren ze de camera vanuit Canada, koopdigitaal.nl heeft m nu voor €689.

Ik ga deze camera kopen in Mei, ga ik vliegtuigen fotograferen. :)

Edit: Oh ja, er kan ook een teleconverter of een groothoekconverter op. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnA3 op 12-03-2004 13:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

MartijnA3 schreef op 12 maart 2004 @ 12:42:

Ik ga deze camera kopen in Mei, ga ik vliegtuigen fotograferen. :)

Edit: Oh ja, er kan ook een teleconverter of een groothoekconverter op. :)
Ik heb deze in m'n handen gehad om mee te spelen maar als je echt serieus vliegtuigen wilt fotograferen dan zal je toch echt aan de digitale spiegelreflex moeten.

Ik was zelf namelijk allermist onder de indruk van de AF (geef mij dan maar een D30!) en het is een grappig lensje maar kan zich zeker niet meten met een echt goede lens. Zowiezo staan super-zooms niet bekend om hun geweldige kwaliteit (uitzonderingen daargelaten zoals de prima Sigma 50-500mm AKA "BigMa" ;) ) en om op 400mm wideopen (f/2.8) dus echt goed scherpe foto's te krijgen - daar is die lens gewoon te klein voor en ook het glasoppervlak is te klein. In vergelijking: mijn Canon 70-200mm f/2.8L USM is al 77mm doorsnede, laat staan een Canon 400mm f/2.8L IS USM.

Ik wil echt die Panasonic niet afkraken maar zelf vind ik hem totaal ongeschikt voor serieuze luchtvaart fotografie.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hoho, ik ga niet serieus fotograferen, gewoon voor de leuk. :) En mijn budget laat een digitale spiegelreflex niet toe.

Trouwens, geschoten met een FZ10:
http://www.airliners.net/open.file/512057/L/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Valt me nog erg mee (hoewel hij richting neus wel wat softer wordt)... maar zoiets wordt al een stuk lastiger:

http://tbirds.hp.infoseek.co.jp/vannu01_l.JPG

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
heb de reviews eens zitten lezen van de panasonic maar dat ding schijnt als een koekblik in je handen te liggen, daarnaast mis ik eigenlijk het kleine schermpje waarop je instellingen worden getoond, vind dat toch wel makkelijker dan op me lcd constant te moeten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
tazzman schreef op 12 maart 2004 @ 19:28:
Valt me nog erg mee (hoewel hij richting neus wel wat softer wordt)... maar zoiets wordt al een stuk lastiger:

http://tbirds.hp.infoseek.co.jp/vannu01_l.JPG
Ik denk dat ik nooit in de positie zal komen om zo'n foto te schieten, dus.... ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Als jij denkt helemaal gelukkig te worden met de Panasonic, dan moet je hem ook vooral kopen :) (en natuurlijk wat pics posten hier!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mwa, afgezien van de DSLR's denk ik dat de Panasonic FZ10 zeker tot de betere camera's behoort. Overigens ben ik ook erg benieuwd naar de Fuji Pro S20.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
tazzman schreef op 15 maart 2004 @ 00:55:
Als jij denkt helemaal gelukkig te worden met de Panasonic, dan moet je hem ook vooral kopen :) (en natuurlijk wat pics posten hier!)
Denk het wel. ;) Zal zeker foto's posten. Ga alleen nog ff wachten tot de prijs iets zakt, kreeg een mailtje van Mediamarkt dat zij deze camera ook gaan verkopen, ben benieuwd wat deze daar gaat kosten.

Btw, op de dpreview.com forums is men helemaal weg van de FZ10.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 15-03-2004 09:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

whocarez schreef op 12 maart 2004 @ 12:02:

Daarnaast een minolta dimage a1, want snelle camera goede lens relatief wienig ruis.
Nadeel geen mogelijkheid om een keer een extra lens oid erop te zetten alleen flitsers mogelijk.
Konica Minolta heeft bij de introductie van de Dimage A2 een teleconverter en een wide angle converter aangekondigd waarmee het bereik van de Dimage 7x/Ax uitgebreid kan worden naar 22mm - 300mm.

De A1 en de A2 hebben tevens een optie om een battery pack cq vertical grip (BP-400) te gebruiken. Hier passen twee Lithium-Ion accu's in of zes penlites. Ik heb de A2 nu met de BP-400 en dat ligt erg goed in de hand. De nieuwe EVF met viervoudige resolutie is ook een hele verbetering. Handmatig scherpstellen is nu goed mogelijk. De anti-shake ga ik vandaag uitproberen op de CeBIT (weinig licht, dus de anti-shake komt daar heel erg goed van pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
HIj is leuk word allleen even druk doorsparen denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
whocarez schreef op 19 maart 2004 @ 08:54:
HIj is leuk word allleen even druk doorsparen denk ik zo
Het vreemde is dat ie (de A2) in Duitsland al onder de 900 euro zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
klinkt interresant alleen dan zit je weer met ondersteuning niet echt beste ervaringen met materiaal wat uit buitenland komt, kwalitatief goed maar ondersteuning vaak super brak dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de Fuji Finepix 6800 (kapot) wil ik nu een andere cam.. Ik wil hem iets compacter hebben goed in de hand liggen point and schoot camera met goede kwaliteit... heb heel even een hp 735 gehad, maar dat was dus WAARDELOOS...
Ik zat zelf te denken aan de Sony dsc-t1 die kost 600 euro maar blijkt een goede keus te zijn... Heeft iemand ervaring met dit toestel.. En heeft iemand nog aanbevelingen in deze klasse en soort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik zit te denken om een mooie nieuwe camera te kopen. Volgende maand ga ik naar NY en het zou leuk zijn als ik dan dat beestje al een paar weken heb.

Ik wil:
- Min 6mp
- Is upgrade na een tijd geprutst te hebben met een pentax optio 230
- Wil nu een betere camera met meer instelmogelijkheden

Keuze uit:
DPreview site

ZIjn er nog modellen die deze sterk overtreffen?
Moet ik voor DSLR gaan?
Welke moet ik anders nemen?
En heeft iemand goede of slechte ervaringen met bepaalde camera's?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Laat die DSLR lekker liggen en kies tussen die andere twee :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

2?

5 andere bedoel je :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Even onerbouwen: DSLR voor weinig is leuk, maar je koopt extra lenzen, batterijen, CF, flitser, lenzen, tas, statief, etc en dan ben je veel duurder uit.

In compactjes ben ik niet thuis, dus ga ik geen advies over geven :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Floris schreef op 17 augustus 2004 @ 20:41:
Even onerbouwen: DSLR voor weinig is leuk, maar je koopt extra lenzen, batterijen, CF, flitser, lenzen, tas, statief, etc en dan ben je veel duurder uit.

In compactjes ben ik niet thuis, dus ga ik geen advies over geven :)
Daarnaast lijkt me een DSLR ook overkill als je geen ervaring met analoge SLR hebt en een optio 230 je te vervangende camera is. Ik weet niet precies tot hoever je budget loopt en wat je preciese wensen zijn (zoom, stabilisator etc). Maar mijn 3 keuzes in deze klasse zijn:

Casio EX-P600 (6 mp, semi-compact met goede voorgestelde instellingen maar ook handmatige zooi. Ideale camera voor de gewone consument)

Olympus C-8080 (de 8 megapixel pro-sumer camera van Olympus. Super foto's (heel wat beter dan Fuji S7000, Nikon Coolpix 8700 en Canon Pro 1). Misschien iets te zwaar/groot voor de gemiddelde amateur (is niet voor niks een pro-sumer, hij is niet groter dan de concurrentie)

Panasonic FZ-20 (Opvolger van de fantastische FZ-10, en de perfecte camera als je meer dan 4 of 5x zoom nodig hebt. Met 12x zoom en stabilisator kan je heerlijke zoom-foto's schieten.

Het hangt er dus vanaf wat je er mee wilt, maar imo kan je niks fout doen als je 1 van deze 3 kiest. Er zijn er vast meer, maar die vallen om verschillende redenen voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ook opzoek naar een nieuwe/betere cam. Maar wist niet dat dit zoe moeilijk zou worden :)

Dit is waar ik ongeveer naar op zoek ben:

- Alles moet handmatig instelbaar zijn (ISO, Sluitertijd, Focus, Diafragma, etc.)
- focus via ring op lens (dus komt al snel uit op SLR-like layout)

- Goed uitbreidbaar zijn (filters, lenzen etc.)

- Aardig goede zoom

- Goede macrooptie

- verder gewoon goede kwaliteit en fijne cam.

- Budget is zo rond de 500 E

Wat er bij mij uitkwam is de Fuji S7000, dit lijkt me een onwijs fijne cam, alleen ik lees allemaal dingen over de ruis, is dit echt zo erg als ik lees, heeft iemand deze cam hier (gehad)

Ben al paar dagen opzoek (ong. fulltime :P ) en ben er denk ik wel ongeveer uit, of heb ik een goed alternatief over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik weet niet wat een FZ10 of FZ20 moet kosten, maar dat is echt een leuk alternatief. En als je het er voor over hebt die Oly C8080, lijkt mij (en vele reviewers) de beste 8Mpixelaar die je nu kunt aanschaffen. (SLR's daargelaten, die vallen toch niet in je budget denk ik)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn allemaal duurder (8080 al helemaal) en 500 is toch wel mn limiet. :(

ik denk ook nog steeds (een klein beetje) aan de s5000, alleen is Manual Focus met knopjes (tegelijk ook shift knop indrukken...) mindere macro, 3MP ipv 6MP, minder wijd in sluitertijd, etc.) maar scheelt wel 200 euro... rrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:36:
Die zijn allemaal duurder (8080 al helemaal) en 500 is toch wel mn limiet. :(

ik denk ook nog steeds (een klein beetje) aan de s5000, alleen is Manual Focus met knopjes (tegelijk ook shift knop indrukken...) mindere macro, 3MP ipv 6MP, minder wijd in sluitertijd, etc.) maar scheelt wel 200 euro... rrrrr
Als ik jou was zou ik de Fuji's laten liggen. Een vriendin van mij heeft de S7000 en kan met geen mogelijkheid tippen aan mijn Olympus C-765. Foto's zijn scherper (meer detail) en met veel minder ruis dan de Fuji, en daarnaast is hij ook nog ongeveer 100 euro goedkoper. Als vergelijking zou ik je deze foto's willen laten zien, nu zijn ze niet op de zelfde dag gemaakt, maar toch is vergelijking wel mogelijk:

Oly foto: http://www.steves-digicam...65uz/samples/p4160004.jpg

Fuji foto:

http://www.steves-digicam...7000/samples/DSCF0201.JPG

Ze zijn in dezelfde resolutie op dezelfde locatie geschoten, als je nu inzoomed op de lucht kan je goed zien dat de Olympus veel scherper is.

Nu wil ik je de Olympus niet aanraden aangezien die geen manuele focus-ring heeft en niet bijzonder uitbreidbaar is (gewoon met Olympus opzet-lenzen en via een adapter met Raynox-spul). Maar het zou gewoon zonde zijn om een Fuji aan te schaffen als je bedenkt dat je er zulke foto's mee schiet! Spaar dus nog eventjes door voor een duurdere camera, of verlaag je wensen en neem (bijvoorbeeld) een Olympus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is dan idd wel aardig grof ja.... :'( ik wordt gek! heeft niet nog iemand een goude tip, want kom er niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:51:
ja dat is dan idd wel aardig grof ja.... :'( ik wordt gek! heeft niet nog iemand een goude tip, want kom er niet echt uit
Koop een leuke gebruikte D30? Nu de 20D op de markt gaat verschijnen, zal dat de vraagprijs van de D30 zeker naar beneden drukken. Die kan je nu (als bodie) toch zo tussen de 450 en 500 euro op de kop tikken lijkt me. Moet er inderdaad nog wat glaswerk bij komen maar dat hoeft in het begin toch echt helemaal geen super dure L lenzen te zijn. En de D30 is "maar" 3MP, de kwaliteit is heel erg goed.

Natuurlijk bekijk ik het wel vanuit mijn perspectief - ik ben een SLR gebruiker en daarom zou de D30 mij de meest logische keuze lijken met beperkt budget. Een gebruikte Sigma SD9 is overigens ook niet duur en ook van erg goede kwaliteit.

Compacts heb ik weinig ervaring mee (zie Floris) . maar die Panasonic leek me wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op 18 augustus 2004 @ 13:06:
[...]

Koop een leuke gebruikte D30? Nu de 20D op de markt gaat verschijnen, zal dat de vraagprijs van de D30 zeker naar beneden drukken. Die kan je nu (als bodie) toch zo tussen de 450 en 500 euro op de kop tikken lijkt me. Moet er inderdaad nog wat glaswerk bij komen maar dat hoeft in het begin toch echt helemaal geen super dure L lenzen te zijn. En de D30 is "maar" 3MP, de kwaliteit is heel erg goed.

Natuurlijk bekijk ik het wel vanuit mijn perspectief - ik ben een SLR gebruiker en daarom zou de D30 mij de meest logische keuze lijken met beperkt budget. Een gebruikte Sigma SD9 is overigens ook niet duur en ook van erg goede kwaliteit.

Compacts heb ik weinig ervaring mee (zie Floris) . maar die Panasonic leek me wel aardig.
thanx, das opzich nog een best goede tip, ff naar kijken.

hoe zit t trouwens met de Fuji 602z? daar is iedereen aardig enthousiast over, hier geen last van ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Wel minder ruis dan op de S7000, maar dit is wel een verouderde camera. Als je dan toch een ouder model neemt lijkt me een DSLR leuker, in deze categorie kan je beter iets nieuws nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 18 augustus 2004 @ 18:07:
Wel minder ruis dan op de S7000, maar dit is wel een verouderde camera. Als je dan toch een ouder model neemt lijkt me een DSLR leuker, in deze categorie kan je beter iets nieuws nemen.
maar welke.... :'( ik wordt gek :P

Verwijderd

Ik ben er waarschijnlijk uit. Het wordt of de Fuji s602 (niet de s7000 ivm te erge ruis) of de Panasonic FZ 10.

Heeft iemand nog tips/aanmerkingen?

Verwijderd

Fuji s602 is wel erg oude camera (2 jaar op markt). maar nog wel heel goeie cam

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:06:
Fuji s602 is wel erg oude camera (2 jaar op markt). maar nog wel heel goeie cam
daarom ga ik ook denk ik voor de panasonic, maar die fuji's lijken me erg fijne cams, los van de ruis, die bij de 602 dus stukke minder is

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:11:
[...]

daarom ga ik ook denk ik voor de panasonic, maar die fuji's lijken me erg fijne cams, los van de ruis, die bij de 602 dus stukke minder is
Mijn ervaring is dat Fuji nogsteeds teert op zijn reputatie van een aantal jaar geleden, maar dat ze serieuze problemen hebben met het ontwikkelen van een goede CCD. Mijn keus zou duidelijk de Panasonic zijn, kijk eens in het topic dat bij deze camera hoort, dan kan je zien dat er nog veel meer enthousiastelingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 16:14:
Ik ben er waarschijnlijk uit. Het wordt of de Fuji s602 (niet de s7000 ivm te erge ruis) of de Panasonic FZ 10.

Heeft iemand nog tips/aanmerkingen?
Je kan ook nog even wachten, ongeveer tot half, eind september en de Panasonic fz15 kopen. Waarschijnlijk net zo duur en betere specs. Zie ook hier:

http://www2.panasonic.com...umix®%20Digital%20Cameras

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik wil een digitale camera kopen. Het gaat mijn eerste worden, en ik heb geen ervaring met digitale camera's. Heb nu een Olympus AF-10 MINI (specs) en wil toch wel iets meer kwaliteit en mogelijkheden.

• Doel: Foto's van natuur, uitzichten, steden, campus. Ook macro's van lab experimenten.
• Budget: +/- $500 (exclusief media ea zooi)
• MegaPixels: Ben vrij snel al tevreden, denk dat 1600x1200 te doen is. Ruis speelt geen rol.
• Formaat camera: Normaal. Niet ultraklein, geen uitstekende lens. Beetje model ala Canon PowerShot.
• Opslagmedium: Het beste
• Uitbreidingsmogelijkheden: onbelangrijk
• Materiaal camera: Camera moet vooral solide zijn
• Soort stroomvoorziening: Het liefst LithiumIon.
• Verder: Flits, Goede Optische Zoom, Image stabilization

Ik zit een beetje tussen de Canon PowerShot A95 en de G6 in (voor mijn gevoel). De G6 is misschien iets te zwaar/groot, maar heeft wel de de Uncompressed format optie en Li-Ion. Filmpjes is een must, het liefst minimaal 1 minuut.

Camera moet minimaal 4 jaar mee kunnen, vandaar dat ik niet voor een goedkoper model ga. Zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met digitale fotografie, dus het liefst een camera die makkelijk te besturen is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

'Ruis speelt geen rol?' :? In het ideale geval niet idd, maar wat bedoel je er nou mee? Verder heb je een tweetal opvallende eisen: enerzijds de 1600x1200, wat tegenwoordig elke camera wel aankan en dus relatief weinig is. Anderzijds de IS, wat alleen op super-zoom camera's zit zoals de Canon 1S en de Minolta Dimage z3 en ook alleen daar werkelijk van belang is.

Zoalsje het omschrijft voldoet de a95 idd prima, maar bijvoorbeeld ook de a75 of een dergelijke camera uit een goedkoper segment. Deze gebruiken echter penlites en in dat opzicht kom je idd eerder bij de G serie van Canon. Maar daarbij is de g6 dan niet zo nodig met z'n 6 megapixel, dan voldoet de g5 met 5 of de g3 met 4 megapixel misschien zelfs nog beter.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een knoop doorgehakt, ik was van plan om een Nikon D70 aan te schaffen, maar vanwege de kosten, en de hoeveelheid foto's die ik er mee zou schieten, kan ik het voor mijzelf niet verantwoorden.

Aangezien ik nu nog met een Olympus C700uz werk (2meg pix, 10x zoom) vind ik wel dat er wel eens een upgrade mag komen :D

Tja wat wil je dan :?

• Rond de 4 megapixels

• Mooie zoom

• Lens met eventuele mogelijkheid voor opzetstukken oid

• Relatief groot (ik wil geen pielding meer)

Na veeel kijken op de bekende sites (dpreview, dcresource ed.) kom ik uit op een drietal camera's:

Panasonic Lumix FZ20
Minolta Dimage A1
In mindere mate de Fuji S7000z

Alledrie begeven ze zich in hetzelfde prijssegment van ca. 600 euro
Alle drie hebben een dikke zoom

De Fuji is dan een beetje het buitenbeentje, vanwege het formaat van de camera zelf, maar is qua aanschafkosten wel de goedkoopste van de drie.

Qua beeldkwaliteit ontlopen de Panasonic en de Minolta elkaar niet veel, de Minolta heeft qua ruisnivo boven de ISO100 beter beeld.

Zijn hier mensen die deze camera's hebben (gehad) en wat bruikbaars kunnen zeggen over de bediening van de camera's? Zijn ze snel (intuitief) te bedienen, zijn ze bruikbaar tijdens concerten? Is het LCD statusscherm van de Minolta echt handig en zou ik deze missen op de Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je zowieso beter voor de A2 kunt gaan dan voor de A1, aangezien het slechts een eurotje of 15 scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:00:
Na veeel kijken op de bekende sites (dpreview, dcresource ed.) kom ik uit op een drietal camera's:

Panasonic Lumix FZ20
Minolta Dimage A1
In mindere mate de Fuji S7000z
Ten eerste: Ruis moet je niet teveel naar kijken: minder ruis wil meestal zeggen meer in-camera post processing... wil je dat? Ik heb daar liever zelf controle over, Neat Image kan het veel beter.

Fuji S7000 zou ik niet doen. Kwam niet echt denderend uit de reviews destijds en zal binnenkort vervangen worden.

Minolta A1: mooie camera, zeeeeer veelzijdig maar ondertussen al vervangen door de A2, welke op verschillende puntjes nog wat verbeterd is. Denk bijvoorbeeld aan de beste EVF die je tot op heden in een camera kunt vinden. Vlak ook de voordelen van anti-shake niet uit en al helemaal niet de 28mm groothoek welke ook redelijk uniek is. Ik heb zelf de A2 gekocht omdat deze van alle 8MP's voor mij de beste camera was, en eigenlijk werd dit ook wel bevestigd door bijna alle review-sites.

Panasonic DMC-FZ20 hebben vrienden van mij onlangs gekocht. Zijn er zeer tevreden mee. Enorme zoom, gestabiliseerd, geweldige constant-aperture lens. Jammer van de groothoek (36mm) en het niet kantelbare LCD. Zit zelf ook een beetje in dubio of ik het zelf ook in een camera als deze moet gaan zoeken ofdat ik toch richting dSLR moet. Mijn grootste probleem is de snelheid van een camera: ik heb een kleintje van bijna een jaar, vliegensvlug en dus is het een behoorlijke uitdaging om ze strak op de plaat te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door catchingfire op 30-11-2004 09:34 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste