Toon posts:

GNOME 2 is uit!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
GNOME 2.0 DESKTOP AND DEVELOPER PLATFORM RELEASED

http://www.gnome.org/pr-gnome20.html

Eindelijk is hij uit!

Meer info:
http://gnome.org/start/2.0/

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

eindelijk, nu alleen nog wachten op gnome2 apps (galeon b.w.)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25

JJJ

Woei :P

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
jes, ik mis alleen nog 1 ding: een raster voor mn desktop icons in nautilus :(

verder zijn de fonts eindelijk zeer mooi AA

* blouweKip heeft met mozilla met xft patch geinstalleerd :)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Slashdotted :'(

Wat ik nog net wist te pakken:
GNOME 2 is the newest version of the complete, free and easy-to-use desktop environment. In addition to basic desktop functionality, it includes a powerful application framework for software developers, with support for object embedding, internationalization and accessibility. GNOME is part of The GNU Project, and is Free Software.

Please read release notes for detailed installation instructions and information on this release.
Hoe verrassend ;)

Et quelques mirroirs:

Zoef

Verwijderd

Mooi zo. Dan zal het niet lang duren voordat ik hem met Gentoo emerge kan binnenhalen. :7

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31
Krijgt Debian Sid hiervoor nou ook een optie deze te installen ?

• JJJ
  • Laatst online: 21:25

JJJ

Kan iemand wat mooi Gnome 1.4 en Gnome 2.0 vergelijkingsmateriaal posten? :P

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Mooi, alleen jammer dat die site slashdotted is ;)

Wat ik nog wel een beetje mis aan Gnome2 zijn de uitgebreide configuratieopties zoals je die in KDE3 hebt. In het Gnome COntrol Center valt namelijk weinig in te stellen. Verder ziet het er prachtig uit (met Gorilla nautilus theme en Aqua metacity theme) en het is erg snel.

Als je het vergelijkt met de release van KDE3 zie je dat er wel veel minder applicaties 'klaar voor zijn'. Xchat en galeon bijv. hebben alleen in de CVS support voor GTK2/Gnome2 en bij xmms hebben ze nog helemaal geen plannen voor GTK2 ondersteuning.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• blouweKip
Wat ik nog wel een beetje mis aan Gnome2 zijn de uitgebreide configuratieopties zoals je die in KDE3 hebt
Ben ik wel met je eens, maar met gconf-editor kun je toch best wel wat instellingen configgen

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gconf-editor.jpg

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op woensdag 26 juni 2002 20:45 schreef blouweKip het volgende:
* blouweKip heeft met mozilla met xft patch geinstalleerd :)
Misschien domme vraag, maar waar vind ik die patch?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

dat is snel! een dagje na rc2 toch? :)

ik hou het op kde, gewoon omdat het er met mosfet liquid naar mijn smaak veel mooier uitziet, al moet ik toegeven dat gnome 2 al een stuk beter eruit ziet als gnome 1.4.

hoe zit het met de snelheid van gnome 2 (en gtk2) trouwens? veel trager als gnome 1? trager als kde 3 (qt3)?

• blouweKip
Misschien domme vraag, maar waar vind ik die patch?
Voor de source is ie wel te vinden via google (ik heb ook enkele mozilla-xft rpm's gezien)
Ik heb op debian gewoon:

deb http://tko.wox.org/debian ./

Aan mn sources.list toegevoegd en na "apt-get update"
"apt-get install mozilla-browser" gedaan en dan installeert hij de xft versie
Die ziet er toch een stuk beter uit dan toen ik gnome 1.4 met die libgdkxft hack draaide
hoe zit het met de snelheid van gnome 2 (en gtk2) trouwens?
Veel sneller dan gnome 1.4 en bij mij ook sneller dan kde 3, vooral nautilus 2 is heerlijk snel

Verwijderd

Ik zou Gnome wel willen installeren maar dan wil ik gemakkelijk kunnen switchen tussen KDE en Gnome! Ik gebruik Debian

• blouweKip
Ik heb gnome 2 uit experimental gehaald, met apt-cache ff gekeken wat ik moest installeren (gnome-panel2, nautilus2 etc)
Alleen om nautilus 2 te installeren moest ik libesd en esound handmatig updaten

Ik heb de volgende experimetal line aan mn sources.list toegevoegd

deb ftp://ftp.debian.org/debian ../project/experimental main

In gdm log ik in met mn standaard gnome session en dan start hij meteen gnome 2 op

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb naar wat screenies van gnome 2 gekeken. Wat betreft AA vind ik het nog vrij ver achterlopen op kde. De fonts zien er nog niet zo supermooi AA'd uit.

no flame intended.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• GeeMoney
Op woensdag 26 juni 2002 22:03 schreef blouweKip het volgende:
Ik heb gnome 2 uit experimental gehaald, met apt-cache ff gekeken wat ik moest installeren (gnome-panel2, nautilus2 etc)
Alleen om nautilus 2 te installeren moest ik libesd en esound handmatig updaten

Ik heb de volgende experimetal line aan mn sources.list toegevoegd

deb ftp://ftp.debian.org/debian ../project/experimental main

In gdm log ik in met mn standaard gnome session en dan start hij meteen gnome 2 op
hmm hoe kom ik erachter welke packages ik allemaal moet installen?

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:33 schreef The_Dart het volgende:

[..]

hmm hoe kom ike rachetr welke packages ik allemaal moet installen?
Als je de algemene naam neemt bij Debian, in dit geval Gnome dan download hij normaal gezien het nodige

• GeeMoney
Op woensdag 26 juni 2002 22:34 schreef stuartje het volgende:

[..]

Als je de algemene naam neemt bij Debian, in dit geval Gnome dan download hij normaal gezien het nodige
gedaan, alle dependency enzo alles geinstalled wil hem draaien (niet gereboot)

springt hij terug naar me login scherm :(

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:34 schreef stuartje het volgende:

[..]

Forget it, niet als je het uit de experimental mirror haalt >:) Dat is zelf puzzelen... Zoals aangegeven is libesd nog een klein probleempje voor Nautilus... Zal morgen wel gefixt zijn met een beetje geluk... Hopen dattie snel naar Sid komt ;)
Zorg wel dat je nog een window manager hebt naast gnome2... Suc6 er in ieder geval mee... I'll need it

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:40 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Forget it, niet als je het uit de experimental mirror haalt >:) Dat is zelf puzzelen... Zoals aangegeven is libesd nog een klein probleempje voor Nautilus... Zal morgen wel gefixt zijn met een beetje geluk... Hopen dattie snel naar Sid komt ;)
Zorg wel dat je nog een window manager hebt naast gnome2... Suc6 er in ieder geval mee... I'll need it
Dat is de hoofdreden waarom ik niet download uit experimental!

• GeeMoney
Op woensdag 26 juni 2002 22:40 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

ja, de eerste problemen heb ik dus nu al ik heb de optimized mozilla browser debjes van Jotti keurig geinstalled daarmee ontstaat er dus een conflict tussen nautilis, galeon en nog 2 andere :(
dan begint ie idd ook nog te zeuren over al die libs en andere dingen hier heb ik dus geen trek in ik dacht net dat ik een schoon systeempie had :P

dringende vraag hoe haal ik in godsnaam al die gedownloade pakketten er nu weer uit :'(

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Hmm beterz, maar kheb toch geen linux :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:41 schreef stuartje het volgende:

[..]

Dat is de hoofdreden waarom ik niet download uit experimental!
Live on the edge, everyday can be your last... En je wilt gnome2 toch wel een keer hebben uitgeprobeerd voordat je eraan gaat ;)
Ik heb hier mijn laptop, daar draai ik sid en probeer ik nu dus gnome2 op te installen... Mijn desktop draait mooi woody, daar komt gnome2 wel op als ik die zelf heb gecompiled.

• GeeMoney
Op woensdag 26 juni 2002 22:43 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Live on the edge, everyday can be your last... En je wilt gnome2 toch wel een keer hebben uitgeprobeerd voordat je eraan gaat ;)
Ik heb hier mijn laptop, daar draai ik sid en probeer ik nu dus gnome2 op te installen... Mijn desktop draait mooi woody, daar komt gnome2 wel op als ik die zelf heb gecompiled.
lol nou bij mij dus mooi niet :D

ik wil er weer vanaf, probleempje als ik hem compleet ga verwijderen, raak ik dus mijn e-mail en browser ook kwijt die net lekker werken en nu?

Verwijderd

[..]

KDE3 is anders ook niet alleen rozengeur en maneschijn
zie [topic=535675]

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:42 schreef The_Dart het volgende:

[..]
dringende vraag hoe haal ik in godsnaam al die gedownloade pakketten er nu weer uit :'(
Even je sources.list aanpassen, en je ziet vanzelf welke pakketten "nieuw" zijn...

• GeeMoney
Op woensdag 26 juni 2002 22:45 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Even je sources.list aanpassen, en je ziet vanzelf welke pakketten "nieuw" zijn...
:?

bedel je nu regel van die experimental weghalen ofzo?

Verwijderd

[..]

Het zal toch niet zo lang duren zeker dat ze Gnome 2 stable verklaren?

• GeeMoney
* GeeMoney voordelen van KDE veel simpeler te installen, 300keer zo weinig paketten nodig en veel minder conflicten/dependency's :)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:47 schreef The_Dart het volgende:
/me voordelen van KDE veel simpeler te installen, 300keer zo weinig paketten nodig en veel minder conflicten/dependency's :)
Mja dat wel, ik heb altijd een voorkeur voor KDE gehad, Gnome vind ik persoonlijk wat stijfjes qua interface

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:46 schreef stuartje het volgende:

[..]

Het zal toch niet zo lang duren zeker dat ze Gnome 2 stable verklaren?
Ohh nee, gnome2 is al stable verklaard, maar zal niet officieel in woody komen (de nieuwe stable debian). gnome2 komt gewoon in Sarge (als testing zo gaat heten), en wordt over een jaartje of wat wel stable voor Debian users :)

• GeeMoney
Op woensdag 26 juni 2002 22:49 schreef stuartje het volgende:

[..]

Mja dat wel, ik heb altijd een voorkeur voor KDE gehad, Gnome vind ik persoonlijk wat stijfjes qua interface
ja, maar nu heb ik nog steeds een pakketje of 80 op me PC die ik er toch als de bliksem vanaf wil hebben >:)

ik weet niet precies wat die nou bedoelde met mijn sources.list ?

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:46 schreef The_Dart het volgende:

[..]

:?

bedel je nu regel van die experimental weghalen ofzo?
Ja, die weghalen, dan updaten, en dan zie je in dselect vanzelf welke packages obsolete zijn... dat zijn de nieuwelingen...

• GeeMoney
Op woensdag 26 juni 2002 22:51 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Ja, die weghalen, dan updaten, en dan zie je in dselect vanzelf welke packages obsolete zijn... dat zijn de nieuwelingen...
New Optional Packages zijn dat ze ? :)

• GeeMoney
* GeeMoney denkt neit dat dat ze zijn, aangeziene r maar een stuk of 5 zijn waar die bij zegt dat ze geinstalled zijn maar ik toch echt eenw aslijst aan geinstallde progs voorbij zag vliegen met Gnome2 install :'(

• blouweKip
Ik heb naar wat screenies van gnome 2 gekeken. Wat betreft AA vind ik het nog vrij ver achterlopen op kde. De fonts zien er nog niet zo supermooi AA'd uit.
Ik vind mn aa fonts zeker niet onderdoen voor kde nu:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gnome2-2_thumb.jpg

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op woensdag 26 juni 2002 22:25 schreef Sebas het volgende:

no flame intended.
In principe zien AA fonts er precies hetzelfde uit in Gnome als KDE omdat er gebruik wordt gemaakt van precies dezelfde library die in XFree zit gebakken: freetype.
KDE vind ik er niet echt geweldig uitzien vergeleken bij Gnome 2. Vooral Jimmac spul maakt het zeer gaaf met erg strakke graphics. Bij KDE heb ik het idee alsof ze de iconen pixel voor pixel hebben zitten tekenen, vind ik erg lelijk.

Hier mijn Gnome2 screenie:

Afbeeldingslocatie: http://www.nedlinux.nl/~rene/screenshots/gnome2-small.png

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 00:41 schreef RG© het volgende:
. Bij KDE heb ik het idee alsof ze de iconen pixel voor pixel hebben zitten tekenen, vind ik erg lelijk.
[afbeelding][/url]
Moach, gewoon een kwestie van ander pictogramthema kiezen.
Ik heb mijn avatar levensgroot op t-shirt laten printen en kan je verzekeren dat ik geeneen pixel zie :)
KDe 3.1 wordt overigens nog strakker met vector-pictogrammen.

Effin, back to gnome, ik zie veel sreenshots, maar weinig Nederlandse. Wie gebruikt zoal een Nederlandse desktop?

• blouweKip
/usr/lib/libglib-2.0.so -lXau -lX11 -L/gnome2/gdm-2.3.90.1/vicious-extensions -lvicious -lwrap -lcrypt
/usr/bin/ld: cannot find -lXau
aargh, kreeg net dit toen ik gdm recompilde, iemand een idee in welke package ik die Xau kan vinden

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op donderdag 27 juni 2002 01:02 schreef Rinse het volgende:

[..]
Effin, back to gnome, ik zie veel sreenshots, maar weinig Nederlandse. Wie gebruikt zoal een Nederlandse desktop?
Tweakers gebruiken niet zo gauw een NL-desktop. In de reviews zie je ook alleen maar engelse desktops.
[edit]
Die debian-experimental pakketten kan ik niet vinden. De sources.list lijn die hier staat wijst naar een lege repository.

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op woensdag 26 juni 2002 21:21 schreef blouweKip het volgende:
[..]
Ik heb op debian gewoon:

deb http://tko.wox.org/debian ./

Aan mn sources.list toegevoegd en na "apt-get update"
"apt-get install mozilla-browser" gedaan en dan installeert hij de xft versie
Die ziet er toch een stuk beter uit dan toen ik gnome 1.4 met die libgdkxft hack draaide
[..]
Dat heb ik net ook gedaan.
Ik heb nu in mozilla wel leuk AA fonts, maar ik krijg overal 't zelfde font (Serif denk ik).
Dat ziet er dus niet uit :(

Ik draai btw Debian 3.0 met KDE3 op 't moment...
Morgen eens Gnome2 uit experimental halen, als 't hier iemand zonder al te veel moeite gelukt is ;)

[edit]
Overigens heb ik verder helemaal nergens AA fonts..
Wel vanalles geprobeerd te installeren, maar geen succes.

Kan iemand daarmee helpen? :)

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op donderdag 27 juni 2002 01:02 schreef Rinse het volgende:Moach, gewoon een kwestie van ander pictogramthema kiezen.
Ik heb mijn avatar levensgroot op t-shirt laten printen en kan je verzekeren dat ik geeneen pixel zie :)
Nee ok, die nieuwe thema's zoals crystal en ikons zien er een stuk beter uit, maar toch blijft het voor mij om de een of andere reden minder "vloeiend" dan die van Gnome. Gnome past trouwens ook erg mooie AA toe op iconen. Het KDE menu ziet er in Gnome mooier uit qua iconen dan in KDE.
Op donderdag 27 juni 2002 01:02 schreef Rinse het volgende:Effin, back to gnome, ik zie veel sreenshots, maar weinig Nederlandse. Wie gebruikt zoal een Nederlandse desktop?
Ik niet iig :) Ik snap nooit waar ze het dan over hebben. Nederlandse vertalingen zijn goed, maar ik vind ze zwaar overdone vaak. Ze vertalen processor nog net niet naar verwerker, maar 't zit er niet veel van af :) Misschien wel fijn voor de gewone gebruiker, maar ik vind het maar niks.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 02:12 schreef rb338 het volgende:

[..]

Dat heb ik net ook gedaan.
Ik heb nu in mozilla wel leuk AA fonts, maar ik krijg overal 't zelfde font (Serif denk ik).
Dat ziet er dus niet uit :(

Ik draai btw Debian 3.0 met KDE3 op 't moment...
Morgen eens Gnome2 uit experimental halen, als 't hier iemand zonder al te veel moeite gelukt is ;)

[edit]
Overigens heb ik verder helemaal nergens AA fonts..
Wel vanalles geprobeerd te installeren, maar geen succes.

Kan iemand daarmee helpen? :)
Kheb hetzelfde probleem ja, geen AA font :(
Ok, werkt nu volgens mij wel: export GDK_USE_XFT=1 ergens neergooien, had het andere gnome2.0 topic even moeten lezen...

Maar de zooi uit experimental halen is wel gelukt, dependency probleempjes zijn grotendeels al opgelost:
Moet je dit even voor doen:
code:
1
2
3
4
/etc/apt/preferences:
Package: *
Pin: release a=experimental
Pin-Priority: 1000

Dan wordt de esound daemon ook netjes bijgewerkt.
Hoe moet je de AA fonts erin gooien? Blouwekip, hoe heb jij het gedaan? :)

Verwijderd

Mijn ouders. ;). Zodra Ximian Gnome-2 als desktop aanbiedt zal ik het daar installeren en kun je daar de NL versie zien. :).

(Nee, ik laat ze dat ding niet zelf compileren :P)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 01:13 schreef blouweKip het volgende:

[..]

aargh, kreeg net dit toen ik gdm recompilde, iemand een idee in welke package ik die Xau kan vinden
Je mist -L/usr/X11R6/lib :?. De eens 'locate libXau'.

[edit]
code:
1
2
3
[27 Jun 09:23 - rbultje@tux driver-zoran-new]# locate libXau
/usr/X11R6/lib/libXau.a
[27 Jun 09:29 - rbultje@tux driver-zoran-new]#

Zo dus. ;). Zal wel in x-static-libs package zitten.

Verwijderd

Ik weet al waar mijn 56k6-juh een tijdje mee bezig gaat zijn dit aankomend weekend :o

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op donderdag 27 juni 2002 08:50 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Kheb hetzelfde probleem ja, geen AA font :(
Ok, werkt nu volgens mij wel: export GDK_USE_XFT=1 ergens neergooien, had het andere gnome2.0 topic even moeten lezen...

Maar de zooi uit experimental halen is wel gelukt, dependency probleempjes zijn grotendeels al opgelost:
Moet je dit even voor doen:
code:
1
2
3
4
/etc/apt/preferences:
Package: *
Pin: release a=experimental
Pin-Priority: 1000

Dan wordt de esound daemon ook netjes bijgewerkt.
Hoe moet je de AA fonts erin gooien? Blouwekip, hoe heb jij het gedaan? :)
Ik zal het straks eens gaan proberen :)

Heb net m'n ccfl en window binnengekregen dus ik ga ff hobbyen eerst :7

Verwijderd

Ik ben van plan over te stappen van KDE naar GNome nu ik deze screens zie veel strakker ziet het eruit. Alleen de filemanager of filebrowser die bij Gnome 2 is inbegrepen kan die nu al uit zichzelf zonder enige veranderingen gewoon .tar of tar.gz files uitpakken?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 12:34 schreef Sensation16 het volgende:
Ik ben van plan over te stappen van KDE naar GNome nu ik deze screens zie veel strakker ziet het eruit. Alleen de filemanager of filebrowser die bij Gnome 2 is inbegrepen kan die nu al uit zichzelf zonder enige veranderingen gewoon .tar of tar.gz files uitpakken?
In het andere gnome topic heb ik een link geplaatst met scriptjes die je kan toevoegen aan de scripts directory van gnome. Met een van die scripts kun je tar.gz (etc.) uitpakken.

Verwijderd

Ik bedoelde of dat er nu standaart in zou zitten?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:03 schreef Sensation16 het volgende:
Ik bedoelde of dat er nu standaart in zou zitten?
Nope, en dat komt er ook nooit in - 't is namelijk geen standaard gnome programma. ;). Distro's als RedHat en Mandrake zouden in principe standaard dit soort scriptjes moeten meeleveren, imho.

Verwijderd

Ik Draai namelijk nu nog Red Hat 7.3 en gebruik KDE omdat Conquerder of hoe je het schrijft wel bestanden kan uitpakken. Nautalius heeft in de GNome versie die ik heb niet standaart de mogelijkheid om .tar of .tar.gz uittepakken.

Verwijderd

Aangezien de Gnome site down is:

Wat zijn ongeveer de systeemeisen voor Gnome 2. Ik heb een AMD 333 Mhz met 96MB SDRAM. Zou 'ie daar lekker op lopen? 1.4 loopt prima iig.

Verwijderd

Ik heb een cel 333 met 256 mb geheugen en daar doet ie het prima op

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 27 juni 2002 15:26 schreef DarkPipo het volgende:
Aangezien de Gnome site down is:

Wat zijn ongeveer de systeemeisen voor Gnome 2. Ik heb een AMD 333 Mhz met 96MB SDRAM. Zou 'ie daar lekker op lopen? 1.4 loopt prima iig.
Ik heb begrepen dat Gnome 2.0 sneller loopt dan 1.4, dus als 1.4 werkt, dan zou 2.0 ook goed moeten draaien.

Verwijderd

Gtk+-2.0 is flink trager geworden, maar Gnome-2.0 is vele malen sneller (zelfs met de downside van Gtk+-2.0 erbij dus). Op een P-II 400 draai ik het al maanden zonder problemen. Bedenk wel, linux, X en Gnome hebben wel behoorlijke geheugeneisen, wat dat betreft zit je met 96 MB al vrij krap. :{. Maar qua processorsnelheid zou het moeten runnen, vooral als je zelf dingen als kernel, X en gnome-libs compileert (geoptimaliseerd = hogere snelheid).

Verwijderd

uh ik ben dus 90% linux noobie :)
ik gebruik mandrake en zou dit wel moeten.
zou iemand mij hier ff 'instructies' kunnen geven aub?
ik zie allemaal rare files staan :o

• blouweKip
Hoe moet je de AA fonts erin gooien? Blouwekip, hoe heb jij het gedaan?
Ik had het eerst in mn xinitrc gezet (dat werkte niet) en op aanraden van iemand in mn .bash_profile gezet, dat laatste werkte.

Ik heb nu ook gdm 2.4 werkende, en dat nieuwe inlog scherm (gdmgreeter) is echt de moeite waard

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op donderdag 27 juni 2002 17:54 schreef SaSReCoiL het volgende:
* creative8500 meldt zich :P (heb ook net 10 minuten Mandrake 8.1 geïnstalleerd)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Absoluut niet lullig bedoeld, maar ik vind de AA zoals die hier is toch beter dan in het bovenstaande screenshot. Let in het Gnome-shotje eens op de letter 'k', die wordt opeens heel erg dun.

Hieronder een shotje van KDE3 en deze patch. Maar goed, binnenkort wordt het toch een freetype-patch:
May 23, 2002:
"I've decided to move my code out of the Xft library and work on a hack of the freetype library instead. This way, GNOME 2, OpenOffice, Mozilla, and other applications/environments will more easily be able to make use of the slight hinting code. I am aware of gdkxft and the xft-mozilla patch, but moving my changes into freetype seems to make the most sense."
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bramvrzt/snapshot9.png

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• blouweKip
Gnome heeft naar mij mening gewoon een wat minder fuzzy soort aa, natuurlijk is die nog niet prefect, net als dat de aa fonts ook pas beter werden bij kde na een tijdje

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:54 schreef SaSReCoiL het volgende:
Lees dit maar eens door: http://karubik.de/gig/2.0/

• MadCow*
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Gnome2 draait hier prima op FreeBSD 4.6
alleen nautilus is over de zeik gegaan en wil niet meer aan de gang :(
talk about unstable |:(

maar als nautilus het doet is het idd sneller dan de oude die bij gnome 1.4 zat

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Mijn gnome2 verhaal is tot nu toe geen suc6.
Ik heb hetzelfde probleem als al eerder gezegt met
libpangoft2-1.0.so FT_Get_First_Char

Ik draai debian sid en de packages uit experimental.
Ik heb al geprobeerd met de nieuwe freetype 2.1.2 (zelf gecompileerd, is net nieuw) daarna pango nog een keer zelf gecompileerd, maar mocht niet baten. Ook USE_GDK_XFT=1 mocht niet baten.
Draai ook Xfree 4.2pre1v1, weet niet of dat wat uit maakt.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 20:41 schreef rlensen het volgende:
Mijn gnome2 verhaal is tot nu toe geen suc6.
Ik heb hetzelfde probleem als al eerder gezegt met
libpangoft2-1.0.so FT_Get_First_Char
HAndmatige fix: voeg `freetype-config --cflags --libs` of `freetype2-config --cflags --libs` toe aan de compile line.

[edit]
over 't algemeen zit er ergens een oude freetype (freetype1), probeer die eens te verwijderen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR is nu bezig GNOME2 te compilen op een G4 :)
boven, op m'n normale machine weigerde ORBit2, maar hier gaat alles vlekkeloos :? :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stomme vraag >:) :
hoe krijg ik gnome2/metacity zover dat ik met bv. mijn middelste muisknop een window kan maximizen in plaats van shaden :?

Verwijderd

/me zit nu ook fijn Gnome te compilen

Het zal me benieuwen :)

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Voor de deb-heads...alvast een paar ! Experimental ! van Idoru:
[B]Idoru schreef op http://www.hadess.net/idoru.php3 het volgende:
Prerequisites

Be running Debian UNSTABLE. Not Woody, not potato, only unstable.

Adding the repositories

Here's a list of lines to add to your sources.list (man sources.list for information):

deb http://ftp.uk.debian.org/debian/ ../project/experimental main
deb-src http://ftp.uk.debian.org/debian/ ../project/experimental main

Of course, you should replace "uk" by your country code, see the worldwide mirror sites page. If you're a PowerPC user, you can also add my own repository. All the packages I add there are uploaded to ftp.debian.org and will be available once installed and mirrored (ie. you've got them here up to 2 days in advance):

deb http://www.hadess.net/ /debian/
deb-src http://www.hadess.net/ /debian/

Upgrading, and which packages to choose

apt-get update updates the available packages indexes. Then you will need to install Gnome2. The libraries in Gnome1 and Gnome2 are parallel installable, and you will be able to keep running Gnome1 applications. But for most applications already ported to Gnome2, the new version will replace the old one. For example, Nautilus for Gnome2, replaces Nautilus for Gnome1, etc.

Here is a list of basic packages to install: nautilus2 gnome-panel2 gnome-applets2 gnome-utils gnome-terminal gnome-control-center2 sawfish (you can replace sawfish with metacity too)

Recommended applications/packages: file-roller2 gnomemeeting2 gthumb2

Recommended additional packages: fam msttcorefonts

Most of the packages are in experimental, and because you are running unstable, packages from experimental won't get pulled. You must use the -t option for apt-get when doing an install or upgrade or even dist-upgrade operation. Here is an example on how you would install the Gnome2 desktop:

apt-get install -t experimental nautilus2 gnome-panel2 gnome-applets2 gnome-utils gnome-terminal gnome-control-center2 sawfish

Have fun

Notes: file-roller2 isn't available on anything but powerpc, because nobody recompiled it. gnome-terminal (compiled for gnome2) might not be available on your mirror yet, try gnome-terminal2. sawfish (compiled for gnome2) might not be available on your mirror yet, try sawfish2.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• deadinspace
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 27 juni 2002 16:06 schreef beelzebubu het volgende:
Gtk+-2.0 is flink trager geworden
Flink? Enig idee waarom ook?

Een van de dingen die me wel bevielen aal GTK+-1.2 was de snelheid (en de default 'theme', maar daarin schijn ik alleen te staan :P ).

• blouweKip
Gtk+-2.0 is flink trager geworden
Zolang het maar sneller aanvoelt en werkt (wat het bij mij dus doet)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 00:46 schreef deadinspace het volgende:
Flink? Enig idee waarom ook?
Ik denk voornamelijk door de nieuwe zwaardere font rendering (via pango) die behoorlijke extra overhead met zich meebrengt, sowieso is Gobject in glib-2.0 niet echt supersnel. Het brengt een enorme overhead met zich mee. Daarnaast is Gtk+-2.0 enorm veel meer fancier geworden. Het heeft overal vaste icoontjes, denk aan de stock icons, die ook geladen moeten worden - dat kost ook tijd.

Volgens RG(c) is de mainloop daarnaast ruk. Ik heb het idee dat dat op zich nog wel meevalt, dat het echt het opstart+rendering gedeelte is dat sloom is... Als je eenmaal in de mainloop zit dan werkt het wel redelijk.

Verwijderd

Mooi, deze ga ik eens proberen!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 20:32 schreef SKYLOS het volgende:
GNOME 2.0 DESKTOP AND DEVELOPER PLATFORM RELEASED

http://www.gnome.org/pr-gnome20.html

Eindelijk is hij uit!

Meer info:
http://gnome.org/start/2.0/
O.K. ik heb alle sources van hiero gedownload,
maar als ik deze uitpakt en wil compileren dan krijg ik fourmeldingen van hier tot tokio ;).
Ik gebruik Slackware 8.1 en Gnome 1.4.
Hoe kan ik Gnome 2 nu het beste installeren.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 12:00 schreef snakeeye het volgende:

[..]

O.K. ik heb alle sources van hiero gedownload,
maar als ik deze uitpakt en wil compileren dan krijg ik fourmeldingen van hier tot tokio ;).
Ik gebruik Slackware 8.1 en Gnome 1.4.
Hoe kan ik Gnome 2 nu het beste installeren.
De foutmeldingen lezen en uitvinden wat er aan de hand is denk ik. Je zult 'm toch moeten compileren...

Verwijderd

ja dat probeer ik ook, maar wat is de goede volgorde van compileren.
Bij welke pakkage moet ik beginnen.
En maakt het uit dat ik nog Gnome 1.4 draai.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 13:09 schreef snakeeye het volgende:
ja dat probeer ik ook, maar wat is de goede volgorde van compileren.
Bij welke pakkage moet ik beginnen.
En maakt het uit dat ik nog Gnome 1.4 draai.
In deze guide (die ik al eerder gegeven had) staat in welke volgorde je de packages moet installeren enz. Lees het maar ff door, maar waarschijnlijk loop je nog wel tegen wat problemen aan, want ik kom er ook niet helemaal uit. Maar daar hebben we ervaren mede-gotters voor :P

Verwijderd

Draaien hier trouwens ook mensen Gnome 2 op woody of potato??

Verwijderd

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om even de vicious build scripts uit cvs te trekken en daarmee aan de slag te gaan...
code:
1
2
cvs -d:pserver:anonymous@anoncvs.gnome.org:/cvs/gnome login
cvs -d:pserver:anonymous@anoncvs.gnome.org:/cvs/gnome co vicious-build-scripts

En dan kan je door middel van de README te volgen die daarbij zit ook gnome bouwen, rechtstreeks uit cvs nog wel ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 13:29 schreef DarkPipo het volgende:
Eerst maar es op mijn sid laptop aan het werk krijgen, dan misschien een compile maken op mijn werkstation, maar dan moet ik er zeker van zijn dat het (redelijk) stabiel werkt... Moet ook nog werk kunnen doen, dat vind ik vaak het nadeel van spelen met nieuw spul.

Ik heb in ieder geval de experimental mirrors nog even verwijderd. De pakketten daarin zijn ERG instabiel nog, dus ben nu zelf een compilatie aan het draaien...

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Op donderdag 27 juni 2002 21:31 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

HAndmatige fix: voeg `freetype-config --cflags --libs` of `freetype2-config --cflags --libs` toe aan de compile line.

[edit]
over 't algemeen zit er ergens een oude freetype (freetype1), probeer die eens te verwijderen.
Ik heb het zelfde probleem, maar hoe voeg je freetype2-config --cflags --libs toen aan de compile line.
(ik ben toch een grotere noob dan ik dacht)
ik heb de source van freetype2 gedownload. verder draai ik debian sid en gnome 2 is al helemaal ge-apt-get. freetype 1 is al verwijderd van het systeem.

Verwijderd

edit de makefile, en zoek naar de regels <naam>_CFLAGS of <naam>_LDADD en voeg het aan die regels toe.

Verwijderd

Weet iemand een goede how to voor GNOME 2 te installeren op Suse 8.0 Linux ?

Ik heb al de .rmp bestanden gedownload maar om ze allemaal 1 voor 1 te installeren is ook geen leuk werk en voor al niet als ze op een speciale volgorde moeten :(

• Animal_X
  • Laatst online: 01:25

Animal_X

Rodin

Ik zit hier achter een proxy/firewall, weet iemand een goede http mirror waar ik hem kan downloaden? ik kan namelijk alleen maar ftp mirrors vinden.
thanx :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
ftp.belnet.be ?

/edit
Foutje, sorry.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:10 schreef StephanPHP het volgende:
Weet iemand een goede how to voor GNOME 2 te installeren op Suse 8.0 Linux ?

Ik heb al de .rmp bestanden gedownload maar om ze allemaal 1 voor 1 te installeren is ook geen leuk werk en voor al niet als ze op een speciale volgorde moeten :(
rpm -Uvh *.rpm ;).

• Jaapie
  • Laatst online: 12-08 09:08
woei strax maar ff installeren dan :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:28 schreef Animal_X het volgende:
Ik zit hier achter een proxy/firewall, weet iemand een goede http mirror waar ik hem kan downloaden? ik kan namelijk alleen maar ftp mirrors vinden.
thanx :)
De Gnome ftp kun je ook via http bereiken, dus http://ftp.gnome.org/pub/GNOME/pre-gnome2/releases/gnome-2.0-desktop-final/

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:33 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

rpm -Uvh *.rpm ;).
Ik krijg deze errors

star1:/home/stephan/Documents/GNOME2/base # rpm -Uvh *.rpm
error: failed dependencies:
/sbin/install-info is needed by libidl-0.8.0-15
docbook_4 is needed by scrollkeeper-0.3.10-0
intltool >= 0.8.4 is needed by scrollkeeper-0.3.10-0
star1:/home/stephan/Documents/GNOME2/base #

Zitten die niet bij GNOME2 ?

• odysseus
  • Laatst online: 12-08 21:37

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Moach, gewoon een kwestie van ander pictogramthema kiezen.
KDe 3.1 wordt overigens nog strakker met vector-pictogrammen.
Mjah, die dingen zijn toch nog niet getekend? Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar de laatste keer dat ik ernaar keek waren alleen de GNOME-icons geïmporteerd in KDE. Natuurlijk is de renderengine er wel al, dus het belangrijkste werk is gedaan.
Benieuwd of jullie vertalingen wel gebruikt worden? Ik gebruik het zelf niet, aangezien ik het idee heb (niet getest) dat CVS-HEAD met vertalingen nog wel eens problemen kan opleveren als je strings tegenkomt die nog niet vertaald zijn. Daarnaast is het wat lastiger zoeken in de code als je wilt weten waar bepaalde messages in de code wilt opzoeken. Overigens heb ik de vertalingen wel op mijn schijf staan:
code:
1
2
3
4
5
6
kde3@odysseus:/usr/src/cvs-kde$ ls
admin    kdeartwork kdelibs   kdesupport  kdoc
kde-common  kdebase    kdemultimedia  kdeutils    koffice
kde-i18n    kdeextragear-1  kdenetwork     kdevelop    quanta
kdeaddons   kdegames      kdesdk       kdewidgets
kde3@odysseus:/usr/src/cvs-kde$

* odysseus is na een week afwezigheid momenteel weer een nieuwe KDE aan het bakken...heb ook nog een achthonderd mailtjes liggen om te lezen :7.

Over GNOME2: zodra het min of meer stabiel in Sid verschijnt zal ik het nog wel eens proberen, maar aangezien ik over een kleine week op vakantie ga kan dat nog wel meer dan een maand gaan duren. Ik heb nog niet de kans gehad om serieus naar Nautilus te kijken en ook voor de rest heb ik GNOME nog niet erg uitgebreid bekeken, dus het wordt onderhand wel eens tijd :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

nou die zitten er wel bij, dit komt waarschijnlijk dat je de volgorde van installeren verkeerd doet.
Deze problemen heb ik ook, dus ik ga om te beginnen kijken wel pakkage in welke volgorde geinstalleerd moet worden.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:38 schreef StephanPHP het volgende:
Ik krijg deze errors

intltool wel, als het goed is. Heb je die vergeten te downloaden? install-info ken ik niet, docbook kun je dnek ik wel op rpmfind vinden.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:38 schreef StephanPHP het volgende:

[..]

Ik krijg deze errors

Op vrijdag 28 juni 2002 16:46 schreef snakeeye het volgende:
nou die zitten er wel bij, dit komt waarschijnlijk dat je de volgorde van installeren verkeerd doet.
Deze problemen heb ik ook, dus ik ga om te beginnen kijken wel pakkage in welke volgorde geinstalleerd moet worden.
Op die manier installeert 'ie dus alle rpm's in de directory, niet in de goede volgorde dus...

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 13:29 schreef DarkPipo het volgende:
Ik draai hem hier op Woody, met de packages uit experimental. Het werkt perfect, installatie ging ook zonder moeite. Wel moet je een beetje op de dependencies letten, volgens mij is dat in experimental nog niet helemaal goed geregeld. Ik ben met behulp van Synaptic de hele lijst van deps nagelopen (stuk of 40/50), en die heb ik toen allemaal geinstalleerd (was iets van 103 packages in totaal).

Verwijderd

Ik heb de freetype uit de map verwijdert.
sawfish van de systeem gehaalt.
de rpm die hij niet kon vinden op gehaalt met RPMFIND en Yast2
alleen met base krijg ik nog errors :(
--------------------------------------------------
file:///etc/xml/catalog:1: error: Document is empty

^
file:///etc/xml/catalog:1: error: Start tag expected, '<' not found

^

^

^

^

^

^
Wie weet hoe ik dit op los?

[Edit]

Na een CTRL + C nog eens de commando uit gevoert en nu geen problemen en alles was geinstalleert.
Nu alleen nog devlopment

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 17:01 schreef DarkPipo het volgende:
Op die manier installeert 'ie dus alle rpm's in de directory, niet in de goede volgorde dus...
Jewel, hij installeert ze gewoon allemaal tegelijk. Dat van verkeerde volgorde is nogal onzin, eigenlijk. :Y).

• Animal_X
  • Laatst online: 01:25

Animal_X

Rodin

Op vrijdag 28 juni 2002 16:35 schreef Tonnes het volgende:
http://ftp.belnet.be/mirror/ftp.gnome.org/pub/GNOME/
jeeezz moet ik al die binaries los downloaden?

dan ben ik morgen nog bezig?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Als ik SuSEconfig op start krijg ik weer die errors van xml/catalog:1 (Executing /sbin/conf.d/SuSEconfig.scrollkeeper)
Wie kan me daar mee helpen ? ik kom er niet uit?

En hoe krijg ik GNOME2 in mijn inlog module dus de lijst met KDE, SwaFist, failsafe, ... ?
Op vrijdag 28 juni 2002 17:16 schreef StephanPHP het volgende:
Ik heb de freetype uit de map verwijdert.
sawfish van de systeem gehaalt.
de rpm die hij niet kon vinden op gehaalt met RPMFIND en Yast2
alleen met base krijg ik nog errors :(

^

^

^

^

^

^

^
Wie weet hoe ik dit op los?

[Edit]

Na een CTRL + C nog eens de commando uit gevoert en nu geen problemen en alles was geinstalleert.
Nu alleen nog devlopment
Pagina: 1 2 3 Laatste