Hoezo ik lul gewoon AnandTech en AceHardware na.
Die passen het fenomeen toe op meerdere markten.
'n Gf4Ti4200 is een Volume produkt tov 'n 9700Pro
'n Gf4MX440 is een volume produkt tov 'n Gf4Ti4200
Maar kom eens met argumenten ipv blijven mierenneuken over 'n Volumemarkt defenitie wat nogal OffTopic is.
The Source schreef op 10 december 2002 @ 21:06:
[...]
Volume markt is geen relatief begrip! Met volume markt wordt gewoon aangeduid in welk VGA segment het meeste wordt verkocth. Ik zit elke dag met mijn neus bovenop een groot deel van de complete VGA sales over geheel europa. De volume markt kan per regio verschillen maar er is duidelijk te zien dat in geheel europa (en ook in Nederland) de volume markt qua VGA ligt bij de MX420 / MX440 / ATI9000. En als Matrox niet aan de prijs (en dus positionering) doet van de Pharelia zal deze kaart zich niet snel in de volume markt begeven en dat hebben ze bij Matrox nog niet door.
Tja jullie hebben het over Volume markt van de algehele VGA markt maar ergens trek je de grens waar leg je die grens in die gehele markt 60% 80% en verdeeld over hoeveel segmenten en welke produkt reeksen. Toch wel vaag begrip.
<100Euro deel zal zeer groot zijn 100 tot 200 ook maar 200 tot 300 toch een belangrijke stuk uit de pie alleen met grotere marges.
400 en hoger is een piep klein stukje.
Ik heb het meer over Volume verhouding tussen produkten in het hogere markt deel zoals ik geleend heb van die reviewers.
Alleen vermelden hun het er duidelijk bij wat ik dus verzuimt hebt.
ATI heeft het helemaal begrepen. Eerst introduceren ze een highend kaart (9700 pro) waarmee ze de snelste kaart van dit moment neerzetten op daarmee alle media aandacht naar zich toe trekken. Daarbij introduceren ze ook meteen een 9000 kaart die qua prijs en performance helemaal in de volume markt komt te liggen. Daarna (3 maanden later) vullen ze het gat op met de introductie van de 9500 / pro kaarten om zo een compleet product range aan te bieden.
Tja ATI loopt nu wel lekker.
MAtrox had wat meer tegen zitten maar dat was al af te leiden uit de spects.
dE king toen was de Gf4Ti4600
Belangrijke punten waren van de spect
De Clock bij gelijkke spect moet je die tenminste evenaren.
4pipelines vs 4 pipelines dus geen verbetering gelijk op
LMAII vs groter Rawe MEM bandbreedte hier is het ook gelijk spel
Het bood wel DX9 vs 8,1 maar ja das nog ver in het DX8.1 tijdperk.
Matrox heeft een Clock schalings probleem en viel dus tegen.
8pipes en toch zeker iets vergelijkbaars met LMA of HyperZ zou doorslaggevend kunnen zijn wel met voldoend Clock.
Wat ATI gedaan heeft dus.
Ik snal niet dat Matrox dit ook niet doet want van de verkopen van de G400 (low buget op dit moment) en de Pharelia (high end / budget) kan een bedrijf met als core business VGA echt niet lang overleven. Geruchten over de zwakke financiele situatie bij Matrox zijn er al genoeg geweest...
Ja waarom geen game editie met hooguit DUAl head en van 250 á 300 Euro ofzo.
ATI volgt gewoon de concurrentie.
Toen de 8500 tegenviel kreeg ie gewoon een toepasselijk prijs aan performance verhouding gekoppeld. Waardoor die toch attractief bleef aangezien zijn beter concurrerende produkt gewoon in een hogere prijs klasse zit.
Matrox houd de Parhilia duur zodat het een Niche produkt wordt. Wat de Volume sales juist tegen werkt
Die PArhilia II moet dat toch wel zeker op orde hebben aangezien ATI & nvidia niet stil staan.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K