Op de vorige pagina postte ik al dat je gewoon op http://ftp.gnome.org/pub/GNOME/pre-gnome2/releases/gnome-2.0-desktop-final/ kan wget'ten.Op zondag 30 juni 2002 18:14 schreef Animal_X het volgende:
weet iemand waar ik alle libs in 1 zip file kan downloaden.
Ik ben namelijk thuis momenteel even beperkt tot 56k.
Ik zou hem morgen op het werk wel kunnen downloaden. maar dat is vanachter een proxy. Dus geen FTP en om alle libs los te downloaden heb ik eigenlijk ook geen tijd voor.
Weet iemand dus of ik alle libs in 1 zip file ergens kan vinden. zo nee dan zou ik heeeel dankbaar zijn als iemand ze ff in een zip filetje kan zetten en up loaden![]()
Verwijderd
Niet? Vaag... Ik dacht van wel. Mjah, dan weet ik het niet. Ik gebruik momenteel geen debian.
.
weet ik, ik kan morgen niet al die libs los downloaden. (geen tijd).Op zondag 30 juni 2002 18:22 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Op de vorige pagina postte ik al dat je gewoon op http://ftp.gnome.org/pub/GNOME/pre-gnome2/releases/gnome-2.0-desktop-final/ kan wget'ten.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
wget kan ook recursive een hele map leeguzuigen hoor....Op zondag 30 juni 2002 18:34 schreef Animal_X het volgende:
[..]
weet ik, ik kan morgen niet al die libs los downloaden. (geen tijd).
oops.. 
somebody slap me please
somebody slap me please
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Jawel, werkt ook met debian... Even het volgende doen:Op zondag 30 juni 2002 18:24 schreef SaSReCoiL het volgende:
nee?
code:
1
2
3
4
| /etc/apt/sources.list deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian ../project/experimental main deb http://people.debian.org/~walters/debian/staging ./ deb ftp://ftp.debian.nl/debian sid main (evt. contrib non-free) |
En dan ook:
code:
1
2
3
4
| /etc/apt/preferences Package: * Pin: release a=experimental Pin-Priority: 500 |
en dan uiteindelijk:
code:
1
2
| apt-get update apt-get install gnome2 |
Hope that helps
Verwijderd
Moet je dan bij de Red Hat installatie Gnome aanvinken als Desktop Manager of juist niet dat hij die door ximian volledig installeerd?Op zondag 30 juni 2002 18:20 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Makkelijke manier: download ximian red carpet (http://www.ximian.com/) en installeer Gnome-2 uit de gnome-2 preview channel..
Verwijderd
Kan je a.u.b. een direct linkje geven waar ik de Red Carpet rpm voor Red Hat 7.3 kan downloaden?Op zondag 30 juni 2002 18:20 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Makkelijke manier: download ximian red carpet (http://www.ximian.com/) en installeer Gnome-2 uit de gnome-2 preview channel..
Kan hem niet meteen vinden...
Dank bij voorbaat.
Verwijderd
Ik kan hem ook niet meer vinden ze hebben hem verplaats....
Niet getreurt ik upload hem even voor je zo gepiept wacht even op mijn edit.
Dead Link
Geen Dank he
Niet getreurt ik upload hem even voor je zo gepiept wacht even op mijn edit.
Dead Link
Geen Dank he
Verwijderd
Officiele ximian download locatie: ftp://ftp.ximian.com/pub/ximian-gnome/redhat-73-i386/red-carpet-1.3.3-4.ximian.1.i386.rpmOp maandag 01 juli 2002 10:21 schreef TheCore het volgende:
[..]
Kan je a.u.b. een direct linkje geven waar ik de Red Carpet rpm voor Red Hat 7.3 kan downloaden?
Kan hem niet meteen vinden...
Dank bij voorbaat.
Voor andere distros verander je 'redhat-73-i386' in '<distro>-<version>-<arch>'.
Verwijderd
Als jullie het niet erg vinden haal ik mijne nu weg omdat er een officieele staat. Scheelt weer Upload.
Verwijderd
Beelzebubu, bedoel je niet de "Gnome 2 Developer Snapshots" channel? 
Trouwens, is dit wel de finale versie van Gnome 2?
Verwijderd
/me gaat ook GNOME2 proberen.. ziet er best wel leuk uit 
(itt 1.4)
Kan je nu trouwens ook de kleuren veranderen?
/me start cvsgnome..
goh, het werkt ook nog meteen..
(itt 1.4)
Kan je nu trouwens ook de kleuren veranderen?
/me start cvsgnome..
goh, het werkt ook nog meteen..
edit:
argh! nu gaat ie van 'pre-gnome2' downloaden?!
Ik dacht dat cvsgnome ook bruikbaar was om de stable versie binnen te halen en te bouwen?
Ik dacht dat cvsgnome ook bruikbaar was om de stable versie binnen te halen en te bouwen?
zijn er nu al officiele RPM's uit voor red hat 7.3?
Verwijderd
Yeps, cvsgnome opstarten en dan `world stable`, anders even op irc.gnome.org langsgaan in het #cvsgnome of #gnomecvs (weet nooit welke van de twee het is) kanaal, en kijken of Galaxy er is, die kan je altijd verder helpen.Op maandag 01 juli 2002 11:44 schreef paasklaas het volgende:
edit:
Verwijderd
Dat heb ik idd gedaan..Op maandag 01 juli 2002 12:27 schreef Hieronymus het volgende:
[..]
Yeps, cvsgnome opstarten en dan `world stable`, anders even op irc.gnome.org langsgaan in het #cvsgnome of #gnomecvs (weet nooit welke van de twee het is) kanaal, en kijken of Galaxy er is, die kan je altijd verder helpen.
Misschien had ik een andere server moeten kiezen?
/me was een beetje lui vanochtend..
Nja, is nu toch al te laat.. staat al op 58%
zal vanavond ofzo wel ff vragen zodat ik em de volgende keer wel goed heb (moet m'n systeem toch nog een keer helemaal opnieuw inrichten)
Verwijderd
Ja, die.Op maandag 01 juli 2002 11:29 schreef TheCore het volgende:
Beelzebubu, bedoel je niet de "Gnome 2 Developer Snapshots" channel?
En dat is gewoon de huidige CVS, dus da's inderdaade de final versie (+fixes).
Ok, dat heb ik allemaal gedaan...Op maandag 01 juli 2002 09:56 schreef Hieronymus het volgende:
[..]
Jawel, werkt ook met debian... Even het volgende doen:
code:
1 2 3 4 /etc/apt/sources.list deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian ../project/experimental main deb http://people.debian.org/~walters/debian/staging ./ deb ftp://ftp.debian.nl/debian sid main (evt. contrib non-free)
En dan ook:
code:
1 2 3 4 /etc/apt/preferences Package: * Pin: release a=experimental Pin-Priority: 500
en dan uiteindelijk:
code:
1 2 apt-get update apt-get install gnome2
Hope that helps
Dan start ik gdm, krijg ik netjes dat login schermpje.
Ik log in, X restart 2 keer en ik sta weer in 't login scherm
Wat doe ik nou fout?
Ohja, misschien is een debug log handig, maar hoe krijg ik die hiervoor?
Verwijderd
Vrij simpel, gdm2 is er nog niet, en gdm1 werkt niet lekker samen met gnome2.... I didn't say the upgrade was painlessOp maandag 01 juli 2002 16:17 schreef rb338 het volgende:
[..]
Ok, dat heb ik allemaal gedaan...
Dan start ik gdm, krijg ik netjes dat login schermpje.
Ik log in, X restart 2 keer en ik sta weer in 't login scherm
Wat doe ik nou fout?
Ohja, misschien is een debug log handig, maar hoe krijg ik die hiervoor?
Verwijderd
Hm, ik heb hier nogal gemixte gevoelens bij..
Het kan wezen dat de installatie hier helemaal verkeerd is gegaan, maar de helft werkt niet en de andere helft doet het ook niet
Ik kan niet eens een ander metacity theme kiezen.. (terwijl die themes wel op m'n hd staan, maar om 1 of andere vage reden wil ie ze niet gebruiken)
Aan de andere kant:
- Het 'voelt' wel veel stabieler dan bv KDE3
- Geen Motif (groot pluspunt!)
- XP-achtige rubberband (tijdens selecteren met muis) op de desktop en in Nautilus.. erg mooi
Maar ik heb blijkbaar denk ik toch echt die prerelease want m'n letters zijn ook niet ge-AA-ed..
(wat standaard zo zou moeten wezen in de final versie, afaik)
Nja, als ie beschikbaar is met Gentoo ga ik die 2 (Gentoo + Gnome2) ook maar eens uitproberen en Mandrake eraf gooien
Het kan wezen dat de installatie hier helemaal verkeerd is gegaan, maar de helft werkt niet en de andere helft doet het ook niet
Ik kan niet eens een ander metacity theme kiezen.. (terwijl die themes wel op m'n hd staan, maar om 1 of andere vage reden wil ie ze niet gebruiken)
Aan de andere kant:
- Het 'voelt' wel veel stabieler dan bv KDE3
- Geen Motif (groot pluspunt!)
- XP-achtige rubberband (tijdens selecteren met muis) op de desktop en in Nautilus.. erg mooi
Maar ik heb blijkbaar denk ik toch echt die prerelease want m'n letters zijn ook niet ge-AA-ed..
(wat standaard zo zou moeten wezen in de final versie, afaik)
Nja, als ie beschikbaar is met Gentoo ga ik die 2 (Gentoo + Gnome2) ook maar eens uitproberen en Mandrake eraf gooien
Verwijderd
Metacity theme kiezen: gconftool-2 --type=string --set /apps/metacity/general/theme <themenaam>. Die themenaam moet dan in /usr/share/metacity/themes/<themenaam> zitten.
AA-fonts: Weet je zeker dat je GDK_USE_XFT=1 hebt ge-export? Zelfs de prereleases hadden al AA'd fonts als ik me niet vergis.
AA is NIET, ik herhaal NIET standaard aan in de final versie, moet je echt die export voor maken.
En natuurlijk freetype en pango hebben
AA-fonts: Weet je zeker dat je GDK_USE_XFT=1 hebt ge-export? Zelfs de prereleases hadden al AA'd fonts als ik me niet vergis.
AA is NIET, ik herhaal NIET standaard aan in de final versie, moet je echt die export voor maken.
Verwijderd
Nee, die heb ik nog niet ge-export en die libs heb ik ook..
en ik weet nu ook wat ik was vergeten
gconftool-2 geeft met alle opdrachten (of niets) de volgende melding:
** (process:2111): WARNING **: CORBA_ORB_destroy: ORB still has 2 refs.
/me gaat op Gentoo site kijken..
Verwijderd
Die foutmelding is vrij normaal. Na gconftool-2 even opnieuw X opvuren, dan zou het aangepast moeten zijn, was hier in ieder geval wel het geval. Anders een bug-raportje op gnome bugzilla gooien.Op maandag 01 juli 2002 18:05 schreef paasklaas het volgende:
Nee, die heb ik nog niet ge-export en die libs heb ik ook..
Ok...Op maandag 01 juli 2002 16:59 schreef Hieronymus het volgende:
[..]
Vrij simpel, gdm2 is er nog niet, en gdm1 werkt niet lekker samen met gnome2.... I didn't say the upgrade was painless
Hoe start je gnome2 dan op
Ik gebruik nu KDE3, dus kdm...
[edit]
exec gnome-session in .xsession zetten dus, maar dat werkt ook niet
Als ik vanuit failsafe in de console gnome-session start, krijg ik een error over een Type1 font die niet geopend kan worden
Verwijderd
Of je gooit je metacity-themes in ~/.metacity/themes/. Er is ook een setup-programmaatje waarmee je makkelijk van theme kunt veranderen.Op maandag 01 juli 2002 17:52 schreef Hieronymus het volgende:
Metacity theme kiezen: gconftool-2 --type=string --set /apps/metacity/general/theme <themenaam>. Die themenaam moet dan in /usr/share/metacity/themes/<themenaam> zitten.
Verwijderd
Ik heb ook geprobeerd in navolging op mn laptop nu mn desktop over te zetten naar Gnome2. Dit is goed mis gegaan. Ik had zoveel problemen dat ik maar een volledige herinstallatie van Debian heb gedaan. (kostte me vrijwel de hele dag).
Het is nu redelijk gelukt en ik denk dat ik de meeste packages nu wel geinstalleerd heb.
1.
Alleen het probleem is nu nog dat ik wel dat balkje bovenin heb maar niet de menubalk onderin. Die zou ik wel graag willen hebben. Misschien weet iemand welke package je hiervoor moet installeren?
2.
Nautilus2 heb ik ge-deinstaleerd ik werd gek van die trage troep. Ik kan nu geen iconen meer op de desktop zetten maar dat is niet zo erg. In het balkje uit punt 1 kan ik prima icoontjes kwijt dat werkt mooi genoeg. Probleem is nog wel dat de background niet onthouden wordt. Iedere keer als ik gnome opnieuw start dan moet ik klikken in het menu op background en dan zonder dat ik wat doe komt de background tevoorschijn maar klik ik niet dan komt er ook niks. Misschien is er iemand die hier ook een oplossing voor weet.
Nou ja voor de rest is het wel supersnel dus ik ben blij dat ik toch van 1.4 naar 2.0 ben gegaan.
Het is nu redelijk gelukt en ik denk dat ik de meeste packages nu wel geinstalleerd heb.
1.
Alleen het probleem is nu nog dat ik wel dat balkje bovenin heb maar niet de menubalk onderin. Die zou ik wel graag willen hebben. Misschien weet iemand welke package je hiervoor moet installeren?
2.
Nautilus2 heb ik ge-deinstaleerd ik werd gek van die trage troep. Ik kan nu geen iconen meer op de desktop zetten maar dat is niet zo erg. In het balkje uit punt 1 kan ik prima icoontjes kwijt dat werkt mooi genoeg. Probleem is nog wel dat de background niet onthouden wordt. Iedere keer als ik gnome opnieuw start dan moet ik klikken in het menu op background en dan zonder dat ik wat doe komt de background tevoorschijn maar klik ik niet dan komt er ook niks. Misschien is er iemand die hier ook een oplossing voor weet.
Nou ja voor de rest is het wel supersnel dus ik ben blij dat ik toch van 1.4 naar 2.0 ben gegaan.
Verwijderd
Geen grafische login manager gebruiken for the time beingOp maandag 01 juli 2002 18:30 schreef rb338 het volgende:
[..]
Ok...
Hoe start je gnome2 dan op
Ik gebruik nu KDE3, dus kdm...
[edit]
exec gnome-session in .xsession zetten dus, maar dat werkt ook niet
Als ik vanuit failsafe in de console gnome-session start, krijg ik een error over een Type1 font die niet geopend kan worden
en in je .xinitrc:
code:
1
2
3
| #!/bin/sh /usr/bin/gnome-session |
That's all folks
Verwijderd
Volgens mij heb ik X een beetje te hard opgevuurd want hij doet het nu helemaal niet meer..Op maandag 01 juli 2002 18:11 schreef Hieronymus het volgende:
[..]
Die foutmelding is vrij normaal. Na gconftool-2 even opnieuw X opvuren, dan zou het aangepast moeten zijn, was hier in ieder geval wel het geval. Anders een bug-raportje op gnome bugzilla gooien.
Toch maar de final proberen
en weer 4 uur wachten
Wat ik trouwens minder leuk vindt aan Gnome2 is dat Nautilus soms heel snel is, en soms juist heel langzaam is (met opstarten - veel langzamer dan Konqueror met KDE3)
En het is allemaal erg leeg.. lijkt net of het niet af is.. (ik hoop dat dat komt omdat ik atm een pre-release heb)
Jep, gnome starten had ik inmiddels door...Op maandag 01 juli 2002 19:57 schreef Hieronymus wat:
Ik kreeg het niet voor elkaar om de error te copy/pasten, maar nu is 't toch gelukt. Ik krijg deze error:
code:
1
2
3
| ** (gnome-session:31296): WARNING **: Unable to open font file /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1/a010013l.pfb for font URW Gothic L, 10, exiting |
En die file bestaat inderdaad niet. Ik heb sowieso geen files in die dir die beginnen met een a, alleen met een c. Welke package moet ik hiervoor dan installeren
Verwijderd
msttcorefonts package als ik me niet vergis.Op maandag 01 juli 2002 20:43 schreef rb338 het volgende:
[..]
Jep, gnome starten had ik inmiddels door...
Ik kreeg het niet voor elkaar om de error te copy/pasten, maar nu is 't toch gelukt. Ik krijg deze error:
code:
1 2 3 ** (gnome-session:31296): WARNING **: Unable to open font file /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1/a010013l.pfb for font URW Gothic L, 10, exiting
En die file bestaat inderdaad niet. Ik heb sowieso geen files in die dir die beginnen met een a, alleen met een c. Welke package moet ik hiervoor dan installeren
En daar zit die als het goed is tussen.
edit:
forget it, verkeerd gekeken. Dat package zal het waarschijnlijk niet oplossen, wat het wel zal oplossen weet ik zo ook even niet
forget it, verkeerd gekeken. Dat package zal het waarschijnlijk niet oplossen, wat het wel zal oplossen weet ik zo ook even niet
Hmm, het waren de ghostscript fontsOp maandag 01 juli 2002 20:53 schreef Hieronymus het volgende:
[..]
msttcorefonts package als ik me niet vergis.Is pretty evil, download namelijk de fonts van (vergeef me dit scheldwoord ohh moderators van NOS
) www.microsoft.com...
En daar zit die als het goed is tussen.
Okay, gnome start nu. Maar hij gebruikt nu twm (
Verwijderd
Ja, ik kwam er ook achter dat ik even fout had gekeken...Op maandag 01 juli 2002 20:57 schreef rb338 het volgende:
[..]
Hmm, het waren de ghostscript fonts
Okay, gnome start nu. Maar hij gebruikt nu twm () als windowmanager dus ik ga ff verder klooien...
ugly hack voor je wm:
in een terminal:
code:
1
2
| killall twm metacity |
En dan gnome herstarten en zeggen dat ie je sessie moet opslaan
Zijn er al goed werkende mp3/ogg players en IM proggies voor gnome2? Want van zowel xmms als gaim is nog geen gtk2 versie uit.
(heb gnome2 verder prima draaien onder gentoo)
Verwijderd
'export WINDOW_MANAGER=metacity' ergens in je .xinitrc of .bash_profile gooien.Op maandag 01 juli 2002 20:57 schreef rb338 het volgende:
[..]
Hmm, het waren de ghostscript fonts
Okay, gnome start nu. Maar hij gebruikt nu twm () als windowmanager dus ik ga ff verder klooien...
Verwijderd
Volgens mij nog niet echt. Rythmbox wordt volgens mij wel aardig. Moet je wel uit CVS halen, want de release die op de website staat is al redelijk verouderd (al moet ik hem zelf nog gaan proberen).Op maandag 01 juli 2002 21:45 schreef SiErRa het volgende:
Zijn er al goed werkende mp3/ogg players en IM proggies voor gnome2? Want van zowel xmms als gaim is nog geen gtk2 versie uit.
ik vind gnome 2 vies tegenvallen. m'n hele desktop was er niet. m'n gnomemenu was er niet, de taakbalk enzo 
en had ik in mijn gnomemenu geen icons meer ervoor staan
dus ik ga morgen weer terug naar gnome 1.4
Ik dacht dat Nautilus2 een stuk sneller was dan 1? Nautilus met Gnome1.4 is flink traag ja.. maar had gehoopt op verbetering met Gnome2.Op maandag 01 juli 2002 19:47 schreef smasr het volgende:
2.
Nautilus2 heb ik ge-deinstaleerd ik werd gek van die trage troep.
..
Pff.. iemand enig idee wanneer dez in Gnome stable komt?? Bijna alle libs zitten er al in, en gnome-terminal zit ook al op 2.0
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Aii, dat mag toch niet van de MS-licentie? Ze hebben volgens mij de licentie op hun fonts zodanig aangepast dat je ze alleen nog maar op een Windows-platform mag gebruikenOp maandag 01 juli 2002 20:53 schreef Hieronymus het volgende:Is pretty evil, download namelijk de fonts van (vergeef me dit scheldwoord ohh moderators van NOS) www.microsoft.com...
Verwijderd
Der mag zoveel niet van M$, je mag straks niet eens meer een NOS draaien, what comes next? Het in je bezit hebben van Free Software is een misdaad, met een minimum straf van 15 jaar brommen en een schadevergoeding voor M$ wegens gederfd inkomen?Op maandag 01 juli 2002 22:33 schreef Rinse het volgende:
[..]
Aii, dat mag toch niet van de MS-licentie? Ze hebben volgens mij de licentie op hun fonts zodanig aangepast dat je ze alleen nog maar op een Windows-platform mag gebruiken
Verwijderd
Hoe bedoel je? Debian stable, vooralsnog niet. Zeker niet in 3.0... De eerstkomende tijd wordt gnome2 nog in experimental gehouden, wat betreft de core facilities. De libs komen wel al unstable binnen.Op maandag 01 juli 2002 22:23 schreef Creepy het volgende:
[..]
Ik dacht dat Nautilus2 een stuk sneller was dan 1? Nautilus met Gnome1.4 is flink traag ja.. maar had gehoopt op verbetering met Gnome2.
Pff.. iemand enig idee wanneer dez in Gnome stable komt?? Bijna alle libs zitten er al in, en gnome-terminal zit ook al op 2.0Nu de rest nog..
Op een punt in de niet nabije toekomst zal C. Marillat besluiten dat het tijd wordt om gnome2 unstable in te halen. Op dat moment echter (het grote discussiepunt) zal gnome1.4 gedropped worden! Dit omdat het upstream niet meer onderhouden zal worden, en er dus geen developers en packagers zijn die willen gaan bugfixen voor iets zonder toekomst... Dit zal nog wel even duren, er wordt nu eerst een transitieplan opgesteld, zodat de overgang zo pijnloos mogelijk wordt....
Verwijderd
Dan heb je denk ik zelf wat verkeerd gedaan.Op maandag 01 juli 2002 22:13 schreef Newjersey het volgende:
ik vind gnome 2 vies tegenvallen. m'n hele desktop was er niet. m'n gnomemenu was er niet, de taakbalk enzo
Gnome2 gaat er bij mij dus echt niet meer af!
Verwijderd
khad eerst de prerelease geemergd, was die een dag later uit, dus toen nog maar een keer de 'echte' eroverheen
werkt wel redelijk, nog wel een paar probleempjes:
-terminal werkt niet, multi terminal ook niet: error creating the child process "No_XALF"
-nautilus doet nix, kan hem niet in de terminal starten dus zie geen errors voorbij vliegen, ga maar is een log zoeken ofzo.., daarom ook geen desktop
werkt wel redelijk, nog wel een paar probleempjes:
-terminal werkt niet, multi terminal ook niet: error creating the child process "No_XALF"
-nautilus doet nix, kan hem niet in de terminal starten dus zie geen errors voorbij vliegen, ga maar is een log zoeken ofzo.., daarom ook geen desktop
Woei!
GNOME2 draait hier nu ook als een tiet, heb toch maar sawfish als wm genomen want metacity deed een beetje raar en ik kon er geen control paneltje van vinden.
Wel erg fijn dat ik nu eindelijk AA fonts heb
Maarja nu heb ik weer een ander probleem: Mozilla 1.0.0 doet 't niet meer. Heb 'm al verwijderd en opnieuw erop gezet, niks. Ook de originele (had eerst die met Xft-hack) wilde niks doen. Erg raar, maarja ik ga Opera maar downloaden zometeen
[edit]
Mozilla krijg ik niet meer aan de praat. Mozilla-snapshot wel
Nu gebruik ik Galeon maar, daarin krijg ik AA fonts (in Mozilla-snapshot en Opera niet). Werkt ook goed
Screenie: http://files.rb-338.com/.bla/desktop-linux2.png
Warning: 1 MB (moet Gimp nog installeren
)
GNOME2 draait hier nu ook als een tiet, heb toch maar sawfish als wm genomen want metacity deed een beetje raar en ik kon er geen control paneltje van vinden.
Wel erg fijn dat ik nu eindelijk AA fonts heb
Maarja nu heb ik weer een ander probleem: Mozilla 1.0.0 doet 't niet meer. Heb 'm al verwijderd en opnieuw erop gezet, niks. Ook de originele (had eerst die met Xft-hack) wilde niks doen. Erg raar, maarja ik ga Opera maar downloaden zometeen
[edit]
Mozilla krijg ik niet meer aan de praat. Mozilla-snapshot wel
Nu gebruik ik Galeon maar, daarin krijg ik AA fonts (in Mozilla-snapshot en Opera niet). Werkt ook goed
Screenie: http://files.rb-338.com/.bla/desktop-linux2.png
Warning: 1 MB (moet Gimp nog installeren
Type-foutje van mijn kant.. ik bedoelde unstable/SIDOp maandag 01 juli 2002 22:45 schreef Hieronymus het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Debian stable, vooralsnog niet. Zeker niet in 3.0... De eerstkomende tijd wordt gnome2 nog in experimental gehouden, wat betreft de core facilities. De libs komen wel al unstable binnen.
Op een punt in de niet nabije toekomst zal C. Marillat besluiten dat het tijd wordt om gnome2 unstable in te halen. Op dat moment echter (het grote discussiepunt) zal gnome1.4 gedropped worden! Dit omdat het upstream niet meer onderhouden zal worden, en er dus geen developers en packagers zijn die willen gaan bugfixen voor iets zonder toekomst... Dit zal nog wel even duren, er wordt nu eerst een transitieplan opgesteld, zodat de overgang zo pijnloos mogelijk wordt....
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb GNOME2 geinstalleerd volgens de methode van Hieronymus op debian/sid, maar ik krijg telkens deze foutmelding:
Wie weet wat ik daaraan kan doen. Ik heb
geinstalleerd, en verder overal het nieuwste van.
code:
1
2
3
4
5
| ** (process:4569): WARNING **: CORBA_ORB_destroy: ORB still has 2 refs. SESSION_MANAGER=local/flappie:/tmp/.ICE-unix/4565 /usr/bin/gnome-session: relocation error: /usr/lib/libpangoft2-1.0.so.0: undefined symbol: FT_Get_First_Char waiting for X server to shut down . |
code:
1
2
3
4
5
| flappie:/home/mark# dpkg -l |grep libpango ii libpango-commo 1.0.3-2 Empty package for upgrading libpangox.x-comm ii libpango1.0-0 1.0.3-2 Layout and rendering of internationalized te ii libpango1.0-co 1.0.3-2 Modules and configuration files for the Pang ii libpango1.0-de 1.0.3-2 Development files for the Pango |
Verwijderd
Red Carpet - http://www.ximian.com/Op dinsdag 02 juli 2002 11:33 schreef TheCore het volgende:
Zijn er eigenlijk al officiële RPM's uit voor Red Hat 7.3?
Is slechts 10x eerder genoemd in dit topic.
Verwijderd
Allemaal goed en wel, maar ik zie geen verschil nadat ik alle RPM's uit het "Gnome 2 Developer Snapshots" kanaal heb geinstalleerd.Op dinsdag 02 juli 2002 20:49 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Red Carpet - http://www.ximian.com/
Is slechts 10x eerder genoemd in dit topic..
Ik hebdezelfde problemenOp dinsdag 02 juli 2002 20:00 schreef QuarkuS het volgende:
Ik heb GNOME2 geinstalleerd volgens de methode van Hieronymus op debian/sid, maar ik krijg telkens deze foutmelding:
code:
1 2 3 4 5 ** (process:4569): WARNING **: CORBA_ORB_destroy: ORB still has 2 refs. SESSION_MANAGER=local/flappie:/tmp/.ICE-unix/4565 /usr/bin/gnome-session: relocation error: /usr/lib/libpangoft2-1.0.so.0: undefined symbol: FT_Get_First_Char waiting for X server to shut down .
code:
1 2 3 4 5 flappie:/home/mark# dpkg -l |grep libpango ii libpango-commo 1.0.3-2 Empty package for upgrading libpangox.x-comm ii libpango1.0-0 1.0.3-2 Layout and rendering of internationalized te ii libpango1.0-co 1.0.3-2 Modules and configuration files for the Pang ii libpango1.0-de 1.0.3-2 Development files for the Pango
Verwijderd
ik heb alles netjes gecompileerd hier (linux from scratch), maar de hele desktop is niet aan de praat te krijgen bij mij: bonobo-activation doet erg vervelend, en ik weet echt niet waar het aan ligt. gnome-panel gestart met de hand geeft het volgende:
Nautilus laat wat meer los bij "details", o.a dat "We have also seen this error when a faulty version of bonobo-activation was installed.", afgezien van tips van kill dit, of doe dat:
Wel moet ik erbij zeggen dat ik gnome2 naast gnome1 heb geinstalleerd. alle gnome2-gerelateerde dingen staan bij mij in /usr/local/gnome2.
Uiteraard heb ik de div. dingen geprobeerd die de errormeldingen gaven. ook staat alles van /usr/local/gnome2/lib etc in het LD_LIBRARY_PATH enzo.
Iemand een idee?
Lekker duidelijk dusThere was a problem registering the panel with the bonobo-activation server.
The error code is: 1
The panel will now exit.
Nautilus laat wat meer los bij "details", o.a dat "We have also seen this error when a faulty version of bonobo-activation was installed.", afgezien van tips van kill dit, of doe dat:
Ik zou het niet weten. Heeft iemand een tip waar ik het moet zoeken? Ik heb geen flauw idee! Weet iemand een manier om bonobo-activation te testen? Met bonobo-activation-sysconfig --display-directories krijg ik helemaal niets. mischien dat het daaraan ligt? wat zou er dan inmoeten?Nautilus can't be used now. Running the command "bonobo-slay" from the console may fix the problem. If not, you can try rebooting the computer or installing Nautilus again.
Bonobo couldn't locate the Nautilus_shell.server file. One cause of this seems to be an LD_LIBRARY_PATH that does not include the bonobo-activation library's directory. Another possible cause would be bad install with a missing Nautilus_Shell.server file.
Running "bonobo-slay" will kill all Bonobo Activation and GConf processes, which may be needed by other applications.
Sometimes killing bonobo-activation-server and gconfd fixes the problem, but we don't know why.
We have also seen this error when a faulty version of bonobo-activation was installed.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik gnome2 naast gnome1 heb geinstalleerd. alle gnome2-gerelateerde dingen staan bij mij in /usr/local/gnome2.
Uiteraard heb ik de div. dingen geprobeerd die de errormeldingen gaven. ook staat alles van /usr/local/gnome2/lib etc in het LD_LIBRARY_PATH enzo.
Iemand een idee?
Verwijderd
Heb je alleen de RPMs uit 'update' gehaald, of ook uit 'install' (dienicoontjes kun je rechtsboven zien)?Op dinsdag 02 juli 2002 21:09 schreef TheCore het volgende:
Allemaal goed en wel, maar ik zie geen verschil nadat ik alle RPM's uit het "Gnome 2 Developer Snapshots" kanaal heb geinstalleerd.
Verwijderd
ow.. mijn probleem met gnome heeft zichzelf opgelost. langzameraan komt het allemaal tot leven
het zal allemaal wel! het is in ieder geval sneller, en het ziet er mooi uit!
Verwijderd
oepsOp dinsdag 02 juli 2002 22:07 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Heb je alleen de RPMs uit 'update' gehaald, of ook uit 'install' (dienicoontjes kun je rechtsboven zien)?. Dat deed ik eerst ook fout.
.
bedankt!
Weet iemand eigenlijk waarom dat dock applet er niet in zit?
en weet iemand hoe ik naar een andere WM kan overschakelen, ik wil namelijk dat metacity wel eens gebruiken
en hoe krijg ik die icons op m'n desktop groter?
zoals deze desktop:
http://www.nedlinux.nl/~rene/screenshots/gnome2.png
en weet iemand hoe ik naar een andere WM kan overschakelen, ik wil namelijk dat metacity wel eens gebruiken
en hoe krijg ik die icons op m'n desktop groter?
zoals deze desktop:
http://www.nedlinux.nl/~rene/screenshots/gnome2.png
Verwijderd
Ik kan nergens /etc/apt/preferences vinden op me debian computer. Weet iemandt hoe ik dit kan oploseen.Op maandag 01 juli 2002 09:56 schreef Hieronymus het volgende:
[..]
En dan ook:
code:
1 2 3 4 /etc/apt/preferences Package: * Pin: release a=experimental Pin-Priority: 500
en dan uiteindelijk:
code:
1 2 apt-get update apt-get install gnome2
Hope that helps
Het zelf aanmaken?Op woensdag 03 juli 2002 12:22 schreef bestand het volgende:
[..]
Ik kan nergens /etc/apt/preferences vinden op me debian computer. Weet iemandt hoe ik dit kan oploseen.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Verwijderd
o.k maar hoe moet ik dan preference noemen. .conf .list enzOp woensdag 03 juli 2002 12:25 schreef Lethalis het volgende:
[..]
Het zelf aanmaken?
(misschien is het een beetje newbie vraag)
Verwijderd
Gewoon 'preferences'.Op woensdag 03 juli 2002 12:35 schreef bestand het volgende:
[..]
o.k maar hoe moet ik dan preference noemen. .conf .list enz
(misschien is het een beetje newbie vraag)
Verwijderd
Op woensdag 03 juli 2002 11:53 schreef Newjersey het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom dat dock applet er niet in zit?
nautilus, en dan "preferences:///". Daar kun je dat geloof ik instellen.en weet iemand hoe ik naar een andere WM kan overschakelen, ik wil namelijk dat metacity wel eens gebruiken
Dat zit nog niet bij de debian eperimental packages, is daar niet toevallig een module voor (net als die capplets bij gnome 1.4)nautilus, en dan "preferences:///". Daar kun je dat geloof ik instellen.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
weet er iemand hoe je dingen uit het menu haalt of toevoegt? ik kan daar geen tooltje voor vinden
In Nautilus: 'start-here:', daar kan je dan dingen toevoegen of wijzigen. Niet bepaald de meest logische en makkelijke oplossing, maar 't werkt..Op woensdag 03 juli 2002 16:35 schreef BioniK het volgende:
weet er iemand hoe je dingen uit het menu haalt of toevoegt? ik kan daar geen tooltje voor vinden
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds
Verwijderd
ah ok dat probeerde ik, toen gebeurde er niets, maar nu opnieuw een gnome menu gemaakt en werkt het wel, verwijderen dan, nog ff kijken hoe je launchers maakt, eerst maar eens werken..
Verwijderd
Hier is mijn gnome2 desktop met in beeld winamp en mirc via winex. Ik mis (zoals jullie zien) de Gnome taak balk. Voor de rest werkt het wel.
Iemand enig idee hoe ik die taakbalk erin moet krijgen ? Ik zou m wel graag hebben want dit is onhandig nu en dan.
http://tip.nu/sumer
Iemand enig idee hoe ik die taakbalk erin moet krijgen ? Ik zou m wel graag hebben want dit is onhandig nu en dan.
euh, ik bedoel bijv bij gaim, daar die kon je laten docken in een apart applet, ik het niet zo snel een screenshot ervan. Maar het kon iig welOp woensdag 03 juli 2002 15:51 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
...
[..]
nautilus, en dan "preferences:///". Daar kun je dat geloof ik instellen.
edit:
een screenshot gevonden (is al een jaar oud maar het zat er ook in gnome 1.4
http://members.chello.nl/l.trip/progenyscreenshot.jpg
een screenshot gevonden (is al een jaar oud maar het zat er ook in gnome 1.4
http://members.chello.nl/l.trip/progenyscreenshot.jpg
Verwijderd
Zit geloof ik in control-center-2.0.Op woensdag 03 juli 2002 16:13 schreef blouweKip het volgende:
Dat zit nog niet bij de debian eperimental packages, is daar niet toevallig een module voor (net als die capplets bij gnome 1.4)
Verwijderd
Ah, I see... Zal wel gnome-1.4 gnome-appletje zijn. Voor Gnome-2.0's gnome-appletjes moet je ze tegen de gnome-2 applet libs hercompilen enzo, dus dat moet Gaim supporten.Op woensdag 03 juli 2002 18:47 schreef Newjersey het volgende:
euh, ik bedoel bijv bij gaim, daar die kon je laten docken in een apart applet, ik het niet zo snel een screenshot ervan. Maar het kon iig wel
na, das me teveel werk, ik wacht wel totdat dat applet bij de rpmmetjes zitten. Zal binnenkort wel gebeuren denk ikOp woensdag 03 juli 2002 20:15 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Ah, I see... Zal wel gnome-1.4 gnome-appletje zijn. Voor Gnome-2.0's gnome-appletjes moet je ze tegen de gnome-2 applet libs hercompilen enzo, dus dat moet Gaim supporten.
Niet hier (debs uit experimental)Zit geloof ik in control-center-2.0.
//edit
Ik draai metacity nu door de oude gnome 1.4 control center te gebruiken, themes verander ik met de gconf-editor (metacity-setup werkt bij mij niet)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
heb je gnome-panel geinstalleerd?Op woensdag 03 juli 2002 17:45 schreef smasr het volgende:
Hier is mijn gnome2 desktop met in beeld winamp en mirc via winex. Ik mis (zoals jullie zien) de Gnome taak balk. Voor de rest werkt het wel.
dan is het gewoon gewoon rechtsklik op bestaand panel, create panel, edge panel, en met rechtsklik op dat panel kan je gnome menu, window bar etc. toevoegen
ik heb nu alleen nog zo'n panel en dat onzinnge base panel bovenin (waarom bovenin??) weggehaald
Verwijderd
JA ! Verdraaid het werkt. Ik had echt overal al zitten zoeken en steeds maar weer packages nalopen maar nu werkt tOp woensdag 03 juli 2002 22:41 schreef BioniK het volgende:
[..]
heb je gnome-panel geinstalleerd?
dan is het gewoon gewoon rechtsklik op bestaand panel, create panel, edge panel, en met rechtsklik op dat panel kan je gnome menu, window bar etc. toevoegen
ik heb nu alleen nog zo'n panel en dat onzinnge base panel bovenin (waarom bovenin??) weggehaald
Nou ja nog paar problemen...als ik venster minimaliseer dan komen ze niet in het panel. Ik heb al wel rechtermuisknop, add to panel, utillity, window list gedaan maar no go. Alles wat ik minimaliseer is gewoon weg. Alt-tab werkt ook niet ik kan alleen window weer terugkrijgen door in de balk van een ander window met rechts te klikken, dan window list kiezen uit het menu en dan zie ik al mn windows weer.
Misschien dat iemand daar ook nog iets op weet..
Wederom een screenshotje met de nieuwe situatie : http://tip.nu/sumer
-edit- zien jullie dat gnome-desktop windowed is ? Zou icewm (die heb ik momenteel want default was het tvw ofzoiets). Ik wil dus wel graag naar sawfish maar ik weet niet hoe. Anyway misschien komt het wel door ice-wm dat ik niet kan minimaliseren en alt-tab-ben. ik heb die session properties in gnome al eens bestudeerd maar tis nogal link om daar zonder kennis wat je doet in te sleutelen.
een export WINDOW_MANAGER=sawfish deed niks bij mij. Zou wel moeten volgens /usr/bin/gnome-wm maar goed...
Wat is nou de beste distributie die het beste met deze nieuwe gnome werkt?
Verwijderd
Ik heb wat zitten spelen deze week met Debian sid en de Gnome2 packages vanuit de experimental (zie www.hadess.net), en zo ziet het er nu uit:

Die SVG icons zijn echt super, installeer het ScalableGorilla theme voor Nautilus maar es (en eventueel het gtk en sawfish/metacity theme).
Alleen moet ik nu mozilla nog zelf compilen met gtk2 support, eindelijk dat Dupree font geinstalleerd krijgen en de Xft patch installeren voor Xfree, en dan gaat het er echt smooth uit zien
Die SVG icons zijn echt super, installeer het ScalableGorilla theme voor Nautilus maar es (en eventueel het gtk en sawfish/metacity theme).
Alleen moet ik nu mozilla nog zelf compilen met gtk2 support, eindelijk dat Dupree font geinstalleerd krijgen en de Xft patch installeren voor Xfree, en dan gaat het er echt smooth uit zien
rechter muisknop op de window list, dan properties, dan maximum and minimum size instellen. Ik had dit probleem ookOp woensdag 03 juli 2002 23:51 schreef smasr het volgende:
[..]
Nou ja nog paar problemen...als ik venster minimaliseer dan komen ze niet in het panel. Ik heb al wel rechtermuisknop, add to panel, utillity, window list gedaan maar no go. Alles wat ik minimaliseer is gewoon weg. Alt-tab werkt ook niet ik kan alleen window weer terugkrijgen door in de balk van een ander window met rechts te klikken, dan window list kiezen uit het menu en dan zie ik al mn windows weer.
Verwijderd
Ik ga even mijn gal spuwen op gnome 2. mischien dat iemand weet wat ik fout doe, of wat ik lomp doe!
(afgezien van wat rare problemen bij de installatie die ik gehad heb, wat mischien de oorzaak kan zijn van bepaalde problemen, maar aangezien alle basisdingen functioneren verwacht ik dat alles goed is gelukt)
Voor de rest heeft de gnome2 installatie allelei items uit mijn [zelfgemaakte non-standaard] oude gnome menutree gehaald en haast alles in het "other"-submenu neergekwakt, d.w.z alles staat daarin door elkaar. Als ik dan via start-me-:/nautilus de applications-folder openmaak en de other folder in een ander window om vervolgens van de een naar de ander te slepen, dan hangt nautilus!
Nautilus is wel qua snelheid ontzettend vooruit gegaan, dat wel. vroeger vondt ik het vreselijk. Wel ben ik niet gelukkig met die nautilus-afhankelijkheid voor o.a het menu te editten. is daar geen los gnome2-programmaatje voor?
Wat ik ook gruwelijk irritant vind werken is mijn zelf aangemaakte icoon-sidebar. ik had een corner-panel aangemaakt met een pixmap als achtergrond, en ik heb de uiteindes (pijlen) weggehaald. (ik wil alleen wat knoppies a-la macos X met een stukje achtergrond). nu kan ik de properties van die panel niet meer opvragen omdat dus de iconen/shortcuts alles bedekken. da's fijn. zal ik zeker een nieuwe panel moeten aanmaken om vervolgens alles te verslepen?
..en dan nog die mime-types die je kan instellen bij file-types en programs. Je kan dan wel leuk applicaties toewijzen aan filetypes, maar kan je ook applicaties aanmaken of moet dat ook weer met de hand? (dat gaat; je moet dan ../share/application-registry/gnome-vfs.applications editten. ) Zie ik een tooltje over het hoofd?
Voor de rest heeft 'ie 1x gehangen gisteren. een "beep" en de hele desktop bevroor. jammer want ik heb 4 maanden geen enkele X-crash/wm-crash/desktopcrash gehad.
Eerlijk gezegd valt het me een beetje tegen, mischien dat ik te hoge verwachtingen had. van de andere kant vindt ik het wel een stuk mooier uitzien. voor de rest ben ik tevreden met de snelheidswinst t.o.v. gnome 1.4 (afgezien van het feit dat ik nu geen pixmap-theme draai), en het muziekje van gnome-stones is wel erg retro
.
my .2 cents. mischien dat iemand commentaar kan geven bij sommige problemen, mischien dat het aan mij ligt en dat dingen verholpen kunnen worden?
Ik vindt dat eigenlijk best misselijk. Is het niet mogelijk om zelf het menu te sorteren, i.p.v. de alfabetische volgordes van het systeem zelf? Vroeger bij gnome 1.4 had ik een directory /usr/share/gnome/apps met daarin div. .desktop-files en een .order file waarmee je de volgorde zelf in de hand had, echter de gmenu die ik had sloopte die volgorde weer wat mij ertoe bewoog het menu helemaal met de hand te beheren. Weet iemand hoe dat fatsoenlijk moet in gnome2? ..ik heb tot nu toe alleen een grote .xml-file in mijn homediretory gevonden wat volgens mij betrekking heeft op dat menu, waarin weer verwijzingen staan naar losse .desktop-files, maar dat is weer lekker handig!Op woensdag 03 juli 2002 16:43 schreef Cyril het volgende:
[..]
In Nautilus: 'start-here:', daar kan je dan dingen toevoegen of wijzigen. Niet bepaald de meest logische en makkelijke oplossing, maar 't werkt..
Voor de rest heeft de gnome2 installatie allelei items uit mijn [zelfgemaakte non-standaard] oude gnome menutree gehaald en haast alles in het "other"-submenu neergekwakt, d.w.z alles staat daarin door elkaar. Als ik dan via start-me-:/nautilus de applications-folder openmaak en de other folder in een ander window om vervolgens van de een naar de ander te slepen, dan hangt nautilus!
Wat ik ook gruwelijk irritant vind werken is mijn zelf aangemaakte icoon-sidebar. ik had een corner-panel aangemaakt met een pixmap als achtergrond, en ik heb de uiteindes (pijlen) weggehaald. (ik wil alleen wat knoppies a-la macos X met een stukje achtergrond). nu kan ik de properties van die panel niet meer opvragen omdat dus de iconen/shortcuts alles bedekken. da's fijn. zal ik zeker een nieuwe panel moeten aanmaken om vervolgens alles te verslepen?
..en dan nog die mime-types die je kan instellen bij file-types en programs. Je kan dan wel leuk applicaties toewijzen aan filetypes, maar kan je ook applicaties aanmaken of moet dat ook weer met de hand? (dat gaat; je moet dan ../share/application-registry/gnome-vfs.applications editten. ) Zie ik een tooltje over het hoofd?
Voor de rest heeft 'ie 1x gehangen gisteren. een "beep" en de hele desktop bevroor. jammer want ik heb 4 maanden geen enkele X-crash/wm-crash/desktopcrash gehad.
Eerlijk gezegd valt het me een beetje tegen, mischien dat ik te hoge verwachtingen had. van de andere kant vindt ik het wel een stuk mooier uitzien. voor de rest ben ik tevreden met de snelheidswinst t.o.v. gnome 1.4 (afgezien van het feit dat ik nu geen pixmap-theme draai), en het muziekje van gnome-stones is wel erg retro
my .2 cents. mischien dat iemand commentaar kan geven bij sommige problemen, mischien dat het aan mij ligt en dat dingen verholpen kunnen worden?
Ik heb ook nog steeds het zelfde probleem. eerder in dit topic staat wel een oplossing maar dat heeft niet geholpen bij mij. Ben nu maar overgestapt op Gentoo.Op dinsdag 02 juli 2002 20:00 schreef QuarkuS het volgende:
code:
1 2 3 4 5 ** (process:4569): WARNING **: CORBA_ORB_destroy: ORB still has 2 refs. SESSION_MANAGER=local/flappie:/tmp/.ICE-unix/4565 /usr/bin/gnome-session: relocation error: /usr/lib/libpangoft2-1.0.so.0: undefined symbol: FT_Get_First_Char waiting for X server to shut down .
code:
1 2 3 4 5 flappie:/home/mark# dpkg -l |grep libpango ii libpango-commo 1.0.3-2 Empty package for upgrading libpangox.x-comm ii libpango1.0-0 1.0.3-2 Layout and rendering of internationalized te ii libpango1.0-co 1.0.3-2 Modules and configuration files for the Pang ii libpango1.0-de 1.0.3-2 Development files for the Pango
Verwijderd
Thanks voor de reply. Ik heb het echter zojuist opgegeven. Ik kreeg het gewoon niet goed genoeg. Ben nu overgestapt naar kde. Dit werkt meteen goed en lost mn probleem met winex Mirc meteen ook op. Onder gnome2 ging Mirc veel hangen als je met windows ging spelen of als iemand je een /msg stuurde. Met kde is het probleem opgelost. Voor mij voldoende redenen, plus dat nu alles gewoon werkt om voorlopig kde te gebruiken. Maar in ieder geval bedankt. Ik heb je opmerking genoteerd voor het geval ik binnenkort toch weer eens gnome ga installeren.Op donderdag 04 juli 2002 08:53 schreef Newjersey het volgende:
[..]
rechter muisknop op de window list, dan properties, dan maximum and minimum size instellen. Ik had dit probleem ook
Waar zit die oude freetype? kheb precies hetzelfde probleem namelijkOp donderdag 27 juni 2002 21:31 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
HAndmatige fix: voeg `freetype-config --cflags --libs` of `freetype2-config --cflags --libs` toe aan de compile line.
[edit]
over 't algemeen zit er ergens een oude freetype (freetype1), probeer die eens te verwijderen.
Waarom wil je mIRC gebruiken als er veel betere programma's zijn, zoals X-ChatOp donderdag 04 juli 2002 11:12 schreef smasr het volgende:
[..]
Thanks voor de reply. Ik heb het echter zojuist opgegeven. Ik kreeg het gewoon niet goed genoeg. Ben nu overgestapt naar kde. Dit werkt meteen goed en lost mn probleem met winex Mirc meteen ook op. Onder gnome2 ging Mirc veel hangen als je met windows ging spelen of als iemand je een /msg stuurde. Met kde is het probleem opgelost. Voor mij voldoende redenen, plus dat nu alles gewoon werkt om voorlopig kde te gebruiken. Maar in ieder geval bedankt. Ik heb je opmerking genoteerd voor het geval ik binnenkort toch weer eens gnome ga installeren.
En ik zag ook dat je winamp gebruikt.. waarom geen XMMS? Is bijna precies hetzelfde...
het probleem bij dit is dat je een oude freetype lib heb rondhangen.Op donderdag 04 juli 2002 10:53 schreef Qui-Gon het volgende:
[..]
Ik heb ook nog steeds het zelfde probleem. eerder in dit topic staat wel een oplossing maar dat heeft niet geholpen bij mij. Ben nu maar overgestapt op Gentoo.
rm /usr/X11R6/lib/libfree*
is de oplossing
Maar ik heb nu dit probleem :
it0@it0:~$ gnome-control-center
** (gnome-control-center:2968): WARNING **: Couldn't load font "Sans 10" falling back to "Sans 10"
** (gnome-control-center:2968): WARNING **: Couldn't load font "Sans 10" falling back to "Sans 10"
** (gnome-control-center:2968): WARNING **: All font failbacks failed!!!!
bij alle gnome2 aps
Verder als ik in me .xinitrc gnome-session zet
dan blijf ik icewm-gnome krijgen ook al pas ik dit aan in ~/.gnome/default.wm ????? Het weordt dan gewoon terug gezet ??
Verwijderd
Ze werken er toch echt allemaal mee hoor. Voor redhat, mandrake en suse zijn RPMs (Ximian Red Carpet) en voor debian zijn debian packages (in de experimental branch).Op woensdag 03 juli 2002 23:59 schreef sjoerdb het volgende:
Wat is nou de beste distributie die het beste met deze nieuwe gnome werkt?
Dus maakt niet zoveel uit.
Dat werkte inderdaad. Daarna kreeg ik hetzelfde probleem, maar nu lijkt het weer te werken. Ik heb wel nog opnieuw libfreetype6 geinstalleerd. Dus nu werkt GNOME2 eindelijk!! Jippie!Op donderdag 04 juli 2002 20:14 schreef it0 het volgende:
[..]
het probleem bij dit is dat je een oude freetype lib heb rondhangen.
rm /usr/X11R6/lib/libfree*
is de oplossing
Verwijderd
w00t enzo!
Ben overgestapt op Rode Hoed 7.3
En itt Mandrake vond Red Hat WEL m'n onboard geluidskaart
En Red Carpet roeleert! Gaat veel sneller zo.. pakketjes aanklikken.. installeren.. hoppa.. klaar!
Veel beter dan die half gare rpmdrake zut...
Nu nog Mozilla compileren met AA support en natuurlijk OpenOffice.org want dat ziet er zo niet uit
Hopelijk maken ze ook snel een beter file dialoog en fixen ze die menu's ook eens zodat er niet meer een kwart seconde wordt gewacht voordat het menu openklapt...
En itt Mandrake vond Red Hat WEL m'n onboard geluidskaart
En Red Carpet roeleert! Gaat veel sneller zo.. pakketjes aanklikken.. installeren.. hoppa.. klaar!
Veel beter dan die half gare rpmdrake zut...
Nu nog Mozilla compileren met AA support en natuurlijk OpenOffice.org want dat ziet er zo niet uit
Hopelijk maken ze ook snel een beter file dialoog en fixen ze die menu's ook eens zodat er niet meer een kwart seconde wordt gewacht voordat het menu openklapt...
Verwijderd
Gij heeft het licht gezien.Op vrijdag 05 juli 2002 13:05 schreef paasklaas het volgende:
Verwijderd
Heb net trouwens ook de GTK2 versie van Mozilla en Gnome geinstalleerd
Niet gedacht dat ik ooit nog eens fan zou worden van Gnome..
Helaas heb ik nog wel 1 probleempje met G2.. ik krijg die lelijke focus rechthoekjes niet weg
heb al vanalles geprobeerd in die config files maar ik kan ze alleen maar half weg krijgen of gestippeld ed.
Verwijderd
Zoals al is gezegd kan je het best Red Carpet gebruikenOp zaterdag 06 juli 2002 12:03 schreef Scarecrow het volgende:
is er ook 1grote download? zodat je die tar of rpm installeerd zonder dat je alles handmatig moet doen? want daar snap ik toch nix van
Maar denk er dan wel aan dat het 'developer snapshots' zijn die iedere (of bijna iedere) dag worden geupdate dus het kan wezen dat er soms iets niet of niet helemaal goed werkt..
ikzelf kon na m'n eerste update eergisteren niet m'n GTK themes veranderen, terwijl dat na de update van gisteren wel kon
Verwijderd
Ik gebruik gentoo en heb gnome 2 gemerged (tijdje terug alweer)
maar k mis een zoot icoontjes.
kreeg gewoon gnome2 door een emerge --update world te doen.
iemand die dit probleem ook had en me kan vertellen hoe ik wel alle icoontjes krijg (heb dus nu veel van die default icons in nautilus)
maar k mis een zoot icoontjes.
kreeg gewoon gnome2 door een emerge --update world te doen.
iemand die dit probleem ook had en me kan vertellen hoe ik wel alle icoontjes krijg (heb dus nu veel van die default icons in nautilus)
Verwijderd
Voor wie het wil weten of er naar op zoek is, er zijn ook al Gnome2 slackware packages.
Ik heb ze in ieder geval gevonden op ftp.slackware.pl
Tis allemaal wel kleiner dan de normale source
Ik heb ze in ieder geval gevonden op ftp.slackware.pl
Verwijderd
Ok, even dit "oude" topic omhoog schoppen. Voor de Debianners die woody draaien, een van de developers heeft een backport gemaakt voor woody.
Toevoegen aan sources.list:
Er staan daar geen source packages, die blijven in unstable en experimental staan vooralsnog. Have fun with it.
Toevoegen aan sources.list:
code:
1
| deb http://people.debian.org/~kov/debian woody gnome2 |
Er staan daar geen source packages, die blijven in unstable en experimental staan vooralsnog. Have fun with it.
Da's toch niet zo gekOp zondag 07 juli 2002 13:18 schreef bhodi het volgende: