Om je grote zorgen over te maken..

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na het lezen van dat artickel bedacht ik me net wat.
wat als het nu tussen een rechtzaak komt tussen de gehele linux community en microsoft en de community wint :)
ik zie het al voor me :)
"dit is ons super veilige systeem, geen 1 programma wat niet certified is kan runnen. behalve als het GPL is.
het checkt of de computer aan de andere kant naar wie je iets wilt verzenden of downloaden wel certified is, of gnu/linux runt"
maar denk niet echt dat dat gebeurt, maar zou tiepisch americaanse wetgeving zijn en ook wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

SambalBij

We're all MAD here

Op woensdag 26 juni 2002 15:57 schreef beelzebubu het volgende:
Ik snap het trouwens nog niet...

1. Hoe willen bedrijven developpen met paladium? Da's dus per definitie onmogelijk. Er komt dus een speciale developer paladium editie, of er valt software matig omheen te werken ('compatibility modus'). In beide gevallen valt het makkelijk te misbruiken om je eigen code op te runnen.
Opvolger van het 'Designed for Windows Logo' programma? Het is nu al zo dat Windows (XP) gaat gillen als je een driver installeerd die niet is gecertificeerd. Je hebt dan de keuze om dat te negeren. Die keuze kunnen ze zo uitzetten.
En wat ze met een driver kunnen kunnen ze ook met een andere binary.
Developers die daar niet aan meedoen kunnen simpel niet developen.
Compiler starten?? Hoe kan dat nou, het certificaat op compiler.exe is niet geldig volgens de palladium chip op je mainboard/harddisk/whatever. En die compiler kun je alleen maar krijgen als je.......meedoet met deze onzin... :{
En 2. - wat gaan we doen met alle bestaande software, audio-CDs, DVDs, VCDs? Weggooien? Dachtutnie! En ik zie het al in de winkel, twee types audio-CDs: eentje voor CD spelers, eentje voor paladium computers. :X. Dat gaat leuk worden. |:(.
De audio cd gaat langzaam vervangen worden door de SACD, voorzien van? juist, digital rights management.
De videoband wordt langzaam vervangen door de DVD, VCD's zijn er nooit veel geweest, ja de japanse laserdisc misschien, maar die hebben pech :{

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Er zijn toch ook mensen die windows kunne aanpasse enzo?
dan kunnen ze denk ik ook wel die "kromme" beveiligingen en troep er ook uit slopen, dat er zeg maar een bepaalde editie uitkomt. >:)
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dat lijkt mij wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 13:23

SambalBij

We're all MAD here

Dan moet het wel te omzeilen zijn. Het is altijd software, en die kun je in principe aanpassen, maar wat als die software bijvoorbeeld in je CPU zit? in een stukje (((E)E)P)ROM, of zelfs hardwired (hoewel het dan eigenlijk geen software meer is :)

Misschien krijg je dan modchips voor PC's (weliswaar zwaar illegaal)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 26 juni 2002 16:47 schreef Chello200 het volgende:
Ik blijf toch wel gebruik maken van Win ME of 2000. Want eerlijk gezegd vind ik XP en de toekomstige OS bagger.
Teveel zooi stoppen ze erin om mensen te "beheersen".
En als Windows ME en 2000 nou eens niet draaien op Paladium-enabled hardware (of de volgende generatie DRM-achtig spul)?
Op woensdag 26 juni 2002 18:04 schreef Wilke het volgende:
Tjonge, wat een goed geinformeerd publiek hier (of in ieder geval publiek met een duidelijk onderbouwde mening)...hoe weten jullie nu al zoveel over Palladium e.d. ?
Weten we niet. Maar we weten wel dat datgene wat MS heeft aangekondigd redelijk veel lijkt op DRM. En om DRM mogelijk te maken (en daar lijkt het van veel kanten wel op) moeten een aantal van de hier besproken dingen wel doorgevoerd worden.

Nee, het is nog niet zover. Ook met de Palladium niet. Maar met de generatie daarna misschien wel.
Het zal er wel aan liggen dat ik de meeste dingen die ik (nog) niet dagelijks tegenkom gewoon negeer of er geen eens kennis van neem.. (en dat is volgens sommigen van jullie dus ook precies het probleem, right?)
Dat is precies hoe meer mensen erover denken: Het is nu geen probleem, en hoe het straks zit zien we dan wel weer.
En het zal ook wel gekraakt worden.

Maar om systemen als deze echt door te voeren moet het draaien van ongecertificeerde software illegaal en/of onmogelijk gemaakt worden. En in het geval van onmogelijk is het onder de DCMA en soortgelijken illegaal om te proberen het wel mogelijk te maken.

Dat maakt open source as we know it effectief illegaal. En dan kan het zijn dat die blaat gecrackt wordt en dat open source developers gewoon door willen gaan, maar hoeveel kans denken jullie dat open source heeft als het officieel illegaal is? Denk maar niet dat dingen als 100 megabit mirrors, grootschaalse open collaboration en het openlijk publiceren van je open source werk dan nog mogelijk zijn.

De jan-met-de-pet mag dan misschien wel alsnog een manier vinden om zijn muziek illegaal te verkrijgen, maar dat kan mij vrij weinig schelen. Het is veel erger dat elke vorm van Free Software dan onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt mij niet dat free software in ene illegaal gaat worden. Denk even kort na over de DMCA act en begrijp waar deze wet over gaat. Niet over totale controle door MS, maar over bescherming van softwaremakers cq film en geluidsproducenten. Strikt genomen zit er een kern van rechtvaardigheid in deze wet. Aan de andere kant treft deze wet de vrijheid van meningsuiting hard. Als je fouten of bugs ontdekt in software, wordt het lastig om dit publiek bekend te maken. Waar leg je de grens? (retorische vraag :P ).

Wat minder is van het Palladum idee (wat overigens wat anders is dan DMCA), is dat het volstrekte overkill is, daar het ook Opensource raakt. Daarmee lijkt dit systeem de user meer te beperken, dan de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 23:18 schreef Wekkel het volgende:
Het lijkt mij niet dat free software in ene illegaal gaat worden. Denk even kort na over de DMCA act en begrijp waar deze wet over gaat. Niet over totale controle door MS, maar over bescherming van softwaremakers cq film en geluidsproducenten. Strikt genomen zit er een kern van rechtvaardigheid in deze wet.
en das de rede waarom het meschien nog zal doorkomen ook.
das namelijk heel de truuk in de americaanse politiek.
je maakt 1 wet die er voor zorgt dat auteurs rechten niet geschonden mogen worden.

en iedereen is ervoor

en je maakt een klein bij wetje dat je eraan plakt
dat ze je privaie mogen verneuken om te kijken of je wet 1 niet overtreed. en daar richten ze wat minder PR op.
Wat minder is van het Palladum idee (wat overigens wat anders is dan DMCA), is dat het volstrekte overkill is, daar het ook Opensource raakt. Daarmee lijkt dit systeem de user meer te beperken, dan de bedoeling is.
er is wel 1 goed punt hierover te zeggen.
geen nieuwe virusen meer, geen trojans meer.
want ja, zoals iemand eerder al zij.
compiler.exe is not certified :)
maarja met linux had je daar toch al bar weinig last van.

ik vraag me aventoe ook af hoe je in gods naam het grote publiek ooit zou kunnen vertelendat een computer == windows is.
ja ik heb ook het bericht gelezen over dat geslaagde project ergenst in america in een stad huis geloof ik met een mega linux server en allemaal thin clients die
dat totaal runt op KDE.
maar ik heb niet gehoord wat daar verder mee gebeurt is. is het niet logiesch als zo'n project slaagt het ge standaardizeert word. (daar gaat heel de IT kwa bussnes management toch over? standaardizatie enzo)

ik weet nie wat er allemaal gaat gebeuren maar weet wel dat ik er eens wat meer aandacht aan ga besteden.
en meschien is wat beter ga opletten wat al die euro mensjes allemaal bedenken.
nederland heeft nooit echt IMHO veel gedaan aan strenge wetten op computer gebied. maar met all die euro gedoe hoor je steeds ergere dingen.
(referentsie over 2 jaar cell voor hacken. zou wel eens willen weten wat hun onder hacken verstaan. anders loopt alan cox ook in de euro gevaar :) stel je voor dat het bekend word dat de grootse hacker zo'n beetje van de wereld in europa is (kernel that is))

p.s.
sorry voor spell vouten.
maar ben beetje moe en lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

linux is nu best wel aan een grote opmars bezig in de wereld en zal binnen een paar jaar toch wel op aardig wat home pc's staan denk. daarom wordt het voor MS nog eens extra moeilijk om dit nieuwe systeem te verspreiden. want wie linux draait zal denk ik niet gauw meer terug keren naar MS.
het zal nog wel jaren duren voordat dit nieuwe systeem echt klaar is voor de markt, en in de tussentijd is linux al veel verder verbreid geraakt.
ik denk daarom dat het nog goed mogelijk is dat dit zo kan floppen omdat er totaal geen animo is voor een nieuw OS.
en wat ik al eerder zei is dat de server business al helemaal niet springt om veranderingen, dus het zal nog aardig moeilijk worden.
alleen strikte super zware wetten en samenwerkingen tussen hardware fabrikanten kan dit laten werken, maar dan krijg ik toch echt het idee van stalin met zn gemeenschappelijke boerderijen, wie niet mee werkte of commentaar leverde werd opgepakt.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Op woensdag 26 juni 2002 15:19 schreef blouweKip het volgende:
Dit soort wetten druist echt in tegen de ideeen achter een vrije markt en laat een vrije markt (met zo min mogelijk marktfalen) nu net de kern van het kapitalisme zijn.
Dit soort wetgeving heeft dus geen relatie met het kapitalisme, maar kan eerder gezien worden als het instutionaliseren van zaken die ik onder marktfalen schaar, maw: dit soort zaken versterkt het falen van het marktrpoces en leid tot minder concurrentie/innovatie en minder keuze 9welke weer de kern vormen van de vrije markt).
Ik ben zelf al jaren actief in de politiek en het valt me op dat veel mensen de gevaren van dit soort wetgeving pas doorzien als het te laat is (net als veel mensen niet willen/kunnen inzien dat het monopolie van MS slecht is voor de economie)
Ben ik wel met je eens, maar ik bedoel: kapitalisme draait om winst maken. Tegenwoordig moet er overal winst gemaakt worden heb ik het idee. Alles wordt als een markt gezien, zelfs gezondsheidszorg. Verder zijn er mensen die vinden dat de overheid zo bestuurt moet worden als een bedrijf. Dat bedoel ik met dat we zijn doorgeschoten. Iedereen wordt dermate vrij gelaten dat er grote bedrijven onstaan die de dienst gaan uitmaken. De overheid is een soort van verlengstuk van de bedrijven aan het worden. En waarom? Om nog meer winst te kunnen maken.
Op woensdag 26 juni 2002 15:19 schreef blouweKip het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de nederlandse regering de nieuwe europese "dmca" gaat omzetten naar nederlandse wetgeving...helaas kan een bedrijf tegenwoordig ook direct naar het europees hof stappen om direct te toetsen aan de originele richtlijn van de europese commissie..
Gezien de rechtse regering gok ik erop dat dat binnen afzienbare tijd gaat gebeuren.

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Op woensdag 26 juni 2002 15:57 schreef beelzebubu het volgende:
1. Hoe willen bedrijven developpen met paladium? Da's dus per definitie onmogelijk. Er komt dus een speciale developer paladium editie, of er valt software matig omheen te werken ('compatibility modus'). In beide gevallen valt het makkelijk te misbruiken om je eigen code op te runnen.
Ze moeten een soort van NDA ondertekenen waardoor ze elk willekeurig programma via Visual Studio kunnen draaien. Ze krijgen een key oid en als die uitlekt wordt het bedrijf afgeschoten

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 18:04 schreef Wilke het volgende:
Tjonge, wat een goed geinformeerd publiek hier (of in ieder geval publiek met een duidelijk onderbouwde mening)...hoe weten jullie nu al zoveel over Palladium e.d. ?
Het zal er wel aan liggen dat ik de meeste dingen die ik (nog) niet dagelijks tegenkom gewoon negeer of er geen eens kennis van neem.. (en dat is volgens sommigen van jullie dus ook precies het probleem, right?)

Apart dat ik nog niet eerder zulke topics heb gezien hier in NOS, nu er een is staan er binnen een dag 100 postings. Nooit geweten dat hier zoveel (terecht?) 'paranoide' lui rondliepen :)
Dat is de reden dat ik dit topic hier heb neergezet.
Hoewel het niet 100% alleen over Non-Windows-operatingsystems gaat, lopen hier wel de mensen rond die over dit onderwerp kunnen praten en dezelfde zorgen hebben.

Ik moet zeggen: Dit is inderdaad een topic op niveau, hier wordt echt goed over het onderwerp gepraat. Een buitengewoon goed topic tot nu toe, ga zo door zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00
maar ik bedoel: kapitalisme draait om winst maken. Tegenwoordig moet er overal winst gemaakt worden heb ik het idee. Alles wordt als een markt gezien, zelfs gezondsheidszorg. Verder zijn er mensen die vinden dat de overheid zo bestuurt moet worden als een bedrijf. Dat bedoel ik met dat we zijn doorgeschoten. Iedereen wordt dermate vrij gelaten dat er grote bedrijven onstaan die de dienst gaan uitmaken. De overheid is een soort van verlengstuk van de bedrijven aan het worden. En waarom? Om nog meer winst te kunnen maken.
Kijk, winst is een onderdeel van het kapitalistische systeem, het is de motor achter concurrentie en innovatie, maar het wordt tegenwoordig te vaak losgekoppeld van die 2 andere elementen, iets wat niets met echt kapitalisme te maken heeft.
Bij veel partijen is marktwerking een dogma en marktfalen bestaat bij die partijen schijnbaar niet (ik noem ff de vvd), marktwerking heeft voor veel dingen nu eenmaal geen zin (spoor, gezondheidszorg) omdat het niets bijdraagt aan concurrentie, efficiency en innovatie, daarnaast kan winststreven vaak botsen met de kwaliteit die bij een bepaalde dienst behoort te zijn, omdat die kwaliteit niet in een vrije markt tot stand kan komen, zo zou het in een vrije markt kostenefficient zijn om mensen zonder voldoende verzekering gewoon dood te laten gaan, of niet te behandelen, net als bij de ns, het spoor is nu eenmaal niet rendabel en zal dat nooit worden met de huidige maatschappelijke functie (goed, landelijk dekkend ov)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 11:42

Red Sonja

Linux: power to de wortel

K heb ff snel dat bericht gelezen en lees zo ff snel deze topic door.. maar, ging apple hier ook mee door??

K geloof trouwens niet dat dit zo snel door de NL maatschappij omarmt gaat worden. Alleen bedrijven hebben hier voordeel mee, de consument gaat hier alleen op achteruit.. geen mp3 downen, geen spelletjes e.d. kopiëren en t belangrijkste: privacy gaat stukken achteruit en dat is toch het laatste wat je wil als dagelijks *modellen-sites* bezoeker..

[edit below]
Mocht t echt zo snel ingevoerd worden dan stap k over op n console(PS2) en dan maar Linux draaien , dan heb je ook gelijk een systeem waar veel toffe spellen voor zijn te vinden :7

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 02:22 schreef RG© het volgende:
Ze moeten een soort van NDA ondertekenen waardoor ze elk willekeurig programma via Visual Studio kunnen draaien. Ze krijgen een key oid en als die uitlekt wordt het bedrijf afgeschoten
[dinges-mode] woei! [/dinges-mode]

De wijsheid van het groothe microsoft is weer oneindig onovertroffen. |:(. Om te huilen. :'(. Dat zou echt een totaal monopolie en complete marktcontrole inhouden... :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit gaat wel erg worden. :( eigenlijk heb ik nooit gedacht dat amerika zo'n kut land was, nu denk ik daar wel anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Check de volkskrant, daar staat een artikel in over Palladum. Het wordt voorgesteld als digitale kluis waarin gebruikers gegevens kunnen bewaren. Een soort personele ID tag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
Op donderdag 27 juni 2002 10:25 schreef Wekkel het volgende:
Check de volkskrant, daar staat een artikel in over Palladum. Het wordt voorgesteld als digitale kluis waarin gebruikers gegevens kunnen bewaren. Een soort personele ID tag dus.
volgens mij zijn ze daar in de war met Blackcomb oid, iig de opvolger van longhorn van ms en het .NET idee van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen woord over controle van software door bedrijven, alleen maar over controle van gegevens door de gebruiker, welke user door een derde (bedrijf) op echtheid geverifieerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

LEUK MATRIX ALIVE....

zouden bedrijven dan geen hp-unix meer kunnen draaien ?
kan een bedrijf geen reserve kopie meer in de kluis leggen ?

en als dit al ontwikkeld word word het toch weer gekraakt.

toch wel een zorgelijke ontwikkeling, je installed xp en maakt inet verbinding, automatisch word er een .net passport voor he aangemaakt.. zelfs ik heb zo'n ding ...

offtopic:
wat ik wel enge ontwikkelingen vind is de huidige windhoos.

kijk eens naar het verschil tussen een paar jaar terug en nu. overal spyware en alles ligt open.

ik ga binnekort de laatste windhoos machine van mijn kamer verbannen om daarna langzaam mijn ouders om te werken !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

deze ontwikkeling vind ik best wel eng.
Bij elke programma dat je opstart word info naar m$ gestuurd.
en dan zeggen ze dat je meer "privacy" hebt, beetje krom allemaal.
Ik heb liever m'n computer vol staan met spyware, dan dit.

Ik ga denk ik ook maar eens overstappen op linux. :)
Ik hoop dat het niet ook zo gaat als met windhoos.

Ik hoop dat dit zo'n verhaaltje is wat nooit word waar gemaakt, maar ik heb er m'n twijfels over, want met windhoos xp hebben ze ook al met zo'n speciale key wat door M$ zelf word gecontroleerd. |:(
ik begin M$ steeds meer te haten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof eigenlijk niet dat dit ooit echt ingevoerd kan worden, want dat zou toch zelfs de normale "huis-tuin-keuken" computergebruiker wel moeten inzien dat zoiets als dit van geen kant deugt. En die moet het uiteindelijk toch gebruiken. Alternatieven zullen er altijd zijn, en Linux wordt steeds gebruiksvriendelijker. En anders hebben we ook nog Apple. De hele ICT wereld zou instorten als alle bedrijven ineens moeten gaan betalen voor windows, ipv Linux of BSD te gebruiken. Ik verwacht dan gewoon een grote boycot van M$ software, zowel bij consumenten als bedrijven.

Bovendien zullen ze dan niet kunnen voorkomen dat er een enorm ondergronds illegaal netwerk wordt opgebouwd, en dan verliezen ze helemaal de controle. Dat is wel het laatste wat ze willen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

"dit is ons super veilige systeem, geen 1 programma wat niet certified is kan runnen. behalve als het GPL is.
zal moeilijk worden om drivers te installeren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:56 schreef eghie het volgende:
zal moeilijk worden om drivers te installeren. |:(
Alle drivers GPL? *D. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een doem scenario hiero. Aangezien Linux al terein aan het winnen is zal het denk ik wel meevallen. Alleen de noobs zullen dit mooi vinden en kennen Linux niet (dit zijn meestal volwassenen, geen flame intended, en ook geen generalisatie), als wij (jongeren) die veel van PCs weten ouder worden en er weer jongeren komen dan zal Linux naar mijn idee vaker gebruikt worden en zal het hele Paladium floppen (dit zal denk ik pas over 3 a 4 jaar echt "goed" werken zoals het bedoeld is). In die tijd heeft Linux genoeg terrein veroverd om er tegenstand tegen te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palladium FAQ
2. What does TCPA / Palladium do, in ordinary English?

Its obvious application is to embed digital rights management (DRM) technology in the PC. The less obvious implications include making it easier for application software vendors to lock in their users.

3. So I won't be able to play MP3s on my PC any more?

With existing MP3s, you may be all right for some time. But in future, TCPA / Palladium will make it easier to sell music, movies, books and other content packaged so that people can play them on their PCs but not copy them. You might be allowed to lend your copy of some digital music to a friend, but then your own backup copy won't be playable until your friend gives you the main copy back. Quite possibly you will not be able to lend music at all. (It looks likely that the music publisher will be able to make the rules - and to change them at will by remote control.)

4. How does it work?

TCPA provides for a monitoring component to be mounted in future PCs. The likely implementation in the first phase of TCPA is a `Fritz' chip - a smartcard chip or dongle soldered to the motherboard.

When you boot up your PC, Fritz takes charge. He checks that the boot ROM is as expected, executes it, measures the state of the machine; then checks the first part of the operating system, loads and executes it, checks the state of the machine; and so on. The trust boundary, of hardware and software considered to be known and verified, is steadily expanded. A table is maintained of the hardware (audio card, video card etc) and the software (O/S, drivers, etc); if there are significant changes, the machine must be re-certified. The result is a PC booted into a known state with an approved combination of hardware and software. Control is then handed over to enforcement software in the operating system - this is presumably Palladium if your operating system in Windows.

Once the machine is in this state, Fritz can certify it to third parties: for example, he will do an authentication protocol with Disney to prove that his machine is a suitable recipient of `Snow White'. The Disney server then sends encrypted data, with a key that Fritz will use to unseal it. Fritz makes the key available only so long as the environment remains `trustworthy'. For this purpose, `trustworthy' means that the media player application won't make any unauthorised copies of content.

...

6. This all seems on balance fairly worthwhile. But surely Intel are not investing all this money just for charity? How do they propose to make money out of it?

My spies at Intel tell me that it was a defensive play. As they make most of their money from PC microprocessors, and have most of the market, they can only grow their company by increasing the size of the market. They are determined that the PC will be the hub of the future home network. If entertainment is the killer application, and DRM is going to be the critical enabling technology, then the PC has to do DRM or risk being displaced in the home market.

...

10. OK, so TCPA stops kids ripping off music and will help companies keep data confidential. It may help the Mafia too, but apart from the pirates, the industrial spies and the FBI, who has a problem with it?

A lot of companies stand to lose out. For example, the European smartcard industry may be hurt, as the functions now provided by their products migrate into the Fritz chips in peoples' laptops, PDAs and third generation mobile phones. In fact, much of the information security industry may be upset if TCPA takes off.

But there are much deeper problems. The fundamental issue is that whoever controls the Fritz chips will acquire a huge amount of power. There are many ways in which this power could be abused, and Intel has refused to answer questions on the governance of the TCPA consortium.

...

12. Scary stuff. But can't you just turn it off?

Sure - one feature of TCPA is that the user can always turn it off. But then your TCPA-enabled applications won't work, or won't work as well. It will be like switching from Windows to Linux nowadays; you may have more freedom, but end up having less choice. If the applications that use TCPA / Palladium are more attractive to the majority of people, you may end up simply having to use them - just as many people have to use Microsoft Word because all their friends and colleagues send them documents in Microsoft Word.

...

15. So can't TCPA be broken?

The early versions will be vulnerable to anyone with the tools and patience to crack the hardware (e.g., get clear data on the bus between the CPU and the Fritz chip). However, from phase 2, the Fritz chip will disappear inside the main processor - let's call it the `Hexium' - and things will get a lot harder. Really serious, well funded opponents will still be able to crack it. However, it's likely to go on getting more difficult and expensive.

Also, in many countries, cracking Fritz will be illegal. In the USA the Digital Millennium Copyright Act already does this, while in the EU the situation may vary from one country to another, depending on the way national regulations implement the EU Copyright Directive.

Also, in many products, compatibility control is already being mixed quite deliberately with copyright control. The Sony Playstation's authentication chips also contain the encryption algorithm for DVD, so that reverse engineers can be accused of circumventing a copyright protection mechanism and hounded under the Digital Millennium Copyright Act. The situation is likely to be messy - and that will favour large firms with big legal budgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Op donderdag 27 juni 2002 16:40 schreef mietje het volgende:
Palladium FAQ
[..]
Ik hoef echt niet zo'n stomme chip op m'n mobotje.
duurt ook alleen maar langer met opstarten.
zal wel weer iets tegen komen (hoop ik), want dit is echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het geeft me geen enkel reeel voordeel. Hardware met deze troep aan boord blijft bij mij weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Voor de gebruiker heeft het dus _geen_ enkele voordeel, ook niet dat er minder virussen zouden zijn.

Dat AMD & intel meedoen kan ik begrijpen, maar het feit dat microsoft meedoet vind ik minder leuk, wat kunnen hun nou toevoegen aan het project behalve het uitsluiten van software van andere bedrijven zodat ze nog machtiger worden :?
At least one company has started a development program to produce a TCPA-enhanced version of GNU/linux. How could they make money out of this? Well, making a TCPA version of the product will involve tidying up the code and removing a number of features. The sponsor will then submit the pruned code to an evaluation lab, together with a mass of documentation for the work that's been done, including a whole lot of analyses showing why various known attacks on the code don't work.
GNU/Linux heeft dus toch nog (legale) toekomst als ik dit lees, maar de manier dat we de community kennen zou denk nooit meer het zelfde worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

[qoute]Hier op tweakers lullen we over de DMCA en de gevolgen die dat heeft voor zaken als MP3 of Linux. Non-technische mensen kunnen dit niet volgen, dus zien de ernst van de DMCA niet in. DAAROM zijn er geen massale protesten en rellen ontstaan.[/quote]

Helemaal waar. Waarschijnlijk zal de producent van hardware met een mooi verkoop praatje komen en net doen alsof anderen geen bestanden van jouw meer kunnen kopieren. Dit terwijl je hardware het laat afweten op het moment dat een file .mp3 heet.

Uiteindelijk zal de consument zich toch tegen dit soort systemen verzetten ( hoop ik ). Systemen zoals dit zijn eng. Voor bedrijven die veel geld verliezen aan copyrights is het natuurlijk prachtig.

Het kopieren van bijvoorbeeld mp3 vind ik voor een deel de verantwoordelijkheid van de consument. Ik zal niet ontkennen dat ik geen mp3's heb ( zon 10 Gb ), maar de laatste tijd download ik niets meer. Gewoon omdat een echte cd met hoesjes en boekje een meerwaarde geeft. Het feit dat de cd's zo duur zijn zorgt er wel voor dat je er niet zoveel koopt en eerder zal downloaden.

TOch moet ik nog zien wat voor vaart het zal lopen. Mochten er hardware komen die DMCA ondersteunen zal ik deze niet kopen. Bekenden zal ik proberen te overtuigen van het gevaar van deze feiten.

De overheid zal zich meer met ICT moeten gaan bemoeien en zich laten informeren door instanties die verstand hebben van zaken! Geen onderzoek doen door een stelletje ambtenaren die geen know-how hebben. Fabrikanten zullen open moet zijn over het systeem en niet een beetje vaag onderling afspraken maken. Het moet voor iedereen duidelijk zijn wat wel en niet kan! Dan pas is te beoordelen of het systeem gevaarlijk is of niet.

Te ver doorvoeren is natuurlijk nooit goed. Dan wordt de hardware een soort big-brother en kunnen we beter naar mars verhuizen. Het mag niet zo zijn dat je in je doen en laten beperkt wordt door afspraken van drie of vier wereldspelers op de markt van hard- en software.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sure - one feature of TCPA is that the user can always turn it off. But then your TCPA-enabled applications won't work, or won't work as well. It will be like switching from Windows to Linux nowadays; you may have more freedom, but end up having less choice. If the applications that use TCPA / Palladium are more attractive to the majority of people, you may end up simply having to use them - just as many people have to use Microsoft Word because all their friends and colleagues send them documents in Microsoft Word.
Mietje (nofi :P), ik weet gewoon dat deze FAQ van microsoft.com komt. >:). Heerlijk, FUD als vanouds. *;.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp proberen ze de consument dit door de strot te douwen. Als men media en software wil gaan aanbieden die dit systeem nodig heeft om te kunnen draaien, koop/ gebruik je toch wat anders. Op die manier verdwijnt dit systeem dan vanzelf aangezien er voor de consument geen voordelen aanzitten. En dat laatste zal echt moeten veranderen wil het volgens mij een succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat de consument het 'niet' koopt enzo is leu ken aardig.
maar als AMD en Intel geen processors meer maken 'zonder' die chip, dan zijn we toch behoorlijk fuxored.
want samen met microsoft wie denk je dat het langer kan uithouden. jij of microsoft die AMD en Intel 'sponsored'
ik gok zomaar AMD en intel. (was ooit berekend dat als er niks meer van microsoft zou worden verkocht en ze wel door zouden gaan produceren dat het nog 100 jaar duurt ofzo todat ze faiet zijn)

en uiteraard, bij het eerste de beste pc-prive project van bedrijf X zulle allemensen netjes hun vrij dagen voor een pc'tje in ruilen hoor. extra goedkoop want het pc-prive project werd raar genoeg gesponsored door microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het systeem ook legale Mp3's kunnen onderscheiden van illegale Mp3's? Ik neem aan van wel, of blokkeert het gewoon alle files zonder 'licentie'?

Maar goed, mocht het zover komen dan wordt m'n nieuwe PC definitief een Mac. Bij Apple draait het tenminste nog om de klant, de vernieuwing en de vooruitgang... en niet om het grote geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

volgens mij zijn deze berichtgevingen (vooral dus die faq) gebaseerd op bangmakerijen. ik ken ook niet anders van MS en consorten. ze lijken heel wat te gaan introduceren, maar als het er op aan komt.... (kijk naar .NET).
ik zou natuurlijk zeker niet willen zeggen dat het allemaal onzin is, maar toch, ik denk dat de consument tegenwoordig genoeg gewaarschuwd is tegen zulke praktijken. MS zou zo goed de veiligheid waarborgen van de privacy met de .NET techniek, maar toch kan ik via de simpelste exploit sites al de manieren vinden om mensen hun gegeven te weten te komen.
die bedrijven weten echt wel waar ze mee bezig zijn, een beetje negatieve publiciteit en hoppa ze stoppen er al mee. MS is al zovaak met loze argumenten gekomen tegen NOS's. maar wat is daar nou van waar...?

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, wakker worden. Die FAQ is zwaar anti-MS, en zeker niet van MS afkomstig, lees hem nu eens helemaal door.

Misschien is het overtrokken, maar het lijkt er jammer genoeg niet op. Het is al jaren geleden begonnen met die waanzinnige licenties, maar we schijnen het over het algemeen niet erg te vinden dat wij niet meer de eigenaar zijn van de magnetische veldjes op onze harde schijven, de gaatjes in onze cd's en de stroompjes in onze cpu's. Daarna kwam het dvd debacle, met de alleen voor de video-industrie voordelige landcodes. Na wat aanvankelijke stennis is dvd helaas toch geaccepteerd, en we vinden het niet erg dat we een dvd die we op vakantie eerlijk kopen, thuis niet meer kunnen afspelen (we zijn immers geen eigenaar van de gaatjes in die dvd). De voorbeelden hopen zich hierna op.

Dus wat laat jullie denken dat dit "wel zal floppen"? Hier zit groot geld achter, van zowel de audio-, de video- als de software-industrie. Er is nog nooit zo'n massieve aanval op de rechten van de consument gedaan als dit.

<edit>
En voor iedereen die wel ff overstapt op apple/linux/enz.: denk ff wat verder na. Wat heb je aan je TCPA-free hardware als vrijwel alle aanbod (van mp3 tot websites) TCP encrypted is? Precies, vrijwel niets.
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zou willen zeggen dat microsoft zich gaat moeien met de hardware industrie ook, dus vormen ze een nog groter monopolie op pc gebied, als Interbrew al in de problemen komt door Bass op te kopen en die daarmee zijn ze nog niet eens #1 in de wereld, dan KAN MS niet ongestraft zoiets realiseren, zelfs nu gaan ze zelfs veel te ver.
Als er inderdaad zoiets zou komen, ga ik toch die goedkope Blade workstations van Sun eens van naderbij bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarna kwam het dvd debacle, met de alleen voor de video-industrie voordelige landcodes. Na wat aanvankelijke stennis is dvd helaas toch geaccepteerd, en we vinden het niet erg dat we een dvd die we op vakantie eerlijk kopen, thuis niet meer kunnen afspelen (we zijn immers geen eigenaar van de gaatjes in die dvd).
"WE" hadden weinig keus, trouwens, met al die PAL,NTSC,.. "standaarden" was het trouwens vroeger ook al onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defined>> dit is niet alleen een idee van microsoft. En zoals al uitgelegd helpt je sun je op de lange duur ook niet uit de brand.

De verschillen tussen dvd en de video van vroeger zijn fundamenteel:
1) we hebben nu één standaard maar nog kan/mag het niet.
2) vroeger mocht je een (buitenlandse) videorecorder zo verbouwen dat je wel andere video-formaten kon afspelen, doe je dat nu met een dvd-speler dan ben je strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht eens maar als MS en amd en intel dit gaan doen.
word dat niet een kartel genoemd?
en bestaan daar geen wetten tegen.
alles wijst er wel een beetje op.

en hoe zit het eigenlijk met de ander chip fabrikanten?
cirus maakt ook chips en dell heeft ok wel eens het 1 en het ander geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen kartel, ze zetten een "veilig platform" op, maar maken geen handelsafspraken.

Daarnaast is er (nu) een optie om de TCPA/Palladium functies uit te zetten. De technologie is dus niet direct dwingend, en het is niet nodig uit te wijken naar andere hardware (tenzij uit protest).

Het punt is echter dat deze technologie in samenspraak met de media-industrie en de software-industrie geintroduceerd wordt; en deze industrieen zullen dan ook hun nieuwe producten voorzien van deze technologie, waardoor je op den duur (indirect) gedwongen wordt je TCPA/Palladium opties aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Laatst online: 19-09 12:49

Heidistein

Blah

Kweenie of het iemand is opgevallen, maar alleen intel en amd doen mee.
En ik meen te hebben vernomen dat linux ook op de SPARC van onze concurent en zeer trouwe helper sun draait.
En daar zit neit zo'n chip in, sun zou gek zijn...

Het klopt we kunnen dan geen paladium software meer draaien, maar who cares? we krijgen een M$-woord-paladium document.
Het oude scenario, OF we vragen de afzenden om een """normaal""" woord document (.txt :P) OF we moeten hem wel kraken, zoals we nu al doen.

En aangezien kraken illegaal is en niet mag volgens de wetten die er bij hooren en de hele vage bla die ZE (jawel met nadruk, dan doen ze zonder mijn stem ja! (de democratie van egenwoordig)) bedenken, en in wetten stoppen.
Is de conclusie makkelijk

Als ons weledelgeleerd "open" volk (linux *BSD euhm... enzo) stapt over op sparc / mac(of wat er dan is) / alpha of desnoods een cluster met 8 200MHz via(r) processoren, al gaan vragen aan de paladium gebruikers om hun documenten op te slaan, zullen ze vanzelf zich gaan afvragen "waarom?".

En dan kunnen wij weer uitleggen, en de geschiedenis herhaalt, maar zal zich nooit 2 keer op dezelfde manier herhalen... hoop ik dan maar :P

Okee genoeg gefantaseert denk ik...
(AMD en Intel stappen wel terug naar normale architecturen, of gaan failliet)
(Ik kan natuurlijk ff naar de electrozaak om de hoek lopen en een vooraad transistors kopen, en de SuperArjen processor te maken...)

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Laatst online: 19-09 12:49

Heidistein

Blah

Op vrijdag 28 juni 2002 02:56 schreef mietje het volgende:

Het punt is echter dat deze technologie in samenspraak met de media-industrie en de software-industrie geintroduceerd wordt; en deze industrieen zullen dan ook hun nieuwe producten voorzien van deze technologie, waardoor je op den duur (indirect) gedwongen wordt je TCPA/Palladium opties aan te zetten.
Prachtvol, daar gaat mijn verhaal :)
een... DeCSS-like-idee voor paladium? :+

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus wat krijg je dan op den duur.
2 computers thuis. 1 modern met all die zooi.
en 1 oude die nog netjes een oud O/S draait en die nog kan surfen naar alle sites die niet certified zijn en waar je nog van alles mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 01:45 schreef mietje het volgende:
En voor iedereen die wel ff overstapt op apple/linux/enz.: denk ff wat verder na. Wat heb je aan je TCPA-free hardware als vrijwel alle aanbod (van mp3 tot websites) TCP encrypted is? Precies, vrijwel niets.
Dat heb ik al jaren geleden gedaan, en ik zal nooit meer teruggaan. Ik mag dan misschien geen MS Word meer kunnen willen starten, maar ik kan nog altijd alles doen waar ik de PC voor nodig heb.

Denk je dat het me ook maar aan m'n reet kan roesten dat ik geen video's kan streamen vanuit disney.com voor $1/minuut? :?. Of dat ik Word documentjes die ik niet mag lezen wel kan lezen omdat die hele beveiliging hier op mijn "oude" PC totaal niet werkt?

Ik kan d'r echt niet mee zitten. Het is een serie bitjes, niks meer en niks minder. Ik kan die lezen, hoe dan ook, als ik dat wil - ik hoef het alleen maar op niet-verneukte hardware te decrypten. De vrijheid om mijn zelfgekochte computer zo gebruiken als ik wil zal niemand me ontnemen. Desnoods koop ik nooit meer een nieuwe computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Op donderdag 27 juni 2002 15:12 schreef DarkPipo het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet dat dit ooit echt ingevoerd kan worden, want dat zou toch zelfs de normale "huis-tuin-keuken" computergebruiker wel moeten inzien dat zoiets als dit van geen kant deugt. En die moet het uiteindelijk toch gebruiken. Alternatieven zullen er altijd zijn, en Linux wordt steeds gebruiksvriendelijker. En anders hebben we ook nog Apple. De hele ICT wereld zou instorten als alle bedrijven ineens moeten gaan betalen voor windows, ipv Linux of BSD te gebruiken. Ik verwacht dan gewoon een grote boycot van M$ software, zowel bij consumenten als bedrijven.

Bovendien zullen ze dan niet kunnen voorkomen dat er een enorm ondergronds illegaal netwerk wordt opgebouwd, en dan verliezen ze helemaal de controle. Dat is wel het laatste wat ze willen lijkt me.
Dat gaaat harder dan je denkt kijk maar eens naar alle enge dingen die XP al kan/doet
...

...
Documenten in Word ?? openoffice ?? starOffice... moet toch allemaal geen enkel probleem zijn ??
Op vrijdag 28 juni 2002 07:31 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Dat heb ik al jaren geleden gedaan, en ik zal nooit meer teruggaan. Ik mag dan misschien geen MS Word meer kunnen willen starten, maar ik kan nog altijd alles doen waar ik de PC voor nodig heb.

Denk je dat het me ook maar aan m'n reet kan roesten dat ik geen video's kan streamen vanuit disney.com voor $1/minuut? :?. Of dat ik Word documentjes die ik niet mag lezen wel kan lezen omdat die hele beveiliging hier op mijn "oude" PC totaal niet werkt?

Ik kan d'r echt niet mee zitten. Het is een serie bitjes, niks meer en niks minder. Ik kan die lezen, hoe dan ook, als ik dat wil - ik hoef het alleen maar op niet-verneukte hardware te decrypten. De vrijheid om mijn zelfgekochte computer zo gebruiken als ik wil zal niemand me ontnemen. Desnoods koop ik nooit meer een nieuwe computer.
100 % agreed !! ik heb tenslotte een 1800amd en
p120
p120
dual p90
laptop 366 en die gaan allemaal nog jaaaaaren mee als het moet !

Bsd met blackbox draaid nog perfect op laptoppie !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005

It will be like switching from Windows to Linux nowadays; you may have more freedom, but end up having less choice.
Leuk he :) Je vraagt je toch af wie dit stukkie verzonnen heeft.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet dit hele topic gelezen dus sorry als dit al gezegd is..

Maar zou dit ook in de hardware van Apple terecht komen?

Zo niet, dan ben ik over een paar jaar een Mac gebruiker :P
(Mac OS X :9~ én Linux :9 == :P :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

wat misschien ook een idee is, dat is alle websites lekker apache oid based laten draaien zodat iedereen met de nieuwe windows die sites niet kunnen bekijken :D
hoeveel sites draaien er nou werkelijk IIS ?? zullen er denk ik toch een stuk minder zijn dan apache.
en uit protest zetten we nog meer sites op met alleen apache servers + nog veel meer niet gecodeerde mp3's en een eigen sharing netwerk voor *nix en apple's enzo zodat we lekker kunnen leechen in vrijheid, terwijl die windoze gebruikers lekker helemaal vast zitten en nix meer kunnen met hun peesee.
dat is denk ik de enige manier om te kunnen concurreren.
we blijven gewoon doorzetten, desnoods op ouwe hardware. er zal altijd wel een bedrijf geinteresseerd zijn in een 2e stroming pc gebruikers die niet meer aan nieuwe hardware kunnen komen en dus alsnog hardware voor ons zal maken :)

* not-known ziet het wel positief op deze manier ;)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigBug
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Persoonlijk denk ik toch dat het wat hardware betreft allemaal zo'n vaart niet zal lopen. Ik denk dat de markt uit zichzelf zulke initiatieven afwijst.

Waar ik wel bang voor ben zijn de veranderende regels waaraan programmeurs moeten gaan voldoen. Hierover denken vele instanties te makkelijk, en de marktwerking kan niet eenvoudig iets doen aan de gevolgen ervan.

Ook overzien overheden en rechtbanken, die hierover de regels en wetten opstellen, mijns inziens niet goed de gevolgen van de maatregelen waarover ze praten.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Maak je maar geen zorgen...DRM is al gekraakt :7

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als het echt de spuigaten uitloopt, halen politici wel bakzeil. Dat is het probleem niet.

Probleem is het, als de meute dit soort dingen gewoon accepteert. Dat nu al alles gelicenseerd is, merk je in het normale gebruik niet zo. Met normaal gebruik bedoel ik installeren van je vers gekochte windows op de pc van de buren. Het mag niet, but who cares (of beter: who knows?). Met XP is dit al wat anders geworden en ik zie al nOObs om mij heen die zich ergeren aan registraties en hernieuwde registraties etc.

Zodra Palladium groots wordt en echt restrictief wordt, gaan ook nOObs wel klagen, ze zijn nou eenmaal een ander gebruik van de pc gewend.

Punt is dat ze wel moeten gaan klagen. Als ze 't allemaal best vinden, zijn we reddeloos verloren en krijgen we wat ons toekomt ((on)macht van de meerderheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all your base belong to us

niet echt een zinnige bijdrage, maar het kwam ff in me op.

Maar ik hoop eigenlijk dat elk land dat in de toekomst een systeem als de palladium verplicht stelt, eerst alle wapens verbied. Anders wordt het misschien een zooitje.
/me fantaseerd vrolijk verder over een underground Tweakers guerilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:23 schreef ferengee het volgende:
all your base belong to us
What you say? :P

Het was:
All your base are belong to us.
Maar ik hoop eigenlijk dat elk land dat in de toekomst een systeem als de palladium verplicht stelt, eerst alle wapens verbied. Anders wordt het misschien een zooitje.
Somebody set us up the bomb.. :{

edit:

Wapens verbieden zal trouwens nooit gebeuren.. kost geld en banen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak me zorgen, eng gedoe allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

For instance, Palladium might allow you to send out e-mail so that no one (or only certain people) can copy it or forward it to others. Or you could create Word documents that could be read only in the next week. In all cases, it would be the user, not Microsoft, who sets these policies.
Dat lijkt me wel eng, voor je het weet komt dit soort dingen stiekem in bijv. je e-mail client verwerkt te zitten en moet je eerst bij Microsoft aanmelden of opgeven naar welke mensen jij bestanden mag e-mailen en mag ontvangen oid. Ik zit nu maar wat te verzinnen, maar het zou me nix verbazen als dat soort ongein wordt ingebouwd.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat lijkt me toch al teveel zagen aan de boom der privacy. Zolang mensen het niet zien of (willen) weten, kan de industrie zijn gang gaan. Echter, als lijstjes en actief zaken aangemeld moeten worden, gaan er veel konten tegen de krib. Zo erg (aanmelden etc.) zal het wel niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 14:01 schreef theJKid het volgende:
Maak je maar geen zorgen...DRM is al gekraakt :7
:?
Het wordt misschien wel gekraakt in het begin, maar als het straks op alle hardware zit is kraken een beetje out of the question lijkt mij. Of heb ik het hele verhaal nou verkeerd begrepen..
Helaas hebben al die bedrijven die meedoen er voordeel aan en is het op de lange termijn dus een erg serieuze bedreiging voor de consument die er zeker op achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 22:38

Sjonny

Fratser

Op vrijdag 28 juni 2002 22:08 schreef Eriky het volgende:

[..]

:?
Het wordt misschien wel gekraakt in het begin, maar als het straks op alle hardware zit is kraken een beetje out of the question lijkt mij. Of heb ik het hele verhaal nou verkeerd begrepen..
Ik heb het niet helemaal gevolgt, alleen de eerste paar posts gelezen, de rest was me wat teveel text, maar here i go...

Als ze in de hardware protectie willen bakken wat virussen en worms tegen gaat, moet ik dan bij ieder nieuw virus ook nieuwe hardware kopen? welnee, daar hebben ze flash geheugen voor. nieuwe meuk er in, en gaan. maar zie maar wat er met dvd spelers is gebeurt, fratsers gaan er mee klooien en hacken, en je regiocode is nix meer waard. daar gaat je mooie protectie. op zo'n manier zie ik het er niet van komen, dus ik vind het altijd wel leuk om te weten hoe ze het nou eigenlijk voor elkaar willen krijgen.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:47 schreef paasklaas het volgende:

[..]

What you say? :P

Het was:
All your base are belong to us.
[..]

Somebody set us up the bomb.. :{

edit:

Wapens verbieden zal trouwens nooit gebeuren.. kost geld en banen.. :(
All your bases are belonging to us.
Your base is belonging to us.
Your base belongs to us.
You see but.

Edit

Lees dit eens: http://www.fnl.nl/news/shownews.php3?TickerID=2002.06.13-psm-000

Er zijn mensen die zeggen: "Och ik heb niets te verbergen"
De laatste tijd slaat alles op het gebied van de informatietechnologie door naar de verkeerde kant volgens mij.
Onze aanstaande regering heeft ook allerlei leuke plannetjes m.b.t. identificatieplicht e.d.

"Och ik heb niets te verbergen."
In de tweede wereldoorlog waren er ook groepen mensen die dachten dat ze niets te verbergen hadden. Dankzij onze voorbeeldige administratie waren ze keurig te selecteren en te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 23:07 schreef klausewitz het volgende:

[..]

All your bases are belonging to us.
Your base is belonging to us.
Your base belongs to us.
You see but.
:? http://www.planettribes.com/allyourbase/AYB2.swf
Je gaat toch niet zeggen dat je niets weet van de AYBABTU hype van vorig jaar? :P

---

Na het lezen van het volgende artikel maak ik me trouwens nog meer zorgen.. :{
http://www.theregister.co.uk/content/4/25940.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op vrijdag 28 juni 2002 22:53 schreef Sjonny het volgende:

[..]

Als ze in de hardware protectie willen bakken wat virussen en worms tegen gaat, moet ik dan bij ieder nieuw virus ook nieuwe hardware kopen? welnee, daar hebben ze flash geheugen voor. nieuwe meuk er in, en gaan.
uhm, hoe wil je een virus programmeren? de hobby programmeur kan niet meer proggen, of je zal een duur pakket moeten kopen. en dan nog, dan is je progje niet gecertificeerd, dus doet het virus niks. dat is makkelijk zat dus :)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De essentie van het verhaal op theregister is volgens mij dat de 'deelnemers' aan dit initiatief er met name beter van worden, dat concurrentie minder zal worden en dat de consument hier al helemaal niet beter van wordt. De consument zal zich uiteindelijk blauw betalen aan licenties en kan veel mioder met zijn pc dan dat er nu mogelijk is.

Onder GPL uitgebrachte software wordt een grote bron voor jatwerk aangezien je niet meer kunt tracen wat er precies gebeurt omdat de tcpa technologie in de CPU zit en je dus zonder broncode van een programma dan niet kunt bepalen of er sprake is van inbreuk op rechten van een ander..

Reden genoeg om vroegtijdig bij de politiek en de media aan de bel te trekken en te wijzen op de gevaarlijke ontwikkeling die nu gaande is.

Verder overweeg ik elke hardwarefabrikant waar ik hardware van heb te mailen met mijn bezwaren tegen deze technologie en indien ze besluiten dit te gaan ondersteunen het einde verhaal betekent voor wat betreft mijn klandizie (inclusief de mensen die ik adviseer/ondersteun op pc gebied).

En als dat massaal zou gebeuren zou het misschien nog wat uithalen ook.

Clubs als RIAA, MPAA en Microsoft mogen wat mij betreft zo snel mogelijk failliet omdat ze elke mogelijkheid gebruiken hun eigen positie uit te bouwen ten koste van anderen en dat vaak op een oneerlijke en slinkse manier.

Sterkt mij toch weer in mijn standpunt geen Microsoft software meer te ondersteunen, voorlopig geen cd's te kopen en aan films en dvd deed ik toch al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de geinteresseerden, nog een leuk verhaaltje op internetnews.com:

Is Microsoft's Palladium a Trojan Horse?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ellende begint al. In dit artikel wordt melding gemaakt van het feit dat in de eula van een patch voor Microsoft mediaplayer je toestemming moet geven om Digital Rights Management te laten installeren op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 09:06
hmmz die vliegtuigen hadden volgens mij beter op de campus in redmond op intel en de riaa kunnen "vallen" >:)
misschien een beetje extreem maar die gedachtes brengt het wel bij me naar boven

doet me trouwens een beetje denken aan de film antitrust

ik kan van dit soort commerciele bende toch wel zo pissig worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft is taking another strike at Linux users. Juarez won't rule out Palladium ever being available for alternative operating systems, but it won't be initially.
/me gaat Jihad tegen Micro$oft beginnen.. dit wordt een heilige (:P) oorlog in de naam van Tux! :(

Zeker weten dat ik alles ga doen om ze tegen te werken.. en als iedereen dat gaat doen zou het ook nog wel eens kunnen helpen.
Op zaterdag 29 juni 2002 00:06 schreef not-known het volgende:

[..]

uhm, hoe wil je een virus programmeren? de hobby programmeur kan niet meer proggen, of je zal een duur pakket moeten kopen. en dan nog, dan is je progje niet gecertificeerd, dus doet het virus niks. dat is makkelijk zat dus :)
Uhm, de hobby programmeur zal niet meer kunnen bestaan omdat iedere gecompileerde executable niet kan worden uitgevoerd zonder certificatie.. :{

De enthousiaste hobby programmeurs krijgen zo geen kans meer om te doen wat ze leuk vinden, wat zal resulteren in slechtere programma's (kwa verbruik van geheugen en andere recources, programma design, etc) omdat er dan alleen nog maar van die ICT-geile ventjes komen die het alleen voor het geld doen en in Java of C# proggen.. :{
betekent extra $$$ voor de makers van geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Is het geen idee om zo'n handtekeningen-dinges tegen Palladium te beginnen? Ik denk niet dat het veel zin heeft te dreigen dat we allemaal alleen nog maar Linux gaan gebruiken als MS dit doorzet, maar wellicht heeft het wel zin om onze stem op die manier te laten horen? Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het al gebruikt gaat worden door microsoft, kan dit nooit lang zijn, want het is privaci-schending, dit is ook bewezen (kut ben link kwijt, doe straks wel editen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 01:49 schreef stunn0r het volgende:
hmmz die vliegtuigen hadden volgens mij beter op de campus in redmond op intel en de riaa kunnen "vallen" >:)
misschien een beetje extreem maar die gedachtes brengt het wel bij me naar boven

doet me trouwens een beetje denken aan de film antitrust

ik kan van dit soort commerciele bende toch wel zo pissig worden..
zat ook al te denken "is al quada niet te huur" of hoe je dat ook schrijft. Laat ze lekker dat hele microsoft opblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

DRM achtige toestanden zitten nu al in de licentievoorwaarden voor nota bene een hot fix. MS maakt een buggy code, brengt daar een broodnodige patch voor, die je alleen maar kan installeren, als je akkoord gaat met DRM.

Check frontpage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarbij ze ervan uitgaan dat niemand ooit die voorwaarden kompleet doorleest. Zeker niet wanneer het een patch betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 08:56 schreef Kick het volgende:

[..]

zat ook al te denken "is al quada niet te huur" of hoe je dat ook schrijft. Laat ze lekker dat hele microsoft opblazen
Nogmaals het is niet zozeer de schuld van Microsoft alleen.

De bedrijven Disney en Sony, en senator Hollings, hebben veel meer schuld aan die ellende. Microsoft huppelt er "slechts" wat achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn er anders als de kippen bij om het op slinkse wijze te implementeren. De controle over je pc geven aan een dubieus amerikaans bedrijf is mijns inziens wel het domste wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

jongens / dames
ik zeg doe niet moeilijk BLIJF GEWOON BIJ WIN XP / 2000 / 98
niemand die je dwingt om over te stappen op de nieuwe windows hoor ;) en btw binnen een maand zijn er al weer progjes om gewoon ilegale mp3'tjes en alles te kunnen speelen op je pc'tje
microsoft blaast gewoon hoog van zijn toren alles is kraakbaar ;) denk daar maar aan

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In Nederlandse betrekkingen zal het wel meevallen. Dit soort behoorlijk ingrijpende zaken verdekt inbouwen in voorwaarden zal best eens in strijd met r&b geacht kunnen worden.

Een dergelijke inbreuk op verwachte gebruiksvoorwaarden moet maar wat explicieter gesteld worden. Dat deze clausule ook nog bij een hotfix staat (oftwel accepteren of niet accepteren en holes in je software hebben) maakt het helemaal aantastbaar lijkt me.

Overigens zou het wel grappig zijn als je een briefje naar Microsoft NL stuurt met de strekking dat je akkoord gaat met de voorwaarden van de hotfix behalve het DRM gedeelte (een tegenbod dus).

Eens kijken wat voor antwoord je krijgt (he he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 01 juli 2002 12:10 schreef Shunt het volgende:
Windows... Bweh :P
niemand die je dwingt om over te stappen op de nieuwe windows hoor ;)
Wel als nieuwe hardware straks Palladium enabled is en niet-certified software (waaronder alle pre-Longhorn windowses en alle alternatieve OSsen) weigeren te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 12:10 schreef Shunt het volgende:
niemand die je dwingt om over te stappen op de nieuwe windows hoor ;) en btw binnen een maand zijn er al weer progjes om gewoon ilegale mp3'tjes en alles te kunnen speelen op je pc'tje
Ik gebruik geen windows. ;).

En dat zei men ook over de intel CPUID. Tegenwoordig ingeburgerd bij de gemiddelde n00b. En daar gaat het nou juist om, da's 80% van de computerbevolking. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zolang de consument er geen last van heeft, gaat alles zonder slag of stoot. Zodra de consument last gaat krijgen van DRM (en dat gaan ze in de huidige opzet), wordt het wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 15:16 schreef beelzebubu het volgende:
En dat zei men ook over de intel CPUID. Tegenwoordig ingeburgerd bij de gemiddelde n00b. En daar gaat het nou juist om, da's 80% van de computerbevolking. :P.
Maak deze bewering maar eens hard. Ik heb dit zelf getest met een merk-machine (Compaq) en daar stond de CPUID uit. En ik denk dat een bepaald online blad (The Register) dolblij met deze "onthulling" zou zijn.

Ik denk dat de waarde van de EULA in dit topic danig overschat wordt. Zolang hier geen jurispudentie hierover is. Bovendien staat de Nederlandse wet nog altijd boven elke overeenkomst. Dat wordt ook nog wel eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 16:13 schreef weerdo het volgende:
Bovendien staat de Nederlandse wet nog altijd boven elke overeenkomst. Dat wordt ook nog wel eens vergeten.
Maar als de hardware nou eens alleen maar uit Amerika en Azie komt? Kun jij wel gelijk hebben volgens de wet, maar jij schiet er helemaal niets mee op met dat gelijk! :z

Maar stap 1 is dus gezet door Microsoft. En hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

[..]
Ik denk dat de waarde van de EULA in dit topic danig overschat wordt. Zolang hier geen jurispudentie hierover is. Bovendien staat de Nederlandse wet nog altijd boven elke overeenkomst. Dat wordt ook nog wel eens vergeten.
Zie ook:
In Nederlandse betrekkingen zal het wel meevallen. Dit soort behoorlijk ingrijpende zaken verdekt inbouwen in voorwaarden zal best eens in strijd met r&b geacht kunnen worden.
Een dergelijke inbreuk op verwachte gebruiksvoorwaarden moet maar wat explicieter gesteld worden. Dat deze clausule ook nog bij een hotfix staat (oftwel accepteren of niet accepteren en holes in je software hebben) maakt het helemaal aantastbaar lijkt me.
Overigens maakt 't niet uit of de hardware uit amerika komt. Licenties gaan gewoon onder NL-recht vallen, zeker al het consumenten betreft.

Ik ben er heilig van overtuigd dat zodra de dombo er achterkomt dat hij zijn cd niet meer kan rippen, er grote onvrede ontstaat. Eenmaal verworven vrijheden laat men zich niet meer zo makkelijk afpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak deze bewering maar eens hard. Ik heb dit zelf getest met een merk-machine (Compaq) en daar stond de CPUID uit. En ik denk dat een bepaald online blad (The Register) dolblij met deze "onthulling" zou zijn.
Wat valt er hard te maken? 80-90% van de mensen weet niet eens wat het is! Om nog maar te zwijgen over het percentage mensen dat niet de EULA leest. Dat zal rond de 99% liggen. (Allemaal wild guesses, nergens op gebaseerd, blabla <echo $disclaimer>).

Ik denk dat jij de intelligentie van de gemiddelde computergebruiker ernstig overschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 'toepasselijk' liedje (op de melodie van 'the lion's sleep tonight')... :P

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.ruiten1/song.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 15:16 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Ik gebruik geen windows. ;).

Dat is niet waar, over intel's is zoveel ophef geweest dat inderdaad 90% van de computerfabrikanten het standaard uitzette.

Intel heeft dan ook zoveel weerstand tegen dit ID gehad dat het in de P4 niet meer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

Wel als nieuwe hardware straks Palladium enabled is en niet-certified software (waaronder alle pre-Longhorn windowses en alle alternatieve OSsen) weigeren te draaien.
dit kan zelfs Microsoft niet maken want dat heet dan machts misbruik ;)
dan komen er weer 1000 rechtzaken en dan zeggen ze bij microsoft kut laten we dit er maar eens niet in doen ;)
en dan is iedereen weer blij :7

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 01 juli 2002 20:54 schreef Shunt het volgende:
dit kan zelfs Microsoft niet maken want dat heet dan machts misbruik .
[...]
dan zeggen ze bij microsoft kut laten we dit er maar eens niet in doen .
MS02-032 (de WMP "fix" ) is anders een mooi proefbalonnetje niet?

wat denk je dat het percentage Windows gebruikers is dat daarbij klakkeloos akkoord gaat met het installeren van DRM software?

* alt-92 denkt dat die bug lang niet zo ernstig is als men beweert, maar dat dit een voorzet is voor het grotere werk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
Is er al een nieuwe patch uit ? Om dit ongedaan te maken >:)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 23:15 schreef -ChRiZz- het volgende:
Is er al een nieuwe patch uit ? Om dit ongedaan te maken >:)
Toevallig ben ik vandaag een patch tegengekomen die dit ongedaan maakt.. je kan em hier downloaden >:)

sorry, flauw.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
Op maandag 01 juli 2002 23:36 schreef paasklaas het volgende:

[..]

Toevallig ben ik vandaag een patch tegengekomen die dit ongedaan maakt.. je kan em hier downloaden >:)

sorry, flauw.. :P
*ROFLMAO* nee dank je op 1 systeem linux getest en nix voor mij nog. .

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hele copyright fanatisme van allerlij bedrijven en instelllingen kan ook in 't voordeel van de opensource comunity werken. Wie wil er nog tig dollar neerleggen voor b.v. windows+msoffice+photoshot+overige als er ook gratis varianten zijn. (freebsd+ooffice+gimp+overige)
Ik gebruikte vroeger onder dos en windows veel illigale software die ik anders nooit had willen en kunnen betalen. Nu ik Linux gebruik is de hoeveelheid illigale software tot (bijna) 0 afgenomen. De overgang naar gratis (en opensource) software kan heel langzaam gaan door b.v. windows+ooffice+gimp e.d. te gebruiken.

Veel mensen gebruiken windows omdat ze niets anders kennen.
Veel mensen gebruiken Linux/FreeBSD omdat het goed is.

Als ze dan ook nog een (financieel) duwtje in die richting krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.theregister.co.uk/content/4/25988.html
In dat artikel valt te lezen dat het plannetje van Microsoft nu op het lijstje met aandachtspunten van de EU/EC.
Interessante quote uit het artikel:
[...]
On the other hand, European scrutiny will be likely to address the Open Source issues associated with Palladium/TCPA, and European focus on the system's privacy issues could also be helpful. This latter isn't of course Lowe's bag, but it is on another part of the Commission's turf. Aside from potential antitrust issues raised by Palladium, there are also going to be problems over the trustworthiness of the companies who's elect themselves to look after your personal data, so Brussels' inclination to regulate them might be helpful.
[...]
Zouden ze dan toch nog iets goeds doen in de Europese Commissie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een zooi artikeltjes gelezen, en het lijkt een beetje alsof de makers van de artikeltjes of Microsoft niet weten wat ze nou eigenlijk willen en wat paladium is.

Op zdnet las ik bijvoorbeeld dat paladium een network security iets is (link), terwijl the register overal volhoudt dat paladium juist een local-security iets is.

Anyway, lijkt me niet verkeerd om eens een lekker informatievolle brief te schrijven aan computerbladen en/of kranten met verstand van zaken (volkskrant, trouw, computertotaal, c't) om eens een 'andere' kijk op zaken te geven...

Wat ik tot nu toe zie:
• microsoft is een ramp qua seucirty op softwaregebied en dus verneuken ze de hardware maar zo dat hun software fouten minder erg opvallen. Een typisch geval van combinatie van domme programmeurs en 'if you don't understand unix, you're doomed to reinvent it - badly'.
• alleen geregistreerde code (dus code met de cryptokey) kan runnen op een paladium. zo snel als dat de code gekraakt is (en je dus de cryptokey kan namaken) is de hele beveiliging zo goed als nutteloos. (Ik geef het een maand.) Al die moeite dus voor niks.
• Het is ook mogelijk noncrypto code te runnen door de compatibility mode aan te schakelen (BIOS optie ofzo?) Lijkt me dat - zodra je een computer geroot hebt, je de BIOS kunt enteren om dit te wijzigen. Oftewel, beveiliging werkt uberahupt niet tegen wat dan ook. Eens geroot, altijd geroot. Je moet alleen de juiste werkwijze gebruiken.
• sommige software (voor pay-per-view content etc.) werkt alleen in crypto-mode. Dit lijkt mij een eitje om te emuleren en is dus ook niet safe a.k.a. simpel te kraken (wat ook zeker zal gebeuren).

In totaal zie ik een nieuwe poging om een markt voor zich te winnen, iedereen nieuwe hardware aan te smeren voor veel $$$ en om opnieuw haar positie als monopolist te versterken ten koste van de quasi-vrijheid van anderen en ter meerdere eer en glorie van de monopolisten zelf. Uiteindelijk zal dit totaal niet werken en een dikke flop worden.

Waarom begint men ooit hieraan? Ik word hier zo treurig van. :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024

Ezz

Als het hardware is, wie bepaalt wat en wanneer ik het koop?
Welke wet bepaalt voor mij wanneer mijn systeem niet meer is te gebruiken.

Dus als in 2004 de palladium uitkomt, in welke vorm dan ook. Duurt het nog jaren voor iedereen hieraan is.

Dan hebben we nog de NL/EU wet die niet is voorzien in het openbreken van de individuele rechten en privacy. Want wie bepaalt wat rechtmatig is op de systemen. Muziek en video is duidelijk, maar wat betreft mijn eigen bestanden.
En de zelf ontwikkelde tools ???, moeten die door Microsoft voor veel geld gereviewed worden. Dus de concurrentie heeft het nakijken...hehehehehe

Verder hebben we binnen de EU landen die absoluut niet zitten te springen om nog meer Microsoft ( Frankrijk en Duitsland ). Nederland heeft helaas een lul in het EP zitten ( bolkenstein ) die alleen voor het geld gaat. Dus daar hebben we helaas niet zoveel aan.
BTW. Nederland laat jaar na jaar de kans liggen om wat te gaan betekenen in ICT land ( op NOS gebied ). Continu worden die Amerikanen maar gevolgd alsof dat DE inventors van deze wereld zijn, helaas voor hen berusten deze ontwikkelingen alleen maar om meer, en meer, en meer en... geld te verdienen.

Dus ik zie deze ontwikkeling als laatste stuip van Microsoft om te laten zien dat hun software wel veilig is. En daar zit 'm nu net het probleem.
Iemand is mij hierin al voorgegaan, maar ik herhaal het nog maar eens: Iedereen weet dat als je zowel de hardware als de software ontwikkeld, de software hier perfect mee om weet te gaan. Dus de vraag is dan automatisch "Hoe integer is Microsoft om hiermee om te gaan ?". Antwoord: "Niet..." De hardware zal inderdaad alle bugs verhullen, omdat bug jagers geen software meer kunnen loslaten op de nieuwe NOS + HWA. Waarom niet: Omdat de hardware dit simpelweg niet toestaat...de cirkel is rond ( op papier >:) dan... )

Ik hoop oprecht dat Microsoft dezelfde accountants heeft als WorldCom en dat we snel verlost zullen zijn van deze kwalijke ontwikkelingen. Ik ben het eens dat hij/zij die iets heeft gemaakt ( games, muziek en video ) hiervoor ook betaald moet krijgen. Anders brengen we zelf de ontwikkeling om zeep. Alleen moet je dit niet doen dmv het zo moeilijk mogelijk maken van het maken van kopieën. Maak het product gewoon veel goedkoper ( -50% ). Ik weet zeker dat het hebben van het origineel veel aantrekkelijker wordt dan die kopie. Laat de EU maar eens tijd investeren om hierin onderzoek te doen, het kunstmatig hooghouden van de prijzen voor boeken, muziek en software.

Is iedereen wel bewust van het feit hoe veel je zelf te vertellen hebt in de markt. Op dit moment laat de meerderheid zich leiden door de fabrikanten. Maar denk aan het volgende: als iedereen alleen vandaag zijn geld opneemt bij zijn/haar bank is deze bank failliet. Als heel Nederland de komende zondagen niet belt zijn we verlost van KPN. En zo kan ik nog veel meer voorbeelden opnoemen die laten zien hoeveel wij echt te vertellen hebben. Alleen doet de meerderheid hier zo weinig mee.

Tot slot. Ondanks dat een groot aantal HWA fabrikanten hieraan meedoen, zullen deze altijd kiezen voor hun markt aandeel. En zolang Intel, IBM, Dell en AMD ook meedoen aan de open source zal er ook een "niet microsoft wereld" blijven bestaan.

Ezz Grtzz,
}:0

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Laten we dan afspreken in deze kleine kring absoluut geen Palladium hardware aan te schaffen. Start de kleine consumentenrevolutie maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 09:27 schreef Wekkel het volgende:
Laten we dan afspreken in deze kleine kring absoluut geen Palladium hardware aan te schaffen. Start de kleine consumentenrevolutie maar.
/me gaat zeker mee doen aan die revolutie :)

En het wil ook wel eens gebeuren dat mensen mij om advies vragen wanneer ze nieuwe hardware willen kopen.. hun zal ik dus zeker non-palladium hardware aanraden :) (aangenomen dat het 'ooit' in de winkel komt te liggen)
sterker nog, ik zal het er in eerste instantie niet eens over hebben omdat veel mensen er toch niets om geven/van weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het mooiste scenario zou uiteraard zijn het per direct kraken van deze Palladium code. Zodra dit gebeurt is, is de hele operatie zinloos. Gezien de grootschaligheid waarmee dit systeem ingevoerd zal moeten worden, zal de kans op een succesvolle hacker die zich hiermee bezig gaat houden, ook groter zijn.

Ik denk dat de aandacht voor de gevolgen van dit systeem vast nog wel wat groter gaat worden. Bescherming van bestanden wat betreft copyrights kan niemand echt tegen zijn, maar het moet niet te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 11:31 schreef Wekkel het volgende:
Het mooiste scenario zou uiteraard zijn het per direct kraken van deze Palladium code. Zodra dit gebeurt is, is de hele operatie zinloos. Gezien de grootschaligheid waarmee dit systeem ingevoerd zal moeten worden, zal de kans op een succesvolle hacker die zich hiermee bezig gaat houden, ook groter zijn.
Nee, dit is geen mooi scenario.

Palladium kraken wordt ten eerste geen sinecure, en ten tweede is het gewoon illegaal. Dat mag jou persoonlijk dan niets uitmaken, maar mij wel. Ik vraag mij af waarom het nodig is in de illegaliteit te duiken om te kunnen blijven doen wat ik nu ook doe.
Bescherming van bestanden wat betreft copyrights kan niemand echt tegen zijn, maar het moet niet te ver gaan.
Hoe bedoel je dit? Beschermen van bestanden is net zoiets als zwanger zijn, je bent zwanger of niet, maar een beetje zwanger is onmogelijk. Net zo is een bestand beschermd tegen illegaal gebruik of niet, maar een beetje beschermd is onmogelijk.

Veel mensen op dit forum schijnen te denken dat het een "sport" is om tegen wettelijke beperkingen in te gaan. Het kan misschien wel een spannend tijdverdrijf zijn, maar het is ook een strafbaar tijdverdrijf. Ik leef liever in een wereld zonder deze wetten; een wereld waarin ik beschermd wordt tegen de gierigheid en schraapzucht van multinationals ipv. andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Burgelijke ongehoorzaamheid is anders af en toe best goed op zijn tijd.

Ik doel meer op het idee achter beveiliging. Ik kan niet woest worden van een beveiliging van bestanden om copyrights te beschermen. Manieren om geluids- of filmbestanden te beschermen hebben op zich mijn zegen, ze dienen immers een legitiem doel. Daaronder valt echter niet het verkopen van cd's, die niet aan de standaard van cd's voldoen, buggy werken etc.

Gewoon bestanden op een pc versleutelen cq. beperkt bruikbaar maken is op zich geen probleem. Je kan moeilijk eisen van bv Sony Music dat ze hun muziek downloadbaar maken voor een bepaald bedrag zonder dat ze aan verder kopieren van dat bestand paal en perk kunnen stellen. Op dit soort bescherming doel ik, oftewel beschermingsmaatregelen van waar door fabrikanten, het is immers hun brood.

Anders wordt het als deze bescherming te ver doorschiet. Denk aan buggy audio-cd's, die het in ene niet doen in auto-cd wisselaars of MAC's compleet van de kaart helpen (zie C't). Onder deze categorie schaar ik Palladium ook. Ik wil graag Linux draaien of weet ik veel wat op mijn hardware. Als dat niet meer kan, zal ik zulke hardware ook niet kopen. Gezien het belang van computers in het dagelijkse leven vind ik het een taak van de overheid dat een dergelijke opdringing van een bepaald soort software (en hardware) tegengegaan wordt. Met andere woorden, M$ en consorten probeert hier iets meer te doen dan alleen copyrights te beschermen. Zij beschermen hun markt an sich op deze manier tegen concurrentie. De Nma moet maar eens wakker worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024

Ezz

Hear hear.

Ik geloof dat niemand tegen het feit is dat mensen hun eigendom willen beschermen. En daar hebben ze absoluut gelijk in. Alleen de manier waarop, en vooral door wie staat hier ter discussie.

Niemand die normaal nadenkt wil een bedrijf dat EN de dienst uitmaakt EN software levert EN hier gewoon niet goed in is EN ook nog eens de beveiliging fabriceert.

Windows is een kwantum product, en niets meer. Linux staat nog steeds in de kinderschoenen, dus een echt alternatief is er gewoon niet.
En dan moet je niet raar staan te kijken dat er mensen zijn die hier tegen in gaan. Het is nu eenmaal ons recht dit niet te accepteren. Helaas gaat Redmond gewoon door, en ik hoor nog mensen zeggen "Met XP en 2000 zijn we eindelijk van de bugs verlost, want hier hebben ze echt hun best voor gedaan".

Ik vraag me af hoeveel mensen het slikken als het boek dat zij aanschaffen vol staat met drukfouten. Of een muziek CD aanschaffen waarop de zang/muziek soms wel soms niet verstaanbaar is ( afhankelijk van de muziek dan...*D ).
Wat dacht je van een film waarbij het scherm spontaan zwart wordt, en je de DVD uit en aan moet zetten... Het is anders maar gewoon het zelfde. Je betaalt en wilt hiervoor kwaliteit, geen gelul. En als ik in Nederland €30 moet neertellen voor een Muziek CD. Dan heb ik het recht om hiervan een kopie te maken, want die krasvrije CD moet NOG STEEDS worden gemaakt.

Ezz grtzz,

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 14:21 schreef mietje het volgende:
Palladium kraken wordt ten eerste geen sinecure, en ten tweede is het gewoon illegaal. Dat mag jou persoonlijk dan niets uitmaken, maar mij wel. Ik vraag mij af waarom het nodig is in de illegaliteit te duiken om te kunnen blijven doen wat ik nu ook doe.
Het zijn uiteindelijk de mensen (volk) die de wetten maken (democratie). Indirect, maar nog steeds een parlementaire democratie. En als iets tegen de wet is, zoals deze manier van Microsoft om haar persoonlijke geldvoorraad te beschermen, dan mag daar toch iets tegen gedaan worden? Als een dief mij berooft mag ik hem ook een knal verkopen hoor - "opvoedende tik" heet dat. ;). Oftewel, zeg bovenstaande eens tegen Microsoft.

Ik denk dat ik redelijk op een lijn zit met ezz wat betreft mijn gedachten hierover.

[edit]
ik ben overigens van mening dat het wel makkelijk zal zijn deze code te kraken, MS' reputatie is niet echt geweldig wat dit betreft.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste