Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Hey, mijn vader wilt een digicam kopen en ik wilde graag jullie advies!

Dit zijn de eisen:
  • minimaal 2 MP
  • Doel van de camera is om gewoon Point & Shoot foto's te
    maken
  • Camera moet compact zijn.
  • Opslagmedium maak niet uit... (heb geen idee)
  • Bugdet is rond 600 euro ex. acc. budget, mag duurder..
  • Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaalde merk,
    maar het moet wel een camera zijn van een bekende merk...
  • Het hoef niet persee uitbreidbaar te zijn...
  • Materiaal maak ook niet uit, als het maar een beetje
    stevig is..
  • en het moet een goeie stroomvoorziening hebben.. lithium?
Ik ben dus vandaag naar een paar winkels gegaan om naar digicams te kijken en zag een SONY DSC-P5 staan. Daarna ben ik op internet naar reviews gaan zoeken en vond een goeie review op dpreview.com en heb dat maar gelezen!!

Nou, is dit een goeie camera of raden jullie mij een andere (betere) camera aan?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

[topic=524874/1/50]

Ga daar echter niet gelijk iets tikken als "ik wil een digicam". Niemand kan hier wat mee. Wat voor eigenschappen van een camera zijn voor jou belangrijk? Neem het volgende lijstje als uitgangspunt en stel zelf een top 10 lijstje met de volgende punten:

Aantal Megapixels (Hoe meer, hoe duurder. 1.3MP is toch wel het minimale om
acceptabele foto's te krijgen)
Doel van de camera. Denk hierbij aan macrofotografie, telefotografie of gewoon Point & Shoot?
Formaat camera (ultracompact, compact, slr, etc)
Opslagmedium (Compactflash, smartmedia, memorysticks,etc)
Budget (geef een adviesbudget en een max. budget. Hou wel rekening mee dat je zeker 10% van je budget moet reserveren voor accesoires zoals accu's en opslagmedium)
Voorkeur voor een bepaalde merk
Uitbreidingsmogelijkheden (extra lenzen, filters, etc)
Materiaal camera (metaal, plastic)
Soort stroomvoorziening (dure lithium, goedkope AA, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Inkoppertje, ga naar Dpreview.com en zoek daar naar jou specs die jij belangrijk vind. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 05 juli 2002 22:30 schreef meendering het volgende:
Inkoppertje, ga naar Dpreview.com en zoek daar naar jou specs die jij belangrijk vind. :z
nog iets duidelijker...

http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

maar het zal vrij snel duidelijk zijn na gebruik van de site dat je nog lang niet genoeg wensen hebt opgegeven om een beetje duidelijke selectie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Op vrijdag 05 juli 2002 22:32 schreef wfvn het volgende:

[..]

nog iets duidelijker...

http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

maar het zal vrij snel duidelijk zijn na gebruik van de site dat je nog lang niet genoeg wensen hebt opgegeven om een beetje duidelijke selectie te krijgen.
Jah precies!

ik had dat dus al gedaan (die url staat ook in de faq) maar ze kwamen met een supergrote sony camera die er niet uit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Met zo'n budget heb je heel wat keuzes. zeker als je gewoon meer dan 2 MP wilt.
Als je nou eens gaat verdiepen in de mediatypes (zie faq+pw) dan kan je al een hoop merken wegschrappen.

En dan nog eens uitbreidbaarheid, kan je weer een hoop uitschrappen.

Met zo'n budget zal ik gelijk naar de Nikons gaan.

Nikon Coolpix 995
€ 660,-

Kwaliteit: top
Compact: OK
CF: OK
MP: OK
Zoom: 4x-> beter
Instellingen: hoop
uitbreidbaar: hoop

Enige nadeel is budget, maar je krijg er veel voor terug en aangezien het CF-kaarten pakt, hoef je minder uit te geven aan groter opslag ivm andere media (en dan met name sony memorysticks)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24783

uh.... ik d8 dat ik hier vanmiddag een slotje op zag staan..
Maaruh.. De fuji finepix 2800z is wel goed.
Nikon coolpix 2500 is ook een erg goed toestelletje, alleen niet zo bekend hier geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 06 juli 2002 00:00 schreef ceajay het volgende:
Nikon coolpix 2500 is ook een erg goed toestelletje, alleen niet zo bekend hier geloof ik.
Dat klopt, omdat de openingspost niet goed genoeg was volgens faq, maar deze is weer wat beter aangepast dus mag deze weer even open om te kijken of mensen zich weten te gedragen.

Ik vind dat de Nikon 995 een van, zoniet de beste keus, als je er geld voor over heb. Nikon is een duur merk, maar je krijgt dan ook wat.
Enige nadeel van de 995 is dat ie eigenlijk een verouderd model is, maar dat betekent niet dat ie qua kwaliteit onder doet.

Als het aan mij ligt krijgt iedereen die hier post zelfde antwoord. Nikon 995 (en eigenlijk kunnen we dit topic weer sluiten :) )

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

-Stef-

Slainthe!

Het ziet er naar uit dat het toch een opsomtopic wordt. Nou, dan breng ik mijn Fuji FinePix F601-Z in. Weliswaar heb ik vooralsnog in enige in de beroemde lijst maar het is een juweeltje. En boven 500 eurootjes. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Op zaterdag 06 juli 2002 00:00 schreef ceajay het volgende:
jah ik had niet genoeg informatie gepost.. ;)

maar ik ga ff meer informatie zoeken over die camera's :P
Nikon Coolpix 995
fuji finepix 2800z
Nikon coolpix 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik heb zelf de Konica KD-400Z en dat is een heerlijk cameraatje (al zeg ik et zelf :) ).

kost zo'n 750 euro.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 06 juli 2002 00:06 schreef DeXtOuRiuS het volgende:

[..]

jah ik had niet genoeg informatie gepost.. ;)

maar ik ga ff meer informatie zoeken over die camera's :P
Nikon Coolpix 995
fuji finepix 2800z
Nikon coolpix 2500
De 995 is bijna een vergelijkingsstandaard. dus elk digicamsite heeft wel veel reviews ervan.
Super voor macroshots. Kleurweergave bijna perfect. Zoom is beter dan vele andere.

De Finepix is een hele mooie cam. 6x zoom. Maar nadeel was dat ie AA-batterijen gebruikt, 2MP heeft en nog eens alleen smartmedia vreet (max128MB dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 06 juli 2002 00:05 schreef -Stef- het volgende:
Het ziet er naar uit dat het toch een opsomtopic wordt. Nou, dan breng ik mijn Fuji FinePix F601-Z in. Weliswaar heb ik vooralsnog in enige in de beroemde lijst maar het is een juweeltje. En boven 500 eurootjes. :)

Ik zal nog even wat pro's geven. Uitermate mooi design. Lekker klein/handelbaar, 15 f/s video, fantastische CCD kwaliteit, t/m ISO 1600 en verder moet je het gewoon zelf weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 06 juli 2002 00:08 schreef RedFox het volgende:
Ik heb zelf de Konica KD-400Z en dat is een heerlijk cameraatje (al zeg ik et zelf :) ).

kost zo'n 750 euro.
Jongens, ik wil niet dat dit een opsomtopic wordt. schrijf dan tenminste meer als je je cameratje wilt promoten.

Zoiets dus:

Konica just announced two brand new digital cameras that are compatible with both SD/MMC Memory Card and MemoryStick. The new KD-400Z is ultra- slim and at this moment the world's smallest and lightest 4.13 Megapixel camera with 3x optical zoom.

KONICA KD-400Z 4.13 Megapixel Digital Camera with 3x Optical Zoom, 2x Digital Zoom and 1.5" Color LCD Monitor
Dual memory slots, accepts both Memory Stick® and Secure Digital/MultiMedia? cards
3x Hexanon optical zoom lens, 2x digital zoom
15 sec. movie mode with sound
Internal 2MB memory
Built-in auto-adjusting flash, auto white balance, program AE
Stainless steel body construction, sliding lens cover
USB connection
Includes 16MB MMC card, lithium ion battery pack, charger, USB cable, strap and Adobe Photoshop® software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
WOEI! die fuji 2800z ziet er very very mooi uit! :9~

Maar die camera is al voor rond de 400 euro te krijgen, dat is dus veel minder dan mijn budget, niet dat het erg is ofzo maar er zijn toch wel ongetwijfeld camera's van rond de 600 euro die er ook zo mooi uit zien maar beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 06 juli 2002 00:27 schreef DeXtOuRiuS het volgende:

Maar die camera is al voor rond de 400 euro te krijgen, dat is dus veel minder dan mijn budget, niet dat het erg is ofzo maar er zijn toch wel ongetwijfeld camera's van rond de 600 euro die er ook zo mooi uit zien maar beter zijn?
http://www.dpreview.com/reviews/specs.asp klik daar eens per merk op en kijk door de pagina's heen.

Het is nog steeds niet de bedoeling dat wij voor jou een camera uitzoeken he. we geven enkel een paar tips. Je moet zelf werk verrichten.
Als blijkt dat je dit alsnog niet doet dan worden je posts simpelweg gedelete en blijft deze topic open voor anderen die echt met een dillema zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Op zaterdag 06 juli 2002 00:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

http://www.dpreview.com/reviews/specs.asp klik daar eens per merk op en kijk door de pagina's heen.

Het is nog steeds niet de bedoeling dat wij voor jou een camera uitzoeken he. we geven enkel een paar tips. Je moet zelf werk verrichten.
Als blijkt dat je dit alsnog niet doet dan worden je posts simpelweg gedelete en blijft deze topic open voor anderen die echt met een dillema zitten.
hmm, oke sorry. Maar ik dacht dat hier wel tweakers zou zijn die mijn een goeie camera konden aanraden, ik ben zelf een n00b in digicam's (heb een heel klein beetje verstand gekregen door die topics hierzo te lezen)

maar sorry he.. ik zal wel ff goed onderzoek verrichten (ben nu op steves-digicams.com samples van fuji 2800z aan het bekijken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik denk dat de Canon S30 en Fuji S601 erg interessant zijn...

lees dit maar:
[topic=500281/1/25]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zaterdag 06 juli 2002 00:50 schreef DeXtOuRiuS het volgende:

[..]

hmm, oke sorry. Maar ik dacht dat hier wel tweakers zou zijn die mijn een goeie camera konden aanraden, ik ben zelf een n00b in digicam's (heb een heel klein beetje verstand gekregen door die topics hierzo te lezen)

maar sorry he.. ik zal wel ff goed onderzoek verrichten (ben nu op steves-digicams.com samples van fuji 2800z aan het bekijken :P )
als je 500 euro en meer kan uitgeven, zou ik in ieder geval 3 megapixels nemen (dus niet 2 zoals de 2800)

Als je 700 euro te besteden hebt is de Canon S30 de beste keus, met uitwijk naar de Fuji F601

Voor 500-600 euro zou ik kijken naar de Nikon 885

Maar nogmaals, de Canon S30 heeft voor de serieuze amateurfotograaf die een compacte camera wil de beste prijs/kwaliteit verhouden (en daar kunnen tegenwoordig veel mensen hier op GoT over meepraten :))

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Hey mensen! Ik ga dus zo naar de mediamarkt enz om een digicam te kopen en die canon s30 heeft ook mijn intresse gekregen.. maar ik ga dus met mijn vader daarheen en ik zie wel wat hij een beetje 'mooi' vindt!

Dus ik zie jullie over een paar uurtjes en hopelijk kan ik jullie dan vertellen welke camera we gekocht hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
deze lijkt mij wel mooi:
Olympus C-4000Z digital camera specifications
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c4000z&method=sidebyside

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 06 juli 2002 12:59 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
Hey mensen! Ik ga dus zo naar de mediamarkt enz om een digicam te kopen en die canon s30 heeft ook mijn intresse gekregen.. maar ik ga dus met mijn vader daarheen en ik zie wel wat hij een beetje 'mooi' vindt!

Dus ik zie jullie over een paar uurtjes en hopelijk kan ik jullie dan vertellen welke camera we gekocht hebben!!!
Aan die Canon zal je zeker een goeie koop hebben. Is ook erg populair onder de Tweakers zoals je in veel topics kunt lezen. Een waardige concurrent van mijn F-601. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Op zaterdag 06 juli 2002 17:14 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Aan die Canon zal je zeker een goeie koop hebben. Is ook erg populair onder de Tweakers zoals je in veel topics kunt lezen. Een waardige concurrent van mijn F-601. :)
Yeah! We hebben die canon gekocht! Me vader vondt hem lekker compact enz we hebben ook 64 mb en 5 jaar garantie erbij gehaald :P

De betaling was dus met z'n betaal in 2003 actie, maar we hadden die pasje niet bij ons wat je nodig hebt, daarom ga ik hem maandag halen (we hebben gereserveerd enz)

We zijn alleen vergeten een hoesje erbij te kopen en misschien gaan we ook een tweede accu kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hehe, die naar de S30 kan je wel fluiten vrees ik. ;)
Canon is zo populair dat canon de vraag niet aan kan! *D

Nog een tip van <font color="#df040f">* meendering
</font>
Kijk ook eens naar de Nikon Coolpix 885 deze is ook zeer uitgebreid en word aangeboden voor een prijs van ongeveer €550/600.

Specs:
3,3 Mpx
3 X optische zoom, 4 X digitaal
Zeer compact: 95 x 69 x 52 mm
Gewicht: 286gr!!! :9

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Op zaterdag 06 juli 2002 17:30 schreef meendering het volgende:
Hehe, die naar de S30 kan je wel fluiten vrees ik. ;)
Canon is zo populair dat canon de vraag niet aan kan! *D
Dude, ik heb hem al gereserveerd! Er was nog maar 1tje over en die gaan we maandag halen!!

Edit:
Maar bedankt he voor jullie hulp! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2024
Tasje en extra batterij zou ik sowieso meteen bijbestellen.

k heb zelf de s40 en heb bijna altijd de tweede batterij nodig op een dag 'buiten'.

Het originele Canon tasje is mooi (logo) en heeft precies ruimte voor een extra batterij en CF-cards, past strak om de camera heen (die blijft dus compact) en houdt hem/haar mooi en schoon.

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

jullie ook blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19261

:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46
Dat is toch wel een voordeel van Sony, die batterijen doen het tenminste erg lang en geen extra batterij nodig..

Gewoon 150 minuten foto's maken met display aan...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik ben, net als half Nederland, op zoek naar een digicam en heb m'n oog op nogal wat exemplaren laten vallen (Fuji 602Z, Canon S30, Nikon Coolpix 995...)

Mijn budget is 810 (NIET HOGER!), waar ik de camera, at least 128mb geheugen en evt. extra accu + lader wil aanschaffen.

Aantal megapixels: 3,3 of hoger
Gebruik: Point & Shoot
Formaat: maakt niet uit -> compact / slr
Opslagmedium: compactflash, liever geen memsticks
Merkvoorkeur: moet bekend merk zijn
Uitbreidingsmog.: niet nodig
Materiaal: bij voorkeur metaal (stevigheid = belangrijk!)
Stroomvoorziening: accu / batterij, wat op de lange termijn maar het goedkoopst is

Wat kan ik volgens de experts het beste aanschaffen met bovenstaande wensen? Ik ben overigens al tamelijk gecharmeerd door de Fuji 602Z... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
>:) subtiel schopje... Heb ik geen mede-tweakers die in dezelfde pricerange op zoek zijn naar een mooie camera? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

ja ben op zoek en denk dat ik de s40 ga kopen, nu nog eventjes kijken waar ik die kan krijgen.

Ook moet ik mezelf nog aanpraten dat de 150 euro meer dan de s30 te veroorloven is.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 21:25
Op zondag 21 juli 2002 00:48 schreef Galoptic het volgende:
>:) subtiel schopje... Heb ik geen mede-tweakers die in dezelfde pricerange op zoek zijn naar een mooie camera? :Y)
schoppen mag pas na 24 uur..

Anyway, als ik jouw "criteria" zie zeg ik: S30. 602 is te duur.

Je bent trouwens niet echt precies in je omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Op zaterdag 20 juli 2002 17:51 schreef Galoptic het volgende:
Mijn budget is 810 (NIET HOGER!), waar ik de camera, at least 128mb geheugen en evt. extra accu + lader wil aanschaffen.

Ik ben overigens al tamelijk gecharmeerd door de Fuji 602Z... :?
Een s602z kost gemiddeld (kijk naar pricewatch) al ¤850 en daar zit maar 16 mb smartmedia bij. Je krijg wel van fuji nederland gratis een lader + 4x1800 mAh NiMH batterijen bij.

Dus dat is dan
s602z - ¤850
128MB CF of SM - bijde ongeveer rond de ¤66
============================================
totaal ¤916 wel ¤106 boven je budget helaas

de S30 ligt meer in je budget met een prijskaartje van ongeveer ¤650 kan je ook nog wat xtra bij halen voor de digicam

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
Op zondag 21 juli 2002 01:52 schreef Alpha-sphere het volgende:

Een s602z kost gemiddeld (kijk naar pricewatch) al ¤850
Bij webvoordelig.nl is-ie 772, plus dat setje accus + lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Op de site staat ie voor Euro 798.50

Neem maar nog een keer een kijkje

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 13:16
Ik ben ook al 1 maand op zoek naar een camera, Ik was eerst van plan om een Coolpix 995 tekopen stond toen in de pricewatch voor 620 ofzo, toen ik nog wou wachten op een complete review vande CP4500(welke er nog steeds niet is :( ) is de prijs van de 995 inmidels gestegen (lees goedkope winkels verkopenhem niet meer), Vorige week heb ik ook mijn oog laten vallen op de finepix 602z Ook als is het een heel ander model.

Wat me opvalt is dat veel mensen (topic openers) denken dat GOT alwetend is, en daarmee ook voor hun de beste keus zullen maken. Jammerlijk genoeg geld voor -digitale-camera's dat de personelijke voorkeur doorslag gevend is (kijk maar naar reacties, iedereen schreuwt/adviseert een andere camera, en dat is ook altijd de camera welke ze zelf hebben ;) . Als je de reviews gelezen heb kun haast geen slechte camera kopen.

Ik zelf zit nog steeds te twijfelen tussen de CP4500 en FP 602z, allebij prima camera's. Ligt er maar net aan wat je liever hebt, de cp4500 is lekker portable.

O, en als je een pcmcia adapter hebt (z'n beetje elke laptopheeft er een) zou ik ook een CF pcmcia reader kopen, als je 128mb moet copyeren via usb1.1 is dat niet fijn, en ben je blij dat je 7 a 10 euro extra hebt uitgegeven. :)

Wat me oviel was dat Advies van de 602z heel dicht bij de verkoop prijs ligt, terwijl de advies prijs van de CP4500 verder uitloopt met de straatprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zaterdag 20 juli 2002 17:51 schreef Galoptic het volgende:
Ik ben, net als half Nederland, op zoek naar een digicam en heb m'n oog op nogal wat exemplaren laten vallen (Fuji 602Z, Canon S30, Nikon Coolpix 995...)

Aantal megapixels: 3,3 of hoger
Gebruik: Point & Shoot
Formaat: maakt niet uit -> compact / slr
Opslagmedium: compactflash, liever geen memsticks
Merkvoorkeur: moet bekend merk zijn
Uitbreidingsmog.: niet nodig
Materiaal: bij voorkeur metaal (stevigheid = belangrijk!)
Stroomvoorziening: accu / batterij, wat op de lange termijn maar het goedkoopst is

Wat kan ik volgens de experts het beste aanschaffen met bovenstaande wensen? Ik ben overigens al tamelijk gecharmeerd door de Fuji 602Z... :?
S30 absoluut beste keus...

is goedkoper en daar komt nog bij dat hij mooiere foto's maakt dan de 602 (ga de reviews maar na...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
De Nikon Coolpix 885 (m'n schoonbroer heeft 'm nu een tijdje): is dat tever downwards qua kwaliteit? Ik wil nl. echt de 810 euro d'r uit halen, maar wel zeker weten dat ik niet voor Jan L*l zoveel geld neertel. (Don't we all ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
De S30 is relatief goedkoop (661 bij foto konijnenberg), de S40 is een stuk duurder (783 bij Beat-It) maar 4,1mp en de 602z kost dan wel zo'n 785, maar heeft een (geinterpoleerde?) resolutie van 6mp... En is z'n geld behoorlijk waard... Tough choice... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op maandag 22 juli 2002 20:00 schreef Galoptic het volgende:
De S30 is relatief goedkoop (661 bij foto konijnenberg), de S40 is een stuk duurder (783 bij Beat-It) maar 4,1mp en de 602z kost dan wel zo'n 785, maar heeft een (geinterpoleerde?) resolutie van 6mp... En is z'n geld behoorlijk waard... Tough choice... :'(
tja, ik dacht eerst ook aan de 602...

De keuze is kwaliteit of features.. T is maar net waar je liever je geld aan uit geeft..

En dan zijn die features ook nog eens een stuk duurder, en groter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
imho is die Super CCD zijn geld niet waard..

+ zwaar grote ruis zeg, interpoleren is al niet goed voor zo'n foto...

In een andere topic zag ik wat foto's waar behoorlijk wat ruis was te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31124

Op zaterdag 06 juli 2002 16:45 schreef donderdraak het volgende:
deze lijkt mij wel mooi:
Olympus C-4000Z digital camera specifications
[url="http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c4000z&method=sidebyside"]http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c4000z&method=sidebyside[/url]

:9~
jah, dat is een mooie camera, maar komt pas 20 augustus uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
Op dinsdag 23 juli 2002 00:20 schreef Aerodynamic het volgende:
jah, dat is een mooie camera, maar komt pas 20 augustus uit
Wat zou-ie in ¤uro's gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31124

Op woensdag 24 juli 2002 10:19 schreef Galoptic het volgende:

[..]

Wat zou-ie in ¤uro's gaan kosten?
nou dat is niet zo'n moeilijke vraag, aangezien hij wel al te bestellen is :D, zie pricewatch... op dit moment is dat 602 euro
niet duur dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16659

Hoi ik zit te twijfelen tussen 2 camera's
namelijk:
Sony DSC-P9
Canon Powershot S40

opzich redelijk met elkaar te vergelijken. Maar zou graag van mensen horen die 1 (of beide camera's hebben) of:

* er nog een glazen/kunstof afscherming voor de display zit.
* als je met beide camera's ervaring hebt welke je het beste vindt.
* liggen ze beide goed in de hand?
* hoe snel reageren de camera's als je al scherpgesteld hebt en afdrukt? (soms duurt dit wel ff en dan heeft iemand ze ogen dicht of kijkt alweer andere kant op, van dat soort stuff)

zou blij zijn met wat antwoorden op mijn vragen :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 10-07 13:04
Ik zit te denken om een Minolta Dimage 5 te kopen bij een plaatselijke fotoboer. Deze vraagt er 749 euro voor. Is een mooi prijsje dacht ik zo. Ik heb natuurlijk al uitgebreidt research gedaan en ik vraag me af of dit een goede keuze is. Zijn er misschien betere alternatieven voor dit geld ? Ik weet dat die camera al meer dan een jaar 'oud' is.

Ik wil absoluut niet meer betalen. Dit is mijn uiterst maximum (zit er er eigenlijk al een beetje overheen ;))

Doen of niet doen ? Wie trekt me over de streep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34134

wie weet waar die s40 het goedkoopst is?? Is de Mediamarkt een beetje een goede zaak om spullen te kopen ivm service??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Anoniem: 34134 schreef op 05 augustus 2002 @ 19:42:
wie weet waar die s40 het goedkoopst is?? Is de Mediamarkt een beetje een goede zaak om spullen te kopen ivm service??
Ik denk dat de pricewatch je hier een heel eind mee op weg kan helpen.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62

mediamarkt goed ? Daar hebben we shopsurvey voor

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1686

I love Tweakers ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Minolta DiMAGE F100...
ik heb m nu al een aantal dagen en het bevalt prima.
het is wel zo'n pocket camera maar niet zwaar/te licht perfect gewicht zou ik bijna zeggen :)
ik heb m voor 799¤ gekocht en heb zaterdag de GP powerbank Smart + 2x 64MB SD geheugen besteld...
hopelijk krijg ik ze vandaag...
(bij informatique)

volgende week op vakantie naar Turkije en dan begint de stress test :+
maar op het moment ben ik er erg tevreden mee dus.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12861

Mooooody schreef op 21 juli 2002 @ 20:37:
[...]

S30 absoluut beste keus...

is goedkoper en daar komt nog bij dat hij mooiere foto's maakt dan de 602 (ga de reviews maar na...)
Ja, als ik de reviews lees, is de kwaliteit van de Canon beter dan die van de 602. Het nadeel vind ik van de s30/s40 de minimale zoom en het ontbreken van de mogelijkheid om tele/wide lenzen erop te zetten (iets wat de canon g2 wel heeft, maar die is helaas een stuk duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139

Ik zit ook in deze prijsklasse te checken en beetje te twijfelen tussen s40, s602 en die nieuwe Olympus.

Is het zinvol om te wachten tot na de vakantie omdat 'r dan wat leuke aanbiedingen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 12-07 00:01

Floor-is

5.2

Neuh, als je een cam wil, moet je het gewoon doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
ik kan kiezen tussen 2 2ehands camera's... nl. de Fuji F601z en de Sony DSC-F505.

De Fuji is nog een vrij nieuw model met door de nieuwste techniek van Fuji 6.1MP, de wat oudere Sony (er is inmiddels een opvolger de F505v) heeft 2.1 MP maar heeft een Carl Zeiss lens, je kunt er een groothoeklens opzetten, heeft tot 10X zoom en je kunt de camera kantelen.

De Fuji kan ik kopen voor &curren;550 , de Sony &curren;500....

Iemand tips voor me die me helpen een keuze te maken??

Fuji F601z
http://www.dpreview.com/reviews/fujif601z/
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/FujiF601Z/Images/inhand02-001.jpg

Sony DSC-F505
http://www.dpreview.com/r...dscf505&method=sidebyside
Afbeeldingslocatie: http://img.dpreview.com/reviews/images/sony_dscf505.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Ik zit dus zelf te twijfelen tussen de:

Minolta Dimage F100 en de Olympus C 400-Z

Ik denk dat ik toch voor de Olympus ga.

Bij http://www.d95.nl/ is een bundel te koop voor 800 Eeuro

Inhoud Olympus C-4000 Bundel 128 :

Olympus C-4000 compleet
Extra SmartMedia 128 MB card (DaneElec)
Extra cardreader USB (DaneElec)
Hama Prolader + 8 stuks NiMH 1700 mAh
Samsonite Trekking D-FV-2
Fuji Visuele Test Set voor afregelen monitor

De Minolta Bundel kost daar : 975 Euro

Inhoud Minolta Bundel :

SD 64 MB
cardreader
ProLader + 8 NiMH
Samsonite tas

Los kosten bij hun: de Minolta 819 Euro en de Olympus 625 Euro

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53226

Wil misschien de Canon Digital Ixus V2 gaan kopen.
Wil deze gaan kopen omdat ie best wel klein is en makkelijk mee te nemen is naar feesten.

Is dit een beetje goeie camera? of zijn er nog andere kleinere die net zo goed zijn?
Foto's hoeven voor mij niet echt super scherp te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Laatst online: 12-07 10:20
Reignman schreef op 10 augustus 2002 @ 20:12:
De Fuji is nog een vrij nieuw model met door de nieuwste techniek van Fuji 6.1MP,
Laat je niet te veel verblinden door die 6.1 MP trukendoos van Fuji.. Het eind resultaat met 6.1 mode, is nauwlijks beter, dan de 3.3 MP mode.. (3.1 eff.). Zie ook diverse testen op DPReview. Het bicubic resampling in PS met geeft hetzelfde resultaat.

Arjen

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik zag ergens op een review site (weet helaas niet meer welke, maar het was iig 1 waar je als gebruiker dingen kwijt kon) staan dat de Canon S30 geen battery-indicator heeft. maar omdat ik dit verder in geen enkele review heb kunnen lezen heb ik zo mijn twijfels over deze 'review'.
zou een S30 eigenaar mij het precieze kunnen vertellen?? zit hij er nu wel of niet op??
ik ben al bij een aantal foto-zaken langsgeweest maar die hebben zoiets niet in de kast liggen dus daar schoot ik ook niets mee op.

Van klussen krijg je grijze haren

• LordLynx
  • Laatst online: 11-07 13:18
De S30 heeft GEEN batterij indicator, alleen als die bijna leeg is geeft ie een waarschuwing aan. Dit is meteen mijn enige tegenvaller aan het toestel, verder is het een prachtig dingetje.

• Azrael
Anoniem: 53226 schreef op 11 augustus 2002 @ 18:43:
Wil misschien de Canon Digital Ixus V2 gaan kopen.
Wil deze gaan kopen omdat ie best wel klein is en makkelijk mee te nemen is naar feesten.

Is dit een beetje goeie camera? of zijn er nog andere kleinere die net zo goed zijn?
Foto's hoeven voor mij niet echt super scherp te zijn
Ik weet niet hoe snel je hem wil hebben, maar er komt een nieuwe Ixus aan, 3 Mp.
Zie nieuws: Canon introduceert 11 megapixel digitale camera

Anoniem: 53002

net een week bezig met al de reviews te lezen en ik heb maar een conclusie..
de Konica kd 400 met 4.1 mp.
is gewoon de beste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 12-07 00:01

Floor-is

5.2

Is de beste is wel erg cru gezegd, het hangt namelijk ontzettend af van wat je er mee wilt doen; hoe groot de cam mag zijn; wat voor opslag je per se wilt etc. etc. etc.

Ik heb ook zo mijn eisen voor een digicam:
- Zowel point&Shoot als goed in te stellen
- Moet zo goed als ruisvrij zijn (ook bij 3s+ sluitertijd)
- Moet hotshoe hebben (een echte ajb)
- Moet minimaal 5x zoom hebben
- Minimaal 4Mpixels
- Geen AA batterijtjes, maar cells, liefst 1700MAH+ en Li-Ion of beter
- Geen Memsticks (dagdag sony)
- Stevige behuizing die tegen een stootje kan
- Uitbreidbaar met (opzet) lenzen en filters
- Moet mountbaar zijn op tripod
- Liever niet zwaarder dan 700gram
- Moet macro's kunnen bouwen vanaf een cm of 10
- Moet weinig last hebben van chroma abb.

En mijn budget is zegmaar 1000 euro inclusief extra batterij en 256MB CF.
Jah ik maak het mijzelf niet bepaald makkelijk, dus moet ik ofwel doorsparen ofwel minder eisen stellen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

Waarom geen AA-tjes? goedkoop en gaan lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523

Floris schreef op 13 september 2002 @ 19:52:
Is de beste is wel erg cru gezegd, het hangt namelijk ontzettend af van wat je er mee wilt doen; hoe groot de cam mag zijn; wat voor opslag je per se wilt etc. etc. etc.

- Zowel point&Shoot als goed in te stellen check
- Moet zo goed als ruisvrij zijn (ook bij 3s+ sluitertijd) weet ik niet
- Moet hotshoe hebben (een echte ajb) check
- Moet minimaal 5x zoom hebben check
- Minimaal 4Mpixels 3mp
- Geen AA batterijtjes, maar cells, liefst 1700MAH+ en Li-Ion of beter waarom geen aa?
- Geen Memsticks (dagdag sony) check
- Stevige behuizing die tegen een stootje kan check
- Uitbreidbaar met (opzet) lenzen en filters check
- Moet mountbaar zijn op tripod check
- Liever niet zwaarder dan 700gram check
- Moet macro's kunnen bouwen vanaf een cm of 10 check
- Moet weinig last hebben van chroma abb. check

En mijn budget is zegmaar 1000 euro inclusief extra batterij en 256MB CF. check
Jah ik maak het mijzelf niet bepaald makkelijk, dus moet ik ofwel doorsparen ofwel minder eisen stellen. :)
checklist fuji s602z, niet helemaal wat je zoekt, maar best dichtbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Deze week komt de HP photosmart 850 uit : http://www.hp.nl/pers/hpa20801.html .

Ik was eerst van plan een Fuiji S304 te gaan kopen, maar nu denk ik dat het deze camera wordt. 4MP en 8x optische zoom (+7x digitaal) voor € 579,-- exclusief btw is erg fijn.
Ik ben niet zo'n fotofreak, dus veel automatisch is fijn, met de mogelijkheid om toch nog met instellingen te spelen.
Nadeel is wel dat er SD-geheugen (secure digital) in zit, Fuiji komt weer met XD, maar het geheugen zal wel sneller moeten om 2,6 MB weg te schrijven.

Ik krijg een mailtje als ze hem binnen hebben, ga ik ff kijken.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrknowitall schreef op 30 september 2002 @ 20:35:
Deze week komt de HP photosmart 850 uit : http://www.hp.nl/pers/hpa20801.html .

Ik was eerst van plan een Fuiji S304 te gaan kopen, maar nu denk ik dat het deze camera wordt. 4MP en 8x optische zoom (+7x digitaal) voor € 579,-- exclusief btw is erg fijn.
Ik ben niet zo'n fotofreak, dus veel automatisch is fijn, met de mogelijkheid om toch nog met instellingen te spelen.
Nadeel is wel dat er SD-geheugen (secure digital) in zit, Fuiji komt weer met XD, maar het geheugen zal wel sneller moeten om 2,6 MB weg te schrijven.

Ik krijg een mailtje als ze hem binnen hebben, ga ik ff kijken.
ik lees op die site dat de consumentenadviesprijs 699 euro is, heb je die prijs van jou uit pricewatch ofzo? (sorry te lui om te kijken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43228

Weet iemand een type dig. fotocamera waarmee je heel snel achter elkaar foto's kan maken.(ik weet niet meer hoe het heet). Net zoals de oude camera's met een snel motortje erin. Ik ga namelijk weer eens op wintersport en wil actiefoto's maken dmv meerdere foto's. Wie weet een type of merk wat dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
Ik zit te dubbe om een nieuwe cam te halen de 2.1 mp van mn c-2100 vind ik toch iets te weinig.

Nou heb ik het volgende probleem dat een digicam zonder 10x OPTISCHE zoom voor mij geen digicam is....

Dus ja dan kom je toch al gauw weer in de regionen van de c-720 maar die is maar 1 mp meer dan wat ik nu heb.

Of anders de Nikon 5700 das heel wat anders qua prijs en ik denk ook kwaliteit maar dat weet ik dus niet zijn er tweakers die me hiermee kunnen helpen kiezen ?

En evt een alternatief hebben op een van deze 2 cams ? Prijs wil ik onder de 1500 euro houden.

Owja
ps
Thanks in advance

Any suggestion by icq of meel mag ook

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 43228 schreef op 01 oktober 2002 @ 02:04:
Weet iemand een type dig. fotocamera waarmee je heel snel achter elkaar foto's kan maken.(ik weet niet meer hoe het heet). Net zoals de oude camera's met een snel motortje erin. Ik ga namelijk weer eens op wintersport en wil actiefoto's maken dmv meerdere foto's. Wie weet een type of merk wat dit kan?
Euhm, als je een digitale camera wilt die net zo snel foto's kan nemen als een SLR met een motordrive zit je al snel aan een Canon 1D of een Nikon D1H vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
Kick !! anyone een goeie suggestie voor me ? thanks !

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

ik ben op zoek naar een nieuwe cam.
Mijn hp 215 is ermee gekapt (13 maanden na aankoop net buiten de garantie periode)

ik wil er nu een met optische zoom en een betere beeldkwaliteit.

ik twijfel tussen Canon PowerShot A40 en de Olympus C-220 Zoom.

beide hebben ze zoom, de canon heeft een streepje voor omdat ik dan mijn 32mb Compact Flash kan gebruiken hoef ik geen dure cards meer aan te schaffen voor wat meer opslag.

welke is qua beldkaliteit beter ?? ook is een AC Adapter een vereiste.

beide moeten ze het volgens mij wel onder linux doen.

graag jullie mening.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43228 schreef op 01 oktober 2002 @ 02:04:
de fuji s602z heeft een aantal opties op dit gebied:

- 5 last shots: je houdt de knop ingedrukt en zodra je loslaat bewaart ie de laatste 5 shots (0.2 sec per shot)
- 5 shots: je drukt de knop eenmaal in en krijgt 5 shots (0.2 sec per shot)
- continuous shooting: om de 1.2 seconden wordt er 40 seconden lang een foto gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

hmm ik meende dat dit een erg atief topic was. komt er alweer wat ruimte in de canon markt ?? of nog steeds extreme wachttijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Ik wil graag op de HCCdagen een HP Photosmart 850 gaan halen. Zijn er al gelukkige die em hebben en zo ja wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 08-07 17:30
Floris schreef op 13 september 2002 @ 19:52:

- Zowel point&Shoot als goed in te stellen
- Moet zo goed als ruisvrij zijn (ook bij 3s+ sluitertijd)
- Moet hotshoe hebben (een echte ajb)
- Moet minimaal 5x zoom hebben
- Minimaal 4Mpixels
- Geen Memsticks (dagdag sony)
- Stevige behuizing die tegen een stootje kan
- Uitbreidbaar met (opzet) lenzen en filters
- Moet mountbaar zijn op tripod
- Liever niet zwaarder dan 700gram
- Moet macro's kunnen bouwen vanaf een cm of 10
- Moet weinig last hebben van chroma abb.

En mijn budget is zegmaar 1000 euro inclusief extra batterij en 256MB CF.
Ik zou voor de Canon G2 gaan,die zit heel erg in de buurt van jouw eisen.
4m pixels
macro 6 cm
hotshoe aanwezig
lcd die helemaal te wow is :)
CF(32mb inclusief)
Lithium-Ion + adapter

Kortom een goede camera die je kan kopen voor 800 euro's,dus geld over voor tas/cf/accu.
Kijk hier eens: http://www.dpreview.com/reviews/canong2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68442

Coolpix 885 of de 4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Laatst online: 02-07 15:28

C0nscious

Mysteryman.

Flex schreef op 20 oktober 2002 @ 01:34:
[...]

Ik zou voor de Canon G2 gaan,die zit heel erg in de buurt van jouw eisen.
4m pixels
macro 6 cm
hotshoe aanwezig
lcd die helemaal te wow is :)
CF(32mb inclusief)
Lithium-Ion + adapter

Kortom een goede camera die je kan kopen voor 800 euro's,dus geld over voor tas/cf/accu.
Kijk hier eens: http://www.dpreview.com/reviews/canong2/
Of je wacht nog een paar weekjes op de G3... die heeft 1x zoom meer :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

C0nscious schreef op 20 oktober 2002 @ 12:52:
[...]

...en nog tientallen andere verbeteringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 08-07 17:30
C0nscious schreef op 20 oktober 2002 @ 12:52:
[...]

Inderdaad in de pricewatch kost ie gemiddeld 900 Euro's,en de specs zien er mooi uit(inclusief 1x meer zoom ;) )
Alleen hij wou er 1000 euro's aan uitgeven,met een extra batterij en 256CF.
Veel succes verder met zoeken...laat effe horen wat je gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Ik wil een AC adapter bij de Canon A40 deze zie ik op alternate.nl niet staan. Waark kan ik deze kopen ?

Kan ik ook een eigen adapter gebruiker ? ik heb een 2A 3 t/m 12V Adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 23:39
DeXtOuRiuS schreef op 06 juli 2002 @ 00:27:

kijk anders eens naar de fuji 3800 (zo noemen ze hem @ dpreview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Ik blijf gewoon nog lekker twijfelen tussen de

Fuji 2800z
en de
Canon A40

ik heb de A40 al wel in mijn winkelwagentje zitten. 8)7
|:( << als de smilie door de muur komt dan bestel ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Flex schreef op 21 oktober 2002 @ 00:36:
[...]

Inderdaad in de pricewatch kost ie gemiddeld 900 Euro's,en de specs zien er mooi uit(inclusief 1x meer zoom ;) )
Alleen hij wou er 1000 euro's aan uitgeven,met een extra batterij en 256CF.
Veel succes verder met zoeken...laat effe horen wat je gekocht heb.
extra batterij heb je niet nodig bij de G serie...hij schiet zo'n 450 foto's met LCD aan...
256MB CF (Transcend 25x) kost 130 euro
G3 incl. tasje kost 899 (bij de inkoopactie)
totaal: 1030 euro en dat zelfs incl. tas, dus lijkt me een prima deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben voor een tante van mij op zoek naar een digitale camera. Ze was zelf uitgekomen bij de Minolta Dimage F100. Budget voor de camera is dus rond de €600.

De eisen zijn:
• Compact, maat van de F100 is ongeveer wat ze zoekt.
• 3 of 4 megapixel
• AA batterijen
• Goede kwaliteit foto's
• Max €600
• Handmatig instelbare ISO waarde
• Handmatig focussen
• Moet op een statief kunnen
• Geen sony gras

Ik kan zelf eigenlijk geen alternatief bedenken, maar misschien kan iemand anders dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 09:03
Ik zelf ben ook van plan een "goede" digicam te gaan kopen, alleen dacht ik aan de HP Photsmart 850 die heeft namelijk 4MP en je kunt er vanalles op instellen, alleen vroeg ik me af is dat ding wat, ik heb nemlijk wel al een heel aantal reviews ervan gelezen (een aantal waren noors :)) Maar wat ik mis is gewoon een goed oordeel over de foto's die dat ding maakt. Ze moeten gewoon super scherp zijn. Hebben jullie misschien al ervaring met deze cam? Normaal is die camera zo rond de 670euro en nu met die inruil maand van HP krijg je 120 euro terug das wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
kijk ook eens naar de nieuwe Olympus C-730
3.2 Mp met 10 x Optische zoom, heel veel instelmogelijkheden.
Kost rond de 640 euro.

Kijk hier eens: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c730uz.html
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
jp73 schreef op 16 November 2002 @ 18:22:
kijk ook eens naar de nieuwe Olympus C-730
3.2 Mp met 10 x Optische zoom, heel veel instelmogelijkheden.
Kost rond de 640 euro.

Kijk hier eens: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c730uz.html
:)
Door de shutter lag van de HP 850 ben ik toch voor de Olympus C-730UZ gegaan en hij kost €581,- inc verzendkosten bij topvision in luxemburg (heb het net in de pricewatch gezet) Ik verwacht hem komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klein schopje dan maar, 'k ben op zoek naar een cam van rond de 600 euro en ik twijfel tussen de Olympus C-730UZ en de HP PhotoSmart 850.

Qua prijs schelen ze elkaar niet zoveel, de Olympus heeft 10x zoom tegenover de HP met 8x, de HP heeft daarentegen 4Mpix, de Olympus 3Mpix.

Ik wil graag veel optische zoom, omdat ik op vakanties nogal 's merk dat ik niet dicht genoeg bij iets kan komen wat ik op de foto wil zetten. 'k Heb al wat reviews gelezen en in eerste instantie viel de Olympus voor mij af aangezien er nogal wat "owner opinions" niet zo positief waren. De HP werd wel goed gereviewd, maar nu lees ik in de reactie van ZiPsop dat de HP last heeft van shitter lag (ik neem aan dat dit de tijd is tussen drukken op de ontspanner en het daadwerkelijk een foto maken?). Bovendien heeft die HP SD geheugen nodig en da's duurder.

Wat raden jullie aan voor iemand die (nog) amper verstand heeft van digicams, minimaal 3Mpix wil, veel optische zoom en vanwege het gebrek aan fotografisch inzich liefst alles automatisch geregeld wil hebben. Later wil ik wel dingen handmatig in kunnen stellen omdat ik van plan ben wel wat over digitale fotografie te lezen en dus wat meer functies eis aan mijn cam.

Kom gerust aan met andere camera's, maar duurder dan 600 euro mag het niet worden aangezien ik ook nog geheugen wil kopen.

Owja: ik heb al GP 1600mAh batterijen, dus accu's is geen probleem en ook het formaat maakt mij niks uit, als ik op vakantie ben loop ik toch als een Japanner door het land ;)

Ik geloof dat dit wel genoeg informatie is? 'k Weet het namelijk zelf echt niet meer welke ik moet nemen, ach misschien wil ik wel gerustgesteld worden dat welke ik ook kies, het sowieso een goede cam is. Zoals je aan mijn icon kan zien heb ik mijn keus namelijk al half gemaakt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 29-11-2002 19:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36457

RedFox schreef op 06 juli 2002 @ 00:08:

kost zo'n 750 euro.
Das duur betaald heb de mijne pas voor 590 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23:22
Anoniem: 36457 schreef op 29 november 2002 @ 19:32:
[...]

Das duur betaald heb de mijne pas voor 590 euro gekocht.
Logisch zou ik zo zeggen... Hij heeft dat bijna 5 maanden geleden gepost en wie weet hoe lang hij die camera al had :)

Heeft hier iemand ervaring met de Canon Digtal Ixxus 300 (of 330)? Dat lijkt me een heel stevige en compacte en toch goede camera. Of zou ik eerder voor de iets duurdere Canon S45 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op 29 november 2002 @ 20:13:
[...]

Logisch zou ik zo zeggen... Hij heeft dat bijna 5 maanden geleden gepost en wie weet hoe lang hij die camera al had :)

Heeft hier iemand ervaring met de Canon Digtal Ixxus 300 (of 330)? Dat lijkt me een heel stevige en compacte en toch goede camera. Of zou ik eerder voor de iets duurdere Canon S45 gaan?
zou ik wel doen, is wel iets duurder maar je betaald bij de IXUS flink mee voor zijn fancy looks en de compactheid (denk ik). De s45 is een vele uitgebreidere camera waar je meer mee kan en, volgens mij, langer plezier van beleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:49
Ik zit met het zelfde (luxe) probleem als hierboven.

Ik twijfel ook tussen deze twee camera's, de Ixus V3 of de S45:S

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GoEV6 schreef op 29 November 2002 @ 21:24:
Ik zit met het zelfde (luxe) probleem als hierboven.

Ik twijfel ook tussen deze twee camera's, de Ixus V3 of de S45:S

Iemand advies?
Ixus is kleiner. 3MP
S45 maakt mooiere foto's. 4MP
S45 is natuurlijk ook duurder.

Vindt je het formaat heel erg belangerijk. Neem de Ixus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Laatst online: 21-06 17:10
Ik heb zelf de P5 van Sony die je zelf al noemde:

Voordelen:
- mooie foto's
- zeer sterke metalen behuizing
- gemakkelijk te bedienen

Nadelen:
- batterijverbruik (1 uur is ie leeg)
- witbalans vereist af en toe finetuning
- tijd tussen twee foto's met flits is behoorlijk lang (10+ sec.)
- je moet niet erg grote vingers hebben voor de bediening

Al met al zou het niet meer mijn eerste keus zijn, maar ik heb geen ervaring met andere merken of types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30005

Ik ben al een tijdje opzoek naar een digicam. Had eik gehoopt dat de ontwikkeling van film/foto camera iets sneller zou gaan, maar zo te zien duurt het nog wel even voordat je met een film camera normale fotos kan maken. (of kan iemand me hier op andere gedachten brengen)

Nou goed mijn digicam ...

- budget: 500-750 euro, duurder dan dat toch echt niet
- Aantal Megapixels: ik denk dat dat opzich niet zoveel zegt, maar minimaal toch wel 3

Doel van de camera: de camera wordt ook van mijn moeder :P het point en shooten dus, ikzelf wil wel iets meer kunnen met een camera (het iig leren) dus dat wordt een beetje lastig. Ik hoef nu ook weer niet zoon ding met super veel toetsers en bellen, maar de sluitertijd moet toch wel in te stellen zijn.

Formaat camera : hoge prioriteid, zo klein als mogelijk. Hiermee bedoel ik dus, dat hij zo klein mogelijk moet zijn, maar wel zodat de kwaliteit van de foto's niet te veel achteruit gaat.

Opslagmedium : maakt me niet zoveel uit, goedkoop en veel en snel :P

Voorkeur voor een bepaalde merk: nee, geheel merk neutraal

Uitbreidingsmogelijkheden : mwah, wanneer niet het geval; ook niet erg ...

Materiaal camera: metaal is natuurlijk wel mooi, maar bepaald geen must have

Soort stroomvoorziening: lithium lijkt me het fijnst, anders aa, Nihim :z ofzo komt als laatst ...

en dan nog een note

Ik heb welleens foto's gemaakt met een digicam en wat ik dan zo storend vond was dat tussen de tijd dat jij op het knopje drukte en de foto daadwerkelijk genomen werd ongeveer 893893493930 uur zat. Staan er camera's bekend om hun goede 'snelheid' :S? ik d8 dat de ixus daar redelijk goed in was ... nu ben ik toch al fan van dat ding ..... maar ik laat me niet beinvloeden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ixus v3 is zeker een mooi ding, lekker klein, wel maar 2x zoom.
Dan heeft de S35 3x zoom, wel iets groter.

Ja, dat is een afweging, zelf zou ik voor de s35 gaan, is echt een mooi ding, ik heb de voorganger, s30.

Gewoon es goed rondkijken op http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp en andere reviewsites, dan heb je wat concrete informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 29 november 2002 @ 19:25:
Klein schopje dan maar, 'k ben op zoek naar een cam van rond de 600 euro en ik twijfel tussen de Olympus C-730UZ en de HP PhotoSmart 850.

Qua prijs schelen ze elkaar niet zoveel, de Olympus heeft 10x zoom tegenover de HP met 8x, de HP heeft daarentegen 4Mpix, de Olympus 3Mpix.

Ik wil graag veel optische zoom, omdat ik op vakanties nogal 's merk dat ik niet dicht genoeg bij iets kan komen wat ik op de foto wil zetten. 'k Heb al wat reviews gelezen en in eerste instantie viel de Olympus voor mij af aangezien er nogal wat "owner opinions" niet zo positief waren. De HP werd wel goed gereviewd, maar nu lees ik in de reactie van ZiPsop dat de HP last heeft van shitter lag (ik neem aan dat dit de tijd is tussen drukken op de ontspanner en het daadwerkelijk een foto maken?). Bovendien heeft die HP SD geheugen nodig en da's duurder.

Wat raden jullie aan voor iemand die (nog) amper verstand heeft van digicams, minimaal 3Mpix wil, veel optische zoom en vanwege het gebrek aan fotografisch inzich liefst alles automatisch geregeld wil hebben. Later wil ik wel dingen handmatig in kunnen stellen omdat ik van plan ben wel wat over digitale fotografie te lezen en dus wat meer functies eis aan mijn cam.

Kom gerust aan met andere camera's, maar duurder dan 600 euro mag het niet worden aangezien ik ook nog geheugen wil kopen.

Owja: ik heb al GP 1600mAh batterijen, dus accu's is geen probleem en ook het formaat maakt mij niks uit, als ik op vakantie ben loop ik toch als een Japanner door het land ;)

Ik geloof dat dit wel genoeg informatie is? 'k Weet het namelijk zelf echt niet meer welke ik moet nemen, ach misschien wil ik wel gerustgesteld worden dat welke ik ook kies, het sowieso een goede cam is. Zoals je aan mijn icon kan zien heb ik mijn keus namelijk al half gemaakt :)

Niemand? Of kan ik beter een nieuw topic openen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 01-07 23:57
even een schopje omhoog.. ik weet niet of dit topic er echt voor bedoelt is maar:

Een vriend van me wil een cam kopen, HP photosmart 812

hij is 550 euro
4.1 mpix
3 x optische zoom
7 x digitale zoom

(deze informatie van hem verkregen)

heeft iemand ervaringen met deze camera, is het een beetje goed voor het geld ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik heb de volgende Minolta Dimage F100

volgens mij doettie niet onder voor de HP hierboven

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste